Julia Lahmes blog Tæt på hverdagen
Så kan I lære det Studiebloggen
Mod og modtryk Anders Samuelsens blog


Profil

Mikael Jalving går frontalt i kødet på høj som lav, unge som gamle, grøn som rød, døde som levende, imamer, kyllinger, kulturpaver og andre skabninger i Danmark og den omkringliggende verden.

Baggrund:
Historiker, kommunikationsrådgiver og foredragsholder.

Andet:
Udgivet flere bøger, bl.a. Magt og ret. Et opgør med Godheden (Gyldendal 2007) og senest Mig og Muhammed. Følg med på www.twitter.com/MikaelJalving

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Jourhavende
Marie Bering

Opinionsredaktør
Flemming Rose

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Frontalt

Skrevet af Mikael Jalving

En ægte kulturkæmper

Dato: d. 24.04.09, 13:03
Af: Mikael Jalving
Emner: , ,

Man behøver ikke hedde Samuel Huntington for at se, at der i disse dage, måneder og år udspiller sig en global kamp på værdier og viljestyrke, ideer og identitet. Kampen er nok militær og konkret, men den har også en mere abstrakt karakter af en kamp om hjerterne, der udkæmpes overalt, hvor islamister tester vores fundamentale principper.

Det sker i FN, det sker i EU og mange andre internationale fora. Men det sker også i Danmark.

Og her havde vi i går besøg af en ægte kulturkæmper. I skikkelse af den britiske journalist Melanie Phillips, som lagde vejen forbi et København badet i sorgløs sol.

Phillips kalder kampen for sindets slagmark og skelner mellem hård og blød jihad. Den hårde kender vi fra 9/11 og 7/7. Den bløde er mindre konkret, men ligeså eller måske endda mere farlig end den hårde jihad, der sprænger tårne, toge og mennesker i stykker.

Den bløde jihad er kulturel. Den bruger Vestens egne begreber om menneskerettigheder, tolerance, mangfoldighed og mindretalsbeskyttelse imod Vesten selv. I ovennævnte fora samt i de nationale lovgivninger, der skridt for skrift, især i Storbritannien lægger begrænsninger på friheden.

Logikken er som følger: Mindretal er ofre, flertal er undertrykkere. Derfor kan mindretal ikke tage fejl, mens flertal ustandselig tager fejl og gør sig skyldig i ”racisme” og ”fremmedhad”. Når mindretallet ikke kan tage fejl, skal der tages specielle hensyn til dem – eller rettere dét: for det er det muslimske mindretal, vi taler om, ikke det jødiske, buddhistiske eller hinduistiske.

Det er denne offermentalitet, som har lammet den politiske elite i Storbritannien, mener Phillips, og i sin bog Londonistan, der knap nok kunne finde en udgiver, men siden endte på bestseller-listen, drager hun det ene lammende eksempel frem efter det andet på, hvordan den multikulturelle logik har lammet den britiske flertalskultur, så den er endt i komplet forvirring og uden sans for, hvem den er og hvor den kommer fra. I København fremhævede hun ét: Labours indenrigsminister Jacqie Smith, der efter terrorangrebet på London i 2007, iler med at fastslå, at terror principielt er anti-islamisk virksomhed.

Så har man hørt det med.

Som Melanie Phillips står på talerstolen, ligner hun ikke ligefrem en kulturkæmper. Tynd, nærmest ranglet, taler hun tidens politiske dogmer midt imod. Hun beskriver dem som en fortælling om uimodsagt dyd. Er man uenig i dyden og dydens nysprog, er man at regne for kætter. Afviser man FN’s åbenbaringer, hedder det, at man stiger af verden. Verden har nemlig kun én retning; deri det skræmmende perspektiv, siger Phillips. Verden er blevet unilateral. Tvivler du på FN-ideologien om harmoni, tolerance og afskaffelse af had, drager du verden i tvivl og står ganske udenfor. Politik er blevet et manikæisk spørgsmål om at være for eller imod. Den europæiske elite er for. De umoralske masser uden almen dannelse er imod, og skal rette ind, og gør de det ikke frivilligt, så skal de tvinges.



Kommentarer
Laila Dam, Rønne | Skrevet: 24. apr 09 kl. 13:44

Melanie Phillips har så evigt ret. For hvem er det vi kæmper denne værdikamp mod og som er den største modstander? Egne landsmænd i de vestlige lande.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 24. apr 09 kl. 14:05

@ Mikael Jalving

Du har fået tildelt skriveplads på Danmarks største avis/net blog, JyllandsPosten. Her er der ingen politisk korrekthed eller ønsker om at tilgodese et muslimsk mindretal på nogen måde - og hvis du løber tør for argumenter, er der Pittelkow, Uhrskov, Støvring o.a. der kan overtage.

