Profil

Lotte Hansen kaster et blik på de seneste kiks inden for medier og kommunikation. Set med samfundsbrillen og med udgangspunkt i skadens omfang for dem det går ud over.

Baggrund:
Lotte Hansen adm. dir. i HansenPR.
Uddannet cand.scient.pol. og journalist.

Lotte Hansen har mangeårig erfaring inden for kommunikation. Hun har været presserådgiver for tre ministre i By- og Boligministeriet og i Økonomi- og Erhvervsministeriet. Hun har været pressechef i Forbrugerrådet samt journalist og erhvervsredaktør.

Lotte Hansen har et indgående kendskab til livet på Christiansborg - et område, hun som politisk kommentator har fulgt tæt.

Hun optræder med jævne mellemrum i radio og tv - bl.a. har hun medvirket som fast panelgæst i "Jersild og Spin" på DR.

Andet:
"Og Spin"
Gyldendal nov. 2007

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Mediefuserne (arkiv)

Skrevet af Lotte Hansen

Solskin over Thornings skattesag

Dato: d. 06.07.10, 08:48
Af: Lotte Hansen
Emner:

At Helle Thorning i dag kommer så godt ud af en meningmåling i Metroxpress, skyldes to ting: godt vejr og god håndtering af elendig sag. Der findes ingen god forklaring på, hvorfor Thorning selv og hendes rådgivere ikke fik styr på mandens skatteforhold allerede, da han fik top-jobbet i Schweiz. Det er en kikser, som ikke kan være en forglemmelse. Når det er sagt, så har Thorning fulgt ‘krise-abc’en’ i de seneste uger. Hun har været tilgængelig på alle platforme og på alle tidspunkter. Hun har forberedt sig, så hun fik sagt undskyld uden at indrømme, at hun havde lavet en fejl. (Den øvelse er altså svær). Og så skinnede solen, endelig. Men hvis man vovede sig ind foran fjernsynet, så sad Helle der og gentog sine 3 instuderede sætninger om gråzone, handlekraft og pernsonligt ubehag. Det var flot, jeg tror dog ikke at den er ovre her: V og K vil nok sørge for, at næste gang Helle taler millionærskat eller lign.- så lige at få nævnt hendes egne forhold. Men mediehåndteringsmæssigt; godt gået, elendigt forberedt.



Kommentarer
Michael Falk, Taastrup | Skrevet: 6. jul 10 kl. 08:58

jaja - en anden forklaring på den måling er hvilket analyse institut der er benyttet.
Derudover er danskerne (dem der laver noget) som Thorning jo i virkeligheden konservative, og mener at de betaler mere end rigeligt i skat, og det derfor er helt ok at “bruge” reglerne, også gerne kreativt.
Når der tales om at betale mere, er det altid de andre - de “rige”, men en dag går det vel op for vælgerne at når S-sf taler om rige, taler de om alle med en indtægt over 250.000!
Det ses også tydeligt på reaktionerne på privatskolesagerne - det er helt åbenlyst for alle at det er OK - men hvorfor stemmer de så på partierne der er lodret imod det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:04

Det skyldes også et tredie forhold: Det er i høj grad Socialdemokraterne og deres vælgere, der holder liv i sager, og de har mest travlt med at dysse sager om deres egne venner ned og skabe opmærksomhed om andre ting.

Et fjerde forhold er skatteministerens hjælp, som bestod i først at sende sagen videre til Skat og dernæst indlede en kampagne mod alle danskere i skattely i bl.a. Schweiz.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lis Pedersen, Århus | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:07

Ak ja, så glemmer du vist en tredje forklaring;

de øvrige medier har i stor stil forbigået sagen, imodsætning til f.eks. Espersens ferie.

DR har ikke dækket sagen. Espersen derimod har de igen og igen gjort hendes krise til et hovedtema for deres journalistik, naturligvis velvidende at de dermed italtesætter en krise som der reelt ikke var på det tidspunkt. Kører man ugentligt i tre måneder historier om “krise hos de konservative” - ja så bliver det en krise uanset hvad.
Skattetænkning og grådighed hos Helle T og familie er derimod åbenbart ikke en historie værd.

Ekstra Bladet har ligeledes været tavse. Politiken og Information og ganske tavse.

Det vi kan lære er at det nok er lettere at håndtere en sag, hvis journalisterne er med en i stedet for imod en.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Troll Poulsen, Aarhus | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:16

@Lis Pedersen

Hørt………du har fuldstændig ret i din analyse. Det kunne være sjovt at se hvor mange minutter der er brugt på henholdsvis Mallorca-Lene kontra Skatte-Helle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Ingemann, Vedbæk | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:20

Ja, det var jo som vi kunne have forudset. Det er i mediernes øjne en uheldig drejning af Helle T’s dømmekraft. Dys sagen ned, for det skader jo Fagforningernes sag og muligheder for gratis at komme til magten i DK. Marionetterne Willy og Helle skal helst være uplettede. Og medierne kaster sig straks over fodbold, Riis og vejret. Patetisk!
Vi vender aldrig den anden kind til mere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:21

@Lis Pedersen, Århus

Ja, ja. Socialdemokraterne har altid brugt beskidte tricks og har altid haft ‘hjemmedommere’!

Det er bare SÅ synd for VKO!

http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/186786/thorning_bevarer_flertal_i_ny_maaling.html

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:31

Den Venstre-orkestrerede hetz mod Helle Thorning, som især BT/Berlingeren (samme bladhus med udenlandsk ejer) lagde spalteplads til, kunne kun komme i stand, fordi nogen, i strid med persondataloven, udleverede fortrolige oplysninger fra SKAT til en journalist (og hvem har mulighed for at få sådanne oplysninger?).

Hvorfor interesserer den borgerlige presse sig ikke for, at nogen fra Venstre? måske har begået en ulovlighed i samme kategori, som da en person fra Forsvarsministeriet på landsskadelig vis lækkede oplysningen om, at Jægerkorpset skulle til Irak?

Om det var det gode vejr og god håndtering af en smædekampagne, der er skyld i at Helle Thorning stadig er den næst mest populære partileder og rød stue stadig fører stort i en meningsmåling, vil jeg nok sætte et spørgsmålstegn ved.

Sagen er jo, at smædekampagnen hovedsagelig har været interessant for blå blok i de borgerlige medier, mens centrum-venstres vælgere ikke har ladet sig overbevise af den form for dirty comgaigning.

Meget betegnende er Lars Løkke og Lene Espersen stadig de mest upopulære ledere - på trods af kampagnen. Mon ikke Løkke skulle koncentrere sig om sin egen politik i stedet for at svine oppositionen til. Han kunne jo starte med supersygehuse og vindmølleparker.

Det er jo hovedsagelig blå stues vælgere, der har leveret alle de negative jantelovsmeninger og gjort sig klog på de skattelove, som ikke engang skatteeksperter kan blive enige om, man har kunnet læse i stride strømme den seneste uge.

Nej, Lotte Hansen, vi på venstrefløjen kan godt tænke selv og er ikke så troløse, at en smædekampagne fra den borgerlige lejr får os til at svigte en populær partileder, der har mere statsmandsagtig format i sin lillefinger, end den provinsielle Lars Løkke nogensinde vil få.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kjeld Madsen, Århus C | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:35

Meningsmålingernes resultat kunne jo også skyldes den banale omstændighed, at der ingen sag er.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Sørensen, Valby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:38

Til alle socialdemokrater og deres medløbere: Der skal en borgerlig regering til for at sikre velfærdsstaten. Se på det røde København, hvordan velfærden degenererer under S-SF-EL laden-stå-til. Men de har 140 spin-doktorer ansat for at skjule deres massive inkompetence og ligegyldighed overfor deres medborgere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
T. Frederiksen, Vallensbæk | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:46

Stephen Kinnock har nu - på baggrund af B.T.’s “dybdeborende journalistik” - indgivet selvangivelse til Skat for 2009 som fuldt skattepligtig i Danmark.

Jeg formoder, at B.T.(!) har statueret fuld skattepligt, jfr. Kildeskattelovens § 1, nr. 1, men jeg er noget usikker med hensyn til datoen for denne fulde skattepligts indtræden.

Kildeskattelovens § 7, stk. 1, 2. punktum, taler jo om, at den fulde skattepligt for en person, der erhverver bopæl her i landet uden samtidig at tage ophold her, først indtræder, når han tager ophold her i landet. - Som sådant ophold anses ikke kortvarigt ophold her på grund af ferie eller lignende (i praksis fortolket således, at der ikke er tale om ophold af mere end maksimalt tre måneders varighed eller i alt 180 dage om året; der er ikke selvangivelsespligt vedrørende de enkelte opholdsperioder).

Ganske vist er Kildeskattelovens § 7, stk. 1, 2. punktum, en tåbelig lovbestemmelse, med en endnu tåbeligere praksis og administration, men da Skat ikke MÅ acceptere, at nogen betaler MERE, end de skal i henhold til LOVGIVNINGEN, er jeg ikke i tvivl om, at Skat - som jeg - vil efterspørge nævnte dato og grundlaget, hvorpå denne er fastlagt.

Det kan med andre ord ende med, at Skat må tilsidesætte den omtalte selvangivelse som grundlag for skatteligningen.

Og hvem sidder så med aben?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:48

@Leif Sørensen, Valby

Man behøver sgutte være ‘medløber’, bare fordi man tilhører de over 70% af Danmarks befolkning, som IKKE støtter VK-regeringen.

