

I Danmark støtter staten mange andre medier end Danmarks Radio. Bør al statsstøtte til medierne fjernes, spurgte Clement Kjersgaard i DR 2’s Debatten i går, og, vupti, kom snakken nok engang til næsten udelukkede at handle om DR.
I stedet kunne vi jo for nemheds skyld begynde med TV 2. I årevis har borgerlige politikere talt varmt og længe om at privatisere TV 2 uden at få det gjort. Den tidligere regering kunne ikke samle politisk beslutningskraft til at sælge den odenseanske kopivare til den reelle pris eller manøvrere tilstrækkelig koldblodigt i forhold til EU.
I hvert fald sandede Foghs erklærede mediepolitiske mål til i stort ståhej for ingenting, som så meget andet under Fogh, hvis eftermæle bliver værre og værre, jo mere man evaluerer det.
Igen og igen vender vi tilbage til det store eksamensspørgsmål: Hvorfor har vi så svært ved at befri institutioner og behov, hvis de først kommer på finansloven?
Når det ikke var muligt at begrænse løjerne til én statsfinansieret tv-station, hænger det som i mange andre ressorter sammen med, at alt for mange mennesker og lobbygrupper har for mange vedvarende interesser i at lade være og derfor foretrækker at fortsætte som hidtil. Præcis som i den legendariske sketch “90-årsfødselsdagen”, der vises hver nytårsaften. Man skal efterhånden hedde Bjørn Lomborg for at få sparket.
Dels er det besværligt at rydde op og skære i budgettet. Dels risikerer det at gøre en farlig masse mennesker vrede, deprimerede eller måske endda arbejdsløse.
Desuden er statsgaranterede moneter nu engang de bedste moneter i verden. Jeg abonnerer på den skole i litteraturvidenskaben, der seriøst mener, at Milan Kunderas romantitel Tilværelsens ulidelige lethed i virkeligheden er møntet på den lethed, hvormed offentlige støttekroner løber ind på private lønkontoer overalt i denne spraglede, opfindsomme og depraverede verden.
Med hensyn til DR kunne stationen gøre sig selv og offentligheden en stor tjeneste ved at definere, hvad den forstår ved public service, dvs. servicering af offentligheden for så vidt angår oplysning til borgerne om samfundet.
Men er der noget, DR’s skiftende ledelser – den ene mere elefantagtig end den anden – i løbet af de seneste mange år ikke har haft lyst til, er det netop dette. Politikerne i samme ringe grad. Oplysning – hvem kerer sig om oplysning, når man kan få underholdning for alle pengene?
Public service er følgelig endt med at betyde alt og ingenting efter vilkårlighedens vante princip: som vinden blæser.
Et quiz-program? Hvorfor ikke? En dramaserie? Hvorfor ikke? En dramaserie mere? Ja, tak, det er nu så hyggeligt søndag aften. Et danseprogram for glade amatører? Et synge-spille-danse-program for såkaldte talenter? Sport hver eneste dag?
Dvs. alt sammen noget, som markedet kunne producere mindst lige så godt – og uden at vi alle skal betale for anstrengelsen.
I stedet maler public service-maskinen videre. Aldrig har den haft det bedre. Aldrig har den været mere omfattende, tolerant, eftergivende og indbringende. Med det forventelige resultat, at begrebet er fuldkommen tømt for mening og over en bred kam er reduceret til et dankort til offentlige midler.
Derfor var det også forfriskende at høre de Konservatives Rasmus Jarlov erklære, at DR’s budget efter hans mening sagtens kunne skæres ned til det halve. Må jeg i al ydmyghed foreslå det kvarte.
I dag er det sådan, at skal man have noget ud af sin licens, skal man jo nærmest høre radio og se tv døgnet rundt. Ellers er det spild. Dét ved danskerne udmærket godt, hvilket er en af grundene til, at vi er blandt dem i hele verden, der ser mest “public service”-tv, selvom det meste i bedste fald er spild af tid. Andre ville sige en hån mod den menneskelige natur.
Det bliver aldrig sagt, men ligger i luften: Når man betaler for showet uden reelt at kunne sige nej tak til Licens Lars – jeg har det lige så godt med min motorsav, kat, psykolog, travhest, modelbane, TV 3 eller hvad man nu ellers er til i sin fritid, er man mere eller mindre indforskrevet til at se, hvad statsmedierne prakker os på med deres indsmigrende værter, postulerede hyggestemning og journalister, der interviewer journalister for hvem uvidenhed lader til at være en dyd.
Som sagt, så gjort. Aldrig har så mange danskere set og hørt så meget pladder – og spildt den ene aften efter den anden med TV Avisen som forret, politisk korrekt tv-drama som hovedret og endeløse vejrudsigter herfra og til evigheden.
“Når man betaler for showet uden reelt at kunne sige nej tak til Licens Lars.” Forstår slet ikke hvad du mener, vil gerne have det uddybet? Jeg betaler ikke licens fordi jeg hverken gider have TV, radio eller internet derhjemme. Bruger da lystigt internet ude, men det er bare en tidsrøver at have det hjemme. Men mit nej er ikke reelt, så der det irreelt eller hvad? Surreelt måsske?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg kan forstå på den kære Jalving, at han ikke kan finde DR’s definition på public service. Han kan finde den her: http://www.dr.dk/OmDR/Fakta+om+DR/Public+Service/Publice+Service.htm
Men det er jo slet ikke det han søger. Ellers ville han jo skrive et blogindlæg, hvor han roser DR-TV, P1, P2, P3 og P4 for fortsat at levere det befolkningen vil have. På trods af diverse mere eller mindre statsstøttede initiativer - herunder Radio Møller.
Upassende ? Klag over indlæg
Politikerne har bare øget mediestøtten.
Politikerne har brug for medierne til at køre deres topstyrede ufolkelige spin-pluralisme.
Borgerne er forlængst sat ud på det demokratiske sidespor - borgerne får nu kun valgflæsk serveret 3 uger hvert 4. år.
Resten af tiden kører den eltiære ufolkelige neoliberale planøkonomiske spin-pluralisme på Christiansborg understøttet af de statstøttede medier.
Politikerne har købt og betalt den 4. statsmagt - medierne.
Politikerne er købt og betalt af spin-erhvervene, som betaler politikernes valgflæsk reklamer og oplevelsesrejser.
De journalistiske politikere og politiske journalister er samme udemokratiske bolledej.
Helt naturligt kører den elitære betalingsbalance med rekord overskud år efter år - mens borgernes job udflages og deres velfærd forringes.
