

Vi husker Obama for sit næsegruse buk og håndkys til Saudiarabiens islamistiske konge. Vi husker ham også for at snige en FN-resolution igennem, som fordømmer kritik af religion (læs: Islam). Vi husker ham for sin ligeså sleske Ramadan-tale, hvor han priser islam og lover “new beginning between America and the Muslim world“. Ellers tak: Den kulturelle kløft mellem muslimer og os andre blive ikke smallere af den grund. Den bliver blot kamufleret - og bliver på den måde en fælde.
Obama har også æren af at være den amerikanske president, der hurtigst har fået mere end halvdelen af USAs vælgerne imod sig.
Modsat USAs vælgere, har europæerne endnu ikke gennemskuet ham, og derfor har han nu fået Nobels fredspris. For hvad? For med sin sweettalk, dybe stemme og fine ord at love verden guld og grønne skove og levere absolut intet. Obama burde have fået en Oscar for sit skuespil i stedet for.
Obama kysser Saudiarabiens konges hånd:
Slurp…
:-*
Der er ET sted, hvor man regner med, at svenskerne ved hvad de laver, og så laver de den her. Hovedrysten. What to do…?
Jeg kan forstå du har brugt en del tid blandt kriminelle med anden etnisk baggrund. Hvis dine erfaringer med mellemøstlig kultur kommer derfra, burde du måske prøve at udvide din verden lidt. For det første er kultur og religion to forskellige ting - Derfor virker du meget uvidende, når du i samme åndedrag benytter begreberne ‘muslimer’ og ‘kulturkløft’. Det vidner nemlig om, at du aldrig rigtig har sat dig ind i sagerne, men bare selv har besluttet, at alle der bekender sig til islam har en kultur der ligger meget langt fra vores.
Derudover kan du ikke stave til præsident, og dit indlæg er generelt ret sjusket og meget kort for hovedet. Man får svært ved at fatte sympati for din sag… Ikke mindst sidder man tilbage med spørgsmålet: Er den mand virkelig forfatter?
Upassende ? Klag over indlæg
Fredsnobelprisen gives af det Norske komité, ikke det Svenske… Dårligt research.
Upassende ? Klag over indlæg
Højre- eller venstreorienteret.
Deadline for nomminering til Nobelpriser er 1. februar. Det vil sige, at Obama er blevet nommineret 1-2 uger efter han overtog det hvide hus.
Så jeg ved ærlig talt ikke om dette handler om sure rønnebær, eller om kejserens nye klæder.
Upassende ? Klag over indlæg
Selvom jeg er af den opfattelse, af at fredsprisen til Obama er yderst sært, taget i betragning af hans korte embedsperiode, så burde Nicolai som minimumn formulere sig i sammenhængende struktur uden at slynge 2-3 begivenheder ud.
- Derudover ønsker jeg Obama held og lykke, og forhåbenlig giver fred til det meste af verden. - Men det skal bemærkes at jeg tvivler, da det meste performance af ham har udelukkende været det rene pathos uden konkrete bud.
Upassende ? Klag over indlæg
PS: iøvrigt har jeg lært at man ALDRIG skal forsøge at perfomancere noget i en følelsladet tilstand. - Man kommer simpelthen til at slynge noget bavl ud.
Det kunne du tage ved lære af, Nicolai!
Upassende ? Klag over indlæg
Jette Nielsen, Køge
Manden er ubegavet! Det er forklaringen på dine observationer. Hvad er det der gør, at du ikke selv når til den nærliggende antagelse?
Upassende ? Klag over indlæg
Nu er det jo heldigvis sådan, at man kan sætte sig roligt ned og vente på tidens dom.
Er Obama højst en Oscar værd eller er han Nobel?
Jeg tror desværre, at tiden vil give Niclolaj Sennels ret
Men at Obama (med eller uden sin egen vilje) er blevet religiøst overhoved for en lemmingeagtig, global politisk bevægelse, det er uden for enhver tvivl.
Upassende ? Klag over indlæg
Reutzaus Bureau
11-10-2009
Fra en - sædvanligvis velunderrettet kilde forlyder det, at De Forenede Nationers Generalsekretær Ban Ki-moon i skarpe vendinger har afvist tildelingen af Nobels Fredspris til den amerikanske præsident Barack Obama, noget som han sagde “mindede ham om George W. Bush ’s katastrofale doktrin om “Forebyggende Aktioner..”
“Nobel Kommiteen har, - måske først overbevist af fejlagtige efterretninger, og dernæst grebet af en overdreven sans for nødvendighed, - lavet en historisk fadæse med sin forhastede afgørelse,” udtalte Mr. Ban. “Da Obama blev nomineret til Prisen i februar, var han jo knapt nok tiltrådt som præsident … Den må derfor være blevet tildelt på grundlag af de taler han afholdt som præsidentkandidat, og ikke engang for de gode hensigter, han har tilkendegivet iløbet af de seneste otte måneder.”
Wei Jingsheng, en kinesisk systemkritiker der måske er bedre kendt som “faderen af det kinesiske demokrati” var blandt de 176 nominerede der tabte til Obama, udtaler dog, at han er beæret over at tabe til “en mand med så svimlende resultater..”
Jeg sad fængslet i mere end femten år, for at tale imod et totalitært kommunistisk regime, sagde Mr. Wei, “Jeg har fået udgivet en bog, baseret på de essays jeg dengang nedskrev på fængslets toiletpapir, men jeg må jo erkende, at Barack Obama har skrevet To bøger, og holdt hundredevis af autobiografiske taler, på endnu tyndere materiale end det, så jeg bukker mig derfor i støvet for den Globale Freds Fader!
Fra anden, - sædvanligvis velunderrettet - kilde forlyder det samtidig, at Chefredaktør Thøger Seidenfaden søger opstilling som De Radikales folketingskandidat på Strynø.
Upassende ? Klag over indlæg
Nic. Sennels er næppe den rette til at skyde mod andre. Han er medlem af et parti, hvis leder - Pia K. flere gange har optrådt på møder sammen med ledende fascister bl.a. på Formose sidst i 80′eren ved WACL’s verdenskongres.
Sennels er desuden medlem af hjemmeværnet, og det er han fordi han vil læære at bruge våben, således at han kan forsvar sig og de danske værdier, den dag “racekrigen” mod muslimerne bryder ud.
Desuden har Sennels postadresse hos en kendt århusiansk fremmedhader.
Så mon ikke Sennels skulle fare lidt med lempe.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jette Nielsen
Måske du skulle foretage en lidt dyberegående analyse fremfor at lytte til din egen ønsketænkning. Islam er udtryk for muslimens kultur - eller rettere mangel på samme, da den bestialitet, som udtrykkes gennem sharia næppe fortjener betegnelsen kultur.
At ikke blot på baggrund af 2 ugers virke nominere, men endog tildele, prisen til en person som intet resultat har at fremvise udover forrædderi mod sin egen kultur er en skandale og stærkt medvirkende til at man ikke kan tage prisen seriøst længere.
Mon ikke amerikanerne ved næste valg tildeler ham en klar 2. plads?
Duer ikke! Næste, tak!
Upassende ? Klag over indlæg
@ Niels B. Larsen
Der er 1 milliard mennesker i verden der bekender sig til islam. Denne milliard deler hverken samme kultur eller mening om sharia, for den sags skyld.
Det siger sig selv… Kig bare på europæerne, vi er også meget forskellige.
Det kræver ingen dybdegående analyser at komme frem til den konklusion - bare en gennemsnitlig intelligens og lidt sund fornuft.
@ Bjørn Holmskjold
Jeg tror det forvirrede mig, at se et indlæg der ligner noget som er skrevet af en syv-årig, og så samtidig læse ude i bloggens margin, at manden er psykolog og forfatter!?
Men du har ret…
Upassende ? Klag over indlæg
Ja Bjørn Holmskjold og Jette Nielsen har meget tilfælles.Bl.a. deres totale mangel på logik , men det er nok fordi de er så religiøse og islamofile.
Sennel - ja Obamas slet skjulte underkastelse overfor den islamistiske imperialistiske udvikling er skræmmende.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, indlægget er ikke for godt.
Men egentlige modargumenter glimrer ved deres fravær, og kritik svinger sig højst op til påvisning af ligegyldige småfejl eller forsøg på karaktermord eller nærmest personlig vendetta.
Tilråb mod personen som ubegavet, fascist, fremmedhader mv. underbygger, at kommentatorerne ikke evner at argumentere; det viser i stedet de værste sider af menneskets flokdyrsmentalitet.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jette Nielsen
Selv om de har forskellige kulture, behøver man ikke at have p.h.d grad, vundet nobelpris for medicinsk genembrud, og fået opkaldt 2 biblioteker her i kongerige for at finde ud at religion præger ens kultur.
I 97% af alle muslimske lande, er der dødstraf for frafaldne muslimer, homoseksuelle, og rettigheder i muslimske lande for minoriteter TÅLER ABSOLUT IKKE sammeligning med vestens rettigheder for muslimer, hvor de har religionsfrihed.
