Profil

Thomas V. Lytken Larsen og Jeppe Fogtmann blogger om et nyt syn på integrationsdebatten. De trækker på deres erfaringer fra Center for Positiv Integrations rådgivningscenter på Nørrebro i København. Målet er en oplyst og løsningsorienteret debat, hvor fokus er på det konstruktive.

Baggrund:
Thomas (cand.jur.) og Jeppe (cand.scient.pol.) og er hhv. formand og bestyrelsesmedlem i Center for Positiv Integration (CePI). CePI er en tænketank med et rådgivningscenter på Nørrebro.

Andet:


Sted:
Nørrebro

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Positiv integration (arkiv)

Skrevet af Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen

Integration er mere end regler for indvandring

Dato: d. 21.09.11, 09:45
Af: Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen
Emner: , ,

Så blev det skiftedag i regeringskontorerne, og CePI ønsker en ny regering velkommen. For god ordens skyld skal det understreges, at CePI er en politisk uafhængig organisation, som ikke er tilknyttet noget bestemt parti. Vi kæmper for er en mere værdig integrationspolitik og en anstændig tone i debatten uanset hvem der sidder på ministertaburetterne. Det vil være op til den nye regering at vise, at de står for en mere nuanceret tone i debatten, hvilket de tidligere har plæderet for.

Men tonen i debatten er selvsagt ikke CePI’s eneste opgave. En ny regerings udlændinge- og integrationspolitik skal granskes ligeså meget som den forriges. Den netop afsluttede valgkamp havde for en gangs skyld ikke udlændinge og integration som hovedtema. Udlændingeområdet blev dog berørt i nogle af de store tv-debatter. Og i den forbindelse var vi skuffede over, at det stort set kun handlede om politikker for, “hvem der skal lukkes ind i landet”. Især 24-års reglen og pointsystemer ved familiesammenføring fik de politiske stemmer til at køre op i et skingert leje.

Diskussioner om, hvordan vi sikrer en bedre integration for de danskere med udenlandske rødder. Dem, der allerede befinder sig i landet, blev helt glemt i valgkampens hede. CePI håber, at en ny regering betyder en integrationspolitik, som er mere inkluderende og medmenneskelig. Det trænger vi til. Vi vil i hvert fald holde øje med, om de såkaldte fattigdomsydelser som starthjælp og lofter over kontanthjælpen bliver afskaffet, så vi ikke længere har borgere, som er tvunget ud i fattigdom. Men fokus skal også holdes på de problemer der er i Danmark, dog håber vi, hvilket altid har været vores tilgang, at man husker at nævne både de positive og de negative ting i medierne.

Debatten under den tidligere regering var til tider ensporet og begrebet berøringsangst blev regeringens legitime grundlag for at bruge en hårdhændet og til tider alt for grov tone i udlændingedebatten. Der er behov for en holdningsændring i Danmark og et regeringsskifte er ikke i sig selv en sikkerhed for det. Der er et behov for at minde om, at tingene ikke altid er så firkantet, som loven og politikerne ofte fremstiller dem, og der ser CePI fortsat sin rolle.

Vi vil desuden løbende vurdere, om der gøres en indsats for at iværksætte S og SF’s plan fra 2009 for en mere engageret integrationspolitik. Her er et udsnit:

Socialdemokraterne og SF ønsker et samfund præget af lighed - også på tværs af etniske forskelligheder. Vi vil udrydde enhver diskrimination af nydanskere på arbejdsmarkedet og i samfundslivet som helhed. Vi vil samtidig sikre anstændig behandling af asylansøgere, afskaffe uretfærdige særydelser for indvandrere, og hjælpe udsatte flygtninge og indvandrere som f.eks. handlede kvinder.

