Profil

Thomas V. Lytken Larsen og Jeppe Fogtmann blogger om et nyt syn på integrationsdebatten. De trækker på deres erfaringer fra Center for Positiv Integrations rådgivningscenter på Nørrebro i København. Målet er en oplyst og løsningsorienteret debat, hvor fokus er på det konstruktive.

Baggrund:
Thomas (cand.jur.) og Jeppe (cand.scient.pol.) og er hhv. formand og bestyrelsesmedlem i Center for Positiv Integration (CePI). CePI er en tænketank med et rådgivningscenter på Nørrebro.

Andet:


Sted:
Nørrebro

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Positiv integration (arkiv)

Skrevet af Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen

Husk fakta i debatten

Dato: d. 27.08.11, 17:15
Af: Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen
Emner: , , , ,

“Det et synd, at politik er baseret på holdninger og ikke på videnskab.” Kommentaren kom fra næstformand i Nydansk Ungdomsråd, Ali Sufi, under en debataften om integration, som Radikale Venstre på Frederiksberg inviterede CePI til en nylig augustaften. Ali Sufi mener, at politik er alt for præget af, hvad nogle synes om en sag, og ikke, hvad forskningen og fakta viser på området. Den tanke finder CePI interessant.

Også Marianne Jelved (R) sidder med i aftenens panel. Ligesom Ali Sufi hun ønsker sig en mere saglig politikdannelse og debat i det hele taget, for hun er træt af at bruge kræfter på at tilbagevise usande myter og påstande, som andre politikere fremsætter.

CePI mener ikke, at holdninger til integration i sig selv er en dårlig ting, men vi ønsker os også, at integrationspolitikker og debatten baserer sig på fakta og undersøgelser og ikke frygt, fordomme og “det ved alle jo”-argumenter. Derfor vil vi nævne et par forskningsresultater fra Rockwool Fondens Forskningsenhed fra juni i år, som er værd at diskutere integration ud fra:

  • Lige børn leger bedst. En undersøgelse viser, at mange er villige til at gå ned i løn for at arbejde sammen med mennesker med samme etnicitet som sig selv. Det er mest borgere med danske navne, som diskriminerer (44 pct.), men også en tredjedel (33 pct.) af undersøgelsens deltagere med indvandrernavne ville helst arbejde sammen med kolleger med samme etnicitet som dem selv.
  • Markant stigning i indvandreres beskæftigelse. Gabet mellem beskæftigelsesgraden for ikke-vestlige indvandrere og danskere er blevet indsnævret de seneste 15 år. Og det skyldes ikke, at danskernes beskæftigelsesgrad er faldet, men derimod at indvandrernes er steget markant de seneste 15 år.
  • Mens svensk og norsk integration er stagneret, er den danske fortsat med at blive bedre. Danmark adskiller sig positivt fra Sverige og Norge i forhold til integrationen af indvandrere på arbejdsmarkedet.

Men der kan også gå politik i videnskab, og det kan være svært for almindelige borgere at gennemskue. F.eks. kom den liberale tænketank CEPOS i februar med en beregning, der viste, at indvandrere og efterkommere fra mindre udviklede lande hvert år koster samfundet 16 mia. kr.

Den uafhængige Rockwool Fondens Forskningsenhed fandt derimod i juni, at der kun er tale om et underskud på 2,2 mia. kr. (samme reference som tidligere). Ingen af undersøgelserne er forkerte, men måden, de er udført på, og deres definition af udgifter er forskellige. I sådan et tilfælde er det svært at diskutere tal og fakta, for mennesker af forskellige overbevisninger vil diskutere ud fra forskellige undersøgelser og dermed præmisser. Det vil aldrig blive en konstruktiv diskussion.

Vi skal i det hele taget passe på kun at tænke integration og samspil mellem landets borgere ud fra tal og undersøgelser. Som Ali Sufi også pointerede under debatten, så kan det hele blive for instrumentelt. Der er altid mennesker bag tallene, og vi må ikke glemme at se hinanden og de mennesker, vi møder - det kunne jo være, de skiller sig ud fra både forskning og fordomme.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 27. aug 11 kl. 17:48

Det er flintrende ligegyldigt, om 10 eller 40 % finder det OK at arbejde sammen med mennesker af mellemøstlig eller nordafrikansk herkomst. Det afgørende er, at muslimer er uvelkomne - i Danmark som i hele Europa. Grunden er den enkle, at islam hverken er forenelig med danske/europæiske værdier eller med menneskerettighederne, således som Europarådet og FN har defineret dem.

Vi ønsker under ingen omstændigheder at bytte Europa ud med et islamisk kalifat!

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren jensen, herning | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:00

nu er det vel egentlig venstrefløjen som i repræsenterer der i 20 år har haft “frygt og fordomme” overfor mennesker, der har ytret sig kritisk overfor indvandring fra især ikke-vestlige lande. Her taler “fakta” jo præcist for sig selv, idet indvandrere fra ikke-vestlige lande, som i selv ud fra 2 undersøgelser dokumenterer, koster samfundet mellem 2,2 og 16 milliarder kr om året. Derfor tager indvandrer kritiske danskere, som undertegnede selv, udgangspunkt i “fakta og undersøgelser” (som i selv efterlyser) og ikke frygt og fordomme. Selvom jeg også regelmæssigt køber frugt i en etnisk butik og taler fint med min datters venindes far fra Tyrkiet, ændrer det jo ikke en tøddel ved at invandring fra ikke-vestlige lande koster os kassen - det kan hverken fordomme eller fakta lave om på

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:07

“Der er altid mennesker bag tallene” refererer I så ganske rigtigt. I Pakistan er befolkningstallet på 50 år steget fra 40 mio til 180 mio. Lignende er sket i samtlige fattige og muslimske lande. Det kalder jeg mennesker bag tallene. Verden går under med så mange mennesker bag tallene. Morgendagens indsamlig til mennesker bag tallene giver endnu flere munde, der skal mættes. Den vestlige verden KAN ikke redde alle disse mennesker bag tallene.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:21

søren jensen, herning | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:00

De 16 mia er rene netto overførselsbetalinger til ikke-vestlige.

Tallet er oplyst til 55 mia udgift om året.

Man skal jo også huske børnefamilietydelserne i regnstykket.Og boligsikringen, tolkebistand, ekstraundervisning i skolerne, udgifter ved kriminalitet, etc, etc, etc.
Dødvægten er oplyst, at være en udgift for de danske skatteyder på 55 mia om året.

Og husk lige, at de ikke-vestlige, der har fået dansk statsborgerskab er ikke talt med i den udgift, selvom de koster.

Upassende ? Klag over indlæg

 
hans hansen, HK | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:22

Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 27. aug 11 kl. 18:07

Er der indsamling imorgen?

Jeg overvejer om jeg undtagelsesvis skal åbne døren og forklarer HVORFOR de ikke får en krone.

Nemlig dette: Pligt etikken kan ikke stå alene, men skal altid sammenholdes med nytte etikken. - Og der er det så, at de indsamlede midler primært går til, at kadrene i Godhedsindustrien(TM)kan føle sig gode, samt at den form for hjælp ødelægger de samfund der udsat for den.

Karsten, tror du jeg har formuleret mig ondskabsfuldt nok til, at jeg kan blive kaldt højreekstrem?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 27. aug 11 kl. 20:19

Kære CePi-drenge

I har en uforlignelig humoristisk sans.

F.eks. er denne sentens lige til Cirkusrevyen: Citat: ”Marianne Jelved (R) sidder med i aftenens panel. Hun ønsker sig en mere saglig politikdannelse og debat […],hun er træt af at bruge kræfter på at tilbagevise usande myter og påstande, som andre politikere fremsætter.”

Ja – det er helt ustyrlig morsomt for os, der husker de radikales, Marianne Jelveds og Morten Kjærums daglige rablerier, frem til valget i 2001.

Hvad var det de to prædikede, morgen– middag og aften - på alle kanaler og i alle aviser?

Jo - de gentog og gentog, næsten med tårer i øjnene, at udlændingeloven ikke kunne strammes mere. Ikke en millimeter. For så ville Danmark bryde en stribe internationale konventioner. Det var så grelt, at danskerne - selv når de sov, havde ordet konventioner kørende rundt i hovedet.

Og jeg skal da lige love for, at den lov kunne strammes. Og strammes, og strammes - igen og igen. De sidste 10 år, har vi set opstramning efter opstramning. Heldigvis og tak for det.

