

Fire år efter endt studentereksamen er væsentligt flere drenge end piger ikke i gang med en videregående uddannelse. Og den seneste opgørelse viser, at kun knap 37 procent af drengene får en videregående uddannelse mod 53 procent af pigerne.
http://vtu.dk/nyheder/pressemeddelelser/2010/drengene-sakker-bagud/
Det er altså ikke alle i det danske samfund, der kan blive håndværkere og sælgere, og når vi på fremtidens jobmarked skal til at konkurrere med udlandet, så er viden et nødvendigt redskab -også for sælgere og håndværkere .
Unge, som har taget en gymnasial uddannelse, er jo allerede tæt på målet: at begynde en videregående uddannelse, så er det da for ærgerligt, at drengene ikke kommer i gang i lige så høj grad som piger.
Har de studerende på ungdomsuddannelser mon fået tilstrækkeligt med vejledning, så de er klar over, hvad de afskærer sig selv fra af muligheder? Jeg synes det er ærgerligt, at afskære sig fra de muligheder der ligger i uddannelse, hvis man har evnerne, bare fordi man ikke lige tænker fremad og kommer i gang. Med de fleste uddannelser følger også gode muligheder for videreuddannelse.
Og med fare for nu at lyde gammelklog, så vil jeg minde om, at man jo aldrig kan vide, hvad man kan komme ud for i livet, og hvordan det kan påvirke éns faglighed, og så er det da godt at have gode muligheder for at lægge sit liv om. Der er brug for både kvinder og mænd i alle fag, så kom nu for pokker drenge…
Regeringen har en målsætning om, at 50 procent af en ungdomsårgang skal have en videregående uddannelse. En naturligt opfølgning på denne målsætning ville være at reformere uddannelsessystemet, så det taler til mænd i lige så høj grad som kvinder. Hvad siger I, hvad får drengene til også at vælge uddannelse?
Bare rolig. Socialkammeraterne kommer jo snart og frelser alle de tabte. For med kønskvoter, så varer det ikke længe inden ligeså mange drenge som piger tager en videregående uddannelse. Altså ligestilling mellem kønnene. Dejligt simpelt.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis ikke der kommer ligestilling på uddannelsesområdet, så synes jeg vil skal “tvangsopløse” det videregående uddannelsessystem. hvor er sossen Julie Rademacher nårt man har mest brug for hende??
Upassende ? Klag over indlæg
Hvorfor dog det?
Den feminine danske uddannelsessektor er komplet uinteressant for drenge, der selvfølgelig ikke kan performe uden maskuline forbilleder og maskuline konkurrencer. Pigerne har aldrig bidraget noget videre til udviklingen, som er drevet af mænd, men systemet belønner alligevel disse artige kopister og i øvrigt feminin socialisering. Selvom intelligenseliten primært udgøres af mænd, optager pigerne 2/3 af de højere uddannelser. Enhver burde kunne forstå at det er katastrofalt.
Hvorfor skulle drenge og mænd medvirke i dette spil skabt af 68erne til kvinders gavn?
Vi ligger som I har redt. Vi gider ikke knokle os op til underordnede positioner på jeres præmiser. Vi dropper ud, indtil Femiland braser sammen.
Upassende ? Klag over indlæg
“En naturligt opfølgning på denne målsætning ville være at reformere uddannelsessystemet, så det taler til mænd i lige så høj grad som kvinder. Hvad siger I, hvad får drengene til også at vælge uddannelse?”
Jeg synes, at det er en ret svær opgave. Primært fordi det er svært at tale om “mænd” og “kvinder” som om alle af et køn har de samme præferencer til hvordan en uddannelse skal opbygges. Det tror jeg ikke er tilfældet.
Mange fag har ændret kønssammensætning gennem tiderne, så der er kommet flere kvinder ind. Så kan man diskutere om det er fordi medicin eller jura er blevet mere feminint end tidligere, eller det simpelthen er fordi kvinderne er kommet bedre med.
Hvis du tænker på en reform af de videregående uddannelser specifikt, så er det nok svært at ramme noget, der gør det mere attraktivt for mænd generelt. Mænd har jo tidligere udmærket været i stand til at tage en videregående uddannelse, så mon ikke de stadig er det.
Folkeskolen er en lidt anden sag.
Upassende ? Klag over indlæg
@Maren Schmith Astrup
Du må bare se det i øjnene, Maren.
Mænd er bare SÅ dumme og selvdestruktive! De ved simpelthen ikke, hvad der er godt for dem selv.
Selv unge mænd som HAR videreuddannet sig (til f.eks. folkeskolelærerer) løber skrigende væk fra disse jobs.
Kvinder med problemer er ofre. Mænd med problemer er TABERE.
Godt at regeringen har en målsætning m.h.t. løsning af ovennævnte problemer - så det hele skal nok gå.
Upassende ? Klag over indlæg
Måske ville det hjælpe, hvis man rent faktisk kunne gøre sig forhåbning om at komme ud til et arbejde, når man er færdig med sin uddannelse.. Sådan forholder det sig, desværre, ikke nu..
Mvh
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis der er for få kvinder i toppen, skal de hjælpes med kvoter. Hvis der er for mange drenge i bunden, skal de “tage sig sammen”.
Skulle vi lige tage den een gang til?
Upassende ? Klag over indlæg
Så skal kvinderne selvfølgelig også bare tage sig sammen, hvis de vil have ligeløn; sådan nogle dovne slapsvanse, der tager på badeferie til Mallorca, på trods af, at de dermed svigter rationalet i deres selvvalgte magtposition og samtidigt svigter landets vigtigste interesser…
Upassende ? Klag over indlæg
Overskriften – Ta jer sammen drenge – kunne man ligeledes bruge om de mange kvinder, som ikke nødvendigvis har de nødvendige faglige/ledelsesmæssige kvalifikationer – og derfor ikke bliver ledere. Hvis de vil være ledere, så må de jo tage sig sammen –
Det kan godt skære lidt i øjnene, at opfordringen – Ta jer sammen drenge, især kommer fra det køn, som mere end rigeligt har nydt godt af nationale handlingsplaner, en politisk elite som konstant er opmærksom på deres behov – herunder at indrette tingene således, at kvinderne har alle muligheder for, at komme frem i bussen. Men når så drengene taber og sakker bagud, så skal de bare ta sig sammen.
Det virker som om, at nogle kvinder har en forestilling om, at de alene i kraft af deres personlighed og feminine dyder – har opnået den positive fremgang, som tilfældet er. At det ikke er delvist et spørgsmål om det politiske og samfundsmæssige fokus på kvinde-kønnet, herunder de mange tiltag fra denne side, som også har en del af æren for kvindernes fremgang.
Nu har vi i høj grad brug for, at selv samme fokus – og politiske opmærksomhed tilgår en stigende underklasse af mænd – og hvad er det ”kvindelige” svar så? Ta jer sammen drenge. Og det siger man samtidig med, at man taler om kvinde-kvoter og særlovgivning for kvindekønnet.
Hurra for ligestillingen. Begynder den snart at gælde for mænd også?
Upassende ? Klag over indlæg
Maren Schmith Astrup. jeg synes det du skriver , især din overskrift, fortæller meget godt hvordan synet på ligestillingsproblematikken er i landet . Når kvinderne ikke er med på samme plan som mændene og/eller er bedre så flyder det straks med hjælp og opbakning.
Når vi så ser en stigende gruppe af unge mænd i de nederste sociale lag , så skal de bare tage sig sammen … hvad med de 70.000 flere arbejdsløse mænd end kvinder skal de så også bare tage sig sammen .? kunne man forestille sig at havde det været 70.000 kvinder så havde vi set samtlige partier fra venstre til højre samt fagforeinger stå på skuldrene af hinanden for at komme med gode konstruktive forslag og flere kvoter.?? eller skulle de så også bare tage sig sammen maren? Kvinder skal løftes frem mænd skal bare tage sig sammen . Det eneste vi skal tage os sammen omkring er at organisere os i foreninger og iggen dem og generelt i vores dagligdag bekæmpe den stige chauvanisme vi som mænd oplever mere og mere af.
