Profil

Mikael Jalving går i kødet på høj som lav, unge som gamle, blå som røde, levende som døde, imamer, kyllinger, kulturpaver og andre skabninger i Danmark og den omkringliggende verden

Baggrund:
Historiker og kommunikationsrådgiver

Andet:
Forfatter til bl.a. Absolut Sverige (2011), Mig og Muhammed (2010) og Magt og ret (2007)

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Frontalt

Skrevet af Mikael Jalving

Pigelus og tøsedrenge

Dato: d. 12.02.10, 11:20
Af: Mikael Jalving
Emner: , , ,

Guderne, menneskene og chimpanserne skal vide, at vor tid er rig på mange multikulturelle misforståelser, og man kommer nemt til den generelle opfattelse – selv om det gentages igen og igen, at man sandelig ikke må generalisere – at der er tale om et tiltagende vanvid. Hver dag, sin komik. Som nu f.eks. i går, hvor Kristeligt Dagblad kunne berette om en svensk erstatningssag.

Sagen drejer sig om en arbejdsløs muslim, der i 2006 nægtede at give hånd til en ansat i Arbejdsformidlingen, som var sat til at finde en praktikplads til pågældende. Muslimen var mand, chefen kvindelig, og så kan man næste gætte sig til resten.

Eneste overraskende moment i historien er sådan set, at Arbejdsformidlingen først fratog manden aktiveringsydelse; det ligner ellers ikke myndighederne at bruge magt overfor de såkaldt svage. Men det gjorde de, og manden, der ikke ville give hånd til en kvinde med den forklaring, at han ikke berører kvinder uden for sin egen familie, anlagde sag, før Diskriminationsombudsmanden (DO) gik ind i sagen til mandens fordel.

Nu får han så udbetalt en klækkelig erstatning på 60.000 svenske kr. med rettens ord for, at han er blevet udsat for religiøs diskrimination.

Jurist hos DO Ulrika Dietersson udtaler:

“Det her er et fremskridt, fordi det øger retten til at udøve religion. Der findes en skepsis mod alle, som udfører religiøse handlinger, ikke mindst muslimer. Men det her viser, at man ikke behøver indskrænke sin religion for at kunne få ydelser i forbindelse med eksempelvis praktikophold.”

Hvad juristen opfatter som et fremskridt, må i andres øjne snarere ligne et tilbageskridt. Særligt en bestemt religion bliver af diverse talsmænd og protagonister promoveret i forhold til stadig flere af det moderne live sfærer: skolen, fængslet, universitetet, diskoteket, arbejdslivet mm. – og overalt er parolen: særlige hensyn, særrettigheder, religiøs beskyttelse og respekt.

Det er i dette lys, at den svenske erstatningssag må ses. Den universelle religion står over den lokale kultur, og hvis religionen siger, at kvinder er urene, jamen, så skal mænd naturligvis ikke række dem så meget som en lillefinger. Kvinder, selv kvinder, der forsøger at hjælpe én med penge og praktikpladser, har pigelus. Rør dem ikke, de smitter!

Sådan skreg jeg sikkert selv i børnehaven og i løbet af de første skoleår, men tilpas insisterende voksne må have fortalt mig, at piger ikke smitter, og at nogle af dem sågar kan være kan være helt rare at røre ved. I hvert fald tager ingen mænd skade af et bette håndtryk, og håndtrykket er nu engang den formelle hilseform i Sverige – og Danmark for den sags skyld. Endnu. Lidt endnu.

Man får helt lyst til at oprette Foreningen for Flere Håndtryk – også for at komme det evindelige hej-hej til livs. Ligesom bikinien er blevet burkaens fjende nr. 1, er håndtrykket påny blevet et tegn på kultur, vesterlandsk kultur.

Det er ikke tilfældigt, at Hitler, Mussolini og deres respektive bevægelser afskyede håndtrykket. Også de opfattede det som tøset.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
G. Borchorst, København | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:42

Øh - 60 hvad? Tusinde? Millioner?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:43

@Mikael Jalving

“Det er ikke tilfældigt, at Hitler, Mussolini og deres respektive bevægelser afskyede håndtrykket. Også de opfattede det som tøset”.

Har du en forklaring på, hvorfor stalinisterne kyssede hinanden - på munden! :-)

Tænk engang, hvis det var normen, og vi skulle tvinge alle til det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Victor Larsen, 2100 Ø | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:46

Borchhorst - det var 60.000 svenske ugandadollars = 44.000 dkr

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. B. Olafsson, 4230 | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:47

Fik han virkelig 60 svenske kr.? Hvis han bliver ved at holde hånden i lommen, vil han snart kunne forsørge familien selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:54

“Det her er et fremskridt, fordi det øger retten til at udøve religion. ”

Tænk at man kan pakke så meget vrøvl ind i en sætning.

Jeg ville et eller andet sted bedre kunne forstå, hvis manden slet ikke ville give hånd eller røre andre mennesker - og f.eks. foretrak at hilse med et buk.

Der er nogle mennesker, der ikke bryder sig om at blive rørt ved - og den slags skal respekteres.

Men når det nu specifikt kun er kvinder, som han ikke vil røre, så stopper min forståelse - for så går han fra at være konsekvent til at være en simpel kvindeundertrykker.

For igen: man kan ikke se isoleret på handlingen - man bliver også nødt til at analysere årsagen. Og årsagen er, at denne mand synes, at kvinder er mindre værd end mænd, fordi det står i mandens religiøse bog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mofoe, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 12:15

Det er ikke kun svenskerne, der lider af kollektivt knald i skallen.

Følgende er fra Daily Mail i slutningen af januar:

“Employer told not to post advert for ‘reliable’ workers because it discriminates against ‘unreliable’ applicants

When it comes to hiring staff, there are plenty of legal pitfalls employers need to watch out for these days.

So recruitment agency boss Nicole Mamo was especially careful to ensure her advert for hospital workers did not offend on grounds of race, age or sexual orientation.

However, she hadn’t reckoned on discriminating against a wholly different section of the community - the completely useless.

Nicole Mamo, director of Devonwood Recruitment was stunned when a job centre in Thetford, Norfolk, said she could not include the phrase ‘reliable and hard working’ in her advert.

When she ran the ad past a job centre, she was told she couldn’t ask for ‘reliable’ and ‘hard-working’ applicants because it could be offensive to unreliable people.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent knudsen, København N | Skrevet: 12. feb 10 kl. 12:31

Ham, muslimer, udøver sørme da diskrimation. Ikke at ville røre ved et medmenneske er da racediskrimation. Det er samtigt kvindediskrimation, så han bør straffes for 2 typer diskrimation.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders K, København | Skrevet: 12. feb 10 kl. 12:35

Mærkelig sag - håber den kan ankes og fornuften sejre…måske arbejdsformidlingen skal overveje en ny advokat.

