Profil

Fra sit ståsted som dansker og vesterlænding skriver Morten Uhrskov Jensen om emner, der berører den vestlige kulturkreds og dens muligheder for fortsat at hævde sig som en selvstændig civilisation.

Baggrund:
Morten Uhrskov Jensen er cand.mag. i historie og samfundsfag og redaktør af det national-konservative tidsskrift Nomos.

Andet:
Forfatter til bogen "Et delt folk" om den danske udlændingepolitik 1983-2008.

Sted:
Sorø

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Set fra højre

Skrevet af Morten Uhrskov Jensen

Det kære Norge

Dato: d. 16.12.09, 23:48
Af: Morten Uhrskov Jensen
Emner:

Den norske avis Aftenposten, er blevet næsten helt modig i en artikel på avisens netside, men også kun næsten, det lover jeg. Overskriften er »Ola og Kari flytter fra innvandrerne«, og artiklen fortæller, at bydelen Groruddalen i det sydlige Oslo har oplevet en befolkningsudskiftning, så der i forhold til for 13 år siden er blevet 18.500 færre nordmænd. Samtidig er andelen af indvandrere fra tredjeverdenslande vokset voldsomt, sidste år alene med 1.500 tilflyttere.

Se, det forstår man jo ikke, når man betænker, at vores eliter har fortalt og fortsat fortæller os, at mangfoldighed fører allehånde positive ting med sig. Prøv bare at tænke på det med maden. Så hvorfor bliver nordmændene ikke boende, når de nu endelig får chancen for at erfare multikulturalismens bedårende virkelighed? Aftenposten giver nogle forsøgsvise svar, og jeg kan allerede nu afsløre, at den mest henrivende bortforklaring gives af en professor ved Oslos Universitet.

Knut Nicolaissen, leder i Groruddalens miljøforening, udtaler, at »det er en masse små ting«, børn, der er sent ude om aftenen, stærk madlugt og almindelig ballade. Og kommer det til nabokonflikter, er det som oftest de etnisk norske, som trækker sig. Tore Slørdal mener, at »en del indvandrere ikke kender koderne for, hvordan man forholder sig til naboerne«, og forsker Kjetil Sørlie slår fast, at »man gerne flytter til dyrere områder, hvis man har råd«. Underforstået naturligvis områder, hvor der er en væsentlig lavere andel af beboere med tredjeverdensbaggrund.

Og så er vi nået til professoren ved Oslo Universitet, Terje Wessel, der mener, at nordmændene i Groruddalen bekymrer sig om, hvordan fællesskabet skal fungere, »når indvandrerbefolkningen er i så stærk vækst«. Der findes ikke tilstrækkeligt med »arenaer«, hvor folk kan mødes, siger han. Da han bliver spurgt, om der findes ghettoer i Oslo, svarer han, at »nej, et sådant begreb er så negativt ladet, at jeg hverken vil bruge det om forhold i Oslo eller Paris«.

Den lader vi lige stå et øjeblik. Ifølge Terje Wessel er der simpelthen ikke ghettoer nogen steder, hverken i Paris eller i Oslo eller i Rotterdam eller i Malmø eller i Bradford eller i Bruxelles eller i Lyon eller, eller, eller…

Således fortsætter eliterne deres vanvidsridt og nægter at forholde sig til virkeligheden. Skulle jeg være mere end almindelig kynisk, skulle jeg ønske Terje Wessel en hurtig social deroute, hvorefter han fik anvist en bolig i Groruddalen med besked på, at han godt kunne glemme alt om at flytte et andet sted hen. I så fald tror jeg faktisk, at han ville lære det.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 00:08

There’s an elephant in the room, kære norske venner. Det er OK at snakke om den ;)

Upassende ? Klag over indlæg

 
PG J, Gilleleje | Skrevet: 17. dec 09 kl. 00:20

Morten U Jensen hvor dejligt at De toer og skriver om de store problemer, som en aaben for indvandrer er for et hvert land, naa dem der kommer er fra saa helt fremmede folkeslag. Det er jo hvad man i normalt tale ikke taler om, og dog det skal der tales om, idet kun ved en aaben dialog kan vi faa klaret problemerne.
Vi kan ikke forvente folkevalgte, politikere, som kun er interesseret i naeste valg, at disse kan og vil tale om tingene. Som de skriver disse politikere vil fremhaeve det positive ved mangfoldigheden, men vil ikke stilles sig aaben overfor de rigtige forhold. Vi saa det i Helsingoer tidligere i aar, hvor en bastard familie blev flyttet til andet bolig omraade, hvor de skulle vaere smidt ud, naa man forstod hvad de havde forvoldt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oluf Krage, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 00:40

…sjovt, hvordan man kan forstå “eliten” på vidt forskellige måder…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 17. dec 09 kl. 02:14

Sjovt som folk, der ikke har problemerne inde på livet og som er politisk korrekte altid nægter at se virkeligheden i øjnene.

Fatter de overhovedet ikke at de, som lever i multikultivirkeligheden forlængst har gennemskuet deres løgne?

Eller vil de bare ikke indrømme at de tog fejl i forne tider, hvor multikulti stod som den lysende stjerne på himlen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Thyregod, kastrup | Skrevet: 17. dec 09 kl. 07:25

Underligt nok er det de samme folk fra højrefløjen der råbver op om Ghettoer og for mange indvandrere, der modarbejdede de forslag som vi i der arbejdede med integration for 25 år siden fremsatte.

Nemlig at der skulle være kommunal anvisningsret i privat boligbyggeri.
At der i andelsboligforeninger skulle være reserveret en del boliger for forskellige indvandrergruppe.
osv osv

det gik som det gjorde fordi I fik jeres vilje. Og nu piver I igen. Højrefløjen er en floj klynkere som aldrig vil tage ansvar.

Hvor vil I anvise indvandrere boliger ?
Hvos skal de bo - kom nu med læsninger der rækker ud over simpel racisme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Erik Kristensen, 8600 Silkeborg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 07:28

Hvordan kan man blive professor uden at være politisk korrekt?

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Christensen, Holstebro | Skrevet: 17. dec 09 kl. 07:52

Hvad kendetegner egentlig en elite??? At man har en uddannelse???? At man er mindre forudindtaget end ikke-eliten??? At man ikke har en blog på JP?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Brabber, Horsens | Skrevet: 17. dec 09 kl. 08:01

Sjovt som dine indlæg altid handler om muslimer. Har du ikke andet på hjernen?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Brabber, Horsens | Skrevet: 17. dec 09 kl. 08:02

“at »man gerne flytter til dyrere områder, hvis man har råd«. Underforstået naturligvis områder, hvor der er en væsentlig lavere andel af beboere med tredjeverdensbaggrund.”

Nå du mener lige som Hellerups ambassadekvarter?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jonas Gee, København | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:12

Jeg ser skide godt ud, er hamrende intelligent, men er så heller ikke DF’er ;-)

Morten har ret, men hvad får vi ud af det? Hvordan kommer vi videre, hvornår stopper sludren og hvornår er der handling. Danmark har brug for et nyt parti der samler en ikke-socialdemokratisk politik og en uhyre stram indvandrer og udlændinge prolitik. Der er med et lidt slidt ord brug for et ægte anstændigt parti, der har respekt for dem der yder og begrænser dem der nyder. For udlændingene får vi da kun fordi vi ikke kan og vil gøre forskel på danskere og udlændinge mht. overførselsindkomst. Det er det der gør DK attraktiv, og det er det der gør den økonomiske byrde vi har fået abnorm. Drop det - og de fremmede telte er rejst sydpå. Kan vi samtidig overføre offentligt arbejde til meningsfyld arbejde vil det være perfekt. Stadig sidder der så mange i den sektor at de forstyrre hinanden mere end de støtter.
Og endelig burde vi sige farvel til FN’s svøbe. Det kan ikke passe at vi skal finde os i utilpassede. Deres menneskerettigheder kan de får i oprindelseslandet, fremfor at fratage indfødte danskere deres. Den ekskluderende indvandring børe forbydes ved lov og øjeblikkelig medføre fratagelse af statsborgerskab.

I min optik er ikke-socialdemokratisk politik lig med liberal eller socialisme, begge er betydeligt bedre en den socialdemokratiske pladder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jonas Gee, København | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:14

Jette og Tove, skal vi mødes i Pandrup?;-) ;-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
H. Kristensen, Årup | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:14

Sært nok, jeg arbejdede også med integration for 25 år siden, og da stod venstrefløjen og fagforeningerne sammen om, at indvandrere endelig ikke skulle i arbejde, for det ville jo tage arbejde fra “rigtige” danskere. Så hellere bare give dem en stak penge og en billig lejlighed, så kunne de hygge sig sammen med landsmænd, de behøvede jo ikke arbejde for at klare sig. Prøv at gå en lille tur i boligområder, hvor der bor mange politisk korrekte akademikere, der bor dælme ikke mange indvandrere, og skulle der endelig være et hus, som flygtningeorganisationerne har råd til at købe, ja så hyler naboerne op om værdiforringelse. Lidt sørgeligt, at folk man ellers ser lidt op til pga. deres uddannelse, er nødt til at bruge så lave argumenter som folks udseende, det får på en eller anden måde en til at tænke på racehygiejne, I ved de gamle teorier der var fremme for nogle år siden, at forbrydere og jøder havde ganske bestemte hovedmål og udseende. Skræmmende argumentation, men vel forventelig, det er efterhånden en del år siden, at venstrefløjen argumenterede sagligt for sine standpunkter. Da jeg var ung, lærte vi faktisk at argumentere for vore politiske standpunkter, vi der var på venstrefløjen - men dengang blev de fleste af os selvfølgelig også “udlært” af fagbevægelsen, på arbejdspladserne, ikke på universiteterne. Niveauet i debatten er efterhånden blevet foruroligende lavt, men skyldes måske, at folk ikke længere selv danner sig deres mening, men får den færdigtygget af medierne - desværre uden baggrundsviden, som giver gode argumenter. Nok desværre også derfor, at venstrefløjen består af en højtuddannet og højtlønnet elite og en historieløs underklasse af meget unge, som kan manipuleres til hvad det skal være.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Sørensen, Valby | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:25

Her er tre store løgne:
(1) Muslimsk indvandring vil være en kulturberigelse.
(2) Antallet af indvandrere betyder ikke noget.
(3) Islam er en fredens religion.

