*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

tirsdag 2. september 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten blogs
Gratis på SMS: Send JPBREAK til 1218 | Få nyheden på mail

Profil

Kristian Jensen, gruppeformand for Venstre, blogger om politik, samfund og kultur. Direkte og uden filter.

Baggrund:

Kristian Jensen er næstformand for Venstre, tidligere skatteminister fra 2004 og har siden februar 2010 siddet på den centrale post som gruppeformand.

Kristian Jensen er uddannet bankassistent, kom i folketinget i 1998 og har beskæftiget sig med arbejdsmarked, kultur, transport, idræt og meget andet.

Andet:

Kristian Jensen udgav i 2003 bogen "Hurra for globaliseringen".

Sted:

Herning

Website:

Besøg

Nye tider

Det er dit liv – ikke statens!

Dato: 12. september, 2011

Emner: , , , ,

61 kommentarer

 

 

Om få dage skal danskerne som bekendt vælge, hvem der skal lede landet fremover. Træder man et skridt tilbage og ser valgkampen lidt udefra, kunne man få den tanke, at vi står ved en skillevej, hvor der skal vælges mellem en rød “plan” om de famøse 12 minutter eller en blå plan, der handler om at afskaffe efterlønnen. Rød økonomi. Eller blå økonomi.Det er i virkeligheden kun den halve sandhed. For den 15. september skal danskerne tage stilling til et langt mere grundlæggende spørgsmål - nemlig, hvem der skal have lov at bestemme over dit liv. Om det er staten, der skal træffe beslutninger på vegne af dig eller om du selv må være herre i eget hus. Det lyder måske lidt højtravende. Det er det dog ikke.

For kigger vi i oppositionens kogebog, så er der i samtlige politiske opskrifter tre basisingredienser tilsat: Mere regulering. Flere forbud. Mindre frihed.

Uanset om vi taler ligestilling, forbrugerstof, trafik eller sundhed, er venstrefløjens svar at regulere sig ud af problemerne - selvom det ofte er på bekostning af borgernes ret til selv at bestemme over eget liv. Den røde analyse er: For få kvinder i erhvervslivet? Så indfører man bare tvungne kvindekvoter. Er der for mange overvægtige? Så indfører man bare nogle afgifter på chokolade og sodavand. Er der for mange biler på vejene? Så bygger man bare en betalingsmur, så folk slet ikke har råd til at komme ind. Er der for mange rygere? Så skruer man bare op for prisen på cigaretter. Og er der nogen, der ikke kan lide parfume? Så indfører man bare et forbud for sygeplejersker og pædagoger mod at gå med parfume. Fortsæt selv listen….

Pointen er, at venstrefløjen i fulde alvor mener, at dette er måden at løse problemer på i et moder-ne, globalt samfund. I Venstre vil vi hellere gå en helt anden vej.

Vi tror på en liberal grundtanke om, at danskerne er de bedste til at træffe valg for deres eget liv. Vi tror på, at man dræber livsnerven, hvis politikere overtager styringen af voksne mennesker. Vi mener, at det er folk selv, der må vælge, hvordan de vil indrette deres liv frem for at vi bestemmer på Christiansborg. - Både, hvor meget parfume, man vil gå med, hvilket transportmiddel man bruger til at komme på arbejde i og hvordan man vil opdrage sine børn.

I Venstre går vi op i den personlige frihed og vi vil ikke være med til at detailstyre hverdagen på bekostning af, at danskerne så ikke længere bestemmer over sig selv. Så når du sætter dit kryds på torsdag, så husk at valget ikke bare handler om “12 minutter” og afskaffelse af efterløn. Det er dit liv - ikke statens!

 

 

 

Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
K kristensen, 7500 HOLSTEBRO | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:52

Kristian Jensen Flosker og tomme ord.Er der nogen de har stået for kontrol freak samfund regelhysteri et synflod af love regler bekendgørelser så er det V-K DF.Selv kræftsyge blev bedt om at stille i aktivering,folk er blevet truet med fratagelse at deres sygedagpenge såfremt de ikke ville gå med til elektro chock.Folk er blevet tvangsudskrevet til at deltage i værdiløs fordummende aktiverings cirkus,hvor de skulle finde deres indre fugl eller lege med skumfiduser.Dumhederne kendte ingen grænser for at smide milliarder af skatteborgernes penge direkte ud af vindueT.Kristeian Jensen dig og dine kumpaner Løkke Barfod Kærsgård Vestager rejser her i valg kampen rundt i landet,og maner til økonomisk ansvarlighed,det er tankevækkende at den økonomiske aansvarlighed kun går lige til jeres egen pengepung.I vil meget gerne beholde jeres egne luxus pensioner der gør at i kan gå på pension når i er 60 år,mens i mener efterlønneren smider regningen ind i børneværelset.Det et en gang usmageligt hykleri af værste skuffe

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Rasmussen, 7870 Roslev | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:55

Hvus Venstre går så meget op i den personlige frihed, hvorfor har I så ikke gjort noget ved det de sidste 10 år.
F.eks. knivloven, forbud mod forskellige hunderacer, påbud om at postkasse skal flyttes i skel, tvungen bileftersyn hvert andet år, ekspropriation af min ret til efterløn ??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Hansen, kbh | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:56

Der er da ingen der er blevet tvunget til noget som helst. Der er bare blevet sagt at hvis du vil have penge fra det offentlige så har vi nogle ting du skal gøre.
Hvis de ikke gider det så kan de da bare lade være, men så får de heller ikke nogle penge.
Det er sådan set sådan hverdagen er for stort set alle mennesker med et arbejde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Andersen, Lyngby | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:56

…ja, og er der for mange knive udenfor folks køkkener, så laver vi en knivlov….

…den har sandelige virket efter hensigten, og styrket den personlige frihed !

Dejligt at have et parti, der går op i den personlige frihed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Pedersen, Aarhus | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:57

Det er flotte ord fra en der har stemt for 24årsreglen, knivloven, hundeloven mv. Statskontrol af kærlighed er ikke det jeg forbinder med et liberalt samfund, men sådan er vi så forskellige. Glashuset klirrer!

