Profil

Bloggen om frihed, ansvarlighed, grænser for politik - og det faktum at de tre ting ikke altid sikres via lovgivning fra Christiansborg.

Baggrund:
Karsten Lauritzen er retsordfører for Venstre. Han er født i Vesthimmerland i 1983.

Han har været VU-landsformand og blev valgt i Folketinget i 2007 for Venstre.

Karsten er retsordfører, men beskæftiger sig også med udviklingsbistand, udenrigspolitik, finans- og skattepolitik.



Andet:


Sted:
Hjørring og København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Grænser for politik

Skrevet af Karsten Lauritzen

Lømmelregeringen

Nej, dette er ikke en blog om Thor Möger, men det er mindst lige så slemt.

Regeringen har hævet den kriminelle lavalder og med et snuptag bestemt, at 455 kriminelle alligevel ikke skal straffes for det, de var dømt for. Forklaringen er, at de dømte var 14 år på gerningstidspunktet, og det mener regeringen er nok til, at man ikke skal straffes. Ikke for tyveri, ikke for vold, ikke for voldtægt. Ikke for noget som helst. Det fremgår sammen med meget andet af svar, jeg har fået på en række spørgsmål til justitsministeren. Se bl.a her hvilke hårdkogte ungdimskriminelle der nu går fri for straf, enkelte er dømt for helt op til 16 kriminelle forhold.

Omfanget af 14-åriges kriminalitet er ellers til at tage at føle på. Alene i første halvår af 2011 blev 220 14-årige dømt for butikstyveri, 5 for overtrædelse af våbenloven, 5 for seksualforbrydelser og 88 for vold. Dertil kommer en mængde andre forbrydelser. I alt blev 545 14-årige dømt i første halvår af 2011, men med regeringens politik er det nu slut, og ved næste valg vil 4000 forbrydere have undgået straf, blot fordi de var 14 år, da de stjal eller tævede eller voldtog. Tak til regeringen!

Et af regeringens mest brugte argumenter for at beskytte de 14-årige forbrydere er, at de ikke er modne nok til at blive straffet. Men langt de fleste 14-årige bliver idømt en bødestraf. Det bør de nok kunne klare uden at lide fysisk eller psykisk overlast. Med hensyn til de ekstremt få 14-årige, der bliver idømt en ubetinget frihedsstraf, må hensynet til offeret stadig veje tungest. Et voldtægtsoffer skal kunne gå på gaden uden at være nervøs for at møde den, der har voldtaget hende. Så er det ligegyldigt, om forbryderen var 14 eller 44.

Socialdemokraten Ole Hækkerup har påstået, at socialdemokraterne skam tager kriminalitet alvorligt og at de unge forbrydere kommer til at mærke en konsekvens. Det er vist det, man kalder en røverhistorie. for ifølge justitsministerens svar til mig, kommer der ikke til at ske noget som helst med dem, andet end de måske får en snak med en socialrådgiver over et glas rødt saftevand. Det er jo også det, der er pointen med at hæve den kriminelle lavalder.

Men hvad vil regeringen så gøre med de 14-årige forbrydere? Det har justitsministeren heldigvis også svaret mig på: Indtil videre vil regeringen overveje situationen.

PS: Se iøvrigt her TV2-nyhedernes glimrende indslag om hvilke kriminelle der sættes på fri fod med lovforslaget.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Thomas Jensen, Odense | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:09

Man bør ikke straffe børn. Grunden til at det er blevet nødvendigt alligevel, er skiftende regeringers store import af ikke integrerbare indvandrere og deres børn. Det er der svigtet er sket og Venstre har sin del af ansvaret for det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:12

Karsten Lauritzen

Nu kan man ikke straffe børn til naturlighed, for så burde politikerne flest idømmes en livslang fængselsdom. Det er klart, at venstrefløjen kæmper en kamp mod det psykiske forfald, som de skiftende regeringer har afstedkommet befolkningen gennem tiderne. At de røde så havner i den modsatte grøft, i forhold til den, de blå befinder sig i, gør ikke, at de blå har forstået noget af det hele. For det kræver nemlig, at det man gør på alle niveauer, altid skal være sammenfaldende med en helhedsforståelse af alt man gør. Og men den lille forståelse af helheden, du har at gøre godt med, Karsten Lauritzen, så har du ikke meget helhedsforståelse, at gøre godt med.

Lad os bare tage samfundsudviklingen. Hvor fremmende er den for den psykiske naturlighed hos de borger, som politikerne må antage er omstillingsparate til hvad som helst, uden det har en psykologisk pris?

Det hjælper ikke du rådspørger psykologerne. For så langt er de ikke nået endnu i forståelsen af de psykologiske love. Men jeg kan så røbe, at prisen bliver katastrofalt høj. Så høj, at det vælter samfundet i lutter karakterafvigende adfærd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:16

Det er et misforhold mellem den kriminelle lavalder og myndighedsalderen.

Så længe man ikke er myndig, bør man heller ikke kunne straffes som en voksen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jonas Erikson, København S | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:21

Men - gisp - hvad med alle de 12- og 13-årige hårdkogte forbrydere, som Karsten Lauritzen vil lade slippe? Og de 11-årige? Jeg synes, at Karsten skulle gå i front og foreslå en kriminel lavalder på 0 år. Eller endnu bedre: minus 9 mdr - så kan vi tage det i opløbet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarke Mortensen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:21

Karsten Lauritzen
Sidst var det priserne på handicap hjælp du skældte ud over. Nu brokker du dig over, at 14 årige BØRN ikke kan straffes som voksne…

Upassende ? Klag over indlæg

 
U. Høgh, Egå | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:22

Er tanken den,at unge under 15 år,¨så slet ikke skal stilles over for en eller anden konsekvens??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas I., København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:24

En farce uden sidestykke.

Nu kan disse dømte unge så gå frit ud og hævne sig på vidner fra retsagerne osv., fuldstændig uden reel konsekvens.

Kan siddende regering foretage sig noget-som-helst der ikke er i komplet strid med sund fornuft?! Jeg er træt af at blive rystet dag på dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Knudsen, Roskilde | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:46

Man kan også have den opfattelse, at enhver forbrydelse stor eller lille skyldes små eller store vævefejl i kysen og prægning eller manglende prægning i opvæksten.
Lene Espersen brægede ’strengere straffe’ i mange år. Alle ved , at det ikke er der, samfundet skal løfte sig.
Alle ved, at den traditionelle form for straf vi benytter, stort set, bortset fra samfundstjeneste og bøder, er frihedsberøvelse. Et ressourcespild af dimensioner.
Vi skal have hævn hævdes det over individer med vævefejl i kysen eller med negativ prægning i opvæksten.
Sandheden er nok snarere den, at vi ikke vil opgive hævnen, vi har ikke ressourcer/kræfter til at genoprette individet, det er nemmere at spærre inde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:54

test

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:56

Pointen, som en del ikke hel har fået fat i, er at de er dømt efter gældende lov.

Vil de sige at man fremover i alle mulige andre sager kan påberåbe sig dette i en retsag, såfremt en lov står til at blive ændret , og så slippe?

Bødskov har en meget skidt sag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas I., København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 16:58

@ Torben Knudsen, Roskilde,

Ja, det lyder jo nææææsten som om du har en bedre løsning, og så alligevel overhovedet ikke. Hvad er det du prøver at sige om man må spørge?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Alfred Larsen, København NV | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:02

Afskaf aldersgrænsen helt for både unge og gamle forbrydere. Et andet problem er, at vi bruger for mange penge på opbevaring af grove mordere og forbrydere. Lad os få indført dødsstraf, mordere fortjener den samme straf som deres ofre. PT. straffes vi andre implicit for deres forbrydelser idet deres opbevaring betales med masser af skattekroner, hvilket ikke er retfærdigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:41

Do the crime, do the time.

Uanset alder.