Hvad mere ønsker du?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esben Agersnap, New Delhi | Skrevet: 24. apr 09 kl. 14:16

Jalving skriver og skriver og kommer ingen vegne.

Den ene person efter den bliver draget frem - enten som det gode eksempel paa en islamkritiker som har set “lyset” og hader tilstraekkelig meget, eller som et skraemmeeksempel af en pladderhumanist, som ikke har laert at hade endnu - men det skal jo nok komme en dag naar de islamiske horder foerst tager fat, forstaar man.

Ikke antydningen af en ny ide. Ikke et strejf af selvstaendig tankegang. Ingen substans. Komplet fravaer af solid argumentation. Blot masser af postulater, ligegyldige anekdoter, karikerede parodier paa udredninger for venstrefloejens synspunkter og endeloest personfnidder. Det er denne blog i en neoddeskal.

Saa foretraekker jeg nu Morten Uhrskovs Jensens blog. Jeg er mindst lige saa uenig med ham, men i det mindste argumenterer han for sin sag - og forstaar at pointen med en blog er at gaa i dialog med laeserne. Mikael Jalving staar bare paa sin saebekasse, lukker oejnene og frigiver en endeloes stroem af ligegyldigt pladder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter H, 3952 ilulissat | Skrevet: 24. apr 09 kl. 14:19

Du er også en ægte kulturkæmper Mikael Jalving. Din energi er imponerende og jeg takker dig for det du gør.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Peitersen, 2200 N | Skrevet: 24. apr 09 kl. 14:22

Glimrende og ind-til-benet klumme. Vestens insisteren på at sælge ud af oplysningstidens arvesølv til gavn for intolerante bevægelser er ynkelig og deprimerende. Som at række djævelen lillefingeren bliver disse religiøse, anti-moderne fanatikere aldrig tilfredse.

Dog ville jeg ønske at Jalving m.fl. ville stoppe deres evindelige elitenedrakning. Jalving og de andre højrebloggere her på JP er lige så elitære som dem, de taler imod. Det handler om kvaliteten af éns argumenter, ikke ligegyldige mærkater.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter H, 3952 ilulissat | Skrevet: 24. apr 09 kl. 14:33

Esben Agersnap, New Delhi. Øhh, jeg tror bare I er uenige. Mikael Jalving argumneterer sandelig godt nok for det han skriver. Men det er måske selve det polemiske i det du vil have væk. Ja, drømmen om den fredelige, fornuftige, oplyste, tolerante verden. Der vil nok ikke være brug for polemik, bare man snakker fornuftigt sammen. Hvordan går det iøvrigt med det i New Delhi, i det Indien som lider så meget under at ligge på “The bloody borders of islam”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
h vind, 5600 | Skrevet: 24. apr 09 kl. 15:02

Jalving dejligt friskt og befriende at læse dine indlæg.
Hvor er det dejligt ikke at høre til disse kvalmende relativistiske medløbere , der mener at vi skal underkaste os alverdens ufrie og undertrykkende kulturer.
Har lige haft en lang samtale med en inder , der i detaljer har fortalt om den muslimske undertrykkelse af kristne i Pakistan. Kristne forfølges , dræbes og kirker rives ned.
Overalt i Indien hvor der er muslimer er der krig siger hun.
Det er disse pakistanske muslimske fundamentalister som vi byder velkommen her i Danmark , men en niels hansen og en Espen Agersnaps velsignelse.
Disse danske medløbere er nøjagtigt ligeså eller mere farlige for vores fremtid som danskere , som en muslimsk ændring af samfundet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 24. apr 09 kl. 16:01

@ h. vind

I Indien er muslimer og hinduer lige gode til at skabe sig tossede og overfalde hinanden i tide og utide.

Her er det største problem nok de 250 millioner kasteløse, som desværre ikke fik et ord med på vejen ved Durban II-racismekonferencen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian R, 2300 Kbh S | Skrevet: 24. apr 09 kl. 16:24

Melanie Philips er en af dem Jalving virkelig kan lide, med en krystalklar holdning, der ikke bliver anfægtet af kendsgerninger eller almindelig anstændighed. Evolution er ifølge hende kun en teori, taler vi om miljøbeskyttelse er det jo “no accident that Hitler was a green”, FN er “Club of Terror”, jøder kritiske overfor Israel er “Jews For Genocide” osv osv. Skal hun nu være en værdig repræsentant for vores vestlige kultur? Aldrig i livet. Det fortæller en del om Trykkefrihedsselskabet, at det er den type rabiate personer de giver priser til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karl Erik jensen, Silkeborg | Skrevet: 24. apr 09 kl. 16:34

Tak - endnu engang et godt indlæg fra Jalving. Den bløde jihad er når buscahufføren bliver tvunget til konfrontation, som han ikke har bedt om. Og når muslimske kvinder ikke vil bade sammen med mænd, og ikke vil give hånd til mænd. Alt sammen med henvisning til deres opfattelse af religionsfrihed.

