Profil

Lotte Hansen kaster et blik på de seneste kiks inden for medier og kommunikation. Set med samfundsbrillen og med udgangspunkt i skadens omfang for dem det går ud over.

Baggrund:
Lotte Hansen adm. dir. i HansenPR.
Uddannet cand.scient.pol. og journalist.

Lotte Hansen har mangeårig erfaring inden for kommunikation. Hun har været presserådgiver for tre ministre i By- og Boligministeriet og i Økonomi- og Erhvervsministeriet. Hun har været pressechef i Forbrugerrådet samt journalist og erhvervsredaktør.

Lotte Hansen har et indgående kendskab til livet på Christiansborg - et område, hun som politisk kommentator har fulgt tæt.

Hun optræder med jævne mellemrum i radio og tv - bl.a. har hun medvirket som fast panelgæst i "Jersild og Spin" på DR.

Andet:
"Og Spin"
Gyldendal nov. 2007

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Mediefuserne (arkiv)

Skrevet af Lotte Hansen

Dagens fuser: DF håber ikke de homoseksuelle kan lide at få tæsk

Dato: d. 21.07.10, 21:46
Af: Lotte Hansen
Emner:

I en e-mail skriver en journalist fra Dansk Folkepartis pressetjeneste, at hun har fået en henvendelse fra “journalisten med de løse håndled”. I mailen foreslår journalisten fra DF, at to folketingsmedlemmer fra DF eventuelt trækker sig fra deltagelsen i den homoseksuelle parade Copenhagen Pride. Hun tilføjer senere i mailen:…”og de ekstremistiske homoseksuelles fraktionsgrupper skal have nogle tærsk (Jeg håber de ikke kan lide den slags!).”
Journalisten kommer ved en fejl til at sende den til pressen. Er det en mediefuser: Ja. Er det sjovt? Næhh egentligt ikke. Hvis journalisten havde sendt den ud til journalister med vilje og ikke ved en fejl, så kunne ‘fortalelsen måske godt omfattes af straffelovens §§ 266 b. “Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race, hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.
Stk. 2. Ved straffens udmåling skal det betragtes som en særligt skærpende omstændighed, at forholdet har karakter af propagandavirksomhed.”
I denne sag er det nok det modsatte af propaganda, nemlig brandslukning DF har haft gang i. De har meget professionelt og dygtigt prøvet at får sagen til at stilne af inden den tog form. I morges udtalte DF pressechef inden han havde læst mailen, at han var vred, og få timer efter gav han medarbejderen en advarsel, og forsøgte at for at lukket sagen der.

Set med kommunikationsbriller gør DF alle de rigtige ting, de siger både undskyld og erklærer næsten de homoseksuelle deres kærlighed, og de ‘pakker sagen ind ‘ forstået på den måde, at de både tidsmæssigt og personmæssigt forsøger at reducere skadens omfang.

Noget sent op af formiddagen i dag fandt socialdemokraterne ud af, at de ville have formanden ind i sagen. Tjo.. lad os se om det lykkedes, i sager som denne, som kan blive til både en kort og en lang sag, da er timing altafgørende.

Mister DF vælgere på dette? Det kan jeg ikke se, de har mildt sagt ikke omfavnet de homoseksuelle tidligere, så de DF vælgere, der måtte være stødte over dagens mail, de er nok skræmt væk allerede.

Mest af alt fortæller denne sag ligesom facebookhistorierne fra Venstres pressetjeneste; at salontonen på partiernes pressekontorer, er lidt mere hård og kalkulerende end de folkevalgte bryder sig om at få frem.



Kommentarer
Jacob Eskesen, vejle | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:04

På de borgerliges pressetjenester - husk det kun er V og DF der taler sådan på kontorerne..magtens arrogance.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Kristiansen, Valby | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:12

Man må gerne sige at ekstremistiske muslimer skal udsættes for moderat fysisk pres, så hvorfor ikke ekstremistiske homoseksuelle ?.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Harry Hansen, 8723 | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:13

Nå ja, der var jo også en vis Akkari, der troede, han var mellem venner - og blev hysterisk overdrevet hængt ud af hele den tyrkiske musik i DK. Selvfølgelig mister DF ikke vælgere på den såkaldte sag - tværtimod, desværre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lis Pedersen, Århus | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:20

“de har mildt sagt ikke omfavnet de homoseksuelle tidligere”

Og hvad mener du så med det ?
Som bekendt har en lesbisk mavedanser tidligere været en central figur í partiet. Tag dog dine fordomme og hold dem for dig selv.

Men hvor er det godt vi har dig til at skrive blogindlæg. Med omhu vælger du agurker og skriver om dem i fuldt alvor.
Tænk engang; en finke røg af panden hos en ligegyldig kommunikationsmedarbejder - story of the month.

Hvis der var bare en lille smule seriøsitet og refleksion over dig, ville du i stedet for fokusere på mediernes behandling af en ikke-sag. Det hysteriske niveau den bringes op til, tophistorie i tv m.m. Hvad siger det om journalisterne, om de danske medier.
Men bevares, det var jo en DF’er , og så skal den have fuld galop.

Heller ikke S og RV desperate forsøg på at gøre en sag ud af ingenting, bliver det centrale. Har de ingen politik selv, siden den slags er deres sommer-sager ??

Men igen; hvorfor i alverden skulle noget parti miste nogen som helst stemmer pga en ikke-sag, som kun tåbelige danske journalister kan se noget interessant ved.

Vælgerne strømmer jo heller ikke væk fra SF bare fordi de igen igen lufter deres ubehagelige syn på jøder og israel.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Hansen, rødekro | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:20

Det er dog befriende, at der stadig er nogle, der kalder en spade for en spade. Al den der fimse-pæne-korrekte talen er dog i længden til at kaste op over!

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:40

Hvorfor en parade fordi man er homosexuel??. Folks sexuelle lyster kan de holde inden døre, forstår slet ikke de skal luftes. Masser af mennesker skuler til dem ,også muslimer, og dem må man jo helst ikke fornærme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
H. Knudsen, Ballerup | Skrevet: 21. jul 10 kl. 22:41

Det må vist være agurketid. Ordet “tæsk” anvendes i rigtig mange sammenhænge i overført betydning, og uden på nogen måde at acceptere opfordringer til vold så må det være soleklart for enhver, der læser HELE mailen - og ikke kun den isolerede sætning - at der menes verbale politiske tæsk, dvs. en hård offentlig debat. Så at gå i selvsving over det her, det er altså ude i tovene. Prøv bare at goggle “tæsk” sammen med f.eks. “Villy Søvndal”, “Helle Thorning” eller “Lene Espersen” og se hvor mange gange de har fået tæsk af både den ene og den anden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 21. jul 10 kl. 23:00

Man kan vel sige om den pågældende pressemedarbejder, at fortiden jo formentlig er formet på Journalisthøjskolen i Århus, samt måske flere andre steder, inden vedkommende ansættes i DF. Måske er værkstedshumoren blandt journalister bare særlig perfid, vel vidende at de fleste under alle omstændigheder får luet det værste fra i redaktionelle filtre, inden deres formuleringer når offentligheden.

