Profil

Fra sit ståsted som dansker og vesterlænding skriver Morten Uhrskov Jensen om emner, der berører den vestlige kulturkreds og dens muligheder for fortsat at hævde sig som en selvstændig civilisation.

Baggrund:
Morten Uhrskov Jensen er cand.mag. i historie og samfundsfag og redaktør af det national-konservative tidsskrift Nomos.

Andet:
Forfatter til bogen "Et delt folk" om den danske udlændingepolitik 1983-2008.

Sted:
Sorø

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Set fra højre

Skrevet af Morten Uhrskov Jensen

Skal vi have en særlov?

Dato: d. 21.05.09, 23:26
Af: Morten Uhrskov Jensen
Emner: ,

De afviste irakere, der indtil videre har taget ophold i Brorsons Kirke, har heldigvis nogle gode allierede. F.eks. har Operation Dagsværk og Rebel-Unge Revolutionære Socialister repræsentanter til stede, der kan tale irakernes sag.

I skrivende stund vides det vist kun, at to af irakerne har grov kriminalitet bag (og foran?) sig, og det er jo ikke noget at tale om. Ikke i forhold til den undersøgelse, som Jyllands-Posten fik lavet i 2005 af de 321 palæstinensere, der efter en særlov i 1992 fik bevilget opholdstilladelse i Danmark. Undersøgelsen viste, at 42 procent af palæstinenserne siden da havde begået kriminalitet. En imponerende foretagsomhed, der generelt lever op til det, som rigtig mange personer af palæstinensisk afstamning bare er gode til, nemlig at begå forbrydelser, f.eks. med en overkriminalitet på mere end ti gange, når det drejer sig om vold.

Da det radikale folketingsmedlem Elisabeth Arnold fik forelagt tallene, var hendes kommentar rørende: »Hør engang, det er 13 år siden, og vi har undervejs måttet høre på en del kritik af den særlov. Men hvad vil man opnå ved det?« Sådan taler kun en sand repræsentant for den politiske overklasse, der ærlig talt ikke gider beskæftige sig med den kriminalitet, som alligevel mestendels rammer de lavere sociale klasser, som i øvrigt bare kan lade være med at være så plebsede.

Folketingsdebatten dengang i 1992

I 1992 var Danmarks ulykke som bekendt fortsat den, at flertallet i Folketinget indehavedes af venstrefløjen, Socialdemokratiet og Det radikale Venstre. Derfor var det en smal sag at vedtage den særlov, der skulle give danskerne lidt ekstra kulturberigelse. SF´s retspolitiske ordfører Ebba Strange var folkesocialist af den helt rigtige slags. I et interview omkring 1990 havde hun udtalt, at hun ikke kunne leve, hvis ikke hun var humanist. Og under folketingsdebatten den 28. januar 1992 udtalte hun bl.a., at »Derfor mener jeg, at hvis Danmark fortsat vil stå som et billede på humanisme over for resten af verden, så gør vi nu det, at vi giver dem [palæstinenserne] den opholdstilladelse af humanitære grunde - dem, der ikke får asyl«.

Det er da, så man får tårer i øjnene, er det ikke? Om at ofre sig for menneskeheden og at ofre menneskene er titlen på en af Søren Krarups tidlige bøger. Den titel passer som fod i hose til Ebba Stranges ståsted. Når blot hun kunne få lov at udleve så mange som muligt af sine fantasier om frelse for alverden, så skidt være med hendes landsmænd. De kunne vel nok finde ud af det med »de par indvandrere«, som det vist nok er blevet formuleret af en højtstående socialdemokrat.

Kunne det ske igen?

Kunne man forestille sig, at Venstre og de konservative blev bløde i knæene og sammen med oppositionen vedtog en ny særlov? Jeg hverken håber eller tror det, trods alt. Men vide sig sikker kan man ikke. De tårepersende historier, der i disse dage vælter ud af vore tv-apparater, skal man ikke kimse af. Det er i sådanne øjeblikke, at tv-journalister har deres stjernestunder. Her føler mangen en mand og kvinde, at tilværelsen giver mening. Om æteren pumpes hårdt nok op med billeder af kvinder og børn, så kan man måske engang til sine børnebørn sige: »jeg var der, jeg var med, dengang irakerne skulle have lov at blive i Danmark«. Og hvis der på én og samme gang var et opvakt barnebarn og en ærlig pensioneret journalist, så kunne det være, at barnebarnet spurgte, om der slet ikke var nogen tabere i den sag. Og den pensionerede journalist ville svare: »jo, egentlig må man vel sige, at taberne var danskerne. Men det skal du ikke tage dig af. De var ikke bedre værd«.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Morten Grosbøl, Randers NV | Skrevet: 22. maj 09 kl. 00:18

Selvfølgelig skal vi ikke have en særlov! Men jeg deler MUJs fornemmelse af at Venstre og Konservative ikke er alt for faste i kødet, når det kommer til stykket.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Lembøl, Gørlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 01:08

Absolut ikke flere særlove af den slags. Det var alt rigeligt med den for palæstinenserne. Og man får sine betænkeligheder, når man ser, hvem der støtter irakerne i kirken.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Linda Hansen, København | Skrevet: 22. maj 09 kl. 01:12

Kære Morten.
Organisationen “Rebel-Unge Revolutionære Socialister” har ikke eksisteret i flere år. Fint at du problematiserer særlove, men gør det med ordentlig research.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 22. maj 09 kl. 01:28

Jo, Morten. Det er så man får tårer i øjnene. Forbitrelsens tårer over det i egne øjne hellige slæng af overklasseDanmark, som groft sagt skider på den brede befolknings tarv for selv at kunne sole sig i den europæiske politiske korrekte elitære del af populationen.

Netop den skinhellige Elisabeth Arnold havde jeg en længere mailkorrespondence med omkring bl. a. de ovenud aktivt kriminelle palæstinensere da hun for vore penge tilstod dem opholdstilladelse.

Hendes viden om islam og islamisk historie afsløredes hurtigt til at være på det absolutte nulpunkt. Bl. a. påstod hun hårdnakket at der aldrig havde været islamiske erobringstogter i Europa!

Hvis det er den gængse opfattelse i det radikale slæng forstår jeg bedre deres indstilling, selvom den naturligvis ikke bliver mere acceptabel af den grund.

Heldigvis er 75% imod at lade irakerne blive i landet og Lykke Rasmussen har udtalt sig så benhårdt om spørgsmålet at alt håb lades ude for kirkebesætterne og de øvrige irakere.

Jeg ønsker god tur til Irak!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Malthe Hok, 2860 Søborg | Skrevet: 22. maj 09 kl. 01:34

Det her handler ikke om 92, eller hvad du ellers kan finde på af irrelevante ting.

Det handler om at Irak simpelt hen er for farligt til at man kan sende mennesker derned. Det er simpelt hen et faktum. Man kan så diskutere alt muligt andet, men ikke at det lige nu i Maj 09 er alt for farligt at sende folk til Irak.

Det Danske Udenrigsministerium fraråder alle rejser til Irak, pga terroren.

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerRejsen/Rejsevejledninger/RejsevejledningIrak

Det samme gør USAs State Department
http://travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/tw/tw_921.html

Berlingske summerer det her:
http://www.berlingske.dk/article/20090520/danmark/90520156/

Man kan også følge bomberne og drabene i næsten real-time her:
http://www.iraqbodycount.org/database/recent/

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 02:34

Nej irakerne skal tilbage. Det er altså ikke Danmarks skyld, at de stadig er her, for nogles vedkommende i 10 år. Det er asylsystemets skyld. Og deres egen.

Hvad asylsysemet angår, er det da helt vanvittigt, at en asylsøger, der taber på det lykkehjul, der hedder “personligt forfulgt” for bagefter igen at drøne over til den tombola, der hedder “humanitære årsager”.

Skil de to ad former helt af.

Ved ankomsten til Danmark og efter at have sagt “asul”, skal ansøgeren tage stilling til om det ansøgningen sker, fordi vedkommende er personligt forfulgt eller om ansøgningen sker af humanitære årsager.

Og samtidigt orienteres om, at der ikke er mulighed for “overløb” til den anden årsag, når først kendelsen foreligger.

Så tager behandlingen ikke halv så lang tid.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Snaphanen » »Folkekirken tager ikke skade« , | Skrevet: 22. maj 09 kl. 02:59

[...]  Udviste irakere ryster folkekirken,Morten Uhrskov: Skal vi have en særlov? [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, Lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 03:13

TIL: Morten Uhrskov Jensen.

Må sige det er en lidt unødig opstilling du kommer
med, hvilket din skyndsomt ref. til historikken da
også bevidner om..

Dog lykkes det dig under headlinen: “kunne det ske igen”, BEFRIENDE ENDELIGT, (dog overfladisk) at
at komme ind på noget som kunne ligne pressekritik.

Faktisk undre det mig voldsomt, at du trods dine
mange indlæg, endnu ikke har opdaget baggrunden
for selv samme, i det du MÅ være af den opfattelse,
at du føler trang til at sætte spot på alt det pressen, klinisk undlader at fremhæve, & tier ihjel.

Jeg skal derfor atter opfordre til, at du og andre,
snart tager jer sammen, & indser det ENORME tomrum,
bestående af en uberørt, og vedvarende pressekritik.

* Manglende selvrefleksion og kritiske spørgsmål til
konsekvensen af det/dem man præsentere/interviewer

* Hvor bliver opfølgningen af mht. de ens påståede
totur/forfølgelser ved hjemsendelse, altså ef.
man er hjemsendt ?. (DR kan følge nogle grisse
transporter til tyskland/polen, hvorfor følges her
ikke op på de hjemsendte, som forinden påstod død,
totur, forfølgelse og andet godt ? (hvor er J.P ?)