Obama har sagt: ‘Vi er ikke i krig med islam’ - men han burde vide, at islam er i krig med os, der ønsker demokrati i stedet for religiøs fascisme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:29

@ Bjarne Thyregod

Hvor vil I anvise indvandrere boliger ?

Må jeg i al ydmyghed foreslå den saudiske ørken? Der er god plads og så har folk dernede samme forvrængede livssyn som mange af indvandrerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:32

@S Karlsen

Snart falder den sidste bastion af anstændighed - nemlig Sverige - senest om 10 måneder til Riksdagsvalget. Så er alle lande i Europa befolket af racister og islamofober og den slags skidt.

Det er altså en gang “æv” - hvor skal man så sige, at man kommer fra? Albanien? Zimbabwe? Nordkorea? Venezuela?

Det bliver svært. Måske man bare skal blive hjemme i den racistiske andedam :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Andersen, 4600 Køge | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:37

Ole Brabber, Horsens | Skrevet: 17. dec 09 kl. 08:01

“Sjovt som dine indlæg altid handler om muslimer. Har du ikke andet på hjernen?”

Såvidt jeg kan læse har Morten Uhrskov Jensen end ikke nævnt ordet muslimer eller islam i hans indlæg, men det er da rart, at “Ole Brabber” kan komme med lidt mere specifikke hensvisninger til problemets oprindelse - Tak “Ole”!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Andersen, 4600 Køge | Skrevet: 17. dec 09 kl. 09:42

Bjarne Thyregod:

“det gik som det gjorde fordi I fik jeres vilje. Og nu piver I igen. Højrefløjen er en floj klynkere som aldrig vil tage ansvar.”

????

Sig mig er du småtbegavet eller bare almindelig dum, hvis danskerne havde fået deres vilje, var der overhovedet ikke blevet lukket muslimer ind i dette land, mon ikke vi havde nøjedes med at give en skærv til dem der vitterligt havde brug for hjælp i deres lokal områder!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Gitte Jensen, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 10:05

“Underforstået naturligvis områder, hvor der er en væsentlig lavere andel af beboere med tredjeverdensbaggrund.”

Ja vi flytter jo øjeblikkeligt hvis der flytter en brasiliansk, japansk, israelsk,grønlandsk eller russisk familie ind ved siden af. Jeg bor ikke så langt fra “Islamabad” længere ude på Silkeborgvej. Min cykel, barnevogn, parasol og lignende står ALDRIG udenfor, alle mine døre er altid låste - også når jeg er hjemme, og jeg har gitter i kældervinduerne. Ikke fordi jeg er paranoid, men fordi jeg tager ved lære af hvad der sker. Efter tredie parasol var forvandlet til en mislykket skulptur af Robert Jacobsen, måtte den også i kælderen når vi ikke brugte den.

Problemet er ikke geografisk bestemt Morten Uhrskov, og det ved du også godt. Du ved sikkert også godt at opdelingen vestlig/ikke-vestlig og tredieverdenslande dækker over statistisk fup.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Jensen, Hellerup | Skrevet: 17. dec 09 kl. 10:25

Thyregod, du kan som sædvanlig ikke skille tingene ad, eller forstå selv de simpleste ting. Hvad taler du om, flygtninge eller indvandrere?

Indvandrere skal bo spredt mellem os, de har jo valgt Danmark og vores livsstil som deres fremtid. De kommer selvfølgeligt med en brugbar uddannelse i bagagen, og efter lidt tilpasning i begyndelsen skal de hurtigt klare sig selv. Den slags kender jeg mange af.

Flygtninge, dem der uden at kunne læse eller skrive kan finde fra en lille landsby i en afkrog af verden til en ligeså afsides lille by i Nordsjælland helt uden hjælp, og sige “asyl”, skal have mad og tag over hovedet. De skal ikke integreres eller lære sprog, for de skal jo snart hjem igen. “Best value for money” vil være at hjælpe dem lokalt, for det er altid billigere end her. De eneste der har gavn af at vi beholder mennesker med den baggrund er hele industrien der er bygget op omkring dem, den er du måske en del af?
En hel del af dem, og det er jo dem det handler om, kan ikke forstå det samfund de er kommet til, og det er egentligt ondt af os at presse dem til at være her. De ville blive lykkeligere mennesker i et samfund hvis kultur og sprog de kan forstå. Dem hjælper vi bedst ved at give dem en billet til sådan et sted, og måske lidt støtte til at komme igang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 17. dec 09 kl. 10:57

@Bjarne Thyregod, Kastrup

“Nemlig at der skulle være kommunal anvisningsret i privat boligbyggeri.”

det er jo ikke nogen løsning, og strider også imod princippet om den private ejendomsret. Men med en sådan ‘løsning’ spreder man jo bare alle problemerne med det hastigt voksende befolkningssegment af indvandrere fra den ‘ikke-vestlige’ verden. Nej, løsningen er selvfølgelig at stoppe for al indvandring fra den ikke-vestlige verden, specielt den muslimske da det er diss eindvandrere der er felst problemer med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 17. dec 09 kl. 11:29

@Niels B. Larsen, Svenstrup J

“Sjovt som folk, der ikke har problemerne inde på livet og som er politisk korrekte altid nægter at se virkeligheden i øjnene”.

På eet punkt er jeg enig med dig.

Hvis der er nogen, der har problemer inde på livet, så er det DF’ere. Det fremgår tydeligt af de mange indlæg.

Jeg håber inderligt, at Uhrskovs blog kan hjælpe dem med deres problemer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 11:37

@Niels Hansen

Der er vel også lidt terapi i at tale om problemerne?

Og var der ikke en nylig undersøgelse, der viste, at højreorienterede er mere lykkelige end venstreorienterede - sådan generelt set?

Den undersøgelse kan selvfølgelig udlægges på mange måder. Men en kunne være, at højreorienterede ikke har en masse blokeringer for, hvad der er rigtigt og forkert at tale om. Så ud med sproget, Niels - du bliver lykkelig af det :)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oluf Krage, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 12:40

@ Niels B. Larsen:

Jeg har boet i Gellerup i en årrække og mødt problemerne i øjenhøjde…hvad har du?

Sjovt, som folk, der gemmer sig - i deres villakvarterer eller deres egne hoveder -, kun ser problemer og aldrig løsninger og muligheder…

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 17. dec 09 kl. 13:45

Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 11:37

@Niels Hansen

“Der er vel også lidt terapi i at tale om problemerne?

Og var der ikke en nylig undersøgelse, der viste, at højreorienterede er mere lykkelige end venstreorienterede - sådan generelt set?

Den undersøgelse kan selvfølgelig udlægges på mange måder. Men en kunne være, at højreorienterede ikke har en masse blokeringer for, hvad der er rigtigt og forkert at tale om. Så ud med sproget, Niels - du bliver lykkelig af det”.

Du har nok ret med hensyn til borgerlige. Nu var det ikke borgerlige, jeg henviste til, men derimod DF’ere. De er SÅ langt ud til højre, at de ikke kan betragtes som borgerlige (med mindre mennesker på overførselsindkomster skal betragtes om ‘borgerlige’ kernevælgere). De påstår jo også, at de er de ’sande’ socialdemokrater.

Jeg ved, at undersøgelser dokumenterer at religiøse mennesker er lykkeligere end ikke-religiøse mennesker.

Da jeg både er centrumvenstre OG ateist, så ligger jeg naturligvis i ‘risikogruppen’ :-)

Da jeg ofte er blevet kaldt lalleglad her på JP-blog, og da jeg er en ukuelig optimist, så har jeg altid syntes, at de var mere interessant at finde løsninger end problemer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Mehning, Harboøre | Skrevet: 17. dec 09 kl. 13:54

Ja, Oluf Skade eller Krage, kunne du ikke lade din videns sol skinne på alle os åndeligt mindrebemidlede, så vi kan lære glæderne ved multikultur? Nå, det rækker for vidt, jamen så gør os den tjeneste at holde din kæft, tak.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 17. dec 09 kl. 14:08

Niels Hansen.

Du er problemskaber, ikke problemløser.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Flemming Rickfors, 4873 Væggerløse | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:30

kære Kasper udi det nørrebroske…uden overhovedet at have set eller hørt om dig før, kræver det vist ikke større indsigt at se, at du med dit bidrag fremstiller din egen livslede til alles beskuelse. Nu kan jeg så Google mig frem til at du ydermere er masterstuderende på islamiske studier ved Københavns Universitet, og så falder det hele jo lidt på plads. Det må være svært at komme igennem 24 timer hver eneste dag med et sådant livssyn. jeg forstår ikke du overhovedet gider.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:41

@ Hvis det er sandt, hvad du skriver om Mathiesen kan man da være ganske sikker på at danske værdier ligger fyren fjernt.

Ellers ville han ikke beskæftige sig med en ussel ideologi som islam.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karin Bennedsen, Esbjerg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:45

@kasper mathiesen, København n | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:18

Uha, uha, sådan taler man ikke her på DF’s højborg.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, lyngby | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:48

Niels B. Larsen, Svenstrup J

“Ellers ville han ikke beskæftige sig med en ussel ideologi som islam”.

Tror du, at der i Danmark er nogen, som beskæftiger sig mere med islam end dig? :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
S Karlsen, Spjaldtrup | Skrevet: 17. dec 09 kl. 15:50

@kasper mathiesen, København n (med småt)

“det er måske at gå for langt?” Næ, måske ikke, kender ikke rigtigt nogen på udseendet, men prøver at se på deres gerninger.

