

EU vil bestemme, hvor mange kvinder der skal være i private virksomheders bestyrelser. Dermed er EU på linje med S og SF, der før valget hidsigt truede med at opløse private danske virksomheder, heriblandt Mærsk, hvis ikke de sammensatte deres bestyrelser efter S og SF’s ønsker.
Socialdemokraternes daværende ligestillingsordfører er rejst til Grønland for at være fuldtidsmor, men skulle man være i tvivl om, hvorvidt den røde blok stadig er rablende kvotetilhængere, skal man blot se på Europaparlamentarikerne Britta Thomsens (S) og Emilie Turunens (SF) reaktioner på udsigten til statsstyret sammensætning af private bestyrelser.
”Der er brug for et politisk redskab, og der er kvoter en god mulighed”, siger Turunen om udsigten til at få lov til at bestemme, hvem private virksomheder skal ansætte. Der er noget, Emilie Turunen helt har misforstået.
Der er ikke brug for noget som helst. Private virksomheder er private. Det betyder, at de selv, ikke vi politikere, bestemmer, hvad virksomhederne kalder sig, hvad de producerer og selvfølgelig også hvem de ansætter. Det skal Emilie ikke blande sig i.
Det er fair nok, at Emilie og Britta, Manu Sareen og Helle Thorning-Schmidt og alle de andre på den fløj gerne ser, at der kommer flere kvinder i private bestyrelser. Men det er ikke fair nok, at de misbruger deres magt til at tvinge andre mennesker til at indrette deres private virksomhed på præcis den måde, de røde mener er bedst.
Kvindekvoterne – man kunne også tale om et mandeloft – er et godt eksempel på, at nogle politikere ikke er i stand til at sige fra. For alt for mange politikere er fristelsen til at lovgive sig ud af et problem, som lige netop de finder vigtigt, ganske enkelt for stor til at modstå. Det ser vi både i Folketinget (osse da Venstre var i regering), men især i EU, måske fordi afstanden til vælgerne føles så stor.
Derfor får vi fra den kant nogle absurde forslag, som kun er med til at give os andre indtryk af, at afstanden til Bruxelles er endnu større. For eksempel dette forslag om, at EU’s skoler skal tvinges til at sætte skak på skoleskemaet. Skak er ikke ligefrem Emilie Turunens yndlingsbeskæftigelse, så hendes reaktion på forslaget om tvangsskak lyder således: ”Det giver ingen mening. Det tror jeg, man er bedst til at vurdere ude i klasselokalerne.” Derudover mener Emilie ikke, at EU har kompetence til at bestemme, om der skal spilles skak.
Kære Emilie. Hverken du, Britta, Manu eller Helle har kompetence til at vurdere, hvad der er bedst for private virksomheder. Det har virksomhederne selv. Og har de ikke det, er det bare surt. Sådan er vilkårene for private virksomheder. Hold dog fingrene væk. Tvungne, politikerbestemte kvindekvoter er lige så tåbelige som tvungen, politikerbestemt skoleskak. Forstå det nu.
Det er fint, Karsten Lauritzen.
Bare gå til dem i EU.
Upassende ? Klag over indlæg
Tvangsskak - we love it.
Vi har tidligere alene beskæftiget os med tvangstræk - men nu også tvangsskak.
DSU.DK på finansloven nu!
Upassende ? Klag over indlæg
Feminismen er efterhånden gået helt amok, og har udviklet sig til en decideret udemokratisk, mandsfjendsk, familiefjendsk og landsskadelig bevægelse.
Feministerne arbejder uafbrudt på at opnå kvindekvoter/mandelofter, særfordele og privillegier.
At det er på mændenes, familiernes, børnenes og landets bekostning, interesserer ikke disse damer.
Rødstrømperne og kvindekamps-kampkvinderne er endt som ekstremister. Måske ikke så mærkeligt, eftersom der er tale om kommunisme camoufleret som ligestillingskamp.
Upassende ? Klag over indlæg
Lige et hurtigt spm: Skulle der blive mindre formynderi under V? I fald, hvorfor gjorde I saa ikke noget ved det i de 10 aar I havde tinget?
Paa afstand ser det mest ud som om at I politikkere har givet op og for at berettige jeres egen eksistens er det smaa ubetydelige ting kraefterne bruges paa (politisk version of Kejseren’s nye klaeder).
Upassende ? Klag over indlæg
PS: Noget af det uheldige og skadelige ved feminismen er at den ikke nøjes med at arbejde for negativ særbehandling af mændene. Nej, man arbejder på mange fronter og i mange retninger for at afsætte rødradikale “fingeraftryk” og “støvletramp” på den førte politik.
Man går ind for alt der kan svække eller nedbryde den nationale og folkelige økonomi, selvbestemmelse, velfærd og tryghed. Man kan slet ikke få nok af indvandring, multi-kulti, islamisme/salafisme, verdensfrelseri, Afrika-projekter, militære indsatser i fjerne lande, EU-direktiver, euro-problemer, nedskæringer i skolevæsnet, sundhedsvæsnet og den sociale velfærd osv. Lige som man finder det fint med skole-, kirke- og skadestue-lukninger osv.
KL har fat i noget vigtigt. Hans kritik af de totalitære kvotekrav mv. er helt berettiget. Det er kun godt at give de betontænkende socialister noget modstand.
Upassende ? Klag over indlæg
@Daniel
Hvor mange norske virksomheder har valgt at forlade børsen fordi de ikke vil acceptere denne utidige indblanden i deres ledelse? Det går ikke godt med kvoterne i Norge, og iøvrigt er den norske olieøkonomi ikke et særligt velegnet eksempel til sammenligning da det næsten er umuligt at tabe penge på en virksomhed der er ejet af nordmænd for tiden. Hvis vi endelig skal diskutere dømmekraft, så lad os se på kvoternes fortaleres, hvor mange af dem har erfaring fra det erhvervsliv de så gerne vil regere? Ingen! Fakta er at ingen af dem har blot det fjerneste erfaring, men har kørt på frihjul i diverse offentlige jobs eller endnu værre i deres eget partimaskineri. Ingen af dem ville være i stand til at køre så meget som en døgnkiosk uden at gå på røven, og det er en skandale at sådanne nuller overhovedet vover at blande sig i erhverslivets forhold.
Karsten Lauritzen lider iøvrigt af samme mangel på erfaring, men han afholder sig i de mindste fra at komme med mere idiotisk lovgivning.
Ingen i dansk erhvervsliv har interesse i at holde kvinderne ude af noget som helst, da det ganske enkelt medfører talentsplid og går imod den forståelse af værdien af mangfoldighed som gryr, men vi vil selv bestemme hvem vi mener har talent og det har INTET med folks køn at gøre.
Iøvrigt er det meget sigende at disse kvote-elskere sigter mod bestyrelserne, for det afslører at de intet ved om hvordan beslutninger tages i private virksomheder og om hvordan den reelle magtfordeling er. Den der har rorpinden er direktøren, og man skal som bestyrelse stå meget tidligt op for at kunne kunne gøre noget som helst direktøren ikke ønsker. Ledelseserfaring høstes endvidere i stillingen som direktør, ikke som bestyrelsesmedlem, tjek lige hvor mange bestyrelsesmedlemmer i børsnoterede virksomheder som ikke har været direktør. Hvis kvinderne vil noget, bør de starte med at stræbe efter direktørniveauet, men da det som regel indebærer en hoben af konflikter, svære beslutninger og lange arbejdsdage er det måske alligevel ikke så attraktivt? Jeg har selv skoene på, både som direktør og bestyrelsesformand, og den gang vås jeg hører om kvoter bestyrker mig i at fortalerne absolut intet ved og intet evner i erhvervsmæssig sammenhæng.
Du taler om at verden går fremad, men hvad mener du egentlig med det og hvad er din baggrund og erfaring for at mene det?
Upassende ? Klag over indlæg
…du nåede ikke at få den sidste nye EU-idioti med…
…når man sælger fisk skal navnet oplyses på latin.
Luk det foretagne.
PS: Karsten..hvorfor er i stadig så begejstrede for EU i venstre?
Upassende ? Klag over indlæg
…du nåede ikke at få den sidste nye EU-i-dioti med…
…når man sælger fisk skal navnet oplyses på latin.
Luk det foretagne.
PS: Karsten..hvorfor er i stadig så begejstrede for EU i venstre?
Upassende ? Klag over indlæg
EU gik amok allerede i 1986 og vanviddet er ikke blevet mindre siden…
Feministerne gik amok i 1970′erne og er ikke blevet mindre vanvittige siden…
Socialisterne gik amok under Anker Jørgensen og har været vanvittige lige siden…
Og som Kaj Hansen siger: PS: Karsten..hvorfor er i stadig så begejstrede for EU i venstre?
Upassende ? Klag over indlæg
@ Carsten Lauritsen
Du skriver et glimrende indlæg om EU`S SINDSYGE forslag.
