Profil

Morten Messerschmidt blogger om europæiske forhold og Danmark set fra Bruxelles.

Baggrund:
Morten Messerschmidt er uddannet cand.jur. ved Københavns Universitet og har været medlem af Dansk Folkeparti siden 1997.

Han blev valgt til Folketinget i 2005 og til Europa-Parlamentet i 2009.

Andet:


Sted:
Bruxelles/Danmark

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Messerschmidt

Skrevet af Morten Messerschmidt

Narkissos som socialdemokrat?

Dato: d. 07.02.12, 12:38
Af: Morten Messerschmidt
Emner:

Jeg kan egentlig meget godt lide min socialdemokratiske kollega, Dan Jørgensen. Lidt for klimahellig til min smag, men en ordentlig og respekteret politiker, som normalt har styr på fakta. I hans seneste indlæg på Politiken.dk (http://politiken.dk/debat/profiler/dan-joergensen/ECE1530377/freud-ville-have-faaet-meget-ud-af-messerschmidt/?v=c) går det desværre galt. Nu har Dan for en gang skyld forladt klimaområdet, som han menes at have forstand på, og det går desværre helt galt. Lad mig begynde med titlen.

Dan må sådan set kalde mig, hvad han vil. Og det kan godt være, at Dan har lyst til at kloge sig på Freuds vegne, men jeg har på ingen måde den dødsdrift, som han tillægger mig. Jeg vil i stedet kalde det for en realitetssans. Det er jo netop ikke mig, der håber på, at euro-projektets fatale kurs fortsættes. Europagten er fjerde forsøg på at redde Grækenland. De andre tre gange har man hældt gode penge i et stort sort hul og kun skubbet problemerne foran sig. Regningen er med andre kun blevet større og Grækenlands situation er blevet forværret. Nu prøver EU, den danske regering og Dan Jørgensen endnu en gang med en euro-pagt, hvor EU får enorm magt over landenes finanspolitik. Hvis det heller ikke lykkes denne gang, har Dan Jørgensen og Regeringen solgt ud af det danske arvesølv til eurokraterne i Bruxelles, som ikke har den fjerneste forstand på danske forhold. Jeg ønsker ikke at sætte de fremtidige danske generationers mulighed for at tage økonomiske beslutninger over styr. Derfor er det ikke mig, der har en dødsdrift. Det er snarere Dan Jørgensen, som ønsker at fjerne den danske suverænitet, for at give den til folk, som ikke er stemt ind af danskerne. Måske endog aldrig har været i Danmark.

Dan Jørgensen fortsætter sit hysteri og siger, at jeg ”svinede vores statsminister til i Strassbourg”. Endnu en gang må jeg påpege , at jeg på ingen måde ”svinede” Helle Thorning-Schmidt til i Strasbourg. Jeg fortalte hende i bund og grund bare sandheden. Den er måske ilde hørt i den røde lejr, men sandheden er, at vi har rundet de 100 løftebrud og listen fortsætter derudaf. Som jeg sagde i min tale, er Helle Thorning-Schmidt ingen fremmed i de europæiske haller – hun har selv været medlem af parlamentet og kender alt til stedets tone. Senest fik vi tonen antydet af den nyudnævnte formand, socialdemokraten Martin Schulz, som Dan Jørgensen tidligere har rost på netavisen Altinget. Martin Schulz skal som formand være upartisk, men valgte fra formandsstolen at irettesætte en af mine kollegaer som nationalist og nægte ham taletid (Link: http://www.youtube.com/watch?v=yYHUR1E7xaI) . Er det virkelig en formand, man kan være stolt af? Og hvordan med tonen…??

Bemærkningen om, at Bendt Bendtsen og Jens Rohde skulle have forstået tonen i Europaparlamentet, må jeg betegne som rent hykleri. Lad mig sige det sådan, at Bendt Bendtsen kommer fra et EU-positivt parti, der mere og mere ligner det Radikale Venstre, mens supereuropæeren Jens Rohde, der ellers burde være oppositionspolitiker roste den røde regering højt og flot. I øvrigt på engelsk. Alle andre taler ellers deres eget sprog og lader det derefter bliver oversat. Men i Danmark har vi bøjet os så meget for EU, at vores egen statsminister og fremtrædende medlemmer gør sig på engelsk i Strasbourg og Bruxelles.

Dan fortsætter med at sige, at jeg mener Euroen skal falde, og at EU ville være endt i en økonomisk krise, hvis det var sket? Jeg vil gerne minde Dan Jørgensen om, at euroen kun har eksisteret siden 2000. Inden da havde vi haft et velfungerende indre marked i 14 år. Efter at euroen kom og bandt de sydeuropæiske lande op i et valutarisk samarbejde med den tyske økonomi, er det kun gået ned ad bakke for disse lande. Er det en succes? Nej, det er en skandale. Vil det koste jobs, hvis Grækenland forlader euroen? Måske. Men vil det koste jobs, hvis de forbliver i euroen? Med sikkerhed - for det gør det allerede. Euroen er en sygdom og gældskrisen er symptomet . Så længe euroen fastholder landene i en økonomisk spændetrøje, hvor de ikke kan agere, vil de aldrig komme ud af klemmen og hvor ender regningen? Bl.a. hos danskerne. Alle de vælgere, som Helle Thorning-Schmidt under valgkampen i 2011 sagde: ”Det bliver ikke dyrere, at være dansker!”.

Selv Dan Jørgensen må da nu kunne se det omfattende hykleri, han befinder sig. Dan Jørgensen og den røde regering opfører sig som den græske mytologis Narkissos. Han blev så forelsket i sit spejlbillede, at han ikke kunne løsrive sig, og endte med at visne hen og dø af det. Jeg håber på ingen måde, at det samme vil ske for min gode kollega, Dan Jørgensen, men når man læser om den indbildskhed, der eksisterer i rød fløj, kan man godt være bange for det…



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
JANE VON RATHSACH, Hellebæk | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:00

EU ER POLITISK INDAVL : DEGENERERING PÅ HØJESTE NIVEAU - DIKTATOR

Repressiv tolerance er ikke et ukendt fænomen - for Socialisterne. De forsøger sig med alle værktøj - også sproglige demagogiske - for at bemægtige sig folketilliden - nu senest overfor den klart talende Messerschmidt ( som ingenlunde er Mrs. Schmidt )

KARAKTERMORD - SYNES AT VÆRE DAN JØRGENSEN SLEBNE TUNGE - MÅL

Han kæmper for sit levebrød, men mangler dertil genet for ægte Demokrati. Det samme som vi nu ser i Syrien, hvor vold og aggression har udviklet sig til statsterrorisme, fordi han ikke vil forstå dagens krav : Frihed til selvbestemmelse. Dansk Grundlov har sit eget indre værdisæt - hævet over EU.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jacob Cete, sjælland | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:21

Dan Jørgens, missilet Rohde og de øvrige EU-pampere kan naturligvis ikke lide at deres usandheder og fejlslagne projekter bliver udstillet af MM, men da de ikke evner at argumentere sagligt i mod sandheden, vælger de istedet at gå direkte efter at bagvaske budbringeren.

