

Maldiverne er kendt som et tropisk paradis. Selve navnet Maldiverne stammer fra sanskrit Maha Dweep/Mala Dweep, som betyder fantastisk ø/kæde af øer. Og det er landet i sandhed: perfekt klima, over 1000 øer og med mulighed for at være sig selv med direkte adgang til sand, strand og hav.
Millioner af mennesker er valfartet til dette paradis-lignende land, som den nu tidligere præsident med egne ord har kaldt: “Come and relax islands“. Landet huser ca. 400.000 indbyggere og er på størrelse med Langeland.
Spørgsmålet, som ingen stiller, er selvfølelig, hvordan kan det være, at et land med et gammelt hinduistisk/buddhistisk sanskrit-navn total har forvandlet sig til en islamisk nation? Det ville ikke undre, hvis den nu forhenværende præsident bliver sigtet for at krænke det islamiske samfunds skikke og principper. Sådan set er en anklage om at være i besiddelse af alkohol, og så kunne man retfærdiggøre det, som mest af alt ligner et kup. Det er desværre set for, for Maldiverne er langt fra det første islamiske land, hvor demokratiet har svære vilkår, fordi militæret og/eller mullaherne kupper sig til magten.
Trods landets ringe størrelse er der i øjeblikket stor international opmærksomhed om, hvad der sker i landet. For Maldiverne er ikke nogen betydningsløs østat. Alene landets beliggenhed er uhyre vigtig, for det ligger blot 400 km fra Indiens sydkyst. Al erfaring viser, at hvis der er problemer i et asiatisk land, benytter Kina anledningen til hurtigst muligt at skabe kontakt med de dominerende magthavere. Og for Kina synes det knap så vigtigt, om magthaverne er demokratisk valgt eller ej.
Derfor reagerer Vesten nu prompte på det mulige kup i Maldiverne. Landets første folkevalgte præsident, Mohamed Nasheed, er ifølge eget udsagn blevet tvunget til at skrive en afskedserklæring.
Mohamed Nasheed har været populær i Vesten. Han blev for alvor verdenskendt efter COP-15 klimatopmødet i København. Verden over blev han citeret for udtalelser om, at “vi alle er maldivere”. Klimaforandringerne vil ramme Maldiverne hårdt. Hvis vandstanden i verdenshavene stiger med en meter, forsvinder 80 procent af Maldiverne. Alle forstod alvoren i hans udmelding.
Den nu forhenværende præsident, som mener, at han er blevet væltet ved et kup, er tidligere journalist, menneskerettighedsforkæmper og samtidig en af de mest kendte fortalere for ambitiøs grøn politik. Efter 30 års militærdiktatur blev han Maldivernes første folkevalgte præsident, og kun få havde vel troet, at Maldiverne ville opleve demokratiet.
På samme måde, som Mohamed Nasheed var fortaler for demokratiet, kæmpede han også for en klimaaftale under COP-15. Hans ambitiøse klimaplan gik ud på at forvandle Maldiverne til det første land i verden, som i 2020 kun skulle benytte vedvarende energi. Dette skulle ske ved brug af vindmøller. Flere af verdens ledere, som eksempelvis David Cameron, begyndte at omtale ham som en ven, og han blev symbolet på håbet om en bedre klimaaftale.
Men hans eventyr varede kun 3 år, og meget tyder på, at Maldiverne er ved at fjerne sig fra demokratiet. Vil verdenssamfundet mon reagere og kræve, at frie valg gennemføres hurtigt? Jeg har mine tvivl.
@ Mrutyuanjai Mishra
” Vil verdenssamfundet mon reagere og kræve, at frie valg gennemføres hurtigt? Jeg har mine tvivl.”
Ifølge the Guardian:
India’s prime minister, Manmohan Singh, wrote immediately to the Maldives’ new ruler to convey his “warm felicitations”.
Han gør ikke din tvivl til skamme.
Upassende ? Klag over indlæg
Maldivernes status som turistparadis er jo ikke af ny dato, og indtil for nylig, var der vel ikke mange, der tænkte over, at landet er 100% muslimsk.
Situationen idag, hvor vicepræsidenten har overtaget styret, er i princippet ikke anderledes, end det var i går, og det er tvivlsomt, om landets styre vil forringe vilkårene for turisterhvervet, som næsten er det eneste man lever af, så hvorfor skulle mere fundamentalistiske kræfter få større indflydelse, hvis det samtidig betyder færre turister?
Upassende ? Klag over indlæg
har set en video på youtube hvor et par bliver gift på maldiverne og bliver svinet til på arabisk og brudeparret smilede bare da de tror at det er noget flot de siger
Upassende ? Klag over indlæg
“Spørgsmålet, som ingen stiller, er selvfølelig, hvordan kan det være, at et land med et gammelt hinduistisk/buddhistisk sanskrit-navn total har forvandlet sig til en islamisk nation”
Kan du ikke uddybe spørgsmål? Jeg er ikke helt med..sanskritnavn forvandles til en islamisk nation?
Det er jo heller ikke nogen hemmelighed at Nasheed er pro indien. Måske anledningen til at du tager denne problemstilling op i dag?
Anyways. For at blive i religion, synes jeg at det ville være langt vigtigere at fokusere på den aktuelle jødiske radikalisering der sker i Israel for tiden. Prøv at læs weekendavisens artikel i sektion 1 i denne uge
Upassende ? Klag over indlæg
Besynderligt, en velbegavet præsident der ikke har lavet love der forhindrede at hans samfund blev overtaget af muslimer da han havde magten. Måske var han for intellektuel og berøringsangst overfor den virkelige verden. Det er før set i fine ideologiske samfund.
Gæt hvilket samfund jeg tænker på?
Upassende ? Klag over indlæg
Det maldiviske retssystem legitimerer, at muslimske piger og kvinder bliver tortureret offentligt, hvis de bliver dømt for moralforbrydelser.
Det er det samme “rets”-system, som tidligere har dømt Nasheed, for at have stjålet en dør og en hovednøgle (sic!), samt nogle dokumenter, der afslørede den tidligere regerings korruption, ved en uretfærdig rettergang, der netop skulle forhindre, at Nasheed kunne bruge dokumenterne, til at få dømt den tidligere udemokratiske regering for korruption.
Nasheed sad i fængsel, indtil han efter pres fra bla. Amnesty International blev løsladt og fik asyl i Storbritannien.
Nu er Nasheed åbenbart igen blevet dømt ved en farceagtig retssag, af det maldiviske retssystem, der stadig legitimerer offentlig tortur af kvinder, der har begået moralforbrydelser.
Upassende ? Klag over indlæg
Willianm Petersen - - - , mon du ikke i virkeligheden hedder Muhammed eller Mustafa ?
Upassende ? Klag over indlæg
@Poul N. Poulsen, København V | Skrevet: 14. feb 12 kl. 14:39
“Når islam bliver stærk nok i Danmark, vil den også gå til angreb her. Forhåbentligt vil det ske i de kvarterer i København, hvor den socialistiske overklasse bor. Det vil være en mulighed for dem til at opleve, hvad det er for et kaos den har kastet Danmark ud i.”
- jeg synes lige, at jeg vil gøre dig opmærksom på, at indvandringen af muslimer fortsatte med uformindsket styrke under VK-regeringen, og at VK-politikerne altid stemmer for uddelingen af statsborgerskaber. Du glemmer også, at V og K konstant bestræbte sig på at sabotere DF’s stramninger.
Så det er altså ikke alene venstrefløjen, som er ansvarlig for at Danmark nu har et uløseligt problem, som bare vokser og vokser….
Upassende ? Klag over indlæg
@G Sørensen, 9700
“Måske var han for intellektuel og berøringsangst overfor den virkelige verden. Det er før set i fine ideologiske samfund. Gæt hvilket samfund jeg tænker på?”
Sverigestan???
Upassende ? Klag over indlæg
Godt jeg ikke har børn! Må de kristne Gud bevare Danmark!
