Profil

Thomas V. Lytken Larsen og Jeppe Fogtmann blogger om et nyt syn på integrationsdebatten. De trækker på deres erfaringer fra Center for Positiv Integrations rådgivningscenter på Nørrebro i København. Målet er en oplyst og løsningsorienteret debat, hvor fokus er på det konstruktive.

Baggrund:
Thomas (cand.jur.) og Jeppe (cand.scient.pol.) og er hhv. formand og bestyrelsesmedlem i Center for Positiv Integration (CePI). CePI er en tænketank med et rådgivningscenter på Nørrebro.

Andet:


Sted:
Nørrebro

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Positiv integration (arkiv)

Skrevet af Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen

Integrationen går godt i Danmark!

Dato: d. 02.10.11, 13:26
Af: Jeppe Fogtmann og Thomas V. Lytken Larsen
Emner: , , , , ,

Positiv Integration bloggen her på JP har nu kørt siden marts 2010, og det er tid til at stoppe op og evaluere.

Vores mål med bloggen var at skabe en lidt anderledes debat om mange af samtidens problematikker og debatter i forhold til flygtninge, indvandrere, diskrimination og integration.

Udgangspunktet har været, og er det fortsat, at det ikke står så skidt til endda. Dermed ikke sagt, at der ikke er stadig er problemer at gribe fat i. Det er der så sandelig. Men det må og bør ikke skygge for, at flertallet af indvandrere og deres efterkommer klarer sig ganske fint her i landet og på alle måder er at betragte som ligeså danske som alle andre “gammeldanskere”, hvad enten disse nedstammer fra tyskere, polakker, huguenotter, svenskere, nordmænd eller tatere.

Formålet med bloggen var at sætte en debat i gang også blandt en masse læsere, der ikke nødvendigvis er enige. Det mener vi selv er lykkedes. Og selvom der undertiden har været en lidt hård tone, der har fået JP-redaktionen til at censurere visse indlæg, har der også været gode debatter imellem. Vi har selv forsøgt at deltage i debatten så ofte som muligt og håber, vi har været til at få i tale, hvis blot man henvendte sig på saglig vis.

CePI er imidlertid andet og mere end bloggen her på siden, og vi har derfor besluttet at tage en pause fra JP’s blogosfære. Vi vil derfor ikke fremover poste nye indlæg.

Det betyder imidlertid ikke, at CePI’s arbejde hører op. Tværtimod. Både rådgivningscenteret og vores debatvirksomhed kører videre på CePI bloggen og i aviser.

Indvandring er de seneste årtier blevet omgæret af politiske myter og fjendebilleder. Sandheden rundt omkring i landet er noget mere nuanceret. De nye danskere vælter ind på uddannelserne og bidrager i stor grad til samfundet økonomisk, socialt og kulturelt. Det er der også brug for. Deres arbejdskraft og deltagelse i samfundet er et grundlæggende vilkår for fremtidens velfærdsstat. Samtidig er det samfundets - og dermed vores alles - ansvar at behandle alle borgere med respekt, lighed for loven og uden diskrimination. Eksempler på at integrationen går godt findes her.

Debatten om, hvordan det gøres bedst, vil vi i CePI fremover føre på andre græsgange. Vi håber selvfølgelig, at nogle af vores læsere stadig vil følge os på vores hjemmeside, i medierne eller på facebook.

Indtil da. Tak til JP, tak for debatten og på gensyn.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
T Hansen, Aarhus | Skrevet: 2. okt 11 kl. 13:45

Integrationen skal sgu også gå godt - for nu skal vi til, at importere endnu flere utilpassede “flygtninge” p.g.a. Radikales vanvid med, at verden skal reddes - I DANMARK. Hvis det går så galt som man frygter er det sgu da godt vi danskere kan flytte til udlandet !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Hansen, Ishøj | Skrevet: 2. okt 11 kl. 13:51

Vi danskere ser gerne indvandring af kvalificerede mennesker som kan bidrage til vores samfunds fremtid. Alle andre kan blive hjemme. Den mener Vestager så ikke - hun skulle flytte til Ishøj, Gjellerupparken, Voldsmose - eller gerne til Pakistan !!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 2. okt 11 kl. 14:11

“Integrationen går godt i Danmark” skriver blg-forfatterne. Hvordan i alverden kan de skrive det, når ikke-vestlige indvandrere har en erhvervsfrekvens på mindre end 50 procent?? Når ikke-vestlige indvandrere er massivt overrepræsenteret i kriminalstastikkerne?? Når Sharia-lovgiving vinder frem i ghettoerne over hele landet??

Og nu vil den nye socialistiske regering gudhjælpemig til at åbne en ladeport for denne type indvandring igen. Men på den baggrund er der jo ikke noget at sige til, at de to CePI ikke længere gider blogge på JP.dk. Med den nye socialistiske regering har de jo vundet slaget om de fuldstændigt åbne grænser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 14:20

Må jeg minde T. Hansen og Peter Hansen om den konservative Benedikte Kiærs udtalelse i Debatten i torsdags om, at Danmark ALDRIG har taget imod så mange indvandrere, som man har gjort de sidste 10 år.

