Profil

Naser Khader, blogger om den globale og nationale værdikamp.

Baggrund:
Syriskfødte Naser Khader er cand.polit., medlem af Folketinget, stud.teol., medstifter af Demokratiske Muslimer under Muhammedkonflikten, debattør og foredragsholder. Han var medstifter af partiet Liberal Alliance, blev siden løsgænger, og er nu medlem af Det Konservative Folkeparti.


Andet:
Forfatter til bl.a. bøgerne "Ære og Skam" og "Tro mod Tro".

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Nasers værdikamp (arkiv)

Skrevet af Naser Khader

Konservative Folkepartis medlem nr. 102373

Dato: d. 18.03.09, 21:30
Af: Naser Khader
Emner:

Kære læsere, så lad os da diskutere mit partiskifte up-front. Ingen grund til at gå og putte sig – jeg er meget glad for min beslutning.

Da jeg for 25 år siden skulle melde mig ind i et politisk parti, var der mange, der sagde – du er jo indvandrer, hvorfor er du ikke SF’ eller socialdemokrat. Dengang og siden har jeg mange gange sagt, at fordi man er indvandrer behøver man ikke være socialist. Der er ligeså mange forskellige politiske holdninger blandt indvandrere, som der er blandt danskerne: kommunister, socialister, socialdemokrater, konservative, liberale, fascister mv. Jeg mener, at uanset etnicitet skal man dele sig efter politisk anskuelse.

Indvandrere er højreorienterede

Jeg vil hævde, at flertallet af indvandrerne og deres efterkommere befinder sig et sted til højre for midten, hvis man stiller dem spørgsmål om hvert enkelt politikområde. I forhold til familiepolitik, skattepolitik, erhvervspolitik og endda udlændinge- og integrationspolitik, så ligger flertallet nok til højre for midten. Og hvad angår retspolitikken har jeg faktisk mange indvandrere mistænkt for at ligge helt forbi Dansk Folkeparti.

Studier fra England har vist, at det især var de pakistanske og indiske ehvervsdrivende, der hjalp Margaret Thatcher til magten i 1970’erne. Deres stemmer spillede en temmelig afgørende rolle i den konservative fremgang i Storbritannien. Jeg kan egentlig godt forstå, at man som nyankommen indvandrer stemmer på dem, som man tror, kæmper ens sag – venstrefløjen. I dag er der imidlertid så mange efterkommere af indvandere i Danmark som lever et helt almindeligt liv med familie og arbejde, og i deres tilfælde er det vel efterhånden mere naturligt at dele sig efter anskuelse ligesom alle andre danskere.

Del jer efter anskuelse

Det hører nemlig til det forrige århundrede, at partierne er klasseopdelte. Allerede Viggo Hørup, Venstremanden, der blev stifter af Det Radikale Venstre, sagde, at i et folkestyre er det nødvendigt at dele sig efter anskuelser og holdninger.

Men helt fri for klassetænkning var jeg heller ikke, da jeg endte med at melde mig ind i Det Radikale venstre i 1985.

Dengang valgte jeg faktisk Det Konservative Folkeparti fra, fordi jeg, der dengang ernærede mig ved siden af studierne som opvasker på forskellige københavnske hoteller, opfattede partiet som et rigtigt ’arbejdsgiverparti’.

Man bliver klogere

Det er gået op for mig – især i de seneste år - at partier og mennesker forandrer sig.

Partierne er ikke længere opdelt efter socialklasser. Og mennesker: ja, de forandrer sig også. Jeg har forandret mig. Jeg har ikke forandret mine grundlæggende værdier, og jeg har ikke ændret på målet med det, jeg opfatter min politiske kamp. Jeg har heller ikke forandret midlerne, der stadig går gennem folkestyret. Jeg har ikke ændret på mit demokratiske fundament. Men jeg har ændret på min politiske platform.
Der er mange indvendinger mod, at jeg ’nu igen’ har skiftet parti. Det er partishopperi. Det er utroværdigt. Det er det er vælgerbedrag osv.

Jeg kan forholde mig til alle indsigelserne; selvfølgelig kan jeg det, for de har alle været med i mine overvejelser. Hver gang. Men hver gang er jeg også kommet frem til, at det vil være mere utroværdigt af mig at blive end at gå.

Politisk partner

Skulle man i privatlivet blive i et forhold, man er ulykkelig i? Eller skal man praktisere en religion, man ikke længere tror på? Nej, vel? Og politik handler altså også om at kæmpe for det man tror på.

Så hvis man i et parti ikke længere tror på det samme, så må vejene jo skilles.

Jeg tror mange af de forargede kommentatorer og bloggere overser, at der er kommet en anden kadence i politik. At det at være medlem af et parti ikke kun handler om at lægge hånden på partiprogrammet og erklære sig enig. Politik handler ikke kun om visioner og hjerteblod, men også om strategi, bogstavkombinationer, konkrete udmeldinger i eller udenfor partiprogrammet osv. Og hvor ændringer i partilinien før i tiden skete over år, så kan den i dag ske fra måned til måned, uge til uge, ja endda fra dag til dag.

Derfor er det ikke nødvendigvis udtryk for vendekåberi at skifte parti. Der vil også være tilfælde som i privatlivet, hvor et parti og dets medlemmer kan vokse fra hinanden, og en skilsmisse er nødvendig. Og nogen gange finder man derefter en partner, som man kan blive lykkelig med. Jeg har fundet min politiske ”partner” i Det Konservative Folkeparti.

Værdikonservativ

Specielt i værdispørgsmålene oplevede jeg personligt, at jeg havde svært ved at følge det fælles fodslag, der var i Det Radikale Venstre. Der var simpelthen noget, der ikke stemte – men vi skulle helt frem til Muhammedkrisen i 2005, før jeg for alvor blev klar over, hvad det var der ikke stemte for mig: det var, at partiet havde bevæget sig væk fra at være afbalancerede til at blive det mest værdirelativistiske parti i Folketinget.

Jeg er totalt uenig i, at alle værdier er lige. Vel er de ej. Der er nogen værdier, der er bedre end de andre: de demokratiske værdier. Derfor er jeg værdikonservativ!



Kommentarer
Kurt Dejgaard, Montreal | Skrevet: 18. mar 09 kl. 21:45

Indenfor et par uger efter Ny Alliance blev skabt, kommenterede jeg, på Nyhedsavisen: “De lyder grangiveligt som de konservative ville have lydt, hvis de var et oppositionsparti og kunne tale frit”.