Hvis der havde været tale om en almindelig blegfed svensker, der havde nægtet at give hånd under henvisning til, at kvinder bør blive hjemme ved kødgryderne så var pågældende blevet dømt for kønsdiskriminering - med andre ord så skal vi altså bedømme motivet og ikke selve handlingen. Det åbner uanede muligheder….

Håber den nævnte sag kun faldt ud som den gjorde ud fra en eller anden form for proportionaltetsprincip og ikke direkte på det (angiveligt) diskriminerende aspekt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:02

Der må virkelig være nogen, som har for lidt at lave, når man som Michael Jalving kan gå op i en så lille ting.

Der står ingen steder i hverken svensk eller dansk lovgivning, at man absolut skal give hånd til hinanden.

Derfor kan man selvfølgelig ikke fratage nogen aktiveringydelse, blot fordi de nægter at give hånd.

Den ene skik kan jo være lige så god som den anden, sålænge der ikke er nogen, der kommer til skade.

Sing another song boys. This one has grown old and bitter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ellen Olesen, Herning | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:30

Kvinden skal selvfølgelig lægge sag an mod manden, som har diskrimineret hende på grund af hendes køn. Så skal han dømmes til at betale hende en erstatning på 60.000 kr. Og så er alle glade - især de jurister, som tjener godt på den slags tåbeligheder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Krogsten, 6640 | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:33

Halvorsen du har ikke forstået en dyt.

Det handler om at acceptere almindelige danske normer eller ikke. Når man har valgt at slå sig ned i Danmark, må man formode, at det er efter moden overvejelse, og at man har valgt præcist Danmark ud af alle verdens små 300 lande, fordi man synes om vores kultur - herunder måden vi omgås og behandler hinanden på.

Når jeg strækker labben frem og vil hilse på et andet mennenske, og det menneske så trækker hånden til sig, så opfatter jeg det som en udsøgt fornærmelse. Er jeg chef og vil antage vedkommende, er ansættelse derefter udelukket, da et ansættelsesforhold er baseret på respekt for hinanden - i begge retninger.

Så nej, sangen er ikke blevet gammel og bitter, der skrives bare nye vers til den hele tiden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:34

@C. Halvorsen

Du springer let og elegant hen over det faktum, at denne mand eksplicit diskriminerer kvinder. Han giver jo gerne hånd til mænd.

Jeg troede egentlig, at kønsdiskrimination var noget, som venstrefløjen gik meget op i - men det kommer måske an på, hvem der udøver den?

Upassende ? Klag over indlæg

 
JAN AAGE JEPPESEN, Almunecar, Spanien | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:46

ANTIDISKRIMINATIONSIDEOLOGIEN

I følge anti-diskriminationsideologien er det udtryk for racisme, hvis man foretrækker én gruppe af mennesker frem for en anden, ligegyldigt efter hvilken præference eller kriterium. Vi skal kunne lide alle lige godt, ellers stemples vi som psykisk syge eller moralsk defekte.

EU´s Charter for for rettigheder repræsenterer denne tankegang. Dette fremgår af artikel 21 med titlen “Ikke-forskelsbehandling”:

“Enhver forskelsbehandling på grund af køn, race, farve etnisk eller social oprindelse, genetiske anlæg, sprog, religion eller tro, politiske eller andre anskuelser, tilhørsforhold til et nationalt mindretal, formueforhold, fødsel, handicap, alder, seksuel orientering eller ethvert andet forhold er forbudt.”

“Samtidig gælder det sandsynligvis ikke kun offentligt artikulerede præferencer, men også ubevidste handlingstilskyndelser, fordi disse resulterer i strukturer, der må betegnes som diskriminerende. Således opfattes diskrimination i dag ikke kun som direkte diskrimination (apartheid), men i langt mere relevant forstand som såkaldt indirekte eller strukturel diskrimination , hvor vaner og traditioner har en tendens til at danne sociale og kulturelle mønstre, selv om disse ikke er eksplicit tilsigtede.

Det kan konstateres, at der i officielle kampagner mod diskrimination lægges stor vægt på ikke kun at bekæmpe den åbenlyse direkte diskrimination, men også at eliminere de vaner, traditioner og tankebaner, der resulterer i mønstrene.

Dermed bliver antidiskriminationskampagner i høj grad til angreb på selve det civile samfund, fordi dette består af summen af alle vore ubevidste handlingspræferencer, fordomme, sym- og antipatirer, samfund og foreninger.” (Citeret fra filosoffen Henrik Gade Jensens artikel: EU, islam og charteret for de grundlæggende rettigheder” (2002).

EU og de politiske eliter vil gå meget langt for at gennemføre deres utopiske projekt Eurabia, således som eksemplet fra Sverige og Storbritanien viser. Det drejer sig dybest set om, at kortslutte den politiske proces ved at begrænse ytringsfriheden når det gælder kritik af islam, islamisering og muslimers livsstil, og ved hensynsløs anvendelse af den politiske magt til at definere en utopisk virkelighed, hvor der kun er plads til én rigtig mening. Som i Sovjetunionen der stemplede systemkritikere som lidende af “falsk bevidsthed” og påhæftet en psykiatrisk diagnose.

Tvangsbehandlingen forestås af EU´s Tankepoliti og et genopdragelsesprojekt i bedste marxistiske stil, hvor opløsningen af national og kulturel identitet kombineret med historieforfalskning og myter skal sikre lebensraum for islam og muslimer, således at der ikke lægges hindringer i vejen for samfundenes opløsning og islamisering på vejen mod Eurabia.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:47

@ Peter Krogsten
Der er ingen, der kommer til skade ved det her, og manden er hverken mere eller mindre kvalificeret til et arbejde af den grund. Skal muslimer så også tvinges til at drikke alkohol for at blive accepteret. Det er jo noget værre vrøvl.

@ Thomas Larsen
Hvis du vil vide mere om venstrefløjens forhold til kønsdiskriminering, så må du spørge dem selv.
For mit eget vedkommende kan jeg svare, at det var manden, der efter min mening blev diskrimineret på grund af sin religion. Den kvindelige sagsbehandler skete der ikke noget med udover at hun måske blev mopset. Men manden blev frataget sin aktiveringsydelse. Så hvem er mest forurettet?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:49

@C. Halvorsen, Assens

“Den ene skik kan jo være lige så god som den anden”

Det er rendyrket kulturrelatisme. I Sverige (og danmark) er det nu engang udtryk for høflighed at giver hånd, og at denne tilvandrede muslimske langtidsledige skal selvfølgelig indrette sig efter vores normer, og holde fast ved et formørket kvindesyn fra hjemlandet. Hvis han ikke kan indrette sig efter vores normer må han selvfølgelig rejse tilbage til hjemlandet, hvor kvindesynet helt åbenbart passer ham bedre.