Og det var hun åbenlyst stolt af. Hun glemte bare at fortælle, at det nok er de færreste af de mange indvandrere, der reelt bidrager til det danske samfund.

Det store spørgsmål, som borgerlige vælgere ikke har turdet at stille deres politikere, er, hvad der sker med alle disse indvandrere, der kommer hertil som studerende og arbejdssøgende, når de slutter deres studier eller bliver arbejdsløse. Bliver de bedt om at rejse ud af landet igen, eller bliver de og deres eventuelle sammenførte familie forsørget af de offentlige kasser?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Romdal, Søborg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 14:23

Integrationen kommer nu til at gå endnu bedre! For nu får vi endelig vedtaget en ordentlig ghettopakke mv.

Så kan vi endelig få taget hånd om de problemer som VKO har brugt i deres propaganda, men aldrig har ønsket at gøre noget ved, fordi “brændende biler = stemmer til DF”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 2. okt 11 kl. 14:42

@Tom Romdal

“For nu får vi endelig vedtaget en ordentlig ghettopakke mv.”

Som indebærer offentligt fiansieret moskeer i disse områder, samt en accept af sharia-domstole i disse ghettoer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 2. okt 11 kl. 15:13

At Magrethe Vestager kommer til at koste landet milliarder er der ingen tvivl om , når hun får tilført landet flere fårehyrder fra Parkistan og Tyrkiet .
Mange uintergrebare indvandere og deres familier der intet kan og intet har lært og ikke er intereseret i andet end den Danske statskasse og bistandsloven .
Men med den pladderpædagoiske indstilling vil landet hurtigere gå fallit og det kan vi takke Helle Thorning for , da hun har givet Margrete Veastager vetoret med indvandringen.
Gud bevare Danmark - for det kan den nye regering ikke klare .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 2. okt 11 kl. 15:34

At integrationen går den rigtige vej, fik vi et tydeligt bevis på ved valget, hvor vort mest indvandrerfjendske parti gik tilbage med 3 mandater.

Vi kan konstatere, at det ikke er indvandrere, der er problemet, men en utilpasset gruppe danskere, der heldigvis er i tilbagegang.

Udviklingen er vendt i en positiv retning og alt tyder på, at integrationen under den nye regering vil kunne fortsætte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Pedersen, Szczecin | Skrevet: 2. okt 11 kl. 15:39

Øv, jeg nød ellers at kommentere de herrers bedrevidende, selvfede blogs, samt ikke mindst de til lejligheden frit opfundne eksempler på dansk (små)racisme. I var i den grad parat til at ofre og stigmatisere enhver almindelig dansker, i jagten på at pleje egen glorie.

Jeg har kun ét lille fromt ønske. Gid jeres næste projekt på ingen måde bliver støttet af mine skattekroner. Ellers, fred med jer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 16:19

Den første arbejdsopgave i det nye folketing, må være kravet om, at alle folketingsmedlemmer
omhyggelig nærlæser Karen Jespersen & Ralf Pittelkow rapport : ISLAMS MAGET - Europas ny virkelighed.
Den er særdeles velskrevet og godet skruet sammen, så den må jeg skamrose det er noget af det bedste
jeg længe har læst på området. Demokrati, økonomi, værdinormer, multikulturalismen, ytringsfrihed og sammehørings kraften.

Kort sagt: vi kommer hele vejen rundt.
Rapporten udmærker sig ved sin antropologiske og sociologiske perspektivring, som kun meget sjælende
er til debat i Danmark og andre europæiske lande.

Denne Rapport bør læses af alle, der interessere sig for samfundsdebatten i Danmark og det øvrige Europa.

Karen Jespersen og Ralf Pittelkow:

Islams magt - Europas nye virkelighed

288 sider, 250 kr.

Jyllands-Postens Forlag

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 16:25

Hvis Theis Tangsberg skulle være i tvivl om, hvad § 266 indeholder, kommer ordlyden her:

“§ 266: Den, som på en måde, der er egnet til hos nogen at fremkalde alvorlig frygt for eget eller andres liv, helbred eller velfærd, truer med at foretage en strafbar handling, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lars Busk, København | Skrevet: 2. okt 11 kl. 16:39

C. Halvorsen

“Du har lige overtrådt straffelovens § 266.”

Tak. Du er lige den, som jeg ville spørge til råds i straffelovsanliggender.

Vil du også ustrække dit responsum til diverse demonstranter af mellemøstlig proveniens, som jævnligt forsamles og kræver død over denne og hin, som har fornærmet Gud ved hvem, eller vil du snarere betragte det som en del af det kulturberigende islæt, som man kan forvente af folk fra de kanter?

