Profil

Bloggen om frihed, ansvarlighed, grænser for politik - og det faktum at de tre ting ikke altid sikres via lovgivning fra Christiansborg.

Baggrund:
Karsten Lauritzen er retsordfører for Venstre. Han er født i Vesthimmerland i 1983.

Han har været VU-landsformand og blev valgt i Folketinget i 2007 for Venstre.

Karsten er retsordfører, men beskæftiger sig også med udviklingsbistand, udenrigspolitik, finans- og skattepolitik.



Andet:


Sted:
Hjørring og København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Grænser for politik

Skrevet af Karsten Lauritzen

Statsborgerskab til terrorister

Enhedslisten vil give dansk statsborgerskab til dybt kriminelle, og dømte terrorister skal have lov og beholde deres rødbedefarvede pas.  De vil gøre det så nemt at blive dansk statsborger, at man kan opnå statsborgerskab uden at kunne dansk nok til at forstå en tv-debat eller læse en avis.

Senest har Johanne Schmidt-Nielsen kaldt indfødsretsprøven for ”hat og briller”, fordi et af spørgsmålene i den nyeste udgave af prøven spørger til navnet på tv-serien Borgen. Hun spørger retorisk, om man skal se Borgen for at blive dansker. Det skal man selvfølgelig ikke. Man skal blot svare rigtigt på 32 ud af 40 spørgsmål for at bestå prøven, og derfor kan man sagtens svare forkert på Borgen-spørgsmålet og stadig opnå dansk statsborgerskab.

Spørgsmålet om Borgen er taget med i prøven, fordi Borgen er et stykke kultur, der er omtalt så meget og diskuteret så ofte, at man ikke kan følge det mindste med i danske medier uden at støde på den. Og det er det, der er hele pointen med indfødsretsprøven: Det at blive dansk statsborger er et privilegium, og man må forvente, at folk, der gerne vil have dansk statsborgerskab, interesserer sig bare en lille smule for Danmark. Læser man danske nyheder, ser dansk fjernsyn eller snakker man jævnligt med andre danskere, er man sandsynligvis også støt ind i Borgen, og derfor er spørgsmålet om Borgen helt fair. Det samme ville et spørgsmål om Matador eller Forbrydelsen have været.

Spørgsmålet om Borgen – og alle de 39 andre spørgsmål – burde i øvrigt ikke være svært at svare på indenfor de tre kvarter, ansøgeren har til rådighed. Svarene på 35 af prøvens 40 spørgsmål kan man finde i det forberedelsesmateriale, der består af en bog på 174 sider, der følger med prøven og kan derfor læres udenad. Prøven er så nem, at lidt under 70 % bestod sidste år. Men det vil de røde partier nu gøre endnu nemmere – hvis de da ikke afskaffer prøven helt.

Vi er nogle der mener, at dansk statsborgerskab kun bør gives til dem, der virkelig vil Danmark. Men regeringen og Enhedslisten er ligeglade. De har ingen respekt for statsborgerskabet og giver det til hvem som helst.

Det er sørgeligt for Danmark

PS: Jeg tog prøven på små 8 minutter og måtte skuffende nøjes med 37 rigtige ud af 40. Se resultatet af min prøve her



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Inge Petersen, Vordingborg | Skrevet: 9. dec 11 kl. 16:49

Jeg klarede den på 5 min. og alle 40 rigtige! Nå, men nu er man da dybt debil hvis man tager Enhedslistens argumenter med hensyn til at erhverve dansk statsborgerskab alvorligt! Enhedslisten er parate til at sælge Danmark for et bøvs. Og selvfølgelig skal dybt kriminelle eller potentielle terrorister ikke have statsborgerskab. Hvor naiv kan man være? Ret meget åbenbart, når det kommer til rød blok. Og jeg vil da blæse det en hatfuld, hvis de dybt kriminelle i deres respektive hjemlande står til en eller anden form for afstraffelse. Hvis ikke de kan tænke på¨andet end at skade Danmark, skal de ikke være her! Basta.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik kristensen, Silkeborg | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:02

Hvad kan man vente andet fra enhedslisten - snak og pjat. For dem er det tydeligvis ikke alvorligt, men kun en leg, et computerspil, alt kan fortrydes eller spilles om blot ved tryk på knappen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Sørensen, Struer | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:05

Det er dybt, dybt sørgeligt for danmark. Regeringen og enhedslisten er danske-fjendsk af ideologiske årsag og kaster vort land i armod og afmagt. Der er kun folke-opstand tilbage. Kom frisk, om nogen har andre på hvordan et sådan landsforræderisk virke kan stoppes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
seker Gün, København Ø | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:20

Har aldrig set Borgen, Matador eller forbrydelsen af den simple grund at jeg ikke har TV. Overvejer det dog, da KralTV sender god popmusik, fra Tyrkiet, så mine børn kan lære deres bedsteforældres kultur at kende.

Terrorister skal naturligvis ikke have statsborgerskab. Hvorfor i alverden skulle de det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Zeki Laurent Sadic, Tølløse | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:26

Alle dem jeg kender - mig selv inklusive - har minimum fået 38 korrekte svar.

Vi kan så bare konkludere at vi er mere danske end V’s udlændinge- og integrationsordfører, for prøven er jo et barometer for danskhed!

Egentlig ganske komisk, at han kunne svare forkert på spørgsmålet om DKP, når man ser på hvor meget krudt han bruger på stadig at gå efter Ole Sohn!

Og så mener jeg at alle MF’ere bør have et minimum af historisk indsigt og kunne svare på hvornår enevælden blev indført! Også Karsten Lauritzen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
tom jensen, års | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:39

Til den thailandske/danske familie fra jylland,hvor datteren skal hjemsendes, dem kan jeg bare opfordre til at besætte en moske,det er der vel ingen mulimer der vil have noget imod, så vil de radikale og resten af venstrefløjen sikkert sørge for ophold, ligesom med Palæstinenserne- eller hvad?

Nåå nej, det er jo ikke kriminelle muslime som forgriber sin på den oprindelige befolkning, så der nok ikke meget af hente fra den kant.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C Thomsen, 7500 | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:41

Hvad havde i forventet med storbytosserne som støtteparti for den amatørregering vi har fået. Der venter et kolosalt oprydningsarbejde for den kommende borgelige regering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 9. dec 11 kl. 17:58

Til C.Thomsen.
Om det er storbytosser fra EL eller landsbytosser fra DF ??. Det er et eller andet sted lige ringe.
Omend Johanne er signifikant kønnere at kigge på end Pia K

Til Knud
Du mener ligesom DF ser de ældre som de eneste saliggørlige og konstant vil hælde endnu flere penge i de ældres retning ???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Petersen, Humlebæk | Skrevet: 9. dec 11 kl. 18:07

At vi skal byde pænt velkommen til terrorister, krigsforbrydere, massemordere og andet godtfolk, har ikke specielt noget med Johanne at gøre.

Det er takket være alle de menneske”rets”konventioner, vi har indgået. Havde Muammar Gaddafi haft held til at flygte til Danmark, kunne vi ikke udlevere ham til det nye magthavere i Libyen af frygt for “staklen” nok blev dødsdømt.

Såkaldte menneskerettigheder er vendt totalt på hovedet. Beskytter i stor stil de kriminelle og gør os andre lovlydige borgere dybt til grin.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Knud Hansen, København | Skrevet: 9. dec 11 kl. 18:12

@ per nielsen

Hvad har ældre at gøre med at kriminelle udlændinge skal have Dansk statsborgerskab?

Styr lige din DF-FOBI!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 9. dec 11 kl. 18:33

Dit nøgleord var viste kernevælgere.
Der er vist ikke nogle partier, som har noget at lade hinanden høre for.

Min DF fobi er intakt og det bliver den ved med at være.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 9. dec 11 kl. 19:43

”Enhedslisten vil give dansk statsborgerskab til dybt kriminelle, og dømte terrorister skal have lov og beholde deres rødbedefarvede pas.”

De dømte terrorister er dømt med urette.

Jeg mener helt klart, at man skal give enhver dansk statsborgerskab, der vil bekæmpe en vanvittig vestlig verden, hvis såkaldte ansvarlige ledere, på vegne af menneskeheden, hellere vil magt og rigdom, end de vil menneskehedens overlevelse.

Nogle af de farligste terrorister deltager i dette øjeblik på COP17, hvor de i forening udgør den absolut største trussel mod verdenssamfundene.

Karsten Lauritzens forståelse af det hele rækker til nød til at består en danskhedsprøve. Som en anden opmærksomhedskrævende baby, har han lagt sine resultater frem, så enhver med et klik har se hans præstationer.

Er der en sammenhæng her? Naturligvis er der det. For lav-intelligens er det mest kendetegnede ved disse såkaldte ansvarlige politikere, der lige nu er ved at beslutte en udskydelse af klimaindsatsen, til det alligevel er for sent at gøre noget.

