

Hvem bliver taberne i fremtidens Danmark? Bliver det mændene eller kvinderne? Inden vi tager fat på emnet, så kast et blik på tallene, for de taler næsten for sig selv. De fortæller, at der pt. er 62.607 kvindelige studerende på danske universiteter, mens det tilsvarende tal for mænd kun er 52.841. Hvad angår karakterniveauet har kvinderne også overhalet mændene. Eksempelvis får kvinderne i gennemsnit karakteren 9,3 for deres bachelorprojekt, mens mændene kun får 9,0. Når det kommer til det afsluttende speciale klarer kvinderne sig også en anelse bedre. Da jeg i sin tid påbegyndte mit antropologistudium på Københavns Universitet, var adgangskravet et gennemsnit på 10,2. I kan selv gætte, hvilket køn, der var overrepræsenteret på studiet.
Blandt de 30-34 årige i Danmark har næsten 8.000 flere kvinder end mænd taget en uddannelse efter folkeskolen, hvilket svarer til ca. 4,2 procentpoint i kvindernes favør. Og man kan blive ved.
Man kan også kigge på hjemmefronten. Da jeg i løbet af mit første år på antropologistudiet skulle lave mini-feltarbejde, blev vi delt op i forskellige hold. En mandlig studenterkollega havde valgt at interviewe nogle landevejsvagabonder. I en samtale med mig fortalte han efterfølgende, at det var tankevækkende, at de fire mænd, han havde talt med, alle havde oplevet følelsesmæssige knæk, da de mistede kontakten med deres børn efter en skilsmisse.
Tusindvis af par i Danmark bliver skilt, men hvem er bedst til at dyrke et netværk og at komme videre med sit liv? Hvem ender med regelmæssig kontakt til børnene? Hvis I har fulgt med i programmet Sporløs på DR1, så har I sikkert bemærket, at det ofte er faderen, der mister kontakten til barnet. Men har det ikke konsekvenser for både faderen og barnets liv? Jeg kommer fra et land og en kultur, hvor kontakten mellem far og mor er givet, men sådan forholder det sig ikke i det moderne Danmark. Har et barn ikke ret til kontakt til begge sine forældre?
Den borgerlige regering har stået bag vedtagelsen af en såkaldt Forældreansvarslov, som skulle ligestille mænd og kvinder i forhold til børnene. Loven er imidlertid i mine øjne fortsat diskriminerende over for mænd. Og min pointe i den sammenhæng er, at mændene bliver taberne, både på hjemmefronten og arbejdspladsen, idet begge aspekter er interrelaterede.
Hvad mener I? Er det en udvikling, som er kommet for at blive, at en del af mændene ingen fremtidsperspektiver har i Danmark? Hvilken rolle bør Ligestillingsministeren spille i denne sag?
Ja - kvinderne har stort set sat sig på alt der har med bør at gøre. Og om føje år høster de frugten, og den bliver nok ikke helt som de havde ventet.
Jeg plejer altid at trække på skuldrene af en kvinde der har samlivsproblemer, også voldelige. De har selv valgt det og finder altid tilbage til et nyt dumt svin. Det må de selv klare. Og jeg læner mig tilbage og er godt tilfreds med mit eget liv, og finder mig ikke i noget som helst. Det er fedt at være akademiker, mand og single - se ok ud.
Upassende ? Klag over indlæg
Øhh, hvordan får man lige 14,35 i snit i en studentereksamen?!
Upassende ? Klag over indlæg
Mikkel Hansen,
Indtil 1963, hvor 13-skalaen blev indført, benyttede man Ørsteds skala, der fra 1943-63 omregnede karaktererne til talværdier med 15 som det højeste. Et gennemsnit på 14,35 svarer ret præcist til mg+ på Ørstedskalaen.
Upassende ? Klag over indlæg
Mikkel MADSEN, selvfølgelig - en har fået håndbold på hjernen
Upassende ? Klag over indlæg
Nu er det jo ellers politisk ukorrekt at modsige (hvis ikke endda modbevise) Helmut Nyborg. Men ellers meget godt at se tallene der de-facto beviser det.
Upassende ? Klag over indlæg
Kender du typen?
En smøg i kæften. Klaphat på hovedet. Øl og chips på bordet. Så er der dækket op til hjernegymnastik foran fladskærmen. Tid er der nok af. Fabrikken er lukket/flaget ud. Kommer aldrig tilbage. Ingen uddannelse, for “der var jo altid brug for et par hænder.”. Stemmer på DF. Stemmer på sin egen undergang. Forstår det ikke. Æder borgerlige løgne og reklamer råt. - En karikatur? - Ikke helt, desværre!
Upassende ? Klag over indlæg
Landmænd, sømænd, officer, håndværker eller andet udenfor campus må finde ræsonnementerne meget studentikose, og det gør jeg også.
Der er jo andre måder at anskue succes på. Hvem kommer rent faktisk i arbejde, hvem er mest idérige, hvem avancerer mest osv. osv., listen er lang.
Eksamenskarakterer har aldrig flyttet bjerge, hvilket jeg i sin tid trøstede min søn med, og han lynhurtigt bekræftede i praksis, da han siden sin afgangseksamen aldrig har haft andet end chefstillinger og via censor blev forsøgt headhuntet fra eksamensbordet. Hans studentereksamen var ellers ussel, og det var hans held, at universitetet det år, hvor han søgte om optagelse, havde færre ansøgere til faget end studiepladser.
Så vidt jeg ved, er Helmut Nyborg stadig meget politisk ukorrekt, men han har da sikkert ret indenfor netop det lille område, som han har forsket i. Det er stadig begrænset, hvor meget vi ved om hjernen.
Jeg er sjældent populær hos feministbloggerne, har næsten opgivet dem, men vil til enhver tid hævde, at indtil videre er det mænd, der har skrevet, malet, opfundet og komponeret så at sige alt det unikke. Jeg er passioneret Shakespeare fan og kan slet ikke foretille mig en kvindelig Shakespeare.
Det er ikke dem, der går den slagne vej, som fylder mest i historiebøgerne - på godt og ondt.
Upassende ? Klag over indlæg
asger balvig, sverige | Skrevet: 28. jan 10 kl. 16:04
“Kender du typen?
En smøg i kæften. Klaphat på hovedet. Øl og chips på bordet. Så er der dækket op til hjernegymnastik foran fladskærmen. Tid er der nok af. Fabrikken er lukket/flaget ud. Kommer aldrig tilbage. Ingen uddannelse, for “der var jo altid brug for et par hænder.”. Stemmer på DF. Stemmer på sin egen undergang. Forstår det ikke. Æder borgerlige løgne og reklamer råt. - En karikatur? - Ikke helt, desværre!”
Vi kender alle typen. Det er den type som i realiteten kun har to valg, hvis han skal bevare sin selvrespekt. Stemme på DF eller konvertere til islam og dermed få løst alle sine problemer.
Den problematik skrev jeg for et par år siden et debatindlæg om, som ikke er blevet mindre aktuelt i mellemtiden. Det kommer her:
På den alternative religionsdebat, den med censur, diskuteres det, hvorfor så mange vesterlændinge konverterer til islam:
“Men når man så ser hvor mange fra vesten der konventerer til Islam, så bliver man da helt målløs”.
- Hvor mange gør så det - ligger der et statistisk kildemateriale til grund for målløsheden?”
Da den korrekte besvarelse af dette spørgsmål forekommer mig at være af vital betydning for vor civilisations overlevelse, holdt jeg en lille brain storming session med mig selv, og nåede frem til følgende foreløbige svar:
Selv om antallet af konvertitter (begge veje) selvfølgelig er af betydning, så finder jeg det langt vigtigere at besvare spørgsmålet om, HVORFOR de gør det?
Her kan man indlede med den observation, at det er lettere at konvertere TIL islam end FRA islam, idet man i sidstnævnte tilfælde ikke blot slipper for islam, men også for livet. Og hvor mange har lyst til det?
Islams attraktionsværdi har altid været dens enkelhed og muligheden for manden til at kunne leve i overensstemmelse med sine urinstinkter eller urdrifter, når blot visse formalia er overholdt.
Kristendommen er til sammenligning yderst kompleks og uforståelig, fyldt med mirakler, helgener og en evig jomfru samt en diffus guddom, der både er een og tre på een og samme tid. “Forstå det hvem der kan”, er ofte tilføjet de mere uforståelige skriftsteder, som end ikke de skriftkloge kunne blive enige om, hvordan man som kristen skal tolke.
