Profil

Den iranskefødte kunstner Firoozeh Bazrafkan sætter fokus på religion, Iran og politik igennem kunsten.

Baggrund:
Firoozeh Bazrafkan er uddannet fra Det Jyske Kunstakademi. Hun er foredragsholder og udøvende kunstner og sidder i bestyrelsen for Trykkefrihedsselskabet.

Andet:
Udstillinger omfatter blandt andet:

2009 Gloria biograf ( Future Shorts )
2009 World Out Games
2009 Dronninglund Kunstcenter
2009" Kvindemuseet"
2008 Center for Contemporary Art Århus
2005 Randers Kunstmuseum
2004 Minority Report


Sted:
Århus

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Firoozeh

Skrevet af Firoozeh Bazrafkan

Kim Møller

Kim Møller er gæsteblogger. Læs hans kronik, som JP valgte ikke at publicere.

Jeg blev gjort medskyldig

Siden Anders Behring Breivik fredag den 22. juli sidst på eftermiddagen iværksatte en vel tilrettelagt massakre på norske teenagere, blev den danske højrefløj straks udlagt som inspirationskilde, og medierne startede en veritabel klapjagt på alt til højre for midten. Herunder i særdeleshed den kulturkonservative bloggosfære, som undertegnede i en årrække har været en integreret del af.
Hændelser som den i Norge skal og bør naturligvis give intens mediedækning, og der er ikke noget forkert i, at medierne dækker nyheden fra forskellige vinkler. Sådan må det nødvendigvis være. Problemet er, at jagten på den danske forbindelse i hovedtrækkene har været underlødig og grænsende til det stupide. Eksemplerne er mange.
Som en af de mest læste danske højrebloggere herhjemme er der skrevet ikke så lidt om undertegnede og min blog Uriasposten. I denne Breivik’ske kontekst er jeg blevet etiketteret som værende højreradikal, højreekstremist, ja nærmest en dansk Anders Breivik. Eller i hvert fald medskyldig. Det er bestemt ikke morsomt at blive associeret med en tilfældig galning, og det gør det selvfølgelig heller ikke bedre, at medierne i jagten på en dansk forbindelse har haft adskillige historier om den militante højrefløj og mere eller mindre åbenlyst forsøgt at kæde dem sammen med de kulturkonservative kredse, som jeg er en del af.
Der var ingen medier, der gravede efter en eventuel dansk-muslimsk forbindelse efter terrorangrebet i London tilbage i 2005, men jagten på en eventuel højreorienteret dansk forbindelse til norske Anders Breivik har omvendt været intens. Jeg kender lidt til den norske bloggosfære, men er aldrig stødt på navnet Breivik, og da han rundsendte sit såkaldte manifest, ”European declaration of Independence”, var jeg ikke blandt modtagerne. I modsætning til en ung venstreorienteret fra Silkeborg. Det står efterhånden klart, at Breivik var det, terrorforskerne kalder en ”ensom ulv”.

I mangel på en dansk forbindelse måtte medierne jage det næstbedste. Hvis Breivik ikke havde kontakt til danske bloggere, så var Breivik måske inspireret af dem, men det er jo ikke ligefrem noget, der sælger aviser. Især ikke, da Breivik i sit manifest nævner et hav af inspirationskilder, herunder Barack Obama. Så i mangel af bedre gik jagten i stedet ind på et internationalt netværk, som danske højreorienterede bloggere skulle være medlem af. Den slags er der straks mere kød på.

Stor var min overraskelse ikke desto mindre, da Politiken i de hektiske dage kunne afsløre, at Uriasposten således var en del af et internationalt højreorienteret netværk. En overskrift (27/7) lød: ”Børns blod på hænderne”, og jeg fik således et moralsk medansvar for gerninger, jeg aldrig har sympatiseret med, begået af en mand, jeg aldrig havde hørt om. Avisens dokumentation for denne horrible påstand viste sig udelukkende at bestå i, at en hjemmeside, jeg ikke kendte, linkede til min blog.
En anden af netværkets danske medlemmer, var den engelsksprogede Viking Observer, en blog der afgik ved døden mere end et år før netværket ifølge samme artikel var opstået. Jeg klagede selvfølgelig og udbad mig dokumentation, og den 29. juli præciserede avisen, at redaktøren af Uriasposten ”afviser” at være en del af netværket. Her introducerer Politiken omvendt bevisbyrde. Fornemt. Samme metode, man bruger i diktaturstater.
Det var ikke, som man skulle tro, tilfældige praktikanter, der stod bag artiklen, men tværtimod tidligere chefredaktør for journalisternes fagblad, Jakob Elkjær, og avisens gravechef, John Hansen. En unik stavefejl afslører, at Politiken har baseret sin artikel på Googlesøgninger, og er havnet på en hjemmeside for en selvbestaltet venstreorienteret nazi-jæger Margrethe Monika S. Hansen, der for et par år siden var spidskandidat for Det Radikale Venstre i Ishøj.
Samme Margrethe Monika S. Hansen er i skrivende stund eneste danske forbindelse til Anders Breivik, idet hun efter eget udsagn har været ven med ham på Facebook siden 2009. Formentlig ikke med samme falske identitet, som hun anvendte sidste år, da hun agerede agent provocateur i højreradikale grupper på Facebook med kommentarer som ”jeg skal komme efter dem”, ”røde landsforræder svin”, ”skal vi ikke snart tage Danmark tilbage” og ja, den mindst flatterende – ”Nak de røde svin” fra 16. maj 2010.
To dage efter Breiviks forbrydelse proklamerede samme, denne gang i eget navn, at massemorderen var identisk med den kendte norske blogger, ”Fjordmand”. Det kunne undertegnede nemt udelukke, og jeg blev derfor kontaktet af flere aviser, der ville have mig til at fortælle om ’Fjordman’, massemorderens yndlingsforfatter.
Jeg talte i flere omgange med en journalist fra BT. Det fik fatale konsekvenser, da jeg eksempelvis fortalte, at ”Fjordman” gennem flere år havde kommenteret på Uriasposten. Journalisten kunne selv have fundet kommentarerne frem, men jeg brugte alligevel 20 minutter på at hjælpe ham. Han udvalgte et atypisk dystert indlæg fra ’Fjordman’s hånd, og så var den skåret. Som tak for denne hjælp var jeg dagen efter en del af et dobbeltopslag i avisen med mit ansigt smart placeret mellem en bevæbnet Anders Breivik og navnene på 32 ofre, de fleste teenagere. Det hele lanceres som en afsløring og indledes med ordene: ”BT er kommet i besiddelse af”.
I min første blogpost om Breiviks forbrydelse, pointerede jeg, at jeg ville have kontaktet PET, hvis jeg havde hørt rygter om en dansk Anders Breivik eller personer med sympatier i den retning. Under samtalerne med BT spurgte journalisten henkastet, om jeg så også havde været i kontakt med politiet. Jeg forklarede i overensstemmelse med sandheden, at PET havde besøgt mig, men at jeg desværre ikke kunne hjælpe dem. Jeg understregede flere gange, at det var en behagelig samtale, og at der ikke var noget forhør over det. Selvfølgelig skal PET slå på vandrørene i en sådan situation. Det er deres job.
Det medførte følgende ”afsløring” i BT under overskriften: ”PET afhørte islamkritisk blogger. Jagter dansk Breivik på den yderste højrefløj.” Samme dag var BT-historien ude i alle medier. Bl.a. på DR Update, der krydrede historien med mit foto og skiltningen: ”PET afhører dansk blogger”.

I samme periode har medierne skrevet meget om Researchgruppen Redox, og selvom gruppen ifølge PET er involveret i kriminalitet, og står i symbiose med den militante venstrefløj, så hører det til undtagelsen, at gruppen omtales som værende venstreradikal eller venstreekstrem.
”En sammenslutning af journalister og fotografer , hvis mål er upolitisk at dokumentere de højreradikale strømninger”, som et dagblad skrev om gruppen, hvis medlemmer alle er anonyme. Tilsæt selv fuglekvidder.

Nogle dage senere gengav man her i avisen en pressemeddelelse fra ”aktivister i Antifascistisk Aktion”, der forklarede, at de skam går ind for ytringsfrihed og demokrati. Men når man som undertegnede har oplevet at blive slået ned med flasker af denne gruppe, er det lidt svært at tro på, og det burde ikke være noget problem for en faguddannet journalist at blotlægge disse aktivisters militante udgangspunkt.
Mediernes brug af etiketter er i denne forbindelse interessant. Helt tilbage i 2006 spurgte jeg internetforsker Niels Ole Finnemann, hvorfor han under et radiointerview havde betegnet Uriasposten som højreradikal. Han forklarede venligt, at Uriasposten var kompromisløs i sit udtryk, og radikal skulle forstås som ”at gå til roden af”. Umiddelbart en god forklaring, som dog mister enhver mening, når nu Finnemann og de landsdækkende medier i vid udstrækning undgår ord som venstreradikale og venstreekstremisme.
Ralf Pittelkow har her i avisen lanceret udtrykket ”Journalistisk Venstreparti”, og selvom udtrykket næppe er helt irrelevant, så vil jeg egentlig mene, at det skæve syn på de politiske fløje ikke kun skyldes politiserende journalister, men et medieunivers uden behørig selvkritik.
De eksempler, jeg oven for har givet om egne erfaringer, burde tale deres eget tydelige sprog om en fordrejet mediemølle. Men det fortsætter. Generelt har medier og meningsdannere i samlet flok opfordret til selvransagelse på højrefløjen. Hvor flere medier gik langt, så gik Dagbladet Information hele vejen med artiklen, ”Ord, der dræber” (24/7). Kritikere af multikultur har blod på hænderne, så at sige. Næsten dagligt begås der islamiske terrorangreb, og skal man tale om ord, der dræber, så er Fjordmans dystopi noget nær irrelevant, i modsætning til Koranens guddommelige budskab om at ”bringe rædsel i hjerterne på de vantro” (Sûra 3:151).
Af samme grund forholder jeg mig kritisk til islams guddommelige budskab om vold og terror mod anderledes tænkende og troende. Lige akkurat det, der giver mig blod på hænderne og gør mig til medskyldig i en gal mands massemord i Norge.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 11:43

Kære Firoozeh Bazrafkan,

Tror du, at du gør den antimuslimske højrefløj en tjeneste ved at ‘rippe op’ den sag.

Jeg tvivler meget.

I skyder jer selv i foden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kim laursen, odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 11:54

Særdeles flot indlæg mod den tiltagende pressecensur, som bunder i at pressen er blevet mere statsstøttet end kundebetalt, hvor markedskravene er langt mindre og i stedet er politisk konformitet. Det øger jobsikkerheden på den ene og anden måde hvilket især tiltrækker kvinder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Smith, Kbh | Skrevet: 1. sep 11 kl. 11:56

Interessant læsning, Tak til Firoozeh Bazrafkan for at bringe dette.

@niels hansen
Det er en typisk tankegang for den anti-anti-muslimske fløj at nogen sage ikke skal ‘ripes op’ i, at nogen ting er for farlige at diskutere. Der er smukt at du udstiller denne holdning sammen med dit velmenende råd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Thomasen, 2200 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 11:58

Glimrende indlæg.
Breikvik skabte en masse fingre der pegede alle andre steder hen end på folk selv.

Bliver sandsynligvis det samme næste gang.

Magrethe S Hansen burde anmeldes for at opfordre til vold mod “røde”.

At hun gør det under falsk navn, altså laver en slags falsk flag operation, gør ikke opfordringen til drab på anderledes tænkene bedre. Tværtom!

Hun er ikke et sandhedsvidne.

Hun har brudt min. 8 af facebooks regler og hendes profiler bør lukkes og hun bør formenes adgang til det netværk, hvis regler hun har brudt - selvom hun har accepteret dem.
Alt dette for at opfordre til vold og opildne tosser til ballade, så hun har sin historie.

Ulækker og egoistisk adfærd - især hvis hendes modstandere havde fulgt hendes opfordring.

