Profil

Fra sit ståsted som dansker og vesterlænding skriver Morten Uhrskov Jensen om emner, der berører den vestlige kulturkreds og dens muligheder for fortsat at hævde sig som en selvstændig civilisation.

Baggrund:
Morten Uhrskov Jensen er cand.mag. i historie og samfundsfag og redaktør af det national-konservative tidsskrift Nomos.

Andet:
Forfatter til bogen "Et delt folk" om den danske udlændingepolitik 1983-2008.

Sted:
Sorø

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Set fra højre

Skrevet af Morten Uhrskov Jensen

De bovlamme USA-korrespondenter

Dato: d. 19.11.11, 01:46
Af: Morten Uhrskov Jensen
Emner:

Ingen nævnt, ingen glemt. Det væsentlige kerer de sig ikke om. I stedet kan det blive til stuerene artikler om den seneste republikanske kandidat, der har dummet sig, og om Barack Obamas seneste programerklæring. Og så skidt med det egentlig afgørende, som er USA´s hastige transformation til et - i hvert fald på lange stræk - tredjeverdensland.

I en artikel i National Review fra den 14. november gøres der i det mindste bestræbelser på at se de dramatiske kendsgerninger i øjnene, nemlig den stadige nedgradering af den amerikanske arbejdsstyrke, hvad angår kvalifikationer.

Sagen er nemlig den - dén sag, som ingen dansk USA-korrespondent til dato har villet tale højt om - at sorte amerikanere og især latinamerikanske amerikanere - hispanics - gennemsnitligt klarer sig aldeles rædselsfuldt i uddannelsessystemet og har gjort det, så længe statistikker er blevet lavet, systematisk siden 1960´erne. Gruppen af hispanics er meget hurtigt voksende. I 1940 var der i USA 88 procent hvide og 1 procent hispanics. I 2050 siger prognosen, at der vil være 46 procent hvide og 30 procent hispanics.

Kan det ikke bare være det samme? Næ, ikke med mindre man hylder stigende fattigdom som et ideal. I dag tjener hvide, og asiater, ca. det dobbelte af hispanics. Og hvorfor nu det? Fordi forskellen i uddannelsesniveau mellem på den ene side asiater og hvide og på den anden side sorte og hispanics er enorm og ikke viser nogen tegn på at ville indsnævres.

Kan det klares med lidt social ingeniørkunst?

Næ, det er der ikke noget, der tyder på. Siden 1960´erne er der blevet postet ufattelige summer i det amerikanske uddannelsessystem - en toenhalvdobling i inflationsfaste dollars fra 1970 til i dag - uden at det har indsnævret gabet mellem de forskellige grupper.

Forfatterne til artiklen i National Review - som er vældig politisk korrekte - forsøger sig med forklaringer som lærerstandens ønske om øgede bevillinger som forklaring på de dårlige resultater for sorte og hispanics. Jamen, det siger de sågu, uden selv at kunne se komikken i udsagnet.

Hvorom alting er

Absolut intet tyder på, at hispanics og sorte vil kunne lukke hullet op til hvide og asiater. Hvorfor skulle de kunne gøre det, når det ikke har været muligt de seneste knap fem årtier? Følgerigtigt har den enormt voksende gruppe af hispanics siden især 1960´erne været en katastrofe. Får det den politiske elite til at ændre kurs? Nej da, det får kun New Yorks borgmester Michael Bloomberg til at ønske sig endnu flere indvandrere uden kvalifikationer.

Tragikomikken

Var det her bare en leg, kunne vi konstatere, at den ene part slet ikke havde greb om det, og det var så det. Det er imidlertid ikke en leg, at USA som den vestlige verdens stærkeste land ikke kan finde ud af det med indvandring overhovedet. USA vil gå sønder, fordi en forrykt vestlig foreteelse nåede sit klimaks ved virkeliggørelsen af ødelæggelsen af ens eget samfund for at bevise, at man var tilstrækkeligt hævet over kultur, religion og etnicitet.

Prisen betales i disse år langt hastigere af USA end af Europa. I deres afsind troede de amerikanske eliter det muligt at gøre vold på alt tillært, og regningen bliver derefter.

Imens skriver de danske USA-korrespondenter deres bovlamme artikler.



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
PG Jacob, Gilleleje | Skrevet: 19. nov 11 kl. 04:13

Helt rigtigt skrevet. Vi ser det her til dagligt, og man maa ikke tale om det, idet demokrats oensker disse illegale immigranter skal stemme demokrat, skoent de ikke har stemmeret. Dog det skal fagforeningerne og det demokrat parti nok klare, saa disse moochers kan stemme paa domokrat/marxisterne. Ja det er trist og en god blok som skriver det som det er. De sorte stemmer kun paa B.Hussain Osama, sorry Obama fordi han er sort som det siger, skoent han er en mulatto, og foedt udenfor aegteskab af en muslimsk far.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Vivi Andersen, 5500 Middelfart | Skrevet: 19. nov 11 kl. 04:46

God morgen, PG Jacob !

Hvad du skriver er rigtigt. Og det ender med ris til amerikanernes egen rumpe!

Præcist som for vores, europæernes, vedkommende. her er det blot indvandringen fra de arabisk-islamiske lande der vil udvirke dette.

Og det er den nye regering som tegner sig for de næste indvandringer - om man kan forstå de vil give grønt signale til dette !

Upassende ? Klag over indlæg

 
Arvid Holm, Faaborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 06:15

Den vestlige verden er ved at ændres fuldstændigt i et rasende tempo.
Magtbalancen forrykkes som følge af globaliseringen og dens konkurrence med lavtlønsområder.
Hele folkevandringer er i gang fra den tredje verden til Vesten.
Den vestlige verden accepterer konventioner, der belaster og begrænser handlefriheden.
EU ved at ændre organisationen af Europa.

Beslutningstagerne har derved indladt sig på et så stort samlet projekt, at overblikket er væk for dem selv og alle andre.
Ingen kan med rimelig sikkerhed forudsige konsekvenserne af nogen som helst aktivitet.
Alt foregår i blinde.
Fornuften er koblet fra.
Subjektiviteten styrer.

Man kan derfor ikke overbevise andre om noget, de nødigt vil overbevises om.
Alle ser det billede af virkeligheden, som de foretrækker – også udenrigskorrespondenter.
Hvem kan bevise, at de tager fejl, når ingen kan føre beviser, der kan forstås af nogen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Petersen, 3230 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 09:41

Hvis de hvide i USA fortalte at de stemte på en hvid præsident alene fordi han var hvid ville alle disse hyklerise og dobbeltmoralske korrespondenter skrive lange og harmdirrende artikler om racisme osv.
Når 9 ud af 10 sorte helt åbenlyst og frejdigt oplyser at de stemte på obama fordi han er sort så er der rungende tavshed fra samme korrespondenter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tode Jensen, 7700 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 09:59

@ Morten Uhrskov Jensen

“sorte amerikanere og især latinamerikanske amerikanere - hispanics - klarer sig aldeles rædselsfuldt i uddannelsessystemet”

Udtrykker du mon implicit (næsten eksplicit), at disse menneskers intellektuelle formåen er ringere end de hvides (dit udtryk for de begavede) pga. deres hudfarve (race)?

Er du ikke bare en smule højrøvet, når du mener, at du på distancen er mere vidende om forholdene end de kommentatorer, du så artigt benævner som ‘bovlamme’?

Er det mon muligt for dig at skrive en artikel uden den floskelprægede brug af ‘de politisk korrekte’ og ‘den politiske elite’? Disse udtryk er så fortærskede, at de totalt har mistet enhver substantiel betydning – udover at være udtryk for noget/nogen, du ikke kan lide.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K. Holm, Esbjerg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 10:02

Det er altid en fornøjelse af læse de af Morten Uhrskovs blogindlæg, hvor han gør sig klog på USA og nærmest sammenligner med Danmark, eller i hvert fald udfra den erfaring han har fra den hjemlige andedam.

Og altsammen ud fra en enkelt artikel i et magasin, der er lige så sensationslysten som Ekstra Bladet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 10:22

De selvovervurderende “hvide” har udspillet deres rolle i forhold til de “primitive”, der går mere op i deres familier og religion, end de går op i uddannelser, karrierer og rigdom. For som skrevet står i biblen, vil dén dø, som spiser af Kundskabets Træ. Hvor profeten Muhammed sammenfaldende gjorde gældende, at de tidligste mennesker er de rigtigste muslimer.

Kan nogen blandt de ”hvide” udlede den dybe mening af disse altfavnende sandheder?

Nu er hverken de “primitive”, deres manglende uddannelse eller for den sags skyld deres religioner den største trussel mod de “hvide”. Det er derimod noget så velkendt, som den sociale arv. Forstå den urgamle psykiske mekanisme, og man vil forstå grunden til, at de “hvide” er under afvikling. For af alt det, som skal forstås, forstår de ”hvide” kun det, som er uvæsentligt at forstå.

Hvorfor de intet har forstået.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Lembøl, Gørlev | Skrevet: 19. nov 11 kl. 10:37

Pseudovidenskabeligt. Det er sikkert ganske rigtigt, at sorte og hispanics perfomer dårligere end hvide.
Men i videnskab skal man undersøge årsager og ikke bare konstatere virkninger.
Jeg skal ikke gøre mig klog på alle de underliggende socio-økonomiske årsager til de omtalte forhold. Blot fastslå, at der ikke foreligger videnskabeligt belæg for, at folks intelligens afhænger af deres kulør eller etnicitet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 19. nov 11 kl. 10:41

Kære Tode Jensen

Jeg havde glemt at tilføje det vigtige ord “gennemsnitligt”. Dine insinuationer er vældig spændende. Den slags hedder at gå efter budbringeren i stedet for at se på budskabet.

Man behøver ikke at befinde sig i USA for at finde tallene for uddannelse frem. Artiklen, jeg linker til, skjuler heller ikke sandheden om katastrofen.

Martin Krasnik fra Weekendavisen f.eks. har opholdt sig i lange perioder i USA uden - så vidt jeg da ved - en eneste gang at skrive om USA´s deroute som et rigt land, fordi dets befolkning gennemsnitligt uddannes ringere og ringere. Er det ikke en mærkelig berøringsangst?

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:09

Tode Jensen, 7700 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 09:59
@ Morten Uhrskov Jensen

“Er det mon muligt for dig at skrive en artikel uden den floskelprægede brug af ‘de politisk korrekte’ og ‘den politiske elite’? Disse udtryk er så fortærskede, at de totalt har mistet enhver substantiel betydning – udover at være udtryk for noget/nogen, du ikke kan lide.”
_______________
Hvordan kan noget med betydning, miste sin betydning? Det skal man vist være naivist for at opfatte!

Tænk hvis fornuft var noget man ikke kunne vige fra!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Jørgensen, København S | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:17

Jeg undrer mig over, at Uhrskov så udpræget finder svaret på USA’s deroute i racer/befolkningsgruppers formåen, end i den førte politik.

Bevares, USA har modtaget mange ringe uddannede emigranter syd fra, men det kan næppe være deres skyld alene, at landet har en dårlig social sammenhængskraft.

Hvem er det, andet end hvide middelklasse republikanere, der efterspørger billig arbejdskraft til markarbejde, børnepasning, industri osv.? Hvem er det, der primært argumenterer for deregulering. Hvem er det, der mener, at regler og skatteopkrævning blot er synomymer for kommunisme?

Måske USA ville være bedre tjent med politikere, der tænkte i sociale og økonomiske sammenhænge og satte den bedrevidende egoisme på plads.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Olesen, Horsens | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:33

Husker ikke lige, hvor jeg læste det så sent som i går. Men pointen var, at man netop for første gang nogensinde i en folketælling har opgjort, at under halvdelen af den brasilianske befolkning anser sig selv for at være af “hvid” oprindelse. Resten består af “sorte”, blandede samt en lille sjat af den oprindelige befolkning.