Og den fallerede ufolkelige elitære udvikling står ikke til at blive ændret på denne side af en statsbankerot og en omstrukturering af Christiansborg.
Upassende ? Klag over indlæg
Peter Jensen.
Kom nu ind i kampen. Et af problemerne er netop at alle tvangsmæssigt skal betale til DR. Du kan ikke undslippe. Jeg nægter at tro at du sidder på en internetforbindelse med under 256 kb, uden smartphone etc etc.
Hvorfor skal DR i en teknologisk tidsalder partout have penge. Hvorfor må man ikke vælge det fra. Det burde være muligt at eje et tv uden at SKULLE betale til DR.
Jeg er HELT enig med Jalving. DR1 er i særdeleshed en kommerciel tvstation i forklædning og det der med rette bør kaldes public service (tv udbud, der ikke varetages af kommercielle kanaler) kan findes på DR2 og DR K i nogen grad. Disse kanaler kan forsvares at betale for.
Men lur mig om ikke 60-70-80 % af budgettet går til DR1, P3, Internetmediet etc. Det kan man ikke forsvare skal koste penge.
Noget af det værste er faktisk at man tillader DR at drive en meget aktiv internetside med nyheder, sport og meget andet, og dermed lader en offentlige instituion kanabalisere det marked der findes. Ligesom P3 æder den mulighed der er for et ægte privat marked for landsdækkende kommerciel radio.
Upassende ? Klag over indlæg
Afksaf dog den tvangs-licens, og lad markedskræfterne bestemme mediebilledet. I disse moderne net-tider er en såkaldt public-service kanal, finansieret v.h.a. tvangsudskrevne midler, under alle omstændigheder en anakonisme.
Upassende ? Klag over indlæg
Licens er en nærmest uundgåelig udgift hvis man ikke vil bryde loven. Ikke bare fjernsyn, men internet, bilradio og visse telefoner er licenspligtige.
Licensen er urimeligt høj, på trods af den tekniske udvikling som gør det meget billigere at producere radio og TV, er udgifterne ikke blevet mindre. Til gengæld er programmerne blevet flere, men ofte af tvivlsom værdi. Beskær budgettet til en milliard og se hvor meget vi får for de penge.
Dertil opkræves licens pr. husstand, det er en urimelig forskelsbehandling når man ikke tager højde for antal personer i husstanden.
Upassende ? Klag over indlæg
Man kommer ikke uden om DR.. ejer man en PC med netadgang skal man betale. Uanset at jeg intet måtte bruge af DRs elendigheder, skal jeg betale. Argumentet “du kan bare lade være med at betale for det” holder bare ikke - det er praktisk umuligt at undgå at betale socialdemokraternes og superkrukkernes hoforgan.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jesper Jacobsen
Så ifølge dig er privat=god kvalitet. Hvad bygger du lige den argumentation på. Når jeg kigger på de private tv-kanaler - som man ikke kan fravælge på sine tv-pakker - så er det godt nok ikke kvaliteten af indholdet, der trænger sig mest på. Faktisk er det udtryk for det værste tænkelige og hjerneløse bras. Så hellere DR1 og DR2. Livet er for kort til andet.
Upassende ? Klag over indlæg
Først en programerklæring: Jeg synes at en dansk TV/radiostation, der sender på dansk i Danmark uden reklamebranchens uartikulerede brøl midt i alting, er en god tanke. Derefter refleksionen: Er det det vi har, og det vi betaler for?.
Det er hverken det vi har, eller det vi betaler for.
Man kan f.eks. finde publicservice aftalen, som er let tilgængelig på kulturministeriets hjemmeside eller via en søgemaskine, og læse Per Stig Møllers (PSM) forord, der er smækfuld af fejl, gode hensigter og misforståelser. Han skriver f.eks. at finansieringen sker med penge fra medielicensen som betales af alle familier med et TV apparat, og det er lodret forkert. DR går videre idet man kalder sig “brugerbetalt”, hvilket også er lodret forkert. PSM skriver også en hel del om at DR, på grund af finansieringen, ikke behøver at sende fladpandede programmer, skele til seertal eller undgå ”smalle” emner. Er det det vi får? I samme aftale kan man læse i afsnit 3 at man ved nyhedsformidlingen skal lægge vægt på saglighed og upartiskhed. Jeg synes ikke det er det vi får, og som jeg er tvunget til at betale. Meget af det kan jeg få via såkaldt kommercielle kanaler, som reelt er frie kanaler. Frie som i ”regeringsuafhængig”.
Det er ikke det vi betaler for, fordi DR har altid været smartere end mange tror, for licensen har aldrig været direkte forbundet med programvirksomheden. Først var det en apparatafgift, nu er det en afgift for at have muligheden for at benytte internettet. Dermed har DR fuldstændigt frie hænder, til at gøre lige præcist hvad der passer dem, uden at kunne blive draget til ansvar for programmernes udeblivelse eller kvalitet. Derfor kunne man heller ikke kræve pengene retur, dengang der var monopol TV, og man misbrugte den status til at presse voldsomme personalegoder ud af kunderne vi “sort skærm” taktikken. Nu hvor der er mange spillere på markedet, har den taktik ikke været brugt, formentlig fordi man godt ved den ingen effekt har. Er DR lukket, ser vi bare noget andet.
Undskyldningen er at man, klogt nok, har lagt publicservice materiale ud på DR’s hjemmeside. Derefter hævder man, at da den er åben for alle, skal alle der kan se den også betale til DR. Desværre lykkedes det at få Folketinget til at hoppe på den limpind, udover dem der, som Mogens Jensen (A) og Ellen Trane Nørby (V), mener at man skal trække det over skatten, for ”alle ser det jo”. Ene af alle i hele verden, er det kun DR’s web programmører, der har problemer med at dele en side op i en betalingsdel og en gratis del, så argumentet holder ikke. Teknikken er der, det er kun viljen der mangler.
En anden undskyldning er at DR er kulturbærende institution, og der kløjs jeg godt nok i kaffen. Hvis vi nu antager at DR har ret, at de er en kulturbærende institution, er det så det rette sted? Hvorfor skal DR have et symfoniorkester og en koncertsal, og hvorfor skal den ligge halvt inde i Malmø, når det finansieres af mennesker over hele landet? DR har også et bigband, hvorfor har de ikke et rockband, rock er en del af den danske kultur og har været det i 60 år. Hvis Den Danske Stat vil have et symfoniorkester, og det kan man sagtens argumentere for, så driv det via kulturministeriets budget – og læg det i Odense midt i landet.