”Vi er nogle der mener, at dansk statsborgerskab kun bør gives til dem, der virkelig vil Danmark”, skriver Karsten Lauritzen.

Jeg er helt enig. Men hvad skal vi så stille op med alle de dansker, som ikke vil deres danske børn en levedygtig verden?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Hørning | Skrevet: 9. dec 11 kl. 19:48

@Karsten Lauritzen smukt at du som en ægte dansker, tør stå ved den du er, hvis du havde været en selvfed nydansker havde du straks fortalt, at dig selv og alle de andre du kender har fået mindst 38 rigtige ud af 40.

Det er også lidt sjovt med denne dansk prøve hvor folk går på kursus i at bestå den. I bund og grund er den vel bare test for om man er et resultat af et fætter kusine ægteskab, og kunne indeholde alle mulige slags spørgsmål. For alle ikke retarderede kan jo bestå den og specielt efter at have terpet alle svarene igennem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
nils bøjden, taastrup | Skrevet: 9. dec 11 kl. 19:54

@Karsten Lauritzen

“Enhedslisten vil give dansk statsborgerskab til dybt kriminelle,”

Er der noget dokumentation?

@Bjørn Holmskjold

“De dømte terrorister er dømt med urette.”

Er det sådan at du ikke vil acceptere domstolenes afgørelser? Eller er det sådan fat at du mener at domstolene skal acceptere en “moralsk” handling som opposition til en faktuel handling. Mogens Glistrup prøvede dette i 70′erne ved at påstå at skatteunddragere var at sammenligne med frihedskæmpere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Kruse, 7400 Herning | Skrevet: 9. dec 11 kl. 20:00

Den syvårige thailandske pige fra Herning kan ikke få opholdstilladelse, fordi hun taler perfekt dansk og er fuldt integreret i skolen.Hvis hun havde været en kriminel og ikke integreret ung,havde hun garanteret fået opholdstilladelse, fordi regeringen så er bange for at returnere hende til hendes hjemland.
Den røde regerings anbefaling er.Hvis du vil have opholdstilladelse i Danmark må du ikke være fuld integreret i vort samfund.Vi mangler en stærk politiker,som kan sætte sig igennem her. Something is rotten in Denmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Magnus Buch, Rømø | Skrevet: 9. dec 11 kl. 20:17

Den er så nem, så enhver der interesserer sig for danske samfundsforhold, kan klare den.
Jeg havde 40 rigtige på 3 minutter, den var urimelig let.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 9. dec 11 kl. 20:40

Johanne: Officiel demokrati-landsforraedder. Hun stemmes paa af….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Jørgensen, 2200 | Skrevet: 9. dec 11 kl. 20:50

Kan du ikke ændre bloggens navn fra grænser for politik, til grænser for dumhed?

For det er da hvad der er tale om.

Kan du fortælle mig sammenhængen mellem dømte og det at de ikke kan sendes tilbage med danskprøven??

De to har jo ingen ting at gøre med hinanden, og dethåber jeg så sandelig at du ved. Ellers er det da for alvor dybtbekymrende, at du som folkevalgt, er med til at vedtage lovene i dette land.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 9. dec 11 kl. 21:05

Hvad kan man forvente af repræsentanter fra 2 af Europas mest muslim-elskende partier, Radigale og kommunisterne fra Enhedslisten??

Zenia Stampe og Johanne Schmidt Nielsen har til enhver tid mere til overs for en grønthandler i Istanbul - end for´en hårdtarbejdende dansker,
der ofte til lav løn prøver at få økonomien og hverdagen til at hænge sammen!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Harry Hansen, 8723 | Skrevet: 9. dec 11 kl. 21:30

—- okke ja okke nej - og jp-fans mener ikke, fejlfarver bør nyde almindelig retsbeskyttelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Aage Jeppesen, Almunecar | Skrevet: 9. dec 11 kl. 21:36

“Enhedslisten vil give dansk statsborgerskab til dybt kriminelle, og dømte terrorister skal have lov og beholde deres rødbedefarvede pas.” (Karsten Lauritzen).

Efter grundlovens § 44, stk. 1, sker naturalisation ved lov, og de nærmere betingelser for erhvervelse af dansk indfødsret ved naturalisation er traditionelt blevet fastlagt ved en aftale mellem regeringen og Folketingets partier.

Den seneste aftale om naturalisation blev indgået den 22. september 2008 mellem regeringspartierne Venstre og Det Konservative Folkeparti samt dets støtteparti, Dansk Folkeparti.

Den konkrete anledning til at ændre aftalen fra 2005 (mellem de samme partier) og skærpe kravene for at opnå dansk indfødsret var EF-domstolens afgørelse i Metock-sagen.

De nuværende regeringspartier samt Enhedslisten fremsatte 29. marts 2011 ‘Forslag til folketingsbeslutning om retssikkerhed i forbindelse med erhvervelse af dansk statsborgerskab ved naturalisation.’

Efter førstebehandling blev forslaget henvist til udvalgsbehandling den 10. maj 2011.

Beslutningsforslaget, som regeringen og dets støtteparti Enhedslisten nu har flertal til at få vedtaget i Folketinget vil betyde en ændring af den hidtidige praksis med en aftale mellem partierne der fastlægger betingelser for tildeling af statsborgerskab som derefter udmøntes i cirkulærer.

Som begrundelse for at ændre praksis anføres følgende i beslutningsforslaget:

“Som situationen er i dag, er betingelserne for erhvervelse af dansk indfødsret ved naturalisation bestemt gennem politiske aftaler, der siden nedfældes i form af cirkulærer (senest ved CIR nr. 61 af 22. september 2008) og bemærkninger til cirkulærer. At disse betingelser kan fastsættes blot gennem en politisk aftale i stedet for ved lov har som konsekvens, at bestemmelserne ikke som anden lovgivning bliver underkastet folketingsbehandling eller sendt i høring. Med andre ord bliver disse bestemmelser ikke underlagt den grundighed, som et lovforslag altid burde udsættes for i dansk lovgivningspraksis.

Det betyder, at bestemmelser om indfødsret ved naturalisation ikke har været forelagt organisationer med viden på området, ligesom betingelserne herfor uden yderligere varsel kan ændres ved en ny politisk aftale. Samtidig fungerer Folketinget i visse sammenhænge som både lovgiver og sagsbehandler, idet Indfødsretsudvalget behandler ansøgninger om dispensation fra krav om danskprøver m.v. i forbindelse med indfødsretssager. Denne retspraksis er problematisk af flere årsager, bl.a. fordi adskillelsen mellem den lovgivende og den udøvende magt bliver uklar.

Dette beslutningsforslag pålægger derfor regeringen at erstatte den nuværende retspraksis for tildeling af dansk indfødsret ved naturalisation med et lovforslag, der gør betingelserne tydelige og samtidig overholder og inkorporerer alle relevante bestemmelser fra de internationale aftaler og konventioner, som Danmark har tilsluttet sig.”

At regeringen agter at gennemføre beslutningsforslaget fremgår af Regeringsgrundlaget:

“Retssikkerheden for ansøgere skal styrkes. Kravene til statsborgerskab vedtages ved lov frem for ved skiftende politiske aftaler. Desuden skal posttraumatisk stress syndrom (PTSD) igen være en selvstændig dispensationsmulighed fra de generelle krav.”

Hvad angår de øvrige betingelser i den den eksisterende aftale, herunder kriminalitet, synes regeringen at ville fastholde kravene:

De øvrige krav til opnåelse af dansk statsborgerskab, herunder de nuværende krav til at
holde sig ude af kriminalitet, afgivelse af tro- og loveerklæringer, krav til ophold samt gæld til det offentlige, selvforsørgelse, automatisk statsborgerskab, statsborgerskab ved erklæring samt naturalisation, opretholdes.”

Enhedslisten har som bekendt tilsluttet sig regeringsgrundlaget, så jeg har vanskeligt ved at se hvordan dette parti kan få presset yderligere lempelser igennem ved slækkelse af kravene til statsborgerskab.

I øvrigt er argumenterne for at lovgive om betingelserne vægtige og helt i overensstemmelse med grundlovsteksten.

Jeg har intet hørt om at Enhedslisten har fremsat lovforslag som letter adgangen til dansk statsborgerskab for kriminelle udlændinge.

Måske kunne Karsten Lauritzen redegøre nærmere for, hvordan Enhedslisten har udtrykt vilje til en sådan ændring af betingelserne?