Næste år i Ramallah!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens sørensen, silkeborg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 16:44

Nu har VKO haft 10 år til at gøre op med slendrian omkring de mellemøstlige indvandrere, som er så kriminelle at de fleste af de lande vi sammenligner os med, uden videre sikkert ville verfe dem tilbage hvor de har deres rødder, Mellemøsten.
Hvis nogen nu, med det radikale venstre ved rorpinden, forventer værre tider forude, er det velbegrundet.
De radikale er om nogen skyld i, at mange danskere dagligt lever i utryghed og frygt for de bander, som dagligt terroriserer og laver hærværk rundt omkring.
Man kan frygte for, at når 10 år ikke har været nok til i det mindste at få politiet til at passe deres arbejde og arrestere de værste af bandemedlemmerne eller få smidt dem ud af landet, - kan vi så nogensinde håbe på, at der engang i fremtiden sker forbedringer i almindelige folks retsbevidsthed?

Upassende ? Klag over indlæg

 
C. Halvorsen, Assens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 17:16

@ Lars Busk

Ja, tænk at en rigtig dansker kan synke lige så dybt som muslimske fundamentalister. Tiderne er af lave.

Glæder mig til at mødes med dig i Ramallah. Jeg har et par venner dernede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. okt 11 kl. 17:32

Flertallet af muslimer er uønskede her i landet. Integrerede eller ej.

De har ganske enkelt et forkert livssyn qua deres ideologi.

Danskere bliver de aldrig, kun statsborgere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Laursen, 4540 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 17:51

TAK fordi I stopper!!! I er jo mere end nogen medvirkende til at Danmark om få år intet har med Danmark at gøre! 70% ønsker ikke at lempe udlændingereglerne som de er nu - men, men,men jeres venner - de røde - vil jo nu gøre det straks!!! Jeg glæder mig til at I forsvinder fra en god jysk avis! (Der hvor der stadig er klart blåt flertal)

Upassende ? Klag over indlæg

 
lars busk, kbhvn | Skrevet: 2. okt 11 kl. 18:06

C. Halvorsen

Jeg giver dig helt ret i dine betragtninger.

Det er sgu uhørt, at han udtaler sig som muslimske fundametalister.

Man kan kun håbe,at han ikke også handler som dem.
Det ville være det rene svineri!

Upassende ? Klag over indlæg

 
John E. Piper, Hillerød | Skrevet: 2. okt 11 kl. 18:21

Nå, nu skal vi ikke have integrationsministerium mere. Betyder det, at de røde kristne får frit spil til at øge importen af muhamedanere til det iøvrigt kristne Danmark. Som Nato angreb det kristne Serbien mod de indstrømmene albanske muhamedanere til Kosovo der fra 10 % endte med i nærheden af 90 %.
Hvorfor er de kristne så infame mod sig selv og os??
Indsatsen fra muhamedanerne i Danmark er til at overse i lyset af kriminal-, indlærings-, kontanthjælpsstatestikker, har jeg læst mig til fra bl.a Danmarks statestik.
Jeg har meget sympatiske holdninger til overs for Fjernøstens borgere og den hvide race i Europa og de amerikanske kontinenter. Herfra er aldrig opstået integrationsproblemer.

O, I samfundsudviklere fald om.

hilsen

John E. Piper

Upassende ? Klag over indlæg

 
leif poulsen, 4200 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:02

De danskerer der af den ene eller anden grund ikke har mulighed for at flytte ud af de hårdtbelastede ghettoer går en mørk og dyster fremtid imøde. Der bliver iggen hjælp at hente fra den kommende regering.
For Thorning, Vestager og Søvndal gælder først og fremmest om ansselsen i den muslimske verden. De er kopmplet ligeglade med den gruppe danskere der dagligt må leve med de problemer som disse 3 partier og enhedslisten har skabt. Gå selv ind på tv2 øst og googgle ( Nordbyen Slagelse ) i rubrikken søgeord. Velkommen til virkelighedens verden

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Goltermann, Praha 3 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:08

Jeg forstår godt baggrunden for jeres farvel boys, Helle, Villy og Margrethe er enige om hvem der skal have hvilke ministerbiler og det er allerede sevet til offentligheden at een af de eneste ting de er enige om er at slå dørene op på vid gab, så det igen kommer til at vælte ind med uintegrerbare personer……. og det er jo dér I kommer ind i billedet ikke sandt? I forventer simpelthen der blvier forrygende travlt i Jeres skatteyderbetalte integrationsbiks.

Og alle kultur- og religionsuenigheder til er der dog i sidste ende kun een sandhed….. Penge er Gud!!!!!!

I må ha´det drenge….. gå nu ikke ned med stress

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, København | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:41

@ Kim Goltermann 19:08

Du har ret: Follow the Money, og det er nok, hvad Cepi får travlt med i den kommende tid.

