Profil

Efter et årti i det amerikanske har Claus Elholm slået sig ned i den finske hovedstad. Herfra blogger han om lidt af hvert: kulturkamp, politik, internationale relationer og hvad der ellers falder ham ind.

Baggrund:
Claus Elholm Andersen er skribent og litterat, bosat i Finland, hvor han er lektor på Helsinki Universitet.

Fra 2000-2011 var han bosat i USA, hvor han bl.a. underviste på University of Minnesota, University of Texas at Austin og UCLA.

Han skriver hyppigt i danske medier, tidligere især om amerikanske forhold, og har ofte kommenteret amerikansk politik på DR2.


Andet:


Sted:
Helsinki

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Set fra en sauna

Skrevet af Claus Elholm

Carsten Jensen og indlevelsesevnen

Dato: d. 17.11.11, 19:10
Af: Claus Elholm
Emner: , , , , ,

Hvad er der galt med venstrefløjen?

Det illustrerer Carsten Jensen (ja, den Carsten Jensen) desværre på ypperste viser i en tale som han holdt på årsdagen for Krystalnatten i sidste uge.

“Der sker noget godt i Danmark,” begynder Carsten Jensen og forklarer hurtigt, at det består i, at asylsøgere ikke længere kommer til at “forgå i lukkede lejre, hvor de som menneskelig stykgods opbevares på ubestemt tid” og at den “diskriminerende starthjælp, der har tvunget tusinder af indvandrere over på den forkerte side af den ydmygende fattigdomsgrænse, bliver afskaffet.”

Som altid, når det drejer sig om Carsten Jensen, er der skruet helt op for retorikken, hvad der normalt ikke generer mig. Men denne gang er det lige før metaforikken kammer over, når han ser disse politiske forandringer som et udtryk for, at det er blevet forår - et tøvende og forsigtigt forår, ganske vist - hvor “en enkelt krokus, et par vintergækket, er spiret frem.”

Det er dog hverken retorikken eller forårsmetaforikken, der for alvor får kæden til at hoppe af for Carsten Jensen. Nej, det gør den i det øjeblik, han forsøger at gætte sig til, hvorfor den nye regeringen vælger at ændre disse ting. Og det skyldes, gætter han på, noget så simpelt som indlevelsesevnen, som ifølge Jensen “blomstrer igen.”

Det kan kun skyldes, at nogen har gjort sig den anstrengelse at forestille sig, hvordan det er at sidde bag asylcentrets hegn i de 1.195 dage, en sagsbehandling gennemsnitligt varer, og ikke kende sin fremtid, et privilegium, selv de værste forbrydere blandt de indsatte i vores fængsler ellers har. Det kan kun skyldes, at nogen har prøvet at forestille sig torturofrets behov for den sikkerhed et pas kan give, fordi et pas betyder, at der er en stat, der beskytter ham.

At en intellektuel af Carsten Jensens kaliber kan få sig selv til at sige, at indlevelsesevnen blomstrer igen, viser, hvorfor venstrefløjen er i store problemer.

For det afslører et menneskesyn, hvor venstrefløjen står for alt det gode og både forstår og kan leve sig ind i andre menneskers liv og problemer, mens højrefløjen og de borgerligere modsat har et afstumpet menneskesyn og ikke kan sætte sig i andres sted.

Det er en tankegang, som må få det til at risle koldt ned af ryggen på de fleste venstreorienterede. For at tage patent på empatien er jo først skridt mod et formynderisk samfund, hvor dem, der besidder indlevelsesevnen, jo også ved, hvad der er bedst for dem, hvis situation de forestiller sig.

Det er endvidere et ‘dem og os’-verdensbillede, der er endnu mere firkantet end det, som Georg W. Bush repræsenterede. Det er et verdensbillede, der reducerer politiske opponenter til umenneskelige størrelser. Det er et verdensbillede, der i sin alleryderste konsekvens fører til vold netop fordi ‘de andre’ er blevet godt og grundigt dehumaniseret. Og det et verdensbillede, der gør, at det er flovt at kalde sig venstreorienteret.

Så jo, Carsten Jensen, vi kan skam let blive enige om, at det er af det gode, at disse ting ifølge regeringsgrundlaget snart vil blive ændret. Men det handler ikke om indlevelsesevne eller menneskesyn eller noget helt tredje, men om noget så banalt som retssikkerhed og lighed for loven. Og når du vil gøre det til alt andet end et spørgsmål om politik, ender du som en moralens vogter, der tror, du har ret til at klassificere andre mennesker som inhumane, blot fordi de tilfældigvis ikke er enige med dig i, hvad du siger.

Og lige præcis det, burde du, Carsten Jensen, holde dig for god til.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Jens Hansen, Shanghai | Skrevet: 17. nov 11 kl. 7:23 pm

Elholm. skriver
“At en intellektuel af Carsten Jensens kaliber kan få sig selv til at sige, at indlevelsesevnen blomstrer igen, viser, hvorfor venstrefløjen er i store problemer”

Elholm.
Forhold dig til det som Carsten Jensen skriver.
Både Carsten Jensen og hans far, som ejede et lille skib var mine bekendte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten Holm, Minneapolis | Skrevet: 17. nov 11 kl. 7:31 pm

Tak for en fin kommentar, Claus. Det illustrerer på sin vis meget godt et af problemerne med politisk polarisering, nemlig at man tillægger modparten de modsatte egenskaber og synspunkter af dem, man selv mener at besidde. Det kender do jo også så udmærket fra din tid i USA, hvor den nuværende præsident jo af kommentatorer på højrefløjen af og til må se sig selv beskrevet som socialist og kollektivist, hvilket vist ikke giver særlig meget mening andet end som en spejlvending af højrefløjens egen selvforståelse.

Hvis du ikke allerede har læst den, vil jeg anbefale en interessant artikel fra The Atlantic, der illustrerer, hvor naive vi alle - artiklens forfatter selv inkluderet - kan være, når fakta går imod vores ideologiske grundholdninger. Der er en grund til, at højre- og venstrefløj kan have svært ved at kommunikere.

http://www.theatlantic.com/magazine/archive/2011/12/i-was-wrong-and-so-are-you/8713/

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 7:54 pm

@Claus Elholm

Undersøgelser har vist, at folk med venstreorienterede holdninger er mere depressive end borgerlige er.

Jeg synes, at det er godt, at de omsider er kommet ud i solskinnet. Lad dem nyde foråret - og så kan jeg love dig, at jeg nyder stilheden.

Ingen hylen, ingen skrigen, ingen jammer. Og vi er først lige begyndt på epoken. Hvem ved - det kan være, at min tinitus ligefrem fortager sig?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Th. Pedersen, Højbjerg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:00 pm

“Det er en tankegang, som må få det til at risle koldt ned af ryggen på de fleste venstreorienterede. For at tage patent på empatien er jo først skridt mod et formynderisk samfund, hvor dem, der besidder indlevelsesevnen, jo også ved, hvad der er bedst for dem, hvis situation de forestiller sig.”

Det tror jeg ikke, at du skal regne med, Claus Elholm. Venstrefløjen har for længst taget patent på empatien og alt det gode, som de borgerlige, grådige, rige svin i deres uforståelige afstumpethed ikke har sans for.

Det har venstrefløjen ikke lagt skjul på, når den svang pisken over fascisterne, nazisterne og de onde svin og hitlerplagiater. Det har i årtier dagligt lyst ud af debatten, og der findes i titusindvis af langt værre eksempler, end dem du nævner.

Mit gæt er, at menneskesmuglerne allerede er bekendt med asylansøgeres favorable nye forhold, og at de i de kommende år vil spinde guld og uvikle en vidtforgrenet mafiavirskomhed, der er langt værre end den nuværende, som allerede er slem nok.

I Norge regner man ifølge en ny rapport fra Nordisk Råd med, at der i løbet af de næste 13 år vil komme en befolkningeksplosion på det meste af en million svarende til knap 19 pct i en befolkning på ca. 4,9 mio. I Sverige regner man i samme tidsrum med “kun” 7 pct.

Med mindre der sker et under, vil Skandinavien bliver et helvede i løbet af kun en menneskealder, men du finder jo nok et generøst nyt land, hvor du kan slå dine litterære folder og dine børn kan få et fredeligt liv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Søberg, Glumsø | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:02 pm

Carsten Jensen er såmænd blot en af disse naivister, selvudnævnte intellektuelle, der har dannet menneskelig basis for fascismen, nazismen, kommunismen og alle de øvrige venstreekstreme diktaturer gennem tiderne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Elisabeth Larsen, Århus | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:04 pm

En intellektuel af den kaliber.

Uha uha, han er bare sådan en stor tænker. Flere rejsebøger på bagen, og ca. 75 kronikker fordelt på Politiken og Information.

Har du flere plakater med ham end med Obama ?

Men det er da ærlig snak at du ikke har noget problem med Carsten Jensens normale skingre og hadefulde menneskeforagtende retorik. Det er kun nogen gange at du ikke bryder dig om tonen.

Og du ha natuligvis heller ikke noget problem med at Carsten Jensen og den øvrige venstrefløj i den grad misbruger Krystalnat-markeringen til at politisere håbløst hadefuldt mod dem de betragter som umennesker. Den selvsamme venstrefløj der kun har skuldertræk til overs for jødernes situation anno 2011, for ikke at sige foragt.
Seneste Michael Jeppesens antisemitiske udfald hos radio 24-7.

Men du har da ret i at det bør løbe koldt ned ad ryggen når man hører retorikken. Udviklingsministeren har i dag et patetisk indlæg i Berlingske der indikerer at han er nærmest forelsket i Thorning. Hun er angiveligt både visionær og en man lytter til ude i Europa.
Nej, I må ikke grine. Det skriver han.