Og hvor er det lige den kendsgerning anbringer personen Marianne Jelved?

Hun anbringer sig selv som et skrækeksempel. Hun er som politiker et skoleeksempel på USAGLIG (ja løgnagtig) politikdannelse og usaglig debat. Grotesk usaglig debat.

Og nu skal vi gud hjælpe mig have at vide, at denne Jelved på CePi’s møde udtrykker, at hun: ”er træt af at bruge kræfter på at tilbagevise usande myter og påstande, som andre politikere fremsætter.”

Hvilken hykler, hvilken grotesk og frimodig omgang med kendsgerninger og fakta.
Om nogen har Jelved (og Kjærum) udtalt sig mod bedre vidende og lodret løjet den danske befolkning op i det åbne ansigt.

Takket være en type som Jelved har politikerleden et godt tag i mange mennesker.

Hvis CePi mener det går bedre på udlændinge området – så send dog en tak til regeringen og DF. Eller foretag i det mindste en fremskrivning og vurdering af hvilken enorme problemer Danmark nu havde stået i, hvis de to dybt utroværdige, Marianne Jelved og direktøren for det daværende, Det Danske Center for Menneskerettigheder, Morten Kjærum, havde haft magt som agt fra 2001-2011.

Uhyggeligt. Jeg tør ikke tænke tanken til ende

Godt regeringen undlod at lytte til de to ovennævnte hallaltosser og i stedet lyttede til kritikerne, herunder Nationalbanken, der i 2008 skrev: »En stor del af indvandringen til Danmark over de seneste 15-20 år, især i begyndelsen af perioden, er sket fra mindre udviklede lande af personer med lav erhvervsfrekvens og relativt stort træk på de offentlige velfærdsydelser. Det har medført en forværring af de offentlige finanser, dvs. skærpet holdbarhedsproblemet. Hvis indvandring for alvor skal understøtte finansieringen af den offentlige sektor, skal den ske som såkaldt ”superindvandring”. Dette begreb dækker over en person, som først indvandrer efter endt uddannelse, går direkte ind på arbejdsmarkedet med en erhvervsfrekvens på 100 og betaler skat som en dansker, undlader at tage sin familie med og forlader landet igen før pensionsalderen.«

I CePi`s gennemgang af tal og rapporter undrer det, hvordan i formår at forbigå den kendsgerning - og forbigå den positive effekt af, at VKO har forsøgt at efterleve Nationalbankens anbefaling: Mere ”superindvandring” (af folk der vil og kan) og mindre indvandring fra mindre udviklede lande af personer med lav erhvervsfrekvens og relativt stort træk på de offentlige velfærdsydelser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Jensen, Roskilde | Skrevet: 27. aug 11 kl. 20:51

Arbejde, som vi forstår det her i Danmark, er ikke foreneligt med de arabiske stolthedsbegreber, fysisk arbejde er direkte ærekrænkende for en araber. Derfor har vi så mange fra mellemøsten på overførselsindkomster. De kan jo heller ikke arbejde i Danmark når de er på årelange ferie i hjemlandet. Western Union sørger for at overføre overførselsindkomsterne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge Hansen, Nærum | Skrevet: 27. aug 11 kl. 21:02

Hvad blev der af projektet med sigøjnernes “erhvervspraktik” på Roskilde festivalen, det der var specielt tilrettelagt for fingernemme personer. Har CePI ikke planer om at offentliggøre en rapport om det. Altså hvis rapportmaterialet ikke er blevet stjålet i mellemtiden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kr. Hansen, kbh | Skrevet: 27. aug 11 kl. 21:26

Som demokrat er jeg naturligvis modstander af “multikultur” i Danmark. Jeg vil ikke finde mig i at bestemte grupper får særstilling og at individets hensyn ikke sættes i centrum.
Desuden magter ingen at forklare det politiske forsøgsprojekt “Multikultur”.
Hvor et “multikulturelt samfund” ikke kan virke, kan et multietnisk samfund kan derimod godt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Ferling, København NV | Skrevet: 27. aug 11 kl. 21:44

“Det et synd, at politik er baseret på holdninger og ikke på videnskab.” Kommentaren kom fra næstformand i Nydansk Ungdomsråd, Ali Sufi,…

[...]

Også Marianne Jelved (R) sidder med i aftenens panel. Ligesom Ali Sufi hun ønsker sig en mere saglig politikdannelse…

Det er ikke overraskende at to lovreligiøse kan blive enige om at man da bare burde gøre ‘det rigtige’ - det har de jo hver deres fejlfrie manual over.

Henholdsvis islam og radikal oplysningsideologi - begge ikke-empirisk understøttede dogmatiske systemer.

Ingen af dem er skænket tvivlens nådegave og følgelig tramper de uden anfægtelse ned for fode - fordi det ‘er rigtigt’ (efter manualen).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge Hansen, Nærum | Skrevet: 27. aug 11 kl. 22:59

De er det man kalder Islams nyttige idioter. Desværre er der mange af dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Goltermann, Praha 3 | Skrevet: 27. aug 11 kl. 23:02

“Kommentaren kom fra næstformand i Nydansk Ungdomsråd, Ali Sufi”

Ali Sufi har formentlig haft klimapolitkken i tankerne og blot ønsket sig lignende forhold når snakken går om indvandring og integration.

Klimapolitik er nemlig karakteriseret derved at en politisk elite med “de rigtige menininger” har ansat en masse statsbetalte universitetsuddannede til at bevise at “de rigtige meninger” er identiske med fakta. Så bliver alting så dejlig nemt, krtik forstummer eller kan påstås uvidenskabelig hvis der alligevel er nogen der vover forsøget.

Et par hundrede statsbetalte forskere kan snildt bevise at 2 dele multi-kulti iblandet en del Islam og yderligere 2 dele økologisk socialisme er den optimale cocktail. Velbekomme!

For årtier tilbage mente klimaforskerne at kunne bevise en kommende istid, så blev det pludselig fakta at der var tale om “global warming” - og ridende på ryggen af den videnskab fik politkerne med de “videnskabeligt rigtige meninger” så indført CO2-beskatning og rejst nogle vindmøller, der de kommende årtiier vil koste alene danske elforbrugere et par hundred milliarder i ekstraomkostninger. Nu er man så gået over til “climate change”, der også skal bruges til at presse flere penge ud af sagesløse borgere og ind i de kronisk slunkne offentlige kasser.

Videnskab istedet for politik…… ellers tak!

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 28. aug 11 kl. 04:43

Helt enig med Axel Artke.

Politik er kun følelser. Men da det ikke er nok at begrunde sine attituder med sine følelser, er det velset for ikke at sige påkrævet, at man efterrationaliserer med nogle “videnskabelige” argumenter. Eller “saglige” hvis man som Jelved foretrækker dette adjektiv.

Jo bedre man er til at efterrationalisere sine følelser, jo mere “saglig” er man.

Som Kim Goltermann er inde på, så er “videnskab” nærmest som en prostitueret, der mod betaling går ind på næsten hvadsomhelst.

Hele klima-hysteriet er en FN-opfindelse med det formål at presse flere penge fra den vestlige verden til især Afrika, Jfr. Sudans præsidents ærlige og ligefremme udtalelser, da klimatopmødet i København ikke gav ham de forventede multi-milliarder Euro i lommepenge!

Og mere videnskab: Poul Nyrop Rasmussen tilbød Thule-fangerne en “videnskabelig undersøgelse” i stedet for en ordentlig erstatning. Gad vide, hvad PNR forestillede sig, at fangerne kunne bruge den til? Men den hoppede fangerne ikke på. Så meget sund fornuft er de heldigvis i besiddelse af.

Lad os håbe, at den danske befolkning er lige så fornuftig!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 28. aug 11 kl. 06:17

Et udmærket indlæg fra Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen.

Men det bliver svært at komme ud over fordommene.
Hvad også de fleste af indlæggene viser.

Hvor facts og forskning benægtes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Larsen, 9541 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 07:54

Hvad hyler I for, I to? Med den sandsynlige regering vi får på halsen, er I da selvskrevne til en klækkelig forhøjelse af hyren og nye bevillinger.

