Profil

Mikael Jalving går i kødet på høj som lav, unge som gamle, blå som røde, levende som døde, imamer, kyllinger, kulturpaver og andre skabninger i Danmark og den omkringliggende verden

Baggrund:
Historiker og kommunikationsrådgiver

Andet:
Forfatter til bl.a. Absolut Sverige (2011), Mig og Muhammed (2010) og Magt og ret (2007)

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Frontalt

Skrevet af Mikael Jalving

Obama som svensk blondine

Dato: d. 10.06.09, 11:16
Af: Mikael Jalving
Emner: , ,

Kære Barack Obama.

Du har lige været i Cairo og holde en tale, der efter sigende rakte ud efter alverdens muslimer. Det var i hvert fald det flinke budskab i de europæiske mainstreammedier. Fint nok. Men mener du virkelig, sådan som antydet her på sitet, at kvindeundertrykkelse ikke har det fjerneste med islam at gøre?

Hvad så med kvinder i Sudan, Somalia, dele af Afghanistan, i Saudi-Arabien eller i de sharia-dominerede provinser i Pakistan?

Er du blind, Obama, eller lader du bare som om? Er du simulant – eller mangler du den helt elementære evne til at se verden i øjnene?

Noget kunne tyde på det. Hør f.eks. her, hvad præsidenten for verdens største supermagt har at sige om det berygtede tørklædespørgsmål:

“I reject the view of some in the West that a woman who chooses to cover her hair is somehow less equal.”

Hvad er det egentlig, præsidenten siger her? Ja, han siger det, som kun de mest reaktionære imamer og religiøse indpiskere siger i moskeerne i de europæiske hovedstæder fredag efter fredag. Præcis dette: At man ikke skal kritisere forekomsten af tilslørede kvinder – eller mændene bagved. Tilslørede kvinder er ærbare. Desuden vælger de det jo selv.

Hvorfra véd Obama det? Har han spurgt dem alle? Talt med deres mænd? Talt med deres familier? Eller udspurgt de unge mænd, der overvåger, at de unge kvinder nu også gør, som der står i Koranen?

Næppe. Hvorfor taler præsidenten så alligevel sådan? Tror han, vi er imbeciler? Hvorfor forsimpler han spørgsmålet om tørklæder og ligestilling, så det knap nok giver mening? Tja, han er jo politiker – så prøv engang at gæt…

I Cairo sagde Barack Obama ligeledes:

“It is important for Western countries to avoid impeding Muslim citizens from practicing religion as they see fit – for instance, by dictating what clothes a Muslim woman should wear.”

Nej, det er rigtigt, Obama. Vi kan eller bør måske ikke diktere det – selv om det ser ud til at gå fint i de franske skoler, hvor alle religiøse symboler er forbudt af hensyn til princippet om sekularisme i skolen – men der er absolut ingen grund til at være lige så naiv som en svensk blondine.

Er tørklæder hellige? Åbenbart. For Obama, ligesom for mullaherne. Vi må ikke behandle eller reflektere over tørklædets betydning, hverken kønspolitisk, sociologisk eller magtpolitisk. Kvinder vælger det jo selv. Det siger Ahmadinedjad og nu også Barack Obama.

Hvis sidstnævnte er slave af noget, så er det troen på frihedens primat i enhver kultur. Sig mig enagang: Hvor naiv og amerikansk kan man blive, Mr. President?

Men kære verdens mægtigste mand: Hvem vil være kvinde under islamisk lov? Det er ikke mig, der spørger, men den modige Yasmin Alibhai-Brown i The Independent – og optrykt i Information.

Hun fortjener et svar, synes jeg – inden du skal til Cairo og blamere dig næste gang.



Kommentarer
Viggo Christensen, 2700 Brønshøj | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:02

Er svenske blondiner naive? Hvor har du det fra?

En ret nedsættende og fordomsfuld bemærkning, som kendetegner din meget trættende aggressive stil. Forleden i dr2 røg du så langt ned under gulvbrædderne, at jeg måtte slukke. Du afsporede hele debatten, ikke med ord, men med din lidet usympatiske facon

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Rasmussen, Århus | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:46

Obama sagde formentligt ikke noget om omskæring, tvangsægteskaber, æresdrab, ulighed m.m. Det ville nok være for ubekvemt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:51

Hvorfor stille sig så dum og forarget an Viggo Christensen, er du ude på at afspore debatten? Jalving forsøger at lokke folk til med en overskrift, og det plejer at virke. :-)

Nu handler dette jo om Obama, så jeg går rask videre, for hvor er det trist, at han forsøger at bombe os tilbage til start. Vi er kommet meget længere i den europæiske islamdebat, og Obamas enfoldige fredsmægleri er under den standard, jeg havde forventet af USA’s præsident. Der findes jo mange amerikanere, som kunne have vejledt Obama, så at han var sluppet for at gøre sig selv til grin med billigt lir for muslimsk forfængelighed.

Muslimer respekterer ikke svaghed, og der er ikke grund til at tale ned til dem, som om de er forfængelige og hjernedøde. Det handler i alle tifælde om magt.

Om ikke andet kunne Obama have henvist til de FN-rapporter, som arabere har udarbejdet om arabere, og hvor konklusionen er, at de arabiske landes mangel på udvikling kan henføres til specielt to forhold:

Kvindernes undertrykkelse og en almen arabisk tradtion for ikke at ville påtage sig ansvar for sine handlinger/mangel på samme.

http://arabstates.undp.org/subpage.php?spid=10

Kritik tåler man jo heller ikke blandt muslimer, det kan der føres talrige beviser for. Sørgeligt nok, for er der noget, vi har stor tillid til i Vesten, er det jo konstruktiv kritik, og derfor er der også mange, der stadig ikke har fundet ud af, at de ikke kommer nogle vegne med “dialogen” - eller “diagløgnen” som den kvikke blogger Hodja engang døbte den.

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:53

Du har ret, når du mener at Obama nok rækker hånden lift for langt frem, men han er ingen super-apologet som George W. Bush var.

http://muslimrepublicans.net/Article.asp?ID=164

Husk på konteksten. Bush sagde sin mest apologetiske linier, mens ligene stadigvæk lå begravet under det kollapsede WTC.

Ligeledes må vi huske på at det var John McCain som midt under valgkampen spontant og uden anledning erklærede at han beundrede Islams principper: I admire the Islam. There’s a lot of good principles in it.

Obama blev en tand for apologetisk i Cairo, men han var klart at foretrække frem for den største Islam-apologet i vestens historie (George W. Bush) og jeg har ingen grund til at tro at John ‘I admire the Islam’ McCain havde været meget bedre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:54

rettelse: “dialøgnen”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
allan jørgensen, nordby | Skrevet: 10. jun 09 kl. 12:54

Så vidt jeg forstod på gengivelsen af Obamas tale pointerede han også kvinders ret til uddannelse og ligeværd. Det er dog en pointe.
At det så aldrig vil blive tilfældet under islamisk lov vil tiden vise. Men han accepterede altså ikke tingenes tilstand, som de er nu.
Og til Viggo Christensen!Hvorfor forholder du dig ikke til debatindlægget. Det er i virkeligheden dig, som har en trættende aggressiv stil. Og som du skriver om hans facon giver jeg dig ret. Jalvings stil er som du beskriver ikke usympatisk, men ganske rigtigt lidet usympatisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:03

Hello Viggo Christensen, 2700 Brønshøj

Er du så utilfreds som du lyder, hvad laver du så her?

Det er ligesom med de rettroende der ankommer til Europa/Vesten og aldrig så snart de har fået deres opholdstilladelse, eller statsborgerskab, begynder de deres togt mod værtslandene, og dets borgere, for at få disse til at ændre sig i retning af det de rettroende VIL have.

De, der er tilpasse med de 20 g stof, og de signaler dette sender, burde måske overveje om de er rejst det rigtige sted hen.

Der eksisterer, så vidt jeg husker 57 lande der er islamiske.

Og det, skulle jeg da mene, må give valgmuligheder nok til de tilslørede.

De behøver da ikke at rejse til noget Vestligt land for at komme væk fra deres eget !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Dellgren, 3500 Værløse | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:05

Nu VED vi hvor han står…

Obama: “Islam has a proud tradition of tolerance. We see it in the history of Andalusia and Cordoba during the Inquisition. I saw it firsthand as a child in Indonesia, where devout Christians worshiped freely in an overwhelmingly Muslim country. That is the spirit we need today.”

Mohbama… forvrænger og fortier sandheden!

Atlas Schrugs har en god post: http://atlasshrugs2000.typepad.com/atlas_shrugs/2009/06/obama-to-ummah-.html

Link til Mohbama´s tale: http://www.whitehouse.gov/blog/NewBeginning/

Og så er der meget der ikke kan siges med sikkerhed, om Mohbama: http://www.wnd.com/index.php?fa=PAGE.view&pageId=100613

Dog kan det med sikkerhed fastslåes hvorfor Mohbama er på “håndkys” med den Saudiske konge… (Man bider jo ikke den hånd der fodre én): http://www.familysecuritymatters.org/publications/id.1483/pub_detail.asp

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:09

Hvad verden trænger til er bestemt ikke en apolog som hr. Obama. Det var en ynkelig tale, han holdt i Cairo og det ville have været bedre om han havde holdt sin kæft.