Har du i øvrigt en mening om emnet her i bloggen, eller går dit “frisindet, åbenheden, gæstfriheden, pragmatismen, blødheden, venligheden, varmen”, kun på de som du er enig med?

Med håbet om at du, trods alt, får en god dag.
Mvh.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oluf Krage, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 17:31

@ S. Karlsen:

Løsningerne afhænger af, hvordan man betragter et problem, men i min optik findes der mere produktive måder at bruge etniske medborgere på end at forsørge dem i en årrække og derefter betale dem for at tage tilbage, hvor de kom fra.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oluf Krage, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 17:35

@ Hans Mehning:

Du lyder som typen, der går meget i kirke, da du tilsyneladende godt kan lide at lytte til andres åbenbaringer og lade dem tage de tunge beslutninger for dig.
Desværre er det ikke min politik at tænke eller tale for andre end mig selv, men tak for den venlige tanke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Oluf Krage, Århus | Skrevet: 17. dec 09 kl. 17:37

@ Niels B. Larsen:

Mit spørgsmål står: Det multietniske samfund med alle dets aspekter var min hverdag i en årrække,og jeg forholdt mig til det…Hvad har du gjort?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 17. dec 09 kl. 18:20

@ Oluf Krage

Det multietniske samfund med alle dets aspekter var min hverdag i en årrække i så forskellige lande som eksempelvis Australien, Saudi, USA. Udover ophold af kortere varighed i Jordan, Iraq, Vietnam og Sydafrika - for at nævne nogle få.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj hansen, horsens | Skrevet: 17. dec 09 kl. 19:02

En ting kan vi sikkert blive enige om, det er at indvandrerne ikke er her fordi de er helt vilde med vores kultur.

Historien har også vist at de ikke flygtede over hals og hovede som flygtninge.

Man startede med at sprede flygtningecentrene ud over landet men det holdt man op med igen, for hvam fanden gider bo i Grenå, ud over danskere.

Boligforeningerne fik anvisningspligt til indvandrerfamilier og de blev også opfyldt så danskere der havde stået på venteliste i 10-15 år igen måtte se sig forbigået.

Når der så blev plads i Gellerupparken flyttede de så derud og så var der plads igen i den anden boligforening til en ny sending sydfra.

…..

Det er børnelærdom i danmark men er åbenbart først gået op for nogle få nordmænd, eller også er det, som i sverige bare ikke politisk korrekt at tale om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Unna, Højbjerg | Skrevet: 17. dec 09 kl. 20:11

Ja når man benægter Fakta og slet ikke har øje for hvordan den virkelige verden er, men heller vil bygge moral på nogle idealer, som kun er i drømmeland, fordi man ikke erkender hvad man har med at gøre vedrørrende Islam og endda lyver om islams lyksagligheder, men heller ikke engang lægger mærke til andre hurtige kulturblandinger som Sri Lanka /Ceylon har været udsat for, eller Balkan eller Israel-Palestina osv osv osv. Jamen så opstår der nogle mærkelige professorer som højtsvævende på deres idealer intet vil fatte, hvad de har med at gøre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 17. dec 09 kl. 22:16

Kære alle

Jeg har netop slettet ni kommentarer i denne tråd. Jeg skal understrege, at indlæg, der intet har med emnet at gøre, fremover vil blive fjernet uden videre.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 18. dec 09 kl. 03:38

@ Bjarne Thyregod

Du skrev:

“Nemlig at der skulle være kommunal anvisningsret i privat boligbyggeri.”

I den ejendom, hvor jeg bor, bor jeg i kraft af, at kvinden i mit liv er medlem af en pensionskasse, som har købt ejendommen. Jeg tror nok, at de fleste her meget gerne vil frabede sig en kommunal ret til at anvise hver fjerde bolig af “boligsociale” årsager

Vi kan bare kigge os omkring for at se, hvordan det går med socialt boligbyggeri - med kommunal anvisningsret, hr. Thyregod - i vores nærhed. Stik øst - på den anden side af Gyngemosen ligger Tingbjerg. Mod nordøst ligger Høje Gladsaxe. Mod sydøst ligger “Lille Mogadishu” eller Gyngemoseparken ud til Frederikssundsvej.

Alle disse boligområder er plaget af nedslidning, opløsning og en angst for at beboerne tør bevæge sig ud efter mørkets frembrud. Det larmer fra store børneflokke, der sendes ud til langt ud på natten, fordi der ikke er plads til 8 - 10 unger i en almindelig vireværelses lejlighed.

Vi har skam også vores velsignelser. Alene indenfor den sidste måned er tre pensionister blevet gaderøvet af unge lømmeler fra retning Tingbjerg, der gerne kører 3 på en knallert. Det er vist ikke nødvendigt at nævne deres etnicitet.

Der har været to voldtægter på den gamle vold og der er ugentligt indbrud i stuelejlighederne.

Den etniske berigelse betyder, at gerningsmændene frækt stiller sig op foran havedørene til stuelejlighederne - uden blusel - for at se om der er “noget at hente” indenfor.

Det er det man får ud af privat anvisningsret. Ghettoer, lovløse tilstande og en etnisk; ikke berigelse; men beKrigelse”. Er det dét samfund, som du gerne vil Bjarne Thyregod ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Petersen, Rødby | Skrevet: 18. dec 09 kl. 08:16

Perfekt artikel Morten. Du forsvarer bravt dit land! Det er et eksempel at følge, fra os der selv dyrkede jorden og byggede huse på den. Med egne hænder!! Flot morten, du er en af vor egne. Du er en sand frihedskæmper imod dem!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 18. dec 09 kl. 08:19

@ Hans Nielsen

Spildte ord på Ballelars. Thyregod er faktaresistent og overser let og elegant at hovedparten af indsatte i fængslerne er af anden etnisk opringelse - læs: primært fra ‘fredens’ religion i såvel Danmark som Norge. Og sandsynligvis i andre europæiske lande. På trods af at de udgør et absolut mindretal.

Men det skyldes sikkert de oprindelige befolkningers ringe indsigt i og forståelse for deres kultur(s berigende indflydelse)… :-(

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tony Sorensen, Bon Repos | Skrevet: 18. dec 09 kl. 12:12

Terje Wessel har måske et andet navn for gettoer. Jeg er tilhænger af gettoer, man burde bare bygge en ringmur omkring dem, så ved man hvor man har dem. Hvis eller når der bliver borgerkrig, jeg mener den er lige om hjørnet, så skal man ikke støvsuge hele landet for at slås med dem. Jeg har en god ven fra Jamaica, han fortalte at hvis jamaikanerne, i USA. var interesseret i et pænt hvidt boligområde, så købte de et par huse i området, inden der var gået 2 år, var området sort, så ideerne med at sprede muhamedanerne, forlænger kun smerten.A

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 18. dec 09 kl. 13:59

@Niels B. Larsen, Svenstrup J

“Men det skyldes sikkert de oprindelige befolkningers ringe indsigt i og forståelse for deres kultur(s berigende indflydelse)… ”

Vi kan jo bare lære at være mere imødekommende og respektere deres religion og levevis!

Husk på at integration går begge veje. Vi må jo forsøge at forstå muslimske særkrav og rette os efter dem.
Således vil DK og Norge blive kulturberiget. Det Har Ritt Bjerregård påstået og selvfølgelig ved sådan en klog sosser hvad det er hun snakker om.

Appeasement er vejen frem. Vi må for enhver pris sørge for at vi ikke gør det koloniserende islamiske herrefolk vrede. Vi må jo huske på at når vi selv bliver gamle, vil vi have behov for ufaglærte muslimske analfabeter til at passe os på plejehjemmene. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 18. dec 09 kl. 14:03

Kære Morten Uhrskov

Jeg vil opfordre dig til at læse “Indvandrere i Danmark 2009″ igennem, den er netop blevet udgivet af Danmarksstatistik på deres hjemmeside.

Jeg vil gå ud fra at denne rapport kan give stof til et indlæg eller to.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen, 4180 | Skrevet: 18. dec 09 kl. 16:29

Kære Jannik Thorsen

Tak for tippet. Det vil jeg gøre snarest.

Med venlig hilsen
Morten UHrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 18. dec 09 kl. 17:45

kære morten

TAk fordi du har slettet mit indlæg. Jeg kan ikke rigtig se hvorfor det ikke har noget med emnet at gøre….?

Pointen er jo netop at nordmændene stadig har fat i ganske almindelige nordiske værdier som;

gæstfrihed, venlighed, mådehold i tale og handling, pragmatisme, respekt for eksperter…selv i dit selektive underminerende uddrag springer disse ting igennem.

i danmark er disse dyder blevet antidyder fordi din del af den politiske fløj har gjort dem det. tilbage har vi så

selvgodheden, snæversynet, minoritetsmobning, flertalstyranni, fremmedhad, arrogance, sortsyn, smålighed.

hvor herre bevares, morten.

og hvad blev der af ytringsfriheden i din blog? var det ikke den vigtigste bastion for nogen år siden da det var muslimerne der stod for skud.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 18. dec 09 kl. 18:02

Kære Kasper

Ytringsfrihed er nu engang ikke ytringsret.

Vores brevsprække bugner af ale mulige reklamer - især her i december måned. Jeg smider dem rask væk ud. Jeg kunne ikke forestille mig, at Bilka kunne anklage mig for at misbruge ytringsfriheden, fordi jeg smider deres 96 siders reklamehæfte ud.

På samme måde er det med politiske budskaber. Dem jeg ikke kan bruge, får simpelthen pedalen. Gid jeg kunne sætte samme filter på både DR og TV2 News.

Og så er det op til hr. Uhrskov at slette dette indlæg, hvis han vil. Du vil ikke høre et eneste ondt ord fra min side om misbrug af ytringsfriheden, hvis jeg får pedalen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 18. dec 09 kl. 18:15

@kasper mathiesen, København n

Du vrøvler desværre.
Norge har et fremskridstparti som ved seneste valg fik næsten 25% af vælgerne.
De har netop slået sig op som et anti-elitært og anti smagsdommer parti.