Angående betalingszonen, så er det vel god liberal politik, at lade den der udøver omkostningen stå for betalingen? Eller Venstre anerkender måske ikke at der er et forureningsproblem i København?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Otto Kjærgaard, 3670 Veksø | Skrevet: 12. sep 11 kl. 16:57

I de 10år mit tidligere parti Venstre har siddet ved magten er der sket et utal af indgreb i den personlige frihed, der er vedtaget et hav af forbud og nye regler er vedtaget i uhørt omfang, bureaukratiet er vokset til det ekstreme, rød blok er helt sikkert værre, men at sælge Venstre som frihedens parti, det er hykleri.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Rasmussen, Århus | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:06

Det er rent hykleri af Kr. Jensen fra bondepartiet Venstre! VKO er ved at køre Danmark i sænk, bl.a. på grund af det regeltyranni so mde har indført! Nu har VKO haft magten i 10 år og så prøver de at tørre Danmarks problemer af på oppositionen! Ynkeligt! Folketingsvalget handler kun om en ting og det er om ondskabens akse VKO skal fortsætte eller vi igen skal have en anstændig regering med en social profil! I de sidste 10 år har platuglerne, gyllesprederne og ejendomsspekulanterne fået lov til at sætte dagsordenen og de almindelige lønmodtagere er blevet straffet medens de rigeste har fået store skattelettelser! Hvorfor skal Venstrebønderne, fiskerne, medierne, vindmølleindustrien, byggeriet, Arla Foods m.fl. have store offentlige tilskud fordi de ikke kan finde ud af at drive en privat virksomhed? De er jo de virkelige bistandsklienter! Vælgerbedragerne fra VK og landsbytossepartiet DF kan vi ihvertfald ikke regne med og vi venter kun på at høre hvor de næste nedskæringer skal ske efter at VKO sammen med De Radikale har forringet dagpenge, SU, efterløn og folkepension og nu også vil indføre brugerbetaling på sundhed! Den anden dag kunne vi læse at hvis VKO igen får flertal sammen med LA vil det betyde et blodbad i den offentlige sektor hvor 63.000 mennesker vil blive fyret! VKO’s politik skræmmer jo folk og får dem til at holde igen med forbruget og dermed mister virksomheder omsætning og arbejde! VKO er i gang med at køre Danmark i sænk med stigende ledighed og underskud til følge og den vigtige sammenhængskraft i samfundet er ved at blive ødelagt! VKO har iflg. Berlingske indført 66% flere regler og love end under Nyrup, VKO har indført 285 nye skatter – bl.a. en iværksætterskat og den offentlige sektor koster i dag 74 mia. kr. mere i nutidskroner end under Nyrup! Og i forgårs så vi så på TV at Venstreborgmestre vil have at der kun skal være 1 lærer til 100 elever!! Mange ledige ryger ud af dagpengesystemet og må gå fra hus og hjem og mange unge mennesker kan ikke få en uddannelse eller praktikplads! En ny regering vil genskabe optimismen i samfundet. Og den internationalt uddannede, sprogkyndige og elegante Helle Thorning vil jo være en langt bedre ambassadør for Danmark ude i verden end klumpedumpen Lars Løkke som på sit skoleengelsk gjorde Danmark til grin på klimatopmødet!

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:07

Danmark er et mere reguleret land i dag, end det var under Nyrup.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:16

Der kan snart ikke blive mere regulering,flere forbud,mindre frihed for den enkelte borger i dette overregulerede land , som VK støttet af DF har ført tilæ de sidste 10 år .
Man kan ikke engang vælge sin egen hund til beskyttelse af hjemmet ,selv om mand bor uden for lands lov og ret og politiet er en saga blot herude -det til trods for at VK har lukket en kæmpestak forbrydere ind i landet i de sidste 10 år .
Venstre har i den grad gjort folk umyndige med ders aktiveringslov-selv for de kræftsyge , som også skal møde til aktivering i behandlingsforløbet.
Jeg gad nok vide om der overhovedet er et område hvor der ikke er sket regulering til stor frustation for landets befolkning .
Mit råd til Venstre er at lade folk i fred og passe sig selv i langt større omfang og slette en stribe at disse latterlige og dybt krænkende love og forordninger .
I Venstre tror man at folk er idioter og skal behandles herefter -nu kan man også få en bøde på en rasteplads for at holde stille og tale i mobiltelefon-så er topmålet vel nået !!!! ?????
Det indlæg du Kristian Jensen har forfattet strider mod bedre vidende eller også er du for dum til at sidde i folketinget .

Upassende ? Klag over indlæg

 
lars hansen, hillerød | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:24

Kære Kristian. Du har deltaget i en blog med Nick Hækkerup, som sikkert er et varmt emne, hvis Helle Thorning skulle komme til magten. Jeg synes generelt, at SSF slipper alt for let fra at love mere Nutella og Medvind på cykelstierne. Nick Hækkerup mente, at der skulle ryddes op efter Schlüters fejlslagne økonomiske politik - Du godeste en gang historieforfalskning. Det var i den grad Schlüter, Ellemann og andre gode kræfter, som måtte rydde op i 1982, da Anker Jørgensen og Knud Heinesen gav op, fordi deres makkerskab med LO-Thomas havde bragt Danmark på fallittens rand. Skal vi virkelig have hyperinflation, devalueringer og dyrtidsportioner igen? Det er altså ikke gratis at invitere Villy Søvndal, Ole Sohn og LO-Harald med i en regering.
24-timers reglen blev lavet for at forhindre tvangsægteskaber. Jeg har ikke set noget fra rød blok, som vil forhindre den slags kønsdiskriminerende uvæsen. Er Helle og Villy ikke bare verdens største varmluftsballon? - med eller uden skattesnyd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Jensen, Odense | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:27

Hvis man vil bevare sit land og sin nationalitet bliver man nødt til at stemme imod EU. Så er der kun Dansk Folkeparti eller Enhedslisten tilbage. Hvorfor kan man ikke finde et lidt mere midtsøgende dansksindet parti ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:37

Kristian Jensen.

Igennem ti år har VKO ødelagt Danmark.
Økonomisk og moralsk.

Det som danskerne skat tage stilling til er.
Skal VKO fortsætte med at ødelægge landet fire år endnu.
Ja, eller ej.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Danmark, 2300 kbh s | Skrevet: 12. sep 11 kl. 17:59

Kære Kristian Jensen.

Hvorfor har I som højrefløj i dette land, så ikke indført lovgivning der sikrer at fædre kan have samme Lige rettigheder tl deres børn i en skilsmisse situation?

Der er så utrolig mange mænd som mister kontakten til deres børn fordi mor næsten altid udpeges som bopælsforælder og derved opnår næsten alle rettigheder over fælles børn.

Denne magt bruger mange kvinder helt bevidst til at få børn for sig selv, eller som et værktøj til at forsøge at knægte deres ekspartnere til en form for livslang underdanighed. Gør de ikke hvad der bliver sagt vil de miste kontakt til deres børn.

En del kvinder fremprovokerer bevidst samværschikane over for en far hvorefter Statsforvaltningerne og Familiestyrelsen belønner kvinden ved under sagsbehandling af en samværssag, hvilket iøvrigt ofte er indbragt af far, at fastslå begrebet - Der er et “højt konflikniveau” mellem forældre. Gennem denen regel belønnes kvinden efterfølgende ved at opnår alle rettigheder over et barn man vel og mærke har fælles forædlremyndigehd over.

Mange fædre mister på grund af dette overgreb udført fra myndighdderes side derefter meget ofte kontakten til sit barn.