Nu taler de jo portugisisk i Brasilien - men alligevel er der vel visse fællestræk med spansk-talende kulturer. Og så kan det jo undre, at det efter sigende går temmelig godt i hvert fald med økonomien i Brasilien, kan det ikke?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:33

Jeg undrer mig over, at Uhrskov så udpræget finder svaret på USA’s deroute i racer/befolkningsgruppers formåen, end i den førte politik.

Bevares, USA har modtaget mange ringe uddannede emigranter syd fra, men det kan næppe være deres skyld alene, at landet har en dårlig social sammenhængskraft.

Hvem er det, andet end hvide middelklasse republikanere, der efterspørger billig arbejdskraft til markarbejde, børnepasning, industri osv.? Hvem er det, der primært argumenterer for deregulering. Hvem er det, der mener, at regler og skatteopkrævning blot er synomymer for kommunisme?

Måske USA ville være bedre tjent med politikere, der tænkte i sociale og økonomiske sammenhænge og satte den bedrevidende egoisme på plads.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:56

Kære Kim Hansen

Jeg kan forstå, at man efter din opfattelse bør holde nallerne væk fra diskussionen om de forskellige gruppers præstationer, i hvert fald, hvis man tillader sig at påpege det indlysende, nemlig at forskellene er meget store og derfor har meget stor betydning.

Først og fremmest er det den hastigt voksende gruppe af hispanics - 50 millioner i dag, anslået 130 millioner i 2050 - der sænker det gennemsnitlige uddannelsesniveau, eftersom denne gruppe klarer sig rigtig dårligt, igen gennemsnitligt naturligvis.

Kunne du evt. prøve at læse artiklen fra National Review igennem og så fortælle mig, hvor det er, forfatterne tager fejl?

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Burde, Ashkelon | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:58

Det MUJ går til angreb mod , er ikke et par tilfældige USA korrespondenter , men nærmere den idelogiske ballast som får dem til at fornægte en ubehagelig del af virkeligheden.
For dem som TROR er der ingen problemer med at prioritere virkelighedens komponenter på en måde hvor de upassende komponenter bliver til noget tilfældigt , latterligt eller bare et mindre ubehag som ordentlige mennsker bare må lære at leve med.
“Vor tro den er så fast en borg”…., HVOR fast den egentlig er , OGSÅ på vore breddegrader, har vi lige fået et frygtindgydende udsagn om fra Sverrige , hvor en skoleinspektør tilsyneladende har forklaret , at piger bliver nødt til at finde sig i at blive voldtaget ,fordi sådan er “drenge” bare…
I sådan ensammenhæng , kan det ikke forbavse at et par korrespondenter var istand til IKKE at se en mindre detalje som USAs uddanelseskatastrofe .

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jørgen Olsen, 2300 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:58

@Kim Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 11:33

Jeg syntes det er et genialt koncept, at lade sig oversvømme af berigere (analfabeter og indavl), for at skabe det enorme skel mellem rig og fattig (og gøre det større). Jo flere “berigere” des større skel.

Den kloge narrer den mindre kloge!

Kodeord: Hvor svært kan det være?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:24

@ Kim Olsen

Angående Brasilien er det påfaldende, at det er den nordlige del, som har et solidt negroidt flertal, der er den fattigste, og den sydlige del, som har en overvejende hvid befolkning, der er den mest velhavende og veludviklede del. 90 procent af befolkningen i de vældige brasilianske slumråder kaldet favellas består af ikke-hvide. Overalt i Latinamerika er der en klar tendens til, at jo højere man kommer på den sociale rangstige jo stærkere bliver det hvide indslag.

Jeg ved, at det ekstremt politisk ukorrekt at påpege dette forhold. Jeg kan dog ikke lade være med, når jeg nu i gang, at fremhæve, at Haiti, hvor 90 procent af befolkningen er sorte, er det fattigste land på den vestlige halvkugle. I Den Dominikanske Republik, som udgør den anden halvdel af øen Hispaniola, hvor Haiti er placeret, består befolkningen af 16 procent hvide, 73 procent blandede og 11 procent sorte. Her er den gennemsnitklige levestandard fire gange højere end i Haiti.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:29

Kære Morten Uhrskov.
Jeg siger ikke, at du skal holde nallerne væk fra de forskellige gruppers præstationer. Jeg påpeger blot at dit fokus er snævert, hvilket efter min opfattelse så leder dig til forsimplede konklusioner.

Jeg er ikke uenig med dig i, at en meget stor indvandring af uuddannede får negative konsekvenser for et samfund, men jeg forstår dig meget derhen, at befolkningsgruppe mere end social baggrund har betydning. Simpelthen at hvide er bedre end de fleste andre.

Hvis vi slipper det nationale perspektiv og ser på eksempelvis hispanics på tværs af landegrænser, så vil en indrejse til USA for den enkelte betyde bedre muligheder. Ellers sagt på en anden måde: Selv om USA ‘lider’ under indvandringen, vil det på tværs gavne de mange hispanics, idet mulighederne er flere og bedre i USA end i eksempelvis Mexico.

Til syvende og sidst drejer det her sig om udgangspunkt - uddannelse - og udvikling, det drejer sig om at bryde den sociale arv, hvilket i hvert fald er lykkedes meget dårligt hvad angår USA’s sorte befolkning. Men det kan være anderledes, hvis man griber tingene rigtigt an, hvilket denne lille historie bekræfter: http://www.information.dk/145194

Og så er vi tilbage ved den førte politik og selvfølgelig i høj grad ved den nationale selvforståelse og tradition.

Fra avisbud til millionær i en og samme generation?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kim Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 12:50

Ole Kreiberg

Du bruger forholdet Den Dominikanske Republik vs Haiti som bevis for din raceteori. Du nævner, at levestandarden er fire gang højere i Den Dominikanske Republik, men hvad er fire gang nul :o)

Hvis man læser lidt om Den Dominikanske Republik, er det svært at blive imponeret: http://da.wikipedia.org/wiki/Dominikanske_Republik

Eller hvad med Brasiliens lange, kedelige slavehistorie og efterfølgende knægtelse af samfundets nederste lag - kunne det mon have en vis betydning?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 19. nov 11 kl. 13:10

Kære Kim Hansen

Min konklusion på de nævnte fakta vedrørende uddannelse og efterfølgende indtjening (og dermed betalinger til den fælles kasse) er såmænd den simple, at USA bør standse enhver indvandring far Latinamerika, når nu erfaringerne er så dårlige.

På linje hermed bør Danmark standse al indvandring fra den ikke-vestlige verden, da denne indvandring gennemsnitligt gør Danmark fattigere, målt i BNP pr. indbygger.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Albert Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 13:11

Lad bare USA gå konkurs, så kan de ikke gøre så meget skade mere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 13:16

@ Kim Hansen

Jeg fremsætter ingen raceteori. Jeg påpeger bare nogle kendsgerninger.

Angående slaveri: Så gjorde de sorte slaver på Haiti oprør og dræbte alle de hvide og løsrev sig fra den franske kolonimagt og skabte en selvstændig stat ledet af sorte allerede i 1804, men alligevel er Haiti den idag lige så fattigt og underviklet som det gennemsnitlige afrikanske land syd for Sahara.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Petersen, kbh | Skrevet: 19. nov 11 kl. 13:45

Men der er da stor fremgang at spore hos danske indvandrere og deres gennemførelse af uddannelse. Uagtet årsagerne til USAs problemer som Hr. Uhrskov snakker om, så ser det da ikke ud som om at den samme negative udvikling foregår i danmark, oder was?

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:04

@Morten Uhrskov Jensen

“Jeg kan forstå, at man efter din opfattelse bør holde nallerne væk fra diskussionen om de forskellige gruppers præstationer, i hvert fald, hvis man tillader sig at påpege det indlysende, nemlig at forskellene er meget store og derfor har meget stor betydning”.

Nej, du er da velkommen til at fortsætte i samme spor, som nu har gjort i flere år.

Og hvis dine skriverier har en større positiv end negativ effekt, så er det fint.

Jeg tvivler bare.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Andersen, Vanløse | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:29

Der er målbare forskelle mellem alle sociale og etniske grupper, hvor gruppe har sin kultur og sine typiske karakteristika. Hvis USA tillader masseindvandring af latinoer og negre, får man mere af den kultur som disse personer repræsenterer. Dem der er flest af dominerer, og da de hvide er i tilbagegang og latinoerne og negerne bliver flere og flere vil USA gradvis ændre karakter fra at være et land, hvor efterkommere af nordeuropæere bliver fortrængt af negere og latinoer. Om det er godt eller skidt er vel nærmest en smagsag, men kom ikke og fortæl, at alle er lige. Sandheden er den modsatte: Alle er forskellige, der gælder både med hensyn til etniske grupper og med hensyn til enkeltindivider.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Frøslev | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:32

@Albert Hansen, København

Går USA ned, så ryger din lille verden med i købet…men så kan du heller ikke gøre så meget skade mere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Albert Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:41

@ Michael Sjøberg, Frøslev

“Går USA ned, så ryger din lille verden med i købet”

Jamen hellere end gerne!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:50

@Hans Lembøl, Gørlev

“Jeg skal ikke gøre mig klog på alle de underliggende socio-økonomiske årsager til de omtalte forhold. Blot fastslå, at der ikke foreligger videnskabeligt belæg for, at folks intelligens afhænger af deres kulør eller etnicitet.”

Du er en ignorant. Der findes rigeligt med dokumentation der fastslår det modsatte af hvad du påstår.
Du kunne starte med Hernstein og Murrays “The bell curve”, for at udbedre din uvidenhed.

Men det er klart, at hvis man har labbet al propagandaen fra medierne og uddannelsessektoren i sig i årevis, så er det let at stemple alt det modsatte som “pseudovidenskab”

Sandheden er at en meget stor del af det som sociologer producerer, er marxistisk inspireret pseudovidenskab.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Petersen, 2200 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:51

Uhrskov

Det er jo ikke den etniske herkomst som gør at de klarer sig gennemsnitligt dårligere, ligesåvel som det ikke er tilfældet i Danmark.

Når det kommer til det amerikanske uddannelsessystem, vil jeg på det kraftigste opfordre dig til at se dokumentarfilmen ‘Waiting for Superman’

Så vil du forstå, hvorfor de klarer sig så dårligt i uddannelsessystemet

http://www.youtube.com/watch?v=ZKTfaro96dg&noredirect=1

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Andersen, Vanløse | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:59

Hvis USA går ned, får vi noget andet i stedet for. Måske bliver det islam. Det vil både have sine gode og dårlige sider. Til de gode sider hører, at det vil være slut med feministiske propagandacentre som KVINFO, der på skatteydernes bekostning fortæller befolkningen, at mænd er nogle dumme svin, der bør fratages deres borgelige rettigheder. Det vil også være slut med ægteskaber, hvor manden ikke kan få sex, når han vil have det. Ligeledes vil det være slut med falske voldtægtsanklager og med, at kvinderne altid får børnene efter skilsmisse. Også falske incestanklager vil det være slut med. Den vestlige kultur bygger på den opfattelse, at manden er ond og kvinden god. Det var derfor, at kun kvinder blev sendt i redningsbådene, da Titanic gik ned - mænd blev opfattet som værdiløse og fik bare lov at drukne. Denne opfattelse deler islam ikke, her har manden det godt, og nyder respekt.

Inderst inde gælder jeg mig over, at de vestlige værdier inklusive vores religion vil forsvinde pga masseindvandringen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 19. nov 11 kl. 15:14

Det er en vigtig debat som Uhrskov rejser. Og det er vigtigt i den forstand at USA er et foregangsland på mange punkter.