Tillykke Morten ! Man kan høre på ulvenes hylen at de blev ramt af stenen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Eiler Jensen, Odense | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:35

MM - det er godt at der er een i EU-Parlamentet, som har argumentationen i orden. Tak for endnu et godt indlæg. Ud med alle Narkis-sos’erne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
pia christensen, Århus C | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:37

Gad vide hvor meget EU glade Jørgensen og Rohde og alle de andre ville være hvis det ikke gav en god hyre -ville de brænde så meget for sagen at de ville leve i armod med en sulteløn ?Er det kun spændende fordi man kan redde kollegaerne i Grækenland uden at skænke borgerne en tanke (de er jo knap så interessante)?
Dem der ikke har dette valg (borgerne)kommer til at leve i armod takket være andres (politikernes)Hovmod!
Hvad med lige at starte med at få ryddet op herhjemme, før man rydder op hos andre-der er så rigeligt med efterslæb her.
Man har desværre set det før-Målet helliger midlet!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Rasmussen, Århus | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:37

The ‘real cost’ of overseas delegation trips for MEPs, or ‘jollies’ as they have been dubbed by some, has been revealed in answer to a parliamentary question.

It says that one trip of parliament’s African Caribbean and Pacific delegation to Kinshasa which lasted over eight days cost EU taxpayers over €1m for 50 MEPs, or €20,511 per MEP.

http://www.theparliament.com/latest-news/article/newsarticle/eurosceptic-deputy-reveals-real-cost-of-mep-delegation-trips/

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Olsen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:40

Ja, det går sandelig fint i det store EU-rige. Både i Grækenland, Italien, Spanien, Sverige og Portugal mv. er der kæmpestore økonomiske og sociale problemer. Ja, i alle landene er der voksende problemer, både med finanserne, beskæftigelsen, velfærden og kriminaliteten osv.

I Danmark går det heller ikke for godt. Demokratiet lider af åndenød, blodmangel, underernæring og svindsot, pengene fosser ud af landet til fjerne formål, og velfærden, trygheden, infrastrukturen og sundhedsvæsnet rasler nedad i kvalitet. Kun kriminaliteten stiger opad.

Men DR fortæller at danskerne er verdens lykkeligste folk, og igen og igen spilles melodien “her går det godt, fru kammerherreinde”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:52

Morten, din tale til/om Helle Thorning-Schmidt i EU-parlamentet tamte hovedet på sømmet. Den tale nåede de samme højder som Nigel Farages taler i EU-parlamentet. Og det siger ikke så lidt!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Nielsen, Århus | Skrevet: 7. feb 12 kl. 13:53

Lad mig sige det sådan, at Bendt Bendtsen kommer fra et EU-positivt parti, der mere og mere ligner det Radikale Venstre

Det konservative folkeparti er en filial af Radikale Venstre. Det slog Lars Barfoed fast i sidste valgkamp, hvor han gav Vestager indsigelsesret over de forlig Konservative måtte indgå i den nye folketingssamling.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Nielsen, Århus | Skrevet: 7. feb 12 kl. 14:01

Selv Dan Jørgensen må da nu kunne se det omfattende hykleri, han befinder sig.

Det skal du ikke regne med.

Gruppebillede fra underskrivning af Euro+-aftalen:

http://mdpofsd.blogspot.com/2011/11/see-no-evil-hear-no-evil-speak-no-evil.html

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Brygger, Aalborg | Skrevet: 7. feb 12 kl. 14:18

Ja Morten - der er godt nok mange, der har sovet en solid Tornerosesøvn i timen..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jonas Gee, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 14:22

Man dør af kulde i Europa, så derfor har Dan Jørgensen brug for et anderledes begrundet levebrød. Han er en trækfugl, som HTS. Han flytter mentalt rundt efter hvor der er nok mad til ham selv, og han kan ikke klare sig for under en EU-hyre, med skattefrie tillæg. Det er det man i almindelig tale kalder “til salg for højestbydende”, eller dårlig moral.

Jeg vil mene det forklarer hele årsagen til Dan’s omgang med virkeligheden. Nå ja, han er også socialdemokrat, men hvad kom først hønen eller ægget?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000F | Skrevet: 7. feb 12 kl. 14:36

Dan Jørgensen er medlem af Church of Gore. Derfor er det topmålt hykleri at han rejser rundt til valgmøder i helikopter, men som der står i en berømt bog “Alle er lige, men nogle er mere lige end andre”.

Martin Schulz er en interessant person. Man kan næppe kalde ham demokrat. Da Berluscioni, og enhver kan have sin mening om ham i fred, men han var dog valgt af et stort flertal af italienerne, kaldte Schulz for et velegnet emne til at bliva “kapo”, røg samtlige medier i flæsket på ham. Ingen bekymrede sig det mindste om at bemeldte Martin Schulz og konsorter lige inden havde stået og hoppet på bordene, råbt og skreget og svinget med bannere, for at forhindre Italiens demokratisk valgte regeringschef i at holde sin tale.

“Jeg er uenig med dig, men jeg vil kæmpe til døden for din ret til at sige din mening”. Er det ikke sådan vi bryster os af at mene? Men er virkeligheden ikke at for Martin Schulz og mange andre, gælder det kun hvis man siger det de er enige i? Kan man ikke argumentere mod sagen kan man altid sygeliggøre modstanderen. Det gjorde man i 1900-tallets mange diktaturer, og man fortsætter i 2000-tallets nye diktaturer.

Din tale om HTS var slet ikke slem, den opridsede bare fakta. Hun har jo heller aldrig taget til genmæle. Se klippet på Youtube, og læg nøje mærke til hendes handlinger. Hun ved MM har ret, der er masser af overspringshandlinger. Hver gang der siges noget ubehageligt, piller hun ved telefonen eller noget andet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per mikkelsen, horsens | Skrevet: 7. feb 12 kl. 15:28

Hvis HTS var overbevist om at de EU tiltag hun vil indfører for Danmark , kunne hun udskrive folkeafstemning . Når hun ikke gør det er det fordi at hun udemærket godt er klar over at flertallet af danskere er imod EU .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Hansen, Esbjerg | Skrevet: 7. feb 12 kl. 15:43

@per mikkelsen, horsens | Skrevet: 7. feb 12 kl. 15:28

Ved du, hvad repræsentativt demokrati betyder?

Upassende ? Klag over indlæg

 
thorbjørn nilsson, Grindsted | Skrevet: 7. feb 12 kl. 15:52

Dan Jørgensen vil jo holde op i EU parlamentet for at forsøge sig i gamle Danmark. Hvorfor spilde en stil på ham?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 7. feb 12 kl. 15:59

H Hansen Esbjerg alias Karin Bennedsen. Har du ikke læst debatreglerne? Eller bruger du din “demokratiske” ret til at bruge falsk “varebetegnelse?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Rasmussen, Århus | Skrevet: 7. feb 12 kl. 16:18

Hans Hansen også kendt som karin bennedsen ?

Farage og Morten har jo ret - langsomt siver vores demokratiske rettigheder ned til EU, uden at vi har noget at skulle have sagt.
Hvis der skulle komme en afstemmening bliver den jo bare gentaget indtil man har det ønskede resultat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Scarlet P Jensen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 17:33

Da vi nu ikke kan gøre noget ved, at Helle Thorning Schmidt repræsenterer os i udlandet, kan vi i det mindste sørge for, at europaparlamentet ved, hvad de har med at gøre: En forhærdet løgner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders Nielsen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 17:38

@ Peter Larsen,2000F

Helt enig i din beskrivelse af socialisternes leder, Martin Schulz!

Har set ham optræde flere gange i EU-parlamentet - han er ganske enkelt frastødende i sin optræden og retorik.