Måske skulle man gøre op med begrebet religionsfrihed? Grundloven indeholder ikke dette ord og § 70 gør opmærksom på at man ikke kan kræve særbehandling på gr. a. religiøse begrundelser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Dan Petersen, Ballerup | Skrevet: 24. apr 09 kl. 16:46

Tak, Jalving, fordi du ikke lader dig kue af den frelse skare af folk, der ikke kan andet end at stå og række tunge og råbe »racist«. De fleste af dem er sandsynligvis uden for pædagogiske rækkevidde, men det gør ikke kampen for at bevare et frit og demokratisk samfund mindre vigtig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter H, 3952 ilulissat | Skrevet: 24. apr 09 kl. 17:22

Niels Hansen
Historisk set har hinduerne i Indien været udsat for en lang, uhyre blodig erobringskrig fra muslimernes side, når de i den nyere historie er begyndt at svare igen kan det ikke undre. Islam er problemet, men lad dig endelig ikke anfægte af den slags når du nu foretrækker at lege struds.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Sørensen, Valby | Skrevet: 24. apr 09 kl. 17:26

Den bløde jihads bedste ven i Danmark er Det Radikale Venstre.
For det første nægter de at acceptere fakta. Fakta er ikke så pænt.
For det andet har deres skolepolitik fordummet danskerne i en grad, så unge danskere er aldeles historie- og geografi-løse. Jeg tør vædde en gl. dansk på, at det er gjort med vilje.
Det radikale islamiseringsprojekt vil jo helst ikke se for mange Glistrup’er, der spontant udbryder ‘Danmark er i brand!”.
Det er jo ikke pænt at ytre.
Men intet tyder på, at Glistrup tog fejl - og nu kommer jeg muligvis i fængsel …….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:11

Melaine Phillips er en af de få fornuftige røster i et ellers politisk korrekt helevde, som en man efterhånden må beskrive Storbritannien som værende. Bare for at give en fornemmelse af det nationale selvhad eliten har kan dette citat fra tidligere udenrigsminister Jack Straw (new labour) tjene som et glimrende eksempel:

“It was Straw who previously called for a redefinition of Englishness and suggested the “global baggage of empire” was linked to soccer violence by “racist and xenophobic white males”. He claimed the English “propensity for violence” was used to subjugate Ireland, Scotland and Wales, and that the English as a race were “potentially very aggressive”.”

http://www.theaustralian.news.com.au/story/0,25197,25361297-7583,00.html

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hellerup | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:19

Løbet ER kørt og VESTEN tabte!

I kan hyle, I kan skrige, men det hjælper jer ikke. Islam har fået fat i Vesten, og slipper ikke taget igen.

Det vi kan se frem til, er en stigende muslimsk befolkningsandel - og den er ikke steget MINDRE under den nuværende borgerlige regering, end den gjorde under den tidligere socialdemokratiske regering. Muslimerne henter stadig deres ægtefæller i hjemlandene og de føder stadig børn på samlebånd. Så den siddende regerings “stramninger” var totalt værdiløse. Kollaps er derfor uundgåelig.

Humanisterne, socialisterne, de religiøse og de kulturradikale har bragt Danmark (og det øvrige Vesten) ind på en uafvendelig katastrofekurs.

I praksis går det jo at slippe af med kulturberigerne, men de tre mulige metoder, vil danskerne (og de øvrige vesterlændinge) jo slet ikke høre tale om. Så vi HAR TABT!

Men glem aldrig, at I advaredes mod at slippe kulturberigerne ind, men flertallet af jer VILLE ikke høre, se eller tænke.

I ligger som I har redt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans V, Faaborg | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:28

Glistrup var en hædersmand , der var bedre end os alle til at gennemskue europæernes vej mod kollektivt selvmord , og formunderstatens diktatur.
Ære være hans minde!
Jeg har desværre først nu fået øjnene op for det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:49

niels hansen, lyngby | Skrevet: 24. apr 09 kl. 16:01

“Her er det største problem nok de 250 millioner kasteløse, som desværre ikke fik et ord med på vejen ved Durban II-racismekonferencen.”

@
Den så jeg godt blev nævnt af en eller anden. Og det er sgu da helt ude i tovene. Hvis konferencens tema var racisme.
Sociale niveauer i et lands befolkning kan man sgu da ikke kalde “race”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:52

Hans V, Faaborg | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:28

“Jeg har desværre først nu fået øjnene op for det.”