Men det er fuldstændigt rablende sindsygt at han af retten i Sverige kan få tilkendt 60.000 SvKr. i erstatning for “religiøs diskrimination”. Men det viser bare, at når multikulralisterne taler om ‘Multikultur’ så mener de i virkeligheden ‘islamisering’. Glimrende at jalving tager denne absurde historie op på sin blog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
allan jørgensen, nordby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 13:53

Hallo Halv-orsen.
Sørme ja. Ved du, at tibetanere har en gammel skik med at gnide næser, når de hilser på hnanden.
Lad os nu sige, at du er en svensk arrbejdsgiver af kvindekøn, som nægter at gnide din næse med hans store grimme tud. Ja så ville udgangen have været det samme ifølge den svenske ombudsmand-dame.
Manden med den grimme tud ville ifølge hende være at tilkende 60000 sv. kroner for at have været udsat for diskriminering. Dette selv om det ikke lige er cutyme at gnide næser i Sverige.
Nej forstår du,man er nødt til at tillægge sig de almindelige regler som er på de steder hvor man vil begå sig. Det er almindelig høflighed. Derfor er man også nødt til at give hånd, da dette opfattes som almindelig og høflig omgangstone i den kreds man bevæger sig i.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:07

En tanke:
Kunne man vende sagen og se den fra demokratiets side: Kvinden kræver erstatning for respektløs behandling, udført med begrundelse i Islamisk ideologi ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:08

@C. Halvorsen

“For mit eget vedkommende kan jeg svare, at det var manden, der efter min mening blev diskrimineret på grund af sin religion. ”

I et sekulært samfund er religion en privat sag. Du har ikke automatisk ret til at praktisere din religion i det offentlige rum. I stedet må du indordne din religion i henhold til det sekulære samfunds principper, regler og normer. Det betyder, at hvis din religion konflikter på et område med sekulære principper, regler og normer, så er det din religion, der må vige.

Det skyldes, at religiøse argumenter underordnes sekulære argumenter. Mennesker foran gud. I mine øjne er det en rangorden, som i høj udstrækning sikrer såvel den personlige frihed såvel som vore samfunds relativt store succes.

Men du ønsker måske et religiøst samfund i stedet?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:17

En tanke:
Prøv at gå ind i en moské med skistøvler på. Når du bliver stoppet og bedt om at tage dit fodtøj af, glor du måbende og udbryder:” Jeg tager ikke fodtøjet af, når jeg går i kirke”.
Undskyld, hvis eks. ikke er gangbart, idet jeg ikke ved, om moské er offentligt område.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:33

Hvor er Yildiz ? En kvinde udsat for kønsdiskriminering i det offentlige rum.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:36

TJIKKERLIKKER TJIKKERLIKKER TJAV TJAV TJAV!
BOMMALAKKER BOMMALAKKER BAV BAV BAV!
TJIKKERLIKKER BOMMALAKKER TJIS BOM BAS
DET DANSKE SPEJDERKORPS - RA - RA - RA !

Hvor svært kan det være at hilse på hinanden. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:46

@ Thomas Larsen

“I et sekulært samfund er religion en privat sag.” Yes. Derfor står der heller ikke i nogen lov, at man f.eks. skal give hånd eller drikke alkohol for at være en god samfundsborger. Det er en privat sag, som du selv siger.

Konsekvensen er, at en offentligt ansat ikke kan sanktionere mod en borger, hvis han ikke følger hendes private normer, nemlig at give hånd. Derfor fik manden helt berettiget erstatning.

@ Kenneth Hansen
Sagen er netop set fra demokratiets side, og derfor vandt manden retssagen. En offentligt ansat diskriminerede ham pga. hans religion. Sådaan er det i et retssamfund.

@ allan jørgensen
Nej, man er netop ikke “nødt” til at give hånd i et sekulært demokrati - jf. ovenstående. At give hånd er en kulturel vane, ikke andet.

@ Jens Hansen
“Det er rendyrket kulturrelatisme”. Du lyder næsten som du havde set Den Onde selv. En dansk monokultur har ikke eksisteret i mange år, så kulturradikalisme er en af flere betegnelser for vores nuværende kulturelle situation. Men det er tydeligvis ikke alle, der er klar over det.

Jan Aage Jeppesen er pudsig. Først troede jeg, at han som jeg argumeterede mod, at det offentlige skal blande sig i kulturelle forhold, men så fandt jeg ud af, at han havde en anden agenda.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:50

@Kenneth Hansen, Otterup

“Prøv at gå ind i en moské med skistøvler på”.

Hvorfor blande religion ind i den sag?

Der er mange danskere, som tager deres skistøvler af, inden de går ind i andre menneskers stuer.

Det er kun et spørgsmål om at bruge indersiden af hovedet!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Nielsen, Odense | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:52

Det er nemmere at skide gennem et halmstrå, uden at få lort på hænderne end, at få integreret muslimer i et civiliseret vestligt samfund.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:53

@ Kenneth Hansen
En måské er privat område ligesom et klubhus.

I øvrigt, hvis man som mand går i kirke med hovedtøj på, bliver man som regel bedt om at tage det af. Reglen gælder dog ikke for kvinder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 14:59

@Jakob Nielsen, Odense

“Det er nemmere at skide gennem et halmstrå”.

Var det sjovt at prøve?

I

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mofoe, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:02

En erklæret norsk anti-racist ser lyset - men først efter, at hendes egen søn har betalt prisen i årevis:

http://www.youtube.com/watch?v=nMyEX0nWsIE&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=mXJZPYxh4SQ&feature=related

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Nielsen, Odense | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:02

@niels hansen

Det var ikke nødvendigt, jeg nøjedes med at bruge indersiden af hovedet og kunne herefter drage den uomgængelige konklusion.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:07

Jeg indrømmer at eksemplet med Moské er et dårligt. Jeg kunne aldrig drømme om, at undlade at følge de skikke eller traditioner som eksisterer. Så siger ordsproget jo at man skal land fly.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:11

@

“En dansk monokultur har ikke eksisteret i mange år, så kulturradikalisme er en af flere betegnelser for vores nuværende kulturelle situation.”

Arh, så fik vi også lige multikulti påstanden om, at der ikke findes nogen Dansk kultur. Det er en ren ‘konstrukktion’. Utroligt der stadig er nogen der abonnerer på det vrøvl. At de konsensius-søgende Danskere indbyrdes engang imellem har været en smule uenige, kan ikke sammenlignes som at importere nogle vildt kulturer, der har nogle normer og værdier der er direkte fjendtlige overfor de grundværdier det Danske samfund bygger på, og som stort set alle Danskere -uanset partifarve- har været nogenlunde enige om. Det er først efter den massive masse-indavndring fra specielt den muslimske verden, at de Danskere der sværger til den multikulturelle idelogi, lige pludselig har fundet ud af at der før i tiden skulle have hersket nogle nærmest uoverstigelige skel i den Danske befolkning. Det er naturligvis noegt vrøvl, og har ingen historisk gyldighed. Det er nogle konflikter der er ‘opfundet til lejeligheden’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:11

Jakob Nielsen, Odense

“Det var ikke nødvendigt, jeg nøjedes med at bruge indersiden af hovedet og kunne herefter drage den uomgængelige konklusion”.

