Profil

Pia Olsen Dyhr (SF) blogger om aktuel dansk og international politik med et socialist-twist. Lever efter mottoet: Hellere stifinder end fejlfinder

Baggrund:
Pia Olsen Dyhr er minister for eksport og udenrigshandel.

Hun er kandidat i statskundskab fra Københavns Universitet og har tidligere arbejdet i udviklingsorganisationen Care Danmark som politisk koordinator og som international koordinator hos Danmarks Naturfredningsforening.

Andet:
Pia Olsen Dyhr har tidligere været næstformand i Mellemfolkeligt Samvirke og var som ung formand for SF-Ungdom.


Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Pias pointer (arkiv)

Skrevet af Pia Olsen Dyhr

Venstre må være deres ansvar voksent

Dato: d. 16.01.12, 09:46
Af: Pia Olsen Dyhr
Emner:

Jeg har fuld forståelse for, at venstre skal forlige sig med deres nye rolle, men jeg håber også snart at Danmarks største parti trækker i arbejdstøjet. Kritik og ukonstruktiv optræden har langt overskygget positive bud på vores lands udfordringer.

Ingen kan være i tvivl om, at dansk økonomi er inde i en svær periode. Vi er tvunget til at træffe svære beslutninger og foretage benhårde prioriteringer den kommende tid. Men løfter vi i flok, fokuserer på vores styrker, tør investere i fremtiden og samarbejde bredt i Folketinget, har vi mulighed for at komme styrket ud på den anden side.

Det lå bestemt ikke i kortene, at et lille land på en sandbanke mellem Vesterhavet og Østersøen skulle blive et at verdens rigeste og meste innovative lande i verden. Men åbenhed overfor omverdenen, specialisering, højt serviceniveau, nytænkning og kvalificerede bud på de globale udfordringer har været en succes. Det er blevet understøttet af en offentlig sektor, der sikrer en veluddannet arbejdsstyrke, infrastruktur, miljø og sociale forhold, som har sikret en stabil samfundsudvikling, godt erhvervsklima og høj eksport.

Og netop eksport til de voksende økonomier i Asien og Latinamerika er oplagt at satse på. Danmark er rigtig god til at handle med vores naboer i Europa og med USA. Vi skal blive lige så gode til at eksportere danske produkter til Kina, Indien, Japan og Brasilien, som fortsat vil trække væksten de kommende år.

I løbet af 2012 fremlægger regeringen verdens mest ambitiøse klimalov, hvor Danmark inden 2020 vil nedbringe udledningen af klimagasser med 40 pct. Det er ikke for at piske os selv, men fordi det er en effektiv motor til udvikling af nye produkter og løsninger på de store udfordringer, hele verden står over for såsom stigende oliepriser, vandmangel og ressourceknaphed.

Vi vil skabe en stærk hjemmebane for førende grønne virksomheder og dermed holdbare arbejdspladser inden for alle faggrupper. Venstre har truet med at springe fra denne klargøring af Danmark til fremtidens udfordringer. Det vil både være pinligt, uansvarligt og ærgerligt for vores land.

Venstre undlod at udnytte det historiske økonomiske opsving i 00′erne til at ruste Danmark til de udfordringer vi står i nu. Havde vi fastholdt fokus på grøn vækst, vedvarende energi, styrket uddannelse og forskning og ikke gemt os bag grænsebomme, så havde vi stået langt stærkere i dag. Det giver vi dem nu mulighed for at råde bod på.

Jeg vil derfor opfordre Venstre til at være deres ansvar bevidst og være med til at udarbejde holdbare løsninger for Danmark baseret på vores styrker, og som samtidig ruster vores land til fremtiden.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Elis Mogensen, 8300 Odder | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:04

“Venstre må være deres ansvar voksent” ?
Det må hedde: “Venstre må være sit ansvar voksent”.

“Vi vil skabe en stærk hjemmebane for førende grønne virksomheder og dermed holdbare arbejdspladser inden for alle faggrupper.”

Har bloggeren hørt om fyringer hos Vesta de sidste 3 år? Tyder det på holdbare arbejdspladser indenfor grøn energi?

Hvornår lærer venstrefløjen forskellen mellem ønsketænkning og virkeligheden?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mogens Hedeager, Esbjerg | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:09

@Pia
Mens VK-regeringen sad på magten i OO’erne hylede SF op om, at man slagtede velfærdsstaten og brugte for få penge på de uproduktive grupper i samfundet.
Nu kan man ikke åbne en avis, uden at I - uden blusel - anklager regeringen for at have sløset med midlerne.
Udover det mageløse hykleri som dette er udtryk for, har den nye regering netop påført erhvervslivet nye afgifter for 10 mia. kr, gjort det profitabelt at blive på kontanthjælp og lettet mulighed for indvandringen af uudannede mennesker fra den 3. verden.
Og nu dette: V skal komme i arbejdstøjet. Efter 3 års benhård opposition fra SF’s side, hvor man intet ville og kunne, så forlanger man konstruktiv indblanding fra V’s side. “Don’t do as I do, do as I say” er åbenbart politikken.
Personligt glæder jeg mig til at se, hvorledes SF vil tackle gennemførelsen af nødvendige reformer på arbejdsmarkedet, kontanthjælpsområdet og integration, hvor I efter radikalt diktat kommer til at træde jeres egne vælgere hårdt over tæerne. VK skal nok stemme for de nødvendige reformer, som i bund og grund er borgerlig politik. Hvor langt skal SF ned i meningsmålingerne, før I ikke længere kan klare mosten ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
T Pedersen, 8200 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:11

Dette er vidst blot et uddrag fra socialdemokraternes floskel bog. Den ene gammelkendte floskel efter den anden, ukritisk gengivet i vilkårlig rækkefølge. En løgn bliver ikke mere sand af at blive gentaget.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Hansen, Aalborg | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:12

Havde det ikke været så tragisk måtte man jo skrige af grin.
Vi er lige kommet af med verdens mest uansvarlige løgnagtige opposition, desværre kun ved at gøre den til nok verdenshistoriens mest useriøse regering, der ikke er sig NOGETSOMHELST ansvar bevidst.
At de har en frækhed til at stille spørgsmålstegn ved andres integritet og ansvarsfølelse, er så voldsom en hån mod den almindelige dansker, der betaler for dette vanvittige show, at man væmmes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
lars busk, kbhvn | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:13

Det er naturligvis et fromt ønske, men det afgørende er vel om regeringen skulle vise sig,at være sit ansvar voksen.

For øjeblikket ser det lidt sort ud.

De synes ikke, at være belastet med viden og erfaring, som kan sløre deres besluningskraft.

Der er heller ingen tegn på eftertanke og samvittighed, så man kan forvente besluninger, som ikke har nogen iriterende basis i virkelighedens verden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:15

Noget tyder på at de sidste fyringer hos Vestas er gået hen over hovdet på POD, ja faktisk hele regeringen.Da Vestas fyrede medens i var i oppossion, var Villy Søvndal ude med bilder og brag mod den daværende regering, hvor er i henne nu?
Alle industrialiserende lande satser “grøn”,så mon ikke den næste “økonomiske boble” bliver grøn!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Erichsen, Sydals | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:16

Vi har ydet økonomisk støtte til vindmøller i mere end 20 år uden at se antydningen af en bæredygtig udvikling, og nu ser hele sektoren ud til at “klaske sammen”. I Tyskland har man investeret i solceller med samme resultat, og biogas er mere eller mindre opgivet. Regeringen planer om at satse på alternativ energi vil ruinere landet. Forestillingen om at man fra politisk hold kan beslutte i hvilke sektorer den økonomiske udvikling vil foregå i fremtiden er uden sammenhæng med virkeligheden. Man kan blot henvise til planøkonomien i de socialistiske lande.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Evan Tvede, Ry | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:17

Kommentar. Jeg mangler ord.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:24

“I løbet af 2012 fremlægger regeringen verdens mest ambitiøse klimalov, hvor Danmark inden 2020 vil nedbringe udledningen af klimagasser med 40 pct. Det er ikke for at piske os selv, men fordi det er en effektiv motor til udvikling af nye produkter og løsninger på de store udfordringer, hele verden står over for såsom stigende oliepriser, vandmangel og ressourceknaphed.”