USA er således et foregangsland, der som bekendt er langt fremskreden i processen med at realisere det multikulturelle eksperiment. Her er ideen om multikulturalisme blevet undfanget af kulturmarxisterne fra Frankfurterskolen.

Ikke i den forstand at USA ikke altid har været et indvandringsland, men at det siden immigrationsloven af 1965, har insisteret på at lukke op for indvandring fra hele verden. Både med åbne grænser mod syd, således at hundredetusinder af hispanics kan strømme over grænsen hvert år illegalt, men også at deres regler for immigration ikke skeler til tilknytningskrav.

USA er således en nation opslugt af magisk tænkning. Et sted hvor man tror at man kan opfinde verden på ny og undslippe de strukturelle lovmæssigheder der har reguleret menneskeheden i tusinder af år.

Ideen om amerikansk ekceptionalisme udtrykker denne tænkning meget godt. USA er “land of the free” hvor medbragt etnicitet, religion og tradition tilsyneladende ikke betyder det store. Man tror på dette nonsens, på trods af at landet i stigende grad er præget af segregering, lav sammenhængskraft og identitetspolitik.

Vesten er generelt ude at skide i øjeblikket, på mange forskellige fronter. Kulturelt, demografisk og økonomisk.
Måske vi i virkeligheden skal være glade for at USA pt er i færd med at afvikle sig selv som 1. verdensland. Når USA imploderer, og det vil sandsynligvis være det første vestlige land der lider denne tort, vil hele det neoliberale og multikulturelle regime kollapse, når nu dets ledende stat ligger på sit dødsleje.

Det bliver ikke kønt når det sker, men det kan forhåbentligt blive en lærestreg for Europa, således at vi kan nå at sadle om ideologisk, før at vi ender med at blive et primitivt islamiseret og afrikaniseret kontinent.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Michael Sjøberg, Frøslev | Skrevet: 19. nov 11 kl. 15:29

@Albert Hansen, København

Husk nu mundheldet…byer er kun tre varme måltider fra anarki.
Da Argentina gik bankerot i 2001 blev hylderne i supermarkederne ryddet på en halv formiddag.

Når jeg taler med folk om krisen, så plejer jeg at stille dem spørgsmålet..er du rede til at slå ihjel for at overleve?…de fleste svarer nej og så kan man selv regne resten ud.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 19. nov 11 kl. 15:34

Kære Jens Petersen

Nej, der er ikke reel fremgang at spore mht. ikke-vestlige efterkommeres uddannelsesniveau. Det eneste tal, der umiddelbart ser godt ud, er antallet, der ser ud til at være i gang med at tage en videregående uddannelse.

Hvis du imidlertid læser f.eks. “PISA etnisk” eller “PISA København”, vil du opdage, at også efterkommerne - født og opvokset i Danmark - halter langt efter danske unge. Det gælder drenge som piger, værst for drengene.

Det er med andre ord ren plim-plam, du læser om i medierne, når de hævder, at det går så godt, så godt. Det gør det absolut ikke.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 19. nov 11 kl. 15:39

@Søren Andersen, Vanløse | Skrevet: 19. nov 11 kl. 14:59

Du lyder som een der bliver trådt på .. af kvinder … og Islam bliver det redskab hvormed du får hævn .. og magt.

Måske er Islam god for dig Søren .. Islam er god for mennesker der ikke magter og værdsætter den frihed, som det danske samfund tilbyder … på alle punkter.

Islam er et system baseret på krig, had, hjernevask og overmenneskementalitet. Muslimer er mere værd en vantro, mænd er mere værd end kvinder, mennesker er mere værd end dyr… og führer, volk und vaterland .. i nævnte rækkefølge .. kærlighed bankes ud af muslimers hjerne fra første dag.. kærligheden eksisterer ikke … kun MAGT og VOLD.. psykisk som fysisk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mogens Rasmussen, Ehnen | Skrevet: 19. nov 11 kl. 15:48

Man behøver ikke gå så langt som til USA. I dag er fødselsraten for indvandrer f.eks. i Beligien over 50%. Flere europæiske lande følger også godt med. Så tilpasningen til samfundet bliver snart omvendt så er det de oprindelige befolkninger der skal tilpasse sig. Så en hvid kalot vil nok være en fornuftig julegave.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 16:00

Man plejer at sige, at udviklingen i USA er 15 år foran Danmark. Så vær rolige, vi skal nok komme til at smage konsekvenserne af masseindvandring i samme skala og følge USA ud over afgrunden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Andersen, Vanløse | Skrevet: 19. nov 11 kl. 16:11

@P Larsen

Jeg deler ikke dit syn på frihed. Livet er i vid udstrækning et 0-sum-spil, hvor det, der er frihed for en person eller en persongruppe, er ufrihed for en anden person eller personggruppe. Den vestlige verdens frihed for kvinderne er ufrihed for mændene. Den muslimske verdens ufrihed for kvinden er mandens paradis.

I den muslisme verden anser man manden for mere værd end kvinder, derfor har kvinderne begrænsede rettigheder. Hos os er det omvendt. Jeg ved ikke, om du anser det for frihed, at du som skatteyder er med til at betale skat til KVINFO, så denne hadgruppe på skatteydernes regning bl.a.kan argumentere for, at mand skal betale en særskat pga deres køn, men jeg anser det for ufrihed og svineri. Jeg ved heller ikke, om du anser det for frihed, at mænd i forhold til bderes egne børn er retsløse i forbindelse med skilsmisse, men jeg anser også dette for svineri.

USA står ikke for frihed, men for feministisk politisk korrekt ensretning. Positiv særbehandlng af kvinder og etniske minoriteter er noget amerikanerne har fundet på. Det glæder mig derfor at se USA blive ødelagt indefra.

Og jo, mine erfaringe med kvinder er ikke de bedste. Sådan er det faktisk for de fleste mænd, tror jeg. Faktisk mener jeg, at mænd og kvinder er for forskellige til, at vi kan bruge hinanden til ret meget. Men bevares, mange kvinder er ganske kønne, så længe de er unge

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter andersen, aalborg | Skrevet: 19. nov 11 kl. 17:23

Uhrskov: Jeg er altid enig i dine kritiske analyser af den såkaldte multikulturelle samfund.

Men jeg syntes dog også at du har tendens til dommedagsprofetier, hvad end om det er om økonomien eller USA’s fremtid.

Du sætter det på en måde hvor man næsten tror at det er ens etniske baggrund der afgør om man er klog eller ikke. Og at europæer er de klogeste. Men der er bare et problem med dette og dette blog-indlæg. For disse hiSPANICS er lige så europæiske som de engelsktalende blegfjæse som har boet i USA i generationer. De er for det meste efterkommere af spaniere, og i mindre grad asteker-indianere.

Og bare fordi det ser sort ud med uddannelses niveauet NU er jo ikke ensbetydende med at det bliver ved med at være sådan. Ting ændre sig hele tiden, og dommedagsprofetier om vestens dystre fremtid bliver aldrig virkelighed.

Det er vigtigt at have en uddannet arbejdsstyrke. Men de indiske og de kinesiske økonomier vokser altså i lige så høj grad på grund af industri arbejde der flytter fra det vellønnede og veluddannede europa til de lavtlønnede områder i kina og indien.

At USA har store mængder folk uden uddannelse kan være en guldgruppe hvis de amerikanske ledere har mod til at skabe ny industri i USA. USA har haft stor tendens til at outsource ALT. Men nu kan de se at de har levet af at sælge ting til hinanden. De kan se at man faktisk er nød til at producere noget for at tjene penge. Og her kommer store mængder ikke-uddannede folk ind i billedet. Samtidig er mindsteløn i USA ikke så opblæst som det er i Europa. De kan faktisk presse prisen. Jeg vælger at være optimistisk og håber at industrien vil vende tilbage til USA og at disse mennesker vil gøre USA stor igen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 19. nov 11 kl. 17:39

@peter andersen, aalborg

Tusind tak .. tak for ordene .. de tændte lys i mørket .. jeg håber, at dit syn på dagene der kommer will come true

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 19. nov 11 kl. 17:54

@Søren Andersen, Vanløse

Jeg kan godt forstå dig .. men prisen for Islams magt til manden er at du i stor udstrækning må se bort fra kærligheden .. du kan fx blive tvunget til at slå dine højtelskede børn ihjel, hvis de ikke følger reglerne. Det vil gøre ondt på et almindeligt kødeligt menneske.

Skilsmisser er et stort problem .. helt enig .. og hvor skal barnet være .. et smerteligt og vanskeligt puslespil.

Livet på godt og ondt .. frihed er for mig den danske .. frihed til mening, opførsel (sålænge man tager hensyn) påklædning, uddanelse, ægtefælle, børn, bosted, indretning , mad, musik, naturen, dyr .. ingen sulter og fryser .. alle disse ting gør mig taknemmelig for mit liv.

Og intet er perfekt. Men mærk Voltaire’s ord:

This is the best of all possible worlds…

Upassende ? Klag over indlæg

 
P Larsen, Århus | Skrevet: 19. nov 11 kl. 18:07

@Søren Andersen, Vanløse

Vedr. kvinfo … jeg er imod at gøre forskel på mænd og kvinder og politisk korrekte kvindesagsforkæmpere har jeg intet tilovers for… deres univers smager af diktatur, had og ensretning i det politisk korrekte navn.

Fri mig for stramt seletøj og ensrettede meninger …
Kærlighed, freedom og hele farvespektret in the best of all possible worlds .. that’s me.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 18:30

@ Peter Andersen

For disse hiSPANICS er lige så europæiske som de engelsktalende blegfjæse som har boet i USA i generationer. De er for det meste efterkommere af spaniere, og i mindre grad asteker-indianere

Ifølge Gyldendals Tibinds Leksikon består Mexicos befolkning af 60 procent mestizer (blandinger af spaniere og indianere) 25 procent mere eller mindre rene indianerne og 15 procent hvide.

Ca. 40 procent af Mexicos befolkning lever under fattigdomsgrænsen, og det er hovedsageligt fra denne gruppe de mange især illegale indvandrere til USA rekrutteres. De fattige tilhører naturligvis den dårligst uddannede og mest resourcesvage del af det mexicanske samfund. Og samtidig er mestizer og især indianere overtalligt repræsenteret i netop denne gruppe.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens L.Lorentzen, Kbh. | Skrevet: 19. nov 11 kl. 19:36

Hvad der demografisk sker i USA her i 21. aarhundredes foerste del er,
at 1. at indvandringen , legal som illegal, fortsaetter 2.at de hvide er eller meget snart bliver et mindretal 3. at hispanoerne henviser de sorte til en plads som arbejdsloes underklasse og 4. at USAs hvide befolkning i samvirke med de unge,arbejdsomme asiatiske og hispano-befolkningslæementer har en langt
stoerre chance end Europa for at klare konkurrencen fra Kina,Indien,Brasilien etc og for at beholde militaerets og teknologiens foeretroeje i en hel del aartier endnu.
Obahma og USAs oekonomiske nedtur er forbigaaende
skader, som det stadig store, ressourcerige og kreative USA formentlig overvinder inden for det naeste aarti.
Meget vaerre ser det ud for Vesteuropa ikke mindst fordi man her har importeret en overflod af sociale klienter samtidig med hovedloes udbygning af den statslige forsoergerstat.
Det er vanskeligt at se noget lyspunkt her.

Upassende ? Klag over indlæg

 
dan christensen, 2770 | Skrevet: 19. nov 11 kl. 20:15

Himlen været love at man ikke har alle de katastrofale tilstande her.

