

Egentlig er det mærkeligt. Her gik nogle af os og troede, at det efterhånden tyndede ud i antallet af storbytosser. Ny Alliance er for længst lagt i graven, de Radikale nærmer sig spærregrænsen, finanskrisen har flyttet fokus fra det overflødige til det akutte, ligesom Hævneren fra Hvidovre har hamret en økse gennem den misforståelse, at Muhammed-tegningerne ikke handlede om ytringsfrihed, hvilket må få det til at dæmre for de sidste og sløveste knive i skuffen.
Men ak. En gang storbytosse, altid storbytosse. Faktisk virker det som om, der bliver stadig flere af dem, især på samfundets øvre trin. Overklassen af tumper vokser ganske simpelt, og der findes tilsyneladende intet middel imod det, modsat så mange andre plager som f.eks. gonorré og mæslinger.
Hør nu f.eks. mediemoralisten Karen Thisted, som skriver i Ekstra Bladet og forleden kaldte Kurt Westergaard for en kryster, fordi han fredag aften ved 22-tiden ikke løb ind i stuen med stok og på gamle ben for at hente sit barnebarn med sit ene ben i gips, før Øksemanden hakkede dem begge til plukfisk.
Meget skal man lægge øre til i Ekstra Bladet, men dette er nu alligevel det mest latterlige længe.
Med sin serviceoplysning om, at hun, Karen Thisted, “virkelig” har prøvet sig at sætte sig i Kurt Westergaards sted, og at hun med sikkerhed kan sige, at hun “ville have trukket barnet med mig, beskyttet hende med hele min krop og været fuldstændig ligeglad med, om jeg overlevede eller ej”, blotlægger hun en selvforkælet selvfedme, som må sætte ny personlig rekord.
Mere der er mere endnu. Hør madammens tilføjelse:
“Det har intet med ytringsfrihed at gøre at blive ved med at råbe op om sig selv og sine kunstneriske rettigheder, og jeg er så irriteret over, at vi danskere skal blive ved med at lide under, at Kurt Westergaard ikke kan få nok af sine fem minutters berømmelse.”
Vi danskere? Ikke mig, siger jeg bare. Karen Thisted må forveksler Danmark med strækningen langs Kystbanen, hvor hun og hendes typer formentlig sipper kølig chablis i selskab med hinanden efter endnu en slappedag i Mediedanmark, klapper hinanden på ryggen og snakker beruset om de gode gamle dage.
Karen Thisted står som antydet ikke alene. Entré Peter Aalbæk Jensen, direktør for Zentropa eller hvad han nu er. I en pressemeddelse svarer han på det sudanesiske udenrigsministeriums kritik af Susanne Biers kommende film. Filmen er en fortsættelse af Muhammed-tegningerne og Fitna-filmen, hedder det i en erklæring fra regeringen, som næppe har set filmen, der først vises til august. Udenrigsministeriet angriber derfor filmens hensigt.
Hvad svarer så denne Peter Aalbæk Jensen? At de kan rende og hoppe, disse sudanesiske sørøvere og folkemordere?
Næ, nej. På med den politisk korrekte grammofonplade, den lyder lige så smukt som et strygeorkester i DR’s koncertsal. Hør blot:
“Zentropa har altid og vil altid respektere alle religioner og alles ret til at dyrke disse religioner på egen måde.”
Peter Aalbæk Jensen fortsætter:
“Firmaet har som det eneste selskab i Skandinavien muslimske instruktører ansat og har med mange film formidlet både nuancerede og personlige film, der skildrer den muslimske verden på yderst respektabelt vis.”
Der er to muligheder. Enten fatter storbytossen ikke en kæft af, hvad der foregår såvel ude i den store verden som hjemme i den lille andedam, og hvordan den ene islamiske tyran, imam, korankyndig, minister, ambassadør, bøddel og bombemand efter den anden forsøger at intimidere danske og vestlige interesser og værdier. Eller også forsøger han bare at minimere skaden i kroner og ører ved at falde til patten ligesom Arla og Grundfos. Kære læsere, I kan selv vælge. Den ene mulighed er ikke en snus bedre end den anden.
Må jeg endelig for supplementets skyld minde om Katherine Richardson, prodekan for formidling på Københavns selvudråbte Klimauniversitet, der i anledning af nytåret fortalte Politiken, hvad der havde været vigtigt for hende i nullerne.
“At vores to drenge er blevet voksne. Den ene er fra 1988, og den anden er fra 1990 – og de er blevet den type verdensborger, som Jorden og menneskeheden har brug for.”
Tak, skæbne.
En ny type verdensborger, som Jorden og menneskeheden har brug for. Mor taler ikke blot om sine sønner, Mor taler om verdensordenen og det, der må, bør og skal komme. Stakkels drenge. Løb, løb, se at komme af sted, for hjemme venter Dommedag, og jeg kan godt forstå, hvis drenge såvel som piger bliver bange eller kommer til at tænke på 30’ernes tyske mødre, som stolt sendte deres børn i Hitler Jugend.
Men pointen er faktisk værre endnu.
Jord og menneskehed, siger Mor. Nazisterne holdt af jorden som ingen andre før og efter dem. Men hvor nazisterne satte mere pris på dyr, især schæferhunde, var det kommunisterne, der talte henført om menneskeheden. Mor Richardson slår altså to fluer med ét smæk: Hitler Jugend og Komsomol på én og samme gang.
Hvad gør mon denne forrykte udtalelse fra et ellers sikkert begavet menneske mulig?
Det er nemt at svare på. Mor er vild med klimaet og den ideologi, der knytter sig hertil, også kaldet klimareligionen, som på fire af fem punkter lever op til den definition, som den amerikanske historieprofessor Norman Cohn beskrev i sin bog om millenarisme fra de tidligste jødiske og kristne eksempler og op gennem middelalderen til Cromwells England. The Pursuit of the Millennium, hedder den, hvis seneste og opdaterede version udkom for præcis 40 år siden.
Heri fremhæver Norman Cohn fem træk ved millenaristiske sekter og bevægelser, altså sekter og bevægelser, der tænker i tusindår ad gangen og forestiller sig, at verden vil gå under og genopstå på et bestemt tidspunkt. Mange har sikkert hørt om panikken før år 1000, flere husker sikkert noget af det samme før indgangen til år 2000, hvor det bl.a. hed sig, at alverdens computersystemer ville gå ned. Klimareligionen er i familie hermed og flugter således med andre millenaristiske sekter:
De er kollektive i den forstand, at frelsen er kollektiv og kan nydes af alle troende.
De er jordiske i den forstand, at frelsen skal komme jorden og den dennesidige verden til gavn.
De er overhængende i den forstand, at åbenbaringen sker pludselig og uden advarsel.
De er totale i den forstand, at de ønsker at forandre hele den måde, livet leves på.
De er mirakuløse i den forstand, at frelsen kommer ved hjælp af overnaturlige kræfter.
Kun det sidste punkt gælder ikke klimareligionen. Denne bevægelse eller sekt, som med lynets hast er gået hen og blevet mainstream i verden af i dag, tror ikke på mirakler, men på politikere, og det eneste de to ting har til fælles er, at mirakuløse politikere er ligeså sjældne som mirakler.
Men det er også den eneste forskel. I al væsentligt er klimareligionen en ny millenaristisk strømning, som tiltrækker et nyt publikum af storbytosser og frister med genfødslen af en ny tid.
Når man betragter den nærværende tid – lige fra Hvidovre til Sudan – kan man i grunden godt forstå, at mange falder for fristelsen. Hvor forjættende at drømme sig over i en verden ved højlys dag og glemme al denne verdens elendighed.
Ha ha ha … man kan nu mene om MJ hvad man vil, men dette er en veloplagt sarkasme-dryppende svada der på en overordentlig morsom måde, udstiller hykleriet hos over-Danmarks fremmeste repræsentanter. Tak for det indlæg.
Upassende ? Klag over indlæg
Karen Thisted er IKKE “overklasse” men blot en sølle bodega-bøvs, der ikke engang kunne beholde sin klumme i gratisavisen 24timer.
Vi har i 8-9 år haft en dagsordenssættende overklasse, bestående af tre bestemte partier og et par markante dagsblade.
Disse partier og dagblade har øjensynligt opnået en ganske dominerende position, hvad angår fortolkning og definition af “sandheden” om f.eks. indvandring og integration.
Mht. Aalen, så har han jo øjensynligt ikke tænkt sig at stoppe filmen. Hvis han kunne tjene en skilling ved at sælge en sampak2, bestående af sin gamle mor og Lars von Trier, så ville han sikkert gøre det…
Upassende ? Klag over indlæg
Plus plus stjerne stjerne! Fantastisk indlæg om den uhyggelige sindssyge der breder sig blandt de intellektuelles rækker.
Jeg har intet at tilføje, jeg vil blot udtrykke min respekt for din præcision og skarphed.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg græmmes over de nævnte personer, især over Karen Thisted, og hendes ide om at fremlægge sit eget barnebarn som hakkekød for en sindssyg morders økse. Det var hurtigt og logisk tænkt af Kurt Westergård, at fange galningens opmærksomhed og få ham til at løbe efter ham, og dermed redde begges liv.
Upassende ? Klag over indlæg
Jalving på hjemmebane - i bogstaveligste forstand!
Nu er alle verdens lederes - og alle danske, politiske partiers (undtagen Dansk Folkepart)bekymring om klimaet ifølge Jalving blevet en religion.
Og hvorfor blande nazismen ind i dennee blog?
Vi sammenligner da ikke Jalving og DF med holocaustbenægtere, bare fordi de ikke deler bekymringen om vor klodes fremtid.
P.S. Kurt Westergaard sagde, at han godt kunne forestille sig, at mange kvinder ville finde hans reaktion forkert. Personligt vil jeg ikke kritisere hans handling.