Din bastante opdeling mellem det åh så tolerante Norge og det indskrænkede DK, tyder på at du ikke kender meget til hvad der foregår i Norge.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 18. dec 09 kl. 18:47

det jeg snakker om er værdier.

hvilke danske værdier vi står for og beskytter.

derfor undrer det mig at morten censurerer mit indlæg, da det han allermest elsker at snakke om er vores (læs: “danskernes”, læs: dansk folkepartis) højtbesungne vestlige værdier;

i praksis er disse

hån spot latterliggørelse,

indelukkethed
fremmedfjendskhed
frygt
had
selvgodhed
bedrevidenhed
arrogance
splid
kulturkrig

og nu altså: censur af andre holdninger

igen: hvor herre bevares

norge er inddraget som en biting. i øvrigt er jeg selv halvt norsk og ved udmærket hvordan norge er og den norske mentalitet. halvdelen af min familie bor der.

der er langt fra DF til norsk fremskrittsparti.

DF er racister, anden og tredjegenerations nazister, osv - alt det der er usselt ved dk. jeg siger ikke at dette ike findes i norge. men mådehold og respekt er stadig langt mere udbredt der end her, hvor fordomme, pøbelvælde og islamhaderi helt har overtaget dagsordnen rent kulturelt.

måske fordi danmark er så lille, fortabt, og bliver mindre og mindre. nordmændene klarede da osse nazierne noget bedre end de danske samarbejdere.

hvor herre bevares!

giv os

frisind, venlighed, tolerance, åbenhed, positivitet og alle de andre ting jeg nævnte. det er nemlig danske værdier. ikke DF’s mørkemænds had.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 18. dec 09 kl. 19:04

Sikke dog en masse flotte ord, Kasper. “Indetlukkethed”, “Fremmedfjendlighed”, “frygt” og “Had”.

Resten af ordene kan man vist roligt hæfte på den herskende elite siden starten af 1980′erne, såsom “bedrevidenhed”, “selvgodhed” (måske kan det endda forstærkes til “selvfedhed”), “Arrogance” (I bliver aldrig stuerene, en Nyrupsk klassiker) og måske især “splid”.

Spliden, Kære Kasper. Den kom fordi I ikke ville tage de problemer alvorligt, som vi der dagligt lever i ghettoer - eller er omgivet af dem. Derfor forlod jeg SF i 1991. Man ville ikke tage vores bekymring alvorligt. Vi blev stemplet som småracsister, nynazister og ting, der var endnu værre,

Nu tordner vi frem. Arrogancen og spliden kom fra jer. Sverigesdemokraterne stormer ved næste valg ind i den svenske rigsdag; I England vil Tory’erne lægge Labour død, borte og begravet ved næste valg.

I Københavnm er IPCC’s stort anlagt klimamøde nær et sammenbrud.

Arrogancen og spliden er jeres opfindelse - ikke vores.

Pendulet svinger frem og tilbage. I senhalvfjerdserne pegede pendulet mod marxisme. I slutningen af dette årti peger pendulet mod personlig frihed og nej til religiøst diktatur.

God opvågnen

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 18. dec 09 kl. 19:30

hans

ja gomorgen du.

du ved lige så vel som jeg at højrefløjens kulturkrigsretorik er på retræte.

DF bliver hver dag mere og mere skingre -senest et minaretforbud…

helt ærligt hans - godmorgen.

den sortsynede kulturkrigstone har haft 10-15 gode år nu, men den lakker mod enden. for hver eneste øjeblik der går bliver flere og flere danskere bevidste om at muslimer er mennesker ligesom alle andre. det sker i skolerne, arbejdspladserne, hospitalerne, på gaden, i medierne, overalt.

Kulturkrigerne på højrefløjen vil givetvis gøre sit for at holde fast i magten, men jeg mener nu at begyndelsen på enden allerede er hændt.

folk er trætte af at blive kaldt naive og blåøjede bare fordi de siger at der måske er noget meget godt ved at verdens kulturer og folkeslag mødes og lærer hinanden at kende. Det er næste stadie, Hans.

så vidt jeg kan se er indvandringen det bedste der er sket for danmark nogensinde! intet mindre.

DF er resterne af århundreders meningsindavl, selvfedhed, frygt for omverden, racisme, fordomme, selvfedhed, fordummelse.

når vi er af med denne dimension af vores kultur, eller i det mindste har gjort den mindre dominerende kan vi begynde at bevæge os fremad igen og kæmpe for det danmark virkelig står for

åbenhed, tolerance, gæstfrihed, mellemfolkeligt samvirke, indsigt, accept, forståelse, varme, “grandness”, lighed, religionsfrihed, etc.

Kulturkrigernes dage er talte, muslimerne er kommet for at blive, lad os bygge de minareter og byde folk velkommen. hellere idag end imorgen.

så kan df’erne sidde og græde snot over deres tabte national-romantiske drømme i fred.

fred være med dig og jer

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 18. dec 09 kl. 20:30

@kasper mathiesen, København n

“DF bliver hver dag mere og mere skingre -senest et minaretforbud…”

Og hvor var inspirationen forresten hentet fra? Fra et andet europæisk land.
Jeg er ked af at skuffe dig, men der er næppe noget der tyder på at hverken kulturkamps tendenserne er forbi, eller at DFs opbakning er ved at mindskes.
DF har stort set kun haft stigning fra valg til valg, og der er ikke noget der tyder på at indvandrings og islam problematikken vil få mindre bevågenhed i de næste mange år. Integration/assimilation går meget langsomt, hvis det da over hovedet går i den rigtige retning. Indvandrere og deres efterkommere stiger jo også kun i mange år frem. Så kursen er udstukket.

Emnet er altså kommet for at blive, om du kan lide det eller ej.
Nyeste skud på den “racistiske” stamme lader til at være Sverige demokraterne. Hvilket indikerer at svenskerne vist ikke er så skinhellige som man lige umiddelbart skulle tro.

Noget tyder på at det er en europæisk tendens. Således kan jeg da også konstatere at både forskere og journalister i stigende grad tager emnet op. Under betegnelsen “højrepopulisme”.

“folk er trætte af at blive kaldt naive og blåøjede bare fordi de siger at der måske er noget meget godt ved at verdens kulturer og folkeslag mødes og lærer hinanden at kende. Det er næste stadie, Hans.”

Ganske mange er trætte af at blive kaldt “racister”, fordi de ikke ønsker knæfald for islam, eller masseindvandring til deres land.

“så vidt jeg kan se er indvandringen det bedste der er sket for danmark nogensinde! intet mindre.”

Du må godt nok leve i en drømmeverden!
Økonomisk har det været en katastrofe. Voldskriminaliteten er i kraftig vækst, ligesom “no-go” zonerne er det.
På langt sigt trues sammenhængskraften og solidariteten, når forskelligartede kulturer okkuperer samme nationale territorium.

Der er bestemt folk som på trods af denne udvikling mener at indvandringen har været en velsignelse. Men de er så absolut i mindretal, hvilket heldigvis bekræfter mig i at verden ikke er helt af lave.

“åbenhed, tolerance, gæstfrihed, mellemfolkeligt samvirke, indsigt, accept, forståelse, varme, “grandness”, lighed, religionsfrihed, etc. ”

Din selvovervurdering er noget kvalmende. Du har selvfølgelig meget høj agtelse for din egen moralske og politiske standpunkter, og at du ubetvivleligt er et fantastisk tolerant og godt menneske.
Desværre tyder det nærmere på at du har tilsluttet dig flokken af de selvgode, arrogante, farisæiske, appeasende og underdanige, som befolker store del af venstrefløjen.
Og ja “grandness” er bestemt en tendens der hersker på de kanter, desværre på en lidt kedelig måde.

Det er svært at tolke dig anderledes, end at du har et inderligt ønske om at oversvømme landet med muslimer.
I min optik, er det intet mindre end landsforræderi og en hån mod både fremtidige og fortidige danskere og det Danmark som de har bygget op.
Det er utoligt at du på samme tid hader Danmark og samtidig lefler for de muslimske kolonister.
Du er i sandhed en sørgelig skæbne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 18. dec 09 kl. 20:35

Jeg er godt nok målløs; Kaspar.

Citat: “århundreders meningsindavl” skriver du.

Som om Georg Brandes, Paludan-Müller, Halfdan Rasmussen, Gustav Wied, Hans Kirk, Hans Scherfig, Piet Hein, Hal Koch, Henrik Pontoppidan, Henrik Nathansen, Sophus Clausen, Jeppe Aakjær og endda Klaus Rifbjerg, sammen med mange andre er og var “meningsindavlere”.

Der er noget i din klassiske dannelse, der halter en hel del bagud.

“Meningsindavlere”…

I Guder. Læg dit kommunistiske manifest til side, og kom ud at dyrke verden og dens forunderlighed, sammen med os andre.

Det er vist en ommer, Kaspar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 18. dec 09 kl. 21:02

@Hans Nielsen, by

Jeg tror ikke der er noget der halter i dannelsen.
Kasper M. er opdraget på kulturrelativistisk og marxistisk manner.

Derfor er der selvfølgelig ingen huller i hans uvidenhed.

Mit indtryk er nu heller ikke at vi er beriget med en ny Kirkegaard, snarere en variant af Erasmus Montanus der vender hjem fra kommunist fabrikken på humaniora og skal belære os andre intolerante om den rette moral.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 18. dec 09 kl. 21:05

@kasper mathiesen

Hvilken planet opholder du dig på?

Hallooooo! Jorden kalder…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 18. dec 09 kl. 22:32

Kasper.

Undskyld. Jeg må lige vække dig af dine drømme. Ved de seneste tre valg til folketinger har Dansk Folkeparti fået mellem halvanden til to procenr flere stemmer , end spået af diverse meningsmålinger og exit polls.