* Hvordan kan det være, at div. underholdnings prog.
er begyndt at selektere positivt i forhold til mørke
deltagere/ansøgere, sådan at man fx i X-Factor, ser
en voldsom over rep., uden nogen i ramme alvor kan
hævde det er talentet som har været bærende.

* Hvordan kan det være at DR på samme baggrund, laver
et indslag mht. hvordan X-Fator er integration når
det er bedst, dels uden det har med virkeligheden at
gøre, og alt sammen baseret på kunstig forfordeling.

* Hvordan kan det være at TV-2 præsentere en kvinde
som sindssygt syr kæften sammen, imens dennes mange
børn står og små-tuder i baggrunden, for dernæst
atter ukritisk, at stikke mic. op i næsen på DK.
flygtningehjælp. som mener/te at DK skal tage imod
SAMTLIGE græsk-afviste påståede flygtninge, uden man
IGEN forholder sig til konsekvensen, og som med aller
største naturlighed, burde udformes til et kritisk
spørgsmål til vedk. fra Dansk flygtningehjælp ?.

* Hvordan kan det i det hele taget være, at de mange
opponenter til ovennævnte stil (og mer til), fortsat
acceptere verdens dyreste tvangsbetaling i form af
TV-licens, som igen sikre de samme få´s magt mht.
hvad som befolk. ikke har godt af at få præsenteret.

* Hvordan kan det være at jeg i anno 09, kan modtage
et brev fra DR, hvori man henviser til sjældenheden
i, at man hverken har TV, PC, el. Radio, og derfra
opfordre mig til at betale, trods vi alene på radio
området, har over 30.000 Internet st., hvis kval, er
lysår bedre end hvad DR´s kunstigt betalte kanaler
kan tilbyde, både i teknisk, såvel indholds kval.

MED ANDRE ORD.. HER LIGGER STAKKE AF UBERØRTE INDLÆG
OG VENTER, OG HVIS VIGTIGHED, ER LANGT TUNGERE END
ENDNU ET KORREKT ISLAM-KRITISK PERS. INDLÆG.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 03:17

Tjaeh. Det naturlige svar til Elisabeth Arnold vil være, at særlove der er vedtaget af tinget, også kan ophæves af samme ting. Med andre ord, vedtage at nulstille særlovgivningen og påbegynde de udvisninger, der allerede burde være gennemført dengang. Men det har journalisten jo nok ikke spurgt om

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 03:21

Toffini.

Det lykkedes da også DR i mange udsendelser under titlen “En flygtning krydser sit spor” at tage tilbage til hjemlandene for tilfældigt udvalgte asylsøgere, som DR opsnappede i Kastrup Lufthavn - for at tjekke deres historie.

Det var artigt og vedkommende TV. Alle ansøgeres historier blev afsløret som fup og svindel, der da blev tjekket op på dem i hjemlandene.

Kan vi ikke snart få en genudsendelse, DR ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 03:34

Toffini

Jeg accepterer absolut heller verdens dyreste tvangslicens.

Allerede under valgkampen i 2001 meddelte jeg DR, at jeg ikke længere agtede at betale licens til ensidige, letkæbte partsindlæg for Socialdemokratiet.

Det skete efter Teimer Bo’s interview med Poul Nyrup om det stykke papir han havde i inderlommen, og som han hev frem på valgmøderne.

Den var for gennemskuelig.

Men man slipper ikke for at betale for sin egen indoktrinering og fordærv. Det er der sørget for, så hvert eneste år, stiger mit skattetræk med 8 % i oktober, november og december i udlæg fra SKAT til DR’s fremme.

Det fryder mig dog, at i januar næste år, får jeg hovedparten af pengene tilbage.

Jeg fornemmer, at der er en hel del andre rundt omkring, der ligeledes er trætte af DR’s enøjethed.

Så måske er det tid for en portion “civil ulydighed” m.h.t. licensen.

Civil ulydighed plejer jo at få imødekommende og overstrømmende sympati fra medierne især TV2 og netop DR. Det kan man se i og omkring Brorsons Kirke i disse dage…;o)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, Lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 05:54

TIL: Ivan Broe.

Okay, har intet hørt om den uds. vedr. plat du taler
om, uagtet dette, ændre det ikke på, at samfundet
lider under at det er den samme politisk orienteret
mennesketype som styre væsentlighedskriteriet.

I en mindre undersøgelse i DK (har været til svarende
i UK), viste det sig, at ca. 74% af de journalist
stud., stemte på et socialistisk orienteret parti.

Den ene uds. du ref. til, (formentlig lavet efter pres), er
derfor intet imod den overload af ensidige fortielser og
manipulationer, og som desværre er dagsordenen.

Herunder tør jeg slet ikke tænke på den evigt glade
præsentation af velfærdssamfundet, igen styret udfra
den IKKE befolk. repræsenterende journalistiske
sammensætning… Det er et voldsomt problem.

Mht. tvangs-licensen, og disse semi off. ansatte
journalister, og hvis godt betalte levebrød, (især målt
på den korte udd), så er det bare at lade være at betale.

Kommer tvangs-licens-politiet og banker på døren,
har du netop købt TVét brugt, (igennem den blå avis)
og hvilken købs annonce du selv indrykkede, og deraf
ikke husker sælgerens navn og adresse.

Derfra betaler du 1 uges licens, og siger NEJ, når
tvangs-licens-politiet, ulovligt spørger ef. dit
CPR nummer. Dernæst afmelder du igen straks efter.

Gør det samme med PCén, og Radioen, og mobil tlf.
og lad vær at købe en ny bil.. Vær smart, og udnyt
EU reglerne på området.

LAD VÆR AT BETAL TIL DERES LORT.. Jo mere du
betaler, desto mere går partiforeningerne på hugst i dine
penge, og tildeler dem til deres egne vælgere.

Også her, er der TOTALT TOMRUM i den off. debat,
atter styret ihjel af de samme få toneangivende,
tvangsbetalte medier..

Mener det er ca. 93% af BNP som er brugt på forhånd.

psst, er du klar over, at hvis man tæller ALT med,
har DK ca. 63% skattenydere, hvorved vores økonomi
er så langsomt kørende, at selv i år 2013, kan DK
max forvente at komme op på ca. 1,5 / 1,6% vækst,
vs. de andre lande, som passere både 2, og 3%.

Når regeringen (atter presse ukritisk), derfor næsten
med stolthed i stemmen, oplyser hvordan DK ikke er
nær så hårdt ramt som de andre, glemmer man at
fortælle, at det skyldes vores Udynamiske økonomi.

Så udynamisk, at da det gik godt, lå DK helt i bund,
Vs. Alle de andre lande, kun overgået af Italien.

Endelig er det også en kendsgerning, at DKérne er
bevendt med overpriser på alt, (tjek nettet), da
erhvervet i DK, køre på underhåndsaftaler.

Er du i tvivl om hvad jeg fabler om, så tjek hvad du
betaler for din TV pakke, og hvor mange kanaler
du reelt kun ønsker at se/betale for.

Dette udløser igen herfra, at jeg har en spec. box,
hvor jeg hiver ALLE udbyderes kanaler ned, = 0 kr.

Alene fornemmelsen af ikke at betale
til lortet, er guld vær, kan kun anbefales.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Rasmussen, Århus | Skrevet: 22. maj 09 kl. 06:31

I går læste vi at en opinionsundersøgelse viste at godt 2/3 af danskerne vil have sendt irakerne hjem! Når Sverige kan sende irakere hjem uden problemer er det en skandale hvis vi ikke snart får gang i hjemsendelserne i Danmark! Og jeg er også godt træt af det useriøse følelsesporno som DR og TV2 sender! Disse irakere bryder den danske lovgivning ved, efter afslag på asyl, ikke at ville forlade vores hjem! Efter Anker Jørgensens skandaløse særlov om palæstinenserne skal vi ikke have flere af disse sager! Folk i godhedsindustrien vil selvfølgelig gerne kunne klientgøre endnu flere mennesker så de kan beholde deres fede job, men det er en utrolig prostituerende måde at have et job på! Danske soldater har med livet på spil medvirket til at befri Irak fra en diktator og massemorder så landet nu er et demokrati hvor de første frie valg har fundet sted. Derfor er det en skandale at disse irakere ikke vil vende hjem og hjælpe med genopbygningen af deres land! Men de har vel ligesom hovedparten af venstrefløjen fået smag for det danske bistandssystem! Hvis alle disse fremmede folkeslag og grupperinger kommer til Danmark følger alle deres interne krige og problemer også med hvilket vi i høj grad kan aflæse i kriminalitetsstatistikkerne!

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 22. maj 09 kl. 08:22

Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 03:34

Jeg accepterer absolut heller verdens dyreste tvangslicens.”

@

Dyreste?
Eksisterer “tvangslicens” overhovedet i andre lande?