Upassende ? Klag over indlæg
Til Niels Petersen: du har da ganske ret, det er sjældent set, at man ikke kan stave sit eget fornavn - Willianm?? hmmm. og denne Willianm´s forslag om at diskutere Israel istedet, passer jo glimrende med din idé om hans alternative identitet. Islam og demokrati dutter bare ikke sammen!!
Upassende ? Klag over indlæg
Undskyld, men jeg fatter ikke hvad emnet her har med Danmark at gøre.
Historien foregår på Maldiverne. Et ørige på den anden side af kloden, som i øvrigt var et militærdiktatur, indtil for 3 år siden.
Så skulle vi ikke lige få proportionerne på plads.
Upassende ? Klag over indlæg
islam er en fredens religion,det siger muslimerne selv og så passer det altså,præsis som med koranen er allahs ord og dermed basta,sår man tvivl om det må man dø,at vi andre så kan finde masser af fejl i koranen viser bare at vi er uvidende vantro svin
Upassende ? Klag over indlæg
@Niels Petersen, Randers
Beklager men nej. Og hvad har det egentlig med sagen at gøre
@Hans øvlisen, Højbjerg. Jeg beklager min slåfejl som tilsyneladende resulterer at du ikke kan tage mit indlæg seriøst. Det skal jeg huske til næste gang, hvis du også lover at huske at proprier, efter korrekt dansk, bør skrives med stort.
Upassende ? Klag over indlæg
@C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 14. feb 12 kl. 17:41
“Undskyld, men jeg fatter ikke hvad emnet her har med Danmark at gøre.”
- står det noget sted skrevet, at det partout skal handle om Danmark?
Her er hvad bloggeren bl.a. berører:
“Mrutyuanjai Mishra blogger om spændingsfeltet mellem krise og konflikt, vækst og udvikling i Indien, Pakistan og Sydasien generelt.”
Forstår du det nu?
“Historien foregår på Maldiverne. Et ørige på den anden side af kloden, som i øvrigt var et militærdiktatur, indtil for 3 år siden.”
- ja, og så?
“Så skulle vi ikke lige få proportionerne på plads.”
- hvad har du egentlig på hjerte? Søger du bare selskab?
Upassende ? Klag over indlæg
Det paradis på jord kan vi godt glemme.
Lad det bare oversvømme.Så får i det mindste fisk og koraller fred.
Islam burde forbydes i alle kultiverede samfund.
Det er det rene barberi!
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Mrutyuanjai Mishra. Du skriver, ligesom utallige andre der også tror på Mohamed Nasheed og Al Gore, at en global opvarming vil ramme Maldiverne hårdt. Det siges, at hvis vandstanden i verdenshavene stiger med en meter, forsvinder 80 procent af Maldiverne. Intet kunne være længere fra sandheden. Efter at have boet en livsalder i Australien, ved jeg, at australske videnskabsmænd for længst har fastslået, at sandøer (men ikke klippe øer) i Stillehavet (eller alle andre steder for den sags skyld), vokser og bliver mindre i takt med havets aktuelle højde. Hvis havet stiger en meter, så aflejres der helt naturligt mere sand ved øerne, så Maldiverne har samme højde over overfladen som før. Naturligvis skal man flytte husene over et århundrede eller så, til højere grund. Ikke det store problem. Siden den sidste istid, er verdenshavene steget cirka 60 meter, men vi har stadig Skagens Gren lige i overfladen. Er der virkelig nogen der tror, at Skagens Gren tilfældigvis var nøjagtig lige 60 meter oppe i luften ved slutningen af sidste istid? Jeg håber det ikke, for Skagens Gren lå i overfladen, også dengang. Når så havet steg, så aflejredes der sig mere og mere sand der, og Skagens Gren voksede med havets overflade. Den ligger stadig i overfladen. Og det vil den blive ved med, ligesom Maldiverne. Ligegyldigt hvor meget havene stige eller falder! Lad os stoppe denne her historie, at Maldiver forsvinder. Det GØR de ikke!
Upassende ? Klag over indlæg
@Mrutyuanjai Mishra
“Hvis vandstanden i verdenshavene stiger med en meter, forsvinder 80 procent af Maldiverne. Alle forstod alvoren i hans udmelding.”
- Maldivernes egentlige problem er ikke eventuelt stigende vandstand, men voldsom overbefolkning. Se her:
År Antal
1977: 142832
1980: 155300
1985: 181453
2000: 301475
2012: 380000
- altså næsten en 3-dobling på blot 35 år.
Når man samtidig tager i betragtning, at ørigets samlede areal er 300 kvadratkilometer, hvoraf mange er ubeboelige, så kan befolkningstætheden formodes at være et godt stykke over 4000/kvadratkilometer.
OVERBEFOLKNING ER MALDIVERNES EGENTLIGE PROBLEM! Maldivernes egentlige problem!
Upassende ? Klag over indlæg
@ John Knudsen, København : Har du aldrig hørt om de højt besugne internatinoale konventioner, som venstrefløjen dyrker på samme måde som Lenin, Marx og Sovjetunionens diktatur? Det var med baggrund i disse, at vanvidet blev sat i system under folk som Birthe Weiss og Poul Nyrup Rasmussen. Ud fra din måde at “argumentere” på, går jeg ud fra at du selv er en god venstrefløjskriger. En af dem, der ligesom Ole Sohn under den kolde krig hellere ville have socialismens diktatur end det vestlige demokrati.
Upassende ? Klag over indlæg
@Poul N. Poulsen, København V | Skrevet: 14. feb 12 kl. 19:51
“Har du aldrig hørt om de højt besugne internatinonale konventioner, som venstrefløjen dyrker på samme måde som de dyrker Lenin, Marx og Sovjetunionens diktatur? Det var med baggrund i disse, at vanviddet blev sat i system under folk som Birthe Weiss og Poul Nyrup Rasmussen”
- ja, og godt støttet af Venstre og i særdeleshed de såkaldte “konservative”. Højrefløjen er dermed lige så skyldig som venstrefløjen.
Stemmer man på V og K stemmer man simpelthen for endnu mere indvandring af muslimer og afrikanere. Så simpelt er det.
Upassende ? Klag over indlæg
@Poul N. Poulsen, København V | Skrevet: 14. feb 12 kl. 19:51
Har du forresten nogensinde hørt V og K tale om at reducere antallet af muslimer og afrikanere i Danmark?
Har du hørt dem tale om at totalt stop for yderligere indvandring af muslimer og afrikanere?
Nej og nej! De to partier er dermed tilhængere af endnu flere muslimer og afrikanere på dansk jord.
Upassende ? Klag over indlæg
@brian larsen, holte | Skrevet: 14. feb 12 kl. 19:47
“Må håbe de drukner i den “globale opvarmning””
- det var en rigtig “brian-kommentar”.
De drukner snarere i overbefolkning….
Upassende ? Klag over indlæg
Maldiverne - tropisk paradis for vestlige kvinder, der i halvnøgen løsagtighed nyder livet på de hvide strande.
Maldiverne - islamisk mareridt for de lokale kvinder, der piskes offentlig efter anklager om løsagtighed.
Har man nogen gang hørt vestverdens feministaktivister opfordre til boykot af Maldiverne?
Upassende ? Klag over indlæg
John Knudsen, København:Det tror jeg ikke de sender bare overskuddet til DK
Upassende ? Klag over indlæg
@brian larsen, holte | Skrevet: 14. feb 12 kl. 20:35
“John Knudsen, København:Det tror jeg ikke de sender bare overskuddet til DK”
- ja, det må vi da håbe, for vi får brug for meget mere arbejdskraft til erstatning for de store efterkrigsårgange, som snart går på pension.
Desuden er der allerede i dag enormt behov for villige hænder til at udføre alt det arbejde, som danskerne ikke gider.
Endvidere er det vor hellige pligt at modtage dem, for det er jo vores CO2-udslip, som forårsager den enorme afsmeltning på polerne, som igen medfører, at havet snart stiger 8 meter, hvorefter Maldiverne ophører med at eksistere.