Hvis ‘verdens mægtigste mand’ ikke tør sige sandheden om islam, nemlig at det er den ringeste af alle ringe ideologier og den giftigste af alle giftige religioner, så giver jeg ikke fem ører for den fyr.

En ny om 4 år - tak!

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:14

…og for lige at følge op på mit første indlæg i denne tråd, som jeg desværre glemte at retningsbestemme direkte til blog-ejeren:

Kære Jalving

I 8 år sad den største Islam-apologet i vestens historie i Det Hvide Hus. I 8 år sad der en mand i Det Hvide Hus, som reagerede på 9/11 ved at begynde at lefle for Islam i den nærmeste moské. Dette gjorde han på et tidspunkt, hvor ligene endnu var begravet under de sammenstyrtede tårne. Det gjorde han på de seneste 200 års mest opportune moment for en Islam-kritiker. (Dette gjorde han på et tidspunkt, hvor hans sympatiske solidaritet med arabere og muslimer var nødvendig, og derfor ikke burde været sovset ind i leflen for Islam).

Hvordan kan du se dig selv som troværdig Obama-kritiker, når du giver en Islam-apologet af en kaliber som den vestlige verden aldrig før har set (og forhåbentlig aldrig vil se igen) en total friløber?

Svar udbedes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:21

Obama har allerede vist sig som en apologet ved flere lejligheder. Og det er der også efterhånden nogen der er ved at find eud af i hans hjemland. Her er en af dem:

http://jp.dk/udland/usa/article1719615.ece

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nick McCoy Jepsen, Risskov | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:34

Det var da noget forfærdeligt sludder!

Islam har intet med kvindeundertrykkelse at gøre. Det er en kendsgerning, at profeten Muhammeds kone ikke brugte slør og ingen på hans tid gjorde det. Det er noget, der kom efterfølgende af de psykopater, der videreførte religionen og den måde, de fortolkede den på.

At de i Afghanistan og Sudan og de andre tilbagestående lande, har kvindeundertrykkelse skyldes dels deres kultur og dels at det er nogle psykopater, der styrer landet, som samtidig fortolker koranen forkert.

Det er også en kendsgerning, at der på de iranske universiteter er 55 procent kvinder og 35 procent af deres parlamentsmedlemmer er muslimer og 10 af medlemmerne er kristne og 2 er jøder.

Godt gået Obama! Tryk på den muslimske verden avler kun modtryk i form af et øget antal af ekstremister. Nu ses det også, at det iranske folk er ved at vælte Ahmedinejad og bruger Obama-inspirerede slogans som “Change! Yes we can!”

Obama gør det helt rigtige ved at række hånden ud til dem og indlede et samarbejde, der kan bygge broer og som også vil medvirke til at modernisere deres lande.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 10. jun 09 kl. 13:55

@ Nick McCoy Jepsen

Nej. Obama gør det helt forkerte. Det er jernnæven, ikke fløjlshandsken, der er brug for.

For islam og muslimer har kun respekt for rå fysisk magt - og viljen til at bruge den.

Dialog med islam er på forhånd dødsdømt for islam vil ikke dialog, men egen monolog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nick McCoy Jepsen, Risskov | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:10

@ Niels B. Larsen, Svenstrup

Jeg er desværre bange for, du ikke ved hvad, du snakker om.

I 1950 fik Iran sin første lovligt valgte, moderate, demokratiske regering efter faldet af Reza Shah. Han moderniserede landet kraftigt mens, han sad der og ambitionen var, at landet skulle være ligeså højt udviklet som vesten. Han valgte imidlertid at gennemføre reformer, der nationaliserede olien, så briterne og amerikanerne måtte betale for varen i stedet for at få den gratis, som de hidtil var vant til. Dette faldt ikke i god jord hos amerikanerne og heraf afsatte de den lovligt valgte demokratiske regering ledet af Mohammad Mosadegh og indsatte Mohammad Reza Shah som diktator, der som det første afskaffede alt hvad, der hed ytringsfrihed og styrede landet med ligeså hård hånd som Saddam Hussein hvormed, han systematisk slagtede alle, der bare tænkte en ond tanke imod ham.

Heraf avlede trykket modtryk og befolkningen var yderst trætte af, at amerikanerne havde afsat deres demokratiske regering og hyret denne tyranniske diktator og hadet mod shahen voksede massivt. Da Ayetollah Ruholla Khomeini talte imod shahen og fodrede den iranske befolkning med islamisk propaganda, som blev hilst velkommen som et alternativ mod shahens tyraniske lederstil, valgte befolkningen imidertid at følge hans opfordringer og gennemførte revolutionen.

Befolkningen fik et chok, da de fandt ud af hvad Khomeini egentlig ville, da han var blevet præsident. Han tog mere og mere magt og hadet mod ham voksede.

Den iranske befolkning var i 1990′erne godt trætte af disse tyranner og en moderat tone blev indledt fra amerikansk side, hvilket også medførte, at de fik en moderat præsident fra 1997-2004, som hed Khatami. Denne mand troede på demokrati og ytringsfrihed og der blev ligeledes rakt en udstrakt arm ud til USA, som blev vel modtaget og de islamiske dogmer blev hurtigt nedtonen med den nye præsident.

Da Bush tog magten i 2001, bredte der sig nogle anti-islamike vinde fra USA og George W. Bush kaldte den iranske befolkning for slyngler og landet for en slyngelstat, hvilket den almene iraner blev fornærmet over. Som modsvar for dette, valgte de at stemme på Mahmoud Ahmedinejad, som en modpol til George W. Bush’s anti-iranske propaganda.

Nu da Obama har rakt armen ud til Iran og den islamiske verden, står Ahmedinejad til at blive væltet og befolkningen ønsker et moderat styre, der afskaffer de islamiske dogmer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:17

Ahmedinejad er ikke den mest magtfulde person i Iran, han har et råd over sig, og det bliver siddende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bue Pedersen, København | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:19

nick mccoy.
måske du evt skulle prøve at kigge på facts?

evt kunne du se her
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/geos/IR.html

83% literacy for mænd
70% for kvinder. og alligevel skulle kvinder så være overrepresenteret på universiteterne…..

og så skriver du at der kun er 35% muslimer i deres parlaments…10 medlemmer der er kristne og endda 2 jder…i et land med 98% muslimer. du kan vel selv tænke?

du skulle måske også overveje at læse koranen
der ligger en udemærket oversættelse her.
http://etext.virginia.edu/toc/modeng/public/HolKora.html
jeg vil anbefale med at læse kapitel 4

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kære & 8216;Obama i Cairo&, | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:44

[...] Mikael Jalving fortæller fra Jyllands-Postens platform: [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:45

@Maria Due

Fuldstændig korrekt. Ahmadinejads position i det iranske magthierarki er, at han formelt er statsoverhoved, men underlagt den åndelige leder, Ali Khamenei, som benyttede fejringen af 30-års dagen for den islamiske revolution til at skamrose Irans to forbundsfæller i Mellemøsten, Hamas og Hizbollah for deres ‘vilje til at bekrige Israel og sprede den islamiske revolutions principper’.

http://www.information.dk/182257

Iøvrigt, Ahmedinejads modkandidat er absolut ikke en moderat. Obama er en naiv appeaser, der ikke har fattet hvad islam står for, (og nej, islam betyder ikke ‘fred’ mend ‘underkastelse’).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Dellgren, 3500 Værløse | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:45

# NMJ

At den selverklærede profet blev efterfulgt af personager ligeså depraverede som ham selv frikender ikke Islam…

Og at Islam´s slaver også idag udvikler på den oprindelige ondskab burde være tydeligt for enhver…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Dellgren, 3500 Værløse | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:48

For uddybning af begrebet; “Islam - fredens religion”:

http://www.thereligionofpeace.com/

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Rabin, Østerbro | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:52

Det forholder sig vel sådan, at Jalving er utilfreds med Obama’s Israel-politik, først og fremmest, og derfor går amok.

Hvor er det herligt, herligt, herligt, herligt med udsigt til en faktisk even-handed politik i det hellige land. Ikke siden salig James Baker har freden haft så gode kår.

Tjek den her:

http://walt.foreignpolicy.com/posts/2009/06/05/the_cairo_speech_round_two

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Jensen, Hellerup | Skrevet: 10. jun 09 kl. 15:06

Barrack Hussein Obama, USA’s første muslimske præsident?. I skabet godt nok, men..?
Han er lige så naiv over for Islam, som Jimmy Carter var overfor kommunismen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Højlund, Kjellerup | Skrevet: 10. jun 09 kl. 15:14

Kunne vi nøjes med at diskutere blog-oplægget og ikke alt muligt andet?

Cairo-talen var også sine steder hård kost for undertegnde, men jeg valgte at tolke den ud fra Churchills ord om at indgå alliance med Djævelen selv, hvis det kunne bekæmpe Hitler.

