*

Prøv vores tablet-udgave

Vi kan se, at du er på en tablet. Kunne du tænke dig at læse Jyllands-Posten på vores tablet-app?

Privacy Policy Jyllands-Posten anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og målrette annoncer. Når du fortsætter med at bruge websitet, accepterer du samtidig brugen af cookies. Læs mere om vores brug her
torsdag 24. juli 2014
Jyllands-Posten Jyllands-Posten blogs

Profil

Fra sit ståsted som dansker og vesterlænding skriver Morten Uhrskov Jensen om emner, der berører den vestlige kulturkreds og dens muligheder for fortsat at hævde sig som en selvstændig civilisation.

Baggrund:

Morten Uhrskov Jensen er cand.mag. i historie og samfundsfag og redaktør af det nu hedengangne national-konservative tidsskrift Nomos.

Andet:

Forfatter til bøgerne "Indvandringens pris - På vej mod et fattigere Danmark (2012, People's Press) og "Et delt folk" (2008, forlaget Lysias)

Morten Uhrskov er desuden landsformand for Dansk Samling:

http://www.dksamling.dk/

Sted:

Sorø

Website:

Besøg

Morten Uhrskov Jensen

Er mangfoldighed virkelig en styrke?

Dato: 9. november, 2011

Emner:

82 kommentarer

 

 

Nej da, det er mangfoldighed ikke, med mindre man ønsker stigende fattigdom. Det går derudad i Guds eget land. Ifølge U.S. Census Bureau´s tal fra 2010 stammede næsten 92 procent af befolkningstilvæksten i USA siden 2000 fra såkaldte minoriteter. I 2040 vil hvide amerikanere udgøre 50,8 procent af befolkningen, i 2050 46,3 procent.

Kan det ikke bare være lige meget?

Nej, det kan det ikke. Sagen er nemlig den, at hispanics - som er den langt hurtigst voksende gruppe målt i antal - klarer sig aldeles elendigt i uddannelsessystemet. Som sorte amerikanere har hispanics et frafald fra high school på ca. 50 procent mod omtrent 25 procent for hvide. Det betyder lavere kvalifikationer, dårligere jobs, ringere løn og dermed færre indbetalinger til den fælles kasse. Og naturligvis langt flere arbejdsløse.

Texas´ nedtur

Allerede i dag er kun en tredjedel af børn i Texas amerikanere af europæisk afstamning. I 2040 vil tallet være faldet til kun 20 procent. På grund af de store forskelle i uddannelse og indkomst mellem hvide amerikanere og hispanics - som også her er den klart hurtigst voksende gruppe - vil levestandarden falde dramatisk over de næste årtier. Det giver sig selv. En dårligere uddannet befolkning i gennemsnit producerer mindre velstand, og større fattigdom vil følge.

USA som forbillede?

Der er tale om en dårlig vittighed. USA vil før Europa føle den fulde vægt af at have tilladt ukontrolleret indvandring fra den tredje verden. USA vil inden for få årtier ophøre med at være det fyrtårn, som alle søgte hen til. Det vil stadig være attraktivt nogen tid endnu, javel, men det vil blive det mindre og mindre.

De amerikanske eliter er ikke et hak bedre end de europæiske, tværtimod ofte en del værre. Kombinationen af politisk korrekthed og det store erhvervslivs umættelige tørst efter billig arbejdskraft vil bringe verdens supermagt i knæ og vil - længe før det burde have været et faktum - garantere, at Kina overtager stafetten som klodens stærkeste magt.

 

 

 

Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Lauritz Egvang Hviid, Birkerød | Skrevet: 9. nov 11 kl. 23:14

Se det er en “inconvenient truth”. Snart bliver de “99%” undertrykte/udbyttede/generisk-venstreorierede-buzzword en selvopfyldende profeti.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Nielsen, Odense | Skrevet: 9. nov 11 kl. 23:28

Desværre har Morten Uhrskov Jensen ret. Jeg har selv arbejdet med nogle hvide fra Texas som bekræftede blogens indhold.

Man kan sammenligne hispanics med vores østeuropæere, som kommer ind og underbyder vores ufaglærte arbejdere og skaber arbejdsløshed for de dårligste i samfundet.

Dette vil naturligvis også ramme de højt uddannet om nogle år både i USA og Europa i form af dårligere konkurrence evne.

De hvide som jeg snakkede med undrede sig også at deres politikere sendte deres militær hele verden rundt for at rede dagen og udlands bistand, når der samtidig er massive sociale problemer i landet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Torben Nielsen, Århus | Skrevet: 9. nov 11 kl. 23:57

Det er en sjov ting med det der mangfoldighed / multikultur.

Nu har Karen Hækkerup skreget på mere og mere multikultur i mange lange år, og nu har hun så fået det.

Hun har fået sine sharia-zoner, og hun har sine ghettoer hvor især pigerne er helt og aldelses underlagt en social kontrol fra de patriarkalske brødre og fædre. Altså en helt anden kultur end det leverpostejs-danske som hun foragter så meget.

Så hun fik hvad hun ville have. Og nu sidder hun og tuder over det !!! Hun er underlig.

http://jp.dk/indland/article2600539.ece

Sikkerhedsord: funny

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Grosbøl, Randers NV | Skrevet: 10. nov 11 kl. 00:16

Ja, det ser unægteligt ud til, at USA og Europa følger parallelle spor. Desværre bliver vi for øjeblikket regeret af politikere, der endnu mindre end de foregående, tør se virkeligheden i øjnene.
Jeg når nok ikke at se den fulde effekt af virkelighedsflugten, men jeg gruer for mine børn og børnebørns skæbne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 00:23

Det kræver vel næppe en længerevarende udddannelse at forstå, at hvis man blander alle mulige kulturer sammen i een pærevælling….. hvis man lader millioner af indvandrere fra tilbagestående lande flytte ind i et højtudviklet land….. hvis man lader sit eget lands kultur blive til en minoritets-kultur….. hvis politikerne bruger en større og større del af skatteindtægterne på udlændinge og asylanter, så at der til sidst knap er social velfærd til overs til egne landsmænd……. ja, så lægger man op til konflikter og ulykker af enhver art.

Hvad verdenshistorien jo bekræfter.

Når det drejer sig om at lille land, er det jo endnu mere indlysende at landets kultur og økonomi hurtigt kan løbes over ende.

Det bliver mere og mere tydeligt, at visse politikeres begejstring for multi-kulti “berigelsen” og de dermed forbundne udgifter og problemer, ikke skyldes at de ikke fatter en lyd af det hele.

Det som ligger bagved, kan næsten kun være en utrolig kynisme, en korrupt tankegang og en ophøjet foragt for eget land og egen befolkning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 00:54

Ja, Bent Jensen.

Samtidigt kan man undre sig over, at nogen staver bedre end de argumenterer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rune Nielsen, Madrid | Skrevet: 10. nov 11 kl. 00:57

Mix, mix på kryds og tværs se det vil blive super.
Så vil der kun være religion og politik tilbage som vi kan skændtes om!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ludvig Poulsen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 01:27

@Rune Nielsen, Madrid

“Så vil der kun være religion og politik tilbage som vi kan skændtes om”

Ja, og race. Så har vi alle ingredienserne til en lang og blodig borgerkrig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 10. nov 11 kl. 04:10

Jamen kære Morten, det er jo ikke noget problem. De postmoderne socialkonstruktivister, som efterhånden befolker størsteparten af de politiske partier og administrationen, har jo forlængst forsikret os om at kultur og etnicitet ikke betyder noget.