…Og så er det vel egentlig rart nok, at det ikke lige var en dumsmart journalists interne forslag om effektiv sprøjtning mod Bjørneklo, dræbersnegle (slimede, ulækre, mangfoldige - og røde) og ‘Blut und Ehre’-ideologerne der smuttede videre til resten af pressekorpset?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Lyngby | Skrevet: 21. jul 10 kl. 23:15

Det er nok bare en fejl.
Jeg er så gammel at jeg for det meste hører forkert når der tales om “test i skolen” :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Nielsen, Frederiksberg C | Skrevet: 21. jul 10 kl. 23:25

Det er virkelig agurketid, når sådan en frisk bemærkning i en privat mail kan skabe den store ophidselse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Lembøl, Gørlev | Skrevet: 21. jul 10 kl. 23:56

Så slap også den kat ud af sækken. DF kan heller ikke lide homoseksuelle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
a rasmussen, 8300 | Skrevet: 21. jul 10 kl. 23:57

Lotte Hansen er mest kendt for at bedømme personers handlinger ud fra, hvordan de ordner en sag med spin. Tænk at have en så lang en uddannelse for så lidt, men der er jo nok penge i skidtet, det offentlige sætte ingen nedre grænse for, hvad de betaler for.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Jensen, 6100 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 00:23

Altså, nogle få tvetydige ord, som sikkert er revet ud af deres sammenhæng, og som er formuleret af een person ud af mange/titusinder, bliver til at hele DF har et bestemt synspunkt.

Det er måske at trække elastikken så langt, at sandhedsværdien er særdeles beskeden.

Har Lotte tidligere været journalist i DR?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kurt Dejgaard, Montreal | Skrevet: 22. jul 10 kl. 00:26

Hvorfor skull eet ortodokst præstestyre være så forskelligt fra et andet?

Vogternes råd er Vogternes råd. Præstestyre er præstestyre. Om det er med iranere eller danskere der udøver det, kan komme ud på eet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 00:29

Høh.

Det er ikke uheldigt at den der mail slap ud. Nej. Den er mere end heldigt! DF kan skrive og fabulere hvad pokker de vil i pressemeddelelser og partiprogrammer.

Sandheden ser jo ud til at være, at de bag lukkede døre snakker andre ting. Louise Frevert har skrevet om dette homohad i en bog hun har skrevet.

Udadtil vil man fremstå som pæn, men bag lukkede døre så ser det anderledes ud.

DF vil ikke kæmpe homoernes sag. Det har de aldrig gjort. Jeg kan finde mange citater fra både Pia og andre der viser dette.

DF vil hi-jacke priden for at promovere sig selv. Det er ikke ukendt, at paraden går gennem Nørrebro. Hvad de håber på er, at der kommer ballade ud af det. En der kaster sten, og så er Nørrebro en farlig islamistisk no-go zone.

Næh. DF skal holde sig langt væk. De skal ikke have lov til at parasitere på priden for at køre deres egen antimuslimske agenda.

Ud, væk bort. Kør jeres egen parade i stedet for at udnytte andres manifestationer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 00:31

Kan også konstatere, at flere ikke har læst mailen i sin fulde længde.

Og hør nu her: Den her sag er meget svær at bortforklare!!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jules Le Man, Strøby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 00:49

“Mister DF vælgere på dette? Det kan jeg ikke se, de har mildt sagt ikke omfavnet de homoseksuelle tidligere…”

Lotte Hansen er som sædvanlig fuld af vrøvl. DF har i ti år gjort alt, hvad de kunne for at lefle for bøsserne. Nu er det hele tabt på gulvet med ét slag.

Er det virkelig rigtigt, at Lotte Hansen har “mangeårig erfaring inden for kommunikation.”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Larsen, 3520 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 01:02

Endnu et eksempel på hvordan kampagnejournalister styrer en efterhånden ringere og ringere presse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 01:08

Jules Le Man:

Jeg vil gerne se eksempler på DF´s homo-leflen de sidste 10 år.

Kom nu med det!

Jeg kan finde utallige eksempler på det modsatte!

Erkend det nu for helvede. DF sidder med en tabersag.

Og i mine øjne handler det ikke om at miste stemmer. Men at flere bliver overbevist om at aldrig nogensindee overhovedet sætte sit kryds ved DF.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 01:09

man skal være mere end naiv, hvis man tror, at det kun er en journalist fra DF og Gordon Brown, som taler nedsættende om andre bag lukkede døre!

i cykelløb vinder den der har den bedste læge, i politik vinder den der har den bedste spindoktor!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 01:19

@Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 01:08

Jules Le Man:

“………Men at flere bliver overbevist om at aldrig nogensindee overhovedet sætte sit kryds ved DF.”
——-
du kan nå at reddes Dr. Salo! der er håb forude.

http://jp.dk/udland/europa/article2130619.ece

Upassende ? Klag over indlæg

 
Musse Morrild, Bagsværd | Skrevet: 22. jul 10 kl. 02:22

Dette er en umanerlig vigtig sag. Den kan ikke blive omtalt for meget. Måske kunne man lave en debataften om det på DR? Hørte en repræsentant sige på TV, at denne mail havde banket dem tilbage til 70erne. Det fortæller, hvor stor omend sårbar sagen er. Flot at Lotte fokuserer på det. Jeg glæder mig til at blive holdt løbende orienteret om sagens udvikling. Er det noget Lotte vil påtage sig og kan jeg få et RSS feed et par gange om dagen? Hvad med et nyhedsbrev? Kan vi få portostøtte til det, hvis det udkommer hver dag? Mener i hvertfald, at der skal gøres noget, så denne for nationen så skelsættende sag ikke glemmes!

Glæder mig til pride! Emancipationen er fuldendt, når man kan nedbryde alle intimitetsbarierer og få frit udsyn til røv, pik og patter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P. Aagaard, Frederiksberg | Skrevet: 22. jul 10 kl. 05:26

Mens DF’ledelsen havde travlt med at bortforklare dette læk, gik Jesper Langballe til B.T. og kaldte homoseksuelle frastødende.

Ingen homoseksuel er længere i tvivl om, at DF er anti-homo. Har de været det, forsvandt tvivlen i hvert fald i går. DF’ere har ved adskillige lejligheder omtalt homoseksuelle i samme nedsættende vendinger som de bruger mod udlændinge. Man behøver blot at tænke på Søren Krarups ord om, at vi er handicappede. Protesterer man det mindste mod den sprogbrug, er man “ekstremist”.

Sig ikke, at mange af jer ikke har en homoseksuel person i jeres familie. Sig ikke, at I kan bakke op om DF’s attitude og samtidig se det pågældende familiemedlem i øjnene. Sig ikke, at I ikke kan se parallellen til måde homoseksuelle omtaltes i tredivernes Tyskland - for den er der. Og den bliver tydeligere hos DF år for år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 05:27

DF er og bliver aldrig nogensinde stuerent.

Nu har DF haft 10 år ved magten. Men stuerene?

Det bliver DF sgu ALDRIG!