Upassende ? Klag over indlæg
Fremragende indlæg
Jeg kunne nu godt føje et par betragtninger til, i forbindelse med Karen Thisted, men det må vente til jeg er kommet ud af det røde felt, efter at have set hende i Go’ morgen Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
De socialdemokratiske islam-leflere er selvfølgelig klar med undskyldinger til den Sudanesiske præsident:
Socialdemokratisk knæfald
http://jp.dk/opinion/jpmener/article1938128.ece
Intet har suicidalakrobaterne forstået absolut intet, man kryber gerne for den internationalt efterlyst folkemorder, Omar Al -Bashir.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg har en delinkvent mere: Nancy Graham Holm, tidligere underviser på Journalisthøjskolen og som er gerningsmanden til denne artikel:
hvori man kan læse, at Kurt Westergaard selv har været ude om det, fordi han var plat og ufølsom, og at det værste der overhovedet kan ske et menneske, er at få krænket sine følelser.
Upassende ? Klag over indlæg
Bemærk titlen, der dog formodentlig ikke er Nancys egen: “Prejudiced Danes provoke fanaticism” og brødteksten: Publishing Kurt Westergaard’s cartoon was an aggressive act born of Denmark’s reluctance to respect religious belief.
Upassende ? Klag over indlæg
Den bedreviden overklasse er vor tids Marie-Antoinette.
Denne Marie-Antoinette udtalte også, da den jævne franskmand sultede fordi de ikke havde brød; “Hvorfor spiser de så ikke kager.?”
Nogenlunde samme indstilling har overklassen i dagens Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
Sådan!
Ramt lige i rø… som John Faxe Jensen udtrykte sig efter sit mål i EM-finalen.
Upassende ? Klag over indlæg
Storbytosser - Godt fundet på.
Må gerne bruges noget mere, for jeg tror faktisk at folk “på landet” har nemmere ved ikke at vende det hele på hovedet, men har begge ben på jorden.
Upassende ? Klag over indlæg
@Richard Andersen, Grenaa
“Storbytosser - Godt fundet på”.
Det er efterhånden et ret gammelt udtryk.
Formodentlig ment som et modstykke til ‘landsbytosserne’, der florerede i Fremskridtspartiet - og skabte grobund for Dansk Folkeparti.
Utroligt originalt!
Upassende ? Klag over indlæg
Uha, det er jo nogen af et hade-kinder-æg du har gang i her. Det er naturligvis utilgivelig stupide holdninger af Karen Thisted, men det er dine omkring klimaet mildt sagt også. Kan du ikke bare se på klimaet som en business opportunity eller er det for meget forlangt af en klummeskribent? I bund og grund kan det jo være ligegyldigt hvem der har ret. Det vigtige er at Danmark vinder klimaforretningen morfar
Upassende ? Klag over indlæg
@ Erik Bramsen, 1622
“Jeg har en delinkvent mere: Nancy Graham Holm”
Jeg synes, at du læser artiklen som Fanden læser Biblen eller Hedegaard læser Koranen.
Kritikken går mest på, at Fogh var så længe om at komme på banen, så man kunne have undgået de værste optøjer.
Der er derimod et stort skulderklap til Flemming Rose for hans ærlighed og ligefremhed.
Upassende ? Klag over indlæg
Ha ha ha
Det er en skarpt og morsomt blogindlæg.
Det må gøre så ondt at læse for den narcissistiske medieklasse.
Karen Thisted er en skamplet og så uhyrlig at læse. Dertil det krystalklare racistiske menneskesyn der gør at hun giver Westergaard skylden når muslimer går amok. Det er racistisk og i fundamental modstrid med alle humanistiske og demokratiske ideer om mennesker og retsstat. Kvalmefremkaldende.
Peter Aalbæk tænker ussel mammom og lirer de floskler af han ved politiken gerne vil høre. Det værst tænkelige for Susanne Bier, Trine Dyrholm m.fl er jo at blive kaldt racister. Det bliver de nu, og med samme begrundelse som JP blev kaldt det. Nu smager de selv på medicinen og de kan ikke slippe derfra uden at falde på knæ og råbe undskyld.
Det er er urkomisk at overvære men naturligvis dybt pinagtigt. “de ødelægger jo vores image med den racistiske film, det er pubertært og en dum provokation fra Bier’s side - baseret på klar racisme” - hvor er forargelsen i den danske medieklasse over racismen i dansk filmindustri ??
Er der iøvrigt ikke nogen der vil finde gamle citater af Peter Aalbæk. For mig er det nyt at hans film respekterer alle religioner. Gælder det også kristendommen og har det altid været sådan. Hans venner så som Lars Von Trier, mener givetvis noget andet. Det kunne være fedt om nogen ville udstille hans hykleri.
Upassende ? Klag over indlæg
Ingen af vore politikere når Jalving til sokkeholderne!
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg synes ikke der er noget galt med “Ålens” udtalelser. Det eneste den gør er at tilbagevise en påstand om, at hans film og hans selskab er racistisk over for muslimer. Det synes jeg er fuldt legitimt. Manden operer på et internationalt marked, så det må han gerne for min skyld. Manden tager jo overhovedet ikke stillingen til styret i Sudan eller Islam som helhed.
Derimod synes jeg Karen Thisteds udtalelse er helt hen i vejret. At hun påstår, at hun vil have løbet ind og taget barnet med sig er fuldstændigt til grin. Hun er jo ikke blevet instrueret af PET om, hvordan hun evt. skal reagere i en sådan situation, og for det andet tror jeg ikke på, at personer der ikke har oplevet det, kan leve sig ind i en situation som den som KW befandt sig i.
Mht til “klimareligionen” så er jeg enig i, at det er blevet en religion. Jeg vil dog personligt gerne støtte denne religion for hvis dens vision om at blive fri for fossile brændstoffer går i opfyldelse, så slipper vi for at tage hensyn til de suspekte arabiske regimer, som vi gør i dag. Jeg er ligeglad med Arla og Grundfoss markeder i Mellemøsten. Grundfoss er i det hele taget en virksomhed med et mærkeligt værdisæt, som også deler priser ud til suspekte politiske personer fra Mellemøsten (Iran).
Richardson skal have lov til at udtale sig, som hun gør. At udnævne sine egne sønner som “skabninger”, der nærmest kan “frelse jorden” er dog lige en tand for “selvfedt” til mig.
Konklusion: Du har skrevet bedre blogs Mikael.
Upassende ? Klag over indlæg
@Michael Jalving
Det mest uhyggelige i de sidste dage har været at se, hvor mange skrivebords-superhelte, der findes. Nøj - hvor er der mange, der pisser på en mand, der har rigeligt at se til. Det vidner om en karakterbrist af de helt store.
Karen Thisted ville pisse i sine bukser, hvis hun havde været first-in-line derhjemme i rækkehuset i Århus. Og også hun ville have reddet sit eget skind på lokummet. Menneskets overlevelses-instinkt har vi 100 procent intakt fra vor tid blandt de vilde dyr. Hvis man f.eks. læser om store folkemængder, der går i panik, så er det slående, at det altid er de svageste (børn især), der kommer til at ligge nederst.
@Niels Hansen
Jeg læser nu også Nancy Graham Holm på samme måde som Erik Bramsen. At hun beundrer Flemming Roses ærlighed betyder ingenlunde, at hun betragter ham i et positivt skær. Og når man læser denne svada, så lades der ingen tvivl tilbage:
“Why did the editors of Jyllands-Posten want to mock Islam in this way? Some of us believed it was in bad taste and also cruel. Intentional humiliation is an aggressive act. As a journalist now living in the same town as Westergaard, I thought some at Jyllands-Posten had acted like petulant adolescents. Danes fail to perceive the fact that they have developed a society deeply suspicious of religion. This is the real issue between Denmark and Muslim extremists, not freedom of speech. The free society precept is merely an attempt to give the perpetrators the moral high ground when actually it is a smokescreen for a deeply rooted prejudice, not against Muslims, but against religion per se. Muslims are in love with their faith. And many Danes are suspicious of anyone who loves religion.”
Så jo - vi kan roligt lukke Nancy Graham Holm ind i båsen til de andre storbytosser.
Upassende ? Klag over indlæg
Det er så utrolig trist, hvad Karen Thisted her har gjort. At “blamerer” sig på denne måde ved fuldstændig, at fjerne fokus fra det væsentlige. En mand prøver, at dræbe en anden mand, fordi denne har tegnet en tegning. Hvordan kan hun overhoved finde på, at forholde sig til andet, i denne sammenhæng? Fordi hun er “træt” af, at hører ham “blamerer” sig i medierne hele tiden. Hvad pokker er det dog for noget?! Hvis skyld er det, at han overhovedet figurerer i medierne? Det er selvfølgelig hans egen - mener hun. Han ku’ jo bare lade være med, at tegne den tegning - mener hun sikkert. Nu kommer der en mand med en økse brasende gennem hans dør for, at dræbe ham. Hvad gør man så? Se DET er det væsentlige! Endeligt har hun en chance for, at få skovlen under denne “landsforædder”. Han er ikke nogen helt - siger hun gudhjælpemig! Har han nogensinde været det? Næ, ikke mig bekendt. Blot en gammel mand, der har tegnet en tegning!
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jonas Andersen
ja du har nok ret i, at Trier ikke tør lave en film, der hedder “Anti-muhammed” men Aalen har i et interview for nogle år siden fortalt, at han beder aftenbøn og har et kors stående hjemme i haven. Han er altså ikke Seidenfadensk i sin opfattelse af kristendommen (læs: Skærtorsdag er et udtryk for kannibalisme - vor herre bevares
)
Upassende ? Klag over indlæg
@ B. Mofoe, Århus
Tak for din kompliment!
Jeg er meget beæret over at blive betragtet som et modstykke til de mange ‘landsbytosser’.
Upassende ? Klag over indlæg
Storbytosser?? Hvor er det nu lige, du selv bor, Michael Jalving?
Upassende ? Klag over indlæg
Kan man mon gå ud fra, at Karen Thisted, Peter Aalbæk Jensen og Kathrine Richardson ikke er medlemmer af Trykkefrihedsselskabet, dette samlingssted for De Sidste Dages Hellige?