God arbejdslyst til den kommende regering. Og glem nu ikke, at integrationspolitik er mere end pointsystemer og 24-årsregler.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 09:54

Hvis viljen til at blive integreret mangler, så nytter alverdens regler intet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 09:58

Husk, at det var Århus´ socialdemokratiske bormester, Thorkild Simonsen og de socialdemokratiske borgmestre fra Vestegnen, der frst konstaterede, at Socialdemokraterne i Folketinget havde svigtet den almindelige dansker, med en komplet uansvarlig migrationspolitik!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Larsen, 9541 | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:07

CePi ønsker og håber. Pladder, det eneste I ønsker og håber er flere penge i kassen. Og I skal såmænd også nok få det med det kaotiske sammenrend af ræverøde og halvrøde.
Politisk uafhængige? Løgn og Latin. I har hele tiden håbet og bedt til at Enheden og Radikale kom til fadet, for så er I sikret ekstra bevillinger. De to partier og tildels også SF er jo i høj grad afhængige af deres muslimske stemmekvæg, så bare rolig I to, den er hjemme.

Skulle der dukke en anstændig politiker op, hvilket nok er utopi, der går ind for at lukke jeres totalt overflødige butik, så får han min stemme.
Man skal godt nok lede længe for at finde en mere overflødig udgift end Jeres hyre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anne Schwarz, Farum | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:08

Hvis viljen til at inkludere mangler, så nytter alverdens regler intet, ikke Jakob?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:23

Enig, Anne Schwarz.

Men hvor store - og unødvendige - sociale og økonomiske byrder skal almindelige danskere acceptere, for at ansatte i integrationsindustrien kan få lov til at tjene tykt på, at realisere deres politiske livsstilsprojekter, som globale nomader, uden nogen form for national solidaritet, med de mennesker, som er tvunget til at finasiere derres utopier over skatten?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:32

Som sædvanlig en god blog fra Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen.
Som jeg tror, at alle er enige i.

Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen skriver:
“Så blev det skiftedag i regeringskontorerne, og CePI ønsker en ny regering velkommen.”

Man har desværre sin tvivl hvad angår S og SF.

I de sidste ti år har det fremmedfjendske mørke sænket sig over Danmark.
S og SF sagde aldrig fra overfor DF.
De halsede efter DF på grund af det de troede var folkestemningen.

Villy Søvndal er en stor joke.
For at hente stemmer og komme i folketinget forsøgte han at overbyde DF.
Han blev gennemskuet.

Kun to partier modstod DF.
Og bevarede de menneskelige værdier som Danmark var kendt for. For ti år siden.

EL og R.
Og de to partier vandt fortjent valget.
Så alt håb er vel ikke ude for Danmark.

Men det bliver en kolosal opgave at genoprette Danmarks ry i udlandet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:35

Thorvald Stoltenberg er far til Norges nuværende, socialdemokratiske statsminister.

Da socialdemokraten Thorvald Stoltenberg var FN’s flygtningehøjkommissær fra 1990-1993, konstaterde han, at over halvfems procent af alle flygtninge er såkaldte de facto-”flygtninge” - dvs illegale indvandrere, der ikke har ret til asyl, og som derfor selvflgelig skal nægtes ophold og sendes hjem hurtigst muligt.

Der er mange andre, der har krav på hjælp i Danmark, som vi ikke har råd til at hjælpe ordentligt!

Ingen har beskyldt Thorvald Stoltenberg for at være nationalist, islamofob, xenofob, eller racist…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Rasmussen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 11:05

F.eks var den første talsmand for de irakiske illegale indvandrere, der besatte en kirke for at tiltvinge sig asyl, ikke engang flygtning.

Irakernes talsmand havde mistet sit danske statsborgerskab, fordi han havde takket Danmark for statsborgerskabet, ved at smugle to kilo heroin ind i Danmark, og havde siddet et par år i fængsel for det.

Vær venligst ikke naiv på mine vegne, når I selv tjener fedt på jeres antinationale og reelt asociale livsstilsprojekt, for jeres objektivt set naive (men personligt smarte…) projekt medfører, at andre danskere, med svære sociale problemer, der har ret til hjælp, ikke kan få ordentlig hjælp, fordi velfærdsmidlerne bliver brugt på fupflygtninge!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Romdal, Søborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 11:43

Det er ikke helt sandt at integration blev glemt i valgkampen. Thorning brugte faktisk integrationsproblemer (ghettoer med sharia) til angreb på Løkke i TV-debatterne, med stor succes.