Det sjove ved at følge dagens politiske udvikling er, at der bliver tale om en ren gavebod.

Det eneste, vi ikke har hørt om, er, hvorledes den nye regering vil finansiere alle disse milde gaver til såvel danskere som tilvandrere fra den 3. verden.

Men det opdager vi vel, når de nye forskudsopgørelser bliver sendt ud…..

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:47

Integrationen går godt i Danmark!

Integrationen af hvem?

Er indvandring noget det danske folk har bedt om?

Har indvandring noget med bekvemmeligshedsflygtninge at gøre?

Er indvandring en kulturel berigelse?

Er indvandring en økonomisk beriggelse?

Er indvandring en sutteklud for dem der trak frikort ved sessionen?

Er indvandring en sutteklud for mennesker der ikke havde det der skulle til for at få et velbetalt job i erhvervslivet og derfor valgte denne proffesion?

Til slut: Danner de 2 blogindehavere par?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, København | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:50

I øvrigt, kære blogejere, har I jo fundet skatten for enden af regnbuen:

Hvis integrationen ikke går godt, er der brug for jer og jeres Cepi.

Hvis integrationen går godt, er det Cepis fortjeneste, efter jeres opfattelse. Og dermed flere kommunale opgaver.

Ren win for jer uanset hvad.
Så man må sige, I har formået at integrere jer rigtig godt ved tag-selv-bordet. Sammen med de talrige muslimske ‘integrationskonsulenter’.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben F1 Jensen, København | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:58

De radikale og røde partier, ønsker et nedlagt, forsvarsløst og udraderet Danmark, og de såkaldt borgerlige og liberale partier er ikke meget bedre.

De radikale ønsker hjemmeværnet nedlagt, og forsvaret skåret ned, via salami-metoder. Og man ønsker via de nedlagte grænser at give plads til endnu flere indrejsende smuglere, tyvebander, hjemmerøvere og voldtægtsforbrydere osv. Og bare danskerne har en skrællekniv eller peber-spray i handske-rummet, kan de blive straffet.

Når så det danske folk, hjernevasket som det er, er sunket ned i passivitet og afmagt, skal det stå model til så megen indvandring, så mange løntrykkere, så megen indkørende kriminalitet og så mange forringelser, afgifter, lukninger og nedskæringer, at fremtidens samfund bliver et levende mareridt for millioner af danskere.

Et Danmark hvor danskerne er uden fremtid. Det er i korthed hvad margrethe vestagers, marianne jelveds og zenia stampes fine “visioner” går ud på.

De røde og radikale feminister bliver nok Danmarks undergang.

Og hvad enten “integrationen” går godt eller dårligt, så koster den milliarder og atter milliarder pr. år.

Det officielle tal er noget med 14-16 milliarder. Det reélle tal er nærmere omkring eller over 100 milliarder kr. om året.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:13

Thomas V. Lytken Larsen og Jeppe Fogtmann

Nu inden i smutter ..i fik aldrig fortalt hvormeget i modtager årligt i tilskud fra stat og kommune?

Altså, hvormeget betaler sagesløse danske skatteydere for at i kan “fell good” ?

Det ville klæde jer at fortælle det efter at i nu har revset os sagesløse danske skatteydere så længe.

..men jeg er nok naiv..i har sikkert fået øje på en ny regnbue med en guldskat under ..skatteyderbetalt forståes.

PS. Det er mennesker som jer der gør mig led ved at være dansker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:28

Ha-ha-ha, nu får danskerne endnu mere af alt det multikultivanvid, antidarwinisme og humanisme, som flertallet af dem gennem de sidste 40 år igen og igen har stemt for.

Udviklingen kan kun glæde de af os, som hurtigst muligt ønsker danskerne stillet til regnskab for deres ufattelige dårskab.

Danskerne vil simpelthen bare ikke høre, så de skal føle, og tro mig, det kommer de til.

Det bedste af det hele er, at denne gang kommer der ingen udefra og redder danskerne - der er kun én vej: NEDAD!

Man frydes!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:31

@Preben 1F Jensen

Hvornår lærer du at se det positive i udviklingen?

Drop ambitionerne om at redde Danmark og dets dåreagtige flertal. Koncentrér dig i stedet for om at redde dig selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:33

P.S Se også:

Fra fatwa til jihad. Kenan Malik 2009.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:40

@Fogtman & Lytken-Larsen

Lov mig nu, at I fremover vil øge bestræbelserne for at tvinge privatskolerne til at have en elevmasse, der afspejler Danmark som det nu ser ud. Privatskolerne skal bare ikke kunne slippe for elever fra samfundets bund!

I bør nu intensivere arbejdet med at tvangsfodre danskerne med multikulti. Således gøres det:

http://www.youtube.com/watch?v=r-f3krkSpZg

Ingen, absolut ingen, danskere skal kunne købe sig fri for konsekvenserne af indvandringen af muslimer og afrikanere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:45

kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:47

“Er indvandring noget det danske folk har bedt om?”