Åh min gud, den nye RAF-regering har ikke opgivet deres luftkastel om ‘grøn vækst’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Juhl Nielsen, Skanderborg | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:39

Ikke et øje er tørt! Vi kommer styrket ud på den anden side! Af hvad? Jeg savnede kun at høre “det er vigtigt at…” og “kickstart” (nogle gange kan man træde nok så meget på pedalen, men knallerten vil ikke gå i gang) - kunne skyldes, at noget andet og alvorligere er galt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Hansen, Århus C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:41

Hvad med at din egen regering bliver voksen! “Farvel-regeringen” består jo hovedsagelig af præpubertets-unger (m/k), der endnu ikke er blevet tør bag ørerne. I må selv rode jer ud af de problemer, I er havnet i. Venstre/blå blok bør holde sig fra jeres utopiske drømme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erling Rasmussen, Frederiksberg C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:44

Det morsomt, at den gamle opposition både skreg om om nedskæring af massakrastørrelse, samtidig med, at den beskyldte regeringen for et overforbrug.

Det var vist Pia Olsen Dyhr, som lovede, at alle skulle have lov til skriftligt at klage til hende, hvis priserne på kollektiv trafik ikke blev nedsat med 40% inden jul.

Det skete, som bekendt ikke, derfor: Skam dig, Pia, hvordan kunne du i din vildeste fantasi tro, at det var muligt?

Alle jeres tomme ord om at løfte i flok, giver vi ikke meget for. Det er snarere løftebrud i flok.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kim laursen, odense | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:48

Hverken export eller grønne jobs er giver en bedre økonomi, fordi disse kører allerede overinvesteret politisk bestemt fra Christiansborg.

Mer Export eller grønne jobs er del af vores konomiske problemer og ikke vejen til en økonomisk løsning.

Regeringen bliver en økonomisk ørkenvandring og i 2015 når valget senest kommer står danskerne i endnu større økonomisk uføre end nogensinde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:49

“I løbet af 2012 fremlægger regeringen verdens mest ambitiøse klimalov, hvor Danmark inden 2020 vil nedbringe udledningen af klimagasser med 40 pct. Det er ikke for at piske os selv, men fordi det er en effektiv motor til udvikling af nye produkter og løsninger på de store udfordringer, hele verden står over for såsom stigende oliepriser, vandmangel og ressourceknaphed.”

Det bliver dæleme dyrt at være dansker… og hvad nytter det at nogle få promille af verdens befolkning i landet med verdens højeste skattetryk tynges af endnu større omkostninger?

Det giver bestemt ikke større konkurrenceevne…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 16. jan 12 kl. 11:31

Kritikken af den nuværende regering forekommer ret ensartet. Der er ingen her i spalterne, der udtrykker en eneste ny eller selvstændig tanke. Man kunne få den idé, at den er styret af Venstres pressetjeneste. Det virker stadigt mere sandsynligt efterhånden som det afsløres, hvordan “pressetjenesten” producerer indlæg i medierne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 11:37

Til gengæld har jeg ingen forståelse for, at S og SF ikke har forstået alvoren ved et regeringsansvar, og nu kræver mere af Venstre, end de selv levede op til de foregående ti år. Foreløbig har den nuværende regering navnlig gravet grøfter under påskud om brobygning, og fralagt sig ethvert ansvar. Desuden har de nuværende regeringspartier gentagne gange vist, at de enten sov el. holdt ferie de foregående ti år, som fuldstændig er gået hen over hovederne på dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
mb jensen, Horsens | Skrevet: 16. jan 12 kl. 11:44

Man ‘kan være sig et (sit) ansvar bevidst’ - og ‘man kan være sig en (sin) opgave voksen’ - den sammenskrivning, du foretager er noget vrøvl. Få styr på flosklerne, inden du bruger dem, ellers går det ud over helhedsindtrykket. Men på den anden side forstærker det blot indtryk jeg har af den nye regering: hverken dit eller dat: aldeles ikke sin opgave voksen og slet ikke sit ansvar bevidst. Stakkels fremtidens danskere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 11:50

@Jørgen Villy Madsen: Du tænker heller ingen ny tanke, men har valgt en livsstil baseret på konspirationsteorier om politiske modstandere og gravning af grøfter. Desværre er samme livsstil fremtrædende i den nuværende regering. Alt er Venstres skyld, som om S-SF inkl. flertallet af deres vælgere ikke kan tænke selvstændige, konstruktive tanker, og tror, det samme gælder alle andre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Olaf Hansen, 2200 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 11:51

@Jørgen Villy Madsen

Istedet for at som sædvanligt at skyde skylden på en såkaldt blå “pressetjeneste” skulle man nok nærmere kigge på sig selv og se om der ikke er noget om snakken ?
Jeg selv kan sige at jeg under ingen omstændigheder er ansat af nogen “pressetjeneste” men ene og alene er en normal dansker ansat i det private, du ved dem som betaler for hele gildet ?
At kritikken kan virke ensformig er ganske simpel, vi er mange der er godt og grundigt træt af, at se politikkerne jokke rundt i det mens landet stille og roligt falder fra hinanden. Så er det lige meget hvilken blok der sidder på magten. Men har man magten må man tage de øretæver der falder, når man forfører befolkningen med guld og grønne skove. Har man magt må man vise sig voksen til at bruge den til rigets bedste, og det har den her regering til d.d. ikke levet op til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Stæhr, Brønshøj | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:05

Det er det parlamentariske demokratis akilleshæl, at der nogle gange er flere stemmer i at gøre ingenting, eller ligefrem sabotere hvad der søges gjort.
Republikanerne i USA spillede samme spil som venstre gør nu: det er lige meget at hele landet køres i sænk, hvis bare gennemsnitsvælgeren tror det er regeringens skyld.
Det er landskadelig virksomhed, så sandelig, det er uærligt, det er kynisk og arrogant, helt sikkert, men det virker:
hver tredie vælger vil idag stemme på Venstre, der intet har sagt, gjort eller bare reageret på den krise Foghs labile økonomiske politik har skabt.
Det er helt fint og passer godt i Venstres kram, at snart 300.000 står uden jobs, hvis bare befolkningen kan bildes ind at det hele er Helle Thornings skyld.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Taus Randsholt, København K | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:08

Når Pia Olsen Dyhr har tid til at polimisere med den tidligere regering og revse partiet Venstre for ikke at ville tage ansvar i forbindelse med initiativer, som den nuværende regering end ikke har konkretiseret, så er hun enten overkvalificeret til at varetage sin ministerpost, eller også er ministerposten så indholdsløs, at selv ministeren har behov for beskæftigelsesterapi.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:09

Danskernes største demokratiske problem er måske udvælgelsen af politikere. Iflg. David Gresse er kvaliteten af vores politikere dalet i de senere årtier, dalet i uhyggelig grad.

Måske det er et sinkernes regime vi oplever? Se blot tre eksempler:

Indsatsen i Afghanistan er blevet grebet så uintelligent an, at den unødigt har kostet over 40 døde og hundredvis af lemlæstede soldater. Det kunne have været undgået ved at sende et felthospital og/eller fly i stedet for landtropper.

Bombningen af Libyen fører nu til at landet overtages af kræfter der er yderst fjendtligt indstillet overfor Vesten. Hvor intelligent er det at øge Vestens og Danmarks problemer med de islamistiske kræfter?

Danske skadestuer og hospitaler er blevet lukkket på stribe, og som “modydelse” har danskerne fået nogle vage løfter om “superhospitaler” (flere musten, flere etager) engang i fremtiden. At patienter dør nu og i de nærmeste år, som følge af aktuelle lukninger og forringelser, er ligegyldigt. Iflg. V og K.

Venstre er et evnesvagt parti, og det evnesvage præger i det hele taget Danmarks største og dårligst fungerende børnehave inde i den skumle borg. (Undskyld, børnehaver)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:13

@ Jørgen Villy Madsen

Først og fremmest: det er ikke debattørernes opgave at ‘tænke nye tanker’.

Dernæst: det er, hvad vi har valgt politikerne til.

Og de fejler alle som én i de etablerede partier. Mest af alt den nuværende barnerumperegering, som kører videre med fortærskede, socialistiske/grønne floskler, som forlængst har vist sig at være blindgyder.

Indtil videre har barnerumperegeringen gennemført/vil gennemføre for befolkningen skadelige tiltag:

1. lempe udlændingereglerne
2. tilbageføre grænsekontrollen til gavn for fattigdomsflygtninge og østbander
3. hæve den skadelige ulandshjælp
4. forøge kriminalitetslavalderen til gavn for lillebrødrene i du-ved-nok-hvilken-uønskværdig-folkegruppe
5. afskaffe bistandsloftet for at gøre det endnu mere vanskeligt for visse mennesker at se fordelen i at arbejde
6. afskaffe loftet over nytilflytteres mulighed for at få snabelen i arbejdende folks lommer.
7. indføre afgifter, som medfører udflagning af jobs
8. støtte en hensygnende grøn sektor med stigende priser til følge.

