*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
fredag 25. juli 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten blogs

Profil

Kristian Jensen, gruppeformand for Venstre, blogger om politik, samfund og kultur. Direkte og uden filter.

Baggrund:

Kristian Jensen er næstformand for Venstre, tidligere skatteminister fra 2004 og har siden februar 2010 siddet på den centrale post som gruppeformand.

Kristian Jensen er uddannet bankassistent, kom i folketinget i 1998 og har beskæftiget sig med arbejdsmarked, kultur, transport, idræt og meget andet.

Andet:

Kristian Jensen udgav i 2003 bogen "Hurra for globaliseringen".

Sted:

Herning

Website:

Besøg

Nye tider

Lad piger være piger – ja til forskellighed

Dato: 29. august, 2011

Emner: , , , ,

72 kommentarer

 

 

I Venstre har vi altid lagt vægt på friheden for det enkelte menneske. Vi mener, at danskerne er bedre til at forme deres eget liv end at politikere griber ind hele tiden. Men hvor går grænsen for, hvad venstrefløjen vil blande sig i?

 

Forleden kunne vi høre, at venstrefløjen nu vil lovgive om, at børnene i institutionerne skal behandles som intetkøn. I ligestillingens navn, forstås.

 

Det offentlige rum skal altså renses for lyserøde cykler til pigerne og blå cykler til drengene og der må åbenbart heller ikke være en Spiderman og Barbie-dukke i syne, hvis de røde kommer til. Drengene må vinke farvel til at lege røvere og soldater og pigerne må ikke klæde sig ud som Snehvide længere. For nu skal børnene være intetkøn! Ligheden skal med andre ord tvinges igennem på alle planer – selv vores små poder skal udsættes for en kønslig udrensning.

 

Lad mig sige det meget klart: Det her er et af de mere grænseoverskridende projekter, vi har set fra rød side (og der har ellers været en hel del røde skæverter). Udspillet vidner om nogle værdier og et menneskesyn, som jeg tager kraftigt afstand fra og advarer imod.

 

Èn ting er at indoktrinere børn til at tro, at de ikke længere har et køn, hvilket må være traumatisk nok i sig selv. En anden ting er: Hvor går så egentlig grænsen for næste røde indgreb? Er der fx andre indgreb i forældrenes ret til at opdrage deres børn på vej? Og skal politikerne så på et tidspunkt også bestemme om vi voksne må have et køn? Skal vi også være kønsløse på et tidspunkt og gå i heldragt, så vi skjuler vores køn og identitet?

 

Ja, kort sagt: Hvor stopper det? Når oppositionen mener, at de har en ret til at styre borgernes liv – selv når det gælder så private anliggender som børneopdragelse og hvilket køn vi har, hvad bliver så det næste?

 

Jeg mener, at styrken i et samfund netop ligger i friheden til forskellighed. Vi skal holde på retten til at forme vores liv som vi hver især vil. Politikere ikke skal blande sig i borgernes liv og rense det offentlige rum for alverdens ting og sager. Der skal være plads til mangfoldighed. Plads til at være pige eller dreng. Mand eller kvinde. Tyk eller tynd. Høj eller lav. Brun eller lys.

 

Alt andet er et farligt skråplan. Og tager man historien i betragtning, har ensretning og udrensning aldrig været vejen frem.

 

Der skal være plads til forskellighed.   I Venstre har vi altid lagt vægt på friheden for det enkelte menneske. Vi mener, at danskerne er bedre til at forme deres eget liv end at politikere griber ind hele tiden. Men hvor går grænsen for, hvad venstrefløjen vil blande sig i?

Forleden kunne vi høre, at venstrefløjen nu vil lovgive om, at børnene i institutionerne skal behand-les som intetkøn. I ligestillingens navn, forstås.

Det offentlige rum skal altså renses for lyserøde cykler til pigerne og blå cykler til drengene og der må åbenbart heller ikke være en Spiderman og Barbie-dukke i syne, hvis de røde kommer til. Drengene må vinke farvel til at lege røvere og soldater og pigerne må ikke klæde sig ud som Sne-hvide længere. For nu skal børnene være intetkøn! Ligheden skal med andre ord tvinges igennem på alle planer - selv vores små poder skal udsættes for en kønslig udrensning.

Lad mig sige det meget klart: Det her er et af de mere grænseoverskridende projekter, vi har set fra rød side (og der har ellers været en hel del røde skæverter). Udspillet vidner om nogle værdier og et menneskesyn, som jeg tager kraftigt afstand fra og advarer imod.

Èn ting er at indoktrinere børn til at tro, at de ikke længere har et køn, hvilket må være traumatisk nok i sig selv. En anden ting er: Hvor går så egentlig grænsen for næste røde indgreb? Er der fx andre indgreb i forældrenes ret til at opdrage deres børn på vej? Og skal politikerne så på et tids-punkt også bestemme om vi voksne må have et køn? Skal vi også være kønsløse på et tidspunkt og gå i heldragt, så vi skjuler vores køn og identitet?

Ja, kort sagt: Hvor stopper det? Når oppositionen mener, at de har en ret til at styre borgernes liv - selv når det gælder så private anliggender som børneopdragelse og hvilket køn vi har, hvad bliver så det næste?

Jeg mener, at styrken i et samfund netop ligger i friheden til forskellighed. Vi skal holde på retten til at forme vores liv som vi hver især vil. Politikere ikke skal blande sig i borgernes liv og rense det offentlige rum for alverdens ting og sager. Der skal være plads til mangfoldighed. Plads til at være pige eller dreng. Mand eller kvinde. Tyk eller tynd. Høj eller lav. Brun eller lys.

Alt andet er et farligt skråplan. Og tager man historien i betragtning, har ensretning og udrensning aldrig været vejen frem.

Der skal være plads til forskellighed.

 

 

 

Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Jens Ellesøe, 2620 Albertslund | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:03

Jeg synes ellers at Venstre sammen med K og DF ikke har bestilt andet end at ensrette og udrense det danske samfund med deres menneskefjendske lovgivning overfor indvandrere og flygtninge.
Derfor, fej lige foran din egen dør Kristian Jensen, inden du fyrer alle dine floskler af.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Møller, Odense SV | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:09

Forslaget om intetkøn er så psykedelisk grotesk, at man tror, det er en del af en dårlig science fiction film. Det afspejler, at ligestillingen i de nordiske lande reelt er gennemført. Kønskampen skal så føres videre på et fuldstændigt gak-gak grundlag - for har du først en identitet som venstreorienteret, ligestillingsfreak er det jo svært at nedlægge våbnene.

I dag er der ingen Vietnamkrig og kommunismen er også faldet - og så må en venstreorienteret tåbe jo ernære sig ved at ødelægge en minkfarm eller kræve et intetkøn. Der er ingen grænser får dårskaben.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:30

Jeg må give Jens Ellesøe ret. Der er ikke megen tolerance eller vilje til forskellighed over Venstres førte politik i de 10 år. Og det er ikke kun indvandrerne det er gået ud over. Der er også blevet drevet en intens klapjagt på venstreorienterede - især hvis de havde en uddannelse.