Dan Christensen.p.t.Skt.Petersborg,Rusland.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Albert Hansen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 20:23

Det ville være rart at vide, om de “hvide” også omfatter jøder, for de trækker gennemsnitsindkomsten op.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 19. nov 11 kl. 20:47

@ Albert Hansen

Jøderne er i USA altid blevet klassificeret som hvide. Selv i Sydafrika under apartheid blev jøder klassificeret som hvide. Den rigeste sydafrikaner den gang hed Oppenheim og var jøde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 19. nov 11 kl. 23:49

Hele den vestlige verden, og måske især Danmark, er på selvmordskurs. Men det betyder naturligvis ingenting for de verdensfjerne politiske fantaster, der tror at hvis man er tossegod og lukker øjnene for alle realiteter, så venter utopia, berigelse, fred og fremgang henne om hjørnet.

Mere og mere virker det som om verden efter en mathedsperiode ovenpå 1. og 2. verdenskrig og tre-fem krige mere, ovenpå nogle få årtiers nogenlunde rolig og civiliseret udvikling, atter er klar til anarki og nihilisme, selvdestruktion og enorme katastrofer.

Det er næsten som om man lader op til det helt store amokløb. Stadig mere tydeligt er det at de allerfleste politikere og vælgere har mistet jordforbindelsen. Mere og mere står vestens befolkninger i fr.æk.he.der og du.mhe.der til langt op over bæltestedet. Det er som om det er sin..ker, slyng..ler og for..ræ..d..er..e der har overtaget styringen af samfundene.

I mange lande har man set hvordan politik holdt op med at være politik, og blev transformeret til at være ga l skab og organiseret for bryd el se.

Nu er det samme ved at ske i vore egne lande.

Først og fremmest fordi borgere er blevet indoktrineret fra små af. Den røde hjer.ne.va.sk har fået de fleste til at synke ned i en robot-agtig tilstand, hvor evnen til at tænke realistisk, evnen til at handle fremsynet, evnen til at forsvare egne interesser….. er stærkt svækket.

Titanic-Danmark er et flot og rigt udsmykket skib, hvor passagererne synes omgivet af tryghed, komfort, luksus, velfærdsprojekter og moderne teknik til alle sider.

Men der er huller i skroget, og motorens lejer er begyndt at gløde. Og på broen er der ikke styr på ret meget.

Undgår skibet mon kæntring, brand og forlis? Eller er passagererne på vej mod dybhavets bund?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 20. nov 11 kl. 00:06

Det er da utroligt så uvidende man er om intelligensfordelingen i forskellige etniske grupper.
Den omtalte bog “The Bell Curve” giver et godt billede af realiteterne.
Problemet er at rød stues drømmere og naivister nægter at tro på fakta, for deres ideologi fortæller dem noget andet.
Da rød stue er stærkt troende idealister og det reelt er dem som dominerer skole og socialforvaltning er det deres meninger som hersker.
Vi ved jo at de synes det er vidunderligt med det multikulturelle og at det skulle være berigende.
De faktiske realiteter er jo som MUJ fremhæver og det nægter rød stue at acceptere for de tror noget andet, ja de ved ikke men de tror, jo da rød stue er stærkt troende mennesker.
Der er masser af undersøgelser der bekræfter intelligenfordelingen, og Bogen “The Bell Curve” Intelligence and Class Structure in American Life. er en analyse af det forliggende materiale.
”In our time, the ability to use and manipulate information has become the single most important element of success, no matter how you measure it: financial security, power or status. Those who work by manipulating ideas and abstractions are the leaders and beneficiaries of our society. In such an era, high intelligence is an increasingly precious raw material for success. But despite decades of fashionable denial, the overriding and insistent truth about intellectual ability is that it is endowed unequally, for reasons that government policies can do little to change.
The major purpose of The Bell Curve is to reveal the dramatic transformation that is currently in process in American society-a process that has created a new kind of class structure led by a “cognitive elite,” itself a result of concentration and self-selection in those social pools well endowed with cognitive abilities. This transformation, sadly, has its opposite: the perpetuation of a class of people deficient in these endowments and abilities, and increasingly doomed to labor, if they find work at all, outside the information economy.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjørn Holmskjold, Skanderborg | Skrevet: 20. nov 11 kl. 00:18

Preben Jensen, København

Hvorfor ikke beskrive Romerrigets fald i en ekstrem forstørret udgave? Psykologiens gentagelsestvang er helt den sammen. Det her handler ikke om partipolitik, men om psykologi. Måske du har set skriften på væggen. men har du set løkkene om din hals?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 20. nov 11 kl. 00:43

Hvis man kigger i IEEE’s publikationer gennem de sidste 30 år, vil man opleve et skift i forfattergruppen. Professoren er stadig en hvid mand - uforholdsmæssigt mange er jøder, men studenterkredsen, der tidligere langt overvejende var hvide PhD-studerende, har skiftet etnicitet. Nu om dage er der en meget stor overvægt af skævøjer - kinesere, koreanere og andre fra de kanter.

Resultatet heraf ser vi helt tydeligt: Størstedelen af al udvikling og og især produktion af elektronisk højteknologi er flyttet til Kina, Korea, Taiwan og Japan.

I Danmark findes der stort set ikke noget af den slags længere. Til gengæld er vi gode til godhed og demokrati.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Albert Hansen, København | Skrevet: 20. nov 11 kl. 01:33

@ Svend Børgesen, Karup

Når produktionen forsvinder til udlandet, så rykker forskning, viden og udvikling ofte med.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Gress, Århus | Skrevet: 20. nov 11 kl. 02:19

Problemet, som alle, herunder ikke mindst National Review, går uden om som den varme grød, er dette: folk fra Latinamerika og Afrika er ganske enkelt ikke gennemsnitligt så godt begavede som hvide. Så er det sagt. Det er uhyre politisk ukorrekt, men ubestrideligt sandt, som bevist af utallige undersøgelser, der viser en klar sammenhæng mellem gennemsnitlig IQ og nationalindkomst. Ved at importere millioner af mindrebegavede undergraver man naturligvis nationalindkomst og social stabilitet. Det er så enkelt, så enkelt, men ingen tør sige det.

Hvorfor importerer de amerikanske eliter da så mange, der ingen chance har for at klare sig i det så besungne videnssamfund, og som iøvrigt undergraver almindelige amerikaneres velstand?

Ja, hvorfor?

Af to grunde. Den borgerlige elite, erhvervseliten, efterspørger billig arbejdskraft, ikke mindst til deres egne haver og børn. De vil altid klare sig, mener de

Den røde elite, Obama-regeringen og dens millioner af tilhængere, hader det historiske USA og ønsker at afvikle det. Præsident Bill Clinton udtalte med stor skadefryd en gang, at han så frem til den dag, USA ikke længere havde et flertal af europæisk afstamning. Det er han selv, men han lider af det klassiske vestlige selvhad, selvom han naturligvis ikke et øjeblik tror, han selv kommer til at lide under følgerne.

USA har brug for et nationalt oprør. Jeg tror, det kommer, og det bliver ikke pænt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jess Christensen, USA | Skrevet: 20. nov 11 kl. 06:29

Nu bor jeg midt i det samfund og den situation debatten omhandler.
Problemet er meget, at den almindelige hardtarbejdende amerikaner, ikke kan overskue den nedtur Amerika potentielt er pa vej mod. Tag ikke fejl, de er fuldstandigt klar over alt der navnes her i bebatten, men de tager afstand fra politik istedet for at blive involveret.
Det syntes hablost for individdet, og der ser politikere mere som “dem og os”, og ikke almindelige normale personer som reprasenterer folkets bedste interesse.
Herved ophorer begrebet “rigtigt og forkert” i manges ojne, og de opgiver fuldstandigt overfor alt offenligt til sidst og bruger energien pa familien og arbejdet istedet.
Amerikanerne er virkeligt interesseret i det bedste for alle pa hele jorden, og et hab om at alle kunne fa lov til at leve frit i et demokrati som dem selv.

Dog indser man efterhanden, at der startes for mange krige for at bevare “freden” efterhanden, og USA ikke kan vare bistandskontor for resten af verden.
Vi ved jo allesammen, at ligsa snart nogen i verden er pa roven, piver de altid efter hjalp og stotte herfra. Og denne konto onsker flere og flere at skare ned pa, saledes energien og pengene forbliver her.
Ja immigrationsreglerne er fuldstandigt latterlige her. Loven er ellers god nok, men bliver ikke efterlevet.
Racisme er ogsa et folsomt emne. Ingen vil bo i sorte eller latino nabolag. I mange fangsler er over 80% af indsatte sorte/latinos, som taler for sig selv.
Dette kombineret med at 1% sidder pa 90% af goderne, vil samhorrigt med kommende overbefolkning. forer til nationalt opror som David Gress skriver ogsa.
Denne gang bliver det ikke en “borgerkrig” som Blue/Grey, men omkring social retfardighed og indvandrestop.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hans Nielsen, København | Skrevet: 20. nov 11 kl. 12:25

@ David Gress

TAK for et fremragende indlæg!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
anna ihrfors, bindslev | Skrevet: 20. nov 11 kl. 13:18

der er katastrofe politik i usa og eu man er nød til at stoppe indvandringen. som mange mener især per nilsen thoring man skal bare spare 50000 offlige væk så køre det hele men ak nej der bliver 50000 nye arbejdsløse og samtidig er der kommet 50000 nye flygtinge ind i landet så er 50000 mere som lønmodtagerne skal betale til over skatten og når der skæres ned i usa eu og i det offentlige så bliver det i politiet militæret man skal ikke være ret stor stratiker for at se hvor det bærer hen i er sempelthen på vej til at give jers lande væk til indvandrer de sider allerede inde på borgen og når de bliver mange nok bliver deres stemmer større en danskernes,er det det i vil at forære jers land væk man skal bare fortsætte så er det væk tak for kaffe.fex i sverig har pressen mundkurv på af politiskkorekthed så de kan kun sige halve eller hele løgne ellers må de lukke.man må godt tenke selv det må i også det gør ikke ondt det er jo bare at lade være med at se tv i en måned og bruge den tid man ville se tv i at gå ud på gaden og se hvad der sker og sker der noget så optage det og legge det på youtob længe leve sverige

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Hagemann, Rudkøbing | Skrevet: 20. nov 11 kl. 13:20

Der er noget ulogisk ved at påpege lav intelligens hos hispanics og høj intelligens hos asiater og hvide som en konsekvens af deres race, medmindre man er fortaler for at selve raceblandingen mellem spaniere og indianere skaber problemer.

Spaniere er jo netop kaukasere, som den hvide race kaldes i USA, og indianere er mongoler genetisk, så umiddelbart skulle man tro de var lige så intelligente som både hvide og gule.

I Caribien og nordøstlige del af Sydamerika er mange negre og vel også negerindblande blandingsracer, men de fleste af dem, som kommer til USA, bliver vel kategoriseret som sorte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Tuncay Bintashak, københavn | Skrevet: 20. nov 11 kl. 13:25

FACT: Nearly a decade of right wing rule in Denmark and the United States has left the US in the worst state since the great depression, and in Denmark it has moved the country closer to recession.

Billions of dollars gone,
millions of jobs destroyed.

Yet what does this even slightly bother Mr.Uhrskov?

Oh no! Absolutely not, he puts on his blindfolds and continues with his sick obsession of minoritites.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 14:06

Morten Isaksen, Holstebro

Jeg anbefalede ignoranten Hans Lembøl at læse “the bell curve”, skrevet af Hernstein og Murray, og vil jeg give dig den samme anbefaling.

Bogen blev udgivet i 1994,og der er siden forsket en hel del yderligere i emnet. Du kan derfor ikke gemme dig bag uvidenhed.