Og der hviler et solidt ansvar på rød blok til at komme igang med at gøre det bedre. En ny ghettoplan tak, og gerne med K og LA.

Upassende ? Klag over indlæg

 
tim Jensen, kbh | Skrevet: 21. sep 11 kl. 11:46

Ja, men det betyder ikke at vi skal tage alle de dumme fra tyrkiet. Mange fra Mellemøsten gider ikke integrere sig, og mange skulle smides hjem. De har aldrig bidraget med noget som helst.

Upassende ? Klag over indlæg

 
tim Jensen, kbh | Skrevet: 21. sep 11 kl. 11:47

Ja nu har vi sågar Sharia i Danmark! hvorfor smider man ikke vedkommende hjem?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torsten Xavier, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 12:01

“For god ordens skyld skal det understreges, at CePI er en politisk uafhængig organisation, som ikke er tilknyttet noget bestemt parti.”
Er dette en gåde af en art?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Thygesen, vesløs | Skrevet: 21. sep 11 kl. 12:02

Jeg har netop læst Hirsh Ali´s erindringer, heri står hvordan man skal integrere specielt muslimer. Men alle de danske kloge-åger ved selvfølgelig meget bedre. Det er uhyggelig læsning, men kan anbefales til alle. Hvis vi ikke tør tale om religionen kommer vi ingen vegne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Larsen, Ryomgaard | Skrevet: 21. sep 11 kl. 12:17

En fuldstændig indholdsløs blog, helt på linie med rød bloks politiske program. Masser af fine erklæringer, som næsten alle vil være enige i, men intet om hvordan man når dertil.

Der er dog en undtagelse, nemlig når der skrives: “Vi vil i hvert fald holde øje med, om de såkaldte fattigdomsydelser som starthjælp og lofter over kontanthjælpen bliver afskaffet, så vi ikke længere har borgere, som er tvunget ud i fattigdom.”

Men starthjælp og kontanthjælp med loft er jo ikke fattigdom. Hvis I vil se fattigdom, så kig der hvor de pågældende udlændinge kommer fra. Det er bla. derfor de alligevel kommer hertil, på trods af de “umenneskelige” og “uretfærdige” forhold vi byder dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 21. sep 11 kl. 12:47

@F&L

“For god ordens skyld skal det understreges, at CePI er en politisk uafhængig organisation, som ikke er tilknyttet noget bestemt parti”
————–
Ja ja, og dog alligevel en del farvet, skal vi sige i den røde nuance!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Kamp, Hedensted | Skrevet: 21. sep 11 kl. 13:12

CePI skriver, “vi kæmper for en mere værdig integrationspolitik”. Jamen, så kom igang, ord gør jo ingen forskel. Uanset regeringsfarven er der jo intet der forhindrer jer (og ligesindede) i at skabe jobs, tage bolig i “gettoerne”, tage hånd om de unge indvandrere, der drysser rundt og bestjæler og -røver, fortælle de unge mænd/drenge, at danske piger ikke er ludere, heller ikke selv om man kan se et stykke af deres maveskind, fortælle om begrebet “taknemlighed”, når man kommer et fremmed sted og ber´om og får, mad klæder, husly og uddannelse, men svaret er, at ingen af jer gider løfte en hånd, med mindre der er en offentlig pengekasse i nærheden eller et TV-camera. Det er kun ordskvalder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 21. sep 11 kl. 13:14

@ Bent Larsen, 9541 | Skrevet: 21. sep 11 kl. 10:07

Vel talt.

Og havde politikerne gennem de seneste 35-40 år opført sig fornuftigt - så var der slet ingen grund til at ha’ integrationskonsulenter.

For så var der ikke nogen med behov for integration, men mindre plads til den enkelte i Muslimien.