……for guds skyld venner . Vi er helt derhenne hvor at når en kvinde anklager og får dømt to mænd for voldtægt på baggrund af løgn og bedrag, så er det synd for pigen !!!! ….
MSA du er ikke mere end en chauvanist akkurat ligesom de allestedsværende patriaker der gjorde livet surt for kvinder i fordums tid.
Venligst hilsen en skoletræt ,fra 3. klasse, taberdreng der bare skulle ha’ taget sig sammen i den skønne feministiske højborg kaldet folkeskolen…
Upassende ? Klag over indlæg
Hvor stor en andel af mændene tog en videregårende uddannele, før kvinderne for alvor blev en del af arbejdsmarkedet? Det er et væsentligt tal at have, når man skal se på udviklingen. Har kvinderne skubbet mænd væk fra studierne, eller er der samlet set flere studerende?
Upassende ? Klag over indlæg
Der er desværre ikke ret mange kvindelige ingeniører
Tror de fleste læser sprog eller andre ubrugelige ting.
Upassende ? Klag over indlæg
Det er er en fornøjelse at læse, når fornuftige kvinder skriver. Jeg har sagt nogenlunde det samme til mine børn, men nyttede det, måske? Men ikke i den udstrækning jeg havde ønsket for dem, det er svært, når man ikke bliver tilstrækkeligt motiveret fra kammerater især. Som nævnt af, Kasper Friis, den feministige uddannelsessektor, er ikke i tilstrækkelig grad motiverende for drenge.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg tror at det ville hjælpe mange drenge med fastere rammer både i skolen og hjemme, med forståelse. kærlighed og indlevelse.
Måske skal læreren tage drengen ved hånden, så de sammen kan tage et kig ned i skoletaskens rod, når drengen bedyrer, at han har glemt sin bog.:-D
Drenge har en tendens til at ville drive gæk med de voksne. Denne “kreativitet” kan skade dem, hvis de er omgivet af uengagerede og fraværende voksne, som bare lader dem springe over, hvor gærdet er lavest.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg tror ikke alene, der skal ses på undervisningssektoren. Relativt basale egenskaber som eksempelvis konflikthåndtering bliver ‘feminiseret’ (forfærdeligt udtryk i mangel af bedre) allerede i børnenes institutioner. Der er forskere, der peger på, at drenges konflikthåndtering i langt højere grad end pigernes består af lidt skubben og lignende i børnhavealderen. Dette fører ikke - som 70′er-feminismen troede - til voldelige mænd, men tværtimod mænd, der har lært, hvad der kommer efter den indledende uenighed i enhver konflikt. Disse fysiske udfoldelser bliver af dele af pædagogikken standset, da det jo tolkes som netop vold (i en eller anden grad). Dermed - hedder argumentet - ender man med voksne mænd, der ikke kan løse konflikter og undgår dem for en enhver pris.
Se dette i bredere sammenhæng og tænk på eksempelvis det at modtage en besked fra læreren, blive irettesat, få kritik (faglig som social) - og hvad gør det ved uddannelsen af drenge i folkeskolen og deres lyst til at læse endnu mere?
Upassende ? Klag over indlæg
Men i øvrigt:
Nu er der flere kvindelige lønmodtagere, end mandlige lønmodtagere.
Ud fra enhver rimelig betragtning betyder det, at det er misproportionalt, at mænd næsten hersker enevældigt på direktionsgangene.
Flere kvinder i toppen kunne måske løse nogle af problemerne med underbetaling af kvinder og fremme en visionær stillingtagen til kombinationen af karrie og familie.
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg er helt enig i at drengene må ta’ sig sammen mht. uddannelse. Og det samme kan siges til kvinderne når kvindschauvanister mener vi skal have kønskvoter til bestyrrelsesposter. Når der til f.eks. en chefstilling er 50 ansøgninger ialt og kun de 5 af anøgningerne er fra kvinder så er det jo ikke mændenes skyld at kvinderne ikke gad at slå numsen i stolen og tænde PC’en og søge i samme omfang som mændene. Og før en bestyrrelsespost har man typisk måtte arbejde sig op gennem chefstillingerne.
Så nu siger jeg det:
Ta’ Jer dog sammen kvinder !
Jeg mener at både kvinder og mænd skal ta’ sig sammen, men når det handler om kvinder så fokusere især kvindschuvanister alt for meget på at kvinder nok er ofre for alt muligt og intet er deres egen skyld og vi derfor hellere må indføre køns-kvoter til bestyrrelsesposter. Stop det !
Begge køn har lige muligheder. Begge køn skal bare tage sig sammen på hver deres område.
Upassende ? Klag over indlæg
Da jeg gik på DTU i sin tid, var vi ca. 80% mænd (endnu flere på den retning jeg gik -desværre). Selvom erhverslivet manglede ingeniører, ville pigerne hellere gå på de humanistiske uddannelser, hvor arbejdsløsheden bagefter ofte var enorm. Billedet er det samme idag. Pigerne fravælger de tekniske/naturvidenskabelige uddannelser, selvom de giver god løn (Dorte Toft har skrevet en glimrende lille bog om dette emne udkommet i år). Det er også langt nemmere for en kvinde med en ingeniør uddannelse, at komme til tops i erhverslivet, og få en af de meget omtalte bestyrelsesposter som alle fabler om for tiden, end det er for en kvinde med en cand.mag. uddannelse i litteratur mm. Så kære Maren: Måske var det jer kvinder, der skulle tage jer sammen, og ikke uddanne jer til arbejdsløshed…..
Upassende ? Klag over indlæg
Go’e gamle Karl Marx sagde, at samfundet styres af økonomi og produktivkræfter.
Sagt på en anden måde: Informationssamfundet begunstiger kvinderne. Hvem har lyst til at skrue tiden tilbage til før computere, mobiltelefoner og Internet for at glæde drengene? Selvfølgelig findes der altid reaktionære, patriarkalske mørkemænd, især indenfor fundamentalistiske trosretninger (kristendom, jødedom, islam), men de udgør heldigvis ikke flertallet i vores del af verden.
På et eller andet tidspunkt vil der imidlertid opstå en væbnet konflikt mellem de fremtidsorienterede og de bagudstræbende. I en sådan situation, hvor der kræves risikovillighed, mod, aggression, originalitet og selvstændighed, kommer drengene igen til deres naturlige ret. Det er selvfølgelig trist, at der skal lig på bordet, før det sker, men naturen har nu en gang skabt kønnene forskellige, og så er det op til os og vores civilisation at finde en balance mellem dem.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvorfor spilde tide med en længere varende uddannelse, når man reelt set kun opnår måske 2-4 000dkk mere om måneden efter skat, sammenlignet med en rengøringsassistent. Dette er realiteten i Danmark, før krisen, brutto lønnen for rengøringassistenten var 22 000, og 45 000 for LVUeren. Netto efter skat, var det ca 14 000dkk, vs 17 000dkk.
Lige P.T. pga. krisen mener man at for bare 3000dkk mere brutto, over en ufaglært, er hvad en 5 årig længerevarende uddannelse er værd.
Så hvorfor uddanne sig, skatte systemet i Danmark Straffer folk med længere uddannelser, så det er ikke værd at bruge 5-10 år på at uddanne sig, det giver mindre stress, og mere fritid.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Michael Nielsen
Det er desværre en fundamental sandhed.
Men nu skal man heller ikke uddanne sig for lønnen alene. Man skal gøre det først og fremmest fordi man kan li’ det man laver.
Jeg har igrunden ikke lyst til tanken om at skulle skæres i af en kirurg som har valgt sit arbejde for pengenes skyld.
Han/hun skal gerne brænde for det han/hun laver med skalpellen…
Men hvad indkomst gennem et livsforløb angår, kommer jeg aldrig til at indhente min lillebror som er uddannet smed.