Kristendommen er en religion for svæklinge, tabere og kvinder, med dens vanvittige ideer om at udvise næstekærlighed, selv over for ens fjender.
Islam er det stærke fællesskab af mænd, af krigere, som er forenet om at undertvinge eller dræbe Guds fjender, og for krigeren består den jordiske belønning i krigsbytte og fjendens kvinder. Kvinden er krigerens lyst, siger filosoffen Nietzsche, og statsmanden Adolf Hitler tilsutter sig ringeagten for kristendommen og beundringen for islam. Begge beundrede de islam og foragtede kristendommen. Filosoffen sagde også: “Hvis du går til kvinden, så husk pisken!” Og det er netop denne helt naturlige måde manden behandler kvinden på i islam.
De postkristne sociale slavestater, kaldet velfærdsstater, er matriarkater, som har reduceret manden til en servicefunktion for kvinden. Et pjok som gør hvad der bliver sagt, og som ikke mener noget, før han har spurgt sin kvinde, hvad hun mener han bør mene. Manden er blevet et domesticeret væsen, skabt ud fra kvindens forestillinger om, hvordan en tam mand bør være. Derved er han blevet et æreløst væsen på midlertidigt tålt ophold hos kvinden.
Og derfor er ægteskabet hos os afløst af serielt monogami og delebørn, mens manden i islam er kvindens og familiens suveræne overhoved, med revselsesret over for både børn og hustruer som han kan have fire af, hvis han ellers gider, eller kan magte opgaven.
Hos os kan een mand end ikke magte een kvinde, og hun får som regel forældremyndigheden over børnene, når hun sparker ham ud, fordi pjokket står i vejen for en mere attraktiv mand eller hendes karierre og selvrealisering, hvor hun kan udnytte alle de fortryllende muligheder hun selv har skabt, da hun anvendte sin politiske indflydelse til at strukturere samfundet efter sit feministiske hoved.
Og så står han der, det lille kasserede pjok, frataget det sidste selvværd og den sidste rest af selvrespekt og spekulerer på, hvorfor verden og menneskene mon er så onde?
Så er det, at tre muligheder umiddelbart melder sig: Flasken eller narko; flyve videre til den næste blomst for måske at finde idealkvinden, hans drømmes mål og svedige natlige fantasiers objekt. Eller han får måske en metafysisk åbenbaring:
Islam er ikke problemet, men løsningen på alle hans problemer. En mulighed for atter at blive en respekteret mand af ære, som kan leve i fuld overensstemmelse med de maskuline urdrifter. Som kvindens betvinger og hersker, som Guds repræsentant på Jorden (kalif), og agtværdig kriger der skal erobre hele planeten for Allahs udvalgte folk, så verden kan blive renset og retfærdig.
Hellere dø stående og kæmpende end ligge ned og blive trådt på af kvinden, det er nu engang mandens natur. Og selv om det kan være svært at tro på de 72 jomfruer som venter den retfærdige kriger i Allahs Himmel, så kommer troen helt af sig selv, når først han har erkendt de fantastiske muligheder islam tilbyder ham som mand og mandfolk.
Endvidere er islam på stolt fremmarch. Den skaber respekt og vunderkastelse omkring sig blandt de domestiserede dhimmier i de demokratier som kvinden har gjort til matriarkater uden rygrad. Samfund blottet for modstandskraft som bilder sig ind, at man altid kan finde en forhandlingsløsning, et kompromis med islam, blot man udviser den fornødne respekt og imødekommenhed over for krigernes religion.
Der er nu engang intet som succes, der skaber endnu mere succes, og islams succes og ubøjelige vilje til at erobre og herske, har reduceret Vesten til en skygge af det den var engang. Den er blevet en svækling, en smuk svane, der synger sin svanesang.
Derfor er islam både fremtiden og mandens håb om revanche over den genstridige, mystiske og farlige kvinde. Hun var det væsen islams profet advarede imod kort før sin død:
“Jeg efterlader ikke nogen mere uheldsvanger årsag til forstyrrelse af manden end kvinden” (Hadith, al-Bukhari).
Når den vestlige mandsling, det foragtede lille pjok erkender islams sandhed og profetens storhed, så vender han matriarkatet og vestlige kvinder ryggen og løber så hurtigt som hans ben kan bære ham til moskeen for at generhverve sine naturgivne rettigheder som mand og stolt kriger, der kæmper for den eneste sande Guds retfærdighed.
Det var så mit spontane bud på nogle af grundene til, at en del mænd fra demokratierne vælger at konvertere til islam. Også mange vestlige kvinder konverterer til islam. Her er grunden nok især den, at hun er blevet træt af pjokket, den domesticerede mand og søger udfordringer fra en rigtig mand, en macho kriger, der kan give hende alt det, som hendes inderste kvindenatur skriger efter.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg er i denne uge blevet forskelsbehandlet på mit køn, men som mand kan jeg aldrig være offer. Det er hårde tider, og ingen tvivl om at kvinder (og andre grupper) skamrider positiv særbehandling. Et feminiseret samfund vil ende i svenske tilstande, for derefter at gå til grunde.
Upassende ? Klag over indlæg
Der fødes jo også flere kvinder end mænd årligt i Danmark, og børnedødeligheden er vist også større for vores køn, så det burde forklare en del af det større antal kvinder på de danske universiteter.
En anden forskel er de værdier, man opdrages med: I de seneste generationer har der været tradition for, at uddannelse og karriere er blevet en af de primære måde for en kvinde at “realisere” sig selv på. Såfremt at der har eksisteret andre dannelsesmodeller for mænd, hvilket er min opfattelse, forklarer det også en del af forskellen.
Spørgsmålet er, om de tal, ishra oplyser, er kulminationen på en udvikling, og at forskellen herefter vil knækkes, da fokussen på uddannelse er blevet opprioriteret for begge køn, eller om det er en udvikling, der stadig er igang, og at forskellen derfor stadig vokser?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg mener som Oluf Krage, at der har eksisteret andre dannelsesmodeller for mænd, omend jeg ville have udtrykt det lidt anderledes. Noget i retning af større selvstændighed, større frihed, større kreativitet og flere muligheder for at lege med idéer.
Det har der faktisk også været for kvinder. Jeg synes, at min mor, bedstemødre og mange formødre levede attråværdige liv, hvor de kunne realisere mange af deres evner, fx organisatoriske og kreative evner og i høj grad blev værdsat for det.
Hvis jeg var blevet universitetslærer og havde siddet i en af de der små støvede celler år ud og ind, ville min familie have fundet, at det var gået mig rigtig dårligt, og at jeg havde et kedeligt liv. For sådan afhænger alt jo af øjnene, der ser. At få en universitetsuddannelse var førhen ikke et ideal i alle samfundslag. I dag er det et almindeligt mål for langt flere end tidligere.
Det siges, at håndværkeren er det sidste frie menneske, og helt forkert er det ikke, skønt det selvfølgelig koster med al den frihed til at disponere som mester. Beregninger over håndværkeres indtægter i løbet af et arbejdliv sætter ham heller ikke ringere end en en universitetsuddannet i et gennemsnitsjob, men han lever livet med større risici. Og måske ofte med større stolthed, er der nogen, der hævder. At have store behov for tryghed koster.
Upassende ? Klag over indlæg
Eksempelvis får kvinderne i gennemsnit karakteren 9,3 for deres bachelorprojekt, mens mændene kun får 9,0.
Er gennemsnittet ikke 8?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg refererede til nedenstående på Uhrskovs blog, men den passer bedre på denne blog.
http://politiken.dk/debat/signatur/article887680.ece
Upassende ? Klag over indlæg
Karakterne afhænger af lærernes holdninger.
Anderledes holdninger vil sjældent blive belønnet, men alt andet lige vil jeg tro, at der er flere mænd end kvinder, som alligevel drister sig til at mene noget andet.
Den sørgelige sandhed, som mange er nået frem til, er at på trods af at alle nutildags opfatter sig selv som individualister, har der aldrig været så mange, der mente det samme som nu, og så få der turde tage ansvarene ved at gå enegang og betalte prisen. Ergo ender vi for det meste på det middelmådige.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg er nu personligt ikke så nervøs igen for udviklingen.
Hvis jeg skulle pege på en ting, der burde kunne gøres anderledes, så er det den voldsomme femnisering, der hersker i vore uddannelses-institutioner. Det er svært at være en dreng med krudt i r*ven, når der er kvinder og kvindelige værdier overalt.
