

Kan nogen fortælle mig, hvad det egentlig er Helle, statsministeren, forventer af os danskere? Hvad tror hun, vi skal udrette sammen, hvis Danmark skal eksistere om 50 år i en form, vi vil holde af?
Vi lever med en generation af politikere, der elsker at fremstå handlekraftige, mens de kaster sig over de små spørgsmål i livet. De bilder os ind, at de udspiller store politiske slag på den christiansborgske kampplads, alt imens de søger at aflede opmærksomheden fra de uhåndterlige udfordringer landet står overfor. Hvorfor? Sandheden er, at de ikke aner deres levende råd. Fremfor at løfte blikket, fikserer de det skamløst mod næste valg. Og vi vælgere kigger de forkerte steder hen, når vi spejder efter lederskab, for politikerne redder os ikke. De er ikke de karismatiske ledere, vi så inderligt gerne vil have dem til at være.
Men når statsministeren i sin første nytårstale siger ”Enhver må spørge sig selv – hvad kan jeg gøre”, så er der god grund til at lytte. For giver hun dermed os alle ansvar for det lederskab, som politikerne har afsværget sig? Eller gør hun i stedet sig selv til en billig kopi af en afdød amerikansk præsident?
I sin amputerede præsidentperiode lagde John F. Kennedy (det er ham, Helle parafraserer, når hun taler om individets ansvar) an til at tackle sin tids store politiske problemer. Han var bevidst om, at han kun kunne bevæge samtiden, hvis han viste folk, at han forventede noget af dem. JFK sagde ikke, at han syntes, det var synd for dem. Han sagde derimod, at han forventede noget af dem. Med et brag af en opfordring, trådte han ind på verdensscenen: “Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country.” En opfordring ikke kun henvendt til den amerikanske befolkning, men til alverdens borgere.
Visionerne er væk. Ligger de i Helles håndtaske?
Tag den, mine damer og herrer. Amerikanerne rankede ryggen og voksede sig stærkere, omfavnede opgaven og gjorde den til deres egen. Kennedy skabte en bevægelse gennem sine forventninger. Hvad er mon Helles forventninger? Anyone? Og inden vi kommer for godt i gang, hvad var den foregående regerings forventninger? Var det ikke noget med at kravle op ad ranglisterne? Inspirerende for en nation? Nej, vel?
“We choose to go to the moon in this decade and do the other things. Not because they are easy, but because they are hard”, sagde Kennedy. Hvorfor dog det, fristes man til at spørge. Hallo! Fordi det er svært. Vi vælger at tage til månen, fordi det er svært. Hvornår har man sidst hørt en dansk politiker ytre, at vi skulle gøre noget, fordi det var svært. Det er jo helt vildt at tage til månen, når man ikke kan. Men det svære får ofte os danskere til at vige bort. Vi foretrækker, at alt i dag helst skal være lettere fremfor stort, ambitiøst eller ubegribeligt. Vi bliver ved jorden, for det tjener os bedst. Det er hyggeligt, men manglen på ambition ender med at æde os op.
Det er som om, vi danskere ikke må opleve, at noget i livet er svært, eller at det svære faktisk kan virke som inspiration. Kennedy og amerikanerne blev inspirerede af det svære, og visionerne gjorde dem i stand til at vinde rum- og våbenkapløbet med russerne. They were shooting for the stars, og ramte månen. For os danskere derimod er visionerne blevet væk. Ligger de i Helles håndtaske?
Hvornår har vi sidst hørt nogen sige, at vi skulle gøre noget, fordi det var svært?
“Ich bin ein Berliner”, sagde JFK og skræmte russerne fra at tage hele byen, hvorpå han sagde til sin taleskriver med danske aner, nyligt afdøde Ted Sorensen, at de aldrig ville opleve en sådan dag igen. Det fik han ret i, og kort tid efter døde han og trådte ind i den politiske mytologi.
Vis mig gerne en dansk politisk leder, der inspirerer (eller for den sags skyld skræmmer) nogen som helst. Hvad er det mest visionære danske politiske ledere krænger over læberne, når bølgerne går højt? Ja, den var svær, ikke?
vimeo Direkte
Et udpluk (med underlægningsmusik og hele pivtøjet) af JFK’s mange spørgsmål.
Verdenshistorien er ikke uden store ledelsesbedrifter, men det synes som om de i nyere tid opstår hyppigere i forretningslivet og i civilsamfundet. Og i Danmark er der langt mellem snapsene. Mens politikken er reduceret til hverdagsfjerne institutions-madpakker eller verdensfjerne EU-afstemninger, så finder lederskabet sted andetsteds. Heldigvis da.
I den kommende tid går jeg på jagt efter de store ledelsesbedrifter, som er værd at ære, fordi de løfter os videre. Dem, der er skyld i, at vi er, hvor vi er. Dem, der redder os økonomisk, fysisk, moralsk og åndeligt. Bedrifter, der vidner om, at man rundt om i ind- og udland er drevet af ambition, virkelyst og skabertrang. Bedrifter, der viser, at selv om politikerne har givet fortabt, så er der trods alt stadig mange, der er drevet af et stærkt ønske om at gøre en positiv forskel. Og at de netop gør det, ikke fordi det er let, men fordi det er svært.
——————————
I øvrigt, så har andre politikere også ladet sig inspirere af JFK, eksempelvis George H.W. Bush’s vicepræsidentkandidat, den unge senator Dan Quayle, som under valgkampen i 1988 havde sammenlignet sig med Kennedy. Til en valgdebat bemærkede hans modkandidat, den aldrende demokrat Lloyd Bentsens lakonisk: ”Senator, I served with Jack Kennedy, I knew Jack Kennedy, Jack Kennedy was a friend of mine. Senator, you’re no Jack Kennedy”.
Hvad er budskabet?
“Det er som om, vi danskere ikke må opleve, at noget i livet er svært, eller at det svære faktisk kan virke som inspiration. ” Ja, det er ganske rigtigt en konsekvens af, at statsministeren kræves til ansvar for landets fremtid. USA er ikke Danmark, selvom mange tror det. Hvis vi skal udrette noget sammen under statsministerens ledelse, må vi have en langt mere totalitær styreform. Amerikanerne påtog sig netop det ansvar, dette debatoplæg vist placerer hos Helle, som om individer og virksomheder ikke kan have selvstændige visioner inden for lovgivningens rammer.
Upassende ? Klag over indlæg
Statsministeren er som alkymisten
der aldrig taber pusten eller gnisten
men fortsætter eksperimentet til det sidsten.
For i den socialistiske økonomiske lære
beskrives den storslåede ære
der tilkommer dem, der gør det hele værre.
Øvelsen går ud på at skjule
at løfterne og estimaterne er hule
og ministerierne blot, en spillebule.
Her flytter man rundt på tal og forudsætning
i et håbløst forsøg på at finde dækning
for statskassens ustoppelige lækning.
Man prøver med en kickstart
men indser snart, det ikke var smart
for miste milliarder er ikke rart.
Man prøver metoden at beskatte
men det vil ikke rigtig batte
hvorfor, kan ingen fatte.
Efter en tid belønnes man dog
landet i ruin og med forlov
så længe det vared´ var det sjov.
Upassende ? Klag over indlæg
Der cirkulerer at fakefoto på nettet med Helle Thorning-Schmidt, set bagfra, stående på en talerstol med et stort publikum foran sig.
Hvad de ikke kan se er at hun er helt bar fra bæltestedet og ned…..
..og det billede og dets symbolik er meget rammende for vores statsminister, masser af facade udadtil men bagved er hun halt bar…eller som en kommentatotor skrev..helt blank.
Note: Både hendes og Søvndals brug af Kennedy`s citater er så smagløst at det skriger til himlen.
Note 2: I mine unge dage var jeg ven med en hvis far var landdagsmand og min ven blev, helt uhørt dengang sendt et år på college i usa og da han kom tilbage og ved sad en flok unge og talte valg sagde alle at Nixon da ville vinde men han sagde…Kennedy.
Det var med samme glød hans far havde hentet ungarske frihedskæmpere op på deres gård nogle år tidligere da russerne knuste opstanden.
…nej det er ren blasfemi at Frau Kinnoch nævner sig selv i samme sætning som Kennedy
Upassende ? Klag over indlæg
Men kære blogejer:
Hvad var det så egentlig lige, man ville med månelandingen?
Det står stadig uklart for mig, og sikkert også for andre økonomisk plagede.
Bortset fra det enig i, at der er ting, der bør gøres, selv om de er vanskelige.