Det kan ikke have sin rigtighed at fordi en kvinde er egoistisk og vil have børn for sig selv, belønnes hun for at være voldsom obstruktiv mod en far.

At en mand oplever at en kvinde er krakilsk anlagt over for et videre samarbejde er alt andet rigeligt et problem for et barns samlede tarv.

At en mand uforskyldt må notere sig at han har fået en kompliceret relation til en ekspartner bør bestemt ikke blive yderligere besværliggjort af inkompetente myndigheder.

Der er ikke fordrende for en borgers retfærdighedssans at fordi man er blevet tvungen part i en ekspartners ubehagelige adfærd - skal en far yderligere straffes ved at børnene gives uforbeholdendt til en mor.

Kære Krisyian Jensen - nu har du, og dine fæller haft 10 år til at stoppe dette overgreb mod mænd og deres børn. Hvorfor gjorde du, Familieminister Lars Bsrfoed så ikke meget mere for at sikre at mere end den ene halvdel af dette lands befolkningsgruppe (mænd + børn, piger som drenge) ikke konstant udsættes for disse uhyrligheder?

Det er vi mange der genre vil have svar på.

Far Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
O. Dürr Jensen, Herning | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:03

Kristian Jensen - der er ikke mange af dine idéer, som jeg ikke kan tilslutte mig. Fortæl mig blot, hvorfor du ikke har slået på disse ting gennem den lange tid med regeringsmagten? Ret beset er flere af Venstres tiltag de senere år rendyrket kommunisme…
Du hører slet ikke hjemme i Venstre - du er som skræddersyet til Liberal Alliance. Selv meldte jeg mig ud af Venstre for 15 år siden. Dengang var årsagen partiets næsegruse beundring for EU - personificeret ved Uffe Ellemann - som jeg ikke kunne tage trykket af. Desværre er I ikke blevet klogere siden.
Den rette betegnelse for nutidens Venstre burde være Venstresocialisterne. I har jo drevet socialdemokratisk politik i næsten 10 år.
Altså - Kristian - hermed har du nu lidt arbejde med. Meeeeen, der er et stykke vej endnu.
P.S. Att. Thomas Rasmussen, Århus: Dine talrige uintelligente og nedladende indlæg skæmmer overalt, hvor de muligvis risikerer at blive læst. Kunne du ikke ta’ og moderere dit rendestenssprog lidt?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Danmark, 2300 kbh s | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:12

og så efter korekturlæsning.

Kære Kristian Jensen.

Hvorfor har I som højrefløj i dette land, så ikke indført lovgivning der sikrer at fædre kan have samme Lige rettigheder tl deres børn i en skilsmisse situation?

Der er så utrolig mange mænd som mister kontakten til deres børn fordi mor næsten altid udpeges som bopælsforælder og derved opnår næsten alle rettigheder over fælles børn.

Denne magt bruger mange kvinder helt bevidst til at få børn for sig selv, eller som et værktøj til at forsøge at knægte deres ekspartnere til en form for livslang underdanighed. Gør de ikke hvad der bliver sagt vil de miste kontakt til deres børn.

En del kvinder fremprovokerer bevidst samværschikane over for en far hvorefter Statsforvaltninger som Familiestyrelsen belønner kvinden ved under sagsbehandling af en samværssag, hvilket i øvrigt ofte er indbragt af far, at fastslå begrebet - Der er et “højt konfliktniveau” mellem forældre. Gennem denne regel belønnes kvinden efterfølgende ved at opnår alle rettigheder over et barn man vel og mærke har fælles forældremyndighed over.

Mange fædre mister på grund af dette overgreb udført fra myndigheds side derefter meget ofte kontakten til sit barn.

Det kan ikke have sin rigtighed at fordi en kvinde er egoistisk og vil have børn for sig selv, belønnes hun for at være voldsom obstruktiv mod en far.

At en mand oplever at en kvinde er krakilsk anlagt over for et videre samarbejde er alt andet rigeligt et problem for et barns samlede tarv.

At en mand uforskyldt må notere sig at han har fået en kompliceret relation til en ekspartner bør bestemt ikke blive yderligere besværliggjort af inkompetente myndigheder.

Der er ikke fordrende for en borgers retfærdighedssans at fordi man er blevet tvungen part i en ekspartners ubehagelige adfærd - skal en far yderligere straffes ved at børnene gives uforbeholdent til en mor.

Kære Kristian Jensen - nu har du, og dine fæller haft 10 år til at stoppe dette overgreb mod mænd og deres børn. Hvorfor gjorde du, Familieminister Lars Barfoed og alle I andre så ikke meget mere for at sikre at mere end den ene halvdel af dette lands befolkningsgruppe (mænd + børn, piger som drenge) ikke konstant udsættes for disse uhyrligheder?

Det er vi mange der gerne vil have svar på.

Far Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Christensen, Kbh | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:16

Hvorfor laver Kristian Jensen selvmål hver gang
han skriver i JP ?

Eksempelvis udsagnet “Er der for mange overvægtige? Så indfører man bare nogle afgifter på chokolade og sodavand”

Eller er det blot en erkendelse af, at VKs
“fedtafgift” ikke har ernæringsmæssigt formål ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
kurt jensen, 8600 silkeborg | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:28

Der er en helt fantastisk ting ved Kristian Jensen -han lyver altid og det er kun hvis løgnen ikke slår til, at han tvinges til at sige sandheden.
Det er ikke noget nyt - det gør de fleste toneangivende venstrefolk.
Det må være ubehageligt, hvis man er normal, at man skal forsvare sig mod sine egne dumheder i en sådan grad - at man tudes ud - hver gang man blokker

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:42

“Det er dit liv – ikke statens!”

Hvorfor har i så, så travlt med at EU skal bestemme alt?

Der går ikke en dag uden at EU tiltager sig mere og mere magt over ikke bare landet men også over det enkelte individ.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sebastian Lethg, Skovby | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:42

I jeres regeringstid har I tilladt følgende at blive indført:

Forbud mod lommeknive
Forbud mod hunde
Forbud mod rævehold
Forbud mod bål i haven
Forbud mod kønsspecifikke stillingsopslag
Forbud mod fyrværkeri udenfor nytåret
Forbud mod køb af alkohol for unge under 18 (men de må gerne dyrke sex?)
Internetskat (medielicens)
Bygningsreglement som kræver at private boliger skal være handicapvenlige

Du har hørt responsen på den ægte liberalisme som Liberal Alliance byder på, og vejret morgenluft. Intet andet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Martin Hansen, Nørresundby | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:44