Hvis man har haft hele 10 år til at bevise det modsatte, så skriger det til himlen at man endnu ikke er blevet stuerent.

DF ryger ud på et sidespor ved næste valg.

Og jeg glæder mig som om det var juleaften!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karl Lassen, Slangerup | Skrevet: 22. jul 10 kl. 05:55

Muslimer, negre, homosexuelle, lebbere, socialister; alle føler de sig forfulgte. Man kan næsten ikke skrive eller sige noget uden at de skriger racisme. Når nu jeg direkte føler megen ubehag ved de homosexuelle, hvorfor må jeg så ikke sige det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hansen, København | Skrevet: 22. jul 10 kl. 06:18

@Lis Pedersen:

Jeg er ret nysgerrig efter at få at vide hvilket “ubehageligt syn på jøder” det er som SF “igen igen lufter”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Vejmand, New York | Skrevet: 22. jul 10 kl. 06:21

Dette er ikke andet end en furore i et bøssebadehus.

Gab….

Mere interessant er, hvilke idioter man ansætter i presseafdelingerne i Folketinget. Først var der hende, der ikke kunne finde ud af at bruge Facebook, nu hende her, der ikke engang kan sende en mail.

Det er sgu DET der er det pinlige i sagen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hansen, København | Skrevet: 22. jul 10 kl. 06:30

@J. Hansen, Rødekro

“Al den der fimse-pæne-korrekte talen er dog i længden til at kaste op over!”

Enig - hvis jeg skulle udtrykke mig pænt, ville jeg jo slet ikke på nogen meningsfuld måde kunne udtrykke min forargelse over at folk fra Nordslesvig skal blande sig i en debat der drejer sig om danske forhold. Måtte den dag snart komme hvor vi får rullet skandalen fra 1920 tilbage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Susanne Larsen, 2400 København NV | Skrevet: 22. jul 10 kl. 07:12

Nu er jeg da blevet MEGET nysgerrig for at vide, hvordan alle vi borgere bliver omtalt indenfor regeringen og selvfølgelig DF. Det er godt nok ikke “venlige ” ord som borgerne bliver kaldt, men hvad kan man ellers forvente af den regering og DF -arrogance - magtliderlighed osv. Og dem betaler vi kassen at have siddenden til at rakke borgerne ned.
Hvor herre bevares.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup J | Skrevet: 22. jul 10 kl. 07:17

@ P. Aagaard

Karl Lassen har ganske ret. Det er direkte ubehageligt at overvære homoer snave og overgramse hinanden. Det er unaturligt i højeste potens og med deres parade viser homoerne at de tager særdeles lidt hensyn til andre menneskers følelser og udviser særdeles ringe respekt for disse.

Vi normale skal - og bør - tolerere homoernes unaturlighed. De burde kvittere ved at tage udstrakte hensyn til os.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Haandbæk, københavn | Skrevet: 22. jul 10 kl. 07:24

K.Nielsen Skriver: Hvorfor en parade fordi man er homosexuel??. Folks sexuelle lyster kan de holde inden døre, forstår slet ikke de skal luftes.

For det første behøver majoriteten ikke parader eller større oplysningskampagner omkring heteroseksualieten. Den er åbenlys og ikke skjult for nogen, men stilles til skue dagligt igennem side 9 piger, på gader og stræder i forhold til kys dreng/pige imellem o.s.v

majoriteten af de mænd der er til mænd og piger der er til piger incl skabsbøsser og biseksuelle, skjuler faktisk deres seksualitet af hensyn til deres omgivelser/ børn m.m

En gang om året ser man så lidt flere regnbueflag i bybilledet og en parade der maks tager 1/2 time at passere, og så får du K. Nielsen “ondt i stjernen”, over at homo´erne har deres fest og parade, og sidder og bander et eller sted i 8700 jylland langt væk fra hvor paraden foregår, og som af de fleste opfattes som et festligt indslag i bybilledet.

Du er en skændsel for den majoritet du tilhører, igennem dit indlæg udstiller du en snævertsynethed, der virkelig ikke er en majoritet værdig. Gudskelov er du en minoritet i majoriteten, der efterhånden i 2010 skulle have udviklet en rummelighed og en øget forståelse ikke bare for homoer men for alle de kulturer i samfundet der skaber alsidighed, og som ikke gør skade på sig selv eller andre.

Find nogle større sko du kan passe.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Haandbæk, københavn | Skrevet: 22. jul 10 kl. 08:01

Endnu en jyde fra Slangerup kommer med flg kommentar:Karl Lassen har ganske ret. Det er direkte ubehageligt at overvære homoer snave og overgramse hinanden. Det er unaturligt i højeste potens og med deres parade viser homoerne at de tager særdeles lidt hensyn til andre menneskers følelser og udviser særdeles ringe respekt for disse.

Vi normale skal - og bør - tolerere homoernes unaturlighed. De burde kvittere ved at tage udstrakte hensyn til os.

Helt utroligt at man i Slangerup, kan sidde og have problemer med at friske fyre gramser lidt på hinanden i hovedstaden. Herreste gud hvilket unaturligt menneskesyn der ligger til grund for at man kan føle sig frastødt af to fyre der viser hinanden lidt kærlig omsorg. Når man tænker på hvor mange mænd der slås og skyder hinanden, burde det da for ethvert normalt individ, være en lettelse at se to fyre være glade for hinanden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Hansen, rødekro | Skrevet: 22. jul 10 kl. 08:11

@ Per Hansen kl. 6.30. Må jeg venligst oplyse dig om, at Lotte Hansen er nordschleswiger (vi kalder os nu selv for sønderjyder)fra Sønderborg, så uden hende, ville der ikke være denne her blogpost om “danske forhold”, hvor du kunne lægge dit indlæg.
Se, DET vidste du ikke!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hansen, København | Skrevet: 22. jul 10 kl. 08:39

@J. Hansen: Det tager jeg dit ord for og erkender nederlaget. Det ændrer dog ikke min holdning til det slesvigske spørgsmål.

Upassende ? Klag over indlæg

 
p hansen, 6000 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 09:11

Det er dog utroligt at nogen kan hidse sig op over dette, vi lever jo i et land hvor vi gør ganske meget for at gøre det unormale normalt, og tvinger alle os såkaldt normale, til at være vidner til at sexuelle minoriteter skal udstille deres lyster. Jeg er da så inderlig lige glad med andres religiøse, politiske, sexuelle eller anden observans, men bryder mig absolut ikke om at folk går på gaden og promoverer dette, det er fint nok at demonstrere uenighed i samfundet, men fri os for dette.
Tonen blandt kolleger i pressen, politiske partier og alle andre steder er nok ikke altid lige stueren, men grundlæggende en privatsag, og at gøre DF. til skurk i denne sag pga. en dum fejl er for langt ude, fluerne på væggene i de forskellige partier hører nok et og andet, som de alle meget nødigt ville have udsendt, her skal alt jo være så udvandet og politisk korrekt, at der snart ikke nogen der tør have en mening, uden den først er cesureret, den skulle jo nødig kunne støde nogen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Larsen, Holbæk | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:20

Med denne mail ved vi hvor vi har DF. Andet er der ikke i det!
Jeg kan ikke forstå hvorfor de homoseksuelle skal have en parade, hvad skulle det gøre godt for?
Og skal alle onanister og fodslikkere også have deres egen parade?
Hvor ender det. Det er et skråplan og jeg mener ikke at der burde afholdes parader betinget af folks seksualitet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C P, Kongens Lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:31

Det er helt vil dt så mange jyder der væmmes ved homoer! Mest af alt fordi de simpelthen er uvidende om hvad det vil sige at være homo. De ser kun hvad der sker i tv, den ene gang årligt, hvor bøsser i nederdel render rundt og kysser hinanden. Forfærdeligt! Så hellere side og blive foraget med en øl i den ene hånd og den anden i skridtet, mens man sapper over til fodbold, for der er ihvervtfald ingen bøsser!?