Det er godt du har nu.

Men havde I, der har knebet øjnene i indtil nu, været mere lydhøre og klartsynede, - det har jo ikke skortet på advarsler og beviser -, så havde DK ikke stået i lort til halsen idag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans V, Faaborg | Skrevet: 24. apr 09 kl. 18:57

Jenni
niels hansen forsøger bare at lede al negativ omtale af muslimer hen på noget andet negativt.
Det er jo hele hans mission på disse blogs.Ham kan man ikke tage alvorligt , og drøm ikke om at korrekse ham eller ændre hans mening - han er som vand på en gås.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 24. apr 09 kl. 19:34

@ Hans V

Du har måske ret.

Det var muligvis bedre at lade alle de daglige, antimuslimske doser stå uimodsagt, og lade JyllandPosten være et menighedsblad for alle som deler Jalvings, Uhrskovs, Støvrings, Pittelkows holdninger.

Men ville I ikke kede jer til sidst?

Så spændende kan rygklapperi altså heller ikke være i længden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, Middelfart | Skrevet: 24. apr 09 kl. 22:24

niels hansen,lyngby 19:34

Kede os….det tror jeg bestemt ikke nogen kommer til.

For vi har jo så tilbage at skulle forsvare os mod alle de Gode Mennesker som mener, at enhver ytring, skriftlig som mundtlig, og/ eller handling der ikke er i overensstemmelse med de Gode Menneskers er ren diskriminering af den/de til enhver tide eksisterende X.

For DE skal nok finde nogen/noget de kan anvende som den/de/det X der kræver deres forsvar mod alle de moralsk set onde mennesker som er dem, der ikke agerer sådan som de Gode Mennesker mener man skal.

Spørgsmålet er HVEM der ret beset er de ondskabsfulde, når man overvejer hvilket samfund vores egne børn, børnebørn og deres efterkommere kommer til at skulle leve i.

Et samfund opdelt i Urene, 2. klasses mennesker og Rene, 1.klasses mennesker.

Et samfund der hele vejen igennem er dualistisk opsplittet og hvor ufrihed og ulighed, undertrykkelse og fornedrende behandling af hunkønnet er normaliteten.

Enten får vi sadlet om i de eruopæiske lande, og det skal ikke vare forlænge inden dette sker - eller vi må kalkulere med muligheden for at Europa går i brand.

Al indvandring fra de arabisk-islamiske lande skal stoppes.

Men før folk kommer til den simple erkendelse at Islam er problemet, før får vi ikke gang i løsninger der virker!

Det er ikke så svært at komme til denne erkendelse, men det kræver naturligvis, at man sætter sig ind i Koranen, Hadith, Sunnah, Shariaen og Islams historie.

Den islamiske historie er historien om bl.a. hvordan Islam erobrede og undertvang andre lande og befolkninger.

Den er historien om de erobrede landes og befolkningers ødelæggelser og stagnation.

Den er historien om folkemord, vold, ydmygelser af Dhimmis, løgn og bedrag og om et uudslukkeligt had til alle ikke-islamiske kulturer.

Lawrence Auster kommer i denne artikle blandt andet med nogle forslag til handlingsplan

http://www.amnation.com/vfr/archives/013023.html

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 24. apr 09 kl. 22:58

Vivi Andersen, Middelfart | Skrevet: 24. apr 09 kl. 22:24.

@ Nix. Vivi A, sådan bliver det ikke. Nul og nix. Det ville jo være “animal farm” eller “Kaninbjerget” om igen.

Glem ikke, at vi er vikinger.

Frihedsstøtten ved Hovedbanegården blev rejst efter en væsentligt vanskeligere “opgave”, end den aktuelle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Buhrkall, Ribe | Skrevet: 24. apr 09 kl. 23:28

Dato: d. 24.04.09, 13:03 Af: Mikael Jalving:
“Er man uenig i dyden og dydens nysprog, er man at regne for kætter. Afviser man FN’s åbenbaringer, hedder det, at man stiger af verden. Verden har nemlig kun én retning; deri det skræmmende perspektiv, siger Phillips. Verden er blevet unilateral. Tvivler du på FN-ideologien om harmoni, tolerance og afskaffelse af had, drager du verden i tvivl og står ganske udenfor. Politik er blevet et manikæisk spørgsmål om at være for eller imod. Den europæiske elite er for. De umoralske masser uden almen dannelse er imod, og skal rette ind, og gør de det ikke frivilligt, så skal de tvinges.”

Åh, men søde lille Mikael, det er da osse synd du så tit bliver modsagt. Det kan de godt nok ikke være bekendt, alle de kulturradikale Politikenlæsere, og hvem de ellers er. Når du nu netop står dér, som det eneste fyrtårn mod den politisk korrekte strøm - hvorfor kan de dog ikke se det?