Jeg tror faktisk altid du har været konservativ og var overrasket over du ikke tog springet direkte, da du stod af RV.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Steen Brock, 8541 Skødstrup | Skrevet: 18. mar 09 kl. 23:45

Kære Naser. Grav nu ikke grøfter, og lad de såkaldte socialister selv berette, hvordan de, som dig, udvikler sig og tilpasser sig den politiske virkelighed. det rigtig interessante i dit partiskifte er, om du stadig er imod blok politik, specielt én som udføres på Pia Kjærsgaards nåde. Det tætte bånd mellem V og K kan ikke være din første prioritet - for en hver pris. Der har været, og vil komme, mange fløjkrige i de konservative, og du bliver en aktiv del af dem. Vi glæder os til VKO regeringens sidste krampetrækninger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Christtreu, Frederiksberg C | Skrevet: 19. mar 09 kl. 00:42

Kære Naser. Kan du ikke forklare på hvilken måde du mener, at det radikale venstre er værdirelative i forhold til demokratiet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Korkmaz Evcil, 8361 | Skrevet: 19. mar 09 kl. 01:13

Du er nu en del af den blokpolitik, du var så inderligt imod. Husk nu at du skal støtte Pia Kjærsgaard og DF. Det forventer hun. Her er hendes udtalelse: “Men det, jeg bare kan konstatere, er, at nu skal han til at bakke Dansk Folkeparti op. De tanker håber jeg, at han har gjort sig. Men det tror jeg da, at han vil, siger hun til Ritzau.
Spørgsmål: Tror du, at han bliver integrationsordfører? Det har jeg ingen mening om, det vil jeg ikke blande mig i. Men jeg tror det ikke, siger hun”.

Jeg synes, man kan spore noget selvtilfredshed, nedlandenhed og hån i hendes udtalelse. Du har nu chancen for at overbevise hende om de rigtige værdier i livet og markedsføre dit værdiprogram.

Held og lykke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 19. mar 09 kl. 08:14

Kære Naser Khader!

Tillykke med at du endelig, efter 23 år, har nået til den erkendelse, at Det Konservative Folkeparti er “partiet” for dig.

Samtidig har du så også skrottet modstanden mod blokpolitik, modstanden mod DF og din idealistiske kamp for at asylpolitikken skal have et menneskeligt ansigt.

Asylbørnene har du jo forlængst afskrevet.

Med andre ord: Du har solgt dig selv til Pia Kjærsgaards og Dansk Folkepartis fremmedfjendske luner.

“Og hvor ændringer i partilinien før i tiden skete over år, så kan den i dag ske fra måned til måned, uge til uge, ja endda fra dag til dag.”

Jeg tvivler på, at nogen af de etablerede partier, incl. de Konservative, vil erklære sig enige med dig i det, du der skriver.

Men det passer rigtig godt på dig selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sameh Niazy, HK | Skrevet: 19. mar 09 kl. 08:40

Skulle det gaa helt galt i det Konservative Folkeparti saa skulle der vel altid vaere en stol ledig hos Dansk Folkeparti.. Ridder Lykke …

sent, sent om natten
alene med dig selv
drømmen om dig
kan ikke slåes ihjel

Inde bag ved døren
der hvor alt kan ske
venter du, venter du
meget svær at se

Ridder lykke, ridder hvid
ridder du, alene
i en helt anden tid
aha aha
ridder lykke, ridder hvid
ridder du, alene
ridder lykke
tag mig med

Vejene jeg følger
ender altid blindt
men stjernerne
ser jeg no’ngang’ tilsidst

Står du bag ved døren
der aldrig åbnes helt
hvor er du, hvor er du
du er så svær at se

Ridder lykke, ridder hvid
ridder du, alene
i en helt anden tid
aha aha
ridder lykke, ridder hvid
ridder du, alene
ridder lykke
tag mig med

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Mortensen, haderslev | Skrevet: 19. mar 09 kl. 08:51

Hej Naser,
Der er meget, jeg ikke forstår i det her. Måske kan du forklare, hvordan “Jeg har ikke forandret mine grundlæggende værdier, og jeg har ikke ændret på målet med det, jeg opfatter min politiske kamp. ” passer med det, som nogen så rigtigt påpeger: At du nu ultimativt støtter dig op af Pias værdier og er i regering så at sige på hendes nåde og fromme.
Du er også med på et hold, der fornyligt vedtog, at det “konstaterer med tilfredshed, at der siden systemskiftet i 2001 er ført en udlændinge- og integrationspolitik, der har forbedret invandrenes integration i Danmark”.
Synes du de sidste ugers optøjer tyder på en forbedret integration, for det er du jo nu officielt en del af at synes.
Endvidere talte du i forbindelse med dannelsen ad NA meget for samarbejde hen over midten. Det har du af gode grunde endnu til gode at bevise, men faktum er vel, at du nu er medlem af lige præcis den halvdel +1, der holder alle andre fra fadet. Hvordan stemmer det overens med dine “grundlæggende værdier, der ikke har forandret sig”. Vil vi se dig opfordre til samarbejde hen over midten eller fortsætter den ensidige blokpolitik, nu blot MED dig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 19. mar 09 kl. 09:59

Kære Naser Khader,

Et vigtigt punkt i din værdipolitik var homoseksuelles ret til adoption. Dette er helt imod De Konservatives politik - og de stemte da også imod (det blev dog vedtaget).

Du var ikke selv til stede ved afstemningen i Folketinget.

Er det sådan du fremover vil reagere, når der skal stemmes om noget, som du og De Konservative ikke er enige om?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Simonsen, 6800 Varde | Skrevet: 19. mar 09 kl. 11:14

Til Naser Khader
jeg har været konservativ hele mit liv. Det har ikke altid været lige morsomt at vedgå det politiske tilhørsforhold på grund af de mange personsager, der i tidens løb har været. Med din indtræden i partiet er der igen opstået en situation, der får mig til at sige; Så skal det igen være flovt at være konservativ
Med den politiske slingrekurs, du har ført, bliver man ikke pludselig konservativ, og med din seneste valgkamp in mente - den vil vælgerne sent glemme - bliver det svært at overbevise ikke-konservative om, at den troværdighed, der er knyttet til det at være konservativ, er intakt

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 19. mar 09 kl. 12:15

Det er udmærket mennesker flytter sig. Stilstand er at gå tilbage.

Hvis Khader har meldt sig ind i Enhedslisten eller SF måske S så havde betonsocialisterne ikke været på mærkerne. Så havde været jubel, flag og kransekage.

Det er ikke forbudt i Danmark at skifte holdning og parti, men der skal mod til at se ,at man flytter sig og ikke mindst gøre noget ved det.

Ole Sohn har været kommunist, endda partiets formand, ham er der få der har være i kødet på, fordi mange af SFs medlemmer er offentlig ansatte. Een af deres egne.

Khader har levet en politisk omskiftelig tilværelse og det er op til ham og det parti og (evt vælgere) han har valgt at være medlem hos ,om de kan “leve” sammen.

Vores samfund udvikler sig, og kraftigt i disse år, det gør mennesker også, nogle, hvis deres tankesæt ikke KUN er paragraffer- og paragrafrytteri.

Held og lykke til de konsevative med medlem nr.: 102373.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sameh Niazy, HK | Skrevet: 19. mar 09 kl. 12:32

Nej,, Uanset hvad Khader havde gjort havde jeg personligt fundet det tragikomisk… Jeg glaeder mig rent faktisk over at det er K som faar aeren at faa stoebt deres ben i beton og derefter sendt ned paa havbunden.