Med andre ord: bolden er nu på den islamiske banehalvdel, og hvis ikke snart de ofte reklamerede moderate muslimer kommer på banen, så er vi sikkert en hel del, der begynder at tvivle på deres eksistens.

De moderate kunne for eksempel begynde med at udstede en enkelt lille fatwa, der fordømmer terror i Islams navn. Jeg har ikke hørt om nogen endnu. - skulle andre vide mere, er jeg meget lyttende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kristian Møller, København | Skrevet: 10. jun 09 kl. 15:21

Endnu et pinligt unuanceret og anstrengt aggressivt udfald fra Jalving. Læseren, der vælger at læse Jalvings kritik frem for Obamas glimrende tale, må i det mindste være opmærksom på, at Jalving groft fordrejer Obamas behandling af tørklædespørgsmålet. Den halve sætning, som Jalving citerer, indgår i følgende sammenhæng:

“I reject the view of some in the West that a woman who chooses to cover her hair is somehow less equal, but I do believe that a woman who is denied an education is denied equality. And it is no coincidence that countries where women are well educated are far more likely to be prosperous (…)

I am convinced that our daughters can contribute just as much to society as our sons. Our common prosperity will be advanced by allowing all humanity — men and women — to reach their full potential. I do not believe that women must make the same choices as men in order to be equal, and I respect those women who choose to live their lives in traditional roles. But it should be their choice. And that is why the United States will partner with any Muslim-majority country to support expanded literacy for girls, and to help young women pursue employment through micro-financing that helps people live their dreams.”

Som det fremgår af citatet, lægger Obama således flere steder vægt på, at tørklædet kun er acceptabelt, hvis det vitterligt ER kvindens eget valg. Derudover adresserer Obama spørgsmålet om kvinders uddannelse og kritiserer i tydelige vendinger ethvert forsøg på undertrykkelse i denne sammenhæng.

Jeg opfordrer derfor enhver til selv at læse Obamas tale og genoverveje lødigheden af denne Jalving-citat:

“Hvad er det egentlig, præsidenten siger her? Ja, han siger det, som kun de mest reaktionære imamer og religiøse indpiskere siger i moskeerne i de europæiske hovedstæder fredag efter fredag. Præcis dette: At man ikke skal kritisere forekomsten af tilslørede kvinder – eller mændene bagved. Tilslørede kvinder er ærbare. Desuden vælger de det jo selv.”

Måske er det naivt at forvente et højere niveau fra en skribent, der har gjort det sin metier at “gå frontalt i kødet på høj som lav, unge som gamle, sort som hvid” etc. I modsætning til saglighed har frontalangreb aldrig haft nogen værdi i sig selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 10. jun 09 kl. 15:34

Kristian Møller tror åbenbart, at han er den eneste, der har læst Obamas tale.

Hvorfor tror du dog det, Kristian Møller? Jeg havde læst den, men jeg orker faktisk ikke at trække al det frem, som jeg nemt kan skyde i sænk. Talen er et spil for galleriet, og det ved man i den muslimske verden.

Ang. forventninger om de såkaldte moderate muslimers ankomst på banen har jeg kun et skuldertræk. De har haft mange anledninger og ikke brugt dem. Islam er nemlig aldrig moderat, og det kræver kun lidt læsning i Koranen at forsikre sig selv om det. Samt en erkendelse af, at muslimer ikke vil revidere Koranen. De fabler om omfortolkninger, men det er nu engang ikke alt, der kan omfortolkes, og de mange afsnit om at slagte ikke-muslimer som dig og mig kan ikke omfortolkes. “Slagtning” af mennesker er altid bestialsk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter sørensen, Vojens | Skrevet: 10. jun 09 kl. 16:00

Det var en fantastisk tale. Fremsynet og fornuftig. Ingen leflen for undertrykkelse - men akcept af en anden religion. - Men tykskalderne dukker her frem i raseri over, at det måske lykkes at få det til at fungere med 1,5 mia muslimer. Tykskalderne, som USA har taget afsekd med. MIdtvestfarmere- 3`de rangs sydstatssheriffer, KU KLUX KLAN, alle dem der misghandlede og undertrykte den farvede befolkning. Nu ser vi dem her i Danmark!!!!Forstemmende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 10. jun 09 kl. 16:12

@Peter sørensen, Vojens

“Det var en fantastisk tale. Fremsynet og fornuftig”

gider du godt lige specificere præcist hvad der var “Fremsynet og fornuftig” ved denne tale??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 10. jun 09 kl. 17:53

@ Nick McCoy Jepsen

At fremhæve Iran og gøre det land til eksponent for islam svarer til at trække en tilfældig socialdemokrat eller venstremand frem og gøre vedkommende til eksponent for den ‘typiske’ partisoldat.

Og som Maria Due skriver har den iranske præsident ikke hunds ret i sit job. Vogternes Råd sidder tungt på magten. Og de er sgutte moderate skulle jeg hilse og sige.

Jeg har opholdt mig en hel del år i arabiske lande og kan betro dig at religiøs ekstremisme mere er normen end undtagelsen i de mennesker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 10. jun 09 kl. 17:58

@ Poul Højlund

De moderate kunne for eksempel begynde med at udstede en enkelt lille fatwa, der fordømmer terror i Islams navn

Det ville være blasfemi og fatwaudstederen ville ikke leve en time længere. Koranen, som efter muslimers mening er evigt uforanderlig, opfordrer gentagne gange til at udøve terror.

Det er ren ønsketænkning at forestille sig et massivt flertal af tavse moderate muslimer, for islam er helt absolut rabiat og verdensrevolutionær i en grad så verdenskommunismen i sammenligning fremstår som et dydsmønster i fredelig sameksistens.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mikael Jalving , | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:04

@Kristian Møller:

Det, der karakteriserer Obamas tale, er balanceakt og glaseret sprog. Sådan noget kan vurderes både positivt og negativt. Du gør det første, jeg det sidste. Den første del af sætningen (“I reject the view of some in the West that a woman who chooses to cover her hair is somehow less equal) er i mine øjne, hvad jeg skrev, det var: som at høre islamisternes nysprog i København eller Amsterdam. Anden del af sætningen “but I do believe that a woman who is denied an education is denied equality” er så tilpas abstrakt, at man kun kan gætte på betydningen. Hvilken slags uddannelse? Du gætter på, at den er ment som en kritik af de herskende forhold i Mellemøsten. Jeg véd ikke, hvad jeg skal tro og er endnu mere i vildrede med, hvordan det mon blev opfattet af tilhørerne i Cairo. Det sidste kan der knap nok gisnes om.

Den anden passage, du hiver frem, kunne være fremført af en hvilken som helst mellemøstlig tyran. Prøv med Oberst Gadaffi for dit indre blik, med fuld patos: ”I am convinced that our daughters can contribute just as much to society as our sons. Our common prosperity will be advanced by allowing all humanity — men and women — to reach their full potential. I do not believe that women must make the same choices as men in order to be equal, and I respect those women who choose to live their lives in traditional roles.”

Det eneste, der står tilbage – og det anerkender jeg – er det lakoniske udsagn: ”But it should be their choice.” Disse seks forsigtige ord er det eneste sted, hvor Obama taler lige ud af posen. Godt gemt, for enden af en lang tunnel.

Resten er spin, poesi og Hollywood-lyrik. Eller med et fint ord: retorik.

@William Jansen:

Du har fat i et vigtigt aspekt og gør ret i at antyde det groteske i, at en af George W. Bush’s første handlinger efter 9/11 var at besøge en moske (!), men at kalde ham for apologet overfor politisk islam, det er nu at stramme skrue så meget, at gevindet knækker.

Bush-doktrinen, som mange kalder den, blev udviklet straks efter den tragiske og skelsættende dato. Den konservative kommentator Norman Podhoretz henviser til taler holdt den 20. sep. 2001, 29. januar 2002, 1. juni 2002 og 24. juni 2002 og fremhæver, at den Bush junior, som bestemt ikke var kendt for at have en systematisk eller ideologisk udenrigspolitik på det tidspunkt, pludselig så sig nødsaget til at formulere en. Mens omverdenen troede, de i junior havde fået en passiv kopi af Bush senior, var der snarere tale om ny version af Reagan. I stedet for en realist kom en idealist.

Det var også derfor, at Bush til at begynde med afsvor sig slægtskab med Samuel Huntingtons berømte tese om civilisationernes sammenstød (der jo var ment som en realistisk, nøgtern beskrivelse af virkeligheden, ikke et krigsråb). Bush afviste simpelthen, at islamismen repræsenterede nogen som helst form for civilisation; derfor var det heller ikke krig mellem Øst og Vest. Og rigtignok: Han inkluderede islam (forstået som religionen) i civilisationen.

Han sagde bl.a.:”The peoples of the Islamic nations want and deserve the same freedoms and opportunities as people in every nation. And their governments should listen to their hopes.” (20. sep.)

Er det apologetisk? Bush ville, hvor idealistisk eller naivt det end lød eller lyder i dag, give de muslimske befolkninger frihed gennem ”regime chance” og ”krig mod terror”. Det gik dårligere end forventet, men det er en anden diskussion.