Det kan godt være, at Kristian Jensen har glemt det, men vi er altså nogle stykker, som godt kan huske det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Christensen, København | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:48

Tag det roligt Kristian, dette projekt er prøvet før af kontrol liderlige venstreorienterede fascister.
Og som alt andet fra den kant, blev det en kæmpe fiasko.
Man kan undres over at mennesket aldrig lærer af sine fejltagelser, og fortsætter med ekstremisme i mange former og farver.
Køn er 100 % biologi, og det kan ingen lave om på.
Danmark har udviklet sig til et “kvindeligt Saudi Arabien”, og det har Venstre også været med til.
JEG HÅBER I SNART SIGER NEJ TAK TIL YDERLIGERE FEMI-FASCISME.

Upassende ? Klag over indlæg

 
c hansen, kolding | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:54

Forslaget bør absolut tages alvorligt.
Vanviddet er jo gennemført i Sverige, hvor genusmafiaen hersker og er forkyndere af ubegrænset fordummelse. Staten betaler, mange såkaldte forskere på universiteter, genuskonsulenter osv har deres udkomme.
Se Tanja Bergkvist’s blog.
Det kan gå hen og være den værste konsekvens af en rød regering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Nielsen, Horsens | Skrevet: 29. aug 11 kl. 17:57

Kristian, jeg mangler stadig dokumentation for din påstand. Jeg har hørt udtalelser om at de ikke vil have pædagogerne opfordrer drengene til fodbold og pigerne til at lege med dukker. Men derfra og så til at forbyde kønsspecifikke lege og kendetegn er der langt. Jens Rohde kobler Johanne Scmidt-Nielsen sammen med forslag om socialkonstruktivisme. Heller ikke det kan jeg finde dokumentation for.

Udover at jeg tiltror venstrefløjen disse tanker, så skyder I dem vist noget i skoene der ikke kan dokumenteres.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Jensen, 6800 | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:17

Helt sindsyg, selv hvis det kun går ud på at pædagogerne skal opfrodre drenge til ikke at ville lege superman eller batman. At voksne begynder at pille ved børn hoveder fordi de mener de har opfundet sandheden. Det er simpelthen for langt ude. Så må da give Kristian Jensen ret. Hvornår stopper det? Vi ser allerede at de i “ligestillingens” navn vil indføre lovmæssig diskriminerende lovgivning overformænd med deres 40% kvinder i bestyrelsen. Så hvornår stopper de rødes indgreb i folks liv?

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:25

Floskler i stribevis : der er under VK aldrig kommer så mange love og forordninger der hindrer det enkelte menneske i handlefrihed .
VK har lagt en spændetjøje over den Danske befolkning så selv forbuds Sverige er det rene ingenting .
Dertil kommer videoovervågning pr 15 indbyggere i landet .
Kristian Jensen er en hykler , som påstår det modsatte af hans handlinger .
Aldrig er den Danske befolkning blevet kontroleret som nu ,ingen har deres frihed mere takket være VK godt støttet af DF.
De eneste der ikke er underlagt forordninger er Kongehuset , de kan køre som sindsyge og slippe godt fra det , det skulle lige være vi andre .
Jeg har selv et landsted , her må vi intet gøre før vi har ansøgt i min 4 exemplarer og det er godkendt af jeg ved ikke hvor mange instanser -et typisk eksempel på overgreb på den enkeltes frihed.
Men desværre bliver det ikke bedre med en RØD regering , måske ligefrem værre .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Ellesøe, 2620 Albertslund | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:28

Kristian Jensens fortolkning er helt ude i hampen og der er overhovedet ikke belæg for påstandene. Det kan kun betragtes som et fortvivlet forsøg på at sværte rød blok i valgkampen.

Henrik Christensen skriver om: ‘kontrol liderlige venstreorienterede fascister’ og ‘ekstremisme i mange former og farver’.
I de sidste 10 år har VKO ikke bestilt andet end at vedtage ekstremistiske love til kontrol af mennesker, som ikke er rene etniske danskere.
Tag lige og vend øjnene indad!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:32

Det skal koste 3-500 kr om året at gå til lægen.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2529131.ece

KUN 3-500 kr????
Lige nu koster sundhedsbidraget 8 % af årsindtægten.
For en lavlavindkomst er det 16 000 kr om året.

Selvfølgelig er Venstre lodret imod.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:35

undskyld. Forkert tråd. :-(

Upassende ? Klag over indlæg

 
O. Dürr Jensen, Herning | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:45

“I Venstre har vi altid lagt vægt på friheden for det enkelte menneske. Vi mener, at danskerne er bedre til at forme deres eget liv end at politikere griber ind hele tiden.”
Sådan skriver Kristian Jensen - og var det så bare rigtigt. Men sådan er Venstre slet ikke.
Her i valgkampen er de liberale toner fundet frem til lejligheden, medens de har været fraværende i dansk politik de seneste 10 år. Venstre har levet højt på socialdemokratisk politik og endog pralet af det. Visse lovindgreb har endog haft nærmest kommunistisk tilsnit. Kan hr. Kristian Jensen lige forklare mig, hvordan man kom frem til en madpakkelov for vore unger i børnehaven, og ikke mindst det liberale indhold heri? Kan hr. Kristian Jensen ikke lige forklare mig, hvordan den kommende fedtskat er skruet sammen af liberale tænkere? Skal vi også strejfe den vedtagne multimedieskat, som er ren skat på at eje fx. en mobiltelefon.
Hertil kan tilføjes Venstres næsegruse beundring for EU og al dets gerninger udi det totalitære overherredømme i Bruxelles. Der kunne graves mange eksempler frem - fx. hvorfor den offentlige sektor bliver ved med at øges i Danmark. Men lad mig afslutningsvis bare konstatere, at socialdemokraterne ikke har kunnet ønske sig bedre vikarer i den lange periode de selv har været ukampdygtige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:47

Som det påpekes ovenfor - dette er svensk importeret tankegods. Sverige er foregangslandet, hva gjelder gallopperende genusgalskap. Hos söta bror har alle demninger forlengst bristet.

Og verre og mere hyklersk blir det, når man som i Sverige samtidigt har overbærenhet med det mest reaksjonære, muslimske kvinnesyn, som helt uhindret og i strid med svensk lovgivning får utfolde seg i landets gigantiske ghettoer.

Det er alene de etnisk svenske barn, der skal frarøves sin kjønnstilhørighet. Aisha og Muhammed får beholde sin. Alt annet vil være islamofobi!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:51

Ligestillingen har sejret ad H til.

Dette giver mindelser om Pol Pots arbejdslejre. Her var grænsen mellem kvinder og mænd også udvisket. De bar alle de samme grå uniformer.

Hvorfor er socialister så forelsket i den slags meningsløst ligemageri?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Christensen, København | Skrevet: 29. aug 11 kl. 18:54

Ja, Jens Ellesøe, 2620 Albertslund se indad.
Jeg antager du refererer til udlændingelovgivningen SOM LISTE A STEMTE FOR.
Skal jeg med dine kommentarer antage at du syntes det er en god ide med dette unisex eksperiment??