Det er jeg sådan set OK med. For jeg kan li’ mit arbejde. Det jeg laver er kilde til stor personlig/faglig tilfredsstillelse for mig.
Upassende ? Klag over indlæg
Kasper Friis, København S hvor er det smukt og rammende formuleret!
Upassende ? Klag over indlæg
Hej Maren
Min gamle bedstefar fortalte at da han var dreng var der tre mennesker i den lille købstad der var respekteret i kraft af sin uddannelse; præsten, skolelæreren og lægen. Fagene var højstatus og, dengang, rene mandefag.
Efterfølgende er fagene et efter et blevet til kvindefag og prestige og den relative lønfordel er i samme proces forsvundet.
Kunne det tænkes at “det at have en universitetsuddannelse” ikke længere er så saliggørende efter at diverse universiteter hælder kandidater i bløde fag ud lige så hurtigt de kan slippe af sted med det? Kunne det tænkes at “universistetsuddannede” blot er de nye skolelærere?
Du skiver at regeringen har en målsætning om at 50 procent af en ungdomsårgang skal have en universitetsuddannelse. Mit spørgsmål er blot - hvorfor skulle dette mål motivere mig?
Er det et mål i sig selv at have 200.000 kandidater i oldgræsk, eller kunne det tænkes at en autodidakt programmør rent faktisk skaber mere værdi - både for sig selv og for andre?
Nu er dette nok lidt sent for undertegnede. Jeg har, selv uden en uddannelse, klaret mig fortrinligt. Ikke i kraft af de bøger jeg har læst, men i kraft af hvad jeg rent faktisk producerer.
Jeg angriber ikke at det er fint nok at få uddannet folk på de videregående uddannelsesinstitutioner, men denne målsætning om at masseuddanne folk til ikke-værdiskabende hverv har jeg det meget svært med. Særligt da jeg er en del af det mindretal der rent faktisk betaler for festen.
Så med en lille omskrivning af din opfordring, “Ta’ jer sammen humanister! - kom ind i kampen og skab værdi i samfundet”.
Upassende ? Klag over indlæg
Førhen, ikke i fortiden men bare for 20 – 30 år siden, var det ikke unormalt at ”drenge” tog en håndværker udannelse, for derefter at starte på ingeniør eller maskinmesteruddannelse. Jeg ved faktisk ikke om den mulighed eksistere i dag, men den havde fordel, at de ”drenge” der ikke var helt klar til en videregående uddannelse efter folkeskolen, kunne uddanne sig som håndværkere, samtidigt med at de fandt ud af hvad de ville med deres fremtid. En udmærket ordning der sikrede, at man kunne holde sabbat fra bøgerne og samtidigt sikre sig en uddannelse.
I dag virker det som alle skal på gymnasiet, uden hensyn til deres profil, bare de kan stave til mayonnaise og løse en anden grads ligning, det vil også sige at de ”drenge” der måske ikke er helt stærke nok, eller har den fornødne disciplin, også bliver presset ind på gymnasiet og ender, desværre ofte, med så dårligt et gennemsnit at de ikke kan bruge det til noget. Hvis de samme ”drenge”, havde taget en håndværker uddannelse, ville de derimod havde endt som dygtige håndværkere, med en mulighed for at læse videre.
Påstanden om at der ikke er brug for håndværkere er for den sags skyld sælger… tja boller fra K… næste gang der er et sprængt vandrør kan du jo kommer og fortælle mig mere om behovet for håndværkere… og sælgere… smut du lige en tur ud i Bilka eller andre supermarkeder og køb elektronik, de har sådan nogle søde skoledrenge ansat til at vejlede dig, det er måske udmærket for dig, men jeg er sikker på, at mange savner en professionel sælger, der kan fortælle lidt mere om produktet, end bare prisen. Jeg ved godt at det koster med en sælger, og du må sikkeret rykke en tusse mere op for fladskærmen, men du vil ikke fortryde.
Skal vi have flere “drenge” uddannet, skal vi have en uddannelse der, som håndværker uddannelsen, giver dem mulighed for at slippe for bøger og lektier, uden at de dermed spilder tiden ingenting, eller en indslusningsmulighed for “drenge”, så det er muligt at tilegne sig de boglige færdigheder, der er nødvendige for en videregående uddannelse.
Jeg har skrevet “drenge” i gåseøjene hele vejen igennem, da en hel del håndværkere i dag er piger, som jeg er sikre på også kunne bruge indslusningsmuligheden.
Upassende ? Klag over indlæg
Der er mange kvinder, som får en højere uddannelse nu, men rigtig mange af dem falder derefter hurtigt fra grundet familie og børn. Det betyder, at de rent faktisk har spildt landets resourcer og optaget
en masse studiepladser og dermed også sat kravene
op for alle de andre.
I øvrigt tror jeg ikke, at det er nemt, at være ung i dag, med alle de muligheder, studieforløb og point-systemer man skal være inde i, foruden
Bertel Harders skøre kvoter uden visioner.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Flemming Iversen, Frederiksberg C og Jens Hansen, Sæby.
Jeg synes, at I kommer med en masse dårlige undskyldninger for unge danske mænds dovenskab og slendrian. Det jødiske folk har gennem historien været forfulgt og udsat for talrige “berufsverbot”, der har presset en stor andel af dem til at tage universitetsuddannelser. Selvfølgelig har det også betydet noget i denne sammenhæng, at jødedommen er en lovreligion, hvori den skriftlige overlevering spiller en central rolle.
Men pointen er, at det faktisk ikke har været så ringe endda med alle de lange uddannelser - kulturelt, økonomisk, videnskabeligt eller politisk, hvor mange jøder internationalt går foran os andre. Jeg mener: Det kunne vi danskere godt tage ved lære af. Og hvis danske drenge drak lidt mindre alkohol, kunne det være, at der også var plads til lidt intellektuel viden i deres hoveder - eller udvikling af kunstneriske talenter.
Når det på den anden side gælder situationen i Israel vil jeg godt pointere, at jeg ikke er spor begejstret for det arpartheidstyre, som jøderne har indført der - men det er en anden sag.
Upassende ? Klag over indlæg
Rønne Rasmussen, Værløse | Skrevet: 20. apr 10 kl. 20:17
Du trænger til lidt historie undervisning uden propaganda.
http://www.iamthewitness.com/books/Douglas.Reed/Douglas.Reed_The.Controversy.of.Zion.pdf
Upassende ? Klag over indlæg
Rønne Ras, ringe bras, mandehad på dåse.
Israel har den kvikke mand, der tæsker islams måse.
Upassende ? Klag over indlæg
PS: En anden pointe, man kan uddrage af det ovenfor beskrevne eksempel med det jødiske folk, er, at danske mænds manglende engagement i videregående uddannelser ikke er biologisk betinget (f.eks. at mænds hjerner udvikler sig senere end kvinders, eller at mænd pr. definition er mere praktisk / håndværksmæssigt anlagte end kvinder), men derimod kulturelt betinget. En sammenligning mellem indholdet af højskolesangbogen og den danske virkelighed anno 2010 viser, at den danske kultur har sin oprindelse i en bondekultur, som i den virkelige verden er trængt ud i periferien.
Sagt på en anden måde: Når danske mænd ikke uddanner sig mere, end det er tilfældet, skyldes det, at en stor del af dem endnu ikke er kommet på højde med informationssamfundet og de krav, det stiller. Men det er en kulturel tilvænningsproces. Erfaringsmæssigt er der intet som sult, der bedrer menneskets omstillingsevne - eller sagt med et gammelt dansk ordsprog: “Nød lærer nøgen kvinde at spinde”. Danske mænd sakker bagud, fordi de har det for godt.
Upassende ? Klag over indlæg
Rønne Ras . . . LOL!
Lige efter;
The Catalog of Anti-Male Shaming Tactics
- exposingfeminism.wordpress.com/shaming-tactics/
Upassende ? Klag over indlæg
Til Kurt Jensen og Kasper Fries: Jeres indlæg er ikke andet end klynk!