Da jeg var så heldig at interviewe Bushs daværende taleskriver David Frum til Berlingske Tidende den 28. august 2006 kritiserede han Bush for at have været for langsom til at reagere på en fare, der havde eksisteret længe. Problemet var politisk islam. Som Frum udtalte:

”Jeg er egentlig ikke tilhænger af udtrykket ’islamofascisme’, fordi udtrykket risikerer at forvirre folk snarere end at skabe klarhed. Men når vi ser tilbage på det forrige århundredes fascisme, erfarer vi, at den netop var en ekstremt farlig reaktion på en almen bevægelse i retning af en mere moderne tilværelse i Europa, herunder industrialisering, urbanisering osv. Fascisterne ledte efter noget, der kunne give dem det nye uden at miste deres nostalgi for det gamle. På samme måde i den islamiske verden i dag, hvor man står midt i en vanskelig omstilling til moderniteten, og hvor man lider af den samme fascination af vold som under fascismen.”

Apologetisk?

Jeg tror, man skal forstå noget af Bush’s daværende og Obamas nuværende vægring ved at forstå dybden i og faren ved politisk islam, som et udslag af traditionel politisk korrekthed american style. Det er jo ikke helt tilfældigt, at PC blev opfundet derovre, hvor mange forskellige etniske grupper har levet og stadig lever side om side.

Til gengæld mener jeg dog, at Obama i sagens natur står med mere faktuel og analytisk viden om, hvad politisk islam overhovedet er for en størrelse, end Bush dengang havde chancen for. Vi véd ganske simpelt mere i dag end i 2001. Blot lader det ikke til at være sivet ind hos den venlige og veltalende præsident. Det er også det, jeg kritiserer i bloggen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørn Christensen, Holstebro | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:09

Jeg synes Obama gør et fantastisk job efter de 5 spildte år med Bush.
Det er tid for fred - og freden kommer kun hvis nogen foreslår det - og Israel må så begynde at trække sig tilbage til det område som de fik tildelt af de vestlige lande i 1948.
Besættelsen af de palæstinensiske områder er hovedproblemet og foder til den arrigskab som islamisk terrorisme bygger på.
Skab fred imellem palæstinenserne og israelerne og terrorismen i Mellemøsten har mistet sit ikon.
Og Obama er godt på vej - synd for jer som ikke kan li at se en sort kristen præsident i USA!
Han bliver stor hvis ikke nogle af de gale (her eller der) får ham dræbt inden.
Foreløbig gør I jo hvad I kan for at svine ham til - håber ikke at I får held til det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kaj Jensen, Skagen | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:29

Hvorfor er der i det hele tage nogen der gider beskæftige sig med hvad Barack Hussein Sotero Obama siger eller gør?

Manden er fuld af løgn.. Hele hans liv er bygget på en løgn..

Han lyver om sin nationalitet, - I henhold til hans farmor, er han født i en landsby i Kenya..

Han lyver om sine nære kontakter til William Ayers, lederen af 60ernes og 70ernes terrorristgruppe “The Weathermen”, - En terrorristgruppe der i 70erne bombede både politihovedkvarteret i New York City, Capiol Hill, og Pentagon.

Han lyver om sine nære kontakter til racistiske præster, den katolske Michael Pfleger og Jeremiah Wright.

Han lyver om hvem der betalte hans studier på USAs dyreste universitet.

Han lyver om sine nære kontakter med gangstere og korruptionsdømte politikere i Chicago

Han lyver om sin onkels deltagelse i befrielsen af Auswitch.. se youtube

Som et koriosum mener han også, at der er 57 stater i USA. - hvis altså ikke det var de 57 OIC stater han mente i sin berømte tale, som kan findes på youtube

Og hvorfor er venstrefløjsere forresten så “vilde” med ham? - Er det monstro “Nøøjjj en NEGER” syndromet?

Manden er IMOD abort, IMOD homoseksuelle ægteskaber, IMOPD at alle amerikanere har krav på offentlig sygesikring, og FOR dødstraf.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørn Christensen, Holstebro | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:40

Hvad sagde jeg: Svineriet er begyndt og det vil fortsætte til I har taget livet af ham og fået en af de sædvanlige superrige hvide overklassepræsidenter tilbage!
For dem kan I li!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:50

@Jørn Christensen, Holstebro

“Besættelsen af de palæstinensiske områder er hovedproblemet og foder til den arrigskab som islamisk terrorisme bygger på.
Skab fred imellem palæstinenserne og israelerne og terrorismen i Mellemøsten har mistet sit ikon.”

Tror du virkelig, at problemet med islamismen er ude af verden hvis Palæstinenserne får deres egen stat?? Behøver jeg minde dig om, at Israel i 2004 trak sig helt ud af Gaza, hvorefter Palæstinenserne omdannede det til en base for angreb ind i Israel. Iøvrigt, tror wahabismen dør fordi Israel trækker sig ud af vest-bredden?? Tror du Osama Bin Laden og andre militante islamsiter nedlægger våbenene?? I så fald har jeg en bygning inde i købmagergade jeg gerne vil sælge dig. Den høj og rund og du skal få den for en billig penge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kaj Jensen, Skagen | Skrevet: 10. jun 09 kl. 18:52

Ked af det Jørn fra Holstebro, men fakta er nu engang fakta..

Men bare rolig. Folk får nu engang de politikere de stemmer på, og det er der heller ikke noget at gøre ved.

Med hensyn til superrige overklassepræsidenter må du mene på J.F. Kennedy, som vistnok var den sidste af den slags.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørn Christensen, Holstebro | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:03

Lyder interessant med den bygning i Købmagergade - kan jeg få den på afbetaling - min bank vil kun låne ud til dem som hedder Bagger og jeg hedder desværre Christensen.
JFKennedy var ganske vist en superrig overklassepræsident men han var jo katolik så ham kan I nok heller ikke li!
Bush-dynastiet mangler da vist heller ikke noget???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Krogsten, Lunderskov | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:21

Der er 2 scener der har brændt sig ind i min hukommelse.
Den ene er George Bush der skamroser islam, kalder det fredens religion og mere af den slags, og talen og kropssproget virker indstuderet. På forreste række sidder Condoleeza Rice og nikker anerkendende.

Den næste er Tony Blair, der stærkt svedende og med et kropssprog og mini-mimik der helt tydeligt viser at det her bryder han sig slet ikke om, står og skamroser islam, frakender det enhver andel i terrorisme, påstår at der ikke findes et ondt ord i koranen, og siger at det er en religion vi alle burde tage til os og lære af.

Hvem tvinger dem til at sige det? Er det prisen for forholdsvis stabile olieleverancer? Hvis det er tilfældet, så skal vi have a-kraft i morgen, indtil vi finder på noget mere langtidsholdbart.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kaj Jensen, Skagen | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:22

@ Jørn fra Holsterbro

Jeg kan da godt lide Kennedy, det var jo ham der sagde:

“Tilgiv dine fjender, men glem aldrig deres navne..”

Han sagde også:

Lad enhver nation vide, at hvad enten den ønsker os godt eller ondt, vil vi betale enhver pris, bære enhver byrde, møde en hver modgang, støtte enhver ven og gå imod enhver modstander for at sikre frihedens succes..

Forresten vil du da vel ikke kalde Bush familien for overklasse.

Hvis man skal tro dine meningsfæller udi i politik, er der snarere tale om underklasse. - Og superrige - set med amerikanske øjne - var de bestemt heller ikke!

Men derimod var John Kerry superrig - eller ihvertfald var hans hustru - og han blev da ikke præsident.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:31

@Peter Krogsten, Lunderskov

“Hvem tvinger dem til at sige det?”

Udsigten til en ‘konsulent-tjans’ til et par millioner petro-dollars om året formoder jeg. De skal jo tænke på livets ophold efter den politiske karriere er forbi. Såvidt jeg husker har ihvertfald både Bill Clinton og Jimmy Carter en sådan ‘tjans’, (og sikkert mange andre afdankede vestlige politikere).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kaj Jensen, Skagen | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:33

Peter Krogsten, Lunderskov
Der er 2 scener der har brændt sig ind i min hukommelse.
————–

Og hvis du glemmer dem, så har jeg klippet begge scener sammen, og lagt dem ud på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=YmecE91l4JY

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 10. jun 09 kl. 19:44

Mikael Jalving

Du skriver i et svar til William Jansen: “…Bush til at begynde med afsvor sig slægtskab med Samuel Huntingtons berømte tese om civilisationernes sammenstød..”

Må jeg af ren nysgerrighed spørge hvad du selv mener? Er vi i forstadierne til et “civilisationernes sammenstød”?

Når jeg spørger er det ikke for at blive be- eller afkræftet i mine egne holdninger. Jeg er klar over at Huntingtons teser indeholder begrundelser, som siden offentliggørelsen i 1997 ikke stemmer nøjagtigt overens med den udvikling som har været siden. Ikke desto mindre synes jeg at se en global udvikling meget i tråd med den han beskrev.