En rummelig folkeskole med plads til de vilde drenge, ja tak! Mere boldspil - mindre fingermaling. Skolen dræber i øjeblikket lysten til at lære hos de vilde drenge, og det er ikke godt nok.
Kvinder kan nogle ting. Mænd kan nogle ting. Mænd er i reglen mere ekstreme end kvinder. Det er derfor nogle mænd ender på toppen i direktørstolen og nogle mænd ender på bunden i parken med elefantøl i hånden. Kvinder har i reglen også svært ved både at definere ambitionerne og ikke mindst ofre det, der skal ofres, for at forfølge dem. Der er mænd mere “all-out”.
Så ja - selv om kvinderne har bedre karakterer og bedre uddannelser lige nu og i fremtiden, så tvivler jeg på, at vi ser procentsatsen fra universiteterne forplante sig til karriere-jobs i det private erhvervsliv - altså jobs, hvor der virkelig stilles store krav til både tidsforbrug, kompetencer og ansvar.
Vi vil nok nærmere se en procentsats, der langsomt vil snige sig op i nærheden af 60-40 i mændendes favør - i øjeblikket er den 80-20.
http://www.business.dk/arbejdsmarked/kvindelige-ledere-i-voldsom-vaekst
Upassende ? Klag over indlæg
@Maria Due, Århus
“Hvis jeg var blevet universitetslærer og havde siddet i en af de der små støvede celler år ud og ind, ville min familie have fundet, at det var gået mig rigtig dårligt, og at jeg havde et kedeligt liv. For sådan afhænger alt jo af øjnene, der ser. At få en universitetsuddannelse var førhen ikke et ideal i alle samfundslag. I dag er det et almindeligt mål for langt flere end tidligere”.
At tro at undervisere på universitetet lever i støvede celler er godt nok noget af en fordom (noget du tror, fordi du ikke ved bedre).
Til gengæld vil jeg give dig ret i, at der er mange forældre, som har utroligt høje ambitioner på deres børns vegne.
I ‘gamle’ dage blev der uddannet færre studenter, og det blev forventet, at disse studenter tog er højere, akademisk uddannelse.
I dag får Gud og hver mand en studentereksamen, men der er overhovedet ikke plads til de mange forskellige typer studenterhuer på de højere uddannelsesteder.
Defor må mange forældre lære at indse, at deres dejlige poder ikke alle kan blive akademikere.
Synd for de mange unge, der ikke kan leve op til deres forældres høje ambitionsniveau.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Alle.
Tak for jeres kommentarer.
I meget lang tid har mændene identificeret sig med deres arbejde. Nu er arbejdsløsheden formentlig kommet for at blive et stykke tid fremover. Det er langt fra alle, der kan få og beholde et arbejde. I denne vanskelige periode kunne man tænke sig, at mænd i stedet i højere grad ville definere sig selv i forhold til deres forankring i familielivet. Derigennem ville de også få mulighed for at knytte stærke følelsesmæssige bånd til deres børn.
Jeg mener, at vi mænd har meget at vinde ved at kæmpe for kvindernes mulighed på arbejdsmarkedet. Til gengæld må kvinderne så give mere plads til mændene derhjemme. Mænds kapacitet til at vise omsorg er kraftigt undervurderet.
med venlig hilsen
Mrutyuanjai Mishra
Upassende ? Klag over indlæg
Mrutyuanjai Mishra
”Jeg kommer fra et land og en kultur, hvor kontakten mellem far og mor er givet, men sådan forholder det sig ikke i det moderne Danmark. Har et barn ikke ret til kontakt til begge sine forældre?”
Måske du skulle fundere meget over, hvad det – moderne – gør ved mennesket? Modsat de lande, som så må være – umoderne -, men har familien i behold? For det er nemlig ikke tilfældigheder, der gør denne forskel. Derfor er det helt forudsigeligt, at du i dit land, i takt med det bliver – moderne -, vil forfalde på samtlige menneskelige områder, som det er tilfældet i Danmark. Og det med statsgaranti!
”Hvem bliver taberne i fremtidens Danmark? Bliver det mændene eller kvinderne?”
Det bliver først og fremmest børnene, der taber! De taber den mor, der fødte dem, for så at svigte dem til fordel for karrieren. Konsekvensens bliver, at børnene som voksne selv vil svigte deres børn. Hvilket skyldes den sociale arv. Der på den måde opformerer det psykiske forfald.
Drengen i en skilsmisse familie mister sin tætte kontakt til sin far, og dermed muligheden for at kopierer dennes maskulinitet. Det er grunden til af stadig flere mænd udviser en stadig mere udtalt feminin adfærd, som deres sønners fremtidige drengebørn via den sociale arv nu tager til sig som værende maskulinitet. I takt med det feminine bliver stadig mere udtalt hos manden, fravælges de psykisk deforme mænd af kvinderne. Der biologisk søger en mand, der er maskulin!
Så når alt kommer til alt, så er der ingen der vinder, men en hel kultur der taber!
Hvor fedt er det så at være moderne?
Upassende ? Klag over indlæg
Niels Hansen, Lyngby, du skrev:
“At tro at undervisere på universitetet lever i støvede celler er godt nok noget af en fordom (noget du tror, fordi du ikke ved bedre).”
Nå, det mener du, det må vist være fordi du ikke selv kender til dem. Der lugter af støv langt ned ad gangene fx på Aarhus Universitet i de gamle gule bygninger, hvor kontorerne er af cellestørrelse. Afdelingen på Frederik Nielsens vej er så gold, at jeg ville dø, hvis jeg skulle arbejde der. Nobelbygningen er noget bedre, når man er kommet op ad stilladstrappen og evt. er heldig at få udsigt mod syd, men et rart sted er det nu ikke og bliver det aldrig med den arkitektur.
Da du så mange gange har ytret dig om dine fordomme om min dårlige uddannelse, skal jeg undtagelsesvis løfte sløret. Jeg har en naturfaglig studentereksamen, der hørte til de bedste for min årgang på en skole, hvor det var meget vanskeligt at blive optaget. Desuden har jeg universitetsgrader fra tre forskellige institutter på danske universiteter samt en videregående amerikansk uddannelse. Har arbejdet sammen med nobelpristagere og uden synderlig begejstring siddet i bestyrelser, som mænd opfordrede mig til at blive medlem af. Har bl.a haft leverstiling på universitet og i perioder forladt mine andre lederstillinger for uden andet sikkerhedsnet end min egen opsparing at dyrke helt andre interesser. Jeg er så liberal, at jeg bortset fra 1½ år, hvor jeg var nødt til det, aldrig været medlem af en fagforening. Har prøvet at være både hjemmegående i luksusklassen og med stor repræstentation pga. min mands arbejde, og hårdtarbejdende enlig. Kunne lide begge dele men mest det sidste.
Desuden er jeg mor til en vild fyr, som jeg har skrevet om på en af feministbloggene, fordi jeg altid forsvarer de vilde drenge, hvilket man ikke bliver populær af blandt feminister. De vil åbenbart kontrol.
Upassende ? Klag over indlæg
@Mrutyuanjai Mishra
Jeg tror, at du vil se, at mange højtuddannede mænd, specielt indenfor den offentlige sektor bruger en større andel af deres tid med børnene end tidligere. Desværre er det ikke alle mænd, der ønsker at tage forlænget orlov med deres småbørn.
Med hensyn til børnenes uddannelse, så mener jeg, at det er en katastrofe at der er så få mænd, der ønsker at uddanne sig til lærer. Og der er rent faktisk seminarier, der ikke kan finde studerende, der ønsker at undervise i naturfag.
Især drengene mangler rollemodeller - ildsjæle, der kan vise hvor spændende disse fag er.
Nu har Bertel Bims været undervisningsminister i hele to omgange, så det er ikke så underligt, at statsministeren efterlyser et 360 gradsers eftersyn af folkeskolen.
Hvad har Bertel Bims foretaget sig i alle disse år andet end at nedgøre hele lærerstanden?
Tænk engang hvis man i det private erhvervsliv havde en øverste chef, som konstant gik rundt og rakkede ned på alle sine medarbejdere.
Her på det sidste har Bertel dog også tænkt på sit eget eftermæle, og er så småt begyndt at gøre opmærksom på, hvor vigtige vore lærere er.