Hvornår gennemfører den regering noget til gavn for de arbejdende danskere?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Kruse, 7400 Herning | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:18

Et efterhånden stort flertal af danskerne ønsker den nuværende røde skatte-og afgiftsregering hen, hvor peberret gror.Det eneste I kan finde ud af er at sætte skatte-og afgifter på alt, så madvarerne er steget med ca. 20% og de danske virksomheder kan ikke konkurrere p.g.a. disse afgifter plus Noxafgiften.
Der er ingen fremtid at satse på vindkraft herhjemme, da lønningerne er for store.Se bare på Vestas fremtidsplaner.I gør det mere attraktiv at være på kontanthjælp, da det giver mere i indkomst end 2 personer, der arbejder på mindsteløn.I åbner grænserne for alverdens analfabeter,som ikke kan integreres.Der bliver meget at samle op,når VKO i 2015 kommer tilbage og overtager Danmark som en ruin efter jeres elendige politik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
ulla larsen, ringsted | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:25

Skam dig Pia Dyhr, i hele Lars Lykkes tid har i vendt ryggen til alt hvad der hed samarbejde,kun med det for øje at komme til minister kontorene.Tænk hvor Danmark havde været hvis ikke vko havde betalt vores udenlandsgæld?Du ser ud til at nyde din rolle,så det er jeres ansvar nu, stop det klynk, vi gider ikke høre mere på jeres angreb på den gamle regering. S-SF har solgt deres politik dyrt, syndt for jeres vælgere.Så nyd du din ministerbil så længe det vare.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:31

@ulla larsen, ringsted

“Skam dig Pia Dyhr, i hele Lars Lykkes tid har i vendt ryggen til alt hvad der hed samarbejde”.

Det ‘løkkedes’ da ellers den forrige regering at stable et kæmpestort underskud op benene!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jaen pedersen, 3400 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:42

I godt 2 år sad dem der nu prøver at ledet landet med korslagte arme, det eneste de havde i tankerne var dette, hvordan kan vi med løgn snyde os til magten, jeg minder bl.a. om 40 % billigere billetter, ja men vi har ingen penge, siger pia og før vi har dem kan vi ikke sætte billetterne ned, det er det der hedder FORSIGTIGHEDSPRINCIPPET, ok det er det vi andre har levet efter hele livet, men det forsigtighedsprincip var der ikke tale om for 2 år siden , hvor man hylede op om at der skulle sættes mere igamg, bare brug flere penge - ja helt utilregnelige, men det må vil være sevet ind til selv de mest røde i DK.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:47

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby

“Det ‘løkkedes’ da ellers den forrige regering at stable et kæmpestort underskud op benene”

Fuldstændigt korrekt, at VK regeringen efterlod en finanslov med et under skud i omegnen af 80 mia kr, som den nye RAF-regering så har valgt at lader stige til 95 mia. Men i det mindste udnyytede VK regeringen op til efteråret 2008, at høvle betragteligt af på statsgælden, hvilket betød at Danmark trods alt stod bedre rustet da krisen satte ind i efteråret 2008. Hvad edet stået til de nuværende regeringspartier, så havde Dnamark soldet opsvinget op i øget offentligt forbrug.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Hansen, 3390 Hundested | Skrevet: 16. jan 12 kl. 12:49

Det er svært at forstå, hvilken verden Pia Olsen Dyhr lever i, men den har ikke meget med virkeligheden at gøre. Den tidligere regering har ført en politik, der bl.a. betyder at Danmark er blandt den eksklusive kreds af 12 lande med AAA kreditvurdering, som den nuværende regering kan lune sig ved. Den førte også en politik, der bla. reformerede efterlønnen som er med til at trimme landet til fremtidens økonomiske udfordringer og den fjernede et underskud på statsfinanserne på 268 mia. kroner i 2001 til et plus, hvilket betød at da finanskrisen satte ind kunne man “nøjes” med et underskud på 85 mia. i 2011. Og hvad kunne SF så bidrage med?Jo, nye afgifter, der jager erhvervslivet ud af landet samtidig med at man skriger kickstart ud over alle byens tage. Mon ikke Pia Olsen Dyhr skulle indtage en mere ydmyg stillingtagen til, hvad den tidligere regering har gjort, og så komme i gang med sit eget job: At få solgt nogle varer i udlandet. Men det kan nok ikke lade sig gøre uden at det grønne luftkastel først er blevet til virkelighed. Pyha, der er lang vej hjem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Benjamin Kurzweil, London | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:00

Ja, det ville være godt hvis den politiske klasse kunne samarbejde og kæmpe for Danmark, i stedet for deres partier og egne privilegier.

Både rød og blå blok hænger for meget med næbet. Jeg har derfor skrevet et engelsk ordrim med titlen: Yoke or Joke?

When life is a burden,
and a heavy yoke,

it can be eased for certain,
with a little joke.

På dette link kan man læse flere ordrim på dansk og engelsk i det læsevenlige PDF format:

http://www.kurzweilstories.com/Poetry_Collection_Kurzweil.pdf

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jeannette K, Odense | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:10

Godt brølt Pia. Der skal mod til at blogge i disse tider, kan jeg se på indlæggene. Men vi er nødt til at blive ved, fordi det udvikler vores tanker - om det samme sker på den anden fløj kan man være i tvivl om. Her synes det eneste mantrum at være, at vi skal have skabt en stor fed underklasse af “working poor”, som bare har at passe deres lortearbejde til en lorteløn, så vi kan konkurrere med kineserne, og de rige kan få større biler. Jeg er snart træt af at høre på de velstilledes klynken, bare fordi de ikke gider at bidrage til et samfund, der er større end deres egen lille navle. VKO’s Danmark var ikke en succeshistorie. Vi lå lavere end de lande, vi sammenligner os med. Under Nyrup lå vi højere. Under VKO nassede man jo på alle de samfundsgoder, der var bygget op igennem årtier, altimens skoler og veje fik lov at forfalde, man udhulede fagforeningernes muligheder, og man satte os fatalt bagud i kapløbet om klimateknologierne. Vi soldede pengene op, mens de fattige blev fattigere. Og værre endnu, vi brugte for mange af de offentlige kroner på kontrol og mellemledere i stedet for på det reelle borgernære arbejde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Juhl Nielsen, Skanderborg | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:48

At skyde andre partier/fløje lurvede motiver i skoene er ikke smukt! Den til enhver tid siddende regering har ansvaret for den førte politik. Måske den nuværende måtte tænke sig at træde i karakter? Nu er det altså dens ansvar!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:53

Jeanette K Odense Og hvem er det der bidrager mest til “festlighederne” her i landet.Det ville klæde dig at have styr på fakta inden du spyr om dig postulater.
Det er rent faktisk de 20% “rige” der betaler 50% af gildet.
Så kan jeg også læse, at du fuldstændig overser en international finanskrise, og den gældskrise der tog sin begyndelser først på året.
At Danmark er kommet nogenlunde igennem “krisen” indtil nu, skyldes i høj grad at VK regeringen betalte gælden efter Nyrup, og ikke forfaldt til at bruge flere penge, som den daværende oppossion råbte op om ved hjælp af udtryk som “massakre” og “blodbad”.
Det eneste SF har bidraget med i de foregående par år, er at føre valgkamp på en 22 milliarder kroners “løgn”.Det var det Fair Løsning var underfinanceret med, det har Coridon dog indrømmet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:56

Et enkelt PS til Jeanette K Odense.Det der med mellemledere i den off.sektor startede i 1990serne, faktisk samtidig med at det off. blev brugt til aktivering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Larsen, 9541 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 13:59

I minder meget om flagellanterne under pesten.

Hvad nytter det at I pisker den danske befolkning med jeres grønne hysteri, som er uden idè og virkelighed, når lande som USA, Kina og Indien ikke vil være med?

Kors, hvor er I dog naive.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 14:19

Igen et fejlskud af Pia Olsen!

Hendes og SFs “iderigdom” handler om et “grønt samfund - CO2 neutralt ” o.s.v., men Pia Olsen
undlader bevidst at fortælle, at prisen for herlighederne på de min. 5 milliarder kr. kastes over på private og virksomheder via stigninger i grønne afgifter!!

Sosserne, SF og Enhedslisten er nærmest verdensmestre i udskrivning af skatter og afgifter,
uden tanke for konsekvenserne!

Filosofien er: Endnu større offentlig sektor og offentlige kontroller af alt,
ja så bliver vi så lykkelige allesammen!

Vorherre til hest!