Kære Kristian. Til det kommende valg stemmer jeg blankt. Ikke fordi jeg vil støtte HTS, men fordi dig, dit parti og din regering simpelthen er uværdige til at få mandat til 4 år mere. Jeres “Socialdemokrati Light” hvor I har leflet for midtervælgere og 68′ere har virket over al forventining, og det lykkedes jer at sidde 10 år på magten. I glemte bare at gøre alle de ting der var et borgerligt parti værdigt, og opførte jer skandaløst som Socialdemokrater. Kun i allersidste time er det lykkedes jer at genvinde bare en smule af fordums dyder, og det gud hjælpe mig med hjælp fra de radikale.
Du er en foragtelig, lattervækkende “talking suit”, og I må klare jer uden min stemme den her gang. I fortjener simpelthen lidt time out tid ovre i skammekrogen, indtil I kan komme tilbage og opføre jer borgerligt igen.
Og ja. Jeg er fuldstændig klar over at min blanke stemme kommer til at koste endog RIGTIG mange penge for Danmark, men der er åbenbart kun en vej til at reformere det Danske system, og det er at lade Helle og Villy køre landet ud over skrænten (Der er jo også flertal for at få Danmark ud i Græske tilstande blandt vælgerne). I magtede jo i 10 år kun at hæve de offentlige udgifter med 78 mia., så dig og dit parti kan indtage bagsædet i bussen, og holde kæft al den stund at Helle og Villy kører landet i sænk. I har INTET at lade dem høre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Hansen, 6000 | Skrevet: 12. sep 11 kl. 18:47

Ekstrabladet kan i dag afsløre, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, angiveligt er en af de meget få personer i Skatteministeriet, der har haft adgang til at se den ni sider lange redegørelse om Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold.

Adgang til den slags fortrolige personlige oplysninger er ellers i henhold til lovgivningen begrænset til medarbejdere, der har en saglig begrundelse for at have adgang til oplysningerne.

Det er ikke til at få øje på, hvilken saglig begrundelse der skulle foreligge, for at en spindoktor i Skatteministeriet har haft adgang til fortrolige oplysninger om Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold, jf iøvrigt også flere ekspertudtalelser til Ekstrabladet.

Nu er Peter Arnfeldt så her midt under valgkampen gået under jorden og befinder sig angiveligt i Lapland.

Så to spørgsmål til Kristian Jensen:

Kan du med baggrund i dette give en holdbar forklaring på, hvilken saglig begrundelse der kan legitimere, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, har haft adgang til Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold?

Kan du garantere, at Troels Lund Poulsen og/eller hans spindoktor, Peter Arnfeldt, ikke er kilden til lækagen af de fortrolige oplysninger om Stephen Kinnocks og Helle Thornings private skatteforhold til BT?

Denne sag stinker mere og mere, Kristian Jensen
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/article1618502.ece

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carlo Hanen, Gram | Skrevet: 12. sep 11 kl. 19:19

Jeg forstår ikke K Jensens udsagn om at vi danskere skal bestemme selv, det har i dog forhindret os i.
I har også den tese at pengene ligger bedst i borgerens lomme, men det slutter gerne når i bliver ædru.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kurt Olsen, hvidovre | Skrevet: 12. sep 11 kl. 19:30

Sikke en gang hyklerisk ævl. Det er da jer der har gjort landet til en blanding af forbuds og politistat. Ikke at jeg tror det vil blive meget anderledes med en anden regering. Det er jo bare nogle andre politikere der er lige så utroværdige, løgnagtige og manipulerende som i er.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren hansen, københavn | Skrevet: 12. sep 11 kl. 20:17

hmmmm…. vil det også sige at Venstre er imod ligeløn mellem kønnene. At Venster synes, at børn og unge skal have fri adgang til at købe smøger og sprut. To fornuftige forbud, som V har stemt for, og som ligger i megen god tråd med Rød bloks forslag om at gøre smøger dyrere og forøge antallet af kvindelige bestyrelsesmedlemmer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Evan Tvede, Ry | Skrevet: 12. sep 11 kl. 20:20

Multimedieskat,iværksætterskat,skat på oprettelse af
A/S og Aps, pensionsskat osv, osv. Det er bare nogle ad de skatter VKO har belastet os med. Så det klinger lidt hult at høre om at de røde vil indføre flere skatter. Og de penge man havde er gået til skattelettelser til de rigeste, til den ene krig efter den anden, store tilskud til landbruget. Og man kunne blive ved. Og så slutter vi lige af efter 10 år ved magten med at præsentere et underskud på 85 mia. Flot, flot. Misregering kalder jeg det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Zeki Laurent Sadic, Tølløse | Skrevet: 12. sep 11 kl. 20:50

“Vi tror på en liberal grundtanke om, at danskerne er de bedste til at træffe valg for deres eget liv”

Så længe de ikke vælger at gifte sig med de “forkerte” udlændinge, ikke?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Krister Meyersahm, Malmö | Skrevet: 12. sep 11 kl. 20:52

Samfundsbyggeriet, får ingen nogensinde styr på. Hindringen er den politiske dimension, altså den uforudsigelige politiske vilje, som ikke i tilstrækkelig grad, tæmmes af et snævrere forfatningsmæssigt mandat, end tilfældet er.

Der skal to, for politikerne, ufravigelige forhindringer, bygges ind i vor Grundlov. 1. Et forbud mod offentlig gældsætning og 2. et loft for, hvor meget den enkelte må plukkes for i skat og hvilke objekter der må beskattes.

Først når disse elementer er på plads, sikres vi en stabil økonomisk udvikling med plads til alle erhversduelige og med plads til Danmark, i den globale økonomi.

Politikere var hædersmænd og -kvinder indtil starten af 1960´erne. Siden da, er de blevet så præget af den opfattelse, at det til enhver tid siddende demokratiske flertal, har en uangribelig ret til, at skalte og valte som det behager.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Fosdal, Pretoria | Skrevet: 12. sep 11 kl. 21:10

Nu mener jeg ikke man kan klandre Kristian Jensen for at der er ført socialdemokratisk politik de sidste 10 år. Men at påstå der har været ført borgerlig politik er nok at tage munden for fuld.
Årsagerne er mange og det er næ[[e retfærdigt at skyde på KJ. De sidste gange jeg havde mulighed for at stemme i Danmark, stemte jeg blankt - simpelthen fordi der ikke var nogle liberale partier tilbage (partier der ønskede at føre liberal politik vel at mærke).
Siden 70′erne har vi alle tilhørt staten og det vil befolkningen såmænd også efter et valg, havd enten det bliver den borgelige fløj eller den socialistiske fløj. Trist men sandt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Sven Haugaard, Em | Skrevet: 12. sep 11 kl. 21:39

Skamløse Kristian Jensen kaster i den grad med sten i glashuset. Hvor sølle kan det blive? Alle optællinger viser, at VK-regeringen har været “second to none”, når det gælder antallet af love og påbud. En opgørelse i Kristelig Dagblad dokumenterer, at lovjunglen er vokset kraftigt under den borgerlige regering. I 2010 fik vi ifølge avisen 1643 nye love og regler, hvilket var 66% mere end i 2001.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/413621:Danmark–Politikere–For-mange-love-om-enkeltsager

Sikkerhedsord: funny

Upassende ? Klag over indlæg

 
T Hansen, Aarhus | Skrevet: 12. sep 11 kl. 22:11

VK’s generalieblad m.h.t. love og regler er ikke meget bedre end SSF’s planer.