Upassende ? Klag over indlæg
Bare kom i gang, drenge(røve), det er på universitetet i møder pigerne! (Selvfølgelig:: I må jo først lære at læse!)
Upassende ? Klag over indlæg
Til Rønne Ras.
Er du virkelig så tåbelig at du tror at kvinders deltagelse i produktion og forskning er andet end marginal i værdien, helt uanset antallet af kvinder?
Er du virkelig så tåbelig at du ikke kan se at kvinders uddannelse og karriere stort set er 10 år med fnis og røde kinder?
Tror du virkeligt at I ikke er gennemskuet?
Nej, det gør du nok ikke!
Er du ikke klar over at jeres frigørelse kun fungerer som brikker i et politisk spil hvor en flok 68′ere stadig kæmper for en kommunistisk utopi?
Nej, det er du næppe!
Så kan du måske Google “Gramsci”!
Upassende ? Klag over indlæg
@ Kurt Jensen
De fleste forskere jeg kender fra Arlas (tidligere MD Food) produktudviklingsafdeling, er kvinder. Og de gør et formidabelt stykke arbejde.
Det er ikke for ingenting at virksomheden har opnået den størrelse og markedsandel den har. Det er virkelig produktudvikling i verdensklasse de laver.
(Desværre er den nu ikke mere på danske hænder. Men det er jo ikke deres skyld).
Jeg kunne sigde det samme kvindlige forskeres indsats hos Novo Nordisk og Leo Pharma. Og det gælder sikkert en hel del andre forskningsvirksomheder. Men der, ved jeg det ikke via personligt bekendskab med forskerne selv.
(Sikkerhedsord: uddannelse)
Upassende ? Klag over indlæg
Nu er det jo ikke alle forskere, der opfinder den dybe tallerken. Tag f.eks. Professor Jørgen Bæk Simonsens islamforskning, der idag ikke er andet end politisk korrekt forkyldelse af multikultur.
At en canadier fra Montreal med løse håndled bakker det middelmådige køn op, er ingen overraskelse. Det varer vel ikke længe før enhver artig laborant kan kalde sig forsker.
Upassende ? Klag over indlæg
Kurt Dejgaard, Montreal!
Så kan du sikkert læse det hér - vi starter lidt nemt;
Mangina Alarm
- maskulinmodstand.com/node/2031
Is the Training of Women Doctors A Waste of Money?
- angryharry.com/esIstheTrainingofWomenDoctorsAWaste.htm
Defeated as Men, Japanese Boys Don Skirts
- the-spearhead.com/2010/04/19/defeated-as-men-japanese-boys-don-skirts/
The Marvelous Mr. Murphy and Other Anecdotes from my Education
-
mensnewsdaily.com/2010/04/15/the-marvelous-mr-murphy-and-other-anecdotes-from-my-education/
Desværre har jeg ikke selv tid til at vise dig virkeligheden.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Kurt Jensen og Kasper Fries:
En af de dyder, mænd ofte priser sig af, er konkurrencementaliteten. Derfor ville det passe bedre, hvis I kom i omdrejninger og indstillede jer på at konkurrere på lige fod med kvindekønnet - i stedet for at forsøge at opnå medlidenhed for jeres svagheder eller fremstille kvinders indsats som mindre værd end mændenes. Jeg kan slet ikke forstå, at I ikke er flove over jer selv.
Jeg kan heller ikke forstå, at I ikke kan se den oplagte mulighed for berigelse af både mænd, kvinder og samfundet som helhed, hvis danske mænd var lidt mere aktive på uddannelsesområdet, end tilfældet er. Alt andet lige så ville det være gavnligt for alle parter, hvis de danske mænd steg ned fra deres høje heste, arbejdede ølmaverne af sig og opnåede det samme uddannelsesniveau, som de danske kvinder har.
Upassende ? Klag over indlæg
Og Kurt Jensen - alle de mange Internet links, som du fremlægger - det er jo bare politisk kandestøberi (jævnfør Holbergs komedie “Den politiske kandestøber”). Den slags opnår du ingen respekt for; det er for letkøbt og billigt.
Upassende ? Klag over indlæg
@Jakse Jensen: Cirka 999 promille af verdens befolkning taler et andet sprog end dansk. Ergo er sprogstudier ikke “ubrugelige”.
-Vi er en lille, åben økonomi, og vi har BRUG for folk, der taler engelsk, tysk, spansk, kinesisk osv. Ja, selv svensk og norsk!!
Hvad nytter det, at en ingeniør har opfundet “verdens bedste og mest innovative XXX”, hvis han ikke kan sælge den udenfor DK?! Desværre ikke ret meget…
….og hvis kvinder gennemsnitligt har mere sprogøre end mænd, ja; så er det bare sådan!! Det beviser igen igen, at kønnene kan supplere hinanden, uden at trampe hinanden over tæerne.
På samme konto synes jeg også, at det er en ret håbløs gerning at forsøge at presse mænd over i typisk kvindeuddannelser og omvendt. Lad dog folk beskæftige sig med hvad de vil, så fungerer samfundet bedst!
Upassende ? Klag over indlæg
Rønne Rasmussen mage til opblæst nar har jeg ikke set længe.
Dine politisk korrekte tirader kan du holde for dig selv. Vores uddannelsessystem er under middelmådigt så det er nærmest flovt at deltage i det.
Har du nogen sinde tænkt på at dit strikkekursus bare kunne udlevere eksamensbeviser med titlen ‘ingeniør’ og så var den hjemme?
Sålænge man ikke sætter substans over form, så avler man kun middelmådighed.
Upassende ? Klag over indlæg
@Michael Nielsen: Så en bruttoløn på 22k giver 14k netto mens en 23k højere løn (45k brutto) kun giver 3k mere (17k i alt) netto?!
Det vil sige, at den danske marginalskat anno 2010 ligger et sted omkring 85-90 %
Hvordan i alverden er du kommet frem til det?!
Upassende ? Klag over indlæg
Vi skal ikke have mere uddannelse. Vi skal have noget at bruge uddannelsen til. Vi behøver ikke være så bekymret for kønsforskellene, det er de internationale forskelle som sætter os under pres.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Rønne Rasmussen.
For det første har jeg ikke nogen som helst grund til at angle efter respekt. Jeg har rimeligt omkring mig.
Dernæst er dette en udmærket reklamesøjle hvor man kan gøre andre mænd opmærksomme på at verden aldeles ikke ser ud som i Politikens spalter.
… og så får de lejlighed til at læse noget jeg har skrevet (hvis de søger videre i linksne) uden at jeg behøver gentage det. Dog vil jeg ikke låne ‘fjer’ fra nogen af ovenstående udmærkede skribenter.
Upassende ? Klag over indlæg
@ Kasper Friis
Den feminine danske uddannelsessektor er komplet uinteressant for drenge, der selvfølgelig ikke kan performe uden maskuline forbilleder og maskuline konkurrencer. Pigerne har aldrig bidraget noget videre til udviklingen, som er drevet af mænd, men systemet belønner alligevel disse artige kopister og i øvrigt feminin socialisering.
Dét er netop problemet.
Feminiseringen af hele samfundet har undergravet viljen til at kæmpe for vore værdier.
Det er på tide at luse ud i vuggestue, børnehaver, skoler og universiteter. Væk med de kvindelige undervisere, som advokerer bløde værdier.
De er glimrende i familiære sammenhænge, men dødelig gift i samfundssammenhænge.
Upassende ? Klag over indlæg
Netop mænd skal have noget at slås for. Det kunne være deres eget land, hvor de så kunne skabe et trygt og godt sted for deres kvinder . . .
Tyg på dén og tænk tænk Marxistisk nedbrydning af folkets hegemoni. Dét er der vi er nu!
“Vi har ikke noget land”, “så lad lortet gå ad helvede til” - det er unge danske mænds holdning idag - bortset fra de unge mænd der er så voldsomt skadede af samfundet at de bare følger med.