Er glad for liste B ikke længere lægger hus til hende - magen til selvretfærdig person skal man lede længe efter!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:03

niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 11:43

“Tror du, at du gør den antimuslimske højrefløj en tjeneste ved at ‘rippe op’ den sag. Jeg tvivler meget. I skyder jer selv i foden.”

- hvorfor det?

- hvorfor skal der ikke rippes op i venstreorienterede journalisters bagvaskelse af hæderlige danskere?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:03

Kære Firoozeh Bazrafkan.

Ja mærkeligt at JP afviser denne Kim Møller.
Uhrskov f.eks. har jo skrevet kronikker i JP.
Så hvorfor ikke Kim møller?

Men skaden er jo ikke så stor.
Når du kan kopiere kronikken til din blog.
Men lidt uretfærdigt.
Vi andre får jo fjernet afviste indlæg som vi indsætter på andres blogs.

Men Firoozeh Bazrafkan.
Nogle gange er JP lidt følsom.
Efter terror handlingen i Norge ønsker JP åbenbart ikke længere at fremstå officielt som talerør for det ekstreme højre.

Så hvem ved kære Firoozeh Bazrafkan.
Inden du får set dig om så fjerner JP måske dine, Jalvings, Uhrskovs, Mishras og Messeshmidts blogs.

Søren Espersen valgte selv at trække sig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:12

Sjældent har jeg læst et blogindlæg, der er så fuld af klynk og offerretorik.

Det er ikke så sært, at skriveriet er blevet afvist som kronik af JP’s redaktion.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Frank Mathiesen, 2820 Gentofte | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:13

Interessant at vide hvad der var JP`s argument for at censurere dette indlæg bort….??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:19

JOURNALISTISK VENSTREPARTI:

Journalister diskriminere igen og igen på bgagrund af RACE/politisk baggrund/religion. Der er masser af eksempler. Et af dem er følgende:

Citat fra ovenstående blog:
“Der var ingen medier, der gravede efter en eventuel dansk-muslimsk forbindelse efter terrorangrebet i London tilbage i 2005, men jagten på en eventuel højreorienteret dansk forbindelse til norske Anders Breivik har omvendt været intens.”

Flertallet af journalister stemmer R,S,SF,Ø og det er f.eks. KUN Arabiske bander (muslimer) og Venstreekstremister (autonome/BZ’ere/Ungdomshuset) som kan opnå beskyttelse hos journalisterne under neutrale ord som “de unge”/”bande”/”balademagere”. Andre kriminelle grupper beskyttes IKKE under neutrale ord, men kaldes derimod det de er. F.eks. kaldes Østeuropæiske bander for “Østeuropæiske bander”, mens Arabiske bander beskyttes under det neutrale ord “bande” som jo er en fælles betegnelse for BÅDE rockere OG Arabiske/Mellemøstlige bander.

Når venstreekstremister brænder København af (Ungdomshusrydningen) eller besætter provat ejendom og laver hærværk for millioner (Sømine-depotet) så beskytter journalisterne igen disse venstreekstremister under neutrale ord som “balademagere”/”de unge”. Hvis højrefløjen laver bare 0.0000000001% af denne hærværk og vold så stor der straks “højreekstremister”/”tilknytning til højrefløjen”.

1000-kronersspørgsmålet:
Hvorfor diskriminere flertallet af landets journalister i flertallet af landets medier på baggrund af RACE/politisk baggrund/religion således at KUN udvalgte kriminelle grupper kan opnå beskyttelse i krimi-nyhederne ??

BEMÆRK:
Det har betydning for folketingsvalget om kun den ene fløj dæmoniseres og “afsløres” mens den anden fløj ikke “afsløres” og ikke dæmoniseres eller om begge politiske fløje behandles ens.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:22

@Firoozeh Bazrafkan skriver:

“Kim Møller er gæsteblogger. Læs hans kronik, som JP valgte ikke at publicere.”

Mon ikke JP dagligt modtager flere forskellige kronikker, hvor man så er nødt til at træffe et valg om, hvilken kronik man ønsker at offentliggøre.

Det samme gør sig nok også gældende for læserbreve, og kan vel ikke kaldes censur, som nogen vist fejlagtigt har fået indtryk af, men blot redaktionel udvælgelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Bruncke, Ølstykke | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:26

Kære Firoozeh ! Du er en modig kvinde. Tak for at du bragte det særdeles velskrevne og sande indlæg fra Kim Møller. Jeg siger sand, fordi den tendens, han påpeger, har man kunnet konstatere i årevis ved at læse dagspressen. Og ikke mindst ved at se TV. Af samme grund kan respekten for journaliststanden i dag ligge på et meget lille sted. Og de rituelle DF bashere som Hansen og Bennedsen udstiller igen deres dobbelmoral - og hurrah og uha for det . . .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:29

At Niels Hansen, Lyngby, vedblir med at lenke de islamkritiske røster til de anti-muslimske, er oppsiktsvekkende.

Islamkritisk er givetvis det motsatte av, at være anti-muslimsk. Kritikk av religionen/ideologien islam er, at være pro-muslim. På samme måte som kritikk av kristendommen opp gjennom seklene, ikke var nedgjøring av de kristne, men det motsatte. Man ønsket at temme pavers, biskoppers og presters makt, ved at angripe det teologiske fundament, og således frigjøre de kristne fra dogmenes åk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:33

jens Hansen Odense,

Jeg optalte Espersens blog lige inden han fandt andet at bruge sin fritid på, valget f.eks. Over 85% af indlæggene var rene personangreb, der intet havde med emnet at gøre, og nogle var direkte perfide.

Venstrefløjen har altid excelleret i personangreb, læs f.eks. Bennedsens indlæg. Der er ikke meget offerretorik i Kim Møllers kronik, men en udmærket beskrivelse af, hvordan det er, at se sine udtalelser fordrejet og misbrugt af politiserende journalister.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:33

Kære Firoozeh Bazrafkan

Tak for dit mod når du afsløre Journalistisk Venstreparti som dækker stort set alle medier lige fra JP, Berlingske til TV2/DR’s journalister.

Læs:
Jens Hansen, århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:19

Jeg håber at Firoozeh Bazrafkan i demokratiets tjeneste vil fortsætte med at dokumentere den forskelsbehandling som journalister udøver på bgagrund af race/politisk baggrund/religion. Det er tydeligt at KUN muslimer og venstrsefløjen beskyttes som beskrevet i min kommentar ovenfor.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:38

Stor tak til Firoozeh Bazrafkan for at bringe denne læsværdige kronik fra Kim Møller, som JP altså ikke vill bringe. Kim Møller gør et stort arbejde på Uriasposten med at afsløre den ekstreme venstrefløjs udemkoratiske metoder, hvilket er tiltrængt nu hvor medierne/journalisterne konstant holder hånden over disse udemokrateiske såkaldte ‘aktivister’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:46

Tak Firoozeh .. og Kim Møller. Den 4. statsmagt styrer .. og misbruget er skræmmende.

De partier i folketinget, der går ind for privat ejendomsret, bør have egen sendetid i DR, hvor de selv sætter programmerne sammen og vælger deltagere og journalister.

Nu vil vi se tingene vinklet fra en kapitalistisk side, hvor privat ejendomsret er et kernepunkt. Husk på at SF vil afskaffe privat ejendomsret (ja, de taler jo helst ikke højt om det).

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:55

@Johannes Wachtman, Hundested

““Tror du, at du gør den antimuslimske højrefløj en tjeneste ved at ‘rippe op’ den sag. Jeg tvivler meget. I skyder jer selv i foden.

- hvorfor det?”.

Jeg tror ikke at den antimuslimske højrefløj scorer point at sætte fokus på en antimuslimsk, højreekstremistisk massemorder.

Kim Møller og hans ‘fanklub’ kan naturligvis bekræfte sig selv i, at de er ‘ofre’, men størstedelen af danskere vil bare blive påmindet højrefløjens skingre retorik.

Og jeg går da ikke ud fra at vi er enige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rickfors, 4873 Væggerløse | Skrevet: 1. sep 11 kl. 12:59

Først og fremmest tusinde tak til Firoozeh Bazrafkan for at give plads til Kim Møller og Uriasposten.

Som Grundtvig skriver i Nordens Mythologi (1832): Rim-Brev til Nordiske paarørende:

*Derfor, I Børn af Kæmpe-Æt!
Hører mig dog, forstaar mig ret!
Tungen er Sværd og Pennen Spyd,
Skjoldet er Vidd og Daaden Dyd*

Politiken’s danskfjendtlige holdninger er så gammel af åre at alle har forstået det. At blive kritiseret i denne avis er vel nærmest et tegn på at man gør noget rigtigt for Danmark.

I de få sammenhænge hvor jeg har set Margrethe Monika S. Hansen’s vanvittige adfærd i skrift kan jeg dårligt tro at hun ikke er under 24 timers overvågning. Hun repræsenterer alle domme og fordomme vi måtte have om De Radikale i ordets faktiske betydning, og politiske målsætninger.

Jean Fischer: Den oversete aktør (JP,29.08.11) skrev en aldeles udmærket kronik om multikulturalismens lyksagligheder. Som mange andre bed jeg mærke i at kronikøren i artiklen erklærer multi-kulti forsvarerne for afgået ved døden.

Det tror jeg nu er en kende for tidligt. Der foregår, så vidt jeg kan se, et aktivt forsøg på at hamskifte til *globalister*, *europæere* eller *anstændighedsister*. Formål og metoder forbliver det samme.

Den behandling du selv modtager, og som tydeligvis også Kim Møller har været målmand for, er en del af dette hamskifte. Vi er nødt til at fortsætte, og må gensidigt prøve at holde tråden til fri tale og skrift åben.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Petersen, Zurich | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:01

Meget interessant læsning, er der nogle svar nogen steder (med behørig dokumentation) fra de berørte medier vedr. de eksempler Kim Møller frembringer?

Også tak til Firoozeh.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:06

Det er da indlysende, at JP, som blot er en Århus-udgave af Politiken, ikke vil bringe Kim Møllers særdeles relevante kronik, der jo udstiller pressen som det, den er.

Pressen er i svære vanskeligheder. Oplagstallene falder konstant, så man griber til halmstrå for at redde de synkende skuder. Det ser heldigvis ikke ud til at hjælpe.

Jeg bruger kun den danske presse til at pege på hændelser og forhold. Sandheden finder jeg andre steder derude på nettet.

Så mangler vi blot en regering med mod til at afvikle DR, svaret på Pravda, og den dag det sker, vil Danmark igen gå mod lysere tider - oplysningsmæssigt.

Tak til Firoozeh Bazrafkan opg Kim Møller.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:16

Godt at sandheden spredes yderligere.

Til stor fortrydelse for den professionelle blogkommentator fra Esbjerg som, hurtigere end at Ole Sohn kan skrige:”Det er løgn - og det ved du osse godt” til finansministeren, bragte fjordman på banen som værende Breivik.

En løgn som Shansen havde fremturet med på DR.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:18

Jeg er også boykottet af Politiken, Kristeligt dagblad og Jyllandsposten. Sikkert også af Berlingske tidende. Hvorfor ved jeg ikke, men det skal man tage som en ros. Pressen er “demokratisk syg.”

Kun Fyens Stiftstidende er en hædersavis, og jeg kan anbefale alle om at støtte den avis. Resten er slumaviser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:19

Vi har haft muslimer i Europa i over 30 år.
Fra starten har de europæiske lande forsøgt at hindre eventuel diskrimination.
I nogle lande udartede forsøgene til en terrorlignende intolerance overfor den mindste kritik.
Majoritetsbefolkningerne i disse lande måtte udvikle en massiv berøringsangst overfor muslimer af hensyn til egen tilværelse.

Følgelig har muslimerne tilpasset sig minimalt i sådanne lande.
Majoritetsbefolkninger måtte affinde sig med store forskelle i normer.
Konflikten blev faktisk optimeret, hvilket gav sig udslag i maksimal vold af forskellig slags.

Samtlige lande i EU har nu problemer i forskellig grad med nogle kriminelle muslimer.
Der er en betydelig variation i tonen og metoderne i de forskellige lande.
Ingen af dem kan formodentlig være optimale, når alle har problemer.