Således fik partiet 13,9 % stemmer ved seneste folketingsvalg. Det svarer til omtrent hver syvende af de, der afgav stemme ved valget i 2007.

De seneste meningsmålinger er i og for sig ikke opmuntrende for dine drømme om at “kulturkrigernes dage er talte” som du vistnok formulerede det.

På side 169 på DR’s teksttv siger Gallups måling 14,7 % til DF, Rambøll siger 13,7 %, Green siger 14,6 %, Megafon siger 14,9 % og Carpacent rammer tallet i vejret med hele 16,7 %.

Det kommer tættere og tættere på hver 5 vælger. Det kan man ikke just sige er tilbagegang for Dansk Folkeparti; men det kan jo være, at du bare skal holde hænderne for øjnene og sige “Øv Bøv…I kan ikke se mig”.

Det skal fedt hjælpe…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Andersen, Vallensbæk str. | Skrevet: 18. dec 09 kl. 23:40

Jeg ønsker dig en herlig tur til Thailand, selvom jeg stadig ikke forstår hvad du skal dernede helt alene hver jul…iævrigt super artikel. de tager vores land og de skal ud og den er helt gaal med de mørkemænd osv osv..

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 18. dec 09 kl. 23:49

hans niels jannik

ja man kan jo altid kalde de andre hjernevaskede…for det må man da være hvis man mener at resten af verden skulle have noget at byde på. tsktsktsk

med hensyn til meningsindavl så mener du vel ikke seriøst at DF’s kulturelle stade hamler op med de nævnte stolte herrer fra den danske kulturhistorie? næppe…

den meningsindavl jeg snakker om er selvfølgelig ikke disse folk. Danmark har en lang og stolt tradition og Danmark er så såre smukt. Danskere er et dejligt folkeslag og danske værdier holder. det er bare ikke DF der repræsenterer disse.

DF repræsenterer den indre svinehund, bonderup lade, alt det man aldrig ville drømme om at sige højt i kultiverede kredse for bare få årtier siden. En fordomsfuldhed, et snæversyn, en mangel på tolerance, en klam dunst over landet (ikke et frisk pust), en selvhøjtidelig arrogance, en skepsis og frygt over for det anderledes.

DF er danmark når det er værst. måske mennesket når det er værst.

DF har våde drømme om at kunne sige: se bare svenskerne og nordmændene - se bare hele verden, nu gør de som DF hele tiden har sagt. Det er det lave selvværds store drøm: at hele verden anerkender DF som den kloge stemme, klods hans, den grimme ælling - som resten af verden først ikke kunne se , men senere måtte krybe i støvet for.

Jeg tvivler på at svenskerne lader svinehunden glamme så hæsligt som den gør det i danmark. svenskerne er noget mere pæne, selvsikre og kultiverede end som så. med hensyn til de større lande i europa - frankrig, tyskland, england så hopper de aldrig med på en vogn som DF’s - det er de for sikre på sig selv og stolte af deres frihedstraditioner til. DF udspringer i bund og grund af et dansk mindreværd: en subtil frygt for at vi er ved at blive udslettet.

Man bilder sig ind at landet er besat og at man er i gang med at befri danmark fra en ond besættelsesmagt. hvor langt ude er det?

man snakker om no-go-zoner, kulturkrig, umuligheden af at leve sammen med muslimer. Jeg bor selv på nørrebro som vel er en af disse no-go-zoner, eller hvad?

Nørrebro er dk’s mest levende, spændende, farverige, varme, smukke, håbefulde område. Det er bl.a. herfra danmark udvikler sig allermest. Sgu da ikke i de hvide ligusterghettoer vest for storebælt og andre steder hvor DF’s hundehoved meningsindavl tumler rundt med sine højrøvede don quixote vindmøller. Her hvor det rent faktisk sker er der hverken no-go-zone, kulturkrig eller noget andet. Folk lever sammen, smiler, respekterer, lærer af hinanden, udvikler sig. det sker allerede nu og her i Danmark. Bravo for det.

jeg er ikke i tvivl om at de dystre kulturkrigere har set deres bedste dage. Verden er allerede grebet af nye bølger efter 11 september, irak, afghanistan, korstoget mod islam, krigen mod terror. Det kan da godt være at det ikke lige er gået op for folk i den yderste kartoffelrække, men det skal nok komme.

fred være med jer

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 19. dec 09 kl. 00:13

Kasper???

Bonderup Lade !?!?!?!

Mener du ikke Finderup Lade ?

Iøvrigt burde du spare lidt på skældsordene.

Citat: “ja man kan jo altid kalde de andre hjernevaskede”

For nogles vedkommende kan man højst tale om en klatvask. Føler du dig ramt, Kasper, er det bestemt IKKE utilsigtet.

EOD herfra. Resten tager vi ved næste valg

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 19. dec 09 kl. 00:50

@ Hans Nielsen

Resten tager vi ved næste valg

Ikke med Kasper… til den tid er han opløst i gråd efter valgnederlaget. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, by | Skrevet: 19. dec 09 kl. 01:41

Thailand, Tom ?

Jeg kan ikke se hvad jeg har at gøre i Thailand. Der er modbydeligt varmt, solen brænder og jeg har haft et tilfælde af malignt melanom. Så syd for Kongeåen, dér rejser jeg ikke hen.

Det må vist også være en ommer, Tom

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 19. dec 09 kl. 02:20

@kasper mathiesen, København n

Ih hvor du dog kan kaste om dig med superlativerne.

Det er sjovt som du er så god til fremhæve hvor fantastisk et godt menneske du er, tolerant og åben.

“DF repræsenterer den indre svinehund, bonderup lade, alt det man aldrig ville drømme om at sige højt i kultiverede kredse for bare få årtier siden. En fordomsfuldhed, et snæversyn, en mangel på tolerance, en klam dunst over landet (ikke et frisk pust), en selvhøjtidelig arrogance, en skepsis og frygt over for det anderledes.”

Når det imidlertidigt kommer til DFs vælgere er de jo nærmest at sidestille med satans yngel.Her har din tolerance ganske trange kår.

Dit hykleri er i den grad til at få øje på.

“Jeg tvivler på at svenskerne lader svinehunden glamme så hæsligt som den gør det i danmark. svenskerne er noget mere pæne, selvsikre og kultiverede end som så. med hensyn til de større lande i europa - frankrig, tyskland, england så hopper de aldrig med på en vogn som DF’s - det er de for sikre på sig selv og stolte af deres frihedstraditioner til. DF udspringer i bund og grund af et dansk mindreværd: en subtil frygt for at vi er ved at blive udslettet. ”

Hvad angår UK og Frankig har de faktisk allerede etableret stærkt nationalistiske partier, som nærmest får DF til at ligne spejderdrenge.

Det er lidt komisk at du prøver at fremstille DFs vælgere som exceptionelle vælgere, når det er tendenser der kan konstateres over hele Europa.

Prøv at lav dit hjemmearbejde først. Du har ikke empirien på din side.

Men det passer tilsyneladende ikke til dit verdensbillede, eller også er du meget dårligt oplyst.

Det er da godt at du kan fremhæve Nørrebro som sådan et dejligt sted. Jeg har selv boet der i en årrække, og må desværre konstatere, at ihvertfald en del af det, er ved at blive til et lortehul. Det er nu ikke kun fordi at det er ved at blive til et lille arabien, særligt på den ene side af Nørrebrogade, men lige så meget fordi at det i årevis har været befolket af venstrefløjens voldsfascister.

Noget tyder på at flertallet af den danske befolkning ikke har samme høje tanker om stedet som dig, således har prisfaldene på lejlighederne været markant større sammenlignet med øvrige områder i det indre København.

Men du da skal da have lov til at trives med din illusion, jeg kan konstatere at det ikke er den eneste vrangforestilling du lider af.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 19. dec 09 kl. 10:13

nej - bonderup lade. jeg kan ikke umiddelbart se hvad finderup lade skulle have med noget at gøre. kan du ikke forklare mig det?

Jeg er godt klar over at flertallet af danskere pga pressen tror at nørrebro er helvedets forgår. det kan man sådan set ikke fortænke dem i.

men når vi nu snakker om flertal af befolkningen er det så ikke usselt at ET parti kalder sig DANSK FOLKEPARTi på basis af 10-15% af befolkningen? 85-90% af vælgerne mener at disse undermålere, tredjegenerations naziyngel, fremmedhadske, fjendtlige, klapoddere er en skamplet over danmark. og så alligevel holde fast i at man i særegen grad er danske, repræsenterer det sande danmark, etc.

FØJ for den! det er en illusion der vil noget jannik.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 19. dec 09 kl. 10:29

Kasper Mathiesen:

Uddrag fra artiklen: ”Og det skete i de dage: Plads for dem alle”, Weekend Avisen, 18/12 2009:

”I år 2050 vil der være godt 6 millioner borgere i Danmark, hvoraf godt 5 millioner vil være af dansk oprindelse. Resten vil være vestlige og især ikke-vestlige indvandrere, efterkommere og børn af efterkommere.
Denne ændrede befolkningssammensætning øger naturligt behovet for, at danske med ikke-vestlig baggrund får en adfærd på arbejdsmarkedet, der minder om gammeldanskernes.

Hvis ikke det sker, vil man stå med et dobbelt demografisk problem:

Antallet af borgere i den arbejdende alder (25-64-årige) er under alle omstændigheder faldende, mens antallet på forsørgelse (børn, unge under uddannelse og ældre uden for arbejdsmarkedet) vokser kraftigt.

Hvis den produktive gruppe så tilmed arbejder mindre, som det er tilfældet med ikke-vestlige indvandrere og efterkommere i dag, får velfærdssamfundet et alvorligt finansieringsproblem.”

(…)

”Antallet af 40-64-årige med dansk oprindelse er i dag 915.000 større end antallet, som er fyldt 65, men i 2039 vil der populært sagt være flere pensionister end 40-64-årige med dansk oprindelse. Hvordan arbejdsprofilen for de gamle såvel som de nye danskere bliver, er afgørende for velfærdssamfundets finansiering.”