Upassende ? Klag over indlæg
Med hensyn til Karen Thisted, så forstår hun nok først alvoren, når en eller anden “Den løse kanon”- hader (ikke mig - jeg kan godt lide programmet) begynder at sende hende trusler - og måske endda banker på døren med en økse.
Så vil jeg som den første sige: “du kan da også bare lade være med at blamere dig, Karen”.
Og når hun så har pisset i bukserne pga den indtrængende øksemand, så vil jeg som den første sige: “du er sgu en køn helt, mor Karen”.
På det tidspunkt kan det da være, at der går en prås op for fru Thisted. Men ikke før.
Upassende ? Klag over indlæg
@Peter Andersen
Godt og kraftigt formuleret.
Karen Thisted o.a. ville sikkert have Kurt Westergård dømt for mordet på barnebarnet, hvis
øksemanden havde halshugget hende.
Upassende ? Klag over indlæg
@Thomas Larsen, Aalborg
“Jeg læser nu også Nancy Graham Holm på samme måde som Erik Bramsen.”
Her vi så - igen - ikke enige.
Jeg mener, at artiklens indhold svarer til den holdning mange, især uden for Danmark, har til denne sag. Det mener jeg på ingen måde gør folk til hverken delikvente eller storbytosser.
Jeg synes ikke, at man skal kalde mennesker for hverken landsbytosser eller storbytosser, bare fordi man ikke er enig.
Den slags udtryk burde gemmes til de mest ‘ekstreme’ synspunkter.
Det mener jeg ikke gælder i dette tilfælde.
Upassende ? Klag over indlæg
Tak Jalving.
Det må være en hård tid for den indspiste gruppe af politisk korrekte… de skal jo være enige allesammen, inden de tør skifte mening..
Tak skæbne man ikke sidder fastkørt i den forsamling. Frihed til at tænke selvstændig er ikke værst!
Upassende ? Klag over indlæg
Storbytossen Peter Aalbæk Jensen fatter ganske givet ikke et kvæk. Politik har han ikke forstand på og fornuft besidder tosssen helt åbenlyst ikke, ligesom han tydeligvis ikke evner at forsvare demokratiets værdier. Sudaneserne burde der bare pisses på.
Jo mindre der siges om medieluderen Karen Thisted, jo bedre. Hun er ganske enkelt for tåbelig.
Upassende ? Klag over indlæg
Mikael Jalving. Du er en taber!. Det du skriver kan ikke bruges til noget, vil ikke blive brugt og vil blive glemt. Jer tykskalder, glatnakker, 3`de rangs sydstassherif typer kan udgyde jeres ordgyderi(for dit vedkommende MJ) pistolskud mod alt der rører sig, “we got him” retorik, fremmedangst m.m. alt det I vil. MEN fremtiden KRÆVER i den verden, der NU er, at vi taler sammen, mødes også med banditter, og det der er værre. That`s it. Vi MÅ finde ud af det. Og jeres facon er dybt godnat og livsfarligt for verden. God aften Mikael Jalving.
Upassende ? Klag over indlæg
@ P Larsen, Århus
“Det må være en hård tid for den indspiste gruppe af politisk korrekte… de skal jo være enige allesammen, inden de tør skifte mening.. “.
Er det noget der specielt gælder for denne gruppe mennesker (hvem de så end er)?.
Ind imellem hører man fra Folketinget, at der er sager, hvor de enkelte partimedlemmer er ‘fritstillede’ og kan stemme efter egen overbevisning.
Betyder det, at man i alle de andre sager gør som der bliver sagt?
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik Janson
Du kunne blive præsident i USA! Obama kører lige din stil.
Det har bevirket, at USA i 2009 har haft sit hidtil værste terrorår siden 2001.
Theo van Goghs sidste ord, inden han fik halsen skåret over:
“Vi må da kunne tale om det!”
Upassende ? Klag over indlæg
Citat:
“Men pointen er faktisk værre endnu.
Jord og menneskehed, siger Mor. Nazisterne holdt af jorden som ingen andre før og efter dem.”
Kommentar:
Af alle nazi-kort nogensinde trukket i en debat af en åbenbart argumentløs stakkel, må ovenstående kunne vinde en pris som den mest absurde.
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik Janson
Din drømmeverden er ganske givet en, hvor ulven er blevet vegetar og står ved siden af fåret - og sammen mæsker de sig i dejlige salatblade.
Imagine all the people, living for today!
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen betegner Trykkefrihedsselskabet som samlingssted for De sidste dages hellige.
Dette forekommer mig at være så misvisende, som det overhovedet kan være. Trykkefrihedsselskabet har modsat fr. Bennedsen aldrig lidt af så meget som en snert af behagesyge overfor den politiske korrekthed og har derfor fra dag ét udsat sig for betragtelig hån og ringeagt.
Jeg er ikke selv medlem, men det skyldes, at jeg af princip kun vil være medlem af en forening og allerede havde valgt den, da Trykkefrihedsselskabet blev oprettet. Trykkefrihedsselskabet er et sundt initiativ i en mørk tid og har min respekt.
At Katherine Richardson kan få sig selv til at gejle sig op i det nævnte leje understøtter, hvad jeg tidligere har skrevet. Der er tale om en vækkelse med religiøse perspektiver, og man må bare håbe, at sønnerne har en stærkere karakter, så at de kan holde fødderne på jorden.
Ang. Kurt Westergaards handlemåde, kan jeg ikke se, at han reelt havde andre muligheder, hvis han skulle handle mest hensigtsmæssigt, og jeg frikender ham for al den skyld og skam, som andre har haft så travlt med at lægge på ham. Det er ubegribeligt, at folk kan få sig selv til at være så hjerteløse.
Mange glemmer i deres emsighed, at man må gå ud fra, at KW forudgående i sine tanker og under samtaler med PET har gennemgået paralleller til den situation, der oprandt 1. nytårsdag. Og hver gang er han i tankerne faret ind i sit sikre badeværelse. Som han da også gjorde det, da det desværre blev nødvendigt.
KW havde en mulighed for at redde sit liv og at aflede øksemandens opmærksomhed fra barnet. Han handlede på den mest fornuftige måde.
MEN. Jeg tror, at også jeg ville være faret lige ind til barnet og taget den ulige kamp op. Det ville være et spørgsmål om instinkt, og fornuften ville næppe nå frem til min bevidsthed, førend jeg havde taget min beslutning og handlet. Faktisk tror jeg slet ikke, at jeg ville have opfattet, at jeg havde et valg.
For en gangs skyld er jeg derfor enig med Bjørn Holmskjold, der såmænd skriver dette i et lille læserbrev i JP i dag.
Sådan har vestlige kvinder handlet i masser af livstruende situationer, som vi har nøje kendskab til. De har sågar løftet biler, som deres børn lå klemt fast under, skønt sådanne løft ikke skulle være praktisk mulige.
Vi har også kendskab til bloddryppende historier fra USA’s første år, hvor nybyggerkvinder gik løs på indianere med økser, når de og børnene blev overrumplet, mens manden var borte, eller når han var blevet slået ihjel.
En psykolog og idéhistoriker har belært mig om, at afrikanske kvinder handler anderledes eller i det mindste tit gør det. Hvis de er på flugt og for udmattede til at bringe børnene videre med sig, forlader de dem på vejen.
Som jeg skrev for nogle dage siden, kan jeg slet ikke forestille mig den situation med en vestlig kvinde, hun ville blive hos barnet/børnene og dø sammen med dem, håbe på at andre reddede dem.
De afrikanske kvinder redder sig selv og får nye børn, og det er godt for “stammen”. Fornuftigt.
Det er den konstante konflikt mellem hoved og hjerte og i en af sine mest barske versioner. Lad os dog glæde os over, at det gik godt, og at vi stadig har et værdifuldt menneske i blandt os.
Upassende ? Klag over indlæg
Kan vi ikke få en journalist til at undersøge, hvor mange danske politikkere og meningsdannere, der får penge fra islamiske lande og organisationer?
–
Jeg vægrer mig ved at tro, at der stadig findes politikkere, der ikke forstår islams indhold (fascisme) og hensigt (verdensdominans).
Ergo må de være købt eller hvad?
Upassende ? Klag over indlæg
Maria Due, Århus
“En psykolog og idéhistoriker har belært mig om, at afrikanske kvinder handler anderledes eller i det mindste tit gør det. Hvis de er på flugt og for udmattede til at bringe børnene videre med sig, forlader de dem på vejen. ”
Så alle de udmarvede børn, vi ser i fjernsynet, når der er sult i Afrika, er nogen som fotograferne har ‘fundet på vejen’?
Hvis jeg var dig, ville jeg skifte psykolog.
Upassende ? Klag over indlæg
Apropos Verdensborger.
I Den lokale avis var der et billed af et lille barn.
Udenlandske forældre og den gode avis skrev om den lille Verdensborger.
Samtidig er der flere historier, næsten hver dag, om indvandrere,, som på det grusomste overfalder danskere.
Så vil jeg hellere have at verdensborgerne blev hjemme.
Upassende ? Klag over indlæg
@Maria Due
“Det ville være et spørgsmål om instinkt”
Og før du står i situationen, kan du umuligt vide, hvad dit instinkt vil sige dig. Du er velkommen til at tro, at du ville redde dit barnebarn - men mon det ikke mest er dit bevidste jeg, der her taler. Det er næppe dit instinkt.
Upassende ? Klag over indlæg
@ niels hansen
Alle de udmarvede børn er under alle omstændigheder tegn på at forældrene ikke er deres opgave voksen.
Var de det ville de ikke have fået børnene.
Upassende ? Klag over indlæg
niels hansen.
Det er en skam, at du har din indiske kone til at trælle for dig, så at du kan sidde og fyre dumme bemærkninger af fra morgen til aften. Du bor i debatten og har åbenbart intet andet at give dig til.
Ang. psykologen har jeg aldrig haft en sådan til personligt brug. Jeg deltog i et kursus afholdt på Aarhus Universitet, hvor der blev diskuteret kulturelle forskelle, og hvor jeg som et eksempel på noget universelt i min naivitet foreslog moderkærlighed. Derefter blev jeg sat grundigt til vægs af denne psykolog og idéhistoriker.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg vægrer mig ved at tro, at der stadig findes politikkere, der ikke forstår islams indhold (fascisme) og hensigt (verdensdominans). Ergo må de være købt eller hvad?