Så ro på…jeres fremtid er sikret, ihvertfald de næste fire år.
Selv hvis vi skulle nærme os en statsbankerot under den kommende regering…hvad jeg slet ikke anser for usandsynligt…skal I såmænd nok ride stormen af. Er der noget at sige til at landet er på rumpetten? Der er alt, alt for mange snabler nede i statskassen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Simon Hansen, Randers SV | Skrevet: 28. aug 11 kl. 07:59

Axel, Børge, Hans Hansen, Jenni…ja det er gode gamle danske navne de “islam”-forskrækkede kommentatorer har herinde. De sidder i deres lille bondehus og får kaffen og det bløde brød galt i halsen hver gang de ser noget i fjernsynet der ikke ligner Otto Leisner. I er ligegyldige mennesker, der ikke kan argumentere ud fra fakta, men kun kan skræppe de samme ligegyldige sætninger af hver gang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J.P. Frandsen, Sørreisa | Skrevet: 28. aug 11 kl. 08:57

Det er også fakta den økonomiske situation landet befinder sig i nu er siddende regerings ansvar.
Det er ikke et fakta at den borgelige regering forsøger at fremstille sig selv som dem der kan redde økonomien.
Det er et fakta det er det rene vrøvl da de er ansvarlige for situationen.
Det er et fakta regeringen har brugt skatteborgernes penge til at financierer brogerlig regering i mange år.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 28. aug 11 kl. 09:03

Så er islams nyttige idioter på banen igen…

…sammen med Jelved.

Budskab: Danskere er racister, indvandrere (specielt muslimer) er ofre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 09:17

@ Simon Hansen, ”ligegyldige mennesker” skriver du. En variant af socialisternes beskrivelse af politiske modstandere som: folkefjender, forhenværende mennesker og socialt fremmede elementer, tør jeg formode?
Den socialisme hvorom en russisk historiker anno 2000 tørt konstaterede, at: ”En så uhyre systematisk udryddelse af en befolkning havde verden ikke hidtil set”.

@ CePi

I jeres klumme (5/7) var i en hårs bredde fra at stemple Roskilde politi som racister, tilsyneladende kun med den begrundelse at de passede det arbejde de er sat til at udføre.
Lade mig på den baggrund spørge, om CeP i nu har indgivet en begrundet og dokumenteret anmeldelse mod Roskilde politi?
Det ville glæde mig og andre, hvis en kopi af anmeldelsen blev offentliggjort her på bloggen – gerne med en afgørelse på klagen/anmeldelsen.

Eller var CePi’s skriveri kun gemen ubegrundet mistænkeliggørelse - beregnet på tilsvining af ordentlige mennesker?
Kort sagt et produkt af jeres evindelige racismefantasier?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 09:19

@C.damgaard,
“Jo - de gentog og gentog, næsten med tårer i øjnene, at udlændingeloven ikke kunne strammes mere. Ikke en millimeter. For så ville Danmark bryde en stribe internationale konventioner. Det var så grelt, at danskerne - selv når de sov, havde ordet konventioner kørende rundt i hovedet.”

Mener du da de tog fejl..? Jeg synes ellers at der har været adskillige eksempler på konventionsbrud de sidste 10 år. Senest er kommet perlen fra Søren Pind hvor udlændinge der har været idømt fængselsstraf - uden skelen til det enkelte tilfæde - skal udvises, med mindre det “udenfor enhver tvivl” er i strid med gældende konventioner. Læs: I tvivlstilfæde vil man hellere tage en (dyr) retssag end sikre sig at man overholder reglerne. Skyd først og spørg bagefter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, Kbhvn | Skrevet: 28. aug 11 kl. 09:20

Da de røde hærgede Rusland og myrdede millioner og atter millioner af uskyldige, havde Stalin og co. flere tusinde begejstrede tilhængere i Danmark.

Da Mao huserede i Kina med sin systematiske stats-terror, havde han tusinder af tilhængere i Danmark.

Da manden med det firkantede overskæg førte angrebskrig mod Tjekkoslovakiet, Frankrig, England, Holland, Belgien, Polen, Grækenland, Jugoslavien og Rusland, havde han tusinder af tilhængere i Danmark.

Som i alle lande er der også i Danmark nogle tusinder der er uden realitetssans og uden fornuft.

I disse tider samler de sig især i det radikale parti og i enhedslisten. Hvis førende fortalere er Marianne Jelved, Margrethe Vestager og Johanne Smith Nielsen, Zenia Stampe osv.

Begge partier er røde, anti-danske og uden jordforbindelse.

At Jelved nu siger at hun er træt af usaglig debat og politik, er urkomisk/latter ligt og svarer til at en fisk siger at den er træt af vand, at en fugl siger at den er træt af fjer, at en ål siger at den er træt af mudder, at en hy k ler siger at hun er træt af hy k leri, at en vampyr siger at den er træt af blod.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 28. aug 11 kl. 09:26

Simon Hansen, Randers SV | Skrevet: 28. aug 11 kl. 07:59, en nyttig idiot.

Kalder du detteher mangel på argumenter:

Koranen

2:228) Kvinder har med ret og rimelighed krav på det samme, som de er forpligtet til, men mændene står et trin over dem.

3:12) Sig til dem, der er vantro: ”I vil blive besejret og ført til Helvede i samlet flok!” Hvilket ulykkeligt hvilested!

4:11) Gud pålægger jer for jeres børn: Et af hankøn skal have samme lod som to af hunkøn.

4:15) Hvis nogle af jeres kvinder begår utugt, lad da fire blandt jer vidne mod dem! Hvis de vil vidne, hold da kvinderne indendørs, indtil døden kalder dem bort, eller Gud viser dem en udvej.

4:34) Mænd står over kvinder, fordi Gud har givet nogle fortrin frem for andre, og fordi de har givet ud af deres ejendom. De kvinder, der handler ret, er lydige og vogter det skjulte, fordi Gud vogter det. De, fra hvem I frygter genstridighed, skal I formane, lade alene i sengen og slå. Hvis de så adlyder jer, skal I ikke foretage jer mere imod dem. Gud er ophøjet og stor.

4:74) Lad dem, der vil sælge det jordiske liv for det hinsidige, kæmpe for Guds sag! Den, der kæmper for Guds sag, vil Vi give en vældig løn, uanset om han bliver dræbt, eller om han sejrer.

5:51) I, der tror! Tag jer ikke jøder eller kristne til venner! De er hinandens venner indbyrdes. Den af jer, der slutter venskab med dem, bliver én af dem. Gud retleder ikke de folk, der handler uret.

8:12) Jeg vil sætte en skræk i livet på dem, der er vantro. Hug dem over nakken! Hug dem over hver en finger!

8:58) Hvis du frygter troløshed fra et folk, så bryd dit ord til dem, lige for lige. Gud elsker ikke de troløse.

9:5) Når de fredhellige måneder er omme, skal I dræbe dem, der sætter andre ved Guds side, hvor som helst I finder dem! I skal pågribe dem, belejre dem, og ligge på lur efter dem i hvert et baghold!

9:23) I, der tror! Tag ikke jeres fædre og brødre til venner, hvis de foretrækker vantro frem for troen!

9:29) Bekæmp dem, som ikke tror på Gud og den yderste dag, og som ikke forbyder, hvad Gud og Hans udsending forbyder; og blandt dem, der har fået Skriften, skal I bekæmpe dem, der ikke bekender sig til den sande religion, indtil de kuet er rede til at betale skat.

9:39) Hvis I ikke rykker ud, vil Han tildele jer en pinefuld straf og erstatte jer med et andet folk.

9:61) (…) men de, der krænker Guds udsending, har en pinefuld straf i vente.

9:73) Profet! Bekæmp de vantro og hyklerne! Vær skånselsløs mod dem. Deres herberg bliver Helvede. Hvilket ondt endeligt!

9:111) Gud har købt de troendes liv og ejendom af dem mod, at de vil få Haven: De skal kæmpe for Guds sag, dræbe og selv blive dræbt (…)

9:123) I, der tror! Bekæmp dem af de vantro, der er i nærheden af jer! Lad dem finde jer skånselsløse! I skal vide, at Gud er med de gudfrygtige!

22:19-22) Til dem, der er vantro, vil der blive skåret klæder af ild. Skoldende hedt vand skal gydes over deres hoveder, så deres indvolde og hud smelter. Krumstave af jern venter dem. Hver gang de i deres elendighed ønsker at komme ud af den, bliver de bragt tilbage dertil: ”Smag flammernes straf!”

29:64) Dette jordiske liv er kun adspredelse og tidsfordriv. Den hinsidige bolig er livet.