- ja! Omtrent 85% af danskerne ønsker mere indvandring. Således har det været siden indvandringen for alvor startede, for ca. 40 år siden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
S. Madsen, 3630 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:51

Johannes Wachtmann, Hundested: Jeg er enig med dig i, at der med den nye regering kun er een vej, og det er nedad - men frydes gør jeg nu ikke, jeg vil følge dit råd til punkt og prikke, om kun at redde mig selv, og det vil jeg gøre med hud og hår, de andre kan rende mig i r—-. Fra nu af gælder det kun mig selv, mig selv og mig selv, for jeg vil ikke kvæles i pladderidioti. Ja fra nu af, må vi hver i sær kæmpe helt alene både mod verdens højeste skattetryk og for egen overlevelse, Danmarks “ypperlighed” ønsker jo kun vores udslettelse, håber ikke de for held med det, men det er jo kun et håb og ikke noget man har mulighed for at modarbejde med det nye kommunistiske regime, som har overtaget Danmark. Gud bevare Danmark!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:53

jens sørensen, silkeborg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 16:44

“De radikale er om nogen skyld i, at mange danskere dagligt lever i utryghed og frygt for de bander, som dagligt terroriserer og laver hærværk rundt omkring.”

- ansvaret ligger altså hos hele 85% af den danske befolkning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:57

@S. Madsen, 3630 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:51

“Jeg er enig med dig i, at der med den nye regering kun er een vej, og det er nedad”

- jeg har vist ikke forklaret mig tydeligt nok. Hør her: Danmark går ned, og det UANSET om landet styres af en S-ledet eller V-ledet regering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:06

@Fogtman & Lytken-Larsen

I bør fremover også øge anstrengelserne for at få de muslimske og afrikanske indvandrere spredt mere jævnt i den danske boligmasse. Det er af stor betydelse, at alle danskere kulturberiges, og de skal ikke kunne slippe ved at flytte bort fra de allerede kulturberigede områder.

Målet kan opnås ved bl.a.,

1) at lade kommunerne bestemme endnu mere over den privatejede boligmasse, altså ved at indkvotere indvandrerne i boligkøerne.

2) at kommunerne opkøber boliger i de velbjærgedes reservater, og for en ringe månedlig hyre overlader dem til indvandrerne.

3) at kommunerne bygger almennyttige boliger over alt i de velbjærgedes kommuner.

Helt ærligt, ville det ikke være utroligt frydefuldt at give Søllerød-, Skodsborg-, Gentofte- og Rungstedborgerne en rigtig omgang multikulti?

Upassende ? Klag over indlæg

 
S. Madsen, 3630 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:17

Johannes Wachtman, Hundested: Jo, du har forklaret dig, men jeg tror, at det går hurtigere med en S-ledet regering, stærkt støttet af det røde EU, som efterhånden fuldstændig har overtaget al magt over Danmark/Europa. Bortset fra det har du fuldstændig ret - det er ligegyldigt om vi har en S-ledet eller V-ledet regering - det går kun een vej, og det er nedad, for vi har ingen valgmuligheder mere - desværre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:18

@Johannes Wachtman

Ja på sin vis har du ret. Undersøgelser tyder på at danskerne overvejende ikke ønsker at øge indvandringen.

På den anden side, bliver de ved med at stemme på indvandringsglade partier. Hvilket svarer til det meste af folketinget.

Hvis DF sad på 25% af mandaterne, og de kunne indgå i regering, er det muligt at der for alvor ville kunne ske noget. I stedet sidder de med det halve, og kommer i hvert fald i de nærmeste år ikke til at kunne udøve indflydelse.

Det kommer til at blive skidt for Danamrk på kort sigt, men måske skal det gå rigtig gal før at alle de hellige humanister begynder at vågne op.

Selv om jeg godt kan have mine tvivl….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:23

@Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 2. okt 11 kl. 14:42

@Tom Romdal

Tom Romdal: “For nu får vi endelig vedtaget en ordentlig ghettopakke mv”

Jens Hansen: “Som indebærer offentligt fiansierede moskeer samt en accept af sharia-domstole i disse ghettoer”

Wachtman: det må vi da virkelig håbe, og ikke bare i ghettoerne, men over alt i lille Danmark.

Jeg glæder mig faktisk til den dag, hvor også almindelige, hvide danskere kommer under sharia, og hvor de hver morgen kl. 5 vækkes af muezzinernes hylen!

Danskerne skal have HELE pakken!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andrè Kjær, Årslev | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:25

Tiden er vist inde til at T. Hansen, undertegnede og samtlige ligesindede rejser ud ad landet.

Lad os købe en ø!

Selv har jeg ikke den store erfaring med at købe øèr

MEN nu er ideèn bragt.