“Mindretal er ofre, flertal er undertrykkere” - ja jeg skal love for du spiller offerrollen på alle tangenter. Hvad med at tørre øjnene og komme videre?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 25. apr 09 kl. 00:05

Igen viser imamerne at de blæser Dansk lovgivning en hatfuld:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/04/24/234211.htm

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 25. apr 09 kl. 00:18

Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 25. apr 09 kl. 00:05

@
Rent lovmæssigt må det vel høre under kvaksalveri.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans V, Faaborg | Skrevet: 25. apr 09 kl. 07:10

“Sjovt” når man læser en nedladende og fordrejet kommentar som Lars Buhrkalls , får man helt lyst til at blive voldeligt imod idioter som ham.
Det skal nok ende “godt”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 25. apr 09 kl. 09:10

jenni christensen, udland

skriver: ” Glem ikke, at vi er vikinger.”

Selv om kvinder stadig udgør størstedelen af kundegruppen på de danske plastikkirurgiske klinikker, er mændene kommet godt med på de kosmetiske operationer. De efterspørger botoxindsprøjtninger, hårtransplantation og hårfjerning samt næsekorrektioner. Men særligt på ét punkt oplever privatklinikkerne i disse år en øget tilstrømning; blandt yngre mænd, der på grund af overvægt eller steroide-brug ønsker at få suget fedt ud af brystet, skriver Berlingske Tidende.

Bestyrelseslokalet, soveværelset – og baren. Her plejer mange mænd at kunne håndtere situationen.
Men nu kæmper det stærke køn for at komme gennem en krise med svigtende selvtillid. De døjer med bekymringer det meste af tiden – især på arbejde og i forbindelse med kvinder.
Næsten 2.000 voksne mænd har ifølge the Guardian deltaget i en undersøgelse gennemført af det uafhængige bureau OnePoll.

Her indrømmer de kampen for at føle sig tilpas med deres plads i sociale sammenhænge.
Ca. halvdelen af mændene er mest usikre på arbejde. Ca. 40 pct. føler også, at de ikke er på højde med situationen, når de er i byen med venner, skriver Jyllands-Posten.

Vi bringer en advarsel til kvinder: Vogt kosmetikpungen - det er ikke kun teenagedøtrene, som er ude efter jeres eyeliner og mascara. Også sønner og mænd bruger i stigende grad makeup - og det i en grad, at marketingfolk taler om guyliner - den maskuline eyeliner.

Tøjindustrien og parfumeproducenterne har for længst erfaret, at moderne mænd er lige så forfængelige som kvinder. Men nu går kosmetikproducenterne også efter at sælge makeup, som er specialdesignet til mænd.

Mænd er mindre mænd. Testosteronindholdet i mænds blod falder og falder, viser både udenlandske og danske undersøgelser. Amerikanske forskere har undersøgt en stor gruppe mænd tre gange med ti års mellemrum. Resultaterne af den nyeste undersøgelse kom sidste år, og den viste, at niveauet af testosteron var lavere for hver gang, man undersøgte det. I nær fremtid kommer en tilsvarende dansk undersøgelse med resultater, der ligner de amerikanske. Professor Niels Erik Skakkebæk skyder skylden på miljøgifte. Berlinske Tidende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, Torremolinos | Skrevet: 25. apr 09 kl. 16:45

Over alt i verden hvor allah´s Koransoldater er trængt frem har blodet flydt fra morgen til aften!
Allahs had, vold og krig stoper aldrig! - ,man behøver blot, at læse allah´s grimme grisebog ,,,da ved man besked. “profeten fra Torremolinos,,

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Beyer, København | Skrevet: 25. apr 09 kl. 23:01

Johannes Wachtman, Hellerup
Du skriver “tre” måder at smide muslimerne ud på:

Jeg kan se 1) mulighederne i at vi indfører demokrati, hvor danskerne får retten til at stemme om vittige emner, en presse der siger sandheden etc. og så 2) en frihedskamp.

Men hvad er den 3 mulighed?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 26. apr 09 kl. 06:29

@Johannes Wachtman, Hellerup

“Det vi kan se frem til, er en stigende muslimsk befolkningsandel - og den er ikke steget MINDRE under den nuværende borgerlige regering, end den gjorde under den tidligere socialdemokratiske regering”

Efter regeringen accepterede denne dybt politiske Metoch-dom er antallet af familiesammenføringer fra specielt Tyrkiet og Pakistan eksploderet:

http://www.bt.dk/article/20090423/nyheder/90423089/

Den demografiske udvikling var i forvejen til fordel for en islamisering af Danmark, og denne udvikling tager nu yderligere fart.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 26. apr 09 kl. 07:53

Som Jalving er jeg ret enig med Huntington i hans udlægning af verdens opdeling i forskellige civilisationsområder og påstanden om en global kamp mellem disse - i nutiden mere specifikt mellem på den ene side den islamiske og på den anden side specielt, men ikke alene, den vestlige civilisation.