Upassende ? Klag over indlæg

 
h munk, københavn | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:45

Selvom DF (nogle af dem) tager afstand fra indholdet i mailen, så er de i bund og grund homofobiske. Det viser sig i deres politik på området. Men deres vælgere svigter dem ikke - det er jo dens slags udtalelser (under lavmålet) de sætter pris på, og som DF er så dygtige til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 22. jul 10 kl. 11:02

@ C P,

“Det er helt vil dt så mange jyder der væmmes ved homoer! ”

Det er fordi, der ikke er homoer i Jylland.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Bern, Aarhus | Skrevet: 22. jul 10 kl. 11:03

“C P, Kongens Lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:31

Det er helt vil dt så mange jyder der væmmes ved homoer!”

Hov, hvem taler om fordomme her? Kan være du lige skal holde dine generaliseringer lidt i ro.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Hansen, rødekro | Skrevet: 22. jul 10 kl. 11:07

Jeg skal lige love for, at der luftes fobier overfor danskere, der ikke er duperede, beundrende eller sværmeriske overfor bøsser, men bare er ligeglade eller irriterede over mange bøssers evindelige krav om særbehandling og opmærksomhed.
Jo, mange bøsser fortjener verbale tæsk for denne evindelige trængen sig frem i opmærksomhedskøen med råbene “se mig, se mig, se mig, jeg er noget helt sææææærligt!” Nej I er sku ikke noget sæææærligt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
asger pedersen, 2870 | Skrevet: 22. jul 10 kl. 11:41

Per Hansen,
Vedrørende hvad det er for et syn SF har på jøder….

Anne Grete Holmsgaard, folketingsmand for SF har skrevet følgende om jøde spørgsmålet:
”Jødernes binding til Israel er i realiteten en binding til bestemte klassekræfter. Israels konsekvente pro-imperialistiske alliancer binder ikke bare jøderne i Israel, men også jøderne til imperialismen i enhver international konflikt…” En jøde kan altså bilde sig selv ind, at han tilhører venstrefløjen, kritisere Israel sønder og sammen, tage afstand fra amerikansk politik, men fordi han er jøde, på grund af hans etnniske baggrund, er han en del af imperialismen. Han tilhører ”i realiteten” klassefjenden i enhver konflikt..”

I debatten om dagens kronik har Hugo Peitersen bidraget med neden stående:

Hugo Pieterse, Odense | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:27
(1 af 3) Cherif El-Ayouti: ‘Ideen om at betragte en bestemt religions udøvere som en speciel menneskerace er en absolut nazistisk ide, som jeg aldrig vil acceptere.’ Jeg antager at Cherif El-Ayouti hentyder til nazisternes påståede opfattelse af Jøderne som en ‘race’. Det er dog ikke sandheden at det var nazisterne som i mente at Jøderne udgør en race; det er en ide som faktisk stammer fra Jøderne selv. Slægtskab gennem den kvindelige linje er altafgørende for hvem der betragtes som Jøde.
Upassende? Klag over indlæg

Hugo Pieterse, Odense | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:27
(2 af 3) Selv Hitler troede ikke på en jødisk ‘race’, i hvert faldt, skrev han følgende: “Vores racemæssige stolthed er ikke aggressiv, undtaget hvad angår den jødiske race. Vi bruger termen ‘den jødiske race’, fordi det er bekvemt, for i virkeligheden, og fra et genetisk synspunkt, er der ikke noget som ‘den jødiske race’. Der findes dog et samfund i forbindelse hvormed denne term kan anvendes, og dettes eksistens indrømmes af Jøderne selv. Det er den spirituelt set homogene gruppe,
Upassende? Klag over indlæg

Hugo Pieterse, Odense | Skrevet: 22. jul 10 kl. 10:27
(3 af 3) hvis medlemskab alle Jøder i verden bevidst bekender sig til, uanset i hvilket land de bor, og hvad de beskæftiger sig med, og det er denne gruppe menneskelige væsener som vi benævner som ‘den jødiske race’. Den jødiske race er først og fremmest en abstrakt mental ide. En ‘mental race’ er noget som er mere solidt og varigt end blot en race.” Adolf Hitler i Mein Kampf. Med forbeholdt for min oversættelse via en engelsk version af Mein Kampf. Lidt off topic. Håber det fremmer forståelsen.
Upassende? Klag over indlæg

såee eem….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hansen, København | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:00

@Asger Pedersen:

For det første tror jeg Holmsgård var VS’er mens hun skrev dette. For det andet er din fortolkning af det løsrevne (og i øvrigt ganske nøgterne) citat noget langt ude.

Jeg aner ikke hvem Hugo Peitersen(/Pieterse?) er, men tvivler på at han taler på vegne af SF. Dertil ved jeg ikke hvad du prøver at illustrere med citaterne. De er velkendte uddrag af en ældgammel debat om hvorvidt jøder er bundet sammen af at være en race, et folk, en nation, en kultur eller en religion. Uanset hvilket standpunkt man indtager, er der altid nogen der vil mene at man er galt på den eller nedsættende.

Det er selvfølgelig også i orden at være på vagt, for racisme og chauvinsime skal man naturligvis slå hårdt ned på - på samme måde som homofobi. Men det burde ikke være sådan at man ikke kan bruge ordet “jøde” uden at blive udråbt som antisemit.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JAN AAGE JEPPESEN, Almunecar | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:07

I USA er det store mediehit for tiden et mislykket spin om stort racisme mod hvide, hvilket øjeblikkelig førte til, at en kvindelig afro-medarbejder blev fyret på gråt papir af landbrugsministeren angiveligt efter ordre fra det Hvide Hus. For så to dage senere at modtage en undskyldning og blive tilbudt nyt job af selvsamme minister, da den rette sammenhæng endelig langt om længe efter vilde hyl i pressen var trængt ind i hovedet på ham.

I USA har de en landbrugsminister med jord i hovedet og her i andedammen forsøger venstreoppositionen at give DF nogle rigtige bøllebank fordi partiets spindoktorer ikke er stuerene over for homoseksuelle.

Med straffelovens racismeparagraf i fuldt citat forsøger spin-Lotte så at spinde videre på den grasserende homofobi i DF. Det er en skrækkelig historie og ganske vist; nok til at fylde en hel hønsegård midt i en global argurketid.