Upassende ? Klag over indlæg

 
karsten kristensen, 7500 HOLSTEBRO | Skrevet: 29. aug 11 kl. 19:03

Kristian jensen er der nogen der har stået for regel tyrani.og kontrol freak samfund så er det Venstre,så fri os for dine flosker.(friheden for det enkelte menneske)Det er rent valgkamp flæsk af værste skuffe

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren vendelboe, nykøbing | Skrevet: 29. aug 11 kl. 19:32

Kristian Jensen hvor dybt kan man synke ned i retorik,som ikke har noget på sig.
Du påstår du er liberal,hvorfor skal du og dine partifæller bestemme lægge hindringer for almendelige dansker,som finder en udlænding,de vil dele deres liv med. “Din livsledsager er ikke dansk vedkommende ligger samfundet til last selv om,at man skal klare sig selv.”
Du kalder dig liberal,jeg må sige du er en tyran.
Når man stirrer sig så blind på magten,at man går i seng med djævlen.Der skal der betales ved kasse 1.
Så bruger du nu børn,i dit forkrampet forsøg på,at sidde på magten føj!
I er meget værre en de røde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Asger Manø, Århus C | Skrevet: 29. aug 11 kl. 19:34

Det må vi have ind i valgkampen. Det vil helt sikkert aflede opmærksomheden fra, at VKO har skabt et underskud på 85 milliarder.
Liberalisme er en svær størrelse. Cepos har opgjort, at der findes 235 love,regler og forordninger, som giver myndighederne ret til at gå ind i folks privatliv (telefon, mail, bolig o.a) uden dommerkendelse. Den liberale regering har også accepteret, at der hænger kameraer på alle gadehjørner. For ganske få år siden blev der hængt et kamera op på gågaden i Hobro, og jeg husker tydeligt ramaskriget. Vi vil ikke have et overvågningssamfund, råbte de liberale. Det punkt har vi forlængst passeret.Held og lykke Kristian Jensen med dit liberale projekt. Du kan begynde at slibe knivene for om et par måneder starter krigen i Venstre om, hvem der skal være ny formand, da Løkke står af efter nederlaget.Du er næstformand og det naturlige valg, men sådan går det næppe. Hold øje med Troels Lund og Søren Pind.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 29. aug 11 kl. 20:18

Ja, sådan går det, når det hele skal være gråt. Drenge må ikke være drenge, piger må ikke være piger.

Næsten ligesom i politik Jensen. Her skal alt også være ens, så samtlige partier fører socialdemokratisk politik +/- 5%. Det medfører det underlige, at man kunne opleve en Venstre statsminister stå og prale med hvor mange nye offentlige stillinger, han havde fået oprettet.

Det medfører, at man som liberal ikke har andre valgmuligheder end Samuelsens lykkeriddere, og det kan du faktisk ikke være bekendt Jensen.

Jeg ønsker dig og dine kolleger et rigtigt dårligt valg, og rød blok et endnu dårligere. Vi skal have luftet ud, og få nogle voksne mennesker ind i folketinget. Gerne nogle der i det mindste formåede at færdiggøre deres uddannelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 29. aug 11 kl. 20:20

Ja Asger Mandø, og langt de fleste af de love er underskrevet af Svend Auken.

Upassende ? Klag over indlæg

 
karsten kristensen, 7500 HOLSTEBRO | Skrevet: 29. aug 11 kl. 20:31

Frihed for det enkelte menneske.Kristian jensen det lyder hult,når jeg tænker på at V-K DF ved magten gennem 10 år har gjort alt hvad de kan for at fremme et kontrol regel tyrani samfund.Kristian Jensen det er derfor det er lykkedes V-K DF at påføre de danske skatteydere en kæmpe offentlig sektor der er total ude af kontrol,en sektor der er så stor at den er ved at køre Dansk økonomi i sænk.Det er lykkedes V.K DF at opbygge et af Danmarks største firmaer best af Arbejdsmarkedstyrelsen.jobcentre-aktiverings centre hvis hovedopgave er at de offentlige pædagoer sammen med de ledige kan bekræfte hinanden i at jobbene ikke er der.Det koster vel de danske skatteydere 18 milliarder.Kristian Jensen da jeg var ung og man blev ledig,så gik man hen og fik sit stempel,og når arbejdet var der så kom man i arbejde,så simpel kan det gøres.Facit for begge modeller er at lige mange kommer i arbejde,kristian Jensen kan du fortå hvorfor det er lykkedes V-K DF at skabe et kæmpe underskud på 82 milliarder på statens finanser.Kriatian Jensen kan du forstå hvorfoe V-K skal ud af regerings kontorerne

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 29. aug 11 kl. 20:50

Kristian Jensen (V)

I den kapitalistiske verden findes der slet ikke børn, men forbrugsorganismer. Der konsekvent manipuleres til materialisme i en sådan grad, at de dropper legen til fordel for powershopping efter det tøj, som de for enhver pris må eje, dersom de vil fremstå som rigtige mennesker.

Børnene har måske i bedstefald lidt frihed til at vælge, hvilken af forældrene, som skal have besøg af dem den kommende uge. Tasken bliver oftere pakket, og hver¬dagen fortsætter hver anden uge i et nyt hjem. 13 pct. af alle skilsmisse¬børn bor skiftevis hos mor og far. Det er over tre gange så mange som for 15 år siden, hvor blot fire pct. boede i en såkaldt deleordning. Dette tal vil stige og stige i takt med den faldende naturlighed i befolkningen.

Men gav man børnene muligheden for at vælge mellem det indoktrinerende kapitalistiske samfund, og et mere menneskevenligt samfund, hvor det menneskelige har større prioritet, end det materielle, da vil de under de givende omstændigheder stemme på Enhedslisten. Hvem ellers?

Børnene har dog intet andet valg, end at håbe på, at deres forældre endnu evner at elsker dem så højt, at de stemmer på deres børns vegne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Tove, Kbh N | Skrevet: 29. aug 11 kl. 20:51

Kristian Jensen

Hvor mange skejser får du for din blog her på avisen? Og forblænder den check dig så meget, at du ikke kan indse, at VKO - om nogen - har ensrettet landet med rigide regler og love samt jeres fordums åndsbolle-”hvis I ikke er med os, er I imod os”-retorik? Forventer du virkelig, at folk skal hoppe på dit pølsesnak? Pas på, at din undervurdering af vælgerskarens intelligens ikke ender ud i, at du bliver tvangsindlagt til et “anden aktør”-kursus efter 15. september når du har stillet ved a-kassen.

Tal om mangel på situationsfornemmelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Zeki Laurent Sadic, Tølløse | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:01

Kristian Jensen

Enten lyver du bevidst eller også er du blot uvidende, når du kan skrive at S-SF går ind for “intetkøn.” Mener du jeg tager fejl, så må du kunne dokumentere det! Kan du finde ud af det?

Jeg formoder det var DR’s indslag sidste uge i Nyhederne som du lod dig “inspirere” af hvor der blev argumenteret med følgende (citeret i sin helhed):

1) “Det er så afgørende at have fokus på køn, så vi undgår at de bliver udstødt hvis de ikke lever op til den rigtige opskrift på hvordan man er rigtig dreng eller pige”

2) “Vi ønsker ikke at tvinge drenge til at lege med perler eller pigerne til at lege med biler, men at give dem mulighed for at lege med et andet legetøj end det de bliver henvist til.”