33:26) Han fik dem af skriftens folk, der havde bistået dem, til at komme ned fra deres befæstede stillinger og satte dem en skræk i livet, idet I dræbte en del og tog en del til fange.

33:36) Når Gud og Hans udsending har truffet beslutning om en sag, tilkommer det ingen troende mand eller kvinde frit at vælge i deres sag.

33:50-52) Profet! Vi gør dine hustruer tilladte for dig, dem, som du har givet deres løn, de slavinder, som Gud har givet dig som bytte, de døtre af din onkel og tante på fædrene side og de døtre af din onkel og tante på mødrene side, som udvandrede med dig, samt enhver troende kvinde, hvis hun skænker sig selv til profeten, og profeten ønsker at gifte sig med hende. Dette gælder specielt for dig og ikke for de andre troende. Vi ved, hvad vi har pålagt dem angående deres hustruer og slavinder – for at du kan være frit stillet. Gud er tilgivende og barmhjertig.
Du kan holde, hvem af dem du vil, hen og kalde, hvem du vil, til dig, og hvis du så begærer en af dem, som du har sendt bort, begår du ingen overtrædelse derved. Således vil de snarest være glade og ikke bedrøvede, tilfredse med, hvad du giver dem. Gud ved, hvad I gemmer i hjertet. Gud er vidende og langmodig.
Det er dig ikke tilladt at tage andre kvinder herudover og heller ikke, at du skifter nogle af dine hustruer ud med dem, selvom deres skønhed behager dig, bortset fra slavinder. Gud holder øje med alt.

33:53) Hvis I vil bede kvinderne om noget, så bed dem om det fra den anden side af et forhæng.

33:60) Hvis hyklerne og de, der bærer sygdom i hjertet, og de, der spreder rygter i Medina, ikke holder inde, så vil Vi pudse dig på dem! Så vil de kun være dine naboer dér en kort tid endnu.

33:66) På den dag, hvor deres ansigt vendes rundt i Ilden. De siger: ”Gid vi havde adlydt Gud og adlydt Udsendingen!”

34:2) Hvis en kvinde og en mand bedriver utugt, skal I give dem hundrede piskeslag hver.

47:4) Når I møder dem, der er vantro, så giv dem hug over halsen! Når I så har slået dem ned, stram da lænkerne, indtil krigen lægger sine byrder, med henblik enten på benådning eller på løskøbelse bagefter. De, der bliver dræbt for Guds sag, deres handlinger vil Han ikke lade gå tabt.

57:11) Hvem vil give Gud et smukt lån, så Han vil betale ham det mangefold tilbage? Han har en gavmild løn i vente.

58:4-5) I skal tro på Gud og Hans udsending. Dette er Guds bud. De vantro har en pinefuld straf i vente.
De, der sætter sig op imod Gud og Hans udsending, bliver kuet, ligesom de, der var før dem, blev kuet.

58:8-9) Har du ikke set dem, der har fået forbud mod at føre fortrolige samtaler indbyrdes, men som alligevel gør, hvad de har fået forbud mod, og i synd og overtrædelse og oprørskhed mod Udsendingen fører fortrolige samtaler? (…) De fortjener ikke bedre end Helvede, hvori de skal brænde. Hvilket ulykkeligt endeligt!

60:1) I, der tror! Hvis I er draget ud for at kæmpe for Min sag og i ønsket om at være Mig til behag, så skal I ikke tage Mine og jeres fjender til venner, som I tilbyder kærlighed!

60:11) Hvis nogle af jeres hustruer går over til de vantro, og I derpå foretager et hævntogt, så giv dem, hvis hustruer er gået bort, en andel svarende til deres udgifter.

61:6) Da Jesus, Marias søn, sagde: ”Israels børn! Jeg er Guds udsending til jer, kommet for at bekræfte det, der var før mig, Toraen, og for at bringe det gode budskab om en udsending, der kommer efter mig, hvis navn skal være højt lovprist.”

65:8) Hvor mangen en by trodsede ikke sin Herres og hans udsendinges befaling! Så drog Vi den eftertrykkeligt til regnskab og gav den en frygtelig straf.

66:1) Profet! Hvorfor forbyder du dig selv, hvad Gud har tilladt dig, i ønsket om at gøre dine hustruer tilpas?

66:5) Måske ville hans Herre, hvis han skilte sig fra jer, give ham hustruer i stedet, der var bedre end jer: Kvinder, der havde overgivet sig til Gud, troende, ydmyge, bodfærdige, tjenende og andægtige; såvel tidligere gifte kvinder som jomfruer.

69:44-46) Havde han udspredt løse rygter om Os, så ville vi have grebet ham med den højre og skåret hans pulsåre over (…)

111:1-5) Måtte Abu Lahabs hænder forgå! Måtte han forgå! Hans ejendom og det, som han har erhvervet sig, nytter ham intet. Han skal brænde i en flammende ild, og hans hustru, som brændebærerske, om hendes hals er der et reb af palmefibre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 10:14

@ Poul Nielsen spørger: ” Mener du da de tog fejl..?”

Svar: Ja

Og du Poul Nielsen dokumenterer det faktisk selv ved , helt rigtigt, at skrive, at Danmark (naturligvis) agter at rette ind efter domstolsafgørelser. Naturligvis –.
Og bliver disse afgørelser helt uacceptable, så husk at konventioner er menneskeskabte. Vi kan melde os ud. De blev skabt i en anden tid til en helt anden situation.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 28. aug 11 kl. 10:46

Er vi for dumme til demokrati?

Der kan fremføres flere eksempler, der kan lede til den opfattelse.

Da nationalstaten vurderes som arnested og en forudsætning for chauvinisme og krig, bør vi skrotte de nuværende små nationalstater i Europa og danne een stor europæisk nationalstat i stedet for?
Konklusionen er tydeligt ikke en konsekvens af præmisserne.
Alligevel sluges vrøvlet villigt af mange vælgere.

Næste eksempel.

De store europæiske lande har efterhånden erkendt offentligt, at integrationen er slået fejl.
Dette efter mange års bagatellisering eller direkte benægtelse af problemerne.
Behovet for arbejdskraft vil også være mindre end tidligere forudsat, når konkurrencen fra lavtlønsområder i Asien forårsager flere tab af arbejdspladser.
Dette behov blev ellers længe fremført som begrundelse for at tillade indvandring.

Fornuftsargumenter for kulturblandingen er dermed faldet bort.
Men udlændingepolitikken kan vanskeligt bringes i overensstemmelse med denne nye status, da demokratiets handlefrihed på dette område er begrænset af Menneskerettighederne.

Menneskerettighederne får dermed samme skadelige virkning som en religion, der også kan frygtes at hæmme fornuftens rolle.

Af hensyn dertil vurderede man for mange år siden ud af, at religion måtte sættes generelt ud af spillet som magtfaktor, hvis demokratiet skuille virke.
Så Kristendommen blev systematisk undergravet i Danmark ved fornuftige analyser og simpel latterliggørelse.

Nu er man så lige vidt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 10:49

C. Damgaard,
For det første synes jeg at det er et sørgeligt demokrati der er så forhippet på at køre “til grænsen” hver gang at man hellere tager en retssag, end gør sit arbejde ordentligt og bare følger reglerne fra starten.