Det virker ærlig talt blasfemisk når Venstre i den grad er så begejstret for EU - det er en “gratis omgang” fra Venstres side.
Upassende ? Klag over indlæg
Kort og kontant til Karsten Lauritzen:
Du og Venstre samt dansk erhvervsliv har værsgo at sluge kvindekvoterne, hvis det er en menu som EU finder det for godt at servere…
I har nemlig solgt førstefødselsretten til Danmark for en ret EU-linser, så derfor må I finde jer i at EU bestemmer hvad I skal fortære, og være glade dertil…
Velbekomme!
Og hvis I ikke er glade, da må I gøre gode miner til slet spil.
For en solgt førstefødselsret står ej til at genvinde, således som Bibelens fortælling om Esau, der solgte sin førstefødselsret til sin bror Jakob, belærer os om.
Det er elementær kristen børnelærdom, som man åbenbart forlængst har glemt i partiet Venstre…
Henrik Ilskov-Jensen (EU-undersåt).
Upassende ? Klag over indlæg
Daniel Hoogland skriver:
“Karsten, ynd digselv en tur til Norge for at fastslå at det faktisk går meget godt an at ændre på de mandsdominerede bestyrelser.”
Det er lige omvendt!: (Norske virksomheder flygter fra kvindekvoter):
http://epn.dk/samfund/arbmarked/article2214409.ece
Upassende ? Klag over indlæg
Har foreløbig kun set forslaget om skak omtalt som et initiativ fra Europa-Parlamentet, som kan sende forslag til Europa-Kommissionen. I EU-systemet fungerer Kommissionen som centraladministration svarende til Folketingets ministerier, og EUs lovgivning udformes af ministerråd kaldet Rådet. Der er flere ministerråd, som hvert består af ministre fra medlemslandenes regeringer. Kommissionens direktiver svarer nogenlunde til ministeriers cirkulærer og vejledninger. Parlamentet tegner ikke EU - til stor irritation for dets medlemmer.
Det er i øvrigt ikke kun Parlamentet, der kan sende forslag til Kommissionen. Det kan en gruppe på mindst 1 mio. EU-borgere også. Det kaldes “European Citizens’ Initiative” forkortet ECI.
Hvad Kommissionen gør ved de indkomne forslag, ved jeg ikke, men jeg formoder, de sendes videre til Rådet via de enkelte medlemslandes regeringer. I Danmark behandles sådanne henvendelser fra Kommissionen formodentlig af Europaudvalget.
Alle disse oplysninger kan findes på EUs officielle hjemmesider. Jeg vil afholde mig fra gisninger om, hvorfor dansk presse tilsyneladende ikke har kendskab til dem.
Upassende ? Klag over indlæg
Man græmmes. Politikere må være fuldstændige væk fra det virkelige liv. Kvindekvoter. Jesus Marie Kristensen. Så dum har man ikke lov at være. Private firmaer skal ikke tvinges til at ansætte kvinder. Stillinger skal udfyldes af kvalifiserede personer M/K . Det næste bliver vel at firmaer skal ansætte nogle af vore kulturberigere selv om de ikke kan sproget. Hvad er der galt med vore politikere??? Måske er det for at profilere sig eller at begavelsen ikke rækker til andet. Vi er godt hjulpet og tilsyneladende er det både inden for de røde og de blå. Findes der overhovedet nogen ærlige og begavede politikere der tænker på andet en at blive genvalgt.?? Svar udbedes.
Sikkerhedsord: Uddannelse. Meget passende.
Upassende ? Klag over indlæg
Nå ja, den europæiske centralbank ECB svarer til Danmarks Nationalbank, mens EU-domstolen dømmer i stridsspørgsmål mellem EU-systemet og medlemslandene med befolkninger om EUs lovgivning. Da jeg ikke er EU-ekspert, føler jeg ikke behov for at gøre begreberne mere komplicerede end det.
Upassende ? Klag over indlæg
Hej igen Carsten.
Margrethe Vestager sagde på et møde i Nordisk Råd: “at hun var overrasket over, hvor godt det gik for Islands økonomi efter hun havde talt med den Islandske præsident - MV havde haft travlt med at koncentrere sig om den Græske økonomi.”
Det viser jo tydeligt, at selv i folketinget aner man ikke hvad der sker uden for EU.
Island er på vej op igen, takket være en devaluering. Kreditbureauerne har nu tillid til den Islandske økonomi.
Kære Karsten, få nu sendt “FINANSPAGTEN” til folkeafstemning som det liberale parti i er. Vi er sgu mange liberale vælgere der ønsker at være “HERRE I EGET HUS”.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvorfor er du, Karsten L og V så begejstrede for EU?
Hvorfor har I så s….. travlt med at få stavnbåndet genindført, hvad er der sket med jeres liberalisme? Nogle nyttige idioter sidder i EU og udtænker de mest sindsyge regler og forordninger. Til hvis gavn?
Ex. nu skal fisk have sit latinske navn vist sammen med prisen. Skole elever skal lære skak i skolen(I DK evner skolelærer end ikke at lære eleverne at læse og regne!).
Lokal producenter af fødevarer i DK, må ikke sælge til andre handlende, hvis disses butikker ligger mere end 50 km fra producenten.
Og Daniel i Nerbonne, kvindelige bestyrelses medlemmer i Norge er langt fra en succes, at EU også vil bestemme dette, er endnu et ex. på deres sindsyge.
EU kan ikke redegør for, hvad de bruger alle de mdr. af € til i deres budgetter, derfor ønsker EU at få større budgetter, at få endnu flere penge fra medlemslandene.
DK har ikke brug for EU s stavnbånd og bureaukrati
(læs: kontrol og straf).
Stop EU nu.
Upassende ? Klag over indlæg
Et par spredte bemærkninger, hvis det er tilladt:
Niels B. Larsen rammer plet kl. 20.03 med sin liste over vanvid.
Ilskov-Jensen har en fuldtræffer kl. 20.46. Dog kan tilføjes at mange store virksomheder nu må spise en ildesmagende EU-suppe i form af bøder på hundredvis af millioner af kroner. Penge der forsvinder ud af landet, til skade for samfundet.
EU-parlamentet er mest til pynt og er lidt af et bluff-nummer. Det har en lille smule indflydelse, hvis det passer i rådets og kommissærernes kram, men nogen egentlig magt har det jo ikke, hvorfor EUs demokratiske underskud er kæmpestort. (Men selvom parlamentet havde magt, ville det europæiske “demokrati” stadig være lidt af en dårlig vits)
Vores partier har stadig gang i udsalget af vores indfødsret og landets selvstændighed, plus danskernes værdier, tryghed og fremtid.
Christiansborgs samlede politik er folkefjendsk, plus noget mere som filtret nok ikke vil lade passere.
Upassende ? Klag over indlæg
Menneskerettighedskonventionen som alle EU-lande skal følge, forbyder enhver diskrimination, bl.a. med baggrund i køn.
Vil man gøre det umuligt for en mand, at få en bestyrelsespost, blot fordi man er mand, men i øvrigt måske bedst kvalificeret, så er det diskrimination.
Forslaget er dømt til nederlag i en domstol.
Upassende ? Klag over indlæg
EUs demokratiske underskud er ikke stort. Som nævnt ligger magten ikke hos Europa-Parlamentet, men hos medlemslandenes parlamenter. Folketingets demokratiske underskud er nok større end EUs, idet mange forhandlinger og udvalgsmøder er fortrolige.
Lidt sjovt er i øvrigt, at ved at abonnere på nyhedsbreve fra EU og følge (nogle af) EUs officielle sider på Facebook og Twitter kan nyheder fra EU til tider fås markant hurtigere end via dansk dagspresse, fordi EUs egne nyhedsmedier ofte er på niveau med nationale parlamenter i ‘fødekæden’, mens dansk presse tilsyneladende mest får nyheder fra EU via Christiansborgs korridorer.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvad med minimum 40 % kvinder i folketinget, eller bedre i regeringen med et maksimum på 60%?
Upassende ? Klag over indlæg
Kom nu Karsten..jeg er sikker på der sidder rigtig,rigtig mange borgerlige vælgere derude der ikke forstår hvad der sker.
Hver dag bringer nye horrible eksempler frem på dette eurokratvan-vid, som du selv giver eksempler på…..
HVORFOR ER VENSTRE SÅ STADIG 120% EU-TILHÆNGERE???
HVORFOR BUKKER I JER I STØVET OG ENDER MED AT SIGE JA TIL ALT DER KOMMER DERNEDE FRA?
Upassende ? Klag over indlæg
Det er ikke et mandeloft de går efter, det er et mandeforbud. Det næste bliver hvordan straffe dem, der bryder forbudet.
Og tro mig; det stanser ikke her. Bestyrelser skal fremover afspejle samfundet - ikke virksomhedens videnbank.
10 % homoseksuelle 10 % indvandrere, ja, hvorfor ikke.