Jeg synes, at det er dejligt at se, at der er flere og flere muslimer, der bliver integreret herhjemme - uanset om du bruger indersiden af hovedet eller ej.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Nielsen, Odense | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:14

“Jeg synes, at det er dejligt at se, at der er flere og flere muslimer, der bliver integreret herhjemme”

Hmm, det er måske derfor, at Rigshospitalet nu har lavet særlige sluser ved indgangene?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:23

@C. Halvorsen, Assens
Nu har du kommenteret sagen set fra Islams side. Jeg venter på din kommentar af sagen, set fra kvindes side.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:25

@ Jens Hansen
Hvis du har det godt ved at tro på en dansk monokultur, så bliv du ved med det.

Fra min egen barndom i 1950´erne husker jeg tydeligt klassehadet, hvor vi arbejdere hadede borgerskabet og bønderne. Og de hadede såmænd også os, fordi vi var de fleste.

Men der var ingen, der gjorde hinanden fortræd af den grund, og det skal man heller ikke gøre i dag.

Men et modsætningsløst samfund eksisterer vist kun i gamle danske film. Og så i bevidstheder som din.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:27

@Jakob Nielsen, Odense

“Hmm, det er måske derfor, at Rigshospitalet nu har lavet særlige sluser ved indgangene? “.

Nej, jeg tror at de blev lavet for de rødder, som IKKE er blevet velintegrerede. Ligesom den specielle afdeling indenfor politiet, som tager sig af bandekriminalitet.

Det skal vi ikke finde os i!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:31

Her er endnu en lille historie fra multikulturens Sverige. En 42-årig Svensk kvinde møder op på hendes søn gyminasium for at tale med rektor om, at hendes søn konstant bliver overfaldet af nogle kurdiske elever på gyminasiet. Hun nåede dog aldrig til Rektors kontor, da hun uden for gyminasiets bibliotek tilfældigvis møder en af sin søns Kurdiske plageånder. Denne kurdiske kulturberiger kalder hende for “en jävla hora”. Det får denne Svenske kvinde til at svare tilbage med bl.a. “jävla kurder” , “åk hem till ert land” och “ni kommer till våra skolor och våldtar våra flickor”. Den Svenske kvinde blev for denne tiltrængte svada overfor kulturberigeren idømt 4.000 Svkr. i bøde for “hets mot folkgrupp”:

http://www.vk.se/Article.jsp?article=329941

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:32

@ Kenneth Hansen
Jeg har ikke kommenteret sagen “Islams side”. Jeg har heller ikke kommenteret sagen fra den kvindelige sagbehandlers side. Det har du misforstået. Jeg har udelukket kommenteret sagen fra min egen side.

Og for egen hånd vil jeg tilføje, at sagen burde have været løst langt tidligere. Det er jo bare to mennesker, der er gået fejl af hinanden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 15:36

@C. Halvorsen, Assens

Jeg har talt om et “et modsætningsløst samfund”. Det du der beskriver er noglreøkonomiske modsætninger, og dem vil der altid være i et samfund som vores. Forskellen på kulturelle og økonomiske modsætninger er dog, at man med sidstnævnte kan finde kompromiser om fordelingen af samfundets rescourcer, (som det også tradition i Danmark), hvorimod kulturelle/religiøse modsætninger uværligt vil føre til uløselige konflikter. Du kan ikke finde et kompromis mellem et samfund der buygger på islam og så et vestligt sekulært samfundssyetem. Det er enten eller.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Sørensen, Valby | Skrevet: 12. feb 10 kl. 16:06

Det, der er problemet med islam og troende muslimer, er, at de hele tiden og uafladeligt vil påtvinge os andre deres forrykte normer og forbud.

Hvorfor skal jeg lide under de religiøst forryktes ondskabsfulde påfund?

Hvem beskytter mig?

HJÆLP!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 16:08

@ Jens Hansen
De modsætninger, jeg oplevede som barn, var ikke kun økonomiske. Det var i høj grad også politiske og kulturelle. Selv om man dengang boede tættere på hinanden, havde vi næsten ingen omgang med de andre klasser. Der blev holdt afstand.

Jeg er ikke enig med dig i, at der er mere uløselige konflikter i dag end der var dengang. Men hvis vi nu skal forfølge dit synspunkt, at det er enten eller, hvad er så dit løsningsforslag?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 16:34

@C. Halvorsen

“Konsekvensen er, at en offentligt ansat ikke kan sanktionere mod en borger, hvis han ikke følger hendes private normer, nemlig at give hånd.”

I stedet for at tage et løsrevet citat, som du kunne bruge til springbræt til ovenstående, så synes jeg hellere, at du skulle prøve at forholde dig til essensen i mit forrige indlæg:

[i]I stedet må du indordne din religion i henhold til det sekulære samfunds principper, regler og normer. Det betyder, at hvis din religion konflikter på et område med sekulære principper, regler og normer, så er det din religion, der må vige.[/i]

Det er det, der er humlen i denne affære. I vort sekulære samfund er det normen, at vi behandler mennesker ens, uanset køn, race og seksuel orientering. Det må alle borgere leve op til.

Det ville denne muslimske mand ikke pga mandens religion. Han valgte altså selv at sætte sin religion over samfundets normer. Ingen andre har taget dette valg for ham. Ergo bryder han spillereglerne i det sekulære samfund og må derfor tage konsekvensen.

At en dommer i det politisk korrekte Sverige så ikke kan gennemskue sagens præmisser overrasker mig på ingen måde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
ejvind koch pedersen www.kochs-kontor.dk, 8660 Skanderborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 16:46

B. Mofoe, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 12:15

Det er ikke kun svenskerne, der lider af kollektivt knald i skallen.
Nej, det har du helt ret i. Michael Jalving, Morten Uhrskov, deres tidligere blogkollega Nicolai Sennels og alle deres proselytter her på siden gør også. Eller også er hjernekapaciteten bare ikke større end chimpansernes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 17:34

@Pladderhumanisterne

Hvis det nu var en nazist, der ikke ville give hånd til sin sorte sagsbehandler, da denne jo ikke var raceren hvad så?

Så ville reaktion fra de røde pladderhumanister, havde været en helt anden, og I kunne bestem godt forstå at man da ikke kunne give socialhjælp til sådan en størrelse.