For det andet har du helt ret i at konventionerne ikke er “hellige”, og det står Danmark frit for at melde sig ud af dem hvis der vel at mærke er flertal for det. Men så længe vi ER med i en konvention, og den som følge deraf er en del af den danske lovgivning så skal den naturligvis følges, og ikke konstant “testes”. Det er ikke den lovgivende forsamlings opgave at afgøre hvilke love der “vigtige” nok til at man behøver følge dem, og hvilke man bare kan feje ind under gulvtæppet. Er man uenig i en konvention og/eller lov, så ændrer eller fjerner man den - først DER efter kan man se stort på den.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Lintrup, 3600 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 10:50

Ja, lad os få en mere fordomsfri og faktabaseret debat. Med reference til fx Afrika-indsamlingen kan jeg ikke slippe den tanke, at mange politikere holder sig til to enkle regler: (1) Hellere tage hovedet under armen end risikere at blive beskyldt for ikke at have hjertet på rette sted. (2) Hvis argumentationen er svag, så hæv stemmen og angrib modstanderens karakter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Katinka Glahd, Veberöd | Skrevet: 28. aug 11 kl. 11:33

När en muslim föds är han-det rör sig alltid om männen-född till ett öde att vara jihadkrigare för islam sitt liv igenom.
Ja redan i samma stund som de avlas är de redan troende ,islamistiska vapen i Muhhameds koran-här.
Att inte ställa några som helst ,konkreta krav på invandrande muslimer ,är en arrogans mot det egna folket ,som saknar sin like,i världshistorien!
Det är ett stort hån mot den arbetnde befolkningen som tvingas försörja dessa,vegeterande människor som kommer från kulturer där hederligt arbete aldrig alls varit särskilt hedervärt.
Dessa invandrade nya adelsmän kräver respekt för det respektlösa och tolerans för en systematisk intolerans och protesterar vi mot detta så öses epitetens skamord över oss.
De nyttiga idioterna som kulturradikaler,vänstermedia som lägger sig platt för denna invandrade herrereligion som islam är och alltid har varit och alltid kommer att förbli,medverkar till inte bara vår undergång och våra barns,men inser inte att detta kommer även att drabba dem själva och deras barn.
Propagandan för denna stillastående,retarderande religion flyttar med dessa idioters omedvetna? hjälp ,fram sina positioner bit för bit.
Med hot och våld att tvinga oss att vika oss för “kärlekens och fredens religion”!
Om vi inte tar krafttag nu och minimaliserar och sekulariserar denna fasanfulla vidskeplighet,som sår sin draksådd i våra demokratiska länder,så kan vi säga adjö en gång för alla till drömmar om våra barns framtid,i ett jämnställt,demokratiskt samhälle.
Att acceptera islam som den,våldsbenägna politiska idologi,som den faktist är- tillåtas verka i våra samhällen och förstöra allt vad mor och far har varit med om att bygga upp,heder över deras minnen-blir den civiliserade delen av mänsklighetens största och sista misstag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 11:33

@Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen

Kan vi ikke bare prøve(prøve), med virkeligheden?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 11:42

@ Poul Nielsen
”Det er ikke den lovgivende forsamlings opgave at afgøre hvilke love der “vigtige” nok til at man behøver følge dem, og hvilke man bare kan feje ind under gulvtæppet.”

Enig – og det er der da heller ingen der gør.

Folketinget giver lovene, hvad ellers – du er vel demokrat? Og regeringen tilkendegiver, at den agter at følge evt. domme, der går den imod. Hvad er problemet.

Ved du i øvrigt, at da Nyrop og de Radikale slap tøjlerne i 2002 udgjorde indvandrere og efterkommere 7,7 pct. af Danmarks befolkningen. I 2010 udgjorde indvandrere og efterkommere 9,8 pct. af befolkningen. (Kilde: DST).

Ved du at Finland med 5.4 mio. indbyggere, på trods af diverse konventioner har formået at holde antallet af tilvandrede fra mindre udviklede lande af personer med lav erhvervsfrekvens og relativt stort træk på de offentlige velfærdsydelser helt nede på 50.000 individer.

I øvrigt -
Forfatteren Henrik Dahl siger om udlændingeloven af 1983: » […] formentlig den største og mest vidtrækkende beslutning, magthaverne i Danmark siden demokratiets indførelse i 1849 har forsøgt at luske uden om selv samme«, og som blev til »uden, at nogen overhovedet overvejede konsekvenserne«, og hvor endelig enhver, der stillede spørgsmålstegn ved den, blev kaldt racist.” http://www.information.dk/267739
Luske uden om – ingen overvejede konsekvenserne – enhver der stillede spørgsmål blev kaldt racist.
Tydeligere kan det vist ikke siges.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 28. aug 11 kl. 11:56

Hvis politik var baseret på videnskab ville der ikke være én muslim med baggrund i udlandet her i landet.

Det ville viden om islam garantere imod.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 12:06

“Folketinget giver lovene, hvad ellers – du er vel demokrat? Og regeringen tilkendegiver, at den agter at følge evt. domme, der går den imod. Hvad er problemet.”

Problemet er at det virkelig skal være nødvendigt at anlægge sag mod staten for at få den til at indse at en praksis er lovstridig. Hvis nu deres jurister havde gjort forarbejdet ordentligt burde det slet ikke være nødvendigt.

Og så er der de tilfæde hvor man ER blevet gjort opmærksom på at der er et problem, men vælger at fortsætte, for “så må de jo bare lægge sag an”. Den form for magtfuldkommen “vi alene vide” holdning synes jeg er temmelig betænkelig.

Endelig har der været et par eksempler på at DF er blevet citeret for ikke at ville acceptere eventuelle domme der måtte gå imod dem - vel er de (formelt) ikke i regeringen, men som parlamentarisk grundlag for en siddende regering finder jeg den slags problematisk for et demokrati og et retssamfund.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 28. aug 11 kl. 12:14

Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 28. aug 11 kl. 11:56

Njah.
Nogle typer personager kan jo godt lide at være medløbere i ondskab.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Andersen, 9000 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 12:16

Nedenstående kommentarer kan vel betragtes som empiri for skribenternes pointe. Sjovt at så mange mennesker kan læse et indlæg uden at kan/vil forstå pointerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 12:40

@ Poul Nielsen: ”Hvis nu deres jurister havde gjort forarbejdet ordentligt burde det slet ikke være nødvendigt.”

Forkert – Poul Nielsen. Demokratiets spilleregler er overholdt.

Du kunne påstå, at hvis man havde ført en fornuftig indvandringspoilitik her i landet i 1980-erne og 1990-erne havde det ikke været nødvendigt med en sådean lovgivning.
Og en fhv.indenrigsminister havde så ikke behøvet at udtrykke sig så kontant: ”Det var trist for mig at sige, at Glistrup fik jo ret. Det var ikke i al almindelighed. Det var med hensyn til folk, der kom fra muslimske lande, og der fik han meget mere end ret.”
(Fhv. borgmester og minister Thorkild Simonsen, JP-Århus, 29-12-08).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 13:22

“Demokratiets spilleregler er overholdt.”

Mener du helt alvorligt at det er i orden at gennemføre procedurer og lovgivning som man VED (eller som absolut minimum BURDE vide) er juridisk tvivlsom, men vælge at gennemføre dem alligevel, med henvisning til at hvis der er nogen der er utilfredse så må de jo bare lægge sag an..?

For mig svarer det lidt til at prøve at liste en brandert hjem efter “går den så går den” princippet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 28. aug 11 kl. 13:57

@ Poul Nielsen

Svaret er: Klart ja –

Det juridisk tvivlsomme må stå for din regning –

Det kan aldrig være juridisk tvivlsomt at bede domstolene gå ”så langt” som muligt, inden for konventionens rammer –

At man (ministeren) tilmed markerer, at der er en ankeinstans i form af en domstol uden for landets grænser, kan jeg absolut ikke se noget juridisk tvivlsomt i.

Er denne flig af virkeligheden det eneste tynde ”argument” du har til de radikales, Jelved og Morten Kjærums løgnehistorier i 2001 og tidligere?

Ja – jeg skrev løgne, for de to kunne trække på alle oplysninger fra præcist det embedsværk, der har frembragt de talrige stramninger af udlændingeloven de sidste 10 år. De havde adgang til alle oplysninger.

På trolds af det påstod man hårdnakket, at der var strammet alt det man kunne inden for konventionernes rammer!
Altså lodret løgn -

Ren og pur løgn og måske den største bevidste misinformation af vælgerbefolkningen i min tid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 14:39

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-40171312:s%C3%B8ren-pind-blev-advaret-mod-lov.html

Er det også “for egen regning” når det er justitsministeriets folk der rejser tvivl om det juridisk holdbare i et lovforslag..?