For husk ALT kan argumenteres hen til hvadsomhelst.
Enhver rettergang har en forsvarer og en anklager.
Om den ene af dem får magten - ligemeget hvem af dem -så vil han kunne tiltage sig retten - før eller senere.
Se blot på lande vi “ikke” sammenligner os med !!!
Upassende ? Klag over indlæg
Der kan siges rigtig meget skidt om EU, med rigtig god grund. Hvorfor er partiet Venstre stadigvæk så EU fanatiske tilhængere, efter åremål med skandaler og korruption, nepotisme og totalitært styre som vil undertvinge nationerne ?
Er det for pengene i gør det ?
Upassende ? Klag over indlæg
Erling Nielsen, København | Skrevet: 18. feb 12 kl. 21:34. Island er på vej frem fordi de nægter at betale den gæld, de har til andre lande. For 5 dage siden var overskriften: “Islandske unge flygter fra krisen.”
Med hensyn til kvindekvoter. Hvorfor ikke kvoter for bøsser og lesbiske, kvoter for handicappede, kvoter for pensionister osv. osv.?
Upassende ? Klag over indlæg
Nu kan jeg bedre forstå hvorfor virksomhederne flytter til Kina.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvorfor skak aldrig kommer på skoleskemaet:
Skak på skoleskemaet er faktisk en glimrende ide, men det bliver nok ikke til noget ud over forsøgsstadiet.
Det vil nemlig hurtigt vise sig, at pigerne vil klare sig betydeligt dårligere end drengene, og også intelligensforskelle mellem racerne vil manifestere sig på en måde som ikke er foreneligt med kulturradikale opfattelser omkring “menneskerettighederne” og lighedsfilosofierne. Indførelse af skak på skoleskemaet vil levere kontante argumenter mod køns- og anden kvotetvang omkring ansættelser og bestyrelsesposter og universitetsstillinger.
Indførelse af skak på skoleskemaet vil give alt for mange håndgribelige argumenter og synlige beviser mod lighedsmageriet som EU - og i det danske undervisningssystem har forskrevet sig til.
Og det er en stor stor skam. For samtidigt med at det ville bidrage med en mere realistisk holdning til spørgsmålet om hvem der bør bestride topstillingerne, kunne vi få løst problemet med de manglende fødsler. En betydelig del af kvindekønnet, vil med sådanne realistiske evalueringer af egnethed til dette eller hint, frit kunne hellige sig forplantning og moderskab uden at føle sig tvinget til først at gå igennem en psykisk nedtur på grund af lighedsskolesystemets og ligheds og ligestillingssamfundets uopnåelige krav, og de nedture for selvværden disse umulige bestræbelser naturligvis giver anledning til.
(Jeg vil straks tilføje at ethvert forslag eller direktiv der kommer fra EU institutioner må betragtes som tyske ordrer blev betragtet under besættelsen. De skal efterleves i det omfang man risikerer opdagelse eller straf, men saboteres hvor som helst det overhoved er muligt, indtil Danmark atter er en frit og suverænt land.)
Upassende ? Klag over indlæg
Og nu også fisk på latin ellers ved de dumme borgere jo ikke hvad de spiser
Upassende ? Klag over indlæg
jaaa kvindekvoter og fisk på latin og meget meget mere,det er jo komplet sindsygt.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Hugo Pieterse:
Du skriver, at skak aldrig vil komme på skoleskemaet, fordi beskæftigelse med skakspillet alt for tydeligt vil udstille de store intelligensforskelle mellem skoleeleverne - både køns- og racemæssigt - og det vil de toneangivende ligheds- og menneskerettighedsideologer aldrig gå med til.
Jeg er ikke sikker på at du har ret, for - som du nok ved - var skak faktisk i mange år et obligatorisk skolefag i Sovjetunionen, der som bekendt i allerhøjeste grad var præget af en lighedsideologi…!
(Apropos teorierne om markante forskelle i gennemsnitsintelligens mellem racer og etniske grupper: Hvis du er enig med dem der hævder, at de slaviske folkeslag (og især russerne) skulle have en lavere gennemsnitsintelligens end vesteuropæere, hvordan vil du så forklare russernes næsten totale dominans hvad angår topplaceringer i skakturneringer?
Hvis arabere og asiater generelt set er mindre begavede end vesteuropæere, hvordan kan det da være, at skakspillet i sin oprindelige form blev opfundet af inderne, videreudviklet af perserne, og passioneret dyrket af araberne, af hvem europæerne for ca. 900 år siden lærte skakspillet at kende?).
Jeg er selvsagt enig med dig i, at skak er et intelligensspil; men deraf følger efter min mening ikke, at de der har succes i skak altid behøver at være de bedst begavede.
For det første spiller motivation en stor rolle: En jævnt begavet skakspiller (eller skoleelev), som er vildt begejstret for skakspillet, vil som oftest kunne vinde over en bedre begavet modspiller, som blot spiller skakspillet af sur pligt.
AT drenge formentlig i de fleste tilfælde vil vinde over piger i skak, kan skyldes at skak, som et udpræget krigsspil, i langt højere grad vækker drenges fantasi og kamplyst, end det formår at begejstre piger…(Jeg er til gengæld ikke sikker på, at drengene vil vinde over pigerne i intelligensspillet bridge!).
For det andet behøver det ikke nødvendigvis være tegn på at man besidder en overlegen intelligens, blot fordi man er en stærk skakspiller.
Det er nemlig kun en begrænset del af den menneskelige intelligens - strategisk sans, visualisering, mønstergenkendelse - som skakspillet stiller krav til, og man kan godt være overlegen på disse områder, uden at besidde en overgennemsnitlig intelligenskvotient.
Jeg læste engang - endda i en skakbog - en kort novelle, oversat fra engelsk, om en mand, som besøger en skakklub hvor han af en vagabondlignende type udfordres til et parti skak om penge, hvilket manden, som opfatter sig selv som værende en habil skakspiller, nølende går med på.
“På hvilket felt vil De sættes mat?”, spørger den usselt klædte modspiller.
“Øh, jeg tror ikke helt jeg forstår…?”, svarer manden.
“Sig mig på hvilket felt De ønsker at blive sat mat, og bliver De det, har jeg vundet 7 dollars. I modsat fald vinder De pengene. Sådan spiller vi skak her…”, forklarer den anden selvsikkert.
Forbavset peger den besøgende på et af midterfelterne, og 40-50 træk senere er han blevet sat mat på præcis det felt han har udpeget…
Den slagne skakspiller føler sig ussel og dum, som han sidder der over for en - som han må formode - totalt overlegen intelligens…lige indtil han trækker en halvtredsdollarseddel frem for at betale sin medspiller de lovede syv dollars, og det viser sig, at skakgeniet ikke kan udregne tilbagebetalingsbeløbet på 43 dollars, ligegyldigt hvor meget han end forsøger…!
En lignende pointe er indeholdt i Stefan Zweigs “Schachnovelle”, som jeg læste engang for mange år siden:
En østrigsk antinazist arresteres af Gestapo efter Østrigs Anschluss i foråret 1938. For at knække ham sættes han i isolationsfængsel; men det lykkes ham at stjæle en bog fra en af Gestapo-mændene, og bogen viser sig at være en lærebog i skak.
Manden kan ikke spille skak; men for at holde sin forstand beskæftiget i isolationscellen, læser han bogen, og lærer sig selv skak til perfektion.
Da han p.g.a. sin skak-beskæftigelse ikke bryder psykisk sammen, og derfor intet tilstår, overbevises Gestapo om den anholdtes uskyld, og han sættes på fri fod, hvorefter han forlader Østrig, og med stor succes starter en karriere som international skak-turneringsspiller.
Til sidst bliver han dog besejret af en “omvandrende skakmaskine” fra Ukraine, som viser sig at være en mentalt retarderet mand - en sinke, som vi førhen sagde - der ganske vist er et geni i skak; men som KUN kan spille skak…
Fra virkelighedens verden kan nævnes de amerikanske skakgenier Paul Morphy fra midten af 1800-tallet og den nyligt afdøde Bobby Fischer fra vort eget århundrede, som begge var enestående skakspillere; men som ikke kunne ret meget andet end at spille skak, og som begge to (især dog den altfor tidligt afdøde Paul Morphy) fik ret triste skæbner.
—————————————————-
Selv om jeg er forbeholden og kritisk over for dine teorier om køns- og racemæssig intelligensulighed, Hugo Pieterse, vil jeg gerne understrege at min kommentar ikke er skrevet i foragrelse over din holdning.
Tværtimod synes jeg det er stærkt forfriskende at få sine vaneforestillinger udfordret, og jeg holder derfor også meget af den omstridte intelligensforsker Helmuth Nyborg!
Det er i håb om at du også holder af at få dine tankemønstre udfordret, at jeg har skrevet denne lille kommentar.