Jeres bagstræbende selvfede refleks reaktion er så skadelig for vores samfund. Og giver vores gamle land det ry, at vi alle er en samling storbytosser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 12. feb 10 kl. 17:36

“Jeg synes, at det er dejligt at se, at der er flere og flere muslimer, der bliver integreret herhjemme”

Damn!

Hvor har du læst den and henne?

Undlad venligst at fæste lid til den sprøjte en anden gang…

Upassende ? Klag over indlæg

 
A. Nielsen, 9400 | Skrevet: 12. feb 10 kl. 18:02

B. Mofoe
Tak for henvisning til de to Youtube indslag.Har nu set dem begge.De var yderst tankevækkende og oplysende, men desværre egentlig ikke overraskende.
At denne familie, trods den havde alle de gode hensigter og meninger om integration, nu tvungen af omstændighederne (deres bitre oplevelser og erfaringer med den muslimske kultur i en skole med næsten udelukkende muslimske elever).
Trist at “øjenåbneren” først kom nu , og at deres søn skulle udsættes for denne behandling.
En sympatisk familie, som forståeligt nok, nu har mistet deres illusioner om vellykket integration.
Man forstår de tog konsekvensen med skoleflytning og ligeledes deres ændrede holdning.
Dette indslag burde vises på de hjemlige kanaler, til oplysning og advarsel. Det bliver nok ikke aktuelt. Indslaget er nok ikke “politisk korrekt”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. feb 10 kl. 18:23

@ Ole Iversen
Hvis en nazist nægtede at give hånd til en “sort” (afrikaner?) sagsbehandler, ville hun heller ikke have ret til at fratage ham hans aktiveringsydelse på grund af det.

Der står ikke i nogen lov, at man SKAL give hånd. Det er en kulturel vane, som man i et frit land kan vælge følge eller ikke. Dette uanset om grunden er religiøs eller kulturel.

Jeg han ikke se, at der er noget specielt “pladderhumanistisk” i at hævde dette synspunkt. Det er simpelthen gældende lov her i landet.

@ Thomas Larsen
Du har ret i, at det er normen at give hånd i Danmark, ligesom det er normen at spise flæskesteg og drikke øl. Men i et frit land som Danmark og Sverige
kan ingen tvinges til at følge normer, hvis de selv har andre normer.

Derfor kom sagsbehandleren galt af sted, da hun nægtede den muslimske mand aktiveringsydelse uden gyldig grund. Er det virkelig så svært at forstå?
Se i øvrigt ovenstående.

Jeg ved ikke om, Sverige er mere “politisk korrekt” end så mange andre lande, men det er i hvert fald et retssamfund, der har behandlet denne sag korrekt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kurt Dejgaard, Montreal | Skrevet: 12. feb 10 kl. 19:10

@ C. Halvorsen

Så, så! Nu ikke alt det der logik, vel? Det ved du godt ikke er velset! ;-)

Ingen sag er for ligegyldig og ingen sten er for lille, når ordet “muslim” kan drages ind, eet eller andet sted. Det er denne sandhed bloggen handler om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 12. feb 10 kl. 19:23

Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 11:54

“Der er nogle mennesker, der ikke bryder sig om at blive rørt ved - og den slags skal respekteres.”
—-
sig det til pigerne her på sitet!!!

http://blog.balder.org/?p=644

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Jørgensen, Slagelse | Skrevet: 12. feb 10 kl. 19:26

C. Halvorsen:

“Der står ikke i nogen lov, at man SKAL give hånd. Det er en kulturel vane, som man i et frit land kan vælge følge eller ikke. Dette uanset om grunden er religiøs eller kulturel.”

Hmm, må det ikke være tilladt at sende en opfordring til danskere og danske virksomheder: mød muslimer med præcis samme form for kulturel/religiøs intolerance som de udviser over for danskere. Køb ikke deres fordærvede piazza’er og ansæt dem ikke i jeres virksomheder, vis samme foragt for deres kulturelle/religiøse normer som de viser for vores. Lad dem forstå, at vi ikke ønsker deres racistiske og kønsfacistiske værdier indkorporeret i vores civiliseret samfund, kort sagt: boycott dem alle til hobe!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 12. feb 10 kl. 19:34

@ Erik Jørgensen

Rigtige danskere frekventerer naturligvis ikke vantro muslimer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mofoe, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 20:11

ejvind koch pedersen fra ét eller andet kontor skrev:

”Det er ikke kun svenskerne, der lider af kollektivt knald i skallen.
Nej, det har du helt ret i. Michael Jalving, Morten Uhrskov, deres tidligere blogkollega Nicolai Sennels og alle deres proselytter her på siden gør også. Eller også er hjernekapaciteten bare ikke større end chimpansernes.”

Svar:

Det er mageløst godt skrevet, Ejvind! Hvor har du det dog fra?

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mofoe, Århus | Skrevet: 12. feb 10 kl. 20:41

A. Nielsen skrev:

”Tak for henvisning til de to Youtube indslag.Har nu set dem begge.De var yderst tankevækkende og oplysende, men desværre egentlig ikke overraskende.
At denne familie, trods den havde alle de gode hensigter og meninger om integration, nu tvungen af omstændighederne (deres bitre oplevelser og erfaringer med den muslimske kultur i en skole med næsten udelukkende muslimske elever).
Trist at “øjenåbneren” først kom nu , og at deres søn skulle udsættes for denne behandling.
En sympatisk familie, som forståeligt nok, nu har mistet deres illusioner om vellykket integration.
Man forstår de tog konsekvensen med skoleflytning og ligeledes deres ændrede holdning.”

Svar:

Spørgsmålet er, om de egentlig havde ændret holdning? Ikke grundlæggende, i hvert fald.

I dag har JP åbenbaret nyheden om, at tiltagene for at ændre ghettoiseringen i Århus er slået fejl.

Rosenhøj anføres som eksempel på et område, hvor det ikke er lykkedes at nedbringe antallet af ”fremmede”. Tværtimod er det steget.

Det kommer absolut ikke som nogen overraskelse for mig. Jeg arbejder til daglig i galehuset ”integrationsindustrien”, og jeg kender et efterhånden uanet antal gammeldanskere, der lod sig lokke af en cocktail af billige boliger og ønsket om at yde et bidrag til den multikulturelle drøm. Harmoni mellem racer, religioner osv.
Vi bosætter os blandt indvandrerne og gør en positiv forskel. Og de mente det virkelig!

Ingen af mine bekendte bor mere i ghettoerne! De er alle blevet fordrevet. Og jeg mener virkelig fordrevet.

De har alle oplevet at komme hjem til en fuldkommen hærget lejlighed. Alt af værdi var fjernet! Selv tandpasta!

De oplevede alle, at de var de eneste danskere i opgangen – og de eneste, der blev udsat for gentagne indbrud.

Et par af dem var desuden udsat for gaderøverier, hvor knive var involveret. De har for længst mistet alle illusioner.

Og det har jeg også.