Hvordan i ALVERDEN kan du, Kristian Jensen, som angivelig liberal være IMOD et forslag, som går ud på at give børnene frihed til selv at vælge hvad de vil lege med?

Det er jo det som forslaget handler om. Det handler ikke om at “det offentlige rum skal renses for lyserøde cykler til pigerne og blå cykler til drengene”, som du skriver.

Det er meget, meget ufint at du fordrejer dette forslag. Ikke engang et link - BARE ET- link kan du levere til forslaget. Kun en masse påstande og beskyldninger!

Det må skyldes at du godt ved at manipulerer her!

Hvem sagde “desperado i en valgkamp”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:11

@ Kr. vild med dans- Jensen

Jeg kan konstatere du har fjernet mit indlæg -
ja, sandheden er jo ilde hørt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
thomas larsen, frederiksberg | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:11

hele artiklen bærer præg af at Kristian Jensen ikke har en uddannelse som på nogen måde kvalificerer ham til at udtale sig om emnet for han taler imod alt hvad forskere i emnet skriver og siger. Det han kalder drenge og piger er ikke bare noget samfundet blander sig i men som det rent faktisk har skabt. Bare det som nogen siger at piger bedst kan lide lyserødt og drenge blåt er det værste sludder som man kan overbevise sig om hvis man gør sig den ulejlighed at se på et maleri før vitoriansk tid - guld og lyserødt var mændenes farve fra overklassen og kvinderne gik i blåt-lyseblåt og hvidt. og dette er bare et eksempel. Den holdning og opdelingen af kønnene som vi ser i dag er et produkt at victoriatiden. Hver sin tid har hver sin opdeling og skaber hvad mænd og kvinder gør og finder “naturligt”. Læs en bog og besøg nogle kunstmuseer og spar os for bondske fordomme og snusfornuft. Husk at alt er ideologi .hvis der var noget som helst som var naturlig var det vel ikke nødvendigt at kæmpe for det eller beskytte det så kom det vel bare naturligt og kunne ikke undertrykkes, vel

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Kleinbæk, skive | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:20

Jeg slutter mig til koret, det runger hult Kristian Jensen, dit eget partie har gennemført masser af usmagelig stasi-lovgivning mens de har siddet ved magten - aldrig har jeg set liberale opføre sig så udemokratisk. Lad mig give dig lidt at tænke over:

Fedtskatter
Rygelove
Administrativ tilbageholdelse
Ransagning uden dommerkendelse
Overvågning og registrering
Logningsloven ( hør lige ordet !!!)
Automatiske fartfælder
Burkaudvalg
Knivloven ( der bruges til at fængsle en alm. tømrer)
24 års reglen, der forhindrer en Dansker i at gifte sig med en udlænding.
Grænsekontrol, der strider mod EUs regler og mod at integrere os som et seriøst land i verdenssamfundet.
Forslag om kopi af servere for landets virksomheder ( det gik ikke denne gang -men hvorfor fremsatte i overhovedet forslaget).
Skats brug af falske profiler på facebook, for at narre borgerne i en fælde.
Sammenblanding af udøvende, dømmende og lovgivende magt. Ikke via grundloven, men via højest spekulative cirkulærer.

Du kan sagtens få mere hvis du vil Kristian Jensen, jeg kan fremskaffe hele rapporter på jeres Stasi-regime.

Derfor bliver du ikke taget alvorligt og det fremgår også af bloggen her - de runger simpelthen for hult og vi tror ganske enkelt ikke på Venstre, vi tror ikke på i har nogetsomhelst ønske om frihed og liberalisme - og hvordan skulle vi også det ? - forklar det venligst, hvis du kan se det.

Nu er det sådan, at jeg godt ved, at du inderst inde er en hæderlig liberal, som Løkke har kørt ud på et sidesport og det er også min mening du ikke fortjente det. Men lad nu være med at at lefle mere for ham, se det øjnene at han er og bliver, med Pia Kjærgsgård ord - en amatør, som vi kernevælgere i venstre er dybt flov over - og vi ville så gerne du fik noget mere plads i systemet.

Dog alligevel - sig hellere det du mener, det var mere respektfuldt - erkend det svineri der er lavet i Venstre med liberalismen, sig undskyld så vi kan komme videre.

I mister altså jeres stemmer på alt det her spin og lige nu er du med til det - du ved udmærket godt, at det står sløjt til med liberalismen i Venstre - Hvorfor kan jeg ikke svare på, så tæt på er jeg ikke kommet - men når jeg var tæt på, så var svaret altid - hverken støttepartier eller enkeltpersoner synes Løkke udstråler nogen særlig kompetence - jeg heller ikke.

Hvis i en dag får lavet det Venstre, som Venstre skal være, så kom over og få en snak i LA, der er jeg nu - og jeres blogs - turen over gulvet i partilederdebatten - afvisning af DF som medlem i en regering - den hopper jeg ikke på.

Jeg tror simpelthen ikke på at i har reelle hensigter, det har i jo ikke vist i 10 år - og hver gang jeg har klaget over manglende liberalisme og den leflen for DF støvletramp - har svaret været en rungende stilhed.

Så sorry - enig med de andre - fej for din egen dør, dvs. Venstres dør først. Du skulle faktisk gå over til LA, der passer du langt bedre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Mikkelsen, Århus | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:28

@Peter Tove, Kbh N | 29. aug 11 kl. 20:51

Du skriver:
“Pas på, at din undervurdering af vælgerskarens intelligens ikke ender ud i, at du bliver tvangsindlagt til et “anden aktør”-kursus efter 15. september når du har stillet ved a-kassen.”

Kommentar:
Kristian Jensen kommer da ikke til at stå i kø i Jobcentret. Kristian Jensen er da berettiget til to års fuld folketingsløn, hvis han slet ikke kommer ind ved dette valg.

Det første års fulde folketingsløn får han, uanset om han finder andet godt eller mindre godt lønnet job i den periode. Hvilket vil sige, at Kristian Jensen i det første år efter sin folketingsafgang vil kunne oppebære to lønninger.

Det andet års folketingsløn bliver der så modregnet i, hvis Kristian Jensen har fundet et andet job til den tid.

Så Kristian Jensen kommer ikke til at skulle blande sig med hoben. Massen. Bærmen.

Før til det efterfølgende valg, hvor han skal ud og samle stemmer igen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Mikkelsen, Århus | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:30

Åh ja - det glemte jeg lige.

Kristian Jensen kommer til at skulle stå lige så mange gange ved Jobcentret indtjekningsskranke, som han svarer deltagerne på sine egne blogs.

Dvs aldrig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 29. aug 11 kl. 21:44

Vil for en gangs skyld give KJ ret: de rødes ideér om at påbegynde rød hjernevask af drenge og piger allerede i børnehaverne (efter svensk mønster), det er idéer som er både totalitære og afskyelige.

Men efterhånden som de politiserende kvinder/feminister vinder frem, vil vi få mere af samme slags, for deres mål er den totale formynderstat, hvor mændene er retsløse, og hvor børnene, pengene, institutionerne og statsmagten er feministernes ejendom.