(…)

”Under alle omstændigheder er der et betydeligt efterslæb at indhente de kommende år; ikke-vestlige indvandrere er trods betydelig fremgang under det seneste opsving kraftigt overrepræsenteret i gruppen af dagpenge- og kontanthjælpsmodtagere. Eksempelvis udgør de mandlige, ikke-vestlige indvandrere kun 5,8 procent af alle 15-64-årige, mens deres andel af dagpengemodtagere er 12,7 procent og godt 23 procent, når det gælder kontanthjælpsmodtagere. For kvinder er overrepræsentationen i kontanthjælpsstatistikken endnu større.
Årets indvandrerpublikation fra Danmarks Statistik bekræfter også en anden gammel kending - at unge, mandlige indvandrere og især unge, mandlige efterkommere fra ikke-vestlige lande er markant mere kriminelle end gammeldanskere.

Uanset justering for sociale forhold.

Især er libanesere (statsløse palæstinensere dominerer denne gruppe) og mænd fra eks-Jugoslavien, Pakistan, Marokko og Tyrkiet kraftigt overrepræsenteret i statistikken. Lavest kriminalitet har mænd fra USA og Kina.
Danmarks Statistik: Indvandrere i Danmark 2009. 220 sider”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 19. dec 09 kl. 10:43

Når du læser følgende, Mathiensen, så husk, at det først og fremmest, at herboende fra tredjeverdenslande langt oftere lever af overførselsindkomster, end såkaldt etniske danskere gør, og som derfor har mest brug for, at velfærdssamfundet ikke bliver undergravet af en alt for stor og for hastig masseindvandring fra ikkevestlige lande, som gør det umuligt at skaffe arbejde og uddannelse til alle de nye danskere.

Den uansvarlige svenske migrationspolitik har medført en gigantisk massearbejdsløshed, der især rammer unge; især unge indvandrere.

Her er et uddrag fra et indlæg af Cand. Polit Frede Vestergaard fra Weekendavisen, skrevet i sommeren 2008, da arbejdsløsheden var under 2 procent:

“Frede Vestergaard – Beskyttelse: Indvandring eller velfærd.

“Hvorfor blev den stramme udlændingepolitik indført i 2002?

I de sidste par ugers debat om EF-juraen har dette fortonet sig i glemslen. De nye udlændingeregler i 2002 – 24-årsregel og tilknytningskrav – blev nok præsenteret som et tiltag mod tvangsægteskaber, men de gik først og fremmest ud på at stoppe indvandringen af mennesker, som har svært ved at klare sig på arbejdsmarkedet og blive selvforsørgende.

Selv nu, hvor ledigheden er så lav som 1,6 procent, og der er stor mangel på arbejdskraft, er bare 21-22 procent af de palæstinensiske og somaliske indvandrerkvinder i arbejde mod 76 procent blandt danske kvinder. Totalt set var kun 53,4 procent af de ikke-vestlige indvandrere i beskæftigelse i 2007 mod 78,7 procent af danskerne.

De ikke-vestlige indvandrere er derfor som gruppe betragtet en del af det offentliges forsørgelsesopgave… En meget stor del af de ikke-vestlige indvandrere er kommet via familiereglerne. I de sidste 30-35 år er begrebet familiesammenføring kommet til at omfatte helt nydannede familier, hvor en ung mand eller oftere en kvinde, som er født i et europæisk land og er statsborger i dette land, fungerer som levende visum for en ægtefælle fra familiens hjemland.

Denne praksis foregår især blandt indvandrere med oprindelse i Nordafrika, Mellemøsten og Vestasien, inklusive Pakistan. Dette ægteskabsmønster betyder, at minoritetsbefolkninger i Europa ikke kun vokser i kraft af de børn, de føder. Først og fremmest vokser de ved, at en stor del af de voksne børn henter deres ægtefælle i det oprindelige hjemland, ofte med ghetto-dannelse og sprogproblemer for næste generation til følge.

I 2001 hentede 75 procent af ikke-vestlige nygifte indvandrere i Danmark deres ægtefælle i familiens hjemland. Betydningen for indvandringen kan illustreres med et par tal for den største gruppe, tyrkerne. Da der i 1973 blev indført stop for indvandring af arbejdskraft, var der 6.173 tyrkere med opholdstilladelse, fortrinsvis mænd, men inklusive kvinder og børn. Den 1. januar i år var der mindst 57.129 personer med tyrkisk baggrund. Mindst, fordi børn af danske statsborgere af tyrkisk oprindelse ikke indgår i tallet. En ti-dobling altså… Den samme udvikling ses for andre grupper, der kommer fra lande med tradition for arrangerede ægteskaber, såsom Pakistan. Og i andre EU-lande end Danmark…

Paradoksalt nok var det daværende økonomiminister Marianne Jelved, der først satte fokus på konflikten mellem indvandring og velfærd.

I 1997 lod hun sine embedsmænd regne på, hvad indvandrerne kostede på velfærden… Tallenes tale var, at danskere i gennemsnit betalte 15.000 kroner og vestlige indvandrere 10.600 kroner mere til de offentlige kasser, end de fik tilbage i offentlig service og ydelser, mens ikke-vestlige indvandrere kostede 64.000 kroner. Forudsat at man så bort fra integrationsudgifterne, for ellers var det 82.000 kroner.

(DERFOR er vreden mod indvandrerlobbyens samfundsundergravende og ekstremt usolidariske migrationspolitik fuldt berettiget.

Desværre bliver vreden over forsøget på at genindføre SR-regeringens ekstremt uansvarlige og dirkete antifolkelige migrationspolitik alt for ofte bliver rettet mod indvandrere - også når der er tale om strukturelle problemer, som indvandrerlobbyen, der endda ofte kun tjener egne klasseinterresser, står bag, og ikke indvandrerne. -min bemærkning)

Sammenlagt kostede de ikke-vestlige indvandrere de offentlige kasser netto 11,3 milliarder kroner det pågældende år. Tallene blev en øjenåbner. Indvandring af lavtuddannede personer er i konflikt med den særlige skandinaviske velfærdsmodel med rettigheder uden modkrav.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, Svenstrup J | Skrevet: 19. dec 09 kl. 11:36

kasper mathiesen

er det så ikke usselt at ET parti kalder sig DANSK FOLKEPARTi på basis af 10-15% af befolkningen?

Socialistisk Folkeparti….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 19. dec 09 kl. 13:16

Den tidligere generalsekretær for Røde Kors, Jørgen Poulsen, var en af flygtningelobbyens mest ihærdige propagandister.

Men gjorde han det for Røde Kors’ og for flygtningenes skyld, eller tjente han primært sine personlige interesser?

Uddrag fra Wikipedias artikel om Poulsen:

“Den 25. oktober 2007 stillede Jørgen Poulsen op til Folketinget for partiet Ny Alliance [2]. Kort tid efter blev det offentliggjort, at han havde fået lønnet orlov fra sit job som generalsekretær for Dansk Røde Kors. Efter megen kritik i pressen, meddelte han senere på dagen, at han gav afkald på den lønnede orlov[3].

Der var i det hele taget megen kritik af, at han som generalsekretær stillede op til Folketinget, eftersom organisationen officielt er apolitisk.

Både organisationen og Jørgen Poulsen gjorde det derfor klart, at Poulsen ville stoppe som generalsekretær, hvis han blev valgt ind. Denne “fælles forståelse” blev sendt ud i en mail til Dansk Røde Kors’ medlemmer. Jørgen Poulsen blev valgt ind i Folketinget ved valget den 13. november 2007.

Den 6. december 2007 kom det frem, at Jørgen Poulsen lå i forhandling med Dansk Røde Kors omkring udbetaling af en fratrædelsesgodtgørelse. Han forklarede i et interview til Politiken, at han følte sig fyret, og at han ifølge kontrakten havde krav på 2 millioner kroner i godtgørelse (Dansk Røde Kors har senere bekræftet, at det var dem, der ophævede kontrakten)[Kilde mangler].

Sagen gav anledning til voldsom debat. Senere på dagen gik Jørgen Poulsen ud i flere medier og kaldte sagen for en “and” og påstod, at han aldrig kunne drømme om at stille den slags krav og forklarede, at han havde dementeret historien tidligere på dagen. Han påstod yderligere, at forhandlingerne kun handlede om “det løse” - ferie og pension. Senere på aftenen blev forliget offentliggjort. Forliget bestod i, at Dansk Røde Kors indbetalte 750.000 kr. til hans pensionsopsparing. Ifølge Dansk Røde Kors’ pressechef[4] var de 750.000 kr. hverken feriepenge eller pension, sådan som Poulsen tidligere havde hævdet, men derimod netop et gyldent håndtryk. Røde Kors beklagede selv forliget ved at meddele, at man fortsat ikke mente Jørgen Poulsen havde krav på pengene, da han selv havde opsagt sin stilling ved at gå ind i Folketinget. Man forklarede, at det var “ærgerlige penge” men, at Jørgen Poulsens advokat havde lagt ud med at kræve 2 millioner kroner, og at sagen havde kunnet udvikle sig til en dyr retssag.

Hele dagen igennem den 7. december 2007 var der kritik af ham - også fra politisk hold. Om aftenen meddelte Jørgen Poulsen så, at han oprindeligt havde bedt om ulønnet orlov fra Dansk Røde Kors, mens han sad i Folketinget, men at dette var blevet afslået. Derfor havde han af principielle grunde gjort krav på godtgørelsen. Han forklarede yderligere, at hvis han fik denne orlov, ville det “ikke koste Røde Kors så meget som 1 kr.”. Dansk Røde Kors afviste forslaget, idet man ikke mente, at jobbet som generalsekretær ville være foreneligt med at sidde i Folketinget.