Gu’ er de da homofobe i DF. Hvad fanden havde man ellers forventet med to sorte præster i partiledelsen og kernevælgere der er gamle nok til at mene det samme som den famøse læserbrevskrivende kristne kvinde, der for en snes år siden på et hængende hår blev frikendt for racisme, for en række negative udtalelser om homofile, bl.a. at “homosex er den ækleste form for hor”.

En sådan negativ opfattelse af homofili, der har støtte i en tusindårig kristen tradition, skal man selvfølgelig have lov til at lufte offentligt uden at hønsene klukker og hanen galer.

En homofil betroede mig engang, at for ham var heterosex den mest ækle form for sex, and so what, som de siger på den anden side af dammen. Engang da han var i løftet stemning og på fortorvet observerede et ungt par i intim omfavnelse med udveksling af våde smaskekys råbte han efter dem: “Sådan nogle heteroseksuelle svin!”

Problemet herhjemme er, at vi sætter alt for snævre grænser for ytringsfriheden, ligger og lurer på hinanden og den lille uskyldige strukturelle racisme, på muligheden for at kræve offerstatus og det hele ender i en gang grasserende spin og modspin. Til ingen verdens nytte, andet end som underholdning for idioter.

Vi har helt glemt George Orwells ord om, at hvis frihed overhovedet betyder noget, så er det friheden til at fortælle folk det, de ikke vil høre.

Det er nok derfor vi har så lidt frihed og så meget spin.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rasmus Nielsen, 7700 Thisted | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:08

Ja noget krigerisk tone fra DF.

Men ærlig talt krigerisk tone er alle steder,
Hvorfor anvender Homoseksuelle det krigeriske, jagtprægede, drabsorinterede udtryk om sig selv BØSSER.

Lad os nu komme ud at nyde sommeren!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Skov, Århus | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:25

Ja, der falder finker af panden indimellem, men det gør der vist osse i Lotte Hansens analyse, som til vished grænsende tydelighed viser Politiken-segmentets selvgratulerende hang til forgiftning af debatniveauet gennem dæmonisering/nazificering af DF. Dog kan Hansen formentlig tænke selv, mens seminaristerne blandt Politiken-abonnenterne får ordre på, hvad de skal mene. Well, forskellen mellem DF og Socialkammeraterne er dog, at Gucci-Helle og den konstant vrede vendelbo, Mette Frederiksen med deres klunteri omkring børnenes privatskoler, så at sige ‘udlever’ finkerne i praksis.
Imidlertid kan der godt være en diskrepans i den måde som en pensionist (dem er der osse nogle af i DF) opfatter en på en lastvogn eksplicit, til det onanistisk grænsende, numsevrikkende mandsperson, udklædt som en diva fra karnevallet i Rio og som, hvis ikke svingende med sin rigtige, så subsidiært en i gummi, udført pik i kæmpestørrelse. Det synes de fleste er skidesjovt. De store farer for Gay Pride er dog ikke DF - som sædvanlig - chikane, vold og stenkast fra unge utilpassede muslimer. Husk, de lever udenfor det almindelige samfund, de hader omgivelserne, er måske kriminelle, plus, at Koranen foreskriver dødsstraf for homoseksualitet. Bedste frk. Lotte. Gå nu ud i sommeren og bestil en ny latte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Christensen, Holstebro | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:25

Pluk fra Dansk folkepartis Ligestillingspolitik fra 2007:
“Dansk Folkeparti er dog opmærksom på, at homoseksuelle i de sidste årtier er kommet under pres fra intolerante islamiske grupper i samfundet. Den udvikling skal bekæmpes, blandt andet gennem registrering af såkaldte hate crimes og oplysning i uddannelsessystemet.”
De har så bare glemt at briefe deres spindoktorer om at intolerancen mod homoseksuelle skal bekæmpes.
Så de må de se at få gang i. DF er åbenbart ikke bedre end “intolerante islamiske grupper i samfundet” - shame on them. Eller måske har DF det hele i munden!

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:37

Hvorfor i alverden er der DF’ere her på bloggen, som indædt forsvarer den idiotiske mail, når DF-toppen allerede har beklaget den dybt?????

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Mortensen, Århus | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:53

C P, Kongens Lyngby: Hvor i alverden har du den afsindige opfattelse fra, at det er “helt vildt”, så mange jyder, der væmmes ved homoer?? Sjældent har jeg hørt noget så tåbeligt. Det siger mere om dine fordomme mod jyder end om noget som helst andet.
Skal man endelig generalisere omkring homofobi og væmmelse ved homoseksuelle, bør man se på køn og alder. Intolerancen over for homoseksuelle trives tilsyneladende bedst hos mænd af den ældre generation, hvilket i bund og grund ikke er så underligt endda. De er opvokset i en tid, hvor homoseksualitet endnu var skamfuldt og “forkert” og har ikke formået at revidere på denne opfattelse i deres voksenliv. I øvrigt tankevækkende, at de deler indstilling med de muslimer, som de i enhver anden sammenhæng tager voldsomt afstand fra.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Mortensen, Århus | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:55

Niels Hansen: Fordi de “i smug” håber, at beklagelserne udelukkende er spin og spil for galleriet. En tanke, vi andre naturligvis på ingen måde deler…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:57

Hele debatten om homoseksualitet i DF-regi er løbet fuldkommen af sporet for ganske længe siden. Det som nogle DF’er hævdede var, at man med nogen rimelighed kunne reservere begrebet ‘homoseksuel’ til mennesker, der vitterligt aldrig havde gjort sig forestillinger om at skulle have børn.

Resten kunne man kalde det de var, nemlig biseksuelle i en eller anden udstrækning, i erkendelsen af, at krop og psyke jo sådan set hænger sammen i enhver erotisk udfoldelse.

De biseksuelle behøvede strengt taget ikke statens hjælp til barne-erhvervelser, da de sådan set udmærket vidste hvordan de selv skulle skaffe sig børn. Så måtte de lige overvinde den lille hurdle der går ud på at skaffe sig en partner til at virkeliggøre deres forehavende om at ville være forældre.

De homoseksuelle hverken har, eller har nogensinde haft sådanne overvejelser eller problemer. De er jo mentalt så fuldkomment homoseksuelle, så en sådan selvmodsigende forestilling aldrig ville, endsige kunne opstå.

Det var således hele tiden begreberne der blev forsøgt renholdt - og aldrig samfundet der blev forsøgt renholdt for homoseksuelle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Mortensen, DK | Skrevet: 22. jul 10 kl. 13:35

Nu er det jo de ekstremistiske homoseksuelle der er problemet! Fint nok - at Lotte vender emnet på en Blog!