Maaske det nu er definitivt forbi med det borgerlige flertal? Maaske det er spin fra Naser,, foerst at skabe ultimativ skuffelse om sig selv hvorefter han haegter sig paa sin fjende og lader sin egen upopularitet traekke partiet ned. Hvis det er tilfaeldet saa siger jeg “godt gaaet naser”! det er sand selvopofrelse i den gode sags tjeneste!!

Nu mangler vi bare at Naser borer et hul i bunden paa den konservative toemmerflaade..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Bjerg, Århus | Skrevet: 19. mar 09 kl. 12:58

Man oplever tit at politikere parkerer der holdninger i cement og bliver ved at sidde fast i tåbelige holdninger. Det er dejlig at de også kan udvikle sig - uanset i hvilken retning de går. Held og lykke med fremtiden - der er brug for en som dig, Naser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 19. mar 09 kl. 13:30

Til Naser:

Tillykke med dit nye partivalg. Lad os håbe du så falder til hos de Konservative, da jeg stadig mener du har noget at bidrage med i værdipolitiken, specielt hvad angår kampen mod den radikale islamisme. Den kamp vil du også meget bedre kunne føre fra det Det Konservative Folkeparti end Det Radikale Venstre, som er et parti fyldt med apologeter.

Lad blot Anders Samuelsen og skrighalsene inde på 180grader.dk hygge sig med LA. Det parti ryger alligevel ud efter næste valg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 19. mar 09 kl. 14:10

Jens Hansen, Dyssegård skrev, at han mener, at Khader kan bidrage i kampen mod den radikale islamisme, og det lyder jo smukt, men er det andet end floskler?

Kan du Jens Hansen nævne et eksempel på, at de såkaldte islamister, som Khader tidligere har skamrost i mindst en af sine bøger, handler i uoveresstemmelse med Koranen, som alle gode muslimer har at rette sig efter?

Jeg advarer dig på forhånd, for mange har forsøgt, men ingen har kunnet påvise nogen forskel. Koranen er et uudtømmeligt skatkammer for fundamentalister.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 19. mar 09 kl. 14:38

Maria odder

“at de såkaldte islamister, som Khader tidligere har skamrost i mindst en af sine bøger, handler i uoveresstemmelse med Koranen, som alle gode muslimer har at rette sig efter?”

Jeg har ingen anelse om hvem du mener, og i det hele taget virker dit indlæg meget forvirret og diffust. Hvad er dit kritikpunkt mod Naser Khadar??

Jeg er enig med dig i, at der ikke er nogen af main-stream fortolkningerne i islam, som hylder demokrati og adskillese af politik og religion, men hvad præcist har det lige med Khadar at gøre?? Han har bekendt sig som ikke-troende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 19. mar 09 kl. 15:28

Nej, mit indlæg var skam klart nok formuleret, men måske røg jeg ind i en blokering hos dig, så jeg forsøger igen.

Hvori består forskellen mellem islam og islamisme?

Det må du jo vide, siden du tager emnet op.

Khader har i sin bog “Ære og Skam”, den redigerede og ajourførte udgave fra 2006 afsat et helt kapitel til en hyldest til euroislam og denne retnings ophavsmand Tariq Ramadan, der er Det Muslimske Broderskabs førende skikkelse i Europa og af politologer som for eksempel franske Caroline Fourest forlængst studeret nøje og afsløret som en “krigsherre”. Desuden findes der bånd, der afslører, at Ramadan taler med flere tunger og ophidser sine trosfæller til kamp.

Islamforskeren Tina Magaard forsøgte en gang at konfrontere Ramadan med båndene, da han var gæst på Krogerup Højskole, men han gik øjeblikkeligt til modangreb og nægtede at svare hende.

Ramadan vil omstyrte de vestlige demokratier og indføre teokrati. Det Muslimske Broderskab er verdens største muslimske organisation og i Mellemøsten en meget blodig affære, Ramadan er barnebarn af dens grundlægger.

Hamas er organisationens afdeling i Gaza. Khaders bog har et billede af Hamas’ bannere på forsiden, og som halvt palæstinenser og ofte gæst i Mellemøsten har han naturligvis hele tiden vidst dette.

I sit første indlæg her på bloggen slog Khader først disse forhold hen med “Get a life”, han har jo hang til at bruge teenagevendinger. Men så vendte han pludselig på en tallerken og udråbte Ramadan til en hæslig islamist, hvilket var mere, end han kunne få sig selv til under Muhammedkrisen. Bogen udkom, efter at den havde toppet. Du kan selv læse tråden, og så ser du også, hvad jeg og andre mener om Naser Khader. Der er vist ingen tvivl om, at broderskabet var involveret i Muhammedkrisen, og meget tyder på, at den norske regering fik forhandlet sig til fred med broderskabet.

Khader har bekendt sig både til det ene og det andet, uden at føle sig bundet af det. Så vidt jeg kan se, er han troende for øjeblikket. Han har ifølge flere bloggere en gang fortalt pressen, at han er sharia gift med sin nuværende samlever, men det benægter hun i sin bog om hans familie. Sådan er det hele tiden op og ned med ham.

Men Khader har da været sharia gift, og det er en ond historie, som du også kan læse om på den første tråd og i flere af hans bøger og i hans kones bog. Begge har rejst landet tyndt med foredrag, der tager deres udgangspunkt i disse bøger. Det er en typisk Khaderhistorie om vægelsind og mangel på stabilitet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Belinda Herbst, 1270 København K | Skrevet: 19. mar 09 kl. 16:04

Kære Naser Khader,
Det er befriende at læse din holdning til og konstatering af, at et parti nødvendigvis ikke kan have en konstant “stemme” og identisk linie over en lang årrække. Et parti består som bekendt af dets Folketingsmedlemmer og dets øvrige medlemmer i lokale vælgerforeninger rundt om i landet.
Mennesker er påvirkelige og forholder sig til og udvikler sig i takt med dagligdagens realiteter og samfundets øvrige udvikling inden for kultur, teknologi, religion, sprog, kriminalitet, integration o.m.a
En Konservativ stemme, som alle partiers stemme, er jo reelt ikke statisk - men overvejende påvirket af mennesket, profilen og dermed politikeren bag.
Som mennesker har vi jo vores grundholdninger og dermed også en idé om, hvor vi hører til partipolitisk. Men ingen er vel 100% enig i eet partis program og holdninger udadtil? Det er da kun naturligt, at vi kan lide noget fra et og noget andet fra et andet parti.

Det er efter min mening ingen forbrydelse.

Kunsten er jo, at finde den politiske platform, hvorved man som politiker finder sig godt tilpas med øvrige partimedlemmer i gruppen og der, hvor man som politiker vurderer det mest sandsynligt, at flest af ens egne helt personlige mærkesager vil kunne skabe flertal i gruppen. Derfor er det efter min mening mindre vigtigt, hvad partiet hedder, men aldeles interessant, hvilken kreds af mennesker der danner den aktuelle linie i partiet og med en linie som er overvejende sammenfaldende med ens egne holdninger. Det er resultaterne der tæller.
Dynamiske, politiske partiprogrammer med plads til, at vi som moderne mennesker kan have egne, alternative udlægninger og fortolkninger inden for partiprogrammet - det gør da politik meget mere interessant, nuanceret og virkeligt.