Jeg er også enig i, at den militære kamp ikke er den vigtigste - den kunne Vesten vinde på ret kort tid, hvis de mere probate midler blev bragt i anvendelse.

Den vigtigste kamp er den kulturelle kamp, som er ganske anderledes svær at vinde - og i mine øjne i realiteten nok umulig at vinde. Dette begrunder jeg i de helt uoverstigelige forskelle, der er mellem muslimske grundopfattelser og vestlige ditto. Jeg ser ganske enkelt intet begrundet håb om at et bæredygtigt kompromis kan stables på benene uanset hvor fleksible, parterne så end stille op til en dialog.

Fleksibilitet har Vesten gennem mange år vist en udpræget vilje til, mens den vilje har været og er totalt fraværende hos mange af de toneangivende medlemmer af den muslimske civilisation.

Det er derfor nok mere et spørgsmål om at vi her i Vesten indtager den samme ufleksible vilje som modparten og helt og holdent afviser at skære flere lunser af salamien - konkret udmøntet i, at vi bastant forlanger en total assimilation fra muslimske indvandreres side i form af, at disse helt skal give afkald på deres kultur og religion og ubetinget antage vestlige værdier eller forsvinde fra vore områder af kloden.

Dette indebærer, at Vesten nødsages til at foretage revurdering af begreber som menneskerettigheder, tolerance, mangfoldighed og mindretalsbeskyttelse.

Menneskerettighederne bør indskrænkes til kun at omfatte mennesker fra områder af verden, som reelt hylder disse; det vil i praksis sige den vestlige civilisations områder.

Tolerance bør ikke udvises overfor mennesker, som overfor vore værdier udviser dyb intolerance og afvisning.

Den vestlige verden bør indse at mangfoldighed ikke i alle tilfælde er efterstræbelsesværdigt, men udelukkende kan udfoldes forholdsvis gnidningsfrit mellem mennesker, som deler en stor del af nærtliggende grundbegreber.

Mht. mindretalsbeskyttelse bør denne ikke omfatte grupper, som hovedsageligt afviser vore værdier.

Og så skal Vesten ikke mindst forlade den syge tankegang om at (specielt) muslimer er ofre for overgreb fra flertallets side. Hvis muslimer er ofre er det udelukkende ofre for deres egen totalitære religiøst-politiske ideologi, som ligger nærmest så fjernt fra vestlig livsopfattelse, som tænkes kan.

Til dette: Tvivler du på FN-ideologien om harmoni, tolerance og afskaffelse af had, drager du verden i tvivl og står ganske udenfor er blot at sige at det er den FN’ske ideologi, som gennem de seneste 20-25 år er stået af verden og nu fremstår som gennemhullet, virkelighedsfjern og utopisk på ethvert plan.

Ønsker man anskuelighedsundervisning i vore politikeres naive eftergivenhedspolitik kan Morten Uhrskovs “Et delt folk” kraftigt anbefales. Her er ordret gengivet, hvad en hel del politikere og godhedsindustrialister har udtrykt af vrøvl om udlændingepolitikken og dens følger gennem årene. Og det er slående hvor ofte deres udtalelser er blevet til skamme af udviklingen blot få år senere. Dette gælder ikke mindst, men mest udtalelser fra venstre side af det politiske spektrum.

@ Niels Beyer

Men hvad er den 3 mulighed?

I yderste fald våbenmagt, naturligvis. En udvej, som bestemt ikke bør afvises.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 26. apr 09 kl. 09:34

@ Lars Buhrkall

Det kan de godt nok ikke være bekendt [at modsige islammodstanderne], alle de kulturradikale Politikenlæsere, og hvem de ellers er.

Nej. Det kan de ikke være bekendt.

Men mest af hensyn til sig selv og deres efterkommere.

For de luller sig selv i søvn til en falsk melodi og risikerer at vågne op til et uhyggeligt mareridt en skønne dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, Middelfart | Skrevet: 26. apr 09 kl. 12:33

TORBEN PEITERSEN,2200 N 24.april kl. 14:22

Angående det at stoppe med at nedrakke eliterne .

Må jeg tillade mig at henvise til et interview i WA som Klaus Rothstein står for

http://www.rothstein.dk/2009/en-maskulin-fantasi/

Dette interview er forøvrigt under kærlig behandling på Uriasposten.net

Begejstringen for kultur-og journalistforskers Bolette Blågaard´s tanker kan ligge på et meget lille sted.