Vi er jo alle mennesker, og de socioøkonomiske problemer som USA står overfor, forårsaget af en voldsom befolkningsudskiftning, er da noget som let kan løses ved hjælp af flere penge og social ingeniørkunst.

Det er jo som bekendt hvide racister fra midtvesten, som er den største trussel mod det multikulturelle paradis. Det fortæller Hollywood og de øvrige medier os jo med jævne mellemrum.

Hvis du ikke er enig med de røde socialkonstruktivisters udlægning af virkeligheden, er du jo en racist som skaber had.

“hatespeech” er vel ikke noget som du bryder dig om at blive anklaget for? Zenia Stampe og hendes røde venner skal nok sørge for at komme efter dig, hvis du ikke snart retter ind og priser kulturberigelsen, både her til lands og i USA.

Upassende ? Klag over indlæg

 
E. Hansen, Perth | Skrevet: 10. nov 11 kl. 04:44

Torben Nielsen, Århus

Sikkerhedsord: funny

Nejjjjj det er da lobotomy.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 10. nov 11 kl. 06:38

Hvis vore politikere havde en klar og tillokkende målsætning for vort samfund, er jeg overbevist om, at de ville udbasunere den med fynd og klem.
De ville ikke afskære sig selv fra den popularitet, magt og jobsikkerhed, der ligger i en bred og helhjertet opbakning i befolkningen.

Da hovedparten af denne befolkning ikke har anelse om, hvor samfundet er på vej hen, må konklusionen være, at politikerne ikke har en klar og tillokkende målsætning.

Formodentlig ved de fleste af politikerne heller ikke, hvor kursen går hen?
De synes ikke selv, at fremtidsudsigterne er tillokkende med den nuværende politik?
Måske vurderer de, at befolkningen ville afvise målsætningen?

De vestlige politikere kan kun gennemtvinge deres politik i egne lande.
Islam har med Cairo-deklarationen ligeud afvist vore menneskerettigheder.
De øvrige store kulturer snakker os efter munden med slet skjulte hånlige smil, men gør i stigende grad, som de selv mener.

Som Knud den Store befaler vore politikere udviklingens hav at lystre.
Mangel på realitetssans er et gammelkendt fænomen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jess Christensen, USA | Skrevet: 10. nov 11 kl. 07:17

Forskellen mellem DK og USA er, at her har vi da i det mindste ret til at forsvare os selv pa effektiv made, nar den uundgaelige borgerkrig bliver en realitet.
Sporgsmalet er kun hvornar.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 07:45

Arvid Holm…..

Ja, sandhedens lampe må nøjes med en lille svag sparepære.

Eet af demokratiets problemer er iøvrigt at disse blogs læses af alt for få. Ihvertfald næppe så mange, at det får Danmark ind på en bedre kurs.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Larsen, 9541 | Skrevet: 10. nov 11 kl. 08:49

Jeg har noget familie i Californien. Ganske vist lidt langt ude, men alligevel. De driver en rosinfarm (SunMaid). Når høsten går igang og gennem resten af processen er de fuldt belagt med mexikanere, der arbejder for dem. De kan sagtens se problemet med illegale og underbetalte arbejdere, men må samtidig erkende, at hvis de ikke kan benytte denne løsning, så kan de godte lukke biksen. At drive en rosinfarm idag, med lønninger til indfødte amerikanere er en umulighed.
Nå, men verden står jo også overfor andre store problemer. Angriber Israel og USA mon Iran? I den forbindelse er det godt at læse udtalelsen fra en stor statsmand som Søvndal, som kraftigt advarer Vesten om sådanne tiltag. Jeg er sikker på at Obama og Netanhauy sidder og spekulerer over om de vover at gå imod Mr Sovndals advarsler. For slet ikke at tale om hvis Enhedsfolkene skruer bissen på.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 10. nov 11 kl. 09:23

@Jess Christensen, USA

“Forskellen mellem DK og USA er, at her har vi da i det mindste ret til at forsvare os selv pa effektiv made”

Du har ret, men såvidt jeg ved, så gør den amerikanske venstrefløj med Obama-administrationen i spidsen alt havd den kan for at afvæbne Amerikanerne. The Second Amendment skulle virkelig være under angreb i disse år, (ligesom the First Amendment), såvidt jeg har forstået??

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanna Egedius, Praha | Skrevet: 10. nov 11 kl. 09:28

Uhrskov Jensen konstaterer sidst i sit indlæg, at Kina vil overtage stafetten som klodens stærkeste magt.

Hviket ikke lyder urimeligt. Og i så fald - hvad vil dette få for konsekvenser? Vil det mane til alvor, eller vil man i vest naivt blive ved med at fragmenteres og styre mod bankerotten?

Jeg læste i en britisk nett-avis nu på morgenkvisten, om fattigdommen som griber om sig på øriget. Om et aldrende egtepar som hver morgen trasker flere miles til den nærmeste suppestation, for i det hele taget få et mål mad i maven også denne dag. Om 2000-3000 gamle englendere som hver vinter dør af kulde, eftersom de ikke magter at betale for gas og strøm. Og så videre.

Om det er regulær fattigdom som venter USA, Europa og vestverden i stort, om et kvartsekel eller et halvsekel, så er givetvis skylden ene og alene vor egen. Skylden er ikke vore politikeres, for disse korrekte udugeligheder var det vi selv som menige borgere, der valgte - og vi gjorde det i valg efter valg.

Længere er den ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Andrè Kjær, Årslev | Skrevet: 10. nov 11 kl. 09:33

Ecco har fået kolde fødder eller ialtfald vand i skoène. Et ordspil: ude godt hjemme bedst,har fået ny betydning.

Profit over alt.

Den smule arbejde der bliver i Danmark skal vi så også dele med udefrakommende.

I sandhed det ser slemt ud.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Larsen, Aalborg | Skrevet: 10. nov 11 kl. 09:37

Smeltediglen i USA er en myte af de større. Der er stort set ingen sammenhørighed etniciteterne imellem - de bor adskilt, taler ofte ikke det samme sprog, har ikke den samme kultur og har begrænset kontakt til andre etniciteter.

Det skaber dårlig tillid mellem etniciteterne - og når man så samtidig har store økonomiske skel, så er der lagt i gryden, ikke smeltediglen, til et samfund, hvor man bliver nødt til at holde 1 procent af den voksne befolkning bag lås og slå (i DK og de fleste vest-europæiske lande er det ca. 1 promille).