Her en BRILLANT gennemgang af de politiske initiativer, som viser danske politikere uden undtagelse er nogle i….er:

- Vi har indsluset en syndflod af sociale immigranter, der er galakser væk fra arbejdsmarkedet.

- Vi har omhyggeligt opbygget verdens højeste indkomstbeskatning, der har pustet lønnen for en dansk industriarbejder op til tysk størrelse. Plus 25 procent. For 20 år siden var den 25 procent under.

- Produktiviteten i virksomhederne er lav. Men den bliver heldigvis bedre, når vi flytter dem til udlandet. Og det gør vi så.

- Som det eneste land i verden har vi indført brandbeskatning af risikovillig kapital til iværksætterne. Politikerne kan nu glæde sig over, at giften virker som den skal. De unge virksomheder ligger for døden, og der kommer ingen nye.

- Vi skal arbejde 12 minutter mere om dagen, men sker det i hjemmet, klapper fælden. Der er indført skat på ulønnet overarbejde, hvis chefen har stillet en telefon eller computer til rådighed. Så kan de måske lære det, morakkerne.

- Hvis der stadig skulle være en beskeden gnist af virkelyst hist og pist, vil den nye kompetenceskat på fem procent fuldende slukningsarbejdet.

- Vi vil gerne have social indvandring til u-landshjælp udbetalt i Danmark, men vi vil af med folk med lange uddannelser og stærke kompetencer.

- Tjener de over en million kroner om året, er de aparte og skal kanøfles. Kan de ikke selv finde ud af at komme ud af vagten, så skal den nye millionærskat nok sørge for, at fanden tager de sidste.

Asger Aamund som Statsminister - TAK !!!

http://www.b.dk/kommentarer/fraseforstoppelse-og-klicheallergi

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 12. sep 11 kl. 22:24

V og K har en stor medskyld i at vi nu lever i en formynderstat hvor staten blander sig i næsten alt, og på talrige måder befamler borgernes privatliv, og agerer bedrevidende BIG BROTHER overfor borgerne. Antallet af tvangsordninger og nævenyttige snushaner er steget siden 2001, og selv familielivet kan folk efterhånden dårligt have i fred.

Besøger et par pensionister hinanden “lidt for tit” kan der komme en sag ud af det. Og i nogle kommuner har man udlovet dusører til folk der vil angive eller stikke andre.

De urimeligheder og uretfærdigheder der eksisterede før og omkring 2001 på en række områder, har man ikke gjort meget ved, nærmere tværtimod.

På hundredvis af punkter har man udvist en sådan forsømmelighed og ligegyldighed, at den store interesse for borggernes vé og vel som man udviser i disse dage, mest ligner hykleri og kold beregning. Stemmekvæget skal endnu en gang lokkes til at stemme “rigtigt” ved hjælp af dyre løfter.

Toppunktet af latterlig valgagitation må være V-snakken om at Venstre er et moderne arbejderparti.

Det efter at man har gennemført den ene asociale “reform” og nedskæring efter den anden overfor netop middelklassen og de almindelige danskere/arbejdere samt de svagere grupper, de syge, de gamle, de ulykkesramte, børnene og ofrene for grov kriminalitet mv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 12. sep 11 kl. 23:00

PS: Ikke eet eneste parti har fortjent at blive valgt eller genvalgt, for alle har de svigtet danskerne groft, MEN….!

I politik er der ikke megen retfærdighed, og det kan ikke lade sig gøre at give partierne hvad de har fortjent, nemlig fem kolde tæer bagi og en flyvetur langt ud i øresund.

Derfor må man prøve at stemme på det MINDST skadelige parti. Og for tiden er det sandsynligvis DF.

Partiet har været en sløj og slap omgang. Pia K har nærmest været en fodskammel eller sofapude for V og K, en ynkelig og leflende medløber, en slags nyttig idi.. rent ud sagt, og stort set har partiet næsten intet udrettet i løbet af de ti år.

Men partiet er det eneste som har en smule tilovers for Danmark, danskheden og de almindelige danskere. Det er ikke HELT så ringe som de øvrige partier.

Så hvis man ønsker at Danmark skal have endnu en chance, bør man stemme på dette parti der i det mindste ikke er EU og FN begejstret, som i det mindste ikke går ind for den størst mulige indvandring, som ønsker at dæmpe den indstrømmende kriminalitet en smule, som ikke er direkte familiefjendske, som ikke går ind for kommunisme, som ikke er vilde med de mange løntrykkere østfra, og som ikke er co2 fanatikere eller u-landsfanatikere osv. Og så har DF jo også smidt et par håndører til pensionisterne.

De fleste partier er jo helt syge med at bruge milliarder af kroner på verdensfrelseri, klima-vanvid og alle mulige andre utopiske, udanske og vidtløftige projekter. Her er DF’erne knap så slemme som de øvrige indvånere på den asociale, evnesvage og svigefulde borg.

I mangel af bedre er der næsten ikke andet at gøre end at støtte DF ved dette valg, selvom partiet egentlig ikke fortjener det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Christian, Vejle | Skrevet: 12. sep 11 kl. 23:12

Med udgangspunkt i ovennævnte indlæg så forstår jeg ikke hvorfor regeringen så har vedtaget love som fratager individet mere og mere ansvar til fordel for staten. Et af de værste eksempler er den markante mere overvågning og der er vel næppe mange som er i tvivl om at vi de sidste 10 år har arbejdet os længere og længere væk fra “individ-staten” til fordel for politi-staten.

Det ville dog næppe blive bedre med en rød regering, tvært imod. I stedet burde Venstre holde hvad de burde stå for og ikke blive ved at vedtage diverse love hvor man tager mere og mere fra individet.

De eneste som ser ud til at love at det går den anden vej er Liberal Alliance (dog endnu kun ved ord). Venstre også ved ord (herover), men virkeligheden har vist sig anderledes, jeg håber at det ændres.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 12. sep 11 kl. 23:18

PS: Så har vi her i landet en kommunistisk/radikal propagandasender som bl.a. dagligt ævler løs om kvoter, ligestilling og “kvindesagen”, selvom kvinderne for længst har opnået ligestilling og lidt til.

Siden 1970 har det mest været mændene der er blevet ramt af diskrimination, undertrykkelse og retsløshed, som følge af den kommunistiske familiepolitik. (Se også indlæg kl. 18.12!)

Men det ignorerer og fortier de røde propagandasendere.

Og VKO har INTET foretaget sig for at få en mere saglig, afbalanceret og sandhedssøgende folkeoplysning sat i gang.

Men VKO har vel heller aldrig været et borgerligt/konservativt/liberalt foretagende?