Jeg er med.

Mvh.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:30

@Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:18

“Undersøgelser tyder på at danskerne overvejende ikke ønsker at øge indvandringen. På den anden side bliver de ved med at stemme på indvandringsglade partier.”

- helt korrekt, og derfor skal danskerne også have hvad de fortjener! Det er naturligvis synd for den minoritet, som ønsker tvangsrepatriering etc. etc., men hvor der handles, der spildes. C´est la vie.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:32

@S. Madsen, 3630 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:17

“Jo, du har forklaret dig, men jeg tror, at det går hurtigere med en S-ledet regering”

- ja, nok en smule hurtigere, men det har jeg overhovedet intet problem med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:35

@Johannes Wachtman, Hundested

“Jeg glæder mig faktisk til den dag, hvor også almindelige, hvide danskere kommer under sharia, og hvor de hver morgen kl. 5 vækkes af muezzinernes hylen”

Selv når den dag kommer vil de fleste af disse dhimmificerede Danskere stadig være mere bekymrede for, om de nu også får nok penge fra den store moder velfærdsstat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:36

@Andrè Kjær, Årslev | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:25

“Tiden er vist inde til at T. Hansen, undertegnede og samtlige ligesindede rejser ud ad landet. Lad os købe en ø! Selv har jeg ikke den store erfaring med at købe øer. Men nu er idéen bragt på banen. Jeg er med.”

- det er ikke nødvendigt at købe en ø. Der er stadig en hel del lande, som ikke har annammet drømmen om det multietniske paradis.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:45

Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:35

“Selv når den dag kommer vil de fleste af disse dhimmificerede danskere stadig være mere bekymrede for, om de nu også får nok penge fra den store moder velfærdsstat.”

- til den tid vil der slet ikke eksistere en velfærdsstat.

Danskerne en masse lever i en ubegribelig illusion om, at de stegte duer vil fortsætte med at flyve ind i munden på dem, uanset hvor inkompetente, uuddannede, uproduktive og dovne de er.

Kombinationen af danskernes dårskab og Asiens fremvækst vil trække tæppet væk under danskerne. Det kan gå ganske hurtigt. Danskerne har en comeuppance coming!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esther Dalgaard, Hvidovre | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:51

Godt skrevet, jeg er enig med jer.
Det er godt hvis der kommer lidt ro om emnet så vi slipper for alle “dommedagsprofeterne”, dem er vi efterhånden mange af der er trætte af at høre på.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:54

Farvel D´overherrer. Hvil i fred i jeres indbildte drømmeverden. Og tag nu ikke imod de mange tilbud om nattevagter uden for diskotekerne, at bære kalot i Blågårdsgade, at bosætte jer i Mjølnerparken eller andre mærkværdigheder, opfundet af ignorante danskere. I er det ægte, intellektuelle herrefolk!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 22:01

@Esther Dalgaard, Hvidovre | Skrevet: 2. okt 11 kl. 21:51

“Det er godt hvis der kommer lidt ro om emnet så vi slipper for alle dommedagsprofeterne”

- kære, det skal du nok ikke regne med….

Upassende ? Klag over indlæg

 
K. Holm, Esbjerg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 22:13

@Johannes Wachtman, Hundested

Alle os, der jævnligt debatterer på JP ved godt, hvor du hører hjemme på det politiske firmament, og hvis du tager det med ned til Israel er der sikkert mange, der vil hylde dig.

God rejse sydpå!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 2. okt 11 kl. 22:23

Jamen dog. Den gode Hr. Erik Rasmussen,Esbjerg

Se det var da smæk for èn skiling!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 22:44

Johannes Wachtman, Hundested | Skrevet: 2. okt 11 kl. 20:45

kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 2. okt 11 kl. 19:47

“Er indvandring noget det danske folk har bedt om?”

- ja! Omtrent 85% af danskerne ønsker mere indvandring. Således har det været siden indvandringen for alvor startede, for ca. 40 år siden.
——-

mulig jeg er blevet lidt distræt men mener ikke jeg har været til folkeafstemning om det!

..og det er vel ikke sådan at du baserer din udtalelse på Rambøll?

Upassende ? Klag over indlæg

 
K. Holm, Esbjerg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 23:30

@Erik Rasmussen, Esbjerg | Skrevet: 2. okt 11 kl. 22:52

Jeg kan forstå, at du taler ud fra erfaring.

Kan du også sove godt :-)
og velkommen til at være med til at redde Danmark fra den rene ruin (vi skal vel holde sammen, når vi kommer fra den samme udkant).