Man kan ikke tvinge mennesker, som ikke vil integreres til at blive det.

Og man kan ikke tvinge mennesker som mig, som er lodret imod disse uvelkomne fremmede, til at deltage i projektet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 13:16

Langt de fleste kan indse, at den danske velfærdsstat ville blive overbelastet, hvis grænserne var helt åbne for indvandring: “Danmark hverken kan eller vil være socialkontor for hele verden.”
Følgelig accepteres det som klog politik at afgrænse velfærdsstaten.
Når man afviser dem, der ikke hører til, er det helt upersonligt.

Betragter man skæbnen for et enkelt af de individer, der bliver afvist af velfærdsstaten, vil mange uvilkårligt føle med individet.
Seerne får en personlig relation til det sultne barn på den afrikanske savanne, når billedet vises i TV.
De tilkobler empatien, som er menneskets evne til at sætte sig i andres sted.

Men vi kan ikke på samme tid forholde os personligt og upersonligt til andre mennesker.
De to relationer kalder også på helt forskellige reaktioner – så man må vælge.

Ingen større grupper kan med rette generaliseres til et multiplum af fælles karakteristika, da individerne derved reduceres i absurd grad.
Generel tillid og sympati overfor medlemmer af grupper er lige så ubegrundet som generel mistillid og afsky.

Den moderne vestlige kultur, der er stærkt præget af menneskerettighederne, påbyder egentlig altid en personlig relation - mennesker skal behandles som individer – det er deres ret.

Men som vælgere i et demokrati skal vi tage stilling til love og regler, der skal være generelle.
Også når de foreskriver behandlingen af grupper.

Ligegyldigt hvad man gør, er der nogen, der råber og skriger som små børn.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 14:26

Danmark er jo et lille land, og hvis det overbefolkes med stridbare og kulturfremmede grupper, vil det ende rivende galt for danskerne. Det burde være indlysende for alle med en IQ over 50.

De som er så superanstændige og humane overfor indvandrere fra 80 forskellige lande, er totalt uanstændige og in-humane overfor deres egne landsmænd og landskvinder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 21. sep 11 kl. 14:28

Historiske erfaringer fra snesevis af lande viser jo at masseindvandring altid ender i vold og undertrykkelse samt i frygtelige og blodige konflikter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 21. sep 11 kl. 14:33

Endnu engang tak til Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen.

Det er efterhånden en af de få blogge på JP hvor man kan skrive uden at alt bliver slettet.

F.eks. skriver Mishra idag at der er for mange overflødige kommentatorer.
Hvorefter han sletter alle kommentarer til hans blog.
Som ikke er på linie med hans holdninger.

Gad vide hvad der egentlig foregår på JP.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 15:14

@Jens Hansen, Odense

Det indlæg du skrev ovre hos Jens Jonatan Steen fik jeg slettet efter henvendelse til JP.
At du spammer andre blogs med dybt uvedkommende indlæg vil fra nu af indkassere en klage fra undertegnede…hver gang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 21. sep 11 kl. 15:28

Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 15:14

@Jens Hansen, Odense

“Det indlæg du skrev ovre hos Jens Jonatan Steen fik jeg slettet efter henvendelse til JP.
At du spammer andre blogs med dybt uvedkommende indlæg vil fra nu af indkassere en klage fra undertegnede…hver gang.”

Ok.
Undertegnede vil herefter fremsende en klage over dig.
Hvergang du tilsviner eller kommer med injurier overfor andre kommentatorer.
Dette har jeg ellers ikke ville nedværdige med til før.
Det er du ikke værd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 15:45

@Jens Hansen, Odense

Du må såmænd klage over undertegnede herfra og til Dommedag…det er et frit land vi lever i.
Der er blevet slettet en del indlæg fra min hånd her på JP, men jeg fiser ikke over på nærmest blog og klager min nød som en anden tøsedreng.

Jeg kører lige til grænsen og forsvinder indlægget, så må jeg accepterer, at jeg har overskredet den…færdig arbejde.