A. Nielsen skrev:

”Dette indslag burde vises på de hjemlige kanaler, til oplysning og advarsel. Det bliver nok ikke aktuelt. Indslaget er nok ikke “politisk korrekt”.”

Svar:

Jeg er helt enig. Indslaget burde vises på alle kanaler – og det bliver det aldrig.
Det er efterhånden blevet sådan, at når man viser virkeligheden, så ”opfordrer man til had mod befolkningsgrupper” – og så bliver man som Geert Wilders retsforfulgt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 21:03

@C. Halvorsen

“Hvis en nazist nægtede at give hånd til en “sort” (afrikaner?) sagsbehandler, ville hun heller ikke have ret til at fratage ham hans aktiveringsydelse på grund af det.”

Nu var det heller ikke en sagsbehandler - men derimod en “kvindelig repræsentant” for den virksomhed, hvor han søgte om praktikplads.

Ville du ansætte ham, hvis du var den kvinde?

Eller ville du ansætte en nazist, hvis du var en sort mand, som nazisten lige havde nægtet at give hånd?

I don’t think so! Det er et udtryk for rendyrket diskrimination.

Når du er arbejdssøgende, så skal du være villig til at gå på kompromis. Jeg kender ingen virksomheder og ingen chefer, der vil ansætte et menneske, der viser en direkte modvilje mod de normer, der hersker i det pågældende firma - og det omgivende samfund.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 21:28

Halvorsen har 100% ret.

Det næste bliver vel at arbejdsformidlingen fratager en muslim aktiveringsydelsen fordi han/hun ikke smiler bredt nok til sagsbehandleren.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 21:42

Jalving

“Eneste overraskende moment i historien er sådan set, at Arbejdsformidlingen først fratog manden aktiveringsydelse; det ligner ellers ikke myndighederne at bruge magt overfor de såkaldt svage”

Ifølge hvilken svensk lov har en tilfældig ansat på en arbejdsformidling lov til at fratage en person aktiveringsydelsen fordi vedkommende nægter at give hånd?
Såvidt jeg ved er arbejdsformidlimngens eneste opgave at formidle arbejde ,og ikke at opdrage manden i absurde, middelalderlige og uhygiejniske vestlige normer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Jørgensen, Slagelse | Skrevet: 12. feb 10 kl. 21:51

peter kocsis:

“Såvidt jeg ved er arbejdsformidlimngens eneste opgave at formidle arbejde ,og ikke at opdrage manden i absurde, middelalderlige og uhygiejniske vestlige normer.”

Hæhæ - peter koks i kalenchen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Larsen, Vildbjerg | Skrevet: 12. feb 10 kl. 22:00

peter kocsis, 12. feb,21:42
Hvis forholden er i Sverige ca som i Danmark er det en betingels for at få aktiveringsydele at man står til rådighed for arbejdsmarkedet, og bl det skal sagsbehandlere bedømme (hvem ellers?).
Og er man så uvillig til at følge et lands skigge, at man end ikke vil bruge dets gængse hilse form, er det vel ikke unaturligt at stille spørgsmål ved om vedkommende overhovedet vil/kan indgå i et arbejdsfællesskab hvori der også er kvinder, som der er ca overalt.
Som en skrev burde den kvindelig sagsbehandler retteligt kunne anklage manden for diskrimination, for det er det det er. Og så er det tegn på et hysterisk stivsind og racistisk indstilling hos manden.
Vor herre bevares, og du skriver stolpe op og stolpe ned om manglende tolerance. Ved du overhovedet havd det er for en størrelse?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 13. feb 10 kl. 00:08

@peter kocsis, holte | Skrevet: 12. feb 10 kl. 21:28

“Halvorsen har 100% ret.”

At du siger det, bestyrker mig kun i min sag.

Hvis Halvorsen har ret, så kan enhver med lethed undgå at få et arbejde, hvis vedkommende hellere vil gå derhjemme og leve af offentlig forsørgelse.

Vedkommende skal blot sørge for at gå direkte imod de gængse normer, som der findes i ethvert samfund og implicit på enhver arbejdsplads, så er pladsen i sofaen sikret uden sværdslag.

Du kan eksempelvis insistere på at gå rundt nøgen - også til jobsamtaler. Eller insistere på at hilse ved at strække armen og sige “Sieg Heil”. Kun fantasien sætter grænser.

Når man lever af offentlig forsørgelse, så har man en forpligtigelse til at forsøge at få et arbejde. Hvis man insisterer på at gå imod vedtagne normer i samfundet, så lever man ikke op til den forpligtelse, og derfor er det helt fair, at samfundet reagerer ved at fratage personen den offentlige forsørgelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 13. feb 10 kl. 00:13

@Peter Kocsics

“og ikke at opdrage manden i absurde, middelalderlige og uhygiejniske vestlige normer.”

Han siger jo gerne goddag til mænd. Så du må åbenbart være af den opfattelse, ligesom ham, at specifikt kvinderne er nogle beskidte sv*n. Hvor charmerende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 13. feb 10 kl. 01:26

niels hansen,lyngby, 12.feb. kl 11:43

Næe, men måske du har en hvad angår muslimske ayatollahere der kysser små drenge på munden ?

Der findes et billede af en iransk sådan, der snaver på en lille dreng.

Men dette hænger måske sammen med hvad Khomeini har skrevet om de rette måder at udøve sexuelle handlinger overfor småpiger og -drenge, hvilket jo er helt legalt indenfor det system!

Er der nogen der kan huske hvor man kan finde dette billede og hvem ayatollahen er ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Jensen, 6100 | Skrevet: 13. feb 10 kl. 03:22

Altså, selvfølgelig bør en mand ikke fratages sine sygedagpenge, understøttelse eller hvad det nu var, blot fordi han ikke ville give hånd til en anden person. Måske hun var forkølet eller havde eksem eller bumser eller virkede uvasket eller alt for rødstrømpe-agtig. Under alle omstændigheder må det da være en privat-sag om man vil give hånd eller ej, i disse pandemi-tider. Og helt uden mulighed for at finde arbejde er man vel ikke, selvom der er visse folk man ikke vil give hånd til. Hånden er vel en slags privat område? De 60.000 var måske blot erstatning for mistede sociale ydelser? Men OK, OK, det kan måske godt kritiseres at han ikke ville række damen så meget som en lillefinger. Men hvis jeg lige må anlægge en helt anden vinkel: Vi bliver året rundt stopfodret med ligestilling og den frygtelige undertrykkelse af de danske kvinder. Hver eneste dag kværner DR, Pl bare derudaf med gruopvækkende eksempler på fine fruentimmere som endnu ikke er blevet udnævnt til direktører, bestyrelsesformænd, overvismænd, borgmestre og universitets-professorer. Denne grovfascistiske racediskrimination af søde og velaflagte og ambitiøse fruer er da vist helt blevet glemt i den hidsige debat om hvad man kan tillade sig at udsætte andre for af urimelig eller ukultiveret optræden. Hvor bliver håndsrækningen dog af til disse oversete damer ?
Men spøg til side. Men hvorfor skal debat om diskrimination næsten kun handle om forholdet mellem udlændinge/muslimer og danskere ? Hvornår får vi en debat om den diskrimination overfor alle mænd i Danmark, som en række feminist-grupper kæmper for. De er jo godt i gang med at etablere Big Mother staten, hvor både lovgivning, systemer og institutioner og undervisning mv. indrettes til at favorisere kvinderne, på mændenes og drengenes og familiens bekostning. Nedvurdering og latterliggørelse af mændene griber om sig, og i visse kvindekredse med betydelig indflydelse siger man lige ret, men mener overret, særrettigheder, fortrinsret og dominans. Inden mændene ender med at skulle undskylde at de eksisterer, burde de måske sætte nogle ting på plads, så de ikke ender som dresserede pudler i dette lyserøde, men jernhårde feminist-cirkus.