God dag til dig, Hugo Pieterse…og husk:
Jesus siger, at det er DE FATTIGE I ÅNDEN, der skal arve Riget!
Det var - med undtagelse af Paulus - ikke blandt datidens højintelligente åndselite, at Jesus fandt sine disciple, vel?
(Jeg skriver dette, fordi jeg fornylig læste et debatindlæg fra dig ovre på Kristeligt Dagblads Debatforum, hvor du argumenterede mod humanisternes forsøg på at udvande vort kristne trosgrundlag…).
Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Upassende ? Klag over indlæg
Til Debatredaktionen:
Jeg har lige skrevet et svar til Hugo Pieterse om skak og intelligens; men det er “blevet stoppet af bloggens automatiske spamfilter”.
Jeg beder om at få svaret frigivet mens der endnu er liv i debatttråden…
Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Upassende ? Klag over indlæg
Vælgerne vil ikke have kvinder!se bare Helles regering,med Johannes Smidt i spidsen,Serenia Williams typer,de hader mænd,kunder hos prostituerede og pædofile,de skal fjernes fra jordens overflade,og med Karen Thisted i spidsen,så går den vilde jagt.Men hvad med de borgerlige vælgere!foretrækker de to pølsenakker,som Løkke og Barfoed,som med deres hofdrenge,har kørt danmark i sænk.Her kunne de borgerlige vælgere gøre en forskel!stem på rigtige kvinder,Inger Støjberg,i spidsen for Venstre,og hos de Konsevative,en skatteordføre,hvis navn jeg ikke husker,men de borgerlige har masser af normale kvinder og burde sende dem på banen1-selvom vælgerne er EU skeptiske.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Krister Meyersahm (Kommentar fra 12. februar kl. 21.59):
Jeg er fuldstændig enig med dig, og både logisk og formelt set har du selvfølgelig ret; men - som du givetvis også ved - argumenterer mange politikere OG JURISTER for, at Menneskerettighedskonventionens diskriminationsforbud IKKE gælder når der er tale om “positiv diskrimination”, der har til formål at hjælpe en postuleret “undertrykt minoritet eller gruppe” til at blive “ligestillet”.
Hvis jeg var “djævlens advokat” ville jeg sige, at det i virkeligheden er kvinderne der er udsat for “skjult strukturel diskrimination”, udøvet af mænd som sidder i erhvervslivets bestyrelser…
Denne “strukturelle diskrimination” er det naturligvis helt i overensstemmelse med Menneskerettighederne at søge ophævet - ja, Menneskerettighederne FORLANGER det vel nærmest - og derfor er kønskvoter helt legitime, og i fuld overensstemmelse med Menneskerettighedernes ånd…!
KEINE HEXEREI, nur BEHÄNDIGKEIT…!
Dårligt argument?
Ja måske…men jura er ikke kun et spørgsmål om lovens bogstav; men i allerhøjeste grad også om magt og tidsånd.
Og hvad det sidste angår, har kønskvotetilhængerne desværre medvind i disse år.
Jeg tror derfor, Krister Meyersahm, at du vil blive skuffet i din forventning om, at: “Forslaget er dømt til nederlag i en domstol”…
Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Upassende ? Klag over indlæg
Sådan Karsten, og ja jeg giver dig selvfølgelig helt ret. Private virksomheder er PRIVATE, og der skal der ikke blandes politik ind i. Virksomhedernes opgaver er ikke at tilfredsstille politikere, men i stedet at drive deres virksomheder fornuftigt uden indblanding fra Borgen eller EU
Upassende ? Klag over indlæg
Ja Ja og EU vil osse bestemme, at danske fiskehandlere skal kunne den Latinske betegnelse på en Skrubbe Torsk eller Helleflynder, denne vigtige regel håndhævning bliver dygtigt varetaget af det danske føde vare ministerium. Gad egentlig vide om disse EU regler bliver håndhævet med samme nidkærhed i andre EU lande, de sydeuropæiske og andre steder, men her har myndighederne jo takket være vore pengetræ læssevis at muskler til vigtigt for landet banebrydende arbejde…. Implementering af Lin i Fiske Handler Branchen.
Upassende ? Klag over indlæg
Implementering af Latin skulle der have stået i Fiskehandler Branchen, send eventuelt forslaget til gennem regning og yderlige evaluering i hos “regne drengene” i Corydons ministerium. Og lad os få uddraget den fornuftige kvadrat rod af forlaget.
Upassende ? Klag over indlæg
kan blogskribenten fortælle mig - jeg som er absolut EU modstander - på hvem jeg skal stemme???? Må vel nærmest betegnes middel borgerlig….HVEM kan og SKAL men give sin stemme????
Upassende ? Klag over indlæg
Henrik Ilskov-Jensen.
Ja, vi må se hvad der sker. Men, du har sikkert ret, mit synspunkt har ikke en chance i et indespist og råddent juridsk brødreskab.
Upassende ? Klag over indlæg
Det er korrekt at Venstre er lidt langt ude, da de er jo EU-fanatikere. Modstanden mod EU vokser kraftigt i disse år, hvor fornuftigt tænkende mennesker er kommet med i debatten. Vi VIL IKKE bestemmes over fra EU, beton-socialister, Radicoole m.v. Danmark skal gøres frit igen. Væk med alle tåbelige og landsskadelige regler fra EU og regeringen. Sæt de grønne tåber uden for døren, så vi ikke kan høre deres skrål om menneskeopfundet global opvarmning, betalingsring og andre grusomheder mod menneskeheden. Danskerne må gøre sig fri af åget ligesom man gjorde i tidligere tider. Længe revolutionen - vi mangler en stærk mand/kvinde til at føre an. Demokratiet duer ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Daniel Hoogland:
Jeg ser ikke, at argumentationen i indlægget vedrører, hvorvidt kvinder er gode at have i en bestyrelse eller ej - ej heller, hvorvidt det er udvikling at få flere kvinder i bestyrelser eller ej. Men omdrejningspunktet er, om det ikke er op til de private virksomheder selv at fastlægge bestyrelsessammensætningen. KL beskriver jo, at den enkelte virksomhed bedst evner at varetage egne forhold uden indblanding fra formyndermor/-far.
Upassende ? Klag over indlæg
Karsten…prøv og læs Jens Peter Bondes kronik idag her i JP.
Upassende ? Klag over indlæg
Og som Kaj Hansen og Niels B Larsen siger: PS: Karsten..hvorfor er i stadig så begejstrede for EU i venstre?
Alle I fra Victor Frankensteiner-kulten - det var jer der skabte uhyret, og stadig holder ham i live.
Upassende ? Klag over indlæg
Selve kritikken af kvindekvoteringen kommer selcfølgelig fra den i forvejen mandsdominerede kant. Der er i Norge bredt politisk enighed om nytten og værdien af den lovgivning som er vedtaget for flere år siden. De store børsnoterede selskaber har med stor succes gennemført det.Andre lande kigger godt efter hvad det er sket i Norge.Hvis frivilligheden ikke virker, kommer lovgivning, også for eksempel i Tyskland.
Hvad fisk har med sagen at gøre er mig en rædsel. Men jeg ved at fiskeforhandlere for eksempel sælger flere typer søtunger som ikke er ægte søtunger.De tjener 150 kroner kiloet ekstra på denne form for svindel.Det vil jeg beskyttes imod.
Upassende ? Klag over indlæg
De fattige i ånden,skal ikke arve guds rige!–for ham der gravede sine`talenter`ned,han blev jo netop straffet af Jesus.Nej de fattige i ånden,det er europas kristne befolkning,og skal vi arve Guds rige,så må vi snart skride til handling.
Upassende ? Klag over indlæg
“Tvungne, politikerbestemte kvindekvoter er lige så tåbelige som tvungen, politikerbestemt skoleskak. Forstå det nu.” - Sådan slutter Karsten Lauritzen patetisk.
Jamen, hvad enten han eller vi er for eller imod, så er det altså EU der bestemmer. Er det slet ikke gået op for Karsten Lauritzen og hans EU-ivrige partifæller? Det kan forsåvidt slet ikke betale sig at diskutere substansen i kvindekvoter eller skoleskak, for det er ikke længere os som afgør, om det skal indføres eller ej.
Venstre har om noget parti været forrest i aflevering af dansk selvbestemmelse - vi glemmer ikke svinestregen med at tilslutte Danmark til Lissabontraktaten uden folkeafstemning - så Karsten Lauritzens ligger som hans parti har redt: Hans meninger er totalt ligegyldige. EU skal nok tage beslutningen, og derefter haver vi os alle at rette.
Upassende ? Klag over indlæg
Enig Bodil mfl
Får vi et borgerligt parti der siger nej til EU , vil venstre blive halveret på nul komma fem.
Upassende ? Klag over indlæg
Private virksomheder vil bestemme, hvor mange kvinder der skal være i deres bestyrelser. Erfaringer har vist, at det er de netop ikke i stand til.