Du kan til orientering lave en fortrinlig gelé af sure rønnebær. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Falk, Taastrup | Skrevet: 6. jul 10 kl. 09:57

@niels hansen
70% - der er kun 50% på overførelses indkomst!
Og iøvrigt stadigvæk 50% der støtter regeringen! (den anden halvdel!)
Ingen skatteyder kan da seriøst overveje at stemme på S - SF med umodne forslag som “økonomisk demokrati” på papiret!

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:09

@Michael Falk, Taastrup

Det eneste parti, som IKKE er gået væsentligt tilbage som V og K, og som varmt støtter Løkke og Espersen, er DF.

Jeg troede engang, at det var DF, der var garant for, at dem på overførselsindkomst blev tilgodeset. ‘Den lille mands’ beskytter.

Den eneste ‘lille mand’ de beskytter, er Lille Lars fra Græsted, som han kalder sig selv!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kjeld Madsen, Århus C | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:10

Bare rolig. Over 90% af den danske presse er af borgerlig observans og stort set alle politiskekommentatorer og ‘forstå-sig-på-er’, som optræder i samme presse, har med meget få undtagelser været spinddoktorer for borgerlige partier og politikere. Så karaktermordsforsøget skal nok fortsætte sommeren over.

Og preller forsøgende af, kan ‘man’ jo altid trække de gamle krikker Ole Sohn og Mette Frederiksen ud af stalden. Så kom ikke her…

Upassende ? Klag over indlæg

 
PerH Hansen, Århu | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:12

Jeg tror bare man må acceptere, at det som “borgerlige” ser som dobbeltmoralsk og dermed “angribeligt” ikke nødvendigvis betragtes sådan af venstrefløjens vælgerkorps.

Det er tilsyneladende helt i orden, at “Den Kære (og populære) Leder” prædiker én ting men praktiserer noget helt andet. Sådan er det altså bare og det har man tilsyneladende accepteret, bare se indlæggene her på ‘bloggen. Der er ikke megen tvivl at spore hos de “rettroende”.

Jeg tror Helle Thorning ville kunne begå mord, uden det ville rokke en tøddel ved hendes tilslutning i meningsmålingerne.

Ja selvfølgelig har DR/Politiken og resten af oppositionspressen glimret ved sit fravær i forbindelse med kritikken af “Den Kære Leders” problematiske forhold til både skat og privatskoler, men sådan har det jo altid været - acceptér det og fravælg de medier - for den ærgrelse de bibringer, bidrager kun til en forværring af mavesåret :-).

Danmarks Radio har ingen relevans som seriøs og uhildet informationskilde, men er naturligvis altid god for en præfabrikeret venstreorienteret holdning,hvis man lige står og skulle have brug for en sådan. Oppositionen lukreerer naturligvis på en markedsføringsafdeling med en årsindtægt på 3+ mia Kr.

Surt, ja men sådan er det nu engang (stadig). Vi der pga vores bopæl er “provinsielle” må så bare glæde os over, at vi for kun 12 ekstra minutter kan få lov til at sende vores umulige yngel i den indvandrertunge folkeskole som “Den Kære Leder” helt naturligt har fravalgt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Madsen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:13

Nu er denne sag jo også blevet hjulpet godt på vej af at bl.a DR helt har holdt sig fra kritiske indslag i tv avisen omkring denne sag i modsætning til f.eks da Lene E tog på badeferie.

DR har for engangs skyld ageret ukritisk mikrofonholder for Helle T hvor hun har fået tid til at forklare sig uden at skulle svare på relevante kritiske spørgsmål.

Der begynder efterhånden at tegne sig et billede af en tv station som snarere er et politisk organ for venstrefløjen end et neutralt medie som for tvangsinddrevne midler skulle levere lødig og neutral journalistik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:14

Smædeaviserne BT/Berlingske er de eneste, som ikke har så meget som en lille, bitte notits om Helle Thornings gode meningsmåling.

JP har det dog trods alt som en lille sidenotits ude i kanten.

Hvor ussel kan man være!

Upassende ? Klag over indlæg

 
PerH Hansen, Århu | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:32

Ha ha.. DR har naturligvis et fyldigt jubelskrift på forsiden af deres HP.

Jeg tror de sender en god film i aften på grund af glæde. Fantastisk DR - der er simpelthen ingen grænse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Madsen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:33

@Karin

Så du mener altså at det er helt ok at man kører i ugevis på Lene Espersen fordi hun tager på badeferie på et uheldigt tidspunkt men at det er en smædekampagne som skal forbigå’s i stilhed når det kommer frem at landets måske kommende statsminister er skatteunddrager i stor stil.

Nogen mennesker har altså urimeligt svært ved at tage skyklapperne af og se nuanceret på tingene.

Jeg stemmer på samme fløj som Lene er på men jeg syntes sådan set at begge sager fortjener at blive hevet frem i lyset.

Det virker som om du mere tager skyklapperne på fordi du har besluttet at Helle T kun er god og så skal ingen komme og fortælle dig anderledes.

Det er den gode gamle “jeg har min mening…Forstyr mig venligst ikke med fakta.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:40

@Karin Bennedsen
“…Meget betegnende er Lars Løkke og Lene Espersen stadig de mest upopulære ledere - på trods af kampagnen. Mon ikke Løkke skulle koncentrere sig om sin egen politik i stedet for at svine oppositionen til. Han kunne jo starte med supersygehuse og vindmølleparker…”

Når Løkke og Espersen er upopulære skyldes det, at de rent faktisk besidder ledelsen i øjeblikket. Det er nærmest en naturlov i Danmark. Skulle det ulykkelige indtræffe, at overklasseguccimosteren indtager Statsministeriet, så vil hun selvsagt blive den upopulære hovedskikkelse på den tid det tager hende at formulere de første to regeringshandlinger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
leif mikkelsen, 8340 | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:47

Partsindlæg fra Lotte Hansen !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:49

@Henrik Madsen, København

Bevis at Helle Thorning er “skatteunddrager i stor stil”!

Lene Espersen blev kølhalet på hendes faktiske handlinger og ikke på en udokumenteret sladderhistorie i BT/Berlingeren.

Hvis du ikke kan se forskellen, så er det dig, der er noget galt med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:50

Henrik Madsen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:33

Hvorfor skal en udenlandsk statsborger, der bor og arbejder i udlandet, hives frem i lyset i Danmark?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:51

@Flemming Rasmussen

Når Løkke/Espersen er upopulære (ikke kun i øjeblikket) skyldes det deres egen inkompetence og mangel på format!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:51

“Lene Espersen blev kølhalet på hendes faktiske handlinger og ikke på en udokumenteret sladderhistorie i BT/Berlingeren….”

Udokumenteret ? HAHA… jeg synes da nok, at Helle til fulde selv har dokumenteret sagen ganske godt :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:57

@Karin Bennedsen
“Når Løkke/Espersen er upopulære (ikke kun i øjeblikket) skyldes det deres egen inkompetence og mangel på format!”

Jeg er ganske enig i, at den siddende regering selv er dygtigt medvirkende til at styrke upopulariteten. Min pointe er dog blot, at det bundskrab af politikere vi ser i disse år, hele spektret rundt, vil få samme skudsmål uanset, hvem der indtager regeringspladsen. Ingen af dem evner at gøre det hensigtsmæssige for Danmark. De træder rundt i spinat til knæene og politik er kommet til at handle om pop, dansende hustruer i TV, ministres ferieplaner og deres temmelig pisseligegyldige privatøkonomiske forhold.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 10:58

@Flemming Rasmussen, Hørsholm

Jeg synes, at du vrøvler.

Anders Fogh havde da stor opbakning i befolkningen, selv om han som du skriver ‘ havde ledelsen’.

Jeg synes til gengæld, at det er bemærkelsesværdigt, at Venstres vælgere meget hurtigt vender ryggen til partiets tidligere ledere, Uffe Ellemann og Anders Fogh.

Personligt har jeg aldrig været S-tilhænger, men partiets tilhængere har stadig respekt for tidligere statsminister, Poul Nyrup.

Hvorfor ser Venstres tilhængere deres tidligere idoler som ’skurke’?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:02

@T. Frederiksen: Hvilken abe? Som sagen er forløbet, er Skats vurdering ligegyldig. Selve skattesagen er ikke Helle Thornings men Stephen Kinnocks, og Helle valgte - på sin mands vegne - at acceptere BTs dom fremfor at afvente Skats vurdering. Det vil overraske mig meget, om Skats vurdering af Stephen Kinnocks sag overhovedet bliver offentliggjort, når den foreligger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Madsen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:02

@Karin & Jenni

Lad mig bare sige det på den måde.

Hvis SKAT kommer frem til at Kinnoch IKKE er skattepligtig i Danmark så vil der komme en byge af klagesager fra andre folk i lignende situationer som har fået at vide af skat at de skulle betale.

Der var endda en sag med en mand som arbejdede og boede i Tyskland. Han kunne bevise at han havde været i Danmark LANGT mindre end de 180 dage. Han skulle betale skat i Danmark alene af den grund at hans kone og børn…De såkaldte livsinteresser boede i Danmark.

SKAT kan aldrig komme udenom at der er sket skatteunddragelse uden at de i en række sager så måtte indrømme at de har taget fejl og må betale betydelige summer tilbage.