Sluttelig falder antallet af danskere, så, ja, vi har altså et skrigende behov for at maldivianerne hertil!
Upassende ? Klag over indlæg
John Knudsen
Hvis du havde fulgt lidt med, havde du nok opdaget, at Steen Mølgaard over mig forudser fædrelandets snarlige undergang. Og dét på baggrund af en trods alt lille begivenhed på den anden side af jorden.
Hvis der ikke skal mere til, ser det sort ud for gamle Danmark..
Upassende ? Klag over indlæg
I Tyskland protesterer man mod de muslimske hærværksmænd med at brænde koranen!
Upassende ? Klag over indlæg
Her er linket! http://eticha.dk/news/budhisternes-stille-haevn/
Upassende ? Klag over indlæg
@ John Knudsen, København : Du svarede ikke på spørgsmålet om, hvem du støttede under den kolde krig. Dit manglende svar kan kun ses som et udtryk for, at du støttede Sovjetunionens kommunistiske diktatur og dermed også dets overgreb på millioner af mennesker. Med dit menneskesyn bliver du aldrig stueren.
Upassende ? Klag over indlæg
Mishras blog er som sædvanlig et udmærket oplæg til debat.
Vil lige starte med at give dem ret, som hævder at Maldiverne næppe bliver oversvømmet pga. af havvandsstigning. (evt. store bølger efter jordskælv mv. er noget andet) Af den grund at den globale opvarmning mest er et stort fupnummer. Vejret er stort set som det har været de sidste 200 år.
Men der er tjent mange penge på at sælge co2 kvoter.
(Uden at det har hjulpet klimaet en snus)
Danmark kan ihvertfald ikke ændre noget ved at skære ned på co2. Men hysteriet kan komme til at koste forbrugerne milliarder af kroner i afgifter til finansiering af forhastede/overflødige miljø-projekter.
Fortsættes om lidt, hvis der ikke opstår forhindringer.
Upassende ? Klag over indlæg
Dernæst kan man vel tillade sig at konstatere at dem som hævder at V og K også har svigtet danskerne, har ret. For der er jo ikke eet eneste parti der virkelig og for alvor er på befolkningens side. Enten er et parti en aktiv og direkte medvirkende årsag til landets/samfundets forfald og deroute, eller også er det som en kludedukke, når det drejer sig om at forsvare borgernes interesser og værdier.
Er der bare fem eller ti politikere i dansk politik der er værd at samle på? Folk som er modstandere af al totalitær ideologi og som er loyale/patriotiske og ubestikkelige når det gælder Danmarks frihed, økonomi, tryghed og fremtid??
Er der nogen tilbage som står fast og ikke er til salg?
Upassende ? Klag over indlæg
Det er et turistparadis og ingen har før bekymret sig om muslimerne på Maldiverne siges det. Nej det kan da godt være der vil komme flere turister, når de efter et muslimsk styres overtagelse kan komme til opvisning i offentlig piskning og fingerafhugning på torvet. Måske kan de endda se stenkastning ved offentlig henrettelse.
Kan nogen virkelig være så blinde, at de tror det ikke betyder noget om styret er muslimsk sharia eller et demokrati.
Måske der også er nogen der ikke kan se paralleller til muslimsk tilvækst i Danmark og i Maldiverne. Eller skulle der være tale om villet blindhed?
Upassende ? Klag over indlæg
Jyllands-posten må glæder sig over det intellekt, der gøres gældende her på tråden. Uagtet, at man skal ned og ligge på maven, for at kunne se det i øjnene.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, der er jo betydeligere ligheder mellem ø-staten i det indiske hav og ø-staten mellem Nordsøen og Østersøen. Begge er truet af overbefolkning, den første indefra og den anden udefra.
Der er to ligheder mere: den første ø-stat trues af en stor muslimsk eller islamisk omvæltning. Det samme gælder den anden ø-stat.
Ø-staten i sydhavet risikerer at forsvinde, påstås det, hvis der bliver havvands højvande.
Ø-staten i nordhavet vil helt sikkert forsvinde, hvis det muslimske/islamiske højvande stiger yderligere “et par meter”.
Danmark er et truet land og danskerne et truet folk.
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Mishra
Vand er en såre forudsigelig størrelse, og hvis vandstanden hæver sig ved Maldiverne, så hæver den sig også langs den jyske vestkyst. Som du ved, er jeg jyde,og har fulgt vandstanden gennem de sidst forløbne 60 år. Den er, hvor den altid har været, og det er udelukkende Al Gorefanatikere som bider på den katastrofetænkning, som de yngste generationer er eksponenter for. Iflg. Al Gore skulle vandstanden allerede være steget 1 meter i indeværende år, og det har jeg ikke bemærket. Det sker jo undertiden, at jeg smækker båden i vandet, og ingen her ved Øresundskysten har bemærket nogen stigning.
Al Gore må derfor betragtes som en idiot og orakel for medborgere, som sjældent eller aldrig vader rundt langs kysterne herhjemme.
Nu håber jeg, at der bliver resjt så mange vindmøller på Maldiverne, at skidtet synker på dybt vand.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, der er jo betydeligere ligheder mellem ø-staten i det indiske hav og ø-staten mellem Nordsøen og Østersøen. Begge er tr u et af overbefolkning, den første indefra og den anden udefra.
Der er to ligheder mere: den første ø-stat tr u es af en stor mu sli msk eller is lam isk om vælt ning. Det samme gælder den anden ø-stat.
Ø-staten i sydhavet risikerer at for s vinde, påstås det, hvis der bliver havvands højvande.
Ø-staten i nordhavet vil helt sikkert for s vinde, hvis det muslimske/islamiske højvande stiger yderligere “et par meter”.
Danmark er et tr u et land og danskerne et tr u et folk.
Upassende ? Klag over indlæg
Derudover interesserer jeg mig ikke en dyt for maldivernes skæbne. Jeg er dansk statsborger og bekymrer mig over, at vores regering for øjeblikket er i færd med at begå historiens største forræderi mod arbejderklassen. Heller støtte udkantsdanmark end forære kronerne til indere, hottentotter eller maldivere. De har nemlig ikke gjort en dyt for os.
Upassende ? Klag over indlæg
@niels hansen :”Ifølge the Guardian:
India’s prime minister, Manmohan Singh, wrote immediately to the Maldives’ new ruler to convey his “warm felicitations”.
Han gør ikke din tvivl til skamme. ”
Haha, ikke Pakistan, ikke Iran og ikke Saudi Arabien, men gode gamle Indien. Viser bare hvor lidt religion egentlig betyder overfor god gammel realpolitik og magtpolitik.
http://articles.timesofindia.indiatimes.com/2012-02-08/india/31037411_1_maldives-maumoon-abdul-gayoom-mohammed-nasheed
“Maldives is strategically located along the major sea lanes in Indian Ocean. India and Maldives share close ties.”
Realpolitik 1 - Huntington 0. Game set og match!!
Touche til en højreblogger (som MM reelt har udviklet sig til; en art indisk Uhrskov eller Jalving om man vil) endnu engang.
Hvordan bærer du dig hiver du dem ud af ærmet?!
Upassende ? Klag over indlæg
Det er ikke nok at blog-kommentere imod Islam - man skal også sige det til de muslimer, man møder. På en venlig og menneskeligt set imødekommende måde skal man sige til dem, at de er galt afmarcheret religiøst. Ellers får vi intet flyttet.
Alle de, der skriver her med løverøst, men ikke tør sige islam imod i det virkelige møde med muslimske medmennesker, er ikke meget bevendt i kampen for mennesket og Danmark. Det er ligesom at ligge og skælde ud derhjemme under gulvtæppet.
Upassende ? Klag over indlæg
Frans nikkelsen…..
Du har ret i at disse blogs ikke fører til noget, hvis de ikke bliver fulgt op med folkelige initiativer i form af en effektiv folkeoplysning, noget demokrati-genopbygning og et eller to nye partier renset for radikale rødkålshoveder, feministiske pladderhumanister og kortsynede, småkorrupte, illoyale og fatsvage grødhoveder.