Mht til påstand om “injurier”…det er ligesom når debattører smider om sig med racismestemplet…med mindre der foreligger en dom, så er de ord betydningsløse og det er som sådan jeg betragter dine udgydelser.

Fortsat god dag.
Michael Sjøberg

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Odense | Skrevet: 21. sep 11 kl. 16:04

Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 15:45

Hvorfor skaber du dig egentlig Michael Sjøberg.
At du skriver klager til JP om andre debatører.
Hvor ynkeligt.

Hvad angår klagerne.
Fortsæt du bare med det.
Hvorfor bringer du det selv på bane?
Er det stort at du har klaget over et af mine indlæg?
Det er der såmænd mange som har gjort.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 21. sep 11 kl. 16:17

Fornuften råder i Holland og Finland: Veto mod pasfrihed til nye EU-lande. jp.dk/udland/europa/article2553416.ece

Ufornuften råder derimod i eksempelvis Danmark: “Danmark støtter som det store flertal af lande bestræbelserne på at finde et kompromis. Derfor kan Danmark godt acceptere en totrins-løsning, hvor grænsekontrollen til Rumænien og Bulgarien fjernes til søs og i luften allerede i oktober.”

Men det bliver der heldigvis ikke noget af. Vi har østeuropæiske kriminelle nok i forvejen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Herdis N Thomsen, Bryrup | Skrevet: 21. sep 11 kl. 18:56

“Men tonen i debatten er selvsagt ikke CePI’s eneste opgave.”

Nej, vel ikke?? Hvor selvudslettende synes I danskerne skal være, for at føje islams tilhængere?

De personer der er så vanskelige at `integrere´, er som oftest korandyrkere, der synes det er i orden at forbyde danske bladtegnere at tegne en vis profet..!

Nogle synes endda det er i orden at dræbe en dygtig og hyggelig ældre satire-tegner - som med evige dødstrusler fra islamister, konstant er nødt til at være under PET´s beskyttelse.

Hvad med at `missionere´ lidt hos disse formørkede sjæle? Fortælle dem lidt om ytringsfrihed, frihedsrettigheder, demokrati og ligeværd. Måske fortælle dem lidt om de kristne værdier?

:At kvinder har samme værdi som mænd - at svinekød ikke er urent… At piger har samme ret til at gå på diskotek som drenge, uden at de skal kaldes for ludere… Nå, det var hvad der lige faldt mig ind her. Tiden er ikke til mere nu.

Der er således nok for jer at tage fat på - tænk selv… Det er hverken “tonen” i debatten eller den almindelige dansker der bærer skylden for den tvivlsomme situation vi er i - men nogle uvidende og ansvarsløse politiker for år tilbage, der lod den kæmpestore indvandring ske.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Olsen, 2200 Kbh N | Skrevet: 21. sep 11 kl. 19:12

“Vi vil i hvert fald holde øje med, om de såkaldte fattigdomsydelser som starthjælp og lofter over kontanthjælpen bliver afskaffet, så vi ikke længere har borgere, som er tvunget ud i fattigdom.”

En indvandrer er pr definition ikke en “borger”.

Med mindre man med “borger” mener: “Enhver person der har tilladelse til at opholde sig i landet, også f.eks. turister.”

En “borger” er en person der har statsborgerskab.

Mht “tvang”. Man er ikke “tvunget” til fattigdom via starthjælp. At få starthjælp gør en RIGERE end man var FØR man fik den. Ergo kan man umuligt blive fattigere af den, og det giver ingen mening af at tale om at den tvinger en til fattigdom.

Latterligt at kalde tilbud for tvang. Typisk newspeak-spin. Men hey, lad os bare kalde ting noget de ikke er, så vi kan fedte vores synspunkter igennem uden at argumentere for dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 21. sep 11 kl. 19:22

Med hvilken begrundelse mener blogejerne at udefra kommende asylanter bør ydes mere end hvad Flygtningekonventionen fordrer?