Karsten Lauritzen ved tilsyneladende ikke, at der sidder et hav af ukvalificerede jakkesæt fra “old boys club” uden at ane, hvad de laver der.
At det skulle skade at udskifte en procenrdel af dem med yngre veluddannede kvinder er næppe sandsynligt.
Upassende ? Klag over indlæg
Jørgen Villy Madsen
Det ved du , som gammelkommunist , sikkert en hel masse om :)))
Du har nok læst for mange kommunistiske tegneserier.
Upassende ? Klag over indlæg
Karsten Lauritzen har helt ret. Private virksomheder
skal ikke dirigeres af hverken den røde regering eller af EU, hvad angår bestyrelsessammensætning. Hvorvidt der skal være lige repræsentation af mænd og kvinder i danske bestyrelser, må dels afhænge af, hvem en privat virksomhed ønsker i bestyrelsen, dels hvem der er kvalificerede - hvis kvinder er kvalificerede på linie med mænd, vil ‘problemet’ formentlig løse sig af sig selv. Under alle omstæn-
digheder skal både regering og EU blande sig udenom.
Upassende ? Klag over indlæg
Det kan kun fryde en at en EU nationalist som KL nu smager egen medicin.
Upassende ? Klag over indlæg
Daniel Hoogland skriver, at “…jeg ved at fiskeforhandlere for eksempel sælger flere typer søtunger som ikke er ægte søtunger.De tjener 150 kroner kiloet ekstra på denne form for svindel.Det vil jeg beskyttes imod.”
Hvis Daniel Hoogland tror, at han bliver beskyttet imod falsk varebetegnelse ved at fiskehandlerne begynder at tale latin til ham, kender han ikke den gode gamle danske talemåde:
“Løgn og LATIN”…
Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen
Upassende ? Klag over indlæg
Jørgen Willy Madsen & Daniel Hoogland. Fisk har meget med sagen at gøre, for både kvinder og fisk er det åbenbart vigtigt at have kvoter. Og Daniel jeg kan godt se, at det er et problem når chefen for fødevarestyrelsen og Emilie Turunens sidder og spiser fisk på den eksklusive fiske restaurant i Hornbæk, de kan nu være sikre på, at det er den rigtige slags søtunge de spiser, om den er frisk er vel mindre væsentligt om fiskehandlerer interesserer sig for dette.
Heldigvis kunne man til EU indkaldte møde om “Sagen” hvor Manu Sareens flankerede EU´s ligestillings kommisær, som jeg ikke kan huske hvad hedder, der var gabende tomt i lokalet for “sagen” er der ingen der interesserer sig for, virksomhederne vælger de mest kvalificerede om det er mænd, kvinder, feminine mænd, maskuline kvinder eller bare et sted lige midt imellem.
Upassende ? Klag over indlæg
Efter det kolossale internationale økonomiske nedbrud forårsaget af de private banker sammen med det øvrige private erhvervsliv er det ufatteligt, at nogen stadig kan tro, at de nuværende bestyrelser er kvalificerede til deres opgaver.
Der er et helt uoverskueligt påtrængende behov for at få luftet ud på direktionsgangene. Det vil skade nepotismen javel, men netop derfor er det afgørende.
Når man så samtidig med den nødvendige modernisering og tilpasning til nutidens virkelighed, kan få en række engagerede og veluddannede kvinder, der står og tripper for at være med, så er det helt enkelt løsningen.
Jeg er også imod tvangsskak, men tror på den anden side ikke, at det er mere skadeligt for poderne end tvangsmatematik, tvangsdansk, tvangsfysik, tvangsbiologi osv.
Upassende ? Klag over indlæg
@Daniel Hoogland:
Om en ved snyd fejlklassificeret fisk fanges i det latinske net, tror jeg ikke. Det er vel lige let at kalde en ikke-rødtunge for en rødtunge på dansk såvel som latin uanset ekstra papirarbejde.
Når modargument mod kvotering går på, at det kommer fra den mandsdominerede kant, er der både tale om et postulat og en billig baggrund.
Det er for let at skose mænd for at kritisere kvoteringen fordi, de er mænd.
For mit vedkommende er kritik af kvoteringen delt i to hensyn; dels det, at private selskaber egenrådigt må sammensætte deres egen bestyrelse og dels, at jeg synes det er at gøre kvinder en bjørnetjeneste ved at have kvotering. Dermed vil man knytte alle de kvinder, der professionelt og af egen vilje varetager bestyrelsesarbejde til en kvotering og sætte dem i en situation, hvor de skal vise, om de er der pga. kvotering eller kvalifikationer.
Dertil kommer min frygt for, at skattekroner skal gå til at administrere dette i stedet for at udvikle Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
Det eneste, man opnår ved tvangsordninger, som folk ikke accepterer, er, at de flytter andre steder hen. Virksomheder forlader fx gerne vesteuropæiske, dyre lande og flytter til billigere, østeuropæiske (i EU eller uden for) eller længere væk.
Intelligencen går samme vej. Så mens magteliten nyder deres indbildte magtfuldkommenhed, bliver landene fattigere og taber det, der skulle være drivkraften i deres fremtidige udvikling.
Kvoteordninger efter køn, race eller andre lignende kriterier, som ikke kan fremme en organisations mål, gør mere skade end gavn.
Jeg gætter på, at inden for de næste 10 år mister EU samtlige betydningsfulde virksomheder, idet de enten selv flytter eller bliver opkøbt og hele deres virksomhed flyttet til steder, der efter de nye ejeres vurdering er mere hensigtsmæssige.
EU minder mest af alt om en virksomhed beskrevet af C. Northcote Parkinson i hans bog om loven om det tomme rum: “En institution i tilbagegang .. er et sted, hvor ledelsen er faret vild, har glemt alt om, hvad det helt præcist var, den havde sat sig for at udrette”. EU aner ikke hvad, det eksisterer for, så man opfinder kunstige problemer, som man derefter “løser” på værst tænkelige måde.
EU er simpelthen en hån mod skatteyderne. Og det er i bogstaveligste forstand landsskadeligt.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg foreslår, at en hver bestyrelse, offentlig eller privat, skal have mindst en repræsentant fra:
1: Samtlige godkendte trossamfund i Danmark.
2: Samtlige etniske grupper i Danmark.
3: Samt en repræsentant for dem, som ikke falder ind under ovennævnte.
Alt andet ville jo være forskelsbehandling!!!
Upassende ? Klag over indlæg
Det har alle dage været en dårlig ide, at omdanne det fornuftige EF til et embedsmandsstyret EU-union. Med så mange forskellige folkeslag og lande, der aldrig kan blive enige om noget konstruktivt! Alt fastlåses i regeltyranni, `kvoter´ og konventioner - og afstande for sønderjysk pølsesalg! Det hele ligner mere og mere DDR og det tidligere Sovjet! `Friheden´ med de åbne grænser er et skalkeskjul - der kun fremmer kriminalitet og ulovlig indvandring. Der er virkelig ikke meget at glæde sig over!
Upassende ? Klag over indlæg
Krister Meyersahm, Malmö | Skrevet: 18. feb 12 kl. 21:59: “Forslaget er dømt til nederlag i en domstol.”
Svar: De kender åbenbart ikke noget til det danske retssystem. Her sætter man en ære i at krænke de love, man er sat til at forvalte.
Der findes sikkert en og anden ansvarlig dommer. Men Højesteret er pilrådden!
Upassende ? Klag over indlæg
@ Sven Nielsen, Parnu, Estland | Skrevet: 19. feb 12 kl. 14:57
Enig!
Upassende ? Klag over indlæg
103.000 love og forordninger er der lavet i EU, love som vi her i Danmark ingen indflydelse har på uagtet hvilken regering vi har, i min optik er det en tilsidesættelse af demokratiet, man tager pis på os hver gang vi går til valg.
Så Karsten dit indlæg er hykleri af værste skuffe, løbet er kørt, og Venstre er blot fulgt med som en dikkende lammehale.
Upassende ? Klag over indlæg
Omkring skak, kvinder og (måske) intelligens.
Flere kvinder end mænd - procentuelt - bliver gode skakspillere. Kvinder bliver dog sjældnere end mænd rigtig gode skakspillere.
Voksne kvinder har desuden, tilsyneladende, sværere end mænd ved at tilpasse sig socialt i de lavere dele af skak styrkehierarkiet. Det vil sige at man faktisk kun ser unge piger i begynder og breddeklasserne.
Langt de fleste kvindelige udøvere af skak er altså dygtige spillere - dog uden at tilhøre eliten. Hvis de ikke har talent – så stopper de med at spille spillet.
Det pudsige er at kvinder har udnyttet frigørelsen til arbejdsmarkedet på same vis. Kvinder er dygtige medarbejdere på de arbejdspladser hvor de ved de kan gøre en forskel. Men kvinder udebliver fra de arbejdspladser hvor de, af forskellige årsager, har vanskeligt ved at indgå i den øvre del af et hierarki – eller også søger kvinderne mod arbejdspladser med flade hierarkier.