Men når man er socialist er alt jo tilladt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 7. feb 12 kl. 18:28

test

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Rønje, Hong Kong | Skrevet: 7. feb 12 kl. 19:28

Jeg skal ellers ikke blande mig i europæiske forhold, da jeg ikke bor her mere, men blot vil jeg gerne sige: enhver som har studeret bare lidt økonomi og ikke er fan af den ene eller anden af de seneste koryfæer vil vide at Messerschmidt, som jeg ikke kender og ikke har noget personligt forhold til, har ret i den sandhed, at jo flere “gratis penge” man sendet ind i økonomien jo større bliver regningen og jo længere og dybere bliver “depressionen” eller rettere tiden det tager for at opnå balance i økonomien og “betale” for alle de mange millarder, som er sendt afsted og i realiteten fejlinvesteret. Det mest sørgelige er, at det samme billede nu viser sig i Asien, som kunne have været en redningsplanke for den globale økonomi, for der er bare en økonomi i verden i dag. Det hele hænger sammen.. Læs og lær. Og ellers tak for de mange gode indlæg i JP og “hold da kæft hvor er det koldt i DK”. :)På det personlige plan er det et fysisk chock at komme fra at synes +10 grader er koldt til at akkimatiserese sig til - 15. Men som en fyr jeg snakkede med i Brugsen i dag sagde” det sgu da sommer, det er kun om natten det er vinter”. Ikke så dumt. :) Tak for i dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rita Sørensen, Kbh. | Skrevet: 7. feb 12 kl. 19:52

Kære Morten Messerschmidt.

Kan du ikke få sat mere skub i EU-modstand/-skepsis herhjemme? Det er behov for et udspil. Ikke småbøvl med Dan Jørgensen.

Jeg henviser til Bent Winters blog på Berlingske og de planer og perspektiver for EU, han kan berette om. Det er jo ikke fremgået af dansk presse. Vi skal åbenbart sluge finanspagt og yderligere suverænitetsafgivelse. Helle Thorning svarer meget arrogant vedrørende det sidste på dagens pressemøde!

Kan I ikke fra DF - eller gerne du - opfordre folk til at støtte underskriftsind-samlingen fra Folkebevægelsen. Pia Adelsteen har oplyst mig i dag, at I gør det, men det er ikke at se nogetsteds.

Der bør ske noget. Kræfterne må samles, for at det batter noget.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Knudsen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 21:40

@Morten Messerschmidt

Vi er mange som morer sig over din velformulerede slagtning af Helle Thorning. Den var næsten på højde med Nigel Farrage’s slagtning af Herman van Rompuy.

Thorning forsøger som sædvanligt at se uberørt ud, men i de øjeblikke, hvor det begynder at gå op for hende, hvad der er ved at ske, har hun det tydeligvis ikke godt. Jeg fik næsten ondt af hende, første gang jeg så videosekvensen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kjøbenhavnstrup | Skrevet: 7. feb 12 kl. 21:43

Det er efterhånden svært at forstå “systemet” og hvad der foregår i politikernes hoveder.

Da vi skulle lokkes ind i EU, blev det sagt at vi skulle med for økonomiens og indflydelsens skyld. Men økonomien er blevet ringere for både landbruget, fiskerne, og utallige lønmodtagere. Bl.a. grund af EU-beskatning mv. af virksomhederne, plus en masse strammere og mere bureaukratiske regler. Og hvad indflydelse angår, bliver den mindre og mindre på vores egne forhold. FT minder jo snart mest om et ekspeditionskontor for EU.

Og oveni betyder de åbne grænser at tusinder af håndværkere, vognmænd og chauffører mfl. har mistet deres levebrød, foruden at utallige danske hjem er blevet udsat for indbrud, hærværk og tyverier/røverier. Også personfarlig kriminalitet er der blevet meget mere af.

Og mens Helle TS og hendes veninder mener at der er råd til at sende mellem 40 og 80 tusinde millioner kroner ned til Bruxelles for at støtte euro-projektet, mener samme kredse ikke at der er råd til at bruge 35 millioner kr. pr. år på at bevare to hospitaler og en skadestue i Syd- og Sønderjylland.
Hvorfor en Carl Holst vil have dem nedlagt hurtigst muligt. Så pyt med at 100.000 danskere får mindre tryghed og belastes med problemer, ulykker og stribevis af ekstra dødsfald.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 21:49

Det er efterhånden svært at forstå “systemet” og hvad der foregår i politikernes hoveder.

Da vi skulle lokkes ind i EU, blev det sagt at vi skulle med for økonomiens og indflydelsens skyld. Men økonomien er blevet ringere for både landbruget, fiskerne, og utallige lønmodtagere. Bl.a. grund af EU-beskatning mv. af virksomhederne, plus en masse strammere og mere bureaukratiske regler. Og hvad indflydelse angår, bliver den mindre og mindre på vores egne forhold. FT minder jo snart mest om et ekspeditionskontor for EU.

Og oveni betyder de åbne grænser at tusinder af håndværkere, vognmænd og chauffører mfl. har mistet deres levebrød, foruden at utallige danske hjem er blevet udsat for indbrud, hærværk og tyverier/røverier. Også per son far li g krim ina litet er der blevet meget mere af.

Og mens Helle TS og hendes veninder mener at der er råd til at sende mellem 40 og 80 tusinde millioner kroner ned til Bruxelles for at støtte euro-projektet, mener samme kredse ikke at der er råd til at bruge 35 millioner kr. pr. år på at bevare to hospitaler og en skadestue i Syd- og Sønderjylland.
Hvorfor en ca rl hol st vil have dem nedlagt hurtigst muligt. Så pyt med at 100.000 danskere får mindre tryghed og belastes med problemer, ulykker og stribevis af ekstra d ød s fald.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 7. feb 12 kl. 22:01

PS: Også på det retslige område foregår der mange ting der er nærmest uforståelige for almindelige mennesker.

I går faldt der dom i en sag hvor tre sagesløse personer var blevet overfaldet, slået og væltet om, udsat for flaskekast og trampet i hovedet mv. Det blev bedømt som særlig r å, br utal og far li g vo ld. Men vo lds bøl len slap med fire måneders fængsel for det hele. Der vel konverteres til en snor om benet og hjemligt ophold. Oveni gives nok gratis uddannelse og ferietilskud mv.

Er det kun de kr imi nelle det er synd for? Fire måneder afskrækker ihvertfald på ingen måde disse typer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 H. | Skrevet: 7. feb 12 kl. 22:52

@ Morten Messerschmidt

Du overser fuldstændigt, at mere end 130 folketingsmedlemmer bakker 100% op om EU-projektet,
endda selv om de er repræsenteret af komplet uduelige Europaparlamentsmedlemmer, i flæng:

Bambi Bendt, Margrethe Auken, Helikopter-Dan og
krydsermissilet Jens Rohde …

- Så glem alt om nogen som helst ændring i den danske EU-politik forever!! ….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hr. Jessen, Esbjerg | Skrevet: 7. feb 12 kl. 22:53

…Hr.Messerschmidt godt indlæg og bli´ved med at give den gas… sandheden er altid ildehørt !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
A Nielsen, 9400 | Skrevet: 7. feb 12 kl. 23:10

Forstår ikke at M.M gider spilde tid på en i mine øjne absolut nullitet som D. Jensen.
Iøvrigt ramte din tale til fru H. Schmidt plet!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 8. feb 12 kl. 00:11

Messerschmidts kommentarer kunne give det indtryk, at det er EU, euroen, Dan Jørgensen og Helle mv., der er skyld i krisen og ikke den internationale spekulationskapitals udskejelser.

EU prøver på at begrænse skaderne og få Europa i gang igen. En kæmpeopgave der burde styrke landenes sammenhold og den fælles identitet og få alle europæere med til at bidrage positivt.

I stedet oplever vi, at EU-modstandere benytter krisen til at øge splittelsen med vanvittige syner om små lande, der hver for sig skulle være bedre til at modstå globaliseringens værste virkninger.

Det er tværtimod nødvendigt, at europæere enes om at slutte massivt op om fællesskabet. Nationalisme og røverkapitalisme er sygdommene - EU er medicinen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 01:23

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris

“EU prøver på at begrænse skaderne og få Europa i gang igen…EU er medicinen.”