Helle T snakker om ny retspraksis….Desværre for hende er det kun ny praksis hvis hun ender med at slippe. Men det ved i jo nok ikke noget om for i læser jo nok ikke alle de kritiske artikler om emnet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:03

@Flemming Rasmussen

“Udokumenteret ? HAHA… jeg synes da nok, at Helle til fulde selv har dokumenteret sagen ganske godt.”

Sludder! I Danmark er det nu engang sådan, at det er skattelovene, der afgør, om en person er hel eller delvis skattepligtig her i landet.

Om Helle Thornings udtalelser overhovedet spiller nogen rolle i den forbindelse tvivler jeg på.

Hvis SKAT er i tvivl om Kinnocks skatteforhold, vil de bede om at få dokumentation af forskellig art til vurdering af sagen, men det vil være de faktiske forhold, der bliver afgørende og ikke sladder i pressen, eller eventuelt forskellige udtalelser i TV, der afgør, hvor Kinnocks skal betale skat.

Gad vide, hvordan sladderpressen og alle de blå skrigeskinker vil reagere, hvis SKAT finder ud af, at Kinnock slet ikke opfylder betingelserne for at betale skat i Danmark, for I er vel klar over, at SKAT jo ikke bare uden videre kan tage imod skat, som man ikke er berettiget til?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:10

@Niels Hansen
“…Personligt har jeg aldrig været S-tilhænger, men partiets tilhængere har stadig respekt for tidligere statsminister, Poul Nyrup…”

På trods af, at han gennemførte flere privatiseringer end den senere liberalt ledede regering og fumlede gevaldigt i det med efterlønnen.

“Hvorfor ser Venstres tilhængere deres tidligere idoler som ’skurke’?”

Fordi de ER skurke, kort og godt. Og socialdemokrater er typisk en lidt mere hælesammenklappende flok stemmekvæg. De ser ikke deres parti (og partiledere) som et politisk fænomen men i højere grad som en ufravigelig, totalitær bevægelse…. som den øvrige venstrefløj, i øvrigt. Lederne er notorisk uplettede og uangribelige. Du kan jo prøve at spørge en god socialdemokrat om hans syn på Anker Jørgensen. I ni ud af ti tilfælde vil du få at vide, at Anker (som sikkert er en mægtig flink fyr) var en strålende statsminister på trods af, at hans gældsætning af nationen kostede os 30 års rentefængsel.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:17

@Flemming Rasmussen, Hørsholm

Hvor længe vil det tage Danmark at komme ud af Løkkes ‘gældsfængsel’?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:19

@Niels Hansen
Jeg bør tilføje to ting om Uffe og Anders:
Den første har aldeles tabt sit sure fjæs ved sit aldeles uliberale snigløb på debatten om ytringsfriheden under Muhammed-sagen. Den anden begik noget nær et grundlovsbrud ved at nægte befolkningen en afstemning om Lissabon-traktaten.
Det er da klart, at liberale vælgere ser dem begge som skurke i bakspejlet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Madsen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:20

@Niels

“Hvor længe vil det tage Danmark at komme ud af Løkkes ‘gældsfængsel’? ”

Med Helle og Villy ved roret så bliver der jo ikke tale om at slippe af med gælden. De vil jo låne vildt i udlandet for at stimulere væksten i Danmark ved at ansætte ENDNU flere offentligt ansatte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:20

@Henrik Madsen

“Hvis SKAT kommer frem til at Kinnoch IKKE er skattepligtig i Danmark så vil der komme en byge af klagesager fra andre folk i lignende situationer som har fået at vide af skat at de skulle betale.”

Det kan da aldrig være Thornings/Kinnocks fejl eller problem.

Man må da ikke håbe på, at SKAT ‘bøjer’ reglerne for ikke at få en masse klagesager fra danskere, der føler sig uretfærdig behandlet.

Den enkelte sag, som kan have individuelle forskelle, skal da vurderes selvstændigt. Og alle, der kloger sig på andres skattesager, gør det uden at kende alle detaljer, som netop kan være afgørende for udfaldet af en sag.

Når du taler om skatteunddragelse, så er det noget sludder! Kinnock har rettidigt indsendt sin selvangivelse samt den beregnede restskat for 2009 og har dermed ikke unddraget sig den skat, som det endnu ikke er bevist, at han overhovedet skal betale.

Noget af det, der undrer mig mest, er, at lovlydige borgerlige vælgere slet ikke stiller spørgsmål ved, hvem der har givet BT/Berlingeren fortrolige oplysninger, som kun SKAT (og evt. Thorning/Kinnock) ellers er i besiddelse af. Det gælder også den oplysning, at SKAT skulle have udbedt sig oplysninger om Kinnocks skat 3 år tilbage fra 2009.

Er de borgerlige vælgeres moral virkelig så flosset, at de bare ser igennemn med, at nogen fra deres fløj måske har begået noget kriminelt ved at videregive fortrolige personoplysninger til pressen, oplysninger, som vedkommende uretmæssigt har skaffet sig hos SKAT?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:23

@Niels Hansen
Hvor længe vil det tage Danmark at komme ud af Løkkes ‘gældsfængsel’?
Og Foghs, kan du roligt tilføje. Om nogen, har Fogh misforvaltet en historisk chance for at konsolidere dansk økonomi ved at øge det offentlige forbrug med 60 milliarder årligt på bare otte år og ansætte 30.000 flere uduelige vinkelskrivere til at skubbe papir op i røven på hinanden.
Ingen socialdemokrat kunne have gjort det “bedre”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:35

@ Flemming Rasmussen, Hørsholm

“Jeg bør tilføje to ting om Uffe og Anders:
Den første har aldeles tabt sit sure fjæs ved sit aldeles uliberale snigløb på debatten om ytringsfriheden under Muhammed-sagen. Den anden begik noget nær et grundlovsbrud ved at nægte befolkningen en afstemning om Lissabon-traktaten.
Det er da klart, at liberale vælgere ser dem begge som skurke i bakspejlet”.

De to emner du refererer til, tror jeg nu mere har hidset DF’s nationalkonservative vælgere op.

Liberale vælgere kritiserer mere Venstres økonomiske politik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:40

“Liberale vælgere kritiserer mere Venstres økonomiske politik.”

Det er der skam OGSÅ god grund til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Jensen, København | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:43

Det er jo to vidt forskellige sager. Lene E tager på badeferie når hun skulle passe sit nye job og landets interesser, og så bliver hun oven i købet sur over det ikke er ok. Helle T’s mand følger gældende skatteregler, men skal åbenbart følge et andet moralkodeks (fastsat af BT og venstres spinmaskine) end os andre.

Og hvori ligger lige dobbeltmoralen egentlig, at man vil indføre millionærskat og så følger man samtidig reglerne og betaler skat der hvor man retlig skal. Det kræver blåbriller at se.

Og når vi er ved de blåbriller, så prøv at sæt dem op i panden og se TV2-nyhederne. Den står 1-1 på tv-banen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jesper A, Århus C | Skrevet: 6. jul 10 kl. 11:53

@Karin Bennedsen - det er da bemærkelsesværdigt, at du uden at blinke, frifinder Gucci-Helle og hendes mand, for deres ikke særlig smarte forsøg på skatteunddragelse.

MEN samtidig er du ikke for fin til at antyde, at “nogen fra den borgerlige fløj måske har begået noget kriminelt ved at videregive fortrolige personoplysninger til pressen, oplysninger, som vedkommende uretmæssigt har skaffet sig hos SKAT”

Og hetzen mod Lene Espersen synes du var/er helt iorden - familieferie er altså værrer end skattesvig, den kræver vist en speciel socialistisk hjernevask for at forstå.

Kære Karin, hvor er dine kommentarer iøvrigt vældig flotte eksempeler, på den dobbelmoral, som gang på gang udstilles hos socialisterne i S+SF.

Hvorvidt Helle Thonings mand bør betale skat i DK er iøvrig fuldstændig ligegyldigt - det er nærmere den meget anløbne moral og etik hos socialisternes statsministerkandidat, som burde bekymre enhver dansk skatteyder og vælger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:01

@Jesper A, Århus

“Og hetzen mod Lene Espersen synes du var/er helt iorden - familieferie er altså værrer end skattesvig, den kræver vist en speciel socialistisk hjernevask for at forstå”.

Den med skattesvig kan du forhåbentlig dokumentere. Den har jeg ikke hørt nævnt i debatten om Helle Thorning. Ellers er du bare igang med en smædekampagne.

Chttp://da.wikipedia.org/wiki/Skattesvig

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:21

@Jesper A (anonym)

Jeg har efterhånden fundet ud af, at visse dele af højrefløjen har lidt besvær med den ellers gode vedtagne regel, at enhver er uskyldig, til det modsatte er bevist, og derfor sluger sladderpressens historier og viderekolporterer dem som den skinbarlige sandhed, selvom der ikke er skyggen af bevis i sagen, før SKAT er kommet med en afgørelse.

Det samme kunne vi opleve da Ekstra Bladet stemplede en mand fra Herning som morder. Pøblen slugte historien råt!

I Sverige har de et system med offentlighed omkring, hvad alle betaler i skat. Det har vi ikke i Danmark, hvor sådanne oplysninger ses som personlige og fortrolige.

Derfor kan en journalist ikke bare gå ind på nettet og søge på, om Kinnock betaler skat i Danmark eller om SKAT har udbedt sig oplysninger om tidligere års skattebetaling.