Samtidigt ser vi at selv om kvinder dominerer på uddannelser og på mellemlederniveau, så er de sjældent så store talenter som de få mænd, der ender i direktørstillinger og i bestyrelser.
Pudsigt med kvinder - der er rigtig mange talenter, men meget få genier. Pudsigt med mænd – vi fortsætter med at gøre de ting vi kan lide – også selv om vi ikke er gode til det.
Upassende ? Klag over indlæg
Fisk og latin : jeg gentager : reglen er at forstå som
f o r b r u g e r b e s k y t t e l s e . Fiskehandleren laver simpelthen (en gang) små labels hvoraf det fremgår hvad fisken hedder på dansk og på latin óg hvor den kommer fra.Jeg er glad for at dette skal praktiseres overalt i EU. Jeg gentager : jeg
v e d at der svindles enormt med fisk.
Som du klart kan se på mit navn, er jeg ikke kvinde, men jeg indser at der må gøres noget ved kønsfordelingen i bestyrelserne i de Europeiske selskaber.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Morten Thiessen,Ålborg.
Jeg 100% enig med dig.Jeg er glad for, at jeg idag er folkepensionist og ikke længere er direktør og skal slås med idiotien fra kvinder og EU. Når man hører og ser alle de k…….. skræppe op, bralre løs om stort og småt, som de aldeles ingen indsigt har i, så må herren se i nåde til direktøren, som skal påtvinges de høns. Ellers skal han sige jobbet op og flytte til udlandet(minus Norge) og starte virksomhed. Som om det ikke er nok, er vi blevet påtvunget en kvindelig statsminister, der understreger tydeligt at kvinder IKKE er mere kvalificerede end mænd. Målet er fuldt. Karsten Lautitsen få os ud af EU. Det har igen mening at blive i det cirkus .Som det mindste fri os fra kønskvoteringer til bestyrelser.
Upassende ? Klag over indlæg
Når EU nu er i gang, bør man så ikke også tilgodese Lesbiske og Homoseksuelle
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg ønsker ikke, at Daniel Hoogland skal udsættes for mere fiskesvindel. Når manden bestiller søtunge, så skal han have søtunge. Kan menneskerettighedsdomstolen ikke slå dette fast?
Upassende ? Klag over indlæg
Når nu virksomhederne ikke kan finde ud af, hvad der til deres eget bedste, er det da fint, at EU og regeringen hjælper dem på rette vej.
Upassende ? Klag over indlæg
Tak til Hr. Laursen fra det verdensåbne og oplyste København for den utrolig velsindede støtte..
Siden år og dag kan jeg konstatere at søtunger, pighvarrer og kulmuler fra Danmark kan fås hernede blåfersk hver dag. Fordi de verdensåbne Danskere har forstået at de kan få mere for varerne her hvor der er kultur for fisk, i modsætning til det verdensåbne hjemmemarkedet, hvort flertallet foretrækker at hyle over alt som kommer fra EU og i øvrigt nøjes med at spise “rødspættefileter” som er lavet på alt andet billig lort end rødspætter.
Og hvad i helvede med at slæbe kvindfolk ind i topledelsen af vores virksomheder.Det skal vi verdensåbne, progressive Danskere vel vide bedre,
ikke sandt ?
Upassende ? Klag over indlæg
Mener Daniel Hoogland i ramme alvor at det er sværere at svindle med fisk hvis de får to navne ad gangen?? Og er dette med “forkerte” fisk på tallerkenen virkelig et stort europæisk problem??
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg ville nødigt være den kvinde, som blev valgt på kvote i en reelt mandschauvistisk bestyrelse. Lad de virksomheder, der har lyst, hyre dygtige kvinder og lad resten selv om det.
Upassende ? Klag over indlæg
Som Morten Thiessen tørt og sagligt påviser kl. 19.29 den 18. ds., så er kravene om kvindekvoter helt ude i hampen. Hans argumenter burde være dødsstødet til DRs og feministernes evindelige ævlerier om at danske kvinder er undertrykte, så længe de ikke tildeles gratis fripladser i bestyrelserne.
Og de fleste kvinder der kom ind på den måde, ville være politiserende kvinder som blev hjulpet ind af deres partier, uanset manglende kvalifikationer.
Når man betragter hvad disse politik-kvinder allerede har ødelagt via forrykt, illoyal, pylret, rød og urealistisk/landsskadelig politik, er det da umuligt at forestille sig at det skulle være til landets fordel at give dem endnu mere indflydelse.
Upassende ? Klag over indlæg
Daniel Hoogland.Du er sandelig en verdensmand med stor indsigt i alt ang fisk og latin.Nu er det ikke kun labels der skal laves, der skal også indberetninger til ifm. de latinske navne, hvilket betyder at en fiskehandler skal ansætte en konterassistent på halv tid for at efterleve kravet fra EU,hvem tror du skal betale den merudgift?
At du ikke kan kende forskel på en rødspættefilet og en skrubbe/ising filet,eller for den sags skyld nogen der er skåret af andre fisk, betyder nødvendigvis ikke at vi andre heller ikke kan.
Man skulle næsten tro at du er anset i EU-regi.
Upassende ? Klag over indlæg
Højer Pølser
De laver nogen fremragende pølser MEN nu har EU besluttet at de ikke må sælges længere væk en en radius på 50 km om Højer !!!
Tyskland har fået en grænse på 100 km og Frankrig 150 km.
Tyskland og Frankrig har iøvrigt fuldstændig fået fritaget deres vine fra dette lokalcirkulære….underligt nok så beskytter frankrig f.eks Champagne med at det netop er en lokalitet.
…..
Men EU har slået til igen og danmark har klappet hælene sammen og accepteret uden protest.
Venstres STØRSTE tågehorn, den totalt EU-begejstrede Jens Rohde udtalte at dette var et fremragende og visionært cirkulære.
Upassende ? Klag over indlæg
Kvinder med boern, prioriterer familien hoejere end karrieren. Over 90% af kvinder med boern under 10 aar ville foretraekke at gaa hjemme hvis de havde muligheden.
Paa det tidspunkt i ens liv hvor man skal investere sin tid paa karrieren er ogsaa det tidspunkt hvor de fleste kvinder har boern. Da de fleste kvinder af egen frivilje fravaelger karrieren, hvordan kan de saa kvalificere sig til et job i toppen af erhvervslivet som normalt tager 20-25 aars aktivt karriereraes.
Problemt i Norge er allerede kendt for dem der foelger med.
For at besaette bestyrelsespladserne med kvinder ser man at det er en kerne af tordenskjolds soldater som gaar igen og man har maattet hente kvinder ind fra udlandet.
Det er kun ca 10% af kvinder som er kvalificerede, hvorfor de 40% aldrig kan naas.
Den slags nonsens er ikke holdbart.
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik Ilskov Jensen
Mange tak for dine kommentarer til mit lille provo-indlæg! Jeg kender ikke noget til at slaviske folkeslag skulle have en lavere gennemsnitsintelligens end vesteuropæere. Men jeg ved at gennemsnittet syd for Sahara (I.Q. 70) svarer nogenlunde til det vi i Danmark anser som tilbagestående.
Sovjets ‘lighedsmageri’; var vist en forestilling uden hold i virkeligheden. Så vidt mig bekendt havde de en masse eliteskoler hvor de mest lovende elever og / eller eller dem med forældre med et godt forhold til Partiet blev optaget. Også ligestilling mellem mænd og kvinder var mest noget der stod på papir. Havde de gamle politbureauer overhoved kvindelige medlemmer?
Ellers er jeg enig i en masse af det du fremfører omkring skak. At oversætte “De Fattige i Ånden” som “dem med lavere intelligens” er dog en tolkning der må stå for egen regning.
Angående mit polemiske indlæg hos Kristeligt Dagblad; ja det er lidt indviklet som “ikke troende”, at prøve at forsvare Kristendommen / den kristne kultur mod den nye humanistiske erstatningsreligion. Men selv om jeg kæmper en del for anerkendelse af de biologiske realiteter, er jeg også overbevist om at mennesket er et spirituelt væsen.
I Mig finder alle modsætninger sammen… Nu leder Jeg kun efter 12 Apostle der kan hjælpe Mig med at bringe Menneskeheden nærmere Gud og Realiteten -;) Kandidater er meget velkommen til at skrive.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, det måtte jo komme. Man er allerede i gang med et nyt system under Jalvings blog, det samme system som polit i ken indførte for kort tid siden. Et system som officielt hylder ytringsfriheden, men som i realiteten indskrænker den. Så fra nu af er det nok polit i ken som bestemmer debattens ikke ligefrem vide og pivåbne rammer eller grænser. A sæjer walbekomme.