DRs programmer skal naturligvis være tilgængelige på præcist samme vilkår som ethvert andet tilbud: Man betaler for det man vil købe og ikke mere. Jeg tvinges heller ikke til at betale for ”indsæt selv hadeavis”, når jeg køber ”indsæt selv favoritavis” henne i kiosken, og jeg tvinges heller ikke til at købe en avispakke. Samme gælder for kanalpakker: Kan man styre en bestemt kanalpakke ind i et bestemt antennekabel, kan man også styre en bestemt kanal ind i et bestemt kabel. Igen: Almindelige markedsvilkår, man betaler for det man bruger, og ikke en millimeter mere, og igen: Teknikken er der, det er kun viljen der mangler.
Upassende ? Klag over indlæg
Gør dog DR til en ren betalingskanal. De, der vil se alt det bras, må selv betale. Jeg ser aldrig DR og får derfor intet for min licens … d.v.s. spild af gode danske kroner !
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Mikael Jalving
Jeg har da endnu ikke oplevet, at du har protesteret over at være inviteret til at deltage i en debat på public-service-kanalen DR, så dine protester forekomer en smule hykleriske.
Og hvorfor nævner du ikke de skatteyderbetalte medie- og momstilskud, som de private dagblade, heriblandt også JP, får og uden hvilke de næppe kunne eksistere?
Radio Møller, som sikkert drives af nogle af dine venner er da helt overflødig, men får alligevel 100 millioner licenskroner hvert år i de næste 8 år.
Hvorfor skal jeg være med til at betale for den slags københavnerier, som absolut ingen interesse har for mig her ovre i Vestjylland?
Dit bidrag til Debatten i går på DR2 var, sammen med Jarlovs, næsten totalt blottet for argumenter og derfor helt uinteressant for mig som seer.
Hvis man som du er erklæret nationalkonservativ, er det da også besynderligt, at du ikke går ind for at støtte det lille danske sprogområde og nationale sammenhold, som du næppe vil få meget af på kommercielle TV-kanaler.
Og med hensyn til licensen, så kan jeg godt se, at det er enormt dyrt at betale 6 kr. om dagen, men det er vi altså nogle, der ikke er for nærrige til.
Vi får faktisk meget for pengene.
Upassende ? Klag over indlæg
@Thomas Jensen
Jeg er fuldstændig enig.
Jeg har ikke ejet et fjernsyn i flere år, men er alligevel tvunget til at støtte DR.
En institution som jeg både anser for temlig politisk farvet hvad angår nyheder og underlødig hvad angår stort set alle underholdningsprogrammer.
Pengebeløbet ærgrer mig en del mindre end selve princippet, men jeg kunne da sagtens finde noget andet at bruge det på.
Upassende ? Klag over indlæg
>>Peter Krogsten, 6640 | Skrevet: 27. jan 12 kl. 14:59
Først en programerklæring: Jeg synes at en dansk TV/radiostation, der sender på dansk i Danmark uden reklamebranchens uartikulerede brøl midt i alting, er en god tanke. Derefter refleksionen: Er det det vi har, og det vi betaler for?.<>Hvorfor skal DR have et symfoniorkester og en koncertsal, og hvorfor skal den ligge halvt inde i Malmø, når det finansieres af mennesker over hele landet?<<
Igen..Spot On. Kommer aldrig til at se deres symfoniorkester, og kommer måske til at besøge deres koncertsal en, måske to, gange i hele mit liv. Og dog er jeg tvunget til at betale til det pjat.
DR og Licensen har i den grad overlevet sig selv, og det er vel kun politikere og “medie folk” der ikke har lugtet lunten endnu.
Upassende ? Klag over indlæg
Public Service /Poplic Service
I mange år ville jeg have været enig med din udlægning og kritik af f.eks. DR.
Den socialdemokratiske kvindelige politiker, der så det som noget godt, at visse udsendelser’ samler danskerne’ skulle have været efterprøvet på denne Giro 413 teori.
Hvad er den dybere mening- giv dem kager?
Historien om den ensomme rytter i horisonten rinder i hu. Derefter en ensom rytter mere og i løbet af et par dage var hele horisonten fyldt med ensomme ryttere. Foran tv apparaterne sidder millionvis af ensomme seere og lever et tomt liv under havet, i Søren Ryges have, i vild med dans, i Tour de France og haver, skove og cykelstier og landevejer står tomme. I 50erne og før, var halvdelen af befolkningen på cykelturer. I dag vejer vi 10-50% for meget, har mange flotte cykler, men så er der lige en etape mere vi skal se. TV er samfundsskadelig virksomhed og jo mere leverpostej jo mere skader det.
Men samfundsproblemet og løsningen ligger et helt andet sted.
Du skriver, at Public Service ikke er blevet defineret, det mener jeg er forkert. Jeg har set udtalelser fra toppen af DR, der udlagde Public Service som seertal, seertal og ikke andet og dermed har fyldt sendefladen med det leverpostej, du kritiserer og som jeg tidligere kunne tilslutte mig!
Et gæt er, at DR for 30-40 år siden var 80% oplysning og nyhedsformidling , 10% kultur i grænselandet og 10% underholdning , heraf 5% måske leverpostej, men 5% kritiske revyer og andet.
I dag, hvis vi er milde er 80% underholdning og 20% oplysning og nyhedsformidling. Heraf går nyhedsformidling og vejrudsigter og banker på hos de 80%,som underholdning.
Jeg vil påstå, at ’overgrebssager’ og andet morbidt fremstilles med så mange detaljer, at vi er ovre i en særlig form for underholdning. Forstå det hvem der kan og hvordan får man skærmtroldene til at være med?
Men som sagt er leverposten et problem, men selve det at forlange kvalitet i stedet for leverpostej forøger problemet.
Samfundsproblemet er, at så mange pseudolivstimer bliver trukket ud af det egentlige liv og jo mere man forøger kvaliteten, desto flere bliver indfanget og selvfølgelig falder nogle fra, når det bliver for langhåret.
Vi har køkkener efter alle kunstens regler, men vi sidder med to pizzaer og skal følge med i Pricernes vidunderlige madlavning. De laver vidunderligt mad som er gået tabt derude hos nogen og er ved at gå tabt hos andre, fordi TV tiden ikke tillader det og sådan kunne man fortsætte.
I USA er de langt foran os. Statistikken på visse aldersgruppers TV forbrug er direkte proportional med vægtforøgelsen.