Den der gammeldags vælgerstemme med; “Min far har altid stemt socialdemokratisk, så det gør jeg også og det vil jeg gøre i al evighed - uanset hvad der sker - uanset hvem der er partileder” - ja undskyld, men den tid bør vist være forbi. Partipolitik er dynamisk og foranderlig og ligeledes er vi mennesker.
Ting, forhold og vi selv forandrer sig. Og heldigvis for det. Ingen udvikling er tilbagegang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 19. mar 09 kl. 16:07

Den profesionelle blogger, Karin Bennendsen , Esbjerg,hører til på den yderste venstrefløj.
Overalt hvor hun kommer frem ,nedgør hun mennesker med end anden mening end den hun selv har. Hun kender paragraffererne i det sociale system yderst godt, har arbejdet der og har ikke forstået, at Danmark er blevet et andet med den store indvandring siden hun forlod det arbejdsmarkedet. Hun har som sit mål ,at træde på alle mennesker over tæerne der tillader sig at pippe en anden politisk mening end venstrefløjens, end sin egen. Hun indberetter mennesker ,som hun mener ikke skal deltage i en offentlig debat( Avisen.dk ), selvom hun er smidt ud derfra flere gange , grundet dårlig opførsel.
Hvorfor vil venstrefløjen ikke tillade andre mennesker at have en holdning

Venstrefløjen har det med at srede gift alle steder hvor deres meninger ikke vinder indpas.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 19. mar 09 kl. 17:34

B P, Middelfart.

Den folkekære borgmester “Marius” i Ålborg, der i sin tid tog imod et mosgrønt badeværelse som gave, fik seks års fængsel.

Ja, du har ret, der er ikke grund til at tro andet, end at alt hvad vi skriver, rager NK en papand. Det samme gælder vort demokrati, som han i den grad har latterliggjort og i et omfang som aldrig tidligere er set. Ved sidste valg optrådte han som en tarvelig tusker i bazaren, mens hele landet sad og krympede sig. Sådan handler kun en usædvanlig selvoptaget og uopdragen person uden dannelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Alex Mazen, Frederiksberg | Skrevet: 19. mar 09 kl. 18:40

Hej Naser,

Som bekendt kan man ikke flygte fra ens fortid. Journalister har det jo med at grave til de finder noget. Og lige pludselig, ud af det blå, kommer forsiden, der vælter hele læsset.

Kan du huske din Nordirakiske ven? Ham du hyggede dig med i 80′erne og primo 90′erne med diverse lovbrud.. han er begyndt at tale nu (selv han har fået nok!).

Det bliver snart sjovt igen at høre dig råbe: “Du er et svin, et svin, du er et svin er du! Det må du godt citere mig for…”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Glahn, aalborg | Skrevet: 19. mar 09 kl. 22:22

Naser Khader.

Du er en modig mand. Jeg beundrer dig meget.

Jeg beundrer dig for din evne til at sige din mening.

Jeg beundrer dig for din kamp med islamisme.

Jeg beundrer dig for dine politiske holdninger, du er et menneske med integritet og klarsyn. Du træder hvor få andre tør gå.

Husk - når man er over målet, begynder man at modtage flak. Jeg håber du fortsætter.

En stor støtte herfra.

Thomas Århus

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Vissing, Randers | Skrevet: 20. mar 09 kl. 11:02

Egentlig altid anset Khader for en dygtig politiker, men skal da lige love for, at ved sidste valg blev den opfattelse ændret.
Khader stod i en direkte tv udsendelse og kunne ikke svare på et så simpelt spørgsmål om skat, at selv et 5 års barn kunne gøre det bedre.
Du - Khader - var fuldstændig til grin - og jeg vil også påstå, at du er til grin overfor de vælgere der har stemt dig i Folketinget.
Hvorfor var du ikke nede og stemme da loven om adoption for homoseksuelle var der?
Er du levebrødspolitiker og har du fuldstændig smidt al anstændighed over styr?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten H, Horsens | Skrevet: 20. mar 09 kl. 12:02

Tja - det er levebrødspolitikerens sang, vi her hører. Kun få lader sig narre. Jeg håber ikke du bliver valgt ind, Khader. Men det gør du jo nok.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, Middelfart | Skrevet: 20. mar 09 kl. 13:03

Maria dp, Odder

Vores form for demokrati er forhåbentligt stærkt nok til at bære et x antal Khadere.

Men det var trist at overvære hvordan Khader behandlede dette og sammenligningen med tuskhandlerne i bazaren er ikke dårlig!

Gad vide om vi nogensinde får svar på hvad det er for en form for en form for demokrati Khader dybeste set går ind for ?

Som muslim skal han jo gå ind for de love og regler Allah har opstillet, idet Allah har forbudt muslimer at adlyde menneskeskabte regler og love.

Et godt eksempel er den islamiske verdens egne Menneskerettigheder, Cairo-deklarationen, som blev kreeret netop fordi De Universelle Menneskerettigheder hviler på menneskeskabte regler og love.

Den islamiske versions forskel fra de Universelle er såmænd, at dens regler og love hviler på Shariaen.

Det samme gør de islamiske “demokratier”.

Muslimer, der er bosiddende i ikke-islamiske lande, tilladelse af Allah at tåle disse landes regler og love, men kun indtil demografien er ændret til fordel for Islam.

Men i samme øjeblik antallet af muslimer er nok - hvor mange % dette drejer sig om ved jeg ikke - skal de islamiske, på Shariaen hvilende, regler og love indføres i det land muslimerne er indvandret til.

Indvandringen er bl.a. een af de faktorer nutidens, den moderne Jihad, mod de ikke-islamiske lande i Vesten, anvender.

Tankevækkende, ikke sandt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Jyllinge | Skrevet: 20. mar 09 kl. 15:10

Ynkeligt. Intet ord dækker mere præcist det skift du har foretaget dig det sidste halvandet år. Levebrøds politiker med eneste mål for øje, end at hæve 45.000 kr. om mdr. ved at have en stol i folketinget. Har altid opfattet Konservative som en relativt fornuftigt parti, men at de åbner døren er simpelthen ynkeligt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 20. mar 09 kl. 16:30

Vivi Andersen, Middelfart.

Fra Naser Khader kan man ikke forvente nogen dybere refleksion, han er blot en platugle, og den slags er folk jo så vant til fra DR.

Jeg antager, at Khader altid vil søge hen, der hvor han kan få mest magt og flest penge, og at han en dag vil være med Tariq Ramadan med flyvende faner, hvis der ikke bliver dæmmet op for den krigsherre.

Ting tager ganske vist tid, men for mig er det helt ubegribeligt, at så mange danskere stadig tror på myten om “islamisme”, som Khader bruger som krykker. Det er jo for 117. gang Kejserens nye klæder.

Islamisme er ligesom palæstinenser og moderat muslim et tomt begreb, som folk tyr til for at skjule de grusomme kendsgerninger så længe så muligt.

Islamisme = udnyttelse af Islams potentiale.

Palæstinensere findes ikke, fordi der ikke findes noget Palæstina.

At tale om moderate muslimer har heller ingen mening, for islam er aldrig moderat.