Irak, Afghanistan og Libyen og længe før den tid Vietnam, hører ikke til i dén liga.
Mens USA’s kæmpeindsats i Stillehavet og i Europa under WWII bestemt gør.
Upassende ? Klag over indlæg
Helle Thorning-Schmidt må besidde stor styrke. Ikke mange politikere ville kunne holde til den massive personlige hetz hun har været udsat for i årevis.
Se fx på Løkke, hvor har han mon gemt sig efter pressen for en gangs skyld havde lidt fat i ørerne på ham og spurgte:
Har du Lars Løkke deltaget i et møde i Venstre-regi, der omhandlede mistænkeliggørelsen af Helle Thorning-Schmidts mand og hans arbejde i Schweiz.
Upassende ? Klag over indlæg
@Erik Bramsen, du rammer hovedet på sømmet med din holdning, på hvad der er galt i dette land. Din holdning er kendetegnende for laveste fællesnævner og “skomager bliv ved din læst” attitude. Fremskridt sker ikke ved bagstræberisk at bibeholde status quo, men ved at udvide horisonten og tænke nyt og gerne umiddelbart uopnåligt, men jeg kan se det magter du ikke. Præcis som HTS og hendes regering ikke magter at tænke længere end næste valgkamp og meningsmåling. Hun om nogen burde trække på de stolte socialdemokratiske traditioner fra Stauning og frem til J. O. Krag, men det gør hun ikke. Hun gemmer sig hos embedsmændene i EU og på Christiansborg fremfor at træde i karakter, nu hun endelig blev valgt til at lede dette land. Et lederskab hun endnu ikke har vist sig værdig til at varetage.
Upassende ? Klag over indlæg
Når jeg læser indlæg som dette kan jeg kun konkludere,at amerikanisterne er ligeså kugleskøre som kommunisterne.
De har hver deres afguder.Henholdsvis;J.F Kennedy og V.I.Lenin.
Upassende ? Klag over indlæg
HTS’ ambitioner er i første omgang på bedste socialistiske vis at påføre landet flere og nye skatter og afgifter.
Og senere bliver det personligt at få en så lukrativ post i EU som muligt. Hvor sugerørene kan komme så dybt ned i EU-kasserne som muligt. Fuldstændigt som svigerforældrene, som hun givetvis har lært nogle tricks af.
Tager jeg fejl?
Upassende ? Klag over indlæg
Mon ikke Helle TS er stærkt undervurderet af borgerne og sine politiske modstandere?
For Helle har jo format. Et format af den helt sjældne slags. Et format som overstråler f.eks. Jelveds format. Et format der får de fleste mikroskopiske politiske talenter til at se endnu mindre ud.
Her forleden kom Helle f.eks. med et udspil som burde have vakt begejstring og sikret hende befolkningens og samtlige kommentatorers ellevilde opbakning. Fordi det var et udspil som viste og viser at Helle står last og brast med danskerne, og forsvarer deres værdier og interesser til sidste blodsdråbe.
Det var da Helle for åbne mikrofoner og kameraer erklærede at hun ikke ville tillade 19 cigaretter i pakkerne. Tværtimod ville hun stå fast på mindst 20 cigaretter ad gangen.
Altså, Helle vil ikke være med til at danskerne får mindre. Hun ønsker at de skal få mere, mere ad gangen. Helle er bare så generøs og gavmild! Ihvertfald når det gælder tobak og røg.
Heller ikke når det drejer sig om betalingsmure går Helle i små sko. For Helle vil have at danskerne skal have det bekvemt og rart, så de ikke skal holde i kø på vejene. For det er da meget bedre at de holder i kø ved betalings-anlæggene. Under alle omstændigheder er det bedst hvis bilisterne betaler alt det som overhovedet kan vrides ud af dem, for så kan der blive råd til at sende endnu flere penge til Afrika, eller hvor Søvnig, Jelved eller den nuttede Johanne nu ønsker dem sendt hen. (Pakistan?)
Som eksemplerne viser er Helle en strålende politisk begavelse der intet mangler hvad angår overblik eller fremsynet handlekraft.
I det hele taget er vi danskere fantastisk heldige med at der er kommet så mange kvinder ind i politik. Det ses tydeligt på det kolossale løft af IQ-niveauet og de opnåede resultater både ude og hjemme.
Efter min mening vil Helle og hendes veninder, ikke mindst Vestager og Stampe osv., gå over i historien som landets redningsmænd, som dem der med en aldrig svigtende sans for at skille det væsentlige fra det uvæsentlige, fik hevet Danmark op ad den sorte gryde da det så værst ud.
Kort sagt, jeg er helt tryg ved at kvinderne nu har overtaget statsskibets ror, så det kan nå at blive sejlet op på land inden det synker.
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik Petersen:
“Hvad var det så egentlig lige, man ville med månelandingen?”
Dit spørgsmål viser tydeligt, du ikke helt har forstået budskabet i det. Det svære i månelandingen var, at man ikke havde nogen som helst teknologi, der kunne gøre det muligt. Alt skulle opfindes fra bunden. Meget af det, bruger vi i vores dagligdag uden at tænke på, hvor det stammer fra. Så budskabet er enkelt: Ved at satse på en umiddelbar umulig opgave skaber vi vækst, opfindelser, muligheder, uddannelser, jobs, etc. etc etc. Selve månelandingen er for så vidt værdiløs i sig selv, men alle følgevirkningerne få at nå derop er selve målet.
Upassende ? Klag over indlæg
dan christensen, 2770 | Skrevet: 17. feb 12 kl. 5:40 pm
Når jeg læser indlæg som dette kan jeg kun konkludere,at amerikanisterne er ligeså kugleskøre som kommunisterne.
De har hver deres afguder.Henholdsvis;J.F Kennedy og V.I.Lenin.
………….
..du glemte og i danmark: Harald Børsting
Upassende ? Klag over indlæg
“Bilister, der parkerer vognen efter åbningen af betalingsringen, skal nok kunne få en plads i DSBs tog, lover regeringen.”. (b.dk)
Spændende, især fordi denne regering er kendt for at holde dens løfter.
Personligt forudser jeg indiske tilstande, hvor halvdelen af passagererne hænger uden på vognene eller sidder på taget af togene.
@ Niels Olsen, Lyby: Du har nok ret, men det kan vel være billigt sluppet. Så er der da grænser for, hvor mange ulykker, hun kan udsætte danske borgere for.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Kenneth Rosenmeyer 5:50 pm
Javist, bestemt har teknologien gjort landvindinger i forhold til rumfart.
Men de kunne bestemt også have været foretaget uden månelandinger.
Upassende ? Klag over indlæg
Spørgsmåler hvad HELLE vil er der ingen der kan svare på , ejheller HELLE selv for det aner hun intet om og ingen kan se ind i fremtiden ,hverken politikere eller spåkoner - desværre .
Upassende ? Klag over indlæg
Ja Helle har sikkert visioner i håndtasken og der beholder fruen dem lige indtil den dag hun får tilbudt et godt job i EU, først da indvier hun på bedste Anders Fogh vis vælgerne de “gemte” visioner.
Edvard M 4970 Hvad har dit indlæg med din venindes visioner at gøre?
Upassende ? Klag over indlæg
@Henrik,
Helt enig, men pointen for JFK var blot at udstikke en vej, lederskab om du vil. Det samme som blog indlægget her lægger op til. Med den nuværende (ej heller den foregående) regering ser vi ingen lederskab, selvom vi i den grad har brug for det. Anders Fogh Rasmussen havde en idé med sin minimal stat, men den slukkedes lige så hurtigt han satte sig ind i ministerbilen. Vi skal helt tilbage til Jens Otto Krag og statsministrene før ham, for at finde lederskab på Danmarks vegne.
Upassende ? Klag over indlæg
Vore politikere har eet eneste mål, og det er økonomisk udplyndring til sidste blodsdråbe.
Du godeste de har allerede konfiskeret samtlige børneopsparinger via inflation. Og det for at redde banker og landets øvrige gældsryttere. Ret meget mere ækelt kommer økonomisk kriminalitet vist ikke. Men vi har jo set hele svindel reportoiret før.
Upassende ? Klag over indlæg
Helle Thorning-Schmidt udviser både stor styrke og lederskab. Hun høster da også megen ros og anerkendelse i udlandet for sine helt åbenlyse evner til, at igangsætte og lede Danmarks formandskab for EU. Og så skader det naturligvis ikke Danmark, at vores statsminister taler perfekt engelsk.