Er det positivt, at unge under skal vi sige 25, kun ser TV, et gæt, et kvarter om ugen, ja og nej. De sidder foran andre skærme. Er det positivt på længere sigt, at de ikke er vænnet til leverpostej bortset fra nogle ungdomsudsendelser. Det tror jeg. Måske er det de nye generationer, der tvinger politikere, der understøtter Public Service som en offentlig sutteklud og mediebranchen, til at få TV tilbage til en 80—20 fordeling med vægten på oplysning og frem for alt smalle udsendelser.
Hvis en udsendelse om frimærker ses af 80.000 personer og der er 100.000 frimærkesamlere i Danmark er det jo en bragende succes. O.s.v. , o.s.v.. Jeg kunne på stedet lave en liste så lang over smalle udsendelser incl. rundbordssamtaler som blev afskaffet, at der var materiale nok til de næste ti år.
Smalle udsendelser, der kunne interessere små grupper og sende de andre ud i livet så længe.
Sendepause. Hvad ligner det at sprøjte udsendelser ud over døgnets 24 timer fra en offentlig drevet kanal.
Og sidst, men ikke mindst, hverken sygehusvæsenet eller Statsradiofonien skal privatiseres, det er de for vigtige til (forestil jer en overgrebssag tilsat reklamer fra Dynelarsen!), men det private initiativ i begge brancher, må boltre sig som de har lyst og finansielle støtter til.
Sidst men ikke mindst, hvordan har TV mediet kunne udvikle sig til ’leverpostej’.
Påvirkning fra udlandet OK. Slaphed/Sløvhed i befolkningen OK.Giro 413 OK. Håndbold OK
Jeg vover den påstand, at både blå og rød blok har som politisk lidt skjult filosofi, at en meget stor del af befolkningen skal underholdes, vi skal drikke en bajer sammen med flyttemand Olsen, vi skal danse sammen med statsministerfruen og den går hjem.
En berømt dronning eller var hun kejserinde i 1700 tallet, skal have sagt, da hun hørte, at den franske befolkning sultede: Giv dem kager!
Hos os må det være politisk underforstået/understøttet ’Giv dem Public Services døgnets 24 timer til de segner ’ Ellers ville det ikke kunne have gået så skævt.
’Det samler’ som den unge socialdemokrat udtrykte det i udsendelsen Debatten!!!Hvor nedladende.
Den tidligere statsminister erklærede, at vi skulle være et ’vidensamfund’. Man blev helt glad.
Der satses dog mest på at fylde på med leverpostej og dæmme op for en eventuel overgang til et sådant samfund, men det var nok også kun ment for en udvalgt gruppe, der ikke lever livet foran kassen.
Leverpostejen gør måske , at flere og flere vælger fra og livet til, tør man tro på det?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg forstår ikke hvorfor Mikael Jalving vil nedværdige sig selv til at optræde den ene gang efter den anden i DR, hvor han kloger sig på det ene emne efter det andet.
Du burde aflevere dit fede honorar til private velgørende formål eller holde dig for god til deltage i, et efter din mening, underlødigt og ringe medie, som DR.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Michael, var det med vilje du sprang Jersild Live over? Du ved, ham der siger han har inviteret gæster i studiet, men de sidder for det meste bare og glor på ham, mens han taler og taler, stiller spørgsmål, men som oftest selv svarer på dem.
På den anden side går han jo godt i tråd med, hvad DR står for, og skal jeg rose dem, så er der kun glimtvis kulturkanalen tilbage - med gamle genudsendelser fra arkivet - men det var jo også fra tiden, hvor man virkelig kunne lave tv.
Upassende ? Klag over indlæg
Del DR i 2 afdelinger.. een for de rød-radikale (det vi har nu) og een for de kapitalistiske partier. Lad hver afdeling ansætte deres personale og lave de programmer de vil.
Det kunne man da prøve. Jeg har ikke set DR i årevis, for hvem gider at blive talt ned til af en flok ih-så-gode rød-radikale journalister, der ved bedst, hvad jeg skal mene. Kvalmende.
Reel OBS er en by i Rusland .. på tvangskanalen DR
Upassende ? Klag over indlæg
Løsningen med alt for høj licens kunne være reklame-indslag på DR-TV!
De konservative er heldigvis snart fortid, hvorfor:
Dav. kulturminister Per Stig Møller giver Boxer-TV eneret på betalings-formidling af TV2 fra 1.1.2012 -
resultat: Boxer-TV tjener ligeså meget som TV2
for “ulejligheden” - og bestemmer selv priserne fra 2013!!
Denne konservative Jarlov (meddebatør igår i DR2)
foreslår alle fodboldlandsholdets fremtidige kampe på TV3 - og vupti:
minimum 1/3 af befolkningen er herefter hægtet af!!
- Godt at de Konservative snart hører fortiden til!
Upassende ? Klag over indlæg
Kvaliteten af DR er subjektiv og irrelevant. Problemet er den amoralske licens, som ved anvendelse af statens magtapparat tvinger folk til at betale penge for DR som de aldrig ville have betalt, havde de haft valget.
DR forsvares ofte med argumenter i retning af at mener at man har brug for et programudbud vinklet efter deres smag. Det er udtryk for et helt afsindigt nedladende menneskesyn.
Medielicensen blev indført i 2006 efter at daværende kulturminister Brian Mikkelsen havde undersøgt om det var teknisk muligt at spærre for adgangen til dr.dk for personer som ikke betalte licens. Det fandt han ud af at var teknisk umuligt. Til afgørelsen af det spørgsmål benyttede kulturministeren sig af én teknisk rådgiver: DR!
Da licensen oprindeligt blev indført, var argumentet rimeligt nok at stort set det eneste programudbud var fra Statsradiofonien, og derfor skulle kun personer med en radiomodtager betale til denne. Siden har den tekniske udvikling forlængst overhalet DR indenom. Vi burde holde fast i den oprindelige tanke og sikre at kun brugerne af DR betaler for det. Som TV2 netop har bevist er det helt uproblematisk at opkræve beskeden brugerbetaling til gengæld for deres programudbud.
DR’s høje kvaliteter lovprises ofte til skyerne (ikke af undertegnede, som forlængst har smidt fjernsynet ud). Siden disse kvaliteter åbenbart er ubetvivlelige, så burde det blive en dansk erhvervssucces af historiske dimensioner at privatisere DR. Tænk på alle de ekstra milliarder som millioner af kulturbevidste danske seere vil poste i projektet. Tænk på alle de eftertænksomme dramaserier med “kant”, og dybdeborende magasinprogrammer som kunne produceres for milliarderne. Det er bare at komme i gang!