Men han skriver også at den nye regering har et menneskeligt ansigt. Og det betyder naturligvis at det havde den forrige ikke.
De radikale, S og SF er klare i mælet. De er menneskelige, og oppositionen er anti-mennesker, umennesker, menneskeligt-affald.

Iøvrigt; afvist asylansøgere er folk der ikke er forfulgte, men som blot ønsker at leve i et velstående samfund fremfor med de vilkår der gør sig gældende hos dem selv. Carsten Jensens udsagn baserer sig på en racistisk antagelse om at mørklødede gennemgående er ude af stand til at skabe værdige samfund, eller at de i bedste fald blot er for dovne dertil.
Prisen for den slags racitisk asylpolitik hvor enhver mørklødet der insisterer på ikke at ville deltage i opbygningen af samfund i asien eller afrika, er naturligvis de hundrede af millioner mennesker som hver eneste dag står op og kæmper; hvad enten kampen er mod taliban eller mod fattigdom og sult. Carsten Jensen er ligeglad med den slags folk, ja han endda decideret er med til at håne dem; “hvor er I dumme at i slæber vand fra brønden - rejs dog til Europa og græd lidt, og få så asyl, så skal den hvide mand nok redde jeres”

Tankegangen er uhyrlig, men trives i bedste velgående. For alle de af os der har oplevet fattigdommen i afrika og asien, er det naturligvis en forrykt tanke at bruge enorme midler på de få omrejsende pseudo-flygtninge når man kan redde så mange af de virkeligt nødlidende for langt færre midler.

Men så ville der naturligvis ikke være basis for så mange flygtningeindustri jobs, foto-opportunities i asylcentre og hadefulde kunstnertaler hvor man kan opbygge fjendebilleder og umennesker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
seker Gün, København Ø | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:36 pm

Undersøgelser har vist at venstreorienterede kvinder har større bryster end højreorienterede. Jeg nyder når de er ude i solskinnet, uden hylen og skrigen, bare ude og lade sig vise frem. Uden tinnitus i mine ører, kun lidt sødt kildren sydpå..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Bramsen, 1622 | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:40 pm

Engang skrev han nogle kradse klummer, men i dag er han, for nu at bruge mandens eget billedsprog, en udslidt gammel medieluder der resigneret tyr til stadig billigere effekter, efterhånden som kun de mest perverse og masochistiske kælderkesistenser er tilbage i butikken og som drømmer om dengang han var ung og eftertragtet og svang pisken over de kendte og de rige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:45 pm

@Elisabeth Larsen

Jeg har lige læst Christian Friis Bach’s kommentar på Berlingske.dk.

Tænk sig at en minister, der gerne skulle være hele folkets minister, kan få sig selv til at skrive den slags. Han dehumaniserer lige 50 procent af befolkningen. Jeg fattes ord.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:56 pm

Sidste år startede Vestager deres årsmøde på Nyborg Strand med at sig:

“Vi der har en holdning”

næste år kan hun tilføje: “og indlevelsesevne”

eller “Dem og os”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Esther Dalgaard, Hvidovre | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:59 pm

Man kan godt høre på dig at du ikke har boet i Danmark de sidste 10 år!!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Andersen, Sønderborg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 9:01 pm

Er denne radikale minister ikke ham ,de kaldte “kaospiloten” og er det ikke ham ,der ikke er valgt til FT men hentet ind af Vestager?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Th. Pedersen, Højbjerg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 9:11 pm

Nej, udviklingsministeren var tidligere boss i Folkirkens Nødhjælp, som denne husstand ikke mere støtter. Det har vi tidligere gjort med store beløb, men vi vil ikke være supportere for en forening, der er blevet antisemitisk.

Her er en lille historie fra den svenske hverdag, som vel snart bliver vores. Pigerne må vænne sig til at blive voldtaget i skolen:

“Guys do this kind of thing, you have to get used to it.”

H t tp://www.thelocal.se/37340/20111114/#

Upassende ? Klag over indlæg

 
Th. Pedersen, Højbjerg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 9:11 pm

Jeg har et indlæg i spamfilteret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ilskov-Jensen, Odense NV | Skrevet: 17. nov 11 kl. 9:17 pm

Kort om Carsten Jensen:

Carsten Jensen er en fremragende forfatter, og en skarp men skinger samfundsdebattør, der ofte med sine tit vulgære udtalelser ligefrem virker hadefuld, hvilket vi på den islam- og indvandringskritiske fløj dog ikke behøvede at beklage os over (for det gør vi også ofte selv) hvis det altså ikke lige var for det faktum, at Carsten Jensen er en af dem der i årevis mest højlydt har beklaget sig over debattonen…!

At klage over “den hadske debattone” samtidig med at man selv er landskendt for sit rendestenssprog og unuancerede nedrakning af sine politiske modstandere…: Hviklet mageløst HYKLERI!!!

MEN: Der findes også en anden Carsten Jensen.

Som flittig radio-lytter havde jeg for nogen tid siden fornøjelsen af at høre en portrætsamtale i P1 med Carsten Jensen, hvor han i en hel time fik lov til at udbrede sig om sit forfatterskab og sit syn på den politiske udvikling i Danmark og i verden, og her - i uforstyrret ro og mag, som gav plads til både eftertænksomhed og selvreflektion - talte han fuldstændig roligt og sagligt, helt uden brug af de så velkendte ukvemsord, og (tro det eller lad være) han sagde sågar, at man burde have forståelse for at mange danskere opfattede indvandringen som en trussel men tilføjede selvfølgelig, at han mente at de der havde den holdning tog fejl.

Selv om jeg er meget uenig med Carsten Jensen i mange spørgsmål, var det dog alligevel glædeligt for en gang skyld at opleve ham mere ligevægtig og velovervejet end han normalt fremstår i den offentlige debat.

Som jeg opfatter Carsten Jensen, er han en mand med et kolerisk temperement, som i offentlig debatsammenhæng for længe siden har tildelt sig selv rollen som den højtråbende “Rasmus Modsat” - med alt hvad dertil hører af kradse sporglige udgydelser - og nu kan eller vil han ikke fralægge sig den rolle, som han selv og alle os andre er så vant til at han spiller:

Rollen som den vrantne pauseklovn…

Egentlig lidt synd, for som sagt kan han gøre det bedre, når han altså bare giver sig selv lov…

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders Haahr, København NV | Skrevet: 17. nov 11 kl. 9:18 pm

Måske burde du lige smutte ud af saunaen og rulle dig lidt i sneen, inden du skriver blogindlæg :))

Hvordan mener du, at Carsten Jensens verdensbillede er mere firkantet end Bush’s?

Hvilke partier har ikke bud på, hvad der er bedst at gøre i forhold til diverse vanskelige problemstillinger omkring mennesker, der har behov for støtte?

Hvis det er af det gode, at reglerne bliver ændret, fordi det handler om lighed for loven, betyder det så, at den forrige regering lod hånt om denne lighed?

Jeg interesserer mig ikke synderligt for Carsten Jensens betragtninger, men hvis han forsøger at bruge metaforer og lege lidt med sproget, er der da en chance for, at resultatet mere interessant, end det jeg kan læse her.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:08 pm

Claus Elholm har ret i sit indlæg!

Ærkesocialisten Carsten Jensen mener stedse at repræsentere de rigtige meninger!

Iflg denne Carsten Jensen står han selv og socialismen for: medmenneskelighed, humanisme, forståelse for andre folkeslag og religioner,
fri indvandring, ingen tanke for omkosningerne,
skepsis og ubehag ved danskere, der tjener en høj løn/eller er særligt formuende o.s.v. o.s.v.

CJ elsker samtidig at forhåne/nedgøre de borgerlige partier, ikke mindst Dansk Folkeparti!!

- Vi andre må håbe han bliver inde i sin osteklokke, med alle sine uvirkelige vrangforestillinger!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif R., Kbh. | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:34 pm

Carsten Jensens “intellektuelle kaliber” er til at overse.
Selv om han vel nok er en intellektuel force, sammenlignet med den resterende regering, så er manden stadigvæk en tumpe, sammenlignet med den brede befolkning.
Men C.J. Illustrerer glimrende, at sosserne ikke har flyttet sig 5 milimeter siden den kolde krig.
Mere lokumsagtig kan man ikke blive.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:39 pm

De rødradikale kan være svære at forstå.

Mange har sympati for kommunismen, en totalitær ideologi som i land efter land har været en blodig fiasko. I kommunismens kølvand var der millioner og atter millioner af henrettelser og mord. Ideologien forvandlede statsmagterne til monstre.

Alligevel har de røde tankesæt stadig tilhængere. Godt nok er ideologien pakket ind i gavepapir og pyntet op med lokkemad, tomme løfter, valgflæsk og paradis-visioner, men alligevel. De mange rædselsfulde erfaringer burde dog vække til eftertanke.

De rødradikale er også begejstrede for multi-kulti og alle mulige fremmede lande. Kun deres eget land ser de ned på. Det er da lidt underligt at man kan tilbede det inter-nationale, og foragte det nationale.

Så er de rødradikale jo også meget glade for alt med feministisk kvindekamp, “ligestilling” og “menneskerettigheder”. Men det er da særdeles selvmodsigende at ville ophøje de danske kvinder og give dem privillegiier og særrettigheder, når man samtidig vil fylde landet med islamisme som vil have kvinderne helt ned under gulvbrædderne hvad rettigheder angår.

Hvad alle verdens store problemer angår, mener de jelvedske “humanister” og andre på samme fløj, at Danmark er udset til at klare disse problemer. Men er det ikke som om de radikale fruentimmere glemmer at Danmark er et lille bitte land i global sammenhæng? Vores land udgør mindre end en halv promille af klodens overflade.