Det er mest Morten Messerschmidt og ligesindede i Danmark, der ikke vil anerkende Helle Thorning-Schmidts helt åbenlyse talent for lederskab.
Den borgerlige presse er også lidt træg med roserne, men de har dog været der.
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2012/EU/2012/01/18/121917.htm
Upassende ? Klag over indlæg
@Edvard Mortensen
Når partisoldater ævler løs uden for normal arbejdstid, skal vi skatteydere så betale overtid, eller er det interesse timer?
Taler Engelsk… det gør min 12 årige knæget sågu også.
Vor Herre bevares; kan hun også bage kager?
Upassende ? Klag over indlæg
@Edvard Mortensen
HTS leder og leder, men intet tyder på, at hun har fundet noget som helst.
Ellers ville regeringen vel begynde at føre en eller anden politik.
Upassende ? Klag over indlæg
HTS’ vision?? At sidde et par år som Dansk statsminister, der kan bruges som springbræt til det egentlige drømmejob i EU.
Upassende ? Klag over indlæg
Der var en der skrev at HTS gemmer sig bag embedsmændene og EU. Og det er også lige det hun gør. Hvorfor er hun så vild med at komme med i finanspagten? Det er hun kun fordi,på grund af, hvis hendes økonomiske politik stiller os danskere ringere, så kan hun sig til os danskere at det er efter aftale med EU. Hun har ikke tænkt en eneste selvstændig tanke siden hun kom til. Kort sagt - Hun er blank. Hun vil så gerne men magter det ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
HTS er som kvinde helt sikkert værd at kneppe, men som statsminister har hun samme tiltrækning som min egen bedstemor. Og min bedstemor var fæl, skal jeg lige hilse og sige.
Upassende ? Klag over indlæg
Frankrigs præsident Sarkozy sprang op som en løve - siden spiste han af Helle Thorning-Schmidts hånd.
I Helle Thorning-Schmidt har Danmark fået en statsminister, der også kan begå sig internationalt uden at blive til grin.
“Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) bekræfter, at bølgerne gik højt ved de natlige forhandlinger under EU-topmødet i sidste uge, hvor hun blev verbalt angrebet af Frankrigs præsident, Nicolas Sarkozy. Og hvor hun svarede igen.
“Jeg vil ikke referere, hvad der bliver sagt på vores lukkede møder. Sådan gør vi ikke,” siger Helle Thorning-Schmidt til Morgenavisen Jyllands-Posten.”
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46900863:thorning-svarede-sarkozy-igen.html
Upassende ? Klag over indlæg
Edvard Mortensen. Lever vi på samme planet??? Jesus hvor naiv kan man være ???
Lederskab er ikke lige det man forbinder med HTS. Desværre tværtimod. Vi er på vandring i ørkenen. HTS er kun for HTS. Blot vent og vi vil se at denne umulius finder et godt job i EU. Håber at EU falder fra hinanden og alle disse politikere får en lang næse. Ud af EU hurtigst muligt og Euroen får sit dødsstød på samme tid. Grækenland er eksempel på dårlig lederskab og vi er på samme spor med de røde. Gud bevare Danmark for vore politikere gør der så sandeligen ikke.
Upassende ? Klag over indlæg
Frankrigs præsident Sarkozy sprang op som en løve - siden spiste han af Helle Thorning-Schmidts hånd.
I Helle Thorning-Schmidt har Danmark fået en statsminister, der også kan begå sig internationalt uden at blive til grin.
”Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) bekræfter, at bølgerne gik højt ved de natlige forhandlinger under EU-topmødet i sidste uge, hvor hun blev verbalt angrebet af Frankrigs præsident, Nicolas Sarkozy. Og hvor hun svarede igen.
“Jeg vil ikke referere, hvad der bliver sagt på vores lukkede møder. Sådan gør vi ikke,” siger Helle Thorning-Schmidt til Morgenavisen Jyllands-Posten.”
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46900863:thorning-svarede-sarkozy-igen.html
Upassende ? Klag over indlæg
@Kenneth Rosenmeyer
Jeg snakker om retorik, ikke teknologi. Hvis Kennedy havde sagt at han ville sende en mand til månen for at give USA’s teknologiske knowhow et boost, eller for at øve sig i at lave atommissiler, så havde det været en helt anden snak. At gøre noget, fordi det er svært er et udsagn uden politisk budskab eller meningsfuldt indhold overhovedet.
Der er jo ingen danske politikere, der siger at vi skal bygge en Fehmern-forbindelse, fordi det er svært. Den slags følelsesfuldt nonsens virker bare ikke så godt på dansk.
Upassende ? Klag over indlæg
Erik Bramsen. Du må nok se i øjnene, at Kennedy levede i en tid, hvor folk var i stand til at reflektere over tingene, var i stand til at forstå lidt mere end det direkt sagte. Folk var gennemgående i stand til selv at tænke, de var ikke nødt til at have ting pindet ud, skåret i pap og bøjet i neon for at forstå hvad der blev sagt. De fleste var heller ikke nødt til at få ordre på gennem TV hvad den rigtige mening var og hvad de skulle tro og tænke. Altså en hel anden tid end den vi lever i nu, hvor alt skal foregå på samme niveau som da Bubber var i børnetv.
Derfor skal HTS nok være meget konkret og sige ligeud “Det er jer arbejdere og skatteydere, der skal betale hele gildet. I afleverer bare lønnen, og jeg bestemmer hvor pengene skal ende, nemlig der hvor JEG får mest prestige og omtale i EU for pengene”.
Upassende ? Klag over indlæg
Tænk sig, at jeg lever i en tid, hvor mine efterkommere rent faktisk er mere uvidende, end jeg er.
Det lover ikke godt.
Men det giver nok anledning til fest i den røde blok - uvidende mennesker stemmer jo som regel rødt.
Upassende ? Klag over indlæg
Vis mig gerne en dansk politisk leder, der inspirerer (eller for den sags skyld skræmmer) nogen som helst.
Helle skræmmer mig.
Upassende ? Klag over indlæg
jes og lars lækker er verdens bedste Statsminster..
hold dog k… i arme blå taber….
Upassende ? Klag over indlæg
Et godt gammelt trick er at sørge for at de man omgiver sig med er dummere end en selv.Hvem der er den mest snu har jeg endnu ikke fundet ud af,måske Vestager.Se nu forsvarsministeren som tog ordet ærlig i sin mund i et interview.På det tidspunkt vidste han allerede at antallet af fanger i Irak ikke var korrekt,Ærlig min r.. Socialministeren med samme efternavn som medens frosten bider ikke er til at komme i kontakt med.Udlændinge uden papirene i orden kan sgu fryse ihjel,det er ikke hendes problem.Var det 180 mennesker det drejede sig om ?Socialminister,hun er en kold skid.Hvad med at overføre lidt af de penge der blev indsamlet til Afrika,dernede fryser de ikke ihjel.Og dig Clement Kjærsgård,vær så venlig at smide fløjelshandskerne og finde grovfilen frem.Når deltagerne forlader dit show,går de derfra som om det alligevel lykkedes at snyde sig igennem.Når jeg har set dit show,er jeg lige så informeret,som jeg var da showet begyndte.
Upassende ? Klag over indlæg
Helles visioner ? det må være en joke
den stakkel med papegøje retorik kan kun overbevise børn med lav IK eller indoktrinerede socialfascister. tillykke til jer idioter der har stemt denne åndelige amøbe som statsminister
Upassende ? Klag over indlæg
Der er udkommet en bog hvor forfatteren hævder at opfindelsen af fjernsynet vil komme til at skade menneskeheden endnu mere end opfindelsen af at om bo m ben.
Det er meget tænkeligt at forfatteren får ret. For TV-apparaterne er endt som et effektivt middel til fordummelse af befolkningen. Og så er vi allerede inde i en on d cirkel. For når tv-kikkerne/vælgerne til stadighed gøres du..mme..re/fyldes med ubrugelig/ ligegyldig/fejlagtig “viden”, så vil der være en tendens til at de stemmer flere og flere ube gavede politikere ind, og efterhånden sander det politiske system til i du m hed.
Men i længden er du m hed selv øde læg gen de. Økonomi, kultur og civilisation kan ikke bestå hvis fundamentet består af en bævrende gelé af du m hed.
I princippet kan du m hed i store mængder sagtens føre til både fattigdom, a social og landsskadelig politik, di k ta tur, miljø kat a stro fer, kr ig og borger kr ig mv. Eller til at endnu flere at om bo m ber bliver kastet. Eller til at nye og fry gte lige sygdomme bliver sluppet løs.