I USA mangler de bare at kriminalisere det at tale dårligt om det multikulturelle paradis. Her er vi et skridt foran, eller bagefter alt efter smag, i Europa.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Markus F. Hens, København S | Skrevet: 10. nov 11 kl. 10:14

Nu er den gennemsnitlige amerikaner uanset etnicitet dårlig nok i stand til at multiplicere, når den er kommet ud af high school …
Spørgsmålet er hvad det har med politisk korrekthed at gøre at MUJ får lov gang på gang at gentage sine eugeniske påstande, som biologisk set er forkerte? Måske er det, at han tilbyder enkelte løsninger til de masser af Peter Plys’, der findes i Danmark?
Hvorfor får han lov til at komme med konklusioner, som tiltrækker folk som Jess Christensen, der kun kan se skydevåben som løsning - og bagefter påstår, at han ikke har nogen skyld, hvis de fører deres ideer ud i livet?

P.S.: Hvem var det lige, der sagde noget med at hvis man gentager noget tit nok, så bliver det til sandhed?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Hansen, Gentofte | Skrevet: 10. nov 11 kl. 10:41

@Markus F. Hens, København S

“Hvem var det lige, der sagde noget med at hvis man gentager noget tit nok, så bliver det til sandhed?”

Og dermed fik du lige illustreret Jannik Thorsens udsagn om, at:

“Hvis du ikke er enig med de røde socialkonstruktivisters udlægning af virkeligheden, er du jo en racist som skaber had.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Nikolaj Jensen, Århus | Skrevet: 10. nov 11 kl. 11:02

@Uhrskov:

Hvad tror du baggrunden er for, at hispanics klarer sig så dårligt i uddannelsessystmet?

Er det dårlige gener, og deraf dårlig begavelse eller en dårlig kultur, som gør hispanics dårligt egnede til at gå i skole?

Jeg er selv meget i tvivl om hvad forklaringen kan være.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Markus F. Hens, København S | Skrevet: 10. nov 11 kl. 11:14

@Jens Hansen: Nu kunne man udlede af dine tidligere kommentare, at du er enig med Jess Christensen om, at bevæbnet modstand er problemets løsning. Det illustrer noget, nemlig en meget “konstruktiv” tilgang til tingene …

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Larsen, 2000 F | Skrevet: 10. nov 11 kl. 13:25

Markus, man behøver jo ikke at være enig i at våben er løsningen, fordi man påpeger at sådan ender det desværre som regel. Vi skal ikke ret langt væk i vores egen kulturkreds for at se det ske, Nordirland, Balkan, Spanien. For slet ikke at tale om hvad der sker i Afrika.

Det pudsige er at det hører op, når de stridende grupper hver får deres egen suveræne nationalstat. USA vil knække midt over, Sovjet opløstes stort set i de oprindelige nationalstater, og EU vil også gøre det.

Upassende ? Klag over indlæg

 
michael bruus, randers | Skrevet: 10. nov 11 kl. 13:27

Gener!!!!

Den vestlige kultur, har med sin søgen efter visdom, skabt så dårlige forudsætninger for sig selv, at den uværdigt må tabe til mere menneskelige orienterede kulture.

Jo. jo tidligere kvinder føder børn, får de igen børn og de igen børn.
Vestens kvinder tager lange uddannelser og får først børn meget sent og de igen får børn sent.

Så uanset hvordan vi vender og drejer det, handler det som i paradis om at holde snitterne fra visdommens træ, for det får os smidt ud af paradis, som så bliver overtaget af dem som bare vil ha’ noget sex og nogle unger og ellers skider visdommen en lang march

Survival of the fittest , hvem føder flest børn tidligst, det kan man ikke gøre med hoved.

Men vi kan holde dem ude en tid, med militærmagt og grænsekontroller, men før eller senere vil vi være for få og de for mange, og visdommen igen tabe til kundskaben.

Generne vælger ikke den vise men den produktive.

Hvilket brudte være logik for den vise og belæste, og et uomtvisteligt faktum for den produktive.
Så problemet er ikke de andre men os selv! Og de valg vi har taget!

Det kan vi sikkert skrive frem og tilbage om længe og diskutere om vi ikke allerede er for mange på jorden og alt imedens får de andre børn.

Så når carl mar Møller siger, at pikker er Gud, har han på sin egen skæve og platte måde ret.

Og venten taget fejl når den tror, at det er økonomien der er Gud.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 13:33

Jeg klatmalede skilderier som ung, så tidligt i livet fandt jeg ud af, at når man blandede alle farver på paletten, så fik man en gråbrun farve. At det bagefter var umuligt at skille farverne af igen, var indlysende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rune Nielsen, Madrid | Skrevet: 10. nov 11 kl. 13:52

Hvis man mixer racerne så har man jo ikke en “ren” race så må der kun være religion og politik tilbage at skændtes om.

Jeg er i fuld gang med at mixe…..

sikkerhedsord:fest

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:03

Ifølge zenia stampe er mangfoldighed en styrke, ja, det eneste som dur. Iflg. ZS er det danske intet værd hvis det ikke blandes med multi-kulti og endnu mere multi-kulti osv. Men sådan skal man vel se på det, når man er feministisk politiker i et marxistisk/liberalt indvandringsparti.

Samme Zenia vil nu gå så vidt, at hun vil have al statsløshed udryddet, og det vil hun gøre ved at kaste danske statsborgerskaber i grams til alle, selv grove kriminelle. De kan være nok så kriminelle,
men de har alligevel ret til og krav på at blive udnævnt til danske statsborgere. Mener Stampe.

Konsekvenserne for det lille lands økonomi og danskernes tryghed og retssikkerhed interesserer hende ikke det mindste.

Som det tydeligt fremgik af hendes egne udtalelser i radioen i dag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vagn Qvistgaard, Aalborg | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:15

@ Nikolaj Jensen, Aarhus

“@Uhrskov:

Hvad tror du baggrunden er for, at hispanics klarer sig så dårligt i uddannelsessystmet?

Er det dårlige gener, og deraf dårlig begavelse eller en dårlig kultur, som gør hispanics dårligt egnede til at gå i skole?

Jeg er selv meget i tvivl om hvad forklaringen kan være.”

De lærer ikke sproget, men fastholder det spanske. Det er jo også hovedproblemet med indvandere herhjemme.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Børge R. Jensen, Randers C | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:31

Jo, mangfoldighed er en styrke, hvis den oprindelige, brede definition benyttes. Grundlæggende er mangfoldighed blot enfoldighedens modsætning, og indebærer blot ret til at være forskellige. Når MUJ ikke mener, mangfoldighed er en styrke, må han jo sikre sig, han altid er præcis som alle andre. Hvis han ikke er det, bidrager han til den mangfoldighed, han ikke ønsker.

Det er knap mangfoldighed at antage, etniske minoriteter er homogene, endsige antage, alle medlemmer af en given etnisk minoritet har de mest yderligtgående synspunkter. Det er endda ret nyt, at begrebet ‘mangfoldighed’ begrænses til etniske og enkelte andre minoriteter, som internt antages at være homogene.

En bredere definition giver mulighed for, at forskellige mennesker bl.a. har forskellige interesser, økonomi, sociale forhold, prioriteringer, livsstil, vaner, meninger og præferencer samt ser forskellige ud. Det er afgørende for muligheder for inspiration og for markedsøkonomi. Fravær af mangfoldighed passer bedre til en totalitær styreform med planøkonomi, idet det indebærer, alle er ens.