Ekstremister må vel godt få lidt “afretning” !!!!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Eli Sandlykke, Vejle | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:16

Morsomt at se enkelte DF stå i blødt ler i diverse indlæg—- - Det er ganske enkelt, uanset om det er en presse medarbejder fra S, V,K eller som her DF. - Så er dette en fejl der koster fem kolde i røven. Der er fejl man ikke fortager sig når man bestrider et ansvar i en pressetjeneste - sådan er det - Så ind med en stillings annonce til ny medarbejder til Dansk Folkepartis pressetjeneste - så er den slut…det sker alle steder i den private sektor så hvorfor ikke her

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:17

@Erik Mortensen, DK

“Ekstremister må vel godt få lidt “afretning” !!!!!! ”

I bliver sgu ved!

DF-toppen gør alt for at dysse sagen ned, og så går DF-sympatisørerne gudhjælpemig og forsøger at holde gryden i kog.

Good grief!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vic Advani Friman, Helsingborg | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:46

Jeg er homoseksuell og jeg føler mig ikke krænket. Jeg mener ikke, at hun angriber alle homoseksuelle med sine kommentarer!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:47

J. Hansen:

“…bøssers evindelige krav om særbehandling…”

Hvordan kan lige rettigheder nogensinde blive til særbehandling?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:50

I øvrigt er det omsonst med hvad DF fabulerer i pressemeddelelser og partiprogrammer.

Et er hvad man siger. Det der tæller er hvad man mener og gør.

DF prøver udadtil se pæne ud. Men bag lukkede døre og i isolerede mailsystemer er virkeligheden en helt anden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Annette Andersen, ringsted | Skrevet: 22. jul 10 kl. 14:51

Grunden til at df’erne forsvarer deres ulækre DF-medarbejder, er at DF som altid taler med to tunger. De er faktisk ligeså ekstreme som de ekstreme muslimere de altid kritiserer.
Men nu er df’erne ked af at JP kritisere dem. JP er ellers en slags talerør for DF og ikke mindst regering. Men den her blog må siges at være stuerent, end andre steder. Gå bare over til EB nationen. Det flyder med df’ere der sidder bag deres pc’er og bekræfter hinanden, og har et stærkere sprogbrug end folk herinde.

Men husk en df’er vil altid være en df’er!

Men sjovt hører vi ikke noget fra deres stuerene mor Pia. Uhha hun er jo så stueren.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Haandbæk, københavn | Skrevet: 22. jul 10 kl. 16:03

Endnu en homofobisk jyde er på banen, langt væk fra temaet og festen. Her udtrykkes fra begivenhedernes centrum, den spændene og kosmopolitiske by “RØDEKRO” følgende, og som viser et enestående eksempel på uvidenhed om sin samtid:

Jeg skal lige love for, at der luftes fobier overfor danskere, der ikke er duperede, beundrende eller sværmeriske overfor bøsser, men bare er ligeglade eller irriterede over mange bøssers evindelige krav om særbehandling og opmærksomhed.
Jo, mange bøsser fortjener verbale tæsk for denne evindelige trængen sig frem i opmærksomhedskøen med råbene “se mig, se mig, se mig, jeg er noget helt sææææærligt!” Nej I er sku ikke noget sæææærligt!

J. Hansen alle mennesker er noget særligt, selv du J. Hansen er noget særligt for en eller anden på hjemstavnen. I den tid vi lever i er det ikke bare homer der vil have opmærksomhed, men en masse mennesker i realityshows, x- factor og lign vil gøre sig opmærksomme. Nogle gør det på den billige og hurtige måde. eksempelvis side 9 piger og føromtalte eksempler, andre gør det mere gennemtænkt og raffineret. Nogle gør det igennem humor, andre bruger deres intelligens. Som i resten af samfundet adskiller homoer sig ikke som gruppe udfra de kriterier som mennesker i deres samtid søger opmærksomhed på. Har du tænkt på, at du måske er for lidt?

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Hansen, rødekro | Skrevet: 22. jul 10 kl. 16:46

“Carsten Haandbæk, du er ikke noget særligt, måske lige for din mor, din nabo, socialarbejderen og kiosken, hvor du henter dine bajere, men ikke for andre! Dine “skønne” amatørreligiøse men alligevel nedladende udtalelser om, at ethvert menneske er noget særligt, vidner om, at du er en person, der ikke tåler modsigelse. Jeg er dog glad for, at du erkender, at mange bøsser, gentager MANGE bøsser, er opmærksomhedskrævende. “homofob” er sådan et ord, tabere benytter, når argumenterne er fraværende, det burde du vide!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 22. jul 10 kl. 17:39

…Rettelse: Der skulle naturligvis i e-mailen ha’ stået at ‘…[de] skulle ha’ en røvfuld…’ Og så havde alt jo været i skønneste orden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
A.M Sørensen, Horsens | Skrevet: 22. jul 10 kl. 18:15

Medieskabt agurkesalat

Nu er homofile mennesker ikke nogen der bliver krænkede i tide og utide……

..og når de nu ikke vil det så må medierne jo træde til og forargelsen kender ingen grænser.

Og hvad er det der sker..også i dette blogindlæg?

Indenrigspolitisk fnidder hvor man kan lufte sine indre svinhunde over dem man ikke bryder sig om politisk.

De samme der sidder med deres sure opstød her kunne få de samme når indvandrere angriber Pride…men nej så er man blind og døv….

i guder i er nogen pjokrøve!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karen Jensen, Avedøre | Skrevet: 22. jul 10 kl. 18:17

Nu er der jo ingen journalister, der nævner at ordet tærsk er nævnt i forbindelse med en mediekampagne, altså verbale eller skriftlige tærsk. Men derfor er det nu alligevel skræmmende. Især fordi mailen viser at det er en person med betydelig magt i DF, der udtaler sig. Godt at se, hvad DF egentlig står for.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Jensen, Odense | Skrevet: 22. jul 10 kl. 18:25

Helle Thorning-SSchmidt, hendes mand og deres skatterevisor må sidde og klappe i hænderne af glæde over, at opmærksomheden i dag er fjernet fra deres skattetænkning og skatteunddragelse.

Nu slipper de for at få flere tæsk i pressen for en stund.

Det er jo utroligt vigtigt for befolkningen at vide hvilke pressemedarbejdere (med journalisthøjskole-uddannelse), der arbejder på Christiansborg.

Måske de sender lidt af “overskuddet” til bøsser og lesbiske? Det er jo også en sag, som optager os allesammen her i sommervarmen.

Men hvem skal nu betale? Kan det klares på 12 minutter?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Haandbæk, københavn | Skrevet: 22. jul 10 kl. 19:00

Til J. Hansen, rødekro. Jeg påstår ikke at mange homoer er MEGET opmærksomhedskrævende. Jeg mener at det at søge opmærksomhed er et behov som alle mennesker har. Ja der ligger en homofobisk vinkel på dine udtalelser. Nej jeg henter ikke mine bajere i kiosken LOL. I modsætning til befolkningen i udkantsdanmark, blander vi os ikke så meget i hvad naboen foretager sig. Har sgu selv et liv, og naboen er blot en person der bor i samme ejendom. Hav det godt ;-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Marianne Mandoe, Løgumkloster | Skrevet: 22. jul 10 kl. 19:24

Det bedste af det hele er at DF faktisk ikke har taget afstand fra mailen.
De har beklaget ORDVALGET, men ikke indholdet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Hansen, Århus | Skrevet: 22. jul 10 kl. 20:07

Der er godt nok mange homo´er herinde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 20:19

Mon ikke denne historie også drejer sig om at begge parter gerne vil markere en vis afstand til hinanden?