Kaster man racist-kortet uden yderligere argumentation, ved man helt sikkert at modparten har en svag sag.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 20. nov 11 kl. 16:56

@ Per Hagemann

Når man taler om asiatere med høj gennemsnitlig intelligens, mener man østasiatere som japanere, kinesere og koreanere og udelukker malayiske folk som f.eks. thailændere, indonesere og philipinere. Sidstnævnte tilhører nok den mongolide race, ligesom arabere og tyrkere tilhører den kaukasiske, men der er signifikante forskelle i det gennemsnitlige intelligensniveau mellem malayer og østasiatere.

Det samme gælder de nord- og sydamerikanske indianere. De er nok nærmest beslægtet med asiaterne, men enhver kan da se, at de hverken biologisk eller kulturelt er østasiatere som f.eks. kinesere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Preben Jensen, København | Skrevet: 20. nov 11 kl. 17:20

David Gress, Århus….

Hvad med at undersøge hvad den typiske politiserende kvinde står for, både med hensyn til realitetssans, overblik, fornuft, retfærdighedssans og IQ. Kvinder kan jo være kloge, dygtige og beundringsværdige, men kan også være det modsatte. Det forekommer mig at en forbløffende stor del af Borgens politiske damemennesker er omkringvandrende ulykker/katastrofer/folkefj e n d e r uden skygge af loyalitet overfor fædrelandet og de almindelige danskere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanne Hauge, Tromsø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 18:54

@Jannick Thorsen “the bell curve” er baseret på fup og løgn. Dette faktum er så kendt, at jeg er ganske rystet over din uvidenhed. Se f.eks. denne artikel udgivet på Harvard.

@Morten Uhrskov
Du er på rigtig tynd is med dine eugeniske indlæg om genetisk overlegne folkeslag. Er du bevidst eugeniker eller gentager du bare noget, som du synes giver dig et godt image? In den forbindelse vil du måske kigge på Harry G. Frankfurts artikel “On Bullshit” http://www.jelks.nu/misc/articles/bs.html)
Jeg kan ikke desværre finde nogle historiske artikler (fagfællebedømt) af dig på nettet. Kan du give mig nogle links? Fordi, ærligt talt (og med al respekt for din person) tror jeg ikke, at nogle seriøse historiker tager dine historiske analyser på alvor. Må jeg godt spørge, hvor du har din kandidat i historie fra? Og hvad det er, du har skrevet speciale om? På nettet kan jeg heller ikke finde noget præcist om din uddannelse.
Men jeg er ikke helt naiv: jeg tror slet ikke, du svarer på det her. Du overlader det nok til din “fanklub”, at svine mig til. Fred være med dig og de dæmoner, du slæber rundt på! :-)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanne Hauge, Tromsø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 18:57

Jannick Thorsen Min link til Harvard artikeln om The Bell Curve blev desværre slettet. Men prøv her goinside.com /…/ a-review-of-the-bell-curve-bad -science -makes -for -bad- conclusions/

Eller bare google : Bell Curve Bad Science

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jess Christensen, USA | Skrevet: 20. nov 11 kl. 19:07

Men hvad i al verden gik galt !
Alle kunne jo se den situation DK har i dag komme. Nu bliver situationen blot forvarret af den eksisterende regering.
Maske folk i DK som her, efterhanden er blevet sa tratte af politik, de simpelthen har opgivet.
DK havde jo alt gaende i den rigtige retning gennem specielt 50 og 60′erne, men sa overvandt den socialistiske tankegang til sidst,som om det ikke kraver en universitetsuddannelse, at fatte dette ikke virker i sidste ende.
Fuldstandigt hovedrystende.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 20. nov 11 kl. 19:10

Hanne Hauge mener at The Bell Curve er baseret på fup og løgn.

Næ - det er den ikke. Den er baseret på målinger af intelligens, fra længe før det blev uartigt at tale om den slags.

Til overflod bekræfter den, hvad livets store eksperiment forlængst har vist os. Hvad enhver med bare et øje kan se.

Jeg har undervist fx arabere og negre på højeste faglige niveau. Kort sagt fattede de intet. Ude i virksomhedernes udviklingsafdelinger har jeg aldrig truffet dem - eller ret mange kvinder for den sags skyld.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 20. nov 11 kl. 19:27

Kære Hanne Hauge. Der findes skam meget mere videnskabeligt seriøst men politisk ukorrekt litteratur end blot the Bell Curve:

http://www.dsfhf.dk/antropologi/generelt/

Jeg vil ikke selv komme med nogen bedømmelse af dette materiale men vil da gerne høre en nærmere saglig forklaring fra dig om, hvorfor du eventuelt betegner det som fup og løgn. Og husk at undgå skældsord og mudderkastning. Dette skaber blot et uvedkommende indtryk af hysteri og gavner næppe din argumentation.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 20. nov 11 kl. 19:58

Kære Hanne Hauge

Dine insinuationer er vældig spændende. Vil du være venlig at fortælle mig, hvor jeg i mit blogindlæg tager fejl? Vær venlig helt præcist at citere mig for noget, jeg har skrevet, helst ikke noget, du bare finder på.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hanne Hauge, Tromsø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 21:41

Kære Morten. Mange tak for din reaktion! Desværre har du ikke svaret på et eneste af mine spørgsmål. I stedet for det, vælger du, at dreje mit indlæg, som om jeg vil dig noget ondt. Fred være med det. Men jeg vil gerne vide de følgende ting:
1. Er du eugeniker?
2. Hvor kan jeg få fat i flere af dine historiske skriverier/artikler (peer-reviewed)?
3. Hvor har du læst til historiker? Hvad er dit speciale om?
Jeg tror ikke, at det er private eller forulempende spørgsmål.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen, Sorø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 21:54

Kære Hanne Hauge

Jamen, jeg vil da gerne svare på dine tre spørgsmål.

1. Nej, jeg er ikke eugeniker.

2. Jeg har skrevet en bog, “Et delt folk”, men det har du jo allerede kunnet læse dig til her på siden. Jeg har på intet tidspunkt hævdet at være ekspert på alle mulige områder. Jeg interesserer mig for den udlændingepolitik, som føres af den vestlige verden generelt. Bl.a. dette blogindlæg er udtryk for denne interesse. Det virker - undskyld - lidt komisk, hvis du virkelig mener, at jeg ikke kan deltage i den offentlige debat uden at have fået publiceret artikler, der er peer-reviewed.

3. Jeg har læst ved Københavns Universitet og skrev speciale om den danske politik som medlem af Folkeforbundet i perioden 1920-1933.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Morten Uhrskov Jensen , | Skrevet: 20. nov 11 kl. 22:32

Kære Karin Bennedsen

Eftersom jeg kan se IP-adresserne, noterer jeg mig, at du alene i dag har skrevet under de første tre navne. Det bedes du holde op med, hvis du gerne vil være med her.

Med venlig hilsen
Morten Uhrskov

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 20. nov 11 kl. 22:44

Ja sådan går det for kapitalismen og materialismen, Uhrskov.

Apokalypsens sorte rytter!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 20. nov 11 kl. 23:00

@Svend Børgesen

At du vælger at måle din success med din undervisning efter etniske grupper betyder vel ikke nødvendigvis, at det er grupperne, det er galt med. Det kunne også være din undervisning, der ikke duer.

@David Gress

“Utallige undersøgelser” er selvfølgelig i dine bebrillede øjne = SANDHEDEN.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 20. nov 11 kl. 23:04

@Hanne Hauge, Tromsø

Den anmeldelse du refererer til er jeg ikke imponeret af. Med referencer til marxister som Stephen Jay Gould og pseudoforskere som Howard Gardner, er det ikke overraskende at du er blevet vildledt af “bullshit”.

Det lader til at det som du omtaler som “faktum” er meget langt fra dette.

Her er fx. et link til hvad en lang række mainstream psykometrikere mener om “the bell curve”;

“http://www.lrainc.com/swtaboo/taboos/wsj_main.html”

Altså mere end 50 anerkendte psykologer som på det tidspunkt mente at “the bell curve” var lødig videnskab.

Det lader vist til at der er langt mere kontrovers at spore end du er villig til at indrømme.

Efter at have læst om IQ forskning, og kigget på alternativerne i form af marxisme og “syv intelligenser” forskning, er jeg nu ganske overbevist om at det er sidstnævnte gruppe der står for det pseudovidenskabelige humbug.

Det er sjovt at du slår ned på IQ forskning som et eksempel på “bullshit”, når nu der er så rigeligt meget andet at tage fat på, hvor betegnelsen er langt mere rammende. Fx. “multikulturalisme” og “kulturberigelse”.

Du illustrerer med al tydelighed at du ikke har fattet ret meget af det du har læst om.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Jensen, 5000 Odense | Skrevet: 20. nov 11 kl. 23:18

David Gress, Århus skrev:

“Problemet, som alle, herunder ikke mindst National Review, går uden om som den varme grød, er dette: folk fra Latinamerika og Afrika er ganske enkelt ikke gennemsnitligt så godt begavede som hvide. Så er det sagt. Det er uhyre politisk ukorrekt, men ubestrideligt sandt, som bevist af utallige undersøgelser, der viser en klar sammenhæng mellem gennemsnitlig IQ og nationalindkomst. Ved at importere millioner af mindrebegavede undergraver man naturligvis nationalindkomst og social stabilitet. Det er så enkelt, så enkelt, men ingen tør sige det.”

Hvad omfatter begrebet ‘nationalindkomst?
Er der mon tale om bruttonationalindkomst eller bruttonationalprodukt?

Hvor er mon beviset for en klar sammenhæng?,

Det ser ud til, at David Gress (og andre vist også) vil hævde en gyldighed i følgende:

Det er konstateret, at i lande med lav nationalindkomst har befolkningen en gennemsnitlig lavere IQ end befolkningen har i lande med høj nationalindkomst.
Derfor gælder følgende:
Hvis gennemsnitlig lav IQ

Lav nationalindkomst.

Jeg tvivler på, at argumentet slipper gennem logikkens skarpe analyse med et gyldighedstegn, bl.a. fordi en lav nationalindkomst kan være forårsaget af mange forskellige indvirkninger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Søren Andersen, Vanløse | Skrevet: 20. nov 11 kl. 23:25

En af grundene til, at står så ringe til i USA, er, at landet hylder mangfoldighed. Det betyder, at hispanoer og negere får får positiv særbehandling i hele uddannelsessystemet og kan komme ind på de fineste universiteter, selv om hvide scorer meget højere til optagelsesprøverne. USA er et gennemråddent samfund, hvor man forlængst har sløjfet princippet om borgelig lighed. I stedet har man sat “affirmative actions” til fordel for kvinder og etniske minoriteter. Der er godt grund til, at mange heteroseksuelle hvide amerikanske mænd hader deres samfund. De er ofre for politisk korrekt vanvid, og må over skatten finansiere universiteternes såkalde “kvindestudier”, der ikke er andet end én lang tilsvining af hvide heroseksuelle mænd.

Den amerikanske gift har også inficeret undervisningssystemet i Danmark. I hvert fald har Information for nyligt skrevet om mandlig ansøger til et professorat, der fik afslag med den begrundelse, at han ganske vist var den bedst kvalificerede, men desværre havde det forkerte køn. Man tager sig til hovedet: Afgørende for, om en lektor kan forfremmes til professor, er ikke, hvad ansøgeren har i hovedet, men hvad han eller hun har mellem benene har mellem benene.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 21. nov 11 kl. 01:24

@Ole Jensen, 5000 Odense

Det er ikke en ren logisk syllogisme vi er ude i her.
Under alle omstændigheder kan præmisserne jo altid formuleres så præcist at slutningen bliver gyldig.

Men der er ikke nogen grund til at fortabe sig i logiske spidsfindigheder. Da sammenhængen er statistisk funderet, og er derfor ikke en strengt logisk følge. Altså sandsynlighed fremfor nødvendig slutning.