Indtil videre har krisen kostet regeringer livet her i DK, Portugal, Spanien, Grækenland, Irland, Slovenien, Rumænien og både Merkel og Sarkozy står helt ude på kanten af vippen.

Sidste tal fra Grækenland viser, at statens indtægter faldt med 7% mod en forventet stigning på 9%….og alt hvad EU kan komme op med er nødløsninger og en finanspagt, som underskriverne godt må negligere i krisetider, hvilket vi jo er i lige nu.

Upassende ? Klag over indlæg

 
hasse gårde-askmose, helsingør | Skrevet: 8. feb 12 kl. 01:32

“”"”"Dan Jørgensen og den røde regering opfører sig som den græske mytologis Narkissos. Han blev så forelsket i sit spejlbillede, at han ikke kunne løsrive sig, og endte med at visne hen og dø af det.”"”"”

Håber ikke, at det sker for Morten Messerschmidt.
Hvis I forstår, hvad jeg mener.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 8. feb 12 kl. 01:35

Jørgen Villy Madsen:

Nej vi EU-modstandere forsøger overhovedet ikke, jeg gentager IKKE at bebrejde hverken EU eller EURO’en skylden for den nuværende krise.

Men vi vidste, at to + to ikke altid er lige. At græsk økonomi og sydeuropæisk økonomi kan puttes ind i ligningen at to + to altid er det samme.

Heroppe. Langt mod nord kan to + to sagtens give tre og en halv. Mod syd kan det give både fem og seks.

Og det er nok her forskellen ligger. Lad de rige betale, i solidaritetens navn.

Aldrig i livet. Vi blev rige PÅ TRODS af en ugunstig natur. Ved slid, nøje planlægning, familiestruktur og med viden om, at vi kun havde ét eneste skud i bøssen for at redde næste høst hjem på et helt år.

Den situation har I aldrig haft i hverken Spanien, Portugal, Grækenland eller Italien…vel ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 02:00

@Ivan Broe, Herlev

Du beskriver fejltagelsen ved one-size-fits-all-politiken, som ligger til grund for eurokonstruktionen.
Pludselig kunne lande i Syd-europa optage for dem hysterisk billige lån og så startede cirkusset.
Gældskrisen er Europas svar på subprimekrisen på nationalt plan.

Og når det gælder overbudspolitik og gældsætning, som man håner blandt andet grækerne for, så burde danskerne stikke piben helt ind…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Helge Nørager, Højbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 02:41

Ren afledning…

Hvormange gange stemte DF, imod afgivelse af magt til EU, i perioden 2000-2011, svar…………..

Nul gange, men tomme tønder buldre mest…..

DF har blåstemplet alle EU forslag, traktater, og afgivelse af magt konstant siden 2000.

Så ævl ævl og ævl.

Hr. Morten Messersmidt, vil ikke svare på hvorfor, DF har stemt for alt alt alt alt, der er kommet fra EU, siden 2000.

Æd en tudekiks Morten, og drop det med at du giver andre ret, for at føre kniven..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Larsen, København K | Skrevet: 8. feb 12 kl. 02:56

@ Hr. Bjørn Holmskjold 7. feb 12 kl. 22:23

Den diagnose der kommer psykopati nærmest er Dyssocial og Antisocial personlighedsforstyrrelse. I samme gruppe er Narcissistisk personlighedsforstyrrelse (Narcissisme) og Borderline personlighedsforstyrrelse.

Kriterierne for Dyssocial personlighedsforstyrrelse ifølge ICD-10 er mindst tre (3!) af disse:

1. Udvise grov ligegyldighed overfor andres følelser
2. Mangle ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser
3. Mangle evner til at fastholde forbindelser med andre mennesker
4. Have svært ved at tolerere frustrationer og have en lav aggressionstærskel
5. Være ude af stand til at føle skyld eller til at lære af erfaringer eller straf
6. Have tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider.

Psykopater mangler kort sagt empati, og dermed medfølelse med sine medmennesker.

At ville fratage andre mennesker retten til at få børn passer glimrende med punkt 1 og 2. At forsøge at bortforklare de påviselige løftebrud og løgne, som HTS og andre i regeringen excellerer i, med at det blot drejer sig om dårlig opførsel fra MM’s side, passer glimrende med punkt 6. Det virker som om at De har svært ved at tolerere Deres frustrationer, hr. Holmskjold, og har en lav aggressionstærskel. ”Ligeså lidt, som psykopaten ved, han er psykopat”…. så hvordan synes De egentlig selv det går?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Lykkegaard Købke, Penang | Skrevet: 8. feb 12 kl. 04:22

@Helge Nørager

Du forstår ikke meget omkring politik i dagens Danmark.

Dét du siger er:

1) MM har ikke ret til at påvirke DFs retning imod at blive et ud-af-EU-parti.

2) MM har ikke ret til at skærpe tonen i takt med problemets størelse.

3) MM har ikke ret til at efterse Euroen, og dømme den ude, når den viser sig farlig.

4) MM har ikke ret at være det medlem, af et parti, som igennem sit parlementaristiske grundlag for den tidligere VK regering i stigende grad undsagde EU-magten, og at komme til en nu-er-det-sgu-nok punkt.

Skal politik aldrig udvikle sig? Går du virkeligt ind for, at en MM ikke kan vride sig fri af partipolitik? Fik han ikke tonsvis af personlige stemmer? Er han ikke ansvarlig over for disse?

Kom nu ind i kampen, mand.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Nielsen, Århus | Skrevet: 8. feb 12 kl. 07:15

Morten. Jeg elsker din tale til Thorning.

Især fordi den rammer plet. Og man kan tydeligt se på statsministeren at sandheden gør ondt. Hun kigger desperat ned i sin mobiltelefon og nægter at kigge op, så man kan se hvor ramt hun er.

Den er hermed anbefalet, for dem der gerne vil have reddet dagen. :-)

http://www.youtube.com/watch?v=CB063m9aF-g

Mht. EU vil det før eller siden blive ramt af virkeligheden. Alle pengene til Grækenland og de øvrige PIIGS-lande udskyder kun det uundgåelige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Jeppesen, Horsens | Skrevet: 8. feb 12 kl. 08:25

Heldigvis for Danmark og danskerne er Morten Messerschmidt i særdeleshed og ‘Dansk’ Folkeparti i almindelighed havnet i historiens skraldespand - låget klaprer en smule endnu, men der bliver snart stille…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Edvard Mortensen, Rødby | Skrevet: 8. feb 12 kl. 08:26

Torben Nielsen drømmer sig væk fra den virkelige verden. Sandheden er jo, at ingen længere lytter til Morten Messerschmidt, han er bare baggrundsstøj.

Hvilket billederne fra MM’s støjende adfærd i EU også ganske tydeligt viser.

:)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Erik Hansen, Randers NV | Skrevet: 8. feb 12 kl. 08:45

En dansk EU politiker der hylder Al Gores klimaforståelse må siges ikke at være den skarpeste kniv vi har i skuffen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Fred mogin, pt. østerbro | Skrevet: 8. feb 12 kl. 09:26

Jeg er tilfreds med Morten Messerschmidts tale.

Her får vi endnu engang afsløret, at uparlamentarisk, flabethed hyldes i panegyrisk højstemthed af den sædvanlige flok af flanerende klakører.

Det nationalistiske halleluja afsynges – og den britiske højrenationalist Nigel Farage ophøjes til en beundringsværdig personage. Mon ikke det ville øjen- og hjernerensende om flere læste og lærte noget mere om dette anakronistiske supernationalistiske fænomen.