Upassende ? Klag over indlæg
Rettet udgave:
Hvad familierne angår, er man gået over til at splitte dem mest muligt. Børn anbringes på institution fra helt små, søskende adskilles og anbringes på hver sin institution, (efter alder)….. og kvinde”frigørelsen” og “selvrealiseringen”, “ligestillingen” og kvotekravene er røde projekter der skal skabe adskillelse og splittelse i familier, samtidig med at mændene nedgøres og udsættes for negativ særbehandling. Hertil kommer at man nu fremmer helt faderløse familier og “familier” af aldrig før sete typer, og at mændenes historiske bidrag til samfundets, teknologiens og civilisationens opbygning bagtales, plus at deres forsørgerrolle hånes og nedvurderes. I det hele taget er der mange tiltag der går ud på generel mistænkeliggørelse af kernefamiliens og mændenes betydning og værdi.
Det er opskriften på hvordan familiemønstret og traditionerne kan nedbrydes, og på hvordan børn og unge kan gøres rodløse og rastløse via statspædagogisk opdragelse. Også det enorme skattetryk mv. bidrager til opløsningen af familiens enhed og hjemmets fred.
Oveni er der så tiltagende formynderi og overvågning og fri jagt på forældre, så selv gode og ordentlige og agtværdige forældre kan blive udsat for mistænkeliggørelse og voldsomme/forrykte indgreb/overgreb på et mildt sagt forkert og usagligt grundlag, hvor en tilfældig kommunal kontorist ud fra tilfældige gætterier og løs snak gør sig til overdommer over folks “forældre-evne”. Ikke sjældent med dybt ulykkelige konsekvenser til følge for den pågældende familie. Osv.
Den samlede familie-, skilsmisse- og børneværnspolitik er ihvertfald noget af en katastrofe. Den er en undergravning af samfundets grundlæggende og vigtigste enhed. Hundredtusindvis af børn og forældre blev gjort retsløse og har fået deres tilværelse mere eller mindre ødelagt af den.
Men da et nyt debat-system er på vej (se under Jalvings blog) bliver disse linjer måske min sidste kommentar indtil videre eller i lang tid.
Upassende ? Klag over indlæg
Der er så grænser for ytringsfriheden. Det ser ud som om man i fremtiden kræver tilhørsforhold til ungdomskulturen i form af facebook medlemsskab for at kommentere på disse sider. Den pauvre ny verden. Farvel og tak.
Upassende ? Klag over indlæg
Skal ungerne nu også lære, at spille skak!?
Jeg bliver helt mat, bare ved tanken.
Upassende ? Klag over indlæg
@Karsten Lauritzen
Som i sagen omkring automatisk tildeling af statsborgerskaber til statsløse så savner jeg også her konsekvens. Bare en smule.
Du synes ikke, at det var/er en god ide, at kriminelle statsløse automatisk tildeles et dansk statsborgerskab. Men hvad gjorde du og resten af Venstre, da det kom til stykket?
I pippede lidt op - og stemte for lovforslaget. I stedet for som parti at turde at gøre op med den vanvittige konvention, der binder folketinget på hænder og mund.
Og nu synes du, at det er vanvittigt, at EU vil tvinge virksomheder til at have flere kvinder i bestyrelserne og sætte skak på skoleskemaet.
Men hvad gør du? Ja, du skriver en blog - og synes så stadig, at EU er en så fremragende ide, at du gerne vil have mere af det.
Jeg kan ikke tage dig alvorligt, Karsten Lauritzen. Dit hykleri er momentant.
Walk the talk.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis man nu har en dygtig bestyrelsesformand og han falder på grund af kvindekvoten, er han så reddet på stregen hvis han bliver trans? Og i modsat fald hvorfor ikke?
I øvrigt mener jeg, det kun kan gå for langsomt med at komme ud af EU, der nu ikke har mindste betænkeligheder ved at afsætte regeringer, og indsætte deres egne.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvorfor ikke analysere, hvad der skal til, for at højtuddannede (og andre) kvinder selv starter virksomheder, til en begyndelse?
Svarene på dét spørgsmål, kunne måske også besvare spørgsmålet om, hvorfor der ikke er flere kvinder, der får bestyrelsesposter.
Upassende ? Klag over indlæg
Der findes en område, hvor kvinderne er i flertal. Det typiske menighedsrådsmedlem er en ældre kvinde. Menighedsrådene har meget at skulle have sagt. De administrerer store pengebeløb, og de er arbejdsgivere for de kirkeligt ansatte, når man ser bort fra præsten.
Der er stor forskel på, hvordan menighedsrådene performere i de forskellige sogne. Undertiden bliver der efterlyst professionel ledelse.
Upassende ? Klag over indlæg
“Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 20. feb 12 kl. 17:21
Hvis man nu har en dygtig bestyrelsesformand og han falder på grund af kvindekvoten, er han så reddet på stregen hvis han bliver trans? Og i modsat fald hvorfor ikke?
I øvrigt mener jeg, det kun kan gå for langsomt med at komme ud af EU, der nu ikke har mindste betænkeligheder ved at afsætte regeringer, og indsætte deres egne.”
Måske vil vi i fremtiden se EU afsætte regeringer der ikke har den korrekte køns sammensætning?
Hvis det lyder paranoidt, så tænk 5-10 år tilbage og overvej det grundigt. EU er et eklatant eksempel på magt korrumperer og at total magt korrumperer totalt.
Upassende ? Klag over indlæg
Løsningen er parat til dansk erhvervsliv: http://www.lejenkvinde.dk
Tyk ironi kan forekomme
Upassende ? Klag over indlæg
Endelig en politiker med ben nok i næsen til at kritisere sit eget parti! Det er godt nok et særsyn, nu om stunder, men så meget desto bedre; jeg vil ligefrem overveje at stemme på dig ved næste valg, hvis du fortsætter på den måde!
Og jo før vi kommer ud af det korrupte og udemokratiske EU jo bedre! TAK for dit indslag!
Upassende ? Klag over indlæg
Kvinder kan godt lære at spille skak. Judit Polgár lå ved sidste årsskifte med en rating på 2710 som 32 på verdensranglisten.
Polgár-søstrene er en del af et pædagogisk eksperiment, som skulle afprøve målrettet lærdom, og selv om Judit og hendes søstre ikke nåede helt til tops, så blev det påvist at kvinder kan lære at bruge hjernen logisk.
Dresserede aber er det meget sværere at få til at vinde i skak. Aber kan måle sig med børshandlere, men i skak kan kun maskinen vinde over mennesket.
Upassende ? Klag over indlæg
@Troels Pedersen, Godthåb
Der er ingen grund til at rose Karsten Lauridsen. Og slet ikke at stemme på ham.
For Karsten Lauridsen ender alligevel med at stemme for mere EU og dermed mere indblanding.
Det er nu engang lettest. Og ikke mindst karriere-fremmende. For det kræver nemlig mod og integritet at gå op imod den politisk vedtagne dagsorden, hvor EU er både fremtiden og svaret på enhver karriere-politikers bønner - og hvor al EU kritik fejes af bordet med ord som “nationalist”, “reaktionær” og “populist”.
Så stol du bare på, at Karsten Lauridsen kun er ord - og at dette blog-indlæg bare er en gratis omgang, for han kunne aldrig finde det mod og den integritet, som der kræves at gå op imod EU systemet.
Upassende ? Klag over indlæg
“Troels Pedersen, Godthåb | Skrevet: 20. feb 12 kl. 18:55
Endelig en politiker med ben nok i næsen til at kritisere sit eget parti! Det er godt nok et særsyn, nu om stunder, men så meget desto bedre; jeg vil ligefrem overveje at stemme på dig ved næste valg, hvis du fortsætter på den måde!
Og jo før vi kommer ud af det korrupte og udemokratiske EU jo bedre! TAK for dit indslag!”
Tror du bliver lidt skuffet Troels. Karsten Lauritzen vil på ingen måde gå i rette med EU. Når dette forslag kommer i behandling vil Karsten Lauritsen stemme for med fynd og klem, eller vil vride armen om på Venstres EU parlamentsmedlemmer for at de skal stemme ja. Alternativt vil han tvinge HTS til at gå videre end 40 % og forslå 50 %.
Dette forslag kommer fra EU og er derfor, per definition, godt. Intet EU gør er unyttigt eller ubrugeligt. Alt er godt. At han ser ud til at kritisere forslaget bekræfter bare det gamle udsagn: “Hvordan kan man se at en politiker lyver….Hans læber bevæger sig”.
Karsten Lauritsen: Der er INTET du ikke ville gøre for at styrke EU’s magt, ligegyldigt hvem der betaler prisen. Du ville trampe over de døde eller døende stolt svingende den blå/gule fane, intet ville være dig helligt.
Upassende ? Klag over indlæg
EU oser ikke ligefrem af intelligens. De blander sig i de mest mærkelige ting, i stedet skulle de samle sig om at få EU til at fungere.