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 16. jan 12 kl. 15:04

Kære læsere. Anonyme indlæg slettes. Angiv for- og efternavn. Undgå personangreb og hold debatten inden for emnet, da det giver en lang bedre diskussion. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 16. jan 12 kl. 15:19

Jeg forstår godt, at VK er sure over, at de har mistet ministerbilerne efter kun 10 år. Det er synd for jer, og jeg lider med jer. Og hvis jeg forstår kommentarerne i JP, så er det jo slet ikke jeres egen skyld. I gjorde jo alting rigtigt - de røde kriminelle har tyvstjålet dem.

Når det er sagt må jeg gøre opmærksom på, at I burde finde andre til at fodre medierne. Venstres pubertære Ungdom, VpU, er ikke det mest indlysende valg. Mange af deres indlæg må allerede nu have sendt adskillige af de mindst hjernevaskede unge over til Johanne, hvor de er meget velkomne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Jensen, Middelfart | Skrevet: 16. jan 12 kl. 15:21

“Kritik og ukonstruktiv optræden har langt overskygget positive bud på vores lands udfordringer. ”

Mon ikke dette ser sådan ud i dine øjne fordi du ikke er fan af idéerne.
I mangler virkelig forståelse for hinanden, og forståelse for hinandens idéer i praksis.

Sjovt at i har valgt at køre en politik der er meget sammenlignelig (for ikke at sige overraskende lig) med venstres “ukonstruktive” politik :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 16. jan 12 kl. 15:55

“inden 2020 vil nedbringe udledningen af klimagasser med 40 pct.”

De såkaldte klimagasser, herunder CO2 som er grundlaget for alt liv på jorden, er resultatet af enhver forbrænding. Det burde du have lært i løbet af din 18-årige universitetsuddannelse, eller i det mindste i 7′ klasse. Hvordan vil du reducere forbrænding med 40% på 8 (otte) år Pia? Har du tænkt dig at indføre A-kraft? Fortæl fortæl.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ib Jensen, Sabro | Skrevet: 16. jan 12 kl. 16:14

Nåpr jueg hører ordet “ambitiøs” betyder det at noget er baseret på ønsketænkning, solidt funderet i den blå luft. Når POD er skribenten forsvinder den lille rest af tvivl om at det er tilfældet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Herdis N Thomsen, Bryrup | Skrevet: 16. jan 12 kl. 16:35

“Løfte i flok”? Ja, man kan jo “flyve”, hvis man er mange nok! Men, hvad nytter det? For den røde `flok´ vil slagte hønen der lægger guldæg! Resultatet bliver nu, at mange virksomheder er nødt til “kickstarte” ud af landet til billigere energiskatteområder.

Og jeres utopiske “grønne” drømme om vindmøller - er en dyr og ustabil energi, så ustabil som vinden blæser til. I bør nok satse mere på moderne energier, bla.a. solenergi, og andre energier der kan lagre strøm - ikke er så generende, støjende og pladskrævende som vindmøller. Energier der heller ikke ødelægger fredskov og landskab for mennesker og dyr.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 16:37

@Bent Larsen: Du tager helt fejl, som jeg ser det. Kina og USA vil gerne og er med, men vil ikke love mere, end de kan holde, mens Danmark gerne lover meget uden at gøre noget. Nej, SFs og Socialdemokraternes vision er ikke et grønt dansk samfund men økonomisk vækst baseret på andre landes visioner om grønne samfund. EU har angiveligt sænket sin udledning af CO2 med 30% i en periode, hvor Danmark stort set kun har sænket sin udledning med effekten af lavere beskæftigelse. Sjovt nok har den nuværende regering valgt at låne penge til en såkaldt kickstart af dansk økonomi men ikke til at bringe dansk togdrift op på europæisk niveau. Penge til elektrificering kan åbenbart kun tages fra andre jernbaneprojekter, fordi forsigtigsprincippet sjovt nok tages i anvendelse netop for transport. En forklaring kan hænge sammen med, at offentlige bygningers forfald næppe kan være sket på ti år. Andre EU-lande har netop valgt at fremme togdrift udfra en grøn tankegang, mens Danmark har holdt fast i sin støtte til Kastrup Lufthavn og SAS og ladet DSB sejle sin egen sø. S-SF er kun så grønne som grønne dollars-sedler, og er mere kapitalistiske end VK.

@Jørgen Villy Madsen: Jeg har fuld forståelse for, det altid er neææere at skyde skylden på andre. Det kan ethvert barn finde ud af, men specielt konstruktivt er det næppe.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 16. jan 12 kl. 16:44

Det er ikke meget, der tyder på, at vi vil se Venstre i rollen som konstruktiv opposition - i hvert fald ikke foreløbig. Dertil er raseriet over tabet af regeringsmagten stadig for stort i Venstre.

Omvendt med de Konservative. Så man Lars Barfoed i TV i går, skulle man næsten tro, at han var blevet socialdemokrat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 16. jan 12 kl. 16:54

“Venstre må være deres ansvar voksen” skriver Pia. Jamen, Venstre er sådan set velvoksent, fru Dyhr. Med næsten 35% tilslutning i meningsmålingerne er venstre nærmest lige så stor som S, B og SF TILSAMMEN. Aldrig har en regering efter 100 dage siddet på et så manglende folkeligt mandat. Den danske befolkning er ikke så naiv, som socialisterne i deres naivitet tror. S, B og SF er ikke deres ansvar voksent. Det har befolkningen opdaget for længst.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 17:40

Nå ja, fra min lænestol i Jylland tager det kun to-tre timer mere at komme til Bruxelles med tog hele vejen via Køln end med tog til Kastrup og rutefly derfra, og tog kan være billigst. For den tidsbesparelse gider jeg ikke hælde toiletartikler, mad og drikke i små poser, vise pas som legitimation gentagne gange, spænde sikkerhedsbælter, slukke elektronisk udstyr, huske kabinepersonalet ikke har til opgave at betjene mig etc. I stedet må jeg så selv hente evt. mad og drikke i togenes spisevogne, hvis jeg da ikke kan få togpersonalet til det på tyske togs 1. klasse, eller kan nøjes med det, der serveres på Thalys’ 1. klasse mellem Køln og Bruxelles, hvor en tre retters menu ikke serveres på en gang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ellen Emmeluth, 3480 Fredensborg. | Skrevet: 16. jan 12 kl. 18:05

Pia Olsen Dyhr´s motto: Hellere stifinder end fejlfinger !! Det passer desværre fantastisk !! Du doserede garanti for betalingsring og alt mellem himmel og jord i alle Nordsjællandske blade, så dig aldrig tilbage, drømte ikke om at besvare indlæg - lukkede øjnene for enhver fejlmulighed!! Mon ikke KINA m.fl. ikke helt demokratiske lande vil sige “haps” og - glemme at takke ??
Med venlig hilsen Ellen Emmeluth, “Fredsgaarden”, 3480 Fredensborg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erling Rasmussen, Frederiksberg C | Skrevet: 16. jan 12 kl. 19:03

Villy Søvndal har indrømmet at regeringen har “et pænt ansvar” for kritikken af løftebruddene.
Hvorfor ordet “pænt”?
Der er overhovedet ikke noget pænt ved det; det var grimt, det var uhæderligt, det var svinagtigt.
Indrøm det bare i stedet for at bruge floromvundne vendinger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 16. jan 12 kl. 22:05

Venstre aner åbenbart ikke, hvad det vil sige at være i opposition. De havde ikke i deres vildeste fantasi forstillet sig den mulighed. De er foreløbig nået frem til, at det må være noget med at svine den nye regering til, og det gør de så.

Det går forhåbentlig snart op for dem, at de stadig har et medansvar for Danmark og - i samarbejde med regeringen - skal være med til at gennemføre de bedst mulige praktiske løsninger for landet - som loyal opposition. Der er også et slags liv - i opposition.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 16. jan 12 kl. 22:42

Det var jo VKOs egne dumheder og asociale politik der gav rød stue sejren. Det kan vel ikke bestrides?

Iøvrigt er der ikke megen forskel på den blårøde og den rødblå politik, bortset fra at de rødblå nok kører i femte gear frem mod afgrunden, hvor VKO nøjedes med 4. gear. Men om vi ryger ud over kanten i 4. eller 5. gear gør jo ikke den store forskel.

Begge fløje har glemt at de er valgt til at varetage og forsvare det danske folks interesser. Det er trist, slemt og ubehageligt, men det er sådan det er.

Vores eneste håb er nu at der snart fremkommer en medicin der hjælper på politisk senil demens.