Og den ” nedrakning” hendes tanker udsættes for er ikke malpalceret, vil jeg mene.

For afstanden mellem eliternes meninger og holdninger til almindelig sund fornuft er ved at skulle regnes i Lysår.

Og det er noget møg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, Middelfart | Skrevet: 26. apr 09 kl. 13:18

Den kulturkamp den Islamiske ideologi fører mod de ikke-islamiske lande, primært de vestlige, er nutidens form for Jihad.

Den blev udviklet for år tilbage af The Muslim Brotherhood i samarbejde med deres chefideolog, Sayyd Qutb, ham som selv egypterne fandt så voldsom, at de hængte ham.

Nutidens Jihad omhandler bl.a. områder som :

uddannelse, kultur, demografi, økonomi, institutioner, medier, finaciel, kriminel, proces-og retstrætte, bølle-og bandit(u)væsen.

Jihaden siver ind alle vegne og på alle niveauer og udføres bl.a. af muslimske bøller på gaden, af finansverdens muslimer og af Broderskabets Topdogs med al-Qaradawi i spidsen, samt af de rettroende der efterhånden kan findes indenfor næsten ethvert område i de vestlige samfund.

Hvad vi kan stille op overfor dette er i første omgang at erkende hvad det er der foregår, nemlig at det er den 3. Jihad mod Europa der er i sving.

Men at skulle få den erkendelsen offentligt frem hos f.eks. EUs politikere kan ganske enkelt ikke lade sig gøre, idet dette vil være ødelæggende for de projekter som EU er i omdrejninger med i forhold til de arabisk-islamiske Middelhavslande.

At Europas landes fremtid netop p.g.a. disse projekter bliver mere eller mindre overhændet til de millionvis af unge mennesker i disse lande DET må europæerne finde ud af via erfaringerne der skal høstes efter år 2010 og frem.

Eurokrater har ikke besværliggjort livet for dem selv ved at oplyse europæerne om, hvad det er for projekter de har forlængst har sat igang og ej heller om de sandsynlige konsekvenser af disse projekter.

Først for ikke ret lang tid siden - efter at projekt Euromed var sat på skinner- begyndte man at kunne hente oplysninger hos EU via nettet om dette EuroMediterranien projekt.

Hvilken ubehagelig overraskelse !

Jeg kan ikke beskrive det voldsomme ubehag jeg fik, da jeg første gang læste om Euromed.

Og jeg undres til stadighed over hvor utrolig hensynsløst projektet er overfor europæerne ! - og hvilke enorme summer det har kostet os og som dette kommende PARTNERSKAB med disse lande fortsat vil koste de europæiske befolkninger.

Hvis folk rundt omkring i Europa vidste hvad der årligt overføres af EUR til disse lande ville der lyde rasende protester!

For alt imens europæerne får svære og svære ved at få dagligdagen til at hænge sammen, økonomisk som menneskeligt, overføres fortsamme de samme enorme summer, dog reguleret opad, år efter år.

At vi finder os idet tror jeg hænger sammen med, at folk i det store og hele ikke aner en kæft om dette.

HELLER IKKE OM DETTE, jvf. de manglende udlændingetal fra Rønn.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 27. apr 09 kl. 12:22

Du forbarmende en “kulturberigelse”. :-(

http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3247926%2c5%2c2

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esben Agersnap, New Delhi | Skrevet: 28. apr 09 kl. 06:59

Peter H.

Naturligvis er jeg uenig med Jalving.

Men som jeg jo netop skriver kan jeg godt anerkende at f.eks. Morten Uhrskov (som jeg ogsaa som regel er dybt uenig med) bruger sin blog til at fremkomme med egentlige argumenter og aarsagssammenhaenge, som kan vendes og efterproeves i en debat. Og han tager sig endda tid til at forholde sig til kommentarerne. Den slags foeler Jalving sig tilsyneladende haevet over.

Men Peter H. hvor er kernen i argumentet ovenfor, kan du ikke lige forklare mig det? Jeg ser masser af postulater om dit og dat, men ingen argumentation som bakker postulaterne op - vi forventes bare at acceptere dem, f.eks. “der er en bloed jihad som er mere farlig end den haarde” eller “muslimer er i en offerolle”. Jeg accepterer ikke uden videre disse paastande og der er absolut intet i Jalvings indlaeg, som fortaller hvorfor jeg skulle.

Og dermed opnaar Jalving lige praecis at indlaegget (som stort set alle andre paa hans blog) ikke tjener noget formaal. De som er enige med ham er stadig enige og dynger ham til med ros, men intet har flyttet sig. Naar jeg har laest Morten Uhrskovs blog har jeg faaet noget spaendende nye perspektiver af den ene eller andet art. Her? Ingenting, overhovedet. Saa det er mig aldeles besynderligt at JP vil betale Jalving for indlaeg som ville passe bedre ind paa liberator.dk eller uriasposten - men dem om det.