Der burde indledes et program til be kæm bel se af du m hed. Man kunne starte med at se på skolers indoktrinering og radio- og TV-stationers hjerne vaskende fordum melses programmer.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg er lige kommet hjem efter rundtur i Indien. Der kan I se vores jammer og ynk over livet i Danmark , er luksusproblemer, dernede er der umenneskelig forhold for milioner af folk, der lever i svineri , uden hjem eller har blot et skur uden lys og varme, ingen møbler, ingen vand. Yderste elendighed. Så det forarger mig at se en dansk folkepensionist i lufthavnen erklære hun kommer fra vinterferie i sri langa pive over hvis rejseforsikringen stiger 100 kr. Om året, som hun sagde, vi folkepersionister har jo ikke så meget at bruge af. Vi lever i Danmark som rige, med flotte hjem , biler og råd til at rejse.
Upassende ? Klag over indlæg
Har Helle visionerne i håndtasken?
Fru Schmidt har ingen visioner - udover at skrabe til sig.
Upassende ? Klag over indlæg
Frankrigs præsident Sarkozy sprang op som en løve - siden spiste han af Helle Thorning-Schmidts hånd.
I Helle Thorning-Schmidt har Danmark fået en statsminister med format, en dygtig statsminister der også kan begå sig internationalt uden at blive til grin.
“Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) bekræfter, at bølgerne gik højt ved de natlige forhandlinger under EU-topmødet i sidste uge, hvor hun blev verbalt angrebet af Frankrigs præsident, Nicolas Sarkozy. Og hvor hun svarede igen.
“Jeg vil ikke referere, hvad der bliver sagt på vores lukkede møder. Sådan gør vi ikke,” siger Helle Thorning-Schmidt til Morgenavisen Jyllands-Posten.”
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-46900863:thorning-svarede-sarkozy-igen.html
Upassende ? Klag over indlæg
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup:
Jeg elsker ironien og tonen i dit indlæg, men så slutter du lige med at sælge dig selv for billigt, ved at gøre det kønsbetinget, hvor dygtig man er som leder - desværre. I min terminologi ligger svaret på hvor kompetent en leder er på ingen måde i kønnet. Jeg synes der findes en del ledere der er kompetente på baggrund af uddannelse, deres erfaring og deres evne til at tage svære beslutninger. Jeg har aldrig mødt en leder der var ringe til sit job på grund af sit køn…
Når det så er sagt, så er det godt nok en sørgelig regering der er valgt… I mit hoved er Vestager den eneste der har lidt nosser, og dem synes jeg hun går på komprimis med for tit, for at føje ledelsen.. Ærgeligt…
Giv mig en leder af Anders Foghs karakter, det er jeg meget mere tryg ved.
Upassende ? Klag over indlæg
HTS eller LLR. Det er et fedt. Ingen af dem har modet til at gøre det nødvendige ved velfærdsnarkostaten samt erkende at vi lever i en gennemglobaliseret verden. Hvor kapital, arbejdskraft og varer er mobile som aldrig.
Istedet gøres intet udover lidt små justeringer her og der for at tilfredsstille den velfærdsnarkohungrende befolkning.
Eneste fordel ved HTS er at hun ikke har parkeret samtlige beslutninger hos et lille højre radikalt parti som DF.
Godt nok er EL støtteparti for HTS. Men hunhar slet slet ikke i samme grad parkeret hendes handlefrihed hos EL som LLR gjorde med DF
Konklusion.
Vi rider blot videre på velfærdsnarkotogets 1klasse for lånte penge.Tjuhej hvor det går imod afgrunden.
Forhåbentlig har jeg fået afskibet mig selv og familien afsted til udlandet inden “the big bang”
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Trine….
Tak for svar. Ja, du har nok ret i at jeg måske er en anelse for overbegejstret for Helle TS, Vestager, Jelved og Stampe. Men på den anden side kan man vel næsten ikke undgå at komme til den konklusion at der er alt for få kvinder med i politik, når man betragter dette vidunderlige firkløver.
Når man ser på den strålende begavelse, den uendelige godhed, den store fædrelandskærlighed, den ufatteligt høje moral og den næsten guddommelige dygtighed og retfærdighedssans der lyser ud af disse fire omsorgsfulde og næstekærlige kvinder, som har ofret alt for folket og fædrelandet….. så virker det da logisk at hvis vi kunne få endnu flere af samme slags ind i politik, så vil det hurtigt begynde at gå den rigtige vej. Og med næsten fuld sikkerhed vil Europas økonomi og fremtid blive reddet.
Der var en gang at mange mente at hvis bare vi fik flere kvinder med i folketinget, så ville Danmark komme til at blomstre og blive til et endnu yndigere land. Og de har jo fået ret. Jeg tager så bare konsekvensen, og foreslår at vælgerne sammensætter et FT hvor ALLE medlemmer er kvinder.
For det er jo det vi danskere har brug for: Kvinder med hjerne, kvinder der er propfulde af social omsorg og grænseløs humanisme, kvinder der er psykisk stabile og som ikke er faldet for marxismens og islamismens eller EUs lokketoner, kvinder som er uselviske og som dag og nat kun tænker på at forsvare det danske folks langsigtede interesser…… det er jo sådanne kvinder vi aldrig kan få nok af.
Når kvinder med politisk genialitet og hår på brystet, som denne firebande, øh, som disse fire gratier eller gudinder, går i aktion, sker der jo ting og sager som udelukkende er til gavn og glæde for alle danskere, og det er da enormt positivt.
Så mere af samme slags, tak.
Hov, nu glemte jeg jo helt at nævne den søde, søde og virkelig nuttede Johanne Smith Nielsen fra EL, som jo er endnu et eksempel på at kvinderne er meget bedre end mændene, både at se på og høre på. Johanne er jo nærmest en omvandrende visdomskilde, og f.eks. er der ingen tvivl om at hun har ret i at multi-kulti og masseindvandring er vejen til den totale berigelse af vores land.
De politiserende kvinder er bare så skønne, og at de er vejen frem mod herlige tider med endeløse mængder af rigdom, velfærd, frihed, fred, sikkerhed og social forståelse, det er da soleklart.
Kun on de tunger kan finde på at mumle om Big-Mother-Staten, om multi-kulti-kaos, om statsbankerot, om kæmpe kr imi nalitet og om Titanic-Danmarks undergang.
Upassende ? Klag over indlæg
@ per Nielsen
Til gengæld prostituerer fru Schmidt sig gerne og villigt overfor EU uden blusel.
Upassende ? Klag over indlæg
Du må nok se i øjnene, at Kennedy levede i en tid, hvor folk var i stand til at reflektere over tingene, var i stand til at forstå lidt mere end det direkt sagte. Folk var gennemgående i stand til selv at tænke, de var ikke nødt til at have ting pindet ud, skåret i pap og bøjet i neon for at forstå hvad der blev sagt.
Yderst praktisk hvis man er politiker, som også Obama har forstået. Hold dig til de indholdstomme, følelsesladede udsagn, så vil det ‘tænkende’ folk selv fylde mening på ifølge deres egne, personlige præferencer og politiske idiosynkrasier.
Efter valget kan man så med god samvittighed sige, at det har jeg aldrig sagt. Jeg lovede bare håb og forandring, intet konkret.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Niels B
Jeg ser på ingen måde nogen form for prostitution.
Til gengæld så jeg et skole eksempel på en fugl, som for alvor sked i sin egen rede. Nemlig Morten Messerschmidt.
Et skole eksempel på DFs nationalistiske indstilling til verden.
Hvordan han kan forsvareratarbejde i EU,det ermig ubegribeligt. For mig svarer det lidt til at en rocker lige pludselig går ind for lov og orden
Upassende ? Klag over indlæg
Prøv og se Frau Schmidt til tirsdags pressemødet, når der kommer spørgsmål hun ikke har talepapir på…
..så kan man se hvor blank hun er.
Selv hele månedens mest hotte emne, betalingsringen, kendte hun ikke provenuet af selv om det står i regeringgrundlaget.
Lad os hurtigst muligt få hende sendt ned til et job i Eurostan.
Upassende ? Klag over indlæg
Per nielsen, Thorning….
Hvor ville denne debat dog være fattig uden dine radikale og yderst begavede kommentarer.
Upassende ? Klag over indlæg
Rasmus Schjødt Pedersen
”Kan nogen fortælle mig, hvad det egentlig er Helle, statsministeren, forventer af os danskere? Hvad tror hun, vi skal udrette sammen, hvis Danmark skal eksistere om 50 år i en form, vi vil holde af?”