Ikke her, hvor jeg er. [EU-land]

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Lintrup, Frederikssund | Skrevet: 22. maj 09 kl. 08:51

Hvis vi skal have en særlov skulle det da kun være for at smide alle de kriminelle palæstinensere ud igen og rette op på miseren fra 1983!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ellen Pedersen, Århus | Skrevet: 22. maj 09 kl. 09:06

Nej tak til særlov. Afviste asylansøgere skal hjem, de er netop afvist fordi deres asylansøgning er grundløs. At flere af dem så har været her i årevis fordi de nægtede at forlade landet, og avlet børn heroppe, skal ikke præmieres med en særlov.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten D, Holbæk | Skrevet: 22. maj 09 kl. 09:24

@ Malthe Hok

Der vist ikke særlig stor forskel på de to situationer – læs f.eks. dette:
”Et folketingsflertal bestående af socialdemokrater, radikale og folkesocialister fik gennemført en særlov, der tilsidesatte de administrative myndigheders lovlige beslutninger og gav humanitær opholdstilladelse til alle, der havde opholdt sig i Danmark i 12 måneder eller derover - lovligt eller ulovligt.
Begrundelsen var, at flygtningene var forfulgt i Libanon, hvor de kom fra, og risikerede tortur og henrettelser, hvis de vendte tilbage.
Straks efter at særloven var vedtaget, viste det sig, at det var så som så med vanskelighederne i hjemlandet: Omkring 200 af dem var smuttet en tur hjem på ferie for at fejre opholdstilladelsen i Danmark.
Den radikale Elisabeth Arnold, der var en af hovedkræfterne bag særloven, vrissede, at rejserne var både lovlige og forståelige.
Efter yderligere en uge viste det sig, at 312 af de forfulgte palæstinensere havde været i Libanon og Syrien i både 1990 og 1991, mens deres asylansøgning var til behandling i Danmark - blandt andet for at gifte sig.”
Læs evt. hele Jyllandspostens lederkommentar fra 21/4-2005 her:

http://jp.dk/arkiv/?id=266081

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anne Marie Buch, Aabenraa | Skrevet: 22. maj 09 kl. 09:39

Malthe Hok,

mener du at krig i hjemlandet er grund til asyl?

Hvis man har situationen med særlovspalæstinenserene in mente, kunne man så sige at det er for farligt for danskerene at lade irakerene blive?

Eller hvor mange overgreb mod danskere accepterer du, for at redde fremmede?

Irakere og deres efterkommere rangerer højt på listen over overrepræsenterede indvandrere i kriminalstatistikken - hvad får dig til at tro at de irakere (hvoraf ihverttilfælde 2 allerede har vist kriminelle tilbøjligheder) der aktuelt er tale om, vil have en væsentlig bedre opførsel end deres landsmænd?

Eller er du ligesom Elisabeth Arnold helt ligeglad med at danskere udsættes for overgreb af disse mennesker?

Med andre ord - hvor langt strækker din humanisme sig? Langt nok til også at omfatte danskerene?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Dyssegård | Skrevet: 22. maj 09 kl. 09:41

Det er desværre slet ikke udelukket der kommer en særlov. Jeg tror ikke Venstre og Konservative som partier bliver ‘bløde i knæene’. Men VKO-flertallet trods alt sbævert, (91 mandater), og der skal bare et par ‘fløjsmaver’ i VK-grupperne til for at flertallet skifter til fordel for en særlov.

Vi har set det før i forbindelse med disse afviste Irakiske flygtninge. Da medierne før valget i 2007 kørte deres følelsesponografiske kampagne om ‘de stakkels flygtninge, som levede under umenneskelige forholdi Sandholm-lejere’, da valgte bl.a. Eyvind Vesselbo og Birthe Rønn Hornbech at bryde partilinjen, ogkræved edisse ‘flygtninge’ belv sluset ud i samfundet, (læs: amnesti). Det kan ske igen. Der er intet der afgjort, og jo længere regeringen trækker pinen ud mht. at få disse afviste asylansøgere sendt hjem, jo større bliver risikoen for at VK-fløjsmaverne giver efter for det massive medie-pres vi oplever i disse dage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hansen, København | Skrevet: 22. maj 09 kl. 09:56

@Malthe Hok
“Det handler om at Irak simpelt hen er for farligt til at man kan sende mennesker derned. Det er simpelt hen et faktum. Man kan så diskutere alt muligt andet,
men ikke at det lige nu i Maj 09 er alt for farligt at sende folk til Irak.”

Det er irrelevant, for den generelle situation i et uroområde er ikke gyldig grund til asyl. Hvis det var tilfældet skulle millioner af mennesker være berettiget til tidsubestemt ophold i Danmark.
Naturligvis er det ikke en påstand, som vi skal godtage som et faktum, men selv hvis situationen var farlig, er det stadig ingen grund til at give folk ophold i Danmark, bare fordi de kommer fra et uroområde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren jensen, herning | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:22

Hej Malthe Hok

Du skriver at Irak pt. er for farlig til at Irakerne kan hjemsendes. Det kan undre mig at dine tanker ikke går til alle de tapre danske soldater, som har kæmpet med næb og kløer for at sikre et stabilt Irak hvoraf nogle endda har betalt den højeste pris for andres frihed. Hvis man har fået afslag på asyl burde det være en selvfølge at rejse tilbage og bidrage til genopbygningen af sit fædreland. PÅ en helt utrolig usaglig og usmagelig måde spiller venstrefløjen desværre på følelserne istedet for fakta og iscensesætter det ene latterlige freakshow efter det andet med billeder af grædende danske pensionister og Irakere i den besatte kirke, mens faldne danske soldater der kommer hjem i kister blot anses som en mindre nyhedsinformation i samtilige medier, som iøvrigt hellere end gerne rider med på Enhedslistens forsøg på at sammenligne Dansk folkeparti med nazisterne. Væk er alt saglig journalistik om et asylsystem som nok er strengt, hvilket er nødvendigt, men også kompetent nok til at vurdere asylansøgernes sager. Væk er alt saglig journalistik om konsekvenserne af venstrefløjens “mangfoldighedsprojekt” som bl.a. har bidraget til at trække religion(Islam) helt frem på scenen (seperate baderum, halalmad i børnehaver på bekostning af svinekød, selv en debat om retten til ytringsfrihed, og senest bederum på Mcdonalds - kan det blive mere pinligt), hvilket ellers kun er noget indre mission i 80erne uden held har forsøgt sig med. Det er pinligt, flovt og ulækkert at høre venstrefløjen tage patent på “humanisme”, for det er så langt fra det de praktiserer når det gælder “etniske” danskeres forhold. Dem, undskyld mit sprogbrug, skider de højt og helligt på, og skal/vil aldrig stå ansvar for noget som helst (fx palistinænserne der i 1992 fik asyl hvorefter næsten halvdelen, som TAK, lavede kriminalitet). God integration handler for venstrefløjen om at Danmark skal tilpasse sig, istedet for at lade indvandrere fra muslimske lande integrere sig og tilpasse sig vore spilleregler (ligesom indvandrere fra Sri lanka og Asien gør så glimrende)
Venstrefløjen har i mange år “dømt” Danmark som værende fremmedfjendsk og racistisk hvilket ikke kan være mere usandt. Jeg tror derimod at “dommen”
over vensrefløjen i fremtiden bliver ubeskrivelig hård, men retfærdig, når vi på et tidspunkt (forhåbentlig snart) skal gøre status over Danmarks indvandrings- asylpolitik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:39

Jeg har læst, at Irakere siden sidste år fint nok tager hjem fra Sverige - og at Irak desuden også er charterrejse-feriemål nu.

Hvis der er bandekrig på Blågårdsplads, tager man til hvidover eller Amager, eller Roskilde, eller Skagen, eller andre steder, hvor der er ro og fred.

Ingen forlanger vel at irakerne SKAL slå sig ned lige præcis i Iraks krigscentrum.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:42

Toffini:

Civil ulydighed er ikke at snyde sig fra licensen; men lade dem have fornøjelsen og bøvlet ved selv at hente gysserne.Jeg har aldrig brudt mig om snyd, hvadenten den er tilfælig eller systematisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bo Lütken, Gilleleje | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:45

Særlove er grundlovsstridige, fordi de bryder med princippet om, at alle er lige for loven. At tildele palæstinensere eller irakere særlige rettigheder, som andre flygtninge ikke har, er naturligvis uholdbart.
At tildele samtlige afviste asylansøgere opholdstilladelse, vil venstrefløjen ikke engang selv acceptere.
Altså: Ingen særlov.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Brian Jensen, Hillerød. | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:46

Christian Toffini.

Vil du ikke oplyse om, hvordan du bliver fri for “tvangs -licensen” til statskirken, når man ikke er medlem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mik Jensen, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 11:12

Man må jo føle sig rent til grin som Dansker, når man læser at de Palæstinesere, der fik ophold via særlov i 1992, gengælder denne “humanisme” ved efterfølgende at kvittere for “godheden” med en overrepræsentation i statistikkerne over begået kriminalitet. Og samtidig rejse på ferie mellem DK og det såkaldte “usikre” hjemland. Denne særlov må simpelthen være vedtaget på et uoplyst grundlag. Og hvem sidder tilbage som taber i dette spil: det gør dels danske skatteborgere, der finansierer hele dette cirkus, samt ofrene for palæstinensernes kriminalitet. Men brølere har det med at gentage sig med jævne mellemrum. Lad os håbe på at det ikke sker denne gang i sagen om de afviste irakere. Det er irakerne - der sammen med deres “rådgivere” - selv har trukket sagerne i langdrag, idet de bare kunne være rejst efter første afslag på deres åbenbart grundløse asylansøgning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 22. maj 09 kl. 11:32

Det ville da også være mærkeligt om man tildelte statsborgerskaber efter hvem der nåede ind og forskansede sig i den nærmeste kirke. Så kunne vi jo lige så godt nedlægge Sandholmlejren og gøre kirkerne til flygtningecentre.

Hvis man ikke stoler på flygtningenævnet og de andre instanser som har behandlet irakernes sager, hvad hulen har vi dem så for?

Mon ikke det bare er blevet en besættelse for visse dele af venstrefløjen at alt hvad er sker i samfundet er forkert og skal bekæmpes.

Det sker sikkert i frustration over at man ikke bare kan råbe “nazist” og “rascist” efter alle med andre holdninger og så samtidig få dem til at stemme på sig. Virkeligt dygtigt.

Herefter begynder man så at gribe til vold og hærværk fordi “Det er den eneste måde at blive hørt på i dag”. Jamen lad os alle kaste nogle brosten sammen i tolerancens og det frie samfunds navn.