De radikale var i årtier pacifister når det gjaldt forsvaret af fædrelandet. Men siden er de blevet så krigsbegejstrede, at de nu er tilhængere af at sende militær og bomber til fjerne lande som ikke har gjort Danmark noget.

De rødradikale er så store tilhængere af demokrati, at de med stor entusiasme sender milliarder og atter milliarder af inddrevne kroner afsted til Afrika og Asien osv., for at støtte kvinde- og demokrati bevægelser. Samtidig arbejder de flittigt på at afskaffe det danske demokrati.

De radikale og skabsradikale synes at det er synd hvis borgere i Langtbortistan ikke kan vælte sig i tryghed, fred, velfærd og menneskerettigheder. Samtidig angriber og underminerer man alt hvad det danske folk ejer af af tryghed, fred, velfærd, indfødsret og menneskerettigheder.

De rødradikale taler meget om at være sociale, ansvarlige og næstekærlige. Samtidig med at de konstant nedgør og undergraver familiemønstret, traditionerne, mændenes ære og indsats, børnenes tryghed/sundhed og hele den danske kultur.

Det er en politik som er skyld i tusinder og atter tusinder af tragedier. Hvor er det sociale, ansvarlige og næstekærlige i en så hensynsløs, bedrevidende og betonagtig politik?

Sådan kunne man blive ved.

Ud fra almindelig logik og fornuft er det umuligt at forstå de røde og radikale.

Deres politikker er ulogiske, selvmodsigende, kortsynede og tå be li ge hele vejen igennem. Der er hverken hovede eller hale på tingene.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ilskov-Jensen, Odense NV | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:45 pm

Til Debatredaktionen:

Selv om min Carsten Jensen-kommentar fra i aften kl. 9:17 må siges at være afdæmpet i forhold til de fleste af Carsten Jensens udgydelser, befinder den sig stadig i syltekrukken…

Vær så venlig at slippe den ud!

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:50 pm

Tilrettet udgave:

De rødradikale kan være svære at forstå.

Mange har sympati for kommunismen, en totalitær ideologi som i land efter land har været en blodig fiasko. I kommunismens kølvand var der millioner og atter millioner af hen ret tel ser og mor d. Ideologien forvandlede statsmagterne til mon stre.

Alligevel har de røde tankesæt stadig tilhængere. Godt nok er ideologien pakket ind i gavepapir og pyntet op med lokkemad, tomme løfter, valgflæsk og paradis-visioner, men alligevel. De mange ræd sels fulde erfaringer burde dog vække til eftertanke.

De rødradikale er også begejstrede for multi-kulti og alle mulige fremmede lande. Kun deres eget land ser de ned på. Det er da lidt underligt at man kan tilbede det inter-nationale, og for agte det nationale.

Så er de rødradikale jo også meget glade for alt med feministisk kvindekamp, “ligestilling” og “menneskerettigheder”. Men det er da særdeles selvmodsigende at ville ophøje de danske kvinder og give dem privillegiier og særrettigheder, når man samtidig vil fylde landet med islamisme som vil have kvinderne helt ned under gulvbrædderne hvad rettigheder angår.

Hvad alle verdens store problemer angår, mener de jelvedske “humanister” og andre på samme fløj, at Danmark er udset til at klare disse problemer. Men er det ikke som om de radikale fru en tim me re glemmer at Danmark er et lille bitte land i global sammenhæng? Vores land udgør mindre end en halv promille af klodens overflade.

De radikale var i årtier pacifister når det gjaldt forsvaret af fædrelandet. Men siden er de blevet så kr igs begej strede, at de nu er tilhængere af at sende militær og bo mb er til fjerne lande som ikke har gjort Danmark noget.

De rødradikale er så store tilhængere af demokrati, at de med stor entusiasme sender milliarder og atter milliarder af inddrevne kroner afsted til Afrika og Asien osv., for at støtte kvinde- og demokrati bevægelser. Samtidig arbejder de flittigt på at afskaffe det danske demokrati.

De radikale og skabs radi kale synes at det er synd hvis borgere i Langt bor ti stan ikke kan vælte sig i tryghed, fred, velfærd og menneskerettigheder. Samtidig an griber og un der min erer man alt hvad det danske folk ejer af af tryghed, fred, velfærd, indfødsret og menneskerettigheder.

De rødradikale taler meget om at være sociale, ansvarlige og næstekærlige. Samtidig med at de konstant nedgør og undergraver familiemønstret, traditionerne, mændenes ære og indsats, børnenes tryghed/sundhed og hele den danske kultur.

Det er en politik som er skyld i tusinder og atter tusinder af tragedier. Hvor er det sociale, ansvarlige og næstekærlige i en så hensyn s løs, bed re vidende og betonagtig politik?

Sådan kunne man blive ved.

Ud fra almindelig logik og fornuft er det umuligt at forstå de røde og radikale.

Deres politikker er ulogiske, selvmodsigende, kortsynede og tå be li ge hele vejen igennem. Der er hverken hovede eller hale på tingene.

(Omskrevet pga. et bestemt “problem”)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rasmus Hansen, Århus | Skrevet: 17. nov 11 kl. 10:58 pm

Ved Odin!

Jeg er sgu enig med dig Claus, og det er sjældent.

Hatten af for dine observationer i dette indlæg.

Og så vil jeg lige tilføje at selvom jeg sjældent er enig med dig, læser jeg dine indlæg med fornøjelse. De er sobre, og til tider tankevækkende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Thorsted, Viborg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 11:07 pm

Jeg har set på film, at i visse Tivolis er der en forlystelse, der er som følgende. En mand sidder på en pind i 4-5.meters højde over et vandbassin inde i et bur og råber fornærmelser mod folk så de køber 5.bolde med hvilke de kan ramme en skive så manden falder af pinden ned i vandbassinet. Når jeg læser en Carsten Jensen tænker jeg på en sådan mand -det er blot synd for manden at han ikke kunne få en pind i et Tivoli hvor han kunne fremføre hans holdninger og samtidig få en millionindtægt på salg af bolde. Manden kan som som de fleste kunstere ikke tænke politisk- da de forsøge at gøre politiske holdninger til æstetik og ikke egen interesse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Andersen, Tranekær | Skrevet: 17. nov 11 kl. 11:07 pm

Da carsten jensen skrev “Pia Kjærsgaard og hendes skimlede sekt af klamme kældermennesker” - blev han det hele selv. Jeg får herefter kvalme når jeg ser eller høre ham.

Upassende ? Klag over indlæg

 
G. Sørensen, Brønderslev | Skrevet: 17. nov 11 kl. 11:26 pm

Der var en prægtig og god mor som tog sig godt af sine børn. Men så fik hun øje på nogle fremmede børn, som så ud il at have det forfærdeligt. Det kunne hendes gode hjerte ikke bære, så hun tog dem med hjem og installerede dem sammen med sine egne børn.
Så skete der det uheldige, at de fremmede børn overfaldt og slog hendes egne børn. De stjal deres ting og truede med at slå dem ihjel. Den gode mor skældte dem alle ud, de skulle være gode mod hinanden. De fremmede børn grinede i smug og opførte sig endnu værre.
Til sidst måtte moren flytte sine egne børn til et udhus og snige sig til at give dem mad og omsorg. Hvordan kunne det da gå sådan. Var hun ikke en god og forstående mor, som elskede og tog sig af sine børn, sådan som det nu engang er meningen med at være mor? Var hun Ikke en god mor???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Christensen, Højbjerg | Skrevet: 17. nov 11 kl. 11:51 pm

Jensens problem er, at han ikke indrømmer at han i princippet går ind for fri indvandring til DK.
Jensen er i virkeligheden den moralske anløbne person, der skjuler sine virkelige holdninger med snak om tortur, medfølelse osv.
Årsagen til sagsbehandlingens længde er ikke mindst at mange asylansøgere velvidende at deres ansøgning ikke opfylder asylretten, trækker sagsbehandlingen, tilbageholder oplysninger osv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Mikkelsen, Århus | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:00 am

@Claus Elholm

Nu skriver du godt nok “ja, dén Carsten Jensen”.

Hvem?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:26 am

Er systemet ikke sygt, når man kan appellerere en afvisning/udvisning i een uendelighed, så en sag kan trækkes ud i ti-tolv-femten år.

Kan danskere blive ved med at anke en dom eller myndigheds-afgørelse snesevis af gange eller i det uendelige?

Nej, det kan de jo ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Madsen, Holbaik | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:37 am

Hvorfor bruge tid på Carsten Jensen. Han er da kun for de idioter der læser Politiken.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:30 am

@Claus Elholm

“Men det handler ikke om indlevelsesevne eller menneskesyn eller noget helt tredje, men om noget så banalt som retssikkerhed og lighed for loven”.

Ikke uenig.

Så du mener, at vi med den nye regering har fået større retssikkkerhed og større lighed for loven?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:30 am

Carsten Jensen kan ikke sætte sig i alle uenige parters sted på een gang.
Dertil kræves måske evner for skizofreni?
Hvis han havde store evner for empati, kunne han måske sætte sig i begge parters sted den ene efter den anden.
Formodentlig er det ad den vej, man kan nå et balanceret standpunkt?

Det er mit indtryk, at Carsten Jensen ikke evner at frigøre sig fra den første stillingtagen.
Der sidder han uhjælpeligt fast.
Han kan lige så lidt føle empati for part nummer to, som en schäferhund kan sætte sig i frikadellens sted.

Part nummer et’s subjektive situationsopfattelse slæbes med over som uomtvistelig, når den mislykkede indlevelse i part nummer to’s situation forsøges.