Og prøv at lægge mærke til at jeg er kristen iraker, I min græsk ortodoks kirke må homoseksuelle hjertes gerne få nadveren, kvinder må gerne betræde kirken selvom hun har menstruation, vi har ikke kønsopdelt gudtjenste, og vi skyder ikke frafaldne kristne pga “æren”
Så lad mig spørge dig igen: Siden man ikke kan bedømme dem, da man har “forskellige kulture”, hvor mange muslismke lande tror du, har rettigheder for homoseksuelle, minoriteter, og ikke mindst frafaldne muslimer?
Hånde på hjertet, Jette, jeg er oprigtigt intereseret.
Upassende ? Klag over indlæg
PS: Edit: Hånden på hjertet, Jette, for jeg er oprigtigt intereseret.
Upassende ? Klag over indlæg
Jette Nielsen, Køge
“Jeg tror det forvirrede mig, at se et indlæg der ligner noget som er skrevet af en syv-årig, og så samtidig læse ude i bloggens margin, at manden er psykolog og forfatter!?
Men du har ret…”
Netop det barnlige og overfladiske burde ikke have forvirret dig. For det er netop indikerende problemet! Infantiliteten er meget fremherskende både hos blog-holderen, og hos mange af debattørerne. Derfor de mange “tungen ud af vinduet” indlæg. Anderledes kan det ikke være på den såkaldte højrefløj. Uden derved at ville fremhæve venstrefløjen, som meget bedre.
Arne Jensen, Næstved
”Tilråb mod personen som ubegavet, fascist, fremmedhader mv. underbygger, at kommentatorerne ikke evner at argumentere; det viser i stedet de værste sider af menneskets flokdyrsmentalitet.”
På bloggen: ”Du vilde verden, under overskriften - Har Obama en plan?
Skrevet af Jette Elbæk Maressa, har jeg om Obama gjort følgende gældende:
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 27. maj 09 kl. 09:24
Man kan sige om Obama, at indpakningen er en anden. Han er mere repræsenterende det infantile, end det voksne. Mere det kortsigtede, end det langsigtede. Mere det overfladiske, end det dybe. Mere det sjove, end det alvorlige. Mere det kvikke, end det eftertænksomme.
Men på et tidspunkt vil man så opdage, at det kun var indpakningen med børnetegningerne, der var anderledes.
Men ikke indholdet!
Upassende ? Klag over indlæg
Stakkels Obama ! Undertegnede ville betragte det som en personlig fornærmelse hvis de naragtige selvfede aber i nobelpriscirkuset ville tildele mig ” fredsprisen”
Tænke sig at blive slået i hartkorn med den psykopatiske dybt kriminelle massemorder Yassir Arrafat.. velbekomme !
Upassende ? Klag over indlæg
Nicolai Sennels afslører i sit utrolig dårligt skrevne indlæg, at det ikke kun er had til unge kriminelle med muslimsk baggrund, der plager ham, men had til muslimer over en bred kant. Nå, det kan jo ikke overraske når han er med i Ole Nydahls lille militaristiske sekt.
Højrefløjen, især den yderste, såkaldt islamkritiske del af den, frygter Obama, fordi han i verdensfredens navn søger dialog med den muslimske verden og allerede fra sin tid som præsidentkandidat har formået at vende den hadske krigen-mod-terror-stemning fra tiden med præsident Bush.
Obama er dårlig nyt for islamofoberne, som helst ser mere konfrontation med muslimerne og ikke holder sig tilbage for at ønske en rask lille ‘borgerkrig’, hvor man kan udleve sit had og sine aggressioner.
At Obama fik Nobels fredspris, og grunden til, at han fik den, kan vise sig at være begyndelsen på enden på den ‘religionskrig’, som den yderste højrefløj nu i 10 år har levet højt på.
Ord har stor magt. Og Obama har ordet i sin magt.
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen - hvilken lille racistisk islamistisk sekt er du medlem af?
De danske kvindelige islamiske konvertitter?
De islamofile danskere der ønsker dansk kultur ned med nakken.
Dette indlæg er totalt ude for emnet og personligt , så det kan matche Karin Bennedsens
Upassende ? Klag over indlæg
Hans J, Hørsholm
Du demonstrere på forbilledlig vis rigtigheden af det, Bjørn Holmskjold skriver kl. 9:13 om højrefløjens infantilitet.
Upassende ? Klag over indlæg
@Jette Nielsen, Køge
Man kan ikke adskille kultur og religion, lige meget hvor meget du siger. Religionen i landet ligger kimen i landet til kulturen. Hvis ikke det var sandt ville vi være ens over hele verden og bekende os til den samme kulturelle “tro” og det er jo ikke ligefrem tilfældet.
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen er det ikke dig der hører til de islamofile danskere , der hellere ser 27 danskere slået til krøblinge om året , end at en 14 årig muslim bliver straffet for dette?’
Bare for at sætte tingene lidt i perspektiv til din nedladende holdning til Sennels meninger.
Upassende ? Klag over indlæg
DF’s chefpsykolog på banen igen - parat til yde psykologhjælp til det bagland, heriblandt dømte racister som Niels B ‘dræb alle muslimer’ Larsen - som all mener at verden er af lave fordi Obama kysser Saudiarabiens konges hånd?
Uhhhhh… hvor farligt!
Upassende ? Klag over indlæg
(((( - : æh bæh Karin Bennedsen du er osse dum .
Igen bare for at matche Karin Bennedsens argumentation.
Det er ikke sjovt når nogen bruger samme diskussionsform som du gør - vel Karin.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Karin Bennedsen
kan vise sig at være begyndelsen på enden på den ‘religionskrig’, som den yderste højrefløj nu i 10 år har levet højt på
Forkert adresse; hvis nogen lever højt på religionskrig er det bestemt muslimerne. Især den mere militante del af dem. Men de høster alle frugterne af den i form af det selvhad og den apologisme, som er så udpræget i den ikke-oplyste del af Vestens befolkning. Hint: læs de venstresnoede af angst islamberøringsfrygtsomme.
Du er prototypen på den del af befolkningen.
Upassende ? Klag over indlæg
At man hellere skulle have givet ham en Oscar! - Den er virkeligt morsom. USA reddede os fra nazisterne og kommunisterne. Desværre ser det ud til, at vi ikke kan vente nogen redning fra islamisterne fra den kant.
Upassende ? Klag over indlæg
Og så har vi dem igen, Bjørn, Karin mfl., som altid mangler argumentation, og hvis eneste våben som standardsvar er mudderkastning.
Fint nok at kunne diskutere, men hvorfor i alverden tager du, Sennels, ikke stupide personangreb af din blog?
Upassende ? Klag over indlæg
Obama blev nomineret fordi han som den første i den vestlige verden brød “glas-loftet”. Samtidig gav valget af ham håb om en mindre militaristisk tilgang til alt ikke-vestligt. Mindre konfrontations-søgende.
Selvfølgeligt gør det ondt på dem der mener at konfrontation er vejen frem, men jeg vil sige det som mine forældre opdrog mig med. “Vold er idiotens første, sidste og eneste udvej.”
Når man læser både blog-indlægget og kommentarerne, så må man græmmes over hvor mange idioter der er til.
Upassende ? Klag over indlæg
Obama skulle have sagt nej tak til prisen “for jeg har ikke fortjent den” Det ville have givet respekt.
Manden er et blålys. Det er ikke gjort med flotte
taler. Han viser nu også sit sande ansigt ved at sælge vores ytringsfrihed til islamisterne men europæerne fatter ikke en brik af hvad der foregår
og tilbeder manden for han giver håb…..
Upassende ? Klag over indlæg
@ Carsten Hansen
Det jeg mener er, at man ikke kan skære alle muslimske troende over én kam. Kulturen afhænger i høj grad af det styre der er i landet man bor i, og også om man bor i byen eller på landet, samt mange andre faktorer. Når man hævder at kulturkløften er dyb mellem ‘muslimer’ og ‘os andre’, så har man sat lighedstegn mellem 1 milliard mennesker, og det er bare for bredt, og dermed ret intetsigende.
Med den erfaring Nicolai Sennels tilsyneladende har, burde han være istand til at være lidt dybere i sine betragtninger.
Upassende ? Klag over indlæg
“USA reddede os fra nazisterne og kommunisterne.”
Det er absolut også en sandhed med modifikationer. Faktisk var det Sovjet, der tog den store kamp mod nazisterne, mens englænderne var optaget i Nordafrika. Amerikanerne gik ikke ind i krigen af hensyn til Europa, men fordi Tyskland erklærede Amerika krig efter japanernes angreb på Pearl Harbour. Faktisk var der stor modstand imod at blive involveret i det, man så som Europas egne problemer.
Sovjet, må man også lige huske på, var en af sejrherrene efter Tysklands totale kapitulation, og kun problemerne mellem de fire sejrherre, England, Frankrig, Sovjet og USA om delingen af Europa mellem sig efterfølgende, især Berlin og Tyskland, samt den almindelige uvilje og frygt for kommunismen, førte til den efterfølgende kolde krig, som i parentes bemærket passede både USA og Sovjet fint, da man havde store hjemlige problemer med at demobilisere de mange soldater, som ville skabe enorme arbejdsløshedsproblemer i begge lande.