@Peter Larsen: Danmark er i realiteten ved at være opdelt. Det underlige er, at debattører som du ikke tænker skridtet videre til nationalstatens opløsning, men tværtimod tager ikke alene nationalstaten for givet men også påberåber jer ejerskab af den. I virkeligheden er nationalstaten for dens indbyggere, hvad EU er for dens medlemslande, og f.eks. USA er for dens stater. Hverken du eller andre debattører ejer Danmark, og kun landets officielle repræsentanter har ret til at udtale sig på nationalstatens vegne. Bedre er det ikke, at stadigt flere danskere antyder, at de kun ønsker fællesskaber, de tjener på, hvorved de i realiteten har fravalgt alle gensidige fællesskaber inkl. det nationale og europæiske til fordel for anarki.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:49

Børge R. Jensen, Randers C.

Du er en dygtig teoretiker, der forstår at sætte ord sammen, så enhver virkelighed ophæves, og enhver værdi og tradition bliver relativ og uvæsentlig.

Har du været med på et par af enhedslistens eller de radikales week-end kurser, hvor alting plejer at opløses i teorier og verdensfjern tågesnak?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas L., Valby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:56

Hej Morten
Jeg tror ikke du selv er klar over hvor vigtig din blog er.

Og så er der et emne jeg meget gerne så du tog op; nemlig den demografiske bevægelse. Der er pt. vild uoverensstemmelse omkring standarden for den etniske udvikling årtierne frem, og her tænker jeg ikke kun på DK, men også resten af Europa.
Er det et emne du vil tage op i fremtiden ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Steen Mølgaard, Bindslev | Skrevet: 10. nov 11 kl. 14:59

Ja, Zenia Stampe vil give dansk statsborgerskab til alle! Derefter vil indføre et særligt “Klasse-A”-statsborgerskab til sig selv og alle medlemmer af Det radikale Venstre, der sikrer særlige pensions- og velfærdsrettigheder til indehaverne og deres børn, incl. særlige pensioner til børn af “Klasse-A”-statsborgere, så disse kan blive ligestillet med Margrethe Vestager Hansens børn!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Holm, Nørresundby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 15:08

Enhver legering og ethvert laminat er stærkere end deres komponenter for sig selv.

Upassende ? Klag over indlæg

 
ulla jørgensen, struer | Skrevet: 10. nov 11 kl. 15:12

Er mangfoldighed en styrke?
Se dette videoklip - Zenias drøm om et samfund?
Er det drømmen eller mareridtet?
http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Olesen, 2200 N | Skrevet: 10. nov 11 kl. 15:20

Ja, Thomas men en legering er en assimilation af de indgåede materialer, det er laminatet også. De pludrende klasser prøver at lave en blanding af vand og olie, og lige meget hvor meget de ryster dunken og siger det er lykkedes, vil de to materialer aldrig blive en homogen væske.

Men godt forsøgt…

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 15:40

@Jens Hansen, Gentofte

Du citerer Jannik Thorsen for

“Hvis du ikke er enig med de røde socialkonstruktivisters udlægning af virkeligheden, er du jo en racist som skaber had.”

Han skriver også

“De postmoderne socialkonstruktivister, som efterhånden befolker størsteparten af de politiske partier og administrationen.”

Det har 10 år med VKO flertal ikke ændret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 15:48

@Svend Børgesen, Karup

“Jeg klatmalede skilderier som ung, så tidligt i livet fandt jeg ud af, at når man blandede alle farver på paletten, så fik man en gråbrun farve. At det bagefter var umuligt at skille farverne af igen, var indlysende.”

Jeg er gift med en inder, og når jeg ser på mine børn og børnebørn, så må jeg konstatere, at du er farveblind.

Ikke et særligt godt udgangspunkt - selv for en klatmaler.

For snart hundrede år siden, gik der en anden klatmaler rundt, som delte din holdning.

Han tog også fejl - og endte med at skyde sig selv!

Upassende ? Klag over indlæg

 
John Balster, Løsning | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:04

Ja i små doser. Hvis man vil have mere af den mangfoldighed du taler om, lever vi i en globaliseret verden, hvor man kan tage ud og se på den. TV er også en mulighed.

Hvis det hele bare bliver en stor pærevælling, vil der jo netop blive mindre mangfoldighed i verden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:07

Aj ja - argumentationskraft har aldrig været socialisternes stærke side - det være sig de nationale såvel som de internationale. Når som helst bekræfter de Goodwins Law.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:10

@Preben Jensen

Du spørger Børge A. Jensen:

“Har du været med på et par af enhedslistens eller de radikales week-end kurser….”

Børge A. Jensens holdninger deles langt ind i oppositionen. Jeg tror kun, at Dansk Folkeparti ville opponere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:10

Jeg tror, at kun….

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:21

@Svend Børgesen, Karup

Tror du virkelig, at du kan komme med dine perfide antydninger, og når du så får svar på tiltale bruge Godwin’s Law som din ‘mentale krykke’?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Asta Bjerre, Sindal | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:37

Overbefolkning er hovedårsagen til ofte store folkevandringer. Arbejdsløshed og fattigdom er følgerne af overbefolkning. Alt ender i kaos, hvis ikke der kommer styr på den enorme befolkningstilvækst. FN burde indføre en børnebegrænsning på max. tre børn pr familie.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:37

At MUJs fillerier ikke holder i en videnskablig sammenhæng når det kommer til demografi og statestik er før blevet nævnt på denne blog, og man kan da bare undre sig over hvordan man kan blive cand.mag i samfundsfag og historie med så hurtige konklusioner på et så tyndt et grundlag. Men fred være med det. For det interessante spørgsmål er om MUJ mener det er race og/eller kultur, eller om andre parameter kan spille ind på økonomisk storhed og fald. Var det race el kultur der medførte rommerriget storhed og fald, var det race eller kultur når det gælder spaniens storhed og fald, var det race el kultur ved briternes? og hvordan kan logikken hænge sammen med USAs århunderede lange økonomiske verdensherredømme og samtidige være verdens mest multikulturale samfund? Og Kina, er det kultur eller race der gør de har bukserne på i dag? for ikke at snakke om hvad der er årsagen til at unge kvinder med indvandrebaggrund i dagens danmark har større uddannelses frekvens end “etniske danske”, race el kultur? eller er der andre parameter MUJ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 16:44

Tjaee…

Næste artikel, du skriver, Morten, kunne passende hedde:”Hvad er størst, Rundetårn eller et tordenskrald”?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 17:18

@ Børge R. Jensen

Ganske rigtigt set, at landet er ved at være opdelt.