Er man gammel nok til at begå forbrydelser, er man også gammel nok til at tage straffen for det!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:48

Er det ikke sådan at kommunister eller socialister altid har betragtet de kriminelle som deres allierede? Sådan var det ihvertfald i betydeligt omfang i Sovjetunionen, hvor det fortrinsvis var helt uskyldige mennesker der blev forfulgt og straffet med ufattelig brutalitet og strenghed. 20-30 års slavearbejde i Sibirien eller dødsstraf for ingenting, eller for at have samlet en roe, et par kartofler eller en håndfuld kornstrå op fra sin egen mark til sine sultende børn, var noget ganske almindeligt. (Læs “Gulag Ø-havet” af Solsjenitsyn)

Her i Danmark er det foreløbig blevet til at det altid er synd for voldsforbryderen, mens “systemet” gang på gang håner eller ignorerer ofret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 H. | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:53

@ Karsten Lauritzen

Oprop!

Prøv i næste uge at spørge den røde regering + de radigale, om de mener det er rimeligt, at 2 unge lømler, der påsatte en stor brand i en skole i Odense - nu har fået tiltalefrafald, p.g.a. deres alder på gerningstidspunktet= 14 år!!!

- Men automatsvaret fra S-SF-Radigale vil være: JA

PS!
- De griner endnu i Vollsmose og Omegn!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:57

Der tages heller ikke hensyn til psykologien. Straffen for tre overfald på sagesløse, hvor ofrene var blevet slået og sparket og trampet i hovedet mens de lå ned, var fire måneders fængsel. Et af ofrene fik brækket kæben, mistede flere tænder, fik næsen brækket og et øje blev skadet alvorligt. De fire måneder bliver måske endda konverteret til lidt samfundstjeneste eller hjemmeophold.

Kan nogen tro at det gør indtryk på afstumpede voldsbøller, så de ikke gentager deres overfald?

I andre tilfælde belønnes kriminelle med uddannelse eller krydstogt-ferier i Middelhavet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens sørensen, silkeborg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 18:04

Lad de radikales MF’ere blive bosat i en af ghettoerne, - tving dem i en bolig i lortemiljøet i Gjellerup, hvor danskere dagligt hånes og chikaneres.
- Ikke fordi man kan forvente disse frelste sjæle nogensinde bliver klogere, men mere for at de kan føle på deres egen krop, hvad det vil sige ikke at kunne færdes i bare nogenlunde fred og sikkerhed, der hvor man bor.
- Det radikale venstre er en pestilens, da de er en af hovedårsagerne til, at danskerne føler deres land ikke længere tilhører dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, Kbh Ø | Skrevet: 10. feb 12 kl. 18:06

Jeg gætter vildt: Hovedparten af de tidligere dømte, som nu benådes, er af muslimsk afstamning.

Her er alder jo ingen hindring.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Helge Nørager, Højbjerg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 18:07

Hr Chrsitian Jensen.

Fra deres tekst idag som blogdebatør..

“Regeringen har sænket den kriminelle lavalder og med et snuptag bestemt, at 455 kriminelle alligevel ikke skal straffes for det, de var dømt for.”

Øhh, skulle der have stået ????????????

Regeringen har hævet den kriminelle lavalder og med et snuptag bestemt, at 455 kriminelle alligevel ikke skal straffes for det, de var dømt for.

Savner de deres spindoktorer til at læse korrektur, eller er det en blå smølf løs i indernettet ?…

Og heldigvis bliver de 14 årige forbrydere 15, så intet problem, blot vent et år.

Betal til Politi, socialarbejdere, domstole, bosteder, advokater, fængsler osv..
Det er en stor industi, og mange hårdtarbejdede mennesker som forsøger at gøre en forskel.

Mem som altid i historien bliver folk for grådige, og “systemet” hjælper ikke længre de svage, men den som lever af “At hjælpe de svage”.

Find din indre fugl, kursus og andre.

Sænk ikke valgret, og krimminel minimums alder på 14 år.

Spørg enhver som har børn, er børn i 14 års alder modne ?

Skam få Venstre og deres kommune reform.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 18:23

Også bøller på 20-25-30-35-40 år slipper ofte alt for billigt. Ja, selv mordere slipper jævnligt med en lille straf.

Det viser at retssystemet foragter de menige borgeres liv og helbred.

Når man overfalder eller myrder sagesløse eller brænder skoler og beboelsesejendomme ned, har man sat sig selv udenfor samfundet, og bør ikke forkæles af forstå-sig-påere, pædagoger og blødsødne humanisttumper.

Men noget andet er: hvorfor forærede VKO valgsejren til S, SF, R og El? Medvirkende var det måske at heller ikke VKO var dygtige til at beskytte borgerne mod den mangedoblede kriminalitet?

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens sørensen, silkeborg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 19:19

Glemte forresten at sige, at MF’ere fra alle ansvarlige partier - udover de radikale burde bo et par år i en ghetto, så de ved selvsyn kunne lære at forstå, at islamisk opdragede knægte sgu gør hvad der passer dem. Og de giver ikke en døjt for fine påmindelser eller trussel om straf for deres ugerninger.
Prøv det selv, politikere, og glem alt om at renovere de boligområder disse nidinge i forvejen har splittet ad. - De vil blot splitte det ad igen, hvis I reparerer det for dem. - Intet virker på den slags krapyl! De ønsker slet ikke vores regler.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 10. feb 12 kl. 19:29

Man skal at huske, at forbrydere er produkter af det samfund, de er vokset op i.
Det betyder, at de “lovlydige” borgere, der intet har gjort for at ændre samfundet, er de egentlige forbrydere.
Hvordan straffer vi dem?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 20:02

Ja, JVM, Jægerspris, mener selvfølgelig at de sagesløse og uskyldige voldsofre er de virkelig skyldige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 10. feb 12 kl. 20:03

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 10. feb 12 kl. 19:29

Man skal at huske, at forbrydere er produkter af det samfund, de er vokset op i.

……………….

Og hovedparten kommer fra muslimske lande..hvad er dit budskab så?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas I., København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 20:33

@ Jørgen Villy Madsen,

Spiller genetisk forudsætning for adfærd overhovedet ingen rolle i denne eventyr verden? Den verden vil jeg gerne være med i, det lyder skam ganske hyggeligt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olsen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 21:29

Bjarke Mortensen

Hvis man begår bevidst vold, røverier eller voldtager en skolekammerat, er man trådt ind i de voksnes verden. Glem de ynk over “børn”.

Det er muligt frihedsberøvelse ikke hjælper, og at de ryger ind igen hurtigt efter de lukkes ud, og man kan kloge sig på psykologi og om straf er hævn herfra og til juleaften.

Det er dog et ubestrideligt faktum, at i den tid de sidder inde, er vi andre i fred for dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Poulsen, Frederikssund | Skrevet: 10. feb 12 kl. 21:43

Regeringen vil ikke beskytte min kone eller datter. Vid derfor at kommer det dertil sørger jeg selv for retfærdighed - uanset konsekvensen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 10. feb 12 kl. 21:56

“Man skal at huske, at forbrydere er produkter af det samfund, de er vokset op i.
Det betyder, at de “lovlydige” borgere, der intet har gjort for at ændre samfundet, er de egentlige forbrydere.
Hvordan straffer vi dem?”

Sikke dog en omgang forkvaklet nonsens. Er det virkelig så tåget i Jægerspris ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Nielsen, Parnu, Estland | Skrevet: 10. feb 12 kl. 22:42

Hr Karsten Lauritzen, har jeg forstået Dem rigtigt: at man laver en lovændring med TILBAGEVIRKENDE kraft? I så fald er bunden da gået helt ud af det danske retssystem.

Det skal blive interessant at se, om man på samme måde med tilbagevirkende kraft kan fritage sine gode venner fra strafansvar uanset alder. Man kan sikkert komme med gode begrundelser så som fremmed kultur eller lignende (den forklaring er nemlig skudsikker og kan præcist anvendes efter lyst og behov). Det kunne jo også være, at forbrydelser med de rette politiske motiver ikke er strafbare (som man har det i totalitært styrede lande).

Og hvordan er det med den berygtede paragraf 266b? Er man også fritaget fra at blive straffet efter den, hvis blot man har den rigtige alder? Jeg er fx kun 13 år og nogle måneder (ret mange hvis jeg skal være ærlig). Jeg har det ligesom kvinder: jeg vil aldrig blive ældre, en min forfængelighed (eller snarere bekvemmelighed) tilsiger. Sådan!