Et eller andet er der galt. Politikere er ikke dummere end andre folks børn, de lader bare som om. Een ting er, at de gerne vil rette op på Europas katastrofale demografiske nedtur, men der er sgu’ da massere af latinamerikannere at tage af, hvis man mangler løntrykkere.
Et gæt kunne være, at det er rart for magthavere at have to eller flere befolkningsgrupper man kan spille ud mod hinanden, sådan som det åbenlyst sker i disse år, hvor man smider penge efter alt, hvad der bare lugter af fundamentalistisk islam. Så undgår man, at befolkningen rotter sig sammen mod een.
Et andet gæt er, at det er en del af planen om at opløse nationalstaterne, et forsøg på at bevidstgøre europæerne om deres (fælles) kulturarv.
Upassende ? Klag over indlæg
Som mange andre må jeg le når jeg læser Mikael Jalvings blogindlæg - dog primært på grund af bloggerens himmelråbende stupiditet og dumsmarte polemik! En tendens som desværre ikke er usædvanlig blandt JPs nøje tendentiøst udvalgte bloggere, der efterhånden har gjort denne avis til en underafdeling af Uriasposten og 180 grader!
Det er SÅ underholdende (læs lettere skræmmende) at være vidne til JP-bloggernes evigt konspiratoriske anti-elitisme og den her mærkelige tendens til at anklage “storby-eliten” (hvem så end den er) for at være dem, der på en eller anden måde er tættest på nazister og alle andre totalitære bevægelser! Samtidigt er det “with-us-or-against-us” retorikken også meget typisk! Konstant bliver folk, der blot forsøger at være en lille smule rimelige, nuancerede og forsonende skudt i skoene at de er landsforæddere, tilhører denhersens kulturradikale elite eller at de er ude på at sælge Danmark til kalifatet!
Jeg ønsker ikke - modsat Jalving - at anklage Gud og hvermand for at være nazister og deslige, men set i et historisk lys, er “elite-hadet”, “forrædder-retorikken” og sort-hvid opstillingen af mennesker - som er normen på JPs blogs - nok egentligt mest karakteristisk for folk fra de mørkeste dele af det politiske spektrum, hvis man endelig skal tage den diskussion op!
For lige at tage eksemplerne du ridser op hurtigt Jalving:
Karen Thisted: for at være helt fair - du har ret! Hun har ikke meget belæg for at udtale sig om hvad KW skulle eller ikke skulle have gjort i sådan en situation. Så langt så godt! Det er dog ikke usædvanligt i forhold til EBs typiske journalistiske linie, og derfor ikke nogen overraskelse!
Peter Aalbæk Jensen: Her falder kæden til gengæld af for dig! Anklagerne fra Sudan omhandlede konkret racisme fra Zentropas side - hvilket naturligvis er helt ude i skoven. I det lys er det fint at PAJ forsvarer sig mod så svinske anklager ved lige at påpege at selskabet altså også har muslimer blandt sine instruktører og medarbejdere! Det forstår jeg ikke hvordan du kan tolke så meget ud af! Aalbæk anerkender jo ikke kritikken fra Sudan, men forsvarer sig ganske naturligt imod den, som de fleste mennesker ville gøre!
Endelig Katherine Richardson. Din kritik er totalt uforståelig og grænser sig til noget man burde indlægges for. Hun taler stolt og visionært om sine børn, og straks gør du det til en lang gang øregas om hitlerjugend, klimareligion og totalitarisme! Det er Søren Krarup-sludder af den værste skuffe, men passer vel egentligt fint ind i det blogunivers, der på rekordtid er blevet en legitim legeplads for højreradikale!
Når du anklager andre for at være totalitært sindede, så tjek - om man så må sige - bjælken i dit eget øje Hr. Jalving
Upassende ? Klag over indlæg
@Maria Due, Århus
“Det er en skam, at du har din indiske kone til at trælle for dig”.
Hvis det er på det plan, du ønsker at debatere, så undrer det mig, at du ikke skifter navn fra Due.
Til Gås.
Upassende ? Klag over indlæg
Fremragende kronik Jalmvig.
Tænk,hvis denne “selvfede” Karen “bedetæppe” Thisted (læs overvægtige kvinde) havde lagt sig ovenpå barnet, så var hun jo blevet kvalt.
Upassende ? Klag over indlæg
Karen Thisted
Jeg fatter ikke, at nogen vil bevæge ned på det plan, Karen Thisted.
Kurt Westergaard var rent faktisk ved at blive myrdet, og allivel vælger nogle at svine ham til.
Nu kender jeg dig, Karen Thisted. Det er ikke noget rart bekendskab.
Upassende ? Klag over indlæg
@Mikael Testrup.
Flot indlæg!
Det er utroligt, at vi har nået et punkt hvor man er “storbytosse” hvis man har læst en bog på universitetet.., hvor man beskyldes for alt fra landsforræderi, at have nazistiske tendenser og være et kommunistisk fjols hvis man tillader sig at have blot en snert af nuance i sine holdninger.
Såfremt man skulle lægge flertallet af bloggens holdninger til grund for den generelle holdning i dagens DK, måtte man sande at vi er blevet en nation af snævertsynede, indadskuende og intolerante landsbytosser..
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Michael Jalving
Du er et da virkelig et vrøvlehoved. Prøv at læse dit indlæg en gang til - især det om Richardson og skriv så til hende og sig undskyld!
Upassende ? Klag over indlæg
En klar skildring af de faktiske nuværende forhold, desværre. Der er ingen grænser for hvor heltemodig og brav en verdensborger man er, når blot ens egen helteopfattelse ikke kan efterprøves.
Der er ingen grænser for hvor hult det klinger, men der er mange tonedøve.
Det er blevet helt almindeligt at fordømme andres gerninger, idet man projicerer de kvaliteter man tiltror sig selv at besidde, over til andres handlinger.
I Karen Thisteds tilfælde ganske åbenlyst, alle mennesker vil handle selvisk hvis situationen er tilstrækkeligt livstruende. Titanic drømmen hvor de heltemodige gentlemen redder kvinder og børn først, eksisterer kun i lægeromaner og i teorien. Fordømmelsen af Kurt Westergaards handling er ikke rimelig, det viste sig jo at han var målet og ikke barnebarnet. Det er sandsynligt at begge var blevet lemlæstet og halshugget hvis han havde handlet anderledes.
Upassende ? Klag over indlæg
@Thomas Jensen, Odense
Angående Titanic. Det er slet ikke umuligt, at mange mennesker vil risikere deres eget liv til fordel for deres børn og børnebørns, når der er tid til at tænke over det, og det var netop kendetegnende ved Titanic.
Men når man uforberedt står i en situation, der kræver øjeblikkelig handling for at overleve, så er det ur-instinktet, der sætter ind. Adrenalinen suser rundt i kroppen - og hver en fiber skriger på overlevelse. Så bliver civilisationens fernis pillet af, som var det et løg.
Og du har forøvrigt helt ret i projiceringen. Karen Thisted er nemlig inderst inde frygtelig bange for, at hun ville reagere præcis ligesom KW, og det ubehag har hun behov for at fortrænge. Og det gør hun så på den mest patetiske måde.
Upassende ? Klag over indlæg
Med risiko for at lyde upassende, kan man vel sige at nu hvor Karen Thisted efter sin heroiske kamp mod øksemorderen er død, så slipper vi heldigvis for at høre mere til hende.
Upassende ? Klag over indlæg
Mikael Testrup.
Fremragende indlæg. Nuanceret, gennemtænkt og besindigt. Kunne du ikke overtage Mikael Jalvings plads. Han lever jo kun af at oppiske en stemning for enhver pris. Idiotisk men rigtigt. Hvem forstår han gider at skrive sådan og bare få alle de stupide kommenaterer fra medløberne.
Upassende ? Klag over indlæg
Mikael Testrup:
“I det lys er det fint at PAJ forsvarer sig mod så svinske anklager ved lige at påpege at selskabet altså også har muslimer blandt sine instruktører og medarbejdere!”
Det har Trykkefrihedsselskabet såmænd også, altså medlemmer og medarbejdere der er muslimer, men i deres tilfælde tæller det ikke rigtigt.
Med hensyn til den islamofile Aalbæk Jensen, hans første kommentar til Ritzau igår kl. 15.20 lød således:
“Filmselskabet Zentropa tager kraftigt afstand fra beskyldninger fremsat af Sudans regering om, at dets film “Hævnen”, som Susanne Bier er i gang med at instruere i Kenya og Danmark er antimuslimsk og racistisk.
- Intet kunne være firmaet mere fremmed, og jeg skal hermed fastslå, at Zentropa altid har og altid vil respektere alle religioner og alles ret til at dyrke disse religioner på egen måde..”
Værsgod muslimer, dyrk jeres religion som i lyster, Aalbæk har ingen kritiske kommentar hertil.
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jan 10 kl. 15:03
Kan man mon gå ud fra, at Karen Thisted, Peter Aalbæk Jensen og Kathrine Richardson ikke er medlemmer af Trykkefrihedsselskabet, dette samlingssted for De Sidste Dages Hellige?
—
gad vide om karin bennedsen er medlem af trykkefrihedsselskabet!
kodeord: hun blev fyret fra Gestapo
Upassende ? Klag over indlæg
@ jørgen plambech olsen
Godt nok krævede Gestapo vist ikke det helt store lys hos sine ansatte, men jeg tror nu du fornærmer organisationen med din insinuation.
Upassende ? Klag over indlæg
Jalving - lige i øjet - behøver ikke yderligere kommentar.
Det skulle da lige være , at det er lidt sørgeligt , at vi lever i en tid , hvor den slags mennesker kan få så megen opmærksomhed.