Modstanderne af multikultur påduttes tilhængernes vurdering af trusselsbillede og konsekvenser.
De kommer derved til at fremstå som ondsindede bæster, der uden rimelig grund forfølger nogle nærmest harmløse mennesker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Lasse Jung, Kbh. | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:39 am

Carsten Hansen er overmåde ubehagelig og beskidt i munden.
Hvem stemmer dog på sådan et anløbent kvaj?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Elholm , | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:30 am

Niels Hansen:

Det er vist for tidligt at udtale sig skråsikkert om, hvorvidt vi har fået mere større retssikkerhed og lighed for loven med den nye regering. Men det tror jeg nu ikke, sådan generelt set. Det, jeg hentyder til, er de i indlægget omtalte områder, hvor det dog er tilfældet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:32 am

At ta patent på empatien, hvilket Carsten Jensen gør og altid har gjort, er noget ganske andet, end at være selektiv i sin empati.

Et af tilværelsens mange mysterier er hvorledes vore sympatier og antipatier dannes. Men at vor empati nødvendigvis må være selektiv, er ingen gåde. Vi magter simpelt hen ikke, at sympatisere med alt og alle. Selv manden fra Nazaret kom her til kort. Der var et selvforelsket presteskab han slet ikke kunne sympatisere med.

Når Elholm udstiller Carsten Jensen, som denne gang i det nærmeste kolapser af selvgodhed, så er det svært at træde til Jensens forsvar.

Dog ikke for Jens Hansen, Shanghai, som finder det relevant at berette, at han været bekendt af såvel Carsten Jensen som hans far.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Elholm , | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:33 am

Anders Haahr:

Jeg skal være den første til at indrømme, at Carsten Jensen skriver alle røven ud af bukserne på alle andre. Selvfølgelig har alle partier bud på problemstillinger omrking mennesker, men for Jensen er indlevelsesevnen kun noget der eksisterer på venstrefløjen, hvorved han, som jeg argumenterer for, dehumaniserer højrefløjen. Og en sådan dehumanisering af politiske modstandere hører ikke hjemme i debatten.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:40 am

Carsten Jensen er åbenbart tilhænger af menneskerettighederne.

Selv kommunismens uhyrligheder var ham ikke nok. Nej, vi skal have det helt store ragnarok - klodens økologiske undergang.

Og starten skal være Danmarks undergang. Der skal komme så mange fremmede ind i landet, at statens økonomi bryder helt sammen, og levefoden for gennemsnitsdanskeren skal helt ned på et Afrika-u-landsniveau.

Carsten Jensen er en sand humanistisk idealist - og med solide skyklapper på.

Jeg vil foreslå, at han fordeler sin formue til de fattige - og ellers lader os andre om at afgøre, hvad der er sund fornuft.

Lad os se ,hvad hans “empati” er værd i praksis. Lad ham være det gode eksempel til efterfølgelse, så kunne det være, at man fik en lille smule respekt for ham.

Hans verbale udgydelser betyder lige det stik modsatte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K. Holm, Esbjerg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:42 am

Har Claus Elholm mon allerede glemt, at nogle af de værdier, der var mest forkætrede mens VKO sad på magten, var humanisme og menneskerettigheder, som man omtalte med stor foragt.

Dertil kom selvfølgelig, at flygtninge ikke blev betragtet som ligeværdige mennesker, men tværtimod blev dehumaniseret ved den behandling, de var udsat for i årevis, en behandling, der gjorde dem til subjekter i stedet for mennesker af kød og blod.

Det handler sikkert også om retssikkerhed og lighed for loven, som Claus Elholm skriver, selvom jeg har lidt svært ved at se, hvor disse begreber kommer ind i debatten omkring flygtninge, men først og fremmest handler det om at få humanismen ind i behandlingen af flygtninge og ikke mindst deres børn igen.

Carsten Jensen har helt ret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Jakobsen, Børkop | Skrevet: 18. nov 11 kl. 6:28 am

Carsten Jensen anser sig selv for at være en moderne udgave af Poul Henningsen - en samfundsrevser, der befinder sig i en klasse for sig.

Han betragter sig selv som værende på dronning Margrethe-niveau. Urørlig.

Beviset: Han skriver sine alenlange “Jeg Anklager”-artikler - ofte fyldt med det værste lokumssprog - men nedlader sig på baggrund af sin majestætlige byrd naturligvis ikke til efterfølgende at gå ind i den debat, som hans udgydelser afstedkommer.

Han smider først lort i hovedet på folk, hvorefter han selvtilfreds sætter sig tilbage og gnækker i jubel over egen storhed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Claus Elholm , | Skrevet: 18. nov 11 kl. 6:41 am

K. Holm:

Nu kunne det aldrig falde mig ind at forsvare den tidligere regering, men selv om de måske til tider så stort på menneskerettigheder, så er det vel blot at gentage deres synder at dehumanisere politiske modstandere. Det burde Carsten Jensen - og du - holde jer for gode til.

Upassende ? Klag over indlæg

 
A. Jensen, hillerød | Skrevet: 18. nov 11 kl. 7:45 am

Om Carsten Jensen er socialdemokrat/radikal ved jeg ikke. Det menneskesyn som han fremviser er imidlertid den socialdemokratiske fromme, selvtilfredse, bedrevidende. Alle danskere er i virkeligheden sociale klienter eller bliver det - det skal socialdemokraterne nok sørge for. Metoden er langsom fratagelse af al privat ejendom og intensiv psykologisk terror mod anderledes tænkende. Det værste socialdemokarter ved, er selvstændigt tænkende mennesker. Carsten Jensen er symptomet på sygdommen - hvor må det være dejligt at være så god og rar mod ALLE mennesker på denne klode. Carsten må en inkarnation af Jesus.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 18. nov 11 kl. 7:49 am

Carsten Jensen er gjort af det stof, som under de rette betingelser frembringer nazister.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 18. nov 11 kl. 7:50 am

K. Holm, Esbjerg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:42 am

“at nogle af de værdier, der var mest forkætrede mens VKO sad på magten, var humanisme og menneskerettigheder, som man omtalte med stor foragt.”

Forkætrede??
Omtalte med stor foragt?
Er det noget du kan give eksempler på eller er du lige så langt ude som Carsten Jensen, Georg Metz m.fl.?….eller er du bare en af de der primitive skrighalse på venstrefløjen der gerne må svine andre til men ryger helt op i det røde felt når nogen siger noget du ikke bryder dig om.

Note: Og inden du fører dig for meget frem synes jeg du skulle lære forskel på flygtninge og indvandrere.

Note: 2: citat fra dig “Det handler sikkert også om retssikkerhed og lighed for loven”
Det er jo netop der jeres kæde hopper af. I hyler op om at de flygtninge og bla bla men når vi så kommer til FN`s Flygtningekonvention, så siger den helt klart at man når man opnår flygtningestatus har man midlertidigt ophold efter helt specielle regler og at man skal hurtigst muligt hjem til det land man kom fra.
Indvandrere er ikke omfattet af disse regler men af landets almindelige love og skal ikke have særbehandling.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Dan Petersen, Ballerup | Skrevet: 18. nov 11 kl. 8:09 am

Jamen er det ikke bare sådan, vi kender Carsten Jensen bedst? De, som vover at mene noget andet end ham, regner han kun for dyr. Carsten Jensen derimod er så fyldt af godhed, at man stundom undrer sig over, at han ikke forlængst er blevet taget til himmels.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 8:09 am

Claus Elhom

Tak for dit svar.

Ja, du har ret, og sige, at de mange CJ-bashere her på bloggen savner empati eller ‘indlevelsesevne’, når det drejer sig om asylansøgere, vil naturligvis være en grov påstand.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik kristensen, Silkeborg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 8:20 am

Carsten Jensen har altid forekommet mig at være et hysterisk fjollehoved.

Upassende ? Klag over indlæg

 
leif mikkelsen, århus | Skrevet: 18. nov 11 kl. 8:47 am

Er I sikre på, at I alle taler om den samme Carsten Jensen?

Pr. nytår var der nemlig 1.192 Carsten Jensen’er i Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 8:51 am

@leif mikkelsen, århus

Ja, vi taler naturligvis om den Carsten Jensen, som har formastet sig til at kritisere VK(O)-regeringen.

Det kan du da tydeligt se fra de mange reaktioner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
leif mikkelsen, århus | Skrevet: 18. nov 11 kl. 9:08 am

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | 18. nov 11 kl. 8:51

“@leif mikkelsen, århus
Ja, vi taler naturligvis om den Carsten Jensen, som har formastet sig til at kritisere VK(O)-regeringen.
Det kan du da tydeligt se fra de mange reaktioner.”

Teoretisk set skulle vel ca. halvdelen af alle Carsten Jensen’er være utilfreds med blå blok. Og den anden halvdel med rød blok.

Så det hjælper ikke til at udpege dén Carsten Jensen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
børge jørgensen, holbæk | Skrevet: 18. nov 11 kl. 9:28 am

I en tid, da offentlige personer nærmest tvinges af medierne til at hulke for åben skærm over enhver forkølet hjemløs, kunne det være interessant,at vide hvorfor LEGER politikerne især enhedslisten og de radikale og nu minsandten også liberal alliance, godfather for de afviste asylansøgere.?
Forleden så vi en af slagsen i tv, waw - sikke en lejlighed ,der manglede sandelig ikke noget, tror mange Danskere også gerne ville bo sådan, men de har ikke råd til det, gr. statens udgifter til udlændingene samt megastor u-landshjælp, ( formentlig i nærheden af de 100 milliarder årligt når man regner alle udgifter med ).
Som jeg læste i en spalte fornylig, hvorfor lejer den Danske regering ikke et stykke land nede i den Libyske ørken,?, etablerer en moderne teltlejr til de afviste asylansøgere, jeg tror personligt at man ikke ville få brug for et eneste telt , undtaget til bestyreren af lejren ??.Der må også være andre læsere der har gode forslag ??.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kirsten Iskov, 2200 Kbh.N. | Skrevet: 18. nov 11 kl. 9:31 am

Kære Claus.