Et samfund, hvor retssikkerheden er ophævet, er et samfund, hvor selvtægt (fortvivlelsens selvhjælp) er eneste vej til at overleve. Fordelen er, at så kan man endda spare både domstole og fængsler væk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 10. feb 12 kl. 22:43

Ja, det er jo tydeligt for enhver, at Søren Jensen ikke hører til de dysfunktionelle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:13

Ja, retssikkerhed og ytringsfrihed er der efterhånden ikke meget af.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:18

Nå, det var da pudsigt. Et satirisk eller humoristisk indlæg om HVEM det egentlig er der regerer Danmark, eller rettere sagt hvilke TYPER det er, forsvandt i den blue air.

Og en diagnose på den sørgelige og nedslående udvikling af et dys funktionelt “demokrati” forduftede så ved samme lejlighed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Kristiansen, Vejle | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:26

Kære Karsten Lauritzen

Hvordan skal man starffe ministrere der vedtager lømmelpakker der bliver underkendt ved domstolene. Hvordan skal vi straffe liberale forsvarsministere der lækker fortrolige oplysninger til pressen og jægerkorpset og lyver om antallet af krigsfanger i irak og hvordan skal vi straffe sundhedsministrere der overbetaler private sygehuse i strid med reglerne

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:34

Torben Knudsen, Roskilde 10. feb 12 kl. 16:46

Du har helt ret, det er synd for dem, så lad os være lidt gelinde, tag dem med en tur i skoven så de feks kan få lejlighed til at myrde deres vogtere.
Vågn op mand, udbedring af “vævefejl i kyse eller opvækst” har været og bliver forsøgt stændigt og igen. Det virker bare, oftest, ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:52

Karsten Kristiansen, Vejle.

Og hvordan skal man straffe debatører der ikke har styr på forskellen mellem insinuation, anklage, dom etc?
For for at blive straffetskal der vel, i det mindste i et retssamfund, foreligge en anklage og dom, og det gør der ikke på nogen af de områder du nævner.
Dert er ikke “Lømmelpakken” der er underkendt ved domstolen, men politiets håndtering af tilbageholdte.

Tidl forsvarsminister Gade er ikke anklaget for noget som helst.
Hvem der har oplyst hvad om antallet af krigsfanger, til hvem og om det er/var forkert, er vel stadig et åbent spørgsmål.

Og hvad er det for en sundhedsminister der har overbetalt hvilke sygehuse i forhold til hvilke regler? Det den sag drejede sig om var om der var betalf for meget i forhold til hvad man kunne have forventet prisen kunne have været forhandlet (ned) til.
I er gode til det i der ude på venstre siden, sådan at løbe med en halv vind. Og så til at give tomme løfter se’følli.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 23:52

Karsten Kristiansen, du har vist glemt at skelne mellem små og store problemer. De alvorligste problemer nu er demokratiets smuldring, økonomiens svækkelse, indvandringens belastninger, den svindende retssikkerhed, undergravningen af familiens enhed og hjemmets fred, de utallige tab af arbejdspladser, sundhedsvæsnets deroute (der koster liv hver dag), massakren på infra-strukturen, snigløberiet mod folkekirken og den danske kultur og de danske traditioner, Politikens, DRs og TV-stationernes propaganda-virksomhed og utroligt lave generelle niveau mv.

I den store sammenhæng er de ting du nævner småting.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. feb 12 kl. 00:00

PS: Der sendes i disse år tusindvis af millioner kroner ud af landet, ned til udanske og utopiske og nærmest meningsløse projekter i Afrika, Asien og Mellemøsten mv. Og så er der de andre tusinder af millioner der bruges på indvandring, integration og EU osv.

Og nu påstås det så at regeringen ikke kan skaffe de 35 millioner kr. der skal til for at bevare to hospitaler og en skadestue i Syd- og Sønderjylland.

Så langt ud er vores demokrati kommet, at danskernes liv og interesser koldt og kynisk ignoreres.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Max Povlsen, 3500 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 00:28

KL.

Hvor er det lømmel –, kujon- og taberagtigt at du ikke kan finde andre løsninger på udfordringen omkring en de 14 årriges kriminalitet.
Der må da være andre og bedre løsninger både i denne sag og i andre sager som I har haft ansvaret for igennem de seneste 10 år.
Det blev så også konklusionen efter sidste valg.

Tak for det.

Tiden går og det står snart krystal klart at netop den fornyelse kom i absolut sidste øjeblik

Iøvrigt har Thor M. langt mere politisk talent og klasse en du nogensinde kan gøre dig forhåbning om.

Fortsæt endelig dine skriverier - du blotter dig her gang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. feb 12 kl. 01:14

Som en skriver: er man gammel nok til at begå voldelige overfald/voldtægt/nedbrænding af skoler/boliger, så er man også gammel nok til at blive straffet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
hasse gårde-askmose, helsingør | Skrevet: 11. feb 12 kl. 01:34

Det er simpelthen UTROLIGT!!!!!!
En masse indlæg ligefra de sædvanlige “DF” sybspubkter til den anden grøft.

Men ikke en eneste af debatørerne nævner eller omtaler FORÆLDRENE!!!!!!!!. Og deres pligter og ansvar for deres yngel.

DYBT, DYBT deprimerende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
piotr Xtu, F-berg | Skrevet: 11. feb 12 kl. 01:36

Hvis 14årige kan begå væbnet røveri el. voldtægt må de også tage deres straf.
Hvis dette ikke er muligt, straf da deres forældre,
straffe kan passsende deles moderen og faderen.
Er det børn der begår væbnet røveri eller voldtægt?

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 11. feb 12 kl. 01:58

Max Povlsen, 3500 kl. 00:28
“der må da være andre løsninger” skriver du. Ja det kunne man håbe, men det er, og desværre, det der ikke er.
Har du feks nu i forbindelse med ændringen af loven hørt nogen forslag fra regeringen? nej vel.
Jo vi har hørt noget pladder om forebyggelse, ssp samarbejde etc. Altsammen noget der er hørt før, prøvet til hudløshed, og som jo nettop ikke virker, Eller i det mindste ikke virker godt nok. Gjorde de det ville problemet jo ikke eksistere.
Men du har nok ret i at Thor M har møj’ politisk talent, synd at han han ikke har et bedre politisk ståsted.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Poulsen, Frederikssund | Skrevet: 11. feb 12 kl. 06:26

Nu faldt tiøren!
Det som regeringen ved sin konsekvente ligegldighed over for (volds)kriminalitet ønsker at signalere er at vi, som på andre områder, som borgere må påtage os et socialt og samfundsmæssigt ansvar, her ved at etablere frivillige vagtværn af lokale borgere, som via antal, evnen til hurtigt at tilkalde flere, samt lokale våbendepoter hos venligtsindede, kan sikre lokalområdet. Man kan også tage presset af retssystemet ved at udmåle og administrere passende straffe på stedet, og skulle disse føre til konflikt med “ordensmagten” er man jo sikret ved at have været i flok og kollektivt nægte at udpege de “skyldige”, ligesom blekingegadebanden.
Genialt! Hvorfor siger de det ikke bare?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Peter Ø. Hansen, 8680 Ry | Skrevet: 11. feb 12 kl. 07:14

Kære Karsten Lauritzen,
jeg tror, at du mener, at regeringen har hævet den kriminelle lavalder - og ikke sænket den, som du indledningsvis skriver!

med venlig hilsen
Lars Peter Ø. Hansen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 11. feb 12 kl. 08:23

…folk der er 3 x 14 år skal naturligvis så ha’ tre glas rød saftevand!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. feb 12 kl. 08:28

Hasse g-a, Helsingør.

Du har da ret i at forældrene også har et stort ansvar. Men de danske forældre er jo i vidt omfang frataget deres myndighed og deltagelse i børnenes liv. Tænk blot på hvor mange danske børn der er gjort faderløse pga. den kommunistiske familiepolitik.

Men desuden er det jo heller ikke danske børn der er hovedproblemet. Det er ikke dem der mest præger statistikkerne over væbnede røverier, voldelige overfald, indbrud, voldtægter og brandstiftelser. Det er jo de ikke-danske “børn” der fylder godt op på listerne.