Der er lavet masser af empiri på området som bekræfter det samme mønster. BNP(GDP) er signifikant korreleret med gennemsnitlig IQ i populationen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
David Gress, Århus | Skrevet: 21. nov 11 kl. 02:10

@ Ole Jensen.

Ja. Nemlig. Er der noget, du ikke forstår?

Lav IQ = lavt BNP per capita.

Hvad er det lige, du ikke forstår i denne af talrige undersøgelser bevidnede ligning?

Mht. “andre indvirkninger”, kunne jeg godt tænke mig at spørge dig om hvilke, du kunne tænke dig at anføre. Da du imidlertid sikkert ikke har et forskerhold i baghånden, som kan levere dig data, kan jeg betro dig, at de forskere, jeg citerer fra, selvfølgelig har taget højde for alle dine “andre indvirkninger”. Tag og læs et par lærebøger i populationsgenetik og vend så tilbage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kristian Hvidberg, Phoenix, Arizona, USA | Skrevet: 21. nov 11 kl. 04:55

Mange Amerikanere er udmærket godt klar over problemet, grunden til den og løsningen. Løsningen er for forældre at sende børnene til private skoler. I de fleste stater kan børnene få skolepengene med sig fra de uduelige offentlige skoler til privatskoler, og der gør især negerne. Mexikanerne har lidt svært med at komme med, for de fleste (ihvert fald her i Arizona) er illegale, de har ingen papirer overhovedet. I de private skoler klarer negerne sig mindst lige så sodt som de hvide. De er stærkt motiverede til at gøre noget ved sagen

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 08:47

Kan vi bruge oplysningerne til noget?

Jeg tvivler.

Bornholm udgjorde den dummeste region i TV2´s store test af nationen. I Test Nationen scorede Bornholm det laveste gennemsnit i IQ.

Bornholm havde en intelligenskvotient på 97, langt under landets øvrige regioner.

Resultatet i hver region
København 108
Østjylland 106
Sjælland og øer 104
Nordjylland 103
Vestjylland 103
Syd- og Sønderjylland 103
Fyn 103
Bornholm 97

Landsgennemsnit 105

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 21. nov 11 kl. 09:29

Der er righoldigt materiale om intelligens, hvilket The Bell Curve bogen er baseret paa. Laes den og bliv klogere.
Problemet er at pladderhumanisterne i roed stue naegter at acceptere fakta fordi deres ideologi bilder dem noget andet ind.
Pladderhumanisterne sidder i dag paa hele den sociale sektor og undervisningen.
At de sektorer i dag er koert i saenk af pladderhumanisternes manglede realisme og deres ideologi er ved at daemre for flere og flere.
Hvordan kan det vaere at selv dem der tror paa ligemageriet sender deres boern i privatskole.
Vores laereanstalter i humaniora er gennemsyret af pladderhumanisternes idealisme.
Jo da kulturradikalismen og socialismen har meget paa sin samvittighed.
Men nu er det hele ved at kollapse fordi vi i vores arrogance troede at vi kunne leve af at servicere hinanden. Det minder mig om at folkelig visdom fortaeller os: at vi kan ikke leve af at barbere hinanden. Saadan noget folkeligt pjat tror man da ikke paa.
Kun “guldkornene” fra pladderhumanisternes profeter lytter man til og tror paa.
Jo da den antiintellektuelle venstrefloej har meget paa samvittigheden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
SAJDET , | Skrevet: 21. nov 11 kl. 10:11

[...] USA vil gå sønder, fordi en forrykt vestlig foreteelse nåede sit klimaks ved virkeliggørelsen af ødelæggelsen af ens eget samfund for at bevise, at man var tilstrækkeligt hævet over kultur, religion og etnicitet. Morten Uhrskov, JP [...]

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Jensen, 5000 Odense | Skrevet: 21. nov 11 kl. 11:06

@ Jannik Thorsen, KBH Ø og David Gress, Århus

Der er ikke tale om nogen syllogisme, men om en ret enkel implikation.

En gennemsnitlig lav IQ er hverken en nødvendig eller en tilstrækkelig forudsætning for et lavt BNP – og signifikante korrelationer er ikke en tilstrækkelig præmis for en entydig konklusion.

Der således ikke tale om en ligning (’Lav IQ = lavt BNP per capita’), men om en konklusion i et argument, som ikke er gyldigt.

Det er for nemt at undsige logisk stringens og benævne det som ‘logiske spidsfindigheder’.

Om andre indvirkninger på BNP i et samfund kan i flæng nævnes: politiske forhold, korruption, uddannelsesniveau, mængden af efterspurgte og tilgængelige råstoffer, arbejdskraftens mobilitet, investeringer m.m.

Og fortæl os så ikke, at resultatet af en IQ-test er uafhængig af uddannelsesniveauet hos testpersonen.

‘Populationsgenetik’ er komplet irrelevant for mit anliggende og mine indvendinger.

Upassende ? Klag over indlæg

 
JP Redaktionen , | Skrevet: 21. nov 11 kl. 12:29

Kære læsere. Hold venligst en god tone og undgå personangreb. Vi minder om at anonyme indlæg slettes. Angiv både for- og efternavn. Læs mere om vores regler her: http://multimedia.jp.dk/static/jp/opinion/regler.html Fortsat god debat. Med venlig hilsen redaktionen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 21. nov 11 kl. 12:39

Det er underligt med socialister. De vil ikke anerkende, at der er forskel på mennesker. Alt skal være ens – og er det ikke, så skal det nok blive det. Som i erhvervsministerens elskede ddr.

Jeg arbejdede i et højteknologisk firma tilbage i 70’erne. Firmaet havde mange geniale opfindere ansat. De leverede i et jævnt tempo fremragende opfindelser og udviklingsarbejde, der gav arbejde til et par tusinde mennesker. Det groteske var, at manden på gulvet – medlemmet af LO – gjorde hvad han kunne for at ødelægge al produktion. Det foretrukne nedbrydningsværktøj var vilde lønkrav suppleret med strejker ved mindste anledning – især om fredagen. Så stod de nede i gårdspladsen og hylede op om, at arbejdsgiveren var en kapitalistlakaj, der havde stjålet udbyttet af deres arbejde. Alt dette krydrede sultens slavehær med egentlig og meget dyr sabotage af produktionen. Ingen turde sige noget – eet ord, og så var det hele meget værre.

Hvorfor de ikke selv startede produktion op, behøvede man ikke at spørge om. Det var jo almindeligt kendt at arbejderbevægelsen i form af kooperationen ikke var i stand til at brygge en øl, de selv gad drikke. De havde ikke evnerne.

Nu er det meste af den engang så fremragende danske industri lukket. Arbejdsgiveren er blevet besejret af helvede til. Problemets omfang er tydeligt illustreret af at selv venstrefløjen har fundet ud af, at der skal produceres værdi – noget der kan eksporteres. Men så er de lyse idéer også forsvundet i mørket, og vi er tilbage i den gamle enshedsretorik; Vi skal have mere uddannelse og blah-blah, men der vil ikke komme værdifuld produktion af det. Man kan nemlig ikke uddanne sig til at blive geni. Det fødes man som. De få, der fødes med potentialet, emigrerer, hvis de da ikke er blevet ødelagt i uddannelsessystemet, der jo dyrker lavmålet og ensheden.

Kort sagt: Genier får geniale idéer, som af intelligente mennesker kan omsætte i værdifulde produkter. Disse giver arbejde til vi ikke så intelligente. Produktionen eksporteres og giver penge i kassen, som staten kan opkræve skatter af og lave velfærd for.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rune Nielsen, Madrid | Skrevet: 21. nov 11 kl. 12:47

Det finder de ud af når der ikke er flere til at betale gildet!
Måske man så kan få ulandsbistand fra Kina el. Indien.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ilskov-Jensen, Odense NV | Skrevet: 21. nov 11 kl. 12:48

Til Ole Kreiberg og David Gress:

Tak for jeres tankevækkende debatindlæg!

Godt at I tør udfordre vor tids “sandheder” - her især “sandheden” om absolut lighed i gennemsnitsintelligens blandt menneskeracerne - for en “sandhed”, der ikke tåler kritik, er som oftest en løgn.

Jeg husker et af Kjeld Koplevs P1-Krydsfelter fra dengang den omstridte Århus-professor Helmuth Nyborg havde udtalt, at mænd ifølge hans undersøgelser i gennemsnit havde en lidt højere intelligenskvotient end kvinder.
Koplev havde i den anledning et hjerneforsker-ægtepar i studiet for at diskutere intelligens i bred almindelighed og Helmuth Nyborgs intelligensforskning i særdeleshed; men efter at de to hjerneforskere, som deltog i udsendelsen, indledningsvis havde fastslået, at de totalt afviste enhver snak om kønsmæssig intelligensforskel, stillede Kjeld Koplev sine gæster det interessante spørgsmål, om de ville offentliggøre det, hvis de igennem deres forskningsresultater skulle nå frem til at der virkelig ER en kønsmæssig eller racemæssig gennemsnits-intelligensulighed?

Efter en kort tænkepause svarede forsker-ægteparret samstemmende NEJ til Koplevs spørgsmål, for et sådant forskningsresultat ville - som de sagde - være alt for kontroversielt til at det burde offentliggøres…

Et yderst tankevækkende svar, som rejser mange principielle spørgsmål:

Kan vi overhovedet stole på forskerne? (Den naturvidenskabelige og medicinske forskning regnes ellers normalt for at være væsentlig mere objektiv end de humanistiske forskningsgrene).

Er det overhovet menneskeligt muligt at være objektiv eller er det kun Gud der kender Sandheden?

Findes der sandheder der er så farlige at de i vor allesammens interesse bør undertrykkes?
(Tænk f.eks. på Skabelsensberetningens fortælling om Kundskabens Træ, hvis frugter Gud som bekendt forbød Adam og Eva at spise).

—————————————————-

Teorien om, at den hvide race (hvordan den så end skal defineres) er de fleste andre racer intelligensmæssig overlegen, er besnærende, fordi den på letforståelig vis forklarer hvorfor europæerne, og udvandrere af europæisk oprindelse, i de sidste godt 500 år har kunne beherske det meste af verden både militært, økonomisk og i en vis udstrækning også kulturelt og religiøst.

(Før ca. 1850 forklarede europæere og amerikanere almindeligvis deres dominans ved at henvise til Guds Forsyn, fordi Gud med henvisning til Jesus-citatet: “Gå ud i alverden og gør alle folkeslag til mine disciple” antoges at hjælpe de kristne til at brede sig ud over verden. Men efterhånden som materialismen og det darwinistisk-naturvidenskabelige verdenssyn fortrængte kristendommen som foretrukken verdensforklaring blandt de vestlige eliter afløste den “videnskabelige” race-ulighedsteori den “overtroiske” Bibelfundamentalisme som forklaring og legitimation for europæernes verdensdominans).

Raceulighedsteoriens styrke - at den på letfattelig vis forklarer europæernes 500-årige verdensherredømme - er efter min mening også dens svaghed:

Hvis jeg har forstået Helmuth Nyborg og hans meningsfæller ret, afhænger et menneskes intelligens først og fremmest af genetiske forhold, der nedarves gennem generationer og derfor er forholdsvis konstante over lange tidsrum.
(Nyborg tilskriver ganske vist miljømæssige forhold en vis betydning; men kun på den måde at forstå at miljøet kan fremme eller hæmme det på forhånd givne genetiske intelligenspotentiale hos et menneske. Det er altså generne, og ikke miljøet, der er af størst betydning).

Personligt tror jeg, at Helmuth Nyborg har ret når det gælder om at forklare de individuelle intelligensforskelle mellem mennesker, som vitterligt er store; men derimod tvivler jeg på teorien om at der skulle være en gennemsnits-intelligensulighed mellem racer og folkeslag som er så stor, at den har udslagsgivende betydning for de menneskelige samfund.