Men efter 30 år er man både ubegavet og betydeligt ondskabsfuld, hvis man ikke vil lære af de let tilgængelige erfaringer.
Debatter mellem danskere har formodentlig ingen virkning på muslimer generelt.
Eventuelle budskaber når næppe frem i større omfang.
Så er det kun danskere, der sidder og bliver fornærmede på muslimernes vegne.
Hvor underlig og selvretfærdig kan man blive?

Man skulle tro, at det optimale er en balance mellem diskrimination og berøringsangst.
Hvis man ønsker at påvirke muslimerne til at ændre sig, må man nødvendigvis formidle til dem, hvad man er utilfreds med.

Det forekommer derfor ikke særligt klogt at forkaste toner og metoder som for grove, når man ikke ved, hvor grove de skal være for at være optimale.
Skal man ikke først finde ud af det???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Lembøl, Gørlev | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:25

Sikke da en gang nonsens. Det bliver fremstillet som censur, at JP ikke ville bringe Kim Møllers kronik. Og nu står den så at læse i JP i fru Bazrafkans blog.
Hvor blev censuren så af? Men fru Bazrafkan mener måske, at ethvert indlæg fra højrefløjen pr. automattik skal bringes i JP?

Herrejemini for en storm i et glas vand fra de skallesmækkende højremimoser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Asger Manø, Århus C | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:31

Det er vist overgået de fleste, som skriver indlæg til aviser at blive afvist. Det har intet med censur at gøre, men handler om en vurdering, som debatredaktøren laver den pågældende dag. Det er fysisk umuligt at bringe alting.Kriterierne er relevans og en bred debat, og i stedet for at tude, klør man da på igen og næste gang lykkes det såmænd. Kim Møllers synspunkter dækkes så rigeligt i JP, men de er lidt sarte på den yderste højrefløj, og føler sig altid misforstået og forfulgt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:33

Hans Lembøl,

Årsagen til at det er lidelse at læse diverse blogge er, at der simpelthen sidder for mange med for lidt bagved ørerne. Skriv dig det bag øret.

Ps du behøver ikke svare, for jeg læser det ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Hansen, rødekro | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:36

Firoozeh, vi er mange, der elsker dig rigtig højt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Romdal, Søborg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:45

Hvorfor?

Det virker som om blogholderen her i sin fanatiske mission ville alliere sig med f***** selv får bare at få nedkæmpet muslimerne.
Ikke at jeg vil sige et ondt ord om Kim Møller, så godt er jeg ikke inde i sagen, men igen:

hvorfor kører Firoozeh dog denne konfrontation så ekstremt i en national avis?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Romdal, Søborg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:51

PS
“for”, ikke “fåååår”!

Men igen må man bare konstatere, som jeg har påpeget utallige gange før, at JP ved sin barm samler en gruppe af mennesker som har forestillinger om at være i kamp med alle vi som lever i det almindelige demokratiske samfund.

Det er på grund af ånden i disse blogrum at man på JP dagen efter 22. juli kunne læse hyldester til Breivik. Velbekomme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kr. Hansen, kbh. | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:52

Tak for indlægget.

Det har været uhyggeligt at se især Politiken kynisk leve af forbrydelsen. De har svælget i den og brugt forbrydelsen til at pege på enhver som ikke deler deres politiske multikultur-drømme, som nogen “hvor der går en lige linje mellem forbrydelsen ….”. Politiken har delt vores land langt mere end Norge blev samlet og de har gjort i deres eget ulækre politiske spil. Faktisk føler jeg den største lede ved dem og kan ikke forstå hvordan deres ubændige had er opstået - og om det i givet fald kan afstedkomme at nogen af deres, måske svagere og letpåvirkelige åndsfæller, grundet tonen og de stadige angreb på multikul-modstandere, “tager dem på ordet en dag”, så at sige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:03

@kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde

“Kun Fyens Stiftstidende er en hædersavis, og jeg kan anbefale alle om at støtte den avis. Resten er slumaviser”.

Enig, Kurt - det er en hædersavis.

Fra leder i Fyens Stifttidende:

“VEL HAR integrationsministeren ret i, at den illegale indvandring er et problem, og vel har han ret i, at vi ikke bare skal lade indvandrere frit få del i den danske velstand gennem familiesammenføring. Men det er tonen i hele indvandrerdebatten, der i de senere år er blevet så forpestet, at der måske var større behov for en pris for sober og værdig tale. Det er uanstændigt mod de flygtninge, som er traumatiserede efter tortur, eller som har set et eller flere familiemedlemmer dræbt eller mishandlet, at de skal føle sig slået i hartkorn med kriminelle og terrorister.

Brutaliteten har også for alvor fået tag i den politiske debat. Når andengenerationsindvandrere næsten kun omtales i forbindelse med kriminalitet, når ordet muslim automatisk kædes sammen med ordet terrorisme, og når nydanskerne i det hele taget skildres som et problem, skal det gå galt med den gensidige forståelse.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Mogensen, Hørsholm | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:07

Tom Romdal,

Du har utroligt meget til fælles med Breivik. Du er bare landet på den anden side. Og det med “alle vi som lever i et almindeligt demkratisk samfund”, er det dit eget perallelsamfundt, for Søborg eller Københavns Universitets Center for Makroøkologi er vel ikke i gængs forstand et samfund? Hvordan kan KU iøvrigt have sådanne holdninger som dine ansat? Det kan jeg ikke forstå.

Men alright, jeg afskyr mennesker som dig og Breivik, uanset jeres oprindelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Mogensen, Hørsholm | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:09

Fåårstå…prøver at ramme den makroøkologiske dialekt, undskyld det ikke lykkes altid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:14

@Flemming Rickfors, 4873 Væggerløse

Ja, det siger alt om medierne og jounalistisk venstreparti, at de i dagene efter Oslo-massakren kunne ophøje Monika S. hansen, (også kendt som ‘Shansen’), til uvildig ekspert. Men de ville vel belønne hende for hendes mangeårige ‘aktivisme’ på nettet i den ‘gode sags tjeneste’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:17

“Every man should think what he liks and say what he thinks,,. Spinoza.

Den berømte filosof Karl Popper siger/skriver et sted ” det er umuligt at fører en rationel og saglig diskussion eller debattere uden, at der opstår uoverensstemmelser og uenighed - det er jo netop det, som giver diskussionen stykke og substans. Og han forsætter: ” Det er umuligt at diskutere eller debattere uden, at nogle føler sig stødt, men det er den pris vi alle må bære til alteret hvis vi ønsker at deltage i en åben diskurs.

Man kan så tilføje en lille ingrediens af sprogfilosoffen Ludwig Wittgenstein ” du skal ikke spørge til ordets betydning - du skal spørge til dets anvendelse,, og det gør hele forskelen.
Der er altså forskel på den måde vi bruger og opfatter sproget på.
Kierkegaard har bemærket, at kun ved dialektik dvs. samtalekunst eller kunsten at samtale kan vi bringe fuld klarhed over sprog og tanker.

P.S Tilbage er der kun small talk - dvs. tom indholdløst, meningløst og ligegyldig stude snak.

Kort sagt: hvis vi skal diskutter - og det skal vi, så må der være højt til loftet samt en bred horisont.

Krishnamurti har den interessante bemærkning:

” Vi kan kun diskutere det vi er enige om”.

Det lyder umiddelbart meget besynderligt (…)
Men her er pointen den, at det jo ikke giver nogen mening at diskutere det vi ikke kan forstå.

Ludwig Wittgenstein´ berømmet sætning lyder: ” om det vi ikke ved - bør vi tie!

Og endelig et citat af Buddha, som var en god tænker:

” Vi er, hvad vi tænker. Alt hvad vi er, opstår med vores tanker. Med vores tanker, skaber vi verden”.

Det som hovedet ikke kan forstå
det vil maven forstå.

Det som maven ikke kan fordøje
det vil hjertet forstå.

Det som ikke giver nogen mening
det vil forgå.

Om dette og hint - vil vi aldrig forstå.

* Unended Quest - An intellectual Autobiography. Karl Popper 1974.

* An inquiry into meaning and truth. Bertrand Russell 1940.

Hatten af for Møller.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Nielsen, Birkerød | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:23

Den lidt sjove vinkel på denne sag er, at såfremt det havde været en muslim, som havde begået denne udåd, havde det også været på grund af højrefløjens “retorik”.

medierne gik til åben erkendelse af deres ensidige politiske observans. Uanset hvad og hvem, havde de “linket” det til højrefløjens retorik.

Galningen fra Finland kunne man nok ikke gøre noget ved i den retning. Han følte jo at jorden var ved at gå under, og miljøet nær total ødelæggelse. Var det mon den hårde retorik i miljødebatten?

Islamisterne fra London som var på vej til JP, og som blev stoppet isidste øjeblik, gjorde det måske pga. mediernes - også de danskes - hårde retorik mod JP.

Djorkaev, idioten som sprængte sig selv halvt ihjel i KKøbenhavn, ville måske også bompe JP pga. medeiernes hårde tone mod JP?

Bomberne i Beslan, London og Madrid var måske pga. den hårde tone mod den russiske, engelske og spanske befolkning?

Nej, nej - alt sammen er højrefløjens skyld - no matter what!

Goddaw do….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Nielsen, Birkerød | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:31

Og MEGET essentielt:

Denne Monica S. Hansen agerede på facebook som Bjarke W. P. Jensen, og skulle her være tæt omkring Breivik.

Bl.a. skriver hun: “Nak de røde svin de er sgu overalt”

http://kortlink.dk/9ah7

Har hun mon været den direkte katalysator til Breiviks massemord???????????

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:34

@Casper Nielsen, Birkerød

“Den lidt sjove vinkel på denne sag er, at såfremt det havde været en muslim, som havde begået denne udåd, havde det også været på grund af højrefløjens “retorik”.”

Jeg følger normalt godt med i nyhederne, og jeg har ikke bemærket i - hverken i aviser eller på TV - at man har beskyldt ‘højrefløjens retorik’ for årsag til f.eks. bomberne i London og Madrid.

Tværtimod.

Skylden har været lagt - og helt korrekt - på fanatiske, religøse islamister.

Hvis du kan dokumentere din påstand med eksempler er jeg meget interesseret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, København | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:48

@ Peter Mogensen

Der er da forhåbentlig ikke noget på Københavns Universitet, der hedder “Københavns Universitets Center for Makroøkologi”???

Det er en joke, håber jeg inderligt?

Bortset fra det synes jeg, det er ufint at skrive om andre debattørers arbejde eller baggrund.

Lad os dog forholde os til, hvad der faktisk bliver skrevet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:59

Selvom man lider af paranoia, kan man jo godt føle sig forfulgt, synes ideen at være bag Møllers kronik. Hans udokumenterede bemærkning om, at der
dagligt begås islamiske terrorangreb, styrker min antagelse af, at sådan forholder det sig.

Grunden til min antagelse er, at jeg ikke udsættes for islamiske terrorangreb dagligt, og det kender jeg ingen, der gør. Møller læser koranen, som fanden læser bibelen, og de daglige terrorangreb foregår utvivlsomt i hans egen fantasi. Det vil de sikkert blive ved med uanset, hvad der sker ude i virkeligheden. Den er ikke nær så interessant.

De eneste terrorangreb, jeg udsættes for, kommer fra højrefløjen, der ikke kan forstå, at jeg ikke ligesom dem, hader muslimer og ønsker at terrorisere dem til døde. Jeg beklager, men sådan er vi hard-core socialister, som jeg blev kaldt her bladet fornylig. Det gjorde mig stolt, for jeg er ligeså fast i mine forestillinger, som Møller er i sine.

Er alt håb ude?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 15:07

Det er er vist de færreste, der mener, at Kim Møller er medskyldig i terrorisme. Hvis det var tilfældet, var han nok ikke på fri fod i dag.

Derimod er det temmelig åbenlyst, at Kim Møllers blog ikke kun er stærkt højreorienteret. Den er også voldsomt hadefuld og den skaber fjendebilleder. Det er i sig selv heller ikke ulovligt, men det er med til at oppiske en stemning af had.

Samtidig dyrker Uriasposten den paranoide Eurabia-teori, som tror, at indvandringen fra muslimkse lande er udtryk for en fjendtlig besættelse.