Tak for din klumme.

Egentligt er det IKKE noget nyt du her taler om, med hensyn til Carsten Jensens opfattelse af henholdsvis sig selv og om venstrefløjen kontra højrefløjen.

Venstrefløjen er ofte ANTI-KRISTELIGT og de afskyr og foragter bla. ” De Kristelige “, konservative o.lign. fordi de IKKE mener de selv behøver, at BLIVE BEDRE mennesker, de er nemlig FØDT som ” GODE EMPATETISKE PERSONLIGHEDER “.

Det er han i al fald selv efter sin egen vurdering.

Han er så GOD og FEJLFRI, at han selvfølgeligt IKKE behøver omvende sig ( fra sin indre svinehund ).Det bør vi andre ( anderledes tænkende ) så tilgengæld se ,at få gjort jo hurtigere jo bedre før han bliver tilfredsstillet.

DET ER HANS BUDSKAB hvergang han FORFØLGER anderledes tænkende ,og om muligt meget meget gerne de Gudfrygtige personer der endnu findes i DK.
K.Iskov.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels Andersen, Tranekær | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:23 am

@Thormod Hansen, 3400 - Det er vist ikke vægten fra en studenterhue, der har gjort dig platfodet. . . .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F. Jensen, 6100 | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:26 am

Carsten Jensen er gået i front i kampen for asylsøgere i f.eks. Sandholmlejren!
Straks har det berygtede hylekor på Chr.borg, der nu har fået ministertaburetterne, fulgt velvilligt i CJs fodspor!!

- Sandheden er, at der er tale om asylsøgere uden noget asylgrundlag, der har fået sagen genforhandlet min. 7 gange med samme resultat,
der bryder love og regler og simpelthen nægter at rejse hjem!!
- Disse lovbrydere har nu både socialister,Radigale og Carsten J. på deres side!

- tankevækkende!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:47 am

Om Carsten Jensen hadde været en sand forsvarer af lighed for loven - og for at vi alle skal være beskyttet af loven - hadde han givetvis fokuseret på alle Europas muslimske ghettoer, der de indvandrede landes lovgivning er sat ud af kraft, hvilket ikke mindst de muslimske piger og unge kvinder får betale en høj pris for.

Men Jensen forholder sig her tavs. Det er et sådant forholdningsset som gør, at hans angivelige empati med de indvandrede ikke står til troende.

En profileret dansk redaktør har skrevet en hel bog om dette forholdningsset, om tavshedens tyranni.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nanna Bangsgaard, Sorø | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:47 am

@Elisabeth Larsen, Århus | Skrevet: 17. nov 11

Godt tænkt og godt sagt!

Mine tanker om disse asylsager går på; Hvorfor er der ingen der stiller krav om, at når en asylansøger har fået afslag (efter grundig sagsbehandling)så skal al efterfølgende indsats rettes mod at sende denne person retur til hvor de kom fra. Kravet må være, at få nedsat den samlede sagsbehandlingstid til max ½ år, - derefter hjemsendelse eller tilladelse til at flytte ud i det danske samfund.
Hvad Carsten Jensen angår; Tjah, han tiltager sig definitions retten over mangt og meget, og mener sig kompetent til at dømme alle levende ud fra sin egen syrede, elitære og antidanske skabelon, - fred med ham, man kan jo bare ignorere fladpanden!

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 18. nov 11 kl. 11:20 am

Claus Elholm

TONEN I DEBATTEN

Du havde ingen problemer med Georg Metz`s svoslsyrespruttende sprog…”je herre gud sådan er han jo holdningen” lagde du for dagen.

Nu med Carsten Jensen
“Det er dog hverken retorikken eller forårsmetaforikken”

Jeg fatter ikke jer såkaldte kulturradikale, ja vi kan tage jeres førerhund med, Klaus Rifbjerg, han svælger også rundt i sprogets værste gloser når han skal svine dem til der ikke ligger på knæ for hans holdning til hvordan samfundet skal se ud.
Det samme med de 2 ovenstående…

..og du klapper i hænderne

Og nu har i fået en Feel-Good regering og så skal retorikken og besværgelserne lige have en tand mere mod dem der ødelagde tonen i debatten.

I er faneme underlige.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Louise Sørensen, Ruds Vedby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 11:21 am

Gode indlæg af Elisabeth og Nanna, jeg er fuldstændig enig. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Jensen, Odense | Skrevet: 18. nov 11 kl. 11:49 am

Jeg følger lige op på Thormod Hansens opfordring og lader den begavede, nationalkonservative intelligentsias udsagn blomstre endnu engang:

Carsten Jensen har altid forekommet mig at være et hysterisk fjollehoved

hvorfor lejer den Danske regering ikke et stykke land nede i den Libyske ørken,?, etablerer en moderne teltlejr til de afviste asylansøgere

FØDT som ” GODE EMPATETISKE PERSONLIGHEDER “. (’empatetisk’ er ikke et dansk ord)
Det er han i al fald selv efter sin egen vurdering.

han tiltager sig definitions retten over mangt og meget, og mener sig kompetent til at dømme alle levende ud fra sin egen syrede, elitære og antidanske skabelon, - fred med ham, man kan jo bare ignorere fladpanden!

PS om hjemsendelse:
Efter et afslag i Flygtningenævnet skal asylansøgeren normalt forlade Danmark. Det er Rigspolitiet, der står for at sende afviste asylansøgere tilbage, dvs. skaffe de rette identitetspapirer til personen og lave aftaler med myndighederne i oprindelseslandet.
Udrejsen kan trække ud på baggrund af forhold i oprindelseslandet, eller hvis landet nægter at få den udrejste statsborger tilbage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mogens Rasmussen, Ehnen | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:03 pm

Den fejl som Carsten Jensen gør sammen med de fleste medier er at de deler folk op i venstre og højre. Skulle man omtale de overgreb som er foregået i tiden skal han nok vende om på venstre og højre. Det er en kendsgerning at der er slået betydelig flere mennesker ihjel af den venstreorienterede politik. DR kunne så sent som i går kun omtale PET´s rapport om de 20 farlige fra højrefløjen uden at de omtalte de selv samme fra venstrefløjen. De venstreorienterede står jo også for alt det gode - Jeg er personlig betydelig mere bange for de mange “farlige” venstreorienterede end de relativ få såkaldte højreorienterede i DK.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:13 pm

@@Mogens Rasmussen, Ehnen

Den fejl som Carsten Jensen gør sammen med de fleste medier er at de deler folk op i venstre og højre.

Ja, eller får og bukke.

Fuldstændig idiotisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Skov, Højbjerg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:45 pm

Nu er der meget at udgyde om misantropen Carsten Jensen. Det gider jeg ikke nu. I stedet blot henvise til Berlingskes ene chefredaktør Tom Jensens nedenstående blog-link.
Nødvendig læsning, der i en samlet dokumentation kommenterer Carsten Jensens menneskesyn:

http://tomjensen.blogs.berlingske.dk/2011/09/19/det-er-dig-der-er-blevet-radikaliseret-carsten-jensen/

Upassende ? Klag over indlæg

 
R Engholm, 8600 | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:49 pm

Nanna - helt enig!
Godt at se en fornuftig kommentar ovenpå alle de “hjernetvistede” som feks niels hansens udgydelser , der ihærdigt forsøger at være morsom , da han ikke kan sige noget fornuftigt , der kan støtte den røde fløj.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Farup, Varde | Skrevet: 18. nov 11 kl. 12:55 pm

Kære Claus Elholm

Jeg tror dit indlæg kan koges ned til følgende mantra, som er den socialistiske/humanistiske måde at læse biblen på:
“Det gode, som jeg vil, det gør jeg også - det onde, som jeg ikke vil, det gør de andre.”

Venlige hilsner

Søren Farup

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:03 pm

@R Engholm, 8600

Godt at se, at du er enig med Nanna i, at asylansøgere, som vi ikke kan hjemsende, skal ud i samfundet efter 6 måneder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
finn rasmussen, tånning/ skan. | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:28 pm

asyl burde overhovedet ikke kunne søges her i danmark.

vi har så rigelig med ambassader og konsulater spredt over den ganske verden, så der kan man bare henvende sig og søge sin asyl.

så kunne de stakkels ansøgere, der har investeret i tusind vis af euro på at komme hertil danmark også spare disse penge.

samtidig har vi fjernet en indtægt fra menneske smulerne, to fluer med et smæk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nanna Bangsgaard, Sorø | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:49 pm

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 1:03 pm
Jeg tror jeg må skuffe dig. Du synes at have forstået mig således, at asylansøgere skal ud i det danske samfund efter ½ år uanset om de har fået afslag eller er godkendt til ophold.
´Min holdning er den; Kun de som efter en grundig sagsbehandling af max ½ års varighed bliver godkendt til ophold i landet skal ud i samfundet med det samme. Hvis der gives afslag, - så skal de ud med det samme (efter det ½ år)og det bør ikke, som nu være lovligt at det trækkes i langdrag over 6- 10 år, hvor ansøgerne både når at få 2-4 børn og tildrage sig psykisksygdom. Indsatsen for at hjemsende skal opprioriteres og effektueres. Det er ikke menneskeligt i orden at give afslag, for derefter at lade disse mennesker gå i limbo og nære forhåbninger om, at deres sag igen, igen og igen bliver taget op, - når den ikke gør.
Men hvis vi som den nye regering mener, skal sende dem ud i samfundet selv om de er afvist, - ja, så er det da en anden del af loven den er gal med. Det er jo signalforvirring!