Hvilket fremragende (det rager desværre langt ud) udtryk/indtryk har Morten Messerschmidt mon ikke givet af de såkaldte DF-danske værdier. Det pynter ikke på det danske renommé!

Godt, at han ikke er den eneste stemme fra Danmark i Parlamentet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Hansen, Esbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 09:28

Poul Erik Hansen, Randers NV | Skrevet: 8. feb 12 kl. 08:45

Hvad er din faglige baggrund for at kunne udtale dig om Al Gores klimaforståelse og Dan Jørgensens intelligens?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kurt Hansen, Esbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:01

Hans Hansen, Esbjerg

Nu skal man ikke meget andet end at kunne læse og forstå, samt observere, for at finde dokumenteret at der er betydelig divergens mellem Al Gores tågede fantasier fra Hollywood-farmen med det utra store forbrug og så realiteter. Jeg vil tro Al Gore er mere spekulativ i hans løgnagtighed eller overdrivelser, for han scorer jo betydlige økonomiske gevindster ved det, end han er uvidende. Dan Jørgensen er en politisk fisk der bider efter alt der muligvis er edible, han er som sådan ikke værdifuld i nogen fiskepøl. Han er en slags politisk skidtfisk. Jeg har 5 års naturvidenskabelig afsluttet uddannelse med specialefag i klima. Klebager, men jeg synes de to, Al Gore og Dan Jørgensen, er imbeciele tumber på klimaområdet. De forplumrer debatten ad H til.

Men ikke for noget, brug mindre, æd mindre, genbrug mere og lad være med at få børn! Og lad være med at køre langt på arbejde, det kan ikke betale sig alligevel.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Larsen, Regstrup | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:04

test

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Larsen, Regstrup | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:07

Kurt Hansen

Her er da en masse dokumentation i det du skriver det må man sige, men er det ikke snarere dine følelse du der udgiver over de bemeldte herr - du bryder dig bare ikke om dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Hansen, Esbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:11

@Kurt Hansen, Esbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:01

Jeg er dybt imponeret over din ‘videnskabelige’ tilgang til spørgsmålet om Al Gores og Dan Jørgensens viden om klimaspørgsmål.

Måske ville jeg være endnu mere imponeret, hvis du, med din 5 års naturvidenskabelige uddannelse med speciale i klima, kunne skrive et bare nogenlunde fejlfrit og velformuleret dansk.

Du virker ikke særlig overbevisende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Frey Vestergaard, Vedbæk | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:21

Se hvad danske medier ikke taler om:

http://rt.com/programs/keiser-report/

Verdensøkonomien er syg og korrupt, men danske medier er desværre propaganda-maskiner for EU. Få en ubehageligt, men et mere sandt billedt på hvad der virkelig foregår i den lovløse verden af økonomi.

Det er meget sørgeligt, især at danske journalister simpelthen ikke er gode og/eller kloge nok til at give den brede befolkning bare en flig af sandenheden om økonomiens virkelige tilstand.

Og selvfølgelig en tak til Hr. Morten Messerschmidt for hans virke. Uden hans indsigt ville Danmark være meget fattigere spirituel, som politisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:35

“Problemer erkedes først, når de ikke længere kan løses” (Machiavelli).

Betonsocialisten Dan Jørgensen skulle hellere koncentrere sig om at sætte ind i økonomi så han kunne være med til overkomme 50 års forfejlet socialdemokratisk økonomisk politik.

Men det er vel for meget at forlange af stærkt troende mennesker som tror at vi kan redde verdenen med vindmøller.

Når han nu snakker om dødsdrift er det jo netop hvad der foregår i DK hvor man er ved at begå kollektivt økonomisk selmord fordi man nægter at indse de økonomiske realiteter.

For at tro at vi kan låne os ud af lånekrisen skal man være på niveau med Baron von Munchhausen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Espersen, varde | Skrevet: 8. feb 12 kl. 16:05

Skattestoppet blev ifølge skatteministeriet brudt 265 gange fra 2001-2011 - så der er stadig lidt vej op før man kan kalde den nuværende regering for løftebrydere.. det er en ommer mr. m

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 8. feb 12 kl. 16:14

Ja, Hans Hansen/Karin Bennedsen, kan man ikke argumentere mod sagen, kan man jo altid påstå at den anden staver dårligt eller er grim. Når ens modstander skifter fra det saglige plan til det personlige plan, er det et stensikkert tegn på at man har vundet diskussionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Viktor Berg, 8200 | Skrevet: 8. feb 12 kl. 16:58

Så langt så godt. Dan Jørgensen som politiker er ganske rigtigt den største farce i nyere dansk tid.

Du godeste, os med blot en smule erfaring og år på bagen, har jo til bevidstløshed hørt alle hans hellige grønne argumenter, som kun har til formål at undertrykke og ruinerer befolkningen. Altså enig.

Men der hvor kæden falder helt af for Hr. Messerschmidt er selvfølgelig, når han til stadighed totalt forbigår hans og hans eget parti’s enorme andel i ansvaret for endnu en finanskrise som har ruineret pøblen og smadret hundredetusindevis af menneskers liv.

Det er simpelthen ikke godt nok Hr. Messerschmidt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Goltermann, Praha 3 | Skrevet: 8. feb 12 kl. 19:04

“og ikke den internationale spekulationskapitals udskejelser.”

Jørgen Villy Madsen - der åbenbart har gjort EUs ophøjelse til helligdom til sin livsopgave - må leve i en interessant psykadelisk parallelverden.

Krisen i Europa skyldes 3 forhold:
1) For voldsom liberalisering af finansmarkederne - det var politkerne der bevidst slap ånden ud af flasken. Spekulationskapitalen som Jørgen kalder det er jo bare vores allesammens pensionsopsparing og forvalterne af denne er jo underordnet politikernes regler.
2)Så godt som samtlige EUs medlemslande har i årtier for det mest - hvis ikke konstant - kørt med uholdbare statsunderskud. Man kan ikke køre en forretning med underskud til evig tid. Heller ikke når forretningen er en stat.
3) Euro-konstruktionen har dels afskaffet medlemslandenes mulighed for gennem valutajusteringer at tilpasse egen konkurrenceevne til nabolandenes og samhandelspartneres konkurrenceevne. Dermed må det med et svejsisk urværks præcision gå galt for alle de lande der traditionelt har en lav produktivitetsudvikling. Desuden har det som følge af Euro-konstruktionen været alt for billigt for stort set de samme lande at låne sig ud af de øjeblikkelige budgetproblemer. Markedets prissætning af statslån er simpelthen blevet sat ud af kraft af Euroen.

Dét, Jørgen Villy Madsen, er baggrunden for Europas krise - ikke en mytisk spekulationskapitals hærgen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 8. feb 12 kl. 21:56

@ Kim Goltermann, Praha 3 |

At skyde skylden på politikerne er for nemt og for dumt. Ingen kan være så naive at tro, at politikerne handler på eget eller vælgernes initiativ. Det er helt andre kræfter der kontrollerer “liberaliseringen”.

Enhver der har fulgt det globale sammenbrud må have forstået, at kapitalismen og de frie markedskræfter er de mest ringe samfund. Grækenland burde udnytte nedturen til at bryde slaveforholdet til de kapitalistiske markedsøkonomier og i stedet afprøve en kommunistisk model.

Det ville undre mig om ikke grækere har gjort sig tanker i den retning. Man kunne så håbe, at europæerne har nået et udviklingstrin, hvor de kan støtte op om en sådan udvikling.

Det burde være naturligt og også visionært for et land, der har forstået, at kapitalismen ikke fungerer for dem at prøve andre muligheder.