På disse felter er der ideologisk sammenfald mellem Uriasposten og Anders Breivik. Og måske der det derfor, at nogle journalister og debattører mener, at Kom Møller & Co. burde tage op til kritisk revision, hvad de egentlig har gang i.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 15:19

kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 1. sep 11 kl. 13:18

Jeg er også boykottet af Politiken, Kristeligt dagblad og Jyllandsposten. Sikkert også af Berlingske tidende. Hvorfor ved jeg ikke, men det skal man tage som en ros. Pressen er “demokratisk syg.”

Kun Fyens Stiftstidende er en hædersavis, og jeg kan anbefale alle om at støtte den avis. Resten er slumaviser.

SVAR: Hej Kurt - ja det er længe siden vi har hørt fra dig.
Jeg er også på listen over de slemme drenge i stort set alle medier
men det gør nu ikke så meget for jeg gider som hegel ikke at læse lortet alligevel.

Men du mente vel “dhimmi,, aviser.

Mvh. Allan Hansen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 1. sep 11 kl. 15:43

niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:03

Ja men det er ikke forkert det han skriver. Det er vi jo enige om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Jensen, København | Skrevet: 1. sep 11 kl. 15:57

At menneskeheden er tæt på at være sin egen værste fjende, er ret tydeligt. Det er vel kun ulykker, jordskælv, vulkaner og bakterier som har taget livet af flere uskyldige.

Og menneskeskabte superkatastrofer der startede som mindre konflikter eller organiseret kriminalitet, har der været mange af. Se blot de mange krige, massemord og tyranniske regimer mv. som popper op med korte mellemrum.

Nu er det måske danskerne der er blevet deres egen værste fjende, fordi deres udgangspunkter og tankesæt ikke længere bygger på sandheden og virkeligheden, men på spin, ideologi og radikal/rød propaganda og hjernevask.

Nu hedder det sig i de fleste medier, at hvis man er modstander af totalitær politik, nedlagte grænser og masseindvandring, fordi den slags erfaringsmæssigt ender i frygtelige katastrofer med undertrykkelse, konflikter og krig/borgerkrig, så er man en slags norsk ekstremist.

Altså, man går ind for ægte demokrati og den fredelige udvikling som netop kun det ægte demokrati og den frie debat kan sikre, og så skal man af underlødige oplagshungrende medier udskriges som fredens og demokratiets fjende.

Det er den slags falske beskyldninger, der ligesom den falske debat om racisme, fordrejer tingene og vender det hele på hovedet.

Vi har nu set flere blive ofre for disse hjer ne dø de beskyldninger, som savner ethvert fornuftigt grundlag.

Men muligvis kan der sælges et par ekstra aviser en kort overgang.

Men falder troværdigheden, kan det jo ende med at give bagslag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:15

Cave ab homine unius libri
“Frygt dem som kun har læst én bog”
(Thomas Aquinas 1225 - 1274).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:20

Den, der ikke er muslim i Irak, er andenklasses-borger. Ofte er det nødvendigt at konvertere eller emigrere, ellers risikerer man at blive dræbt.

Den katolske ærkebiskop Louis Sako of Kirkuk ifølge Frontpagemag.com.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Herdis N Thomsen, Bryrup | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:21

Tak til Firoozeh Bazrafkan, og for Kim Møllers kronik - interessant og afslørende læsning!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Jensen, 4900 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:24

@Asger Manø - kl.13.31

Du kan da have ret i dine betragtninger om debatredaktørers daglige arbejde. Som sagt: Kan.

Dog savner jeg dine betragtninger på a-n-d-r-e redaktørers daglige arbejde. Jeg nævner blot ét eksempel fra Kim Møller på redaktørers daglige vieuws-journalistik:

“Her introducerer Politiken omvendt bevisbyrde. Fornemt. Samme metode, man bruger i diktaturstater. Det var ikke, som man skulle tro, tilfældige praktikanter, der stod bag artiklen, men tværtimod tidligere chefredaktør for journalisternes fagblad, Jakob Elkjær, og avisens gravechef, John Hansen.”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John E. Piper, Hillerød | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:34

Er der nogen, der kan fortælle mig, hvorfor TV2 benyttede et dobbeltbillede af 2 muslimske tørklædebærende unge piger in dublo under PARTILEDER-debatten 2011,08.28?
Ind i mellem kunne man ønske at spørge menneskene (journalistiske venstrepartimedlemmer) indenfor medierne, hvorfor de skal foretage disse angreb på vor nordiske baggrund. Det vil lette, hvis de kom til at fejle et irreversibelt forfald.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Katrine Rasmussen, Århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:57

Tak for at du tør bringe indlægget.

Det må, eller burde ihvertfald, give røde ører rundt omkring i journalist-danmark.

Det er så decideret pinligt det vi oplever og det som bliver forklaret i Kim Møllers kronik.

Jeg forstår dog godt at JP har afvist den som kronik. Den er skrevet i et lidt for indforstået og blogagtigt sprog.

Men afslørende er det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:59

Nyttige idioter?

Dette udtryk blev anvendt om de personer, der støttede Warszawa-pagt-landene imod Vesten under den kolde krig.
Betegnelsen dækker over den formodning, at de fleste af disse personer blev manipuleret som marionetdukker.

Manipulationsteknikken går ud på at bedrage marionetdukkerne til at arbejde for sig.
Falske målsætninger og falske billeder af situationen motiverer dukkerne.
Warszawa-landene blev malet lyserøde, medens Vesten med USA i spidsen blev malet kulsorte.
Fred i verden ved eensidig afvæbning af Vesten blev stillet i udsigt.
Desuden blev marionetterne belønnet med retfærdiggørelsen af selvglad aggression overfor de “onde”.

Og multi-kultur-cirkusset, der stadig kører for fuld skrue, ligner samme gang manipulation.
Muslimer bliver malet lyserøde, medens skeptikere er kulravende sorte??
Menneskerettighederne dyrkes til uomtvistelig kult.
Fred i verden og vi skal allesammen komme hinanden ved??
Desuden bliver marionetterne belønnet med retfærdiggørelsen af selvglad og helt uhæmmet aggression overfor de “onde”.

Skal dukkeførerne kendes på deres arbejdsmetode med anvendelse af nyttige idioter?

De helt ekstreme venstreorienterede europæere ser stadigvæk gerne det nuværende samfund erstattet af næste socialistiske utopi.
De forrige var ikke rigtig socialisme – denne gang skal det være den rene vare??
Til dette formål skal samfundet først destabiliseres.
De giver sig aldrig, sålænge de kan trække vejret og reproducere bevægelsen ved ihærdig indoktrinering af modtagelige unge mennesker?

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 1. sep 11 kl. 17:29

Allan Hansen mine kommentarer er opslugt af filteret. Men det er også ligegyldigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 17:37

En Arvid Holm, Faaborg, giver en delvis fejlagtig beskrivelse af betegnelsen: Nyttige idioter!

Det var såmænd Vladimir Lenin der opfandt og brugte begrebet i 1917, umiddelbart efter kommunisternes magtovertagelse !!

Idag i 2011 kan betegnelsen anvendes:

Af de tusinder i Mellemøsten/eller Nordafrika, der står klar med en enkeltbillet til Kastrup til evig forsørgelse, og kun venter på en ny, rød regering!

eller: de naive vælgere, der tager useriøs valggas
fra cirkus LA eller De Radigale for gode varer !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 1. sep 11 kl. 17:42

@Katrine Rasmussen, Århus | Skrevet: 1. sep 11 kl. 16:57

“Tak for at du tør bringe indlægget.

Det må, eller burde ihvertfald, give røde ører rundt omkring i journalist-danmark.”

Nu er jo ørene - og øynene - allerede røde, og ikke alene blant danske journalister. Dessverre.

Arvid Holms dystopiske betraktelser fra kl. 16:59 sammenfatter det hele. Vi har at gjøre med en venstrefløy i vestverden, som på ny befinder seg i vekkelsens beruselse. Denne gang gjør man felles sak med den totalitære sutteklud, kaldt islam, efter at socialismen i uredigeret utgave så eftertrykkelig havererede.

Nyttige idioter, skriver Holm. Skamløse idioter, kunde man tillegge. Fraværet av skam skriker til himmelen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 18:34

Firooze

Tak fordi du fortæller os om dine oplevelser med den korrupte danske presse , der ikke skyr noget for at få solgt en løgn.
At højrefløjens retorik skulle være årsag til Breviks udåd er skingrende skørt.
Nej det er virkeligheden der har tricket ham.
Virkeligheden i form af udsalg af hans fædreland til mennesker han ikke ønsker.
Derfor retter han sin vrede imod de mennesker der er årsagen til dette.dvs multikulturalisterne og de er overvejende socialister.
Hvor svært kan det være?
Han har ikke reageret , som nogen andre formentlig vil gøre i deres vildeste fantasi , men ingen tvivl om hvad der årsagen.
Hvis det er retorik der har stimuleret Brevik , tror jeg nærmere der er de venstreorienterede multi-kultis “svinehund” “Racist” osv der har provokeret ham.
Og så kan man jo diskutere hvilken lære man kan drage af dette.Men ingen tvivl , der trædes rigtigt hårdt på nogle stærke følelser for tiden.
Hvis politikerne havde fuldt højrefløjens ønsker om at bevare Norge for nordmænd , havde morderen Brevik aldrig eksisteret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 1. sep 11 kl. 18:59

Politiken, Information, BT og Danmarks Radio - alle er de kendt for sandhedsfordrejning, spin og løgn, når det drejer sig om islam, muslimer og ”højreekstremister”. At også Jyllands-Posten deltager i denne uskønne dance macabre ved at nægte en kendt person, som hænges ud i medierne, adgang til at forsvare sig, illustrerer hvor langt ”den fjerde statsmagt” er fra at forvalte den eneste opgave, der legitimerer dens eksistens, nemlig virkelighedsformidling . Bent Jensen og mange andre, som attakeres offentligt, får beredvilligt spalteplads i J-P. Men altså ikke Kim Møller. Han er jo ”højreekstremist”!

Mennesker, der forsvarede Danmark mod besættelsesmagten under sidste krig, blev kaldt uansvarlige terrorister i de aviser, som pligtskyldigt fulgte regeringens parole om at forholde sig i ro og ikke tirre tyskerne. Først da vinden var vendt, og redaktørerne kunne se enden på besættelsen, fik tonen en anden lyd. Og efter krigen var alle terroristerne blevet til frihedskæmpere i de selvsamme aviser.

I ovennævnte mediers øjne er Kim Møller selvfølgelig ”terrorist”. Han er en højreorienteret opvigler, der burde kende sin sociale pligt til at lade være med at kalde en spade for en spade - dvs. kalde islamisk kolonisering for islamisk kolonisering. De mener sig fuldt berettigede til at antyde, at han er medskyldig i massemordet i Norge.

Skal sådan en usling og slibrig personage have lov til at tage til genmæle. Absolut ikke! Det ville jo helt udradere BT’s forside! Det ville også latterliggøre Politiken. Måske ville selv Informations læsere risikere at skulle tilegne sig lidt ny erkendelse. - Kort sagt: Hvad kunne det ikke ende med, hvis sandheden kom frem!

Disse medier har deres små Hassan’er at passe. - Men Jyllands-Posten??

Firoozeh Bazrafkan kan ikke takkes nok for at give Kim Møller plads som gæsteblogger. Det er tankevækkende, at der skal en indvandrer fra Iran til at gøre det, som danske medier burde gøre som en selvfølge - men som de afstår fra. Måske ved en iransk født kvinde mere om ytringsfrihedens kostelighed end danske medier.

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:36

: ikke dine men Kim Møllers.