Det kan han kun få, fordi nogen ulovligt har skaffet sig og lækket disse oplysninger, og så kan man jo gøre sig sine tanker om, hvem der har størst fordel af at få denne spin-historie i medierne og samtidig har bedst mulighed for at skaffe oplysningerne.

Ekstra Bladet havde vist noget om den sag.

I mine øjne er der intet i vejen med Helle Thornings moral, da hun for det første ikke er herre over, hvor hendes mand arbejder og betaler skat, og for det andet ikke ville have skånet ham for en millionærskat, hvis han skal betale skat til Danmark.

Kun smålige mennesker som dig har problemer med moralen.

PS. Nu skal Lars Løkkes datter også i privatskole, selvom han har turneret rundt til landet skoler, og nedsat en task-force, fordi Danmark skal have verdens bedste folkeskole!

Er han så også dobbeltmoralsk?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:29

@Karin Bennedsen, Esbjerg

Jeg boede en del år i Norge, som også har åbenhed m.h.t. befolkningens skatteforhold.

Jeg synes, at vi også burde indføre det herhjemme.

Måske kan Helle Thornings ’skattesag’ skabe opbakning til en større åbenhed.

Jeg forventer dog ikke, at højrefløjen vil være med, når det kommer til stykket.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:32

For mig at se virker det som om HTS er omgærdet af samme forhåbninger som Obamas vælgere lagde for dagen.

Der satses på, at HTS kan få Danmarks påståede ridsede image restaureret med en såkaldt mere human approach til flygtninge/indvandrerspørgsmålet.

At HTS kan hive Danmark ved støvleskafterne og få os ud af krisen.

At HTS kan gå på vandet…

Men det kommer til at ende på samme måde som i USA.

Realpolitikken bliver lynhurtigt hverdag og alle valgløfter bliver glemt eller vendt på hovedet.
Og man kan så bruge 4 år på at hyle over den “arv” man har fået fra de forrige magthavere og undskyldningen for status quo er, at det ville være endt meget værre, hvis forgængenre ikke var blevet stemt ud.

Hvad er perspektiverne for en ny regering under HTS?
Verdenshandlen er skrumpet med mindst tredive procent og hvordan vil HTS overhovedet være istand til at fremtrylle nye kunder?

Kan HTS på magisk vis erstatte de faldende olieindtægter fra Nordsøen og undgå at komme bagerst i køen, når der skal købes olie i skarp konkurrence med for eksempel Kina?

Tør HTS skære de offentlige budgetter med 40% som englænderne netop har besluttet?
Det er trods alt billigere at have arbejdsløse tidligere offentligt ansatte på dagpenge i to år end fuld løn.

Eller skal vi følge amerikanerne på den keynsianske dødsrute og forgælde de næste mange generationer frem fordi man i bund og grund er angst for vælgerne og derfor tænker uhyre kortsigtet?

Det kan godt være, at HTS har klaret frisag på de enorme selvmodsigelser (løgne?) som hun generøst har øset ud over de fremstrakte mikrofoner…men mon ikke hun skulle have lyttet lidt mere til svigerfar, da hun søgte jobbet som formand for det forhenværende arbejderparti…aldrig overtage et fallitbo.
Nu risikerer hun at stå som eneansvarlig for Danmarks vej væk fra rigdom og velfærd..uagtet fadbamser og NATO-jobs.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Borgsmidt, 2920 | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:39

Jeg tror der er 2 hovedårsager til diskrepansen mellem Lene E og Helle T sagen:
1) Socialdemokratiet har vel jaget de vælgere ud af folden, der overhovedet kan komme ud. Mao. Der er kun de loyale tilbage. Begrebet loyal konservativ giver ikke nogen mening.
2) Jeg tror faktisk at på et eller andet plan, så kan vælgerne godt skelne mellem alvoren i de to fejl:
a) Helle T laver skattetænkning - og det gør vi alle i større eller mindre omfang. Dernæst bliver hun taget i at sige noget faktuelt forkert - hvilket kan udlægges som om hun vitterligen ikke vidste, hvad det var hun gjorde.
Endelig er konsekvensen for samfundet, at der mangler en million i kassen også til at overse.
b) Lene E tilkæmper sig en stilling - fra et godt job - som hun så negligerer. Den er der mange, der ikke lige forstår.
Dernæst kan hun IKKE have været i tvivl om, at hendes handlemåde var forkert: Det skal embedsmændene nok have fortalt hende! At hun så ikke gider høre efter - det er en anden sag.
Endelig er konsekvensen for landet: Nemlig et for Riget vigtigt samarbejde, af langt større betydning for os alle, end om Løkke får en fadbamse på det offentliges regning. ½ mio. er godt nok MANGE fadbamser (bøvs!)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:42

Og sangen om, at vi skal satse på innovation, uddannelse og vindmøller som vejen ud af krisen…kineserne har et lidt større befolkningsgrundlag, som ikke er ramt af rablende velfærdsnarkomani og de gør det til langt under en tiendedel af prisen vi kræver her i DK.

HTS kommer til at kommandere en synkende skude og det vil blive hendes eftermæle…skulle hun komme til fadet.

Det er en komplet ligegyldig sag om hendes ægtefælde er skattepligtig i DK eller ej ( ikke for at hoppe på oppositionens galej…dog! )
Men med mindre HTS ser lyset og minimerer statens udgifter kraftigt, så er velfærdsstaten en kommende saga blot.

Der bliver brug for en kæmpe hær af spindoktorer for at lyve sig ud af hvad fremtiden bringer…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:43

@niels hansen, lyngby

“Jeg forventer dog ikke, at højrefløjen vil være med, når det kommer til stykket.”

Det tror jeg, du har ret i.

Højrefløjen har jo også afskaffet journalisters mulighed for at kigge politikerne efter i sømmene ved at klappe ministerkalenderne i efter flere skandaler med golf- og jagtrejser m.v.

Det er også højrefløjen, der nægter at offentliggøre, hvor meget de modtager fra deres sponsorer, så vælgene kan se, om visse dele af erhvervslivet måske får en særlig god behandling, når der lovgives.

Nepotisme og vennetjenester er jo ikke et ukendt begreb, hverken på højre- eller venstrefløjen, senest var der vist en minister, der velsignede sin hjemkommune med nogle fordelagtige tilskud, så der er al mulig grund til at gøre partiernes partistøtte gennemsigtig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 12:54

@Michael Sjøberg, Padborg

“HTS kommer til at kommandere en synkende skude og det vil blive hendes eftermæle…skulle hun komme til fadet.”

Nu har VKO i 9 år fralagt sig ethvert ansvar for landets tilstand og skudt skylden på Socialdemokraterne i stedet for.

Så er det vel kun rimeligt, at S får regeringsmagten, når de alligevel skal bliver tillagt ansvaret *S*

Og skulle det gå galt for en SSF-regering, hvilket jeg selvfølgelig ikke tror, det gør, kan de jo altid bruge VKO’s taktik med ansvarsforflygtigelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Borgsmidt, 2920 | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:02

Karin Bennedsen:
1) Som situationen er, kan jeg ikke se, at det kan gå noget man kalde godt - uanset regering.
2) Jeg tror så, at den egentlige grund til lukningen af ministerkalenderne er, at de ville være et godt planlægningsgrundlag for snigmordere. Det er jo altid tys-tys indtil statsministeren står i Afghanistan.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:08

@Thomas Borgsmidt, 2920

“Jeg tror så, at den egentlige grund til lukningen af ministerkalenderne er, at de ville være et godt planlægningsgrundlag for snigmordere”.

Jeg tvivler nu på, at det er snigmordere, som ministrene skal bekymre sig om. Det er derimod flertallet af den danske befolkning, som gerne vil ‘af med dem’. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:18

Helle Thorning kommer i dag godt ud af en meningmåling i Metroxpress.

Naturligvis.

Den såkaldte skattesag imod hendes mand er grundløs.

Danskerne er ved at vågne op. Og gennemskuer nu regeringens spin og løgne.

Der er næppe nogen sag imod Kinnock. Og slet ikke imod HTS.

At HTS kommer så hurtigt over denne sag, viser hvor træt befolkningen er af VKO.

Kun højrefløjen har mæsket sig i denne sag om HTS.
Og den lille fløj er jo ligegyldig. De stemmer ikke på S alligevel.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:22

Helle Thornings nuværende ’succes’ skyldes ene og alene én ting: at der er to klovner i spidsen for det borgerlige Danmark.

Thorning er en nullitet i sig selv, men lever højt og flot på andres uformåenhed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Århus | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:38

@Karin Bennedsen, Esbjerg
Citat:
Den Venstre-orkestrerede hetz mod Helle Thorning
Svar:
Man skal da være ualmindelig naiv hvis man ikke har fatte, at både rød og blå stue planter historier i pressen, når det passer i deres kram. Og jeg synes nu da at rød stue er rigtigt godt med på tilsvinings-vognen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 13:44

@Ole Iversen

“Og jeg synes nu da at rød stue er rigtigt godt med på tilsvinings-vognen.”

Kunne du mon komme med et eksempel?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 14:02

@Karin Bennedsen
“…Og skulle det gå galt for en SSF-regering, hvilket jeg selvfølgelig ikke tror, det gør…”

Du er vidunderligt underholdende. Tak for dagens hidtil bedste grin :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 14:10

@Flemming Rasmussen

Det glæder mig, at jeg kan bidrage til den gode stemning.