Skylden kan alene tillægges den gruppe mennesker, som på trods af advarsler, syn for sagn samt pladderhumanistisk indstilling og på trods af en meget stor del af den indfødte befolknings vilje har overbebyrdet samfundet med mennesker, som ikke just er hverken vellidte, respekterede eller ønskede, men derimod ofte en klods om benet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Daniel Christiansen, 3400 | Skrevet: 10. nov 11 kl. 17:20

Hvad dækker “hispanic” egentlig over. Er det efterkommere af spaniere, blanding af spaniere og indianere, indianere med spansk kultur eller spansk-indiansk-afrikansk mix? Mig bekendt hedder spansk-indianske personer “mestizer”. Hvordan klarer etniske spaniere fra Spanien sig i U.S.A.?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Munk Christensen, Hørsholm | Skrevet: 10. nov 11 kl. 17:53

Naturligvis har MUJ helt ret fordi:

-der altid har været og vil være stor forskel på forskellige folk og kulturer uanset, hvor meget den såkaldte “politisk korrekte elite” hævder det modsatte.
Derfor har Vest-europæererne samt udvandrere af samme baggrund til USA blot indenfor de sidste godt 100 år skabt og opfundet
* telefonen
* radioen
* automobilen
* flyvemaskinerne
* raketterne
* rumskibene
* fjernsynet
* computeren
og meget andet

ja, you name it - alt, hvad der har løftet menneskeheden op fra mørk middelalder til nutiden.
Japanerne og Kineserne ( måske også Russerne ) vil, naturligvis, fremover fortsat være “homgene folkefærd” og vil derfor vinde, idet de har lært af historien.
“Vesten” - derimod - går hastigt sin undergang i møde nu - netop af de årsager som beskevet i artiklen.

Historiens dom bliver noget i retning af.:

“De havde alle kortene på hånden” efter kommunismens fald” i beg. af 1990`erne. Istedet importerede de fremmede folk og kulturer, der IKKE var interesseret, overhovedet, i at bidrage til noget som helst andent end dem selv.
De tvang deres egne befolkninger til at acceptere love og systemer, der hørte til i middelalderen eller langt tidligere og fornægtede og sjoflede deres egen kultur, historie og religion. Til sidst “bukkede de under” i deres egen selvskabte, patetiske svaghed og endte som 3. rangs borgere i deres egne lande, der nu var sunket tilbage i “dyb fattigdom og elendighed”.
Noget sådant kunne lande som Kina, Japan og Rusland
naturligvis ALDRIG FINDE PÅ!

*

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Munk Christensen, Hørsholm | Skrevet: 10. nov 11 kl. 18:10

Til J. Jensen
citat/

..var det måske race eller kultur der medførte Romerrigets fald!

Ja, i høj grad - hvis du ellers kunne din historie vile du vide, at “nedturen” for Romerriget for alvor startede med, at de tilladte GERMANSKE STAMMER at bosætte sig i det nordlige Italien (for at de kunne betale skatter til Rom, der manglede penge ).
Efterfølgende, formerede disse stammer sig så meget, at indbyggerne i ROM omkring år 400 efterhånden var “så meget blandede” at man ikke mere kunne tale om en egentlig homogen, romersk befolkning - og dermed “faldt romernes kultur sammen” og de evnede ikke mere at forsvare sig imod de vilde “horder” fra Øst så som bl.a. “Attila the HUN”, der indtog og nedbrændte ROM i det 4. århundrede.
“Blandede folkefærd” og kulturer er og har altid været - historisk set - noget “bras”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 18:23

Men Bjerne Munk, hispanics stammer da fra udvander fra vest-europa,hvordan kan de så lige pludselig blive årsag til USAs undergang, med al den kristne og åbenbart iderige kultur? iøvrigt troede jeg det var oplysningstiden der løftede os ud af mørk middelalder, du ved tankens frihed for kulturelle og religiøse dogmer. men det var så fjernsynet m.m.:-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Munk Christensen, Hørsholm | Skrevet: 10. nov 11 kl. 18:41

Til.: J. Jensen
Ang. “Hispanics”- korrekt stamer DELVIST fra Spanien ( men er - i høj grad en “blanding” af spanske soldater, der blev i Syd-Amerika og de oprindelige indianere, der levede i Syd-Amerika, da Spanierne ankom i 1500-tallet ) Spanierne var den kultur, der indtog og, efterfølgende, DELVIST befolkede Mexico, Mellem-Amerika samt Syd-Amerika - MEN I HØJ GRAD BLANDET MED DE OPRINDELIGE INDIANERE = HISPANICS,
og disse lande har just ikke været kendt for stor fremgang, iderigdom, rigdom m.v. i historien - snarere tværtimod. Brasilien er så (ganske vist ) - for ganske nyelig - blevet en undtagelse og har pæn fremgang, men langt størstedelen af befolkningen ( ca. 195 mill. idag ) lever fortsat i dyb fattigdom. Spaniens fremgang varede - som bekendt - kun ca. 100 år - så sank de igen ned i fattigdom helt op til nutiden, hvor de jo begyndte at kunne “malke” det naive EU for ganske få år siden - det stopper også nu så desværre - NEJ “hispanics” er ikke “noget at hige efter” snarere tværtimod.
Igen en “blanding” af racer og kulturer!

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 19:07

Bjerne, Historisk set strakt romeriget sig fra nordeuropa og ned i mellemøsten, et ret stort kulturelt spænd, og i omegnen af 1000 år. En multikultural superstat i 1000 år, med Rom som om multikultural omdrejnings punkt. Men så kom der formeget germansk kultur ind i Romerne og så faldt riget efter 1000 år. Aha se det er da historieforskning på højt plan. Men Bjerne hvad med britterne var der for mange indere i london? og hvordan med USA dominas de sidste 100- 150 år som multikultural-superstat det var bare begyndelsen på enden før den spanske kultur blev for stor, som MUJ postulere? og Kina har i dag overtaget med over 100 sprogstammer inden for grænserne?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Lillelund, Odense | Skrevet: 10. nov 11 kl. 20:05

Bjarne Munk Christensen, Hørsholm. Romerriget gik under fordi de “outsourcede” krigen til de stammer de havde erobret i udkanten af emperiet. Langsomt var det var ikke længere romere, der havde militærmagten men andre. På samme måde i nutiden flytter vi produktionen (som har skaffet os velstanden)ud af landet. Hermed også velstand og millitær overlegenhed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 10. nov 11 kl. 20:47

Jeps, Bjarne MC

Glem ikke atomraketterne og de lukrerende multinationale.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Munk Christensen, Hæørsholm | Skrevet: 10. nov 11 kl. 20:52

Til.: J. jernsen
Mange tak for dine kommerntarer - altid rart med lidt modspil.

Først Romerriget:
Rigtigt m.h.t. rigets udstrækning MEN
-det er en kendsgerning at “rykraden” i den romerske hær bestod af “ægte romere” født og opvokset i Rom og omegn.
En typisk hær var f.eks. genral Varus`s, der i år 9 e.k. faldt i baghold ( heldgvis for os ) i Teutoner-skovene ( i området omkring Delmenhorst i Nordtyskland (- = Germanerkongen ALFRED )
bestående af:
3 hele legioner hver à ca. 6.000 mand = ialt 18.000 ( rene Romere ) + ca. 4-5.000 hjælpetropper (af fremmed oprindelse - hovedsageligt franske-/germanske ).
Hæren blev fuldstændigt udlslettet.
Kejseren : VARUS - VARUS GIV MIG MINE TABTE LEGIONER TILBAGE! citat slut

PS.: m.h.t. Germanerkongen - Alfred - havde han “stået-i-lære” i Rom ( som “hjælpe-tropper” ) og havde, der, lært alt om romersk taktik og militæroopstillinger - dette benyttede han sig, naturligvis, af da han planlagde bagholdet i “Teutonerskovene” - et blændende skoleeksempel på “MULTI-KULTI-IDIOTI!
I høj grad aktuelt idag!