Lørdag den 8. december meddelte Dansk Røde Kors, at Jørgen Poulsen først søgte orlov efter han var blevet afskediget fra Dansk Røde Kors.[5]. I deres beskrivelse af forløbet, afventede Røde Kors først, at Poulsen selv sagde op efter valget. Da det ikke skete, ophævede de selv kontrakten, hvorefter Poulsen gjorde sine krav gældende.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 19. dec 09 kl. 13:28

Uddrag fra artiklen “Dansk Røde Kors fortier sin fortid”, Berlingske Tidende 15/6 2006:

“…10 medarbejdere blev fyret fra Dansk Røde Kors i 1945 for landsskadelig virksomhed, og udvalget, der traf denne beslutning, bestod bla. af den Ole Wivel, som selv havde dyrket pro-nazistiske sympatier i sin gruppe Ringen.

(Den “kulturradikale antiracist” Ole Wivel overtalte endda en af sine MEGET gode venner fra nazifællseskabet Ringen om at tage til Østfronten for at blive SS’er… - Min bemærkning.)

“Andre landes Røde Kors og Internationalt Røde Kors har sat professionelle historikere til at kulegrave organisationernes problematiske historie. Sagen er nemlig, at bl.a. Internationalt Røde Kors undlod at hjælpe forfulgte jøder. I 1997 mundede en undersøgelse af Internationalt Røde Kors ud i en formel undskyldning og beklagelse af organisationens ringe indsats.

Der er også til stadighed påstande om, at Dansk Røde Kors under krigen samarbejdede med nazister og undlod at hjælpe nødstedte (se boks). Men trangen til at forskønne fortiden og slette sporene efter det moralske svigt synes at gælde endnu. Generalsekretæren for Dansk Røde Kors , Jørgen Poulsen, holdt i 2004 ved Auschwitz-dagen en tale, hvor han forskønnede fortiden med ordene: »Også Røde Kors må i al ydmyghed bøje hovedet og bede om undskyldning for ikke at have været i stand til at hjælpe disse millioner af ofre. Problemet var jo, at Røde Kors ikke kunne få adgang til kz-lejrene, fordi Genève-konventionerne dengang alene omfattede krigsfanger – altså soldater – og ikke civile fanger. Det var ikke fordi, man ikke havde prøvet.« Jørgen Poulsen forsøg på at fralægge sig et generelt ansvar ved at henvise til, at man dog havde prøvet, svarer ikke til resultatet af international forskning, der har dokumenteret et generelt svigt og endda hemmeligholdelse af oplysninger om jødernes skæbne.

Nu venter vi bare på, at Dansk Røde Kors medvirker til afdækning af sin egen krigshistorie.

bbl@berlingske.dk

Fakta: Bekendelser
Efter mange års tavshed gik Internationalt Røde Kors i 1997 til bekendelse. Organisationen erkendte at have svigtet moralsk under Anden Verdenskrig ved bl.a. ikke at have gjort noget for de forfulgte jøder i Europa. Organisationen løj i en række tilfælde, hvor den benægtede massedrab på jøder. Hvis Røde Kors havde fortalt sandheden om jødernes skæbne, så kunne De Allierede have bombet bl.a. jernbanespor og kz-lejre. Kritikken og dokumentationen havde stået i historikeren Jean-Claude Favez bog »Une mission impossible?«, der indeholdt en stærk fordømmelse af Røde Kors ’ passivitet. Men der skulle altså gå 10 år, før Røde Kors indrømmede sin moralske ansvar.

Fakta: Beskyldninger
Dansk Røde Kors direktør Helmer Rosting var mistænkt for at nære pro-nazistiske synspunkter. I 1945 skød han sig. I Frederik Strands nye bog »Førerens germanske arm. SS i Danmark« citeres SS-manden W.H.P. Söhnlein for at have påstået, at Rosting var spion for nazisterne.

Dansk Røde Kors nægtede indtil 1943 at hjælpe jøder i Europa. Da man i 1942 således forsøgte at sende nødpakker til ghettoer i Polen, afviste Dansk Røde Kors at være behjælpelig.

Da bl.a. danske kommunister i 1943 blev sendt til Stutthoff, forsøgte hustruerne til disse mænd at få Dansk Røde Kors til at sende pakker til fangerne. Dansk Røde Kors afviste.

Dansk Røde Kors besøgte Theresienstadt-lejren i 1944 sammen med repræsentanter fra Internationalt Røde Kors . Der kunne delegationen observere ikke-danske jøders tragiske situation, men viderebragte ikke oplysningerne til internationale organisationer og gav med sit besøg og renvaskning af tyskernes kz-lejr nazisterne en vigtig propganada-sejr.

Efter nazisternes nederlag hjalp folk fra Dansk Røde Kors muligvis flygtende nazisterne bort fra Tyskland bl.a. ved brug af Røde Kors -ambulancer. Denne påstand blev fremsat i bogen af Uki Goni: »The Real Odessa. How Perón Brought The Nazi War Criminals to Argentina« (2003).”

Måske forklarer Røde Kors´ antisemitiske og direkte pronazistiske fortid, hvorfor Røde Kors nu vil hjælpe så mange af de islamister, som EUMC - EU’s forige råd til bekæmpelse af racisme - konstaterede stod bag det stigende anrtal antisemitiske overgreb i EU, til Europa, uanset om de er berettiget til asyl efter asyllovgivningen, eller ej…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 19. dec 09 kl. 13:55

@kasper mathiesen, København n

“men når vi nu snakker om flertal af befolkningen er det så ikke usselt at ET parti kalder sig DANSK FOLKEPARTi på basis af 10-15% af befolkningen? 85-90% af vælgerne mener at disse undermålere, tredjegenerations naziyngel, fremmedhadske, fjendtlige, klapoddere er en skamplet over danmark. og så alligevel holde fast i at man i særegen grad er danske, repræsenterer det sande danmark, etc. ”

Tillykke med at have begået en kæmpe fejlslutning.
At de 85-90% ikke stemmer på dansk folkeparti betyder ikke at disse mennesker nødvendigvis mener at de er “naziyngel” eller “undermålere”.

Det ved du desværre ikke noget om. At dine venner på nørrebro mener dette skal jeg ikke anfægte, men du gør dig skyldig i lige præcis det som du påstår DF gør, nemlig at tale på vegne af den øvrige befolkning.
Hvis du vidste lidt om vælger volatilitet, havde nu nok erkendt at din udtalelse var bare en smule ubegavet.

Dansk folkeparti er vel nok ikke mere repræsentative for danskeres holdninger end Socialistisk folkeparti er. Det er ikke andet end et navn. Men navnet signalerer at det er et parti for danskere, ligesom SF signalerer at det er et parti for de brede masser.

Hvad der imidlertidigt er kendetegnende, er at DF repræsenterer en stor understrøm af utilfredshed i befolkningen. Af samme grund er da også betegnet som et antisystemparti.

Det er lidt svært for mig at se det foragtelige i at påstå at man repræsenterer danske interesser, lige så lidt at det er foragteligt at påstå at man repræsenterer proletariatets interesser.

Din logik og ræsoneren er forunderlig, og desværre præget af store mængder ønsketænkning som er nødvendig for at opretholde et verdensbillede som langsomt er ved at krakelere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kasper mathiesen, København n | Skrevet: 19. dec 09 kl. 15:51

kære venner

der var nogen der skrev at SF da osse er udtryk for mindretalsstorhedsvanvid ligesom dansk folkeparti, da sf osse er et FOLKEPARTI. den holder selvfølgelig ikke DF er det eneste parti der ikke har et navn der henviser til et politisk standpunkt - de er bare “danskerne” - det er det der er så klamt. At de fører folkeforførelse og populisme i stedet for politik. De hævder indirekte alene igennem deres navn at alle dem der ikke stemmer på dem ikke er “rigtige danskere” -

HVOR UDANSK ER DET???

Jeg gider ikke copy-paste konkurrence…

i må kunne formulere jeg selvstændigt hvis i vil debattere demokratisk og frit - eller holde jeres mund.

Det er vel ikke så mærkeligt at der er flere flygtninge/gæstearbejdere/indvandrere på overførselsindkomster og offentlig støtte

1 - fordi rigtig mange er flygtninge og medbringer personlig ulykke, torturhistorier, krigstraumer, sjælesmerte, vanvidsskæbner som hr og fru. danmark slet ikke aner findes. sjovt nok hører vi ALDRIG disse historier. Danmarks flygtninge har alle en grum historie at fortælle. Smukt at danmark tager imod disse folk, hjælper dem og giver dem asyl. Grumt at DF holder fast i at de bare er nasserøve, der ikke er interesserede i at bidrage, undermennesker, uvelkomne. HVOR UDANSK!

2 - fordi mange har ringere evner i forhold til at få job - f.eks. dårligt sprog, ingen uddannelse, kommer fra helt andre kår, traditioner, etc. sandheden er at antallet af indvandrere i uddannelse og på arbejdsmarkedet er eksploderet og stigende i en grad som gammeldanskere slet ikke kan hamle op med. indvandrerne haler hvert år ind på os andre i uddannelses og jobstatistikkerne.

arbejdsløsheden idag er ikke større idag end for f.eks 20 og tredive år siden. heller ikke hvis man går 70 og 100 år tilbage. der er altså ikke tale om en ekstra byrde.

DF’s danmarks statistik som i henviser til er misvisende og forfalsket. danmark har altid været et indvandrerland. DF har lavet det lille trick at de har udvidet indvandrerbegrebet til nu at omfatte 3. generations indvandrere og ikke blot 2. generation som danmarks statistik tidligere opererede med. det betyder selvfølgelig mange flere indvandrere talmæssigt, men udelukkende fordi man har ændret på definitionerne. Det er DF’s folkesnyd, demagogi, sprogfusk og man vil. HVOR UDANSK at narre folk sådan.

ifølge statistikkerne er jeg nu, samt hele min familie af anetter, dorther, piaer, loker, kennether, dagnyer, pouler, lisbether, etc. blevet indvandrere. hvorfor? fordi min oldefar var polak, min far norsk.