Din idé om at diskutere religion med muslimer er nok udmærket i teorien, men i praksis vil du mange steder blive mødt af en mur af arrigskab og fanatisme.
Upassende ? Klag over indlæg
Maldiverne er et eksempel bl. andre for en verdensomspændende udvikling. Kandidaten fra det muslimske broderskab til præsidentposten har klart sagt at han vil indføre shariaen i Egypten.
Se hvad sker i Nigeria, i Sudan og andre steder i verden.
Se hvad ske med den snigende islamisering i Vesten.
Hvad gør vi?
Er det for sent?
Upassende ? Klag over indlæg
Erik B. Berthelsen, 2980 Kokkedal | Skrevet: 14. feb 12 kl. 23:21
“jeg har fulgt vandstanden gennem de sidst forløbne 60 år. Den er, hvor den altid har været”
- ja, men når drivhuseffekten slår igennem og smelter Nordpolen og Antarktis, så kan jeg godt lige love dig, at der kommer en bølge som siger spar to til alt hvad du har set i dit 60-årige liv!
Den bølge vil få syndfloden til at ligne en let byge på en sommerdag!
Lige nu undersøges en stenalderboplads på bunden af Horsens Fjord. Den bølge som druknede denne boplads udløstes af CO2-udslippene fra det svedjebrug, som dengang var den fremherskende landbrugsmetode. Så postulér ikke, at der ikke er substans i drivhuseffekten.
“Iflg. Al Gore skulle vandstanden allerede være steget 1 meter i indeværende år, og det har jeg ikke bemærket”
- nå, men bare fordi vandstanden ikke er steget lige der hvor du bor, kan den jo godt være steget andre steder. Desuden er vi endnu kun i februar.
Upassende ? Klag over indlæg
@Poul N. Poulsen, København V | Skrevet: 14. feb 12 kl. 21:18
“Du svarede ikke på spørgsmålet om, hvem du støttede under den kolde krig. Dit manglende svar kan kun ses som et udtryk for, at du støttede Sovjetunionens kommunistiske diktatur og dermed også dets overgreb på millioner af mennesker. Med dit menneskesyn bliver du aldrig stueren.”
- jeg kan ikke rigtig se, hvorfor jeg skal forsvare, at jeg, som så mange andre, dengang støttede Sovjetunionen. Sovjetunionen var dengang det eneste bolværk mod den amerikanske imperialisme, nykolonialisme og kapitalisme. Så vi havde faktisk ikke noget valg.
Men hvad har dette med Maldiverne at gøre?
Upassende ? Klag over indlæg
@Gérard Lehmann, Faaborg | Skrevet: 15. feb 12 kl. 07:21
“Maldiverne er et eksempel bl. andre på en verdensomspændende udvikling. Kandidaten fra det muslimske broderskab til præsidentposten har klart sagt, at han vil indføre sharia i Ægypten. Det samme er ved at ske i Nigeria, Sudan og andre steder i verden. Den snigende islamisering af Vesten vil medføre, at vi også risikerer at få sharia. Hvad gør vi? Er det for sent?
- vi må gå i dialog med de moderate muslimske indvandrere, som udgør 99% af muslimerne i Danmark. De er som os, og drømmer om Volvo, villa og vovhund, så dem kan vi tale med. Derved kan vi isolere islamisterne. Dialog er vejen frem.
Upassende ? Klag over indlæg
@ John Knudsen
Næh. Der er kun én farbar vej: muslimerne skal smides ud af Vesten.
Upassende ? Klag over indlæg
Verdenssamfundet vil næppe gøre store anskrig ,for de vestlige ledere er mere eller mindre selv kravlet op ad rangstigen via “handel” og småkorruption,så de føler sig sikre i nuet og nyder magtens sødme og glemmer “demokratiet” i begærlighed.Men der kommer et før og efter-også for dem!
Upassende ? Klag over indlæg
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 15. feb 12 kl. 08:07
“Næh. Der er kun én farbar vej: muslimerne skal smides ud af Vesten.”
- og hvordan skal dette i praksis lade sig gøre?, og hvad skal der ske med de muslimer, som ikke frivilligt vil rejse?, og dem som er født i Vesten?
Upassende ? Klag over indlæg
Nu må man da håbe at læserne her ikke gennemskuer at John Knudsen er dybt ironisk. Det er jo ren satire når John fastslår at allerede stenalderbopladserne druknede som følge af co2.
Men det kan forvirre at han så pludselig er seriøs og saglig ind i mellem. For det er jo rigtigt at vandstanden varierer fra sted til sted. Der er jo masser af buler på vandet, og det skal da nok passe at stillehavet er 7-8 meter dybere eller rettere sagt højere end atlanterhavet. Alene i Bubbers badekar har der jo været variationer i vandstanden på op til 300%.
Og den der med at den globale opvarmning eller rettere sagt afkøling har noget at gøre med solens varierende udstråling, er naturligvis det rene non sens. Bare spørg DR, Danmarks førende sandhedsradio, som er sikker på at havene snart kan stige 70 meter, hvis vi er modvillige overfor alle de nye grønne afgifter der skal redde kloden.
Upassende ? Klag over indlæg
John Knudsen, København
Det er jo klart, at i takt med at ismasserne smelter, så falder vandstanden i samme takt, som eksperterne på denne tråd klogere deres manglende logiske sans op mod hinanden.
Når Frans Mikkelsen, 2300 København S, 15. feb 12 kl. 00:03, til trådens mange klima- og islam eksperter skriver, at det ikke er nok at blog-kommentere imod Islam - man skal også sige det til de muslimer, man møder, så har han naturligvis ret. Men med det intellekt, de samme eksperter gør gældende, vil de aldrig vove det. For de vil jo blive mødt med en sund, logisk forståelse af tingene.
Og så er de da først helt på røven.
Som eksemplet viser med, at vandstanden i havene ikke er stigende trods det, at ismasserne i verden smelter i stride strømme, så fordres det jo selvklart, at de er tvunget til at samtale med en modpart, med samme lave intelligens.
Det er derfor Jyllands-Posten har valgt en overvægt af blogskribenter, så lavintelligensen også kan komme til orde. Lidt samme politik kan opleves i forhold til JP udvælgelse af læserbreve. Men det er så en helt anden problemstilling.
Eller er det nu også det?
Upassende ? Klag over indlæg
Nu er det jo så heldigt at det ikke er EU der bestemmer hav vandstanden i Stillehavet. Det kan måske blive Maldivernes redning.
Men så er det så ovenud uheldigt, at EU har stor indflydelse på den islamistiske hav vandstand i Europa og i Danmark, og nok mest i opadgående retning.
Meget tyder på at der kan komme en hav stigning på op til fem kilometer (!!) i den muslimske hav vandstand, hvis EU får sin vilje hele vejen igennem.
Indtil flere videnskabelige undersøgelser vil sikkert kunne påvise at udgiften til at bygge de nødvendige diger vil kunne blive ret betydelig, og at det derfor ikke kan afvises at det kan blive nødvendigt med yderligere nedskæringer af danskernes velfærd.
Det kan ende med at fordelene ved EU vil blive sat i skygge af udgifterne og ulemperne. (Som de allerede hat konstateret i Grækenland og et par andre steder)
Upassende ? Klag over indlæg
@Mikkel Madsen, Århus
“Touche til en højreblogger (som MM reelt har udviklet sig til; en art indisk Uhrskov eller Jalving om man vil) endnu engang.
Hvordan bærer du dig hiver du dem ud af ærmet?!”
Mishra er anti-muslim - og alt hvad han skriver om skal altid have ‘twist’, så han kan holde gryden med muslimhadet i kog her på JP-blog.
Det kræver ikke særlig høj intelligens.
Og det lykkes hver gang. Det bekymrer ham ikke det fjerneste, om han vrøvler eller ej. Det vigtigste for Mishra er propagandaens grundregel nummer 1 - gentagelse, gentagelse, gentagelse.