For HVIS de europæiske (og østasiatiske) folkeslag vitterligt ER bedre begavet end alle andre folkeslag, og HVIS denne bedre begavelse skyldes en genetisk konstant (således som teorien siger), så burde europæerne have været kulturelt og økonomisk dominerende ALTID, og ikke blot i de seneste 500 år, som historisk set er en forholdsvis kort periode.

Raceulighedsteorien hævder bl.a., at de mellemøstlige folkesalg har en lavere intelligenskvotient end europæerne; men hvordan da forklare, at oldtidens ældste højkulturer blev skabt i et bredt bælte strækkende sig fra Ægypten i Nordafrika over Mellemøsten til oldtidsbyerne Happara og Mohenjo Daro ved Indusfloden (i det nuværende Pakistan)?

Hvordan forklare, at alfabetet (som via det græske alfabet er afledt fra de semitiske fønikeres skrifttegn), de tre store monoteistiske verdensreligioner og formentlig også landbruget altsammen er de mellemøstlige “dumrianers” frembringelser?

Ganske vist blev årtusinders mellemøstlig kulturel dominans afløst af ca. 1000 år med græsk-romersk (og dermed europæisk) dominans…som imidlertid igen blev afbrudt af et helt årtusinde, hvor det atter var Mellemøsten (endda i skikkelse af de i dag af mange så ringeagtede muslimer) der på alle måder var organisatorisk, kulturelt, økonomisk og militært overlegne i forhold til os europæere…

(Her kan jeg ikke lade være med at indskyde en bemærkning om begrebet “overlegne og underlegne civilisationer”: Kan man overhovedet anvende disse begreber, f.eks. ved at sige et den vestlige civilisation er den mellemøstlige overlegen?
NEJ svarer kulturrelativisterne og multikulturalisterne forarget — Hvorefter de så selv med begejstring lovpriser den tidlige middelalders arabisk-muslimske civilisation som overlegen i forhold til datidens europæere med henvisning til dens kulturelle, økonomiske og militære overlegenhed, samt ved at understrege det faktum (som dog kan relativeres; men det vil føre for vidt her) at datidens højt civiliserede muslimer “bevarede erindringen om den klassiske kulturarv for os”…:
Ud fra præcis de samme kritierier må nutidens vestlige civilisation siges at være nutidens muslimske civilisation(er) overlegen, da vi ubestrideligt er “organisatorisk, kulturelt, økonomisk og militært overlegne” i forhold til dem, og - ikke mindst - det er faktisk udelukkende VESTLIGE videnskabsmænd, som genfandt ruinerne efter Mellemøstens i vid udstrækning glemte oldtidscivilisationer, tydede hieroglyfferne og kileskriften, og dermed gengav Mellemøstens folkeslag erindringen om deres ellers glemte strålende fortid.
VI har altså så rigeligt tilbagebetalt muslimerne, at deres forfædre bevarede den klassiske kulturarv for OS!
Dette nævner kulturrelativisterne aldrig…
For det er de færreste mennesker der bryder sig om at få stillet kritiske spørgsmål til deres selvvalgte “sandheder”.
Men når man anvender forskellig målestol for bedømmelse af forhold i fortid og nutid, gør man sig skyldig i videnskabelig uredelighed - eller hykleri, sagt på jævnt dansk - foruden at man fremstår som latterlig.
Personligt har jeg intet imod at man undlader at tale om “overlegne og underlegne civilisationer”; men så må man også afstå fra at beskrive den tidlige islamiske civilisation som “overlegen”).

Selv om det er meget menneskeligt at værne om sine “sandheder”, håber jeg at I som på denne debattråd så modigt angriber racelighedsdogmet ikke har noget imod kritiske kommentarer til jeres egen opfattelse…

I hævder, at samfund med høj procentandel af hvide klarer sig forholdsvis bedre end samfund som fortrinsvis består af farvede, negre og folk af blandet race.

Ole Kreiberg nævner Haiti versus Den Dominikanske Republik som eksempel på, at der godt kan være noget om snakken…

MEN:

Hvordan vil I da forklare, at det så godt som udelukkende af hvide europæiske udvandrere befolkede Argentina gentagende gange har oplevet både økonomisk og politisk kaos, hvorimod det mildt sagt raceblandede Brasilien for tiden oplever vækstrater (som også kommer de fattige til gode), der er enestående i verden, og langt overstiger hvad “det hvide Argentina” kan præstere?

—————————————————-

Set ud fra et kristent synspunkt er al intelligenssnakken overflødig, hvis ikke ligefrem vildledende:

For som Jesus siger:

“Salige er de fattige i ånden, for de skal arve Riget”!

Tankevækkende nok tilhørte Jesu discipelskare ikke just datidens intelligens-elite…selv om de nok heller ikke ligefrem var dumrianer…

Jeg vil derfor afslutte med at advare mod det intelligenssnobberi, som som debat om intelligens - og et debatindlæg som dette - nemt kan føre til.

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Ilskov-Jensen, Odense NV | Skrevet: 21. nov 11 kl. 12:57

JP-Redaktionen advarer kl. 12:29 om, at anonyme indlæg samt indlæg der indeholder personangreb vil blive slettet.
Men så er det både ubegribeligt og ærgeligt, at det lange svarindlæg til Ole Kreiberg og David Gress, som jeg lige har skrevet, og som hverken er anonymt eller indeholder personangreb, bliver holdt tilbage i spam-filteret…

Jeg ved ganske vist godt, at det på et tidspunkt nok skal dukke frem, og håber at det sker før det drukner i mængden, og dermed bliver uaktuelt…

Venlig hilsen Henrik Ilskov-Jensen

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 21. nov 11 kl. 13:06

@Svend Børgesen

Ja det er de barske realiteter.
De hjernevaskede droemmere og idealister har paa bedste Kejserens Nye Klaeder maner bildt befolkningen ind at vi er foedt med rettigheder, men de glemte at fortaelle at det ogsaa gaelder retten til fattigdom.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 13:35

@Henrik Ilskov-Jensen, Odense NV

Jeg synes spørgsmålet er, hvad i alverden vi kan bruge oplysninger om forskelle i diverse test til.

Nogen mener, at det er et argument for ikke at give bistand til f.eks. Afrika.

Jeg henviser til mit indlæg 08:47, som skal tages med mere end et gran salt.

Men tænk engang hvis det blev brugt til at argumentere imod kommunal udligning og støtte til udkantsdanmark?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Egon Sørensen, Skive | Skrevet: 21. nov 11 kl. 13:54

1. Lok med ‘guld og grønne skove’
2. Tilsæt lidt ‘af det forbudte’
3. Forbyd alt ‘af det forbudte’
4. Straf alle ‘de svage sjæle’
5. Slaveriet er genindført.

Mon det er derfor USA krigsminister advarer mod at skære 1000 millioner US$ af deres krigsbudget….

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Kreiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 13:59

@ Henrik Ilskov-Jensen:

Faktisk kan man nemt forklare de paradokser, som du henviser til, men vi kommer så bare desværre ind på et område, som er så uønsket og politisk ukorrekt, at jeg ville risikere at få mit indlæg slettet, hvis jeg gav den indlysende logiske forklaring på Mellemøstens høje kulturelle niveau i oldtiden samt Brasilien contra Argentina. Jeg nøjes derfor med mit yndlingscitat, som er af George Orwell:

“På ethvert givet tidspunkt findes der en ortodoksi, et sæt ideer, som man antager, at alle rettænkende mennesker accepterer uden at stille spørgsmål. Det er ikke direkte forbudt at sige dette eller hint, men det er ikke noget “man gør”…..
Enhver, som udfordrer den herskende ortodoksi, opdager, at han bringes til tavshed med forbavsende effektivitet. En mening, der virkelig går på tværs af, hvad der er moderne, får næsten aldrig en fair behandling, hverken i den populære presse eller i de intellektuelle tidskrifter.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 21. nov 11 kl. 14:03

@niels hansen

“hvad i alverden vi kan bruge oplysninger om diverse test til.”

Spoerg du hellere militaeret eller AP Moller om det.
Jeg tror de sparer rigtigt mange penge ved at teste ansoegere.

Det ville vi ogsaa kunne i vores uddannelsessystem saa vi ikke spilder uanede resourcer paa folk som ikke har evnerne.

Men uha, saadan noget maa man ikke sige for det er ikke politisk correct.

Bare vent, med de knappe offentlige resourcer er det ikke utaenkeligt at vi i naer fremtid maa oekonomisere med de faa skillinger vi har tilbage nu festen er slut.

Upassende ? Klag over indlæg

 
O Kreeiberg, 2800 Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 14:03

@ Henrik Ilskov-Jensen:

Faktisk kan man nemt forklare de paradokser, som du henviser til, men vi kommer så bare desværre ind på et område, som er så uønsket og politisk ukorrekt, at jeg ville risikere at få mit indlæg slettet, hvis jeg gav den indlysende logiske forklaring på Mellemøstens høje kulturelle niveau i oldtiden samt Brasilien contra Argentina. Jeg nøjes derfor med mit yndlingscitat, som er af George Orwell:

“På ethvert givet tidspunkt findes der en ortodoksi, et sæt ideer, som man antager, at alle rettænkende mennesker accepterer uden at stille spørgsmål. Det er ikke direkte forbudt at sige dette eller hint, men det er ikke noget “man gør”…..
Enhver, som udfordrer den herskende ortodoksi, opdager, at han bringes til tavshed med forbavsende effektivitet. En mening, der virkelig går på tværs af, hvad der er moderne, får næsten aldrig en fair behandling, hverken i den populære presse eller i de intellektuelle tidskrifter.”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 21. nov 11 kl. 14:12

@O Kreeiberg

Eller saadan i al almindelihed.

Jeg har personligt selv foelt det fordi jeg aldrig har troet paa at velfaerdsmodellen var levedygtig.

At noget der er saa indlysende kan med snik snak bortledes er jo fremragende beskrevet i Kejserens Nye Klaeder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby | Skrevet: 21. nov 11 kl. 14:19

@Bjorn Sorensen, Nyborg

Mener du, at vi skal ignorere problemerne i ‘udkantsdanmark’ og standse de kommunale udligninger og tilskud?

Og hvor finder du politisk opbakning til det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 21. nov 11 kl. 15:10

@Ole Jensen, 5000 Odense

“En gennemsnitlig lav IQ er hverken en nødvendig eller en tilstrækkelig forudsætning for et lavt BNP – og signifikante korrelationer er ikke en tilstrækkelig præmis for en entydig konklusion.”

Når man laver videnskab baseret på statistik, eller for den sags skyld andet empirisk materiale, kan man principielt aldrig drage nogen ubetvivlelig sikker konklusion.
Der vil altid være usikkerheds momenter. Hvis du vil have logisk tvingende, 100% sikre argumenter, må du ty til matematikken.

Hvad angår lav IQ, så er det ikke en nødvendig betingelse for national fattigdom. Men det er så godt som en tilstrækkelig betingelse.
Uden et tilstrækkeligt højt IQ niveaue, vil der være grænser for hvor meget der kan postes i human kapital(uddannelse). Så IQ udgør et slags “glasloft” i forhold til hvor meget velstand der kan skabes.
Uden tilstrækkeligt mange højt begavede mennesker der kan udvikle alskens ideer og teknologi til samfundet, vil der være grænser for hvor meget vækst der kan skabes.

“Der således ikke tale om en ligning (’Lav IQ = lavt BNP per capita’), men om en konklusion i et argument, som ikke er gyldigt.”