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 2:40 pm

@Nanna Bangsgaard, Sorø

Der sidder da asylansøgere, som vi ikke kan sende tilbage - uanset om de har fået afslag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Birte Jepsen, Tikøb | Skrevet: 18. nov 11 kl. 4:42 pm

Kan man virkelig betragte Carsten Jensen som intellektuel?
Jeg synes han hører hjemme blandt religiøse fanatikere - dog uden religion,
Han er en helvedesprædikant, som ganske givet ville kunne høste anerkendelse i det amerikanske bibelbælte, hvis han havde den rette tro.
Det er længe siden jeg har brugt tid på noget han skriver, det er under min værdighed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 18. nov 11 kl. 5:23 pm

@Birte Jepsen

Paa venstrefloejen er der masser af troende fanatikere.

De tror paa urealistiske droemmerier, og ofte er de temmelig uvidende om livets realiteter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oscar Vild, Kbh. | Skrevet: 18. nov 11 kl. 7:21 pm

Har Carsten Jensen den rigtige sandhed? For hvad er sandheden? Den eneste rigtige sandhed er, at solen står op i øst og går ned i vest. De som absolut tror på, at de alene vide, hvad den rigtige sandhed er, er manipulerende og fyldt med usandheder, fordrejninger og løgne. Og der er nogle, mange endda, som meget gerne ser andres meninger trampes under fode ved hjælp af manipulation, fordrejninger, løgne og usandheder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 7:31 pm

Kritikken af Carsten Jensen forfatterskab tyder på, at mange ikke har læst hans bøger.

De er ganske enkelt fremragende.

Hvis man ikke har fulgt hans forfatterskab, vil jeg varmt anbefale hans sidste udgivelse (tror jeg) “UDE”, som er en samling essays fra 1978-2010.

Claus Elholm mener, at han skriver ‘røven ud af bukserne på alle andre’. Så vidt vil jeg ikke gå, men bloggere som Mikael Jalving, der også engang immelem forsøger sig med ‘rejseessays’ når ikke Carsten Jensen til sokkeholderne.

Men det er da rigtigt. Han bryder sig ikke om VKO, og slet ikke om VKO’s asylpolitik.

Jeg tror nu, at kritikken af Carsten Jensen var kommet, uanset om han havde beskyldt nogen for manglende indlevelsesevne eller ej.

Man kunne også diskutere, om Joachim B. Olsen mangler indlevelsesevne, når han brækker sig over at høre om fattigdom i Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 18. nov 11 kl. 9:52 pm

Jeg har nu sent på aftenen noteret mig, at Niels Hansen, Lyngby, finder Carsten Jensens bøger fremragende.

Hvilken bog ville du valgt at medbringe til en øde ø, om du kun kunne medbringe èn? er et spørgsmål vor dovne journaliststand til alle tider har plaget sit intervjuoffer med.

For egen del - stod valget mellem en bog af Carsten Jensen og en bog af Barbara Cartland, ville jeg så definitivt valgt Cartland.

Men så er jeg da også litteraturvider. Heller kiosklitteratur, end dette neurotisk politisk korrekte had mellem to permer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:02 pm

@Hanne Egedius

Hyg dig med Barbara Cartland.

“I 1997 fik Carsten Jensen Boghandlernes Gyldne Laurbær for rejseberetningen Jeg har set verden begynde, som han udgav i 1996. I 2001 blev han adjungeret professor i kulturanalyse ved Det Humanistiske Fakultet, Syddansk Universitet, og han var fra 2000-2003 medlem af Det Kulturelle Vismandsråd. I offentligheden blev han også kendt som den lidt vrisne dommer i talentprogrammet “Vis Hvad Du Kan” på TvDanmark i 2004. I 2007 modtog han P2s romanpris for Vi, de druknede. For denne modtog han også Danske Banks litteraturpris der, foruden æren og skulpturen, beløber sig til 300.000 skattefrie kroner[1]. I 2010 modtog Carsten Jensen Olof Palme-prisen fordi han “i ord og handling har kæmpet for de svage og sårbare i sit eget land og rundt omkring i verden”. Den femte juni 2010 modtog han Ebbe Kløvedal Reichs demokratistafet fra tidligere PET-chef Hans Jørgen Bonnichsen.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
seker Gün, København Ø | Skrevet: 18. nov 11 kl. 11:34 pm

Niels Hansen@

Jeg tror jeg kan sjusse mig til Hanna Egedius svar:
CJ bla bla bla eliten, bla bla bevidst blindhed bla bla bosat i Sverige, bevis for bla bla bla. Bla bla CJ bla bla tilhænger af ubegrænset indvandring bla bla muslimske horder bla bla bla Islams morderiske væsen bla bla løgnagtige virklighedsfornægtere bla bla. Jeg bla bla udgiver bøger, og bla bla bla Sverige bla bla ondskabens højborg bla bla boet der i over 10 år bla bla bla Tante Grøn, Tante Brun, Tante Lilla.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 19. nov 11 kl. 4:43 am

Debattøren Carsten jensen synes ikke at være den samme person som forfatteren Carsten Jensen. Men der er jo næsten 1200 af slagsen i Danmark, siges der.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kenneth Hansen, Otterup | Skrevet: 19. nov 11 kl. 5:45 am

@Elisabeth Larsen, Århus | Skrevet: 17. nov 11 kl. 8:04 pm

Bravo - Bravo - Bravo.

Hatten af for klar tale og nådesløs udstilling af idiotien.
Jeg er et skimlet kældermenneske i Carsten Jensens optik. Heldigvis er jeg ikke alene i kælderen. Jeg kan høre de andre jamre, men vi fortjener vel ikke bedre, vel?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 19. nov 11 kl. 6:23 am

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 18. nov 11 kl. 10:02 pm

“Hyg dig med Barbara Cartland.”

Nu var der da ikke tale om, at hygge sig med Cartland. Hvad der var tale om, var valget mellem pest og kolera.

Om jeg nu kun fik medbringe èn dansk bog til den øde ø, ville valget måske faldt på “Det lykkelige Arabien”.

Thorkild Hansen forfaldt i sit forfatterskab ikke til politisk korrekt propaganda, hvad Carsten Jensen i stigende grad gør. Hansens evne til indlevelse var hele hans skrivende liv intakt.

At Thorkild Hansen kort tid før sin død blev fordrevet fra Gyldendal af daværende direktør, Klaus Rifbjerg, beretter meget om Rifbjerg, og en hel del om aversionen mod forfattere, der ikke forfalder til predikener og demonisering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 8:18 am

At “kunstnere” forfalder til efterplapren er en kent sag.
Der er jo penge i den slags, så hvis man har de rigtige meninger så bliver man populær.

På vulgærdansk kaldes det røvslikkeri.

I folkehavet findes der megen visdom udtrykt i fabler og eventyr.
Eventyret om Dr Faust bliver genfortalt i det uendelige fordi det som sandhedsvidne beskriver den virkelige verden.
Dr.Faust solgte sin sjæl til djævlen for viden og magt. Ja da indflydelse og magt giver adgang til landets resourcer. Så når man tilbeder magten bliver man straks udstyret med det store forkromede sugerør med uhindret adgang til landets rigdom.
Hvorfor er embedstanden her i landet overvejende sympatiske overfor rød stues idegrundlag.
Hvorfor mon landet kunstnere overvejende sympatiserer med rød stue.
At have de rigtige meninger er nemt og bekvemt og giver dig ofte et komfortabelt liv, det har mennesket i generationer fundet ud af, intet nyt under solen.

En sand intellektuel forfalder ikke til den slags springen over hvor gærdet er lavest.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ambrose Bierce, Hillerød | Skrevet: 19. nov 11 kl. 8:43 am

Information til Carsten Jensen: Langt de fleste, der søger asyl i Danmark er fupasylanter. Et faktum som CJ elegant ignorerer. Han lader som som, at alle ansøgere på forhånd har en berettiget forventning om at blive sluppet løs på de danske guldbelagte brosten.

For de mange penge, der spildes på fupasylanter, kunne man hjælpe 10 gange flere ægte flygtninge.

Ak ja - det er så dejligt socialdemokratisk at være godgørende for andres surt erhvervede skillinger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tode Jensen, 7700 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 9:34 am

@ Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 8:18 am

“En sand intellektuel forfalder ikke til den slags springen over hvor gærdet er lavest.”

En sand intellektuel prøver ikke at dupere ved en forvrøvlet og ikke gennemført parallelhenvisning til noget, han ikke har forstået en disse af.
I dit tilfælde en henvisning til Dr. Faust. Er det den henrettede alkymist fra det, du kalder ‘folkehavet’? (Et hav af mennesker!)

Eller er det en eller anden uoplyst udgave af Dr. Faust/Dr. Faustus?
Figuren er nok den mest anvendte i bøger, skuespil, operaer og sågar restaurantnavne.

Men uanset hvilken udgave det måtte være, så lugter dit indlæg af selvglad, oppustet falsk intellektualitet med lånte fjer.

Sådan en person kaldes på vulgærdansk en ‘blærerøv’!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tommy Jensen, Gentofte | Skrevet: 19. nov 11 kl. 9:35 am

Carsten Jensen er en af de få offentlige meningsdannere der ikke ligger under for illusionerne og propagandaen.

Kommentarerne her viser tydeligt hvor afstumpet og afledt mentaliteten er blevet i samfundet gennem de sidste 10 år.

Sagsbehandlingstider på 3 år, bevidst psykisk forkrøbling af børn, indespærring og chikane i årevis af mennesker der ikke har gjort andet end flygte fra grusomheder bliver smågrinende ignoreret med personlige perfiditeter mod Carsten Jensen og forargelse over at manden tillader sig at kritisere afstumpetheden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tommy Jensen, Gentofte | Skrevet: 19. nov 11 kl. 9:38 am

Carsten Jensen er en af de få offentlige meningsdannere der ikke ligger under for illusionerne og propagandaen.