Upassende ? Klag over indlæg
interessant at se kommentarerne under Nancy Graham Holm’s klumme - hun har ikke meget medvind …
Upassende ? Klag over indlæg
Det er interessant, at den klassiske fascisme/nazisme var antiintellektuel, og blandt andet derfor angreb akademikere, kunstnere og andre med samfundsmæssige visioner.
At finde mange af den slags mennesker her er skræmmende, specielt når det hele drejer sig om en blyantsvinger, der kun har fået sin berømmelse, fordi han barnligt har råbt: “Jeg har ikke noget væsentligt på hjerte, men jeg tør, og derfor gør jeg det.”
Og selvom jeg i dag bor i en storby efter at være vokset op på landet, så er jeg glad for, at jeg altid bestræber mig på ikke at fornærme og håne folk, selvom jeg har ret til det i ytringsfrihedens navn.
Upassende ? Klag over indlæg
@Mikael Jalving
Jeg bukker i ærbødighed. så smuk og så præcist skrevet.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Stort tak Jalving. Fortsæt med at udstille dhimmiernes ynkelighed og usselhed.
Upassende ? Klag over indlæg
OGSÅ FRA MIN SIDE SKAL LYDE: - Stort tak Jalving. Fortsæt med at udstille dhimmiernes ynkelighed og usselhed.
-Jeg kan tilføje at jeg kalder dem Landsvigere og det må man ikke. Her hører ytringsfriden nemlig op……..
Upassende ? Klag over indlæg
“Hævneren fra Hvidovre har hamret en økse gennem den misforståelse, at Muhammed-tegningerne ikke handlede om ytringsfrihed, hvilket må få det til at dæmre for de sidste og sløveste knive i skuffen.´´
I så fald, er jeg den, der hører til i skuffen. Trudsler imod ytringsfriheden er i sig selv intetsigende, og krav om undskyldninger, direkte misforstået. Muhammedtegningerne handlede kun om `Muhammed´.
At mange af Allahs undersåtter manifesterede sig som en anden klan, definerede islam, som Lower.
Upassende ? Klag over indlæg
Med hensyn til Westergaards optræden , er det synd at PET ikke havde udstyret ham med en pistol og badeværelsesdøren med et skydeskår.(Og licens til at slå ihjel).
Med hensyn dertil, er det en skændsel, at man her til lands ikke har lov til at forsvare sig i sit eget hjem. Når der står en fremmed person i ens dagligstue iført elefanthue og koben, burde det være en naturret at blæse hovedet og uden videre dikkedarer smide liget i affaldscontaineren, uden at det affødte løftede øjenbryn hos renovationsvæsnet, endsige politiet.
Der er intet mere behageligt at vide, at man til enhvert tid kan række ned bag sin kommode og få fat i en skarpladt Glock 10.
Upassende ? Klag over indlæg
Jo, en fræk aftale med Charlize Theron, selvfølgelig, men chancerne for at opleve et knald med en Glock er nok væsentligt større.
Upassende ? Klag over indlæg
PET var selv den udløsende faktor!
Havde PET ikke forsøgt at få en rettroende muslim til at blive stikker for de vantro, så havde den rettroende muslim ikke haft grund til at bevise, at han ikke var i lommen på de vantro.
Upassende ? Klag over indlæg
Bjørn Holmskjold
Du har atter en gang bevist at islam er en perverteret trosretning!
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn H.
Jo den logik kan vi nok allesammen følge, og vi der har sat os ind i sagen ved at det kunne have været et af øksemandens motiver, hvor primitivt det end er.
Men at det er primitivt, og hvorfor, rækker dit du er udstyret med så ikke til at fatte.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære MJ,
åh, hvor du dog spiller på den indre svinehund og dens umættelige appetit.
Som på Ekstrabladets blogs er den slags med det vons i stand til at lokke rene islamofober, borgerlige brokkerøve, indeklemte fremmedangste, uartikulerede amokråbere og ganske almindelige, savlende og frådende ådselsgribbe frem.
Byttet nedlagt og parteret. Så kan det store æde- og flænsegilde begynde.
Næppe noget under at du skriver for Danmarks mest xenofobiske avis.
Men ingen tvivl om, at du har både pøblen og Dansk Folkeparti med dig. Og, åh, hvor I dog gungrer!
Hvad angår Karen Thisted og Ålen, er de måske nogle af de nemmere ofre. Men, MJ, de er sgu for små!
Udsøg dig dog som JP´s store rovdyr større bytte på den danske savanne!
Upassende ? Klag over indlæg
Jens Larsen, Vildbjerg
Det er slet ikke primitivt, men en ærefuld islamisk reaktion. Derimod er den muslim meget primitiv og gudbespottende ynkeværdig, der lader sig blive stikker for et samfundssystem, der intet andet har at give verden, end fordærv!
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Mikael Jalving - lad dig ikke gå på af stupide, selvelskende og perfide debattører, der normalt ellers råber og skriger på en urban tone, men som ellers ikke selv lægger fingrene imellem i deres tilsvining af deres egne modstandere. Som for eksempel Nis Rasmussen fra Hundested. Grimt sprog, selvophøjethed når det er værst fra dumhedens akse - Radikale, SF og EL.
Jeg er tilhænger af, at man kan sige lige hvad fanden man vil, fordi vi har ytringsfrihed. Vores modstandere på dumhedens akse mener kun, at denne ret tilhører dem, mens deres modstandere, os, ikke skal kunne sige, hvad vi vil. Når de udgør dumhedens akse, er det fordi, de med usvigelig sikkerhed ikke selv kan få øje på hvor dumt og hyklerisk de opfører sig, når de selv er frontløbere i tilsvining af deres modstandere, altimens de kæfter op om, at vi andre skal holde en ordentlig tone.
Den klamme, våde Aalen illustrerer til fulde, hvad vi er oppe imod. Manden har aldrig opført sig respektfuldt over for noget som helst. Sammen med den klæge von Trier har de tilsvinet alt på guds grønne jord - hvilket jeg vil støtte deres ret til at gøre. Men når det kommer til muslimer …. ned på knæ og albuer, søde klamme Aal: Han skildrer den muslimske verden på “yderst respektabel vis”. Sikke en idiot. Hvorfor skal den muslimske verden være det eneste som Aalen og Zentropa skal behandle respektabelt?
Upassende ? Klag over indlæg
Kaal Andersen,
du illustrerer med dit indlæg og urbane tone egentlig meget godt min pointe.
Jeg kunne ikke sige det bedre!
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg ved ikke, hvor mange børnebørn, Karen Thisted ville være i stand til at redde i sine branderter. Men jeg ved, at typer som hende nu har afsløret en afstumpethed, som kun kan chokere og fylde en med afsky.
KW har haft 1/100 dele sekunder at reagere på, da øksen pludselig bragede gennem døren. At efterrationalisere på så ekstrem og livstruende en situation - med den pointe at sætte sig selv i et frelst lys, ligner, til forveksling, psykopatiske karaktertræk.(Med streg under ”til forveksling”, da jeg selvfølgelig ikke har mandat til at stille en sådan diagnose..)
Men jeg har mandat til at konkludere en tydelig tendens, min livserfaring har lært mig. Karen Thisted m.m. bekræfter blot tendensen: Folk, især fra den yderste venstrefløj, De Radikale o.l. der har travlt med at fremstille sig selv, som ”humane”, ”tolerante”, ”positive” ”rummelige” osv - ofte er det stik modsatte på det personlige plan. De kræver en godhed af andre, som de ikke selv er i nærheden af at kunne leve op til.
I det her tilfælde, er Karen Thisted tydeligvis en af dem. Hun er vild efter at forstå og forsvare muslimer. I humanismens navn. Flotte holdninger. Lige til den dag, KW fik en økse gennem døren. Her er der én, der har brug for ubetinget, human støtte, opbakning og forståelse. Og hvad gør hun så?. Hugger ham en verbal økse i ryggen. Nu har vi endnu engang set de sande individer bag de humane floskler, Karen Thisted m.fl gemmer sig bag
Men hvorfor, det mere er reglen end undtagelsen, at folk med gennemførte ”rigtige” ”humane” meninger afslører sig selv som det stik modsatte, kan psykologer måske forklare. Jeg har aldrig forstået det.
Upassende ? Klag over indlæg
@Mikael Testrup: Et supergodt indlæg. Bortset fra bemærkningerne om Karen Thisteds udtalelser er Jalving da røget totalt ud af tangenten. Nævner man Jorden (som planet) er man nazist, fordi nazisterne talte om jord og blod. Ærlig talt, så er det da vist svært at blive en større storbytosse - for nu at benytte Jalvings egen terminologi.
Upassende ? Klag over indlæg
@Bjørn H.
Rigtigt, jeg har forstået det. Både at du ikke kan se hvor primitivt en sådan tankegang er, og det at en muhamedaner kan finde det ærefuldt at gå efter en forsvarsløs gammel mand, for en uret (at tro han ville være informant) han mener er gjort mod ham af en stor stærk politimand.
Den slags er usselt, og at du ikke kan fatte det er sørgeligt.
Upassende ? Klag over indlæg
En befolkning der ikke vil forsvare deres land fortjener at miste dette.
Der er alt for mange danere der har travlt med ” på den ene side…, men på den anden så …”.
Vi befinder os tidsmæssigt snart det sted, hvor vi kommer til at vælge
hvad vil vi med Danmark
hvad vil vi med os selv
og hvilket samfund vil vi aflevere til vores egne børn og børnebørn ?
Vi kan ikke på en og samme tid regne med at kunne holde sammen på dette her land, som ganske mange af vores forfædres generationer har arbejdet hårdt for at medvirke til at frembringe - og samtidig tro vi kan inkludere en kultur, som står i strid modsætning til alt hvad vi, vores kultur og samfund, står for.
Hvad vil vi ?
Det påståede multikulturalistiske samfund som europæernes politikere har villet frembringe er ikke-eksisterende.
For det der er foregået er en tilladt massiv indvandring primært fra en bestemt kultur, den islamiske.
Og dette er begyndt at sætte sine spor som i forhold til det der er i vente, takket være bl.a. EuroMed-projektet, hører til i småtingsafdelingen.