For overfor muslimerne er man jo nærmest allierede fordi DF bekæmper muslimsk indflydelse her i landet, og det er netop blandt muslimer at lysten til at give bøsser korporlige tæsk manifesterer sig tydeligst.
Og her skal man jo ikke glemme at DF med Bondam har givet muslimerne i København en bøsse som integrationsborgmester!

Så for bøsser som gerne vil forbindes med noget venstreorienteret “progressivt” skræmmer det at få DF for tæt på - og ligeledes er stemningen i DFs bagland nok at selvfølgelig skal man acceptere bøsser og lesbiske, men man behøver ikke ligefrem at omfavne dem.

Derfor er begge parter måske i virkeligheden godt tilfreds med at man nu er kommet til at markere en smule afstand.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Laursen, Fårevejle | Skrevet: 22. jul 10 kl. 21:49

Da det åbenbart er svært for journalister og TV at finde noget at ramme DF-ere på, ja så må de jo gå ned i mini-mails og andet for at finde en enkel mening el. handling der er åh-så-slem! Jesus, hvor er det lavmålet. Vi får den ene ekstreme sag efter den anden fra pamperne i specielt Socialdemokratiet og SF - men også V og K er egoistiske pampere. Kan man anklage DF-medlemmer for det? Nej, og hvor synes pressen dog det er trist. Så må man angribe Messerscmhidt i Grøften for nothing eller nu denne tåbelige mail - som intet er. Skam jer i kultur-radikale pressefolk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Laursen, Fårevejle | Skrevet: 22. jul 10 kl. 21:58

Som flere iøvrigt rigtigt skriver; DF har hjulpet bøsse-bondam til magten (hvad jeg synes er ringe af dem) - de er imod at muslimer kaster sten mod bøsseparaderne - faktisk har de intet imod bøsser og lesbiske - har selv haft et folketingsmedlem (måske flere)? What is the problem=?

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen olsen, 2300 | Skrevet: 23. jul 10 kl. 00:30

niels hansen, lyngby | Skrevet: 22. jul 10 kl. 12:37

Hvorfor i alverden er der DF’ere her på bloggen, som indædt forsvarer den idiotiske mail, når DF-toppen allerede har beklaget den dybt?????

Marianne Mandoe, Løgumkloster | Skrevet: 22. jul 10 kl. 19:24

Det bedste af det hele er at DF faktisk ikke har taget afstand fra mailen.
De har beklaget ORDVALGET, men ikke indholdet.
—–
er det svar nok Dr. Hansen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 23. jul 10 kl. 10:52

@jørgen olsen, 2300

Det vigtigste er at de undskylder den idiotiske mail.

http://nyhederne.tv2.dk/article/32347739/?forside

Upassende ? Klag over indlæg

 
Herdis N Thomsen, Bryrup | Skrevet: 23. jul 10 kl. 11:21

Årh - de sarte sjæle! Se dagens tegning i JP af Rasmus Sand Høyer - og få et godt gratis grin…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 23. jul 10 kl. 12:00

Der findes dumme svin i alle grupperinger; også blandt homoseksuelle. Det er en banalitet. Jeg ville ikke f.eks. få våde øjne, hvis nogle af de unge mænd, som venstremanden Flemming Oppfeldt for nogle år siden narrede til sex, da de var mindreårige, gav ham en omgang, fordi de syntes at retten lod ham slippe alt for let.

Venstresmedlemmerne i Furesø Kommune var endda så komplet amoralske, at de opstillede Oppfeldt til borgmesterposten i 2009…

Men det har trods alt været meget værre:

I halvfjerdserne og firserne var de største organisationer for homoseksuelle i Canada og USA allierede med den homopædofile organisation, NAMBLA: North American Man-Boy Lovers Association, og herhjemme talte mange “seksualpolitiske frontkæmpere” for helt at afskaffe den seksulle lavalder, fordi “den undertrykte børnenes seksualitet”…

Samarbejdet ophørte først, da FN efter pres fra kristne, amerikanske fundamentalister, truede med helt at stoppe samarbejdet med de homoseksuelles organisationer, samt efrter et internt oprør i organisationerne fra lesbiske mødre.

En af venstrefløjens ikoner, Jesper Jensen var med til at udgive Den lille røde for skoleelever”, hvor børnene blev opfordret til at forføre lærere enten for at få bedre karakterer, eller for at få dem fyret…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 23. jul 10 kl. 12:23

Anders Lund Madsen har i en kronik i Information berettet om sine oplevelser, da han var med i den “romantiske” film “Måske ku’ vi”, der handler om homoseksuelle drenge: Han er stadig ekstremt vred på instruktøren, selvom de lykkedes ham at undgå at blive misbrugt. Filmens instruktør, der netop var vendt hjem fra Thailand, havde mere end svært ved at afvise Lund Madsens beskyldninger…

Hvorfor er nogle, herunder en del homseksuelle, skeptiske overfor at tillade homoseksuelle at adoptere?
Dels af den praktiske grund, at det kan betyde at det bliver sværere for alle, der ønsker at adoptere at få børn, på grund af donorlandenes skepsis.

Men der er også en mere sinister grund: Jeg ved ikke, om I kan huske den såkaldte “AIDS-mand”? Det var en HIV-smittet mand, der havde havde haft sex med en del drenge, der kom i den klub, hvor han arbejdede som kampsportstræner. Han var blevet smittet af sin far, der havde adopteret ham fra Afrika. Men adoptanter kan jo bare hemmeligholde deres seksualitet, så det er desværre bare svært at stoppe de få totalt samvittighedsløse socipater, der opfatter det som en form for idealisme, at leve alle lyster ud.

I øvrigt er det underligt, at ingen danske medier er opmærksomme på, at den “borgerlige” regering i Storbrittanien netop har givet homseksuelle, der bliver forfulgt af deres hjemlands regeringer, ret til asyl. Det vil selvfølgelig betyde en genoplivning af AIDS-epidemien, hvilket vil betyde mere velbegrundet vrede overfor homoseksuelle, hvilket også vil ramme homoseksuelle, der er i stand til at tænke etisk.

I 2008 blev der i øvrigt fundet en kvinde i Frankrig, der var blevet smittet med en helt ny form for hiv, der ikke kan opdages med de almindelige tests. Måske er der allerede en ny AIDs-epidemi i gang, uden at vi ved det, foirdi det som regel tager en del år, før de første symptomer viser sig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Mortensen, Århus | Skrevet: 23. jul 10 kl. 12:39

Jakob Rasmussen: Hvad er det, du antyder? At homoseksuelle i højere grad end heteroseksuelle har pædofile tendenser? Mener du helt alvorligt, at risikoen for overgreb på et adoptivbarn er større, hvis forældrene er homoseksuelle, end hvis de er heteroseksuelle? Det lyder grangiveligt, som om du opfatter det som et faktum. Skræmmende!!
At en genoplivning af AIDS-epidemien vil føre til “velbegrundet” vrede over for homoseksuelle, er også helt ude i hampen. Ingen med en anelse sund fornuft kan da finde på at bebrejde homoseksuelle i almindelighed, at GANSKE få af dem har AIDS.