Kommentarerne her viser tydeligt hvor afstumpet og afledt mentaliteten er blevet i samfundet gennem de sidste 10 år.

Sagsbehandlingstider på 3 år, bevidst psykisk forkrøbling af børn, indespærring og chikane i årevis af mennesker der ikke har gjort andet end flygte fra grusomheder bliver smågrinende ignoreret med personlige perfiditeter mod Carsten Jensen og udokumenterede påstande om fup der berettiger til umenneskelig behandling.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nanna Bangsgaard, Sorø | Skrevet: 19. nov 11 kl. 9:57 am

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby skriver:

“Der sidder da asylansøgere, som vi ikke kan sende tilbage - uanset om de har fået afslag.”

Ja, Niels Hansen og det er lige præcis den antagelse der ikke er acceptabel. Der er en gyldig og lovmæssig grund til, at de er afvist og den skal respekteres, ellers vil mange danskere føle at retssikkerheden undermineres, - så de skal altså ud.

Det jeg agiterer for er, at der skal arbejdes særdeles hårdere for at lave hjemsendelses aftaler med div. lande i mellemøsten, og som en anden her på bloggen foreslog; så kunne al fremtidig ansøgning om asyl i Danmark foregå f.eks. via ambassaderne. I den forbindelse kunne der lokalt i de aktuelle lande oprettes asyllejre dér. Hvis budskabet om; At asylansøgning kun kan foregå via ambassader og at sagsbehandlingen foregår mens de er i deres respektive hjemlande, - ja, så vil vi måske også komme den illegale fragt af menneske (til ågerpriser) til livs.
Som tidligere nævnt så skal sagsbehandlingen speedes op for de som allerede ér her, der skal være en deadline for hvor lang tid en afgørelse må være under vejs, - jeg foreslår ½ år.
Med andre ord skal der nok sættes en del kr. og øre af til at optimere disse opgaver, for
der er intet der tyder på, at flygtningestrømmen bliver mindre i de kommende årtier. Derfor er det absolut påkrævet, at vi tager stilling til hvordan vi kan sikre at vores kun 43.098 km2 store land ikke drukner i en tsunami af fattigdomsflygtninge, - men at vi blive bedre til at hjælpe dem der hvor de bor og har deres rødder.
Desværre ser det ud til, at det modsatte er ved at ske med de Radikale og Enhedslisten ved roret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:16 pm

@Tode Jensen

Jeg er frygteligt ked af at du ikke forstår mine hentyninger men det skyldes måske at du lider af blærerøvskatar.

Den klassiske myte om Doktor Faust som indgår en pagt med djævlen hvor han udveksler sin sjæl for at få guddommelig viden og magt er stadigvæk aktuel.
Denne legende om at der er folk som vil sælge sin sjæl for ussel mammon og magt, er et tema der går igen og igen i literaturen og på film.
En nyere filmversion Mephisto, baseret på Klaus Manns roman hvor Klaus Maria Brandauer spiller Hendrik Hoefgen som svigter sin samvittighed og fortsætter med spille og indynde sig med Nazisterne og dermed bevare sit arbejde og forbedre sin sociale position.
Det er naivt at tro at den slags narrestreger ikke forgår her i Lidenlund. Det er ikke så mange år siden at Informations redaktør Børge Outze beskrev venstrefløjens åndelige støtte til forbryderiske regimer, tænk bare på kultdyrkelsen af massemorderen Mao eller Che Guevara.
Med årstallet 1968 kom studenterrevolten, venstredrejningen, ungdomsoprøret og så videre. På få år blev det åndelige kompas drejet 180 grader rundt. Væk fra USA som ven til fjende. Væk fra vestligt demokrati til socialistiske og kommunistiske eksperimenter. Væk fra markedsøkonomi og kapitalisme til sværmeri for planøkonomi, folkekommuner og masselinjer. Og Churchill afløses af Mao, Che eller Fidel som kultfigur.
Verden blev vendt på hovedet i ‘68, og vi er først langsomt ved indse at for at redde vragstumperne af et sundere samfund er det en forudsætning at vi analyserer hvorfor det gik galt. I DK og Europa blev sværmeriet udmyntet i velfærdssamfundet. Drømmen om paradis her på jorden udviklede sig til et mareridt og vi står nu med et fallitbo.
Hvorfor var det ikke den akademiske elite som advarede mod det forudsigelige, hvor var alle eksperterne som skulle lede os på rette spor. Sad de i møde eller hvad, hvorfor havde de mistet jordforbindelsen. Hvorfor var almindelig sund fornuft blevet smidt ud med badevandet. Hvorfor var der konsensus eller enighed om at vi havde verdens bedste velfærdssamfund. Kritiske røster blev ignoreret. HC Andersens “Kejserens Nye Klæder” forekommer at være et dækkende billede.

George Orwell advarede for mange år siden om intellektuelle og akademikeres villighed til at blive tilbedere af dem som sidder på magten.

Det der karakteriserer akademikere er at de har dybdeviden på et snævert område. Den afgåede biskop sagde i et interview at hans erfaring som præst var at akademikere mange gange var dumme sådan i al almindelighed om livets realiteter, hvorimod den brede befolkning i langt højere grad var i besiddelse af almindelig sund fornuft og har forståelse for livets tilskikkelser. Mange akademikere lider af Kongens Nye Klæder syndromet fordi de i deres lille verden tilpasser sig til den gængse opfattelse blandt fagfolk. Bare se på hele global opvarmningsfarcen. Også politisk tilpasser man sig, hvorfor er de fleste offentligt ansatte DJØF’ere socialdemokrater, eftersom det er den gængse holdning og opfattelse blandt offentlige bureaukrater. Da jeg var ung flygtede jeg skrigende væk fra offentlig ansættelse for hvis man havde en anden opfattelse så var man ugleset.
Jeg ville da ikke kunne holde min kæft i et helt liv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:56 pm

@Tommy Jensen, Gentofte | Skrevet: 19. nov 11 kl. 9:38 am

“Carsten Jensen er en af de få offentlige meningsdannere der ikke ligger under for illusionerne og propagandaen.”

Carsten Jensen modtog i 2010 Olof Palme-prisen. Ingen anden pris på vor arme klode taler tydeligere om et etisk og kreativt kollaps, end at bli denne pris til del.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 1:31 pm

@Hanne Egedius

Vi kan ikke blive uenige om, at Thorkold Hansens bøger er fremragende.

Han er for øvrigt kendt for følgende citat:

“vil du se idioter, så tag til Norge”

Det er jeg nu ikke enig med ham i.

Jeg synes ikke, vi behøver rejse så langt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 1:59 pm

Thorkild

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oscar Vild, Kbh. | Skrevet: 19. nov 11 kl. 3:28 pm

Til niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 1:31 pm, næh, bare en en tur til Lyngby.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anders Jensen, Hillerød | Skrevet: 19. nov 11 kl. 4:13 pm

@Tommy Jensen, Gentofte: “Sagsbehandlingstider på 3 år, bevidst psykisk forkrøbling af børn, indespærring og chikane i årevis af mennesker der ikke har gjort andet end flygte fra grusomheder…”.

Danskere i godhedsindustrien trækker selv tiden ud ved at appellere afslag gang på gang. Den psykiske forkrøbling af børn er dumstædige forældres ansvar, da de ikke vil acceptere afslag på asyl. Mange af de “indespærrede/chikanerede” er kriminelle typer, som arbejder sort/kriminelt i Danmark som asylansøgere. Typisk er asylansøgere emigreret illegalt og ikke flygtet fra grusomheder; ægte politiske flygtninge er de færreste.

Tommy Jensen har selv et afstumpet forhold til danskernes ret til ikke at blive fuppet af asylanter. Hans flæbende sentimentalitet kan ikke bruges til noget - vi kan ikke redde hele verden - hvorfor er det så svært at forstå ???

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tode Jensen, 7700 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 4:18 pm

@ Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:16 pm

Din flothed, blærerøvskatar, forærer jeg dig gerne. Du ynder åbenbart at fortsætte i vulgærsproget.

Lidt mere indblik i Faust-skikkelsen kan du finde her:
http://www.csuchico.edu/~goulding/faust/faustlinks.htm

Dit øvrige skribleri er noget rod, totalt usammenhængende og overhovedet uden relation til Faust-temaet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
F Jensen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 5:11 pm

Niels Hansen og Jens Jensen begge fra Lyngby,de kan læse hinandens tanker,eller også er de siamisiske tvillinger,eller det en og samme person?,Shipping Agent,niels er den pæne mand i slips,medens Jens er ham den grove type,med rygmærke som både kaster med sten og spænder ben.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Mathiasen, Rødovre | Skrevet: 19. nov 11 kl. 5:22 pm

“en mand som Carsten Jensen er så fyldt med had til alle ,som ikke deler hans “gode” menneskesyn. Manden er jo fascistoid i sin ensrettede tankegang,” - Stiig Andersen er her citeret for disse “visdomsord” - Stiig Andersen hvordan ved du hvordan Carsten Jensen eller andre er skruet sammen og tænker? Er du synsk? - for mig at se opfører du dig ubehøvlet og stupidt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens L.Lorentzen, Kbh. | Skrevet: 19. nov 11 kl. 6:16 pm

Problemet med Carsten Jensen, De Radikale og ligesindede er ikke deres humanisme og altruisme.
Problemet er, at de uhaemmet praktiserer begge dele paa ryggen af den danske befolkning, og goer det uden nogensomhelst tanke paa omkostningerne eller nogetsomhelst ansvar for de katastrofale samfundsmaessige konsekvenser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 19. nov 11 kl. 6:19 pm

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 1:31 pm

Hadde du taget dig bryderiet med, at læse Hansens Hamsun-biografi fra 1978 - “Processen mod Hamsun” - dette mastodontværk på over 800 sider, ville du forståt at Hansen ingenlunde betragtet nordmænd som idioter.