Der er en årsag til at venstrefløjen ikke er ved magten og det er ikke DF’s skyld. Det er 100% deres egen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Malthe Bülow, Rønne | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:24

Hallo!, der er altså krig i Irak!. Og alligevel vil I sende irakerne hjem?!. Har I tænkt på, hvordan det er at komme tilbage til et land, hvor man har mistet alt og intet fremtidshåb eller -tro har?. Evner I overhovedet at sætte jer selv i disse menneskers sted?.

Danmark er et rigt land og vi har i mange sektorer brug for flere flittige hænder. Og alligevel vil I smide disse irakere ud?.

Når jeg kigger ned over de lige nu 27 indlæg så skræmmes jeg af den åbenlyse fremmedfjendtlighed der helt uhæmmet lægges for dagen. Nogle af jer skulle måske tage og moderere tonen så I ikke får en dom for racisme!.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:27

Smukt bekræftende mit indlæg.

Tak Malthe.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Malthe Bülow, Rønne | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:34

Henrik Kristensen

Bekræfter hvad i dit indlæg?.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:38

Malthe Bülow, Rønne

“Nogle af jer skulle måske tage og moderere tonen så I ikke får en dom for racisme!”

Det er jo netop den retorik som har skabt den situation du og dine ligesindede står i nu.

Som jeg skrev i det indlæg som ligger lige ovenover dit.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:40

TIL: Brian Jensen.

Ved ikke helt hvad du mener med: Hvordan man bliver
fri for tvangs-licensen når man ikke er medlem ?.

Men hvis vi antager du som jeg, bare nægter at ville
betale, så kan du bare lade være at betale, og
følge råddet = ha´ en provokerende undskyldning klar
når/hvis licens-tvangs-politiet skulle dukke op.

How ever, nu da net radio og tv er ved at overtage
nærmest inden det nye sendenet (fra boxer tv) er
startet, og verdens øvrige stationer er ved at gå
samme vej, så er det kun spørgsmål om kort tid,
før vi taler 100.000 af gratis TV/radio stationer.

Trods min modstand imod EU, kan du være forbandet
sikker på, at EU inden 6 - 8 år (max), går ind og
bremser dette vanvids tvang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:45

TIL: Malthe Bülow.

Folk vil med overordentlig god grund, sende Irakerne hjem, alene fordi de er muslimere. Så enkelt er det.

Og nej, de får ikke lov at blive i sidste øjeblik.
Og nej, de konservative, el. noget andet parti,
på nær enhedslisen, tør ikke hyle op, da her i så
tilfælde, ligger en vælger afklapsning og venter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anne Marie Buch, Aabenraa | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:53

Malthe,

evner du at sætte dig i danskerenes sted?

Danske skatteydere belastes med milliarder af kroner årligt pga. asylanter, indvandrere og deres efterkommere. Og det er kun den økonomiske side af sagen.

Har du overhovedet nogen medfølelse for de mennesker der er/bliver ofre for samme indvandreres kriminalitet? Eller rækker din omsorg kun til folk fra fjerne egen?

Det er et faktum at flygtninge, indvandrere og deres efterkommere fra Irak er stærkt overrepræsenteret i kriminalstatistikken (når der er taget højde for socioøkonomiske forhold) - mener du virkelig at vi skal tillade flere irakere at tage ophold i vores land?

Vi ved oven i købet at 2 af de irakiske kirkebesættere allerede er dømt for kriminalitet (det er iøvrigt derfor de har mistet deres opholdstilladelse).

Er det ligemeget for dig, Malthe, hvilke økonomiske og menneskelige omkostninger det har for danskerene at lade disse mennesker blive?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Finn Nielsen, 5250 Odense SV | Skrevet: 22. maj 09 kl. 12:54

Der er ingen grund til at gentage en fejl.
Heldigvis har vi tilsyneladende nogle lidt dygtigere politikere i dag - hvilket ikke behøver at sige så meget.
Det er mit hån, at politiet snarest tager irakerne i sikker forvaring indtil udsendelsen kan ske. De skal jo hjem og opbygge det samfund, som de lod ødelægge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:05

TIL: Ivan Broe.

Jamen der er ikke åben for civil ulydighed hvad
angår DR, el. nogen anden statslig opkrævning.

Enten lever man som amish-folket = uden tv,
radio, pc, mobil, mv., el. så er du kriminel.

Betaler du ikke, behøver man ingen retssag, men går
blot igennem hypotekbanken, og stjælere videre fra
dig der; og det er uanset om du er bistandsklient.

Opstår her skyldner tvist i alle andre dele af
samfundet, er man næsten pr. dif. fucked, da den
passive betaler, reelt kan leve ubemærket videre,
uden at smide en krone på bordet.

Jeg kan fx når det passer mig, få et moms nummer,
starte en virksomhed, modtage folks penge, og
lukke butikken, (lovligt uden at betale tilbage),
og åbne en ny en måned ef. i samme navn.

Og vupti, så er vi tilbage ved dette mærkværdige
inkonsekvente samfund, som bliver ved at vende
moralen på hovedet, apropos tvangs-licensen.

Udvis intelligens.. Lad vær at betal til lortet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten D, Holbæk | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:12

@ Malthe Bülow – og andre grædekoner.

I må ud i lufthavnen og spærre vejen for folk, der ønsker at rejse til nedenfor anførte lande.
Og i må igang med at oplyse mennesker i landene om, at vi har mere end én kirke i Danmark.
Hvordan var det nu præsterne sagde? Der er altid plads til én til i herberget? – Og fortæl, at i hjælper alle, incl. grove narkobagmænd, til varigt ophold, evt. via en særlov. Hu, hej – hvor det går.

Fra Udenrigsministeriets rejsevejledning.

Alle rejser til Pakistan frarådes.
Alle rejser til Saudi Arabien, der ikke er nødvendige, frarådes
Alle rejser til Yemen, der ikke er nødvendige, frarådes
Der er en betydelig risiko for terrorangreb i Tyrkiet, herunder i de tyrkiske storbyer og på feriestederne ved kysten. Rejsende opfordres derfor til at udvise den største agtpågivenhed, særligt på steder, hvor større menneskemængder er samlet.
Der er en betydelig risiko for terrorhandlinger i Syrien. Rejsende bør derfor udvise agtpågivenhed på steder, hvor mange mennesker samles.
Der er en betydelig risiko for terrorhandlinger i Marokko.
Udenrigsministeriet fraråder alle rejser til Somalia. Danskere i Somalia opfordres til at forlade landet.
Udenrigsministeriet fraråder alle rejser til Mali.
Alle rejser til Libanon, der ikke er nødvendige, frarådes.
Der er en betydelig risiko for terrorhandlinger i Jordan.
Der er en risiko for terrorangreb i Iran, hvorfor der generelt bør udvises stor agtpågivenhed under rejse i landet.
Udenrigsministeriet fraråder stadig alle rejser til Irak, med undtagelse af rejser til de tre kurdiske provinser.
Der er risiko for terrorangreb i Indonesien. Agtpågivenhed bør derfor udvises overalt.
Der er en betydelig risiko for terrorangreb i Indien, specielt i delstaten Jammu- og Kashmir.
Der er en betydelig risiko for terrorangreb i Kenya.
Sudan er åbenbart glemt på listen, ikke et land jeg ville rejse til, med eller uden advarsel.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Malthe Bülow, Rønne | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:31

Det har været en øjenåbner at læse flertallet af indlæggene her. Jeg troede ikke at jeres slags fandtes andre steder en sammen med en vis malersvendtilbedende dansker i Greve….

Jeg troede faktisk heller ikke at en avis som Jyllandsposten ville tolerere det direkte fremmedfjendtlighed der her demonstreres af flertallet af indlæggene. Heldigvis er I kun en meget lille minoritet i Danmark for eller var det da på tide at se sig om efter et mere sympatisk land at slå sig ned i. Flertallet af danskerne afviser jer ved stemmeurnerne, hvor DF kun får 12-13%.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:34

Smid tv-et ud.

I tror ikke, at I kan undvære det, og jeg var også i tvivl, om jeg kunne. De første måneder lod jeg apparatet stå i et værelse, hvor det var besværligt at flytte det fra, hvis jeg skulle have antennen tilkoblet. Og i de første uger kunne jeg ikke lade være med at tjekke tv-programmerne i avisen for at se, om der var noget, jeg gik glip af.

Det var der ikke, jeg var blot lidt rastløst omkring klokken syv og ni, og det blev jeg irriteret over, for jeg måtte indrømme overfor mig selv, at tv-nyhedsudsendelser havde været med til at “strukturere” min aften. DR2 har jeg aldrig kunnet tage, det fandt DR ikke nødvendigt.

Så blev jeg obsternasig, og en dag smed jeg apparatet helt ud, forærede det til en anden.

Nu savner jeg det aldrig, og det er, som om jeg har fået en masse tid forærende. Det mest komiske af det hele er, at jeg i starten havde en fornemmelse af “fridag”, når jeg kom i tanke om, at jeg ikke skulle se tv.

Jeg blev fri for en tyran, og alene det og aldrig mere at se Mette Walsted Vestergaards mimik og høre hendes friskfyragtige stemme behandle Europas undergang er en kostelig gave. Jeg savner heller ikke “eksperterne”, og jeg er bestemt ikke blevet dårligere informeret.

Jeg er kun blevet fri for en overvældende masse SPAM.

At smide sit fjernsynsapparat ud af hjemmet er ikke bagstræberisk. Jeg har siden hørt, at det simpelthen er det hotteste hotte i USA, og så kommer det nok også hertil en dag. Jeg plejer uden hjælp udefra at være på forkant med udviklingen. Det er bare sund fornuft og kritisk sans.