Men een ting har regeringen og DF dog beskæftiget sig med på overtid i forbindelse med folkeskolen. Såfremt der en skønne dag skulle findes en lærer, der kunne finde på at iklæde sig en burka, så er hun ikke velkommen.
Så meget hvad angår prioritering.
Good grief!
Upassende ? Klag over indlæg
Der er få danske mænd,der fx har ønsket barselsorlov, siger statistikkerne. Det har jeg forståelse for. Men måske er mange unge mænd trods alt mere til babyer, end min generations mænd var det.
Kurt Dejgaard, da jeg som tidligere nævnt ikke kan svare dig på Yildiz Akdogans blog, fordi mine indlæg bliver indfrosset “til moderation”, anmoder jeg dig endnu engang høfligt om at undlade at henvende dig yderligere til mig med dine uforskammetheder.
Upassende ? Klag over indlæg
Maria Due,
Desuden har jeg universitetsgrader fra tre forskellige institutter på danske universiteter samt en videregående amerikansk uddannelse. Har arbejdet sammen med nobelpristagere og uden synderlig begejstring siddet i bestyrelser, som mænd opfordrede mig til at blive medlem af. Har bl.a haft leverstiling på universitet og i perioder forladt mine andre lederstillinger for uden andet sikkerhedsnet end min egen opsparing at dyrke helt andre interesser
Du skulle lade være med at smøre så meget for tykt på - så kunne det være at nogen ville tro på bare lidt af den skrøne.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg mener, at vi mænd har meget at vinde ved at kæmpe for kvindernes mulighed på arbejdsmarkedet.
Kære Mishra.
Her er vi helt og aldeles enige. Lad quinderne bufle rundt med tunge løft, lad dem arbejde som jord-og betonarbejdere - så de segner - akkurat som i Indien. Så kommer de trætte hjem,og vi slipper for deres ævlen.
Bortset fra det, så genkender jeg ikke din udlægning af dansk familiekultur.
Mvh. Bjarne
Upassende ? Klag over indlæg
L. Rasmussen, der er flere i debatten, der kender mig og ved, at det er sandt, og du ville sikkert have forstået det, hvis du selv havde været bedre kørende. Det er der andre der har, mænd med større overskud og viden, hvis indlæg jeg læser med fornøjelse.
Men nu er det jo blevet så populært at svine kvinderne til, og det er så mandigt at hulke over egen og muslimske kvinders manglende rettigheder og tilsidesættelse. Det skal der nok komme succes ud af.
Derfor er her efterhånden vældig få kvinder på Blogs. Janteloven er blevet for stærkt repræsenteret.
Upassende ? Klag over indlæg
Maria Due,
Du kan sikkert også nemt overbevise mig om rigtigheden, hvis du angiver kandidatgrader, institut og år for de tre uddannelser, du hævder at have i Danmark - og da også gerne den amerikanske. Jeg er da også nysgerrig efter at høre, hvilket universitet, du har haft en lederstilling på - og hvilken stillingskategori.
Det kunne jo være, at vi ligefrem var (fag)kolleger.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg synes det er helt iorden, at I mænd overlader styringen af samfundet til vi kvinder.
Nu har I i århundrede bildt jer selv ind, at kvinder var jer underlegne og alene havde forstand på børn og jeres oppasning, så nu må det efterhånden være på tide, at I går på pension og overlader verdens overlevelse til os
Upassende ? Klag over indlæg
Det tror jeg ikke, der er få af min slags, og jeg lægger aldrig mit c.v. ud på nettet, ligesom jeg ikke kunne drømme om facebook.
Hyg dig med janteloven.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg kender ingen mænd, der gider babyer mere end for en kort bemærkning, så jeg er totalt uegnet til at diskutere her. Det er forstået.
Upassende ? Klag over indlæg
p.s. elsker John Wayne, og så kan det vist ikke blive værre.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Maria Due
Jeg kender heldigvis rigtig mange mænd i min aldersgruppe (30-35), som godt gider babyer, også for længere bemærkninger, og som synes barselsorlov er noget af det mest fantastiske, der er overgået dem. Måske du skulle generalisere lidt mindre over den yngre generation af mænd.
Desuden: der er ingen underviser/forskerkontorer i gule bygninger på Fredrik Nielsens Vej på AU. Der er udelukkende administration og mødelokaler…
Upassende ? Klag over indlæg
@L. Rasmussen, København | Skrevet: 28. jan 10 kl. 22:51
Har jeg mon ret i min fornemmelse, når jeg antyder, at du og Maria Due ikke rigtig er på bølgelængde?
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen,
Jeg tror, du har den rigtige antenne slået til
Men det er da utroligt, at nogen vil påstå at have tre universitetsgrader plus en udenlandsk - før en stribe lederstllinger, heraf en på et universitet. Når det virker en anelse vidtløftigt, skyldes det udover det generelle uakademiske niveau i hendes hundredevis af indlæg, at hun i denne tråd har afsløret, at der slet ikke er huller i hendes uvidenhed om universitetsforskeres arbejdsforhold.
Münchausen har ikke levet forgæves.
Sikkerhedsord: funny
Upassende ? Klag over indlæg
@L. Rasmussen
“Münchausen har ikke levet forgæves.”
Du mener forhåbentlig ikke, at vi er inde på noget i retning af Münchausen syndrome by proxy, nu vi er inde på at tale om børn?
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen,
Nej, nej - der er absolut ingen proxy her. Hun kan helt selv.
Upassende ? Klag over indlæg
@L. Rasmussen
Du mener ikke, at hun er ude i noget opmærksomhedssøgende her?
28. jan 10 kl. 22:57 “Jeg kender ingen mænd, der gider babyer mere end for en kort bemærkning, så jeg er totalt uegnet til at diskutere her. Det er forstået.”
Man kan jo aldrig være for sikker, når det drejer sig om børn.
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen
Du mener ikke, at hun er ude i noget opmærksomhedssøgende her?
Jo, det mener jeg bestemt!
Hun har jo fortalt gentagne gange, senest i denne tråd, om sin vilde søn, så måske er der alligevel lidt proxy i det, for sådan en vild krabat giver jo også moderen opmærksomhed. Så joh, måske er du inde på noget….
Upassende ? Klag over indlæg
Nu er problemet at de fleste kvinder tager humanistiske og ofte overflødige uddannelser som kun kan bruges inden for den offentlige sektor og dermed ikke bidrager med ret meget som “skaffedyr”! Jeg synes ikke at kvinderne har bukserne på, men hvis de bare smider dem en gang imellem, så er jeg tilfreds!
Upassende ? Klag over indlæg
Politiken kaldte for et par dage siden, med sin vanlige sans for god tone overfor sociale tabere, de drenge som uddannelsessystemet taber fuldstændigt, for White Trash!
Politikens fordomme har som sædvanligt ikke meget med virkeligheden at gøre, for i forhold til deres andel af befolkningen har de drenge, som ikke får anden uddannelse, end den de får i folkeskolen, hvor flere og flere af dem endda dårligt nok lærer at læse og skrive, uforholdsmæssigt ofte indvandrerbaggrund.
Storbyidioternes indædte klassehad overskygger åbenbart deres erklærede antiracisme, når de fuldstændigt vælger at overse den gruppe af indvandrerdrenge, som uddannelsessystemet svigter mest.
Jeg kan godt forstå, at de “skolelærere”, der mener at skolens primære opgave er at opdrage børnene til at definere sig selv som dele af et kollektiv, i stdet for at lære dem basale færdigheder, konsekvent har bekæmpet test, og nu bekæmper at testresultaterne bliver offentliggjort.
Den type offentligt ansatte tror åbenbart, at den offentlige sektor er til, for at de kan realisere deres ideologiske projekter, som har forringet folkeskolen på rekordtid, så danske børn sakker længere og længere bagud, i forhold til eleverne i lande, som vi burde kunne sammenligne os med, hvilket betyder, at de kommmer til at vokse op i et fattigere og dårligere fungerende samfund, end tilfældet ville være, hvis de lærte det samme, som andre landes børn.
Men på den måde svigter disse “flinke mennesker”, der ikke vil “belaste” børnene med krav, lektier og regelmæssige prøver, der viser, hvad eleven eventuelt mangler at lære, både de etnisk danske unge, og der ikke får en uddannelse, der ville give dem mulighed for at få et langt, spændende og nyttigt liv, men især unge med indvandrerbaggrund.