Du beskriver selv symptomerne:
”Vi lever med en generation af politikere, der elsker at fremstå handlekraftige, mens de kaster sig over de små spørgsmål i livet. De bilder os ind, at de udspiller store politiske slag på den christiansborgske kampplads, alt imens de søger at aflede opmærksomheden fra de uhåndterlige udfordringer landet står overfor.” Og stiller så spørgsmålet: Hvorfor?
Hvis du nu i din grandiositet var mindre optaget af, at gå efter Helles røde bagdel, for så at rette blikket mod en forståelse af helheden, da vil du opdage, at du, i forhold til Helle, slet ikke adskiller dig fra Helle, da I begge er en del af den samme selvcentrerede, overfladiske, fokushungrende curling-generation, der selv har stemt de stadig flere, og ligeså selvcentrerede, overfladiske, fokushungrende politikere ind i Folketinget.
”Tag den, mine damer og herrer.”
For du ved nok, hvordan tingene hænger sammen!
Hvad du ikke ved er, at du har med disse få ord allerede har røbet, hvor lidt du ved om det, man skal vide, hvis Danmark skal eksistere om 50 år i en form, vi vil holde af – og nok så væsentligt, vil kunne holde ud?
For det er jo ikke kun politikerne, der er optrædende med en overfladisk barnlighed, der er alderssvarende 12-14-årige børn. Det gør du og din generation jo også! Hvordan tror du så ikke den kommende generation, i konsekvens heraf, vil komme til at agere som voksne? Som 5-årige? 7-årige?
Hvad er dit bedste bud, Rasmus Schjødt Pedersen?
Skal vi Danmark en fremtid, hvor de kommende generationer ikke bliver agerende, som var Danmark en anstalt for alvorligt psykisk syge, så skal vi have afviklet kapitalismen, og dermed materialismen. Ikke til fordel for kommunismen, socialismen eller tilsvarende. Men til fordel for islamismen. Der netop rummer helhedsforståelsen.
Så med alt det du tror, du ved, Rasmus Schjødt Pedersen. Da ved du faktisk ligeså lidt, som Helle. For hun ved heller ingenting.
Finder du det ikke tankevækkende? I dit tilfælde, måske ligefrem skræmmende?
Upassende ? Klag over indlæg
Til Preben
Nogle skal jo tale op imod nationalistiske Ekstra blads pøbelvælde samt ønsket om en tilbagevende til “de gode gamle dage”
Gør det mig til radikal ??, hvis ja, så er jeg stolt af det.
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Trine….
Tak for svar. Ja, du har nok ret i at jeg måske er en anelse for overbegejstret for helle ts, vest ager, jelved og stampe. Men på den anden side kan man vel næsten ikke undgå at komme til den konklusion at der er alt for få kvinder med i politik, når man betragter dette vidunderlige firkløver.
Når man ser på den strålende begavelse, den uendelige godhed, den store fædrelandskærlighed, den ufatteligt høje moral og den næsten guddommelige dygtighed og retfærdighedssans der lyser ud af disse fire omsorgsfulde og næstekærlige kvinder, som har ofret alt for folket og fædrelandet….. så virker det da logisk at hvis vi kunne få endnu flere af samme slags ind i politik, så vil det hurtigt begynde at gå den rigtige vej. Og med næsten fuld sikkerhed vil Europas økonomi og fremtid blive reddet.
Der var en gang at mange mente at hvis bare vi fik flere kvinder med i folketinget, så ville Danmark komme til at blomstre og blive til et endnu yndigere land. Og de har jo fået ret. Jeg tager så bare konsekvensen, og foreslår at vælgerne sammensætter et FT hvor ALLE medlemmer er kvinder.
For det er jo det vi danskere har brug for: kvinder med hjerne, kvinder der er propfulde af social omsorg og grænseløs humanisme, kvinder der er psykisk stabile og som ikke er faldet for marxismens og islamismens eller EUs lokketoner, kvinder som er uselviske og som dag og nat kun tænker på at forsvare det danske folks langsigtede interesser…… det er jo sådanne kvinder vi aldrig kan få nok af.
Når kvinder med politisk genialitet og hår på brystet, som denne firebande, øh, som disse fire gratier eller gudinder, går i aktion, sker der jo ting og sager som udelukkende er til gavn og glæde for alle danskere, og det er da enormt positivt.
Så mere af samme slags, tak.
Hov, nu glemte jeg jo helt at nævne den søde, søde og virkelig nuttede johanne smith nielsen fra El, som jo er endnu et eksempel på at kvinderne er meget bedre end mændene, både at se på og høre på. Johanne er jo nærmest en omvandrende visdomskilde, og f.eks. er der ingen tvivl om at hun har ret i at multi-kulti og masseindvandring er vejen til den totale berigelse af vores land.
De politiserende kvinder er bare så skønne, og at de er vejen frem mod herlige tider med endeløse mængder af rigdom, velfærd, frihed, fred, sikkerhed og social forståelse, det er da soleklart.
Kun on de tunger kan finde på at mumle om big- mo ther -staten, om mul ti-kul ti- ka os, om stat sba nkerot, om kæmpe kr imi nalitet og om ti tanic-Danmarks under gang.
(pga. en vis dims er en del ord ændret noget)
Upassende ? Klag over indlæg
Hr B.H. Skanderborg.
Ja jeg forstår dit indlæg,,,,men jeg tror at du får svært ved at indføre den der religion i Danmark,,,,som du skriver om,,,,.
Et slag på tasken siger mig at du nok førhen har været ude på den politiske venstrefløj, men efterhånden som østlandenes politiske systemer de brød sammen så er det ikke så interessant mere, og da den venstreorienterede livsstil er for usælvstændige mennesker som ikke kan styre deres eget liv uden “det store kollektiv” så stod man der og havde ikke noget at støtte sig til, og som man nu ser så har “man” kastet sig over et andet totalitært systen som kan styre deres liv.
Tilsvarende systemer havde man jo også i europa tilbage i middelalderen hvor de fleste af befolkningen hverken kunne læse og skrive, og datidens religion gav så tryghed og leveregler,men efterhånden som man så blev bedre uddannet så gik den jo ikke mere,så yderliggående religiøse,og politiske, systemer de trives bedst hvor der hersker analfabetisme,så det bliver en svær opgave at få danmarks befolknintg til at hoppe tilbage til den mørke middelalder.
Men trods alt når det er sagt,,,,så kunne jeg måske godt ønske mig lidt mere respekt for den herskende religion i danmark,for den indeholder trods alt nogle udmærkede og overkommelige leveregler.
Upassende ? Klag over indlæg
Nu må I da holde op, der findes da ikke nogen bedre politiker en HTS til at udslætte og undergrave Danmark og udskifte hele den etnisk danske befolkning med fremmede, således at hun selv personligt kan skumme fløden, blive EU eet eller andet og fortsat har råd til sidste skrig i Gucci-tasker. Det kan jo kun være det sidste års vælgere har ønsket. (tys-tys, Mein Kampf nævner vi bestemt ikke).
Upassende ? Klag over indlæg
STJERNEGODT SKREVET, Rasmus !!!
Faktum er forsørger- / velfærdssamfundet / den Socialistiske Utopistat Danmark har spillet totalt fallit.
Fogh havde fundamentet for, at ændre Danmark - men valgte med fokus på magt, at videreføre en socialistisk samfundsstruktur som viste sin fallit over hele jordkloden.
Thorning har intet at byde på - ingen visioner - INTET og kører derfor blot Den Danske Socialistiske model endnu længere ud.
Prøv lige at sammenligne med Grækenland med disse eksempler:
Den offentlige sektor i Danmark er kaos.
- deltidsarbejde aflønnes som fuldtidsarbejde
- bureaukratiet resulterer i kaos
- ledelsesstrukturer hvor alle skal spørges om alt
- inkompetente politikere som tror pengene falder ned fra himmelen
- inkompetente medarbejdere som tror pengene falder ned fra himmelen
o.s.v., o.s.v., o.s.v.
Der ER jo ingen fremtid i socialisme - men det er der INGEN danske politikere som har ræv i bukserne til, at gøre noget ved.
De tænker KUN på magten og dem selv !!!
Upassende ? Klag over indlæg
Til Per Nielsen. På en anden blog, svarer du Lasse på denne måde: “Til Lasse. Så skulle du jo nok have sat lidt til side mens tid var2. Det kan jo ikke ligefrem komme som en overraskelse, at du ville ende som folkepensionist”
Dig som er så intelligent og vidtskuende globalt set, er overraskende begrænset i at se andre menneskers situation.