Der findes moderate mennesker af muslimsk afstamning, men hvis de kalder sig muslimer, bekender de sig til et samfundssystem med et kolossalt stort potentiale for at ødelægge menneskers liv, hvilket da også sker i mere end rigelige mængder og er så frastødende som det kan være.

Der er mange danske mænd, som burde begynde at læse på “lektien” og lade være med at være så naive, at de tror, at resten af verden tænker og opfører sig som i en Morten Korch film, og at Poul Reichardt og Ib Schønberg kommer og redder os allesammen.

Vi står over for en mentalitet, der har en grusomhed i sig, som vi lige skal sunde os for at tackle. Men selvfølgelig kan vi klare det, vort største problem er stadig alle de naive og feje af egen avl. Thøger Seidenfaden og Uffe Elleman må selv bestemme, hvilken kategori de tilhører.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 20. mar 09 kl. 17:16

Ak ja, vi lever i Janteloven land ,det kan ses på mange af indlæggene.
At læse dem er lige som dem ,der ser en fodboldkamp og er dygtigere end dem der er på banen.

Det er altid sjovest at være bagklog.
Mit medlemskab af Det Radikale Venstre røg for en del år siden, fordi det ikke mere var et midterparti, men næsten en filial af Enhedslisten.
Jeg har dog stemt på partiet siden jeg fik stemmeret efter jeg blev 21 år. Det er en del flere år end Khader.
Partiet har ændret sig radikalt og det har landet også de senere år, bla. fordi vi fik en stor indvandrig efter 1960. Mennesker ændre sig og det gør tiden også.
Det er jo ikke forbudt at skifte mening og parti og heldigvis er der mennesker der ikke lever efter hvad andre mener om dem. De gør det der er rigtigst for dem i den givende situation.

At leve i fortiden gavner ingen, det er idag det skal handles.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nørgaard, Stenstrup | Skrevet: 20. mar 09 kl. 19:43

Det er sandt for dyden nemmere at være radikal uden for DRV i dag end som medlem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
H B, Nyborg | Skrevet: 21. mar 09 kl. 09:09

Velkommen til et nært og livslangt samarbejde med DF……..
Ideologier billigt til salg, sørgeligt men sandt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Koblegaard, humlebæk | Skrevet: 21. mar 09 kl. 09:12

Maria P, Odder, rejser en meget interessant vinkel.

Findes der et moderat Islam, eller gør der ikke?

Det er uomtvisteligt at Præsident Erdogan for nogle måneder siden holdt en tale til tyske muslimer, hvor han understregede, at det er en synd at integrere sig.
Tidligere har han flere gange givet udtryk for, at der kun findes 1 islam, og det er en illusion at tro, der findes variationer.
Det er da klar tale, han støtter lovreligionen Islam bliver befæstet i Europa.
Det er godt man begynder, at få øjnene op for Islamisten Tariq Ramadam, han har indrejseforbud i USA og har været medvirkede til de snart uoverskuelige problemer, man har med Islam i Storbrittanien.
Det er svært at se, der findes andet end 1 slags Islam, til gengæld kan man nok fortsat tro på, der er muslimer, der gerne vil leve som os, spørgsmålet er, hvordan de vil forholde sig den dag, der måtte være et flertal af muslimer.
Hvorfor ser vi ikke muslimer i strømme gå imod Islamisk trossamfund? Måske fordi de kender prisen.

Naser Khader har meldt sig under demokratiets faner, hans kernekompetance ligger netop i dette område, og kan han vække den del af de borgerlige, der stadig tror, man kan føre krig mod formørkede Islamister i Afghanistan, mens man drikker kaffe med de samme kræfter her i landet, vil meget være nået.
Thøger Seidenfaden er der vel næppe nogen der tager alvorligt, og Uffe Elleman i selskab med Rifbjerg, man græmmes! Måske blev savnet af at være i fjernsynet for stort?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ræder Clausen, Brabrand | Skrevet: 21. mar 09 kl. 09:51

Kære Naser

Jeg ønsker dig tillykke med skiftet. NA/LA var en rodebutik, for lidt enighed og for meget spin, plus at det er en kæmpe opgave at stifte og lede et nyt politisk parti.

At du i sidste er landet hos de Konservative ser godt ud, og jeg er helt sikker på, at din viden om islam og din ‘fundamentalistiske’ holdning til demokrati og ytringfrihed vil komme til gavn der, og dermed for hele Danmark.

God arbejdslyst!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Alex Mazen, Frederiksberg | Skrevet: 21. mar 09 kl. 10:28

Naser er blevet så desperat efter positive kommentarer på hans blog, at han er begyndt at skrive under psyodonym bl.a. “Thomas Glahn” fra Aalborg.

Hvor ynkeligt…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Merethe Egeberg Holm, Gedved | Skrevet: 21. mar 09 kl. 12:47

Naser Khader har et ego som Rundetårn som en typisk muslimsk dreng/mand, men hvad angår evner for politik, er hans evner som en bananflue. Det er kun de politisk korrekte, der kan se noget i ham. Når han - heller ikke hos de konservative - bliver til noget, fordi han mangler evnerne, så går han vel over til Enhedslisten? Hvordan kunneman i vørigt i sin tid give ham en sprogpris? - Prøv lige at lytte til hans alt andet en korrekte danske sprog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kristian Jakobsen, Herning | Skrevet: 21. mar 09 kl. 12:48

Khader du har skuffet mange vælgere med din utroværdighed og din hån i mod det parlamentariske demokrati. Du skal forlyder det være ordfører for værdipolitiske spørgsmål hos liste K, interessant.
For hvad er egentligt dine værdier? er du liberal, socialliberal, socialdemokrat, konservativ, kommunist, DF´er? Tja nu er du vel værdikonservativ, men hvad er du i morgen?
JEg tror du i bund og grund er en indholdsløs levebrødspolitiker. Dine partiskift er et spørgsmål om overlevelse ikke om holdninger, har jeg ret? Var du blevet i liberal alliancehavde du nok ikke fået genvalg, da de er færdige i dansk politik ved næste valg.
Og jo naturligvis kan man blive klogere i løbet af livet og skifte standpunkt, men din tur rundt i politik handler om fortsat at have en plads i det danske parlament efter næste valg.
I Danmark er der en stigende politikerlede, og diskussioner om politik bliver ofte reduceret til personspørgsmål og magtkampe. Den tendens har du i høj grad et medansvar for.
Skal man fremhæve noget godt ved dit skifte er det nok at du er med til at sikre at VKO kun kan gå tilbage ved et kommende folketingsvalg. Tak for det Khader.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning Andersen, 4622 Havdrup | Skrevet: 21. mar 09 kl. 12:58

Ak, ja. Hvis man ikke gider arbejde, så er politik sagen. Skidt med meninger, dem tilpasser man til de ulve man er iblandt.
Heldigvis virker demokratiet på den måde, at vælgerne bestemmer. Selv om mange, når de er valgt, kun arbejder for deres genvalg. Ingen nævnt og ingen glemt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 21. mar 09 kl. 17:13

Søren Koblegaard, Humlebæk

Du skriver om Erdogan, og hans opførsel er jo netop et vældig godt eksempel på, hvad jeg mener.