Hvad er din vurdering af udviklingen?

Hvis du ikke ønsker at svare, er det også i orden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 10. jun 09 kl. 20:24

@ Henrik Kristensen

Er vi i forstadierne til et “civilisationernes sammenstød”?

Nej. Vi er midt i det. De vestlige politikere har blot ikke opdaget det endnu. :-(

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 10. jun 09 kl. 20:41

Niels B. Larsen, Svenstrup J

Ja, Niels måske har du ret.

Jeg synes nu det kunne være interessant at høre Jalvings vurdering, da jeg anser ham for at være en af de få tilbageværende meningsdannere som ikke er “købt” af politiske eller økonomiske interesser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jun 09 kl. 21:17

@ Jalving, du skriver: Obama i sagens natur står med mere faktuel og analytisk viden om, hvad politisk islam overhovedet er for en størrelse, end Bush dengang havde chancen for.

WJ: Faktuel viden? Bush manglede faktuel viden? Bush vidste at en islamisk bande havde kapret fire fly, banket to ind i WTC, en ind i Pentagon og en tredje ned i en mark. Det er faktuel viden så det batter og ligene skulle tælles i tusind-tal? Hvad havde Bush mere brug for at vide?

Med den ubestridelige viden som baggrund, så gik han ind i en moské og begyndte at lefle for Islam.

Han vidste at der var lig som lå under de endnu varme murbrokker, og at forbrydelsen var begået i Islams navn. Det var det mest opportune øjeblik for Islam-kritikken siden masse-mediernes opfindelse, og derfor et mest opportune øjeblik for Islam-kritik nogensinde.

For at omskrive dit eget indlæg:

Er du blind, Bush, eller lader du bare som om? Er du simulant – eller mangler du den helt elementære evne til at se verden i øjnene? … Hvorfor taler Præsident Bush sådan? Tror han, vi er imbeciler?

George W. Bush er og var den største Islam-apologet i den vestlige verdens historie. Når du forsvarer ham med henvisning til manglende faktuel viden, så er du dybt utroværdig. Hvis det store brændende hul i jorden i New York ikke var et fakta, hvad var det så? En teoretisk konstruktion? Svar udbedes.

Jalving, du har fuldstændigt ret i at Frum ikke er apologet. Jeg ville aldrig påstå noget sådant om ham.

…og ja, PC spiller en enorm rolle, men hvis du vil give super-apologeten Bush en friløber på den baggrund, så bør du gøre det samme med Obama.

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jun 09 kl. 21:24

Iøvrigt kan jeg se at mit blog-indlæg om denne artikel bliver pinget her, men ikke omformert til et link.

Det betyder at I har en kommentar der er totalt ubrugelig.

Kære & 8216;Obama i Cairo&, | Skrevet: 10. jun 09 kl. 14:44

Man kan ikke klikke på den for at se indlægget, og der er kun inkluderet en halv sætning i kommentatorsporet.

Jeg foreslår at I enten vælger den ene eller den anden løsning, afviser ping fra eksterne blogs eller inkluderer et link.

…og nu en skamløs pimpen af føromtalte indlæg:

http://bohemianrhapsody.dk/2009/06/10/k%c3%a6re-obama-i-cairo-kritikere/

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mikael Jalving , | Skrevet: 11. jun 09 kl. 13:08

@ William Jansen: ”George W. Bush er og var den største Islam-apologet i den vestlige verdens historie.”

Den lader vi lige stå et øjeblik. Eller måske skal vi lade den ligge helt. For jeg kunne godt komme på et par, mildt sagt, mere oplagte kandidater til det skudsmål. Desuden kunne jeg godt komme på et par andre mere oplagte emner, hvis den foregående præsident skal kritiseres – lad mig her nøjes med to: At have gældsat landet mere, end det vel nærmest var muligt at forestille sig – på rekordtid, tilmed. At have påbegyndt en krig i Irak og erklæret den for vundet – uden at have en plan for, hvordan fortsættelsen skulle være.

@ Henrik Kristensen: Civilisationernes sammenstød? Ja, det ser unægtelig sådan ud. Huntington var forud for sin tid. Nu er han død, men vi lever i hans periode og kan jo ikke trylle de principielle og konkrete modsætningerne væk. Hvad vi så skal gøre ved det hele, det er et åbent spørgsmål. Hvad jeg ville fremhæve med referencen var blot, at Huntington ikke var neo-konservativ (idealistisk), men snarere gammel-konservativ og realistisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 11. jun 09 kl. 13:26

Mikael Jalving

Jeg takker for kommentaren.

Jeg ved godt at referencen kun var perifer i forhold til hele indlægget. Jeg synes dog det var en vældig interessant detalje at Bush skyndte sig at afsværge slægtskabet med Huntington efter 11/9 2001, for hvis moderne historie kan lære os noget, så må det være at man bør være på vagt når politikere benægter problemers sammenhænge eller eksistens.

Igen tak for svaret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Blogs: Borgerligt vagtskifte , | Skrevet: 11. jun 09 kl. 13:47

[...] at Obama rosværdigt undlod at sidestille islam og kvindeundertrykkelse. Mikael Jalving mener derimod, ligesom JP’s leder, at Obama desværre undlod at forsvare [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 11. jun 09 kl. 14:29

@ Jalving:

Jeg konstaterer at dit seneste indlæg i kommentatorsporet er fuldstændigt blottet for modargumentation, men blot en erklæring om at du er uenig i mit udsagn.

Jeg konstaterer tillige at du ikke viser vilje til at trække dit udsagn om at Bush’s leflende apologi til dels skyldes manglende faktuel viden, på trods af let tilgængelig faktuel viden om fire kaprede fly, en masse lig og et stort brændende hul midt i New York City. Bush manglende faktuel viden - mig i r….

Jeg erklærer på denne baggrund at du befinder dig i et forklaringsunderskud i forhold til, hvorfor du lige netop i 2009 er kommet rendende som en af ‘de sidste dages hellige’ til kritikken af amerikansk Islam-apologi.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders And, Andeby | Skrevet: 11. jun 09 kl. 14:51

Reutzaus Bureau
d 11.07,2009

USA’s præsident Barack Hussein Obama’s historiske tale i Cairo synes at have løst, hvad den tidligere israelske premierminister Ehud Barak nu kalder for “Den store Mellemøstlige forvirring, og dens tåbelige gamle religiøse fejde.”

“Nogle gange er det nødvendigt med nye øjne, når man skal se på problemer.” sagde den israelske leder, da han vandrede gennem Gaza-striben på vej til det nye palæstinensiske hjemland for at indtage en uformel brunch med lederne af Hamas og Fatah. “Præsident Obama havde ret. Vi ønsker alle de samme ting. Vi har alle fælles værdier. Vi tilbeder alle den samme Gud. At jeg ikke har indset dette før nu, får mig til at føle mig som et fjols.

I Iran hilste præsident Mahmoud Ahmadinejad Obamas opfordring til dialog uden forhåndsbetingelser velkommen

“Det ser ud som om jeg til tider har været lidt urimelig, ja endda en smule opfarende og diktatorisk.” sagde den angrende iranske leder. “Men efter denne tale, føler jeg, at mine øjne er blevet åbnet. Hvordan kunne jeg dog undgå at se alle de fælles grundlag, vi deler med USA og Israel?

Og han sluttede “Jeg må ha’ inviteret Barack til Iran, og se at få ham fortalt, at Irans nukleare ambitioner selvfølgelig kommer langt efter vore ønsker om sandt broderskab og samhørrighed. Og MON ikke jeg skylder disse jøder en stor undskyldning? ”

Efter Obamas tale, bebudede lederene af det ene arabiske monarki efter det andet, at der var seriøse planer om at afholde demokratiske valg, løslade politiske fanger, og at give kvinder frihed til at gå i skole, til at stemme, for at klæde som de har lyst og til at lade sig opstille og vælge til politisk embeder.

Ved Klippemoskeen i Jerusalem, flokkedes jøder, muslimer og kristne for i sang at prise “den ene og sande Gud, der kendes ved mange navne, og som blot ønsker, at vi alle skal enes os komme hinanden ved. ”

Ceremonien eller gudstjenesten blev afsluttet med fællesspisning hvor alle bænkede sig om et frokostbord, bestående af skinkesandwichs, kartoffelsalat med baconstrimler, lun leverpostej, røde pølser og sød the.

Fra sportens verden forlyder det, at Barack Hussein Obama er sikker på, at Poul Nyrup Rasmussen ville vinde samtlige bjergetaper i dette års Tour de France.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Hvist, København | Skrevet: 11. jun 09 kl. 17:06

Hvem er det der er mest træt af Obamas budskab: Det er såmænd bin Laden og alle hans kompaner - for det er efterhånden vanskeligt at fremstille USA som den store Satan. Bush var bin Ladens bedste værktøj i kampen om de muslimske sjæle. Gud være lovet der er kommet mildere toner fra vores store alierede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 11. jun 09 kl. 18:26

Henrik Hvist

Tjae, jeg tror ikke du skal begynde at lovprise nogen gud FØR du har erfaret, hvad de muslimske sjæles ledere viser os, gennem deres handlinger, hvad de har fået ud af Obamas budskab.