Upassende ? Klag over indlæg
En af de dyder, mænd ofte priser sig af, er konkurrencementaliteten. Derfor ville det passe bedre, hvis I kom i omdrejninger og indstillede jer på at konkurrere på lige fod med kvindekønnet
Klart. Mænd må lære at blive lige så gode til karakter og justitsmord, som kvindekønnet. Evt.. med hjælp af de dejlige danske skandaledrenge.
Upassende ? Klag over indlæg
til: Rønne Rasmussen, Værløse
Rønne, du misforstår mig. Jeg er ikke ude i at undskylde på mit køns vegne. Jeg pointerer blot at selve begrebet “at være universitetsuddannet” ikke længere i sig selv er vejen til hverken høj status eller høj løn. Det er som så meget før det blevet et kvindefag.
Det meste af min omgangskreds er sammensat af folk, der med ganske få undtagelser ikke har en kandidatgrad. Det til trods er det folk med en enorm virkelyst og et drive der ligger et stykke over landsgennemsnit - hvilket også afspejler sig i deres og i min egen løn.
Det jeg forsøger at sige, er at jeg mener at målet om 50% af en årgang på universitet er direkte samfundsskadeligt såfremt vi (i den sammenhæng) fortsætter med at betragte en ingeniør som ligeværdig med en magister i oldgræsk.
Der er en himmel til forskel på den vædiskabelse der ligger i halen på de enkelte uddannelser.
Dine øvrige kommentarer må jeg sige at jeg betragter som en del uden for emnet - derfor er de ikke kommenteret
Mvh
Flemming
Upassende ? Klag over indlæg
Til Kurt Jensen, Kasper Friis og Niels B. Larsen:
Så vidt jeg kan se, har I ladet jer feminisere med det resultat, at I sidder og klynker af selvmedlidenhed på mændenes vegne med jeres indlæg. Sådan ville rigtige mænd aldrig gøre! Find de positive maskuline dyder frem af mølposen, yd en indsats og giv plads til andre af begge køn - se, det ville være maskulint! Hvorimod smålig misundelse og anglen efter sympati uden først at have ydet en indsats er feminismens bagside… Samfundet giver jer masser af muligheder - hvis I ellers kan se dem.
Upassende ? Klag over indlæg
PS: En mand, der har ladet sig feminisere er det samme som en tøsedreng. Og Kurt - jeg tror, at du forveksler en reklamesøjle med en skamstøtte.
Upassende ? Klag over indlæg
Noget af det som præger debatten og mediebilledet, er det faktum at mandlige journalister normalt ikke har noget imod kvinder, medens mange kvindelige journalister synes at have en slags had mod mænd, siden de i både tide og utide har travlt med at stille mænd i et dårligt lys. Men disse journalist-damers udfoldelser kan selvfølgelig også skyldes at de har været ekstra modtagelige for marxistisk og feministisk hjernevask i løbet af uddannelsen.
Upassende ? Klag over indlæg
Er det i det hele taget muligt at være mand i det her Femimarxistiske helvede?. Der er bøsser allevegne. Og vores soldater skal ha psykologhjælp hvis de snitter sig i fingeren. Og kvinder acceptere ikke deres naturlige plads, som er i hjemmet. Det er på tide at tiden bliver skruet tilbage til dengang hvor tingene var normale…..
Upassende ? Klag over indlæg
PS: Eftersom kommunismen har blameret sig selv ved at være en rædselsfuld, fattigdomsskabende og dødbringende fiasko i mindst 35 lande, er det klart at kommunister og totalitært tænkende har et behov for at camouflere sig som alt muligt andet. Så de kalder sig ikke kommunister længere, men optræder forklædt som f.eks. humanister, verdensfrelsere, radikale, kristne, konservative, demokrater, europater, globalister, feminister og ligestillingsforkæmpere osv.
Jeg tror ikke Rønne Rasmussen har ret i at tale om ‘klynk’ når rødstrømperne og feminiseringen af samfundet udsættes for barsk kritik. For at der er omfattende skadevirkninger som følge af ‘kvindesagens’ fremgang, er tydeligt for enhver som ikke er ignorant.
Upassende ? Klag over indlæg
En mand, der har ladet sig feminisere er det samme som en tøsedreng.
Det plejer mandschauvenisterne i skurvognen også at sige. Men i det tilfælde er der tale om kvindeundertrykkende sexchikane. Det er det sjovt nok ikke, når udsagnet fremsættes af feministisk indoktrinerede gæs.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvem har lyst til at skrue tiden tilbage til før computere, mobiltelefoner og Internet for at glæde drengene?
Der kan nok nævnes nogle stykker. Men det er ikke for at glæde drengene.
Upassende ? Klag over indlæg
Far Jensen, du drikker vist også for mange øl. Det giver for mange kvindelige hormoner i blodet… Hold nu op med al den selvmedlidenhed på hankønnets vegne! Din kritik af kommunismen er fuldt berettiget - men så burde du også tage konsekvensen af at leve i et liberalt samfund og indse, at enhver er sin egen lykkes smed. Hvis du tog ansvar for dit eget liv og din egen lykke, ville du ikke klynke så meget i tide og utide.
Upassende ? Klag over indlæg
Jac Andersen, det er sgu da dig, der er en bøsse… når du ikke kan tåle, at kvinder har lige så meget ret til at være her på deres egne vilkår som dig selv.
Upassende ? Klag over indlæg
Netop Far (LOL!)!
Proto-samfund er reelt bare bander med success. Hele det filosofiske og moralske grundlag er noget som opbygges efterfølgende.
Vi har udviklet en moral som ikke kan videreføre samfundet.
Uanset hvad en sådan moral er, må den anses for at være forkert. Det minimale success-kriterie for ethvert samfund er netop samfundets evne til at fortsætte og udbygges.
Man så vælge at diskutere hvad der er gået galt i den vestlige verden eller at bygge nyt fra bunden.
Hvad angår ‘nybyggeri’ så ser det ud til at HA/AK81 har den største successs når det drejer sig om hvide mænd.
Nu er dette ikke lige min kop te, men det er meget pudsigt at kunne opleve hele civilisationens historiske udvikling tage form på indenfor få generationer eller en persons levetid.
Kan ikke lade være med at divertere mine udmærkede med-komentatorer inklusive ‘rønnebærret’ med yderligere links:
The Fate of Empires
- http://www.arlev.clara.net/glubb/index.htm
Upassende ? Klag over indlæg
du drikker vist også for mange øl. Det giver for mange kvindelige hormoner i blodet
Det anede os. Man bør derfor altid spæde op med hornmusik.
Upassende ? Klag over indlæg
Men Kvindens naturlige plads er nu engang i hjemmet. Og det kan ikke nytte noget at pigebørn bilder sig ind at de er ligeså kloge som os mænd når de nu ikke er det. Det er nu mænd der fra naturens side er bedst til de enkle men væsentlige ting her i samfundet. Og de ting skal kvinden (Der fra naturens side er udstyret med en mindre hjerne) ikke beskæftige sig med. Fordi det ofte ender i pjank og Hønsegård.
Upassende ? Klag over indlæg
Man kan da bare, indføre ved lov,at der skal optages, lige mange, af hvert køn.Så kan man jo også, lovgive om,at der skal være lige mange,af hvert køn, der gennemfører,så er problemet jo løst.
Upassende ? Klag over indlæg
PS: Rønne Rasmussen kan dog have ret på den måde at mændene nok kan være kritiske, men iøvrigt finder sig i alt for meget fra de feministiske og totalitære klikers side.
Upassende ? Klag over indlæg
Det er godt nok en krads debat, den unge kvinde har givet anledning til. Jeg giver medhold i, at det er svært at blive mand, når man hele sin opvækst er omklamret af kvinder, men der er brug for kvinder.