Det hører med til historien, at jeg elsker at se film, og dem ser jeg skam mange af, køber dvd’er og ser filmene flere gange, så at jeg får mere ud af dem.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:46

Malthe Bülow, Rønne

Hus forbi Malthe. 75% af danskerne er enige i at irakerne skal hjem.

Så det er vist dig som er en minoritet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Carsten D, Holbæk | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:52

@ Malthe Bülow

”..på tide at se sig om efter et mere sympatisk land at slå sig ned i.”

Ja – du må heller smutte – nu. For Megafon har netop lavet en måling for TV2, der viser, at 66 procent af de adspurgte mener, at irakerne skal sendes hjem, mens 25 procent me¬ner, at de skal have lov til at blive i Danmark.

Må jeg have fornøjelse af, at foreslå et af landene på listen ovenfor – f.eks. Pakistan, Saudi-Arabien eller Somalia.
God rejse i øvrigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anne Marie Buch, Aabenraa | Skrevet: 22. maj 09 kl. 13:57

Malthe,

vil du evt. forholde dig til de argumenter der bliver fremført?

Eller er mere eller mindre sletskjulte beskyldninger om nazisme det eneste modargument du har at byde på?

Det bider ikke rigtigt mere forstår du. Den er simpelthen blevet brugt for ofte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Kristensen, København Ø | Skrevet: 22. maj 09 kl. 14:14

Carsten D, Holbæk og Anne Marie Buch, Aabenraa

Malthe havde vist kun noget at byde på hvis man var enig med ham i forvejen. Da det ikke var tilfældet havde han kun fordømmelser tilbage i sit ordforråd.

Det har vi jo hørt og set så mange gange før.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 22. maj 09 kl. 14:38

Kære Malthe Bülow

Du skrev kl.13:31, at

“Det har været en øjenåbner at læse flertallet af indlæggene her. Jeg troede ikke at jeres slags fandtes andre steder en sammen med en vis malersvendtilbedende dansker i Greve….”

Du skal være velkommen til at lukke hvad som helst ud på denne blog, inklusive direkte sammenligninger med nazismen. Sagen er nemlig den, at du taber hver gang, du gør det. Hver gang får du fastslået, at du ikke kan argumentere, men kun hælde skidtspande ud i hovedet på dine modstandere.

Så som sagt: fortsæt endelig.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Jacobsen, KBH | Skrevet: 22. maj 09 kl. 15:02

Vesten burde have holdt sig fra Irak og Afghanistan. Vi havde intet at gøre der, og tilværelsen i vesten er kun blevet værre efter de to krige, der har været uhyggeligt dyre at føre.. I dag er der en risiko for at Taleban i Pakistan kan komme tæt på A-våben og de er nok lidet påpasselige med at trykke på knappen.

Importen af mennesker fra tredjeverdenslande kan på sigt kun blive en katastrofe for den vestlige verden.

Så bag os har vi mislykkedes krige i mellemøsten + masseintegration fra netop mellemøsten + ufavorable fertilitetsrater + kommende generationer, der skal forsøge at løse de ulyksaligheder, der er blevet påført dem.

Al ære og respekt til de hårdtarbejdende, moderate og demokratiske indvandere i vesten, men i det store billede er sammenblandingen af øst og vest en katastrofe både kulturelt og økonomisk.

Når befolkningssammensætningen i vesten når tal på 50/50 vil situationen være uoverskuelig og jeg kan ikke se et positivt resultat af denne store sammenblanding, der kun vil medføre paralelsamfund.

Indien er et glimrende eksempel på denne ulykke, og selvom det hverken er decideret indernes eller muslimernes skyld- er det et vidnesbyrd om at mennesket tilsyneladende i sådanne tilfælde kan leve fredeligt side om side. . . Kultur, religion og stolthed er for store barrierer til at de kan brydes.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 15:32

TIL. Maria Due.

Nu da du siger, du har smidt dit tv ud, kunne det
være interessant at høre, om du fortsat betaler
TV licens, som du jo skal hvis du har en PC,ël. mobil tlf. som kan vise streaming.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren Jensen, herning | Skrevet: 22. maj 09 kl. 16:50

Kære Malthe

Jeg har ikke mødt en racist her på blokken, kun mennesker der konfronterer og forholder sig kritisk til den verden de lever i - modsat dig, der åbenbart er så sygeligt optaget af at “spille humanist” at du lukker øjnene for FAKTA, for det er jo egentlig det du gør. Du finder det helt iorden at give asyl til kriminelle mennsker - på hvilket grundlag finder du det rimeligt?. Mange danske soldater er faldet i kamp for Iraks frihed - hvor er din “humanisme” overfor disse mennesker. Danmark giver 50% mere end andre EU stater i ulandsbistand, er det også racistisk? Vi har religionsfrihed i modsætning til mange muslimske lande, er det racistisk? Det er venstrefløjen der har en nærmest sygelig mani med at stemple danskerne som racister, hvilket ikke kan være mere usandt. Kig engang på venstrefløjen,som gladeligt smadrer hele bydele, truer sig til et ungdomshus m.v. og støtter Islams fremmarch i det offentlige rum og du vil se hvor “UHUMANISTISK” ,men egoistisk jeres menneskesyn egentlig er når lagene skrælles af…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 22. maj 09 kl. 17:49

@ Christian Jacobsen

Vesten burde have holdt sig fra Irak og Afghanistan. Vi havde intet at gøre der, og tilværelsen i vesten er kun blevet værre efter de to krige, der har været uhyggeligt dyre at føre.. I dag er der en risiko for at Taleban i Pakistan kan komme tæt på A-våben og de er nok lidet påpasselige med at trykke på knappen.

Vesten burde have trukket sig ud af Irak straks efter at Saddam var blevet væltet.

Afghanistankrigen var nødvendig for at få skovlen under al Kvajda, men den føres forkert; vi burde tæppebombe opiumsmarkerne, undlade genopbygningsdelen og ganske enkelt tromle hen over landet. Vi vinder alligevel ikke befolkningen for den vestlige ide, så vind krigen, tilintetgør fjendens kampevne.

USA mener at have styr på de pakistanske A-våben og i tilfælde af at Taliban kommer i nærheden af dem kan du være forvisset om at våbnene bliver sat ud af spillet i løbet af no time.

Importen af mennesker fra tredjeverdenslande kan på sigt kun blive en katastrofe for den vestlige verden.

Det bliver vi aldrig uenige om.

Al ære og respekt til de hårdtarbejdende, moderate og demokratiske indvandere i vesten, men i det store billede er sammenblandingen af øst og vest en katastrofe både kulturelt og økonomisk.

Ingen tvivl om den ting. Den del af befolkningen, som har støttet op om den politik eller har medvirket aktivt til den burde for retten med en anklage om stærkt skadelig virksomhed i form af undergravningsarbejde overfor samfundet.

Når befolkningssammensætningen i vesten når tal på 50/50 vil situationen være uoverskuelig og jeg kan ikke se et positivt resultat af denne store sammenblanding, der kun vil medføre paralelsamfund.

Forhåbentlig får vi smidt muslimerne ud inden det skrækscenarie går i opfyldelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mik Jensen, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 18:54

@ Malthe Bülow,

Tag en tudekiks - sammen med andre pladderhumanister - når du nu ikke kan håndtere at der åbenbart er nogen der tør have anden mening end dig omkring de afviste irakiske asylansøgere. Samtidig er det beskæmmende at du forsøger at spille racisme-kortet i denne sag. Det er en klassiker og det gavner ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 19:59

TIL: Brian Jensen.

UNDSKYLD, Svarede dig helt forkert tidl., så ordet:
“statskirken”, som noget andet..

Du kan melde dig ud af kirken, og derved undgå at
betale kirkeskat (som jeg har gjort), men du slipper
desværre ikke for betaling, da størstedelen af
kirkens drift, finansieres via den alm. skat.

OG DOG.. Vil du ikke betale, kan du ved en sindrig
opstilling, etablere en offshore virksomhed, kombi
med lidt andet godt, og du slipper helt for den
direkte skat, og skal således kun betale skat og
afgifter igennem dit valg af vare og levevis.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Jensen, Århus | Skrevet: 22. maj 09 kl. 20:08

@Christian Toffini

Ja, HELT VILDT interessant.

Idiot.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 22. maj 09 kl. 20:17

Brian Jensen, Hillerød. | Skrevet: 22. maj 09 kl. 10:46.

Hvis du mener statens vedligeholdelse af landets kirker, - de bevaringsværdige offentlige bygninger i landsbyrerne og byerne, er det ikke bidrag til gudsdyrkelse, dyrkelse af en religion. Hvis det var det i Grundloven, du tænker på.
Udgifter til lønninger osv betales via menighedsrådene af MEDLEMMERNE.

Derimod er det meget tvivlsomt om muhammedanisme og diverse muhammedanske foreninger, der har samlet sig om dén lære - jeg har set tallet: 30 foreninger - om de er lovlige, såvel som religionen muhammedanerne lærer, kan være lovlig i DK, som forening, dvs at alle danske skatteydere jo betaler til dem.

Jeg er ret overbevist om, at hvis spørgsmålene blev prøvet ved kompetent retsvæsen vil muhammedanismen få prædikatatet: ikke lovligt i DK og foreninger i dens lære selvføgelig ligeså.

Det fremgår faktisk klokkeklart i Grundloven.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 22. maj 09 kl. 20:25

Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 15:32.

Det er faktisk utroligt, at de danske politikere kan slippe af sted med sådan en ågervirksomhed.
Ufatteligt.
Frihedsstøtten foran Hovedbanegården står der for mindre end det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 20:59

jenni christensen:

Danamrk er pr. dif. en ågervirksomhed i sig selv.