Erdogans tale i Köln for ikke så længe siden var en sejrsikker erobrers tale om tyrkisk kolonisering af Tyskland, og han var uforskammet nok til at holde den midt i den gamle domkirkeby. Jeg græmmes.

Ikke indvandring men KOLONISERING, mine damer og herrer, det er det det handler om, når talen er om islam. Prøv fx at slå op i krak.dk eller degulesider.dk og check, hvor mange der allerede hedder Khader her i landet!

Som Koblegaard nævner, er koloniseringen allerede langt i UK, hvor Tony Blairs fraternisering med Tariq Ramadan har sat landet på åbenbar katastrofekurs i løbet af få år, og hvem skulle nu have troet det?

Men man burde have vidst bedre, for i England har man kendt til generne af muslimsk indvandring meget længere, end vi har. Man har 6. generations muslimske indvandrere, der er forrygende fundamentalister.

Det står også helt galt til i eget hus. EU har udsendt et forslag, som minder om det, der vil blive fremlagt ved DurbanII konferencen af FNs 57 islamiske stater, og vores udenrigsminister er allerede godt på vej i samme retning og er desuden begyndt at tale om “Palæstina”, landet der ikke eksisterer. Han skulle skamme sig.

Der findes ganske vist en befolkningsgruppe, der kalder sig palæstinensere, men det er de arabere og deres efterkommere, som flygtede fra det tidligere britiske mandatområde Palæstina, som de langtfra havde hævd på, idet det var befolket med andre end arabere. Der var tyrkere, jøder og flere folkeslag. Vi kan kalde “palæstinenserne” for palæstina-arabere eller pal-arabere, men at være palæstinensere har de ikke monopol på.

Forhenværende chefredaktør Sven Ove Gade hører efter min mening til blandt vore bedste kommentatorer. Han skrev i sin klumme i JP for ikke så længe siden, at Naser Khader ikke ejer politisk talent og tilføjede, og at det eneste Khader har at tilbyde er indvandrerrollen.

Sandt nok. Khader optræder som den uundgåelige indvandrer i film og tv-serier, den slags der er så gode, at det er lige før, de flyver til himmels uden vinger. Dvs. fungerer som middel for en kamufleret racisme, vi alle gennemskuer.

Jeg ved ikke, hvad der er for nogle værdier, Naser Khader hele tiden fabler om, for jeg synes, at han har solgt ud af alt, hvad han reklamerede med at have af holdninger og trampet på det, som vi gav ham.

Derimod kan jeg sagtens få øje på andre muslimer, der er langt mere seriøse, vidende og troværdige, og derfor fatter jeg ikke, hvis Khader skal holdes svævende i dansk politik

Fra Venstre højt oppe i organisationen lød det for få dage siden: fri os for Naser Khader. Det samme siger de mange venstrevælgere, som jeg har talt med og plejere at stemme sammen med. De vil ikke vide af ham.

Demokratiske Muslimer, som Khader er så stolt af, men ikke vil være medlem af, fordi han ikke kan enes med dem, lover heller ikke godt for fremtiden. Hjemmesiden er fuld af hadpropaganda mod DF og Geert Wilders og ligner endnu en uerkendt fiasko. Komisk nok er Khader nu i alliance med DF.

Upassende ? Klag over indlæg

 
T.T. Hammerlund, 2300 København S | Skrevet: 21. mar 09 kl. 19:21

Kære Naser Khader.

Tillykke.

Jeg er glad for at du sidder i folketinget uanset partifarve, og der er ingen tvivl om at det er din arbejdsplads de næste mange år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
omar zia, århus | Skrevet: 21. mar 09 kl. 19:42

køre Naser:
du skriver: Det er gået op for mig – især i de seneste år - at partier og mennesker forandrer sig.

- det må man sige, især når det gælder dig. du har skuffet folk gang på gang. tænk på dem der engang stemte på dig, som Rv. og senere da du stiftede din egen parti. de fire mandater som dit parti fik, kom ikk udefra det blå luft, hvis ikke det er gået op for dig, så var det rent faktisk de demokratiske danske borgere, der stemte på dig!
jeg har hele mit liv været cons. selvom jeg ikke atid har været enige med dem, men har stemt på dem, ved hver eneste valg, siden jeg blev myndigt self. men jeg må heller tænke mig en ekstra gang ved næste valg, nu hvor du også er bleven medl. af partiet. man kan ikke stole på dig overhoved! du snakker hele tiden om værdigrundlag, men ved du overhoved hvad det går ud på? jeg håber ikke du har forstået begrebet “demokratiske værdigrund” = (partiskift/holdning ændring) fordi du skifter jo holdning ligesom man skifter ble på børn!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Axel Hammerschmidt, 4200 Slagelse | Skrevet: 22. mar 09 kl. 01:13

@Jens Christtreu, Frederiksberg C | Skrevet: 19. mar 09 kl. 00:42

“Kære Naser. Kan du ikke forklare på hvilken måde du mener, at det radikale venstre er værdirelative i forhold til demokratiet.”

Det Radikale Venstre er bare bare værdirelative.

HTH

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Krog, Seychellerne | Skrevet: 22. mar 09 kl. 04:06

Kære Naser
Jeg er egentlig glad for at du har valgt de konservative, for VK har brug for alle de stemmetrækkere de kan for at slippe af med Pia Kjærsgårds indskrænkede holdninger. Men jeg håber inderligt, at det netop er det faktum der, i al hemmelighed, har været din motivation og dit mål. For hvis ikke, så er det endnu et eksempel på at vi alle er ludere, det er bare et spørgsmål om prisen. Og din pris vil i så fald have været folketingsjobbet og den offentlige opmærksomhed hvilket jo ville have være svært at substituere i et privat job. Så spørgsmålet du må have stillet dig selv er; er jeg levebrødspolitiker koste hvad det vil, eller tror jeg så meget på det der er rigtigt at målet helliger midlet. For lige nu er dit middel samarbejdet med Pia Kjærsgård. Tænk lidt over det igen…….

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Nielsen, Kjellerup | Skrevet: 22. mar 09 kl. 15:22

Kære Naser.
Jeg er glad for at Du har valgt de konservative, fordi Du med vægt vil kunne fortælle eventuelle “nok er nok”-typer i partiet om den fare, som den ekstreme islamisme indebærer for vort samfund, som jeg ved Du holder af.
Det er godt, at Du har fået gjort dig fri af Pia Kjærsgård-haderne og de romantiske super-liberalister. Nu vil Du kunne koncentrere dig om det, der din styrke, værdipolitkken. Heldigvis kan det ske i samarbejde med fornuftige folk såvel i K som i V og DF. Stort til lykke med det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 22. mar 09 kl. 17:42

Du er godt nok modig ,at invitere Wilders til Danmark. Der bliver nok en masse ballade ,også verbalt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 22. mar 09 kl. 18:36

J. Nielsen, Kjellerup

Undskyld, men nu hvor Naser Khader holder pressen beskæftiget med, at han skal udfylde et vakuum i Danmark, kunne du så ikke venligst forklare mig, hvori hans særlige ekspertise består?