PS : Rettelse til indlæg der er stoppet (forhåbenligt kun foreløbigt) pga forbudte ord?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Asger Manø, Århus C | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:39

Det fine ved et demokrati er, at alle har ret til at starte deres egen avis, blog, radiostation o.a, hvis de ikke føler, at de bliver hørt, der hvor de gerne vil høres. Kim Møller har Uriasposten, og ingen anfægter hans ret til at skrive lige hvad han vil på denne blog. Hans opgave er så at få folk til at læse bloggen og kommentere og debattere. Der er kun de begrænsninger, der ligger i lovgivningen. Jyllands-Posten har så også retten til ikke at ville trykke hans kronik, som de har retten til ikke at ville trykke de indlæg jeg sender.Det er et helt privat foretagende, som ikke er bundet op på andet end det redaktøren lægger i at lave en ordentlig avis. Sværere er det ikke, og de som ikke mener, at de kan komme igennem på JP, Politiken eller andre aviser, må bare se at komme i gang og få deres budskab ud på en anden måde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jacob Cete, sjælland | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:43

Når man efterhånden kender de danske mediers skandaløse opførsel - selv Jyllands Posten - så er der ikke noget at sige til at oplagene falder og læserne flygter over til nyheds-kanaler.
F.eks. Kim Møllers blog, som er helt anderledes saglig, nøgtern og veldokumenteret.

Tak til Firoozeh og Kim Møller, for at holde moralen oppe hos jer selv og vi andre, selv når heksejagten er på sit højeste.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Clausen, Brabrand | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:45

Hm, hvis jeg sad på JP’s redaktion ville jeg nok også afvise denne kronik. Ikke på grund af egentlige fejl eller fordi den er ret personlig, men af en helt anden grund:

Den er ’smal’. Forstået på den måde, at det primært er en mindre kreds af medieinteresserede, der vil læse den fra ende til anden, forstå problemerne og lede efter tilsvarende mediefusk andre steder.

Jeg var selv på kvalmepunktet af mediernes dækning af Breivik, der via sit ‘Manifest’ kastede mudder på en masse gode menneskers fine og modige arbejde. Det er jeg på ingen måde kommet over endnu, min respekt for de klassiske medier er lavere end nogensinde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:47

@ Axel Artke

Nu har vi alle fået lejlighed til at læse Kim Møllers afviste kronik, men den har ikke været en øjenåbner, der har fået os til at tro, at indvandring fra muslimske lande er en bevidst kolonisering.

Tværtimod underbygger den fornemmelsen af højrefløjens paranoia.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Clausen, Brabrand | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:59

Hans udokumenterede bemærkning om, at der
dagligt begås islamiske terrorangreb, styrker min antagelse af, at sådan forholder det sig.

‘Udokumenterede’?

Det er så veldokumenteret, at Kim som en selvfølge går ud fra, at alle ved det - og med god grund, for det er sandt. Man behøver blot besøge The Religion of Peace for at få en frisk opdateret oversigt over de seneste aktiviteter begået af tilhængerne af Fredens Religion.

Kim har ret, igen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:01

Jens Hansen, Odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:00

Mrutyuanjai Mishra, —- | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:02
“Tak til alle for jeres kommentarer.
Med venlig hilsen
Mrutyuanjai Mishra.”

Takker du også for alle de kommentarer, som du har slettet Mishra?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Petersen, København | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:03

Godt gået Firoozeh og naturligvis ærgrer dit formidable gæstblogindlæg venstreeskrementer, som niels hansen og super-ærke-redepisseren fra Esbjerg.

Var det blot mennesker som Firoozeh og ikke Asmaa, Kamal Oliver eller Özlem der kom til landet, ville der ingen problemer være.

TAK Firoozeh!

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:04

C.Halvorsen

Hvad mener du så den er?
Den 100del promille af alle muslimer der er kommet til Danmark , kan da ikke være for at hjælpe de stakkels forfulgte og fattige muslimer.
Det forslår jo som en dråbe i havet.
Alle ved det var bedre at hjælpe dem hjemme.
Fortæl-fortæl!
Det bliver spændende at høre.
Du som kommunist kan vel fortælle os om socialisternes plan.
For mig er det helt ubegribeligt hvad de mennesker skal i Danmark , set fra Danmarks synsvinkel.
Hvad er nytteværdien?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:26

Nuvel, når man som jeg bor i udlandet får man kvalme af de danske medier
hele vejen rundt ikke mindst Danmarks Radio, som er direkte pinlig og misvisende!

Jeg vi derfor opfordre folk til at læse Kim Møller´s blog samt Snaphanen og Hodjanernes blog, som alle bringer
de oplysninger, som alle andre danske medier konsekvent bort censurer - hvorfor det skal være således forstår jeg ikke Her er så linket som Henrik Clausen henviser til:

http://www.thereligionofpeace.com/

Mvh. Allan Hansen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 20:44

Henrik Clausen, Brabrand | Skrevet: 1. sep 11 kl. 19:45

“Hm, hvis jeg sad på JP’s redaktion ville jeg nok også afvise denne kronik.”

Der er ikke kronikker i JP længere.
Kronikker blev tidligere brugt som et sted, hvor personer med en særlig viden eller kundskaber kunne uddybe et specielt område.

Dette begreb er blevet totalt udvandet i JP.
Man tillader personer som Uhrskov og Bent Jensen at skrive kronikker.
Indholdsløse kronikker.
For at forsvare helt personlige synspunkter.
Og i Bent Jensens tilfælde.
For at forsvare ting som denne person er dømt for.

At bloggene i JP er højreekstremisternes legeplads er en ting.
Men at de tidligere så respekterede kronikker også er blevet det er sørgeligt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent J. Olsen, Vojens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 21:05

¤ C. Halvorsen, Assens
Folk med indsigt i demografi og det skæbnesvangre i eksponentiel vækst, har fattet skriften på væggen.
Kald det blot for højrefløjs paranoia. Men hvad nu, hvis sandheden er det modsatte af, hvad man som politisk korrekt går rundt og tror?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 1. sep 11 kl. 21:20

@Lars Petersen, København

“Godt gået Firoozeh og naturligvis ærgrer dit formidable gæstblogindlæg venstreeskrementer, som niels hansen…”.

Så har du misforstået mit indlæg, igen igen.

Jeg fortalte blogejeren, at det ikke var i højreorienteret antimuslimers interesse at fokusere alt for meget på en antimuslimsk, højreekstremistisk voldspsykopat.

Det var såmænd bare et godt råd til blogejeren.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 1. sep 11 kl. 21:22

Kære Firoozeh.

Hvis det ikke er til en alt for stor ulejlighed.
Kunne du så ikke frigive mit indlæg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:02

h albeck

Forskellen på dig og mig er vist, at jeg ikke skelner mellem muslimer og andre mennesker. Vi skal alle være her, synes jeg.

Jeg er ikke kommunist og har aldrig været det. Men jeg er socialist, og det er jeg stolt af at være.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:06

Bent J. Olsen

Jeg kan ikke se noget problem i den eksponentielle vækst, du omtaler.

For det første tror jeg ikke, den vil fortsætte, når muslimske kvinder får uddannelse og arbejde her i landet.

For det andet er demografiske forandringer ikke noget, som et demokrati skal beskæftige sig med. Magthaverne må affinde sig med det folk, som har valgt dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bédarieux | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:15

Kære Firoozeh Bazrafkan
Jeg fatter ikke, at der ikke er flere, som på baggrund af dit livsforløb, lytter mere til dine velmente råd.Senest om Moskeen på Nordvest.

Sandheden er - desværre - at ingen har kunne anvise blot et land, hvor den muslimske indvandring ikke har givet ufred og problemer.

Og så en aktuel økonomisk katastrofe på venstrefløjen:

Alle danskere skal arbejde 1 time mere om ugen = 15 milliarder om året.

Den overvejende mulsimkse indvandring til evig forsørgelse koster mindst 16 miliarder om året.

Man skal vist være mere end almindeligt naiv for at se de kloge i sådanne dispositioner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:28

C.Halvorsen
Det var dig der bragte muslimer på banen.
Men jeg kan forstå at du ikke vil eller kan fortælle mig hvorfor socialister specielt ønsker muslimer til landet.Uanset deres manglende nytteværdi for Danmark.
Du skriver at vi alle skal være her.
Mener du ALLE usorteret fra hele verden?
Dvs at du går ind for multikulturalisme og at vi deler alt ud til de der vil have del i Danmark?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:37

h albeck

Jeg mener ALLE, der er her. Såmænd også dig.

Jeg kan ikke se, at muslimers “nytteværdi” (forfærdeligt udtryk!) er mindre end din og min.

Og ja. Jeg går ind for multikulturalisme, og at vi deler med hinanden. Hvad ellers? Vi bor her jo.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:51

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:59

“Grunden til min antagelse er, at jeg ikke udsættes for islamiske terrorangreb dagligt, og det kender jeg ingen, der gør.”

Den sætning vil jeg gemme. Der er ikke ildebrand her hos mig, så det findes ingen steder. Det må vist siges at være en lidt snæver horiont, der går lige omkring næsetippen.

Alene i uge 34 er der foretaget omkring 50 angreb med knap 200 dræbte og knap 400 sårede rundt omkreing, primært i islamiske lande og deres direkte naboer. De er ikke sket i Jægerspris eller omegn, så de tæller naturligvis ikke med. Vorherrebevares hvilken arrogance og uvidenhed man her er vidne til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 23:09

C.Halvorsen
Godt at få tingene gjort klare.
Du er altså multikulturalist og dermed ekstremist.

Jeg formoder at du har læst JPs kronik :”Den oversete aktør” d. 29.8.11

Du går dermed ind for at vi forhandler vores kultur og traditioner med indvandrene.Vi har ikke ret til at bevare vores egen kultur men som du skriver skal vi dele.
dvs feks julen og ramadanen skal have lige ret i det danske samfund og det gælder vel også alle andre indvandreres tradioner.
Jeg kan forstå at jeg absolut intet fældesskab har med dig og heller ikke ønsker det.
Og jeg anser tilmed mig selv som et bedre mennesker end du vurderet ud fra din historie.
Også selvom jeg ikke ønsker at dele mine efterkommeres arv ud til hele verden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 1. sep 11 kl. 23:22

For alle klarttænkende danskere må det være tydeligt, at partierne og medierne, sådan generelt sagt, har svigtet danskerne.

Men hvem er det som styrer partierne og medierne? Ja, langt hen ad vejen er det jo kvinderne.

Og med kvindernes store indflydelse er fulgt en masse feminisme, pladderhumanisme og radikal kommunisme.

Se blot på hvordan kvindelig dominans og feministiske “værdier” præger DR, en del blade og aviser, en del bureaukratier og styrelser, store dele af retsplejen og familielovgivningen, samt ikke mindst det radikale parti og det konservative parti. Hvortil kommer de skabsradikale holdninger der er sivet ind i næsten alle partier.

Men når feministisk og pladderhumanistisk politik kombineres med totalitære og kommunistiske tankesæt, og når disse holdninger udbredes mere og mere, så er man jo inde i en udvikling som i mange lande endte i frygtelige og dødbringende tilstande.

Jo færre kvinder der kommer ind i landets/samfundets ledelse, desto bedre vil det, generelt sagt, være for mændene, børnene OG kvinderne.

(fortsættes om lidt)

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 1. sep 11 kl. 23:35

C.Halvorsen
Jeg mener også jeg har mere respekt for mennesker end du har.
Hvis jeg flyttede til et andet land ville jeg aldrig drømme om at indføre danske traditioner der.
Jeg har intet imod personer som feks Firoozeh for jeg forstår , at hun respektere og værdsætter dansk kultur.
For min skyld kan der indvandre 1000. af hendes slags , medens jeg er totalt allergisk og afvisende overfor personer der vil have egne områder i Danmark at styre , egne tider i svømmehaller , egne bederum , egen påklædning der signalerer at de ønsker at være anderledes end os , samt opdrager deres børn til at råbe luddere efter vores unge piger , hvis de ikke går klædt som de ønsker , overfalder vores unge mænd , skyder og røver osv.
En total uacceptabel opførsel af menneswker som vi i stor udstrækning forsørger.
Men sådan er multikulturalisterne ikke.Der skal være plads til alle og vi skal dele ud.
Selv modtager vi intet fra dem.
Vi ved alle hvem “dem” er.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Erling Jensen http://eticha.dk, Lövestad | Skrevet: 2. sep 11 kl. 00:07

En ny underklasse behøver hjælp, sidenhen kan den anvendes til stemme kvæg. Mærkeligt at klassekampstilhængerne har så svært ved at læse og forstå historie (læs: Enhver revolution myrder sine egne= dem der starter den).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 2. sep 11 kl. 00:08

@C. Halvorsen

To ærlige spørgsmål:

Har det betydet noget for integrationen af muslimer her til lands, at antallet er fordoblet på blot 20 år?