Politisk kvindemagt er vejen til et kaotisk, feminiseret og ustyrligt multi-kulti samfund. Præget af fattigdom, vold og kriminalitet og kortsynede pladderhumanistiske lappeløsninger der kun gør tingene endnu værre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rasmus Hansen, Oxie | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:04

At forsøge at udjævne kønnet til en intetsigende masse, er ganske enkelt en djævlesk plan, som søger at tilintetgøre menneskets liv og lykke. De som siger andet, kender ikke Gud, og derfor kender de heller ikke djævelen.
Vi er skabt i Guds billede - som mand og kvinde. Vort køn er evigt, og vor kønsidentitet er evig. Alt andet er djævelsk forvirring, som søger at ødelægge menneskets krop og ånd. Må Herren sikre, at ingen som står for så tåbelige holdninger nogensinde får noget at skulle have sagt. Der skal være forskel på mand og kvinde, der er forskel på mand og kvinde - det er meningen, at der skal være forskel på mand og kvinde. Ellers ville den menneskelige race uddø. De som siger andet ved ikke, hvad de siger. Må Gud tilgive dem og frelse dem fra deres vildfarelse - ja, må de omvende sig inden det er for sent. At sige at vi skal være intetkøn, er at spotte Gud og hans skaberværk. Gud lader dem ikke ustraffede, hvis de ikke omvender sig. Omvend jer!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Ellesøe, 2620 Albertslund | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:08

Til Preben Jensen.
Hvis du virkelig mener det du skriver ovenfor, så har jeg medlidenhed med dig. Du må have haft en tragisk barndom.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Ellesøe, 2620 Albertslund | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:11

Efter at have læst Rasmus Hansens indlæg, ved jeg nu, hvorfra Kristian Jensen har sin inspiration.

Upassende ? Klag over indlæg

 
karsten kristensen, 7500 HOLSTEBRO | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:12

kristian Jensen var det ikke din kollega Trols Lund Poulsen der ville have at staten skulle have stikket direkte i virksomhedernes servere,indtil et kvikt hoved hev ham ned fra traktoren, og fortalte ham at det var vist en dårlig ide,Kristian jensen det er ren kontrol freak samfund

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kennet Fischer, Randers | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:42

De røde lejesvende er ude i fuld flor. Godt indlæg, Christian. Og du behøver ikke at svare. Pia Olsen “gør alting” Dyhrt har aldrig svaret på hendes blog, så det er åbenbart kotume i blog-osfæren.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Ellesøe, 2620 Albertslund | Skrevet: 29. aug 11 kl. 22:50

Der bliver da også luftet en masse liberalistiske synspunkter hér på blog’en. Fred være med det.
Men jeg ville nu gerne læse Kristian Jensens svar på Rasmus Hansens indlæg. Det kunne da være spændende. Amen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter andersen, aalborg | Skrevet: 29. aug 11 kl. 23:49

Der er en fysiologisk grund til at drengebørn og pigebørn leger anderledes og derfor får anderledes legetøj, og det skyldes de hormoner som bruges til at stimulere opbygningen af hjernen. At mange personer på venstrefløjen vil lave om på naturens orden med denne unaturlige intet-køn taler mere om deres idioti end noget andet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kasper Larsen, PITTSBURGH | Skrevet: 30. aug 11 kl. 00:18

Kaere KJ,

Citat: ‘I Venstre har vi altid lagt vægt på friheden for det enkelte menneske. Vi mener, at danskerne er bedre til at forme deres eget liv end at politikere griber ind hele tiden.’

Et saadant udsagn klinger hult naar I har haft regeringsstokken i 10aar og maengden af nye regler er stadigt tiltagende. Det mest rystende synes at vaere at du/I stadig tror at folk ikke har opdaget jeres, i.e., regerings, mangel paa vilje/evne til at takle de egentlige problemer som DK (og resten af vesten staar overfor). I stedet har I oget antallet af regler for den enkelte og de enkelte virksomheder udelukkende for at godtgore jeres egen eksistens, mens de virklige problemer ‘trygt’ overlades til andre (enten EU eller fremtidige danske politikere).

At sige at V er et liberalt parti (som dit citat henviser til) maa siges at vaere en sandhed med modifikationer. Hvad skete der med Fogh’s gamle bog? Jeg har en kopi du gerne maa kigge i hvis du ikke kan finde en paa nettet?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Mikkelsen, Århus | Skrevet: 30. aug 11 kl. 00:18

@peter andersen, aalborg | 29. aug 11 kl. 23:49

Kommentar:
Jeg er bange for, at du er helt forkert på den.

Selveste EU HAR jo tidligere på året bestemt, at det dér med køn, det er sådan noget fis, reaktionære mennesker har fundet på.

Og når EU har bestemt det, så kan det ikke, for ikke at sige aldrig, være forkert og derfor vil det heller aldrig nogensinde kunne laves om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Zeki Laurent Sadic, Tølløse | Skrevet: 30. aug 11 kl. 00:24

Preben Jensen skriver
“Vil for en gangs skyld give KJ ret: de rødes ideér om at påbegynde rød hjernevask af drenge og piger allerede i børnehaverne (efter svensk mønster), det er idéer som er både totalitære og afskyelige.”

Det er der absolut heller ikke tale om at de vil. Tværtimod så er det de vil følgende (citat fra DRNyhederne):

“Vi ønsker ikke at tvinge drenge til at lege med perler eller pigerne til at lege med biler, men at give dem mulighed for at lege med et andet legetøj end det de bliver henvist til.”

Det ville klæde folk at tage stilling til det konkrete forslag, frem for at æde Kristian Jensens spin på selvsamme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 30. aug 11 kl. 00:32

peter andersen, aalborg

Det er et generelt problem i den vestlige verden, der jo ikke længere ved, hvad naturlighed er for en størrelse, at man får fikse ideer til nye pædagogiske metoder. Folk i almindelighed har tilsyneladende en oplevelse af, at pædagogerne forstår sig på børn. Eksemplet her, der blot er et af mange, viser, at det slet ikke er tilfældet. Pædagogerne er lige så uvidende om børn, som forskrækkeligt mange forældre i dag er det.

Du skal endeligt ikke tro, at forståelsen af børnenes naturlighed er større på højrefløjen. For her stiger kynismen jo længere, du bevæger dig mod højre. For at være stort set ikke-eksisterende hos Dansk Folkeparti.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 01:00

Hvis jeg har forstået det rigtigt, er der i Sverige røde kredse som mener at kønnet er en social konstruktion, og at alle i virkeligheden er intetkøn eller bør ændres til intetkøn. Ligesom de mener at mænd er en slags fejlvare og en slags forkerte mænd, og at kvinder er en slags rigtige mænd.

Heraf har “man” så udledt at børn bør påvirkes og opdrages i institutionerne til at være en slags intetkønnede robotter som fra starten af opfodres med de politisk korrekte røde holdninger.

Disse “tanker” (eller per verse fantasier og para noide forestillinger) er så måske vandret videre til visse røde kredse i Danmark.