Upassende ? Klag over indlæg
Sennels. Som det fremgår af kommentarerne, kommer der intet godt ud af, at pjatte med et vigtigt emne.
Og emnet er virkeligt vigtigt, for OIC-landene har skam tænkt sig, at forsøge at få den resolution fortolket, så den kan bruges til at straffe fuldstændigt saglig religionskritik og kritik af religiøse regimers religiøst “begrundede” overgreb.
Det var ikke et tilfælde, at de islamistiske OIC-lande forrige sommer stoppede en diskussion i FN’s menneskerettighedsråd om de systematiske krænkelser af muslimske pigers og kvinders menneskerettigheder, som OIC forsvarer med at krænkelserne er i overensstemmelse med sharia.
De islamistiske OIC-lande mente, at en debat om islamisternes relgiøst begrundede krænkelser af menneskerettighederne var udtryk for en negativ stereotypisering af muslimer, på trods af, at der var tale om en fuldstændigt saglig, juridisk debat om det menneskerettighedskrænkende, islamistiske lovsystem sharia.
OIC-landene forsøger simpelthen at gøre kritik af islams menneskerettighedskrænkende lovsystem sharia til en form for racisme…
Men muslimer er ikke en race.
Derimod har islam, hævder muslimske lærde ihvertfald, et sammenhængende og uforanderligt lovsystem, der ikke kan ændres grundlæggende, men kun fortolkes, uanset hvor barbariske, misogyne og racistiske nogle af lovene i sharia er.
Som Abdul wahid Pedersen sagde, da han forsvarede, at en nigeriansk shariadomstol havde dømt en enlig mor, der var blevet gravid efter en massevoldtægt, så måtte en god for muslim acceptere den dom, for den var udtryk for allahs vilje, og han konstaterede, at muslimer ikke kan vælge dele af koranen eller sharia fra.
Når man kalder sig for muslim må man “tage hele pakken med”, som Pedersen konstaterede; også stening af voldtægtsofre…
Derfor må en kritik af ideologien islam og af ideologiens opfinder, selvfølgelig være en kritik af den ideologi, som alle, der kalder for rettroende muslimer har.
Eller rettere; kritikken er selvfølgelig kun rettet mod de muslimer, der bevidst og frivilligt har valgt ideologien; ikke dem, der under dødstraf er tvunget til at forblive muslimer, uanset hvor groft de bliver undertrykt af andre muslimer.
Det gælder selvfølgelig især muslimske piger og kvinder, der ifølge rettroende muslimer skal forskelsbehandles ekstrent groft ifølge de muslimske lande, der er organiseret i OIC; hvilket vil sige alle muslimske lande.
OIC forhindrede forige sommer, at FN’s menneskerettighedsråd diskuterede de mange og ekstremt grove krænkelser af muslimske kvinders og pigers menneskerettigheder, som ALLE islamistiske lande forsvarer med, at rettroende muslimer SKAL undertrykke muslimske kvinder groft ifølge deres “gudgivne” lovsystem sharia.
Som skrevet så har samtlige OIC-lande tiltrådt “Cairoerklæringen om menneskerettigheder i islam”, hvor det fastslås at ALLE menneskerettigheder er underlagt deres menneskerettighedskrænkende lovsystem sharia; og de forhindrer kollektivt kritik af deres overgreb.
Hvis man kalder sig for muslim, uden at være tvunget til det, må man selvfølgelig finde sig i, at man bliver kritiseret for at gå ind for en diktatorisk ideologi og politiske systemer, hvor kvinder og tilhængere af andre religioner forskelsbehandles systematisk.
“Danmark bremsede hård resolution mod religionskritik
10. okt 2009 00:00 Dansk diplomatisk offensiv i Washington forhindrede en resolution i FN, der ville gøre religionskritik til en kriminel handling.
I stedet landede man på en mere acceptabel kompromis-resolution.
Af Allan Sørensen
“Kampen om at definere rammerne for ytringsfrihed i FN’s Menneskerettighedsråd er
langt fra overstået.”
(…)
“Men Danmarks regering, der opfatter det som en af sine mest principielle opgaver at forhindre vedtagelsen af resolutioner, hvor religioner beskyttes mod kritik inden for ytringsfrihedens rammer, kan med nogen tilfredshed se tilbage på den
resolution, som Menneskerettighedsrådet vedtog for en uge siden.
Efter dansk pres og insisteren blev ordlyden i ytringsfrihedsresolutionen nemlig
ændret fra det aldeles uacceptable til det tålelige.
– Det var kun Danmark, der sagde nej til at acceptere den oprindelige tekst, der
var fremlagt af USA og Egypten, siger udenrigsminister, Per Stig Møller (K).
– Vi fik formuleringen ændret, således at religion glider ud af resolutionen,
siger han.
Det oprindelige forslag fra USA og Egypten lagde op til afstandtagen fra
stereotypisering af religioner. Men efter dansk protest blev ordlyden ændret til
“afstandtagen fra negative racemæssige og religiøse stereotyper” Ikke en optimal
formulering set med danske øjne, men alligevel nok til at bevare en ordlyd, der
stadig kun omfatter individer og ikke religioner inden for ytringsfrihedens
rammer.
Den oprindelige formulering kalder Per Stig Møller for “en smutter”, hvor USA
formåede at skuffe og forundre Danmark med sin nye position. USA boykottede i
foråret FN’s racismekonference, også kaldet Durban 2, blandt andet på grund af
de islamiske landes krav om at gøre religionskritik til en kriminel handling.
Den dramatiske ændring i form af det fælles amerikansk-egyptiske udkast til
resolutionen skal ses i lyset af Barack Obamas tale i Kairo i juni, hvor den
amerikanske præsident lagde grundlaget for USA’s nye brobygningspolitik, der
især er rettet mod de muslimske lande. Men resolutionens ordlyd var et skridt i
den gale retning set med europæiske øjne.
– Den blev reddet i sidste øjeblik, Alene på grund af dansk insisteren, siger
Per Stig Møller.
– Det skal også siges, at EU nu samlet har sat bommen ned for, at den islamiske
blok og andre lande kan bruge resolutionen til at omfatte religionskritik. Det
fik vi forhindret, siger han.
I det, der i FN-terminologi hedder en stemmeforklaring, redegør EU samlet for
sin fortolkning af resolutionen.
– Vi ønsker at gøre opmærksom på, at her er tale om det sidste kompromis fra
EU’s side. Menneskerettigheder beskytter ikke og bør ikke beskytte religioner.
Derfor gælder ordet stereotypisering kun i henhold til enkelte individer. EU vil fortsætte med at afvise konceptet om religionskritik, står der i EU’s stemmeforklaring.
For den indsats vinder EU støtte fra en række menneskerettighedsorganisationer.
Organisationen Article 19, der har adresse i London, fremhæver den ændring, Danmark stod bag, som det vigtigste punkt i resolutionen.
– Vigtigst af alt omfatter resolutionen ikke konceptet religionskritik, som
menneskerettighedsorganisationer har kæmpet imod, står der i en pressemeddelelse fra Article 19.”
Men kampen for ytringsfriheden er langt fra slut:
“Organisationen for Den Islamiske Konference, OIC, har sammen med blandt andre Rusland og Kina kæmpet for at få religionskritik optaget i resolutionen om
ytringsfrihed. I en særlig komité, der samles i Geneve den 19. oktober for at diskutere fortolkningerne af resolutionens ordlyd, lægger en række OIC-lande stærkt op til, at religionskritik stadig er på deres dags-ordenen til trods for
den nylige resolution.”
Upassende ? Klag over indlæg
@ Karin Bennedsen
Mere historieforvanskning fra din side. Det var Sovjet, som initierede den kolde krig ved ikke at leve op til aftalerne om frie valg i de af Sovjet besatte østlande og i Berlin. Med blokaden mod Vestberlin og med kuppet i Prag.
Men det er da ganske rigtigt at Sovjet var involveret i de største og blodigste slag mod nazisterne. Ofte med amerikanske og engelske våben uden hvilke Sovjet var blevet besejret.
Så Vestmagterne vandt faktisk krigen delvist pr. supporteret stedfortræder. Sejren i den kolde krig kan vi takke Reagan for - på trods af europæernes følgagtighed.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Jakob Schmidt-Rasmussen
Skal vi ikke lade muslimerne fortolke alt, hvad de vil?
Det behøver vi jo ikke tage notits af.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvad mon Obama ville have gjort 110901 og efter - havde han været præsident….hmm!?
Upassende ? Klag over indlæg
@Jacob Schmidt-Rasmussen
Kender du ikke reglerne om ophavsret? Når du copy/paster en hel artikel fra en avis, hvilket formentlig er imod ophavsretten, er det mindste, du kan gøre at angive hvorfra du har hugget artiklen.