Og, jo tak det gaar skam fint i New Delhi. Ellers var jeg her jo ikke. Indien har set utrolig mange etniske konflikter, men har i det store og hele magtet at hele saarene og komme videre. Ellers ville det naeppe fungere. Jeg arbejder sammen med mange dygtige kollegaer baade hinduer, sikher og muslimer - og de er faktisk slet ikke saa farlige endda.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esben Agersnap, New Delhi | Skrevet: 28. apr 09 kl. 08:33

“Verden er blevet unilateral. Tvivler du på FN-ideologien om harmoni, tolerance og afskaffelse af had, drager du verden i tvivl og står ganske udenfor. Politik er blevet et manikæisk spørgsmål om at være for eller imod. Den europæiske elite er for. De umoralske masser uden almen dannelse er imod, og skal rette ind, og gør de det ikke frivilligt, så skal de tvinges.”

Hvem er det i oevrigt, der her tildeler sig selv i offer-rollen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esben Agersnap, New Delhi | Skrevet: 28. apr 09 kl. 13:30

h vind,

Jeg vil gerne slippe for at tages til indtaegt for alle mulige besynderlige holdninger om, at pakistanske fundamentalister har min velsignelse. Det ville vaere fint hvis du kunne forholde dig til de ting jeg rent faktisk siger, ikke alle mulige fantasier om, hvad du tror mine holdninger er.

Derudover tror maaske du skal forholde dig lidt en smule kritisk til f.eks. indiske kvinde du har talt med. Er der visse problemer med forfoelgelse af minoriteter i Pakistan? Ja.

Men Indien kan bestemt ikke sige sig fri for helt tilsvarende problemer. F.eks.har man set en del forfoelgelse af kristne paa det seneste, f.eks. i delstaten Orissa. Her er det ekstremistiske HINDU-grupper, som angriber de kristne, som svar paa disses forsoeg paa at konvertere lavkaste-hinduer til kristendommen - fulstaendig uden muslimsk indblanden. Skal det nu ophoejes til at Hinduismen er en “farlig” religion?

Skulle vi ikke bare snakke om farlige individer, uanset om de foretager deres tosserier i hinduismens, kristendommens, islams, buddhismens eller joededommens navn?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 29. apr 09 kl. 14:24

Kloge ord fra Niels B.

Eftertanke er nok et godt ord at bruge her.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 29. apr 09 kl. 14:26

Det gælder naturligvis også de, der er blevet begavet med en “Flexibel intelligens”…nuff’said

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Dellgen, 3500 Værløse | Skrevet: 3. maj 09 kl. 00:11

Apropos journalisme: http://en.wikipedia.org/wiki/World_Press_Freedom_Day

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP BLOG , | Skrevet: 8. maj 09 kl. 15:05

[...] så afgørende ting, nemlig landets tiltagende kulturelle forvirring, som også Melanie Phillips peger på, idet en kombineret frygt for og uvidenhed om politisk islam ser ud til at have lammet den [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
Skriv en kommentar [Regler]
Fornavn*
Efternavn*
Adresse*
By*
e-mail*
Telefon**

*
For at sikre kommentarerne imod spam, beder vi dig venligst skrive ordet du ser i billedet til højre.

Anti-Spam Image



* Skal udfyldes.
** Valgfrit.
Kun fornavn, efternavn og bynavn vises på sitet.
Kommentarer uden korrekt navn fjernes.
Når du kommenterer, accepterer du JP Mediers vilkår

Annonce:





Ja, Løkkegaard er kendt for at være kendt - og absolut intet andet. Og alligevel fandt danskerne det nødvendigt at stemme ham ind! Det næste Læs mere
Det upassende her er vel, at Jyllandsposten betaler for, at Mikael Jalving på meget kedelige vis falder over alle andre kendte personer, undtagen Læs mere
Maria Due, Jurister inddrages vel primært, fordi journalister stiller dem spørgsmål. Mit indtryk er i øvrigt, at EU heller ikke prioriteres Læs mere
Maria Due, Aarhus skriver
29.07.10 23:31
Hans Lembøl. Heller ikke jeg kan mindes noget lignende, og jeg ser de samme tendenser omkring mig i mange andre sammenhænge, en underlig Læs mere
Der er efterhånden ikke én politiker, som jeg har tillid til. Enten fusker de med skat, bopæl og/eller andet med henblik på personlig vinding Læs mere
   

Afstemning
Hvem ville du stemme på, hvis der var valg i morgen?

Vis resultat af afstemning

Loading ... Loading ...


Arkiv

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Email: jp@jp.dk