Han føler uden tvivl, at arbejder i en større sags tjeneste - og ligesom med Uhrskov og Jalving stiller JP gladeligt ’spalteplads’ til rådighed for formålet.
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 15. feb 12 kl. 08:25 : “…For de vil jo blive mødt med en sund, logisk forståelse af tingene…”.
Sammenkobling af sund logisk forståelse af tingene med religiøs overtro er selvmodsigende. I religioner tror man; uanset hvad den sunde fornuft tilsiger. Religion er videnskabens antitese - tro det eller lad være!
Upassende ? Klag over indlæg
@ Preben Jensen
Det var vel ikke så galt endda, hvis fx. Saudi blev oversvømmet.
Specielt hvis beboerne valgte at blive hjemme…
Upassende ? Klag over indlæg
“Al erfaring viser, at hvis der er problemer i et asiatisk land, benytter Kina anledningen til hurtigst muligt at skabe kontakt med de dominerende magthavere. Og for Kina synes det knap så vigtigt, om magthaverne er demokratisk valgt eller ej.”
Er det den samme Mishra der skriver dette som ham der for et par år siden lovpriste Kinas nyvundne globale indflydelse og samarbejdet med Indien imod vestlige interesser?
Velkommen til den Verden du så frem til. Du kan glæde dig til, at Kinas indflydelse i de næste årtier bliver endnu større og at Vestens indflydelse reduceres.
Spørgsmålet er så om du jubler lige så meget når Kina begynder at sælge højteknologiske våben til Pakistan og i det hele taget begynder at inddæmme Indiens indflydelse.
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn Holmskjold…..
Du har 100% ret. Der er masser af ismasser der smelter i rivende hast. Sidste år oplevede vi bare i min familie flere tilfælde af hastig nedsmeltning. F.eks. smeltede min nevøs kæmpestore tredobbelte isvaffel i sommersolen, inden han nåede at spise ret meget. Og da en fætter kom til at slukke køleskabet, smeltede al den ellers dybfrosne is. Det var som hvis hele sydpolen var smeltet på få timer, bare i miniature format.
Og her i år er der en masse is der er smeltet fordi det har været mindre koldt i denne uge end i sidste uge.
Upassende ? Klag over indlæg
@John Knudsen, København | Skrevet: 15. feb 12 kl. 07:37
“- ja, men når drivhuseffekten slår igennem og smelter Nordpolen og Antarktis, så kan jeg godt lige love dig, at der kommer en bølge som siger spar to til alt hvad du har set i dit 60-årige liv!”
Det vil ingen effekt få på vandstanden i havene om så al is på Nordpolen smelter, da der er tale om havis. Derimod er det anderledes med den grønlandske indlandsis og isen på Sydpolen, da isen der er landbaseret.
“- nå, men bare fordi vandstanden ikke er steget lige der hvor du bor, kan den jo godt være steget andre steder.”
Har du nogensinde hørt om det fænomen, der kaldes ‘forbundne kar’?
Upassende ? Klag over indlæg
Niels B Larsen
Flot kommentar, som virkelig viser hvilke evner du har!
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 15. feb 12 kl. 09:13
@ Preben Jensen
Det var vel ikke så galt endda, hvis fx. Saudi blev oversvømmet.
Specielt hvis beboerne valgte at blive hjemme…
Sikkerhedsord: sicko
Upassende ? Klag over indlæg
Daniel Christiansen, Sønderborg
”Sammenkobling af sund logisk forståelse af tingene med religiøs overtro er selvmodsigende. I religioner tror man; uanset hvad den sunde fornuft tilsiger. Religion er videnskabens antitese - tro det eller lad være!”
Der tager du da godt nok helt fejl, Daniel. Der jo så til forskel tror på en religion, der tillægger alting at være kommet ud af ingenting. Det vigtigste er nu ikke, hvad man tror. Men det man forstår! Og hvad forstår du så lige af det hele, Daniel? Ligeså lidt som videnskaben, vil jeg umiddelbart antage. For de forstår slet ingenting af det hele. Derfor har de brug for islam. Hvilket du måske allerede har gættet?
Nu er videnskaben jo ikke som sådan tænkende, men blot konstaterende de påviselige og sammenspillende elementer i skaberværket. Dem er der så mange af, at videnskaben er opdelt i utallige specialer, der hver især ved en helt masse om et ganske lille område af skaberværket. Derimod ved de enkelte specialer meget lidt om alle de andre specialer, hvorfor videnskaben i realiteten intet ved. For den sammenhængende forståelse af hele skaberværket under ét er med de mange specialer fragmenteret til atomer.
Religionerne tror alle på den skabende kraft, Gud. Det gør videnskaben i realiteten også. Men de kan ikke sige det højt, for de skal så kunne bevise det. Da Gud hverken kan bevises eller modbevises da forbliver videnskaben neutral, hvad det angår. Det er de nødt til. For påstår de, at Gud ikke findes, da skal det også kunne bevises!
Dette problem har religionerne ikke, for deres opgave er alene at fortolke helhedsforståelsen af det Gud skabte, og dermed Guds vilje med det skabte. Deres problem er derimod, at de ikke har forstået dette ansvar i fuldt omfang, som bindeled og formidlere af Guds vilje. For de må nødvendigvis fortolke Gud på alt ham skabte. Og ikke kun noget af det!
Religionerne er på den måde afhængig af den faktuelle viden, som videnskaben evner at udlede af skaberværkets sammenhængende sammenspil, og de lovmæssigheder, som betinger disse sammenspil. Der alle, hver og én, er repræsenterende Guds vilje.
Videnskaben og religionerne er på den måde ikke hinandens modsætninger, men derimod hinandens forudsætninger for en helt præcis sammenfattende helhedsforståelse af skaberværket i almindelighed, og i forhold til Guds vilje i særdeleshed.
Derfor er vilkårene ens for både videnskaben og religionerne. De skal begge forholde sig til det, der konkret findes. Og ikke til det de tror nok, synes om, bedst kan lide, mener at vide, ikke kan lide. Men alene til det Gud skabte fuldendt, logisk, sammenhængende og nok så vigtigt…. Ufravigeligt lovbestemt!
Derfor skal dén religion, som vil være denne verdens altfavnende religion, naturligvis fortolke Gud og hans vilje helt præcist. Og det vil sige stærkt fundamentalistisk. For Guds vilje, som den kan aflæses af de lovmæssigheder, Gud skabte sammenhængende med helheden, er i sandhed ufravigelige, og derfor stærkt fundamentalistiske!
Derfor skal en hver fortolkning af Guds vilje fortolkes således, at videnskaben hver gang må nikke i anerkendelse af, at tolkningen er i fuld overensstemmelse med den konkrete virkelighed, som mennesket har at forholde sig til. Hvorved tolkningen bliver præcist vejledende i forhold til Guds vilje med det han skabte!
Videnskaben vil på sin side opleve, at deres fragmenterede viden om alting med religionens hjælp nu bliver til en sammenhængende helhedsforståelse. Den religion, som gør sig den altfavnende erkendelse, for så efterfølgende at kunne tolke Gud præcist, vil på den måde få den hele videnskabs opbakning i ryggen. Hvorefter verden som helhed, og den vestlige verden i særdeleshed, må sande en sandhed, som de vil finde særdeles overraskende. En sandhed, som vil indbefatte en altfavnende forståelse for begreber som kalifat og sharia. Og dermed en forståelse, som ikke mindst de fundamentalistiske muslimer i overensstemmelse med Profeten Muhammeds fortolkning af Guds vilje allerede er snublende tæt på at have rettolket meget præcist.
På den måde har islam intet at frygte fra videnskaben. Derimod får videnskaben en ufravigelig forståelse at forholde sig til, som de ubetinget må bøje nakken for i erkendelse af, at der er en altfavnende sandhed, som de med al deres viden ikke har haft vilje eller evne til at erkende.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis man betænker at Danmark nærmest er en kopi af Maldiverne (se kl. 23.24), kan man også forestille sig denne overskrift: Fra et rigt samfund og lille yndigt og hyggeligt land til et fattigt land og et radikalt/kommunistisk/islamisk mareridt!