Upassende ? Klag over indlæg

 
dan christensen, 2770 | Skrevet: 16. jan 12 kl. 23:59

Kære lille Pia:

Har et par bekendte der var så snedige(ironisk ment) at stemme på jer grundet jeres løfter om at sænke prisen på de kollektive transportmidler med 40 pct. inden Jul.Nu skriver vi medio Januar og priserne er stadig ikke sænket.Hvornår kan de forvente at reduktionen på de 40 pct.bliver gennemført?.Jeg skal møde dem her på Fredag og jeg vil gerne give et positivt svar,så hvis du vil være så sød at give en dato hvornår nedsættelsen træder i kraft.
For der er vel ikke tale om den samme slags løfter som Poul Nyrup gav i 1998 med efterlønnen?

Eller hvad???

Upassende ? Klag over indlæg

 
J hansen, rødekro | Skrevet: 17. jan 12 kl. 08:17

Når ratingbureauerne placerer Danmark i top 12 er de ikke inkompetente socialisters fortjeneste, men den tidligere borgerlige regerings fortjeneste. Det passer slet ikke socialisterne med denne placering. Det passer jo slet ikke med deres påstand om at have overtaget et fallitbo.
De kan ikke finde ud af at væree politikere. De kan ikke finde ud af at være regering.De vil have venstre til at hjælpe. Hold jer laaaangt væk Lars Løkke. Hold jer laaaangt væk fra disse narrehatte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Andersen, 2630 | Skrevet: 17. jan 12 kl. 08:20

Lidt fakta til SF

Vindmøllerne bidrager lige nu 0815 med 3,5 % af elproduktionen og vel at mærke til 4 x prisen for et almindeligt kraftværk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C Berg, Frederiksberg | Skrevet: 17. jan 12 kl. 08:41

Den nuværende opposition, skal bare gøre som den forrige opposition - så kan den nuværende regering lærer det!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 17. jan 12 kl. 09:09

@ C. Berg

De korslagte armes politik er bestemt vejen frem.

Jo hurtigere den nuværende barnerumperegering med verdensrekord i brudte løfter bliver væltet, jo bedre for danskerne.

Det er en patriotisk handling at arbejde for en ny borgerlig regering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 17. jan 12 kl. 10:29

Jørgen Villy Madsen har det med at skrive om “pressetjenester” mon det skyldes at “hertugen” tilhører “rød pressetjeneste”?Jørgen Villy Madsen virker ligeså “kluntet” som de tre herrer Morten B-Thor M og Morten Ø. Det er helt opløftende at læserbrevet “Pladderhumanisme” d.d i JP er skrevet af socialdemokrater.
PS Mon Jørgen Villy Madsen også mener at disse socialdemokrater tilhører “blå pressetjeneste”?
Prøv med lidt fornyelse Jørgen Villy Madsen!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 17. jan 12 kl. 11:38

En hvilken som helst regering, der ikke har skattelettelser som højeste, eneste og vigtigste “reform” er en umulig regering i den forstenede højrefløjs øjne.

Så langt rækker småtskårenheden, sådan har det altid været og sådan vil det fortsætte. Højrefløjen har ingen alternativer, kun skattelettelser løser problemerne - punktum.

Det eneste vores nye kompetente befrielsesregering skal gøre er at ignorere vrøvlet. Højrefløjen er uden for rækkevidde. Lad dem blive der - for altid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 17. jan 12 kl. 13:32

@ Jørgen Villy Madsen

Det er muligt at barnerumperegeringen er kompetent.

Men det er højst til at bestyre en børnehave - under skarp overvågning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens frederiksen, 2970 hørsholm | Skrevet: 17. jan 12 kl. 14:25

Uanset hvilken regering vi har, er der ingen visioner for fremtiden udover højere skatter og afgifter. Som tidligere nævnt er vindmølleindustrien i Danmark blevet forfordelt de sidste 20 år uden særlig effekt udover, at strømmen
møllerne producere ikke kan oplagres, hvilket betyder, at vi altid sender strømmen videre nærmest gratis til udlandet. Selvfølgelig for danskernes regning. Jeg fatter ikke, at Vestas eller andre producentes får som så meget som l vindemølleordre før man har løst problematikken med oplagring.
Martin Lidegård sagde i P1 i sidste uge, at enhver privat forbruger skal betale min. kr.1.700.- pr. år
i 2020, og virsomheder min. kr. 800.- pr. ansat. Det sidste er noget der rigtigt hjælper på konkurranceevnen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 17. jan 12 kl. 14:53

Var det ikke bedre om Pia Dyhr koncentrerede sig om egen politik og så lade Venstre om deres?

Selvom SF har så travlt med andre partier eller ex ministre ,var det en god ide at prøve at opføre sig ordentlig , når SF ministre optræder i embeds medfør. Ida Aukens optræden på vej til Nytårskur var uforskammet og uopdragent. Bed Folketingets formand om at få oprettet et kursus i, hvordan de røde folkevalgte bør optræde når de når de træffer de kongelige og dermed opfører sig ordentligt.
De røde har ingen og meget lidt opdragelse og optræder normløse når tv er på. Det har stødt mange mennesker for hvem de kongelige har en stor stjerne i deres liv. Respekter dog dette!
Mon ikke Dronningen må sluge mange ord når hun er nød til at møde personer som Ole Sohn og andre med en kommunistisk fortid og de andre røde. De røde er omend de får en boglig uddannelse ,ikke ordentlig dannet har vi set meget af på det seneste.

Ordentlig opførsel kommer fra en ordentlig opvækst.

Pøbelopvækst viser sig senere

Meld dig ind i Venstre, hvis det er så interessant hvad partiet gør og ikke gør. Og pasw ellers egne gerninger , du har i lighed med de andre røde ikke fået hård hud af det arbejde i indtil nu har vist.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 17. jan 12 kl. 16:06

Man kan ikke lade være med at smilie lidt.

En repræsentant for “Hængekøjepartiet” opfordrer venstre til at komme i arbejdstøjet (for at støtte den røde regerings politik).

PS: Hvorfor skulle der laves 23 ministerier når du nu nemt kan klare 3?

Upassende ? Klag over indlæg

 
svend jensen, Sønderborg | Skrevet: 17. jan 12 kl. 17:17

Mærkelig debat som sædvanlig:-)
Flere håner den grønne linje pga Vestas!
Måske er det gået hen over hovederne på Jer,at der er meget gang i vindmølleproduktionen andre steder i verden. Det er selvfølgelig fordi andre kan se vindkraften som nødvendig. At Vestas ikke kan hamle op med lande som Indien og Kina,gør ikke den grønne idé ringere.Det viser kun at vi skal arbejde voldsomt for at være førende. Men det har VK forsømt,at kæmpe for.
Og så bruger blå vælgere Vestas som billede på at grønne idéer er håbløse :-) Se dog at komme ud af den farvede glasklokke.
I må da elske reklamen fra Nykredit :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 17. jan 12 kl. 17:42

svend jensen Sønderborg Ja der er gang i “grøn” energi ude i verden,men uanset hvad og hvem du mener der har svigtet, får Danmark ikke “førertrøjen” på området, da vi er alt for dyrt et land at producere i.

Siemens tiltrækker i øjeblikket de dygtigste medarbejdere fra Vestas, og om ganske få år er Siemens ude af Danmark.

Om få år kommer der højst sandsynligt en “grøn” boble.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, Horsens | Skrevet: 17. jan 12 kl. 17:50

svend jensen, Sønderborg

Prøv og læs de lyserøde sider i JP idag.

Der vil du bl.a se at Ålborg Portland får en ny kæmperegning i det hellige grønnes navn.

Først 20 millioner i NOx fra unge Möger (ellers kan i bare forlade landet)

Nu 5 millioner fordi Ålborg kommune har solgt deres forsyningselsskab (de vil bruge pengene til at satse på vindmøller)

Det nye forsyningsselskab har frataget Portland deres rabat på 2½% som storforbrugende industrier ellers har fået og det er så yderligere 5 millioner.

Altsammen for at vi kan forgylde Vestas og Siemens aktionærer, der for 95% vedkommende er fra udlandet.

Vi rydder så lige det halve af nordjylland så tyskerne kan få afprøvnings-og salgsfaciliter til deres kunder.

samme Siemens havde lovet at bygge deres fabrik i Esbjerg men da først Østerild var underskrevet, så flyttede de fabrikken til London.

LM glasfiber har for længst lukket i danmark

Og Vestas behøver ikke yderligere kommentarer.

Note: Danmark betaler UDEN sammenligning verdens højeste pris for el.

Note 2: Danmark forærer strøm væk når det blæser for meget.

Note 3: Danmark køber strøm til fuld pris i udlandet når der er vindstille.