M.h.t. Indere i London - ja korrekt, der er alt for mange - de hører jo til i Indien, som jo, naturligvis, aldrig kunne drømme om at importere et tilsvarende antal “rigtige englændere” til Indien ( det ved de jo af bitter historisk erfaring, hvad kan medføre..).Hoved- årsagen til Stor Britanniens “fald” i 1950`erne skyldes ene og alene at England vitterligt var gået total “bankerot” i 1945 grundet enorm krigsgæld (våben ) til USA. Derfor måtte de da også bede om US-hjælp til at bekæmpe den kommunistiske opstand i Grækenland i slutningen af 1940 `erne - de magtede det simpelthen ikke selv skønt burde have været “peanuts” for dem.

PS.: nogle historiske kilder hævder, at Storbrittanien- den dag idag - STADIG SKYLDER USA for våben-indkøb under 2. verdenskrig - dette skulle være en af hovedårsagerne til, at englænderne altid har “klamret” sig til USAs krige siden da.

M.h.t. USA - som såkaldt “multikulturel Superstat - er kendsgerningerne jo, at indtil, umiddelbart efter 2.verdenskrig i 1945, bestod næsten 90% af befolkningen
af efterkommere af vest-europæere ( + ca. 9% negere + lidt kinesere på Vest-kysten, der havde hjulpet med at bygge den transkontinentale jernbane ) .
Først i 70`erne, og fremefter, begyndte en uhæmmet indvandring fra især Syd-Amerika samt Asien og resultatet ser vi idag -
et “degenereret samfund” på fuld fart “ned-af-slisken”, der lykkeligt har glemt sin “basis-kultur” og baggrund.
Det kan, naturligvis, KUN GÅ GRUELIGT GALT.

M.h.t. Kina er ca. 90% af befolkningen = HAN kinesere = et meget homogent folk, historisk set. Sprog-varianeterne er noget helt andet.

Du er altid meget velkommen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, Lyngby | Skrevet: 10. nov 11 kl. 22:32

til. Morten Uhrskov Jensen.

GODT INDLÆG, MEN DU BEGÅR OGSÅ EN FUNDAMENTAL FEJL.

Fx. kalder du den tilladte primitive indvandring for
“Politisk korrekt”, dvs., underforstået, at aktørerne
bag, vitterlig ikke ved bedre, fordi man ladet sine
drømme, og deraf naivitet, overskygge rå dok. fakta.

Undskyld, men du skal snart mere end 20 år tilbage i
tiden, hvor indvandringens data og konsekvenser, var
på et sådan niveau, at de Politiske aktørers udviste
passivitet, kunne fortolkes som “Politisk korrekt”..

I DAG, hvor konsekvenserne, og dets utal af km tykke
statistiker, og enslydende konklusioner, er nærmest
perverst synkrone, bevirker naturligvis, at man ikke
længere kan tildeles undskyldningen: Naiv korrekthed.

Jamen hvad er det så spurgte giraffen.. Ja, gæt selv.

Om ikke andet er det håbet, at du STOPPER HELT med at
tillægge denne slet skjulte undskyldning af en gang,
og i stedet forholder dig - H V O R F O R - man med
fuldt åbne øjne, fortsætter med at smadre nationerne.

Ellers godt, og MEGET VIGTIGT indlæg tak..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tom Lillelund, Odense | Skrevet: 10. nov 11 kl. 22:40

@Bjarne Munk Christensen, godt indlæg, du har styr på dine romerne:)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henning F.A.R. Jensen, 6100 | Skrevet: 10. nov 11 kl. 23:08

Det Morten Uhrskov gentagne gange forsøger at gøre opmærksom på er, at danskerne på sigt får “amerikanske” tilstande, d.v.s. : en vild og hæmningsløs indvandring af især muslimer og nordafrikanere til DK - stærkt tilskyndet af Radigale og Enhedslisten, der ser en ære i at være hele verdens socialkontor - uden tanke for konsekvenserne!!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 10. nov 11 kl. 23:28

Borgens flertal af både blå og røde, opfører sig som om de lider under en smitsom virus der angriber deres hjerner, og halverer deres IQ.

Men dem som vanvidspolitikken ødelægger så meget for, dem som får deres økonomi, frihed, tryghed, familieliv, helbred og jobmuligheder smadret….. pga. svigt, lovsjusk og skandaler….. de opfører sig jo heller ikke rationelt???

Er vi allesammen gået fra forstanden?

Upassende ? Klag over indlæg

 
J jensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 01:32

til Bjerne: At påstå at Hispanic (den sydamerikanske befolkning) skulle bestå af nogle spanske soldater og indfødte indianeres efterkommer er noget af en omskrivning af historien. Du glemte vist slaverne, for ikke at tale om de store europæiske udvandringer, bla. her fra landet. men fred være med det. Det er underordnet i min optik. Og hvordan du kommer fra at integrationen mellem romersk og garmansk kultur er årsag til romerigets fald til at vesteuropæisk kultur er blevet en vindene monokultur i dag, må du sådan set også selv rode med. men la mig gætte, der en general eller to indblandet;-).
Romeriget var en multikultural stat i 1000 år. multikultural “succes” i 1000 år. en æstetik, etik og religion adopteret fra den græske antik. og bla. en handelsstruktur, sanitet mm adopteret fra mellemøsten. en føderalstat fra nord europa til mellemøsten og nordafrika. og det bestod i 1000 år.
Hvor simpel er din verden Bjerne. multikultur = dårligt, monokultur = godt, ergo må alt dårligt være lig multikultur og alt godt lig monokultur. Historie, demografi og vores verden er lidt mere kompleks.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Laurits Jensen, 2630 Taastrup | Skrevet: 11. nov 11 kl. 01:41

Kære børnebørn.
Nu fortryder jeg, at jeg satte jeres forældre i verden.
Men jeg vidste jo ikke bedre dengang.

Upassende ? Klag over indlæg

 
torben plesberg, grevinge | Skrevet: 11. nov 11 kl. 05:36

Menneskerettighederne er vor tids bærende fikse ide. Det er dem , der ligger til grund for indvandringen, for alle mennesker er jo “lige gode”, og har ret til at slå sig ned overalt på kloden, hvor de har “lyst”.

Menneskerettighederne er den sidste isme, og den værste af dem alle sammen. Den lover nemlig langt mere, end der er materiel basis for på denne jord.

Hvis menneskerettighederne bliver overholdt af alle til punkt og prikke, vil det uvægerligt ende med klodens økologiske sammenbrud.

Knapheden på resourcer er allerede ved at slå kraftigt igennem visse steder. Slagsmålet om f. eks. vand er allerede i fuld gang. Har en stat ret til at dæmme op for en flod, med det resultat, at nabostaten næsten inge vand får mere?

Kvindens ret til fri og uhæmmet formering fremmer i høj grad udviklingen.

Men hvad skal vi med alle de mennesker, og hvad skal de dog leve af?

Det anses efterhånden næsten som legalt at slå sig ned som pirat eller kidnapper for at tvinge penge ud af den vestlige verden.

De fattige kan blive “desperate”.

Og om ikke andet kan man bare rejse til vesten og søge om asyl.