En af grundene til at især folkeskolelærer er imod at testresultaterne offentliggøres er ikke bare, at det ville betyde at flere dårlige lærere ville blive fyret, men gudhjælpemig også, at det ville betyde, at undervisningen vile blive mere ulige, fordi eleverne ikke frit kan flytte til velfungerende skoler i andre skoledistrikter, hvis den skole i et andet skoledistrikt, som eleven vil flytte til, ikke giver lov.
Der er i øvrigt mange arbejdsløse ingeniører for tiden, og seminarerne mangler studerende, der vælger naturfag…
Upassende ? Klag over indlæg
Et kvindeligt domineret samfund vil blive et kontrol samfund. Kerneværdierne for mange kvinder er tryghed, påpasselighed og forudsigelighed. Jeg kender få kvinder der tager tingene som de kommer, de fleste vil have tingene systimatiseret ned i mindste detalje og kontrol er et must og deres verden bryder halvejs sammen hvis de kommer uden for skemaet/ skabelonen de har bygget deres liv op omkring.
Upassende ? Klag over indlæg
Vi har så travlt med at redde den 3 verden, og glemmer det der er vigtigst nemlig vores egen verden.
Og der er optræk til ragnarok over hele linjen.Landet er eksploderet i kriminalitet og vold.Skatterne stiger og stiger,nogle kalder det afgifter. narkoen vælter ind over grænserne. Familier er splitted, folk dør ensomme.Vi kan ikke få behandling på hospitalet, fru jensen ligger stadig ude på gangen.Det hele er en direkte følge af de vandvittige 60 ere, for folk opførte og opføre sig som svin både fysisk og mentalt,bare hør karin bennedsen.I har så travlt med de sorte fremmede at i glemmer jeres egen befolkning.Kvinder vil være chefer ,istedet for at gå hjemme og få nogle børn.Vi har en million på overførsels-inkomst.så har vi en million statsansatte med lange pensioner.Dem skal 3 millioner så brødføde,så er der lige et inavlet kongehus,så forære vi lige 30 milliarder til udlandet hvert år og bla. bla.
Det hele er et stort korrupt nummer hvor de fattige i danmark betaler gildet.Og det hele startede da “Ulla” ville være mekaniker.Kællingerne tilbage til gryderne, og et par på snotten til uvorne unger.Og rtetfærdighed til folket.
Upassende ? Klag over indlæg
Denne diskussion er desværre en gentagelse af oldgamle argumenter og synspunkter. Der er intet nyt under solen, kun at yngre mennesker åbenbart ikke har hørt argumenterne før, og at debatterne ikke har flyttet ret mange anskuelser.
Desuden er det latterligt og typisk for visse debatdeltagere pludselig at diskutere Marie Dues kvalifikationer eller mangel på samme. Det er da tordnende ligegyldigt. Hold jer til sagen. Det kniber for mange af jer mænd, der fører diskussionen ud på et sidespor. Og det er nok derfor, at mange mænd er gode til holde alenlange møder, hvor tiden bruges på meget andet end mødets emne. Det ved jeg fra de talløse mødereferater, jeg har skrevet, og hvor jeg ikke var mødedeltager, kun referent.
Hverken mænd eller kvinder skal dominere samfundet. Vi skal selvfølgelig samarbejde og bruge de kvalifikationer, den lærdom og de medfødte evner/egenskaber, som vi alle har. Det er skrupirriterende igen-igen-igen her på bloggen at læse de gamle, generaliserende påstande om h.h.v. kvinder og mænd. Og det er på grund af alle disse gamle fordomme, at det stadig går halvskidt her i Danmark, forstærket af finanskrisen, hvor enhver pludselig igen er sig selv nærmest.
Det er OK at konkurrere, men det er noget skidt at jorde hinanden og kun pille i sin egen navle.
Upassende ? Klag over indlæg
L.Rasmussen og Karin Bennedsen
Hvorfor udveksler i ikke telefon numre , så I kan småhygge jer privat , med jeres ligegyldige kvindesladder.
Jeres nedladende og imbecile meninger er totalt ligegyldigt for alle andre!
Upassende ? Klag over indlæg
Udviklingen skal nok ses i det, at uddannelsessystemet i DK er bedre indrettet til kvinder, end til mænd. Allerede fra folkeskolen er det stillesiddende, diskuterende arbejde i fokus, hvilket imødekommer piger i langt højere grad end drenge. Således fortsætter udviklingen, hvilket afspejler sig i piger og drenges karakterforskelle. Dette bestemmer ultimativt hvilke uddannelser man senere har mulighed for at tage, og påvirker givetvis også lysten til at uddanne sig. Summa sumarum: Kvinder begår sig bedre i det danske uddannelsessystem.
Men sidste gang jeg checkede fandtes der vist alligevel en hvis overrepræsentation af mænd i de fleste højere lederstillinger og bestyrelser!
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik Jørgensen, Hillerød | Skrevet: 29. jan 10 kl. 09:56
Herregud, skal der ikke mere til at irritere dig, end lidt small talk en times tid omkring midnat, hvor der iøvrigt ikke er den helt store debat
Sikkerhedsord: funny
Upassende ? Klag over indlæg
Karin B, du trænger til en rigtig mand der kan sætte dig på plads. Sådan en med stort sort busket skæg.
Det kan du så diskutere i yogaklubben til småkagerne
Upassende ? Klag over indlæg
“Tusindvis af par i Danmark bliver skilt, men hvem er bedst til at dyrke et netværk og at komme videre med sit liv? Hvem ender med regelmæssig kontakt til børnene?”
Ja, hvem er bedst til at dyrke netværk? Mig bekendt har mænd ofte et større professionelt netværk, hvor de ofte også lader en bemærkning eller to falde om deres private forhold.
Kvinder kan være fortrolige med deres mor, en søster eller en veninde eller to, men kvinders samvær foregår ofte i private hjem, hvor manden indgår på lige fod.
Mænd i parforhold har ofte mange kontakter, som de modsat kvinden ikke deler med deres partner.
Jeg mener med andre ord at det er en skrøne, der her præsenteres.
Kvinder har altid haft en tendens til at nedprioritere deres veninder og koncentrere al opmærksomheden om den mand, de forelsker sig i.
Og når der kommer børn til, får de tilsvarende opmærksomhed, som varer livet ud. Kvinder føler helt generelt mere forpligtelse overfor egne og andres børn end mænd gør.
Derfor ser vi mange enlige kvinder engagere sig i andres børn hvad enten de er veninder, tanter, bedstemødre osv. Langt sjældnere ser vi enlige mænd gøre det samme. Mødre gør ofte langt mere for at holde kontakten med voksne børn end fædre gør.
Så i stedet for at flæbe,:( burde alle mænd spørge sig selv, om der er noget de selv kunne gøre bedre for deres børn, børnebørn, nevøer og niecer eller andre børn, som behøver en faderfigur.
Upassende ? Klag over indlæg
@L.Rasmussen: Det må jeg nok sige - jeg vidste ikke, at den gamle skala (eller “urgamle” må det jo være nu, her to karakterskalaer senere) kunne omregnes til talværdier.
Har desværre ikke fået set en eneste håndboldkamp - og nu er det alligevel for sent…
Upassende ? Klag over indlæg
@Jan Aage Jeppesen: Der er (interessant nok) flere danskere, der konverterer til buddhisme end til islam. De er bare ikke så meget om sig, men de er der bestemt. F.eks. Christian Stadil fra Hummel.
På verdensplan bløder islam vistnok 6 millioner om året, hvilket er ret massivt. Primært i Afrika. http://www.faithfreedom.org/oped/sina31103.htm - med tiden kan dette faktisk betyde et massivt pres på islam.
Upassende ? Klag over indlæg
Som kommentar til debatoplægget vil jeg sige at: Idag er det mændene der bliver kønsdiskrimineret og IKKE kvinderne. Men da FLERTALLET AF JOURNALISTER STEMMER PÅ VENSTREFLØJEN så prøver de at fortælle os at kvinder er “ofre” og mænd er “svin”.
1) Blandt alle indenfor aldersgruppen 15-59 år i Danmark er der over 34000 FLERE MÆND end kvinder. Det betyder at det er langt svære for en mand at finde en ægtefælle/kærreste/sexpartner. Kvinder kan agere som “dronninger” og vælge og vrage.