Og med hvilken begrundelse anser de det for acceptabelt at staten anvender private borgeres tvangsudskrevne midler til sådanne ydelser uden tilsagn fra disse borgere?

Upassende ? Klag over indlæg

 
hans hansen, HK | Skrevet: 21. sep 11 kl. 19:28

Om ikke så lang tid så er der forhåbentligt lave en ordning så indvandrings kvoten fra muhammedanske lande er sat til 0, nul, null, nix, zero. (hvilket også gælder “flygtninge” som eventuelt hjælpes i nærområdet, og under alle omstændigheder på muhammedansk grund).

Kinesere, brasilianere osv har ikke noget behov for hverken den ene eller anden slags konsulenter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Padborg | Skrevet: 21. sep 11 kl. 19:28

@Jens Hansen, Odense

Jeg hyler idet mindste ikke når mine indlæg bliver slettet…hvorimod du spammer resten af JP med dit klynkeri.

Og når du nu, som du påstår, indkasserer så mange klager og får slettet hovedparten af dine skriblerier, så burde du måske tage det til efterretning…selverkendelse du ved.

Når man slår på, at tonen i debatten er perverteret, så virker det en anelse hyklerisk selv at forsætte ud af samme spor…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Laursen, 4540 | Skrevet: 21. sep 11 kl. 21:50

RENT rødt fra de 2!!! Ufatteligt. Tak til Jacob Rasmussen for de mange rigtig gode og ærlige indlæg. NOgle få DANSKERE er der da tilbage endnu.
Udtalelsen fra Stoltenbergs far siger jo alt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Patates Bey, København V | Skrevet: 21. sep 11 kl. 22:39

24 års reglen bør bestå. Derudover er der masser at tage fat på. Held og lykke til regeringen. Synd S og SF er så meget sovset ind i hele svineriet, at det ikke giver mening at ændre et komma, med troværdigheden i behold.
EL og Radikales valgsejr taler for sig selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Hørning | Skrevet: 21. sep 11 kl. 23:35

@Thomas og Jeppe

Citat:
“Diskussioner om, hvordan vi sikrer en bedre integration for de danskere med udenlandske rødder.”
Svar:
Dem som føler sig “danskere med udenlandske rødder” er der ikke nogen problemer med, og de klare sig rigtigt godt og har gode jobs. Og er vellidt af 99 % af den oprindelige befolkning.

Problemet er at mange af vores tilflyttere ikke føler sig som “danskere med udenlandske rødder”. Men mere som en Tyrker eller Araber og muslim bosat i Europa. Denne gruppe kan ikke nås !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Iversen, Hørning | Skrevet: 21. sep 11 kl. 23:38

@C. Halvorsen, Assens
Citat:
“Uanset hvad de to blogholdere skriver, indkasserer de de samme helt forudsigelige rygmarvsreaktioner.”

Svar:
Det er lidt sjov, Carsten du virker til at have et rimeligt højt IQ, men du plapre også bare “helt forudsigelige rygmarvsreaktioner” af.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Patates Bey, København V | Skrevet: 21. sep 11 kl. 23:44

Ole I@

Jeg er enig. Spørgsmålet er bare hvor stor den gruppe er. Mit gæt er helt sikkert meget lavere end dit

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 22. sep 11 kl. 10:51

Velkommen til nye læsere. Vi gør opmærksom på at anonyme indlæg slettes. Angiv derfor både for- og efternavn. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html. Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 22. sep 11 kl. 13:02

Helt enig med blogholderne, integration er andet end regler. Det handler 100% om holdinger og vilje til at integrere sig i det land man, helt frivilligt og formodentlig efter moden overvejelse blandt verdens 200 lande, har valgt at slå sig ned i. Råber man l….land o.s.v. efter det, så har man valgt forkert, og bør, i egen og landets oprindelige befolknings interesse, finde et land, der er mere i overensstemmelse med ens holdninger. Hvorfor dog blive boende et sted man afskyr?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Kamp, Hedensted | Skrevet: 22. sep 11 kl. 16:06