I forbindelse med loven om udvisning af kriminelle udlænding kom Pind iøvrigt med denne spændende udmelding:

“Selv om integrationsminister Søren Pind (V) understreger, at det stadig vil være op til domstolene at afgøre, om en kriminel udlænding kan udvises, så fastslår han nu, at der i hvert fald ikke skal være noget i dansk lovgivning, som forhindrer en sådan. Fremover vil kun de internationale konventioner kunne forhindre det.” (kilde: tv2.dk)

Det spændende her er at man ved tiltrædelsen af internationale konventioner per definition gør dem til en del af dansk lov - det giver med andre ord ikke mening at forsøge at skelne imellem dem på denne måde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Katinka Glahd, Veberöd | Skrevet: 28. aug 11 kl. 16:23

Nu har det danska folket en chans till att markera mycket hårt mot det monokulturella ,teokratiska,islamistiska diktatursamhället som är på väg in i det gamle,dejlige Danmark.
Nämnligen den 15 September.Bara se på rapporterna hur Era nyuppsatta valaffischer vanvördas av “fredens och kärlekens religions representanter”..Detta kan man utgå ifrån vad som står på klistermärkena som sättes fast på affischerna.
Det kommer mig att minnas en scen från den bästa tv-serie som någonsin producerats och detta just i Danmark,”Matador”.
Där svinahandlaren,hans hustru och några vänner i en situation tar varandras händer och gemensamt sjunger en frihetssång som fick mina tårar att rinna ner för mina kinder, den löd ungefär så här.
“Kempe för vad allt Du har kärt osv.Kanske kan någon minnesgod person i Danmark sända in texten på den här bloggen.Vi i Sverige är djupt tacksamma för detta.jag skall översätta den till svenska,printa ut den och sprida den till folket.Jag har en känsla av att denna sång i de kommande tiderna blir mer aktuell än någonsin.
Men inte kan jag ens en gång fatta att denna sång som sjöngs i ockupationens mörkaste dagar i Danmark för 65-70 år sedan,åter skulle få anledning att sjungas av “de fria nordiska folken” år 2011!
Rösta rätt Danmarks folk den 15 September.
Tänk på Edra brödrafolk i Sverige och i Norge.
Det krävs verkligen en en förrädisk och vidrig inställning till sitt eget folk och en verklighetsförnekande attityd att bevittna våldet och hotet mot sina egna medborgare och att bara för att dämpa sina fruktansvärda skuldkänslor som våra folkförrädare har,innerst inne för vad de gjort oss,lägga skulden på oss som protesterar just mot detta folkförräderi!Danmark skall visa den rätta vägen tillbaka,innan det är försent för de nordiska folken.
“Ge aldrig upp.Ge aldrig upp.Ge aldrig upp någonting-stort eller smått,storslaget eller futtigt.
Ge aldrig upp utom inför hedervärt uppträdande och ett gott förnuft.
Ge aldrig upp mot våld.
Ge aldrig upp inför fiendens skenbara övermakt och styrka.”Winston Churchill.
Gud Bevare Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 28. aug 11 kl. 17:38

@Simon Hansen, Randers SV | Skrevet: 28. aug 11 kl. 07:59
-”Axel, Børge, Hans Hansen, Jenni…ja det er gode gamle danske navne de “islam”-forskrækkede kommentatorer har herinde. De sidder i deres lille bondehus og får kaffen og det bløde brød galt i halsen hver gang de ser noget i fjernsynet der ikke ligner Otto Leisner. I er ligegyldige mennesker, der ikke kan argumentere ud fra fakta, men kun kan skræppe de samme ligegyldige sætninger af hver gang.”

Undskyld, Simon, men jeg fangede ikke lige dine argumenter. Vil du have den godhed at gentage dem?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Ny.Sj. | Skrevet: 28. aug 11 kl. 19:12

Til Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 28. aug 11 kl. 17:38. Simon Hansen har givet behov for eugenik. Dejligt fremmedord!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mik Andersen, Kbh. V | Skrevet: 28. aug 11 kl. 19:57

Jamen lad os da bare diskutere udfra fakta. Men det er jo svært når de kulturradikale og venstrefløjen stiller sig på bagbenene hver gang f.eks DF ønsker undersøgelser om de problematiske u-integrerbare udlændinge. Lad os få undersøgt hvor mange muslimer der er på overførselsindkomst, lad os få undersøgt hvor mange muslimer der optager pladser på de lukkede institutioner for kriminelle unge, lad os få undersøgt hvor mange muslimer der sidder i fængsel og bliver dømt for kriminalitet, lad os få undersøgt hvor dyre muslimer er for samfundet og for kommunerne, lad os få undersøgt hvor mange muslimer der arbejder sort, lad os få undersøgt hvor mange muslimer der er voldelige osv. osv.osv. Sandheden er at godhedsindustrien, de kulturradikale og venstrefløjen er bange for disse tal for de viser allesammen at import af muslimer er en kæmpeunderskudsforretning for samfundet Danmark både økonomisk, kulturelt,socialt og kriminalitetsmæssigt. Derfor har vi ikke tal og undersøgelser og derfor hersker der en del fordomme og uvidenskabelige betragtninger. Visse af de ikke-vestlige indvandrere som f.eks asiaterne giver formentligt et godt overskud i kassen mens muslimerne giver det modsatte. Derfor giver det ikke rigtig mening at måle og veje indvandrere fra 3.verdens lande da nogle hiver op og andre trækker ned. Man skal gå ned i de enkelte nationaliter hvis man skal bruge disse tal til noget konstruktivt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge Hansen, Nærum | Skrevet: 28. aug 11 kl. 21:02

Mik Andersen. Dit forslag er ikke politisk korrekt. Hvad nu hvis resultatet af undersøgelsen bekræftede virkeligheden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 29. aug 11 kl. 08:47

-> torben plesberg, grevinge
Det var ikke Sudans præsident Omar al-Bashir, der var i København til det vellykkede klimatopmøde. Han blev i 2008 anklaget for forbrydelser mod menneskeheden for massakrerne i Darfur, og ville blive arresteret og ført i håndjern til Haag, så snart han satte foden på betonen i Kastrup. Han sendte diplomaten Lumumba Di-Aping.

Hvis vi virkelig vil se eksempler på racisme, så skal vi til islamiske lande.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 29. aug 11 kl. 09:05

Poul Nielsen, Randers | Skrevet: 28. aug 11 kl. 12:06, skrev:
“Endelig har der været et par eksempler på at DF er blevet citeret for ikke at ville acceptere eventuelle domme der måtte gå imod dem - vel er de (formelt) ikke i regeringen, men som parlamentarisk grundlag for en siddende regering finder jeg den slags problematisk for et demokrati og et retssamfund.”

Sikke farvet du formulerer dig : går imod dem.

Dommene kan være forkerte. Det er nok derfor, de er blevet kritiseret.
Har du overset det.
Dommeren er ikke ufejlbarlig.
Heller ikke ufarvet af sine egne personlige interesser og tilhørsforhold.

Det er selvfølgelig folketingets pligt, at kritisere domme, hvis dommen ikke er i tråd med Folketingets loves bogstav og hensigt.

Andet ville være anarki og retsløshed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tor Hansen, 7800 | Skrevet: 29. aug 11 kl. 09:32

@ Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 27. aug 11 kl. 17:48

“Vi ønsker under ingen omstændigheder at bytte Europa ud med et islamisk kalifat!”

Et andet scenario med samme sandsynlighed:
Vi ønsker under ingen omstændigheder, at vores måne løsriver sig fra Jorden og forsvinder i rummet!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tor Hansen, 7800 | Skrevet: 29. aug 11 kl. 09:51

@ Mik Andersen, Kbh. V | Skrevet: 28. aug 11 kl. 19:57

“Sandheden er at godhedsindustrien, de kulturradikale og venstrefløjen er bange for disse tal for de viser alle sammen at import af muslimer er en kæmpeunderskudsforretning for samfundet Danmark”

‘Import’?
Sådan!
Der er nemlig slet ikke tale om rigtige mennesker – de er bare en slags uheldige varer, som ved en beklagelig fejl er blevet ‘importeret’!

Hard core danskere ved nok, hvem der er real human beings!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 29. aug 11 kl. 11:00

@Tor Hansen

Stig du bare ned af den moralske hest. Begrebet import bruges både om varer og mennesker.

Prøv f.eks. at google “import af arbejdskraft”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 29. aug 11 kl. 11:06

tor hansen, blev du født igår, eller er du professionel koransoladat??

Muslims Are Taking Over The World at an ALARMING Rate - MUSLIM IMMIGRATION

http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY

Dicide now before it´s too late.
http://www.youtube.com/watch?v=h6xdYDbxZnI&feature=related

The Muslim plan to take over Europe (Destroy Europe from inside)

http://www.youtube.com/watch?v=0nOtT1QUsIE

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 29. aug 11 kl. 12:48

-> Tor Hansen,

Scenariet med at månen forlader sin bane rundt om jorden er ikke sket endnu, og vil næppe ske. Der vil sandsynligvis ske det modsatte, da månens afstand fra jorden formindskes.