Men sygt er det, og sygt bliver det. Men et modtræk kunne være at forældre og bedsteforældre i fællesskab sørgede for at børnene får lov til at være meget mere hjemme, så de ikke skal tilbringe titusindvis af timer i urolige, støjende og støvede institutioner omgivet af politiserende pædagog-kommissærer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Rasmussen, Århus | Skrevet: 30. aug 11 kl. 05:48

Dansemusen Kristian Jensen er igen ude med udokumenterede påstande som led i bondepartiet Venstres skræmmekampagne! Iflg. Berlingske har VKO indført 66% flere regler og love end Nyrup gjorde, VKO har indført 285 nye skatter - bl.a. en iværksætterskat og VKO har ladet den offentlige sektor eksplodere med bureaukrati så den i dag koster 74 mia. kr. mere end under Nyrup!
Der er panik i sort blok! Hjemmehjælperen fra landsbytossepartiet DF kalder Lars Løkke en amatør og De Konservative gider ikke mere have noget med afstumpede DF at gøre! Og nu viser det sig at Lars Løkke selv i 2008 foreslog at vi skulle arbejde 12 minutter mere om dagen og for øjeblikket fører Eyvind Vesselbo valgkamp imod venstres program!
Faktum er at VKO har ført Danmark i recession, vi har kæmpe underskud på finanserne og vi har mistet 200.000 arbejdspladser inden for de seneste år! Den sidste ansvarlige og socialt retfærdige statsminister vi havde var Poul Nyrup! VKO har kun ført omvendt Robin Hood politik og givet ufinansierede skattelettelser til millionærerne medens VKO har begået løftebrud og sammen med De Radikale har forringet dagpenge, efterløn, folkepension og SU og nu også vil indføre brugerbetaling på sundhed!

Upassende ? Klag over indlæg

 
h albeck, 5700 | Skrevet: 30. aug 11 kl. 07:26

Thomas Larsen

Blot et hjørne af multikulturalismen som bl.a. Halvorsen er en tydelig repræsentant for.

Læs den meget lærerige kronik fra JP igår!

http://jp.dk/opinion/kronik/article2528259.ece

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 30. aug 11 kl. 07:38

Kom nu på banen, alle I mænd, der mener at børnene bliver hjernevasket af kvindelige pædagoger i børnehaven.

Det nytter ikke, at I jamrer og klynker over Jeres svindende indflydelse i et mere og mere feminiseret samfund, så længe I ikke selv tager Jeres ansvar overfor drengebørns opdragelse mere alvorligt, end at I overlader al opdragelse til kvinderne.

Hvorfor er det ikke Jer, der arbejder med børnene i børnehaverne og skolerne?

Det er for dårligt at bebrejde andre for de resultater, I ikke selv har gidet deltage i.

Jeg ved det godt: Der er ikke megen status i at være småbørnspædagog, det er jo et kvindefag, og dertil dårligt betalt og med risiko for at få sit liv ødelagt med uretfærdige anklager for at være pædofil. Heller ikke jobbet som skolelærer er det mest maskuline, der findes, men når I overlader så vigtige arbejdsområder til kvinderne, så må I også finde Jer i resultaterne og stoppe med at klynke.

Tag Jeres ansvar på Jer eller hold bøtte med al jammeren!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 30. aug 11 kl. 08:57

Udmærket indlæg Peter Kleinbæk, og kom gerne med flere eksempler, der er rigeligt at tage af. Anders Fog Rasmussens ageren, da hans eneste mål var hans egen fremtid på bekostning af Danmarks fremtid og og statskuppet ved underskrivelsen af Lissabon aftalen, kan der skrives bøger om.

Men den her er under dit niveau, “leflen for DF støvletramp”. Der er ingen støvletramp i DF, det skal du over på venstrefløjen med AFA, Redox, de autonome m.v. for at opleve. DF er kritisk overfor indvandringen og det multikulturelle projekt, men det er Angela Merkel, Nicolas Sarkozy og David Cameron også, og du vil vel ikke kalde dem støvletrampende vel?

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 30. aug 11 kl. 09:02

“Hvorfor er det ikke Jer, der arbejder med børnene i børnehaverne og skolerne?”

Fordi, kære Fru Bennedsen, mændene er presset ud på grund af hysteriske sex-anklager. Hvis en lille pige, der måske er datter af en enlig mor, sidder på skødet af en mandlig pædagog, skal der ikke meget til, før der kommer en beskyldning om pædofili flyvende gennem luften. Uanset om den er grundløs eller ej, er vedkommende pædagog færdig i faget. Det er et for usikkert eksistensgrundlag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Evald Hansen, Albertslund | Skrevet: 30. aug 11 kl. 09:20

For en gangs skyld siger Kristian Jensen lidt fornuftigt. Som biolog springer det hele tiden i øjnene, at kønnet er en vigtig faktor i naturen, og at der ingen som helst grund er til at antage, at mennesket skulle være en udtagelse og kønnet fortrinsvis være et socialt og kulturelt fænomen.

Det drejer sig jo om ikke at blokere piger og drenge i deres udvikling, ikke stille flere hindringer op end højst nødvendigt for at de kan udvikle sig på deres egne præcisser.

Hvis man vælger at gå ud fra det for nogle politisk korrekte synspunkt, at kønnene er ens - bort set fra et par små ligegyldige detaljer i underlivet - og lader det være udgangspunktet for den pædagogiske tilrettelæggelse, så udøver man jo netop i høj grad åndelig voldtægt.

Hvorfra ved nogen, at dette er tilfældet? Der er vidt forskellige opfattelser. Hvorfor skulle mennesket være en undtagelse fra hele naturen og biologien, hvor kønnet er en meget vigtig faktor?

Hvorfor skulle det være en forkert indfaldsvinkel, at kønnene er væsentligt forskellige på mange områder, og at meget ikke primært er socialt og kulturelt bestemt? Hvorfra ved nogen det?

Mange mænd og kvinder har som udgangspunkt, at ligestillig drejer sig om en bedre balance mellem det mandlige og det kvindelige, ikke om at fornægte forskellen. - Hvorfor skulle den indfaldsvinkel være forkert.

En stor del af tiden har vores art levet som jægere og samlere. Hvorfor skulle det være forkert, at dette har sat nogle genetiske aftryk, også for kønnene?

Gamle Marx var jo også inde på, at det ikke var udtryk for ligebehandling, at behandle folk der var forskellige, ens.

Men at Kristian Jensen kommer til at sige noget fornuftigt i et enkelt tilfælde, mindsker på ingen måde mit ønske om at få en anden regering, om at “rød blok” får regeringsmagten.

Også med en anden regering vil der være brug for at imødegå alle de politisk korrekte kvalmetanter i sager som disse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 30. aug 11 kl. 09:40

Karin Bennedsen, Esbjerg

”Kom nu på banen, alle I mænd, der mener at børnene bliver hjernevasket af kvindelige pædagoger i børnehaven.”

”Hvorfor er det ikke Jer, der arbejder med børnene i børnehaverne og skolerne?”

”med risiko for at få sit liv ødelagt med uretfærdige anklager for at være pædofil.”

Det er en omfattende problemstilling du her åbner op for, der i den sidste ende, og det med sikkerhed, havner hos kvinden, drengebarnets mor, og dermed hos den hovedansvarlige for den sociale arvs adfærdsoverbringelse.