Spørgsmålet om fratagelse af dansk statsborgerskab for terrordømte vil jeg vende tilbage til i en senere kommentar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
carl-heinz feddersen, 29770 Torrox | Skrevet: 9. dec 11 kl. 22:02

Jeg havde kun een fejl.
Det var den ene gang, der var en rigtig, resten var rene fejl og det var det, jeg prøvede på, at få 40 fejl.
Nu har jeg dansk pas.
Det bliver vel ikke taget fra mig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jensen, Vanløse | Skrevet: 9. dec 11 kl. 22:04

Kære Karsten Lauritzen, kære konfirmand. TV-serien “Borgen” har intet med dansk kultur at gøre. Til gengæld er eksistensen af spørgsmålet om samme et bevis på, at prøven er et subjektivt redskab uden noget sagligt fundament. Fremmedhaderne fra VU og deres ligesindede vil selvfølgelig blive i tænkeboksen og fremprovokere tynde argumenter for prøvens bevarelse så længe de lever. Men der er og bliver fremmedhad. Det gør ondt at høre. Men det ER fremmedhad. Det eneste formildende ved dit indlæg er, at du stadig er våd bag ørerne. Du skal nok blive voksen en dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Seker Gün, København ø | Skrevet: 9. dec 11 kl. 22:36

Uden at have set borgen, eller andet kulturbærende TV. Fejlfrit og 5,5 min.
Tag den Karsten Lauritsen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Knudsen, frederiksberg | Skrevet: 9. dec 11 kl. 22:37

Jeg synes egentlig at spørgsmålet om Borgen er ok, der skal jo være lidt forskellige spørgsmål. Men spørgsmålet om den 2. Slesvigske Krig kunne måske være skiftet ud med

“Må en dansk minister og dennes spindoktor lække dybt fortrolige personlige oplysninger om oppositions pollitikere til pressen?”

Svarmuligheder
1) Ja
2) Nej
3) Ja, men kun hvis det ikke opdages

Det vil da være langt mere samfundsrelevant at kunne svare på den slags spørgsmål

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Aage Jeppesen, Almunecar | Skrevet: 9. dec 11 kl. 22:49

Den måde vi tildeler udlændinge statsborgerskab på her i landet er simpelt hen noget uoverskueligt rod som giver anledning til evindelige politiske slagsmål.

Vi har ikke brug for indfødsretsprøver med spørgsmål baseret på subjektive kriterier så som om udlændingen tilfældigvis har set en bestemt tv-serie.

Vi har som Jensen, Vanløse meget rigtigt siger, behov for et sagligt fundament som tillige skal være helt objektivt.

Derfor vil jeg foreslå, at vi kopierer reglerne i EU-ansøgerlandet Tyrkiet, som ingen vist kan misforstå.

Efter tyrkisk lov kan statsborgerskab alene erhverves hvis mindst en af ansøgerens forældre er tyrkisk statsborgere. Det samme gælder børn født i Tyrkiet.

Det ville løse alle problemer, og ingen ville kunne kalde sådanne kriterier for racistiske, allermindst herboende tyrkere. ;-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Seker Gün, København ø | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:01

Jens Åge Jeppesen@
Du kan sagtens blive tyrkisk statsborger uden blodsbånd.
Der stilles i så fald krav til:
God moral
Tyrkiske sprogkundskaber
5 års fast bopæl
Vilje til at være fastboende, eks ved at eje fast ejendom i Tyrkiet.

Jeg understreger at at rækkefølgen ikke er prioriteret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:07

Liberal Alliance mener at alle skal have adgang til danmark…..ikke noget pjat med kuglestød eller test…..nix alle skal have lov at komme ind.

…og når de har været her længe nok skal de have saftevand, ikke noget med vand og andet pjat, og så skal de have rødvin til maden.

Dem der skal betale for det skal have nedsat deres skat til 20%

De andre tumper skal derimod betale for det, altså i miljøafgifter og jeg skal komme efter dig (de kommer jo oprindelig fra de radikale) og så skal der sættes vindmøller op på hver gadehjørne i danmark…..og det skal du være med til at betale for.

EU er noget skidt….bortset fra t LA går ind for det….sådan da….cirka

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:10

MEN ..ufatteligt at se Venstre, i form af Lars Løkke, stå og flæve over at vi ikke fik mere Union!!!!

Karsten er du også en af de EU-liderlige der ikke kan få nok af maoisten Barroso`s kopi af sovjetunionen?

Svar venligst!!

Er du lige som de radikale?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:44

Jeg er terrorist,men jeg har bestået alle spørgsmål.

Bummm!

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:58

C. Halvorsen, Assens

..ja men du fik ikke en krone i erstatning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 10. dec 11 kl. 00:04

Piger med roed partifarve:

Faa jer selv nogle moegunger, det kan ikke vaere rigtigt, at vi skal adoptere jeres.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 10. dec 11 kl. 00:17

kaj Hansen

Nej. Du har ret. Det var skønne spildte kræfter, selvom jeg var 100 % integrerbar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
brian larsen, otterup | Skrevet: 10. dec 11 kl. 01:32

per nielsen

Jeg er SIKKER på der kunne skaffes interesse for at erstatte prøven med fx 10 års ansættelse/skattebetaler.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Frank Madsen, Kbh | Skrevet: 10. dec 11 kl. 02:44

Jeg mener indfødsretsprøven skal afskaffes helt og aldeles, den er en hån. For der skal ikke en eneste indvandrer op til flere prøver, de skal nemlig slet ikke ind Danmark - overhovedet. Der bor nu officielt 10% kulturberigere i vores land, og se lige hvordan det er lykkedes dem at smadre vores samfund. Dem der er uenige, skal lige tjekke kriminalstatistikken for 2010, bede SKAT om et udtræk af hvilke brancher der fusker mest med sort arbejde, manglende indbetalinger af moms og andre afgifter, og så sammenholde disse tal med den kulturelle baggrund på de som ejer disse firmaer. Dem der efter at have læst disse tal benægter de tager røven på vores samfund i stor stil, skulle simpelthen sættes i gabestok til spot og spe for den store del af befolkningen som ikke pakker kendsgerningerne ind i misforståede, pladderhumanistiske betragtninger.

Jeg arbejder sammen med en Iraner som er en virkelig rar fyr, og som bor lige midt i det værste område i København, nemlig Tingbjerg. Han har fortalt mig, at en meget, meget stor del af de mennesker med baggrund i andre kulturer end Dansk som bor i samme område, har en arbejdsdag på 7-8 timer og hvor afregningen er … sort! De modtager i samme moment, sociale ydelser. OG - for lige at gøre det endnu “sjovere”, så misbruger samme gruppe ikke et sekund at tale dårligt om Danskere - det folk som har taget imod “dem” og som betaler for de kan “voldbolle” vores surt betalte skattepenge.

I slutningen af 90′erne blev min daværende bonus-søn på 14 år, overfaldet og tæsket og fik stjålet sit tøj på Sjælør Station af 4 psykotiske “2. G’er”. Pga. deres alder kom de ikke i fængsel. 9 måneder senere voldtog samme drenge, en 30 årig lettere retarderet kvinde i Københavns indre by!

Så har jeg arbejdet sammen med Wassim, en ung marrokaner som i øvrigt blev gift med sin kusine, noget der desværre er lovligt - også for etniske Danskere. Han var ansat som vikar og havde samtidigt sit lille firma som solgte overvågningsudstyr. Selvom han på overfladen så ud- og lød fornuftig, så bekendte han kulør da talen faldt på hizb-ut tahrir. Han mente foreningen holdt unge ude af kriminalitet, og så langt, så godt. Men han fortalte så også, at om 50 år var Danmark muslimsk, om vi ville eller ej. Han sagde det med et stort smil på munden. Han blev så aldrig brugt som vikar mere.

Der er nogen her som nok først finder ud af hvad “vI” er oppe imod når de oplever det på egen krop - og her tænker jeg ikke på momsfusk mm., men VOLD. Af 2% af de 10% indvandrere der lever i DK, står for 80% af den grove vold. Så sandsynligheden for at I gode mennesker får tæsk af en kernesund Dansk dreng, er forholdsvis lille - så selvom I skulle leve efter parole, *Køb Dansk” - så går den ikke her, I vil i givet fald få tæsk af møgører med såkaldt “anden etnist baggrund end dansk”.

Og NEJ, det skyldes ikke dårlig integrationsindsats, de skyldes de ikke ØNSKER at leve som Danskere og ikke gider gøre sig umage for at indrette sig efter Danske normer - og hvorfor skulle de? De klarer sig fint i det parallelsamfund de befinder sig i, her kan de leve i den kultur de kommer fra - betalt af bl.a. mig. De skal UD - helt UD af mit land, længere er den ikke.

Sov godt - eller rettere, sove bare videre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 10. dec 11 kl. 05:50

Til Frank.
De steotyppe holdninger trives i ufattelig grad hos dig.

Der er bestemt problemer og udfordringer med mennesker med anden etnisk bggrund end dansk.

Dit land ??. Kunne vi lige se bevis på det ??

Prøv. evt at få lavet noget statistik over de pædofilsager. Tvivler på du finder ret mange etniske danskere.

Økonomisk kriminalitet trives vist lige godt i “begge” .