Det kommer nok som en overraskelse for dig, men forholdene og mulighederne har ikke altid været som de er i dag. For en person født i for eksempel 1930 var der ikke megen mulighed for at lave pensionsopsparinger med skattefradrag, som i dag. De dukker først op i 1960′erne - 1970′erne. Vedkommende der er født i 1930 er på det tidspunkt ca. 40 år. Læg så dertil, at opsparingerne var lidt vanskeligere, for eks. var ikke alle firmaer med i, at give pensionsordninger til deres ansatte så den del af bidrage var der ikke. Opsparingerne var meget mindre og lønningerne mere sparsomme på den tid, selv omregnet til nutidskroner.
Da ham fra 1930 blev 67 i 1997 giver det ham et par og tyve år til opsparing til pension, hvis han da fik mulighed for det, ikke alle havde mulighed, som i dag at få uddannelse, som kunne give en god løn. Dette skal ikke opfattes som undskyldninger men kendsgerninger.
Hvis det var sådan, at han havde sparet op til pension ville han få påbegyndt udbetalingerne fra dem i 1997 og derfra i 10 år til 2007, derfra vil der så kun være folkepensionen tilbage fremover.
Jeg håber disse kendsgerninger vil sive ind i dit hoved og sind, så vi ikke fremover skal se dig dumme dig så umenneskeligt over for andre mennesker.
Upassende ? Klag over indlæg
Til G.Sørensen.
ejerbolig er også opsparing. Selv et par og 20 års opsparing ville hjælpe. Med 22 års opsparings mulighed så ville selv mindre beløb hjælpe.
Derudover tror, jeg rigtig mange i den aldersklasse har foræret børn en masse, har røget som skorstene, etc.
Men ok. vil medgive at der sikkert findes nogle enkelte som på ingen måde har haft muligheden. Men vil fastholde det er fåtallet. Og ovefor dem, så kan min bemærkning godt virke en anelse hård, det anerkender jeg
Men grundliggende så har det jo altid været fornuftig at spare op. Det har jeg fået “banket” ind i hovedet af min far, som havde fået samme banket ind i hovedet af sin far
Det handler altså om, hvordan man får tilrettelagt livet økonomisk
Upassende ? Klag over indlæg
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 17. feb 12 kl. 5:11 pm
“Der cirkulerer at fakefoto på nettet med Helle Thorning-Schmidt, set bagfra, stående på en talerstol med et stort publikum foran sig.
Hvad de ikke kan se er at hun er helt bar fra bæltestedet og ned…..”
Skal man skrive noget på denne tråd, der ikke bare bliver slettet. Så er det lige præcist på dette niveau. Er det ikke korrekt, Rasmus Schjødt Pedersen?
Upassende ? Klag over indlæg
RSP leverer et fortræffeligt indlæg, som rammer hovedet på sømmet. Det er særdeles relevant at efterlyse politisk lederskab og ditto mod i en tid, hvor velfærdsstaten og de offentlige udgifter er løbet helt grassat. At den finansielle sektor og skruppelløse ejendomsspekulanter samtidig teede sig som kynikere par excellence og her som hisset efterlod regningen hos skatteyderne udstiller blot endnu engang det elendige politisk-økonomiske lederskab i afvigte tiår blandt vestens politikere.
Subprime-lånene i USA og Anders Foghs afdragsfrie lån, initieret i 2002, er blot et par eksempler på bobleøkonomiens memento mori, før varmluftsballonen punkterede.
Det fortvivlende i denne sammenhæng er - som RSP så glimrende pointerer - at modet til for alvor at tage fat på kalamiteterne helt og aldeles fattes blandt politikerne. Enhver tænksom borger ved, at den er gal, men på trods af det fodrer vore egne politikere lovgivningsapparatet og offentligheden med en flom af studentikos adfærdsregulering, lige fra nox-afgift over fedmeskat til Camilla Hersoms infantile forslag om totalt rygeforbud. Man tager sig til hovedet og kunne forvente, at de folkevalgte ville gøre det samme, men hovedløs politik har tilsyneladende ikke noget alvorligt at tage sig til.
Fedmeskatten lanceredes som et sundhedspolitisk tiltag, men var ikke andet end endnu et afgiftspolitisk stunt, der blot udbyggede plyndringen af den skatteplagede befolkning og øgede den overvægtige formynderstats korpulente legeme. Big Mother - staten et er fedmeepidemisk tilfælde, men vi skal næppe forvente, at politikerne slanker den, så længe de driver klientpolitik og fodrer potentielle vælgere med valgflæsk af en art, der udelukkende sikrer deres valg til tinge og efterlader deres naive vælgere med den bitre huskekage, at valgflæsk et det eneste flæsk, der ikke feder.
VK-regeringen stod fader til fedmeskatten, og det var også den, der punkede erhvervsliv og et moderne samfund med iværksætter- og multimedieskat. Til ingen nytte, men megen skade.
Lader vi blikket glide ud over Europa, ser vi de folkevalgte spille fallit overfor krisen. I både Grækenland og Italien overlod disse roret til embedsmænd og gik i flyverskjul til næste valg i forventning om bedre tider. Politisk mod? Ikke det, der ligner. Curling-politikere, der kun trives i medvind, er det billede de efterlader. Politikere, der er besat af magten for magtens egen skyld, politikere, der sidder fast i det politiske maskinrums kortsigtede perspektiv og skruer på ventiler og haner og fortaber sig i taktikkens tilstundende mørke. Der er al mulig grund til at efterlyse mod, al mulig grund til at efterlyse begavede styrmænd på broen. Hvor er den politiske vilje, evnen til at tænke langsigtet og strategisk, hvor er handlekraften til sikring af landets ve og vel?
Anders Fogh fodrede den offentlige sektor i det meste af et årti. Det amputerede den offensive kraft hos oppositionen og fungerede som en pacificerende appeasementpolitik overfor den offentlige sektor.- Brød og skuespil til folket. Så holder pøblen sig i ro!
Den fatale mangel på reformer, mens tid og økonomi var til det, viser sig nu.
Disse udeladelser tjente ikke landet, men regeringens genvalg. Det var rationalet, og hvorfor vise en unaturlig god moral og ditto politik til landets bedste, når man kunne nøjes med en naturlig god umoral Til Venstres bedste.
P.t. efterlyses et lederskab. Helle Thorning Schmidt har endnu ikke vist det. Derfor står det også tilbage at afgøre om Henrik Dahls karakteristik af hende sidste år blot var et karaktermord eller en nøgtern og præcis analyse.
Vi kan håbe det bedste og frygte det værste.
Upassende ? Klag over indlæg
Per Nielsen. Ganske rigtigt skal man forsøge attage vare på sig selv. Det er jeg også sikker på mange forsøger efter bedste evne. Men din indstilling afspejle, at man også selv kan vælge evner, vælge helbred, vælge held i ægteskabet osv. Det tror jeg ikke, at du eller andre har fuldstændig herredømme over.
Du ønsker at emigrere til udlandet med din familie. Den attitude har jeg set hos andre før dig. For eksempel en kusine og hendes mand.
De havde dog ikke ansvaret for børn.
Efter nogle år, blev han meget syg og skulle selv betale for at blive rask igen. Da han ikke havde dækket sig ind meldte han sig ind i en solidarisk sygeforsikring, der betalte for ham. Siden gik alt hans økonomiske overskud til denne sygeforsikring. Men prøv du blot lykken når du når til det punkt, at din økonomi er i plus, det tror jeg ville være et godt udgangspunkt.
Upassende ? Klag over indlæg
thomas moller, 7700 thosted | Skrevet: 18. feb 12 kl. 12:32 pm
Hr B.H. Skanderborg.
”Ja jeg forstår dit indlæg,,,,men jeg tror at du får svært ved at indføre den der religion i Danmark,,,,som du skriver om,,,,.
Et slag på tasken siger mig at du nok førhen har været ude på den politiske venstrefløj, men efterhånden som østlandenes politiske systemer de brød sammen så er det ikke så interessant mere, og da den venstreorienterede livsstil er for uselvstændige mennesker som ikke kan styre deres eget liv uden “det store kollektiv” så stod man der og havde ikke noget at støtte sig til, og som man nu ser så har “man” kastet sig over et andet totalitært system som kan styre deres liv.”