Upassende ? Klag over indlæg
@Rønne Rasmussen
Nu har jeg læst alle dine indlæg. Jeg tror du morer dig lidt med at provokere, for at få svar og opmærksomhed. Det er jo helt til grin/eller vældig humoristisk, når du mener at folk med andre meninger end dine, nok drikker for mange øl. Men OK, det er da ganske forfriskende med nogen som gerne vil skabe lidt røre i andedammen, eller sparke lidt i løgsovsen.
Men hvis du læser mine tekster med lidt mere eftertænksomhed, vil det nok gå op for dig, at de ikke kun handler om klynk, som du siger, men meget mere om harmdirrende protester mod totalitær lovgivning og den statsligt organiserede og politisk støttede ONDSKAB som tusindvis af børn og forældre er ofre for. Dansk familiepolitik er et rædselskabinet uden lige. Ikke så længe man ikke er blevet indfanget af de bureaukratiske fangarme…. men hvis det sker, kan man blive suget ind i en mørk jungle af bureaukratisk idioti, tvang, undertrykkelse, uretfærdighed og netop ondskab.
Så længe man er udenfor de bureaukratiske labyrinter og betonkældre, kan man ’selvfølgelig’ være ligeglad. Det er lidt ligesom med sundheds- og hospitalsvæsnet. Så længe man ikke er syg, eller ramt af en trafikulykke, eller offer for et overfald, kan man jo være ligeglad med om sundhedssystemet fungerer godt eller dårligt. Eller kan man? Er det sund fornuft bare at være ligeglad med om samfundet og dets institutioner fungerer eller ej.
Hvis ingen i tide fortæller om hvad der foregår i det skjulte bag velfærds-hykleriet og de skurede facader, risikerer vi jo at ende i samme tilstande som i DDR og USSR.
Upassende ? Klag over indlæg
Lydige Kvinder er lykkelige Kvinder…Men det vil kvinderne aldrig indrømme selv, da de jo tænker med Hjertet i stedet for med forstanden, som vi mænd. Men så er det godt vi kan oplyse dem om det, og det er jo kun for deres eget bedste
Upassende ? Klag over indlæg
PS: nå, så slog filtret til for 27. gang. Er det noget med længden, eller at man nævner DDR og USSR? Så vidt jeg har forstået skal filtret beskytte mod Nigeria-breve og spam mv., men det fungerer nu lidt spøjst og besynderligt.
Upassende ? Klag over indlæg
En forklaring kunne være at unge i dag ikke er helt klar over at det er nødvendigt med uddannelse dels for at få et arbejde dels for at kunne forsøge sig og sine. Der er jo også mange som fortæller at det er samfundets skyld såfremt man mangler arbejde og dermed penge. Jeg læste for nylig en artikel om at en uddannet socialrådgiver havde behov for hjælp til at tilrettelægge sin egen økonomi. Hvordan kan denne så rådgive andre? Så kvalificeret hjælp er således svært at få i dagens Danmark.
Upassende ? Klag over indlæg
Hele problemet ligger jo i, at pigerne bliver tilgodeset i uddannelsessystemet, da de som udgangspunkt bliver betragtet som de svageste, og derfor har behov for sær-behandling, som sker på drengenes bekostning. Når pigerne har behov for sær-behandling, er det en indikation på, at de befinder sig det forkerte sted - de svækker drengene. Jeg husker tydeligt, at det var sådan som det foregik i skolen - og skulle der være en kvinde, eller 750.000 for den sags skyld, som er imod mig, så kig på ovenstående artikel - det er de marxistiske frihedskæmperes egen dårlige frugt der skyder op og visner på overførselsindkomster.
Ydermere, får de støtte som voksne mænd, hvor kvindelige socialpædagoger tager hensyn til de skader, som de selv har forvoldt dem.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Maren
Jeg begynder at fornemme at din overskrift er et fejlvalg.
Jeg tror der findes tilfælde hvor man må sætte sin lid til at Darwin havde ret og at naturlig selektion vil løse et til overflod udstillet problem, her.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Dejgaard, Montreal
Vi har et problem fordi vi har brug for mænds arbejdskraft. De kulturberigere som vi importerede til erstatning for de hvide drenge, som det ikke passede os at føde og opdrage, de duer ikke til arbejde!
Derfor bliver det nødvendigt at indføre en ekstra Svenske politikere vil indføre ‘mandeskat’ så du slipper ikke for at arbejde ekstra i denne situation.
Hilsen Maren.
P.S. Jeg er enig med dig i at ham Darwin laver sådan nogle flotte maskuline mænd.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Maren, a.k.a. “Kurt Jensen, Hvidovre”
Jeg synes at spore en vis kønsforvirring…
Men hvis du selv kan finde ud af det, så for min skyld ingen alarm.
Upassende ? Klag over indlæg
Et øjeblik tænkte jeg: Enhver mand, der ikke kan se, at kvinden er Guds gave til hankønnet (og omvendt) må være homoseksuel pr. definition. Men denne tanke var for simpel og unuanceret; og så gik den darwinistiske sandhed op for mig:
Mænd spreder sig socialt, således at der er flest mænd i toppen og flest mænd i bunden af samfundet. Hvem der placerer sig i toppen og hvem der placerer sig i bunden, afhænger af mandens evner og talenter og den til enhver tid gældende efterspørgsel efter disse evner.
Kvinder derimod placerer sig altid socialt i samfundets midte. Og når en kvinde søger en mandlig partner, søger hun opad i det sociale hierarki. Det betyder, at en masse mænd bliver kasseret som partnere - nemlig de mænd, der befinder sig i bunden af samfundet.
Efterfølgende bliver disse socialt deklasserede mænd til vrede og sure kvindehadere, der hævder, at kvindens plads er i hjemmet og ikke på arbejdspladserne. Kun ved at nedgøre kvindekønnet kan disse tabere hævde sig.
Det tragiske er, at denne manschauvinistiske tilgang til livet fastholder de socialt deklasserede mænd i deres taber-rolle. Først når de lærer at tilgive og elske igen, vil de kunne hæve sig op over det middelmådige.
Darwinismen i denne beskrivelse ligger i den sociale udvælgelse, som kvinderne foretager, og som sikrer, at kun de mest velegnede sætter børn i verden - det, Darwin kaldte “survival of the fittest”.
Upassende ? Klag over indlæg
Hvis en spændende debat er i gang, med hug og stød og parader, så er det ærgerligt, og ødelæggende for debatten, når filtret for syv tusinde gang tilbageholder indlæg. Meningen med filtret er vistnok at frasortere Nigeria-breve, spam og diverse lotteri-tilbud fra svindel-firmaer samt chikane-indlæg og almindelig støjsending. Men det må da være muligt at indstille filtret lidt smartere. På Berlingske mfl. er der aldrig problemer. Hvorfor så hele tiden her?
Når et debatindlæg hænger i filtret i timevis eller dagevis, går det jo ud over både ytringsfriheden og selve debatten, som kan blive ret død i sværen, når svar og gensvar forhindres.
Upassende ? Klag over indlæg
Bare et forslag:
Måske Jyllands-Posten engang ved lejlighed kunne skaffe sig et overblik over hvor mange af denne tråds “forskellige” debattører har identisk IP addresse?
Upassende ? Klag over indlæg
@ Kurt Dejgaard, Kongebjerget
Hvem tror du vinder de berømte Darwin Awards
Dem der tager sig sammen eller dem der ikke gør det - (efter Marens definition)?
Jeg tror på dem som vender ryggen til Maren og går deres egne veje!
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Gentleman KoxBox.
Folk der ikke fatter en dyt af hvad de selv snakker om kan man, af principielle grunde, ikke give ret.
Dette uanset hvad de kommer til at sige.
Upassende ? Klag over indlæg
Til Gentleman KoxBox
Tidligere har der været andre debattører, der har erklæret deres afsky for kommunismen. Denne afsky er forståelig og berettiget, når man inddrager Stalins og Maos forbrydelser mod menneskeheden. Tilsyneladende er kommunisme kun mulig med gode resultater i teorien - ikke i praksis.