Og deres forældre vil jo nok være uden for pædagogisk rækkevidde. Plus at Borgen jo slet ikke er indstillet på at tage effektive midler i brug for at mindske antallet af røverier, overfald, voldtægter og mord osv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carina Nielsen, 8600 Silkeborg | Skrevet: 11. feb 12 kl. 09:23

Landet har fået en justitsminister, der ikke aner, hvad han taler om. Det har han demontreret gang på gang. Nyeste skud er, at han vil bruge såkaldt fodlænkeordning også for grovere kriminelle. Den eneste straf, der ligger i dne ordning, er, at man, - det meste af tiden - skal opholde sig i sit hjem. Uha, det skal nok afholde folk fra at begå kriminalitet.

Konsekvenserne af det ulykkelige regeringsskifte er ved at gå op for folk.

Og en af de alvorligste konsekvenser er på det retspolitiske område.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Rohde, Virum | Skrevet: 11. feb 12 kl. 09:27

Når man skriver en blog og oven i købet håner en minister ( der er langt mere intilligent end bloggeren, så er det mindtse vel at man kan forholde sig til fakta. Den kriminelle lavalder er ikke sænket! det behøver detektor ingen gang at røre ved. Det er en kendsgerning, at man altid skal have pudset brillerne når venstremedlemmer udtaler sig i den offentlige debat. Alt er faktuelt forkert. Pinligt Lauritzen. Din blog giver ingen mening. Men du skal bare vide, at Thor Møger er noget klogere end dig, flot når man er så ung

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 11. feb 12 kl. 09:44

Peter Rohde Virum Hvad har Thor M med den kriminelle lavalder at gøre, det må da være Morten Bødskovs område.
Det knibetr åbenbart lidt med din egen “klogskab”!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 H. | Skrevet: 11. feb 12 kl. 11:23

Når den kriminelle handling har fundet sted:

Unge kriminelle muslimer - og deres forældre -
har KUN respekt for:

- At blive ramt på kontanthjælpen!
- At blive udvist til det respektive hjemland!

Og alligevel arbejder Sosserne, SF og Radigale/kommunist-Enhedslisten altid aktivt for:

“Tiltalefrafald, hensyn til den unges alder,
en ny chance, uligevægtig i gerningsøjeblikket,
hensyn til den unges fremtidsmuligheder,” ………
o.s.v. o.s.v.

- En grinende Bjørn Elmquist har ikke levet forgæves!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. feb 12 kl. 13:23

Tough on crime, er budskabet fra Venstre, Danmarks mest kriminelle parti.

Alberti, Brixtofte, Gade, Oppfeldt, Fogh Rasmussen, Lund Poulsen m.fl.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Larsen, 2900 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 14:36

HVOR dumme kan danskerne dog blive? Der ER tilsyneladende ingen grænser. Selvfølgelig skal de muslimske unge forbrydere (de er jo alle ikke-danske personer) straffes -og det hårdt! Om de er 12-13 eller 14 år er da pisseligegyldigt! Hvis de kan forbryde sig mod loven, skal de faneme også lukkes inde eller smides ud fra landet.
Det er jo en fuldstændig lallende, tåbelig socialistisk indstilling den nye regering har! OK, det kommer nok ikke bag på ret mange, men at nedsætte, NEDSÆTTE krimi-alderen er jo totalt hjernedødt. HVORDAN er det lige at danskerne finder sig i det??? Det minder om da Nazisterne kom til Danmark, da var der heller ikke nogen der reagerede og regeringen nærmest forærede Danmark til Hitler!!!
Jeg tror ikke engang at 30-40-årige er KLAR over disse ting? De véd ikke engang, at Stauning, Scavenius og hvad de hed “glemte” at mobilisere vores flåde og iøvrigt lagde sig ned straks! Ligesom de vil gøre når muslimerne kommer med våben!
Føj! Danskere snorksover

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Larsen, 2900 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 14:39

Min mening er stoppet af “spamfilter” - FLOT!
Man MÅ altså ikke - som dansker - sige sin mening!
ALLE der laver forbrydelser - efter min mening - helt ned til 12-års alderen skal da straffes (helst sammen med deres forældre) - der jo altid vil være “andre-etniske” personer, typisk muslimer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. feb 12 kl. 18:04

En kriminel organisation
I 2001 satte partiet alle sejl til for at vinde Folketingsvalget. Det foretog et politisk hamskifte, hvor det allierede sig med den yderste radikale højrefløj i Dansk Folkeparti om at fremføre racistiske kampagner mod flygtninge og indvandrere over en bred kam. Partiet brugte sin allierede presse - først og fremmest Jyllandsposten - til at føre sine hadkampagner, med historier der senere blev afsløret som frit opfundne falsknerier.

Efter valgsejren indledte partiet det korstog mod velfærdsstaten, som den nye statsminister Fogh Rasmussen (den samme der 9 år tidligere var blevet fjernet for svindel) 8 år tidligere havde lanceret i sin bog «Fra socialstat til minimalstat». Opgøret med velfærdsstaten og arbejderbevægelsen havde denne gang langt større dimensioner end da Madsen-Mygdal overtog statsministerposten i 1926. I sin første nytårstale erklærede statsministeren, at alle oppositionelle ville blive fjernet fra statens råd og nævn. Der var tale om en regulær politisk rensning af statsadministrationen. Efter udrensningerne blæste statsministeren til kulturkamp mod den tolerance og frihed der havde præget Danmark i 75 år. Kulturkampen skulle bane vej for det ideologiske opgør med velfærdsstaten. 3 vigtige omdrejningspunkter for denne kamp var skattestoppet, der tvang kommunerne over hele landet til at skære i velfærden. De sociale ydelser blev skåret ned og undervisningssektoren fik økonomiske tommelskruer på. For det andet sundhedssektoren, hvor regeringen gennemtvang en voldsom centralisering og privatisering. I slutningen af årtiet blev det afsløret, at regeringen (med sundhedsminister Lars Løkke Rasmussen i spidsen) havde stjålet flere milliarder kr i offentlige midler og overført dem til privathospitalerne i form af overpriser. For det tredje blev der gennemført en uhørt centralisering af magten i statsadministrationen, så Venstres ministre i detaljer kunne styre afviklingen af velfærdsstaten.

I 2003 førte Venstre Danmark i angrebskrig mod Iraq. Partiet og dets medløbere erklærede: «Saddam har masseødelæggelsesvåben. Det er ikke noget vi tror. Det er noget vi ved». Det var en løgn, som 2 danske journalister ½ år senere kunne dokumentere. De fik Cavlingprisen for deres arbejde der viste, at statsministeren havde ført både Folketinget og den danske befolkning bag lyset. Men i stedet for at stille statsministeren for en rigsret fortsatte han sine krigsforbrydelser. Der kom til at gå næsten 9 år og et regeringsskifte før der blev nedsat en undersøgelseskommission, der skulle afdække beslutningsprocesserne op til krigen mod Iraq.

I 2004 kom der stadig flere efterretninger om, at Danmark overtrådte torturkonventionen ved at udlevere irakiske fanger til tortur hos de irakiske myndigheder. Trods en intern rapport i forsvarsministeriet der bekræftede at den danske besættelsesmagt havde udleveret flere hundrede fanger til tortur, førte først Søren Gade (V) og dernæst statsministeren Folketinget bag lyset ved at benægte udleveringer. Også i denne sag kom der til at gå 8 år inden forbrydelserne kom til offentlighedens kendskab.

Ligeledes efter regeringsskiftet blev det afsløret, at Venstres skatteminister Troels Lund Poulsen i 2010 havde forsøgt at ændre skattevæsenets afgørelse i en skattesag, der involverede oppositionens statsministerkandidat.

Gennem hele perioden 2001-11 sørgede partiet for at sidde på skatteministeriet, og sikrede derved at erhvervsligningen kunne holdes på et minimum, så partiets basis i småborger- og storborgerskabet uhindret kunne svindle med skattebetalinger og ernære sig ved sort arbejde. Ministre i denne periode var: Svend Erik Hovmand (november 2001 - august 2004), Kristian Jensen (august 2004 - februar 2010), Troels Lund Poulsen (februar 2010 - marts 2011), Peter Christensen (marts 2011 - oktober 2011). Der arbejdes i Danmark årligt sort for et beløb svarende til 50 mia. kr. Skatten af dette svarer til omkring 25 mia. kr. Dertil kommer virksomhedernes øvrige skattesnyd, der vurderes at koste statskassen omkring 7 mia. kr om året. Over en 10 årig periode har Venstre således sikret sine støtter i små- og storborgerskabet 320 mia. kr ved regulært tyveri fra statskassen. Det får Albertis personlige bedrageri på 15 mio. kr til at ligne en børnehaveudflugt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. feb 12 kl. 18:13

Karsten Lauritzen

Tror du, at en kriminel lavalder på 14 år vil have en gunstig virkning på den kriminelle adfærd i partiet Venstre - sådan hen ad vejen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 11. feb 12 kl. 18:17

Martin Larsen….