Idioti som man skal være enten politiker, ræverød eller kratlusker for at forstå.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kim ingemann, vedbæk | Skrevet: 17. jan 12 kl. 18:21

Kære POD.
I er i regering nu. Fat dog, at i ikke hele tiden kan spørge Venstre til råds. De skal ikke være jeres alibi for ikke at kunne løse de opgaver, der åbenbart kommer helt bag på jer. Jeg hørte HTS forsøge at gøre Venstre til støtteparti i sin nylige pressekonference. Hold da helt op. Det var da en pinlig omgang, hun fyrede af. En ren tilståelsessag. Lad os nu høre, hvad regeringen har af planer og løsninger, når firmaer som Vestas forsvinder ud af landet. Konferér dog med dine andre regeringpartnere, og tør ikke jeres manglende kompetence af på Venstre. I må sgu selv til fadet nu og
fortælle os alm. danskere, præcis hvad i har tænkt jer, vi skal leve af fremover. Løsninger fremfor tom tale og selvfølgeligheder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Larsen, 2920 | Skrevet: 17. jan 12 kl. 18:47

Jeg og flere kan kun sige at gamle Danmark nu er på hurtig , hurtig vej mod afgrunden. Med en 26-årig skatteminister, og med Pia Dyhr med i en regering, sammen med Søvnsoveren, og Sohn (DDRfan), m.fl. så er vi hurtig, hurtig på ven mod afgrunden. ALT hvad den nye løftebryderregering foreløbig har gjort er til skade for DK. (knivlov, nye sammenføringer, flere afgifter, betalingsring, skatter, stop for grænsekontrol m.m.) Tillykke dumme dänen - I og Pia dyhr ligger som I selv har redt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
svend jensen, Sønderborg | Skrevet: 17. jan 12 kl. 19:03

Hans Nielsen og Kaj Hansen!
Jeg er stort set enig med Jer! Dog handler det ikke om vindmøller det hele,men også i forskning af vedvarende energi generelt.Dét er forsømt.
Det som får mig i blækhuset indimellem,er alle de syge angreb uden andet indhold end tilsvining.
Et eksempel er her kl.18.47.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørn Eriksen, Kolding | Skrevet: 17. jan 12 kl. 19:59

Blot et par facts (er ved at betale regninger):
Naturgas: Gaspris=kr.2,566/m3; distribution kr. 1,688; Naturgasafgift=kr.2,311;CO2 afgift=0,357; NOx afgift=0,008; moms=kr.1,15.

Ialt:
Gas + distribution = kr. 4,25
Afgifter og skat = kr. 3,83

Vi behøver ikke dyrere energi, tak.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 17. jan 12 kl. 20:29

Jørn, du skulle prøve at checke din elregning fra Trefor. Strømmen er det mindste af det hele. Oveni så føler TREFOR at de skal være storsponsorer for OB, for mine penge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 17. jan 12 kl. 21:21

Den nye røde regering burde ansætte viseministre så ministrene der sidder på magten nu kan koncentrere sig om arbejdet, viseministrene kan så, som Pia Dyhr , rakke den gamle regering ned.

Det må være svært efter så mange år i hængekøjen og så skal i arbejdestøjet og kickstart er noget man taler om nat og dag, men ikke kan besinde sig til. Men langtidsledige skal jo i jobtræning efter flere år hvor man ikke har arbejdet , men kun modtaget folketingslønnen for at sidde på hænderne.

Jo, den røde pest hærger landet. Hvordan mon DK ser ud når de røde har regeret i 4 år?

Rasmus Helveg Petersen vil have Portland lukket for der er ikke brug for energitunge arbejdpladser i DK, vi skal leve af vindenergi og at lave fjernvarmerør.
Tåberne har indtaget Christiansborg

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter L, 3400 | Skrevet: 17. jan 12 kl. 23:29

Godt skrevet, Pia. Utroligt, at Venstre (tåberne) bare vil sidde på hænderne og være sure. Indrøm dog, at I tabte magten og kom ind i kampen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup | Skrevet: 18. jan 12 kl. 06:50

@ Peter L

Har du set nogle meningsmålinger for nylig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 18. jan 12 kl. 09:09

Kære læsere. Anonyme indlæg slettes. Angiv for- og efternavn. Hold venligst en god tone og undgå personangreb. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 18. jan 12 kl. 10:39

Peter L 3400 På hvilket niveau befinder du dig? Du er da forhåbentlig ikke “toppen” af en rød vælger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kim laursen, odense | Skrevet: 18. jan 12 kl. 12:23

Grnne srbejdsplader opretholdt på statstøtte er det hvad regeringen kalder for en stærk hjemmebane?

Vorherre bevares for en uholdbar planøkonomi, som stopper den dag staten ikke kan låne flere penge.
Skrøbelig statslig udbudsøkonomi, når den er allervæst.

I stedet burde regeringen normalisere brandskatterne på hjemlig velstand og forbrug.
Det vil være holdbar sund markedsorienteret efterspørgselsøkonomi, når den er mest frugtbar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 18. jan 12 kl. 16:26

Hvad skal Danmark leve af når demografien udvikler sig således:

30% af indvandrerene er hverken i arbejde eller udddannelse - Hvem skal betale for denne evige forsørgelse?

Af knap 80.000 unge, der hverken har været i arbejde eller i uddannelse inden for seks måneder, er godt 26.000 enten indvandrere eller efterkommere, viser en analyse fra arbejderbevægelsens Erhvervsråd.

Samtidig falder 55 pct. af disse unge fra på erhvervsuddannelserne, og det er næsten dobbelt så mange som hos danske unge, viser en anden undersøgelse fra Anvendt Kommunal Forskning, AKF.

Det får integrationsforsker Hans Hummelgaard fra AKF, til at advare:

»Det haster med at finde løsninger for at få disse unge indvandrere og efterkommere i gang med noget aktivt. Hvis de ikke får en uddannelse, risikerer de at forblive på kontanthjælp også som voksne, for hver dag forsvinder den type job fra Danmark, som de måske ville kunne have fået uden en uddannelse.«

Hvorfor kan regeringen ikke se at Danmark ikke kan eksistere på det nuværende udviklingsniveau, når indvandrenes andel bliver størrre og større?

Hvorfor skal Danmak betale både for indvandrere, som hverken kan eller vil integrere sig. Det koster MINDST 16 milliarder om året!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter L, 3400 | Skrevet: 18. jan 12 kl. 16:42

Kære Niels og Hans.
Meningsmålinger er ligegyldige. Venstre burde tage
ansvar efter at have kørt landet i sænk i 10 år, bl.a. med tåbelige skattelettelser.
Hvad er ‘toppen af en rød vælger’? Folket ønskede en ny regering og det tager tid at vende skuden efter VKO. Men vi er godt på vej og har 3½ år endnu til at gøre DK grønnere, bedre og mere socialt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, Aarhus | Skrevet: 18. jan 12 kl. 16:59

Peter L 3400 Du slipper let om sandheden med det sædvanlige “røde spin”, det er så typisk for rød blok at skyde skylden på andre.
Nu lancerer lille Thor et skatteudspil der stort set er borgerligt, men pakket ind i leverpostejmadder, så glider det bedre ned hos de røde vælgere.
Der er intet der bliver grønnere på 3,5 år, derimod stiger energiafgifterne i en hastighed, så de bebudede skattelettelser er ædt op før de er vedtaget.
Danmark bliver mere socialt skriver du, vi lever i et af de mest lige lande i verden, så klap lige hesten en enkelt gang, og det er sjovt nok dem der fik de “tåbelige” skattelettelser, der har og stadig betaler mest til velfærdet.
Folket ønskede en ny regering-ja men folket ønskede ikke en rød regering, det er udelukkende Vestagers stemmer der bar HTS ind i Statsministeriet.Mig bekendt gik SF tilbage ved valget og socialdemokraterne fik det dårligste valg i 108 år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
joan jørgensen, Kbvn | Skrevet: 18. jan 12 kl. 17:04

For lige at komme helt tilbage til overskriften så hedder det:

Venstre må være sig sit ansvar voksen.

Læs: være sig bevidst

være klar over; have erkendt eller indset

grammatik NOGEN er sig NOGET bevidst/ eller voksen NOGEN er sig bevidst at+SÆTNING

Eksempler være sig sit ansvar bevidst eller være sig en opgave voksen o.s.v.

Link: http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=bevidst

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 18. jan 12 kl. 20:44

At mange, som forsvarer den socialistiske regering, ikke har læst nationaløkonomi, gør ikke så meget, for kun de mest naive tror at ophævelsen af 250-timers reglen og starthjælpen ikke kommer til at koste mere end den milliard om året, som regeringen har sagt.