Upassende ? Klag over indlæg
Finanskrisen og den nærmest absurde mangel på journalistisk forfølgelse af historien, er vel det mest tydelige eksempel overhovedet på hvor grelt det står til.
Jeg vil hævde, at vi ganske enkelt ikke har en fri og uafhængig presse! Ellers har vi i hvert fald de mest uduelige journalister nogensinde.
Tænk blot på hvorledes den ene politiker og økonom efter den anden fortæller en måbende befolkning, at de ikke bærer noget ansvar, og ikke kunne forudse følgerne af verdenshistoriens største og absolut uansvarlige kreditekspansion nogensinde???
Jamen du godeste, hvis ikke pressen burde udstille disse mennesker som de løgnere de er, hvem så?
Men intet sker. Heller ikke på JP.
Upassende ? Klag over indlæg
Efter at have set Aljazeera dagligt i et par uger, har jeg fået min fordom revideret. Tidligere troede jeg, at Aljazeera var en propagandastation for arabere, men nu må jeg erkende, at Aljazeera er en nøgtern og interessant informationskilde. Alle klodens aktuelle brændpunkter blev behandlet i de pågældende uger: Nigeria, Brasilien, Italien, Ungarn, Grækenland og Frankrig foruden Ægypten, Tunesien, Syrien og Marokko. Til og med bragtes der en halv time om Tyrkiets folkedrab på armenierne. Hvem skulle have troet det om Aljazeera?
I sammenligning hermed er DR’s nyheder provinsielle og ligegyldige. For det første må man indstille sig på, at hovednyheden drejer sig om overskridelser af ventetider på hospitaler. Dernæst bringes der noget om kommunernes budgetproblemer. Der bringes også altid et indslag om, at nu mangler lærerne, pædagogerne, hjemmehjælperne eller en af de andre hundredevis af offentligt beskæftigede personalegrupper igen ressourcer. Og hvad vil den ansvarlige minister gøre for at opretholde velfærden?
Først når alle disse socialdemokratiske mærkesager er passeret, kan der forventes indslag om politik, men vel at mærke om den nye regerings utaknemmelige opgave med genopretning af Danmark efter den forrige regerings utallige efterladenheder og fuldkomne foragt for demokratiske spilleregler.
I tredje række bliver vi begunstiget med et par historier fra udlandet, herunder naturligvis kritik af USA (undtagen af Barack Obama - han er stadig DR’s kæledægge). Vi skal også informeres om, at vi “selvfølgelig” skal forære et eller andet uland en vældig stor stak danske kroner. Vi skal selvfølgelig også understøtte de stakkels, gældsatte lande i EU. Det manglede da bare!
Dermed er radioavisen eller TV-avisen forbi. Næste DR-nyhedsudsendelse bringes over samme læst. - Provinsielt og ligegyldigt.
Det værste er naturligvis, at vi er tvangsindlagt til at betale for den propagandistiske fordummelse.
Vejen ud af sumpen består i at nedlægge DR og starte på en frisk. Det skal besluttes, hvad en public service station skal tjene til, og DR skal begrænses til netop det. Og for at undgå, at DR igen vokser til en uhyrlig størrelse, skal et kobbel mistroiske vogtere sættes til at overvåge det.
Licensen skal naturligvis afpasses derefter.
Upassende ? Klag over indlæg
Det værste er måske at licensen er ti eller tredive eller hundreddoblet, eller mere, via alle de udgifter og ulykker som danskerne påføres pga. DRs propaganda-virksomhed. DR er jo de radikales og feministernes støttestativ, rollator, talerør og reklamesender, dag ud og dag ind, år efter år. DR styres og domineres af de radigale, og uden DR ville Jelveds, Stampes og Vestagers parti være meget mindre, og indflydelsen ville være meget mindre.
Men da DR uafbrudt bortforklarer, bagatelliserer eller fortier hvor landsskadelig den radigale politik er, og da DR igen og igen og igen “forklarer” menigmand at Danmark er et rigt land der har råd til det hele, at indvandringen er er nødvendighed og en berigelse, at de radigale damer er kloge, fremsynede, agtværdige og sociale……. og når DR så oveni hjernevasker befolkningen med våset snik-snak og følelsesporno (om Afrika, indvandringen, kriminaliteten, økonomien, velfærden, klimaet, ligestillingen, EU-fordelene, skattetrykket og de lykkelige danskere osv., osv.) så er det man ender i et dekadent og depraveret samfund hvor alt går i opløsning.
Som det lykkedes propaganda-stationer at bilde tyskerne ind at sortbrun ideologi og krig mod alle nabolande var vejen frem og løsningen på deres problemer, således er man nu også ved at holdningsbearbejde danskerne til at multi-kulti og opgivelse af alt og kollektivt selvmord er vejen frem.
DR er et forrykt foretagende som undergraver det danske folks værdier og fremtid.
Afskaf licensen.
Upassende ? Klag over indlæg
Det sker ofte at en af DR’s programchefer svarer på kritik i dagbladene. Hver gang fremstiller de deres egen programproduktion som enestående og af høj kvalitet. Med den indstilling til sit produkt, må adgangen til at operere frit på et frit marked, være uhyre tillokkende. Hvad venter de på?
Men der er måske noget jeg har misforstået.
Upassende ? Klag over indlæg
Når man som Jalving løfter en stor sten, må man forvente, at alskens kryb titter frem. Det gør de så også her på bloggen. Og det eneste disse kryb kan ytre er; mindre licens. Hvor er det dog smukt. Så kan vil alle se frem til mere Voice, Paradise hotel, de unge mødre og andet gejl. Men det er jo det krybbene vil have - gratis…. Nårh nej det er jo ikke helt gratis. Vi betaler bare “licensen” til en privat udbyder - jeeez!
Upassende ? Klag over indlæg
Jesper Hansen , Greve.
Med det sprogbrug og indstilling til andre mennesker og din placering i forhold til dem, er du så sikker på at du hedder Jesper til fornavn Jonni?
Upassende ? Klag over indlæg
Hansen, Greve…..
Er det rimeligt at vi danskere er tvangsindlagt til at støtte en løgnefabrik, som ind i mellem løgnene (og fortielserne) ikke leverer ret meget andet end plat, tarvelig og manipulerende/menneskefjendsk/samfundsundergravende underholdning.
Upassende ? Klag over indlæg
“I dag er det sådan, at skal man have noget ud af sin licens, skal man jo nærmest høre radio og se tv døgnet rundt.” Hvad er licensen/365?