Marxismen, som er ophav til kommunismen, indeholder en stærk kritik af klassesamfundet. Vi lever i et demokratisk og liberalt samfund, hvilket er en forudsætning for klassedannelsen - og dermed dannelsen af hierarkier. Der er således i vores samfund altid nogen, der har højere range end andre - eller lavere.
Stalin var en sand kommunist, eftersom han systematisk udryddede de mennesker, som truede hans lederposition i og med, at de havde opnået en høj rang i det sociale hierarki. Dermed sikredes en vis lighed, når de højest rangerende altid blev et hoved kortere. Er det, hvad vi ønsker? Ikke mig! Derfor må vi leve med uligheden og den deraf følgende splittelse og indbyrdes konkurrence.
Og hvad kvinderne angår - så er her en lille historie: I en chimpanseflok må en kandidat til rollen som leder altid alliere sig med hunnerne i flokken, hvis han vil have succes i sine bestræbelser. Hunnerne holder nemlig sammen i deres støtte til en enkelt stærk han - fordi en sådan han kan skabe den ro og fred, som er nødvendig for opfostringen af chimpanseunger. Rivaliseringer mellem hanner går derimod ud over yngelplejen. Og som vi alle ved er moderinstinkterne en stærk naturkraft, som man ikke skal spøge med!
En chimpansehan, som kandiderer til posten som flokleder, må derfor først og fremmest sikre sig hunnernes støtte. Det kan ske ved enten at banke dem på plads - eller ved at danne alliance med dem. Den pågældende han vil altid have lettere ved efterfølgende at parre sig med hunnerne, når de er i brunst, hvis han på sin vej til magten har allieret sig med dem, end hvis han har banket dem på plads. Med andre ord: Kvindeforagt betaler sig ikke for en mand!
Ud over at have allieret sig med hunnerne i flokken må den pågældende chimpansehan have dannet alliance med et tilstrækkeligt antal hanner til, at han har halvdelen eller over halvdelen af muskelstyrken blandt hannerne. Det er denne form for politik, der er ophav til såkaldte broderskaber blandt mænd.
Dybest set handler det alt sammen om sex og retten til at forplante sig. Det er ikke særligt smukt eller altruistisk - tværtimod drives vi frem af egoisme og drift. Jo højere en han er i et hierarki, des mere kynisk vil man kunne forvente, at han er.
Kilde: Bogen “Politik blandt chimpanser” (1982) af Frans de Waal.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Far jeg bliver nok nødt til at skrive dette indlæg om da det tilsyneladende bliver liggende i filtret . . .
-
@ Kurt Dejgaard, Kongebjerget
Hvem tror du vinder de berømte Darwin Awards
Dem der tager sig sammen eller dem der ikke gør det - (efter Marens definition)?
De rigtige vindere bliver dem som vender ryggen til Maren og går deres egne veje!
Darwin; http://www.darwinawards.com/
Egne veje; menforjustice.net/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=4
Upassende ? Klag over indlæg
PS: Men vi er jo mennesker og ikke chimpanser, vil nogen sikkert indvende. Netop! Alligevel er der i denne diskussion mange mænd, der ytrer sig, som om de var chimpanser og ikke mennesker.
Upassende ? Klag over indlæg
JensF: “Dog kan den bløde mand rette op på misèren ved at blive rig eller berømt og derigennem få status og dermed kvinders opmærksomhed.”
Ha ha, den var god! Prøv at blive rig og berømt og test, om din påstand holder vand! Eller kast et blik i ugebladene. Kunne Elvis Presley holde på sin kvinde og undgå skilsmisse? Nope!
Det er sandt, at en høj social status hos en mand giver mere opmærksomhed fra kvinder en lav social status. Fejlen i dit regnestykke er, at du tror, at rigdom og berømmelse er det samme som høj social status. Det er det ikke.
En kvinde imponeres ikke af rigdom og berømmelse, beklager. Hvad var det Simon Spies sagde? “Man kan ikke købe kærlighed for penge. Men man kan købe noget, der ligner.”
Spørgsmål: Hvis en kvinde kan vælge mellem den mand, hun elsker og den mand, der elsker hende, hvilken mand vil hun så vælge?
Svar: I længden vil en kvinde altid vælge den mand, der elsker hende og ikke den mand, hun elsker. Bemærk, at jeg skrev “I længden”, eftersom manden først skal overbevise hende om, at han virkelig elsker hende. Det betyder, at man som mand må kaste alle sine kræfter ind i projekt kærlighed, hvis man vil lykkes - men det betyder også, at Klodshans kan få prinsessen, hvis han virkelig vil!
Forklaring: Igen er der tale om moderinstinkter og yngelpleje. De fleste unge piger forelsker sig i teenage-årene i popstjerner og skuespillere. Når de træder ind i tyverne, bliver de imidlertid så realistiske, at de godt kan se, at en popstjerne eller skuespiller med 100 eller 1000 tilbedende unge piger ikke kan skabe den tryghed og beskyttelse, hun har brug for for at sætte børn i verden. Til det formål må hun have en mand, der elsker hende. Det er dog en forudsætning, at han besidder en vis portion social status - ellers kan han jo ikke yde den tryghed og beskyttelse, hun efterspørger.
Upassende ? Klag over indlæg
Nå ja, bliver jeg også filtreret . . . LOL!
MGTOW
Upassende ? Klag over indlæg
JensF: “Derimod ser jeg en del mænd, der føler sig forrådte, fordi de er opdraget til at være bløde og hensynsfulde over for kvinder og af den selvsamme grund bliver ignoreret af kvinderne. En blød mand er en mand uden maskulin status, og en mand uden maskulin status er usynlig for kvinder.”
Du har kun delvis ret. Min kvinde er jaloux og kræver eneret på min opmærksomhed. Hvis jeg f.eks. optræder ridderligt overfor andre kvinder, får jeg på puklen for det. Og hvis jeg ikke er i stand til at tage konflikter med andre mennesker af begge køn, når det er berettiget, udtrykker hun sin (berettigede) foragt for mig.
Konklusion: Som mænd kræves det af os, at vi er i stand til at give vores fulde kærlighed til den kvinde, vi har valgt, samt at vi igen og igen beviser vores værd som mænd ved f.eks. ikke at være konfliktsky. Er det urimeligt? Ikke når man betænker, hvor meget lykke, kærlighed og hengivenhed vi får igen ved denne byttehandel.
Da Titanic sank, var redningsbådene forbeholdt kvinder og børn, mens mændene mere eller mindre frivilligt overgav sig til druknedøden. Det er de evolutionære vilkår, vi må bøje os for, eftersom en enkelt overlevende mand kan befrugte hele kvindeflokken, mens det modsatte ikke er tilfældet. Forudsætningen for at kunne se en mening med dette eksempel kan man finde religion, som lover et liv efter døden, f.eks.:
“…den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.” (Joh 11,25)
“Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil give jer hvile. Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt, og min byrde er let.” (Matt. 11,28-30)
Jesus er det forbillede, vi som modne mænd må følge, hvis vi skal være i stand til at leve i et civiliseret samfund, hvor alle ikke konstant bekæmper alle. Vi må finde os i øjeblikkets uretfærdigheder - så vil retfærdigheden automatisk opstå over tid og alle uretfærdighederne vil blive udlignet. Det er f.eks. uretfærdigt, at min søster eller bror begaves på sin fødselsdag og jeg intet får - men denne uretfærdighed udlignes, når det bliver min fødselsdag.
Upassende ? Klag over indlæg
Ja, hvis religion skal ind i debatten, kan jeg kun tilføje, at feminismen bygger på seksuel åbenhed, hvilket kristendommen forbyder.
Upassende ? Klag over indlæg
Tja, Koxbox.
Det er nok derfor feminister har referet til kirken som “huset med den hvide pik” eller Treenigheden som en “bøssemyte”!