For hvem vil betale den tyrkiske kvinde, som ikke kan dansk, eller den somaliske kvinde, som slet ikke må komme på arbejdsmarkedet, 30.000 kr. om måneden. Selv for danskere uden uddannelse er dette en meget høj løn.

Hvornår går det også op for venstrefløjen at indvandringen til evig forsørgelse af ovevejende kulturfjerne muslimer vil være et evigt dræn på velfærdsstaten. Det koster allerede nu mindsdt 16 milliarder kroner OM ÅRET !!!

Og så om brandbeskatningen af de flittige og kreative: Tror socialisterne virkelig at der ikke findes et alternativ for disse mennesker til Danmark.

Man kan ikke true disse mennesker med lavere skat, bedre (internationale) skoler, bedre klima, bedre levestandard.

Når man ser socialisterne tror at de bedste danskere er så naive at de ikke reagerer på at får taget deres freihedsrettigheder fra sig de er godt nok naive.

Alle undersøgelser viser, at de flittige og kreative hjerner genererer rigtig mange job.

Og så vil Antorini lave lektiefrie gymnasier! Skal der så også være studiefrie universiteter? Danmark bliver jo dummere og dummere. Suk!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 18. jan 12 kl. 22:26

Til dem, som ikke har læst nationaløkonomi, så følger et link til “The Economist Big Mac Index”.

Det er et letforståeligt index, som vi de enkelte landes konkurrencekraft. Danmark er det 5. dyreste land.

Fortæl mig lige hvilke job, som de overvejende muslimske indvandrere fra Mellemøsten og Lilleasien (Tyrkiet) skal bestride til nogle af jorden højeste lønninger?

Det bliver rasende dyrt at forsørge den nye Indvandrings-Tsunami, som den socialistiske regering har igangsat.

Og så en lille pointe til Pia Olsen Dyhr: Hvorfor vil Socialistisk Folkeparti ikke være sit navn bekendt? Hvorfor altid SF? Lyder Socialistisk for skræmmende?

Og så et lille citat fra Socialistisk Folkepartis partiprogram:

§ 2

Stk. 1
Partiets formål er at virke for socialisme gennem udvidelse af demokratiet. Partiet arbejder på et marxistisk idegrundlag.

Man kan så forvente at vore nye udenrigsminister vil arbejde sammen med vennerne i Hviderusland, Nordkorea, Cuba og Venesuela. Fint selskab!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Schmidt, Ballerup | Skrevet: 18. jan 12 kl. 22:58

ja, det er godt, Pia Dyhr…i har allerede skrevet mange ekstra skatter ud…

..og alle dine opfordringer til at “løfte i flok” betyder jo bare eksplicit, at skaffedyrene, virksomhederne og mindretallet der arbejder, bare skal pålægges endnu flere byrder….så vores nye regering har råd til at sende endnu flere penge til dem udenfor arbejdsmarkedet og købe sig til endnu flere vælgere…

…venstre må være sit ansvar voksent…løfte i flok,,,my foot !!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 19. jan 12 kl. 08:24

Desværre var linket til “The Economist Big Mac Index” faldet ud

http://www.economist.com/blogs/graphicdetail/2012/01/daily-chart-3

Upassende ? Klag over indlæg

 
T Hansen, Aarhus | Skrevet: 19. jan 12 kl. 09:39

@Elis Mogensen, 8300 Odder | Skrevet: 16. jan 12 kl. 10:04

Vestas har ikke kunne klare konkurrencen.

I høj grad p.g.a. høje skatter og afgifter som har gjort den danske medarbejder for dyr.

Høje skatter og afgifter skyldes inkompetente politikere som tror penge falder ned fra himlen.

Disse omfatter bl.a. Pia Olsen Dyhr som aldrig har forstået hvad der kræves i den private sektor som er domineret af en marginaliseret verdensomspændende konkurrence.

Så længe vi har politikere som Pia Olsen Dyhr er der intet håb om forbedringer for erhvervslivet.

Erhvervslivet som finansierer bl.a. Pia Olsen Dyhr !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 19. jan 12 kl. 11:15

Til Niels Jørgensen.
Hvis en indvandrer skal kunne leve af starthjælp. Så bør starthjælpen vel være niveauet for samtlige overførselsindkomster ??. Måske dagpenge undtaget.

Livet koster vel alt andet lige det samme for Muhammed som for Søren. Eller tager jeg fejl ??

Eller er du blot endnu en, som tror diskrimination løser de økonomiske udfordringer ??

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 19. jan 12 kl. 15:20

Kære læsere. Vi minder om at anonyme indlæg slettes. Angiv både for- og efternavn. Hold venligst en god tone og undgå personangreb. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 19. jan 12 kl. 16:07

@ per Nielsen, Thorning

Om starthjælpen er de bevist at den fik flere indvandrere i arbejde.

Om det rigtige at åbne Danmark for mennesker, som hverken kulturelt eller uddannelsesmæssigt kan klare sig, det må man vel kunne diskutere.

Skal Danmark give både 16 milliarder til U-landsbistand og det samme til dem som er koimmet til Danmark?

Tænk på hvad 32 milliarder kunne bruges til?

Når indvandrerne ikke engang kan plukke bær (det udføres af baltere og polakker) rengøre gader (har du ser en ikke-dansker i det job?), renovation?

Når indvandrerene ikke kan klare en dansk folkeskole. Når 30% af indvandrerne únder 30 år hverken er i uddannelse eller arbejdssøgende.

Hvad skal Danmark så leve af på sigt?

Du må enten acceptere at der er en gruppe i Danmark, som foragter den danske kultur; men som ikke kan klare sig selv. Som vil være på evig forsørgelse, og med den nye socilaistiske regering kan få nye analfabetiske ægtefæller til Danmark.

Fortæl mig hvem som skal betale? Min bekymring som far og bedstefar er at det jo bliver mine børn og børnebørn. Indvandrerne bliver det jo ikke!

Jeg er selv indvandrer, jeg betaler min skat til mit nye hjemland, jeg er selvfølgelig heller ikke kriminel (der er især de muslimske indvandrere i Danmark overrepræsenteret), min kone er helle ikke på kvindekrisecenter (det er de muslimske kvinder i overtal i Danmark), jeg deltager i det lokale kulturelle liv (hvornår har du set en muslimsk indvandrerfamilie i teateret eller til opera i Danmark?)

Og jeg kunne blive ved. Men da du sikkert har stem for den socialistiske regering, så har du også besluttet at danskerne skal betale til mennesker, hverken kan eller vil bidrage til det danske samfund. Så jeg glæder mig over, at mine mane skatteeuros ikke går til det danske falitbo.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieux | Skrevet: 19. jan 12 kl. 16:16

Jeg savner fortsat Pia Olsen Dyhr reaktioner. Kan hun ikke, tør hun ikke eller vil hun ikke? Men hvorfor så have en blog, ikke bare skrive læserbreve?

Et par lavpraktiske spørgsmål til den grønne teknologi:

Vindmølletårne er lavteknologi; men man skal selvfølgelig kunne svejse med høj kvalitet. Selv det kan indvandrerene fra de muslimske lande ikke. Men kineserne kan. Hvorfor?

Møllevingerne bliver allerede ikke produceret længere i Danmark!

Og de avancerede styresystemer? Hvem tror seriøst at de bedste IT-hjerner vil arbejde i Danmark, når erhversklimaet er meget bedre andre steder?

Pia Olsen Dyhr lever i den tro at udlandet ikke kan friste de bedste danske hjerne og tiltrække de bedste udenlandske. Sjovt nok er det socialisterne, som synger “Internationale”; men som er de største hjemmefødninge! Selv rejsen på tværs af Danmark er et problem for mange.

Og så det eksamenfrie gymnasium! For så kan alle få en studentereksamen; men uden at kunne studere selvstændigt. Hvor naiv må man være?

Jeg glæder mig til at iagtage svaret fra Pia Olsen Dyhr

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 19. jan 12 kl. 18:22

Til Niels.

Jeg mener ulandshjælpen skal ned 0,7% som FN anbefaler.

Om det er en indvandre/flygning/ “rigtig” dansker, det er jeg græsk katolsk overfor. Er der arbejde, så skal de tage det.

Grundet EU er der forskelliger regler vedr. aflønning alt efter hvor du kommer fra. Derfor mange østeuropæer i gartnerier og lign. Det er en svær nød at knække kombinationen af fri bevægelighed op imod danske leveomk..

Jeg går ikke ind for diskriminations argumentation.
Mennesker der bor i DK skal behandles ens uanset etnisk baggrund, religion, seksuel overbevisning etc.

Jeg deltager ikke i det lokale kulturliv, er du bedre end mig.