Ikke mindre end fem TSUNAMIER truer nu med at drukne danskerne og hele landet: en økonomisk - , en klimamæssig - , en indvandringsstormflod, en kriminel springflod/kæmpebølge og et kulturelt mudderskred bestående af rød mudder.
Men der er grund til optimisme. For de politiserende kvinder, der som bekendt har tilført dansk politik en masse Einstein-agtige kompetencer og tonsvis af tårnhøje IQ’er, er klar til at hjælpe os. Med Helle TS, Connie Hedeslag og Jelved i spidsen har de udtænkt nogle geniale planer der kan redde og ordne vores allesammens pengesager og trafikproblemer med en betalingsring mv., mens Connie helt alene vil sørge for at vi hverken bliver kogt eller stegt eller druknet, via en klimaplan der er enkel, men genial: vi skal bare betale 200 milliarder ekstra om året i afgifter, så er den pingeling med klimaet, og hele kloden vil få det MEGET bedre.
Og de 200 milliarder er intet problem, for via en tredobling af indvandringen vil Danmark blive så beriget, at der bliver et stort overskud, så stort at både vejret og velfærden vil kunne forbedres meget kraftigt.
Så ingen bør snakke om at Helle TS er et ringvrag, om at Connie lider af solstik, eller om at Jelved minder om en gammel indtørret håndtaske.
Tilsammen vil de tre damer og deres veninder samt barfoden og løkke sagtens kunne håndtere tidens udfordringer, så mon ikke alle kriser og tru s ler snart vil ligge bag os?
Lad os være tålmodige og prise os lykkelige over at det er lykkedes for disse herlige kvinder at løfte vores politiske niveau op i verdensklasse- stratosfæren. For ellers havde det jo nok set sort ud.
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 15. feb 12 kl. 13:26 : “Da Gud hverken kan bevises eller modbevises da forbliver videnskaben neutral, hvad det angår. Det er de nødt til. For påstår de, at Gud ikke findes, da skal det også kunne bevises!”
For videnskaben er gudsbeviser er irrelevant problem; eller højest en psykologisk mekanisme. Videnskaben påstår derfor intet om guds eksistens eller ej - og har derfor hverken pligt eller kompetence til bevise noget som helst desangående.
Pudsigt nok er de troende fuldstændig besat af tanken om videnskabelig sandhedsbevis for deres øverste bussemands fysiske realitet. De religiøses tro kan derfor ikke være så stærk endda.
Videnskaben kan sagtens undvære gud, men gud og hans proselytter kan ikke undvære videnskaben. Så lad bare alle guder passe sig selv i deres himle; så skal videnskaben nok passe jorden.
Upassende ? Klag over indlæg
Bøj du bare nakken, Bjørn.
Jeg foretrækker at kigge mod stjernerne.
Det var faktisk en dybt troende katolik, Lemaitre, der regnede sig frem til Big Bang-teorien.
Og jeg mere end tvivler på, at naturvidenskabelige forskere fremover vil underkaste sig en religion, der er decideret videnskabsfjendsk, og som bygger på en indlysende fejlagtig, men dogmatisk kosmologi…
Det er ikke et tilfælde, at der er under ti muslimer, der har modtaget Nobelprisen, eller at de få muslimske Nobelprismodtagere som regel er blevet fordømt af de primitive, religiøse autoriteter i deres hjemland.
- Hvis de da ikke er blevet forfulgt af myndighederne, eller ligefrem forsøgt myrdet af selvbestaltede, islamistiske inkvisitorer, som det skete med den eyptiske Nobelpris-modtager i litteratur, Naguib Mahfouz.
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Karin Bennedsen.
Jeg tror, at John Knudsen - med forbundne kar - tænker på en plasticslange - forbundet med udløbet på naboens badekar.
Når naboen lukker vandet ud, så kommer der en syndflod af lunkent vand fra naboen - og omvendt. Det kan Kære John så gå og tænke lidt over.
Al Gore og Hollywoodindustrien har desværre alt for let ved at manipulere med amerikanerne. Jeg troede derimod ikke, at danske normaltbegavede sejlede med på den gale.
Upassende ? Klag over indlæg
Ak ja. For mange brødkrummer i tastaturet. Der skulle naturligvis stå galej - og ikke gale.
Og dog! Der kunne også stå ” at danske normaltbegavede sejlede med på den gale mands syge ideer.
Upassende ? Klag over indlæg
Hansen.Har du da ikke lagt mærke til at Mishra har set lyset ved hans kække ,opvakte blik?
Han er en filur,er han!
Men hellere en Hindu som ham,end…!
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn H.
Mon dog ikke at det mere er frygten for at få en økse i hovedet, end at blive mødt med logiske argumenter, der afholder mange fra at omtale islam?
Og det forstår man jo ikke, for bl af dine indlæg ses jo tydeligt hvor fredelige og logiske i proselytter kan være.
Og velinformerede, bl om afsmeltning, vandstandsstigning etc.
Hvis du fulgte lidt med ville du eks, kunne vide at mange/de fleste gletsjere stadig er større end før “den lille istid”, samme med ismængden på nord- og sydpolen.
Du ville også kunne vide at vandstandsstigningen stadig er den omkring 1mm/år den har været de sidste par hundrede år. Hvis det kniber med regnekundskaberne kan jeg hjælpe lidt: ca 1mm/år eller omkring 10 cm/100år, dvs EN TIENDEDEL af de MINDST alarmistiske forudsigelser.
Jamen den vil/kan accelererer vil du måske indvende, og det kan den naturligvis. Men for at nå den famøse 1 meter på 100 år skal det gå stærkt, så stærkt at fysikken har mere end svært ved at følge med. Du kan selv regne efter.
Så med mindre din store ørkengud, eller den nye klimadjævel, griber ind, sker det nok ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen siger - “Din idé om at diskutere religion med muslimer er nok udmærket i teorien, men i praksis vil du mange steder blive mødt af en mur af arrigskab og fanatisme.”
Som kristen mand ved jeg, at det ofte vækker raseri og arrigskab, når man prædiker sandhed. Men det er sådan, sandheden og frelsen går frem i verden! Og hvis den prædikende myrdes af de arrige og fanatiske, så afsløres de og deres religionsforbund for alverden som de fjender af det gode, som de er. Den dræbte ryger op i en langt bedre verden (hvis han ikke selv bruger vold) og hædres i fremtiden af de kristne som et eksempel til efterfølgelse.
Desuden er det min erfaring, at det ikke er nær så umuligt at diskutere med muslimer, som danskere generelt tror. Man kan sige de mest antiislamiske ting til dem uden at blive overfaldet, og ofte får man svar, som er begavede ud fra deres position.
Den største fare er måske, at kristne/ateistiske danskere TROR, det er for farligt at diskutere religion med muslimer og derfor lader være. For efter en sådan fortielse af særdeles reelle modsætninger gennem mange år, vil der komme et helt enormt jordskælv på et tidspunkt i fremtiden. Og det bliver ikke nødvendigvis sjovt at se på.
Modsætningerne og spændingerne skal op på bordet. Reaktionen bliver som den bliver. Og den må man så tage til efterretning. Giv virkeligheden en chance for at komme til udtryk ved at gå i dialog med dit muslimske medmenneske! Er du kristen, har du mandat fra højeste sted. Svigt det ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
Daniel Christiansen, Sønderborg
“Pudsigt nok er de troende fuldstændig besat af tanken om videnskabelig sandhedsbevis for deres øverste bussemands fysiske realitet. De religiøses tro kan derfor ikke være så stærk endda.”
Dit sprogbrug røber dit alderssvarende infantilniveau, som igen forklarer, din manglende viden og seriøsitet. Sådan er der jo altid sammenhænge, der let kan udledes af de naturens love, herunder de psykologiske, som Gud skabte så sammenhængende, at Hans vilje kan udledes af disse. Så klart nok skal religionerne altid fortolke Gud på det, Gud konkret skabte, og ikke på det, de godt kunne ønske sig, Gud havde skabt.