Upassende ? Klag over indlæg

 
T Hansen, Aarhus | Skrevet: 12. sep 11 kl. 23:33

@Preben Jensen: Venstre siger selv “Der er ingen stemmer i skattelettelser”.

Den kan vi jo så skrive os bag øret :(

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Hansen, 6000 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 02:14

Kom nu med svarene på mine spørgsmål, Kristian Jensen.

Kan du give en holdbar forklaring på, hvilken saglig begrundelse der kan legitimere, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, har haft adgang til Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold?

Kan du garantere, at Troels Lund Poulsen og/eller hans spindoktor, Peter Arnfeldt, ikke er kilden til lækagen af de fortrolige oplysninger om Stephen Kinnocks og Helle Thornings private skatteforhold til BT?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren W. Rasmussen, 4891 Toreby L. | Skrevet: 13. sep 11 kl. 06:46

“For mange regler
Helt konkret peger han [Kristian Jensen] på, at regeringen har overbebyrdet hjemmehjælpen, skolerne og ældreplejen med statslige regler, som nu bør fjernes.” (Politiken 14. august, 2008).

Og imens Venstre arbejdede med dette projekt, voksede antallet af statslige regler for ledige til 17-22.000 sider:

“Den første opgørelse af mængden af regler, der vedrører ledige og ledigheden blev offentliggjort i DR1s Pengemagasin den 8. september 2010. Tallet blev angivet til 17.000 sider regler, som vedrører beskæftigelsesområdet.

Senere, den 22. november 2010, blev antallet af sider med regler, der beskriver A-kassernes virke opgjort til 22.408 af Min A-kasse.” (www.checkjobnet.dk, Ledige kvæles i regler).

Det vil således være meget risikabelt at stemme på Venstre, som tilsyneladende gør nøjagtigt det modsatte af, hvad de lover befolkningen…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ken Hansen, Aarhus N | Skrevet: 13. sep 11 kl. 06:58

Hvad er den frihed du snakker om? Friheden til at bukke sig ned og modtage en baghyler af DF, når der skal ingås forlig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Frank Lakman, Odense | Skrevet: 13. sep 11 kl. 07:18

Det er ellers efter devisen AL MAGT TIL STATEN at Venstre vil lave sygehusforlig efter anvisning fra Pia Kærsgård.
Det havde nok været smart hvis Venstre selv havde haft en debat om at nedlægge regionerne, men når man lever efter opskriften Pias ord er lov - så får man både grænsebomme og statsmagt for alle pengene.

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Hansen, 6000 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 07:58

Hvad så, Kristian Jensen.

Jeg venter fortsat på svar om Venstres rolle i BT’s svinske heksejagt på Helle Thorning-Schmidt.

Kan du give en holdbar forklaring på, hvilken saglig begrundelse der kan legitimere, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, har haft adgang til Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold?

Kan du garantere, at Troels Lund Poulsen og/eller hans spindoktor, Peter Arnfeldt, ikke er kilden til lækagen af de fortrolige oplysninger om Stephen Kinnocks og Helle Thornings private skatteforhold til BT?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Fosdal, Pretoria | Skrevet: 13. sep 11 kl. 08:23

V. Hansen, 6000 - hvorfor skal Kristian Jensen garanterer noget paa vegne af Troels Lund Poulsen? Blot fordi de er medlem af samme parti behoever KJ da ikke vide alt om hvad der foregaar blandt andre ministre? Stil dog spoergmaalet til TLP - jeg er sikker paa han har en email adresse du kan skrive til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Mortensen, 6100 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 08:25

I dagens JP kan man læse, at Britta Schall Holberg overvejer faneflugt fra Venstre. Hun udtaler bl.a.: “- Jeg frygter ganske enkelt for folkestyret. I stedet for at involvere folk i demokratiet er Venstre efter min mening på vej til at skubbe folket væk. Partiet er blevet alt for centralistisk og styret af en forretningsmæssig tankegang” og supplerer “- Vi svigter demokratiet, fordi borgerne ikke har folkevalgte at rette henvendelse til”.
Gad vide, om Kristian Jensen i et stille øjeblik ikke burde overveje, hvad det egentlig er, BSH prøver at sige.
Og så læser man sådan en gang pladder fra Venstres politiske ordfører: Det er afmagt, når det er mest udstillet!

Upassende ? Klag over indlæg

 
fl. jensen, herning | Skrevet: 13. sep 11 kl. 09:33

VOK har skabt et kontrolsamfund grænsende
til det rene vanvid! Magtbergærligheden hos Venstre
er utålig. Regionerne skal nedlægges - stik imod
Venstre partiprogram - men nok for den 4 ud af 5 er
kontrolleret af Socialdemokraterne! Løkke & Hjorth
har brugt pengene og hullet er stort! Den gule seddel er spin fra ende til anden! Der skal ske noget nyt og det er en NY Regering hurtigst! S + R
er de eneste der kan rydde op i rodet efter VOK.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Pagels, Havdrup | Skrevet: 13. sep 11 kl. 09:55

Hvordan kan du sige det her med den ene hånd, og med den anden hånd som skatteminister ensidigt opsige dobbeltbeskatningsaftaler mellem Danmark og Frankrig/Spanien til stor skade for mange virksomheder og danskere der ønsker at flytte sydpå? Det er dobbeltmoralsk (og formentlig retsstridigt?).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 13. sep 11 kl. 10:40

Kristian Jensen er ikke en politisk sværvægter, så når han skriver et indlæg, skriver han det, der står i partiprogrammet - om frihed. Det bør ingen bebrejde ham. Jeg er ikke i tvivl om, at Kristian Jensens store ønske er frihed - en ganske særlig en - frihed for at betale skat - frihed for at skulle betale til fællesskabet.

For det borgerlige menneske er skattelettelser vejen til skattefrihedssamfundet - eller som partiets og Kristians åndelige fader kaldte sit Utopia: Minimalstaten.

10 års borgerligt sammenrend har af gode grunde ikke kunnet indfri Venstres partiprograms 100-årige målsætninger. Der er forskel fra dengang, da 90 procent af befolkningen arbejdede med hakke, skovl og spade i landbruget til i dag, hvor det kun er 1 procent.

Hvornår går det op for Venstre, at noget har ændret sig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Herluf Hansen, Kirke Såby | Skrevet: 13. sep 11 kl. 11:48

Hvem var det, der indførte fedtafgiften? Dit indlæg er en gang hykleri. Derfor taber I valget og taburetterne. Du har på det punkt været en foregangsmand.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Hansen, Valby | Skrevet: 13. sep 11 kl. 15:25

“Det er dit liv ikke statens” skriver Kristian Jensen. Sandt nok. Men hvorfor ønsker Kristian Jensen og hans parti så at blande sig i, hvem danske statsborgere må gifte sig med, hvis de ønsker at bo i deres eget land? Det er dog trods alt et af de allermest voldsomme indgreb i den personlige frihed, man overhovedet kan forestille sig.