Upassende ? Klag over indlæg
@Niels B. Larsen
Der er selvfølgelig mange mellemregninger, jeg ikke har taget med i min kommentar, men pointen er, at uden Sovjets krigsindsats og mange millioner ofre, uanset om det var med materiel hjælp fra England og USA, så havde Tyskland vundet krigen.
Så at det skulle være England og USA, der reddede Europa, er faktisk ikke sandheden - kun den sandhed, som de vestlige sejrherrer gerne ser som den officielle.
Sovjets tab af den kolde krig skyldtes hovedsagelig den 10 år lange krig i Afghanistan, som tappede staten for penge, så unionen var på fallittens rand, og man indså, at et fortsat våbenkapløb med USA ville være urealistisk. At det så tilfældigvis var Reagan, der var præsident på det tidspunkt, gør ham ikke til nogen ‘helt’ i den sammenhæng.
Forøvrigt er det lidt skræmmende at tænke på, at USA var villig til at gøre Europa til en atomar slagmark, for at holde Sovjet borte fra USA’s egen jord. Men det har du måske glemt?
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen er til enhver tid til falds for kommunistiske standardpropaganda:
“Amerikanerne gik ikke ind i krigen af hensyn til Europa, men fordi Tyskland erklærede Amerika krig” - underforstået, at det gjorde russerne. Ellers ville Bennedsen netop ikke fremføre den pointe.
Jamen russerne gik da overhovedet heller ikke ind i krigen af hensyn til Europa, men fordi Tyskland overfaldt Sovjetunionen på trods af en ikke-angrebs-pagt, Molotov-Ribbentrop-pagten, med den hemmelige tillægsaftale, hvor Øst- og Centraleuropa blev delt mellem Tyskland og Sovjet.
Amerikanerne havde ikke engang en sådan ikke-angrebs-pagt med hemmelige aftaler med Hitler. Ud over Pearl Harbor blev ingen amerikanske byer bombet, og amerikanske civile var aldrig i virkelig fare. Hele den amerikanske krigsførelse foregik for andre lande.
Modsat for Sovjet: For russerne var krigen mod Tyskland (nazisterne) en overlevelseskamp og senere til en ekspansionserobring og blev kun i eftertidens propaganda til en idealistisk kamp for at redde Europa fra nazisterne.
Alligevel drejer Karin Bennedsen sin gennemkommunistiske propaganda over til, at russerne underforstået heroisk bekæmpede nazisterne, mens USA kun modvilligt gik med i krigen.
Var USA ikke gået ind i krigen med bl.a. massiv støtte til russerne, var det nok tvivlsomt, om russerne havde klaret den tyske invasion.
Og ingen tvivl om, at USA reddede os fra kommunisterne. For mens vestmagternes soldater blev modtaget som befriere og fortsat retfærdigvis må opfattes sådan, udvikledes der lige fra de første år et modsætningsforhold mellem de russiske tropper og lokalbefolkningerne i den østlige del af Europa, der efterhånden udviklede sig til en folkevandring mod vest. I 1960-61 forlod ca. 20.000 borgere DDR om måneden
Også den her” …førte til den efterfølgende kolde krig, som i parentes bemærket passede både USA og Sovjet fint, da man havde store hjemlige problemer med at demobilisere de mange soldater, som ville skabe enorme arbejdsløshedsproblemer i begge lande. .”
Det motiv med, at det passe USA fint, er også propaganda, Efter krigen oprette USA ‘Operation Magic Carpet’ for hjemsendelse af over 8 mio. amerikanske soldater fra krigene i Europa, Stillehavet og Asien. De begrænsede mængder soldater, der i øvrigt blev tilbage i Europa havde ingen væsentlig indflydelse for arbejdsløshedsproblemer USA og var ikke et motiv i sig selv. Arbejdsløsheden i USA lige efter krigen svingede mellem 4 og 8% og i gennemsnit lavere end i 70′erne og 80′erne. Så trods den massive hjemsendelse fik man ikke disse markante hjemlige problemer med at demobilisere de mange soldater med enorme arbejdsløshedsproblemer til følge.
Upassende ? Klag over indlæg
Flere sære Karin Bennedsen-myter:
“Sovjets tab af den kolde krig skyldtes hovedsagelig den 10 år lange krig i Afghanistan, som tappede staten for penge”
Den økonomiske delegitimering af det sovjetiske styre havde intet som helst med Afghanistan-krigen at gøre, hvor 15.000 sovjettropper døde. Sovjet havde under ingen omstændigheder økonomiske kræfter til at drive samfundet i al almindelighed og heller ikke til at opruste over for USA.
Med dertil kom den mentale de legitimering af den sovjetiske ledelse, der omfattede:
Afsløringer af Gulag voldsomme udbredelse, den hemmelige aftale med Hitler, Lenins forbrydelser, Stalins forbrydelse (ud over hvad man kendte i forvejen, den store sultkatastrofe i 30′erne, krigen i Afghanistan, Chernobyl-ulykken osv osv.
Det var denne indre økonomiske og mentale opløsning, der bragte Sovjetunionen til fald og dermed Sovjets tab af den kolde krig. Til det fallibo kunne Reagan blot nøjes med at puste ganske let.
Upassende ? Klag over indlæg
@Arne Jensen
Hvad du underforstået læser ind i mine kommentarer, må stå helt for din egen regning.
Jeg har intet sted skrevet, at Sovjet gik ind i krigen for at redde Europa, men det ændrer alligevel ikke det faktum, at uden den indædte sovjettiske modstand overfor nazisternes overfald, ville Tyskland højst sandsynlig have vundet krigen.
Det er rigtigt, at det bl.a. var den massive hjælp fra England og USA, der gjorde det muligt for sovjet at slå tyskerne, men uden russernes stædige vilje til at holde ud og fortsat kæmpe, på trods af millioner af tab, så havde England og USA ikke kunnet stille noget op overfor Tyskland.
Europas deling efter Tysklands fald var et resultat af forhandlingerne mellem de 4 sejrende nationer, og der kan vi selvfølgelig kun være glade for, at vi ikke var et af de lande, der kom under sovjettisk overherredømme, et faktum vi måske kan takke modstandsbevægelsen for, som overbeviste de allierede om, at vi ikke havde været Tysklands lydstat.
Operation Magic Carpet havde da ikke noget med den efterfølgende demobilisering at gøre, men handlede kun om at bringe amerikanske soldater hjem fra slagmarkerne.
Ialt havde USA 16 millioner i uniform ved krigens slutning (til sammenligning er der idag omkring 1,5 millioner + reserver), så det var klart, at en demobilisering af så mange millioner kunne skabe store problemer med arbejdsløshed.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis Sennels er Dansk folkepartis chef psykolog er der endnu en god grund til at stemme på dem…
mystik at venstrefløjen stadigvæk har travlt med at gøre alle der ser faren ved islam til rasister..
de burde måske nok istedet finde steder i verden hvor folk lever lykkeligt med islam… og når det er mislykkeds, kan de måske se faren ved at følges hånd i hånd med en religion, der ikke sætter mennesket højest, men derimod en kriminel gud….og skulle man finde et sted hvor muslimer er lykkelige, så kig på ,hvordan alle de der ikke vil følge allah, har det..
Tænk sig hvis det endte med at vi ikke måtte være kritiske overfor islam…. det ville være enden på vores demokrati
Upassende ? Klag over indlæg
Den indædte sovjetiske modstand overfor nazisternes overfald var en overlevelseskamp og mere er der ikke i det. Dine vinklinger af stoffet er stærke propagandistiske:
“Faktisk var det Sovjet, der tog den store kamp mod nazisterne,”. Nej det begyndte som en alliance og blev til en sejrrig overlevelseskamp.
“englænderne var optaget i Nordafrika. ” Sludder. Englænderne tog faktisk eksplicit den store kamp mod nazisterne.
“Amerikanerne gik ikke ind i krigen af hensyn til Europa,” Jo de gjorde netop, for de havde ingen væsentlige trusler fra Hitler.
“Faktisk var der stor modstand imod at blive involveret i det, man så som Europas egne problemer.” Netop det, at landet overhovedet ikke var truet, men alligevel aktivt gik med i krigen i Europa og ikke bare mod Japan, viser at man rent faktisk langt hen ad vejen ofrede sig for andres skyld. Det var ikke en overlevelseskamp.
Og sådan har du sætning for sætning, Karin Bennedsen, man kunne blive ved og ved- sat vinklingen op i din såkaldte historieskrivning.
Hjemsendelsen og demobiliseringen skabte rent faktisk i virkelighedens verden ikke de store arbejdsløshedsproblemer, som du påstår. Ingen statistik kan påvise din påstand. Man var da sikkert bekymrede for problemet, men løste det rent faktisk usædvanligt godt. Så hvor har du den ondskabsfuldhed fra, at man bevidst bibeholdt tropperne i Europa for at undgå arbejdsløshed hjemme?
Upassende ? Klag over indlæg
@Arne Jensen
Selvfølgelig havde sovjets besættelse af Afghanistan i høj grad noget med sammenbruddet at gøre.