Momsfusk, sort arbejde, grimt barn har mange navne.

Jeg arbejder sammen med 60 nationaliteter.
Vi ville da blive uhyggelig meget fattigere, hvis ikke en stor del af disse søger DK statsborgerskab og bliver i DK. Men det skal da ikke være på baggrund af en eller anden nationalistisk skod prøve

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Rasmussen, Århus | Skrevet: 10. dec 11 kl. 05:55

Enhedslisten får jo aldrig deres krav igennem men disse bøller fra bondepartiet Venstre og De Konservative er ved at gøre noget så alvorligt som politik til noget man væmmes ved! Hvor er den borgerlige anstændighed? Hvad med at præsentere vælgerne for konstruktiv politik på alle de udfordringer vi står med? Netop en borgerlig VKO-regering gjorde verdens i forvejen dyreste offentlige sektor 74 mia. kr. dyrere p.a. end under Nyrup! Den nuværende regering er ikke noget at skrive om men VKO som så gerne udadtil vil snakke om ansvarlighed indførte ikke mindre end 285 nye skatter og afgifter - bl.a. en iværksætterskat - og forvandlede vores land til en kontrol- og regeltyranniregime! Hvad vil VK gøre for at rette op på deres misforvaltning af borgernes penge?

Upassende ? Klag over indlæg

 
hans lundqvist, roskilde | Skrevet: 10. dec 11 kl. 05:57

Kan jeg ikke lige få oplyst, hvor lang forberedelsestid man har inden prøven?

Og der er vel ikke så mange der er i tvivl om EL revolutinære rødder.

Så jo flere personer, der ingen tilknytning har til Danmark jo flere kan samles om Verdens Kalifatet, ups Verdens revolutionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erling Rasmussen, Frederiksberg C | Skrevet: 10. dec 11 kl. 08:40

Hvis man gav alle erfarne bilister den samme teoriprøve, som nye bilister skal bestå for at kunne få kørekort, var det ikke sikkert, at ret mange ville kunne bestå.
Men op til prøven læser man en teoribog, hvor der står alt om bremselængder, parkeringsforhold osv.

Uden at vide det vil jeg tro, at der findes “teoribøger” for indfødsretsprøven. Hvis der gør, er spørgsmålene meget lette, hvis ikke er nogle af dem svære. Ingen er fx født med at vide, hvor mange kommuner der findes i Danmark.

Det skal ikke være en obligatorisk menneskeret at kunne blive dansk statsborger. Vi skal kunne stille rimelige krav til dem, vi lukker ind.
Terrorister og andre kriminelle skal ikke have adgang.

Hvis man var fræk, kunne man jo påstå, at det var ud af den skare, Enhedslisten hentede sine stemmer, men det ligger mig fjernt at være fræk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Petersen, odense | Skrevet: 10. dec 11 kl. 08:53

Har set din prøve…
De spørgsmål er da “totalt dyb godnat ” det har da INTET med danskhed at gøre om man ved ved ” chefen for en kommune hedder ” borgmester!! eller om man har set Borgen….det hele minder mest om at de ( folketinget ) ønsker at fremhæve sig selv, da de fleste spørgsmål handler om dette, samt valgt til folketinget…
Var det ikke bedre at spørge ind til demokratiske holdninger og syn på kvinder, vores politi osv..

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 10. dec 11 kl. 09:45

Til Bjarne.

Spot on

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 10. dec 11 kl. 09:49

Muslim-elskerne fra Radigale og kommunisterne fra Enhedslisten gør alt hvad de kan, for at DK skal “beholde” flest mulige muslimer - ja, selv terrorister, lovbrydere, asociale m.fl.

- Årsagen skulle vel ikke være, at der blandt
disse “kulturberigere” findes en stor del af de
2 nævnte partiers vælgerkorps??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 10. dec 11 kl. 09:59

Per Nielsen. En fobi er netop kendetegnet ved at være irrationel og uden reelt hold i virkeligheden. En fobi er en psykisk sygdom. Tillykke med din intakte fobi.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Høj, Nykøbing | Skrevet: 10. dec 11 kl. 10:25

Det med sprogtest for at opnå statsborgerskab er ikke en dansk opfindelse. I France skal man op til 2 prøver. 1. prøve er en sprogtest, og den anden er en samtale om indsigten i franske forhold. Kravene er meget strengere end de danske

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 10. dec 11 kl. 10:25

Til Henning.
Lidt ligesom når DF vil vælte endnu flere midler over til de ældre. Forhøjet ældrecheck, peberspray etc.

Topmålet af asocialt er vel at ville fritholde de ældre for stort set enhver besparelse

Er det ene mere rigtigt end det andet ???

Til Karsten
Vil hellere end gerne have prædikatet psykisk syg, hvis det er betegnelsen for mennesker med DF fobi

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 10. dec 11 kl. 11:08

jeg havde 3 rigtige på 4 timer, havde læst pensum, men dumpede bravt!

Hvad skulle vi gøre uden kriminelle islamister,…. så behøvede vi jo ikke noget politi!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Aage Jeppesen, Almunecar | Skrevet: 10. dec 11 kl. 11:50

@Seker Gün, København ø | Skrevet: 9. dec 11 kl. 23:01

“Du kan sagtens blive tyrkisk statsborger uden blodsbånd.”

Ikke hvis man skal tro denne artikel i Wkikipedia om “Turkish nationality law”, som min kommentar byggede på:

“The laws of Turkey provide for acquisition of Turkish citizenship based on one’s descent—by birth to a Turkish citizen parent (or parents) in Turkey and also by birth abroad to a Turkish citizen parent (or parents)—regardless of the other nationalities a person might acquire at birth. Children born in Turkey to foreign citizens do not have a claim to Turkish citizenship, unless one of the parents is also a Turkish citizen.”

Link:

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_nationality_law

Har du en kilde til din påstand?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 10. dec 11 kl. 11:54

per Nielsen, Thorning

Dine skyklapper maa ligge i lag… At du oensker at leve i selvbedrag, det gider vi sgu da ikke vaere med til at betale for.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Jonsen Willer, 7000 Fredericia | Skrevet: 10. dec 11 kl. 11:57

Kære Borger.
Læs Karen Jespersen og Ralf Pittelkows bog “ISLAMS MAGT”.
Den agiterer ikke, men den gør dig meget klogere!

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 10. dec 11 kl. 11:59

Til Carsten Nielsen

Hvilke skyklapper ?? og hvad er det ikke ønsker at betale for ???

Du kommer til til at betale på den ene eller anden måde.

Enten går vi med i et forsøg på t redde euroen eller også risikerer vi et gigantisk spring i arbejdsløsheden grundet manglende eksport.

Det kaldes realisme.
Men det er selvfølgelig begrænset hvad tabloid pressen BT/ekstra Bladet fortæller om det.

Dybdegående artikler og flerstavelsesord skulle jo nødig ramme disse medier.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Annelise rasmussen, Tureby | Skrevet: 10. dec 11 kl. 12:15

Men de farlige må ud: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46504583:politikere-vil-hj%C3%A6lpe-udvist-syv%C3%A5rig.html?nidk

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 10. dec 11 kl. 12:51

Egentlig underligt at læse, at en venstredreng ikke kan rumme kriminelle. Kriminel adfærd er da ellers ved at blive et adelsmærke for ventrepolitikere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Andersen, København | Skrevet: 10. dec 11 kl. 12:57

Det ER en international verden vi lever i og man skal IKKE tro udviklingen kan stoppes.

Men at idealistiske politikere vil give kriminelle fri adgang, lade Iran betale for en Moské på Amager eller hvad de end er giver stof til eftertanke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rune Nielsen, Madrid | Skrevet: 10. dec 11 kl. 13:09

Nu tog jeg prøven for sjov og havde 4 fejl! Men jeg bor jo heller ikke i Danmark :-)
Vi må holde op med at forhindre mennesker i at bosætte sig der hvor de gerne vil bo.
Selvfølgelig må man kræve at de ikke er kriminelle eller ikke kan forsørge sig selv. At jeg bor i udlandet kan jeg takke VKO for, min kone er ikke dansker hun snakker ikke dansk og har heller ikke noget ønske om at lære dansk, for som hun rigtigt siger der er jo kun 5.000.000 der taler dette sprog.

jeg har lært Spansk, så Fransk, Portugisisk og Italiensk er forståligt hvis man lytter godt efter.

Om man er dansk Statsborger eller ej, Danmark godkender ikke dobbelt statsborgerskab så det kan også blive et problem.