Hvilken chance har drengen for at blive en maskulin mand, med en feminiserende, hysterisk mor?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 30. aug 11 kl. 09:55

beostæren pipper igen

Upassende ? Klag over indlæg

 
karsten kristensen, 7500 HOLSTEBRO | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:04

Kristian Jensen 26 milliarder smidt ud af vinduet på forfejlet job indsats.Det er tankevækkende, at den eneste der syntes det går forrygende godt,det er din tone døve beskæftigelse minister Inger Støjberg.´Kristian Jensen kan du forstå hvorfor at underskuddet på statens financer er 82 milliarder.Det er derfor venstre og jeres kumpaner skal ud fa regerings kontorerne

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:20

Det grundlæggende problem er at vi nu lever i et sygt, afsporet og perverteret samfund. Et samfund som er resultatet af årtiers kommunisme. En kommunisme som oftest har camoufleret og forklædt sig selv som humanisme, konservatisme, liberalisme, feminisme, idealisme og endog som kristendom.

Da kommunismens omfattende, uhyrlige og ufattelige forbrydelser i en række lande blev afsløret og beskrevet, blev kommunismens rygte så dårligt, at man ikke længere kunne træde frem som kommunist uden at blive foragtet, uden at blive tiul grin, uden at blive ansét for at være (nyttig) id i ot.

(fortsættes om lidt)

(se evt. også under 21.44 og 01.00)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:21

..tiul grin, skal være: til grin

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:45

Resultatet af den skjulte, hykleriske og forklædte kommunisme er bl.a. blevet en familiepolitik som er brutal, uretfærdig, unaturlig og ondsindet.

En familiepolitik som hellere opløser en familie end bevarer den. En familiepolitik hvor “systemet” hellere afliver børn inden de når at se dagens lys, end det støtter den vordende moder og familiedannelsen.

En familiepolitik (og mediepolitik) der på mange måder håner og latterliggør og spænder ben for og økonomisk straffer den klassiske familie og den hjemmegående husmoder.

En familiepolitik som på mange måder diskriminerer, nedværdiger og undertrykker mændene, og gør dem afhængige af hvad politiserende, familieforagtende og mandshadende feminister og lesbiske kvinder fordelt rundt om på diverse pladser i “systemet” finder for godt.

For eksempel er familie-, skilsmisse- og børneværnsbureaukratierne langt hen ad vejen domineret at feminister og lignende rødt tænkende kvinder.

Resultatet af den kommunistiske familiepolitik er naturligvis det sædvanlige udkomme af totalitær rød politik: vanvid, elendighed, brutalitet, uretfærdighed/retsløshed og massedød.

(fortsættes om lidt, hvis det ikke forhindres af I véd nok hvad)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:49

Bjørn Holmskjold.

Er det aldrig gået op for dig at hvis man skriver langt og sammenhængende, øges risikoen betydeligt for at ens indlæg bliver hængende i fi l tret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:55

Nu stoper i den ynk, kære mænd. Det er simpelthen for meget.
For det første er vi ikke kun piger og drenge, vi er allerførst mennesker, individer. Der er forskel på piger imellem og på drenge imellem.
De af jer der har en mening om dette, har I overhoved nogensinde selv besøgt en børnehave? Jeg kender så mange der arbejder i en børnehave og nr. 1: der er masser af kvindelige pædagoger der hellere end gerne ville have flere mandlige pædagoger.
Nr. 2: drengene og pigerne må lege hvad de har lyst til. Der er både piger og drenge der leger med sværd, klatrer i træer eller laver en halskæde til mor derhjemme.

Jeg er træt af at i mænd tror alle kvinder der opdrager børn er hysteriske feminister. Jeg kender mange der er blevet alene med deres børn fordi manden skevd, fandt en anden eller ikke kunne klare ansvaret alligvel med at være far.

Måske mænd skulle kigge lidt på dem selv også - hvis I mener drengebørnene mangler maskulint samvær, hvorfor er I så ikke på pædagogseminarierne og bliver pædagoger? Nogle skal jo passe børnene og det vil kvinderne åbenbart gerne. Og hvad med jeres egne drengebørn hvis I har nogen? I kunne jo tage at være lidt mere sammen med jeres børn så de får noget maskulint samvær.

Gør noget selv, tag noget ansvar selv. Ingen kvinder gider at høre på det klynkeri de fleste af jer kommer med herinde. (og ps feminist er ikke et skældsord).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:57

@Preben Jensen: vi lever i 2011, du får aldrig kvinderne tilbage til kødgryderne. Lær at se kvinder som ligeværdige med mænd og fri os for det kvindehad du så åbenlyst besidder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:59

‘fordi manden skred’

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:00

Det bør ikke handle om at piger skal være piger og drenge skal være drenge. Det bør handle om at de skal have lov at være individer, og frem for alt bare børn.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:07

Ja, resultatet af de sidste 40 års familiepolitik er utallige tragedier.

Mest er det gået ud over børnene. Men også titusinder af danske mænd er blevet gjort retsløse og er blevet udsat for systematisk udnyttelse og undertrykkelse. Og også mange kvinder er blevet sjoflet/mishandlet af “systemet”.

Brutaliteten overfor børnene er nok det værste. Titusinder af børn er blevet tvangsfjernet fra deres hjem, fra deres forældre, søskende og skolekammerater. Ofte er fjernelserne sket på et meget tyndt, et fjollet, et forfalsket eller korrupt grundlag. Og ofte har børnene slet ikke fået det bedre efter fjernelsen. Der er utallige eksempler på at “systemet” har svigtet eller udnyttet disse børn.

Til nu er op mod 700.000 danske børn blevet dræbt inden de nåede at se dagens lys. Dem var der ikke plads til i herberget. (Hvorimod der var plads til alle mulige udefra kommende evighedsturister)

Og tusinder af voksne mænd og kvinder er blevet udsat for nedværdigelse, juridiske farcer og grove overgreb.

(fortsættes)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:16

Anne Bille.

Efter at have læst dine mange feminist-indlæg kan jeg ikke tage dig alvorligt. Du er jo ude på den yderste venstrefløj, mange af dine indlæg oser af foragt for eller had til mænd, og din argumentation bygger jo på en nærmest afgrundsdyb uvidenhed.

Alene din korte kommentar: “Fordi manden skred” forvrænger jo tingene. I ni af ti tilfælde er det kvinden der kræver skilsmisse. (Selvom damebladene fremstiller det omvendt)

Det er også kvinderne der favoriseres og belønnes af systemet, når de har opløst familien.

Men en længere debat med dig har ingen mening, da du ikke bidrager med ret meget andet end misforståelser og kvarte eller 5 procents sandheder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:33

@Preben Jensen: ja man kan jo ikke få dig til at indse sandheden når du ikke engang læser hvad man skriver. Men det er jo en let måde for dig at komme uden om ting på.

Kvinder favoriseres ikke af systemet. Ved skilsmissesager bliver børnene fx selv spurgt og de der behandler sagerne er både mænd og kvinder. I dag får over 90% af alle skilte par fælles/delt forældremyndighed, og man kigger på barnets tarv, ikke forældrenes. ´

Så drop den der skræmmekampagne, som intet har på sig af sandhed overhoved.