Det var ikke det forholdsvis beskedne tab af 15.000 soldater, der var afgørende, men derimod den konstante styrke på omkring 150-200.000 tropper i Afghanistan igennem 10 år, der tappede på de økonomiske kræfter, samtidig med at landet generelt var led under den kolde krigs våbenkapløb.
De ting, du nævner, som delegitimering af den sovjettiske ledelse, tror jeg ikke, at den almindelige sovjetborger lagde særlig stor vægt på. Det er vist mere noget, som vi i den vestlige verden fokuserer på.
Derimod betød det noget, at de daglige levevilkår til stadighed blev forringet, og almindelig utilfredshed begyndte at brede sig. For selvom Sovjet til en vis grad var et lukket samfund, var borgerne ikke uvidende om den velstand man levede i udenfor Sovjets grænser.
Upassende ? Klag over indlæg
@Arne Jensen
Din kommentar 14:24 er alene løse og urigtige påstande uden nogen reel argumentation.
Fakta er, at USA først besluttede at gå ind i krigen i Europa, da Tyskland, der var Japans allierede, havde erklæret USA krig en uge efter Japans angreb på Pearl Harbour.
Upassende ? Klag over indlæg
“Selvfølgelig havde sovjets besættelse af Afghanistan i høj grad noget med sammenbruddet at gøre.”
Højst mentalt - sammen med flere andre mentale nederlag. Ikke økonomisk, da økonomien i forvejen konstant hang i laser.
Hvad du tror og ikke tror, behøver man ikke at lægge vægt på:
Den almindelige sovjetborger (åh nej nu igen denne nedladende holdning til den almindelige borger) lagde netop stor vægt på ikke økonomiske faktorer, da legitimiteten af regimet gik på, at selvom økonomien var under al kritik, så var man i det mindste moralsk bedre end kapitalisterne.
De daglige levevilkår var meget dårlig i forvejen og blev ikke væsentligt forringet. Forventningerne steg derimod mere, end hvad økonomien kunne formå.
Upassende ? Klag over indlæg
Min kommentar 14:24 er rigtig, fordi USA kunne nøjes med at føre krig mod Japan.
At Tyskland erklærede krig, forpligtede da ikke USA til at være særlig aktiv mod Tyskland, da de ikke var specielt truet af Hitler. De kunne da have koncentreret sig om Japan alene.
At USA alligevel aktivt gik ind i krigen med Hitler uden at være specielt truet, og uden at det var en overlevelseskamp, viser at motivet var lige modsat dit pjatteri med: “Amerikanerne gik ikke ind i krigen af hensyn til Europa,
Upassende ? Klag over indlæg
@ Karin Bennedsen
Derimod betød det noget, at de daglige levevilkår til stadighed blev forringet, og almindelig utilfredshed begyndte at brede sig
Ja. Som et tydeligt tegn på kommunismens ikke-formåen: en forholdsvis ‘billig’ krig kunne lerfodskolossen end ikke financiere uden at det gik ud over levefoden.
Fakta er, at USA først besluttede at gå ind i krigen i Europa, da Tyskland, der var Japans allierede, havde erklæret USA krig en uge efter Japans angreb på Pearl Harbour
Hitlers krigserklæring kom ca. 36 timer (9-12-1941) efter angrebet på Pearl Harbor på et tidspunkt hvor USA naturligt nok havde opmærksomheden rettet mod Stillehavet og vel dårligt nok havde tanke for ret meget andet.
Upassende ? Klag over indlæg
Det var vel nok nærmere nordmændenes behov for at fortælle verden at de “forstår” Obama så meget som menneske at han utvetydigt fortjener en medalje og en præmie…. En slags vi kom ført på månen detalje som blot ligegyldiggør Nobels fredspris fordi der er så mange mange andre der burde have haft den før Obama. Svært at ta det seriøst
Upassende ? Klag over indlæg
Niels B. Larsen,
Afghanistan-krigen betød ikke noget væsentligt for den sovjetiske kommandoøkonomi. Der var masser af andre dårligdomme, der i forvejen holdt de daglige levevilkår nede.
Trods Hitlers krigserklæring havde USA intet væsentlig motiv til at sende tropper til Europa. Hvorfor skulle man dog risikere det?
Bortset fra at Hitlers krigserklæring netop gav motivet til at gå ind i krigen af hensyn til Europa og dermed lukke munden på de traditionelle isolationister og pacifister, der ikke ville gøre noget af hensyn til Europa.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Arne Jensen
Afghanistan-krigen betød ikke noget væsentligt for den sovjetiske kommandoøkonomi. Der var masser af andre dårligdomme, der i forvejen holdt de daglige levevilkår nede
Vi er ikke ret uenige i den sag. Det var højst dråben, som fik bægeret til at skvulpe over. Reagan lagde grunden til faldet med sit stjernekrigsprojekt, som Sovjet hverken videnmæssigt eller økonomisk kunne matche.
Det egentlige dødsstød for kommunismen kom vel iøvrigt fra østtysk side, da de stemte med fødderne lige så stærkt som Trabi’en kunne køre til den østrings-ungarske grænse.
Upassende ? Klag over indlæg
Prisen til Obama er langt ude i skoven - fuldstændig absurd. Jeg troede det var en vittighed, da en god ven fortalte mig det.
Men det hele stemmer overens med den komplet oppiskede stemning, der omhyller Obama. Det skuer man også på en del af svarene her, hvor en del repræsenterer de uundgåelige islam-apologeter.
Obama er en god retoriker. Det var Hitler også.
Hitler endte under en udskudt ruinhob. Det kunne tyde på, at Obama sikkert ender som en Jimmy Carter vers. 2.0.
Som altid godt blog-indlæg fra Sennel
Upassende ? Klag over indlæg
Til Karin Bennedsen
Lige lidt historie omkring anden verdenskrig som nok tåler at blive gentaget for ikke at det glemmes.
Nazityskland angriber Polen den 1. september 1939.
Rusland angriber Polen den 17. september 1939.
Senere samme år mødes tyske og russiske soldater og giver hinanden hånden….begge lande holder den Polske befolkning i et jerngreb og mange polakker mister livet til disse tyraner.
Desværre er der mange mennesker på den yderste venstrefløj som enten bevist eller ubevist vælger at glemme dette faktum og prøver at bilde os ind at det KUN var tyskland som var “de grimme” under krigen og som hærgede gennem Polen. Heldigvis er ikke alt historie slettet af de “rigtige” mennesker.
Hvad angår Obama - tja det vil fremtiden vise - vi kan kun håbe at han ikke er vore tids Chamberlain.
Upassende ? Klag over indlæg
muslimsk kultur og dansk kultur er som ild og vand… totalt uforenelige størrelser.. muslimer verden over er eet broderskab… muslimer skal giftes med muslimer, ellers falder der brænde ned.. sådan er det… !
Tag ud på en hvilkensomhelst skole efter folkeskolniveau og få syn for sagen: muslimerne samler sig, hvor de findes… i timerne… i pauserne.. uanset klasse og uanset forhåndskendskab… og de muslimske piger (med eller uden tørklæde) omgås ikke danske drenge.. og nægter sågar gruppearbejde med sidstnævnte..
Sådan er det desværre… og har været det de sidste 10-15 år… det er uhyggeligt og meget meget trist…
Upassende ? Klag over indlæg
Nobel fredspris burde gått till Hernando de Soto fra peru, Jeg er norsk og jeg skammer meg over pris utdelingen komite medlemene i nobel rådet er en gjeng radikale sosialister sånn som Obama
Upassende ? Klag over indlæg
Karin Bennedsen
Jeg ser Obama an endnu. Jeg vil se, hvordan hans strategi over for den muslimske verden virker. Men jeg finder det bestemt problematisk, at han har forfattet en resolution imod religionskritik sammen med Ægypten. Det skulderslag bør Ægypten ikke have pga. undertrykkelsen af de kristne. Og endvidere er det yderst problematisk med denne indskrænkning af ytringsfriheden.
Upassende ? Klag over indlæg
@P. Larsen
Du har helt ret - venstrefløjens store multikulturelle eksperiment er ikke så rart at bevidne, og vi er endda bare i de indledende faser, så fremtiden ser sort ud, kulsort!
Men glem aldrig, at danskerne SELV stemte for at gøre Danmark multikulturelt, ja, flertallet af danskerne stemmer selv i dag for ENDNU mere kulturberigelse.
I dag er der i Danmark i overkanten af 300.000 kulturberigere (muslimer+negre) i Danmark, eller cirka 6%. I aldrene under 18 år, er andelen af kulturberigere dog langt større, så Danmark bliver hastigt mere multikulturelt - og dermed dysfunktionelt.
Ingen dansker kan ærligt sige, at hun/han ikke vidste, hvad der var ved at ske. Al information har hele tiden været tilgængelig, og selv politikerne har aldrig benægtet, at de arbejder for at gøre Danmark multikulturelt. Desuden kan enhver med egne øjne se, hvad der er ved at ske med Danmark.