(I ALLE lande på jorden er der flere mænd end kvinder blandt de “gifte-færdige” og blandt de unge)
2) Hvorfor er der pligtig samfundstjeneste for mænd (militærpligt) men ingen pligtig samfundstjeneste for kvinder (f.eks. kunne de hjælpe ældre) ?
3) Mænd diskrimineres fortsat i skilsmissager/forældremyndighedssager. Kvinden får stadig oftere forældremyndigheden over børnene selvom BEGGE forældre er erklæret egnede.
4) Journalisterne skriver næsten kun om kvinders livsforhold og levevilkår og intet om mænd.
5) Der afsættes flere penge til kvinder end til mænd. F.eks. afsættes der flere penge til at hjælpe kvinder der er selvmordstruede, har spise forstyrelser osv SELVOM DET ER MÆND DER HAR REKORD I SELVMORD. Burde det ikke være den gruppe der begår flest selvmord som også burde få den største hjælp på finansloven?!
Jeg kunne blive ved… I alle ovenstående tilfælde kønsdiskrimineres mænd. Men ovenstående emner beskrives ikke af journalisterne. FLERTALLET AF JOURNALISTER STEMMER PÅ VENSTREFLØJEN og tænker kun på at skrive den næste nye artikel der kan beskrive kvinden som “offer”.
Der siges nogle kloge ting i debat indlægget af Mrutyuanjai Mishra. Måske er jeg uenig indenfor andre plitiske områder, men i det aktuelle tilfælde synes jeg det er et godt debatoplæg.
Upassende ? Klag over indlæg
L. Rasmussen og Maria Due
Jeg kommer lidt sent ind her mht. diskussionen om troværdigheden af flere universitetsuddannelser.
Imidlertid er det ikke usædvanligt. Selv har jeg to uddannelser fra danske højere læreanstalter samt en grad fra Sorbonne universitetet i Paris.
Til gengæld har jeg ikke haft tid til familie.
Og til Maria Due
Pas på med at udlægge for mange detaljer om dit liv på bloggene. Der vil altid være folk, som lurer på at kunne stikke en kniv i andre.
I øvrigt kan jeg godt lide dine indlæg, og jeg synes bestemt ikke, du skal trække dig ud - som du tidligere oppe nævnte - pga. nogle hjælpeløse åndsamøber.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Oluf Krage, Århus: DU TALER USANDT !! Der fødes i ALLE lande på jordkloden flere drengebørn end pigebørn. Kig f.eks. i Danmarks Statistik. Blandt alle unge og folk i den giftefærdige alder er det svære for mænd end kvinder at finde en partner da der er flere mænd end kvinder.
Blandt alders gruppen 15-59 år i Danmark er der over 34000 flere mænd end kvinder iflg. Danmarks Statistik. Men da kvinder lever længere og der stort overskud af kvinder blandt GAMLE pensionister… faktisk så mange at der samlet set er flere kvinder end mænd i Danmark. Men det hjælper jo ikke en mand i 30′erne der ikke kan finde en kvinde. Han kan jo ikke stifte familie og få børn med en 80-årig gamel kone. Jeg gentager: Blandt alle UNGE og GIFTEFÆRDIGE er der FLERE MÆND end kvinder. Og dermed er det svære for mænd at finde en partner. I ALLE lande på jorden fødes der nemlig FLERE DRENGEBØRN end pigebørn.
PS: Jeg ved godt at du var ved at tale om kønsfordeling på universiteterne, men jeg ville bare lige rette en statistisk fejl hos dig
Upassende ? Klag over indlæg
Mikkel Madsen
Det var det mest glædelige budskab , jeg har læst længe her på JP.
Al fornuft må også betyde , at en religion der er 1500 år gammel og ikke kan ændres , må forsvinde med tiden.
Det går bare alt for langsomt!
Upassende ? Klag over indlæg
PS ER der nogen der ved hvad der er blevet af foreningen ex muslimer?
Upassende ? Klag over indlæg
H Just, ja den blev overtaget af kvinder, og er nu en strikkeklub i Brønshøj.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg synes at der er påfaldene mange mænd her som flæber som tøser. Hvad er der blevet af stoltheden og tavsheden. Det er vel ikke verdens undergang hvis flere piger får en uddannelse, derfor kan de vel godt lære at lave mad også.
Jeg vil tro at mændene klarer sig i konkurrencen, en hel del flere må bare affinde sig med at bo alene og påtage sig alle opgaver, også de huslige. Det er muligt for mænd at påtage sig de traditionelle kvindeopgaver, det er bare ikke særligt tillokkende.
Upassende ? Klag over indlæg
@Thomas Jensen, Odense
Selvfølgelig kan man deles om opgaverne, selv om jeg dog insisterer på at overtage køkkenet, når den står på coq au vin.
Der er ingen, jeg gentager ingen, der skal blande sig i, hvor megen rødvin og cognac, jeg kommer i!
Upassende ? Klag over indlæg
Tak for kvindelig support til min kære veninde.
Det har i mange år været ganske almindeligt, at folk udnytter systemets muligheder og opbygger videregående uddannelser efter egen skabelon og med supplerende ophold i udlandet. Da interesserne har det med at ændre sig undervejs, kan man ofte læse interessante levnedsløb ud af de ansøgninger, man modtager, og findes der intet af den slags, kommer den slags ansøgninger nederst i bunken, vi har ikke brug for de fantasiløse.
Det er innovation og evne til at stå alene og bære ansvar, vi efterspørger, og fri os for alle de platugler, der tror, at den slags kan læses i en bog dagen før, de indkaldes til samtale. Vi ser rigtig mange selvoptagede nuller, der overvurderer sig selv.
En slægtning af mig startede med en finmekanisk uddannelse, blev derefter læge, siden tandlæge og benytter i dag sine dygtige hænder til kæbekirurgi, han siger, at han er kommet hjem til sit udgangpunkt. Det er vist nødvendig at være både læge og tandlæge i det fag.
Masser af civilingeniører har HA eller HD eller begge del og har taget en MBA i udlandet, hvor mange af dem også har arbejdet. Historikere kombinerer med statskundskab, teologer med krisepsykologi, psykiatri og kendskab til socialvidenskab, og sådan kan man blive ved.
Heldigvis er der masser af den slags, og både blandt mænd og kvinder. Desværre er mange af overpostbud Jensens børn, der sled sig gennem gymnasiet og universitetet, ikke klar over det og tror, at de blot kan følge den slagne rute og dele de sædvanlige breve ud. Vi er ved at få et universitetsuddannet proletariat, og det kan ikke gå hurtigt nok med at få rationaliseret uddannelserne, så at ressourcerne bliver brugt på de fag, som virksomhederne efterspørger. Det er ikke ligegyldigt, om nogen tjener penge i dette land.
Mange uddannelser er ubrugelige i det virkelige liv, og folk kan have været hele møllen igennem og alligevel være så ensporede og dårlige til at udtrykke sig og handle selvstændigt, at man ikke kan ansætte dem. Det kan sagtens koste et par hundredetusinde og meget mere at ansætte en medarbejder, alt efter niveauet.
Du Mishra kan ikke være den eneste på antropologi, der har været bekendt med, at der var stor sandsynlighed for at komme til at stå udenfor arbejdsmarkedet.
Jeg mener, at jeg har taget mig godt af mine børn. Jeg har ganske vist ikke skiftet mange bleer, men jeg har betalt dem og har altid følt en stolthed over at forsørge min familie i de år, hvor min kone tog sig af hjemmefronten. Tog det som en selvfølge og følte mig privilegeret Hun gjorde det samme, og begge satte vi hinanden højt, ingen var undetrykte, ingen blev dum af kødgryder eller var uvidende om børnenes udvikling. Det var et godt teamwork, og dem findes der masser af i min generation.
Det er mit indtryk, at mange unge også har fået indrettet sig godt, men der foregår åbenbart også i mange parforhold et bogholderi på et stupidt, småtskåret plan, der vidner om forkælede børn.
Ve den, der påpeger det, så kommer hele flokken fra Jante farende og skriger, at nogen skal ikke tro, at de er bedre end andre.
Læs Peter Nedergaards blog, han ved noget, som flere her synes uvidende om. Det går ikke ret meget længere folkens. I er nødt til at finde jer et arbejde, vi kan ikke blive ved med at forsørge jer.
Upassende ? Klag over indlæg
Jens K
“Blandt aldersgruppen 15-59 år i Danmark er der over 34000 flere mænd end kvinder iflg. Danmarks Statistik.”