Om føje år vil den demografiske udvikling, som er helt på den islamiske side, betinge at vi kommer til at stilles os selv overfor nogle valg som vi ikke vil bryde os om - og som vi havde kunnet forhindre HVIS vi havde taget debatten om hvad det var vi ville med Danmark, os selv og vores efterkommeres fremtid.
For hvordan deres fremtid her i landet vil blive afhænger bl.a. af OS!
Tak til Jalving, Trykkefirhedsselskabet o.m.fl..
Håber alle kan holde skruen i vandet !
Upassende ? Klag over indlæg
Margrethe Nørskov, 3400 Hillerød
”Jeg ved ikke, hvor mange børnebørn, Karen Thisted ville være i stand til at redde i sine branderter. Men jeg ved, at typer som hende nu har afsløret en afstumpethed, som kun kan chokere og fylde en med afsky.”
Kan jeg udlede af det du opstyltet skriver, at du i din brandert på en 1/100 dele sekunder ville være i stand til at redde din egen røv, for så at lade dine unger om at klare sig selv? Er det det, du mener, så være ikke i tvivl om, hvem der fylder andre med afsky.
”Men jeg har mandat til at konkludere en tydelig tendens, min livserfaring har lært mig.”
Du behøver ikke at bekræfte, at du er opstyltet. Jeg har jo netop lige påpeget, at det er tilfældet!
”Karen Thisted tydeligvis en af dem. Hun er vild efter at forstå og forsvare muslimer.”
Det forstår jeg bestemt godt. Du jo nærmest tvinger intelligente mennesker til at søge et højere intelligentniveau , end dét du selv på en god dag kan fremvise.
”Flotte holdninger. Lige til den dag, KW fik en økse gennem døren.”
Det er vel almindelig høflighed at banke på, før man går ind. Hvad er problemet her?
”Her er der én, der har brug for ubetinget, human støtte, opbakning og forståelse.”
Det har mange andre ældre også. Men de bliver ikke døgnopvartet for minimum kr. 10.000.000. om året. Men kan måske i bedstefald håbe på 15 minutter hver 14 dag. Synes du det er rimeligt?
”Og hvad gør hun så?. Hugger ham en verbal økse i ryggen.”
Det er jo ikke til at komme til for PET-folk. Så hvad havde du ellers tænkt dig hun skulle gøre brug af?
”Nu har vi endnu engang set de sande individer bag de humane floskler”
Er det Brian Mikkelsen og Søren Pind du mener?
”Men hvorfor, det mere er reglen end undtagelsen, at folk med gennemførte ”rigtige” ”humane” meninger afslører sig selv som det stik modsatte, kan psykologer måske forklare. Jeg har aldrig forstået det.”
Nu er hverken Brian Mikkelsen eller Søren Pind mere intelligente end de partier, som de repræsenterer. Men du har naturligvis ret i, at de siger ét, for så at gør så det modsatte. Men har det ikke været kendetegnende de borgerlige partier lige siden de underkastede sig Pia Kjærsgaards tilbøjeligheder, ikke med øksen, men med pisken? Men tage du dig en snak med din psykolog. Måske han ved det!
Upassende ? Klag over indlæg
Vivi Andersen, 5500 Middelfart
Jeg forstår din bekymring når du skriver: ”hvilket samfund vil vi aflevere til vores egne børn og børnebørn?”
Jeg har tænkt den samme tanke, når jeg læser overskrifterne i aviserne.
Børn har brug for faderfigur - Tusinder af unge forsøger selvmord - Unge i tusindvis til udpumpning - Hver fjerde kvinde føler sig misbrugt af sin partner - Langt flere bliver mor uden en far - Flere mænd end kvinder har solgt sig til sex - Flere børn får brug for psykiatrisk behandling i fremtiden - Psykopatens tidsalder - Kvinderne smider mændene på porten - Mange er afhængige af netflirteri - Kunstig befrugtning pga ringe sæd - Mænd søger hjælp som aldrig før - Forbrug af lykkepiller stiger voldsomt -Små og store børn bliver dumme af fjernsyn - Unge frygter fremtiden - Mænd er mindre mænd - Førende reproduktionsforskere slår alarm. Vores evne til at føde nye generationer er truet af kemikalierne i miljøet. - Flere børn tager piller mod depression - Rekordmange ringer om ensomhed - Flere børn narkotestes af forældre - Mange unge søger hjælp efter alkohol program - Aldrig er så mange blevet skilt - Arbejdet vandt over børnene - I dag står 2000 børn på venteliste til psykologbehandling - Børn af misbrugere skal reddes før det er for sent - Børn bliver syge af computerspil - Flere unge bliver syge af sex - De unges vold er fordoblet - Børn bliver syge af stress - Børn får kemi ind med modermælken - Børn skal beskyttes mod reklamer - Børn spiller om penge på nettet - Børn udsættes for farlige kemikalier allerede før fødslen - Børnehaver kan ikke bryde den sociale arv - Børns arbejdsdage er alt for lange - De fleste unge butikstyve er piger - Det pæne liv stresser børn - Døddrukne børn og unge indlægges - Et liv uden børn - Farten skal ned i børnehaverne - Flere børn bor i to hjem - Flere unge har problemer med kroppen - Forskere slår alarm: Børn alt for dovne - Forældre forventer særlige hensyn i folkeskolen - Forældre køber hjælp til børneopdragelse - Forældre overlader opdragelse til skolen - Mødrene er blevet ældre, børnene tungere - Nybagte fædre mister kontrollen - Pensionisterne bruger “børnenes arv” - Landets fertilitets-klinikker opsøges af stadig flere kvinder, der ikke har tid til at vente på at blive gravide ad naturlig vej - Singler vil have børn - Skilsmissebørn rammes af stress - Piger under den seksuelle lavalder spiser p-piller som aldrig før - Spiseforstyrrelser hos 8 – 9-årige - Stigning i antallet af spiseforstyrrede gravide - Det er fortsat en gåde, hvorfor mange adopterede piger går alt for tidligt i puberteten - Unge brænder hurtigt ud på jobbet - Unge dropper uddannelse på grund af personlige problemer - Voksne børn vil kende deres biologiske far - Emsige og aggressive forældre sætter skoler under pres - Det moderne samfund fremelsker psykopater - Hver 14. dag bliver én kvinde forsøgt dræbt af sin partner - psykolog advarer mod psykopater på direktionsgangen - 1,8 mio. kronisk syge danskere - Hver tiende ramt af stress - Mange unge piger skærer i sig selv - Voldelige mænd vender tilbage til voldsramte kvinder – Analyse: Unge gider ikke at lave mad - BRUDTE FAMILIER PÅVIRKER BØRNS UDDANNELSE NEGATIVT - Danske mænd har alarmerende dårlig sæd - Danskere i kø for at komme til læge - Eksperter spinder guld på forældres bekymring - En halv million danskere lider af angst - Flere unge har problemer med kroppen - For mange børn meldes psykisk syge - Dansk Psykiatrisk Selskab vurderer, at ca. 20 pct. af den voksne danske befolkning - svarende til 700.000-800.000 - inden for et år vil opfylde kriterierne for en veldefineret psykisk sygdom - Kvinder finder sig i hustruvold i årevis - Partnervold bunder ofte i social arv - Unge får det værre på behandlingshjem - Unge får sms-neuroser - Vilde piger er et voksende problem - Fedme og kønssygdomme truer Europas fremtid - Ny skilsmisserekord i Danmark - Skønhedsidealet for kvinder presser dem ned i sylespidse sko, på udmarvende slankekure og nu også til at skære deres kønsdele til, så de lever op til et krav om at se ung, glat og stram ud - Flere tager stoffer på jobbet - Narkobørn skal have nye forældre - Advarsel mod antidepressiv medicin til unge - Gymnasieelever har tømmermænd i skolen - Overforbrug er ved at blive en sygdom - Psykiske arbejdsskader mere end tredoblet - 10.000 kvinder er hvert år offer for seksuelt overgreb - Aktion afslørede pædofile fra alle samfundslag - Oftere vold og trusler mod offentligt ansatte - Pædagoger rammes af vold – Ansatte strømmer til psykolog - Trusler, uro og groft sprog er hverdag i folkeskolen - Skolens problemer udspringer i hjemmet - Forældre snyder børn ind på populære skoler - Alarm over ny selvmordskultur blandt piger - Flere danskere i 30´erne overvejer selvmord - Afklædte unge viser sig frem på nettet - Par valfarter til USA for at få designer babyer - På grund af det amerikanske fænomen Pester Power, børnenes plagemagt, der er i stærk fremdrift i Danmark - Unge sælger deres krop til sex - Unge mænd får bryster og mister potensen - Flere unge mænd doper sig - Piger savner også en far som rollemodel - Flere børn røver fra andre børn - Børn bombarderes med reklamer - Helt unge piger skader sig selv - Hvert 10. barn i Danmark oplever vold i hjemmet - Flere drenge end piger sælger sex - Over 60.000 børn af alkoholikere mangler hjælp - Hvert femte barn er stresset - Danske reklamebureauer og legetøjsfabrikanter bruger psykologer, antropologer og lærere til at markedsføre varer og kommunikere til børn og unge - Junior MGP udnytter børns drømme - Børn savner voksenkontakt - Flere og flere børn fødes med misdannelser - Flere børn og unge får depressioner - Medarbejdere i Kriminalforsorgen slår alarm over et voksende antal sindssyge, som begår kriminalitet.
Upassende ? Klag over indlæg
Rigtig godt oplæg - flere personer og tendenser taget lige på kornet.
______________________________________________________
@ niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jan 10 kl. 13:26
Og hvorfor blande nazismen ind i dennee blog?
Velsagtens fordi klima(pseudo)religionen deler træk med både den nationale og den internationale socialisme.
______________________________________________________
@ Henrik Janson, Viborg | Skrevet: 6. jan 10 kl. 15:29
MEN fremtiden KRÆVER i den verden, der NU er, at vi taler sammen, mødes også med banditter, og det der er værre. That`s it. Vi MÅ finde ud af det.