I de fleste henseender, kan politiske fejltrin ændres af den næste regering, men når det drejer sig om omdannelsen af Danmark til et multikulturelt samfund, er der IGEN VEJ TILBAGE! Så danskerne ligger som de redte, og må tage konsekvenserne, hvor frygtelige de end er, af deres egne valg.
Upassende ? Klag over indlæg
@Stig Eide: du har ret. Hernando de Soto ville være et meget oplagt valg. Desværre er kendskabet til hans epokegørende tanker og hans vellykkede indsats med at føre dem ud i virkeligheden meget beskedent i Europa.
Upassende ? Klag over indlæg
Da Obama valgtes til præsident var alle humanister, socialister, kulturradikale osv. ellevilde, og i de kredse giver og modtager man gerne medaljer, udmærkelser, diplomer og den slags. Obama ses af dem som en slags messias, én som skal redde hele verden og menneskenes sjæle. Dertil kommer, at Obama er halvsort, så at give ham Nobels fredspris, sås som et spark i r**** til folk som ikke er så begejstrede for, at deres egne lande er blevet multikulturelle. Javist er det infantilt, men sådan er humanister, socialister, kulturradile osv.
Upassende ? Klag over indlæg
EN OSCAR TIL JON FAVREAU
Man kunne have givet Obama en Oscar for bedste mandlige hovedrolle. For hans perfekte skuespillerevner og talent for at holde taler, mens ansigtet står i 45 grader i 10 sekunder først til den ene side og så igen til den anden side i forhold til kameraet.
Men egentlig er det Obamas unge talentfulde taleskriver Jon Favreau, der burde have en Oscar for bedste originale manuskript. For det er jo ordene i talerne, der har ført Obama til Nobels Fredspis.
Men i år bliver der nok ikke en teknisk Oscar til de folk, der styrer teleprompterne. For man har jo set et par gange, hvor maskinerne er gået i udu, at Obama har været totalt på Herrens mark og blevet udstillet som en Duracell-kanin med tekniske problemer. Tjek youtube.
Så mangler vi bare premieren på selve filmen “Hot Air”, som allerede nu er blevet forhåndstildelt en Oscar, selvom filmen endnu ikke er blevet lavet færdig.
Upassende ? Klag over indlæg
@ P Larsen, Århus
Tak for dit indlæg om forholdene på folkeskolerne. Herligt at læse indlæg fra folk, som har været ude i virkeligheden!
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Nicolai,
hvad har det dit indlæg her med din blogs tema at gøre?
PSYKOLOG OG FORFATTER NICOLAI SENNELS UNDERSØGER PÅ SIN BLOG MØDET MELLEM VESTLIG OG MUSLIMSK KULTUR OG MULIGHEDERNE FOR SUCCESFULD INTEGRATION I DANMARK.
det virker noget tilfældigt og rodet og spildt…
vh hans
Upassende ? Klag over indlæg
@ idioter er der nok af
Mandlige muslimer har altid kunnet gfte sig med ikke-muslimske kvinder.
Det interessante er om der findes eksempler på den omvendte kønsfordeling.
Jeg tvivler stærkt.
Upassende ? Klag over indlæg
@ hans hansen
det virker noget tilfældigt og rodet og spildt…
Altså helt i stil med tåbernes multi-kulti og multietniske forsøg…
Blot med den forskel at omtalte tåbers forsøg er irreversibelt. Til skade for det danske folk.
Upassende ? Klag over indlæg
Sennels du er bare en hjernevasket idiot …
Giv Obama en Oscar istedet og GIV Pia og co. en fredspris ik’.
sennels , du trænger til en rigtig psykolog, du lever i hel anden verden, bliv der hvor du er henne nu, vi har ikke brug for dig i vores virkelig fredelig verden.
Upassende ? Klag over indlæg
Kim Opstrup, Roslev og Karin Bennedsen.
Vi har også bekvemt glemt, at England lovede at erklære krig mod et land, der ville angribe Polen. England erklærede efterfølgende også krig mod Tyskland, der angreb Polen fra vest. Men England glemte fuldstændigt at erklære krig mod Sovjet, der angreb Polen fra øst.
Upassende ? Klag over indlæg
Obama er et tågehorn. Han knæler ydmygt i mellemøstlige stater for opretholdelsen af fremtidige olieforsyninger, da han indser, at forgængeren George W. Bush ikke med sin aktivistiske udenrigspolitik opnår andet end smæk fra barfods-jihadisterne. Et sigende billed af den erklærede USA’nske ‘Messias’ der vil gå længere end selv Anker Jørgens energiminister Poul Nielson, for at holde hanerne åbne. Obama er nødt til at møde personligt op på den Københavnske miljø-konferance i december, for at love at alle tænkelige muligheder for alternativ energiforsyning vil blive intensiveret og iværksat i de kommende år i USA!! Det sikkerhedspolitiske aspekt i den hævdede goobale ‘klimakatastrofe’ er påtrængende. Yderst påkrævet og nødvendig. Vi skal alle i vesten - med SF’s Villy Vovhund - have råd til at forklare de mellemøstlige rædselsregimer, at de og deres infame islazistiske mørkemænd ‘kan gå ad helvee til’! Dertil er Barak Obama endnu ikke nået…så han knæler, som den underkastede dhimimificerede tumpe han vitterligt er.
Upassende ? Klag over indlæg
@Abraham A. Tør du vædde på at vi ikke har, og vedbivende har behov for Nicolai Sennels?
Upassende ? Klag over indlæg
Obama kommer helt sikkert til at give verden en masse spændende problemer, og hvem er det så, der skal løse dem, når han er færdig med at sweettalke ?? Islam er et gammeldags fascistoidt system, som ikke respekterer menneskerettighederne - så luk dog jeres øjen op!! Og det gælder i høj grad lederen af verdens eneste supermagt, hr. Obama Hussein… luk øjenene op, læs koranen og se på hvad, der sker i verdens 52 islamiske lande.. særligt i Saudi Arabien !! De ting der sker er simpelthen ikke acceptable!!
Upassende ? Klag over indlæg
[...] Men her i weekenden læste jeg noget, der topper listen. Det drejer sig om et kort blogindlæg her på Jyllands Postens hjemmeside, der imponerede ved at have flere faktuelle fejl end faktiske [...]
Upassende ? Klag over indlæg
@ Casper Nielsen
Man kan diskutere hvor spændende problemerne bliver, men at de bliver store er der ikke tvivl om.
Man skal sige fra overfor islam. Ikke lefle for ideologien som Obama gør med store, våde hundeøjne.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Nicolai
YES endelig en som snakker mit sprog!! UD med de muslimer de faar jo den hele danske befolkning til at lugte af maagen roev hvilket ikke er til at klare saa UD med dem alle og lad os alle bede om et smukt mulism frit Danmark som lugter af roser og ikke af tyrker og turbaner!
Heil Nicolai!
Upassende ? Klag over indlæg
Det bedste ved B.O er at han har opnået absolut ingenting siden han blev præsident. Lad og håbe det bliver på den måde. Hope og change har resulteret i en arbejdsløshed paa ca. 10% (og ca. 17% hvis man tæller dem med som har opgivet at finde et nyt arbejde)
Manden er så naiv at han troede at blot 4 timers ophold I hovedstanden var nok til at sikre sig OL. Hans ego har igen verdens ende og det er ufatteligt at der er så mange lemmings derude som blindt tror på alt hvad han siger.
Kejserens Nye Klæder.. jeg behøver videst ikke at sige mere..
Upassende ? Klag over indlæg
Nej, de skulle have haft Lille Lars fra Græsted som president i stedet for Obama.
Han fortalte den danske befolkning først på året, at den finansielle og og økonomiske krise ville være overstået i løbet af sommeren.
Tju hej hvor det går!!
Upassende ? Klag over indlæg
Læs lige denne dette glimrende indlæg fra Claus Elholm.
http://blogs.jp.dk/amerikanskeperspektiver/2009/10/12/nicolai-sennels-som-arets-nytarstorsk/
Bedre kan det ikke siges.
Upassende ? Klag over indlæg
Også jeg blev noget forundret over Nobels Fredspris til Barack Obama, specielt da jeg mener, at manden intet har udrettet, andet end at komme med nogle (gode) hensigts-erklæringer. Det mest konkrete der er kommet ud af hans præsident-skab indtil nu er beslutningen om at nedtone USA’s missilskjold i Øst-Europa og om at lukke Guantanomo samt trække USA’s styrker ud af Irak. Bortset fra det med missil-skjoldet, ville George W. Bush også gøre det andet.
Mht. at Barack Obama’s måde at hilse på i Saudi-Arabien ville det være en god ide, mener jeg, hvis Sennels satte sig ind i, hvordan man hilser i andre lande, f.eks. i Saudi-Arabien, Indien, eller Japan, før han farer ud med bål og brand mod Obama. Den måde, Barack Obama hilser på Saudi-Arabiens konge på, er den måde, man hilser på i Saudi-Arabien.