Nemlig! Det er derfor vi kvinder bør have mindretalsbeskyttelse i lighed med andre mindretal!
PS
Seksualmoralen kunne også tillempes de faktiske forhold, dvs. 1-2 mand per kvinde i den fødedygtige alder.
(Så er der også flere til at passe og forsørge børnene, som får to fædre hver i stedet for en. Det løser også problemet med kvindedominansen i daginstitutioner og skoler, så børnene kan få mere mandlig påvirkning!)
Upassende ? Klag over indlæg
Vi mangler endnu at se eksempler på kvinder, som er i stand til at skabe en teknologisk virksomhed, få den til at slå i gennem på markedet og sælge firmaet med mia.fortjeneste.
En type som Janus Friis, som uden formel uddannelse, skaber produktet Skype, har vi endnu til gode at se i kvindelig udgave. Forklaringen på den manglende kvindelige skaberevne skal næppe findes i hjernen, hvilket eksperimentet med skaksøstrene Polgar viste.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg må være ærlig og sige at jeg er ved at brække mig af og høre på alt det her fis.
Ja der er flere og flere kvinder der bliver direktøre, dette er ikke just chokerene da der reelt set vel først inden for de seneste 20 år der har været ligestilling på handelshøjskolerne og ligne institutioner og det har jeg sgu intet imod.
Men hvad der pisser mig noget så grusomt af det er og høre på folk kalde drenge for taber….Hvad fanden bilder i jer ind, fakta er at det danske skole system gennem længere tid udelukkende har haft fokus på piger/kvinder og elever med andre vanskeligheder og har fuldkommen ignoreret det faktum at drenge lære bedre på andre måder end piger. Jeg vil gerne pointere at jeg på ingen måde mener at piger/kvinder skal undskylde eller føle sig som andenrangs borger diskrimination er modbydeligt uanset hvad. Men i en tid hvor vi har Helle Thorning Schmidt der mener at kvinder pr automatik skal xx antal procenter pga deres køn og drenge bare skal latterlig gøres må det sgu stop. Hvis vi virkelig vil have ægte ligestilling skal vi ikke kigge mod Norge men på os selv og sige der er foreskel på drenge og piger mænd og kvinder hvilket der intet galt i. Men vi lære bedre på forskellig hvis…..Så ærlig talt tag og stop med at kalde drenge for taber og lad os da anerkende vi er forskellige heldigvis og udnytte de muligheder.
Upassende ? Klag over indlæg
Marie Due
ref. indlæggene om din baggrund.
Jeg synes at du meget vidende, logisk og fremstiller dine synspunkter forståeligt.
Jeg tror på, at din beskrivelse af din baggrund er korrekt, dine indlæg støtter dette
niveau.
Afslutningsvis, så synes jeg, at du er en meget positiv deltager i bloggene, med dine
meningers mod.
Mvh. Niels-Erik Beyer, cand polit.
Upassende ? Klag over indlæg
Sikke dog.
Mvh. Thomas Jensen, biavler i perioden 1882-1984
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 29. jan 10 kl. 06:15
Det er godt at se at der også er venstreorienterede, der ser at der er noget, der ikke hænger sammen hos det venstreorienterede uddannelsesspidsborgerskab.
I mine øjne er der såmænd bare ved at danne sig de strukturer, som der også dannedes i f.eks. Sovjet med en topelite, en nomenklatura udenom, dernæst partimedlemmerne og så det store onde, dumme og farlige folk, der skal holdes nede og som der må påregnes et vist spild blandt, deres lavlighed taget i betragtning.
Der er i øvrigt mange arbejdsløse ingeniører for tiden, og seminarerne mangler studerende, der vælger naturfag…
Jeg er meget enig i at det ville være en god idé at få nogle af dem til at undervise i Naturfag - det ville give et friskt pust til Folkeskolen - både i dynamikken i personalet og i tilgang til fag og undervisning og måske også disciplin. Jeg havde selv en kemilærer i gymnasiet, der var civilingeniør istedet for som vanligt cand.scient. og det var et positivt tilskud.
______________________________________________________
@ Ellen Olesen, Herning | Skrevet: 29. jan 10 kl. 09:56
Desuden er det latterligt og typisk for visse debatdeltagere pludselig at diskutere Marie Dues kvalifikationer eller mangel på samme. Det er da tordnende ligegyldigt. Hold jer til sagen.
Helt enig, men, som du siger, typisk og jeg vil tilføje for venstrefløjen - de har ikke nemt ved selv at stable en argumentation på benene, fordi de orienterer sig efter autoriteter og henviser til dem i deres clichébaserede ‘argumentation’.
De ser også sig selv som den veluddannede del af befolkningen, hvad der er en vis realitet i, men overvurderer aldeles hvor meget indsigt og ikke mindst evne til selvstændig tænkning, der nødvendigvis følger med en høj uddannelse. De forstår ikke at dette kun er en mulighed og at det er muligt at komme igennem mange slags uddannelser, mestendels ved at være god til at reproducere.
Og ikke mindst at som en stadigt større del af befolkningen får lange uddannelser, vil disse dels være nødt til at blive dumbed down for at få folk igennem og stadigt flere studerende vil være nødt til at satse på reproduktionsstrategien, fordi de udnytter deres evner til det yderste og måske lidt til og derfor er nødt til at indskrænke sig til at forholde sig autoritetstro til deres fag og dets i mange tilfælde, især på humaniora og samfundsfag, stærkt ideologiserede, og altså usaglige, grundlag.
Ellers mener jeg, som vist også du, at mænd og kvinder er forskellige, men også overlapper og komplementerer hinanden og at det er en afsporet tankegang at se dem som modparter i en magtkamp - det er noget marxismen har indført - den arbejder altid med at sætte grupper af mennesker op mod hinanden, opmale fjendebilleder og oppiske had mod de billeder.
Hadet, udskreget fra en imaginær offerpostion - ofte på andres vegne, er dens hjerteblod.
Uden had mellem mennesker fordamper marxismens raison d’être.
______________________________________________________
@ Mrutyuanjai Mishra, —– | Skrevet: 28. jan 10 kl. 20:16
Jeg tror vi har nået et rimeligt og naturligt niveau for mænds ‘fylden’ i hjemmet, med forbehold for nogle kvinders fortsatte monopol, og at der er naturlige forudsætninger for rollefordelingen - at manden er stærkt sporet ind på at ‘gøre noget’ for kvinden og familien og at kvinden er mere forankeret i hjemmet - tendentielt.
______________________________________________________
@ Carsten Hansen, Odense C | Skrevet: 29. jan 10 kl. 08:37
Et kvindeligt domineret samfund vil blive et kontrol samfund.
Det tror jeg også - mere totalitært og mere autoritetstro - og så alligevel mere flydende og grænseløst. Mænd er bedre til at skære igennem, at sætte skel mellem ret og uret.
______________________________________________________
@ Niels P. Andersen, pt. Århus | Skrevet: 29. jan 10 kl. 14:57
Forsåvidt enig i det meste, men når du nu taler fra en arbejdsgiverposition, vil nu lige anholde dit:
Læs Peter Nedergaards blog, han ved noget, som flere her synes uvidende om. Det går ikke ret meget længere folkens. I er nødt til at finde jer et arbejde, vi kan ikke blive ved med at forsørge jer.
Du bør tale til rette vedkommende og det er ikke ‘folkens’ - det er indvandrerne.
De er bragt til landet gennem lusk, lobbyisme o.l. ved venstrefløjen og arbejdsgiverne - og de sidste har så senere, som det passede dem, droppet disse såkaldte ‘vandrende arbejdstagere’ til samfundets forsørgelse og regelmæssigt skreget på mere ‘arbejdskraftindvandring’.
Forestiller du dig at samfundet skal løse alle de problemer arbejdsgiverne har påført samfundet og bære de byrder de har pålagt det i al fremtid eller tror du at de kunne tænkes at rydde op efter sig selv ?
Upassende ? Klag over indlæg
Amalie Wee:
“Summa sumarum: Kvinder begår sig bedre i det danske uddannelsessystem.
Men sidste gang jeg checkede fandtes der vist alligevel en hvis overrepræsentation af mænd i de fleste højere lederstillinger og bestyrelser!”