DK har (reelt) ca. 63% skattenydere, og hvilken
majoritet, har skabt en synergieffekt som ikke
kan stoppes, i øvrigt godt supportet af en altid
ukritisk presse, som kun evner at sige:
“Danskerne er glade for velfærdssamfundet”.

I denne tid, arb. jeg på at starte egen virksomhed,
og er derfor i kontakt med mennesker fra mange
verdensdele, og hvilke simpelthen ikke vil tro mig,
når jeg fx. oplyser om vores skattetryk, el. bil
afgifter, for ikke at tale om vores priser.

Faktisk går jeg selv hen og bliver en del af prob.,
da jeg har opdaget, hvordan jeg mister penge, hvis
jeg sælger varerne til en pris baseret på ex det tyske
niveau, og vil derfor etablere to virksomheder.

En til de dumme danskere, og en til alle de andre.

Typisk i disse indvandre-evigheds-debatter, dukker
spørgsmålet op.. “Hvad vil det sige at være Dansker”

Det har jeg fundet ud af.. Den danske mentalitet,
er nosseløs, finder sig i praktisk talt ALT, og
lyder en voldsom konfliktskyhed, typisk ved at
glide uden om prob. kerne, ved at henvise til
noget vi alle ved ikke hjælper en kæft.

Danmark er et dyrt, fladt, kedeligt land.. Her er
ingen flotte høje bygninger, bilerne er tarveligt
billige, uden ændringer (ulovligt), og oven i al
lortet, pisser det ned, det meste af året.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 21:01

og lyder en voldsom = og lider af en voldsom

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 22. maj 09 kl. 21:04

TIL: Jens Jensen.

Jeg siger så meget lort, ku´ du venligst ref.
til hvilket indlæg du har i tankerne ?.

Er det min skatteangst du henviser til (tror det),
så er du i min verden, blot endnu en dum Dansker,
som har fortjent at betaler ågerpriser til et system
som ALDRIG kan supporte den enkeltes reelle behov.
VELBEKOMME..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:02

Tsk…Malthe

Den var ny.

Citat:

“Det har været en øjenåbner at læse flertallet af indlæggene her. Jeg troede ikke at jeres slags fandtes andre steder en sammen med en vis malersvendtilbedende dansker i Greve….”

Jeg anede ikke, at der fandtes folk i Greve, der tilbeder en malerSVEND!!!

Jeg har derimod hørt om én i samme by, der tilbeder en nu afdød og meget mislykket tysk maler.

En maler, hvis ideologi jeg absolut ikke er enig i. En totalitær ideologi på niveau med stalinisme og islamisme.

Få lige lidtmere check på de historiske fakta, inden du næste gang geråder i amokløb med hentydninger om nazisme mod folk, der er oprigtigt bekymrede ved den massive indvandring.

Bare et godt råd

Malthe: Skal man svine sine moddebattører til

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:03

Der er absolut ingen grund til en særlov. Genevekonventionen opstiller temmeligt præcise regler for hvordan man håndterer fjendlige styrkers indsamlede enkeltindivider. Den fuldt bevidst uartikulerede krigserklæring mod samfundet og den danske stat, er kun et udtryk for, at man heller ikke i denne sammenhæng respekterer “satans regler for krigsførelse”. At man således hverken i Dannmark eller resten af Europa officielt har modtaget et statsautoriseret dokument hvorpå der med flammeskrift står “krigserklæring” er altså overhovedet ikke ensbetydende med, at vi ikke skal tage den de facto-krigserklæring mod ethvert ikke-islamisk samfund alvorligt, som udførligt og gudslegitimeret er hjernevasket ind i hovederne på de aktuelt udstationrerede koransoldater. Soldater er de under alle omstændigheder, omend civilklædte tudekiks i den aktuelle situation.

Genevekonventionen tilsiger øjeblikkelig hjemsendelse…efter behørig internering og krigens officielle og anerkendte afslutning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:04

Malthe:

Og tænker du aldrig på risikoen ved at spille nazismekortet så ofte, at billedsiden slides af så ingen længere kan skelne mellem netop dette kort og alle de andre ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:15

@ Malthe Bülow

Hallo!, der er altså krig i Irak!. Og alligevel vil I sende irakerne hjem?!

At der er krig i et område er ikke i sig selv asylgrund så det er helt legalt at sende folk tilbage.

Danmark er et rigt land og vi har i mange sektorer brug for flere flittige hænder. Og alligevel vil I smide disse irakere ud?

Ja, Danmark er et rigt land. På trods af, ikke på grund af, flygtninge og indvandrere fra Det mellemste Østen. Så vi vil så inderligt gerne af med de afviste irakere. Det har intet med fremmedfjendtlighed, men et ønske om at loven skal overholdes. Og de er altså afvist efter sagsbehandling ved flere instanser. Deres tilstedeværelse er grundløs på enhver måde. Jeg og andre danskere er ikke filantroper, som er interesserede i at brødføde åbenlyst grundløse flygtninge. Så simpelt er det - udover at vi ikke har de bedste erfaringer med folk fra Mellemøsten.

De politikere, som medvirkede til den pladderhumanistiske og komplet tåbelige palæstinensersærlov må krumme tæer, når de hører om disse menneskers måde at vise taknemlighed på. Det indbyder bestemt ikke til at få en positiv indstilling til en gentagelse af tossestregerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Brian Jensen, Hillerød. | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:21

Christian Toffini.

Det er jo ikke let at blive fri for at betale skat til STATSKIRKEN, selv om man ikke er medlem. Jeg vidste det godt; men så længe, at 60% af præstelønne og 100 % af præstepensionen og biskoppernes løn og pension + hele udgiften til Grønlands Folkekirke bliver betalt af alle skatteydere - så troede jeg ikke, at du ville betale. Her kan man ikke blot lade være at betale-
her skal alle til kassen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:24

Malthe Bülow fra Rønne kan det vel næppe være, som strejfer rundt i mit lokalområde og med ubehjælpsomme streger søger at “forvandle” Morten Messerschmidts valgplakater til et nazisymatiserende islæt i vore fælles offentlighed. Dertil er det alt for langt hjem for Malthe.

Men det er nu tankevækkende, at venstrefløjens stormtropper uden blusel, søger at påtvinge en dansk demokratisk indstillet parlementariker synspunkter som han - som den eneste i dansk folketing - har dom for ikke at sympatisere med. Da socialdemokraternes Torben Lund under stor mediebevågenhed forsøgte at sparke manden ned med stædig påstand om, at Morten Messerschmidt i restaurant Grøften i Tivoli “helt bestemt havde heilet” da han under stor kunstnerisk udfoldelse afsang storladen klassiske værker, blev socialdemokraten stillet til regnskab: Dommen var helt klar og Torben Lund var reduceret til endnu en af venstrefløjens selvoptagne nyttige idioter. Som Malthe nu udstiller sig selv at være en af.

Vorherrebevares: DF er skruget sammen i hovedsagen af modstandsfolk der var villige til at ofre alt for at bekæmpe nazismen. Og nu den islazisme som hærger og voldboller velstrefløjens fortabte idioter i den fælles bestræbelse på dog at opleve blot en eller anden form for totalitarisme, der på en og samme tid fritager den enkelte fra enhver form for sælvstændig tanke- og handlevirksomhed.

Velkommen i debatten med dit velvalgte selvportrait som totalitarismens nyttige og tanketomme idiot, Malthe fra Rønne!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Hornslet | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:28

Niels B…

Jeg har nævnt det før og gentager gerne: Din pædagogiske tålmodighed med idioter som Malthe fra Rønne er mig ganske ubegribelig, omend dog respektindgydende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:44

@ Torben Petersen

Nogen skal jo påtage sig den tunge opgave at opdrage lidt på tosserne…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:45

Nå! Det er Morten Messerschmidt der er på alle de plakater rundt om. Og her gik jeg og troede, at det var Landsforeningen SIND, der var i gang med en landsindsamling til fordel for de kronisk syge.

Måske jeg i fremtiden skulle læse teksterne på plakaterne i stedet for at gætte formålet ud fra billedet?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, Kbh | Skrevet: 22. maj 09 kl. 23:00

Ok, vi tager den lige for prins Knud og de andre:

De omtalte irakere har fået afslag på asyl i alle de instanser, der overhovedet kan involveres.

De eneste, der har haft gavn af den endeløse sagsbehandling, er levebrødsadvokater som Hans Boserup (læs evt., hvor mange næser og irettesættelser, denne advokat har fået). Læs selv:
http://www.tvsyd.dk/hans-boserup-frakendt-bestallingen og evt. http://avisen.dk/dansk-advokat-sender-skyhoeje-regninger-til-flygtning_95145.aspx

At sagsbehandlingen dermed har trukket ud i årevis, hvor nogle af irakerne sågar også har fået børn i mellemtiden, berettiger dem ikke til asyl.
Blot er de blevet forsørget langt hinsides enhver fornuft, og har - blandt andet fra disse levebrødsadvokater, fået indtryk af, at de kunne forvente asyl, evt. på humanitær basis, hvis de blot trainerede deres sager længe nok.
Nu kulminerende med kirkebesættelser.
På den anden side set er de undskyldte: Danmark har lært dem, at hvis man blot opfører sig åndssvagt nok i tilstrækkeligt lang tid, får man det, som man vil have det (Ungdomshuset….).

Til de få ignoranter: Asyl handler om individuel risiko for forfølgelse i hjemlandet.
Ikke om, hvorvidt området er uroplaget.
Det sidste skyldes i øvrigt irakerne selv, ikke Danmark, som derfor heller ikke skal påtage sig ansvaret for afviste irakiske asylansøgere.

Hvis det modsatte var tilfældet, skulle Danmark,ad absurdum, modtage samtlige ca. 3.5 milliarder mennesker, der lever i - selvforskyldte - uroplagede områder.