Upassende ? Klag over indlæg

 
H Just, Hørsholm | Skrevet: 13. feb 10 kl. 09:43

Det eneste man kan sige til denne sag er , at den kvindelige sagsbehandler skulle have tænkt sig lidt bedre om.
Hun skulle have sendt denne muslimske mand ud til et arbejde der bestod af feks rensning af svinetarme.
Vil de ikke respektere vores normer skal vi heller ikke respektere deres , så enkelt er det-uanset hvor meget de og deres danske medløbere skriger.

Jeg har da mødt muslimske kvinder der ikke ville give hånd og de har bare fået en behandling derefter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Klein, Århus | Skrevet: 13. feb 10 kl. 12:46

Vivi Andersen

http://www.nowpublic.com/world/khomeini-kisses-boy

KLAMT

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 13. feb 10 kl. 19:38

John Klein

Det er lige præcist dette billede. TAK.

Det er ikke Khoemeini, som det er angivet under billedet, men en af de andre, ulækre ayatollahere .

LEIF SØRENSEN, Valby, 12.feb. kl. 16:06

Du har ret - og det er træls med de mennesker !

At danerne fortsætter med overhovedet bøjer sig så meget som en millimeter for de muslimske krav er rigtig trist - og skadeligt for os selv.

Hug dog hælene i jorden!

For nu er nok ved at være nok med de muslimske krav om særbehandling og særrettigheder.

Kan man som muslim ikke finde ud af at leve under danske forhold, jamen så må man pakke kufferten.

Og hvis det er Da´wa man som muslim er ude på og/eller JIHAD man deltager i så ER det ud af vagten !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Guderne, menneskene og chimpanserne skal vide « Generaliseringer , | Skrevet: 13. feb 10 kl. 21:46

[...] Jeg kan godt forstå at Mikael Jalving harcelerer. [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 14. feb 10 kl. 00:43

Thomas Larsen

“Han siger jo gerne goddag til mænd. Så du må åbenbart være af den opfattelse, ligesom ham, at specifikt kvinderne er nogle beskidte sv*n. Hvor charmerende.”

Det kan godt ske du opfatter kvinder som beskidte sv.n,men det er ikke det, der får den muslimske mand til at nægte at give hånd.
Sagen er jo den at der også findes muslimske kvinder, der nægter at give hånd til mænd, og heller ikke at skyldes at disse kvinder opfatter mænd som sv.n.
sagen er ganske enkelt den, at nogle mennesker fra nogle kulturer føler det for intimt at give hånden til en person af modsat køn, ligesom det ville være for en dansk kvinde, hvis lige pludselig en mand ragede hende på lårene.
Men andre kulturers blufærdighedstærskler er sikkert meget vanskelige at forstå for en som dig , der åbenbart kun forstår andre ud fra kategorier som beskidte sv.n. eller lignende.

“Hvis Halvorsen har ret, så kan enhver med lethed undgå at få et arbejde, hvis vedkommende hellere vil gå derhjemme og leve af offentlig forsørgelse.

Vedkommende skal blot sørge for at gå direkte imod de gængse normer, som der findes i ethvert samfund og implicit på enhver arbejdsplads, så er pladsen i sofaen sikret uden sværdslag.”

Der findes masser af arbejde hvor det IKKE er påkrævet at give hånd til personer af en anden køn, ,som den muslimske mand sagtens ville kunne varetage,og desuden er det som sagt ikke arbejdsformidlingens opgave at belære klienter om høflighedsfraser, og slet ikke at straffe dem økonomisk for mangelen af samme.

“Når man lever af offentlig forsørgelse, så har man en forpligtigelse til at forsøge at få et arbejde. Hvis man insisterer på at gå imod vedtagne normer i samfundet, så lever man ikke op til den forpligtelse, og derfor er det helt fair, at samfundet reagerer ved at fratage personen den offentlige forsørgelse.”

At gå imod vedtagne absurde normer i samfundet har intet med at gøre med at leve op til forpligtelsen til at få et arbejde.
Du mener ,hvis et mand ser sur ud under en samtale på arbejdsanvisningen skal han have stoppet understøttelsen ,fordi arbejdsgivere ikke gerne tager imod arbejdskraft der ser sure ud?

“Du kan eksempelvis insistere på at gå rundt nøgen - også til jobsamtaler. Eller insistere på at hilse ved at strække armen og sige “Sieg Heil”. Kun fantasien sætter grænser.”
Førstnænte kan sagtens få arbejde som livredder på en nudistbad, sidstnævnte får nemt arbejde hos DF-segmentet, hvor flere kredsformænd har udtalt sig , at de ikke har imod noget imod at få nazister ind i partiet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 14. feb 10 kl. 00:47

H Just

“Jeg har da mødt muslimske kvinder der ikke ville give hånd og de har bare fået en behandling derefter.”

I hvilken sammenhæng har du mødt disse og hvilken behandling har de fået?

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 14. feb 10 kl. 00:56

“Og er man så uvillig til at følge et lands skigge, at man end ikke vil bruge dets gængse hilse form, er det vel ikke unaturligt at stille spørgsmål ved om vedkommende overhovedet vil/kan indgå i et arbejdsfællesskab hvori der også er kvinder, som der er ca overalt.”

Det er da lige meget om der er kvinder til stede, eftersom det færreste jobs består i, at man holder hinanden i hånden.

“Som en skrev burde den kvindelig sagsbehandler retteligt kunne anklage manden for diskrimination, for det er det det er. Og så er det tegn på et hysterisk stivsind og racistisk indstilling hos manden.”

for nogle år siden mødte jeg dronningen på et galleri, og selvom jeg høfligt hilste på hende hende, hilste hun ikke igen- du mener altså, at jeg skal anmelde hende for diskrimination?