Lad os få en diskussion om, hvorfor i kalder jer CePI-ntegration, IKKE CePA-ssimilation. Sidst een nævnte “assimilation”, blev han kaldt alle de grimme gloser, som CePI og ligesindede er så dygtige til at bruge. Det er vel reelt at mene, at Danmark ikke skal modtage en hvilken som helst taber i en hvilken som helst konflikt et hvilket som helst sted, - og det er vel også reelt, at mene, at man skal assimileres. Det er vel også aktuelt, at gøre opmærksom på een af de vigtigste leveregler i vores kristne kulturarv: “et eksempel er bedre end 1000 formaninger, - og at tro på, at såfremt den ikke var blevet vendt på hovedet, havde vi ingen problemer haft overhovedet. - Altså alt for mange formaninger, men ingen handlinger. Tænk jer hvordan her havde set ud, hvis dem der protesterer mod DF´s stramninger havde gjort andet end snakke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John E. Piper, Hillerød | Skrevet: 22. sep 11 kl. 17:02

Er der en voksen tilstede.
Det er for meget at danskere overløber i den grad.
Så flyt dog til deres hjemland, men lad os blive fri til at udvikle vort samfund. Dvs. Kolonihavehuset, kommunikationssystemer, infrastruktur, uddannelse, sundhed og ikke mindst Grundloven. Det var bare det jeg ville. Tak

John. En kristen dansker

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 22. sep 11 kl. 20:07

Men tonen i debatten er selvsagt ikke CePI’s eneste opgave.

Nej, gud fri mig vel. I har meget mere på tapetet.

Såsom at spekulere og ikke mindst politisere over, hvorfor farvede børn tager hvide dukker i stedet for sorte dukker.

Eller sætter panel-debatter op om emner såsom integration, sigøjnere på Roskilde, hvor langt hovedparten af deltagerne er nogle, der mener nøjagtigt det samme som Jer.

Eller render rundt i København for at tjekke, om muslimske drenge kan komme ind på de københavnske diskoteker. (Har I forresten nogensinde taget imod tilbuddet om at være dørvagt for en nat på et af disse diskoteker? Eller er I bange for, at den oplevelse kunne spolere verdensbilledet?)

Så der er nok at tage fat på.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 22. sep 11 kl. 21:17

De 2 højtlønnede herrer fra Cepi ønsker en ny regering velkommen!
- Ja, det tro da f….
- Nye tusinder over grænserne giver ovennævnte 2 herrer endnu flere “klienter” i butikken -
endnu mere indtjening .. o.s.v.
ja ,karusellen kører lystigt !

- Desværre på de danske skatteyderes regning !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 23. sep 11 kl. 13:13

hvis man vil møde en rigtig racist, så skal man da bare besøge en ghetto.

der tåles kun islamister.

grønlændere, romaer, jøder, danskere og alle andre der ikke tilbeder islam, kriminalitet og socialt bedrag er uønskede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K Nielsen, 8700 | Skrevet: 24. sep 11 kl. 13:49

Finn rasmussen ,tånning/skanderborg,

Desværre har du ret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders Hansen, Give | Skrevet: 24. sep 11 kl. 19:42

citat:Så blev det skiftedag i regeringskontorerne, og CePI ønsker en ny regering velkommen citat slut

Ny regering den 21. september, altså, der er noget jeg ikke fatter. Mig bekendt er der ingen ny regering dannet endnu, jeg kan i hver fald ikke finde oplysningerne

Upassende ? Klag over indlæg

 
Skriv en kommentar [Regler]
Fornavn*
Efternavn*
Adresse*
By*
e-mail*
Telefon**

*
For at sikre kommentarerne imod spam, beder vi dig venligst skrive ordet du ser i billedet til højre.

Anti-Spam Image



* Skal udfyldes.
** Valgfrit.
Kun fornavn, efternavn og bynavn vises på sitet.
Kommentarer uden korrekt navn fjernes.
Når du kommenterer, accepterer du JP Mediers vilkår

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/