“Aldrig har så mange danskere set og hørt så meget pladder – og spildt den ene aften efter den anden med TV Avisen som forret, politisk korrekt tv-drama som hovedret og endeløse vejrudsigter herfra og til evigheden.” Det er vel op til folk selv…at spilde tiden. Og (mis)bruge fjernbetjeningen.
“Dvs. alt sammen noget, som markedet kunne producere mindst lige så godt – og uden at vi alle skal betale for anstrengelsen.” Det skal de nok finde ud af. Ellers gør TVudbyderne TDC, Stofa osv.: De smækker bare på DERES licens. TDC/Yousee gør ihvertfald.
Upassende ? Klag over indlæg
Når det ikke bliver privatiseret er det måske med fordi dvs jarlov’er skal have et sted og stå og dumme sig,( så ham på DR 2 ). Men hvis man kigger på hvad der sker i USA med politik, tildels pga. af den måde fjernsynet bliver betalt på, så tror jeg at det dansk system er at fortrække. Hvis man synes at Paradise, big shit, og hvad det ellers hedder er bedre for den samfundmæssige oplysning, så siger jeg tak.Men jeg er da helt enig i at vi godt kan undvære 20 min, vejrudsigt hver aften. Men hvis ikke DR 1 og tv2 hvem skal så sende de to helt ligegyldige taler nytårsaften og dagen efter.
Og medie støtten hvor vil du Jalvin skrive hvis ikke det var for den støtte som tvangsudskrives, Er det ikke derfor din redaktør spiser i Tivioli med dvs politikere hvert år for at sikre sig at støtten forsætter.
Upassende ? Klag over indlæg
BBC i England opdigtede begrebet “public service”, fordi de hurtigt ville blive udkonkurreret på lige markedsvilkår.
DR gad ikke engang oversætte de engelske ord til dansk, men som man kan læse i Jesper Hansens henvisninger er “public service” en sludder for en sladder om styrkelse af dansk kultur og lignende.
Når man hører P1-programmet “Mennesker og Medier” af Lasse Jensen, er det lettere at forstå hvad dette forslidte BBC-begreb handler om. Nemlig desperat at fastholde et solidt greb i licensbetalernes lomme ved at tækkes politikeres løsagtige tro på at demokrati er en form for missionsvirksomhed.
Resultatet er den propagandastation DR altid har været.
Upassende ? Klag over indlæg
citat fra DR’s deff. af “public service”:
DR skal arbejde “i folkets tjeneste”
DDR - - - - ?
Upassende ? Klag over indlæg
@ Ole Olsen, København | Skrevet: 27. jan 12 kl. 21:45 til Jesper Hansen, Greve.
“…Med det sprogbrug og indstilling til andre mennesker og din placering i forhold til dem, er du så sikker på at du hedder Jesper til fornavn Jonni?”
To ting, kære Ole Olsen:
“Sprogbrug” er fælleskøn, altså “den sprogbrug”. Det kan du huske ved at sige “brugen af…” Hvis du benyttede det rigtige køn, ville du også inddække det efterfølgende ord, “indstilling”.
Det andet er, at dit angreb på Jesper Hansen både fremstår som smagløst og uunderbygget. Hvorfor ikke indlede en voksen-til-voksen diskussion i stedet for blot at kaste med brosten?
Upassende ? Klag over indlæg
Er glad for vi har DR… og så vidt jeg kan læse ud af de mange kritiske indlæg, så virker det som om, alle andre også ser DR, og har en holdning til DR… smiler.
Personligt ser jeg ikke meget fjernsyn, men ville være svært utilfreds med, ikke at høre “Orientering” eller morgenradio… er også godt tilfreds med en hel aften om fx. udvikling af nanoteknologi.
Har selvfølgelig som alle andre interesseområder, der både er smalle og anderledes - og nogen gange opdager jeg, gennem et eller andet smalt program, at disse udvides.
Når jeg bare vil se fjernsyn, kan jeg slå om på DR1, og se “sporløs” eller anden underholdning.
pointen er, at DR har noget til alle, og at alle aldrig vil være tilfreds med samtlige programflader.
Vil gerne betale for en såkaldt reklamefri kanal, og en kanal der har mandat til at sende programmer, der ikke er mainstreamede.
Hvad licens angår, kan jeg stadig ikke forstå, den ikke bliver betalt over skatten.
Upassende ? Klag over indlæg
Mon ikke mange (mig selv incl.?) skulle gå i tænkeboks og spekulere over, hvad det er, de bruger tv og radio til?
For mange er det jo en refleks at tænde for tossen.
Min refleks hedder radio.(Tør næsten ikke nævne det: P1).
Alle eller næsten alle er jo bundet - frivilligt eller ufrivilligt - til en udbyder.
Og det er dem, der bestemmer, hvad de vil udbyde (hvad er der penge i…for udbyderen!).
Hvor mange tvkanaler er der i DIN pakke? Hvor mange kanaler bruger du egentlig?
INGEN absolut ingen kanaler er alsidige. BORTSET fra DR.
Hvis man vil have frit marked, bliver det fuldstændig uoverskueligt for os seere/lyttere.
Tænk bare på nyheder/aktuelle emner. Der får man et overblik gennem DR og til dels TV2.
Men tag f.eks. TV2 “News”. Deres reklame lyder “Nyheder 24 timer i døgnet”. Retteligt burde kanalen hedde “Gentagelser 24 timer i døgnet”.
Bliver der “frit slag i bolledejen” kommer det til at gælde alt tv. Og det er os, der via udbyderne bliver tvunget til at betale gildet.
Upassende ? Klag over indlæg
Katja Petersen……
DR har noget til alle,skriver du. Og det er jo sådan set rigtigt. Ind i mellem er der udsendelser der er udmærkede og interessante, eller som giver brugbare og nyttige oplysninger til borgerne.
Men måske er de blot med for at give DR et alibi? Det virker snart sådan. For den største del af tiden har DR jo travlt med at fordumme og manipulere seerne og lytterne. Har du virkelig ikke opdaget det?
Tidligt og sent kværner man jo rundt i at det er fint og godt og berigende, at de radikale og enhedslisten har den politik de har. Året rundt reklamerer man for åbne grænser, masseindvandring og multi-kulti….. og for ateisme/ feminisme/ islamisme/ nihilisme/ kommunisme….. og for familiefjendsk politik, flere milliarder til Afrika og Langtbortistan og EU og FN osv….. og derved også (indirekte) for flere nedskæringer, lukninger og forringelser herhjemme. Oveni kommer så reklamer for flere milliarder til “integration”, monstervindmøller, klimahysteri, kvindekamp, globalisering og andre radikale mærkesager.