Som du sikkert har læst i pressen, så lægger vi på venstrefløjen stor vægt på humor, og opsøger gerne en stand-upper for at sprede lidt godt humør på Venstres jubilæumsmøde.

Hos Venstre og de Konservative bruger man hellere skatteyderbetalte midler på dyr medietræning, hvilket så kan skyldes, at humoren alligevel ville være spildt på dem :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Rasmussen, Århus | Skrevet: 6. jul 10 kl. 14:39

Enig med Lotte Hansen. Mallorca-Lene og Lars Fadbamse har håndteret deres dårligere sager enormt dårligt medens Helle Thorning har håndteret sin dårlige sag hurtigt og professionelt. Det sejler under denne VKO-regering. Jeg har altid stemt borgerligt men næste gang stemmer jeg blankt. Den offentlige sektor er eksploderet under denne regering som slet ikke har økonomien og styringen af den offentlige sektor under kontrol! Den såkaldte genopretningsplan er allerede kuldsejlet fordi nulvæksten i den offentlgie sektor allerede er overskredet! VKO har intet gjort for at indkassere de 67 mia. kr. som danskere/firmaer skylder i skat! Karen “Madpakke” Ellemann bruger 40.000 kr. for et en-dags mediekursus! “Komiske Inger” Støjberg ødsler 9 mia. kr. væk p.a. på et meningsløst aktiveringscirkus som ikke frembringer et eneste nyt, reelt job! Sidste år er der ansat 18500 flere offentligt ansatte til en udgift af 2,6 mia. kr.! O.s.v. Man har simpelthen ikke respekt for de fleste af disse inkompetente ministre!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Borgsmidt, 2920 Charlottenlund | Skrevet: 6. jul 10 kl. 14:40

Bennedsen: Man fremdrog en ungdomssag for Per Stig Møller. Løkkes fadbamser. For nu at tage, dem der ligger for - der har også været bitre hug til nogen i Dansk Folkeparti.
Så snakker vi slet ikke om Torben Lund og Pia Gellerup, hvor sagerne blev løjet væk og dækket over.

Faktisk tror jeg snarere, at det er en socialdemokrat, der ikke kan lide Helle T - Frank Jensen havde en lidt uheldig sag med familien. Sagen er jo, at for socialdemokratiet er de borgerlige modstanderen - fjenderne, de er andre socialdemokrater.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 14:41

@Karin Bennedsen
“…Som du sikkert har læst i pressen, så lægger vi på venstrefløjen stor vægt på humor…”

Tro mig, I får sandelig brug for både humor og humør, hvis regeringsmagten skifter ved næste valg :-)

Som du nok har opdaget efterhånden, hører jeg så absolut til højrefløjen. Men det er en fløj, der ikke har været demokratisk repræsenteret i Folketinget gennem meget lang tid. En fløj, som også hr. Urhskov håber på en genrejsning af.

Så du kan ikke drille mig med den siddende regerings meritter om medietræning og lignende. Jeg finder det aldeles forkasteligt, at MF’ere bruger af betroede midler til den slags. At det forekommer viser vel meget godt den afmagt, der hersker hos forsamlingen. Skal man sige noget godt om den må det være, at den erkender egen utilstrækkelighed. Men i stedet for at dygtiggøre sig på det administrative, det hensigtsmæssige og det politiske, søger den gennem PR-træning blot at sminke sig som hæderlig, troværdig og duelig.

Spindoktorernes indtogsmarch har ødelagt dansk politik, som i helt utrolig grad efterhånden savner personligheder og farverige skikkelser med modet til at udtrykke sig helt på tværs af konsensus og den autoritære strøm af forudsigeligheder.

Der er en voldsom trængsel på “midten”. Politik bliver derved ensrettet og kedsommelig og taber vælgernes interesse, hvorved demokratiet naturligvis lider forfærdeligt. Jeg savner i den grad en Gert Petersen, en Glistrup, en Erhard Jacobsen, en Knud Jespersen. For når ni års borgerligt styre ikke er til at skelne fra sosse-administreren, skal jeg virkelig tage mig sammen for at lytte til alle de magtsyge kællingers idiotiske one-liners på TV, aften efter aften… Nå ja, jeg har måske glemt at fortælle, at kvindelige partiledere og ministre efterhånden giver mig feministisk gåsehud. Der er jo snart ikke det parti de ikke har kørt ned… måske lige bortset fra fru Kjærsgaard.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:06

@Thomas Borgsmidt

Måske skulle du undersøge tingene lidt, før du bare slynger noget ud i æteren.

Sagen om Pet Stig Møllers spritdom blev lækket af en af hans egne partikammerater under rivegildet i partiet i 1999 om, hvem der skulle være partiets formand efter Hans Engells møde med en betonklods i en brannert.

Løkkes fadbamser havde oppositionen heller intet at gøre med. Kilderne til en del af afsløringerne af Lars Løkkes bilagscirkus var den tidligere konservative borgmester i Hørsholm, Uffe Thorndal, og Ekstrabladet.

Så kom igen - og gerne med konkrete sager, du har undersøgt rigtigheden af.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Winnie Haarløv, København Ø | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:11

Min grundoverbevisning er liberal, og jeg meldte mig glad ind i Venstre dengang partiet også var liberalt og troede på personlig frihed og ansvarsbevidsthed. Men jeg har meldt mig ud igen, for efterhånden kan jeg ikke se forskel på de to blokke i dansk politik. De er begge så leflende og midtersøgende, at vi nærmer os mareridtet: 100% skattebetaling og lommepenge med tilhørende pegefingre. Det lyder som en joke, men Liberal Alliance (eller hvad de hedder for tiden) er de eneste ægte liberalister, der er tilbage. Og man kunne jo frygte, at en stemme på dem er en spildt stemme. Jeg græmmes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:15

@Karin Bennedsen, Esbjerg

Og for at blive ved Per Stig, så var det ham, der sørgede for at tage hævn på Lene Espersen efter hendes hede ønske om at blive udenrigsminister.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:23

Hvorfor interesserer I jer så voldsomt for fadbamser og skattesager og andet intrigant kællingeævl ? Den førte politik må dog være det væsentlige og langt vigtigere, end alle disse småskavanker, som både røde og blå har rigeligt af til et helt års numre af Billedbladet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Jensen, Hellerup | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:24

Karin, hvor mange minutter har DR brugt på hhv. Lene Espersens ferie og Helle Thorning Smidt og skattevæsenet? Har de brugt tid på at vi kan risikere at stå med en åbenlyst talblind tidligere matematiklærer som udenrigsminister? Ikke for at holde dem nuværende jammerlige forsamling frem som noget godt eksempel. Vi har Danmarkshistoriens elendigste politikere - forhåbentlig.

Når velhavere lader konen eje huset alene, politikere eller erhvervsfolk, er der ALTID tale om skattetænkning og rådgivning fra revisorer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:27

@Flemming Rasmussen

Indrømmet! der var flere farverige politikere førhen. Jeg husker en Axel Larsen med det brækkede ben og en Per Hækkerup med cigaren, sjussen og det humoristiske glimt i øjet.

I de senere år er dansk politik og politikere desværre blevet amerikaniserede og styres af en hærskare af spindoktorer, der skal sikre, at man gør sig godt i medierne.

Jeg kan næsten sætte dato på, hvornår det første gang blev åbenlyst, at modellen fra de amerikanske valgkampe også holdt sit indtog i Danmark, nemlig under valgkampen i 2001 mellem Nyrup og Fogh.

Nå, det er så den virkelighed, vi lever i nu, og det gode ved den er, at vi almindelige vælgere måske har fået lidt mere direkte indflydelse, da politikerne jo trods alt ikke er helt døve for de meninger, der kommer til udtryk i debatter og meningsmålinger.

Det negative ved den udvikling er så, at politikerne fristes til at lave kortsigtet lovgivning og planlægning, der kan tilfredsstille vælgerne her og nu og glemmer, at der også skal lægges planer for, hvorhen Danmark skal bevæge sig de næste mange år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:32

@Hans Jensen, Hellerup

“Karin, hvor mange minutter har DR brugt på hhv. Lene Espersens ferie og Helle Thorning Smidt og skattevæsenet?”.

Lene Espersen er ikke den hurtigste knallert på molen. To måneder tog det hende at indse, at hun havde klokket i det. De kan du da ikke bebrejde medierne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:32

Yeps, Karin… lige på kornet :-) Og TV-mediet har naturligvis også sin del af ansvaret. Som politiker kan man ikke håbe på at forklare sig, medmindre det kan gøres på max. 30 sekunder foran et kamera.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:41

@Hans Jensen

“Når velhavere lader konen eje huset alene, politikere eller erhvervsfolk, er der ALTID tale om skattetænkning og rådgivning fra revisorer.”

Kan du nævne mig bare een dansker, som ikke spekulere i om de har noget, de kan trække fra på selvangivelsen?

Man skulle da være idiot, hvis man ikke trækker alt det fra, man kan, det behøver man da hverken være velhaver, erhvervsmand eller politiker for at finde ud af.

Så længe man holder sig indenfor lovens grænser, ser jeg intet problem i, at folk laver ’skattetænkning’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Drum Boe, Nørrebro | Skrevet: 6. jul 10 kl. 15:58

Der er en “gråzone”
Vi har fulgt reglerne til punkt og prik”
Der er en “gråzone”
Vi har fulgt reglerne til punkt og prik”

Synes der mangler logik i hendes udtaleser, hvordan kan HTS sige at de har fuldt reglerne til punkt og prik, når hun samtidigt indrømmer at hun ikke kender reglerne?