Venligst forklar det helt konkret uden fede floskler, så at Ane i kæret kan følge med.

Man kan dårligt undgå at få den opfattelse, at du mener, at den danske befolkning famler rundt i et stupidt mørke, som Khader som den eneste og helten over alle helte kan redde os ud af? Man skulle næsten tro, at det var Khader selv, der skrev.

Tror du virkelig, at Khader som den eneste har forstået, hvori de danske “værdier” består, og at han derfor er selvskreven til at gå forrest i kampen for danskheden?

Og hvilke værdier skriver du om? Helt konkret!

Inden dette løber løbsk som så meget andet, Naser Khader har beskæftiget sig med, bliver vi nødt til at få fremlagt i klar tekst, hvad sagen handler om, og du synes jo at have forstået det.

For mig ligner det grangivelig Naser Khaders sædvanlige propaganda for sig selv, og hvad angår politiske danske “værdier”, har ingen andre mishandlet demokratiet for åbent tæppe, som han gjorde det ved sidste valg.

Bagefter var Khader tilsyneladende bedøvende ligeglad med sit parties “værdier”, som han end ikke synes at have sat sig ind i, og da slet ikke økonomien skønt han er økonom.

Derimod havde Khader travlt med sin hemmelige loge på vinslottet i Frankrig, og da finansloven skulle vedtages i efteråret, satte han tommelskruer på regeringen, så at han fik bevilget nogle millioner af skatteborgernes penge til sit hjertebarn ekstremistkongressen, som pressen kalder den.

Derefter så Liberal/Ny Alliance ikke noget til Khader, han skød sit folketingsarbejde over på andre og fløj rundt i udlandet for at finde “stjerner”, sagde han til pressen.

Alligevel har Khader ikke nogen stjerneliste her i slutningen af marts måned, og den kongres, som han tidligere mente skulle finde sted i februar og i hvert fald før Durban II, sejler fuldstændig.

Den slags kalder jeg dårligt arbejde, elendig timing, ansvarsforfladigelse og misbrug af situationen, sine partikammerater og skatteborgernes penge.

Naser Khader er en dyr mand for Danmark, og hans “værdi” for dansk politik forekommer mig at være højst tvivlsom.

Men nogen lever åbenbart stadig i en Morten Korch film, hvor Khader er Poul Reichardt eller Ib Schønberg, der kommer og frelser os allesammen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 22. mar 09 kl. 18:43

Karin Nielsen, Horsens anser det for meget modigt, at Khader trods stor afstandtagen til Geert Wilders er indstillet på at invitere ham til sin ekstremistkongres, som pressen kalder den. Hun forudser stor ballade.

Kære Karin Nielsen.

Geert Wilders har da forlængst deltaget i et større engagement i Danmark på Christiansborg, hvor han fik en varm modtagelse, og balladen fuldstændigt udeblev.

Her har også været andre modige mænd, som har holdt taler og udbygget netværk. For eksempel kan nævnes den hollandske tegner, der kalder sig Gregorius Nekschot. Jeg bryder mig ikke om hans tegninger, men rent politisk har han godt fat i ondets rod.

http://209.85.229.132/search?q=cache:quNNVLQ7P-QJ:snaphanen.dk/2008/06/01/geert-wilders-landstinget-s%C3%B8ndag-1608/+geert+wilders+trykkefrihedsselskabet&cd=2&hl=da&ct=clnk&gl=dk

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 22. mar 09 kl. 19:44

Modigheden består i ,at han løber lige ind i løvens gab. Jeg kan livligt forstille mig det politiopbud der må blive, især for Khader. Han er jo også beskyttet dagligt p.g.a sin indstilling til muslimerne i DK.

Venstrfløjen kan jo ikke lide Wilders, ligesom de heller ikke kan lide Khader og Westergaard. De vil blive fornærmet fordi han inviterer Wilders til Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 22. mar 09 kl. 20:02

Inden længe bliver ’spændingen’ om Foghs kandidatur til posten som NATO’s næste generalsekretær nok afsløret. Den eneste hindring for valget af Fogh synes at være Tyrkiet, som ikke mener, at Fogh vil være i stand til at samarbejde med arabiske lande på grund af hans håndtering af Muhammedkrisen.

Nu skal regeringen, med Naser Khader som drivkraft, så stå i spidsen for en såkaldt ekstremisme- eller ytringsfrihedskonference, hvor de mest ekstremistiske anti-muslimer, Geert Wilders og Hirsi Ali, er på gæstelisten. Heller ikke Salman Rushdies navn på listen vil i Tyrkiets og de arabiske landes øjne sikkert fremme forståelsen Fogh som generalsekretær.

Man skulle næsten tro, at Naser Khader og de Konservative ønsker at spænde ben for, at Fogh forlader Statsministeriet. Ja, for man er vel ikke så naive at tro, at der ikke i Tyrkiet og Mellemøsten er fokus på, hvad der sker i Danmark og forlængst har ’spottet’ den såkaldte ytringsfrihedskonference?

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 22. mar 09 kl. 20:21

Karin Nielsen skrev:

“Modigheden består i, at han løber lige ind i løvens gab.”

Der befinder Wilders sig hele tiden, han har i flere år været under bevogtning 24 timer i døgnet, og det bliver aldrig anderledes.

“Jeg kan livligt forstille mig det politiopbud der må blive, især for Khader”

Ih ja, hvor han da kommer i fjernsynet og med genudsendelse efter genudsendelse til hele verden. :)

Bortset fra nogle politikere har de virkeligt modige islamkritiske mennesker i Danmark ingen livvagter, skønt de er særdeles aktive for det, de tror på.

Mener du virkelig, at Khader har en generel indstilling til muslimer, der gør det nødvendigt at beskytte ham? Det er mit indtryk, at de fleste trækker på skulderen og skammer sig over ham, men det gør selvfølgelig ikke sagen bedre, at hans mor kan hekse og få magt over folks liv ved at kaste “onde øjne” på dem. Der skal nok være nogle muslimer, der hader Naser Khader, had er så almindeligt i de kredse, får man indtrykket af, og retorikken er jo pr. tradition voldsom, vi kan dårligt bedømme den.

Som jeg hører Khader, ønsker han flere muslimer til Danmark, jo flere jo bedre. I sin Ny Alliance periode tog han det forbehold, at det skulle være veluddanede muslimer, men sådan var det sandelig ikke i hans radikale år, da var det revl og kradt, og det er kun to år siden.

Nu mener Khader vist, så længe det varer, at bare muslimer er veluddannede, er det en garanti for, at de ikke udvikler sig i ekstremistisk retning, men erfaringerne viser jo hele tiden noget helt andet. Det oplevede vi bl.a. 11. september.

Hvor om alting er, Naser Khader har åbenbart ikke fundet nogen “stjerner” til sit show, og nu danser han rundt efter fru Pias ønske. Jeg har aldrig oplevet noget lignende i danske politik. Og han taler om ære!

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 22. mar 09 kl. 20:50

Karin Bennedsen

Det var en interessant synsvinkel.