Ja, den fortælling vil ulandene gerne sælge til os.
The aggressor is always peaceloving - he’d rather advance unopposed…
______________________________________________________
@ Kurt Dejgaard, Montreal | Skrevet: 6. jan 10 kl. 15:36
Af alle nazi-kort nogensinde trukket i en debat af en åbenbart argumentløs stakkel, må ovenstående kunne vinde en pris som den mest absurde.
Nej, det er meget præcist - der er rigtig mange nazistiske tendenser idag - og det er som også sidste gang især på venstrefløjen.
Det handler om kropsdyrkelse, sundhedsdyrkelse, miljøromantik, klimapseudoreligionen og den slags - dertil kommer hele indvandringsdiskursen, som du da godt kan få lov til at kalde nazisme by proxy, men nazisme er det - og idéen med at se sine børn som midler i et metafysisk projekt.
______________________________________________________
@ Maria Due, Århus | Skrevet: 6. jan 10 kl. 15:42
og jeg frikender ham for al den skyld og skam, som andre har haft så travlt med at lægge på ham
Ja, det er helt ubegribeligt at mennesker kan være så afstumpede - normale mennesker forstår jo at han vil plages resten af sine dage.
Man behøver ikke spekulere længe på, om vi har udviklet os videre fra dengang, man i kollektiv ophidselse helt kunne se bort fra det menneskelige i et andet menenske og bare smide det på heksebålet.
En psykolog og idéhistoriker har belært mig om, at afrikanske kvinder handler anderledes eller i det mindste tit gør det.
Der er tale om to forskellige reproduktionsmønstre - en opdeling, der også findes mange andre steder i biologien.
______________________________________________________
@ niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jan 10 kl. 15:52
Det er en almindeligt udbredt del af de teorier, der knytter sig til evolutionslæren.
Man kalder det noget med ‘k’- og ‘l’-strategien (bogstaverne er vist forkerte) og de to strategier er firkantet sagt at man kan få mange børn og passe dem ekstensivt eller man kan få få som passes intensivt.
Det første er mest evolutionært succesfuldt i miljøer, hvor det generelt er let at overleve, men hvor der kommer nogle store variationer - så kan man hurtigt tilpasse sig - reducere flokken i dårlige tider og lynhurtigt ekspandere, når lejlighed byder sig.
Det andet er bedre i svære, hårde miljøer, hvor barnet under alle omstændigheder kræver intensiv omsorg og hvor der er investeret mange ressourcer i det.
Kulturen vil selvsagt afspejle reproduktionsstrategien.
Det går ikke godt for dem, der søger at afvise at de forhold kan være med til at forklare forskellene på de varme og de kolde lande.
______________________________________________________
@ Maria Due, Århus | Skrevet: 6. jan 10 kl. 16:10
Derefter blev jeg sat grundigt til vægs af denne psykolog og idéhistoriker.
Som da et skib med afghanere ikke måtte lægge til i Australien og de derfor truede med at smide deres spædbørn i vandet - fordi de ved at det virker på os. Den slags er der masser af i indvandringsdiskursen, men man ser det kun, hvis man ikke lever i sine fordomme.
______________________________________________________
@ Erik Bramsen, 1622 | Skrevet: 6. jan 10 kl. 16:13
Et gæt kunne være, at det er rart for magthavere at have to eller flere befolkningsgrupper man kan spille ud mod hinanden, sådan som det åbenlyst sker i disse år, hvor man smider penge efter alt, hvad der bare lugter af fundamentalistisk islam. Så undgår man, at befolkningen rotter sig sammen mod een.
Det mener jeg er ubetvivleligt - venstrefløjen lever nu én gang af had og misundelse mellem samfundsgrupper, så de var nødt til at importere nyt had og nye problemer, nu vi havde fået løst de fleste.
______________________________________________________
@ Mikael Testrup, Århus C | Skrevet: 6. jan 10 kl. 16:17
I det lys er det fint at PAJ forsvarer sig mod så svinske anklager ved lige at påpege at selskabet altså også har muslimer blandt sine instruktører og medarbejdere!
Det er det da i særdeleshed ikke - du maler dig op i et hjørne, hvor man må have mennesker med en korrekt hudfarve, for at kunne afvise at man er ‘racist’. Du bliver trukket rundt ved næsen og fatter ikke en meter af magtrelationer mellem grupper af mennesker.
______________________________________________________
@ Bjørn Andersen, Århus N | Skrevet: 6. jan 10 kl. 16:52
Det er utroligt, at vi har nået et punkt hvor man er “storbytosse” hvis man har læst en bog på universitetet..
Der er ihvertfald i nyere tid langt flere der gør dét, end der er mennesker med en tilstrækkelig åndelig kapacitet til at kunne tilegne sig stoffet og samtidig bevare sig selv og sin selvstændige tænkeevne.
Som gode gamle Bob Dylan engang sagde, er noget af det mest foragtelige alle de mennesker, der hver dag indtager flere gange deres egen åndelig vægt.
______________________________________________________
@ Thomas Jensen, Odense | Skrevet: 6. jan 10 kl. 17:19
Titanic drømmen hvor de heltemodige gentlemen redder kvinder og børn først, eksisterer kun i lægeromaner og i teorien.
Der var langt flere engelske kvinder og børn, der overlevede end amerikanske - fordi englændere dengang havde mere kultur.
______________________________________________________
@ Henrik Andersen, 4600 Køge | Skrevet: 6. jan 10 kl. 18:52
at Zentropa altid har og altid vil respektere alle religioner
Er der ikke noget med at de har lavet en film, der hedder noget med ‘Antikrist’ og at de generelt sviner alt kristent og dansk - er det ikke ‘det danske swastika’ Trier kalder Dannebro.
Det er elitemennesker med rygrad som en druknet regnorm.
______________________________________________________
@ b madsen, græsted | Skrevet: 6. jan 10 kl. 19:38
interessant at se kommentarerne under Nancy Graham Holm’s klumme - hun har ikke meget medvind …
Hun er da også bare en lille ækel racist - men næsten alle kommentarerne støtter os…
______________________________________________________
@ George Zeuthen, 8000 Århus C | Skrevet: 6. jan 10 kl. 20:14
Det er interessant, at den klassiske fascisme/nazisme var antiintellektuel, og blandt andet derfor angreb akademikere, kunstnere og andre med samfundsmæssige visioner.
Det er rigtigt at akademikere især sværmer for bolchevisme og maoisme, men søsterideologien nationalsocialisme har bestemt også stået højt på deres himmel. I det hele taget er de højtuddannede fascinerede af de totalitære og brutale samfundsideologier - og visioner, som du selv er inde på.
______________________________________________________
@ Margrethe Nørskov, 3400 Hillerød | Skrevet: 6. jan 10 kl. 23:50
Men hvorfor, det mere er reglen end undtagelsen, at folk med gennemførte ”rigtige” ”humane” meninger afslører sig selv som det stik modsatte, kan psykologer måske forklare. Jeg har aldrig forstået det.
Måske et lille stykke af en forståelse kunne lige i at man er godt på den vej, hvis man er startet med af definere sig selv som de, der forstår, de der er gode og rigtige. Som teenagere, der også ved alt og ubetinget har de rigtige og de eneste gode meninger - som følge af den for alderen karakteristiske manglende selvindsigt - nogle udvikler sig så videre…
______________________________________________________
@ Hans Lembøl, Gørlev | Skrevet: 6. jan 10 kl. 23:55
Nævner man Jorden (som planet) er man nazist, fordi nazisterne talte om jord og blod.
Mon ikke der henvises til at nazister er miljøfanatikere…
Har du ikke set de gamle nazistiske antirygningsplakater, der er kommet frem i forbindelse med vor tids antirygebevægelse ?
______________________________________________________
@ Jens Larsen, Vildbjerg | Skrevet: 7. jan 10 kl. 00:00
og det at en muhamedaner kan finde det ærefuldt at gå efter en forsvarsløs gammel mand
Muhammed fik snigmyrdet en kvind der lå og sov og ammede sit barn og en mand på over hundrede år, fordi de digtede satirisk om ham - det er forbilledet for muslimers forhold til ytringsfrihed - og det giver ikke mening at tale om ære i forbindelse med islam, når man ikke selv er det. Sådan noget bruger de slet ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
Helt enig med Jalving. Den fede drukkenbolt, Karen Thisted, har altid virket som om hun er uligevægtig! Og den glatte ål, Peter Aalbæk, som kalder sig socialist og lige har fyret en masse ansatte for at flytte til billigere produktionslande har sammen med en anden storbytosse, Lars von Trier, lige hævet hvert et stort millinbeløb fra Zentropa! Og de kalder sig stadig socialister! Ak, ja, folk på venstrefløjen vil bedrages!
Og de sidste par dage har vi på TV2 set hvordan en primitiv mullah fra Pakistan udsender trusler og lover dusører til dem som vil slå kritikere af den pædofile “profet” Mohammed ihjel!!
Upassende ? Klag over indlæg
Nok et af de bedste indlæg jeg nogensinde har læst - ganske enkelt præcist!
Upassende ? Klag over indlæg
De er nogle fine debattører, disse medlemmer af den højreradikale menighed. Her er en hurtig indsamlet citater alene fra denne blog. Der er rigtig mange flere af disse artigheder i andre J-P blogs.
Citat:
“Den fede drukkenbolt, Karen Thisted
Hun er da også bare en lille ækel racist
Den klamme, våde Aalen - - - - den klæge von Trier
jeg kalder dem Landsvigere og det må man ikke. (Landssvigere?)
kodeord: hun blev fyret fra Gestapo
denne “selvfede” Karen “bedetæppe” Thisted (læs overvægtige kvinde)
fornuft besidder tosssen helt åbenlyst ikke
medieluderen Karen Thisted
blot en sølle bodega-bøvs”
Citat slut
Upassende ? Klag over indlæg
@ M.J.
Fantastisk og præcist formuleret indlæg.”Storbytosser” perfekt navn til “teflonsegmentet”.