Alle Dansker som arbejder i udlandet og udlanding med familie i Danmark er kendt med dobbeltbeskatnings aftaler.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 16:16

@Hans Jensen

Vedrørende skattetænkning, så forberedte Nyrup-regeringen umiddelbart før valget i 2001 et lovforslag, der skulle lukke et hul i skattelovgivningen, som man var blevet opmærksomhed på.

Da Fogh så overtog magten, satte den daværende skatteminister Svend Erik Hovmand lovforslaget i bero, med det resultat, at staten fik et tab på 6 milliarder kroner, fordi TDC misbrugte dette skattehul til at trække nogle fiktive udgifter fra, som de aldrig havde haft.

Se, DET er skattetænkning og dårlig politisk håndværk fra en skatteminister fra Venstre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Rosenmeyer, Hellerup | Skrevet: 6. jul 10 kl. 16:58

Karin: Du rammer jo egentlig sagens kerne meget godt med din udtalelse: “Man skulle da være idiot, hvis man ikke trækker alt det fra, man kan, det behøver man da hverken være velhaver, erhvervsmand eller politiker for at finde ud af.” Det afspejler jo din og alle “skattetænkeres” mangel på moral uanset politisk ståsted. Så du kan tage Helle i hånden og stille dig over i hjørnet til de andre amoralske skattetænkere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Kjær, Randers SV | Skrevet: 6. jul 10 kl. 17:04

Karin.. Skylder du retfærdigvis ikke at bevise at det var venstres presseenhed der lækkede sagen til BT? Eller gælder din skrigen om dokumentation kun den ene vej.

Jeg er enig i at dette ikke er en politisk sag, og det kan jo også tælles på en hånd hvor mange borgerlige politikere der har kommenteret den i medierne.

Man kan jo så diskutere hvorvidt HTS havde en god måling fra Zapera. Hun og rød blok gik i hvert fald massivt tilbage, mens LA gik frem til 11 mandater, yay :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Høst-Madsen, 6823 Ansager | Skrevet: 6. jul 10 kl. 18:40

Det er nærmest en dødssynd for enhver dansk mand eller kvinde at betale for meget i skat. Man er udansk, hvis man betaler for meget. Hykleriet har imidlertid haft kronede dage i denne diskussion.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 6. jul 10 kl. 19:08

@David Kjær

Din begejstring for LA’s fremgang fra 10-11 mandater er da forståelig. S’s tilbagegang fra 51-48 mandater kan vist næppe kaldes massiv, især da de stadig har en fremgang på 3 mandater i forhold til valget i 2007.

Tilsammen har rød blok idag 93 mandater + 3 nordatlantiske og altså et konfortabelt flertal.

Blå blok, hvor LA har ’stjålet’ sine stemmer fra V og K, får tilsammen kun 82 mandater + 1 nordatlantisk.

Det giver jo ikke rigtig noget, når partierne indenfor blokkene bare tager stemmerne fra hinanden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Klaus Holm, Lyngby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 19:16

Hykleriet står Bennedsen og venner for. Ingen debattør her har, i modsætning til HTS, tordnet mod danskernes stigende brug af privatskoler. Ingen har som HTS tordnet mod skattefup, godt støttet af den skingre Mette Frederiksen. Begge sender deres børn i privatskole, og HTS har et forklaringsproblem vedrørende sin mands skat. Per Bregentved, erklæret socialist, der kørte Københavns skolevæsen i sænk ansatte sin familie og sendte ungerne i privatskole. Nu viser der sig at Løkke også sender ungerne i privatskole. Hu-hej hvor det går! Stem hele flokken hjem ved næste valg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 6. jul 10 kl. 19:24

@ Klaus Holm

Enig. Den ene har intet at sige den anden på.

Og begge siders politikere stinker.

Lad os sætte nogle nye ind - og helst nogle, som har udført et ærligt stykke arbejde i deres liv og som kender til menigmands virkelighed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole H, KBH | Skrevet: 6. jul 10 kl. 19:30

Dybt beskæmmende at DR, TV2, EB, Information og politiken holder hånden over super hykleren Helle som formentlig er kriminel men tilfældigvis passer til redaktionernes totalitære tankegang - lad støtten til dagblade og licensen forsvinde så har vi de medier folk vil betale for og ikke politiske tale rør for socialisterne

Upassende ? Klag over indlæg

 
Marie Jespersen, Århus N | Skrevet: 6. jul 10 kl. 20:16

Timing is everything. Hvis sagen endelig skulle blive offentligt kendt kunne det ikke ske på et bedre tidspunkt for hende. Der er ikke mange der sidder og følger med i hvad der sker på Christiansborg i sommerferien.

Upassende ? Klag over indlæg

 
bent jensen, rosklde | Skrevet: 6. jul 10 kl. 20:22

ja måske er det vejret eller også hovedparten af landets pournalister er til gratis øl m.m.på en for dem gratis roskilde festival.
vil du lige give en karbo til lykke på tv 2 nevs, ikke ville kommenter tornings familie crkus. Det skulle lige være omvendt det format har helle og søvnig ikke men de er jo også blinde fører

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Århus | Skrevet: 6. jul 10 kl. 21:38

@Karin Bennedsen
“Og jeg synes nu da at rød stue er rigtigt godt med på tilsvinings-vognen.”
Kunne du mon komme med et eksempel?

Undskyld det sene svar, men der var både arbejde og familie der skulle passes..

Et hurtigt eksempel.

Da rygterne om at Statsmands Anders, var på vej til Nato, gik den samlede opposition efter kronprins Lars , og en hver regning på fad-bamser blev ende vendt af pressen, og ingen chance for at svine Lars til blev misset.

Man skal vist være født i går hvis man ikke forstår at dette var styret direkte fra Helle’s røde kontor. Men sådan er politik, og nu får Helle lidt den anden vej, tør øjnene og kom videre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 6. jul 10 kl. 21:44

Det kan sågu da efterhånden være ligegyldigt hvem der sidder med den såkaldte regeringsmagt i Danmark.

Folketinget er at ligne med sognerådet og regeringen med sognerådsformænd.

Den egentlige magt sidder EURO-kraterne i Bruxelles med.

Ikke engang indvandringspolitikken er 100% “vores” egen.

Hvad der helt er vores egne hovedbrud er de problemer vi står til halsen i, af både menneskelige som økonomiske art, som en følge af denne indvandring.

Vi er ved kanten af dybet, så om der kommer en S-SF regering til næste gang vil vel egentlig kun betyde, at det endelige fald i dybet vil blive acceleret og pinen ved den relativ langsom afvikling af velfærdssamfundet bliver afkortet.

Lad falde som ikke selv vil/kan stå.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Larsen, 3520 | Skrevet: 6. jul 10 kl. 22:51

Hvor er det dog heldigt for Thorning at denne sag dukkede op hele 1½ år før folketingsvalget og midt i den vedvarende dekonstruktion af Socialdemokraternes og Socialistisk Folkepartis enorme illusionsnummer, kaldet Fair Løsning.

En reklamekampagne der er ligeså luftig og kunstig som Søvndals påtagede humor, som han har fået hjælp til af en komiker.

Thorning blev taget på sengen, uvidende, arrogant og selvhævdende. Magten er allerede steget hende til hovedet, men heldigvis kan det kun gå nedad for hende og Søvndal. Selv den seneste måling fra metroxpres er så tæt på katastrofevalget i 2007 som det kan være, så tilbage er Søvndals spinvælgere, som vil falde fra efterhånden som det kommer til at gælde politik og ikke venstrefløjense ondskabsfulde mudderkastning og propaganda.

Søvndal har selv vist at han ikke har begreber om hvad han selv og Socialistisk Folkeparti står for, medmindre han inden optrædende på tv er blevet instrueret af hans spindoktorer.

Falsk Forandring bliver Thornings Waterloo, hvorefter hun er færdig i dansk politik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
lilian nielsen, vejby | Skrevet: 6. jul 10 kl. 23:26

Det handler kun om, at vælgerne syntes det er o.k. at fremfører de to modsætninger, skattelettelser eller betale mere ? Alt medens hun selv fremfører sit ægteskab, som et multinationalt ægteskab, hvor man nyder godt af den danske velfærd, (børneinstitutioner, børnepenge og alt det som andre nyder godt af) alt medens kun den ene ægtefæller betaler skat til Danmark! Det viser ens moralske holdning! Og det er i højeste grad en smagssag, om man mener den er en dansk politiker værdig!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 7. jul 10 kl. 01:15

Jens Hansen, du er sjov at læse. man bliver blot ej klogere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 7. jul 10 kl. 01:23

TIl: Winnie Haarløv, København Ø, nej du behøver ikke at græmmes. Fordi du har fundet svaret på din rådvildhed allerede.
Du bør som alle andre af os liberale selvstændige fritænkere, fri af dogmatismen uhellige åg nemlig stemme på Liberal Alliance. Ved Anders Samuelsen, den eneste i danske politik som taler dansk samtidig med at han taler lige ud af posen.

Og ikke pakker tingene ind i ligegyldige vendinger, ansvarsforflygtigelse og dårlig skattemoral.