”De religiøses tro kan derfor ikke være så stærk endda”.
For så vidt jeg hele tiden kan korsfæste dig grundet din manglende indsigt, da er du slet ikke den rette til at vurdere islams styrke. Det kræver nemlig intellekt, at begribe islams styrke. Der nu spreder sig i form af det arabiske forår. For hvor Vesten gøder og sår, da bliver det islam, der i den sidste ende høster med visdommens sværd.
Tag et skridt, og du vil opdage, at du allerede er to bagefter.
Upassende ? Klag over indlæg
jens larsen, Vildbjerg
Der er mange eksperter at vælge mellem, hvor du så vælger de Bjørn Lomborgske, som ikke mindst olieselskaberne sætter så stor pris på, at deres forskere dårligt kan se verden for lommeuld. Desuden er havet kun ét, af rigtig mange økosystemer, der er visende kraftige ændringer.
Upassende ? Klag over indlæg
Jakob Rasmussen, København
”Og jeg mere end tvivler på, at naturvidenskabelige forskere fremover vil underkaste sig en religion, der er decideret videnskabsfjendsk, og som bygger på en indlysende fejlagtig, men dogmatisk kosmologi…”
Det er ganske uden betydning, om videnskaben underkaster sig noget som helst. Det, som er det væsentlige er, at de kommer til at anerkende, at fortolkningerne af Gud, er i fuld overensstemmelse med de lovsystemer, som videnskaben selv har at forstå det hele ud fra. Biologien og psykologien.
Derved kommer videnskaben også til at erkende, at den vestlige verdens forståelse af virkeligheden, på ingen måder kan forsvares. Om man da lige ser bort fra naturens afviklingsmekanismer, bland andet det psykisk syge. Ved at rettolke naturens lovmæssigheder gør der sig nemlig den sandhed gældende - at den fagkundskab ikke findes, der kan modargumentere det, jeg netop har skrevet!
Upassende ? Klag over indlæg
Når man sådan rigtig tænker over det, kan man jo godt forstå at mange folk er hundeangste for den indiskutable kendsgerning at varme kan smelte is.
For har man først set hvordan en kæmpe magnum gigant ispind kan blive blød og smelte på få minutter hvis den kommer ind i en varm bil i juli måned når solen bager ned, kan man jo nemt forestille sig at det også kan gå hurtigt med sydpolens ismasser.
For ret beset er sydpolen jo bare en kæmpe magnum gigant is.
Så jeg vil virkelig ikke håbe at min lille bil eller køernes bøvsen sender en varmebølge ned til sydpolen, så det hele smelter på fem minutter. Så hellere betale nogle flere afgifter for en sikkerheds skyld.
På den anden side, hvis vi er på vej mod en ny istid, hvad noget tyder på, (kulderekorder i hele Europa plus Sibirien) er det måske bedre at få sat flere køer på græs, og at få anskaffet nogle maskiner der kan udsende drivhus-gasser?
Nå, men EU-Connie finder selvfølgelig den rigtige løsning.
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn H.13:26
Du har helt ret, om der er en skabende gud eller ej, er ikke til at vide.
Men hvad vi kan vide er at hvis der er en, kan den umuligt være som de mange guder dvs profeter gennem tiden har skabt, incl den ham kameldriveren fandt på.
Og så har du da ret i at det kunne formodes at hvis universet er skabt af en gud, burde man kunne forstå dens intension ved at studere det skabte.
Så enkelt er’et nu ikke, men hvis du, som du siger du gør, antager at så’en er’et, halter din analyse ski’.
For hvor er logiken i at en der kan skabe et helt univers med utallige galakser med endnu flere stjerner og planeter, er så bovlam at den for at styre nogle hårløse aber på en tilfældig planet må betjæne sig af en doven kameldriver i den yderste udørken?
Eller være så forfængelig at samme abe art partu skal stikke halen i vejret fem gange om dagen for at huske og ære den?
Og så småskåren at den belønner de der slagter de der formaster sig til ikke at gøre det, eller tvivler på kameldriveren, med 72 jomfruer i det højeste?
Det hænger ikke sammen, lige så lidt som at sådan en en skulle have udvalgt en flok fra ca samme udørken til at være “sine foretrukne”, eller have kopuleret med en jomfru ikke langt derfra.
Og dog, ku’ være jeg i min enfold tager fejl, og at det nettop er sådan.
Hvis det er, har de der fundamentalister du holder så meget af jo helt ret: hvad fa– ska’ vi med videnskab? !!
Når nu budet er at stikke røven i vejret og stile efter jomfruerne, mener jeg.
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn H 14:26
Rigtigt, der er mange eksperter, og endnu flere meninger.
Og så er der, som du skriver, mange andre økosystemer end havet der ændrer sig. Og det har der som du nok ved, altid været.
I Danmark feks, var der nogle år omkring 1700 tallet sne i juni, og følgelig liden afgrøde.
Og på mit bord ligger et stykke forstenet træ fra den saudiske ørken.
Og i 50-60erne var frygten at Sahara ville brede sig hastigt sydover, det gjorde den ikke, den grønnedes derimod.
Som forøvrigt en stor del af jorden grønnes når det bliver varmere. Ikke underligt, for sådan er fysikken (slå det op hvis du ikke ved/husker hvo’n det funger).
Så tæt taget, for det bliver nok varmere, måske så varmt som i middelalderen, eller måske endda som i de varme perioder før da.
Men de var måske også forårsaget af menneskenes dårskab, med at slå kanter af sten, bruge spyd, dyrke jorden etc, mener jeg?
Upassende ? Klag over indlæg
Det er rapporteret, at der også forgår global opvarmning og polafsmeltning på Mars. Hvem er de svin, der har været deroppe og forurene? Kan den gode øko-fe fra Enhedslisten Johanne Schmidt ikke få dem identificeret og vride nogle afgifter ud af dem, som hun kan forære til alle de nasserøve, der stemmer på hende?
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn - for hulen da. Stop nu med disse hjemmelavede postulater, som kun få er i stand til at kommentere - altså pr. eksakt viden.Stiger temepraturen i Sahara, forsvinder alt grønt - indtil en eller anden beduin lader vandet på et lille frø i sandet.Falder temperaturen derimod - så regner det mere, og vegetationen breder sig.
Upassende ? Klag over indlæg
Rettelse til hr. Holmgangs kontrapunkter:
Videnskaben kommer også til at erkende, at den islamiske verdens forståelse af virkeligheden, på ingen måder kan forsvares. Om man da lige ser bort fra naturens indviklingsmekanismer, blandt andet det psykisk patonogenes substans. Ved at rettolke naturens interstrukturelle lovovertrædelser gør der sig nemlig den af gud inducerede sandhedsmodifikation gældende - at den fagukundskab ikke findes, der kan modargumentere den kontradiktion, jeg netop har beskrevet - på trods af de transkutane infibrøse fakultetsoscillationer!
Upassende ? Klag over indlæg
Nis Petersen, Viborg
“Videnskaben kommer også til at erkende, at den islamiske verdens forståelse af virkeligheden, på ingen måder kan forsvares.”
Dette skal du jo argumentere for, helt sagligt, Nis Petersen? Du må gerne få din far til at hjælpe dig. Det er helt i orden for mig. Blot det er sagligt.
Upassende ? Klag over indlæg
For at vende tilbage til M. Mishras blogindlæg, så skal Maldiverne sammenlignes med andre muhamedanske nationer. En anden østat i Det Indiske Ocean, Seychellerne, mener jeg at have læst har haft et langt mere tyranniserende styre end Maldiverne.
Begge islamiske stater har tradition for militærstyre, så det var lidt af en overraskelse at Maldiverne i 2008 indførte demokrati. Som præsident blev valgt en populistisk spradebasse, og han er så nu blevet afsat af militæret.