Hvis du tager højde for alle bibetingelserne og formulerer argumentet med tilstrækkeligt mange empiriske præmisser, kan argumentet sagtens blive gyldigt.

Der er bare ikke nogen der gider at formulere det så rigidt, eftersom det er meget omstændigt. Vi har jo gang i en uformel internet debat på en blog, og ikke en tidsskrift diskussion.

“Om andre indvirkninger på BNP i et samfund kan i flæng nævnes: politiske forhold, korruption, uddannelsesniveau, mængden af efterspurgte og tilgængelige råstoffer, arbejdskraftens mobilitet, investeringer m.m.”

I de undersøgelser er der korrigeret for disse ting. Råstoffer har en signifikant, men begrænset effekt på velstand globalt set. Olierige stater er dog en undtagelse. Derfor eksisterer der mellemøstlige stater som er meget velhavende, men stadig har en befolkning hvor en stor del er analfabeter.
Institutioner betyder også en hel del. Faktisk betyder kapitalisme ligeså meget for et lands velstandsniveau som IQ. Men det underminerer bare ikke IQs inflydelse på velstand.

Men det stærkeste argument er selvfølgelig at man måler IQ internt i et land som er præget af racemæssig heterogenitet, og her ser man konsekvent det samme mønster går igen. Øst asiatere-europæere-hispanics/vestasiatere- subsahara afrikanere.

Populationsgenetik, eller måske mere specifikt, adfærdsgenetik, er relevant hvis du ønsker at få en klarere ide om hvilke egenskaber ved mennesker som er genetisk betingede(der er ganske mange), og hvordan arveligheds mekanismer rent faktisk virker.

Det er selvfølgelig ikke stueren læsning, men det er der jo efterhånden mange ting der ikke er.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Svend Børgesen, Karup | Skrevet: 21. nov 11 kl. 15:15

Det er underligt så svært folk har ved at forestille sig noget.

At de mennesker, der for flere tusind år siden søgte nordpå til et barskt og ugæstfrit klima blev selekteret hårdere, end de der lå¨i dadelpalmernes skygge, synes jeg er ret logisk .

Og så er Ilskov imod intelligenssnobberi. Jeg er også imod snobberi, men de virkeligt værdifulde danskere skal efter min mening placeres på en piedestal, så vi alle kan hædre dem. Hæderen kunne praktiseres ved at give dem en fyrsteløn, og iøvrig behandle dem respektfuldt.

Ja snobberi er utålelig - Især er alle de højrøvede selvudnævnte medlemmer af eliten, cand - ditten og datten i alskens ubrugeligt, utålelige med al deres besserwissen. Kunne de så bare klare sig selv med noget nyttigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Jensen, 5000 Odense | Skrevet: 21. nov 11 kl. 16:20

@ Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 21. nov. 11 kl. 15:10

Vi kommer vist ikke videre uden for lange og for de flestes vedkommende ret uinteressante indlæg.

Dog lige skævert:
“Derfor eksisterer der mellemøstlige stater som er meget velhavende, men stadig har en befolkning hvor en stor del er analfabeter.”

Skulle analfabetisme mon være et entydigt udtryk for lav IQ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 21. nov 11 kl. 17:51

@Ole Jensen

Nej, det er ikke så simpelt. Men det er klart at der er en signifikant og markant korrelation mellem uddannelse og IQ. Og forskningen peger stort set entydigt på at kausaliteten går fra IQ til uddannelse, ikke omvendt.

“Skulle analfabetisme mon være et entydigt udtryk for lav IQ?”

Nej min kommentar lægger ikke op til denne fortolkning. Min pointe er at meget olierige stater kan opretholde en høj levefod, på trods af lavt uddannelsesniveaue i befolkningen(eller IQ for den sags skyld).

Men dette er selvfølgelig undtagelsen. Skulle landet løbe tør for ressourcer, eller alternative energikilder bliver universelt udbredt, ville landet havne i store problemer, da deres eksport indtægter hurtigt ville blive udhulet.

Lavt uddannelsesniveaue vil da kun være et problem på kort eller mellemlangt sigt, hvis de vel og mærke har foretaget de nødvendige investeringer forinden. Dvs at de i princippet ville være i stand til at oparbejde en høj levefod på længere sigt, når og hvis deres befolkning blev bedre uddannet.

Hvis de imidlertidigt er præget af lav IQ, står de overfor store problemer. Kost og sygdomsbekæmpelse kan højne IQ til en vis grad, men ikke nødvendigvis til det niveaue som østasien eller Europa befinder sig på.

Et godt eksempel er afroamerikanere, her er fordelene ved bedre kost og sygdomsbekæmpelse mere eller mindre blevet høstet. IQ befinder sig på ca. 85-87, og dette på trods af at afroamerikanere har ca. 20% europæiske gener i sig.
Sammenligner man med subsahara Afrika, ligger IQ de fleste steder på 70. Så der er bestemt muligheder for forbedring, men intet tyder på at de vil kunne nå op på 100, eller 105 for asiaternes vedkommende.

Hvis du ikke har lyst til at diskutere videre, er det fint nok med mig. Jeg vil dog anbefale dig at læse op på emnet. Her er mange politisk ukorrekte aha oplevelser i vente.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 21. nov 11 kl. 19:30

@Jannik Thorsen

“Her er mange politisk ukorrekte aha oplevelser i vente.”

“Politisk ukorrekt” er blevet et slags mantra i højrekredes og man har indtrykket af, at det bliver brugt som et kvalitetsstempel i sig selv, hvorfor det ikke kan tages seriøst.

@Svend Børgesen

Hvis ud blev sat ud i Amazonas jungle uden andet end din intelligens, ville du såmænd krepere i løbet af en uge.

Hovmod står som bekendt for fald. Hvis man tror, at den evige vækst kan fortsætte i een uendelighed og er lig evig lykke, så bliver man slemt skuffet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jannik Thorsen, KBH Ø | Skrevet: 21. nov 11 kl. 22:35

@Ole Frank, Suldrup

Ja fred være med at du ikke tør udfordre vedtagne sandheder.
For man kan umuligt være så overfladisk anlagt, at man afviser at udforske noget bare fordi en person benævner det som “politisk ukorrekt”

Men det er ikke tom tale når jeg påstår at IQ forskning er politisk ukorrekt.
Fx. følgende påstande er der adskillige psykometrikere der har fremført.

1) Intelligens er medfødt. Modsat Mainstream der påstår at intelligens kan manipuleres socialt.
2) Det er stærkt begrænset hvad læring og miljøeffekter kan gøre for at ændre den generelle intelligens hos et individ. Modsat mainsstream der påstår at alle kan tage en uddannelse, kun social arv holder visse individer tilbage.
3) Intelligens har ikke den samme middelværdi hos alle populationer. Modsat mainstream som påstår at alle populationer, og fx. alle nationer har samme intelligens niveaue.
4) Der findes i biologisk forstand menneskeracer. Modsat mainstream som påstår at race er en “socialkonstruktion”.

Hvis dette ikke er politisk ukorrekte påstande, ja så ved jeg ikke hvad kvalificerer som politisk ukorrekt. Men hvis du får det bedre af at det kaldes “kontroversielt”, kan vi også bare kalde det det i stedet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bjorn Sorensen, Nyborg | Skrevet: 22. nov 11 kl. 02:51

@niels hansen, 2800 Kgs. Lyngby

“Mener du, at vi skal ignorere problemerne i ‘udkantsdanmark’ og standse de kommunale udligninger og tilskud?”

Principielt er jeg ikke tilhænger af tilskud for det man understøtter får man i overflod.
Tager vi vores velfærdsmodel så understøtter den reelt tåbelig og asocial adfærd.

Når vi hensynsløst nedlægger skoler, posthuse, biblioteker, bus og togforbindelser i udkantsdanmark underminerer vi eksistensgrundlaget for de mennesker som bor der.
Vores brandbeskatning af transportmidler og energi gør det ikke ligefrem nemmere for dem som har store afstande til byer og arbejdspladser.
Vores moderne centralskoler kan jo ikke fremvise bedre resultater, tvært imod er vores generelle uddannelsniveau faldende.
De sidste 50 års “udvikling” har ikke skabt et bedre samfund, og det vi har er åbenbart ikke særligt levedygtigt når fremtiden forekommer så gruopvækkende og håbløs.
Så kommunale udligninger og tilskud hvor skal de komme fra når de økonomiske udsigter fortæller os at vi skal skrue ned for offentlige udgifter i en uendelighed.
Det er på tide at danskerne foretager et realitetscheck for det vi har er ikke holdbart.
At tro at en samfundmodel hvor 60% lever af inkomstoverførsler har nogen som helst fremtid er naivt, og da slet ikke når sociale ydelser langt overstiger det globale lønniveau.
Ungdomsoprørerne drømte om at maskinerne skulle lave arbejdet så vi kunne gå og råhygge os med vores interesser, men i vores arrogance lod vi andre om at overtage pasningen af maskinerne.
Er det så underligt at vi nu skal låne af dem som tog over fordi vi ikke gad.
Fattigdom er naturtilstanden, vi kan kun hæve os over den ved en ekstra indsats, men når det gøres strafbart tilpasser mennesket sig, og det viser sig at det bliver vi ikke rigere af.
Jeg kan blive ved med disse indlysende banaliteter som det ser ud til mange ikke har villet fatte.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 22. nov 11 kl. 09:56

@Jannik Thorsen

Det eneste kontroversielle ved det, du skriver, er at det er noget gediogent vås. Må jeg henvise til den sydafrikansk forsker Dr. Caroline Leafs studier.

Du kan se et af flere interviews med hende på Youtube. søg f. eks. på “Your Brain and You”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Frank, Suldrup | Skrevet: 22. nov 11 kl. 10:17

@Jannik Thorsen

Ok, det er stærke sager, det “politisk ukorrekte”. Jeg vil dog fjerne “politisk” og lade resten stå tilbage. Herudover vil jeg henvise til den sydafrikanske forsker Dr. Caroline Leafs studier, der påviser, at hjernen er en plastisk størrelse mht. intelligens. Du kan se et interview med hende på Youtube, hvis du søger på : “Your Brain and You” dér.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Egon Sørensen, Skive | Skrevet: 22. nov 11 kl. 16:41

Til Ole Frank, Suldrup

Mener du at intelligensen er placeret i hjernen, og kun i hjernen?

(Så er det nok derfor en høne (med afhugget hovede) spæner af sted - den vil jo ikke spises, og hovedet ved jo ‘besked’ siden den har set øksen fra mange vinkler ;-)

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Inna Jensen skriver
23.05.12 08:17
Hi Ole, Det synes jeg, med min almindelig sun fornuft og viden, men jeg er, desværre, næsten sikker på at Øst Europa er inkluderet i Læs mere
Per Petersen skriver
23.05.12 07:50
Godt gået i Deadline Morten! Tænk at vi har gymnasiepiger, som Liv Holm Andersen til at smadre vort land. Vi mangler dygtige hænder -så kig dog Læs mere
Ole Kreiberg skriver
23.05.12 07:43
Er russere ikke at opfatte som hvide med en kristen europæisk kultur? Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:33
Fortsat ... Morten Uhrskov begrunder ikke hvorfor universalismen er en falsk teori. I stedet hævder han, at ”Idéen om universelle rettigheder Læs mere
Jan Aage Jeppesen skriver
23.05.12 02:32
Ingen kan være uenig i de empiriske præmisser Morten Uhrskov fremlægger og må derfor også acceptere konklusionen: Indvandringen fra Læs mere


Arkiv
maj 2012  (5)

april 2012  (6)

marts 2012  (5)

februar 2012  (7)

januar 2012  (10)

december 2011  (10)

november 2011  (9)

oktober 2011  (10)

september 2011  (9)

august 2011  (9)

juli 2011  (10)

juni 2011  (14)

Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/