Hvortil kommer åndløs underholdning i lange baner, hvor man hæmningsløst spekulerer i sex, vold, mord, sadisme, perversiteter, sjofelheder, ligegyldigheder og meningsløse konkurrencer.
Selv i tv- og radioaviserne fylder man på med fjollede småhistorier der intet har med nyheder at gøre. Og i såkaldte ungdomsudsendelser går man ikke af vejen for at nedrakke familietraditionerne og forældre generelt, eller man reklamerer for stofmisbrug og andre løsagtige tåbeligheder, direkte eller indirekte.
DR er et ræverødt samfundsundergravende foretagende styret og domineret af radikale feminister. Og i alt for lille udstrækning forsvarer DR danskernes værdier, rettigheder og langsigtede interesser. Det er ihvertfald sådan DR opfattes af mange selvstændigt tænkende danskere.
Katja, måske du er en anelse naiv eller lidt for ukritisk i forhold til DR?
Upassende ? Klag over indlæg
Mikael Jalvig:
Jeg går ud fra, at du også læser kommentarene til dine “indspark”.
Eller er situationen den, at “det var så det, Endnu et hak i min TimeManager”
Hvad er dine samlede licenser-afgifter/365????
Hvad er dine samlede TV udgifter på årsbasis/365???
Upassende ? Klag over indlæg
Rettelse:
Første spørgsmål skal være:
Hvad er licensen/365?
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen
Har læst dit indlæg, og kan ud fra dit synspunkt godt forstå dine indvendinger.
Jeg har ganske enkelt en anden indgangsvinkel end dig. Jeg mener fx. ikke at DR er ræverød, tværtimod mener jeg - altså ud fra de programmer jeg hører og ser på DR - at DR har nogen debatter, hvor alle synspunkter bliver repræsenteret.
Hvad fordummelse angår, så mener jeg faktisk TV2 er langt værre, især TV2 News… de promoverer enhver, der vil udtale sig hurtigst, uden omtanke for, at det måske ville være smart at have en modpol til et argument, derfor bliver kanalen kun et “råbe-medie” dvs. at enhver, der af kanalen bliver bedømt til at “være noget ved musikken” kan udtale sig, ganske uden noget modargument.
Vil give dig ret i, at medier kan være fordummende, og mener derfor også, at det derfor er vigtigt at være selektiv… mener også, det er vigtigt at lære børn om medier og mediers manipulation i skolerne.
At alle TV-Aviser har et såkaldt “happy news” indslag, er vel noget de respektive journalister har lært på journalisthøjskolen eller hvor de nu er uddannede.
Upassende ? Klag over indlæg
Det eneste rigtige er at man kun skal betale for de enkelte kanaler man vil se. Løsningen med at skære i DR´s budget vil kun indebære at antallet af ansatte vil være det samme, men der vil så blot blive genudsendt endnu flere udsendelser. Et omskrevet citat. Aldrig har så mange ansatte fået så meget i løn for at producere så lidt. Ingen som har været ansat på en kommerciel radiostation har nogen sinde forstået hvad de mange mennesker i DR får tiden til at gå med.
Upassende ? Klag over indlæg
Når vi nu skal betale for det, så lad os stemme om hvad de skal vise og så se hvad det vil koste. Hvis de f.eks. nøjes med, at oplyse os om relevante ting mht. samfundet og så iøvrigt en kort nyhedsdækning, så kan det vel ikke koste alverden. Skal de oven i det også vise sport fodbold, håndbold etc. vil det selvfølgelig koste lidt mere. Men alt det andet pjat kan vi selv vælge til eller fra på de private kanaler. Så kan de kloge forblive kloge og de dumme kan forblive dumme. Keine Hexerei!…
Upassende ? Klag over indlæg
Faktisk kan DR1 sagtens undværes.
DR Update - Nyheder
Ramasjang - For børn
DR HD - For unge
DRK - Kultur
DR2 - Politik
Allesammen kanaler med mere eller mindre båndede udsendelser. Det kan ikke koste så meget!
Upassende ? Klag over indlæg
Peter Andersen
Er du gal… smiler… min datter ville gå i koma uden Ramasjang.
Upassende ? Klag over indlæg
Peter Andersen@
De nævnte kanaler er de eneste vi ser hos os.
Kommercielt tv er deprimerende,fordummende og bandlyst i mit hjem
Upassende ? Klag over indlæg
Peter Jensen, 2200 Kbh N | Skrevet: 27. jan 12 kl. 13:48
“Jeg betaler ikke licens fordi jeg hverken gider have TV, radio eller internet derhjemme. Bruger da lystigt internet ude, men det er bare en tidsrøver at have det hjemme.”
Er du da “ude” 27-13-48? eller er det bare for at være popsmart?
—–
Jalving så debatten og det var ikke meget tid du fik men du var jo heller ikke “en af dem med den samme mening”
Tumpen fra DR der nægtede at tale om DR HD og DR`s usmagelige rovfrift på dødsannoncer i yderdanmark for at skabe trafik på deres web-sites burde have syv forskellige spark i røven.
Privatiser TV2
Skær DR tilskud ned med 60%
og del pengene ud til de steder hvor den globaliserede verden lever nemlig på nettet.
Os så stod der en sosserfruentimmer med munddiarè og kvidrede om 1,8 mill seere og når der så blev sagt ja til X-factor så buede det DR loyale publikum.
DR er en skændsel og et ræverødt/radikalt sammenrend der ikke kom med da sidste tog kørte ud mod fremtiden.
Upassende ? Klag over indlæg
Lasse gårde-askmose, helsingør | Skrevet: 28. jan 12 kl. 10:52
Hvor mange tvkanaler er der i DIN pakke? Hvor mange kanaler bruger du egentlig?
Jeg vil tro der er omkring 40 i min, og de 30 ser jeg ikke. Det er fordi de der sammensætter pakkerne, har adgang til alle mulige markedsdata og sammensætter pakkerne sådan at man er nødt til at købe den største, for at få de kanaler med man gerne vil have, og altså for alt muligt uønsket med. Hvis du vil se seriøse nyheder, så se den tyske TV avis.
Derfor skal der være frit kanalvalg, og hvis der kan skabes garanti for at det ikke kan misbruges til at registrere endnu mere om os, frit programvalg. Absolut og totalt pay-per-view. Det er teknisk muligt. Det er også teknisk muligt at downloade programmer, så man kan se dem når det passer i MIN hverdag, og ikke når det passer programlæggerne at vise det. TV som det er nu er, bortset for at det for det meste er elendigt, totalt forældet.