Stem >Liberal Alliance næste gang, og du har gjort dig selv og os andre en tjeneste.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Kjær, Randers SV | Skrevet: 7. jul 10 kl. 03:38

@Karin ….

Så vidt jeg kan se går alle de røde partier tilbage i denne måling. Der er altså ikke tale om at partierne stjæler indbyrdes, hvilket i øvrigt slet ikke giver mening i en stikprøve med så lille udtagning..

Jeg finder det generelt en uskik at diskutere ud fra en enkelt meningsmåling. Den statiske usikkerhed er alt for stor. Den reelle mandatfordeling kunne lige så godt være 105-70 eller 87-88, som det denne måling viser.

Ingen af os bør derfor glæde os for tidligt - i hvert fald ikke før månedens gennemsnit kommer. Der er lidt større sikkerhed.

Med hensyn til LA er jeg da ikke sikker på at hele vælgerpotentialet hos R er opbrugt. Efterhånden som kærlighedsaffæren mellem S/SF og LO bliver tiltagende hed og “Fail Løsning” bliver opløst til atomer, er jeg overbevist om de R-vælgere der har forstand på økonomi vil sive. I hvert fald en del af dem. Især hvis de læser hvad LAs partiprogram siger om indvandring af højtlønnet arbejdskraft. Jeg gør mig ingen forhåbninger om at LA stjæler vælgere fra S/SF. Deres vælgergrupper er simpelthen for ung, fastgroet og/eller offentlig ansat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 7. jul 10 kl. 05:41

@David Kjær, Randers SV

Hvis meningsmålingerne fra forskellige opinionsinstitutter gennem et halvt år, der alle viser den samme tendens, nemlig at VKO taber det næste valg, ikke kan tages alvorligt, så kan man vist ligeså godt helt lade være med at foretage disse meningsmålinger, som politikerne, især på højrefløjen, ellers retter ind efter, når der skal laves politik.

Sagen er jo, at VKO er ved at gå i panik, fordi de godt kan se, hvilken vej vinden blæser, og derfor skændes indbyrdes, markerer selvstændige, regeringsmodstridige synspunkter omkring folkepension og efterløn og griber til dirty campaigning, som vi efterhånden har set flere eksempler på, bl.a. sagen om Kinnocks skat, som ikke bare er kommet flyvende ud af den blå luft til en journalist på BT.

Eller Lene E.’s græske hopsa med Helle og Villy på youtube, hvor hun i sin uvidenhed som udenrigsminister, hvor flovt, glemte at tage det græske folk i ed.

Det er da fint nok, at LA har medvind, tillykke med det, men det er stadig fra V og K man henter sine stemmer.

Jeg tvivler på, at ret mange flere radikale forlader partiet. Dem, der er tilbage efter tumulten med Ny Alliance og siden Simon Emils exit, er de trofaste kernevælgere, som ikke hopper på Samuelsens populistiske program.

De Radikales kernevælgere kender jo også Samuelsen og har forlængst valgt ham fra.

Du har da helt ret i, at man ikke skal glæde sig for tidligt og tro, at der ikke kan ske noget, som får vælgerne til at skifte mening inden næste valg, der trods alt ligger politisk langt ude i fremtiden, men hvis man havde håbet på, at stormen på Helle Thorning kunne få samme effekt som Lene Espersens Mallorca-ferie, så tog man fejl. De 1,5 procentpoint, som S er gået tilbage siden sidste måned, er jo kun en krusning på havet.

Med 93 mandater + 3 nordatlantiske har centrum venstre stadig et komfortabelt flertal i forhold til højrefløjens 82 + 1 mandater.

I øjeblikket hamrer utilfredse vestjyder løs på Lars Løkke efter hans undskyldning for supersygehusets placering i Gødstrup, og ikke kun vestjyder, men vælgere fra hele Danmark giver deres besyv med og udtrykker stor utilfredshed med Lars Løkke.

Både Lars Løkke og Lene E. får svært ved at indhente deres bundplacering i popularitetsmålingerne, og det er en ikke ubetydelig faktor for, hvor vælgerne sætter deres næste kryds - især da VKO ikke har vist sig at være den økonomiske situation voksen. Deres genopretningsplan er jo allerede skredet med mindst 4 milliarder, som kommunerne ikke kan indhente samtidig med 0-vækst.

Det er VKO, der har regeringsmagten og dermed også ansvaret for at rette op på tingene og udstikke kursen for fremtiden - et ansvar de ikke bare kan skubbe over på SSF, der jo reelt set desværre er helt udenfor indflydelse - endnu.

Upassende ? Klag over indlæg

 
a rasmussen, 8300 | Skrevet: 7. jul 10 kl. 07:56

Lotte Hansen glemmer helt den moralske side af sagen. For LH har desværre kun spin i hovedet, og de mikrofonholdere i TV er ikke fem potter p.. værd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Pedersen, 7700 | Skrevet: 7. jul 10 kl. 08:28

Er debat planen ikke lidt Lavt,,eller er dansker så dumme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Knudsen, 2950 Vedbæk | Skrevet: 7. jul 10 kl. 08:34

Det hjælper nok også rigtigt godt, at de røde journalister nødigt ser hende slagtet, som hun fortjener. En borgerlig politiker var blevet henrettet og begravet på nul-komma-fem.
Røde journalister i særdeleshed i DDR og TV2 hypper over en kam deres egne politiske kartofler uhæmeet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Jensen, Helsingør | Skrevet: 7. jul 10 kl. 09:20

Der var ikke nogen sag. Folk kunne let gennemskue den patetiske kampagne der er kørt mod Thorning.
De politiske partier bør nok være mere forsigtige med at lytte til deres spindoktorer. Negative kampagner rammer nemt den der står bag kampagnen mere end den der er mål for kampagnen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 7. jul 10 kl. 09:22

Jeg som udpræget borgerlig foretrækker efterhånden også et regeringsskifte. Så kan det da være, at vi omsider får en ansvarlig opposition.

Upassende ? Klag over indlæg

 
t petersen, charlottenlund | Skrevet: 7. jul 10 kl. 09:22

Generelt skal man tage det sidste halve års meningsmålinger alvorligt. Sker der ikke et mirakel, så kommer regeringsskiftet.

Om Stephen Kinnock (SK) skal betale skal i Danmark eller ej, er ikke et moralsk spørgsmål som flere debattører forsøger at gøre det til. Der imellem Danmark og Schweiz indgået en ”dobbeltbeskatningsoverenskomst”, der forhindre at man kan være skattepligtig af den samme indkomst i begge lande, og spørgsmålet er rent juridisk. Man kan ikke selv vælge, hvor man vil betale skat.

Men SK har ved at indgive dansk selvangivelse (rettidigt for skatteåret 2009) i praksis udfordret både det danske og schweiziske stakkevæsen og selve dobbeltbeskatningsoverenskomsten ved at erklære, at fra nu af betaler han skat i begge lande af den samme indkomst. Præcis det træk lander sig ikke gøre, og han tvinger hermed myndighederne til at nå til eninghed eller grave sig med i en skyttegravskrig.

På kort sigt er skyttegravskrigen det mest interessante for Helle Thorning Schmidt (HTS), fordi hun så kan påstå, at det ikke havde betydning om de havde spurgt skattemyndighederne forinden, da de jo alligevel ikke havde været enige, og det således ikke havde løst noget.

Et andet overset aspekt er, at regeringen virkeligt er ud at svømme.Det er utroligt at man ikke har kunne holde krudtet tørt til under en valgkamp – 8,10 eller 14 dage før valget, hvor HTS have været a sitting duck. Man har faktisk (ufrivilligt) gjort HTS en tjeneste ved at slippe sagen løs nu, hvor regeringen ikke tør udskrive valg.

Demoraliserende må det være for regeringen, at den ikke kan beklikke HTS egnethed som statsminister eller hendes moral. Tilbage er kun at forsøge at vise, at hendes politik ikke duer, og så håbe på at det interesserer vælgerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 7. jul 10 kl. 10:20

Flemming Rasmussens, Hørsholms indlæg er utroligt rammende og jeg griner stadig, medens jeg skriver dette lille indlæg. Konge FLEMMING Rasmussen.

Har du i øvrigt overvejet ham der Anders Samuelsen….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rasmussen, Hørsholm | Skrevet: 7. jul 10 kl. 11:39

@Niels Jørgen Bruun

HAHA… joh jeg har da taget bestik af Samuelsen, men kan ikke rigtig frigøre mig fra den rædsel jeg har over hans radikale oprindelse. Før han stiller op med en komplet undsigelse af radikal invandringspolitik og humanistisk nonsens, kan jeg ikke bevæge mig derhen. Lad os nu ikke glemme det grundlag dette forvandlingskugleparti begyndte på: Et lidt absurd angreb på DF’s indflydelse. Hvor mange partier har efterhånden brækket halsen på det korstog ?

Hvis man ikke vil adressere indvandrerproblemet seriøst, så tror jeg ikke på, at man i længden har nogen politisk fremtid for sig i Danmark. Det vil blive stedse mere påtrængende og man kan lige så godt tilrettelægge sin politik efter det… hellere i dag end i morgen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Kjær, Randers SV | Skrevet: 7. jul 10 kl. 12:18

@karin

Nu overdriver du lidt. Det er reelt set kun målinger fra den sidste måned til halvanden (Siden genoprettelsespakken), der har vist et signifikant flertal til de røde. Og stadig skal de tages med et gran salt.