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben F1 Jensen, København | Skrevet: 2. okt 11 kl. 23:31

Mærkeligt, når man vil sende et svar til Wachtman, forsvinder det som regel i den tomme luft…..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben F1 Jensen, København | Skrevet: 3. okt 11 kl. 00:03

Som regel opstår fejlen når man prøver at besvare et indlæg højere oppe. Meget mærkeligt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren jensen, herning | Skrevet: 3. okt 11 kl. 08:46

Må jeg minde om at der lige er startet et tyrkisk gymnaisum op (kun for tyrkere ingen andre nationaliteter). Ansøgningerne er væltet ind så man netop er fri for at komme ud blandt danskere og vores kultur - er det positiv integration….???? Herudover viser alle tal at indvandrere fra ikke vestlige lande årligt koster danskerne mlliarder af kroner i overførselsindkomster, er det positiv integration… De griner i udlandet når de hører om vores velfærdsydelser og forklarer at vi har taget de ringeste af de ringeste ind i landet. Det kan vi så takke de radikale for, og det bliver sikkert endnu værre efter at de er kommet til magten. Faktum er at 90ernes fatale indvandringspolitik vil ride os som en mare både økonomisk og kulturelt i mange mange år… drop jeres ynklelige bortforklaringer med at et par indvandrer piger er kommet i uddannelse og erkend at indvandring i et bredt perspektiv har fejlet.. Sharialovgivninger i flere byer og bande kriminalitet er det positiv integration… er seperate baderum positiv integration, og hvad koster det i kroner og ører…??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 3. okt 11 kl. 09:02

Der skal mere end et par overbetalte CEPI-konsulenter til for at gøre muslimer og islam salonfähigt.

Meget, meget mere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 3. okt 11 kl. 09:24

Integrationen går godt i Danmark, når det gælder indvandrerne. Desværre går det dårligt med at integrere den flok danskere, der har samlet sig i foreningen Dansk Folkeparti.

Vi står her med en uintegrerbar hård kerne, der har vist sig at være uegnede til refleksion. Almindelig argumentation som forstås af de fleste danskere har været nytteløs.

Ufornuften og upåvirkeligheden af faktiske forhold kan sammenlignes med fanatismen hos foreninger som f.eks. Hells Angels, Black Cobra og LA.

Nu hvor indvandrerintegrationen er på skinner, bør den nye regering afsætte ressourcer til håndteringen af integrationen af DF og de andre tabere. Samfundet under VKO har svigtet.

Det er omkostningskrævende men den bør topprioriteres, hvis danskerne skal gøre sig håb om en tryg fremtid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben F1 Jensen, København | Skrevet: 3. okt 11 kl. 09:42

Rigtig meget tyder på at der ikke er ret mange læsere af disse blogs, ligesom meget indikerer at der ikke er tale om tilfældige tekniske fejl (når indlæg “forsvinder” eller s-ordet ikke virker) men bevidst indlagte spærringer, eller komplet ligegladhed med om tingene fungerer.

jp burde indlægge tællere som på andre blogs, og burde få sit system forbedret og bragt i orden, for der er sikkert mange som ikke gider spilde deres tid på at læse eller skrive, når de finder ud af hvor dårligt og bøvlet jps system mange gange virker.

Debattørerne får hundredvis af deres indlæg opslugt af filtre og tekniske fejl, eller vilkårlige, usaglige sletninger.

Fremover vil jeg bruge mindre tid på disse debatter, hvor ytringsfriheden alt for ofte er til grin.

Og som den radikale fremgang viser, er disse debat-spalter nok uden større betydning for samfunds-udviklingen.

Titanic-Danmark fortsætter på samme kurs, og vandet strømmer ind gennem de stadig større huller i skroget.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben F1 Jensen, København | Skrevet: 3. okt 11 kl. 09:46

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris……..

Er du medlem af det radikale parti eller enhedslisten, eller er du ansat i godheds- og indvandringsindustrien?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 3. okt 11 kl. 10:48

@Jørgen Villy Madsen

I den afsluttende debat op til folketingsvalget så jeg ellers den nye statsminister påstå det stik modsatte, nemlig at integrationen er mere eller mindre katastrofal på en lang række områder.

Og man må sige, at fakta er med hende. Ghettoerne vokser i både antal og omfang. Flere og flere indvandrere og efterkommere ønsker altså at bo adskilt fra de etniske danskere. Og det er vel et eller andet sted den væsentligste parameter for, hvor godt integrationen egentlig går.

Upassende ? Klag over indlæg

 
John E. Piper, Hillerød | Skrevet: 3. okt 11 kl. 13:33

Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 3. okt 11 kl. 09:24

Manden er jo bindegal.

søg på Google: nordby slagelse
og
søren jensen, herning | Skrevet: 3. okt 11 kl. 08:46

Må jeg minde om at der lige er startet et tyrkisk gymnaisum op (kun for tyrkere ingen andre nationaliteter). Ansøgningerne er væltet ind så man netop er fri for at komme ud blandt danskere og vores kultur - er det positiv integration….????