Upassende ? Klag over indlæg
Cirkus for folket var godt i romerriget, og det er mindst lige så godt i lille Danmark. Og det har politikerne erkendt for længst!
Ved cirkus for folket forstås en bevidst fordummelsesstrategi, hvis hovedformål er at hindre befolkningen i at tænke selvstændige tanker.
Så længe befolkningen bliver fodret af med ligegyldigheder, som bliver serveret som om det er supervigtige sager, så længe begynder den jo ikke at stille spørgsmålstegn ved de egentlige og alvorlige problemer, som politikerne har fået rodet Danmark ind i.
Desuden behøver politikerne et medium, hvor de ganske gratis - og hvem ved, måske får de oven i købet penge for det! - får en masse reklame for deres projekter + en loyal opbakning, hvis de altså tilhører de rigtige partier.
Det er den dybere mening med “public service”.
Og det mest geniale er måske, at befolkningen derved er helt til grin for egne penge!
Upassende ? Klag over indlæg
Formidabelt indlæg, Jalving - især denne er da helt fantastisk:
“hvad statsmedierne prakker os på med deres indsmigrende værter, postulerede hyggestemning og journalister, der interviewer journalister for hvem uvidenhed lader til at være en dyd.
Som sagt, så gjort. Aldrig har så mange danskere set og hørt så meget pladder – og spildt den ene aften efter den anden med TV Avisen som forret, politisk korrekt tv-drama som hovedret og endeløse vejrudsigter herfra og til evigheden.”
…tænk bare på det ævl, DR’ globale korrespondent Jakob Illeborg, plejer at servere.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære læsere. Indlæg skrevet under fiktive navne og/eller by bliver ikke publiceret. Venlig hilsen redaktionen.
Upassende ? Klag over indlæg
Privatisér gerne DR. Alle deres DAB-programmer kan jeg ikke høre p.g.a. dårlig dækning. Deres tv-programmer er stort set de samme som de kommercielle kanalers. Nyhedsdækningen er det rene pop og ingenting.
Vil man vide noget om verden, kan man med fordel se BBC og al-Jazeera, ligesom der er en del gode programmer på ARD og ZDF.
Undertegnede ser stort set aldrig dansk tv - det er simpelthen generelt for underlødigt.
Upassende ? Klag over indlæg
Den røde propagandasender, Danmarx Radio, oppebærer et milliardbeløb fra staten, som svarer til det grønlandske bloktilskud.
Når 55.000 mennesker fodelt på verdens største ø, kan spises af med samme beløb som støjsenderen på Amager, så er den ene af parterne overbetalt.
Jeg har altid betalt licens. Det har aldrig været dyrere end det er nu.
Det har aldrig været ringere og løgnehistorierne om Arabiske forår og kulturberigelse fra den Anatolske højslette, står i kø på støjsenderens redaktion.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, som Plesbjerg skriver 04.39 bliver vi ofte fodret af med ligegyldigheder, fordi der er en fordummelsesstrategi. Og hvad er det for noget, at alle pludselig skulle skrotte deres fine, elegante og dyrt indkøbte radioer til fordel for nogle små snollede og klodsede DAB-radioer (som Lembøl skriver om) som ikke lyder godt og som kan være besværlige at betjene. Hvorfor tillod politikerne denne forhånelse af lytterne? Hvorfor skulle P1 absolut lukke fra kl. 18.00? Og hvorfor denne rodede ombytning af programmer?
Det minder om at politikerne har tilladt at postvæsnet måtte føre sig frem med ublu krav overfor hundredtusindvis af kunder, der pludselig skulle opstille postkasser ud til vej samt betale væsentligt højere brev- og pakkeporto, samt finde sig i en mere og mere usikker postgang med masser af fejlafleveringer.
Upassende ? Klag over indlæg
DR er det gamle Rom om igen minus brødet, men med skuespil.
At vi gider er utroligt !
Upassende ? Klag over indlæg
Man kunne lave støttepræmier til et licensstøttelotteri eller andre arrangementer. Ellers må det køre over skattebilleten. Mit forslag, og drop så den licens. Når vi kan støtte det kongelige teater i KBH o.a. kan vi vel også køre det den vej rundt, hvor DR og TV2 kun får det mest basale over skattebilleten til 24 timers brug-tv-nyheder og tv for børn, og almen undervisningsprogrammer. Resten må financieres over lotteri o.a arrangementer. Mit forslag.
Upassende ? Klag over indlæg
At køre det over skattebilletten vil være katastrofalt af mange årsager. En af dem er, at så bliver det bare et lille underpunkt i finansloven, og man mister enhver føling med hvad det koster. Nu får vi et girokort 2 gange om året, og påmindes direkte om hvad det koster, og kan forholde sig til det.
Det enkleste vil være, at betale for det man ser, hvis man kan garantere at det ikke registreres til andet end fakturering, i en startfase som frit kanalvalg. DR må så prissættes som enhver anden TV kanal udfra markedets betingelser.
Når DR altid fremhæver den fantastiske kvalitet, kan DR jo umuligt være bange for sådan en løsning, kunderne står jo i kø. Der er også et publikum der forlanger kvalitet, og er villige til at betale for det, så de såkaldt smalle progerammer vil også overleve.
Upassende ? Klag over indlæg
DR kan betales til Boxer, ligesom TV2. Så kan alle selv vælge om de vil have ‘public service’ eller hvilken som helst anden kanal. Betal for det du får.
Og så er den debat slut.
Upassende ? Klag over indlæg
Selvom jeg vælger Boxer, så betaler jeg stadig til DR, for jeg har en internetforbindelse, der er hurtigere end 256k. Som jeg skrev tidligere har man altid sørget for at licensen ikke har nogen forbindelse til programproduktion, udbud eller kvalitet. Du betaler til DR fordi du kan gå på nettet med en telefon, PDA, PC eller et navigationsssystem i bilen.
Upassende ? Klag over indlæg
ja. man undres jo dagligt over hvorfor skatteyderne skal finansiere den platte underholdningskanal TV2.
Der er intet for normaltbegavede mennesker at hente. Få det dog privatiseret og det kan ikke gå hurtigt nok. Eller er politikerne bange for dårlig omtale?
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Der er jo ikke nogen der har bedt dig om at betale licens ??? Forstår ikke hvor du vil hen. Først vælger du et produkt, derefter brokker du dig over du har valgt det.
Upassende ? Klag over indlæg