Du har helt ret i at der er noget der fungerer meget mærkeligt herinde. Men kan du ikke give os et tandløst resumé af din kommentar. Men husk endelig at skrive det på en farveløs, kedsommelig, mild og blid og feminin måde, så “spamfiltret” kan finde din tekst nogenlunde spiselig og politisk korrekt.

Men som du skriver, det var da FLOT at du overhovedet kom en smule til orde der kl. 14.39.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 11. feb 12 kl. 18:26

Kim Jørgensen, Kbhvn S….

Du har måske ret i lidt, noget eller meget af det du skriver, men tror du nu alligevel ikke at V får hård konkurrence af R når det gælder uanstændig opførsel?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. feb 12 kl. 18:31

Preben Jensen

Der er forskel på at være uanstændig og kriminel - trods alt.

Jeg er heller ikke sikker på, at jeg vil betegne R som uanstændige, måske nærmere naive og virkelighedsfjerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 11. feb 12 kl. 20:08

Kim Jørgensen, K. S….

Jeg tror at man er ret naiv og virkelighedsfjern hvis man forestiller sig at R bare er et parti bestående af naive og verdensfjerne politikere/feminister/kommunister. Partiet er fuldt ud lige så folkefjendsk og landsskadeligt som V og de øvrige partier.

Faktisk er det lidt svært at forstå hvorfor du betragter V som en k-organisation, men ikke R. (?)

Upassende ? Klag over indlæg

 
S. Madsen, 3630 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:02

Der er ingen, der tilsyneladende har et forslag om, hvad vi så skal gøre ved ungdomskriminaliteten. Skal vi bare lade de unge smadre rundt, brænde af, hvad de har lyst til og betale (af skatteborgernes penge) ved kasse 1. Jeg savner meget et konstruktivt forslag omkring problemet. Indtil videre er det tilsyneladende ikke forældrenes ansvar, pædagogernes ansvar er det tilsyneladende heller ikke, hvis ansvar er det så? Det kan vel næppe være ordentlige og skattebetalende borgeres ansvar. Hvad mener I andre?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:09

Preben Jensen

Jeg betragter ikke K som en ‘organisation’.

Jeg forholder mig blot til det faktum, at Karsten Lauritzen fra sit ståsted i Venstre harcellerer mod kriminelle, mens det parti, organisation, han er medlem af, har en kedelig rekord, når vi ser på kriminelle eller/og demokratisk anløbne politikere.

Med andre ord: fej for egen dør …

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:14

Du har naturligvis en statistik du kan henvise til Kim Jørgensen?. Jeg tænker her på domsfældelse i en rigtig retssal, ikke Ekstrabladets Nationen, eller Politikens debatspalter. De 2 ting kommer ud på et, selvom der bruges flere fremmedord på Politiken.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:20

S. Madsen, 3630.

Mit forslag er at vi får tænkt meget mere over hvorfor feministisk pladderhumanisme har fået lov til at gennemsyre vores samfund fra bund til top. For det er en syg afart af humanismen der kan ende i at både Danmark og hele Europa ødelægges indefra.

Det er jo en feminisme der har svækket vores kultur, nedværdiget mændene, splittet familierne, og undergravet alt hvad vi kender, har brug for og ikke kan undvære, fra demokrati og retfærdighed til tradition og civilisation.

Bortset fra den promille af befolkningen der sidder i parlamentet som politikere, og så deres medsammensvorne, og som har fordel af en ufolkelig og totalitær udvikling, bortset fra dem, så har samfundsudviklingen for borgerne jo været meget negativ på mange områder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:26

Kim Jørgensen….

Du starter med at kalde V for en k-organisation. Kl. 18.04. Nu skriver du så at du ikke betragter K som en organisation??? Jeg forstår ikke meningen med det sidste udsagn.

Upassende ? Klag over indlæg

 
hr j dirti, 4200 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:28

Det er den gamle historie fra tidligere S regeringer hvor man altid har erklæret røvere og bander uskyldige og derfor været på deres side også i retssystemt som nærmest er blevet indrette til at tage vare på de kriminelles retssikerhed og overladt retssikerheden for de ofrene til forfølgelse fra de kriminelles side.

Seneste er at S står på talibans side. Og sender dermed signaler til de udsendte soldater at de lige så godt kan slå fjenden i hjæld og ikke tage fanger for eller ryger soldaterne i det danske røde lovmaskineri og bliver anklaget for hvad som helst.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:31

Kim Jørgensen, 18:04

Sandheds værdien af det du skriver bli’r ikke bedre af at du gør det langt.
Af dit lange indlæg er vel kun det første, at Fogh skiftede fra at vill neddrosle til at ville bevare velfærdsstaten, korrekt.

Men, og det husker du nok, han gjorde det før valget, og gennemfærte efterfølgende det han havde sagt.
Helt modsat den måde den nu herskende Fru Helle og hendes skøgehund Hr Villy, gebærder sig på.

Resten af dine skriblerier er insinuationer, gætterier og politiske meninger, ikke andet.
En stor del af det er tilmed lodret forkert.

Hr Fogh hverken annoncerede eller foretog en udrensning af statsadministrationen. Hans opgør var med “smagsdommerne”, og godt det samme for dem havde og har, vi mere end rigeligt af.
Jeg har i øvrigt lagt mærke til at dine venner på bjerget nettop er i gang med det samme. Men med modsat fortegn naturligvis.
Og så påstår du gu’døm’e, at Fogh skar ned på velfærds, sundheds og undervisnings sektorene, det er direkte forkert. Han sænkede endda ikke skatten, det samlede skattetryk var højere i 2011 end i 2001.

I dit angreb mod Fogh for at have gået med i krigen mod Sadam Hussein, glemmer du at det gjorde ca resten af NATO, bortset fra Tyskland og Frankrig, også. At det i bakspejlet kan ses at det skulle vi nok ikke, er en anden sag. At S/SF/R, dengang var imod var politisk og ikke sagligt begrundet. At de nu søger at få det til at se anderledes ud, at de var klogere, er ynkeligt.
Det samme er den idelige debat om overgivelse af fanger til tortur. Hvad hh skulle de ellers have gjort (end at overgive fangerne til de Irakiske Myndigheder)? have taget dem med til Danmark? oprettet egne fængsler, domstole mmm? Get real.

Og ku’ du ikke lige oplyse regeringen og vi andre om hvor og hvordan det er blevet afsløret at Lund Poulsen har søgt at omgøre Fru Helles skattesag. For gjorde du det ku’ kommisionen der skal finde ud af om han har, jo spares.