Nej vi ønsker bare at kunne leve hvor vi har lyst, kan vi det, skal vi nok klare os selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
ida reszka, esbjerg | Skrevet: 10. dec 11 kl. 14:08

Til Kim Jørgensen
Nu syntes jeg du skal passe på med at kalde venstrefolk kriminelle, det er da helt klart at vi ikke vil huse KRIMINELLE indvandrere, det mangler da bare,men du er måske interesseret i at Carina virkelig skal blive fattig, det er jo ikke omkostningsfrit, at lukke rævl og krat inden for murerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Leigel, Nyrup | Skrevet: 10. dec 11 kl. 14:36

Venstre burde holde et ekstraordinært landsmøde. Her kan kan de så debatere om der findes en fremtid for krejlerpartiet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Alex Ross, Bjerringbro | Skrevet: 10. dec 11 kl. 14:42

Takket være at dobbelt statsborgerskap er forbudt i DK, må jeg nå søke andre løsninger. Fordi landet jeg er pt statsborger i løser bare ikke. Heller ikke. Dvs. til og med om jeg bor 1000 år i DK blir jeg aldri en dansker. Hva har jeg å gjøre så? Bare utnytte DK i full fart og kjøpe seg proforma-ekteskap i Sverige for 150K kroner. Og ja, regningen betales av danske skatteytere i form av dagpenger. Tusen takk til systemet!!! P.S. Og ja, kjenner minnst 10 personer som gjør eller allerede har gjort det på samme måte. Danmark spanderer vel!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Alex Ross, Bjerringbro | Skrevet: 10. dec 11 kl. 14:53

Og ja, kjære naive danskere, det virker således: fulltidsjobb i Sverige som gir 24000 danske kroner i inntekt om måneden, pluss 13000 danske kroner på dagpengeordningen som betaler regningen for proforma-ekteskap. Og jeg bare regnes som fortsatt boende i DK. Ja, litt ufint å sende de breve hver uke, men det er ikke så stor ulempe. Fedt? Er det mange der som tjener 37000 om måneden etter skatt? Jeg elsker Danmark av al mitt hjerta, men hvem er skyldig at landet jeg VIL bo i og BIDRAGE TIL gir meg ikke en jordnær sjanse til det med sin dumme lovgivning??? Som min venn i USA har spøket, vi kommer fra et land, der hvor statsborgerskapet erhverves ved fødsel og kan bare løses fra ved døden… Men Danmark ikke bryr seg om. Så hvorfor skal vi så bry seg om DK?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 10. dec 11 kl. 15:02

@Martin Hansen

Når man føler sig kaldet til at fremhæve sin egen IK, så gør man klogt i at dobbelttjekke sin kommentar for fejl.

ET IK-segment. IK-segmentet.

Men i grunden så er det vist kun de mest argument-løse, der føler et behov for den slags debatstil. Så du er undskyldt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bergner Frederiksen, Boynton Beach, Florida | Skrevet: 10. dec 11 kl. 15:03

Det er da klart at Enhedslisten kommer med disse forslag nu, da Danmark for foerste gang har en kommunistisk regering. Det rigtige ville naturligvis vaere at smide enhver terrorist ud af landet og var der foregaaet noget kriminelt i DK skulle det medfoere udsmidning efter udstaaet straf.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren Aaby, nykøbing | Skrevet: 10. dec 11 kl. 15:38

Husk lige Carsten 32 ud af 40 ja men du glemte lige at fortælle det er ud af 500 spørgemål man kan blive stillede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 10. dec 11 kl. 16:05

Til Bergner.
Nu er den merikanske definition på kommunister og terrorister jo temmelig bredt favnede jvf. både Gitmo og Mchartyismen.

Allerede idag er det muligt at idømme menesker udvisning.
Men det tager domstolene sig. Du ved magtens 3 deling

Upassende ? Klag over indlæg

 
Stig Wørmer, 2300 København S | Skrevet: 10. dec 11 kl. 17:32

Uha! Jeg ser ikke Borgen, fordi jeg aldrig ser serier ud over to, højst tre afsnit og fordi jeg finder denne kredsen om dansk Christiansborgpolitik-intriger dybt irrelevant for min viden om hvordan folkestyret fungerer eller burde fungere.
- Står jeg nu til at miste mit statsborgerskab?
Er jeg i farezonen fordi min slægt kun har været i Danmark siden ca. 1780? Eller fordi min afdøde mor var udlænding? Eller fordi mit efternavn er tysk?
Come on! Kendskab til Borgen og alt det halløj har intet med DANSKHED at gøre lige så lidt som X-Faktor og så meget andet gøgl. Men det vil være helt relant at man kan STAVE til borgen, borgene, Nyborg, Svendborg, Kalundborg, Viborg, osv.
Men Borgen som prøve på integrerbarhed? I guder!
Det er den slags underlødige spørgsmål i en “optagelsesprøve” af denne art, som afsporer hele diskussionen. Med udgagnspunkt i dette tåbelige og misforståede eksempel på hvad der er relevant at vide som kommende dansk statsborger giver man jo Johanne Schmidt Nielsen og hendes fløj alle de argumenter i hænde, som tænkes kan. Det er da for dumt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lykke Due, København S | Skrevet: 10. dec 11 kl. 21:15

Nej Stig Wørmer (og andre som kommer med samme fejlagtige argument) du behøver ikke at have set Borgen, men du har vel i det mindste hørt eller læst om den ? Omend måske kun i overskriftsform.

For som Karsten Lauritzen skrive :

“Spørgsmålet om Borgen er taget med i prøven, fordi Borgen er et stykke kultur, der er omtalt så meget og diskuteret så ofte, at man ikke kan følge det mindste med i danske medier uden at støde på den. Og det er det, der er hele pointen med indfødsretsprøven: Det at blive dansk statsborger er et privilegium, og man må forvente, at folk, der gerne vil have dansk statsborgerskab, interesserer sig bare en lille smule for Danmark. Læser man danske nyheder, ser dansk fjernsyn eller snakker man jævnligt med andre danskere, er man sandsynligvis også støt ind i Borgen, og derfor er spørgsmålet om Borgen helt fair. Det samme ville et spørgsmål om Matador eller Forbrydelsen have været.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. dec 11 kl. 22:44

De mest land s ska de lige klik e r er jo ikke bare villige til at sælge danskerne til f and e n selv, men er også parate til at hænge møllesten om halsen på dem indtil halsen brækker pga. overbelastning.

For det er jo pga. land s skade li ge og folk e fjen d ske kræfter at vi nu har skattebyrden, indvandringsbyrden, politikerbyrden, propaganda-byrden, bureaukratibyrden, nedskæringsbyrden, jobtabsbyrden, konkursbyrden, skilsmissebyrden, EU-byrden, sygdoms- og kriminalitets-byrden hængende om halsen på hver eneste borger.

Byrderne er blevet så tunge, at de allerede har trukket tusinder af danskere ned i bundløs el end ig hed.

Alene indvandrings-byrden kan blive så tung, at folks halse vil kunne blive trukket ud til flere meters længde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. dec 11 kl. 22:52

Kun 40 lette spørgsmål, og det er nok at kunne svare på 32 af dem. Det er jo en parodi. Man kan jo bare lære remsen udenad. 500 eller 800 lidt vanskeligere spørgsmål plus en grundig sprogtest ville være mere passende, og så skulle igen 80% være rigtigt besvaret.

Den nuværende test er blot et figenblad, eller rettere en omgang bluff.

Upassende ? Klag over indlæg

 
johan sparre, 5932 | Skrevet: 10. dec 11 kl. 23:05

Ja, ikke overraskende. Den første rene kommunistiske regering i Danmarkshistorien vil med djævlens vold og magt huse kriminelle udlændinge.

Hele Danmarks regering som udtalt af Helle T. ?

Ævl, bræk og mundlort!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. dec 11 kl. 23:10

Så er der en helt anden ting: Vi er flere som er meget frustrerede over det tiltagende c en s ur- hys te ri på diverse blogs. Et indlæg der forsøgte at sætte lys på EUs og visse partiers mulige medvirken til at fremkalde nye og ringere tilstande i sundhedsvæsnet, i går kl. 13.58 på ja l vi ngs blog, er uden videre blevet ude luk ket.

Der er tale om forringelser, procedurefejl og behandlingssvigt som påfører hundredvis eller tusindvis af patienter og pårørende meget alvorlige tab og lidelser.

J og så p mener tilsyneladende at EUs og partiernes eller særinteressers mulige eller sandsynlige medvirken til at massevis
af danske patienter omkommer, er noget som skal forties og skjules.

Man kunne jo ellers godt tro at et optimalt fungerende hospitalsvæsen er i alle danskeres interesse.

Vi er flere der er komplet uforstående overfor at j og så p forhindrer debat omkring de nye eller indarbejdede standarder og behandlingsforløb, som skubber alt for mange sagesløse syge ud i forværret og håbløs sygdom, selvom de kunne have været helbredt.

Og hvis der er forhold og forringelser der er politisk bestemt, hvorfor skal det så forties?

I det hele taget er j og så p’s c en s ur gået helt over gevind.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 10. dec 11 kl. 23:29

Per Nielsen, Thorning,
gør sig til dommer over, hvad der efter hans opfattelse er asocialt!
Han peger på DFs ældrecheck og noget om en peberspray!