Så læn du dig forventningsfuld tilbage og afvente begivenhedernes gang.

Muligvis får du dig en overraskelse .

Og det er jo ikke givet på forhånd, at den bliver af de mere behagelige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K. Goltermann, Zizkov, Praha | Skrevet: 11. jun 09 kl. 20:56

Man kan jo se det positive ved Obamas leflen for Islam, at hvis han også i sin resterende embedsperiode viser sig ude af stand til at modgå truslen fra Islam, så kan det jo bane vejen for en ny stærk amerikansk præsident om 3½ år, på samme måde som Carter beredte vejen for Reagan ved at være svag overfor kommunismen.

Man må så blot håbe på, at det amerikanske samfund ikke har kasseret de støbeforme der brugtes til at skabe Reagan.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria True, Århus C | Skrevet: 12. jun 09 kl. 09:03

Angående Nick Mckoy Jepsens udtalelse om, at Muhammeds kone ikke brugte slør……Hvilken een af dem - niårige Aisha, som han bare måtte have? Jeg er i øvrigt ikke fornærmet over sammenligningen med en blondine,trods mit eget blonde ydre, overskriften skal naturligvis sælge, desuden er selvironi netop et af vestens kendetegn.
Hvad angår debatten om Obama er den ligeså ensporet, som debatten om George W. Bush. Det er to sider af samme mønt. Bush gjorde absolut ALT galt, var dum, intolerant, evangelisk militant og krigsliderlig, mens Obama er klog, begavet, tolerant; en fredens og dialogens mand. Jeg er enig med Jalving i, at der i hans tale ligger kimen af noget principløst og udefinerbart (hvis det er dét, du egentlig mener, Jalving), for hvor har vi egentlig Obama, når det virkelig kommer til stykket? Veltalenhed gør det ikke alene, og hvis en amerikansk præsident nogensinde har haft et folkeligt globalt mandat, til at kunne sige tingene ligeud, er det vel Obama, trist at han ikke gjorde det…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ræder Clausen, Brabrand | Skrevet: 12. jun 09 kl. 15:27

“Obama rosværdigt undlod at sidestille islam og kvindeundertrykkelse.”

Hvad i alverden er der rosværdigt ved det??

Det er vel lige så genialt som at rose Sovjetunionen uden kritik af deres undertrykkelse af ytringfrihed og menneskerettigheder.

Men 0bama er sikkert fløjtende ligeglad med den slags.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. jun 09 kl. 15:28

@ Mikael Jalving

Du skriver:

“Hvorfor taler præsidenten så alligevel sådan? Tror han, vi er imbeciler?”

Som du selv skriver, så henvendte talen sig til alverdens muslimer - ikke antimuslimske blogskribenter i Danmark.

Obama forsøger som ny, amerikansk præsident at benytte sig af et diplomatisk sprog (d.v.s. hensynfuldt) for at skabe tillid.

Hvis det ikke lykkes - og det ingen indflydelse har på bl.a. Irans regering, så tror jeg ikke du bør være i tvivl om, at Obama vil lægge pres på den nye regering - og samtidig bede de store lande i Europa om at gøre det samme.

Til forskel fra dig, Mikael Jalving, så befinder Obama sig ikke i en antimuslimsk osteklokke.

Heldigvis.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. jun 09 kl. 15:33

@ Mikael Jalving

Her kommer din kommentar, som ‘faldt ud’ af mit ovenstående indlæg:

“Hvorfor taler præsidenten så alligevel sådan? Tror han, vi er imbeciler”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ræder Clausen, Brabrand | Skrevet: 12. jun 09 kl. 16:30

Maria, så vidt jeg ved (jeg har læst de islamiske skrifter) bar Muhammeds koner og andre kvinder ikke slør, indtil han en dag fik en ‘åbenbaring’, der befalede det. Før hans tid var de arabiske kvinder sikkert noget mere frimodigt klædt.

Ordren om tildækning kunne have at gøre med Aisha’s lille affære i ørkenen…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 12. jun 09 kl. 16:34

Problemet med Obama er, at manden er narcissist.

En fuldblods en af slagsen.

WorldNetDaily.com maj-udgaven af deres Whistle Blower befattede sig udlukkende med ovennævnte problem.

Og det må siges at være ubehagelig læsning da beskrivelsen af narcissisme i den forskellige udgaver er med.

Titlen ” Narcissist In Chief” alene giver gysen hos de, der har en smule kendskab til området.

Det er jo ikke en ubetydelig kontorstol Obama har indtaget.

Vi må håbe der ikke sidder alt for mange af samme slags på de ledende poster i EU.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ræder Clausen, Brabrand | Skrevet: 12. jun 09 kl. 17:38

Vivi, der er håb om at der ikke er flere end 27 i EU :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Aaen, Kolding | Skrevet: 12. jun 09 kl. 22:41

Kære alle.

Kommunikation må for at kunne lykkes bygge en bro til en bevidsthed der allerede er tilstede i mennesket. Det var det som Obama gjorde i Cairo. Han tog udgangspunkt i den bevidsthed der er tilstede i det muslimske samfund (hvad det så end er?) og kommunikerede effektivt og målrettet til målgruppen. Og det bør alle politkere, især danske, tage ved lære af….

Mht. talens indhold så kan araberne udmærket godt læse indenad; der ligger således en skarp indirekte kritik af at kvinder ikke får en uddannelse, fordi nogle imamer mistolker Koranen og Mohammeds ord om uddannelse. (og Jalving tror åbenbart at 12′islam som er stats-religion i Iran og wahabismen i Saudi-arabien er de eneste tolkninger af Islam) Det er de altså ikke, skulle jeg hilse og sige….

Mht. Koranen er den skrevet på old-arabisk; derfor skal alle ord tolkes og fortolkes. Man kan tolke Koranen liberalt eller konservativt præcist som man gør det med Bibelen og den jødiske Torah (talmud).
Problemet ifht. Koranen er at det samme ord kan have forskellige betydninger alt efter hvilke tegn, der står over eller under et bestemt bogstav - de såkaldte diakritiske tegn…. (og må jeg ikke erindre om at det gamle testamente også render rundt og slagter en hel masse mennesker….)

Mht. Mohammeds koner og slør er det sådan at det er disse koner, der måtte bruge slør (af egen fri vilje) for ikke at blive genkendt, når de gik på gaden, da alle ville have fat i dem, så de kunne bringe budskaber og anmodninger med hjem til Profeten Mohammed…

Og ang. den ni-årige Aisha måtte han bare ikke have hende. Hendes forældre var blevet dræbt; hun havde ingen til at tage sig af hende. Traditionen var at familien eller klanen tog sig af de her mennesker. Mohammed gjorde altså det som traditionen tilsagde ham at gøre. Mht. den evt. seksualle akt som skulle have fundet sted da Aisha var 9 år gammel, er der faktisk islamiske lærde som (nu) mener, at Mohammed først havde samleje med Aisha, da hun var 18 eller 19 år. (hvis den første plads før 1′ernes plads står tom er det vist tegn på at der skal en tier på dens plads, altså _9=19 år…)

Barack Hussein Obama sagde i sin indsættelses-tale, at han ville tale med alle, at han ville række en ud hånd til forsoning med alle, men at dem der kæmpede imod fred, forsoning og demokrati og frihed ville blive mødt med en jernnæve (sådan parafraseret). Og der er ingen tvivl om, at manden mener det…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hagemann, Rudkøbing | Skrevet: 13. jun 09 kl. 12:36

Karsten Aaen træder i sporene på apologeter som Jørgen Bæk Simonsen og Jørgen S Nielsen, men det er en håbløs opgave at tolke koranen og sunna som andet end kvindediskriminerende. Her en gennemgang af nogle centrale punkter:

citat start

“IV. I Koranens 4. Sura, vers 38 står: »Mænd er kvinder overlegne, fordi
Gud
har givet mændene forrang for dem, og fordi mændene giver dem medgift.«
Hustruens livsfunktion er derfor fuldt og helt at være et redskab til
tjeneste for familiens mænd. De må beskytte hende. For som umoden evner
kvinden ikke selv at modstå verdens fristelser.
Ugifte, kønsmodne piger nærmest lukkes inde. De er under stadigt opsyn af
familie og naboer. Først og sidst fordi det vil kaste en næsten
evigtvarende, uuholdelig skam over hele slægten, hvis nogen mister sin
mødom uden for ægteskab.
Faderen afgør børnenes giftermålsvalg. På forlaget Vega kom i 1992 bogen
»Solgt«. Forfatterinden (Zana Mühsera) redegør særdeles detaljeret for det
enorme skift, hun udsattes for, da hun som 14-årig i Yemen blev bortgiftet
til et bondesamfund. Formedelst 6.000 kroner til hendes far.
Eksempler på anden kvindeundertrykkelse er:
1) Den muhamedanske kvindekrop er ikke andet end en mark, som ægtemanden
kan behandle ganske efter forgodtbefindende, når og hvor han lyster
(Koranen, Sura 2, vers 224). Hun skal jævnligt føde drengebørn. Særligt
hvis der tidligere »kun« er kommet piger, er senere graviditeter et
angsthelvede for, at det igen skal blive det forkerte køn. En væsentlig
årsag til muhamedanismens forskelsbehandling er behovet for mange soldater
til undertvingelse af vantro folkeslag.
2) Ydmygt og føjeligt skal hun for altid underlægges ægtemandens og
svigerfamiliens - til tider tyranniske - luner og kadaverdisciplin. For der
står skrevet i 4. Sura: »Mændene har autoritet over kvinderne« (vers 34),
og at manden har ret til at slå kvinden (vers 38). Dette er hjemlen for
bl.a. den strenge magtomklamrende hustugt, som kræver at familiefaderen
undtagelsesfrit adlydes villigt og hurtigt og aldrig modsiges. Samspil
februar 1994 citerer en tyrkisk domstol for 1987-præcisionsudtalelsen:
»Kvinder skal helst have et barn i maven og pisken over nakken«. Er konens
rengøring ikke tilfredsstillende, går øje for
øje-gengældelsesretfærdigheden på at overhælde hende med kogende vand
(Berlingske 17. oktober 1991). Som de laveststående familiemedlemmer må
storfamiliens yngste hustruer vente med at spise, til de andre er færdige
med måltidet. Derfor får hun for ofte for lidt mad og kød samt anden sund
føde. Lækkerier er spist op, før hun kommer til fadet.
3) Millioner af muhamedanske piger mellem 2 måneder og 11 år rammes hvert
år af omskæring m.v. Med rustne barberblade eller lignende afskæres deres
clitoris og skamlæber (eller disse syes sammen). Formålet er, at de som
kønsmodne ikke skal tiltrækkes til udenægteskabelige forbindelser.
Barbariet er ikke direkte koranbefalet. Men dets udbredelse hænger selvsagt
sammen med Islams placering af kvinden.
11. marts 1991 indrømmede Drude Dahlerup i P1, at det da ikke var rart for
indvandrerkvinderne at blive omskårne, men - sagde hun - det er nu engang
deres kultur.
Birte Frandsen kommenterede i Information 19. marts 1991: »Ville man i
Saudi-Arabien reagere sådan, hvis derboende danske forældre sendte deres
døtre i skole iført shorts og med bar ryg?«
4) Manden kan ægte op til fire koner og derudover have så mange friller
(slavinder), han vil. Blandt Muhameds halve snes ægtefæller var Aisa den
eneste, der var jomfru ved brylluppet. Hun var ni år, da hun ægtede den
51-årige profet. Da han fem år senere i løbet af et halvt år øgede sit
hustruantal med tre, blev det hensigtsmæssigt med en åbenbaring (Sura 33)
om at skærpe kravene til isolation af gifte kvinder i forhold til andre
mænd.
5) Hvis en kone begår utroskab blot en enkelt gang, føres hun ud i en
arena, hvis publikum er forsynet med sten. Dem kaster de så efter damen,
indtil hun er død. De sidste sten kastes ofte mod hovedet, mens hun er
begravet i sand op til halsen.
6) En mand kan lade sig skille fra sin kone, hvis han har lyst. Han skal
blot råbe »talaq« tre gange til hustruen. Tidligere var formlen: »Du er for
mig som min moders ryg«.
7) Derimod er det yderst vanskeligt for en muslimsk kvinde at få
skilsmisse. Også selv om manden er notorisk koneplager.
8) Tykke bøger kan skrives om, hvordan det martrer moderens liv, at faderen
alene har forældremyndigheden over børnene. Kan eller vil han ikke have
dem, tilfalder børnene deres faders familie. Uanset at mødrenes hele liv
oftest er børnene, og at manden ikke tager sig af dem.
At disse gamle fortidslevninger stadig blomstrer belyses bl.a. af, at ingen
af de muhamedanske stater er med i det internationale samarbejde, som fra
sommeren 1991 ville tage noget af brodden ud af børnebortførelser.
9) Hans monopolrolle i familien er forbindelser til livet uden for hjemmet.
I Sura 33, 54 og 56 gives nærmere regler om kvindens udelukkelse fra det
offentlige liv.
10) Muhamedanske pigers opdragelse afspejler kvindeidealet: Ȯrbarhed,
tjenstvillighed, renlighed - samt det at være i stand til at efterkomme
mændenes ønsker - ofte før de er udtalt«, (Abenth side 78).
Det er derfor hartad utroligt, at det danske kirkeministerium (med påstået
hjemmel i ægteskabsloven), efter at have holdt stand overfor et mangeårigt
pres fra Shahen i Teheran, i 1970 autoriserede islamitterne til med fuld
juridisk gyldighed at indstifte ægteskaber på dansk jord. Indholdet - også
juridisk - af et muslimsk ægteskab er så forskelligt fra det danske, at det
kun kan opfattes som endnu et eksempel på 1968′ernes usaglige dominans.
Illustration findes i kapitel 18 og 44 om den hårdhændede brug af
familiesammenføringsparagraffen.
11) I anledning af, at en mavedanserinde fik en ægyptisk fængselsstraf for
at have danset usædeligt kommenterer Danskeren:
»Efter vore fremmedlobbyisters lovprisninger af de mange spændende ting, vi
kan labbe i os af de fremmedes sæder og skikke, havde vi ellers den
opfattelse, at mavedans hørte med til kulturberigelsen«.
12) En muhamedanerinde må ikke indgå ægteskab med en ikke-muslim. En
mandlig muslim må ikke gifte sig med en kristen eller anden »afgudsdyrker«,
uden at denne forinden konverterer til Islam. (Koranen, 2. Sura, vers 222).
Dermed er de kommende generationer sikret muhamedanismen.
Adskillige danske piger, der har ladet sig fortrylle til at gifte sig med
en muslim fortæller om, hvordan ægtemanden og Islams sande ansigt viste
sig, da de rejste ned til hans land, hvor muhamedanismen er den regerende
faktor i hverdagen. På internationalt plan er det bedst kendte eksempel vel
Michigan’eren Betty Mahmoodys filmatiserede bog »Ikke uden min datter« om
hendes ægteskab med en persisk læge. En Esbjerg-pendant skildres i B.T. 6.
og 7. juni 1994.
Disse mødres livsoplevelser svarer til, hvad man bestandigt hører i vor del
af verden. Uanset, at den patriarkalske, mandschauvinistiske
kvindefornedring endnu ikke er så synlig i den del af Vesteuropa, hvor
relativt få pioner-muhamedanere foreløbig blot er ved at skyde sig ind.
Stillet over for de mange kendsgerninger vedtog Mellemfolkeligt Samvirke 1.
april 1991 afslørende nok, at kvinders integration skal foregå »på måder,
der passer for dem i forhold til deres egen kultur og i samarbejde med
deres mænd«.

Fanatismen, hvormed rødstrømper og den slags har frigørelseskæmpet i den
sidste snes år, er unægteligt dårligt foreneligt med, at
muhamedanerbevægelsen vokser så kraftigt i Danmark. Lad da de fremmede
dyrke deres kønsrollemønster i deres land. Men ikke hertillands støde an
mod den ligestillingsreligion, som sejrede så stort i 1970′erne og
1980′erne.”

Citat fra Mogens Glistrup: De Fremmede i Landet, kap.43.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 13. jun 09 kl. 12:52

@ Karsten Aaen

Den vestlige verden er i krig mod islam, som har påbegyndt endnu en jihad mod os og har dermed sendt os en krigserklæring, som vore politikere er for naive til at opfatte for hvad det er.

Der er intet håb om fred i verden før vi i den vestlige verden erkender det faktum, tager handsken op og bekæmper islam indtil den sidste koran er smidt på bålet.

Så kort og præcist kan det udtrykkes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 13. jun 09 kl. 12:56

Og ang. den ni-årige Aisha måtte han bare ikke have hende. Hendes forældre var blevet dræbt; hun havde ingen til at tage sig af hende. Traditionen var at familien eller klanen tog sig af de her mennesker. Mohammed gjorde altså det som traditionen tilsagde ham at gøre. Mht. den evt. seksualle akt som skulle have fundet sted da Aisha var 9 år gammel, er der faktisk islamiske lærde som (nu) mener, at Mohammed først havde samleje med Aisha, da hun var 18 eller 19 år. (hvis den første plads før 1′ernes plads står tom er det vist tegn på at der skal en tier på dens plads, altså _9=19 år…)

Vås og udenomsnak, som ikke gælder ad Vandsbæk til - og slet ikke i Iran i dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 13. jun 09 kl. 14:28

Ja, Niels B.Larsen,

men du ved jo godt, at det er Nysprog der anvendes i dag, når vi snakker Islam/rettroende.

Hvidt er sort, sort er hvidt, sandhed er løgn, løgn er sandhed osv..

Det er bedrøveligt, men ikke des mindre er det sådan det foregår og så er det uanset om man er Gode Mennesker eller politikere i EU der vil fortælle deres omverden om den vidunderlige Fredens Religion og dens venlige og rare tilhængere ( eksempel: min grønthandler dernede på hjørnet ).