Den tidligere præsident husker vi jo fra klimatopmødet i København 2009, hvor han bl.a. påstod at hans øer ville synke i havet, hvis der ikke kom en klimaaftale. Realiteten har Peder Wirstad forklaret:
“Havniveauet i forhold til Maldiverne er det bedst undersøgte i hele verden - og det falder.
Axel Mörner et al har undersøgt dette meget grundigt, og de har fastslået, at havet er faldet mindst 30 cm igennem de sidste 100 år, og at dette sandsynligvis vil fortsætte.
Da havet samtidigt er steget ca. 20 cm globalt, betyder det, at Maldiverne hæver sig med en fart af mindst 0,5 cm om året.”
Upassende ? Klag over indlæg
jens larsen, Vildbjerg
Du mener med andre ord, at naturen aldrig har haft det bedre?
Upassende ? Klag over indlæg
Den største trusse l mod menneskeheden og civilisationen, mod økonomien og velfærden, mod friheden og freden, er nok ikke naturen, men de alt for mange mennesker og især politikere som giver pokker i alt med moral og sund fornuft og rettidig omhu.
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup
Nej! Det er den sociale arv!
Upassende ? Klag over indlæg
“- vi må gå i dialog med de moderate muslimske indvandrere, som udgør 99% af muslimerne i Danmark. Dialog er vejen frem.”
Sov sødt John Knudsen. Når du vågner så kig i et par statistikker. Muslimer født i Danmark er mere rabiate end deres forældre. Dialog med muslimer er som dialog med en anaconda. Hver gang du giver en indrømmelse strammes grebet, og der fires aldrig af.
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 15. feb 12 kl. 21:20 : “…Du må gerne få din far til at hjælpe dig. Det er helt i orden for mig…”
Umuligt - han er lige konverteret til islam, er bøsse og altid stenet af for meget sprut. Min mor, hans kusine, slår ham hele tiden, fordi han ikke vil gå med hovedklud på sit flotte sexede hår.
Upassende ? Klag over indlæg
Vi har hidtil mødt en del af islams “fortræffeligheder” i DK! - dog uden at de har tilranet sig magten (endnu)!
Båret oppe af naive og virkelighedsfjerne politikere fra især de Radigale, bevæger vi os stille og roligt
hen mod det muslimske vagtskifte!!
Maldiverne kan se frem til: ufred, tilbagegang,
diktatur, kvindeundertrykkelse og meget andet …
- Velbekomme!
Upassende ? Klag over indlæg
@Ulrik Jensen, Espergærde | Skrevet: 15. feb 12 kl. 22:01
“- vi må gå i dialog med de moderate muslimske indvandrere, som udgør 99% af muslimerne i Danmark. Dialog er vejen frem.”
Sov sødt John Knudsen. Når du vågner så kig i et par statistikker. Muslimer født i Danmark er mere rabiate end deres forældre. Dialog med muslimer er som dialog med en anaconda. Hver gang du giver en indrømmelse strammes grebet, og der fires aldrig af.”
Svar:
Jeg kunne ikke være mere enig!
http://www.thereligionofpeace.com/Pages/Opinion-Polls.htm
Upassende ? Klag over indlæg
Nis Petersen, Viborg
“Umuligt - han er lige konverteret til islam, er bøsse og altid stenet af for meget sprut. Min mor, hans kusine, slår ham hele tiden, fordi han ikke vil gå med hovedklud på sit flotte sexede hår.”
Som far, således søn… jfr. den sociale arv!
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn H.
Nej da, resten af naturen havde det sikkert møj’ bedre inden vi kom på banen. Men det gjorde vi, og det må jo så også være en del af naturens orden.
Medmindre du, som troende, mener at vi er her for at behage kameldriverens gud.
Men helt så ringe som du gør’et til er’et nu nok heller ikke.
I det mindste ikke her i den vestlige verden. Her er mere skov, mere rent vand at fiske i, flere hvaler at beskue, mere ren luft, etc etc, end der har været meget længe.
Og med al den CO2 i luften gror urter og ugræs som aldrig før (slå op hvorfor hvis du har glemt hvorfor).
Og nede i den saudiske ørken dyrker de ski’ korn og alfa-alfa. Men det sku’ de nu nok, efter din målestok, ikke, for at få vand nok til det koster en masse energi og forurening.
Anderledes nede i Somalia, der dyrker de ca ikke en skid, og det de gør stjæler naboen.
Men at det er så forskelligt skyldes måske den sociale arv, eller hvad tror du?
Upassende ? Klag over indlæg
For mange år siden levede der en gårdmand, som pludselig blev meget religiøs og troende. Han fik besøg af Aalborg Amtstiden og der var både omtale og billede som viser ham liggende på knæ og bede. Det kunne for så vidt have været helt lige meget, hvis han ikke havde fået den ide, at der i biben stod, at han ikke skulle betale skat.
Det blev så til, efter flere år, at myndighederne satte hans gård på tvangsauktion. Da han ikke ville flytte frivilligt kom der nogle mænd og hjalp ham med flytningen. For at forhindre flytningen lagde han biblen på et møbel og sagde, “den der flytter denne bibel vil blive ramt af ulykker”.
Men disse vantro var lige glade og flyttede biblen. Det skete der nu heller ikke noget ved. Der var ikke nogen der blev ramt af ulykker. Jeg kan bare ikke forstå hvorfor jeg lige kommer i tanke om den hændelse, hver gang jeg ser et bestemt navn her på bloggene.
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 16. feb 12 kl. 00:04 : “Som far, således søn… jfr. den sociale arv! ”
Ups - jfr. den islamiske fætter-kusine arv!
Upassende ? Klag over indlæg
B. Mofoe, Århus og Ulrik Jensen, Espergærde
Tak for det.
Godt som sædvanligt.
Upassende ? Klag over indlæg
Per Hagemann, 15. feb 12 kl. 21:21
Seycellerne er ikke og har aldig været Islamisk, og har siden et par år efter uafhængigheden, i -75, været demokratisk styret.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis øerne forsvandt idag bliver der ikke ret mange der ligger mærk til det. Untagen folk i KBH, Malmø, og andre små byer der ser en lille hop i befolkningstal.
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 15. feb 12 kl. 21:47
Hvad, som er galt i denne verden er der et godt bud på her:
http://www.scribd.com/doc/10857045/The-Atlantean-Conspiracy-In-BITS
Upassende ? Klag over indlæg
Er debatten ikke skredet lidt? Ferie-”paradiset” har i moderne tid været islamisk. Ingen kristen burde tage dertil, hvis de har deres liv kært. Muslimer hader os. Og ingen burde tage på ferie på Seychellerne. Begge ø-gruppen ligger inden for piraternes “arbejdsområde”. Ikke før de går planken ud, med håndjerne på, holder pirateriet op.
Upassende ? Klag over indlæg
Nu hvor Mushra synes selv og af andre ligesindede højre ekstremister at være den kloge hovede i klassen, synes jeg at det vil interessant og mere relevant at vide hvordan Mushra forholder sig til Indiens officielle boykot af danmark? Nonchalant af Indien at lægge et land som Danmark for boykot, der har ydet milliarder af bistand til velgørenhed og andre vigtige projekter i landet i gennem sidste mange årtier. I stedet for at vise lidt respekt for dansk retssystem, bliver Danmark spyttet i ansigtet. Mon Mushra har mod nok til at at berøre dette emne tvivler jeg stærkt på. Hvad synes Mushra selv?
Upassende ? Klag over indlæg
Jamen lad dem dog bare lukke butikken for turisme der er da steder nok at tage hen alligevel .
Upassende ? Klag over indlæg
Men må jeg tilføje man forestiller sig jo nok at vi ikke skal komme og forurene deres befolkning, og at vi så bare sender pengene istedetfor,og sådan går det jo sikkert også,med forskellige internationale organisationers hjælp.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Når islam bliver stærk nok i Danmark, vil den også gå til angreb her. Forhåbentligt vil det ske i de kvarterer i København, hvor den socialistiske overklasse bor. Det vil være en mulighed for dem til at opleve, hvad det er for et kaos den har kastet Danmark ud i.
Upassende ? Klag over indlæg