- Jeg tror jeg kan bringe ham på andre tanker:

I henved 30 år har såkaldt “ansvarlige” politikere på Chr.borg tilladt en uhæmmet stor indvandring fra 3.verdenslande af borgere, hvis eneste mål i DK er/var evig forsørgelse!
Ghettoer, parrallelsamfund, sharia og meget andet har været konsekvensen - og endnu værre:

Tårnhøje årlige milliardudgifter med den følge, at der har været endnu mindre til danskerne!

- Se det er ægte asocialt, Per N. !!

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 11. dec 11 kl. 06:38

Til Henning
Mit indlæg vedr. pensionisterne var stillet til et andet vedr. kernevælgere. Alle partier hytter deres kernevælgere DF som EL

De såkaldte ansvarlige politikkere er valgt af såkaldte ansvarlige borgere. Det kaldes demokrati.

Mennesker af fremmed herkomst er hwer og det bliver de ved med at være. Det samme er folkepensionisterne. For begge grupper gælder det at der er nogle følgeomk.
Disse følge omk. må vi leve med. Netop derfor kan jeg ikke nok gange foreslå at SAMTLIGE overførselsindkomster barberes med minimum 5% for derefter at blive fastfrosset i minimum 2 år.
Det være sig samtlige pensioner, SU, dagpenge etc. etc.
For mig er helt igennem totalt bedøvende ligegyldig hvilket navn en overførselsindkomst og hvad modtagerens baggrund er. En udgift er en udgift

Et menneske med anden etnisk bggrund end dansk med statsborgerskab eller med permanent opholds tilladelse er for mig ligeså dansk du og jeg.

At politikkere i mange år ikke har været gode nok til håntere tilstrømningen og samtidig få sat gang i en ordentlig integration, det er der ingen tvivl.

DF tog en meget tiltrængt debat for mange år siden og appalus til det.

Men det er også det eneste DF har bidraget, ja også evig stigmatisering af specielt muslimer og nærmest saligkåring af de ældre som det modsatte.

Racisme og diskrimination er forbudt ved lov og sådan skal det blive ved med at være.

DK er medlem af nogle foreninger EU,FN etc. Disse foreninger har nogle regler, som vi har forpligtet os til at efterleve. Er vi utilfreds med disse, så må vi melde os ud eller arbejde for ændringer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. dec 11 kl. 08:11

ida reszka, esbjerg

Du skriver, jeg skal passe på med at kalde venstrefolk kriminelle. Jeg kalder dem det ikke, jeg konstaterer blot fakta. Hvis du læser efter, skrev jeg vist ikke venstrefolk, men venstrepolitikere. Og her ser vi en ganske tydelig tendens hos fx Brixtofte, Fogh Rasmussen, Løkke Rasmussen, Hjort Frederiksen, Lund Poulsen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. dec 11 kl. 08:16

ida reszka, esbjerg

For god ordens skyld må vi vist hellere få den pædofile Flemming Oppfeldt med på venstrelisten :o)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 11. dec 11 kl. 09:00

Hvor trist, at en ung venstrepolitiker som Karsten Lauritzen, der ellers angiveligt er liberal, lyder som en nationalistisk DF’er.

Det begynder efterhånden at give mening, hvorfor Venstres kernevælgere, landmændene, ingen skrupler havde over at handle med tyskerne under besættelsen.

Nationalisme fornægter sig ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. dec 11 kl. 09:05

Søren Gade havde vist også et problem med at finde ud af ret og vrang…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 11. dec 11 kl. 09:07

Kære Karsten Lauritzen, hvad med at tage dig en uddannelse i stedet for at skrive idiotiske blogindlæg og lege politiker?

Synes du ikke, at vi danskere fortjener bedre, end politikere uden uddannelse og erfaring fra andet end VU?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. dec 11 kl. 09:10

Thor Pedersen kunne det der med bopælspligt og EU’s hektarstøtte…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 11. dec 11 kl. 10:07

Hver gang man tror, at Karsten Lauritzen har nået bunden i argumentationen for fremmedhad, graver han sig et spadestik dybere ned.

Indfødsretsprøven siger intet om kvalifikationer hos nogen, så ville Karsten ikke have bestået.
Formålet må være at forstærke ubehaget ved de fremmede og gøre livet mere surt for dem, end det er i forvejen.

De fremmede skal ud af landet. Det er det primitive niveau, Karsten er på - og han er politiker - eller er han?

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 11. dec 11 kl. 10:29

Til Karin B.
Nu vælger du så at synke til samme lave niveau, som de der angriber Ole Sohn fortid.

skam dig

Upassende ? Klag over indlæg

 
jan henrik wegener, højbjerg | Skrevet: 11. dec 11 kl. 12:58

Det er jo det rene vås der diskes op med her!
Jeg så forgæves efter et citat eller referat, der viste at Enhedslisten ønsker terroristers ophold.
Men hvad er sammenhængen med “Borgen”? Så vidt jeg kan se overhovedet ingen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Jørgensen, 2200 | Skrevet: 11. dec 11 kl. 14:01

*Fnis*

Dansk Folkepartis vælgere er dårligst i Danmarks-kundskab

http://www.ugebreveta4.dk/2010/201003/Baggrundoganalyse/Dansk_Folkepartis_vaelgere_er_daarligst_i_Danmarks_kundskab.aspx

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. dec 11 kl. 15:25

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris….

Har du slet ingen betænkeligheder vedr. de enorme økonomiske, kulturelle og menneskelige omkostninger som danskerne påføres af indvandringen, af EU/FN, af de nedlagte grænser, jobtabene og den mangedoblede kriminalitet?

Bekymrer den udhulede økonomi, velfærd og tryghed dig ikke det mindste?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hr J christensen, slagelse | Skrevet: 11. dec 11 kl. 15:29

Egentligt så troede jeg ikke længere at der fandtes nogle i Venstre tilbage som mersådant. At man skal ville danmark for at være her.
OK jeg vil danmark så jeg bliver fortsat. 100%.
Men mener 100% at statsborgerskabet til fremmede er en forældet institution som de fremmede ikke ønsker at leve op til. Så væk med det.
Det er også upassende at man under dække af dansk statsborgerskab kan opføre sig kriminelt og deltage i krigerisk aktivitet i udlandet og alligevel opretholde dansk statsborgerskab med medfølgende privilegier.
Så nej til statsborgerskab til fremmede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Hansen, Valby | Skrevet: 11. dec 11 kl. 18:10

Det er da et meget mærkeligt indlæg, Karsten Lauritzen har skrevet her. “Statsborgerskab til terrorister” lyder den bombastiske overskrift, og det kan da nok få de fleste af os til at spærre øjnene op.

Men når man så læser indlægget, så handler det om noget helt andet. Nemlig at Enhedslisten vil afskaffe den såkaldte indfødsretsprøve, som man skal bestå for at blive dansk statsborger.

Overskrift og indhold har altså intet med hinanden at gøre. Det virker godt nok temmelig useriøst, og i hvert fald får man da aldrig en seriøs debat om noget som helst emne ved at skrive på den måde.

Men det er måske heller ikke Karsten Lauritzens hensigt? Han vil måske hellere spille på nogle primitive følelser omkring farlige terrorister og lige så farlige “røde” politikere. Og så håbe på, at de følelser er nok til, at folk vil stemme på ham, så han kan blive genvalgt?

Og derfor får jeg da egentlig lyst til at spørge alle de af blokkens læsere, der stemmer på Venstre: Synes I virkelig, at det er godt nok? Forventer I ikke et højere niveau af dem, der skal repræsentere jer på Christiansborg?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Hansen, Valby | Skrevet: 11. dec 11 kl. 18:21

“I henved 30 år har såkaldt “ansvarlige” politikere på Chr.borg tilladt en uhæmmet stor indvandring fra 3.verdenslande af borgere, hvis eneste mål i DK er/var evig forsørgelse!”

Man skal være yderst naiv eller alternativt forblændet af racehad for at tro, at ret mange mennesker er flyttet til Danmark med “evig forsørgelse” som det eneste eller primære mål.

Mange af dem, som er flyttet til Danmark de sidste 50 år, er flygtet fra forfølgelse i f.eks. Irak, Afghanistan, Iran eller Ex-Jugoslavien.

Andre er flyttet til Danmark fordi der dengang blev efterspurgt arbejdskraft, de såkaldte “gæstearbejdere”.

Og endelig er der en del, som er flyttet hertil, fordi de var gift med eller barn af en person, som boede her - det er det, man kalder familiesammenføring.

Alle, som er flyttet til Danmark de sidste 50 år, har altså haft helt legitime motiver for at gøre det, og der er ingen som helst grund til at tro, at andet end nogle ganske få skulle have haft det som deres primære ønske at komme til at leve af offentlig forsørgelse over lange perioder.