Men en ting har du dog ret i: der blev arbejdet sort og svindles med skat i Danmark under den tidligere regering, som der blev under den før, og den før– tilbage til Arilds tid, og som der vil også under den nuværende og den der kommer efter.
Men mon ikke også Fr Helle er glad for at skattefar ikke opdagede hendes “sjusk” før den blev forældet? Eller glad for at hun havde en partifælle indenfor i SKAT Kbh?
Men lidt har vi da fået for alt det onde du mener den tidliger regering har gjort: lavere statsgæld, kortere ventetider, flere uddannede, lavere kriminalitet mm. At vi skulle have haft mere og at meget kunne have været gjort bedre er en anden sag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
S. Madsen, 3630 | Skrevet: 11. feb 12 kl. 21:43

Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup: Jeg kan kun give dig ret, men mit indlæg var ment som en “opsang” til alle dem, som ene og alene ønsker sig ansvars-fraskrivelse, og som mener, at det er “alle os andre”, der har ansvaret for Danmarks stadig stigende kriminalitet og forsørgelse/nursen af selvsamme. (Vi kan kun blive helt enige om, at feministisk pladderhumanisme er fremherskende og altundergravende og ødelæggende for Danmark). Men det er åbenbart det, de seneste vælgere vil have, så må de selvsamme vælgere også tage konsekvenserne og betale herfor. Børnehave-regeringen, som blev stemt ind ved sidste valg, må jo tage deres vælgere i ed, for netop den sammensværgelse må jo vide bedst, jeg vil under ingen omstændigheder holdes til ansvar for fremtiden regeret af pattebørn.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 12. feb 12 kl. 00:50

Kan nu konstatere at uffe fra lyngby plus et par ligesindede nærmest fuldstændig har overtaget nabobloggen, den der handler om noget med pensioner i sverige og en alder på syvtifem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Eriksen, Valby | Skrevet: 12. feb 12 kl. 07:52

Kriminalstatistikkerne viser at der bliver spekuleret groft i den kriminelle lavalder fra de kriminelles side. Hele argumentationen om at de unge ikke er “modn” nok til straf fordi de er 14 eller yngre bliver jo fuldstændig latterliggjort af det faktum at de ung kriminelle altså er “modne” nok til at regne ud af hvis de er under 15 kan de basalt set gøre hvad de vil uden at det kommer til at betyde noget for deres staffeattest. De manipulerer altså groft med de godtroende tosser som åbenbart er så dybt naive og virkelighedsfjerne at de ikke kan se de bliver manipuleret med. men det er jo lige netop hvad de er - naive og virkelighedsfjerne. Et eller andet sted sidder man tilbage med fornemmelsen af at disse socialdemokrater som Ole Hækkerup godt er klar over det de siger intet har med virkeigheden at gøre, men at de er villige til at stå og lyve dig lige op i ansigtet vel vidende at de lyver og de ved at vi ved de lyver, fordi deres politiske strategi bygger på LØGN. Det handler for mennesker som Ole Hækkerup og resten af Hækkerup klann, for Helle Thorning og de magtliderlige politiske skøger fra SF ikke om virkelighed, sandhed eller om at skabe løsninger. Det handler om hel brutal rå rendyrket MAGT. Hvis LØGN er vejen til MAGT, jamen så er den politiske strategi LØGN! Jo større man gør LØGNEN, jo mere effektiv er den.
Det er jo netop hvad hele problematikken omkring disse ungdomskriminelle handler om. Disse godtroende tosser har bestemt at vi endelig ikke må ikke snakke om hvordan tingene i virkeligheden er, og gør vi det jamen så starter den personlige desavouering ellers ad hominem ad libitum. Hvis nogen siger sandheden jamen så kalder vi dem da bare racister. Det vildt morsomme var rent faktisk at en tidligere kollega der ligefrem var stolt af at have været ungkommunist forsvarede inderligt de unge omkring Ungdomshuset lige indtil den dag da hans egen bil som han sselvfølgelig ikke havde fuld kaskoforsikring på blev ødelagt og halvt afbrændt i sammenhæng med uroligheden på Nørrebro hvor der blev sat ild til en container som stod ved siden af med resultat af hans bil blev brændt halvt af. Siden den dag var han ikke så kæk. Virkeligheden så altså en hel del anderledes ud når han lige havde mistet 75.000 og så ikke længere havde en bil. Jeg kunne kun grine af det men han kunne ikke se komikken i det.
Endelig så er der argumentet med hensynet til de unges straffeattest. Det argument er jo udelukkende dannet og fungerer inden i hovederne på disse “nyttige idioter”, fordi disse unge har intet hensyn til deres straffeattest alligevel fordi de er realistiske nok til at indse at deres fremtid ligger ikke der hvor deres straffeattest er afgørende eller en ren straffeattest er en nødvendighed. Deres fremtid ligger derude hvor deres straffeattest er deres CV, noget de ligefrem kan være stolte af. Jo mere kriminelle de er, jo mere succesfulde er de så også. Jo flere penge, jo større biler, jo længere straffeattest.
De nyttige socialdemokratiske “idioter” er så bare det man kalder enablers. De er dem som har designet systemet således at de ungdomskriminelle kan slippe igennem deres “uddannelse” som kriminelle uden at skulle tage ansvar for deres handlinger, uden at blive konfronteret med konsekvenserne af deres handlinger for deres ofre og for deres egen fremtid.
Det som dokumenterer dette er den meget store mængde kriminalitet som bliver begået af disse unge i netop den alder. det er yderst bemærkelsesværdigt at de er så kriminelle i lige neetop pden alder og det er meget påfaldende at den alder netop falder sammen med den kriminelle lavalder.
Der bør pr definition ikke være nogen kriminel lavalder. Det er jo totalt vavid overhovedet at kalde “lavalder”. Bliver der begået noget kriminelt, så er det kriminelt uanset alder. Strafudmålingen bør selvfølgelig også være den samme. Konsekvenserne bør være ens om så man er 14 eller 16 år, det siger sig selv. men da det ikke giver nogen ening at tvinge unge mennesker i fægsel så kan man tvinge til dem uddannelse, til aktiviteter til at få fat i dem inden de bliver mere kriminelle. Udnytte den tid som samfundet mener at de bør være i “timeout”. Men du skal jo ikke kunne spekulere i den kriminelle lavalder, det skal jo ikke være sådan at systemet er designet til at fejle og kunne blive manipuleret med så nemt. Vel. Skal vi ikke lige tage tænkehatten på?
Men når man så indser alt det, jamen så er det jo slående at vi står tilbage med LØGN for MAGTENS skyld. De her mennesker stikker os LØGN fordi deres ego higer efter MAGT! De er i virkeligheden ikke interesseret i hvad der er bedst for de unge mennesker, for ofrene eller for samfundet, nej de er stort set ene og alene interesseret i hvordan de kan få deres vilje og bestemme - det man kalder MAGT! nevermind at de unge har brug for at blive fjernet fra det inficerede miljø, brug for nye rollemodeller og brug for uddannelse og noget reelt at tage sig til. “Ja glem det, fordi jeg vil have ret og det skal være mig der bestemmer”. Det er de tanker der kredser rundt inde i Hækkerup klanens hoveder og det er i virkeigheden det som Helle Thorning hører istedet for journalisternes spørgsmål. Deres ord bliver til bla bla bla og alt hun kan tænke på er “jeg vil have ret, så hvis jeg lige lyver nu, så er det fordi målet MAGTEN helligen midlet LØGNEN. Ikke sandt. Elles står en person jo ikke og lyver igen og igen og igen for åben skærm om noget som er så simpelt. Hun kan jo simpelthen ikke lade være.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 12. feb 12 kl. 08:11

jens larsen Vildbjerg Det er såmænd Kim Jørgensen der har forfattet det lange “anklageskrift” det er hentet fra stærkt venstreorienterede opslag på nettet.
Det eneste Kim Jørgensen fortæller er hvor han selv står politisk, og især hvad det er for en tone der føres på især den yderste venstrefløj, og her bidrager SFs venstrefløj livligt.
I Kim Jørgensens univers er der tilsyneladende en opfattelse af at man er skyldig indtil det modsatte er bevist,desværre ses den samme holdning i mange tilfælde hos Politikens chefredaktør,men heldigvis siger det danske retssytem,endnu da, det modsatte.
Fortsat god søndag

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 12. feb 12 kl. 08:12

Ups der skulle have stået “det er ikke Kim Jørgensen osv

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Juhl Pedersen, København | Skrevet: 12. feb 12 kl. 09:01

Uanset hvem der er justitsminister i denne uduelige regering, så er det noget skidt, det er simpelthen den værste regering vi har haft i årtier, men selvfølgelig synes de røde navlepillende debattører,at navne er meget vigtige, de er jo så smarte disse røde vælgere,rend og hop, kæmpe idioter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Hansen, Kbhvn | Skrevet: 12. feb 12 kl. 09:53

Rød regering er den mest ringe regering vi har haft i danmarks historien…
En statsminister som er fuldstændig fraværende, og hvis største budskab til pressemødet er at der skal være 20 smøger i en pakken.. Hallo hvor er du henne HTS.. Landet har ikke brug for en statsminister som fører sig frem i EU til en toppost når næste valg er tabt.. Danmark bliver kørt i sænk…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 12. feb 12 kl. 09:58

Kriminaliteten skyldes væsentligt, at “pæne, ordentlige og lovlydige” borgere intet gør for at ændre et samfund, der skaber kriminelle elementer i en konstant strøm.