Kunne man ikke lige så vel udskifte “homoseksuelle” med “mænd” i dit indlæg - forbyd mænd at adoptere, nægt mænd asyl - så undgår man ligeledes de problemer, du skitserer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Ramussen, København | Skrevet: 23. jul 10 kl. 13:00

Nej; det har jeg ikke belæg for at påstå, og det tror jeg heller ikke er tilfældet - længere, ihvertfald. Der er helt sikkert langt flere heteroseksuelle med pædofile tendenser, end homoseksuelle med pædofile tendenser.

Jeg skriver IKKE, at det ville være rimeligt på nogen måde, hvis en eventuel genopblussen af AIDS-epidemien skulle medføre en generel hetz mod homoseksuelle; med “forståelig” mener jeg blot, at det ville være en fornuftig overlevelsesreaktion fra ikkesmittedes side, især fordi ikke alle smittede ved, at de er smittede, men også fordi, der desværre findes nogle få såkaldte supersmittere, der står bag de fleste smittetilfælde, fordi de er komplet ligegalde med andre homoseksuelle. Hvilket er bekræftet af videnskabelige undersøgelser.

Men en generel hetz ville selvfølgelig være dybt urimelig overfor etiske homoseksuelle.

Derfor bør homomiljøerne være de første til at tage et opgør med de få komplet - dødeligt - asociale homoseksuelle - også fordi deres de facto-overgreb først og fremmest rammer andre homoseksuelle.

Men i halvfjerdserne var de vigtigste organisationer for homseksuelle som mskrevet ligefrem allierede med pædofile, hvilket ikke er vejen til respekt og anerkendelse…

Så vidt jeg ved, er de fleste tilfælde af vold mod homoseksuelle i øvrigt partnervold, og politiet tager stort aldrig voldtægtanmeldelser fra homoseksuelle alvorligt, på trods af, at partnervoldtægt skulle være langt mere udbredt i homoseksuelle, end i heteroseksuelle forhold.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 23. jul 10 kl. 13:04

@
Jakob Schmidt-Ramussen, København

Mener du helt alvorligt, at homoseksuelle har sværere ved at tage afstand fra kriminelle handlinger end heteroseksuelle???????

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Ramussen, København | Skrevet: 23. jul 10 kl. 13:18

Nej. Det er politiet, der har svært ved at tagte voldtægts- og voldsanmeldelser fra homoseksuelle alvorligt.

Men det er et faktum, at der i halvfjerdserne og i starten af firserne eksisterede der en vognborgsmentalitet blandt seksuelle mindretal, der skabte en del misforståede alliancer.

Men det var jo et flertal af “borgerlige”, heteroseksulle folketingspolitikere, der tillod besiddelse af børneporno, da billedpornoen blev tilladt, og som tillod eksistensen af Pædofilforeningen.

Problemet er måske, at religioners kontrol med seksualiteten er svækket, hvilket primært er godt, efter min mening.

Det var Kinsey, der stod bag “videnskabeliggørelsen” af vores opfattelse af sekualitet.

Forskeren Kinsey havde en objektiv - og komplet amoralsk - tilgang til seksualitet: F.eks. kommunikerede han løbende med en hyperaktiv pædofil mand, der begik flere hundrede overgreb på børn af begge køn, som han objektivt beskrev i alle afskyelige detaljer for Kinsey, der ikke meldte manden til politiet, men lod ham fortsætte med at begå seksuelle overgreb på børn.

Man snakker meget om pædofile, katolske præster; men det nævnes aldrig, at ti procent af hollandske psykiatere dømmes for overgreb på deres patienter.

Misforstå mig ikke: Jeg ønsker ikke en dogmatisk, religiøs kontrol af frie menneskers seksualitet; men der må godt blandes lidt omtanke i det generelt florerende vanvid på denne jord. Tak.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Salo, København N | Skrevet: 23. jul 10 kl. 18:03

Jakob Schmidt-Ramussen:

Vor herre bevars´

Gider du holde op med at kæde homoseksualitet sammen med pædofili?

Genopblussen af AIDS… Hør nu her: Kondomet er opfundet.

Hvad der dog mangler i den forbindelse er oplysning. Men OVK har fjernet støttekroner til oplysning, med det resultat at især unge dyrker usikker sex.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 24. jul 10 kl. 10:23

Salo:

Det var de største organisationer for homoseksuelle i USA og Canada, der SELV kædede homoseksualitet og pædofili sammen, ved at alliere sig med NAMBLA - North American Man-Boy Lovers Association.

Dengang var der en udbredt tendens blandt “seksualpolititiske aktivister” til at anse alle former for ikke-heteroseksuel sex for at være en form for revolutionær virksomhed, og det bizarre synspunkt finder man stadig i den såkaldte queerbevægelsen…

Den mest sindssyge del af queerbevægelsen, som jeg har læst om, kalder sig i øvrigt for “Queer Jihad”:

Så kan det vist ikke blive skørere, når man tænker på, at koranen kræver at homoseksualitet belønnes med dødsstraf.

Eller; helt hen i vejret er det måske ikke, at kønsforvirrede klader sig for Queer Jihad:

Det sindssyge, iranske regime, der straffer kvindelig “hor” med døden, men som tilllader mænd at gå til ludere, hvis de “gifter” sig med dem i en times tid, tilbyder faktisk homoseksuelle mænd, der vil praktisere deres seksualitet, at få en gratis kønsskifteoperation: Derfor er Iran det land i verden, hvor der bliver udført flest kønsskifteoperationer, næst efter Thailand…

Endnu en gang; jeg tror ikke at der er flere pædofile homoseksuelle, end pædofile heteroseksuelle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Unna, Højbjerg | Skrevet: 25. jul 10 kl. 16:03

Jeg tror Katrine Winkel Holm har givet en udemærket vinkel på den historie og baggrunden for den.
Det var vist noget med nogle af deltagerne i den pågældende homoparade ikke ville lade, eller sytes om at, 2 DF ere deltage, og havde givet et -hate speech- om emnet, og pågældende pressemedarbejder havde så ironiseret over det internt, hvilket ved en fejl blev eksternt, og så hyler pressen. Men prøv da at læse katrine Winkel Holms udlægning af det (ja hun er medlem af DF, såvidt vides).

Upassende ? Klag over indlæg

 
sell gucci gucci outlet, gucci outlet | Skrevet: 13. aug 10 kl. 08:19

Gucci stands for fashion, luxurious, rich, and exquisite. Gucci development has experienced a long time. Since the world has undergone many changes, people’s pursuit and aesthetic idea is changed, but Gucci not only outstanding reputation and still keep incomparable glamour. So Gucci bags and Gucci outlet is really worthy to buy. http://www.gucciusaoutlet.com

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/