“Vor herre bevares, og du skriver stolpe op og stolpe ned om manglende tolerance. Ved du overhovedet havd det er for en størrelse? ”

Det mener jeg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Larsen, Vildbjerg | Skrevet: 14. feb 10 kl. 01:08

peter kocsis, 00:56
Jamen det kan da godt være at du mener at vide hvad tolerance er, men dine skriverier tyder nu ikke meget på det, nærmere på det modsatte.
Medmindre du mener at tolereance består i at vi skal udvise den over for alt det nonsens vi bliver presenteret for, og ikke forvente det af dem der presenterer det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Larsen, Vildbjerg | Skrevet: 14. feb 10 kl. 01:17

peter kocsis 00:56
Noget faldt ud, det kommer så her:
Men den slags er ikke tolerance, men unerdanighed. At vise tolerance overfor det intolerante anses, med rette, af tænkende menesker for stupiditet
Og ikke at ville følge et lands skik, det land man se frivilligt er rejst til, og hvoraf man forventer underhold (derfor kaom manden vel på omtalte kontor, er udover at være intolerant, arrogant, stivsindet og bedrevidene udover det utålelige og stupide.
Hvor det placerer de der finder den slags helt i orden, skal jeg undlade at komme nærmere ind på.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 14. feb 10 kl. 02:03

B mofoe… tak for link og indlæg… bare medierne ville begynde og diskutere Koranen, så almindelige danskere kan forstå det alvorlige problem vi har med alle de muslimer, der har slået sig ned her.

Håber snart at de rejser til et muslimsk land, når det er muslimer de vil være. Alle muslimer synes vantro er undermennesker og kun egnet til at komme i helvede… simpelthen fordi de ikke er muslimer. Hitler, Stalin og Muhammed…

Men kom dog i gang med den Koran… eller er der ikke nogen der tør røre den med en ildtang?

Upassende ? Klag over indlæg

 
H Just, Hørsholm | Skrevet: 14. feb 10 kl. 12:38

peter kocsis

De muslimske kvinder har fået nøjagtigt den behandling de fortjener: ingen respekt eller service.5 tæer og en hæl i røven.

Upassende ? Klag over indlæg

 
D Hansen, århus | Skrevet: 14. feb 10 kl. 14:40

Helt ærligt, er det ikke rart, at kunne sige fra
når ham/hende man skal give håndtryk lige har
snydt næsen, pillet busseman eller undladt, at vaske
hænder efter toilet besøg?
Muslimer har det ikke godt med håndtryk når de har
vasket sig og er klar til deres bøn. De kan dog give
håndtryk, men det betyder en tur mere til håndvasken, og det kunne måske være tilfældet her.
Men, vi kan jo spørge nogle af de svenske voldtægtsofre om gerningsmanden var iført gummihandsker og udfra svaret så bedømme om
der er tale om generel berøringsangst?
Jeg befandt mig engang i en taxi i Irak på en
tur helt ude på bøhlandet og på en tidspunkt
skulle chaufføren ind og gøre stort i en palmelund,
det er hvad der sker. Jeg blev helt kurreret for
min nærighed, da jeg absolut ikke skulle have penge
retur. På grænsen til en diskrimineringsdom?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Hardrade, Vordingborg | Skrevet: 14. feb 10 kl. 17:52

Vanvidet fortsætter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter kocsis, holte | Skrevet: 14. feb 10 kl. 21:53

j just

“De muslimske kvinder har fået nøjagtigt den behandling de fortjener: ingen respekt eller service.5 tæer og en hæl i røven. ”

I hvilken sammenhæng?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Aaaen, Kolding | Skrevet: 15. feb 10 kl. 18:35

Et andet perspektiv på denne her:

En britisk kvinde er blevet idømt bøde (og måske fængsel senere) for at stønne for højt - i sit eget hjem. Og hvorfor? Jo, hun er dømt efter Englands (UK) anti-sociale-love, hvor man kan blive dømt for at gøre noget som generer andre mennesket, men som egentlig ikke i sig selv er ulovligt.

Denne sag med denne svenske mand minder mig en smule om den britiske sag. Ganske enkelt, fordi den svenske sags-behandler straffede den muslimske fordi mand, fordi han udøvede anti-social-behavior. Han hilste ikke på samme måde som flertallet hilste, altså gav hånd til andre mennesker, i dette tilfælde kvinder. [Og jeg er fløjtende ligeglad med om en nazist ej ville give hånd til en sags-behandler med rødder i Afrika; det må han altså selvom, naziten, altså]

Og som andre påpeger er det at give hånd en (kulturel) vane, vi har lært hjemmefra. Hvis vi var født i Indien eller Japan, ville vi hilse på hinanden på en anden måde end at give hånd. Og nogle muslimer hilser på en anden måde, f.eks. kan man bukke, hvis man er mand. I gamle dage lærte man jo også små piger at neje, og små drenge at bukke…

Og der er altså ingen lov i det her land, der foreskriver, at alle skal give hånd til alle…

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 16. feb 10 kl. 20:59

Karsten Aaaen, Kolding | Skrevet: 15. feb 10 kl. 18:35

“Og der er altså ingen lov i det her land, der foreskriver, at alle skal give hånd til alle… ”
—-
nej nej, men det er bare meget Dansk! endnu!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 16. feb 10 kl. 21:22

Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 13. feb 10 kl. 01:26

Er der nogen der kan huske hvor man kan finde dette billede og hvem ayatollahen er ?

http://blog.balder.org/?p=900

http://snaphanen.dk/upload/2010/02/attentaeter-satire.jpg

Düsseldorf.

de kan det der, de Tyskere!

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Carsten Halvorsen -` flerhed´ tror jeg ikke du skal opfatte som `multikultur´!! Men et Europa med hvert sit nationale folkeslag - altså en ret Læs mere
Hans Andersen skriver
18.05.12 14:08
Lyder sandsynligt Læs mere
Vivi Andersen skriver
17.05.12 17:06
Poul Pedersen Måske, meeen ved selv at tage hånd om vuggestuer og børnehaver + skoler gør man i hvert fald en hel del til, at ungerne ikke Læs mere
Ole Mejlstrøm skriver
17.05.12 16:11
De nye grækere har ikke check på meget, de gamle havde heller ikke! Spartanerne var en ganske anden art...krigere om en hals...sådanne er i høj Læs mere
Ole Mejlstrøm skriver
17.05.12 16:05
Man skal åbenbart ikke gå til politiet i disse sager,men afvente et evt. angreb og så forsvare sig godt og grundigt...derefter ringer man 112,når Læs mere


Arkiv
maj 2012  (6)

april 2012  (6)

marts 2012  (7)

februar 2012  (7)

januar 2012  (6)

december 2011  (9)

november 2011  (8)

oktober 2011  (10)

september 2011  (11)

august 2011  (4)

juli 2011  (9)

juni 2011  (10)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/