Jeg stemte LA, det var det mindst ringe parti.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieuxt konstruktiv snak | Skrevet: 19. jan 12 kl. 18:47

@ per Nielsen, Thorning

Har du læst Liberal Alliances program? (Åbne grænser - lukkede kasser) Har du fulgt Joachim B. Olsens opgør mod krav om højere overførselsindkomster? (Hvilke job kan Carina bestride, som enten giver eksport eller importbegrænsning og som kan udbetale 15.000 kr. pr. måned)

Jeg er 100% enig med dig i een ting: Der må ikke diskrimineres i Danmark. Men hvorfor er det så en privatøkonomisk sag hvis en dansk kvinde vil arbejde hjemme; medens en analfabet fra den Anatolske Højslette, som heller ikke ville arbejde i Tyrkiet, pludselig er til rådighed for arbejdsmarkedet.

Når indvandrebørn ikke kan klare en dansk skoleuddannelse, langt mindre en erhvervsuddannelse, når 30% allerede er uden uddannelse eller jeob i mere end 6 måneder)

Hvorfor kan indvandrerkvinder ikke plukke bær? Gøre rent? Hvorfor kan indvandrermænd ikke rengøre gader? køre med skræld?

Og nu får indvandreren alle samfundsgoderne fra dag 1 UDEN at yde noget først: Kontanthjælp, sundhedsforwsikring, børnepenge, gratis uddannelse, bologsikring etc.

Mange kan ikke ved ærligt arbejde tjene så meget i Tyrkiet, Libanon, Somalia eller hvor de ellers kommer fra.

Da du netop valgt starthjælpen som dit ankepunkt, så accepterede du samtidig indvandring til forsørgelse, for der er jo ikke noget problem for den produktive indvandrer vel?

Mener du helt ærligt at Danmark fortsat hvert år skal betale MINDST 16 milliader kroner til indvandrere, som hverken kan, må eller vil arbejde?

Jeg er bedsteforældre imod udskrivning af en Feel-Good-Check på mine børns og især børnebørns vegne.

Jeg synes at du skulle ringe til Joachim B. Olsen og drøfte starthjælpen med ham, og så glæder jeg mig til dit næste indlæg.

P.S. For nogle uger siden mødte jeg Joacim B. Olsen, og vi fik en meget konstruktiv snak. Så jeg ved lidt mere om hvad Liveral Alliance står for.

P.P.S. Du må meget nævne mig bare et land, hvor den muslimske indvandring IKKE har givet ufred og problemer. Så hvorfor bøjer vi bare nakken?

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 20. jan 12 kl. 12:19

Til Niels.
Enten er man til rådighed for arbejdsmarkedet med de fordele og forpligtelser, det medfører eller også er man ikke.

Naturligvis kan indvandrer udfører de ting, du nævner. Ligeså vel som danskere kan gøre det ??

Der skal stilles lige krav til alle uanset baggrund.

Jeg har intet problem med at stille krav til indvandrer. Det skal blot være de samme krav til alle indvandrer, ellers er der tale om diskrimination.

Jeg har intet problem med optjenings perioder, blot der kompenseres gennem skatten.

Jeg er modstander af starthjælpen af den simple grund, at den er diskriminerende. Hvis muhammed skal kunne leve af den, så skal Carina naturligvis også.

Jeg begiver mig ikke ind i en diskriminations debat om hvilke religioner, der er positive eller negative for et samfund. For mig er alle religioner roden til alt ondt.

Men som sagt jeg er åben overfor det meste fremadrettet, men de mennesker som allerede er her. De skal naturligivs behandles efter gældende regler uden diskriminering.

Vi har nogle meget store udfordringer med mennesker af anden etnisk baggrund. Men det bunder primært i en fejlslagen integration helt tilbage fra 60erne og frem efter.

Det ændres ikke med et trylleslag

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Jørgensen, Bedarieuxt konstruktiv snak | Skrevet: 20. jan 12 kl. 14:00

Europa, du er gået fra forstanden!

20. januar 2012 - klumme af Julija Latynina

Fra en som har oplevet Socialismen i Sovjetunionen (Sapphos.dk)

Sig ærligt: ”Vi, staten, mener, at det er rigtigt at tage pengene hos de arbejdende mennesker og give dem til de ikke-arbejdende. Fordi jo flere penge vi tager, desto mere styrkes vores magt og desto flere bliver antallet af vælgere, som afhænger af de penge, som vi fordeler, og som stemmer på os”.

Og for det tredje: Det er rigtigt, at alt forandrer sig – med undtagelse af hobens ønske om at leve for andres penge og have en chef, som giver dem disse penge.

Og her opstår problemet. Europa var mægtigt i 500 år i kraft af privat ejendomsret, teknisk fremskridt, konkurrence mellem de europæiske lande og en følelse af egen civilisations overlegenhed samt en minimal stat.

Og på 20 år - efter de ”almenmenneskelige værdiers” triumf og Europas forening - har man sat det over styr.

Oversat fra russisk af Bent Jensen

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 24. jan 12 kl. 13:23

Har Pia O-D ikke nok i at passe sin egen butik?
Den røde regering taler om kicstart, men det bliver kun ved snakken, det ser ud til at snoren er knækket.
Rejs endelig mere ud, så laver du ikke ulykker i DK i den tid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Finn Alsgren, Nr. Alslev | Skrevet: 27. jan 12 kl. 16:06

Pia. Jeg har set dig nogle gange ved eksportarrangementer. Den ene gang sad jeg åbenbart ved siden af en af UMs medarbejdere, som havde ord for ord hvad du sagde på engelsk under din tale. Ikke et eneste ord afveg fra papiret. Du gik umiddelbart efter din tale, så man kunne ikke stille spørgsmål. Du havde lige fyret eksportambassadørerne inden, så du tog over istedet. Din viden og dine evner ud i eksportarbejdet vil jeg meget gerne betvivle. Din tale var ikke andet end floskler, som enhver studerende kunne have fyret af baseret på en skolebog om eksportarbejde. Hvad har du at bidrage med til dit ministeransvarsområde? Jeg er meget spændt på at se noget konstruktivt og inspirerende. Jeg er eksportmedarbejder på trettende år. Vis mig vejen du store frelste socialist og jeg skal følge dig ud i verden, så vi sammen kan fremme profitten og indtjeningen i danske virksomheder. Jeg venter spændt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tony Ladefoged, Viby J | Skrevet: 29. jan 12 kl. 20:13

‎”Regeringen vil kickstarte Danmark…” har det ofte lydt. Er det Hr. Villy Søvndal der har stået for valget af ordet ‘kickstart’? For der jo unægteligt tale om at man begynder med et ‘kick’ - altså et spark til Danmark. Måske man burde have været mere kritisk over for Søvndals engelsk kundskaber, da en kickstart i normal forstand jo skulle skabe noget, ikke sparke noget eller nogen ned.

Man kunne endda argumentere for at Danmark kunne have brug for et ‘kick’ - et los. Tjo det kunne man jo - et los i røven til de der ikke VIL arbejde. Men, det er endt som et los det forkerte sted hos de forkerte mennesker, nemlig et los mellem benene for de der betaler sin skat.

Så jo, opositionen GØR faktisk noget - de prøver at gøre regeringen opmærksomme på at denne har gang i samfundsskadelig virksomhed.

Og når man ser debatter i folketing og udvalg så står det lysende klart at regeringspartierne har et par stikord (kickstart, opgør med tidligere regering, “den tidligere regering har”) på sit manuskript og så kører men ellers afsted over stok og sten uden at forholde sig til at man faktisk er i gang med at skade landet.

Så stram op, SF!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Petersen, Gladsaxe | Skrevet: 29. jan 12 kl. 22:45

Det er vigtigt at huske, at regeringen kom til ved at R fik et godt valg og valgte at holde fast i S-SF alliancen. R kan takke de konservative for en stor del af valgets fremgang.

Som de mange kommentarer viser, er der ikke en folkelig opbagning til S-SFs luftkasteller.

Det nytter ikke at spilde kræfter på at kritisere S-SF. Kritikken skal i stedet koncentreres på R, så partiet får det for varmt i regeringen og vi så kan håbe på luftforandring.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jan Damgaard, Christiansfeld | Skrevet: 4. feb 12 kl. 19:15

Friheden skal nu knægtes med ACTA, hvilket passer socialisterne såre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 6. feb 12 kl. 13:41

Er POD sit ansvar voksent????

Vælgerne blev lovet ,at komme i Paradis når og hvis, de røde kom til magten. Vi kom ikke i Paradis men i Helvede ,hvor den røde pest hærger.

Vi blev fyldt med løgne og masser af afgifter.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/