Det ville være et smukt træk, hvis Europa opgav sin voldelige antikommunisme og i stedet støttede grækerne med beløb af samme størrelsesorden, som den der nu spildes på den græske version af den kapitalistiske dødedans.

Vi ville kunne opleve et blomstrende kommunistisk samfund i Europa - et samfund uden udbytning. Det er på tide, at vi prøver noget med fremtid i - for Europas og europæernes skyld.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 8. feb 12 kl. 22:47

På samtlige blogs foretages der en omfattende tilbageholdelse af ind læg. De måder det sker på, er ofte meningsløse og helt tå be lige. Hvad fan… foregår der?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bitten-Kirsti Nielsen, København | Skrevet: 8. feb 12 kl. 23:46

Rita Sørensen - og andre.

Per Clausen har ovre på sin blog en underskriftindsamling for en folkeafstemning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bitten-Kirsti Nielsen, København | Skrevet: 9. feb 12 kl. 00:08

Jeg har læst på Trykkefrihedsselskabets internetsider, at blogportalen “Blogspot” inden længe vil gå i samarbejde med nationale stater i deres krav om censur på blog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Casper Lykkegaard Købke, Penang | Skrevet: 9. feb 12 kl. 05:29

@Kim G Pragh:

“Krisen i Europa skyldes 3 forhold:
1) For voldsom liberalisering af finansmarkederne - det var politkerne der bevidst slap ånden ud af flasken. Spekulationskapitalen som Jørgen kalder det er jo bare vores allesammens pensionsopsparing og forvalterne af denne er jo underordnet politikernes regler.”

Her tager du desværre fejl, selvom dine indlæg eller er gode og korrekte:

Også på punkt 1 er det hele Statens skyld, men ikke liberaliseringen.

Det er Statens skyld at:

- Alt for lave national-renter sendte priserne på huse kunstigt højt.

- Alt for mange banker kunne løbe høj risiko, fordi Staten skaber falsk tryghed iblandt kunderne, pga. indlånsgarantierne.

- Staten lyver om inflationen, manipulierer tallene ned, for at kunne opkræve flere skatter, og give falsk fornemmelse for rigdom.

- Staten har gjort det umuligt at tjene penge i produktion (love, regler, mindsteløn etc.), så pengene/talenter hopper udi andre eventyr, såsom bolig-spekulation

- Staten (VKO) ansatte flere, og betalte alle bedre, hvilket forstærkede bolig-boblen.

Med venlig hilsen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 9. feb 12 kl. 07:00

@Casper Lykkegaard Købke, Penang

Du har stort set ret i din analyse af årsagerne til den nuværende krise.
Vesten troede at de kunne gå på vandet og at lønningerne kun kunne gå op. Så konkurrencetunge erhverv opgav man og overlod det til kineserne som således overtog den merværdiskabende industriproduktion.
Vesten “troede” at de kunne leve af at barbere hinanden hvorfor den monopolistiske offentlige sektor ekspanderedes.
Den offentlige sektor har længe været lønførende.
Så for at skjule den eksplosive arbejdsløshed i den merværdiskabende industriproduktion øgede man den offentlige beskæftigelse. Det skulle jo finansieres ved belåning så for at holde udgifterne nede indførte man kunstigt lave renter, som så igangangsatte hvad du beskriver.
Jo da vi ligger som vi har redt.
For 20 år siden sagde LO-formanden at de havde sejret ad helvede til.
Til trods for det forsatte man ufortrødent og vi er nu i færd med at begå kollektivt økonomisk selvmord.
Befolkningen og vores politikere nægter at indse de barske realiteter. Så det kan kun gå galt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 9. feb 12 kl. 08:39

Det er skam ikke kun Dan Jørgensen som er mega flomme-Europæer i det Danske Socialdemokrati. Nu vil hans partikammerat, Morten Bødskov, bruge det Dnaske EU-formandskab til at arbejde for, at Rumænien og Bulgarien kommer med i Schengen:

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/02/09/003331.htm

Hr. Bødskov må enten være bindegal, eller også læser han meningsmålinger, og kan godt se at hans tid som minister måske ikke bliver en livstidsstilling, og så er det jo godt at stå på god fod med EU kommisionen, når der skal søges et lukrativt job i EU.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 9. feb 12 kl. 10:01

Kurt Hansen, Esbjerg | Skrevet: 8. feb 12 kl. 12:

Som ekspert i klimaet, da er du blot endnu én af de mange eksperter i alt muligt. Generelt, og uden undtagelser, er det politisk således, at enhver snak om naturbeskyttelse, herunder klimaet, er tom snak. Forekommer der naturområder, som politikerne ønsker at beskytte, så skyldes det alene, at der er penge i det. Er der ikke penge i det, da er naturen, for politikerne, og dermed også for størstedelen af deres vælgere, alene at betragte som friarealer til kapitalistisk udnyttelse.

Så enkelt kan det siges.

Vi må derfor sætte pris på naturen

Politisk er naturen noget billigt skidt, som politikerne har meget svært ved at sætte pris på. Det ville være lettere for politikerne at sætte pris på naturen, dersom det kommer til at koste meget mere at ødelægge naturen, end det vil koste at beskytte den. Ergo skal naturbeskyttelsen indbefatte aktionsformer, der påtvinger politikerne at skulle forholde sig til så mange ekstraomkostninger, at ekstraomkostningerne alene, langt overstiger den værdi, som politikerne tillægger naturen.

For først da, vil politikerne forstå at sætte pris på naturen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kurt Hansen, Esbjerg | Skrevet: 9. feb 12 kl. 11:26

Bjørn Holmskjold,

En ekspert er en der ved lidt mere end andre om hvad de ikke ved. Og vi aner ikke en sk….

Derfor er det utroligt provokerende når mennesker som Dan Jørgensen eller Gore gør sig til styrende og bestemmende pøbel for en bedre verden og fremtid. For de drives ikke, det vil jeg mene er bevist, af glæde ved naturen i sine rene former, vidderne, og kampen for at overleve på naturens vilkår.

Først når man accepterer at dette er det basale kan man sætte målet for vor fremtidige udvikling. Og den er ikke materiel vækst, den er vækst i tid med naturen, venner og dig selv. Det er alvorligt på tide at tage afsked med X-box generationen og få fornuft og nøjsomhed tilbage. Jeg ved, alle forbrugspræster vil hyle, men i må finde ud af at dyrke jeres kartofler selv, frem for at sælge kinesisk crap.

Det er absurd at sætte priser på natur, men jeg vil give dig ret derhen at det er det eneste Dan Jørgenserne kan begribe, natur contra BMW eller en helikoptertur over Diskobugten. Jeg vil mene Diskobugten er meget pænere i en kajak uden Dan’s flyvetur og Indlandsisen er meget pænere på ski uden en grøntpisser speedbåd i smeltevandssøerne.

Selv som studeret bedrevider - kan nogen forklare mig sammenhængen mellen Hans Hansen og Karin Bennedsen, begge fra Esbjerg. Jeg forstår ikke rigtigt hvad det drejer sig om. Og mine skriblerier er kun så gode som de er, men jeg bestræber mig da.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Bruncke, Ølstykke | Skrevet: 9. feb 12 kl. 12:36

Det er ganske alvorlige emner, der debatteres her på bloggen og på andre blogs. Derfor er det befriende, at kosmonauten Holmskjold med begge benene solidt plantet i den blå luft er tilbage i blog’osfæren, så man kan få sig et pause-grin.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Kruse, 7400 Herning | Skrevet: 9. feb 12 kl. 12:54

Morten Messerschmidt er den eneste EU politiker,som arbejder for Danmark og danskerne.De andre levebrødspolitikere dernede er kun nikkedukker for EU og skader Danmark mere,end de gavner vort land.
Vi vil have en folkeafstemning om vi fortsat skal være medlem af diktaturstyret i Bruxelles eller være et frit land som Schweiz og Norge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 9. feb 12 kl. 14:31

Beton Bennedsen er blevet til Hans. Ja, ja og Redox er et anerkendt “research-kollektiv” for de rettroende kommunist-socialister.