Uanset om man er fra Tyrkiet, Irak, Afghanistan, Thailand, Filippinerne, Kina eller Indien, går menneskers drømme således kun meget sjældent i den retning. De fleste drømmer i stedet om at få et godt arbejde, og at deres børn kan få en god uddannelse og klare sig godt.

At det så for en del af dem, der er flyttet til Danmark, ikke er gået så godt, som de måske selv havde håbet og forventet, er en helt anden snak.

Men der er absolut ingen grund til over en bred kam at mistænkeliggøre andre mennesker, bare fordi de er født et andet sted end i Danmark.

At et land så naturligvis både kan og skal regulere indvandring, og at man skal lære af tidligere erfaringer, det er en helt anden snak. Men der er ingen grund til at hetze imod de mennesker, som på fuldt lovlig vis og med fuldt legitime begrundelser er flyttet til Danmark i løbet af de sidste cirka 50 år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
soren kjaer, Dubai | Skrevet: 11. dec 11 kl. 20:19

Jeg har ikke taget proeven men laeste Karstens test resultat igennem. Maa tilstaa at jeg tror ikke jeg ville bestaa paa trods af at jeg er fodt og opvokset i samme by som Karsten.
Jeg er bosat i mellemoesten og ser ikke dansk TV eller film, laeser ikke boeger af Karen Blixen og Ludvig Holberg og hvem der regerede Danmark for 300 aar siden har jeg hverken den fjerneste ide om eller interesse i.
Jeg haaber at jeg kan komme ind i Danmark naar vi engang vender tilbage, gad vide om jeg kan faa min soen med hjem da han er foedt hernede….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Finn Rasmussen, Randers | Skrevet: 11. dec 11 kl. 22:48

Jeg arbejder sammen med 60 nationaliteter.
@ Per Nielsen, Thorning.

Må man være så fri at spørge hvor du arbejder sammen med 60 forskellige nationaliteter ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Jensen, Odense | Skrevet: 12. dec 11 kl. 00:40

Venstre vil give ufinansierede skattelettelser til de rigeste og overbetale privathospitalerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren Aaby, nykøbing | Skrevet: 12. dec 11 kl. 08:13

Søren Kjaer du kan komme ind nemt hvis din livsledsager er af den “rigtige farve” ellers bliver det svært som Karsten sage fra talerstole det må man kunne forstå “hvem der kan”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 12. dec 11 kl. 10:40

Det er ret “sjovt”. Kriminaliteten er mangedoblet, sundhedssystemet er ikke hvad det har været, mængden af økonomiske og sociale problemer vokser og vokser, antallet af familietragedier og psykisk syge unge sætter rekorder osv.

Men selvfølgelig er der nu hentet nogle “undersøgelser” frem der “konstaterer” at danskerne føler sig tryggere og lykkeligere end nogensinde før.

Vi danskere står vist i bedrag (og selvbedrag?) til op over hovedet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 12. dec 11 kl. 10:45

Karsten Lauritzen har jo ret i at indvandrings- og grænsepolitikken er alt for slap. Alene Lavakovic-familien har kostet op mod 100 millioner kroner på få år, iflg. EB.

Den feministiske pladderhumanisme kan ende i en statsbankerot.

Upassende ? Klag over indlæg

 
henning olesen, viborg | Skrevet: 12. dec 11 kl. 12:31

Jens Kruse ,herning,— du har fuldstændig ret, den lille thailandske pige skal ikke udvises,– det skal derimod sædelighedsforbryderen fra Gullestrup. Den somaliske snothvalp og hans tilslørede familie skal alle udvises for de kan om nogen ikke integreres, de er kun for at malke systemet

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Hartman, Haderslev | Skrevet: 12. dec 11 kl. 15:36

Jeg føler mig virkelig beæret.
Selveste Karsten Lauritzen har udtalt sig om Enhedslisten.
Kan man overhovedet tro på folk fra et parti, der - som alt foreligger nu - forsøgte at begå noget, der ligner et statskup.
Men tak for interessen Karsten.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Thunø, Kastrup | Skrevet: 12. dec 11 kl. 17:11

Leif Hartman, Haderslev

Ta’ en kiks og tør øjnene. Prøv at befri dig selv fra den røde indoktrinering, og tænk selv. Det er en befriende følelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Hartman, Haderslev | Skrevet: 12. dec 11 kl. 18:54

Hej Allan
Jeg ved ikke hvorfor “ta`en kiks og tør øjnene”. Jeg klynker ikke.
Dit slogan er fra VU´s usmagelige hetz mod Mogens Lykketoft i sin tid.
Lige nu er det V og VU og Berlingske Hus og Jyllandsposten/Politikens Hus, der klynker:
Hvad skal vi gøre - Danmark har fået en socialdemokratisk statsminister - og ikke nok med det - det er en kvinde!
Allan - jeg har tænkt selv i hele mit liv - 58 af dem pt - i øvrigt var jeg i en tidlig alder i stand til at gennemskue H.C. Schmidt, der forsøgte at rekruttere mig til VU - i midten af 70´erne.
Men igen:
Jeg føler mig beæret over Karsten Lauritzens interesse for mit parti.
Han interesserer sig jo ellers kun for de horder af indvandrere, der vil strømme ind over grænserne!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Voss, 6700 | Skrevet: 12. dec 11 kl. 22:36

per Nielsen , thorning

“Vil hellere end gerne have prædikatet psykisk syg, hvis det er betegnelsen for mennesker med DF fobi”

Javel , så har vi en forklaring - stakkels dig.
Andet gider jeg ikke kommentere til dine absurde og fanatiske udgydelser.

Karsten Lauritzen ,
vi lever i en absurd verden hvor tusinder ikke kan forstå eller vil deres eget bedste , men som lemminger kaster sig ud i tilintetgørelsen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
john kristensen, bindslev | Skrevet: 12. dec 11 kl. 23:38

smiler ja per nilsen thoring så er der tid til at du får en over dine frosne ærter.per du vil sælge din egen bestefar,du vil med glæde sige at din bedstefar kun skal have 1000kr at leve for om måneden, bare du kan få 2kr mere til dig selv i din lomme på andres bekostning.ved nu godt at din bedstefar har 3000kr at leve for om måneden,smiler og vi ved også godt at du har arbejdet men 60 forskellige nationaliteter,du har jo kørt dem over grænsen til dk,og nu vil du også til at give vores penge væk til eu,fy lille per og vores land.og du vil være den første til at hyle op hvis du skulle få kraft når det kommer til at gå gruligt galt i dk og i eu,for der er ingen hjælp at hente i det offentlige det er sparet væk,for per vil heller have 2 kr i sin lomme.ikke vestlige indvandrer koster dk 250miljarder om året i dk,at tage flere indvandrer ind er at nisse på dem der er her,de bliver også trængt som dansker bliver.dem der er her nu kan nermest ikke få deres ægtefælder her op, men vi kan godt tage nye ind af både kriminelle krigsforbryder og terorister og andet godt folk. men per jeg vil ikke skuffe dig,politikerne er på din side,de er ved at give danmark væk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 13. dec 11 kl. 06:02

FRANK MADSEN, KBH.

Godt beskrevet - og jeg er 100% enig med dig !

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 13. dec 11 kl. 06:06

Til John.
Kunne du ikke lige linke til den undersøgelse som dokumenterer at ikke vestlige indvandrer koster 250 mia om året. De officielle tal, jeg har kunnet finde siger omkring 20 mia.

Jeg har ikke sagt at min bedstefar kun skal have 1000 kr om måneden.

Jeg har sagt at selv han overlever med en beskæring på 5% på sin indkomst og efterflg. fastfrysning i 2 år.

Hvilken flygninge/indvandrer politik, der skal føres fremadrettet kan vi altid diskuterer. Fandt personeligt at VKO politikken var tilstrækkelig.

Men det ændrer ikke på at sålænge vi er med i foreninger som EU og FN, så bør vi efterleve disse foreningers regler også på flygtninge/indvandrer området.

Hvem der kan komme ind i DK uden religiøs diskrimination, det findes der regler for.

De 60 nationaliteter er kommet helt frivilligt i arbejdsmedfør ikke mindst den gang, firmaet havde meget store udfordringer med at skaffe “dansk” arbejdskraft.

De bringer firmaet en helt uvurderlig ressourcer igennem kultur og viden.

Planen er IKKE at give 40 mia væk, planen er at låne dem ud.

Hvis det kan medvirke til at de danske off. budgetter bliver rundbarberet, så er det kun et yderligere plus.

Til Henning.
Domstolene skal tage sig af evt. udvisninger ikke den gemene pøbel fra Viborg

Til Finn Rasmussen.