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 3. okt 11 kl. 14:32

Kære læsere. Vi gør opmærksom på at anonyme indlæg slettes, angiv derfor både for- og efternavn. Hold en god tone og undgå personangreb. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html. Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Rasmussen, 2000 F | Skrevet: 3. okt 11 kl. 16:34

K Holm, jeg kommer ikke fra nogen udkant. Jeg kommer fra en by, hvor vi dygtigt har klaret at EU kvalte vores hovederhverv og gav det til hollændere, belgiere, spaniere og portugisere.

Herfra hvor jeg står, er København udkant, derovre halvt inde i Sverige. Møgforkælet med statslige jobs, statslige investeringer, sygehuse på hvert andet gadehjørne og et meget bredt statsstøttet kulturudbud. Falder man om med hjertestop i København er man ret sikker på at overleve det, tror du du gør det hvis du er på Fanø? Vi betaler det samme i sundhedsbidrag.

Vi har lidt problemer ovre på Stengårdsvej, ligesom enhver anden dansk by på over 30.000 indbyggere har problemer med sin ghetto. Lad dem bare flytte til Mjølnerparken, så vi kan have vores by i fred.

Men det ændrer intet på at de herrer blogholdere er et par videnskabelige fusentaster af værste skuffe. Totalt uvederhæftige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Villy Madsen, Jægerspris | Skrevet: 3. okt 11 kl. 17:53

Integrationen går godt i Danmark, når det gælder infvandrerne, uden at nogen vil hævde, at arbejdet er gjort færdigt - der mangler meget.
Men det er vigtigt nu også at rette fokus mod de nationalister i danske foreninger og andre steder, der er uintegrerede eller utilpassede.

Hvis vi ikke gør det, risikerer vi, at danske Breivik-typer finder ud af, at for at redde Danmark er de nødt til at slå et stort antal radikale, socialdemokrater, socialister, kommunister eller andre unge ihjel.

Det er jo deres skyld altsammen. Også på dette område har Danmark og Norge - desværre - fælles nationale “værdier”. Der er intet i Breiviks manifest, der ikke kunne have været skrevet af en dansker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 4. okt 11 kl. 06:59

@ Jørgen Villy Madsen

Vi kan sagtens nøjes med at luge ud i politikerne med blyanten på valgdagen.

Det bliver herligt næste valgdag, hvor de røde får et katastrofevalg uden fortilfælde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Hansen, 2960 | Skrevet: 4. okt 11 kl. 19:16

Just the other week, it was revealed that the first Shariah Law court had opened in the Belgium city of Antwerp – a city which has a 10% Muslim population. There are also well over 85 Shariah courts operating in the United Kingdom according to a recent study by an independent UK-based think-tank.

In the first of a special two-part report on the spread of Shariah Law, Clarion Fund’s Senior Fellow Clare M. Lopez, examines the systematic and subversive creeping of Islamic Shariah Law in Europe and the United States.

Islamic Law Conquering the West

by Clare M. Lopez

Western liberal democratic civilization is under assault by the forces of Shariah Islam. The so-called “Arab Spring” that swept across the Middle East in 2011, while encompassing the hopes and dreams of millions who seek freedom from tyranny, unfortunately has been commandeered for the violent phase of the Islamic Awakening that began in the 20th century.
The jihadist drivers of that Islamic movement seek the re-establishment of the caliphate and global imposition of Islamic law. They are determined and sophisticated, deftly deploying information warfare to co-opt and neutralize what little remains of Western defenses. There will be no democratic transformation of the Arab Middle East until and unless the United States (U.S.) and all who treasure the principles of equality, individual liberty, pluralism, and tolerance, confront those who are willing to fight and kill and die for Islam — not just on the kinetic battlefield, but in the far more important War of Ideas. The war we fight is far along at this point: Shariah is advancing not only across North Africa and the Middle East, but throughout the Western world as well. [MORE]

Related Articles

Upassende ? Klag over indlæg

 
E. Hansen, Perth | Skrevet: 6. okt 11 kl. 05:18

Positiv Integration bloggen her på JP har nu kørt siden marts 2010, og det er tid til at stoppe op og evaluere.

Lad os håbe det giver luft til de grå masser og evalueringen bliver for danskere og Danmark og ikke imod som det har været indtil nu. Alle har ret til at skifte mening, også jer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 10. okt 11 kl. 11:40

Kære læsere. Vi gør opmærksom på at anonyme indlæg slettes, angiv derfor både for- og efternavn. Hold en god tone og undgå personangreb. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Skriv en kommentar [Regler]
Fornavn*
Efternavn*
Adresse*
By*
e-mail*
Telefon**

*
For at sikre kommentarerne imod spam, beder vi dig venligst skrive ordet du ser i billedet til højre.

Anti-Spam Image



* Skal udfyldes.
** Valgfrit.
Kun fornavn, efternavn og bynavn vises på sitet.
Kommentarer uden korrekt navn fjernes.
Når du kommenterer, accepterer du JP Mediers vilkår

Annonce:







Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/