Dagens ret er løgnsuppe med klimavenlig varme hveder.

Kære Morten Messerschmidt. Du er knagme god og gør dig velfortjent til din gode hyre i EU-staten.

Som jurist bør du hævde, at Danmark skal meldes ud af denne slyngelstat. Grundloven giver ikke hjemmel til, at noget folketing kan forære Danmark væk til en fremmed stat.
Du bør også skrive til enkelte borgmestre i Danmark og forklare dem, at det danske flag skal vejre i deres kommuner og ikke en fremmed stats blå flag med gule stjerner.
Det er dem undskyldt, fordi konen med æggene udsender propaganda fra borgen, men sandheden skal også formidles.

Dan Jørgensen, en flødebolle fra Søndersø. Han er da om nogen en ligegyldig gymnasiedreng, som tramper afsted i en afdød klimagurus fodspor. En lang svend, som ikke kunne blive kalif, fordi en anden ville hellere være kalif i stedet for kaliffen.

Det er sørgelige tider for et ellers solidt arbejderparti. Æret være dets minde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kennet Pedersen, 7500 | Skrevet: 9. feb 12 kl. 21:26

Hvem er denne ejendommelige Messerschmidt, og har han og hans følge noget som helst noget fornuftigt at tage sig til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Jensen., Hillerød. | Skrevet: 9. feb 12 kl. 21:32

Man undres når man læser Morten Messerchmidts bidrag
til festen - har hans parti ikke de sidste 10 år stemt for alt fra EU.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 00:54

Socialdemokraternes søsterparti i Grækenland, PASOK, er helt nede på 8% i sidste meningsmåling…efter at have været helt oppe på 47%.

Så lad da endelig regeringen tiltræde finanspagten og begynde på nedskæringerne…så er deres fremtid cementeret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 07:17

@Kenneth Hansen, Otterup

“Det er sørgelige tider for et ellers solidt arbejderparti. Æret være dets minde.”

Det er lang tid siden at socialdemokratiet var et arbejderparti. Det er 40 år siden at Erhart Jacobsen forlod partiet fordi det var blevet indvaderet med munkemarxister som ingen ambition havde om at være arbejdere.
Papirnusserpartiets medlemmer er idag socialarbejdere som med deres had til arbejde har gjort ineffektivitet til en offentlig dyd.
Siden de arbejdssky og stærkt troende munkemarxister invaderede socialdemokratiet har partiet gjort alt for at nedlægge arbejdernes arbejdspladser i industrien.
Så luftkasteller og vindfrikadeller er blevet dagens kost.
Er det så svært at forstå hvorfor det er gået galt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ulrik Nissen, Vildbjerg | Skrevet: 10. feb 12 kl. 07:59

Here er kuren den burde modificeres til Danmark.
Hurrah for Messerschmidt.
•Minimumslønnen på 751 euro om måneden før skat skal reduceres med 22 procent. For unge under 25 bliver den sænket yderligere 10 procent. Minimumslønnen bliver samtidig låst i de næste tre år.
•En fastfrysning af alle former for lønstigninger indtil arbejdsløsheden er faldet fra de nuværende 19 procent (seneste officielle tal fra oktober) til under 10 procent.
•Antallet af offentlige ansatte i de statslige selskaber OTE Telecoms og Public Power Corporation skal skæres med 15 procent. Antallet af offentligt ansatte sømænd skal reduceres med 7 procent.
•Antallet af offentlige ansatte skal reduceres med 150.000 inden udgangen af 2012. Nu og her indebærer det, at 15.000 offentligt ansatte placeres i reservepuljen, der blev oprettet sidste år. Det betyder, at de skal omplaceres inden for et år eller fyres.
•Hvis nye overenskomster ikke kan komme på plads senest tre måneder efter den eksisterende udløber, skal ansatte lønnes efter et nationalt gennemsnit. De mister samtidig alle fordele tildelt på baggrund af ancinnitet, jobsrisiko, antal børn og ekstra uddannelse.
•Overneskomster vil fra nu af have en løbetid på tre år, mens eksisterende kontrakter med to år tilbage nu vil udløbe om 12 måneder.
•En undersøgelse skal undersøge den specielle lønstatus, som juridiske ansatte, læger, diplomater, politi og militæret har. Resultatet skal være klart senest ved udgangen af juni.
•Senest ved udgangen af juni skal aktier i følgende statsejede selskaber være solgt: Public Gas Corporation (DEPA), gas distributor DESFA, Hellenic Petroleum (ELPE), den græske tipstjeneste OPAP, Attica og Thessaloniki vand- og kloakselskaber (EYDAP and EYATH) og International Broadcasting Center.
•Livstidsansættelse i de statslige selskaber og banker afskaffes.
•Skattefradrag indskrænkes, og momsen og ejendomsskatten skal simplificeres. Samtidig skal 200 skattekontorer lukkes i løbet af det næste år. Til gengæld skal der ansættes 1.000 nye skatteopkrævere inden udgangen af april.
•Forsvarsbudgettet skal reduceres med 0,15 procent af BNP.
•De græske banker skal rekapitaliseres gennem aktier med begrænsede stemmerettigheder og gennem obligationssalg
Det er endnu ikke kommet frem, hvor de 300 millioner euro, politikerne har skændtes om, skal findes. Men kilder siger til græske medier, at blandt andet forsvarsbudgettet skal skæres yderligere ned.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Egon Olsen, Løkken | Skrevet: 10. feb 12 kl. 08:17

Hvad har du til fælles med Dan Jørgensen? intellektuelt når han dig ikke til sokkeholderne, så du er for venlig, når du forsvarer hans berettigelse - eller er du måske blot karkastisk? Det forstår han ikke, hans verbale kompetance er i neveau med ubåde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Uffe Lindum, 8300 Odder | Skrevet: 10. feb 12 kl. 11:23

Det vil muligvis kunne henregnes under åndelig grusomhed over for Niels Olsen, men ‘Fru kammerherreRinde’ er altså en dansk oversættelse/gendigtning (v. Mogens Dam) af franskmanden Paul Misraki’s vise ‘Tout va très bien, madame la Marquise’!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 14:26

Bjørn Sørensen, Nyborg, skriver at det er længe siden at S var et arbejderparti.

Ja, det tør svagt antydes. Nu er det et parti bestående af teoretikere, akademikere, marxister og pseudo-intellektuelle med tankesæt og sympatier der svarer til de radikales verdensfjerne og landsskadelige idéer. S er i dag et parti som direkte og indirekte modarbejder arbejdernes, lønmodtagernes, erhverdrivendes og folkepensionisters interesser på næsten alle områder.

Engang forsvarede S menigmand og den lille mand. Det er fuldstændig forbi.

Desværre er samtlige partier med på vognen. Ingen af dem forsvarer helhjertet danskernes interesser, og folkestyret er i det hele taget endt som en sørgelig forestilling. Tilbage er kun et skin-demokrati.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sten Hansen, København | Skrevet: 10. feb 12 kl. 14:31

Hovsa, en skriver ovenfor om 300 millioner. Men er det ikke milliarder det handler om, altså 1000 gange så meget.