Hvordan synes die Gutmenschen selv, det går med deres argumentation?

mvh

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 22. maj 09 kl. 23:12

Ivan Broe, Herlev | Skrevet: 22. maj 09 kl. 22:02.

Er det en østrigsk maler I mener?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 23. maj 09 kl. 00:00

TIL: Brian Jensen.

Korrekt, du betaler til folkekirken via din skat,
samt udløst skatteindtægt, via dine varekøb mv.

Dog kan du helt undgå at betale direkte skat, og
betaler således kun til fadæserNE via dit forbrug.

Det er det som er prob. med dette dyre vanvids land.

Når man siger det er “gratis”, er den reelle pris,
i virkeligheden langt højere. Man bruger ganske
enkelt alles penge, (uanset brug & behov), til at
tvinge enhedsprisen kunstigt ned.

Her et PERFEKT link fra DeadLine i aftes, som
viser hele pointen på kun ganske få minuter.

Læg mærke til hvordan socialkammeraten´s argumenter
på ingen måde kan modsvare cepos manden..

http://www.dr.dk/odp/default.aspx?template=nyhed&guid=DR2200905222230&autoplay=0&back=default.aspx%3ftemplate%3dnyheder%26day%3d0#

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 23. maj 09 kl. 10:31

Det er ikke en særlov, der er brug for.

Men der er stærkt brug for en lov, som forbyder særlove.

Og så er der brug for en handlekraftig regering, som tør gå imod de politisk korrekte, pladderhumanister, tudepædagoger, prostituerede præsteskaber, godhedsbander, kulturradigale, FN, EU og diverse tåbelige konventioner.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 23. maj 09 kl. 17:02

Niels B. Larsen.

Smukt og korrekt sagt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 23. maj 09 kl. 17:06

@Niels Larsen

Jeg kan kun være enig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Janni Pedersen, Gentofte | Skrevet: 23. maj 09 kl. 18:04

Denne her er virkelig interessant:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2939301.svd

- Sverige nærmer sig hastigt afgrunden….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Anne Marie Buch, Aabenraa | Skrevet: 23. maj 09 kl. 18:08

Hehe - jeg tror Malthe har mødt noget der har chokeret ham i en sådan grad at han ikke længere ser sig i stand til at besøge bloggen: Argumenter. :p

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 23. maj 09 kl. 20:41

Christian Toffini, lyngby

Husstanden betaler det, den hele tiden har betalt, og licensen ønskes hurtigst muligt ændret i kundevenlig retning. Som det er nu, er det åger og fuldstændig urimeligt. Her høres nemlig heller aldrig radio, har selv en stor cd-samling.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Sørensen, Valby | Skrevet: 23. maj 09 kl. 21:02

Selvfølgelig skal vi have en særlov: Alle muslimer, der prøver at omdanne den danske Folkekirkes lokaler til et asylcenter, skal tages ved vingebenet omgående og fragtes hen til en moské.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 23. maj 09 kl. 21:14

@ Leif Sørensen

Lad gå. Med en enkelt ændring: De skal fragtes ud af landet. Permanent.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 23. maj 09 kl. 21:34

Breaking news - i hvert fald for mig radio- og fjernsynsløse.

Geert Wilder vil i EU-parlamentet, og det får han nemt ved.

Dette er efter min mening en meget, meget spændende nyhed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 24. maj 09 kl. 14:32

TIL: Maria Due.

Yes, DR er verdens dyreste pr. sende time, målt med
produktionen. Fx koster DR (målt i befolk. antal),
ca. det samme som kæmpe BBC med egne natur prog. mv.

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke kender deres
produktionspriser, men kan huske prog. skattefri
lørdag helt tilbage fra 90érne.. Her scorede værten
Tina Kjær ca. 1 mio. kr. på 15 udsendelser.

På TV-3, score de ansatte tæt på 50 kg. pr. måned.
mange af dem har ikke snærten af en journalistisk
udd. bag sig..

Jamen det er jo en privat virksomhed.. Ja, men prob.
er, at TV-3 er indlemmet i en TV-pakke, hvorved folk
atter kommer til at betale et kunstigt højt beløb.

Køber du brød, har du tre mærker at vælge
imellem, og priserne er derfor også her efter.

Ringer du ef. en låsesmed, koster de sjovt
nok alle sammen imellem 550 - 600 kr.

Accepten af disse kunsigt høje priser, forplanter
sig ud på stort set alle andre typer varegrupper.

Er du i øvrigt klar over hvor mange virksomheder som
sælger udstyr og software til den off. sektor, for
ågerpriser på mere end 1.000 %, i forhold til andre
matchende vare/udstyrs/software typer ?. nej vel.

Det er kun fordi mit indlæg allerede er blevet for langt,
el. så havde jeg ikke ku´ dy mig for at
fortælle en lille klassiker om blindeforeningen.

Danskernes pengepunge blir voldtaget på stort
set alle niveauer, og et er så klodser…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 24. maj 09 kl. 15:22

Christian Toffini

Jo, jeg er godt klar over, hvordan der ødsles med de offentlige midler til it.

Min eks solgte engang et stort system til en af de største kommuner. Da aftalen var indgået, og der blev tid til en uformel snak, sagde min mand til kommunaldirektøren, at han ikke kunne forstå, hvorfor denne havde fravalgt at bruge nogle oplagte besparelser i form af en rationalisering, som nærmest fulgte med systemet som en gratis gevinst.

De befandt sig da på en trappegang på en af rådhusets øverste etager. Kommunaldirektøren slog ud med armene mod de nedre gemakker og sagde: “Hvad skal jeg så gøre med alle de idioter?”

Og det er netop sagen. Det offentlige sysselsætter en masse mennesker, som der ikke er brug for, hvis man indretter sig med de praktiske muligheder for besparelser, der findes.

Det offentlige har fx en tradition for at aftage en stor del af diverse årganges nyudannede djøffer, skønt arbejdet sagtens kunne udføres af velkvalificerede HK’ere. Det er en meget dyr tradition, og jo flere offentligt ansatte, jo mere umuligt bliver det at komme af med dem. Det er et selvsupplerende system, som meget vel kan blive hovedårsagen til en kriseudvikling, som vi endnu ikke har set magen til.

Alle disse offentligt andsatte vil komme til at danne front mod det erhvervsliv, der til syvende og sidst skal forsørge os. I Fogs tid er der jo også blevet mange flere offentligt ansatte.

Det er ikke fordi, jeg er helt afvisende overfor tv, men jeg er bestemt afvisende overfor den gammeldags model, som vi helt unødvendigt kører med i Danmark. Jeg ønsker kun at betale for det, jeg får, og der findes tekniske muligheder for at indrette os med et sådant valgsystem.

Så vil nogen komme og sige, at hvis borgerne selv skal vælge, bliver der ikke råd til de lødige produktioner. Det synes jeg, at man skulle lade komme an på en prøve, for jeg tror, at man undervurderer os. Vi er i øjeblikket - hvis vi altså ser tv - udsat for en kraftig intelligensnedvurdering og tilvænning til et lavt niveau.

Tag fx den dyre serie “Forbrydelsen”, som der hverken var hoved eller hale i set ud fra en logisk betragtning. Blottet hang ikke sammen, det var som kriminalserie lige til dumpekarakter. Det hele gik på at opbygge effekter og så skidt med resten.

Ang. BBC har de ganske rigtigt nogle pragtfulde serier af den type, som jeg gerne ville se. Sommetider køber jeg videoer og dvd’ere med dem, når jeg er i England. Shakespeare er en af mine yndlinge. Og hvad blev der af opera og ballet, som man godt kunne få penge til overs til før i tiden? God rock er der vist heller ikke meget af. Jeg vil da indrømme, at jeg savner Foyle og Morse og Barnaby til en hyggelig afslappet aften, men dem kan jeg også købe på dvd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 24. maj 09 kl. 15:35

@ Maria Due

Så vil nogen komme og sige, at hvis borgerne selv skal vælge, bliver der ikke råd til de lødige produktioner. Det synes jeg, at man skulle lade komme an på en prøve, for jeg tror, at man undervurderer os. Vi er i øjeblikket - hvis vi altså ser tv - udsat for en kraftig intelligensnedvurdering og tilvænning til et lavt niveau.

Hvis det er det, folk vil se og betale for then so be it i et demokrati, ikke sandt?

Men jeg deler din antagelse om at folk trods alt nok er en hel del mere kvalitetsbevidste.

Selv investerede jeg for ca. 1½ år siden i en 20.000 kr model fladskærm. Siden da har jeg måske set sammenlagt 150 timers udsendelser, hvoraf halvdelen har været købefilm og stort set al resten politiske udsendelser.

Grunden til at det blev en så dyr model er, at jeg forventer at skidtet hoder min tid ud. :-( Nye ‘fantastiske muligheder’ vil jeg være ligeglad med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, lyngby | Skrevet: 24. maj 09 kl. 21:14

TIL: Maria Due.

FREMRAGENDE INDLÆG…

Yes, det off. bruger voldsomme summer på alt og
ingen ting.. Alene intranet / internet teknologien,
og den hele tiden hurtigere hardware, ikke har
skåret ned på papir-flytterne, siger ikke så lidt.

For nogle år siden var der en historie om, hvordan
amterne, hver for sig, købte udstyr hjem fra samme
virksomhed, og gik derved glip af rabatten.

SÅ fuldendt stupidt fungere systemet..

Software som kan fås for under 1.500 kr., sælges
for.. hold fast her; 50.000 kr., tilknytet noget
hardware, hvis værdi udgør ca. 5.000 kr., men
sælges for imellem - 20 - 30.000 kr.

Alt sammen godkendt af X off. ansat, som reelt kan
være bedøvende, da vi taler andres penge, indbygget
i et kompl. uoverskueligt system.