I begyndelsen af 70erne var jeg til et foredrag med overskriften: “Hvorfor opfører vi danskere os meget dummere end vi er?” Foredragsholderen var en nu afdød direktør for en verdensberømt dansk virksomhed. Hvis han havde levet idag, ville han kunne underholde i timevis over den dårskab vi idag udviser. Han ville have været MJs soulmate. Han var talmanden for den helt almindelige danske snusfornuft på en meget ualmindelig måde. Virksomheden han stod i spidsen for at oprette og drive blev verdensberømt under hans ledelse. Måtte vi få “ham” igen. M.J. fortsæt igen igen. Det er en fornøjelse at læse dine indlæg. Det giver troen på fremtiden tilbage.
Upassende ? Klag over indlæg
@Søren Ferling, 07.01, 02:31
Tak for bemærkningen, og du har naturligvis helt ret.
For muhammeds fremfærd og lære, som muhamedanere jo skal se som det rette, er meget langt fra vore æresbegreber.
Mine bemækrninger var, som du vel bemærkede, rettet til Bjørn H. i endnu et forsøg på at trænge igennem hans panser af —, men det lykkedes nok ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
Til: Mikael Jalving.
Karen Thisted, har alle dage været styret af en kombi
-nation af druk, pinlig stemmeføring, godt understøtt
-et af et hæst, ufeminint, hurtigt-hakkende toneleje,
hvis manglende sammenhæng og adresseløse referencer,
kun har sat nye rekorder for dennes evige pinlighed.
At du på ovennævnte (dip. udtalte baggrund), og som
du umuligt kan være uenig i, tildeler K. Thisted,
en overklasse status, det må være en fejltekst ikke.
Bevæger vi os væk fra det auditoriske, til fordel
for det visuelle, opdages straks, hvordan dette
nærmest ækle udseende menneskes hullede, alt for
bløde overskuds-hud, afsløre hvordan bodega-livet
for år 10ér siden har fået has på dette menneske.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jens Larsen, Vildbjerg | Skrevet: 7. jan 10 kl. 13:07
Mine bemækrninger var, som du vel bemærkede, rettet til Bjørn H. i endnu et forsøg på at trænge igennem hans panser af —, men det lykkedes nok ikke.
Nå ja, det var blevet lidt sent og jeg overvejede vist ikke så meget sammenhængen.
Upassende ? Klag over indlæg
Karen Thisted`s udtalelser kan da ikke komme bag på nogen. Hun tilhører sammenrendet af nyttige idioter og humanitære ridefogeder fra godhedsindustrien, velvilligt sekunderet af vores hjemlige politikere og venstreorienterede medløbere med de altid politisk korrekte meninger.
Det er disse såkaldte veluddannede middelklassemennesker, der prøver at nedgøre den “almindelige” skeptiske dansker , ved ustandselig omklamring af “elitens” juridiske og ideologiske kvælertag for at islamisere Danmark. En skønsom blanding af medieterroister, nyttige idioter, storbytosser og politiske karklude og andre ringvrag. De kan i deres afsonderthed fra virkeligheden betragte de skader de har bibragt Danmark, med deres gutmenschen-mentalitet.
Fra disse medløbere skal vi høre, at det folk er rigt og lykkeligt, som har adgang til flere kulturer! Fra disse storby idioter lyder det når talen falder på muslimernes moskeer og deres minareter, at de er “-EN BERIGELSE AF DET URBANE LANDSKAB OG SYMBOL PÅ FRIGØRELSE OG ANDERKENDELSE.”
Fru Thisted`s bon kammerat Gregers Dirckinck-Holmfeld havde næsten tårer i øjnene, da han i TV-showet “Flygtning 86″ udtalte: “JEG SYNTES, AT VI SKAL LADE VERDENS FLYGTNINGE VÆLTE IND OVER VORES GRÆNSER OG LABBE AL DERES KULTUR I OS.”
Fra den kant kommer der kun - som man kan forvente - oratoriske fækalier. Alt hjemligt skal skrottes og trampes på, hvorimod globaliseringen og indvandringen af konstant utilfredse muslimer prises i plusord. De faktiske kendsgerninger undertrykkes. Der er ingen forskel på det man praktiserede i det tidligere kommunistiske Europa. Her var det også de såkaldte “intellektuelle” og “gode” der tog skyklapper på, og priste de mest despotiske regimer, de regimer der dræbte egne medborgere, fordi de tillod sig at have en anden mening.
Det er de samme mennesker der skamrider begrebet “udansk”, som de bruger i flæng om medborgere, som ikke deler deres politiske opfattelse. Mærkeligt nok er det de samme mennesker, der som regel benægter eksistensen af begrebet “danskhed”. Mærkeligt er det også, at de kalder os, der har andre meninger end de selv, for racister og svinehunde. Samtidig skal man lægge øre til, at disse gutmenschen syntes omgangstonen bliver for svinsk og rå!
ET FJELD KAN SPRÆNGES OG TVINGES KAN EN ELV, MEN ALDRIG KAN ET FOLK FORGÅ, DER IKKE VIL DET SELV.
Upassende ? Klag over indlæg
Christian Toffini
“At du på ovennævnte (dip. udtalte baggrund), og som du umuligt kan være uenig i, tildeler K. Thisted, en overklasse status, det må være en fejltekst ikke.´´
Jeg tror, der skal forstås, at hun optræder som en repræsentant for en bestemt målgruppe. I lighed med overklassen af politikere og overhoveder, for resten af klassesystemet: middel- (pionerer; specialister), under- (assisterende; næringsdrivende). Ikke mindst, for parallelsamfund, for hvem de, også er, talsmænd.
Upassende ? Klag over indlæg
@ niels hansen
Jeg er meget beæret over at blive betragtet som et modstykke til de mange ‘landsbytosser’.
Det behøver du såmænd ikke føle dig beæret over. Det var vist ikke ment som en kompliment.
Personligt ville jeg have det meget dårligt ved at blive anbragt i selskab med Karen Thisted, Ålbæk og Holm. En flok sølle uslinge og hyklere.
Selv englænderne er ved at brække sig over Holm iflg. kommentarerne til hendes artikel.
Upassende ? Klag over indlæg
@Niels B. Larsen
“Selv englænderne er ved at brække sig”
De menige englændere er bedre end deres regering. Jeg har arbejdet og arbejder stadig sammen med mange englændere - og på det sidste har de så sandelig givet los for deres frustrationer over Labour regeringens “kulturberigelse” af det engelske samfund. De kan fortælle, at der er stor utilfredshed i den engelske befolkning med, at Tony Blair og Gordon Brown har listet parallelsamfund, islamisme, sharia, multikultur og andre “berigelser” ind ad bagdøren, mens de har skjult sandheden for den engelske befolkning.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1222613/Labour-let-migrants-engineer-multicultural-UK.html#
Flertallet af englændere kan godt se, at der skal ske noget fuldstændig nyt, og det vil vi alle få at se til marts, når Labour bliver sparket ud af Downing Street.
Upassende ? Klag over indlæg
Thomas Larsen, Aalborg
“Flertallet af englændere kan godt se, at der skal ske noget fuldstændig nyt, og det vil vi alle få at se til marts, når Labour bliver sparket ud af Downing Street.”
Jeg har selv boet i England i mange år, og jeg prøver stadig at følge med i hvad der sker i lander, MEN jeg har meget svært ved at se, hvad der skulle ske ved et regeringsskifte, som vil være ‘fuldstændig nyt’.
Jeg tror ikke på, at store integrationsproblemer har nogen lette løsninger.
Har de konservative fundet de vises sten, så må du meget fortælle om det. Uk har en lidt anden historie end Danmark med hensyn til deres tidligere kolonier.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Thomas Larsen
Jeg ser også med glæde frem til at Labour får et spark af de helt store i England.
Hvor meget Toryerne vil ændre i udlændingepolitikken må vi vente med at få afklaret, men EU får forhåbentlig den modstand, som det øvrige Europas politikere var for svagpissende til at yde.
Upassende ? Klag over indlæg
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup J
“Hvor meget Toryerne vil ændre i udlændingepolitikken må vi vente med at få afklaret..”
Samme spørgsmål til dig som til Thomas Larsen.
Hvad er det - helt nøjagtigt - som toryer vil gøre anderledes. Det er vel ikke for meget forlangt at få at vide INDEN et valg?
Et svar som ‘alt andet end Labour’ kan man ikke rigtig bruge til noget.
Det er da sørgeligt, hvis det kun drejer sig om, hvad man IKKE ønsker.
Upassende ? Klag over indlæg
@ B. Mofoe, Aarhus
Ha ha, den var god, den med niels hansen’erne ![]()
@ Jalving
Tak for et usädvanlig godt indläg - din evne til at se essensen af en sag er bemärkelsesvärdig.
Blot trättende med de lange svadaer fra “Holmskjolds soldater” (ham selv, Bennedsen m.fl., you name them. Men man kan jo springe indläggene over, naar man ser navnet - man ved jo allerede, hvad der staar i dem …
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Jalving - du har vist måttet forkorte din artikel og derfor er der ikke blevet plads til Lars Hedegaard og Søren Krarup og Espersen. De er jo da ellers oplagte kandidater.
Upassende ? Klag over indlæg
Ole Frank
“Lars Hedegaard og Søren Krarup og Espersen. De er jo da ellers oplagte kandidater.´´
De tre herrer skal ENDELIG ikke vove sig væk fra etablissementet. På med den partipolitiske korrekthed, uden selv at gøre noget ved integration og kriminalitetsbekæmpelse. De er i sandhed `overhoveder´, som ikke aner deres egne levende råd om lov og orden. Ét fra mig, skal lyde på en inddeling af danskere i `målgrupper´, alle på baggrund af `job´, `uddannelse´, `indkomst´ og `kulturel identitet´.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Sådan, Mikael! Ramt lige på sømmets hoved. Men du rammer næppe storbytossernes selvbevidsthed. Den er simpelthen så glat, at al sund fornuft preller af. Til gengæld skal de roses for, at de ikke er bange for at udstille deres ynkelige selvfedme.
Upassende ? Klag over indlæg