Grækenland trækker EU rundt ved næsen og sørger for at få flest mulige penge ud af EU inden de forlader samlingen og alligevel devaluerer. Hvor naive kan disse kloge EU-folk dog være.
Upassende ? Klag over indlæg
“G. Sørensen, 9700 | Skrevet: 20. feb 12 kl. 19:24
EU oser ikke ligefrem af intelligens. De blander sig i de mest mærkelige ting, i stedet skulle de samle sig om at få EU til at fungere.
Grækenland trækker EU rundt ved næsen og sørger for at få flest mulige penge ud af EU inden de forlader samlingen og alligevel devaluerer. Hvor naive kan disse kloge EU-folk dog være.”
Det her er i virkeligheden en Bankpakke til tyske og franske banker, (som har investeret fuldstændigt over gevind i PIIGS obligationer), og ingen skænker Grækenland en tanke. Det handler om at undgå Bankkrak i Tyskland og Frankrig om til de kommende valg, og til det formål har man udkommanderet samtlige skatteydere i EU, til at betale grækerne penge, som de så igen kan afdrage på renterne på de obligationer som de germanofrankiske banker sidder på.
Men ECB er også med i spøgen, og køber græske obligationer op for miliarder, (vores miliarder), til trods for at de faktisk ikke engang må. Det hele handler om at stabilisere de uansvarlige banker i et valgår, så det her er ren indenrigspolitik fra Sarkozy’s og Merkel’s side. De har bare været smarte nok til at lade resten af Europa betale for det.
Som kronen på værket “bundler” ECB så de “junk bonds” som de køber, opskriver værdien og bogfører dem til forhøjet værdi. Lyder Subprime lån bekendt? Det burde det, for det er nøjagtig hvad ECB bedriver for øjeblikket. Og hvad sker der så når svindelnummeret kollapser? Tjaaah, så ligger pengene, (vores penge), trygt og godt i Frankfurt Algemeine og Crédit Lyonais.
Upassende ? Klag over indlæg
“H. Nissen, Odense | Skrevet: 20. feb 12 kl. 18:10
Der findes en område, hvor kvinderne er i flertal. Det typiske menighedsrådsmedlem er en ældre kvinde.”
Ja, og der findes ikke noget andet arbejdsområde, der har så mange sager om dårligt psykisk arbejdsmiljø som indenfor kirken. Der mobbes, konspireres, og rejses personalesager på det tyndeste grundlag. Gad vide om det er de der specielle kvindelige værdier, for man kan genkende det hos pigerne i 7-8 klasse i skolen.
Men det er synd for de mange dygtige kvinder der godt kan selv, at de skal trækkes med sådan en flok klidmostre. Det er endnu mere synd for dem, at den første kvindelige statsminister er den største nulbon siden Anker Jørgensen, selv ikke den konservative leder Niels Barfoed kan være med.
Hvorfor er det kun bestyrelsesposter, der lovgives om. Hvorfor vil de ikke have kønskvotering på jobs som skraldemand eller sygeplejerske? Begge er særdeles nyttige og uundværlige jobs, hvor mændene har monopol på det første, og kvinderne på det sidste.
Upassende ? Klag over indlæg
Martin Hansen, jeg tvivler ikke på at du ret i det du skriver, men jeg tror også Grækenland kører deres dagsorden. Så får vi ser hvem der kan snyde mest. Hidtil har grækerne udvist gode evner.
Upassende ? Klag over indlæg
Der tales om EU-hjælp til Grækenland. Men de enorme lån befinder sig kun i den græske statskasse i få øjeblikke, inden beløbene ryger videre til tyske og franske banker. De almindelige grækere får ingen glæde af beløbene, men de får lov til at betale dem over en årrække.
Ligesom danskerne nok kommer til at betale de 40 eller 80 MILLIARDER som Helle TS vil sende ned til Bruxelles.
(Hvorfor kom jeg til at tænke på en dame-politiker fra Ukraine som nu sidder i fængsel, dømt for at have foræret nogle milliarder væk til Rusland?)
Upassende ? Klag over indlæg
“G. Sørensen, 9700 | Skrevet: 20. feb 12 kl. 22:23
Martin Hansen, jeg tvivler ikke på at du ret i det du skriver, men jeg tror også Grækenland kører deres dagsorden. Så får vi ser hvem der kan snyde mest. Hidtil har grækerne udvist gode evner.”
Hele øvelsen er at holde Grækenland gående indtil de berørte banker kan overleve en bankerot. Når det er tilfældet dropper man Grækenland med en eller anden lam undskyldning, og lader dem sejle deres egen sø. Hvis man virkelig var interesseret i at hjælpe grækerne, så lod man dem gå bankerot nu, i stedet for senere.
Upassende ? Klag over indlæg
Og hvem er det der i EU går ind for kvoter til kvinder i bestyrelser? Det er stort set alle borgerlige partier i Europa - fra Moderaterne i Sverige? til Angela Merkels konservative parti, CDU, i Tyskland. Og sikkert også andre konservative partier i Europa. Og hvorfor nu det? Jo, fordi man har indset for længe siden, at uden en vis form for tvang kan man ikke få firmaer til at tage kvinder ind i bestyrelserne - ude i Europa. Og det er muligt, det er anderledes i Sverige og i Danmark, men i andre europæiske lande forholder det sig altså anderledes.
Upassende ? Klag over indlæg
Højrefløjen i Danmark modsætter sig kvoter, fordi det ville være fuldstændigt ødelæggende for nepotismen og korruptionen, der netop nu trives helt tilfredsstillende her i landet i modsætning til resten af Europa.
Det kunne medføre, at EU gav kvinderne mulighed for at få indsigt i, hvad der foregår på bestyrelsesmøderne, og kvinder sladrer jo om alt. Alt hvad de gamle drenges klub har bygget op gennem generationer kunne blive lagt i ruiner.
Det ville simpelthen være det værste, der kunne ske - for en højreorienteret - som Karsten Lauritzen.
Upassende ? Klag over indlæg
Der er 12% venstrehåndede så det er vel rimeligt med 6% kvinder og mænd der er venstrehåndede, måske kun 5% kvindet og 7% mænd i bestyrelser og fængsler. Hvornår får vi et borgerligt parti, der går imod EU ?
Upassende ? Klag over indlæg
Karsten Aaen og JV Madsen: Er I sikre på at der stadig findes borgerlige eller højrefløjskræfter på Christiansborg osv.? Er det ikke snarere sådan at der kun er uduelige, korrupte, anti-danske og marxistiske/radikale partier tilbage? Kan nogen få øje på et parti der ikke bluffer og hykler sig frem, eller som har nationale og konservative holdninger på gode gammeldags og ægte måder?
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen, det er kun runkedorer som Madsen i Jægerspris, der lever i en tidslomme for 50-60 år siden, der tror at begreberne højrefløj og venstrefløj har mening i dansk politik nu.
Skillelinjen går nu mere på, om man er demokrat eller ej. Dem er der rigtigt mange af på Grundlovsdag og i nytårstaler. I daglig politik er der ikke mange, og næsten ingen i EU.
Upassende ? Klag over indlæg
Rød ligestilling: At ansætte folk ikke efter deres kvalifikationer, men efter deres køn.
Javel jo, vi lader lige den stå engang.
Upassende ? Klag over indlæg
http://jp.dk/indland/indland_politik/article2702908.ece
Kunne du tænke dig at sikre vores demokratiske rettigheder, eller er det for meget forlangt?
Eller i det mindste give folketingsmedlemmerne fri til at stemme efter overbevisning. På den måde kan vi i det mindste straffe og belønne individuelle medlemmer for de valg de træffer…. Eller er i bare et pseudo liberalistisk parti, der har mere til fælles med Enhedslisten end i egentlig bryder jer om?
Upassende ? Klag over indlæg
@ Peter Larsen, 2000 F og Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup.
I har ret i at højre og venstre er forældede betegnelser, men de har vundet hævd, og det er mit indtryk, at selv om det ikke giver mening for jer, giver det mening for mange andre.
Bruger man i stedet skillelinjen demokrat eller ej, får man det problem, at det kun er enhedslisten, der lever op til betegnelsen demokrati, alle de andre partier er mere eller mindre udemokratiske - et enkelt er rent nationalistisk.
Upassende ? Klag over indlæg
EU er gået amok, men hvorfor gør de danske politikere ingenting for at få bæstet under kontrol ?
Vi risikerer at tabe land og frihed og landets ledere står og jubler.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Du er åbenbart ikke engang fyldt 30 år, men forgiver at du er i besiddelse af den kompetence, som du undsiger andre?? Og så var der noget med dømmekraften.. Karsten, ynd digselv en tur til Norge for at fastslå at det faktisk går meget godt an at ændre på de mandsdominerede bestyrelser. Jeg vidste ærligt talt ikke at Venstre for ikke at sige VU er såpas ærkekonservative. Verden går FREMad, Karsten…
Upassende ? Klag over indlæg