Feministernes angreb på alle patriarkiets institutioner viser også netop at de, klogeste af dem, ikke selv tror på det narcissistiske vrøvl som fremføres af Rønne.
Upassende ? Klag over indlæg
En chimpansehan, som kandiderer til posten som flokleder, må derfor først og fremmest sikre sig hunnernes støtte. Det kan ske ved enten at banke dem på plads - eller ved at danne alliance med dem.
Naturligvis. Men FN, EU, regeringen og skandalekræmmerne har jo dannet alliancen. Og de tillader sgu ikke, at spermsprederne banker hunnerne på plads.
Upassende ? Klag over indlæg
“Da Titanic sank, var redningsbådene forbeholdt kvinder og børn, mens mændene mere eller mindre frivilligt overgav sig til druknedøden. Det er de evolutionære vilkår, vi må bøje os for, eftersom en enkelt overlevende mand kan befrugte hele kvindeflokken, mens det modsatte ikke er tilfældet. Forudsætningen for at kunne se en mening med dette eksempel kan man finde religion, som lover et liv efter døden, f.eks.:
“…den, der tror på mig, skal leve, om han end dør.” (Joh 11,25)”
og
“Vi må finde os i øjeblikkets uretfærdigheder - så vil retfærdigheden automatisk opstå over tid og alle uretfærdighederne vil blive udlignet. Det er f.eks. uretfærdigt, at min søster eller bror begaves på sin fødselsdag og jeg intet får - men denne uretfærdighed udlignes, når det bliver min fødselsdag.”
Fortræffelig og dybsindig udlægning af meningen med tilværelsen - NOT!
Upassende ? Klag over indlæg
“Vi må finde os i øjeblikkets uretfærdigheder - så vil retfærdigheden automatisk opstå over tid og alle uretfærdighederne vil blive udlignet.”
Denne sætning beviser vist, at selv Rønne godt kan se, at der er uretfærdige tilsigter forbundet med den socialistiske feminisme.
Upassende ? Klag over indlæg
Netop KoxBox.
Mænd skal hente belønningen i det hinsides mens Rønnebærret får sin fødselsdagsgave.
Det er ikke underligt at mænd går deres egne veje
- menforjusticeDOTnet/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=5&Itemid=4
Upassende ? Klag over indlæg
Det er da meget naturligt at en stor andel af tidens kvinder befinder på de videregående uddannelser - derved sikres dels kvindens tryghedsbehov (en videregående uddannelse kan være en udmærket forsikringsordning - dog uden 100% garanti) samtidig med at de fremtidige forbrugsmuligheder mht. diverse “acessories” til piger også skulle være nogenlunde sikret. Det sidste er også meget vigtigt. Altså to fluer slået med et smæk - venligt stillet til rådighed af vores allesammen Moder Velfærdsstat.
Men bortset fra dette, så er de videregående uddannelser jo en hel inflateret i forhold til bare for 10-15 år siden - nu har de forskellige institutter jo slet ikke råd til at skulle dumpe en studerende, der performer dårligt (jf. den naturlige konsekvens af taxameter-systemet). Så systemet vil stille og roligt nærme sig et amerikansk college - hvis der ikke sadles om i uddannelsespolitikken fremover.
En anden blogger skriver ovenfor at informationssamfundet (eller hvad vi nu skal kalde det) favoriserer det kvindelige køn. Men nu kender jeg ikke så mange hardcore DBA’ere (= DataBase Administratorer), computer-ingeniører, eller habile C++ programmører, DW (= Data Warehouse) Arkitektur Designere og lignende godtfolk. De er da vist allesamme 99 % mænd og måske en enkelt håndfuld kvinder. Kvinderne derimod er rigeligt repræsenteret (som brugere ?) på face-book, twitter, diverse net-dating sites(som til forveksling ligner brugtvogns-annoncer).
Det kan da godt være at kvinder er flest på de videregående uddannelsesinstitutioner, men det kunne da være en del mere oplysende at kigge på statistikker over kønsfordelingen på forskellige studieretninger - herved kunne man bedre danne sig et overblik over hvem, der sandsynligvis kommer til at bidrage til noget, og hvem, der ikke gør - i stedet for at skære det hele over én kam.
Upassende ? Klag over indlæg
Darwinismen i denne beskrivelse ligger i den sociale udvælgelse, som kvinderne foretager, og som sikrer, at kun de mest velegnede sætter børn i verden - det, Darwin kaldte “survival of the fittest”.
Man bør ved studiet af semantikken i begrebet fittest have i tankerne, at Darwins teori ikke indeholder ordet “kun”.
Upassende ? Klag over indlæg
Kære Far Jensen, 6100
Du skal være velkommen til at poste dit svar til rønnebærret på MaskulinModstand!com under artiklen “Vi ligger som I har redt”. Artiklen handler alligevel om denne blog, så du kan komme af med dit sikkert udmærkede svar dér.
Upassende ? Klag over indlæg
Det er nok derfor feminister har refereret til kirken som “huset med den hvide pik” eller Treenigheden som en “bøssemyte”!
Der er jo nok en grund til, at patriarkerne oprindeligt prædikerede, som de gjorde. Men hvorfor lå kristi stridsmænd underdrejede, da feministerne lancerede bøssemyten?
Upassende ? Klag over indlæg
Jeg synes den der bløde mand Rønne Ras ævler alt for meget uden om.
Jeg startede med at svare indtil benet, og andre ligeså, men Rønne Ras gad ikke lige forholde sig til det. Efter en snes hadefulde personangreb mener det rasende rønnebær så at vi er møre nok til at han kan klare sig med sin underkastelsesretorik. Den slags til spam grænsende mangel på konduite er desværre set mange gange før. Rønne Ras burde modereres, fordi han kagler som en småtbegavet kvinde og gør tråden ulæselig.
Blogholderen burde selvfølgelig overveje at give sit besyv med, men det altså er forståeligt, hvis hun ikke orker sortere i en tråd, der er spammet ihjel af Rønne Rasmussen.
Upassende ? Klag over indlæg
Summa-summarum: Jeg sådan set enig med det meste af det Maren Schmith Astrup skriver i sin blog - mænd
skal selvfølgelig uddanne sig mere - de uddanner jo på livet løs i udlandet. Men jeg påpegede også det uheldige i kvinders fravalg af tekniske/naturvidenskabelige og it-uddannelser. Men alligevel er din analyse for slap og også unfair, når du bare forklarer det hele med mænds dovenskab. De mænd jeg kender er ikke dovne, mange arbejder 50-60 timer om ugen. Vores arbejdsmarked er opdelt i mænd, der arbejder på fuld tid i det private, mens mange kvinder arbejder på halv tid i det offentlige…
Upassende ? Klag over indlæg
….og hvis kvinder gennemsnitligt har mere sprogøre end mænd, ja; så er det bare sådan!! Det beviser igen igen, at kønnene kan supplere hinanden, uden at trampe hinanden over tæerne.
Det skal nok være rigtigt. Udviklingen kan derfor måske vendes, hvis man opfordrer drengene til at trampe.
Upassende ? Klag over indlæg
Kasper Friis, København S
Er du sikker på at rønnebærret er en mand?
Det virker nærmere som om rønnebærret er vant til en skyhøj service - ikke at levere den selv.
Upassende ? Klag over indlæg
Annonce:
Da jeg skulle i gymnaiset blev min far forført at en af sine minndre kompetente studerende, der efterfølgende nægtede at tage det mindste ansvar for det totale familiære og sociale kaos, hun havde skabt. Senere fandt jeg ud af, at sociopaten endda havde forført min matematik/naturfagslærer i gymnasiet, MENS hun var “kræste” med min far.
Min lærer fik et totalt nervesammenbrud af hendes sociopatiske leg med ham, hvilket betød at denne centrale del af min uddannelse faldt på gulvet.
Drengenes fallit skyldes med andre ord ifølge min erfaring i høj grad egoistiske sociopater af begge køn…
Upassende ? Klag over indlæg