Det er fordi overrepræsentationen af kvinder i uddannelsesssystetem netop består af den gennemsnitlige “livrem-og-seler” tryghedssøgende kvinde, der bagefter skal ud at konkurrere om de poster, der stadig appelerer til mænd, der målrettet går efter dem. Selv om det vælter rundt med over 50% kvinder på diverse (humanistiske ?) uddannelser, så der antallet af disse prestige-poster jo nærmest konstant. Det er jo ikke sådan at man skaber sin egen overspørgsel. Nu er det jo sådan at de offentlige kasser idag nærmest holder hånden under de mange fejluddannede med høje arbejdsløshedsprocenter - så slipper man også for at tjene til dagen og vejen ved at gå ud at rense lokummer istedet for. Det ville jo være en eklatant falliterklæring.
Iøvrigt er det udelukkende den androgyne mandetype, der flæber som en tøs og velvilligt påtager sin en offerrolle.
Upassende ? Klag over indlæg
Tak @Mrutyuanjai Mishra
Vi lever i et “de facto matriarkalsk samfund”, hvor mand er frataget det mest basale rettigheder.
Men når du nævner Forældreansvarsloven, er loven som udgangs punkt noget nær en åbenbaring, og det kan kun være administrationen at loven, der kan være noget galt med. Min ekskone har i den grad med sædvanlig kvidelist gjort at jeg så min søn en minimum af tid. Men med forældre ansvars loven i hånden og en masse gå på mod ser jeg ret faktisk min søn over en uge mere om året.
Jeg kan faktisk godt lide navnet “forældre ansvarsloven” det vil sige at begge forældre har et ansvar over for deres barn og ikke bare nogen personlige rettigheder.
At loven er forhadt blandt en masse kvinder forstår jeg godt for loven forsøger på at ligestille de to køn. Og hvis der er noget kvinder hader er, der det at de skal miste noget af deres magt, ved at gå med til ligestilling mellem kønnene.
Upassende ? Klag over indlæg
Spændende oplæg, Mishra. Og du har fat i noget. Det understreger bl.a. hjerneforsker Ann-Elisabeth Knudsen: - »Vi taber en femtedel af drengene ud af læringssystemet. Før tabte vi dem til håndværkeruddannelserne. Nu taber vi dem mere grundigt. Nu taber vi dem til overførselsindkomsterne. Hun har skrevet bogen “Seje drenge og superseje piger” og hævder, at drengene - og pas nu på - dette er en generalisering! - allerede i børnhavealderen hjernemæssigt er halvandet år bagud i forhold til pigerne. Derfor foreslår AEK, at man tager hensyn til dette faktum i indlæringen …
Upassende ? Klag over indlæg
Ah - det er noget pjat, at kalde Danmark for et matriakat. Kvinderne har fået mere indflydelse på nogle områder, end mænd, men mænd dominerer stadig de fleste samfundseliter, og tjener stadig mest i gennemsnit.
Men det er ret sigende, at omkring tusinde piger får de amfetaminlignende lykkepiller, mens SYV TUSINDE drenge bliver medicineret på grund af adfærdsproblemer.
Pseudodiagnosen ADHD minder mig mest om en anden kønsspecifik pseudodiagnose, hysteri, som engang blev påduttet kvinder.
Den svenske forsker, der hittede på diagnosen ADHD, blev pålagt af retten at fremlægge de forskningsresultater, der angiveligt dokumenterede, at ADHD er en reelt eksisterende sygdom.
Han smed forskningsresultaterne væk!
Det er heller aldrig blevet dokumenteret, at de adfærdsproblemer, som udløser diagnosen ADHD, skyldes mangel på serotonin, eller andre neurotransmittere…
Upassende ? Klag over indlæg
Da 60 erne kom til danmark startede nedbrydningen af vores familiestruktur, og fordærvelsen er stadig i frit fald. Fra at være et folk med ære, er vi alle blevet ludere og er til salg for den højeste krone. Vi tænker på friværdi og har glemt hvordan mand hilser på overboen. Alle bliver skilt fordi de skændes om ligegyldige ting, men ikke kan finde ud af at snakke om tingene. Så skal vi have lige løn for mand og kvinde, vi skal redde hele verden og bla. bla.Mænd har idag et forhold til deres børn, det havde de ikke i “gamle” dage og båndet er stærkt.Når far og mor så kommer op at skændes, bøjer far af for ikke at såre børnene.Os normalt tænkende mænd er vel enige om at der er en heks i alle kvinder, og denne heks kommer frem hvis manden gir sig blot en millimeter.Kvinden høre til i hjemmet hos børnene. Det gør hun fordi hun er mor (hende med patterne)hun er svagere, og hun er dummere. Dermed være sagt at hun er meget mere udspekuleret end os mænd, og det er de netop fordi de er underlegne i de andre væremåder. Sådan er det når mand lever uden religion og retningslinjer. Vi skal respektere alle kultuer, men glemmer vores egen, og det kultur vi får serveret er et kolonihavehus på Røde Mellemvej, og 4 håndbajere.Vores samfund er i opløsning, vi er eksploderet i kriminalitet, grænserne står piv åbne og narkoen flyder frit og mørkemændene har sneget sig ind på livet af os. Alle disse ting sammen gør at vi skal høre på en som Karen Bennedsen som alle ved er farlig for vores samfund. Men vi må ikke hænge hende, for hun har “ret” til at ytre sig. Om føje år vil retfærdigheden sejre, det gør den altid, og kællingerne blir smidt tilbage til kødgryderne og får en på ægget hvis hun kvajer sig. Ungerne får igen respekt for de voksne, og skolelærene kan passe deres arbejde.Fik jeg nævnt at jeg osse er ved at blive skilt.Kæften står aldrig stille på kællingen, men jeg må ikke straffe hende. HVOR FANDEN ER MINE RETTIGHEDER.
Upassende ? Klag over indlæg
Henrik:
Jeg kan godt følge dig et stykke ad vejen, men når du til sidst lufter tanken om at straffe den kvinde, du skal skilles fra og som du helt tydeligt hverken elsker eller respekterer, så synes jeg du burde udøve kraftig selvkritik, for had og hævn er ikke vejen frem.
Upassende ? Klag over indlæg
Ang. at markant flere drenge har adfærdsproblemer i skolen og får et ringe udbytte af deres skolegang, så tror jeg at det er udtryk for, at de betaler noget af prisen for, at deres mødre er udearbejdende.
Stress under graviditet ved man er skadeligt, for tidlig fødsel sker bl.a. af denne årsag og øger risikoen for indlæringsproblemer senere. Rolige mødre giver rolige børn - drenge bliver urolige og viser det måske tydeligst, når deres mødre også er det.
Skolen kræver i dag udpræget ordenssans og lærer ikke eleverne dette som man gjorde tidligere. Her har piger en fordel, mens drenge har større brug for voksenstøtte til at klare den syndflod af løse papirark, som børn i dag overøses med i skolen.
Tidligere talte man om fraværende fædre. I dag vokser mange børn op med fraværende mødre, som ikke er mor på den gammeldags måde, men på en mere overfladisk “maskulin” måde med mindre omsorg, hvor barnet selv gøres ansvarligt.
I skolen er kvindelige læreres omsorg ofte også af den maskuline slags, fordi lærerne med tiden gør sig hårde for at kunne overleve i det følelsesmæssigt krævende job, de har.
Ægte moderlig omsorg overfor børn er ved at være en mangelvare og det er vældig synd for børnene og især drengene, som fra naturen modnes i lidt langsommere tempo.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære læsere. Tak for jeres mange bidrag. Hvis I har spørgsmål angående JP’s debatunivers er I velkommen til at kontakte jourhavende marie.bering@jp.dk. Med venlig hilsen redaktionen.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Arh - Mishra. Du er da ikke blevet snydt.I virkeligheden burde du læne dig tilbage og nyde tilværelsen - som jeg (din samlevers onkel) gør det. Vi har begge quinder som tjener kassen. Vi to må så affinde os med kun at være avlskvæg, og det har vi det fint med - begge to. Det er mandens skæbne - og her behøver vi ikke høje studentereksamensgennemsnit. Mit var 14.35 efter den gamle skala, og hvordan er det så gået? Fint. Jeg får lov til at sidde for bordenden og ligne en vært, når der holdes fødselsdage, men har jeg noget at skulle have sagt? Næh! Men jeg nyder det. Lad quinder trælle - og lad os mænd beskæftige os med det virkelige problemer - såsom udenrigspolitik, avl og brokkerier.
Ellers et fint oplæg fra din side. Vi ses - og hils hende med bukserne på.
Upassende ? Klag over indlæg