Jo, menneskerettighederne bærer ansvaret for udviklingen overalt på kloden, og det må nødvendigvis ende helt galt en dag.

Klodens økologiske sammenbrud er en menneskeskabt katastrofe, der reducerer samtlige krige gennem tiderne til ubetydelige begivenheder.

Jeg håber på, at tilhængere af menneskerettighederne vil få mod til at se, hvad deres religion vil betyde på længere sigt.

Men det er nok for meget at håbe på!

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Christiansen, Frederiksberg C | Skrevet: 11. nov 11 kl. 10:03

@ niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby
“Tror du virkelig, at du kan komme med dine perfide antydninger, og når du så får svar på tiltale bruge Godwin’s Law som din ‘mentale krykke’?”

Der var en variant af Godwin’s Law, igen igen.

Måske skulle varianten omdøbes til “The Niels Hansen, 2800 Kgs. Lyngby” -Law.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hugo Pieterse, Odense | Skrevet: 11. nov 11 kl. 10:26

Den konservative amerikanske politiker Patrick J. Buchanan er aktuel med en ny bog med titlen. “Suicide of a Superpower: Will America Survive to 2025″. Lyt bla.a. til audioen på denne side: kortlink.dk/9yzb - Måske en ide at anmelde bogen MUJ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 11. nov 11 kl. 10:54

@J Christiansen, Frederiksberg C

?????

Hvis du interesser dig så meget for denne diskussion, vil jeg gerne vide, hvordan du selv tolker Svend Børgesen oprindelige indlæg - og hvor du ser forbindelsen til Godwin?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 10:55

Ja, det er næsten ufatteligt så nemt de undergravende kræfter har det. Som nu med menneskerettighederne, ligestillings-sagen, klimasagen, familie-eksperterne osv.

Som Torben Plesbjerg skriver, så er MR blevet forvandlet til en “fiks” idé. For ikke at sige en rab len de van vittig politisk religion og ideologi, som er fuld af sv in del og selv mod sigelser. En ideologi som nu er i gang med at nedtromle indfødsretten, nationalstaterne og de oprindelige folkeslag.

Det er her i DK kommet så vidt, at det i visse partier anses for “finere” at være indvandrer end at være danskere. I MRs navn er de allerede tildelt en højere status og flere rettigheder end danskerne selv.

Det er kommet dertil, at et parti som de radikale åbenlyst går ind for at nedlægge landet og udskifte/for drive befolkningen.

Og i går var Zenia Stampe i radioen hvor hun varmt forsvarede selv grove kr i min el les ret til at blive tildelt dansk statsborgerskab.

Enhed s listens Johanne bakker naturligvis den søde Zenia op.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mortensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 11:24

Preben Jensen
Du hørte vist kun det du ville høre..
Når et menneske i et retssamfund IKKE er dømt for en forbrydelse, eller har brudt reglerne ja så har man loven i ryggen.
Man dømmer/straffer IKKE folk for IKKE at begå ulovligheder/forbrydelser. Måske i nordkorea eller et etnisk rent samfund nogle mennesker drømmer så sødt om vil komme i fremtiden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
B. Mortensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 11:30

Preben Jensen
Du ser og høre kun det du selv vil høre..
Kender du ikke til retsprincippet om, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist?
Mener du virkelig, at man skal kunne udvise, nægte et statsborgerskab selvom loven siger noget andet?
Med lov skal man land bygge, men der er åbenbart nogle der mener det er en joke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 12:13

B. Mortensen, Kbhvn.

Hvis jeg husker rigtigt, er du på den radikale fløj, og altid parat til at forsvare typer som zenia og jelved.

Dine omsvøb, postulater og snedige formuleringer falder efter min mening til jorden, fordi de i deres kerne er marx isti ske og anti-danske.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 11. nov 11 kl. 13:37

@Preben Jensen,

Og du mener, at du har patent på definitionen af danskhed - og udanskhed?

Det er fandme uhyggeligt, do!

Kom igen hvis det en dag skulle lykkes dig at samle nok underskrifter et nyt parti.

Hej så længe!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjarne Munk Christensen, Hørsholm | Skrevet: 11. nov 11 kl. 14:20

Til.: J.Jensen
Fra.: Bjerne (din nye penneven )

-altid rart at høre fra dig igen Jensen. Ja, m.h.t “hispanics” har du ret i, at spaniernee + indianerne - senere hen blev yderligere blandet med negere ( flere fra Caribien )+ yderligere spanske udvandre til Syd-amerika - det gør ikke sagen bedre.
Men Jensen
-nej Romerriget var i den grad bygget på et modbydeligt militær-diktatur, der erobrede
og underlagde sig andre stater og folkeslag i datiden. Dets undergang blev stadig de germanske stammer ( vore tapre forfædre )samt Attila”the Hun” som tidligere beskrevet.
Ja - det er helt korrekt - “MULTI-KULTI” er en total katastrofe og vil medføre Vestens undergang indenfor de næste 20 - 30 år ( så er vi gået totalt fallit ).

PS: For kun et par år siden udtalte de 3 premier- ministre fra de 3 største land i Europa - nemlig Tyskland, Frankrig og Stor Brittanien ENSTEMMIGT at.:

Multi-kulturelle samfund har spillet totalt fallit - duer IKKE!

citat slut

og Jensen
..de kan vel ikke alle sammen være totale idioter…………….vel..?

PPS.: skal nok gi` dig de rigtige historiske facts fremover, så du bliver bedre istand til at bedømme “tingene” korrekt.

De bedste hilsner fra

din nye ” penneven” Bjerne ( i Hørsholm )

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 11. nov 11 kl. 14:41

niels hansen, 2800, Lyngby.

Selvfølgelig har jeg ikke patent på definitionen af danskheden. Jeg nøjes med at forudsige at det ender som en total katastrofe for det danske folk og nationen Danmark, hvis den radikale politik mv. får lov til at frem tu re til den bitre ende.

Et par af mine svar til dig er væk nu, men måske det her får lov til at blive stående?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten J. W. Hansen, Højbjerg | Skrevet: 11. nov 11 kl. 14:43

Det var dog utroligt som MUJ bliver ved med at harpe på hispanics. Vidste man ikke bedre ville man jo nærmest tro, at der var tale om genbrug.

Men i øvrigt er Texas jo en delstat hvor økonomien er forholdsvis god (mest pga. olie), så hvorfor fremhæve denne?

Ja, hispanics vil helt sikkert ødelægge USA i lige så høj grad som irerne, tyskerne og katolikkerne, hvis ankomst blev frygtet og hvis uamerikanske skikke og tankesæt alle “ægte” amerikanere i datiden var enige om…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten J. W. Hansen, Højbjerg | Skrevet: 11. nov 11 kl. 14:46

Nej, mangfoldighed i sig selv er nok hverken en styrke eller ulempe. Det afhænger snarere af, hvilken mangfoldighed, og hvilken situation der generelt er tale om.