At straffe symptomerne på elendigheden hårdere, uden at angribe sygdommen - vor primitive økonomiske samfundsmodel - kan kun medføre øget kriminalitet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Aaen, Kolding | Skrevet: 12. feb 12 kl. 10:38

ABF-regeringen har bestemt - via et flertal i Folketinget - at den kriminelle lavalder nu igen skal være 15 år, ikke 14 år. Og det er som om Venstre ikke har fattet at der kommet en regering, som har et andet syn end dem på unge der begår overtrædelser af straffeloven mv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Jensen, Hjørring | Skrevet: 12. feb 12 kl. 10:51

Lømmelregeringen er ikke ved magten længere, in case you haven’t noticed. Men det vil nu blive undersøgt hvor barnlig og kriminel den var, sammenlignet med børn på 14 år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ellen Pedersen, Århus | Skrevet: 12. feb 12 kl. 12:05

Send dem hjem til muhammedanien

Upassende ? Klag over indlæg

 
Uffe Lindum, 8300 Odder | Skrevet: 12. feb 12 kl. 12:15

Helt rigtigt, KArsten Aaen, nu skal unge under 15, der begår straffelovsovertrædelser og som er udmærket vidende herom, ikke straffes, men fyldes med sødsuppe og pandekager. Vel bekomme!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Jensen, Århus | Skrevet: 12. feb 12 kl. 12:50

Er det ikke ved at være en tradition at domstolene og retsplejen fungerer sådan at de kriminelle hurtigst muligt kommer på fri fod igen, så de kan fortsætte med deres overfald, indbrud, røverier, tyverier, voldtægter og brandstiftelser?

Og er det ikke også ved at være fast politisk praksis at sørge for at så mange udenlandske kriminelle som muligt kan komme ind i landet uden forsinkelse eller andet bøvl?

Det er vel mest derfor at grænserne er nedlagte? Fuld gæstfrihed til alverden, koste hvad det vil, bare det er borgerne der betaler.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarke Mortensen, København | Skrevet: 12. feb 12 kl. 17:41

Disse børn er et produkt af de tider i selv har skabt.
Børn spejler sig i de voksne og ikke omvendt, men man kunne mistænke en del af bloggerne for det problem.
Når børn bliver usat for svigt af de voksne er det barnet der lider mest, da de ingen indflydelse har på deres egen situation/tilværelse.
Man straffer ikke børn som voksne mænd/kvinder medmindre man ønsker at skabe et menneske uden medfølelse og forståelse for andre……

Upassende ? Klag over indlæg

 
Viktor Berg, 8200 | Skrevet: 12. feb 12 kl. 18:03

@Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 10. feb 12 kl. 17:41

“Do the crime, do the time.

Er man gammel nok til at begå forbrydelser, er man også gammel nok til at tage straffen for det!”

Men IKKE hvis man tilhører venstre, kan jeg forstå:

Se f.eks. dagens indlæg fra venstre: Vi vandt valget???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Jensen, Århus | Skrevet: 12. feb 12 kl. 20:05

Personer som begår grove overfald på sagesløse, mishandler dem, stikker dem med knive, slår dem med køller, sparker dem, tramper dem i ansigtet mens de ligger ned, røver, invaliderer eller voldtager dem, er da slet ikke børn i normal forstand. De burde dømmes, holdes på flugtsikre steder og have en straf de virkelig kunne mærke. Først og sidst burde de ikke få mulighed for at fortsætte “karrieren” før mange år senere.

Hvorfor har kommunisterne og de radikale dog så megen sympati og omsorg for disse afstumpede voldsbøller?? Og hvorfor glemmer de altid ofrene.

Hvis man som 14-årig ikke har fattet at man ikke skal overfalde sagesløse med slag, stik eller spark, så er man jo allerede langt, langt uden for det normale og ovre i en abnorm opfattelse af hvad man kan tillade sig.

En normal 14-årig ville da aldrig så meget som drømme om at overfalde nogensomhelst tilfældig sagesløs og harmløs forbipasserende.

Der er overhovedet ingen gyldige undskyldninger for disse modbydelige ting, hvad enten der er tale om en solo-forbrydelse eller et flokkevist overfald.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 12. feb 12 kl. 20:19

Jeg har tidligere her citeret leksikon.org vedr. det kriminelle Venstre. Her er lidt mere:

Venstres kriminelle aktiviteter i 2001-11
Der er kun tale om toppen af isbjerget. Vi undlader at nævne
- Peter Brixtoftes svindel med kommunens midler som V-borgmester i Farum
- Venstres borgmester i daværende Ramsø kommune, Inga Skjærris der svindlede med stemmesedler i 2001 for at blive valgt
- Finansmiinister Thor Pedersen der i 2002 blev afsløret for svindel med EU’s hektarstøtte og indblanding i korruption i Farum
- Miljøminister Hans Christian Schmidt der i 2004 blev taget i at bruge miljøministeriets midler til egne politiske formål
- Greves borgmester René Milo der i 2003 blev taget for bedrageri overfor kommunen
- Kirkeminister Tove Fergo der allerede i 2002 blev sat under administration efter fifleri og kreativ bogføring i hendes ministerium. Det afholdt hende dog ikke fra efterfølgende at bevilge sin mand 135.000 kr i «lønforhøjelse». Ved valget i februar 2005 var der kun 798 der havde lyst til at stemme på svindleren
- venstres EU-parlamentariker Klaus Riskær Pedersen der i 1998 dømmes 2 års fængsel for skyldner- og mandatsvig, skærpet til 2½ års fængsel i landsretten i 2000; i 2002 idømt 3 års betinget fængsel og 100.000€ i bøde ved en fransk domstol. I 2007 idømtes han 7 års fængsel for bedrageri, underslæb og mandatsvig. Nedsat til 6 års fængsel i landsretten i 2008.
- vi undlader at nævne alle de venstre-politikere der blev straffet for pædofili eller seksuel chikane

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 12. feb 12 kl. 20:20

Lidt mere om det anløbne Venstre:

Som skatteministrene var de 4 venstrefolk ansvarlige for neddroslinger i erhvervsligningen, der gav små- og storborgerskab lejlighed til at snyde statskassen for omkring 320 mia. kr i den 10 årige periode.
I 2002 sikrede Svend Erik Skovmand bl.a. TDC et skattefradrag på 10,8 mia. kr. Denne skandale blev offentligt kendt i 2004 og kostede ministeren jobbet. Han blev dog aldrig straffet, og TDC beholdt sit fradrag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 13. feb 12 kl. 01:47

Kim Jørgensen, 20:19, 20:20.

Åh ja, at du henter din viden i leksikon.org, burde jeg have kunnet gætte.
Har altid undret mig at de der ude på den venstre siden finder det nødvendigt at fortrænge, fortie, fordreje og forvanske det der ikke passer til deres tro.
Eller vel retter, det undrer mig ikke, for det gør jo alle stærkt troende.

Men det bliver det ikke mindre falskt og klamt af, heller ikke af at de, som andre der mener at kende “sandheden”, brøster sig af deres “rette menneskesyn”.
Et menneskesyn der, åbenbart, indeholder at det er helt fint, feks at love 40% takst reduktion før et valg, for at sætte dem op umiddelbart derefter, eller 2 millia fra en betalingsring, eller sygehus i Svendborg, eller —. Du kan selv hente listen. Den er lang.
For vi ikke troende er den slags lyv’ og svindel.
Med den ildhu leksikon.org lægger for dagen vedr vore politikeres habitus, kunne det vel forventes at de også ville nævne Fru Helles “sjusk” med angivelse af hendes mands opholdssted til diverse væsener. Men det var der ikke, må de ha’ overset.
Nå, det havde jeg nu nok heller ikke ventet.
Men godt at vi lever i et frit land hvor der er plads også til den slags makværk.
Kun skammeligt at de kalder det et leksikon, og ikke det det er: Socialisitsk propagand, smædeskrift og historieforvanskning..