DF fusker danskerne - længere er den ikke.

nutidens indvandring er et kæmpe gode. ikke mindst kulturelt. det bedste der er sket for danmark nogensinde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, Østerbro | Skrevet: 19. dec 09 kl. 17:25

@kasper mathiesen, København n

Endnu engang halter det med logikken. At DF refererer til danskere ser jeg intet problem med. Ligesom ikke alle personer kan objektivt set kan inkluderes i “proletarer” gruppen, når fx. enhedslisten skal appellere til stemmer.

Hvad så med partiet “demokratiske muslimer”, er de så også “diskriminerende” når de appellerer til muslimer, hvilket jo per definition fraregner en stor del af befolkningen?
De kan jo så også påstå at dem som ikke stemmer på dem ikke er “rigtige” muslimer.
Kan du selv se hvor idiotisk din påstand er?

Om et parti refererer til en nationalitet eller religion ser jeg intet i, det umuliggør ikke at man kan stemme på den gruppe, selv om man ikke tilhører samme etnisk gruppe eller deler samme religion.
Du har åbenbart vænnet dig til at alle partier skal være “catch-all” partier for at være stuerene. Men dette er en relativt ny tendens

“i må kunne formulere jeg selvstændigt hvis i vil debattere demokratisk og frit - eller holde jeres mund. ”

Hvilken stor demokrat du er. Om en holdning er selvstændigt formuleret eller udtænkt, har ingen inflydelse på om den kan ytres frit eller ej.
Din udtalelse viser at du ikke har fattet en døjt af princippet om ytringsfrihed.

“Det er vel ikke så mærkeligt at der er flere flygtninge/gæstearbejdere/indvandrere på overførselsindkomster og offentlig støtte”

Det kommer så sandelig an på hvor de er indvandret fra. Fx. har vestlige indvandrere noget højere erhvervsfrekvens end ikke vestlige har.

“fordi rigtig mange er flygtninge og medbringer personlig ulykke, torturhistorier, krigstraumer, sjælesmerte, vanvidsskæbner som hr og fru. danmark slet ikke aner findes. sjovt nok hører vi ALDRIG disse historier.”

Jeg syntes jeg har hørt en del til disse historier.
Flygtninge er kun en forholdsvis lille del af det samlede antal fremmede, så dit argument kommer under alle omstændigheder til at dække et meget lille segment.
Selv om der er lavere erhvervsfrekvens iblandt flygtninge end indvandrere, forklarer det ikke hvorfor fx. visse efterkommer grupper både har lavere erhvervs og højere kriminalitets frekvens.

Indvandreres erhvevsfrekvens dækker over meget store forskelle hvad angår de forskellige etniske grupper. Således har indvandrere fra Somalia og Libanon en erhvervsfrekvens som er næsten halvt så høj som danskeres. Dette selv efter de har været her i 10-15 år. I et tidsrum hvor de både har haft mulighed for at tage uddannelse og lære sproget.

Du kan jo prøve at læse “Invandrere i Danmark 2009″ rapporten er lige blevet offentliggjort til fri afbenyttelse på Danmarks statistiks hjemmeside.
Dette giver lidt fakta at diskutere ud fra.

“arbejdsløsheden idag er ikke større idag end for f.eks 20 og tredive år siden. heller ikke hvis man går 70 og 100 år tilbage. der er altså ikke tale om en ekstra byrde.”

Nu skal du tænke på at vi pt. står midt i en voldsom recession, så jeg er ganske overbevist om at dette er forkert. Men nu er national arbejdsløshed langt fra det eneste parameter at måle økonomisk belastning på. En lang række andre forhold skal også inddrages. Fx. arbejdsløshedsfrekvens for de forskellige demografiske grupper i samfundet. Dernæst er der træk på velfærdsydelser, ældrebyrde osv.
Det er langt mere komplekst end som sådan.

“DF’s danmarks statistik som i henviser til er misvisende og forfalsket. danmark har altid været et indvandrerland. DF har lavet det lille trick at de har udvidet indvandrerbegrebet til nu at omfatte 3. generations indvandrere og ikke blot 2. generation som danmarks statistik tidligere opererede med.”

Du manipulerer med ordene. Ingen betvivler at Danmark har modtaget indvandrere igennem tiden, blot at indvandringen de sidste 40 år har været rekord høj, og at indvandringen samtidig ikke er sket fra nabolande som fx. Tyskland, Norge, Sverige eller Polen.
Og der er en forskel på hvor indvandringen kommer fra, først og fremmest i forhold til hvor let indvandrerne statistisk set har for at assimilere sig.
Tager man disse 2 forhold i betragtning, har indvandringen i de sidste 40 år været historisk set enestående.

DSs nyeste statistik er på ingen måde “forfalsket”. Den giver et langt bedre billede af hvordan den etniske sammensætning kommer til at se ud i fremtiden, end den tidligere opgørelsesmetode gjorde.
Således kommer vi til at have et langt bedre indtryk af hvor mange indvandrere og deres efterkommere fra ikke-vestlige lande, kommer til at befolke Danmark i fremtiden.
Dette skjulte den tidligere demografiske fremskrivning ved at indregne en stor andel af de ikke-vestlige befolkninger som etniske danskere.

Men blod er som bekendt tykkere end vand, og dette kan flertallet af befolkningen selvfølgelig godt se, når de skal registrere hvem som de at regne for danskere og ikke-danskere.

“nutidens indvandring er et kæmpe gode. ikke mindst kulturelt. det bedste der er sket for danmark nogensinde.”

Det bliver vi nok ikke enige om, jeg mener det er tæt på århundredets katastrofe.
Men jeg er så heller ikke muslim, og ønsker ikke at have noget med denne religion at gøre, eller at dens tilhængere befolker Danmark.

Islam er for mig at se noget af det mest udanske man kan forestille sig. Muslimer kan aldrig blive danskere, med mindre de opgiver deres tro, og konvertitter er at regne for folk som vender deres land, kultur og nation ryggen.

Noget siger mig at vi er meget uenige på dette punkt. :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
jørgen plambech olsen, 2300 | Skrevet: 19. dec 09 kl. 19:05

morten uhrskov

“Skulle jeg være mere end almindelig kynisk, skulle jeg ønske Terje Wessel en hurtig social deroute, hvorefter han fik anvist en bolig i Groruddalen med besked på, at han godt kunne glemme alt om at flytte et andet sted hen. I så fald tror jeg faktisk, at han ville lære det.”

glem alt om sund fornuft! at være naivist er genetisk bestemt!

kodeord: karin bennedsen, laaangt fra oslo

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jakob Schmidt-Rasmussen, København | Skrevet: 20. dec 09 kl. 10:19

Apropos forholdet mellem “tolerance” og afstand til de problemer, som skal tolereres:

En undersøgelse viste for nylig, at jo længere væk svenskere bor fra vilde bjørne, jo mere tilbøjelige er de til at acceptere, at vilde bjørne lever nær områder beboet af mennesker…

Det forklarer hvorfro svenske “antiracister” kalder beboerne i Tollhätten for racister, fordi de brokker sig over, at deres velfungerende by er blevet forvandlet til en ekstremt voldelig ghetto, hvor indvandrerbander hærger og truer og afpresser almindelige borgere, og hvor skolerne nærmest er holdt op med at fungere; hvilket selvfølgelig først og fremmest går ud over unge, hvis fprældre er svage flygtninge, der ikke har tradition for højere uddannelser.

I øvrigt er der intet diskriminerende ved, at et dansk parti i Danmark henvender sig til danske statsborgere, for det er helt op til danske statsborgere, om de vil opfatte sig som danskere. Fire procent af danske muslimer stemmer faktisk på Dansk Folkeparti, netop fordi de indser at forveret masseindvandring vil undergrave velfærdssamfundet, hvilket NETOP vil gå hårdest ud over, de mange svage flygtninge på overførselsindkomst, der har mest brug for et velfungerende og skattefinansierede velfærdsydelser, samt fordi de ligesom muslimen Naser Khader indser, at islamismen er en ultrareaktionær (direkte fascistisk), ekstremt misogyn (for at sige det mildt), militaristisk (OG imperialistisk), og direkte racistisk ideologi.

Det fatter et “religiøst” korrekte pseudointellektuelle, for det passer ikke ind i deres fordomme; og den type er forbavsende erfaringsresistent;; INGEN fakta kan rokke disse pseudoantiracisters fordomsfyldte forkærlighed for religiøse fascisterfjols, der er omtrent 100 gange så reaktionære, som DF, hvis ideasamfund er Danmark anno 1950, og ikke et barbariusk og imperialistisk, mellemøstligt diktatur fra det sjette århunderede…

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Per Petersen skriver
23.05.12 07:50
Godt gået i Deadline Morten! Tænk at vi har gymnasiepiger, som Liv Holm Andersen til at smadre vort land. Vi mangler dygtige hænder -så kig dog Læs mere
Ole Kreiberg skriver
23.05.12 07:43
Er russere ikke at opfatte som hvide med en kristen europæisk kultur? Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:33
Fortsat ... Morten Uhrskov begrunder ikke hvorfor universalismen er en falsk teori. I stedet hævder han, at ”Idéen om universelle rettigheder Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:32
Ingen kan være uenig i de empiriske præmisser Morten Uhrskov fremlægger og må derfor også acceptere konklusionen: Indvandringen fra Læs mere
Inna Jensen skriver
23.05.12 00:23
Nemlig. Og den her heterogen gruppe er meget, meget træt at blive en del af statistikken: ""ikke-vestlige" kvinder klarer sig rigtig god i Læs mere


Arkiv
maj 2012  (5)

april 2012  (6)

marts 2012  (5)

februar 2012  (7)

januar 2012  (10)

december 2011  (10)

november 2011  (9)

oktober 2011  (10)

september 2011  (9)

august 2011  (9)

juli 2011  (10)

juni 2011  (14)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/