Den der religion, islam, kom af sig selv, Thomas Møller! Ikke med vold og magt. Men som en stigende forståelse for, at det nuværende system er det rene selvmord. Som ung var jeg ikke politisk interesseret. Men stemte i en årrække på SF, da de var det eneste miljøparti. I dag findes der slet ikke noget miljøparti. Selv miljøorganisationerne er borgerlige i deres forståelse af tingene. Min interesse var dengang, som den er det i dag, naturen og naturligheden i tingene. Så mit forståelsesgrundlag er med andre ord freudiansk-darwinistisk. Hvilket intet har med politik at gøre. Men med har alene med de naturlige lovmæssigheder at gøre. Desuden kaster jeg mig ikke over noget. Jeg analyserer mig frem til det. Desuden var jeg muslimsk tænkende længe før, jeg overhovedet kendte til islam. Hvorved det kan understreges, at islam ikke blot er en religion, men også en altfavnende helhedsforståelse for de samme lovmæssigheder, som videnskaben forholder sig til. Uden at videnskaben i den sammenhæng har evnet at udlede nogen helhedsforståelse.
”Men trods alt når det er sagt,,,, så kunne jeg måske godt ønske mig lidt mere respekt for den herskende religion i Danmark, for den indeholder trods alt nogle udmærkede og overkommelige leveregler.”
Ja, det er jo en religion, som tillader de kristne at gøre alt de vi. For så at tilgive dem alle deres synder i et væk. Så det må være til at holde ud, at være kristen. Bare de betaler deres kirkeskat, så er den kristne forståelse af Gud opfyldt. Så de præster, der mod betaling tror på Gud, får deres fortjente løn. Derfor skal du ikke forvente respekt for din religion. Der jo netop ikke dyrker den dybe forståelse af Gud, men den overfladiske narcissisme i samfundet.
Det kan du naturligvis ikke vide. Men det er en fejltolkning af Gud, dersom man tillægge Gud andre følelser, end de, som Gud uforfalsket viser. Er du i din forståelse af Gud ikke nået længere, end at du endnu ikke ved det. Så viser Gud ikke følelser, men kun konsekvenser. Da Gud ikke har haft til hensigt, at mennesket skal gætte sig frem til, hvad de tror nok, der er Guds vilje. Så er skaberværket rummende naturlige lovmæssigheder, som ikke kan fraviges. Og hvis det sker, ikke vil blive tilgivet. Gud skabte således naturens uforanderlige love, som er ensartet gældende for hele menneskeheden. Hvorfor Guds vilje til enhver tid kan udledes af disse.
Se! Nu bliver det hele meget ligetil og logisk. Idet enhver fortolkning af Gud, skal være i fuld overensstemmelse med de ufravigelige lovmæssigheder, der er ufravigelige, netop fordi de er Guds vilje.
Det er faktisk en stor del af kerneforståelsen i islam, jeg her gør gældende. Hvad har din religion forstået af det hele, der har noget med naturligheden i tingene at gøre?
Upassende ? Klag over indlæg
Til G.Sørensen.
Man kan til dels vælge meget selv. Drikker, spiser og ryger man usundt, så spiler man hassard med site helbred. Fravælger du uddannelse så har du alt andet lige også valgt at foræge risikoen for arbejdsløshed.
Og nej man har ikke herredømme over alt. Men man kan sandt for dyden gøre meget for at komme alverdens ulykker i forkøbet.
Jeg har ansvaret for børn. Det er måske netop derfor jeg gerne vil til udlandet. Eller i det mindst få præget børnene til at tage afsted, når de evt. har taget uddannelse eller tager denne i udlandet.
Med den politik, der er blevet ført de sidste mange år, så er græske tilstande ikke langt væk
Upassende ? Klag over indlæg
Hvad kan man egentlig forvente af et “system” som bygger på enorme mængder af vildledning, indoktrinering, kynisme, hykleri og fantasteri?
Som THA, Silkeborg, beskriver det ovenfor, er vores demokrati ved at være et fallitbo, og hele samfundet er på vej mod en økonomisk, moralsk og kulturel konkurs.
En befolkning som foretrækker underholdning, afslapning og demokratur fremfor viden, fremsynet handling og ægte demokrati, er en befolkning på vej ud ad det sidespor hvor endestationen hedder “afmagt og undergang”.
Upassende ? Klag over indlæg
Rasmus , du overser vist noget.
Nutidens politikere med HTS i spidsen har da påtaget sig ihvertfald 2 kæmpe opgaver:
1)Indførsel af nordafrikas og mellemøstens muslimske uintegrerbare befolkning til Europa.
2)Nedbryde demokratiet i Europa via EU.
Det er da visioner der vil noget!
At det så efter de fleste europæers mening er til skade for Europa nu og endnu værre om 50 år , er en anden sag.
Hvordan kan politikere ødelægge velfungerende samfund og så forlange af befolkningerne , at de bare skal holde sig for næsen og sluge den lort.
Der skal være mening med galskaben , hvis man skal have folket til at spille med.
Upassende ? Klag over indlæg
Gucci Helle´s taske er lige så tom, som hendes politiske program! Og det skal ikke opfattes negativt, for heldigvis gør det statsministerdrømmen kort!!!
Upassende ? Klag over indlæg
Det kapitalistiske hus er som bekendt bygget på en sokkel af enfoldighedens sand, hvorfor det i sin enfoldighed vil vælte. Det skal man bestemt ikke beklage. Derimod skal man bidrage til det sker. For jo før det sker, jo bedre for menneskeheden. For først da, kan man bygge til nyt hus på en sokkel, der med sin helhedsforståelse af naturligheden i tingene vil blive langtidsholdbar.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Jørgen Olsen, 2300: Vi kan kun håbe på, at “statsministerens” drøm bliver meget kort. “Statsministerens” personlige drøm er desværre blevet opfyldt til fulde for hendes eget ego, for mig er hun under ingen omstændigheder “statsminister”, men kun en grisk barby-dukke, som vil blæse den etniske danske befolkning en lang (stræk)-march.
Upassende ? Klag over indlæg
Hr B H. SKANDERBORG.
Ja jeg forsår jo at du BRÆNDER for din sag, og det har jeg da respekt for, at vi så ikke er enige det er jo en anden sag.
Men hør nu her——Mennesket er skabt med en overlevelsestrang som styrer menneskets adfærd,—-denne overlevelsestrang den udmønter sig i at de vil først og fremmest vil sørge for sig selv og deres nærmeste—-så de kan overleve, det ligger i generne, og dene basiske ting kan der ikke ændres ved som sådan.
Man har så opfundet en ting der hedder demokrati, for at OPDRAGE menneskene til at opføre sig ordentligt over for hinanden.
Det kapitalistiske system er forsåvidt en ting der stammer fra urinstinktet med at overleve, og den kan man som sådan ikke gøre så meget ved.
Den ydreliggående socialisme (kommunisme) har så prøvet at lave et samfund hvor man tvang folk til at ligestille sig med hinanden—–men det endte som sagt i det der kaldes diktatur——og man fandt ud af at nogle blev mere lige end andre(ORVELLS —- ANIMAL FARM)
Diverse religioner har også (og sikkert i bedste mening) prøvet at få folk til at opføre sig ordentligt , efter nogle leveregler, som blev udarbejdede af dem der mente at de skulle styre andre mennesker , som jo ifølge sagens natur var under dem, for de vidste jo bedst, og de så jo også sit snit til at få folket til at putte penge i deres pose, een af de værste vildfarelser var vel afladshandelen , som jo stoppede, da folk lærte at læse og skrive, og i den kristne kirke fik vi så reformationen DVS en moderniserintg, som er fortsat op igennem tiden, men er nu endt op i at kirken har mistet sin betydning i samfundet, og fordi , det viser sig at man har ikke , og kan ikke udrydde urinstinkterne i menneskeheden.
I den religion du frekventerer, fik man aldrig den der reformation, så da folk lærte at læse og skrive så var man nødt til at skrue op for diverse konsekvenser hvis man ikke fulgte en vis bogs beskrivelse af leveregler,og det extreme ser man nu i mellemøwsten hvor folk som i dag er veluddannede og har tilgang til diverse communikationsmidler—–de laVER NU OPRØR IMOD SYSTEMERNE DER HERSKER, og de vil såvidt jeg skønner få deres vilje, de vil have lov til at leve som deres urinstinkt siger dem , det kan de ikke modstå.
Men at det bliver bedre,lige med det første, det tror jeg som sagt ikke,al den stund at de jo først skal igennem hvad vi prøvede i reformationen, og religionen har jo trods alt holdt sammen på sagerne indtil nu,så det kræver en stor omstilling at komme i gang med en slags demokrati,og igen kommer folks overlevelsesurinstinkter til at stikke hovedet frem her og der.