PS. Du nævner på et tidspunkt, hvordan antallet af
de off. ansatte, nok ender med at koste samfundet.

Det gør man allerede.. Da verdensøkonomien gled,
(dog på kunstige fødder), lå danmark i den absolutte
bund, da pers. i den arb. duelige alder i DK, enten
er off. ansatte, el. på direkte overførelses indkom.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 25. maj 09 kl. 09:50

Man skal altid tage sig i agt, når folks eneste argumenter for en eller anden sag er “anstændighed” og “moral”. Den slags har det nemlig med at være flygtige størrelser, som kan tilpasses situation og tid. Særlove er en uskik i et demokratisk land, hvor magtens 3-deling er det skjold, der sikrer borgerne mod overgreb fra staten.

Hvis politikerne begynder at overtrumfe en udøvende myndighed, i dette tilfælde udlændingeservice, så kan man vel godt spørge sig selv om, hvad vi så skal bruge en udøvende myndighed til. Måske skal vi bare have en myndighed, som både lovgiver, dømmer og udøver?

Men det er da befriende at få sat navn på de politikere, der render rundt med den slags våde drømme og total kontrol og total magt.

Så ved jeg da i hvert fald, hvor mit kryds ikke skal sættes. For hvem ved - det kunne jo være, at hvis disse politikere fik magt, som de har agt, at det så var sidste gang, at jeg fik mulighed for at sætte et kryds?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 25. maj 09 kl. 12:23

Niels B. Larsen

Nej, jeg mener ikke, at folk partout skal have alt, hvad de ønsker serveret fra DR og TV2, og jeg kunne meget ønske, at man strammede kvalitetskravene. Man er i øjeblikket stærkt medvirkende til at sænke dem.

Dermed være ikke sagt, at det hele skal være finkultur, det er jo slet ikke det, jeg mener. Men det ville sandelig pynte svært, hvis man var mere kræsen. Der er ikke tvivl om, at ikke mindst socialdemokraterne i sin tid havde nogle udmærkede intentioner om at give folk mere end underholdning på B og C niveau.

Vi har vel alle vore kæpheste. For mit vedkommende vil jeg om kort tid græmme mig over, at jeg ikke får set Wimbledon. På den anden side er de moderne tennismaskiner ikke nær så interessante som de gamle. Før i tiden gik vi højt op i det i denne her familie. Jeg skal aldrig glemme en gang, vi landede i nærheden af London med fly, steg ind i en lejet bil og kom direkte ud på en en meget trafikeret motorvej, hvor min mand skulle vænne sig til at køre i venstre side, mens de sidste minutter af Wimledon finalen blev spillet, radioen var tændt og hele bilen skreg og heppede på vores favourit. :-)

Christian Toffini

Tak. Jeg glemte at skrive, at den åbenhjertige kommunaldirektør var en god socialdemokrat.

Det der med vanvittige indkøb uden rabatter har jeg også hørt om, ikke helt så grelt, som du beskriver men alligevel. Det er heller ikke få groteske historier, som it-miljøet i årenes løb har kendt til om kommunal databehandling i almindelighed, og jeg nærer ingen illusioner om, at mine data er velbevarede.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jenni christensen, udland | Skrevet: 25. maj 09 kl. 13:08

Maria Due.”Det er heller ikke få groteske historier, som it-miljøet i årenes løb har kendt til om kommunal databehandling i almindelighed, og jeg nærer ingen illusioner om, at mine data er velbevarede.”

@
Du kan roligt regne med, at dine data IKKE er velbevarede, men derimod udsat for alskens fantasifulde ændringer - hvis en eller anden - dig imod - står og ønsker det.

Jeg taler af grundig erfaring. - og uddyber gerne :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 25. maj 09 kl. 13:38

@ Maria Due

Nej, jeg mener ikke, at folk partout skal have alt, hvad de ønsker serveret fra DR og TV2, og jeg kunne meget ønske, at man strammede kvalitetskravene. Man er i øjeblikket stærkt medvirkende til at sænke dem.

Dermed være ikke sagt, at det hele skal være finkultur, det er jo slet ikke det, jeg mener. Men det ville sandelig pynte svært, hvis man var mere kræsen.

Jeg er ganske og aldeles enig.

Mht. IT har jeg også en hel del ret - skatteydermæssigt set - uhyggelige historier at berette fra det halvoffentlige (HHÅ), hvor jeg i nogle år var ansat som IT-freak. Jeg skal undlade at underholde med dem og blot antyde at cheferne nok burde have beskæftiget sig med petitesser fremfor indkøb i millionklassen.

Dog en enkelt detaille: 30 december kommer administrationschefen med et træt udtryk i øjnene og siger: “Jeg skal have brugt kr. 250.000 inden i aften”… (ellers skulle beløbet betales tilbage til staten og bevillingen næste år kunne forudses nedskåret).

Jeg gætter på at der er mange som ham. :-(

Upassende ? Klag over indlæg

 
Maria Due, Århus | Skrevet: 25. maj 09 kl. 19:49

Niels B. Larsen

Ja, det tror jeg også. Alene det, at han kan få sig selv til at sige det!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 26. maj 09 kl. 09:33

Den vestlige verden er i forfald og skylden er de indre undergravende kræfters. De undergravende kræfter, som består af naive humanister, forblændede internationalister/multikulturalister/kulturrelativister og irrationelt tænkende politikere.
Humanisterne tror at de ved godgørenhed kan frelse alverdens lidende mennesker, eventuelt ved at flytte dem tusindvis af kilometer nordpå til humanisternes egne lande til evig forsørgelse i flere led frem i tiden samtidig med at disse humanister naivt forventer at deres gode eksempel, vores superiøre kultur og vort udviklede velfærdssamfunds overlegenhed vil omvende disse kulturelt og udviklingsmæssigt underlegne og meget fremmede tilflyttere til en vestlig tankegang. Den indstilling har disse verdensfjerne humanister på trods af 35+ års fejlslagne forsøg betalt i uhyrligt dyre domme af vestlige skatteydere. Forsøget er ikke blot slået fejl; problemerne er vokset mere end proportionalt i forhold til indvandrermængden fra specielt den muslimske del af verden. Humanisternes grandiøse projekt ligger hjælpeløst i ruiner.
Internationalisterne/multikulturalisterne/kulturrelativisterne – Politikensegmentet og Det radikale Venstres virkelighedsfornægtere - tror fejlagtigt at alle kulturer er lige gode og ligeværdige samt alt mennesket inderst inde vil det gode og har en medmenneskelig grundholdning. Intet kunne være mere forkert. En kultur som den muslimske er bestemt ikke ligeværdig med den vestlige kultur. Hvordan kan noget anstændigt og tænkende menneske overhovedet få den tanke at der er lighed og ligeværdighed mellem den vestlige kultur med dens friheds- og tolerencebegreber og en kultur som undertrykker kvindekønnet i værste patriarkalske ånd, som hylder æresdrab, som sætter ære højere end liv, som myrder mennesker for at skifte tro og som hylder terror og som fører til stærkt usolidariske og forarmede samfund samt kraftig overbefolkning? Det er ikke blot naivt. Det er direkte livsfarligt naivt at tænke sådan.
Irrationelt tænkende politikere, Per Stig Møller som eksempel, antager – også fejlagtigt – at blot de fremfører vore vestlige idealer tit nok og udviser tolerance overfor den muslimske intolerance vil den islamiske vrede dæmpes. Intet kunne være mere forkert; muslimerne har kun respekt for én ting: rå fysisk magt og vilje til at bruge rå fysisk magt uden nåde og barmhjertighed. Det ses gang på gang gerne udpenslet som uhyrlig terror mod helt uskyldige mennesker – ofte med udbredt hyldesthujen fra de muslimske masser, som dermed viser deres støtte til fremgangsmåden. Hvor er alle de påstået moderate muslimer? Jeg kender højst en håndfuld af omtale. Resten af muslimerne tillader jeg mig at tage til indtægt for mere eller mindre helhjertet støtte til khalifattanken.
Det er på høje tid at den vestlige verden vågner op og sætter hårdt imod hårdt; indser at dialog med islam er spild af tid og at hjælp til den muslimske verden er i direkte modstrid med vestlige interesser. Og i lyset af den opvågnen som det første standser al import af muslimer – både indvandrer, familiesammenføringer og asylanter – og dernæst iværksætter en tvungen repatriering af ’europæiske’ muslimer af fremmed herkomst. Evt. ved først at erobre muslimsk land så repatriering kan foregå uden hindringer.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Per Petersen skriver
23.05.12 07:50
Godt gået i Deadline Morten! Tænk at vi har gymnasiepiger, som Liv Holm Andersen til at smadre vort land. Vi mangler dygtige hænder -så kig dog Læs mere
Ole Kreiberg skriver
23.05.12 07:43
Er russere ikke at opfatte som hvide med en kristen europæisk kultur? Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:33
Fortsat ... Morten Uhrskov begrunder ikke hvorfor universalismen er en falsk teori. I stedet hævder han, at ”Idéen om universelle rettigheder Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:32
Ingen kan være uenig i de empiriske præmisser Morten Uhrskov fremlægger og må derfor også acceptere konklusionen: Indvandringen fra Læs mere
Inna Jensen skriver
23.05.12 00:23
Nemlig. Og den her heterogen gruppe er meget, meget træt at blive en del af statistikken: ""ikke-vestlige" kvinder klarer sig rigtig god i Læs mere


Arkiv
maj 2012  (5)

april 2012  (6)

marts 2012  (5)

februar 2012  (7)

januar 2012  (10)

december 2011  (10)

november 2011  (9)

oktober 2011  (10)

september 2011  (9)

august 2011  (9)

juli 2011  (10)

juni 2011  (14)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/