Men forstår godt forvirringen. En del journalister kender heller ikke forskel på milloner og milliarder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kaj Hansen, Kbh | Skrevet: 10. feb 12 kl. 15:40

Dumme mig. Jeg som troede at JP’s læsere, var fornuftige om end konservativt tænkende, med deres meningers mod, sådan er det åbenbart ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Viborg | Skrevet: 14. feb 12 kl. 00:14

Da de sydlige lande traadte ind i EURO’samarbejdet, satte de priserne paa turistcafer’ne op med 50%. Dette lagt til den generelle MER-loensstigning de sydlige lande har haft, faar deres konkurrence til at ikke blot blive, 30-50 %, som arb. loenningerne steg med, og som Kan sammenlignes med Tysklands 20% stigninger siden 99′, men hele 50%+30-50% i forringelse af de sydlige landes primaere salgsvare no. 1 el. 2, turismen…

Kodeord: Hejsa

I Graekenland med 50% stigninger paa varerne paa et enkelt aar, sagde de ikke hejsa, de sagde farvel…!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Uffe Lindum, 8300 Odder | Skrevet: 14. feb 12 kl. 13:51

I så fald er MM socialdemokrat. Hans spejling af sig selv på et toilet i Operaen på Holmen den 7.4.2006, da Plácido Domingo sang Siegmund i Wagners ‘Valkyrien’, var så narcissistisk som noget! Jeg så hans forelskede blik til sig selv i spejlet, og det var skønt et faktum intet kønt syn!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Viborg | Skrevet: 15. feb 12 kl. 03:19

Morten, du skal maaske ikke vaere saa meget efter Dan, Rhode mfl., de plejer jo blot deres interesser…, de forstaar sikkert ikke, at det ikke er Europa du er ude efter, men pampervaeldet EU-parlamentet selv! Dette synes underforstaaet i alm. logik, men jeg har lige diskuteret med en person, der trods umiddelbar intelligens, ikke kunne genneskue og konkludere det mest naerliggende fordi, det var saa logiskt og naerliggende, lissom med pampervaeldet i EU-tinget, der er kaempestort og overskyggende alt andet i mange kilometers radius og er hele den verden de paagaeldende mennesker, inkl. Dybkaer, Thorning mfl. kender, og ikke kan se skoven for bare traeer…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørn Bertelsen, 4200 Slagelse | Skrevet: 15. feb 12 kl. 08:15

Morten!
Som altid et godt indlæg!
Jeg er bange for, som du også giver udtryk for, at vi
ikke har set det sidste til Grækenlands.krisen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Hansen, rødovre | Skrevet: 18. feb 12 kl. 09:04

Haha nu er Dan Jørgensen jo en politker som man griner meget af.’
Han er så hellig og så politisk korrekt at det er grotesk.
Han siger ikke meget rigtig.
Uden at stemme på hverken DF eller dig, vil jeg bede dig fortsætte din linie der er meget mere interessant.
Du har da en SELVstændig tankevirksomhed og jeg skal være ærlig og indrømme at det er meget sjældent jeg er uenig med dig.
Bl. a nød jeg din tale om HTS i EU.
Dejligt med typer som dig og Nigel Ferage.
Tak, fortsæt endelig

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Andersen, 2900 | Skrevet: 18. feb 12 kl. 12:12

Who cares - hver er nu i egen båd, Sydeuropa skal nok klare sig med deres stærke kultur, anderledes er det med Danmark - det står nok ikke til at redde.

Den danske kultur er svag, danskerne er “spredere” og ikke “samlere” - også kaldet die dumme dänen syd for grænsen.

Danmark mistede Norge, Sverige, Slesvig Holsten, man gav oliefelterne i Nordsøen til Norge, man har netop foræret Grønland væk, man er nu ved at opløse Danmark indfra ved at sørge for folk fraflytter provinsen, man rømmer 80% af landet - så andre kan flytte ind og overtage. Provinsen vil blomstere igen, ikke pga af danskere, men pga driftige indflyttere sydfra. Denne opblomstring i provinsen vil brede sig til resten af det danske samfund - Den endelige opløsning af den danske kultur og det danske samfund som vi engang kendte.

Provinsen vil blive det vilde vesten ude af kontrol fra København, eller EU - med egne regler, parallel samfund, egen distribution og detailhandel, “domstole”. Skoler, børnehaver, ambulatorier etc vil blive genopført - men ikke af den danske stat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Nielsen, Viborg | Skrevet: 22. feb 12 kl. 13:51

Jan Andersen

“What goes around, comes around” har du hoert det?

Det betyder, at ens hjertes elektromagnetiske spaendingsfelt, forbraendingsmotorprincippet, skaber spaending med poler, noget skal ind og noget ud. Det/den skabelse der kommer ud af noget, der er kommet godt ind og har udviklet hjertets evne til at bruge krop og sind, ikke evnen til at stjaele mere eller mindre legal (juridisk/socialt), goer, at ens evner efterspoerges.
Det er hvad der goer mennesker dygtige el. ej. Det hele er hjertet, hjertet i det hele, og ens engagement i denne process.

Det kaldes ogsaa held og lykke eller uheld og ulykke, naar disse svingninger ekstenderes ud i universet. Energi gaar ikke tabt eller spildes, den aendres.

Derfor, undgaa at gaa hjemme paa off. forsoergelse uden at yde/af egen vilje, det onde/gode kommer tilbage, alt goer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kasper Bøgh, Kolt | Skrevet: 24. feb 12 kl. 00:10

Nu hvor du tager det op.
Hvordan kan EU gå ind for en parlaments formand, der tidligere har udtalt: Ved at støtte “Nej stemmerne” i Eu, Støtter i Fascime.

Dette finder jeg forkasteligt, men ved ikke hvad der værst. En mand der samlignere alle EU modstandere som fascister, eller en tidligere Europarlemnetformand der kom fra et land, der ikke havde en regering i over 450 dage. Hvordan kan en mand der kommer fra et land uden regering, hjælpe EU?!

Jeg glæder mig over, at det lyder som om at du har indgået et samarbejde sammen med Nigel Farrage. Han er en fornuftig mand, der kan se igennem EU Europaparlamenternes fanatisme omkring at have et fælles EU.

Er skuffet over at EU borgerne har mistet deres rettigheder i dette USSR ligende cirkus show, som EU fører i Bruxelles.

Og forresten, gøre alle stolte ved at få Martin “den røde” Schultz, til at overholde Regel 20.3 fremover, så vi kan få et mere demokratisk EU.

Der udover super godt arbejde du laver dernede, og tak for alle dine skønne blog indlæg :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
morten christensen, silkeborg | Skrevet: 26. feb 12 kl. 03:30

Kære MM du har min fulde respekt i forsøget på at overbevise socialdemokraterne. men jeg er bange for at et gammelt citat kan omskrives til at mod dem kæmper selv guderne forgæves

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Bo Eriksen skriver
23.05.12 04:12
FNs generalforsamlings resolutioner i forbindelse med andet end interne affærer og budget ikke bindende. Dernæst er sikkerhedsrådets beslutninger Læs mere
Niels - fortsat ! Jeg er ganske Læs mere
Niels Bruun skriver
23.05.12 00:43
Hasbara - Torben Michael Kaae - er kunsten at pille præcist de dele ud af en historie, der dæmoniserer modparten. Og gerne føre lidt løgn til Læs mere
Niels Bruun - Nå for pokker, så var det jo fremragende, at jeg ikke fik tid til at søge en forklaring, som du kunne sympatisere med :o)Charlotte Læs mere
Niels Bruun skriver
23.05.12 00:06
Vedr. Jerusalem; Den relevante lovgivning er som følger; FN´s Sikkerhedsråds resolution 476. Stk. 1 - 3. af 1980. 1) reaffirms the overriding Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/