Jeg vil nu gerne give de radikale vælgere mere kredit end den overfladiskhed og personfiksering du baserer dine formodninger på. Ethvert tænkende menneske kan vel se, at det parti, med deres udlændinge - og skattepolitik, har langt mere til fælles med LA, og Venstre før 98, end de har med de misundelsesprægede - og svagt xenophobiske - sossere af i dag. Jeg anser gammelt nag til Samuelsen, og Simon Emil, fra folketingsgruppens side, som den eneste grund til at de to partier ikke arbejder mere sammen. Endnu et stolpespark á la Fail Løsning tror jeg kan tippe læsset.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 7. jul 10 kl. 13:14

@David Kjær

Skal jeg være helt ærlig, så ville jeg da slet ikke være utilfreds med at SSF + EL fik så mange mandater, at RV ikke fik rollen som tungen på vægtskålen i en SSF-regering. Og så kunne de for min skyld gerne forene sig med LA.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Kjær, Randers SV | Skrevet: 7. jul 10 kl. 13:31

@Karin
Hehe, så bliver der godt nok kamp om redningsbådene.

Det scenarie tror jeg heldigvis ikke danskerne er klar til. Så klientgjorte er vi vel for pokker ikke endnu. Det ville, som flere gange fremført af Ole Birk Olesen, også fjerne den sidste mulighed for S til at føre blot nogenlunde ansvarlig politik - og tørre de upopulære beslutninger af på andre.
Endvidere ville R nok være sure i flere generationer over at blive fravalgt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 7. jul 10 kl. 13:44

@David Kjær

Bare rolig, det var bare helt min egen personlige mening, som jeg næppe tror, at S er spor interesseret i at høre :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 8. jul 10 kl. 03:04

Nu bør vi jo retteligt huske på Flemming Rasmussen, at netop det nu hedengangne Ny Alliance var besat af i alt fire stiftere, en to tidligere radikale herunder palestinenseren, jeg har glemt navnet, som nu er i landflygtighed hos de konservative.

Lad ham blot hvile i fred der, der er nemlig fred at opnå hos de konservative.
Der er nemlig snart ikke flere vælgere som ønsker at stemme på dette ligegyldige royalistiske parti.
Så var der hende som var tidligere konservativ, som forlod dansk politik i samme åndedrag som hun forlod det parti hun ca. et år før havde stiftet sammen med Anders Samuelsen, Naser Khader og ham fra Røde kors, der fik sit afskedsgratiale med, sammen med medieomtalen.

Og ganske rigtigt er Anders Samuelsen en ærke, helt ind i sjælen, radikal politiker.
Det skal vi nu ikke kimse af ! Husk blot at i mere end 20 år “svingede” Det Radikale Venstre “taktstokken” i dansk politik via erobringen af midten at dansk politik.

Eftersom vi her i år 2010 efter nu snart ni års indflydelse af en mindretalsregering med et absolut flertal hvilende på Pia Kjærsgaards danske folkepartiparlamentarikere, så er gassen ligesom gået ud at ballonen.

Der er således absolut flertal når der strammes på udlændingepolitikken, hvilket har været gavnligt i forhold til netop integrationen af de udlændinge, som det nu engang er lykkedes at komme inden-kongerigs for.
Det kan siges kort, at Dansk Folkeparti, er et anti-visionært parti, befolket af politikere, som til hobe er middelmådige taburetvarmere, som hellere kritiserer reformpolitik som er nødvendigt for Danmark; for dernæst at profilere sig på populistiske lovændringer som deler ældrecheck’s ud med den ene hånd, og eller foranlediger perfid lovgivning, som angiveligt skulle rammme børnerige udlændingefamilier, men som i høj grad også rammer os andre “etniske blege svinekøds-spisende” danskere i lige høj grad.

I forhold til alt det som måtte have reformpolitisk betydning for det danske samfund, må vi nu konstatere, at konstellationen af Pia Kjærsgaard’s Danske Folkeparlamentarikere er ganske uheldig i kombinationen med metaltrætte Venstre politikere, som desværre gennem en årrække, har var bleven fritaget for at tænke selvstændigt, fordi alt blev topstyret af den tidligere formand for Venstre og tidl. Statsminister.

De Konservative kan vi desværre ikke regne med, og har vi ikke kunnet regne med i snart mere end et årti, (eller mere) fordi dette parti er ledet af middelmådige og jævne, på det jævne politikere. Og til stadighed er profileret af politikere, som hellere vil smile til kameralinserne, end lede visionært og fremsynet.

Hvorfor Anders “den falde radikale” Samuelsen.
Derfor Flemming Rasmussen, Hørsholm, er der sgu snart blot et parti tilbage på den erklærede borgerlige side i dansk politik, som vi med et figensblads-håb kan tillade os at sætte vor lid til, og tilmed sætte vort kryds ved, til det næste valg til Parlamentet ved holmens kanal i hovedstaden.

Liberal Alliance fortjener chancen og tilliden, i mangel af bedre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
The Jamaican, Montego Bay - Jamaica | Skrevet: 8. jul 10 kl. 05:11

Synd for Helles mand, ja og jeg mener det. Er det første gang i Danmarkshistorien, at en dansker arbejdende og bosiddende i Schweiz ikke er klar over skattereglerne? eller skattemyndighederne ikke kender dem, næppe. Jeg betaler heller ikke skat til den danske stat af det jeg tjener, og det er jeg faktisk glad for, men jeg har også en masse afsavn, som der på den måde bliver kompenseret for. Men for mit vedkommende var der ingen problemer med skattevæsnet. Jeg fik ganske enkelt en skattefritagelse, for sådan var reglerne. Dog må jeg kun være i DK 89 dage om året imod andre regler med 180 dage. Men misundelsens nødder er svære at knække.
Jeg kan dog godt forstå at AFR’s søn søgte statsborgerskab i USA, efter det land faderen efterlod, da han gik til et nyt, forhåbentligt skattefrit job i NATO.

Upassende ? Klag over indlæg

 
The Jamaican, Montego Bay - Jamaica | Skrevet: 8. jul 10 kl. 05:42

Ja, hvad man så kan læse i pressen om misundelse og nedgøren af andre mennesker. På afstand, ser jeg TV-avisen på DR hver dag, læser danske aviser også for at følge med i hvad der sker hjemme, for med Dudus anholdselse her, sker der ikke så meget. Han bad jo også selv om at bliver eskorteret ud af landet hurtigst mulig, til retsforfølgelse i USA.
Men jeg hader pamperi, for jeg er opdraget til “gør din pligt og kræv din ret”, at jeg skal kendes på det jeg kan kan og ikke dem jeg kender. Men hos de borgelige findes der ikke pamperi, det kaldes derimod vennestjenester og det er jo i bund og grund det samme.
Nu begynder så “bette” Knud at ytre sig på fjæsbogen om storebrors “fjender” indenfor politk.
Ja, det kan være svært at være lillebror, hvis man ikke kan drage fordel af det, og så må man frem i skoene, gøre sig bemærket og sige Bøh.
Men her på øen kalder vi rigtige mænd for Mr., men tror godt man i DK kan bruge navnet “Miss Løkke’t”
om ovennævnte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
S. Gün, København V | Skrevet: 8. jul 10 kl. 17:32

I mens kan vi jo så alle sætte os ned og nyde Udviklingsminister Søren Pinds plasken rundt i den samme pøl af manglende moral, han skosede Thorning for at plaske rundt i.
Smukt..

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Jensen, Odense | Skrevet: 8. jul 10 kl. 20:39

Villy fik hjælp af en stå-op-komiker:

“Hvis du har 12 minutter, så har jeg en (ud-)løsning.”

Han fattede den ikke (bliver jo snart 60)! Og Helle tog ham alvorligt. Sådan kom “Fair Løsning” til verden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 9. jul 10 kl. 03:22

Den var så den blog….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Christiansen, Frederiksberg C | Skrevet: 11. jul 10 kl. 00:56

Det er da mærkeligt at så mange folk tror at hele nationens redning (og ikke mindst sikring af de menge rare pengeoverførsler fra de offentlige kasser - mod absolut intet at yde - udover det man skyller ud i lokummet) kan baseres på luftkastellet “Failure Solution”. Eneste konsekvens er at plimsolleren “M/S Danmark” vil tage yderligere vand ind på vej mod bunden af havet - kort sagt: det vil gå ad Helle Thorning til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 12. jul 10 kl. 01:22

Håndetering mediemæssig godt, elegant eller ej, jeg vil gerne gentage at Helle Thorning Schmidt og hendes slags, blot har tilføjet endnu en tung sten til den kiste, hvor hendes og Socialdemokraternes drømme om at opnå kontrol med Statsministeriet samt øvrige miniterier i Danmark, bliver parkeret i mørk glemsel.

Hun bliver aldrig statsminister i DK, tror mig.

Vent og se.

Valget til folketinget ligger langt ude i fremtiden, når det viser sig at Socialdemokraterne er deres egen værste fjende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgen Bruun, Brande | Skrevet: 12. jul 10 kl. 01:25

S. Gün, København, Søren Pind plasker aldeles ikke rundt i noget som helst.

Han udnytter blot arbejdskraften hensigtmæssigt.
Det er lovgivningen som er håbløs.

Håbløs lovgivning er der så’gu meget af i lille dannevang.

Men ellers spred du blot dine gener videre her i sommervarmen, en god anledning.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/