Og ps, at du tror alle kvinder læser dameblade siger jo bare noget om hvor lidt du ved om kvinder og hvor meget du undervurderer os.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:36

@Preben Jensen: Hvorfor undersøger du ikke tingene i stedet for at finde på?

Så kan jeg i iøvrigt informere dig om at der ikke har været færre børn der bliver tvangsfjernet som nu og når kommunen og sagsbehandlere så gør det, er det for børnenes egen skyld. Men du mener måske at Brønderslev-børnene skal tilbage til mor og far? Og Tønder-pigerne også?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Annica Pedersen, Suldrup | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:37

Må give Jens Ellesøe ret, VKO har da om nogen introduceret ensretningen i det Danske samfund, Big Mother sørger nu for at vi alle er ens, det frie initiativ har aldrig haft vanskeligere kår, om ungerne i børnehaven skal behandles som intetkøn er blot endnu en sten i ensretningens mur

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ann Bille, Kbh | Skrevet: 30. aug 11 kl. 11:46

@Preben Jensen: og da du jo nærmest kalder mig en løgner, så tjek bla domstolenes hjemmeside eller besøg forvaltningen der hvor du bor. Tjek deres statistikker over forældremyndighedssager ved skilsmisser osv. Læs nogle raporter og undersøgelser der er skrevet om emnet (der er masser af dem). Det er faktisk ret nemt. Der vil du kunnr se at over 90% får fælles forældremyndighed, at kvinderne ikkr favoriseres, at medarbejderne både er mænd og kvinder og at man i mange af sagerne hvor børnene har en vis alder selv bliver spurgt.

Det er så børnhaveagtigt og pinligt af dig at flygte fra virkeligheden og kalde den anden en løgner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 30. aug 11 kl. 12:41

Ann Bille, Kbh

“Det er så børnhaveagtigt og pinligt af dig at flygte fra virkeligheden”

Nu er virkeligheden jo den, at kvinden og hendes naturlighed er forudsætningen for, hvorledes børnenes personlighed udvikler sig. Her stiller naturen kvinden det krav, at kvinden, som mor, som det naturligste i verden, hvilket vil sige helt ubevidst, kopierer, via den sociale arv, sine egne opvækstvilkår ind i opdragelsen af hendes egne børn. Opvækstforholdene i almindelighed, og mor-barn forholdet i særdeleshed, skal derfor være optimale.. hele tiden!

Denne forståelse af virkeligheden ser jeg ikke, at du gør gældende, med det du skriver. Ved du overhovedet hvad forældreevnen indebærer?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sara Perlstein, København S. | Skrevet: 30. aug 11 kl. 12:43

Børn bliver jo indoktrineret i forvejen - bare i forhold til samfundets kønsnormer. Intetkønsopdragelse betyder ikke, at man ikke må lege røvere og soldater længere; det betyder bare, at man ikke behøver at have en penis for at være med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 30. aug 11 kl. 13:13

karsten kristensen, 7500 HOLSTEBRO

Hvad baserer du din formodning om at “rød blok” skulle være bedre til at forvalte vores fælles pengekasse end “blå blok” på? SAMTLIGE partier i folketinget behandler vores penge, som om det var noget vi bare plukkede ude i haven, og tror at vi bliver lykkelige, når de giver os nogen af dem tilbage igen.

Opfattelsen af at Danmark har et to-partisystem og at vi er i gang med et præsidentvalg, er udtryk for forsimpling af det politiske system, sat i værk af primitive politiske journalister.

Upassende ? Klag over indlæg

 
thomas larsen, frederiksberg | Skrevet: 30. aug 11 kl. 13:17

hele denne debat bærer sørgelig præg at stort set ingen der skriver herinde (og det gælder især JP’s læsere) nogensinde har læst en bog (og kriminalromaner og historiske billedbogsbøger som Guillou eller Jaq er ikke bøger), endsige en fagbog. Jeres snusfornuft og commonsense ville gøre at I stadig mente at solen går rundt om jorden for man kan jo se solen bevæge sig og at jorden var flad - på samme måde som drenge leger på en måde og piger på en anden. Total idioti - I kan ikke engang se hvad i stikker i hænderne på børnene inden de overhovedet kan lege, hvor forskelligt i behandler drenge og piger helt fra fødslen, hvis man som jeg har begge køn som børn kan man se at mennesker taler forskelligt til drengebabyer og pigebabyer, de præges og indoktrineres fra før fødslen af men I er ligeså blinde for det som for at jorden ikke er flad hvis ikke videnskaben havde gentaget det i hundredevis af år indtil i fattede det. Og der er stadigvæk mange som tror på gud. gudfader bevares

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 30. aug 11 kl. 14:02

Anne Bille.

Du ra b ler jo bare derudaf med et væld af fraser og floskler som du har opsamlet her og der i det billede af verden og familiepolitikken som massemediernes propaganda hjer neva sker befolkningen med.

Du som aldrig har sat dig grundigt ind i nogetsomhelst, giver andre det råd at de skal sætte sig bedre ind i tingene.

Det har de måske allerede gjort! Selvom du vel slet ikke kan forestille dig at andre véd langt mere om emnerne, end du nogensinde vil nå frem til.

Din overfladiske viden burde du sende til damebladene, som sikkert gerne vil give dig masser af spalteplads til dine vild ledende og feministiske vrøvlerier.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 30. aug 11 kl. 14:40

PS: Jeg kan også sige det på en anden måde: du viderebringer jo blot de officielle “sandheder” fra det skønmaleri som propagandastaten har opstillet.

Sandheden er at familiepolitikken og dens forvaltning er så børnefjendsk, familiefjendsk, mandsfjendsk og sådan set også kvindefjendsk, at man tror det er løgn. Man skulle tro den var udformet af mentalt syge og afstumpede mennesker.

Det er den måske også?

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mortensen, København | Skrevet: 30. aug 11 kl. 16:22

Kristian Jensen
Du har ikke forstået pædagogikken..
Det kræver en større indsigt i psykologiens verden, hvor du sikkert ved, at intet menneske er skabt i kraft af sig selv, men af andre..
Der tales ikke om kønnet generelt, for hvad vil det sige, at være en dreng kontra en pige, men her tales om følelser og indtryk der ikke kan kønsbestemmes..

Upassende ? Klag over indlæg

 

Seneste kommentarer

Kaj Møldrup skriver
22.09.13 20:12
Hverken Kristian Jensen - eller hans politik vil blive savnet. Han løb fra sit ansvar for de skandaløst forfejlede vurderinger af vore Læs mere
Vagn Qvistgaard skriver
22.09.13 11:19
Til dette sidste blogindlæg, som de forrige, er kommentarerne sure personlige tilsvininger af bloggeren - kun sjældent noget der ligner et ønske Læs mere
Troels Sørensen skriver
21.09.13 01:00
Ja, hans exit minder lidt om Søren Espersens få dage efter Breiviks Læs mere
Hans Ersgaard skriver
21.09.13 00:08
Tja Karsten nogle mennesker spreder glæde u anset hvor de kommer andre spreder stor glæde når de går så farvel. Du er en kloning af politikere Læs mere
Klavs Martens skriver
20.09.13 11:32
Tror fanden med de sager du har hængende over Læs mere

Arkiv