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 13. feb 12 kl. 02:36

Kim Jørgensen, 20:19, 20:20.
Glemte at gøre opmærksom på at det leksikon mener gør Fogh, Gade, mfl, til kriminelle er hhv forkert, fordrejet og/eller er politiske tiltag.
Tiltag som venstresiden ikke har fundet behag i, men det gør dem ikke til kriminelle.
Ligesom eks det masive vælgerbedrag den nuværende regering har gjort sig skyldig i ikke er det, eller 90ernes vandvittige indvandringspolitik ikke var det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Petersen, København S | Skrevet: 13. feb 12 kl. 08:19

Jens Larsen

jeg noterer mig, at du finder leksikon.org falskt og klamt. Jeg noterer mig også, at du ikke på et eneste af de substansielle udsagn har nogen kommentar, der gendriver leksikon.org’s ‘påstande’?

Lømmelregering - den har vi lige haft (men det skal selvfølgelig ikke være en undskyldning for den nuværende regerings roderi)

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 13. feb 12 kl. 09:22

@Preben Jensen/ Poul Jensen/ Christian Hansen/Christian Jensen/Henrik Jensen/Poul Jensen: hold dig til at skrive under ét navn. Venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Jensen, Hjørring | Skrevet: 13. feb 12 kl. 11:43

@ JP. Hvad laver jeg på den liste?

@Preben Jensen/ Poul Jensen/ Christian Hansen/Christian Jensen/Henrik Jensen/Poul Jensen: hold dig til at skrive under ét navn. Venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Petersen, København S | Skrevet: 13. feb 12 kl. 12:25

Hans Nielsen, Aarhus

Du formår heller ikke at forholde dig til substansen i udsagnene på leksikon.org. Du forsøger blot at kalde det ‘politiske synspunkter’.

Listen over skrupelløse, i visse tilfælde endda kriminelle, venstrefolk er ikke til at overse.

Misforstå mig ikke: jeg har intet problem med at folk har borgerlige holdninger og forfægter borgerlige synspunkter, men det anløbne ros, som oplistes på leksikon.org har jeg et problem med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens larsen, Vildbjerg | Skrevet: 13. feb 12 kl. 13:07

Hans Petersen, 08:19
Nej selvfølgelig gjorde jeg ikke det, de insinuationer etc leksikon.org tillader sig at fremstille (som værdige til optagelse som “facts” i et opslagsværk) er ikke værdige til yderlige kommentarer.

Et kort eksempel: “- Efter regeringsskiftet blev det afsløret, at Venstres skatteminister Troels Lund Poulsen i 2010 havde forsøgt at ændre skattevæsenets afgørelse i en skattesag, der involverede oppositionens statsministerkandidat.”

Hvis det er så (afsløret)hvorfor så en undersøgelses kommision? Resten er af samme skuffe, eller værre.
Men hvis du finder dig tilfreds med den slags vås så velbekomme.
Skal undlade at opliste hvad de IKKE skriver om dvs venstrefløjs koryfæer(feks at alt tyder på at Hr Ole Sohn modtog eller vidste at DKP modtog, kontante bidrag fra Sovjet, eller at hvis ikke (han gjorde/vidste det) var han mere end inkompetent, eller Om Frank Åens meritter i Afganistan, eller om—).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Larsen, 2900 | Skrevet: 13. feb 12 kl. 17:57

Ja, kald S,SF,R og (de autonome) for “lømmelregeringen”, kald dem måske langt mere for “løftebryderregeringen” og snart for “betalingsringsregeringen” o.s.v. - Sådan er DET!
Men at ændre strafferetsloven derhen at under 15 år kan gå fri - er helt, helt ude i hampen og bare et endnu større eksempel på at S,SF,R ikke vil det danske samfund - os der betaler skat - det vel!
Vi skal altså finde os i at 13-14 årige kan smadre os - hjemme - i supermarkeder - i skoler o.sv.!
Sygt samfund - kun skabt af de yderligtgående venstreorienterede. Føj!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 13. feb 12 kl. 21:48

Ja, en flok agressive 14 årige/næsten 15 årige, bevæ b net med flasker, køller, knive eller sten eller andet, kan godt blive et problem for selv en velvoksen mand, selvom bøllerne normalt foretrækker at kaste sig over ældre damer, danske drenge eller mænd der ikke ser alt for stærke ud.

Og så er det jo blevet forbudt at have bare en smule ved hånden til at forsvare sig med, ligesom det næsten er ulovligt at værge for sig.

Men det syge samfund har jo været på vej længe, uden at danskerne har protesteret eller gjort noget for at genopbygge demokratiet.

Og sådan en laden stå til får selvfølgelig konsekvenser. Bl. a. i form af skatteudplyndring, hjemmerøverier og en velfærd i frit fald, osv.
Blot se hvordan trygheden mindskes og hvordan sundhedsvæsnet mistrives.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kjeld Grosen, Århus V | Skrevet: 14. feb 12 kl. 09:47

Betinget

For nogen tid siden foreslog Dansk Folkeparti at unge under 15 år, der laver kriminalitet, omgående får en betydelig ubetinget straf, som træder i kraft i forbindelse med senere kriminalitet.
Jeg hører gerne fornuftige argumenter imod dette forslag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
j christensen, 4200 | Skrevet: 14. feb 12 kl. 10:01

Efter 10 års borgeligt styre hvor vi lærte at de borgelige som godt kunne regere landet. Problemet er blot at venstrefløjen med helle thorning-schmidt og poul nyrup rasmussen har ynglet så meget gift bland de få tilbageværende svagt begavede fanebærere og venstrefløjs aktivister at hadet står som en uigennemtrængelig mur. Det er bestemt ikke traditionel socialdemokratisk politik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 14. feb 12 kl. 11:35

Efter 10 års borgerligt misregimente står vi med en flok 14-årige, der er vokset op i den periode, hvor de borgerlige intet gjorde for at bremse udviklingen mod øget kriminalitet bortset fra øgede straffe, som altid har virket fremmende.

De havde heller ikke lovet noget, så man kan ikke beskylde dem for løftebrud, og det er sikkert det vigtigste. Efter ingenting at have gjort, tillader man sig nu at lægge pres på den nuværende regering, som ingen indflydelse havde i 10 år.

I en retfærdig verden skulle den borgerlige regering straffes for den manglende forebyggende indsats, men at straffe sig ud af problemerne i stedet for at forebygge er borgerskabets ældgamle løsning. Det anses for at være det billigste

Jeg forventer, at den nye regering anlægger et helt andet syn, og hævningen af den kriminelle lavalder tyder på, at jeg ikke bliver skuffet. Endelig på vej i den rigtige retning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Juhl Pedersen, København | Skrevet: 14. feb 12 kl. 11:40

Uduelige lømmelregering, så er det sagt, tærske langhalm på den idiot-regering, gider jeg sku ikke. Finito

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Aagaard, Frederiksberg | Skrevet: 17. feb 12 kl. 17:35

Lømlen hedder Lauritzen, Karsten Lauritzen. Manden som aldrig fuldførte sin uddannelse, men som sidder der i Folketinget som evighedsstudent og galper op uden at vide, hvad han taler om. En bedrevidende døgenigt som hovmodigt trodser enhver med forstand på et hvilket som helst område i populismens navn. En tidrøver.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Kaj Jensen skriver
09.05.12 15:47
Jeg må nok sige at hvis dette bliver vedtaget ved lov af nuværende regering er håbet om ikke at få rusiske tildstande i danmark Læs mere
Jens Sørensen skriver
09.05.12 10:50
Skatteministerens utiltalende nidkærhed er en løkke om hans egen hals. Meningsmålingerne taler deres eget tydelige og utvetydige Læs mere
Tove Bonde skriver
09.05.12 07:30
Det er Ole Sohn der er inspireret fra det gamle østtyskland.. Der kommer sikkert mere fra den røde blok i den retning. Man kan undres at folk satte Læs mere
Martin Hansen skriver
09.05.12 06:38
Per Nielsen De må gribe ind overfor eksempelvis håndværkere, hvis de kan se ulovlighederne fra offentlig vej. F.eks. hvis de kan se tømrere Læs mere
Per Nielsen skriver
09.05.12 02:30
Martin Hansen som jeg forstår det, så har arbejdstilsynet allerede idag lov til at gå ind på privatgrund ved mistanke om overtrædelser af Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/