Scenariet med et kalifat i Europa er til gengæld sket før, og hvis man ikke gider kæmpe for sin kultur, så vil det ske igen.

At kunne foretage sådanne sammenligninger kræver selvfølgeligt lidt uddannelsesmæssig baggrund, og hvis du er under 30 er du undskyldt, for skolen gad, eller kunne ikke, lære dig lidt geografi og historie.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 29. aug 11 kl. 12:52

Jamen, man må tvivle på, om man drømmer eller er vågen:

http://www.bt.dk/politik/loekke-afviser-dfs-asylforslag

Selv om Dansk Folkeparti nu forsøger at sætte udlændingepolitikken højere på folketingsvalgets dagsorden, så bider denne idé ikke på statsministeren:

- Hvert enkelt parti bestemmer selv, hvilke mærkesager man synes, der skal diskuteres. Men valget handler om, hvorvidt vi skal fastholde den ansvarlige økonomiske kurs. .citeres Lars Løkke, minsanten.

Hvilken stupid arrogance: men, valget handler om…. !!!
HR Lars Løkkes indflydelse er slut, HELT SLUT, da han kastede landet ud i valg til vælgernes stemmer.

Hvad valget handler om, bestemmer KUN vælgerne.
Ingen andre end vælgerne.

Hvilken stupid, højrøvet, selvhævdende, arrogance at forestille sig at bestemme, HVAD valget handler om.

Han kan blive klogere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge Hansen, Nærum | Skrevet: 29. aug 11 kl. 13:23

Her må jeg sgu give Jenni ret, for en gangs skyld, du har HELT ret Jenni.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 29. aug 11 kl. 16:22

“Men valget handler om, hvorvidt vi skal fastholde den ansvarlige økonomiske kurs.”

En væsentlig del af en ansvarlig økonomisk kurs er ikke at invitere lykkeriddere til evig forsørgelse i landet. En ansvarlig økonomisk kurs er heller ikke at smide penge ud på tåbelige krige i lande, der har været i krig i århundreder, er der ikke en ydre fjende man kan enes om, så slås man indbyrdes. Det er heller ikke ansvarlig økonomi at sende rigtigt mange penge til passiv forsørgelse af millioner, der ikke producerer andet end et barn om året. Det sker primært i lande, hvor der end ikke er mad til den befolkning der allerede er der.

Je mere politikerne lukker munden op, jo mindre lyst har man til at stemme på nogen af dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 29. aug 11 kl. 19:58

Marianne Jelved og sandhed i samme sætning, det er da mageløst!. I kan måske også sælge os den om julemanden, men så er det slut.

Hvordan gik det med tjansen som dørmand ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 30. aug 11 kl. 02:02

@Axel Artke, Vejle Øst

“Det afgørende er, at muslimer er uvelkomne - i Danmark som i hele Europa. ”

Hvordan føles det at sidde isoleret med dit synspunkt?

Selv DF går ind for en forbedret integration.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 30. aug 11 kl. 05:13

John Jensen. Den der med, at han ville blive arresteret så snart han satte sine fødder på dansk grund, det tror jeg ikke på.

Havde vi ikke besøg af adskillige typer, der havde gjort sig skyldige i overgreb på egne befolkninger, f.eks. Irans diktator, og som formentlig var hovedmanden i besættelsen af den amerikanske ambassade i teheran, og ham den ældgamle afrikanske diktator, der har kørt sit land fuldstændig i sænk rent økonomisk, ved at konfiskere alle de hvides ejéndomme, og overdraget dem til “veteraner”, som er helt uden interesse og evner til at drive farmene videre.

Nej, FN havde på forhånd givet alle de tvivlsomme typer frit lejde - ellers kunne hele arrangementet slet ikke lade sig gøre!

Jeg må indrømme, at jeg fandt det stødende, at det danske politi skulle beskytte nogle af verdens værste slyngler. Det er egentlig det modsatte af, hvad vi har et politi til i det hele taget!

Der blev i medierne sagt, at det var Sudans præsident, der kom med de famøse udtalelser.

Men selv om det forholder sig som du hævder, så må udtalelserne jo være på præsidentens vegne, og altså billiget af ham, krigsforbrydertiltalt eller ej.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Jensen, Kolding | Skrevet: 30. aug 11 kl. 09:37

Enig, det er skammeligt at bare forbrydelserne bliver store nok, så ruller vi den røde løber ud. Der var adskillige af de ankommende dengang, der burde være ført direkte til lufthavnens arrest, og udleveret til diverse myndigheder. Derfor ser jeg også topmødet som en succes, vi slap for at betale uhyrlige diktaturer gigantbeløb, der kunne holde dem solidt på magten, til gengæld for ingenting.

Der er også en udpræget grad af forskelsbehandling, for ikke direkte at kalde det racisme i det. Ian Smith fra Rhodesia var paria for sin apartheidpolitik mod den sorte befolkning. Hans efterfølger Mugabe fik frie hænder i årtier til at køre det i sænk og drive rendyrket apartheid mod den hvide befolkning, og terror mod sine politiske modstandere, og ham havde Margrethe til bords ved den afsluttende middag. Hykleriet er totalt. Som Traudl Junge (Hitlers sekretær) sagde hver gang hun havde lejlighed til det, “hvis man ikke tager aktivt afstand fra diktaturer, støtter man dem.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Damgaard, 4300 | Skrevet: 30. aug 11 kl. 10:46

@ niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby, 0202

Her er to der deler Artke’s synspunkt – og med dem mange, mange flere. Trække nathuen væk fra øjnene Niels Hansen.

“Min og socialdemokraternes konklusion er, at integrationen i Danmark grundlæggende har slået fejl.
Vi kan diskutere herfra og til næste gang, der kommer optøjer, hvem der har ansvaret. Lad os lukke diskussion med at se i øjnene, at venstrefløjen har en del af ansvaret, fordi vi ikke turde løse problemerne i 1990′erne…

Endelig må vi også se i øjnene, at der altså er en gruppe indvandrere i Danmark, der reelt ikke ønsker at blive danske. Mennesker, der ikke respekterer vores værdier om frihed og demokrati. Mennesker, der ser med foragt på det samfund, vi har indrettet i Danmark. Mennesker, der f.eks. drømmer om at indføre sharia og diktatur og ikke går af vejen for at true danskerne.
Til dem er mit svar meget klart: I har en anden mulighed; I kan forlade vores land.“
(7/3-08 Jyllandsposten - Henrik Sass Larsen)

“SF anerkender stadig de sociale udfordringer, men partiet og venstrefløjen bliver nødt til at indse, at kulturen, som indvandrerne bringer med sig – ofte fra muslimske lande – også er et problem, mener SF-formanden.(Willy Søvndal, Politiken 8/3-08)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Axel Artke, Vejle Øst | Skrevet: 31. aug 11 kl. 08:39

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 30. aug 11 kl. 02:02 til Axel Artke, Vejle Øst
-”Hvordan føles det at sidde isoleret med dit synspunkt? Selv DF går ind for en forbedret integration.”

Da jeg ikke er medlem af DF, vil jeg ikke påtage mig at svare for dette parti. Dog mener jeg at kunne huske, at DF ikke er tilhænger af øget, muslimsk indvandring, men ser i øjnene, at vi må søge at få det bedste ud af de muslimer, der nu engang er kommet ind i landet.

Lignende synspunkter træffes overalt i Europa, hvad der imidlertid ikke gør muslimer mere ønskede.

P.S.: Jeg trives i øvrigt fint med at have en selvstændig mening. Det skulle du prøve!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 31. aug 11 kl. 13:06

Her er et par mere, der deler Artkes synspunkt, og det er ikke Hr. og Fru. Hvemsomhelst.

“This multicultural approach has failed, utterly failed.”
Sagt af Angela Merkel, og citeret i Guardian, som ingen vel vil kalde højreorienteret. Guardian er ikke ‘Politiken light’, det er ‘Politiken heavy’.

Merkel står ikke alene. Her er Nicolas Scarkozy i France24.

“We have been too concerned about the identity of the person who was arriving and not enough about the identity of the country that was receiving him”
På spørgsmålet om det er en fiasko at opfordre til at indvandrere beholder deres religiøse og kulturelle forskellghed var svaret : “My answer is clearly yes, it is a failure”.

David Cameron.
“the doctrine of state multiculturalism” had encouraged segregation and failed to supply “a vision of society” to which people want to belong.”