Vil du synes, at det ville være godt for Danmark, hvis antallet også blev fordoblet frem mod 2030?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 2. sep 11 kl. 00:10

h albeck, 5700

“Jeg mener også jeg har mere respekt for mennesker end du har.
Hvis jeg flyttede til et andet land ville jeg aldrig drømme om at indføre danske traditioner der.”

Alene naturligvis ikke. Men som gruppe vil gruppen gøre det helt på samme måde, som pensionisterne i Spanien, danskerne i Sverige og andre steder. Der er ikke noget påfaldende i det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 00:11

Fortsat fra 23.22:

Hvordan skal nu det forstås?

Er det blot et negativt syn på kvinder der kommer frem her?

Nej, slet ikke. Det er de politiserende kvinder der skal advares imod. Gennemgående er de kortsynede, pladderhumanistiske, uden overblik, uden loyalitet, og med tilbøjelighed til at konspirere mod mændene og landet. Generelt altså.

For der er jo også dygtige og fremsynede kvinder, og dem kan man jo roligt stemme på hvis man kan udfinde dem.

Men flertallet af de politiske kvinder skader mere end de gavner, og dem det især går ud over er de almindelige mænd, børn og kvinder.

For over fire millioner danskere, hvis ikke over fem millioner, lider under de utrolige tåbeligheder og røde udskejelser som de radikale feminister og pladderhumanister (de findes i alle partierne) har oversvømmet samfundet med.

Der er virkelig grund til at se sig for, på valgdagen. Fordi fremtiden vil blive ringe, hvis antallet af røde høns i FT ikke reduceres.

Der findes ikke det som de røde kræfter ikke undergraver, hvad enten de har camoufleret sig som verdensfrelsere, humanister, europater, konservative, liberale, FN-fans, radiofolk, tv-snakkere, klimareddere eller senile bedstemødre for asyl og åbne ladeporte.

Så med mindre man ønsker at alt skal undergraves, snigløbes og sendes ud på historiens losseplads, gør man klogt i at finde en fornuftig mand at stemme på.

Men det er nok ikke i FT man skal lede efter ham.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels andersen, københavn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 01:34

Firozeeh er nu begyndt at agere skraldespand for højrekstremistiske Breiviksympatisører, hvis indlæg ingen offentlig organ med respekt for sig selv vil røre med en ildtang!
Hvad mon det næste bliver?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 2. sep 11 kl. 04:09

niels andersen,københavn

Næe, du misforstår vist noget :

det er IKKE Firozeeh, der agere skraldespand, men lige præcist skribenten af indlægget skrevet d. 2. sept. 11 kl.01:34, der får tanken om skrald til at melde sig.

For du er vist gået fejl, hvis du mener dit opkast skal smides her på denne blog !

Ubehagelige person !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 2. sep 11 kl. 06:23

@Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 1. sep 11 kl. 14:59

“Grunden til min antagelse er, at jeg ikke udsættes for islamiske terrorangreb dagligt, og det kender jeg ingen, der gør.”

Siden 11.09.2001 har over 16 000 islamiske terrorangrep fundet sted, de aller fleste i de muslimske land. Men altså ikke èt angrep i Jægerspris.

Man kunde mistenke deg for, at være en vittig hund, Madsen. En sjeldenhet blandt venstreekstreme. Om du nu allikevel ikke førsøker deg med vidd, er der formodentlig tale om et forstandshandikapp.

Må jeg likevel få ønske deg god morgen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:00

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 15:07

Koim Møller & Co. burde tage op til kritisk revision, hvad de egentlig har gang i

Det samme kan siges om venstrefløjsbloggere som eksempelvis Rune Engelbrecht med flere på eksempelvis Politiken. For ikke at tale om den til overflod hadfyldte ‘Shansen’.

Same difference = no difference.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:36

h albeck

Jeg er multikulturalist, men ikke ekstremist.

Det er kun et mindretal af befolkningen, der er monokulturalister, og end ikke alle af dem er ekstremister.

Efter min mening kommer du til at give mig delvist ret, når du hævder, at du og jeg intet har til fælles (udover sproget). Derfor kan du også kun tale om “vores” kultur i forhold til det monokulturelle mindretal, du er enig med. Den den moderne danske kultur er multikulturel.

Med hensyn til indvandrerne skal de da have lov at dyrke deres hjemlands traditioner. Hvad ellers? Det er hyggeligt, og det forstyrrer da ikke traditionerne her i landet. Du kan holde Jul, Påske og Pinse som du vil.

På baggrund af din intolerance og dit snæversyn vil jeg omvendt mene, at du er et dårligere menneske end jeg - især hvis du deler den paranoide opfattelse af muslimer, som Anders Breivik også har.

For at komme lidt tilbage til emnet, så mener jeg desuden, at blogs som den herværende og Uriasposten er virtuelle ghettoer, som opdelingen af samfundet i ghettoer fungerer på mange fronter.

Endelig: hvis du synes, at du intet modtager fra “dem”, hvormed du formentlig mener muslimerne, så er det måske fordi du ikke vil modtage noget.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:42

@ Thomas Larsen

Hermed to ærlige svar:

Nej. Efter min mening har det ikke betydet noget for integrationen af muslimer her til lands, at antallet er fordoblet på blot 20 år?

Ja. Jeg synes, at det ville være godt for Danmark, hvis antallet også blev fordoblet frem mod 2030? Der bliver flere pensionister og færre i den arbejdsduelige alder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:45

@ Niels B. Larsen

Nej.

Engelbrecht og og Shansen har ikke en Anders Breivik som meningsfælle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Burde, Ashkelon | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:46

Den bedste teori er altid den som er istand til at forklare virkeligheden på em måde som kan forudssige vigtige hændelser.
Min teori er , at den herskende politiske korrekthed MERE er en PseudoReligion , end den er et Ideologisk fænomen.
Set fra denne vinkel , er det logisk nok at enhver opposition til PC dogmer fremkalder en reaktion der er paralel til den muslimske reaktion mod VANTRO.
Det bliver også nemmere at forstå den uformelle og uhellige koalition mellem venstrefløjen og Islaam.
Som sagt har min teori INGEN problemer med at forudsige Kim Møllers BANDLYSNING fra Masssemedierne….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:55

Demokratiet forudsætter, at vælgerne stemmer efter deres sunde fornuft.
Mange vælgere har dog knapt tid, interesse eller evner til at sætte sig ordentligt ind i sagerne.
Man kan frygte, at stadigt flere af dem ledes af overfladisk sentimentaliet.

Kravene til vælgernes sunde fornuft bliver helt urealistiske, når dannelsen af EU, globaliseringen med dens konkurrence fra lavtlønsområder, multi-kultur-eventyret og Menneskerettighedernes begrænsninger af de nationale demokratiers handlefrihed falder tidsmæssigt sammen med den moderne tids accept af spinning, vildledning og direkte løgn overfor vælgerne.

Vælgerne er i virkeligheden koblet fra, hvorved demokratiet i praksis er blevet noget andet.
Når vælgerne blot er uvidende og manipulerede nokkefår, og deres manipulatorer ofte selv kan være manipulationsofre gennem flere led af manipulatorer, har vi en ny styreform, som jeg ikke kender navnet på.

Hverken vælgere eller politikere kan med nogen som helst sikkerhed forudsige konsekvenserne ved at ændre på noget.
Der er alt for mange indbyrdes afhængige variable.
Præmisserne kan være spin af en eller anden slags udsendt af ukendte med ukendt målsætning eller som automatreaktion på noget ukendt.

Styreformen er dermed et kaossystem ligesom vejret.
Europa er løbet løbsk – udviklingen er udenfor kontrol.
Kender I Murphys lov??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 08:04

Hanna Egedius skriver ovenfor om at folk kan være forstandshandicappede.

Og det KAN de jo være. Dertil kommer at den manglende begavelse og realitetssans kan være suppleret med uvidenhed, hjernevask, tvangstanker eller sindslidelser.

Alt i alt er nok op mod 80-90% af befolkningen/borgerne forstandsmæssigt handicappede, på den ene eller den anden måde.

Det skulle man ihvertfald tro, når man betragter hvad der foregår i samfundet og i dansk politik i disse år.

Og tænder man for Danmarks radio, kan man få indtryk af at procenten er tæt på 99%.

Skal man le :) eller græde :( ??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 08:14

Hørte lige Ellen Thrane Nørby fra V forklare på P1 at nedlæggelsen af stribevis af skadestuer faktisk har været en fordel for danskerne, selvom tusinder har fået firdoblet eller ti-doblet eller femogtyve-doblet afstanden til nærmeste skadestue.

Er V et handicappet parti, eller et opsamlingssted for handicappede?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 08:21

Hun forklarede også at når eller hvis man nåede frem til en skadestue, blev “fjernheden” opvejet af langt bedre service og behandling.

Ja, godmorgen. Der har lige været rapporter fremme om ventetider på op mod 12 timer.

V prøver at bortforklare at man mere eller mindre har smadret sundhedsvæsnet, via grove nedskæringer, falske udenlandske læger, lukninger af sengeafsnit, skadestuer og hele hospitaler mv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 08:32

Flere af de faste fortalere for mere multi-kulti, mere EU, mere FN, mere islamisme, mindre demokrati, mindre frihed, mindre tryghed….. såsom halvorsen, niels hansen, romdal, bennedsen osv. lyder også som om de er handicappede, hvad enten det så skyldes “ansættelse”, årelang hjernevask, religiøse “åbenbaringer” eller sindsforvirring/mentale handicaps.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 2. sep 11 kl. 09:05

Arvid Holm.

Du har ganske ret. Det “folkestyre” vi har, foregår efterhånden udenom og hen over hovedet på folket. Det er meget uhyggeligt, og har allerede påført mange danskere død og ulykke.

Men den typiske dansker fatter jo ingenting, eller gider ikke løfte en finger for at bevare eller genopbygge demokratiet.

Man kan dog godt give 2oo eller 5oo kr. til Afrika, når TV ruller frem med en stor kampagne.

Men investere 5o kr. i at bevare Danmark og redde børnenes fremtid, det skal man sandelig ikke nyde noget af.

Vores civilisation og kultur synger på sidste vers,
for ny-kommunismen, forråelsen, løgnepropagandaen og den organiserede åndelige formørkelse har skubbet fornuften tilside.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andreas Røsting-Hansen, Skovlunde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 11:35

C. Halvorsen. Du skriver et sted til H. Albeck, at “Du kan holde jul, påske og pinse, som du vil”.
For nogle år siden indførte handelshuset IKEA en ny politik, der var dikteret af det store antal muslimske ansatte. Den hævdvundne tradition med julefrokost for personalet blev aflyst “for ikke at støde vore nye medborgere”. Det medførte at op mod en trediedel af IKEA’s kortholdere returnerede deres kontokort til IKEA. Det kan IKEA sikkert godt leve med - kunderne strømmer fortsat til - men kan “etniske” (skrækkeligt udtryk) danskere leve med en tendens - også udtrykt i dine skriverier - i retning af, at sameksistens er betinget af gulvmåttens strategi?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andreas Røsting-Hansen, Skovlunde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 11:52

Ole Burde. “Koalitionen” mellem muslimer og venstrefløjen er for mig totalt uforståelig. Når man taler om ekstreme højreradikale, kan vi vel dårligt finde nogen i samfundet, der er præget af højreekstremisme i samme grad som muslimer, hvis selvforståelse er dikteret af en bog, der er så gennemsyret af fascistisk ideologi, at den gamle europæiske fascisme er at ligne med frihed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andreas Røsting-Hansen, Skovlunde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 11:56

Ole Burde. PS! Det skulle da lige være, fordi venstrefløjen i virkeligheden er fascister i svøb.
Det er vel forklaringen på venstrefløjens EUSSR-begejstring.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt rosenstrøm, 5300 kerteminde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 12:16

Preben Jensen, Kbhvn

Ja det er mærkeligt med de kvinder, de går i første række overalt. Elsker mulitkulti, islam, er overgode, mangel på sund fornuft, elsker EU osv.