Men sådan et mudret billede passer jo ikke ind i en skarpt (ideologisk) profileret blog…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 12. nov 11 kl. 07:13

“Giv folket brød og skuespil”, sagde politikerne i Rom, det gjorde man for at holde folket i ave.
I øvrigt skyltes romerrigets fald kronisk offentligt overforbrug.
Ved at brandbeskatte befolkningen smuldrede riget.
Dengang tog det flere hundrede år.
Den vestlige verden lider idag af kronisk offentligt overforbrug.
Er det så svært at forstå hvorfor den vestlige verden er af lave, når netop kronisk offentligt overforbrug er normen.
Vores politikere svinger sig op på at love stegte duer vil komme flyvende ind ad vinduet og de garanterer medvind på cyckelstierne.
Jo da, vores politikere har lært lektien fra det forgangne Rom. Men sådan er mennesket, det bliver ikke klogere og gentager tidligere generationers fejltagelser.

I vores moderne samfund er en studentereksamen efterhånden et minimumskrav til arbejdskraften.
Så når man tillader og fremmer masseindvandring af folk som klarer sig dårligt i skolen. Og selv anden- og trediegeneration klarer sig dårligt i skolen. At intelligenstest påviser sammenhængen er blot en bekræftelse på at denne indvandring vil fremme arbejdsløshed og fattigdom.
Men det er hvad den pludrende klasse med deres multikulturelle ævl mener er fremtiden for vores samfundsudvikling.
At der allerede er tydelige tegn på at det har skabt alvorlige problemer og at landets infrastruktur smulrer fordi underhold af passive befolkningsgrupper har førsteprioritet.
Så fattigdommen i stor scala er på vej med mindre at vi lader det hele smuldre i stor scala.
Der står valget i dag, om vi vil det eller ej.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Burde, Ashkelon | Skrevet: 12. nov 11 kl. 12:45

MUJ har helt sikkert ret i at USA er på vej mod en temmelig hård fremtid , det kan der vidst ikke være ret megen tvivl om , men spørgsmålet er HVOR galt det kan forventes at gå . Der er grund til at tro , at selve forværringen af det økonomiske klima vil frembinge en forandring af spillets regler. Der vil med andre ord på et tidspunkt opstå en ny ligevægtssituation .
Mange forskellige og ofte modsatrettede udviklingstendenser vil få indflydelse , og nogen af dem har MUJ fået godt fat i . Der er andre tendenser som også kan spille med , og her er et par stykker af dem : Den amerikanske ” smeltedigel” hvor befolkningen blandes op via blandede ægteskaber er langt fra holdt op med at virke , den kan bare ikke følge med det tempo hvori “hispanics” vælter over graænsen . Hvis derfor indvandringen af feks økonomiske årsager bliver opbremset , er det sandsynligt at smeltedigelen vil være istand til indhente udviklingen, og en ny LIGEVÆGTSTILSTAND vil være nået.
En anden tendens som må tages med i betragtning er forandringen af den amerikanske fællesidentitet , som gradvis vil blive mere påvirket af specifikke elementer af den sydfrakommende kultur . En mulig forandring kan være , at fremtidens amrikanere vil blive mere resistente overfor det som kaldes politisk korrekthed , fordi denne stort set er et etnisk-europæisk-kristent fænomen. Hvis dette bliver tilfældet ,vil USA IKKE have noget problem længere med at bruge sin militære magt til stoppe yderligere indvandring .
Om en lignende feedback mekanismer også vil blive vigtig i Europas fremtid , er så et helt andet spørgsmål…

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 12. nov 11 kl. 15:41

USA skal nok klare sig. Hispanics er ikke bange for at tage fat og gifter sig gerne med “amerikanerne”. Desuden har landet en kæmpe hjernekapacitet i jøderne.

Og os her i Europa.. vi kan også klare det, hvis den rådne bog til Koranen bliver kastet på møddingen. Så blev muslimerne frie mennesker, der var ligeværdige med andre mennesker, og de giftede sig lystigt med alle andre kulturer, fordi de fulgte deres kærlighed i stedet for gyserbogen.

Muslimer er fantastiske mennesker med en masse energi og kræfter.. og hjernen fejler jo heller ikke noget. Steve Jobs .. han var jo halvmuslim.
Lad os få den bog smidt ud og lad livet og kærligheden blomstre.

Upassende ? Klag over indlæg

 
jens sørensen, silkeborg | Skrevet: 12. nov 11 kl. 16:31

- Stakkels indianere.., de havde det så rart og fredeligt inden Columbus’ vildfarelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, Lyngby | Skrevet: 12. nov 11 kl. 16:42

til. Morten J. W. Hansen.

Hvorfor evner du ikke nøgternt og konkret, at for
-holde dig til de simple data som lægges frem ?.

“A - B - C”
A. De sorte koster mere, og ødelægger mere.
B. Hispanics koster mere, og ødelægger mere.
C. Begge grupper, har en højere fertilitet.

= USA bliver dummere og fattigere i rasende hast.

Alle data log over de primitive kultures overdrevene
uduelighed, samt smadrende, primitive adfærdsmønster,
er jo monumental, uanset hvor på kloden den udfoldes.

At Euro-kulturen har vist overraskende svag og efter
-givende over for dens modkulturer, hvormed netop
Euro-kulturen uddør, er blot en negativ sidegevinst.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 12. nov 11 kl. 17:18

@Christian Toffini

Hvad kostede irakkrigen, som den amerikanske befolkning var modstander af?

Bare et slag på tasken.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 12. nov 11 kl. 19:50

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 12. nov 11 kl. 17:18
@Christian Toffini
“Hvad kostede irakkrigen…”
————-
Vi må gå ud fra at du mener, hvor meget tjener våbenindustrien på irak-krig bl.a., og hvor mange arbejdspladser bliver bevaret.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 13. nov 11 kl. 18:13

@Christian Toffini

Du er beviset på at kategori A ikke har noget med hudfarve at gøre med mindre du er mørk. Håber at du er en undtagelse i kategori C.

Upassende ? Klag over indlæg

 

Seneste kommentarer

Vi har enbart galenpannor som sitter på våra tidningsredaktioner stora vänner av vänsterpolitik, och regerande folk är lika galna bara släpper Læs mere
MU - ganske enig - flot indlæg. Ja, naturligvis, holder den Økonomiske Krise ALDRIG op nu især - da de Vesteuropæiske lande er godt i gang med Læs mere
Ole Burde skriver
28.04.14 19:52
Henrik Ilskov siger at dem som prøvede at kaste mistanken mod Hedegård lider af ''mangel på skam i livet'' , men faktisk er det langt værre Læs mere
Henning Petersen skriver
28.04.14 17:27
Henrik Ilskov-J. - Nej, de der sår tvivl om ægtheden i attentatet mod Lars Hedegaard, eksempelvis en Torben Moesgaard, venstrefløjsere, radigale, Læs mere
Djosos Krost skriver
28.04.14 09:12
Der er ingen tvivl om at vi går den vej. vi er jo på vej mod afgrunden! Ellers ville der jo være stor snak om at vi måske skulle holde en pause Læs mere

Arkiv

april 2014  (8)

marts 2014  (10)

februar 2014  (9)

januar 2014  (10)

december 2013  (8)

november 2013  (10)

oktober 2013  (9)

september 2013  (10)

august 2013  (9)

juli 2013  (6)

juni 2013  (7)

maj 2013  (10)