Lad os lege lidt med den tanke og gå ud fra, at vores politiske kamæleon i sin Liberale Alliance tid havde netop det mål, du skitserer, eller at andre lokkede ham til at arbejde for det, og at de havde midler til at styre ham.

Så blev han smidt ud af Liberal Alliance, og hvis din tese er rigtig, blev Khader vel dermed ret uinteressant for de eventuelle bagmænd, og han kunne forudse, at han stod uden job senest 2011, medmindre han kunne få sig mast ind i et andet parti.

Henriette Kjær udsendte netop da hjertelige signaler, og mangen en konservativ må have græmmet sig eller roteret i deres grave, da hun frejdigt udtalte, at Khader lige passer til Det Konservative Folkeparti.

Derefter blev Khaders hjertebarn kongressen pludselig et problem for ham selv, fordi det ikke kunne være i hans interesse at ødelægge sit levebrød, og måske havde han aldrig fattet så meget af et plot.

Ergo snøvlede Khader ekstra meget med hjertebarnskonferencen og gik officielt i klostrer (teologistudier har i tidens løb været brugt til mange mærkelige ting).

Hvad siger du til det?

Hvor mon mændene er henne, mon de er i gang med “Livet på Bakkegården” og “Flintesønnerne”? :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Nielsen, Horsens | Skrevet: 22. mar 09 kl. 20:58

Når der skal politibeskyttelse til et folketingmedlem der er muslim, er det helt klart ,at han har trådt nogle muslimer og venstrefløjstilhængere over tæerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 22. mar 09 kl. 21:33

@maria dp

Man kan ikke ligefrem beskylde dig for at mangle fantasi :-)

Imidlertid tror jeg, at hele planen med konferencen er meget mere simpel, og handler om, at Khader, for at imponere sine nye hemmelige og internationalt betydningsfulde logebrødre på det franske vinslot, foreslår at han skal forsøge at få den danske regering med til at arrangere en ytringsfrihedskonference, hvor blandt andet hans nye venner så også kan deltage (og på den måde blive introduceret på rette vis).

Det er sikkert ikke svært at få Dansk Folkeparti med på tanken, tværtimod, og med pres fra dem, bevilger regeringen 220 millioner kroner på finansloven, 20 mill. til selve arrangementet og 200 mill. til sikkerhedsforanstaltninger (politi).

På tidspunktet for bevillingen og godkendelsen af konferencen var Fogh formentlig endnu ikke i spil som generalsekretær, hvilket så imidlertid ændrer sig, hvorfor konferencen bliver sat lidt på stand-by for ikke at komplicere Foghs vej til NATO.

At Khaders forslag til deltagerliste fremkommer netop nu, kan have flere årsager, som man kun kan gætte om, men hvis Foghs stilling som generalsekretær endnu ikke er godkendt af Tyrkiet, kan jeg da godt forudse, at konferencen og de planlagte deltagere kunne give problemer for Fogh.

Man kan selvfølgelig også se det som en bekræftelse på, at Fogh faktisk har fået stillingen, hvorfor konferencen ikke mere kan skade ham og derfor godt kan sættes i værk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 22. mar 09 kl. 21:58

@ Karin Bennedsen

Tror du virkelig at Foghs kandidatur/chancer for en NATO-post har nogen som helst indflydelse på, hvordan danskerne tænker - incl. politikere og folk som inviterer andre til konferencer?

Så er du godt nok mere naiv end tilladt.

Foghs kandidatur er komplet ligegyldigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 22. mar 09 kl. 23:46

Niels B. Larsen.

Et varmt knus, fordi du har så inderligt ret.

————

Karin Bennedsen

Ja, det med vinslottet har jeg naturligvis helt present, JP’s artikler ligger i mit private arkiv og blev diskuteret andetsteds tidligere på ugen.

Vi er imidlertid slet ikke på samme spor, mit er ikke småligt partipolitisk. Det handler om Danmarks fremtid, om at jeg selv og mine efterkommere ikke skal være slaver. Dvs.om kamp.

Den hemmelige loge på vinslottet vidste, hvad de fik, og så har jeg ikke skrevet for meget.

I oktober 2008, hvor det latterlige vinslot dukkede op, var Fogh forlængst kandidat til NATO-stillingen, det er sikkert og vist. Hvorfor tror du ellers, at vi i realiteten har været uden statsminister i et års tid?

At Khader greb maddingen er også dokumenterbart. Men jeg tvivler på, at DF var inde i billedet på den måde du påstår, og jeg synes, at du fanges i dit eget spin, blot med den for mig positive gevinst, at du afslører dig selv, hvilket er belejligt, når man som jeg har selskab, har serveret dejlig middag og efterfølgende cognac og whisky til dans på klinkegulvet. Ikke klinkevals, men tæt yaaah med Bob Dylan, djævelsk dejligt og forførende selv om det er søndag aften, og det er hverdag i morgen.

Nader Khader kender ikke danskerne. Det kommer han til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 22. mar 09 kl. 23:58

@maria dp

Noget tyder på, at den gode stemning og lidt for meget af den gode cognac samt sjæleren til den forførende Bob Dylan har steget dig lidt til hovedet :-)

Håber ikke tømmermændende bliver for slemme imorgen. God bedring!

Upassende ? Klag over indlæg

 
maria dp, Odder | Skrevet: 23. mar 09 kl. 12:03

Næ, næ Karin Bennedsen, jeg var værtinde med mange små gøremål og drak ikke cognac. Oppe kl. halv syv og frisk som en havørn. Jeg prøvede bare at fortælle dig, hvorfor jeg ikke havde tid til at at forklare mig yderligere: bal i den borgerlige og omgivet af glade mennesker.

Under mere almindelige omstændigheder ville jeg havde undersøgt de tal, som du nævner ovenfor. De forekommer at være meget store, og jeg er ikke tidligere truffet på dem. Har du et link?

Så mange millioner for at hente støtte til en finanslov fra et ellers ubetydeligt parti forekommer helt hen i vejret, det kan vi sagtens blive enige om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Olsen, Silkeborg | Skrevet: 23. mar 09 kl. 13:12

Naser skriver i indledningen:

“Kære læsere, så lad os da diskutere mit partiskifte up-front. Ingen grund til at gå og putte sig – jeg er meget glad for min beslutning.”

Det ser dog ikke ud som om at Naser deltager i debatten Gad vide om han overhovedet læser indlæggene ?

Hvem er det i øvrigt der blogger på JP ?
Er det specielt inviterede ?
Får de penge for det ?
Giver de penge for det ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 23. mar 09 kl. 13:17

@maria dp

Jeg er sikker på, at du vil kunne få mine tal bekræftet, hvis du googler lidt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Pedersen, 8700 Horsens | Skrevet: 24. mar 09 kl. 08:00

Kære Naser
Med alle de tåbelige kommentar fra diverse læserbrevsskribenter, så kan du være ganske rolig, ingen af dem når dig til sokkeholderne!
De fleste ville ikke kunne blive valgt til noget som helst. Rønnebærene er som bekendt sure, som man siger. Pucka

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:







Arkiv
maj 2009  (2)

april 2009  (6)

marts 2009  (6)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/