Demokratiet er virkeligt sygt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 2. sep 11 kl. 12:38

En særdeles ondartet utgave av nihilismen, er den nasjonale nihilisme. Altså forakten for eget land, egen kultur og - som i Norden - en hårdt tilkjempet sekularisme, retten til at ikke tro.

Venstrefløyen har glemt eller fortrengt Marx’ oppfordring om, at i første rekke angripe og temme religionen. Så snart den muslimske masseinnvandring tok fart, blev de røde rever i vestverden religiøse. Kritikk av religion, om denne skulle gå under navnet islam, er nu at sidestille med racisme.

Men fortsatt formår de røde og radikale, at more seg riktig godt, når de stikker “The life of Brian” i spilleren og tømmer rødvinsglasset.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Burde, Ashkelon | Skrevet: 2. sep 11 kl. 12:58

Andreas Røsting Hansen
De to alternative livsanskuelser som i mangel på bedre bliver kaldt højre-venstre eller rød-blå ,
kan begge opløses i flere forskellige komponenter, såsom feks. en følelsesmæssig , en empirisk , en ideologisk og en pseudoreligiøs komponent .
Min teori er,hvis jeg prøver at uddybe den lidt, at forskellene mellem de to blokke bla. kan forklares ved den forholdsmæssige vægt af disse komponenter.
På venstrefloejen har den pseudoreligiøse komponent en afgoerende vaegt , maaske fordi den er kædet sammen med en slags skyldfølelser som er et efterladenskab fra kristendommen.
På højrefløjen, og her mener jeg selvfølgelig den islaamkritiske del, er det derimod den empiriske komponent , virkeligheden som banker paa døren, som har været istand til at bryde gennem de følelsesladede TABUER som er byget oven på erfaringerne fra 2. verdenskrig .
Denne teori kan feks ogsaa forudsige at praktisk-indstillede mennsker ( ‘underklassen’) er mere tilbøjelige til at være islaamkritikere , hvorimod akademikere hvids hele liv har drejet sig om teori , har større tilbøjelighed til acceptere en dogmatisk pseudoreligion , selv når denne er i direkte strid med dagligdagens empiriske erfaringer ….’fredens religion’ !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bédarieux | Skrevet: 2. sep 11 kl. 13:33

@ C. Halvorsen, Assens

Lad os lade facts påvirke vores holdninger. Efter at have læst flere af dine indlæg vil jeg derfor bede dig, baseret på facts fortælle mig om blot et land hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer.

Hvis IKKE at du kan det, så er du jo blot demagog.

Subsidiært vil jeg gerne vide hvorfor mine børn og børnebørn skal betale for indvandrer, som hverken kan eller vil integreres i Danmark. Nationalbanken angiver at hver indvandrer fra ikkevestlige lande koster 2 millioner kroner.

Enhedslistens plan om at forhøje antallet af kvoteflygtninge fra 500 til 1.000 eller flere koster altså mindst 1 milliard kroner. Vil du betale det? Ikke engang millionærskatten kan betale det!!!

Med en rød regering vil Danmark afskaffe sig selv! Frit fortolket efter Sarazin “Deutchland Schaft sich Ab”. Læs den hvis du tør.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. sep 11 kl. 15:38

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:45

Nej. De har vist mange. Bl. a. BZ-bevægelsen og antifascistisk fraktion.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 2. sep 11 kl. 15:39

Kære læsere. Tak for jeres bidrag. Vi opfordrer alle til at undgå personangreb og holde debatten inden for emnet, da det giver en langt bedre diskussion. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html. Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 15:48

@ Niels Jørgensen

Jeg kan ikke nævne et land, hvor muslimsk indvandring ikke har givet anledning til problemer, men det er efter min mening uden betydning. Hvad kan vi bruge det til?

Hvis der er problemer, må man jo forsøge at løse dem med de politiske midler der er til rådighed, og de omfatter altså ikke at man kan tvangsdeportere en befolkningsgruppe med en bestemt religion. Det kan ikke lade sig gøre i et demokratisk samfund som vores.

Tilbage er der for mig at se kun den mulighed at forsøge at integrere muslimerne. For mig indebærer det at man skal kunne sproget og at man har arbejde. Derudover bør man lade muslimerne være i fred, så skal de nok selv integrere sig.

Men det er svært at diskutere sagligt og meningsfuldt, fordi vi er så fuldstændigt uenige. Når du f.eks. hævder som en sandhed, at en rød regering vil medføre, at Danmark afskaffer sig selv, så er det for mig nærmest en parodi på en sammensværgelsesteori, som jeg ikke kan tage alvorligt.

Det er måske også derfor, at vi her på bloggene er holdt op med at diskutere MED hinanden og i stedet diskuterer OM hinanden.

Her er din kommentar til mig dog en undtagelse, og det skal du roses for.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 16:11

@ Andreas Røsting-Hansen

Jeg nægter at være ansvarlig for Ikeas personalepolitik, og jeg har svært ved at se, hvordan en aflyst julefrokost kan true samfundsordenen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 16:14

@ Niels B. Larsen

Hvor mange menneskeliv er det, BZ-bevægelsen og antifascistisk fraktion har på samvittigheden?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andreas Røsting-Hansen, Skovlunde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 17:39

C.Halvorsen.
At IKEA aflyser julefrokost-traditionen kan ikke true hverken verdens- eller samfundsordenen, men man skal være ualmindelig tykhovedet, hvis man ikke kan opfatte signalet til muslimer om, at de vil få førstefødselsretten til landet med stadige krav om “respekt” for muslimske traditioner og afvikling af vore egne. Det fremmer hverken integration eller assimilation, men kalder på lurende had. Både til muslimer og især til de frelste, der idelig messer det politisk korrekte evangelium om tolerance og sameksistens på betingelser, der tvinger landets relativt homogene befolkning i knæ, eller deler dem i to lejre til skade for begge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 17:55

Andreas Røsting-Hansen

Jeg kan ikke se, at et en aflyst julefrohost berettiger til et “lurende had”. Hvis der skal så lidt til, må hadet ligge lige under overfladen.

I den konkrete sag synes jeg personligt, at Ikeas ledelse burde have tilføjet julefrokosten nogle retter, som muslimer godt kan lide, men den slags må man ordne lokalt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. sep 11 kl. 19:01

@ C. Halvorsen

Det skyldes mest politiets årvågenhed at de ikke har menneskeliv på samvittigheden.

Lysten er der bestemt, som det fremgår af politiets konfiskation af sømpistoler, stålkugler, slangebøsser, murbrokker etc.

Det er udelukkende held at BZ’erne ikke har fået gennemført morderiske angreb.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andreas Røsting-Hansen, Skovlunde | Skrevet: 2. sep 11 kl. 19:16

C. Halvorsen. En gang til - for de tungnemme. Det handler sågu da ikke om en julefrokost, men om tendenser i samfundet, eller rettere hos den del af samfundet, der ikke har fattet, at sameksistens ikke ville kunne trives, hvis tilflytteres “retskrav” har eller får større vægt end - indtil videre - majoriteten af befolkningen føler et velbegrundet traditionsforhold til. Kan man ikke se diskrepansen, er det nok mere en villet holdning end en logisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:11

@ Andreas Røsting-Hansen

Jo. Sameksistens kan godt trives, hvis man tager hensyn til tilflytteres kultur. Der er ikke tale om “retskrav”, men om ønsker der bliver fremsat, fordi muslimerne i virkeligheden gerne vil integreres i det danske samfund - som muslimer.

Det vil her sige, at de gerne vil være sammen med danskere, men de har et andet forhold til f.eks. svinekød og alkohol. Og det er måske her hunden ligger begravet.

For muslimer er det lige så modbydeligt at spise svinekød, som det for os er at spise hundekød. Og de opfatter berusede mennesker som uciviliserede og tåbelige.

Det sidste har i øvrigt ikke noget med koranen at gøre, men er kommet ind senere, for på Muhammeds tid kunne man godt drikke vin.

Jeg har tænkt lidt over din bemærkning om hadet, og og hadet kan måske bunde i, at muslimerne i de ovennævnte sammenhænge føler sig mere civiliserede end de kristne.

Det er efter min mening en lige så stor fejltagelse som at vesterlændingen føler sig hævet over andre kulturer, og den diskussion kan vi godt tage, hvis du har lyst.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Ferling, København NV | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:16

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 1. sep 11 kl. 22:06

For det andet er demografiske forandringer ikke noget, som et demokrati skal beskæftige sig med. Magthaverne må affinde sig med det folk, som har valgt dem.

Det blev noget vrøvl, Halvorsen.

I et demokrati er ‘magthaverne’, ideelt set, folket.

Dette folk har selvsagt ret til at bestemme over deres land, herunder hvem, der må tage ophold i det.

Kun kommunister, nazister og muslimer mener anderledes, idet de som socialdarwinister henholder sig til den stærkes ret overfor den svagere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:18

@ Niels B. Larsen

Det overrasker mig, at en nøgtern person som dig giver sig af med tankelæsning. Jeg ved f.eks. ikke, hvad BZ-bevægelsen og antifascistisk fraktion har lyst til.

Jeg har endvidere noteret mig, at politiet har beslaglagt sømpistoler, stålkugler, slangebøsser etc. hos venstreekstremister, mens højrefløjsekstremisterne har professionelle og helt legale skydevåben.

Det var f.eks også tilfældet med Anders Breivik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:21

Søren Ferling

Nej. Det er anarki.

I et parlamentarisk demokrati som vores vælger folket hvem, der skal bestemme over det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:32

@ Andreas Røsting-Hansen

Jeg har et svar til dig hængende i spamfiltret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Ferling, København NV | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:42

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:45

Engelbrecht og og Shansen har ikke en Anders Breivik som meningsfælle.

Nej, deres meningsfæller har begået forbrydelser af ganske anderledes proportioner.
______________________________________________________

@ Ole Burde, Ashkelon | Skrevet: 2. sep 11 kl. 07:46

Jamen, jeg mener da også at Politisk Korrekthed helt sikkert er en pseudoreligion.

Den slags massepsykoser går mennesker ind i med mellemrum - vi har fornylig haft kommunisme og nazisme og nu multikulti - alle verdensrevolutionære utopier - som mennesker dør som fluer af.

De har blikket stift rettet mod det skinnende mål i horisonten - blod, rædsler og massedød gør absolut intet indtryk på de religiøst forrykte - de ting interesserer dem ganske enkelt ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:44

@ C. Halvorsen

Det har intet med tankelæsning at gøre, men er baseret på udtalelser på skriblerier beslaglagt af politiet fra BZ’ere.

Desuden foretages der stadig en hel del flere venstresnoede terrorhandlinger end højreorienterede.

Breivik var bare ‘heldig’ - set fra hans synspunkt.

Ligesom BZ’erne indtil nu har været ‘uheldige’ - set fra deres synspunkt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Ferling, København NV | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:45

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:21

Ja, det er jo banalt - derfor har ‘magthaverne’: ‘Folket gennem sine repræsentanter’ selvsagt ret til at bestemme over deres land.

Din argumentation er kommunistisk/multikulturalistisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:49

@ Niels B. Larsen

Jamen, så må du sandelig have særlige kilder hos politiet.

Du har i øvrigt ikke svaret på, hvor mange menneskeliv BZ-bevægelsen og antifascistisk fraktion har på samvittigheden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:53

@ Søren Ferling

Engelbrecht og og Shansen er så vidt jeg ved radikale.

Jeg ved ikke lige, hvor de radikale har på har overtrådt lovgivningen og imødeser et uddybende svar fra dig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:54

@ Søren Ferling

Når folket ikke er enigt - og det er det slet ikke- så er det altså flertallet, der bestemmer.

Det er elementær samfundslære.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Ferling, København NV | Skrevet: 2. sep 11 kl. 21:27

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:53

Det betydende er ikke deres partitilhørsforhold - muslimerne fra Minhaj-ul-Quran var også ‘radikale’ - det viser bare at partiet generelt er ekstremistisk og ikke kræver af medlemmer at de er demokrater.