Det kommer ikke dig ved, men det er en større midt og vestjydk international industri virksomhed

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 13. dec 11 kl. 09:29

@Karsten Lauritzen

“Spørgsmålet om Borgen er taget med i prøven, fordi Borgen er et stykke kultur, der er omtalt så meget og diskuteret så ofte, at man ikke kan følge det mindste med i danske medier uden at støde på den.”

Personligt synes jeg, at Borgen er god underholdning, men den tegner et alt for rosenrødt billede af livet på Chirstiansborg.

I virkelighedens Danmark har vi oplevet korruption og magtmisbrug, som mere minder om en bananrepublik end det Borgen viser.

En tidligere skatteminister, der må gå efter ‘kreativ bogføring’ bliver landets statminister.

En statsminister som må fyre sin integrationsminister på grund af ulovligheder i ministeriet.

En statsminister, der efter et 360 graders serviceeftersyn af folkeskolen må finde et nyt job til den inkompetente undervisningsminister.

Cavlingpris til journalist som afslører ’svindelminister’.

Et forsvarministerium, der sætter danske soldaters liv i fare og beskylder oppositionen for lækage, selv om alt er fabrikeret i ministeriet og forsvaret.

Et skatministerium, der forsøger at begå karaktermord på oppositionslederen.

Jeg forstår godt, at en Venstrepolitiker som Karsten Lauritzen foretrækker at nydanskere ser Borgen istedet for at følge venstreministres gøren og laden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jacob Willumsen, Hørning | Skrevet: 13. dec 11 kl. 09:47

Det undre mig meget, at folk som Per Nielsen, mener at folk uden videre skal kunne få ophold og statsborgerskab i DK. Hvor for der det ulækker nationalisme at forlange at folk der ønsker at slå sig ned her, skal kunne tale Dansk og have en grundlæggende forståelse for Dansk kultur og det Danske samfund?

Upassende ? Klag over indlæg

 
john kristensen, bindslev | Skrevet: 13. dec 11 kl. 10:42

ja per jeg kan også huske da de kun kostede 20 mia kr om årt men tiden går.ikke vestliges velfærdsforbrugsandel http://danmark.com/ikke-vestliges-frobrug-af-velfaerd-i-danmark-i-2010 det giver 225,7 mia kr om året i 2010 indvander stop nu vil løse samfundsproblem og spare statsfinansen for 50 mia kr om året i 2040 http://borsen.dk/artikel/1/81323/ indvandrer stop vil loese samfundsproblerr

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 13. dec 11 kl. 11:36

Kære læsere. Hold venligst en god tone og undgå personangreb. Vi minder om at anonyme indlæg slettes. Angiv både for- og efternavn. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
john kristensen, bindslev | Skrevet: 13. dec 11 kl. 12:17

preben man kan også se at det koster norge 60 mia om året og danmark 200 mia kr på http//nyt danmark blogspot.com/

Upassende ? Klag over indlæg

 
john kristensen, bindslev | Skrevet: 13. dec 11 kl. 12:42

eller http://nytdanmark.blogspot.com/2006/09/danmark-nedbrydes-systematisk.html

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas lune, hadesund | Skrevet: 13. dec 11 kl. 13:05

De højreorienterede fra venstre er der en ting de ikke har så er det demokratiske værdier hvor er de henne, det er fanme bare for meget.fyffer pyffer Arghhh.minimalt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jacob Willumsen, Hørning | Skrevet: 13. dec 11 kl. 16:27

@Thomas Lune: Hvilken form for demokratisk værdi tænker du på? Er det den form, som går ud på, at hvis man ikke mener det samme som de politisk korrekte til venstre for midten, så er man udemokratisk?
Demokratiet er folkestyre. Folkets vilje ske. Hvis folkets vilje, med henvisning til FN, ikke sker. Ja så er demokratiet de facto sat ud af kraft.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 13. dec 11 kl. 20:32

Til Jacob. Som sådan er det fint at skulle kunne dansk, men det behøver ret beset ikke have noget at sige for statsborgerskab. Kender rigtig mange, som “kun” engelsk som andet sprog. Som jeg hjertens gerne så som danske statsborgere.

Forståelse for dansk kultur ??
Nu er det vist et definitions spørgsmål
Har stadig uhyggeligt svært ved at se, at en beståelse af en såkaldt “dansk” prøve skulle gøre nogen til bedre borger.

Til John.

Noget mindre farvet dokumentation ville nok være på sin plads.
Det svarer lidt til at bede Pia K om at beskrive nytteværdien af ikke etniske danskere op imod pensionister.

Resultat er ligesom givet på forhånd

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Larsen, Vejle | Skrevet: 13. dec 11 kl. 23:14

@Allan Thunø

Ja, bestemt er det befriende at tænke selv. Derfor er det MEGET længe siden, jeg har stemt på den sorte KOV-blok.

@Vivi Andersen

Jamen hvis du er enig, så er alt jo godt.

@Jakob Willumsen

Du skriver, at folk skal kunne dansk for at slå sig ned her. Hvor står det? Det er jo noget gedigent vrøvl.

Desuden mener du, at den politiske korrekthed befinder sig på venstrefløjen og ifølge denne, at højrefløjen er udemokratisk. Fri os fra denne selvstigmatisering. Den er efter 10 års borgerligt styre ved at være temmeligt slidt,fraseagtig og farceagtig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
p thomasen, kbh | Skrevet: 14. dec 11 kl. 10:03

Jeg er enig i at der skal være en prøve,der klarlægger om man kan begå sig i danmark.

Men de spørgsmål er da TUMPEDUMME. Det er en blanding af en historieprøve, og politisk prøve.

Der er ikke skyggen af praktisk viden, om grundlæggende principper som ytringsfrihed, uskyldig til det modsatte er bevist etc.

struense ?!?!? hvad laver han der ?
ministre’s medlemskab af folketinget ?
største by i GRØNLAND ?
SF’s historie ???
Portrætfilm af Dirch Passer ?

Kom igen !

Upassende ? Klag over indlæg

 
p thomasen, kbh | Skrevet: 14. dec 11 kl. 10:13

Hvad med at spørge til noget fornuftigt ?

Du ser et overfald på gaden - hvad skal du gøre

1) Give overfaldsmanden tæv
2) Ringe efter politiet
3) Lave en civil anholdelse

Hvad er ytringsfrihed ?

1) Frihed til at tale det man mener, under ansvar for loven
2) Frihed til at tale det man mener, uden ansvar for loven
3) Frihed til at sige det som er almindeligt accepteret

Hvilke pligter har du som modtager af en indtægt ?

1) Pligt til at opgive indkomst til skat
2) Ingen pligter - det er skats ansvar
3) Pligt til at sætte pengene i banken

Hvad skal der til for at køre en bil i danmark ?

1) Du skal have gyldigt kørekort og bilen skal have ansvarsforsikring, og skal være indregistreret i dk.
2) Du skal bare have bilen ansvarsforsikret
3) Du skal have både ansvar og kasko på bilen

Hvad er retsikkerhed ?

etc. etc.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas lune, hadesund | Skrevet: 15. dec 11 kl. 00:18

ja Han har været VU-landsformand og blev valgt i Folketinget i 2007 for Venstre.en ægte bananstat terrorist og resten af rakkerpakket lige så.og tv2 lige så

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Jensen, Næstved | Skrevet: 16. dec 11 kl. 06:03

Så vidt jeg er orienteret, så har hverken Enhedslisten eller andre partier sagt at terrorister skal have dansk statsborgerskab. Det står alene for Karsten Lauritzen regning. Det er det sædvanlig ævl fra den borgerlige side.

Jeg synes iøvrigt, at det er påfaldende så tavs Peter Christensen er i sagen om lydfilen. Hans mund står ellers aldrig stille, når han skal kritisere den ikke-borgerlige fløj. (Ved godt det var et sidespring)

Sq godt at vi er sluppet af med den borgerlige regering der har kørt DK i sænk.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Kaj Jensen skriver
09.05.12 15:47
Jeg må nok sige at hvis dette bliver vedtaget ved lov af nuværende regering er håbet om ikke at få rusiske tildstande i danmark Læs mere
Jens Sørensen skriver
09.05.12 10:50
Skatteministerens utiltalende nidkærhed er en løkke om hans egen hals. Meningsmålingerne taler deres eget tydelige og utvetydige Læs mere
Tove Bonde skriver
09.05.12 07:30
Det er Ole Sohn der er inspireret fra det gamle østtyskland.. Der kommer sikkert mere fra den røde blok i den retning. Man kan undres at folk satte Læs mere
Martin Hansen skriver
09.05.12 06:38
Per Nielsen De må gribe ind overfor eksempelvis håndværkere, hvis de kan se ulovlighederne fra offentlig vej. F.eks. hvis de kan se tømrere Læs mere
Per Nielsen skriver
09.05.12 02:30
Martin Hansen som jeg forstår det, så har arbejdstilsynet allerede idag lov til at gå ind på privatgrund ved mistanke om overtrædelser af Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/