Hvis Kristian Jensen ønsker, at vi skal det tage det alvorligt, at Venstre er “frihedens parti”, så er et fundamentalt og gennemgribende opgør med de absurde danske familiesammenføringsregler en helt nødvendig forudsætning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 13. sep 11 kl. 15:51

Lars Hansen, Valby der er vist ikke så mange der blander sig i hvem der gifter sig med hvem, det eneste man stiller som krav er at personen skal kunne forsørge sig selv, eller at den der gifter sig med vedkommende skal kunne forsørge vedkommende. Er det urimelige krav ?

Hvis du syntes det, så flyt til Somalia eller andre steder i verden der er sikkert lempeligere krav der, og går det det helt galt så gifter vi os bare… med hinanden hahahaha

Upassende ? Klag over indlæg

 
Birgitte Asmussen, 1902 Frederiksberg C | Skrevet: 13. sep 11 kl. 15:59

Skal man le eller græde over at læse en Venstremand minde om, at det er dit liv - ikke statens?

I de seneste ti år hvor Venstre har været ved magten forekommer det mig, at der stort set ikke har været noget andet svar på noget som helst problem end - forbud, påbud, lovgivning, styring, regelsætning. Og det i en grad så mennesker efterhånden dårligt kan trække vejret og leve deres - eget - liv.

Danmark trænger til grundlæggende ændringer i styreform, og at der ikke vil gå noget tabt ved at skære andelen af folketingsmedlemmer ned til f.eks. det halve, bliver man overbevist om, når man læser indlæg som KJ’s. Det er tomme ord fra en, hvis parti i årevis har praktiseret det stik modsatte af det, han plæderer for, og som naivt tror, at befolkningen ikke lægger mærke til det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter andersen, århus | Skrevet: 13. sep 11 kl. 16:13

Soc.Dems valgprogram:
- Milionærer skal betale ekstraskat (bare ikke Helles mand)
- Børn skal gå i folkeskole (bare ikke Helles børn)
- Danskere har ét personfradrag pr. person (dog ikke Helle, hun har 2)
- Folk skal betale for at køre ind og ud af KBH (dog ikke Helle, hun bor 50 meter inden for ringen)
- Man skal cykle og køre bus i KBH (dog ikke Helle, der tager bil hver dag fra Østerbro til Borgen)
- Man skal betale dansk moms (dog ikke Helle, der flexleaser på tysk moms hos Fleggaard

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 13. sep 11 kl. 16:14

I øvrigt er jeg ikke uenig med Birgitte Asmussen og andre blog skribenter om, at det med regler og overformynderi vist ikke er meget bedre med de borgerlige, helt enig kunne ikke være mere enig,

men de der ammestue historier ala Vestager om at man ikke må gifte med hvem man vil i Danmark dem orker jeg ikke at høre mere på, så bliver jeg simpelthen dårlig og får kvalme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nils Åkesson, Auning | Skrevet: 13. sep 11 kl. 16:24

Så vidt jeg husker, så har den siddende regering i snart 10 år håndhævet et skattestop. Det har i meget høj grad BEGRÆNSET min kommunes - og dermed min egen - frihed. Hvis ikke det er regulering, så ved jeg ikke hvad? og hvad har jeg fået istedet? mindre skat for ca. 150 Kr./måned i 2011. Det kan jeg sgu’ da hverken få bedre velfærd af eller en højere livskvalitet for!!! Og skulle du - kære læser - undre dig over min måde at regne på, så er det blot baseret på dén af Anders Fjogh Rasmussen indførte politiske regneart, der hedder “noget-for-noget”. Til gengæld skal jeg leve med en kommune, der ikke har råd til reperation af infrastruktur, ordentlig normering i skolerne (både lærere og elever), gode mennesker, der går psykisk ned pga. arbejdsklima afføde af besparelser og… for søren jeg kunne blive ved. Mine penge ligger absolut ikke bedst i min lommer. Hvis alle andre var villige til at lægge deres latterlige skatte-besparelser i den kommunale pulje, så boede jeg i en kommune, der var værd at bo i.

Højere skatter nu, Tak

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren vendelboe, nykøbing | Skrevet: 13. sep 11 kl. 17:47

Vi har aldrig haft en regering som VK. ja DF. som sætter grænser for borgerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Hansen, 6000 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 18:23

@ Rene Fosdal, Pretoria | Skrevet: 13. sep 11 kl. 08:23

“V. Hansen, 6000 - hvorfor skal Kristian Jensen garanterer noget paa vegne af Troels Lund Poulsen?”

Jeg be’r ikke Kristian Jensen om at garantere noget som helst på vegne af Troels Lund Poulsen. Jeg stiller Kristian Jensen som næstformand for Venstre et par spørgsmål om, hvad Venstre har gang i.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Charlotte Christensen, Grindsted | Skrevet: 13. sep 11 kl. 19:00

Hvor ville det dog være smukt Kristian Jensen, hvis du kunne leve op til egne ord… Har vi nogensinde haft et samfund med så meget topstyret regulering, som det vi har nu. Børnene lærer ikke nok i skolerne af det der kan vejes og måles, så vi ændrer fluks undervisningsvejledninger og indfører alverdens regulativer og test. Og for at være helt sikre på at kunne dunke nogen oven i hovedet offentliggør vi det hele uden hensyn til geografi og demografi. Ingen tillid til at et ældgammelt fag som lærerjobbet har udviklet sig, erfaring videregives og langt de fleste lærere rent faktisk vælger deres job af lyst. På omsorgsområdet har vi indført små fikse scannere, så vi er helt sikre på at fru Jensen ikke får et sekunds pleje for meget i stedet for at have tillid til at omsorgsmedarbejderen gør sit bedste hvor hun kommer frem og måske skønner at fru Jensen godt kan undvære 3 minutter, fordi lige netop i dag har hr. Hansen et stort omsorgsbehov. Arbejdsløse skal stille op til utallige latterlige anordninger, hvor det værste må være al den grove udnyttelse, der foregår hvor virksomheder lige kan ansætte i en spidsbelastning med tilskud, for den arbejdsløse er jo at betragte som kvæg, der kan komme på græs til næste projekt.. ja jeg kunne blive ved.. men tror mit budskab er nået frem.. Valget torsdag handler for mig om en eneste ting: Menneskesyn!

Upassende ? Klag over indlæg

 
V. Hansen, 6000 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 19:08

Nu strammes nettet, Kristian Jensen.

Direktøren for Skat i København, Erling Andersen, oplyser i dag til Politiken, at der inklusive ham selv kun er »5-7 personer« i Danmark, der har haft adgang til Stephen Kinnocks og Helle Thorning-Schmidts fortrolige skattesag.

Det drejer sig om et par sagsbehandlere og et par topchefer i Skat København og to topembedsmænd i Skatteministeriet.