NÆH—-jeg må sige at den der ØLEJRSVIKOMMERALLESAMMENHINANDEN VED og vi er å så demokratiske——— tankegang, den tror jeg ikke på,og det ville forøvrigt også blive et bundkedeligt samfund ,for hvad skulle vi så egentlig være her på jorden for, der var jo ikke noget at stræbe efter og ingen var ansporet til sætte noget i gantg så folk skulle bare plukke økologiske bananer og spise dem, den går jo ikke ,ABERNE de kan det der ,men os opretsgående arter som kan tænke sælvstændige logiske tanker, vi ved at det ikke ville kunne buges til noget, men det ser pænt ud på papiret ——UTOPIA.
Have a nice day—-medens du planlægger hvordan du får fat i de næste kroner og ører/(før din nabo).
Upassende ? Klag over indlæg
Det kan for så vidt være lige meget, hvad Helle har i håndtasken, for hvis det er noget, der gør det mindste ondt, eller som indebærer, at nogen får en mikrolillebitte smule mere end andre, vil flertallet af danskerne hyle op som stukne grise over uretfærdighed og “det er synd for”.
Tænk blot på hylet, da det blev foreslået, at de der arbejder, skulle slippe billigere i skat; straks var hyleriet der “jamen det er uretfærdigt overfor pensionisterne og kontanthjælpsmodtagerne, hvis de ikke også skal slippe billigere”.
Det eneste, mange danskere vil reagere positivt på, er at få mere fra det offentlige - og det er der nu engang ikke råd til.
Så selv om Helle havde løsningen på verdensgåden i sin håndtaske, ville det intet nytte.
Upassende ? Klag over indlæg
@Tage Holdgaard Andersen, Silkeborg
For POKKER hvor ER det godt skrevet !!!
Hatten af for din skarpsindighed og dine formuleringsevner
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg tror, man kan konstatere Helle’s visioner ligger IKKE i hendes taske, men derimod hos Mette Frederiksen. I Clement mener hun (Mette) nu, det har været en eklatant fejl fra Socialdemokratiets side, de sidste 3 årtier, at fokusere på at give mennesker noget at leve af, fremfor noget at leve for. Samtidig mener hun, ingen bør være på varig forsøgelse. Det er helt nye toner, måske Helle skal passe på denne Statsminister in spe. Ofte kan virkelighedens verden være en øjenoplukker. Vejen til Damskus er lang og i dette tilfælde endog meget lang.
Upassende ? Klag over indlæg
Imedens jeg har “disputeret” til anden side om religion og andre ting, har jeg helt glemt oplægget til denne blog—–nemlig “har HELLE noget i sin håndtaske”.
Og det er jo svært at svare på,men jeg kan sige at det tror jeg nok hun havde til at begynde med,men nu tror jeg nok at der også ligger en del gamle aviser og andet neden i tasken.
Men husk på DANMARK er jo egentlig fallit som sådan idet der jo sidste år var et stort underskud på —-ja det nærmer sig vel ethundredetusinde millioner kroner—-det er såkaldt velfærd man LÅNER til, og det bliver jo ikke ved at gå. men ingen tør jo at gøre noget ved det,—–de der småpillerier som man arbejder med nu ,det bliver jo ikke til noget,der skal meget mere drastiske midler til før det batter, men HELLE ved jo nok ghvad der skulle til men tør vel ikke hugge de høje hæle i.
Og så havde hun også den der famøse betalingsring i håndtasken, men den ring den fortryder hun nok nu fordi nu er det jo gået op for publikum at det drejer sig om et kæmpe illusionsnummer der går ud på at (som hun siger) at staten skal have nogle flere indtægter i kassen ——en finere omskrivnintg af “højere skatter og arfgifter”.
For hvad ville det hjælpe på miljøet hvis alle bare betalte afgiften (som politikerne håber)—-og der så stadigvæk kørte det samme antal biler—–hvis man virkelig vil ha en bilfri by så må man simpelthen forbyde folk at køre på arbejde i bil inde i KØBENHAVN, —-men det er jo som sagt ikke det det drejer sig om,—-og så kommwer det vel også til at gælde ministerbilen——og nu havde man jo lige “vænnet” sig til at køre i den.
Næh for at få DK pån fode igen så kræves der helt andre “boller på suppen” og de boller tror jeg ikke kan være i en håndtaske.
Upassende ? Klag over indlæg
Man kan da ikke forlange, at Helle skal arbejde på et projekt for Danmark.
Det har hun da ikke tid til.
Hun arbejder ihærdigt for at få invitationer fra verdens ledere, så hun kan “shine” på dem med sit besøg. Hun har tigget sig til et besøg hos Obama og nu har hun også tigget sig til et besøg i Elysee´´palæet, selvom Sarcosy bad hendew holde mund i EU.
Helle skal da nå at besøge de fine recidenser inden hun hældes ud af statsministeriet.
Se det er Helles projekt.
Aldrig har en ny statsminister vist rejst så meget i sin første tid på posten.
De foregående havde nok at gøre med at arbejde for det program, man var valgt på for Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
B TORN.
Ja det er da nok kun sit pas hun har i håndtasken så,det tror jeg du har ret i,.
Upassende ? Klag over indlæg
Det bliver spændende at følge denne blok.
Forhåbentlig kommer der nogle gode diskussioner om lederskab indenfor både det offentlige og det private.
Foreløbig advokerer Rasmus Schjødt Pedersen for visionær ledelse. Men hvordan skaber man den?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg ved det ikke, Rasmus, men det jeg ved er, at
det lykkedes hende at blive Danmarks første kvinde-
lige statsminister, og det var vel visionen.
Upassende ? Klag over indlæg
Klip fra B.Holmskjold så det gir mening:
Vold og magt og selvmord og hvis det sker, ikke vil blive tilgivet -
Derfor skal du ikke forvente respekt for din religion.
Den der religion,islam kom af sig selv.
Ja, det er jo en religion, som tillader de kristne at gøre alt de vil.
Se!
Nu bliver det hele meget ligetil og logisk, netop fordi de er Guds vilje.
Det er faktisk en stor del af kerneforståelsen
Finder du det ikke tankevækkende? I dit tilfælde, måske ligefrem skræmmende?
Desuden kaster jeg mig ikke over noget. Jeg analyserer mig frem til det.
hun er helt bar fra bæltestedet og ned…..”
”Tag den, mine damer og herrer.”
Upassende ? Klag over indlæg
Det er efter min mening synd at en pæn dame som vores statsminister er,—at hun ødelægger sig selv, med alle disse umulige venstreorienterede “projekter” som jo tydeligvis ikke har gang på jorden, —-det er ikke andet end antikapitalistisk hjernespind af den værste studentercafe skuffe. Men nu er der vel fred et stykke tid igen medens man slikker sårene.
Venstrefløjen tog jo nok forkert med hensyn til HANSEN og PEDERSEN der skal køre på arbejde hver dag,det har mange af politikerne jo aldrig prøvet, men det er godt at se hvem der bestemmer når det kommer til stykket, der er jo et gammelt mundheld der siger ” dem der betaler for musikken—–de bestemmer også hvad der skal spilles”.
Så nu kære regering er der ikke andre mulige “forøgede indtægtskilder til statskassen” end forhøjede bøder og skatter og afgifter,så tilbage i trædemøllen.
Upassende ? Klag over indlæg
Er der en læge til stede. Ser just TV2 NEWS kl. 15:37. Du milde himmel for en gang verdensfjern sang fra måske varme lande. Skulle der findes en balje, cement, sand og vand kunne jeg tænke mig fruen støbt ned i baljen og sat ud et ensomt sted. Leder med troværdighed—–det bliver hun aldrig, med eller uden Gucci-taske. Tilbage til tegnebordet socialdemokrater. Det scorer frau Westager auf.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
“We chose to go to the moon in this decade and do the other things. Not because they are easy, but because they are hard”, sagde Kennedy. Hvorfor dog det, fristes man til at spørge. Hallo! Fordi det er svært. Vi vælger at tage til månen, fordi det er svært.
Et af verdenshistoriens mest bondestupide soundbytes. Hvis det er standarden, tror jeg nok Helle kan leve op til Sankt Kennedy.
I det hele taget gør den hyperfloskuløse amerikanske politisk retorik sig meget dårligt, når det bliver oversat til snusfornuftigt dansk. Tag Obama: “Yes we can!” At manden aldrig redegjorde for hvad det var Amerika kunne eller ville, var irrelevant.
Upassende ? Klag over indlæg