Cameron begår dog den fejl at antyde at det er værtslandets skyld at det multikulturelle projekt er slået fejl, hvor det dog i al anstændighed må være de tilrejsendes skyld at de ikke formår, eller i mange tilfælde ikke vil, tilpasse sig det samfund de helt frivilligt har valgt at leve i. Han prøver også at skelne mellem Islam of Islamisme, og kommer dermed i konflikt med samtlige islamiske lærde, der alle fremhæver at der findes kun en Islam, og den er beskrevet i Koranen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 4. sep 11 kl. 03:32

Vore politikeres største dumhed efter flirten med nazi-Tyskland var, at lukke et i forvejen overbefolket land op for indvandring.

De blev advaret af adskillige kyndige personer, navnlig om, at islam ikke lader sig integrere i den vestlige kultur. Men politikere sætter en ære i at blæse på sagkundskaben, og befolkningen, som ikke blev taget med på råd - heller ikke i denne sag.

Der gik ikke mange år, før vi havde massive problemer, især med muslimske indvandrere og deres efterkommere.

Så opfandt politikerne for at camouflere fadæsen ordet “integration”. Hvis bare der blev hældt et passende antal milliarder på indvandrerne, så ville integrationen “lykkes”.

Nu har de herren hjælpe mig endelig erkendt, at integrationen er slået fejl.

Med andre ord: Hvorfor lyttede vore politikere ikke til sagkundskaben i sin tid, og hvorfor foretog man ikke en folkeafstemning om en så skæbnesvanger beslutning?

Det, der er sket, kan kun karakteriseres som værende udslag af en ufattelig politisk stupiditet. At lave en fundamental ændring af samfundet uden at spørge befolkningen til råds!

Jeg tror ikke længere på demokratiets evne til at løse de problemer, som det selv har skabt, og som befolkningen ikke har bedt om at få!

Det er altid farligt, når et demokrati har spillet fallit og malet sig selv op i en krog. Hvad kan det ikke ende med.

Hele fadæsen bygger i den sidste analyse på menneskerettighederne, som vore politikere har tilsluttet sig på den danske befolknings vegne. Det kom heller ikke ud til folkeafstemning.

Men jeg kan tydeligt huske, at nogle politikere sagde, at “nu skal vi se, om danskerne også går ind for menneskerettighederne i praksis”.

Hvor var det lige danskernes menneskerettigheder blev af?

Alle problemer, der skyldes indvandring, er folketingets ansvar, de politikere, som en naiv og intetanende befolkning har betroet det job, at sørge for, at vore skattekroner bliver brugt bedst muligt og til gavn for flest mulige danskere.

Men hvad fik dog politikerne til at begå den uhyre dumhed?

Jo, det gik efterhånden så godt, at “proletariatet” var stærkt på retur, og visse partier, der ideologisk levede af dette proletariats stemmer, fik den gode ide, at vi kunne da bare importere et nyt proletariat, så vi kan bevare vore mandater, og helst få endnu flere!

Arbejdsgiverne var med på ideen af en helt anden grund: De gned sig i hænderne ved udsigten til billig arbejdskraft uden om fagforeningerne. Blæse være med indvandrernes religion, det er deres arbejdskraft, vi er interesserede i.

Og dermed blev der et politisk flertal for den galskab, som udspringer af menneskerettighederne, når de bliver mistolket på det groveste.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 4. sep 11 kl. 06:56

@ torben plesberg

Med andre ord: Hvorfor lyttede vore politikere ikke til sagkundskaben i sin tid, og hvorfor foretog man ikke en folkeafstemning om en så skæbnesvanger beslutning?

Det er der flere grunde til.

1. Politikerne er i bund og grund ligeglade med den danske befolknings holdninger og ønsker og anerkender kun ét succeskriterie: deres omdømme blandt andre, udenlandske politikere.

2. Politikerne har set sig blinde på den store, hellige globalisering og har misforstået begrebet, så de tror at det som et absolut skal indebære en blanding af alle folkeslag i én pærevælling.

3. Politikerne har besluttet sig for at afgive magt til naive, utopiske og livsfarligt idealistiske overnationale institutioner og konventioner med begge ben solidt plantet i den tomme luft.

4. Politikerne har naivt tilsluttet sig synspunktet om, at alle menneskers (manglende) velfærd er den vestlige verdens problem.

5. Politikerne nægter at se kendsgerningerne i øjnene og indse at islam er den vestlige verdens primære fjende, som ikke på nogen måde kan vendes til at være en ven.

6. De europæiske befolkninger er for slatne til at gøre oprør og smide disse forrædderiske politikere på porten.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 5. sep 11 kl. 03:58

Niels B Larsen Svenstrup:Jeg er stort set helt enig med dig i dine konklusioner.

Meget kortfattet:

1) Hvad der er godt for politikerne, er sjældent godt for Danmark.

2) Danskerne er til grin for deres egne penge, hver gang politikerne gør noget, som ikke er til gavn for den danske befolkning.

3) Demokratiet er en narresut, der legitimerer politikernes forbrydelser mod befolkningen.

4) Retssystemets hovedopgave er at bakke politikerne op. (Retfærdighed er ikke et domstolsanliggende!)

5) Politiets hovedopgave er også at bakke politikerne op.

6) Den “kritiske” presse bakker også op om systemet.

7) Systemet tillader ikke, at befolkningens øjne bliver lukket op for, hvad det virkelig er, der foregår. Det er alt for farligt!

8) Menneskerettighederne er i den sidste analyse roden til al galskaben.

9) Afrika formerer sig helt uhæmmet med hjemmel i menneskerettighederne, og vi skal betale for at holde de voksende masser i live.

10) Naive mennesker tror på argumenter, der ovenikøbet helst skal være fornuftige.

Disse var mine fakta i debatten - uden alle mellemregningerner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 5. sep 11 kl. 17:16

debatten

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 5. sep 11 kl. 17:19

hvordan kan det være i er faldet for den mest racitiske religion i verden??

Upassende ? Klag over indlæg

 
H. Sørensen, København | Skrevet: 6. sep 11 kl. 12:50

@ Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup - helt enig -desværre.

Der bruges milliarder i POSITIV fremstrakt hånd til hjælp til integration…..based om result…minimum effekt!!!

Der er ikke konsensus mellem modtager/givere (os) om hverken mål, hensigt,succesbetingelser…eller noget i den retning.

DERFOR virker det ikke!

Jeg er selv bekendt med flere integrationsprojekter på Nørrebro….get real…de kan på INGEN måde konkurere med familiefastholdelsesmønstre, sharia-indflydelse, børnefødsler som argument for dels at være “rigtig”troende, dels til undgåelse af arb.markedet.

Læs ekstrabladets netavis, hvor 2 ekstremislamister fortæller hvordan de arbejde med mulige mønsterbrydere og deres holdning til demokrati.

Det er IKKE de få der ødelægger det for de mange, men de mange der ødelægger det for de få, der forsøger på mønsterbrydning!..familie- og frygtundertrykkelse er LANG mere dominerende end de “positive” vil erkende!

Den “positive” tilgang er urealistisk, fordi den handler om uendligheden af fremstrakte hænder for at snige lidt tillid ind i rækkerne…men det er en uendlighed for der kommer hele tiden flere og flere til at fastholde hinanden og dermed skabes større og større grundlag for fastholdelse i paralelsamfund, hvor der INGEN ambision er for at kvinderne kommer på arb.marked, og hvor pigernes høje karakterer blot er familiens mulighed for at hun kan gifte sig til højere social status -ikke fordi hun skal bruge sin uddannelse efter giftermålet.

Konsensus for for projekter, indsats…med realitetsøjne er en nødvendig start!

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 7. sep 11 kl. 04:22

smileyen i stedet for 8) er ikke min opfindelse. I så tilfælde skulle munden vende den anden vej!

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 10. sep 11 kl. 09:32

efter en kommende krig, vil de to blokkere blive betragtet som værende landsskadelige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Skriv en kommentar [Regler]
Fornavn*
Efternavn*
Adresse*
By*
e-mail*
Telefon**

*
For at sikre kommentarerne imod spam, beder vi dig venligst skrive ordet du ser i billedet til højre.

Anti-Spam Image



* Skal udfyldes.
** Valgfrit.
Kun fornavn, efternavn og bynavn vises på sitet.
Kommentarer uden korrekt navn fjernes.
Når du kommenterer, accepterer du JP Mediers vilkår

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/