De tos meningsfæller skal altså hentes blandt de verdensrevolutionære massemordere.
______________________________________________________

@ C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:54

Ja, det er elementær samfundslære - og dermed fik du talt dig væk fra emnet - som var din påstand om at ‘magthaverne’/'folket’ ikke er berettigede til at blande sig i, hvem der indrejser og tager ophold i deres land.

Det tænker jeg at du så har forstået at de i allerhøjeste grad har - indtil du og dine får indført kommunisme/multikultur og dermed umyndiggjort folket/befolkningen.

Old habits die hard, som de siger…

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 21:47

@ Søren Ferling

De radikale blev udspaltet af bondepartiet Venstre på uenighed om forsvarssagen, og i omkring 70 år var de radikale et pacifistisk parti. I samme periode var de radikale husmændenes og flipproletarernes parti og var stærkt påvirket af højskolebevægelsen. Senere er de vist mest blevet hjemsted for uddannede borgerlige humanister som f.eks. Engelbrecht. Det har ikke meget med Minhaj-ul-Quran at gøre, hvad det så ellers er for noget.

Tænk, at jeg skal belære dig om, at magthaverne ikke er folket. Folket vælger magthaverne på demokratisk vis ved folketingsvalg. Det skyldes som nævnt, at der er store meningsforskelle i folket - ikke mindst i spørgsmålet om indvandringspolitikken. Her ser det ud til, at flertallet inklusive socialdemokraterne er tilfredse med den nuværende politik, så folket har da i høj grad indflydelse på, hvem der indrejser og tager ophold i landet.

Dine syge beskyldninger mod mig kan jeg kun tage som udtryk for paranoia. Det burde du afholde dig fra i en seriøs diskussion.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 2. sep 11 kl. 23:43

Firoozeh ser det tilsyneladende som en vigtig opgave at skabe splid mellem danskerne indbyrdes, og man må erkende, at det er hun god til.

Jeg undrer mig over hvilket formål, hun ellers kan have med sine giftige aktiviteter. Er målet at øge det syge had til muslimer hos visse grupper af danskere, et had som i forvejen er livstruende?

Hvad glæde har hun selv af at udbrede had? Tror hun at vi vil dele det med hende? Hun har måske fundet nogen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bédarieux | Skrevet: 3. sep 11 kl. 08:09

@ C. Halvorsen, Assens

Er det ikke tankevækkende at du ikke kan nævne blot et land hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred ogf problemer.

Har det aldrig undret dig at de muslimske indvadreres børn heller ikke kan klare sig i Danmark?

I Tyskland har man lavet intelligenstest af skolebørn: Både tyrkere og arabere ligge langt under de tyske skoleelever. Bl.a. derfor kan de ikke klare sig i skolen og dermed heller ikke klare en erhvervsuddannelse. Og så kommer de også på evig forsørgelse.

Er danskerne så dumme at de vil arbejde 12 minutter længere for at de - overvejende - muslimske indvandrere slet ikke skal arbejde?

De 12 minuttrer giver 15 milliarder og indvandringen til forsørgelse koster mindst 16 milliarder om året - det løse: Øget kriminalitet (Hver fængselsplads koster mindst 500.000/år; kvindekrisecentre; centre for multiretarderede børn (Indgiftethed); integrationskonsulenter; hjælpelærere etc. etc.

Som et praktisk eksempel på at mange indvandrere hverken kan eller vil arbejde: Under den seneste bærhøst var det nødvendigt at få arbejdskraft fra de baltiske lande og Polen. Her var en oplagt mulighed for især indvandrerkvinder både med og uden danskkundskaber (Det er kun det røde, som skal plukkes)

Jeg er blevet bekræftet i, at du C. Halvorsen, Assens er så forblændet at du ikke vil se realiteterne i øjnene, for hvis INGEN lande har kunne integrere muslimerne, hvordan skulle Danmark med de relativt gavnmilde offentlige kasser kunne?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 3. sep 11 kl. 08:33

@ Niels Jørgensen

Du mangler at præstere en løsning på de problemer, du nævner. Hvad vil DU gøre ved problemet?

Mht muslimske børn, så er det mit indtryk, at drengene klarer sig lidt dårligere og pigerne noget bedre en andre børn fra samme socialgruppe.

Den tyske intelligenstest undrer mig. Hvordan kan religion have sammenhæng med intelligens?

Jeg oplever ikke, at indvandrerne ikke gider lave noget. Dem jeg kender arbejder hårdt og længe eller er under uddannelse.

Så det passer ikke, at ingen lande kan integrere muslimerne. De er i fuld gang med at integrere sig selv i disse år. Man skal bare ikke lægge dem hindringer i vejen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bédarieux | Skrevet: 3. sep 11 kl. 09:25

C. Halvorsen, Assens
Jeg er selv indvandrer, så her er mine erfaringer:

Nedlæg integrationsministeriet. Hvis man som indvandrer ikke kan integrere sig selv, så er man rejst for langt væk kulturelt!

Hvorfor søger muslimerne ikke til muslimske lande, hvor det ville være meget lettere at blive integreret?

Jeg er selv velintegreret i mit nye land. jeg tale sproget, betaler skat, betaler sygeforsikring, deltager i de lokale kulturelle aktiviteter, er medlem af foreninger og har det bedste naboer(lokale/ikkedanske), som jeg nogensinde har haft.

Det er meget enkelt: Skik følge eller land fly! eller på engelsk: When in Rome do like the Romans.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 3. sep 11 kl. 10:08

Niels Jørgensen

Så er vi måske slet ikke så uenige endda. Du er integreret, men har ikke opgivet din danske identitet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 4. sep 11 kl. 15:04

Hvor svært kan det være????

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7I7LbG1rAq8

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 4. sep 11 kl. 18:22

Danske soldater er netop nu i gang med at terrorisere civile afghanere med det formål at påtvinge landet et vestligt kontrolleret styre.

Det ville være et tiltalende træk, hvis Danmark bragte den terror til ophør. Hvem ved - det kunne give andre lignende ideer.

Lad os trække vore soldater hjem nu, sige undskyld og betale skadeserstatninger til de uskyldige ofre i Afghanistan og i Libyen og andre steder, hvor vi har deltaget.

Og lad os ved valget straffe de politikere, der dyrker ideen om aktiv udenrigspolitik. 42 dræbte soldater i vanvittige spildte aktioner må have tilfredsstillet blodtørsten for en tid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 5. sep 11 kl. 17:12

@nils jørgensen

det er da ikke kun her i vesten der er problemer med islam, det er der da også i såkaldte muslimske lande.
har du måske nogensinde hørt om et muslimsk land der lever i fred og harmoni med egne borgere og nabolande, nej vel .
DET FINDES IKKE!!
end ikke “eksperten” bjørn holmskjold, (den naive) kan fremkomme med nogen.jeg har flere gange forespurgt på div. bloks uden resultat

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Nielsen, København NV. | Skrevet: 24. sep 11 kl. 13:10

Det socialistiske og muslimske intellektuelle intelligens niveau , er en del under middel , da det for dem , er laveste niveau der sætter standarden , for intelligens niveau .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Nielsen, København NV. | Skrevet: 24. sep 11 kl. 13:22

Jyllandsposten er blevet en socialistisk propaganda avis , der bringer udokumenterede socialistiske løgne , og fravælger saglighed .

Upassende ? Klag over indlæg

 
max hargreave, Frederiksberg C | Skrevet: 26. sep 11 kl. 16:33

“Lige akkurat det, der giver mig blod på hænderne og gør mig til medskyldig i en gal mands massemord i Norge”

så langt er jeg helt enig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Nielsen, Parnu, Estland | Skrevet: 1. okt 11 kl. 17:08

Det er glædeligt, at ytringsfriheden endnu ikke helt kan knækkes i Dannevang - selv om det efterhånden er tæt på.

Da der var mulighed for at drøfte Breivik og dennes motiver, påpegede jeg her i Jyllandspostens debat, at han var medlem af frimurerne. Mig bekendt har ingen til dato kommenteret dette eller de utallige mord, som denne organisation har på samvittigheden (ikke at forglemme alle dem, som de er tillagt). Det turde være velkendt, at denne organisation ene og alene har til formål at vælte enhver lovlig regering i verden for selv at tage magten.

Hvorfor har ingen villet grave i denne forbindelse?

Det om det. Jeg var i “gamle dage” (for 20-30 år siden) Politiken-læser, men denne avis er desværre blevet underlødig i mine øjne.

PS: Det burde efterhånden være velkendt, at folk fra venstrefløjen normalt bruger det kneb ikke at argumentere med folk men at “stemple” dem. I gamle dage brugte man udtryk som “reaktionær”, nu bruges andre udtryk - men metoden (som de i sin tid lærte af kommunisterne i Sovjet, der hentede samme metode hos jøderne i Rusland) bruges stadig og effektivt.

Problemet nu om stunder er, at vi er alt for mange, der har gennemskuet metoden, så virkningen er ikke mere, hvad den engang var.

Men derfor er det fortsat al ære værd at lade “den anklagede” komme til orde og kunne forsvare sig. Så må hver og en selv vurdere dette forsvar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Nielsen, Parnu, Estland | Skrevet: 1. okt 11 kl. 17:18

Til: C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. sep 11 kl. 20:54

“Når folket ikke er enigt - og det er det slet ikke- så er det altså flertallet, der bestemmer.

Det er elementær samfundslære.”

Ja, men det er ikke demokrati. Jeg henviser her til Hal Koch: “Hvad er demokrati?” Den er gammel men stadig god at tage være lære af. Og det, Danmark i udpræget grad savner, er netop demokrati: at man først gennemdrøfter problemerne, og derefter griber til handling. Men se, om det sker. Det, man har i Danmark, er repræsentativt diktatur. Den slags har det med at ende i blodige opgør. Er der dog ingen, der har lært noget historie nuomstunder?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Nielsen, Parnu, Estland | Skrevet: 1. okt 11 kl. 17:25

Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 2. sep 11 kl. 00:10: ““Jeg mener også jeg har mere respekt for mennesker end du har. Hvis jeg flyttede til et andet land ville jeg aldrig drømme om at indføre danske traditioner der.”

Alene naturligvis ikke. Men som gruppe vil gruppen gøre det helt på samme måde, som pensionisterne i Spanien, danskerne i Sverige og andre steder. Der er ikke noget påfaldende i det.”

Holmgård har ret. Jeg har (yderst imperialistisk) forsøgt at indføre dansk julehjertetradition her i Estland. Jeg melder mig straks i imperialisternes rækker. Ingen tvivl om det!

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 6. okt 11 kl. 10:03

der er lidt stille her.
mon blok indehaveren er på ferie i hjemlandet ???

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 10. okt 11 kl. 09:41

er det ikke haram at tage på ferie i hjemlandet???

Upassende ? Klag over indlæg

 
firoozeh bazrafkan, århus | Skrevet: 10. okt 11 kl. 11:17

Haha…finn jeg har ikke engang et iransk pas. Og jeg kan heller aldrig få et.

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 10. okt 11 kl. 18:45

jeg blev glad for at høre der er liv i dig.

gør nu noget ved den blok, den er helt sikkert en af de bedre.

godt jeg kunne drille/provokere et svar ud af dig.

hav det godt hej.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Firoozeh Bazrafkan , | Skrevet: 11. okt 11 kl. 16:16

Hej finn

Hvis det kan gøre dig glad så har jeg lavet et nyt blogindlæg :-) Vh firoozeh

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Francesca Pavia skriver
05.05.12 21:45
Ja, jeg kan godt se at min påstand undergraver dit Læs mere
Karsten Aaen skriver
03.05.12 23:37
Og meningen er? Ja, undskyld, men jeg fatter ikke helt, hvad budskabet er? Er det at Anders Fogh - og VKO's forsøg på integration med de her Læs mere
Arvid Holm skriver
03.05.12 07:25
Jeg læste engang, at der er ikke mindre end 150 nationaliteter repræsenteret ved forskellige antal individer i en stor by som Odense. Disse Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/