Hvad Thorkild Hansen i sin biografi hevder - den mest inspirerede som er skrevet om Hamsun - er at det omkringliggende norske samfund slet ikke forstod, hvilken mester på den menneskelige psykologi de hadde huset i sin midte, hvilket givetvis kan tolkes som idioti.

At også du, Niels Hansen, skulle findes blandt disse ignoranter, overrasker undertegnede. Men altså, Hamsun var og er verdenslitteraturens store psykolog, og følgelig også en menneskeforagter af format.

I øvrigt har Elholm skrevet et behøveligt indlæg om Carsten Jensen, og om vigtigheden af, at ikke gå fra konseptene, når man vil tilintetgøre sine modstandere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jan Schiermacher, Helsingør | Skrevet: 19. nov 11 kl. 7:49 pm

Folk som Carsten Jensen og resten af det rød-radikale sammenrend af snotnaive tumper, som virkelig bilder sig ind de alene har patent på det gode, det moralsk rigtige ja de får det sq til at risle koldt ned af ryggen på mig, de naive individer ville uden at blinke afvikle Danmark som vi kender det, kun for at kunne sole sig i lyset fra deres glorier, og hinandens rygklapperi, ja dvs de kunne aldrig selv finde på at hive tegnedrengen frem, eller flytte til disse åh så svage lande og hjælpe den “stakkels” befolkning (hvis eneste håb i verden er et Dansk pas og evig velfærd og forsørgelse)næ de vil helst at det er os alle sammen der bidrager til katastrofen, ja og selve staten Danmark de kaster i puljen for deres utopiske drøm ….jeg væmmes dybt og inderligt over dem og deres kvalmende hykleri,og jeg håber virkelig at der denne gang bliver et retsopgør med de politikere og de meningsdannere der i 30 år har arbejdet intenst på at ødelægge Danmark , og til den tid skal jeg have første parket på anden redan, for denne gang skal de STØRSTE landsforrædere ikke igen få redet røven på dem selv !(så S-R-SF-EHL)politikerne og parti pamperne kan godt bestille billetten til Brasilien i god tid, eller måske er et islamisk land mere dem ? )

For gad dog vide hvor længe Danskerne gider blive ved med dette latterlige hykleri kun for at visse skinhellige fjolser kan føle sig åh så gode, men det er måske derfor politikerne fra begge fløje nu arbejder på igen at få udskiftet den “besværlige” danske befolkning, : Mærker man jorden begynde at brænde ?

Vi lever ikke mere i noget der minder om et rigtigt demokrati, selv folkestyret er så korrumperet (ellers kunne forrædere som Sohn og Frank Aaen ALDRIG have kunnet betræde vores højeste indenfor folkestyret)Ingen af banditterne fra hverken rød eller blå stue VIL spørge folket om deres mening om EUSSR,vore grænser,indvandrere, U-hjælp kontra pengene der kunne bruges så meget bedre for det Danske folk osv osv osv mere , og det tillader de skvat sig at kalde demokrati ?

Jeg forstår sq til fulde dem der ligesom jeg er ved at opgive alle illusioner vedr dette EUSSR styret psudo demokrati, og dem der skal bekæmpes er nu ikke fjolser som Carsten Jensen (en middelmådig selvhadende forfatter som er sat på en pedistal)men vore politikere og deres korrupte partier, derefter kan der ryddes op i dette land…..se så kan vi tale om forår i Danmark, for at kalde det forår fordi nogle svindlende lovbrydende indvandrere gang på gang ignorerer asylnævnets beslutning og så samtidig får et par unger imens for pressionens skyld så de kan PRESSE sig til at få deres vilje, se det er sq en joke og en falliterklæring, både for demokratiet og en del folks retsfølelse, men igen at kalde os en retsstat er jo efterhånden også en joke, for havde jeg begået hvad mange politikere i denne nye regering har begået (skattesnyd,bedrageri,spionage og landsforræderi) ja så sad jeg i en celle helt uden medier og villige embedsmænd !

Åh jo there is something rotten in the state of Denmark !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 20. nov 11 kl. 7:19 am

Elholm - jeg har et svar til Niels Hansen i filteret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørn mortensen, odense | Skrevet: 20. nov 11 kl. 8:59 am

Umiddelbart i nærheden af “mit” motionscenter står der en statue som viser et svin, et svin uden en eneste antydning af noget, der kan vendes til en slags erkendelse. Svinet går under betegnelsen “Den indre svinehund” og det helt igennem nådesløse “værk” er lavet af en lokal kendiskunstner med et halehæng af tilhængere der har set lyset. Men følger man lidt med opdager man en stakkel, der uafvendeligt griber efter anerkendelse. En såre menneskelig foreteelse, men hvorfor skal den ledes på vej af et nådesløst had til dem af sine medmennnesker der ikke følger trop.
Carsten Jensen er også en sådan ynkelig person der ken rense sin egen sjæl ved at hade sine medmennesker af en anden observans eller nening komplet nådesløst og uden hæmninger. Også selv om Carsten jensen egentlig har fået al den anerkendelse han kan tilkomme i form af bl.a. priser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 20. nov 11 kl. 10:24 am

Carsten Jensens selvhad er ufatteligt. Hans konstante fremturen er et tegn på at han har mange sympatisører, det er det sørgelige at pladderhumanismen er så udbredt og er så rodfæstet i rød stues verden.
Problemet med tosserne, sosserne og de kulturradikale utopister er at de tror at at deres indsigt er baseret på videnskaben, for var det ikke “intellektuelle videnskabsmænd” som lagde grunden til deres forståelse.
Jo da de var skam fejlbarlige mennesker som forsøgte at forklare tingenes sammenhæng. At ingen af deres fantasterier er holdbare i den virkelige verden er ikke gået op for proselytterne, som bevistløst rabler deres lærdom af sig.
Carsten Jensen og hans verden tilhører allerede historiens kirkegård, at det ikke er gået op for dem er indlysende.
De er stof til folkelige eventyr om den menneskelige farce.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas L., Valby | Skrevet: 20. nov 11 kl. 10:52 pm

Jeg sagde i sin tid mit abb på JP op i arrigskab over din USA dækning, og med denne lille perle fra din hånd af, er det vist på tide at tegne et nyt.

Godt forår til dig, hr. Elholm :)~

Upassende ? Klag over indlæg

 
Steffen Tor Jensen, VIby J | Skrevet: 20. nov 11 kl. 11:00 pm

Desværre Claus, denne her kan du ikke køre spin på.

Når vores regering handler i et demokratisk samfund burde handlingerne også påvirke vælgernes samvittighed. At venstrefløjen nu har stoppet et overgreb der grænser til en krigsforbrydelse, men som højrefløjen lod stå på, kan du ikke vende og dreje ved forhutlede personangreb. Naturligvis har Carsten Jensen en eksistens og en verdensopfattelse udenfor denne ene artikel og disse få sætninger. Vi smed børn som voksne i fængsel uden årsag. Nu tog vælgerne en beslutning og den gode samvittighed fik lidt mere plads. Smil nu en smule i stedet for at skrive i panik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
PG Jacob, Gilleleje | Skrevet: 21. nov 11 kl. 1:45 am

Claus Elholm, naar De skriver “Det er en tankegang, som må få det til at risle koldt ned af ryggen på de fleste venstreorienterede” er dette ikke en fejl, idet den tankegang, at nogle ved hvordan andre taenker og foeler, jo er en helt venstre orienteret tankegang, der vides jo paa venstre floejen helt klart hvordan alle og alt skal opfoere sig og foretage sig. det er et totalt statsstyret system, som de venstre orienterede jo oensker og elsker. Saa at sige at de vemstre proemterede ikke kan lide at bestemme over andre, er vel forkert. Eller har jeg misforstaaet Dem. Man kan aldrig stole paa venstre orienterede!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 21. nov 11 kl. 4:59 am

De lande, der ikke vil modtage deres egne borgere retur fra Danmark, skal have frataget de økonomiske ydelser som de modtager hvert eneste år fra EU.

Så skal I bare se hvor flinke de bliver til at modtage folk retur!

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 10:54 am

@Hanne egedius

Apropos Hamsun.

http://hamsun.at/hamsun/melbu2009.htm

Jeg har ‘kun’ læst Thorkild Hansens ‘Det Lykkelige Arabien’og ’slave-trilogien’.

Jeg fik som gave af en norsk kollega Ingvar Sletten Kolloens ‘Hamsun - Svermeren’.

Spændende læsning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 21. nov 11 kl. 10:59 am

Kære læsere. Vi har desværre været nødt til at slette nogle kommentarer. Hold venligst en god tone og undgå personangreb i debatten. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html. Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Kaj Hansen skriver
23.05.12 07:37
Jamen er det ikke utroligt med en håndbevægelse forærer hun en halv milliard væk og herhjemme slåes man om bevare skoler etc men de bliver Læs mere
Kaj Hansen skriver
23.05.12 07:34
hmm..uden håndtaske hvad var hun Læs mere
Vi lukker bare nogen skoler eller sætter nogen afgifter op. De dumme danskere fortjener sgu ikke at ha det så godt. Desuden skal Helle bare videre Læs mere
Torben Andersen skriver
22.05.12 20:11
Kære Morten; Det var PH, som forsøgte at beskrive kulturradikalismen som omfattende "frisind og tolerance". Hvad han glemte var, at Læs mere
Thomas Lindvang skriver
22.05.12 10:14
Du skulle have stoppet dit skriveri efter "selvfølgelig er der de mange løftebrud, men derudover..." For det er jo essensen af denne regering. Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/