At kernen i Islam bl.a.består af kravene til enhver tids muslimer om at udføre Jihad mod vantro lande og underkastelse af Infidels, jamen, det er da SÅ gammeldags og har da intet at gøre med nutiden!

Det har det sikkert heller ikke det der med, at Islam er dualistisk, kvindefjendsk og delende verden op i Rene, 1. klasses mennesker og Urene 2. klasses mennesker.

Naturligvis er de Urene 2. klasses mennesker de ikke-muslimske mennesker.

Folk vil ikke se, vil ikke høre og må derfor lære pr. erfaring.

Islam skulle aldrig have haft muligheden for at slå sådan en gevaldig pælerod i Europa som den har!

Og nu kommer fra Januar 2010 så igangsættelsen af EuroMed.

Dette betyder højst sandsynlig endnu mere Islam og endnu flere muslimer i Europas lande.

Fremtiden, og det også den nærmeste, tegner til at blive rigtig, rigtig ubehagelig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 13. jun 09 kl. 16:28

TRjah Vivi… det er godt man har hovedparten af fremtiden bag sig. :-(

Men synd for børn og børnebørn, som kommer til at udkæmpe den krig vi burde have mandet os op til. :-(

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria True, Århus C | Skrevet: 15. jun 09 kl. 08:36

Det er utroligt, at man, hver gang talen falder på den ni-årige Aisha, slet ikke kan få hænderne ned i begejstring over, hvor stor en velgerning det egentlig var af Muhammed, at hjælpe det stakkels pigebarn. Løgn og latin(og jo, jeg har læst koranen, det er en del af mit studie). Forestil jer, at det samme stod i det Nye Testamente, kultureliten ville ikke kunne komme til for hinanden af bare foragt over svineriet, og det historisk kontekstuelle ville ikke blive nævnt med et ord, selvom det nærmest er det eneste man taler om, når talen er om islam.
Når det er sagt, var det egentlig ment som en ironisk kommentar over den evige tale om Muhammeds respekt for kvinder, hold nu op! Indrøm dog i stedet, at der er steder i koranen, det er svært at omfortolke, og at fortolkning ikke alene gør det, afstand må der til, just som kristne må tage afstand fra dele i det Gamle Testamente, hvor ulydige børn sættes udenfor bymuren og andre sære eksempler. Hvorfor ikke sige, ja, det står der, det var en del af dens tid forståelse, men det kan vi simpelthen ikke have i dag - Punktum.
Og tørklæderne, som Obama syntes er ok, hvis kvinderne friviligt bærer det? Hvordan ved han, om det er frivilligt eller ej? Og hvad med de tusinder af kvinder, der ville ønske, de kunne smide det, og ikke blev holdt i ave deraf af en slags moralens vogtere, hvorfor er det aldrig disse kvinder, man vil hjælpe, men kun de, der bærer det frivilligt, og altså ikke egentlig har brug for hjælp? Absurd. Når det er sagt, tror jeg at Obama kan være langt hårdere, end han hidtil har givet udtryk for. USA er stadig hans førsteprioritet, og med det det just overståede “demokratiske” valg i Iran, hvem ved?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Viborg | Skrevet: 15. jun 09 kl. 10:18

@Vivi Andersen

” Og nu kommer fra Januar 2010 så igangsættelsen af EuroMed.”

Har du et link til en kilde, hvor det fremgår at partnerlandende får de 4 grundlæggende rettigheder?

Jeg spørger fordi jeg havde et link til EU-parlamentets website for et par år tilbage, men siden er blevet fjernet. Det ærgrer mig en del, da jeg for tiden prøver at overbevise en af mine gode venner (en konservativ) om, at Euromed rent faktisk medfører et de-facto medlemskab til partnerlandende.

Forståeligt nok nægter han at tro på det. Så hvis du kunne guide mig til en relevant kilde, vil jeg være meget taknemmelig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Krogsten, Lunderskov | Skrevet: 16. jun 09 kl. 09:15

@ Hans Nielsen

Problemet med dokumentation om euromed er at det er hyllet i røgslør. Ser man på den officielle hjemmeside, får man indtrykket af at det vist er noget med kunstvanding og et universitet. Projektet har skiftet navn flere gange, hjemmesiderne skifter konstant og man får virkeligt indtryk af at nogen har noget at skjule. Der har stået meget lidt i dansk presse. Projektet der får øst-udvidelsen til at ligne opførelse af en sandkasse, er ifølge infomedia nævnt under 30 gange i dette årtusinde, og kun af kritikere som Blix, Hedegard og andre - aldrig som redaktionelt stof. Ledende danske politiker fra alle partier bliver meget tavse, når man rykker dem lidt for et svar.

Du skal have fat i papirerne fra EU’s udenrigsministerkonference i Napoli 2-3 december 2003. Her nævnes helt klart og tydeligt:
Fri bevægelse for varer, tjenesteydelser, kapital, og mennesker, til gengæld for politiske reformer.

Dette er bekræftet af Anders Fogh Rasmussen i en mail 29/8 2006.
Ser du på anna Lindh Foundations hjemmeside kan du se det geografiske omfang, det er en genopstanden af det romerske rige.
Det starter om 6 måneder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 17. jun 09 kl. 21:54

…Gad vide om det var denne “frelser” som verden tiljublede, der slap afsted med sine løgnagtigheder om “fælles værdier” i Kairo? Vil manden mon kristne muslamerne, eller vil han nøjes med at islami(n)ficerer alle vi andre, fordi han er bange for at sige “Nej tak”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge Gynthersen, Staby | Skrevet: 18. jun 09 kl. 10:25

Det kan være sundt lige at se tilbage på baggrunden for alverdens islam problemer.

Sagen er den enkle, at islam sidder på den olie som vesten har brug for. Især Europa og i mindre grad USA. Så hvilken som helst amerikansk præsident vil kysse muslimrøv. Ligesom en eu-ditto.

Det specielle ved Ohhhbama er, at han er en amerikansk udgave af en socialist, og at hans agenda er meget præget af dette. For socialisten gælder det jo om, at gøre alt ens – lige dårligt om man vil. Den konservative ved derimod, at verdens velstand kommer af forskellighed.

Det er forskellen på Bush og Ohhhhhbama.

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 9. jul 09 kl. 21:35

Hvad skete der lige med alle de seneste Jalving-indlæg?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Thomassen, Hjørring | Skrevet: 10. jul 09 kl. 07:44

Ja, hvor er de seneste Jalving-indlæg kommentar indenfor den sidst måned?. Har JP slettet dem alle sammen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jul 09 kl. 11:40

…så kom indlæggene igen. Men kommentarene er væk, pist borte.

@ JP’s blog-redaktør: Hvordan synes du selv det går?

;-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 10. jul 09 kl. 12:33

Kære William Jansen

Vi beklager de manglende kommentarer. Du kan læse mere her: http://blogs.jp.dk/hvisduvilvidemere/2009/07/10/debatten-der-blev-v%C3%A6k/

Mvh. Redaktionen

Upassende ? Klag over indlæg

 
William Jansen, Nivå | Skrevet: 10. jul 09 kl. 13:59

Okay, fair nok;

Vær lykkelig!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Glenna Conley, london | Skrevet: 27. mar 10 kl. 17:39

I received 1 st credit loans when I was not very old and that supported me a lot. But, I need the consolidation loans again.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Skriv en kommentar [Regler]
Fornavn*
Efternavn*
Adresse*
By*
e-mail*
Telefon**

*
For at sikre kommentarerne imod spam, beder vi dig venligst skrive ordet du ser i billedet til højre.

Anti-Spam Image



* Skal udfyldes.
** Valgfrit.
Kun fornavn, efternavn og bynavn vises på sitet.
Kommentarer uden korrekt navn fjernes.
Når du kommenterer, accepterer du JP Mediers vilkår

Annonce:





@ P Larsen, Århus | Skrevet: 9. feb 12 kl. 20:39 Islam er efter sigende en fascistisk ideologi baseret på ideen om overmennesker og Læs mere
John Knudsen "- ja, det lyder jo godt, men tror du virkelig på, at det sker? Hvad vil du gøre ved dem? Sætte dem i fængsel? - det er de da Læs mere
P Larsen, Århus skriver
09.02.12 20:39
@Steffen Nielsen Islam .. må hverken tegnes eller diskuteres .. du har vel bemærket hvor sure de bliver hvis pilen peger på Islam ...sure Læs mere
Steffen Nielsen Jo vi kan! Det er sket 2 gange før i europæisk Læs mere
Niels Hansen Jeg har åbenbart fejllæst et af dine tidligere indlæg. Så jeg undskylder mit forrige Læs mere
   Sorry, there are no polls available at the moment.

Arkiv
februar 2012  (2)

januar 2012  (6)

december 2011  (9)

november 2011  (8)

oktober 2011  (10)

september 2011  (11)

august 2011  (4)

juli 2011  (9)

juni 2011  (10)

maj 2011  (7)

april 2011  (8)

marts 2011  (10)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/