Mht. til ytringsfrihed mv. tror Nicolai Sennels (og åbenbart også Michael Jalving) at der er total frihed til at sige hvad som helst eller gøre som hvad som helst. Det er der ikke en gang i Danmark, vi har en racisme-lovgivning, en injurie-lovgivning, og en blasmefi-lovgivning præcis ligesom vi har en lovgining om hvad der må forekomme i det offentligfe rum bl.a. mht. reklamer for alkohol, og en lovgivning imod børnepornografi (eller rettere ‘utugtige billeder af børn’).
I dokumentet som bl.a. USA og Ægypten står fadder til, står der bl.a. noget om at ytringsfriheden kan begrænses af hensyn til den nationale sikkerhed (var der nogen, der sagde *jæger - i krig med eliten* - nå, ikkke….) eller af hensyn til folkesundheden (begrænsninger ifht. reklamer for f.eks. alkohol) eller for at imødegå stereotyper af f.eks. svenskere, tyskere, buddhister, eller nå ja -
jøder og muslimer. Eller af hensyn til folks omdømme kan der også sættes begrænsninger på ytringsfriheden.
Og her må vi Vesten acceptere at f.eks. Kina og visse lande i Mellemøsten har en anden rets-tradition end vi har. Vi kan altså ikke komme og belære dem om, hvordan de skal leve deres liv, lige så lidt som vi her i Vesten (Danmark) ville bryde os om at blive belært af f.eks. tyskerne, amerikanerne, eller tyrkerne, eller nå ja - muslimer - om hvordan vi skal leve vort liv her i Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
Glimrende indlæg af Sennels. Rart at se at der trods alt er nogen der tør gå op imod dette latterlige Obama-hysteri. Manden har sat sin popularitet over styr i USA, og snart vil det stå klart for selv de Europæiske medier, at fænomenet Obama er ‘Kejserens nye klæder’. Jeg tipper ham til at blive en ‘one term’-president, og at han vil gå over historien som en ny Jimmy Carter.
Upassende ? Klag over indlæg
@ anders skot-hansen, skjern + Claus E.
Claus E. påstår, at “…amerikanske muslimer således er fuldt integreret i det amerikanske samfund”
Så prøv lige at læse her:
“Ifølge en ny meningsmåling, som blev offentliggjort i går, klarer muslimer sig rimeligt i USA, men de er ikke fuldt ud tilfredse med deres tilværelse.
Eksperter fra Gallupinstituttet, som foretog undersøgelsen, forklarer skismaet med, at amerikanske muslimer for hovedpartens vedkommende har lavere indkomst, dårligere uddannelse og ringere job end befolkningen som helhed.
…muslimer i så forskellige lande som Saudi-Arabien og Tyskland mere tilfredse med livet end muslimer i USA.
…Undersøgelsen omfatter over 300.000 mennesker”
Kilde: Berlingske Tidende, d. 3. marts 2009 “Muslimer trives i USA“
Upassende ? Klag over indlæg
Gad vide om DF’ere er mere utilfredse end gennemsnittet her i Danmark, og om det skyldes lavere indkomster, uddannelse og manglende tilknytning til arbejdsmarkedet.
Upassende ? Klag over indlæg
@Niels hansen
Nej jeg tror ikke det skyldes nogen af delene. Den mest åbenlyse grund er eksponering overfor specielt muslimer.
Kort og kontant, en utilfredshed med det multikulturelle samfundseksperiment.
Men jeg kan selvfølgelig kun snakke for mig selv.
Upassende ? Klag over indlæg
Jannik Thorsen
Ja, det er en rimelig antagelse.
For dette sociale eksperiments konsekvenser er irreversible.
Desværre bliver det vores børn, børnebørn og deres efterkommere der skal leve med konsekvenserne og jeg er ikke helt sikker på at de bliver venlig og taknemmelige tanker de vil sende deres forfædre, nemlig os, de nuværende voksne generationer.
Med mindre, altså, at vi begynder at foretage os hvad som er nødvendigt for at undgå, at disse vores egne efterkommere dhimmiseres i deres eget land.
Upassende ? Klag over indlæg
PS
Det er nok lige i overkanten at kalde eksperimentet for multikulturel.
For mig ser det nærmere ud som en monokulturel ombytninge - fra den vestlige, europæiske, danske til den islamiske.
Upassende ? Klag over indlæg
Obama laver teknisk det, der hedder “buk og skrab”. Man skraber højre ben tilbage og holder venstre arm for maven, mens man bukker dybt. Det er helt klart planlagt og fuldt bevidst - samtidig med, at det er et brud på protokollen. Amerikanske præsidenter bukker og skraber ikke for kongelige: http://www.youtube.com/watch?v=Fd425zfw5Ew
Her en sammenligning med Obamas meget anderledes buk for Dronning Elizabeth: http://www.youtube.com/watch?v=4gJtIss7xso
Upassende ? Klag over indlæg
Idioten Sennels Skev:
“Der er ET sted, hvor man regner med, at svenskerne ved hvad de laver, og så laver de den her. Hovedrysten. What to do…?”
Hr Sennels foragter svenskerne næsten lige så meget som han hader muslimer, men han har nok ikke lagt mærke til at det er faktisk normænderne der uddeler nobels fredspris. Hr Sennels ved ikke havd han selv laver!!
Iøvrigt Alfred Nobel skrev meget specifikt at sin fredspris uddeles til den person som..
“DURING THE PRECEEDING YEAR [...] shall have done the most or the best work for fraternity between nations, for the abolition or reduction of standing armies and for the holding and promotion of peace congresses”
….og det kan kun være en person.. Barack Obama!!!Like it or not folks!
Upassende ? Klag over indlæg
Det er ikke et eksperiment. Muslimerne er kommet for a blive, - slaget er tabt (uden et skud)
Søg ‘Muslim Demographics” på youtube.
http://www.youtube.com/watch?v=6-3X5hIFXYU&feature=fvw
Upassende ? Klag over indlæg
Nicolai Sennels skriver på Claus Elholms blog:
“Jeg kan ikke lide islam og alle, som mener at islam bør have en plads i verden. Jeg bryder mig heller ikke om de negative konsekvenser, som muslimsk indvandring har ført med sig. Men jeg hader ikke alle muslimer.
Obama er en af dem, jeg ikke bryder mig om, og som jeg mener er blandt de mange, som burde rejse hjem, hvor han kommer fra.”
Med sådanne synspunkter omkring muslimer, kan det ikke undre, at Sennels fik en fyreseddel fra en institution, hvor en del af de indsatte netop var muslimer. Man kan næppe medvirke til at rette børn og unge op, når man på forhånd ikke kan lide dem.
Det er heller ikke så sært, at de indsatte unge kaldte Sennels for racist, for de fleste kan jo godt finde ud af, at Sennels taler med to tunger: Een når han var på arbejde, en anden når han havde fri.
Jeg har ikke læst Sennels bog Blandt kriminelle muslimer, men mon det fremgår af denne propagandapamflet, at undersøgelser har vist, at knap 70% af disse indsatte har en psykisk diagnose, altså er syge unge?
Det er altså udfra hovedsagelig syge unge muslimer, at han generaliserer alle mulsimer. Og det er dybt useriøst og uhæderligt.
Heldigvis er det også kun Sennels egne proselytter hos DF og Trykkefrihedsselskabet, der tager ham alvorligt. Blandt rationelt tænkende mennesker, har han kun opnået at afsløre sig som det han er: En sølle propagandist, der ikke går af vejen for at misbruge sit tidligere job blandt syge unge på en sikret institution til at sprede sit budskab.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvad er det dog for noget pis at lukke ud? Hvad skal vi så kalde Dronningen og hendes familie som rutinemæssigt hilser på udenlandske herskere med overordentligt blakkede omdømmer?
Men OK, de danske kongelige er jo ikke mørklødede så hvorfor skulle Nicolai Sennels (NS) have noget imod dem?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg har for en gang skyld sat mig ned og læst alle kommentarer til Nicolai Sennels indlæg, hvilket har været en forstemmende oplevelse, ja rent ud sagt en deprimerende oplevelse. Er det blevet helt umuligt at føre en saglig debat i dette land? Er det blevet helt umuligt at bruge sin grundlovssikrede ytringsfrihed til offentligt at give sin mening til kende det være sig om islam, kristendommen, jødedommen, amerikanske præsidenter, osv. osv. uden at man skal kaldes “idiot”,”racist” “nazist” eller det der er værre? Siden hvornår er det blevet suspekt at være medlem af et lovligt dansk parti - Dansk Folkeparti? Det er vel ikke mere suspekt end at være medlem af enhedslisten, venstre eller socialdemokratiet? Hvad er der sket med det danske samfund og danskerne? Man skulle efterhånden tro, at de alle er på stofffer. Kan der være andre forklaringen på den tone, som debatten føres på i vore dage? Når det drejer sig om invandingen bliver tonen regulært hadsk og ondskabsfuld. Hvem der vandt krigen mod tyskene (Nazisterne er et politisk parti med socialistisk (venstreorienteret) idiologi som udgangspunkt tilsat et ordentligt skvat herremenneksementalitet- vi er de eneste retroende)russerne eller amerikanerne (hvad var der nu lige med englænderne?) er åbentbart et stort emne. Tro mig uden dem alle ville debatørene være travlt optaget af at marchere strækmarch på H.C. Ande…. -undskyld, Adolf Hitlers Boulevard i København. Jeg er de amerikanske , russiske og engelske drenge, der døde i en alt for tidlig alder, for at jeg kan skrive dette indlæg uden at risikere liv og lemmer, evigt taknemmelig! Hvorfor må man ikke længere være kritisk overfor religioner? Jeg forstår det ikke, for der er netop brug for at forholde sig særdeles kritisk overfor bevægelser, det være sig politiske eller religiøse, som med vold vil undertrykke vores frihed og tyranisere vort liv, som vil forfølge folk de hader, eller finder mindreværdige, fordi de er sorte, hvide, gule, homoseksuelle, kvinder, jøder, kristne, sigøjnere eller bare har en anden mening. Har vi intet lært af historien? Døde de tusinder af drenge, der befiede Europa forgæves? Det frie ord og den åbne frie debat, der respekterer at man kan have forskellige meninger og holdninger, er det eneste virkelige værn vi har mod tyranner og tyraniske bevægelser. Min frihed er mit dyrbareste eje.