Skattedirektøren skal dog ikke kunne sige, om forhenværende skatteminister Troels Lund Poulsen (V), den nuværende minister Peter Christensen (V) eller deres spindoktorer også har set skattepapirerne om Stephen Kinnock og Helle Thorning-Schmidt.

Ekstrabladet kunne imidlertid i går oplyse, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, angiveligt har haft adgang til sagen.

Det er helt usandsynlig, at den strafbare udlevering af de fortrolige oplysninger til BT er foretaget af en af de få embedsmænd, der har haft legitim adgang til sagen.

Mistanken retter sig derfor med stigende styrke mod de to Venstreministre og deres spindoktorer, hvor Peter Arnfeldt i al fald ifølge Ekstrabladet har haft adgang til sagen.

Så kom nu ud af busken, Kristian Jensen.

Kan du give en holdbar forklaring på, hvilken saglig begrundelse der kan legitimere, at Troels Lund Poulsens spindoktor, Peter Arnfeldt, har haft adgang til Stephen Kinnock og Helle Thornings private skatteforhold?

Kan du garantere, at Troels Lund Poulsen og/eller hans spindoktor, Peter Arnfeldt, ikke er kilden til lækagen af de fortrolige oplysninger om Stephen Kinnocks og Helle Thornings private skatteforhold til BT?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 13. sep 11 kl. 19:22

V. Hansen, 6000 | Skrevet: 13. sep 11 kl. 19:08

“Nu strammes nettet, Kristian Jensen.
Det er helt usandsynlig, at den strafbare udlevering af de fortrolige oplysninger til BT er foretaget af en af de få embedsmænd, der har haft legitim adgang til sagen.”

Korrekt.
Undertegnede har arbejdet i en styrelse under erhvervsministeriet.
Som embedsmand udleverer man ikke den slags oplysninger.

Derfor kan det kun være spindoktorer som har udleveret oplysningerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
carl-heinz feddersen, 29770 torrox | Skrevet: 13. sep 11 kl. 20:17

Personlig frihed er der ikke noget, der hedder.
Nu har jeg stemt de sidste 57 år, når jeg har kunnet og aldrig er det blevet som jeg ønsker.
At hjælpe de fattige og syge.
At de bredeste skuldre betaler mest, men alle der kan, betaler selvfølgelig.
At alle på mindste løn kan klare sig selv, hvis de bruger midlerne til fornuftige ting.
Og at platte m.h.t. indkomst/fiduser/ulovligheder skal koste dyrt.
Og det er aldrig blevet sådan, lige meget hvad jeg har stemt på.
Og nu kan jeg ikke engang stemme, fordi jeg bor i udlandet, men betaler skat af min tjenestemands pension til Danmark.
Sikkerhedsordet til dette indlæg er funny og det er det ski også.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Hansen, Valby | Skrevet: 14. sep 11 kl. 07:03

@Ole Skovgård

Nej det er ikke et urimeligt krav at stille.

Men desværre har det heller intet som helst med den danske lovgivning at gøre. Hvis du som dansk statsborger gifter dig med en udenlandsk kvinde, så er det skam på ingen måde nok, at du har et godt job og kan forsørge din familie. Hvis I ønsker at bo i dit eget land - Danmark - skal følgende også være opfyldt:

* Din kone skal “nyttevurderes” og opnå 60 / 120 point afhængig af jeres alder.

* I skal have størst samlet tilknytning til Danmark, medmindre du har været danske statsborger i mindst 28 år. Det kræver bla. at din kone skal besøge Danmark flere gange og deltage i et sprogkursus under et af sine besøg.

* Hvis din kone modtager starthjælp, mister hun sin opholdstilladelse, så det sørger I naturligvis for, at hun ikke kommer til. Alligevel skal du - bare for en sikkerheds skyld - deponere 100.000 DKK på en spærret konto.

* Din kone skal bestå en prøve i dansk (indvandringsprøve), før hun kan få sin opholdstilladelse. Lykkes det ikke inden for 75 dage, så må hun rejse hjem, og så må I starte forfra med en helt ny ansøgning på et senere tidspunkt.

* Du må ikke have modtaget nogen form for sociale ydelser de sidste 3 år. Heller ikke selvom du i mellemtiden er kommet på fode igen og i dag har fast arbejde.

* Du må helst ikke være mere end cirka 15 år ældre end din kone, da jeres forhold så risikerer at blive stemplet som “proforma”.

* Du må helst ikke være i familie med din kone, da jeres forhold så bliver stemplet som et “tvangsægteskab”.

Se alle disse krav skal I opfylde, fordi du er dansk statsborger. Hvis du derimod var indvandrer fra Frankrig, Polen, Pakistan eller Indien, så kunne din kone få opholdstilladelse efter nogle andre regler. Og så er det rigtigt, at du bare skulle forsørge hende.

Vi bliver derfor som danske statsborgere groft diskrimineret i vores eget land, hvis vi gifter os med en udlænding. Og de ansvarlige herfor er Kristian Jensen og det parti, han repræsenterer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Nielsen, Herning | Skrevet: 14. sep 11 kl. 08:34

Befri os for Kristian Jensens og Venstres magttyranni og kontroltyranni. Befri os for deres totale ligegyldighed over for almindelige danskere. Befri os for dybt latterlige og totalt underfrankerede ministre som: Inger Støjberg, Karen Ellemann, Troels Poulsen og Claus Hjort Frederiksen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Jensen, Viborg | Skrevet: 14. sep 11 kl. 11:25

Udtrykket “mands minde” er i DK 14 dage, men jeg husker da tydeligt skattereformen under den sidste S ledede regering.Fjernvarmen på landet steg 100% og nu hvis det Radikale V kommer til regeringsmagten vil de ifølge deres program indføre kørselsafgifter for alle.
Skævdelingen af dette land vil fortsætte………

Upassende ? Klag over indlæg

 

Seneste kommentarer

Kaj Møldrup skriver
22.09.13 20:12
Hverken Kristian Jensen - eller hans politik vil blive savnet. Han løb fra sit ansvar for de skandaløst forfejlede vurderinger af vore Læs mere
Vagn Qvistgaard skriver
22.09.13 11:19
Til dette sidste blogindlæg, som de forrige, er kommentarerne sure personlige tilsvininger af bloggeren - kun sjældent noget der ligner et ønske Læs mere
Troels Sørensen skriver
21.09.13 01:00
Ja, hans exit minder lidt om Søren Espersens få dage efter Breiviks Læs mere
Hans Ersgaard skriver
21.09.13 00:08
Tja Karsten nogle mennesker spreder glæde u anset hvor de kommer andre spreder stor glæde når de går så farvel. Du er en kloning af politikere Læs mere
Klavs Martens skriver
20.09.13 11:32
Tror fanden med de sager du har hængende over Læs mere

Arkiv