Upassende ? Klag over indlæg
Per Olesen har fuldstændig ret. Den yderste venstrefløj som går bersærkergang her ovenfor, har godt nok ikke noget at lade nogen høre mht. TONE.
Upassende ? Klag over indlæg
Per Olesen
Ak ja, hvor har du ret Per O. Det hele er endt i muddergrøften med uforskammede angreb. Småt og afstumpet. Næsten alle de bedre begavede har da også taget flugten.
Bloggene var elles så fin en idé, og jeg sendte glade og venlige tanker til JP dengang.
Upassende ? Klag over indlæg
Ulla Nørtoft Thomsen:
Enig! Jeg husker Fluernes Herre af William Golding. En bog som tilsyneladende stadig er aktuel. En bog der beskriver grundlæggende træk i mennesket. Bogens omdrejningspunkt er det fænomen, at en gruppe udpeger en syndebuk, som de overvælder med deres frustration og vrede.
Det er et trist og underligt fænomen, som jeg ofte er stødt på i samværet med mennesker, som politisk hører til på venstrefløjen.
Det er som om, at den type mennesker, der går verbalt amok på denne blog ikke kan styre deres fælles ophidselse over, at de enige om at være uenige. De overreagerer - sammen. Er helt oppe at køre over, at de har fundet en stavefejl i et indlæg, der tilkendegiver holdninger som afviger fra deres egne.
De går efter manden i stedet for bolden. Det er umodent, trist og uselvstændigt.
Denne blog har absolut udviklet sig til at være under lavmålet, under bæltestedet.
Gå efter bolden i stedet for manden og styr jeres gruppementalitet, der inden for faglitteraturen om de politiske ideologier også kaldes svaghed!
Det er et spørgsmål om at kunne rumme hinanden.
At kunne håndtere den forskellighed, som kendetegner det sociale rum og respektere de spilleregler, der gælder fra land til land, kultur til kultur.
Upassende ? Klag over indlæg
@Niels Hansen, Lyngby.. 11.22
Lad du bare din store hjerne hvile roligt om natten… den har regnet det hele ud… full score…. og tillykke med det…
Upassende ? Klag over indlæg
@Per Olesen, 17.45
Tusind tak for et skønt indlæg… jeg forstår heller ikke de hadske udtryk.. det er uhyggeligt, at man ikke må diskutere frit mere… i et demokratisk land…
Der findes gode meninger og onde meninger… er det sådan systemet fungerer i et diktatur?
Hvad forstår politisk korrekte personer egentlig ved ordene “demokrati”… og “ytringsfrihed”?
..og er politisk korrekte individer bedre end andre og har de derfor ret til at kalde andre for onde og dumme….
prøv at se filmen The Wave (youtube).. :
styrke gennem disciplin, fællesskab og handling… og ret til at genere individer udenfor fællesskabet, fordi disse pr. definition (dvs fordi de ikke er medlem af det rigtige fællesskab) er forkerte..
se filmen og føl efter, hvis du er een af dem, der føler dig bedre end andre og handler derefter..
*Nicolai Sennels…
min erfaring går på skoler EFTER folkeskoleniveau. I folkeskoleklasser med op til 20% muslimer sker opdelingen omkring 7. klasse og puberteten, hvor muslimerne generelt søger hinanden… uanset, at de har leget med alle i de mindste klasser..
Upassende ? Klag over indlæg
@ P Larsen, Århus
Jeg har oplevet samme fænomen: Når børnene kommer i puberteten, mister muslimerne deres uskyld - og så ser man de store piger i skolegården med tørklæde stå og fnise i ekskluderende rundkredse. Drengenes sociale kompetencer rækker ofte til en plads i obs-klassen sammen med de andre “2-sprogede”…
Upassende ? Klag over indlæg
@ idioter er der nok af…
Naser Kader er dansk gift (tak fordi du nævner ham) … ja, det er et dejligt eksempel… bare det var reglen og ikke undtagelsen… så ville mange alvorlige problemer være løst…
… jeg går ud fra, at du er klar over følgende:
Når man nævner en gruppe, vil der altid være undtagelser… og det er ganske ulideligt, hvis man i en diskussion ALTID skal huske at sige “det gælder naturligvis ikke alle… her… muslimer”.
Men nu ved du det så…. og jeg tillader mig fortsat at skrive “muslimer”, selvom det jeg siger “kun” gælder for måske 9999 ud af 10.000.
Upassende ? Klag over indlæg
@idioter er der nok af…
Naser Kader er dansk gift (tak fordi du nævner ham) … ja, det er et dejligt eksempel… bare det var reglen og ikke undtagelsen… så ville mange alvorlige problemer være løst…
… jeg går ud fra, at du er klar over følgende:
Når man nævner en gruppe, vil der altid være undtagelser… og det er ganske ulideligt, hvis man i en diskussion ALTID skal huske at sige “det gælder naturligvis ikke alle… her… muslimer”.
Men nu ved du det så…. og jeg tillader mig fortsat at skrive “muslimer”, selvom det jeg siger “kun” gælder for måske 9999 ud af 10.000.
Upassende ? Klag over indlæg
”Drengenes sociale kompetencer rækker ofte til en plads i obs-klassen sammen med de andre “2-sprogede”… gør rengøringsassistent Nicolai Sennels gældende.
Påfaldende er det, at netop denne mangel på sociale kompetencer er så udpræget på denne blog. Og det uagtet, at de fleste mænd her påstår at være voksne!
Kan det skyldes, at antallet af infantile personer er stærkt stigende i den vestlige verden? Kan det skyldes, at det er en konsekvens af de mange skilsmisser. Og vil det bliver endnu mere udtalt i takt med, at stadig flere børn i fremtiden vil vokse op uden en svagpissende far, fordi mor har fravalgt den barnlige dukkedreng?
Sikkert er det, at det er svært for enhver dreng i den feminine vestlige verden, overhovedet at komme i nærheden af, at blive et mandfolk.
Derfor er der heller ikke noget at sige til, at det må være skræmmende til det uforståelige, når et skvat af en feminin mand konfronteres med den muslimske maskulinitet. Det er jeg sikker på, at rengøringsassistent Nicolai Sennels vil kunne skrive under på som værende en sandhed af de helt store!
Upassende ? Klag over indlæg
Det er nu mere infantilitet og angstfuldhed, der præger store dele af det muslimske segment, bjørnebasse.
Skræmte ved tanken om at kvinderne får frihed, viden vinder indpas og og logik kommer i højsædet.
Infantile i deres voldsorgier og livssyn.
Kun uselvstændige mennesker behøver en sutteklud i form af et vidtløftigt sagnvæsens støtte.
Upassende ? Klag over indlæg
@jacob schmidt-rasmussen, Kbh..
tak for et oplysende og berigende indlæg
Upassende ? Klag over indlæg
Sennels skriver: Vi husker Obama for sit næsegruse buk og håndkys til Saudiarabiens islamistiske konge.
WJ: Senels har ret, men hvorfor huskes Obama for det? Desværre fordi store dele af den Islam-kritiske fløj er principløse højreorienterede, og derfor glemmes det at George W. Bush er den største Islam-apologet i vestens historie. Han reagerede på 9/11 ved at begynde at lefle for Islam i den nærmeste moské. Det gjorde han på et tidspunkt, hvor ligene endnu var begravet under de sammenstyrtede tårne.
Men Bush var jo højre-orienteret og hævet over de principløse Islam-kritikeres kritik, så nu kommer folk som Sennels rendende som de sidste dages hellige længe efter at det amerikanske Cirkus Dhimmi toppede.
Forklaring udbedes.
http://bohemianrhapsody.dk/2009/06/10/k%C3%A6re-obama-i-cairo-kritikere/
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
De er sure, rønnebærene.
Upassende ? Klag over indlæg