Profil

Der findes masser af grunde til at lade "de kloge" bestemme over os, og kun én grund til at yde modstand: Frihed og personligt ansvar er vigtigere! Med dette udgangspunkt skriver Ole Birk Olesen imod meningsdannere og magthavere, som vil hundse og herse, så vi ordentligt kan passe ind i deres idealsamfund.

Baggrund:
Født i 1972 og opvokset på en gård ved Agerskov i Sønderjylland.

Uddannet fra Journalisthøjskolen i Århus, tidligere Christiansborg-journalist på Ekstra Bladet og Berlingske Tidende.

Medejer og redaktør af 180Grader.dk og folketingsmedlem for Liberal Alliance i Østjylland. Ordfører for skat, erhverv og bolig.

Gift og far til to.

Andet:
Forfatter til den anmelderroste bog "Taberfabrikken" om den danske velfærdsstat. Bogen kan nu downloades gratis på www.olebirkolesen.dk

Sted:
København

Website:
Besøg


Grøndalsvej 3
8260 Viby J
Tlf: 87 38 38 38

Blogchef
Agnete Stoffregen

Blogredaktør
Tage Clausen

Internetredaktør
Jørgen Schultz-Nielsen

Ansv. redaktør
Jørn Mikkelsen

Udgiver
JP/Politikens Hus A/S

Kontakt jp.dk
Tip os - send pressemeddelelse

Netannoncer
Tlf: 33 30 80 06 eller
Tlf: 33 30 80 07

Hvis du vil vide mere
Blog om Morgenavisen
Jyllands-Posten

Tip      Print    RSS    Del    

Vejen til frihed

Skrevet af Ole Birk Olesen

Venstrefløjen tager fejl: Regeringen har ikke skåret ned - Regeringen tager fejl: Den har ikke ført borgerlig politik

Dato: d. 01.08.11, 16:17
Af: Ole Birk Olesen
Emner:

Når man som jeg er med i et parti, som hverken er specielt begejstret for den politik, som den på papiret borgerlige regering har ført siden 2001, eller den politik, som venstrefløjen under Socialdemokraternes og SF’s lederskab agter at føre efter næste valg, så er man i fare for at blive opfattet som sekterisk.

‘I stedet for at tro, at ALLE andre tager fejl, kunne du måske overveje, om det i virkeligheden ikke er dig selv, som er forkert på den,’ tænker en og anden utvivlsomt.

I den situation er det godt at kunne henvise til uigendrivelige fakta som nu denne graf, der er lavet af lektor Christian Bjørnskov fra Handelshøjskolen i Århus med tal fra Danmarks Statistik:

graf

(klik på grafen for at se den i en større udgave)

Grafen viser, at VK-regeringen har ladet de offentlige udgifter vokse meget mere end resten af økonomien. Mens den samlede produktion i landet (BNP) kun er vokset med godt 30 procent siden år 2000, så er de offentlige udgifter til områder som f.eks. undervisning, sundhed og overførselsindkomster vokset med 50-80 procent.

Det er altså ikke sandt, som venstrefløjen påstår, at Venstre og Konservative har “skåret ned” i det offentlige. Regeringspartierne har tværtimod ladet de offentlige udgifter eksplodere.

Det er heller ikke sandt, som Venstre og Konservative påstår, at de to partier har ført borgerlig politik siden 2001. De har tværtimod ført en socialdemokratisk politik, der har resulteret i, at skatteyderne i dag er bebyrdet med en endnu mere forslugen social- og skattestat, som i længden kun kan mættes ved at malke skatteyderne yderligere.

“Regningen er smidt i børneværelset”

Når regeringen har kunnet føre denne politik uden at hæve det samlede skattetryk, så skyldes det kun, at den ved at stifte gæld har udskudt opkrævningen af skat til fremtiden. Eller - med en vending som de Konservative ynder at bruge - den har “smidt regningen i børneværelset”.

Der var 51 mia. kr. i underskud på de offentlige finanser i 2010, der forventes 74 mia. kr. i underskud i 2011 og 80 mia. kr. i underskud i 2012. Disse gældsposter kan ikke tilbagebetales ved at plukke fra et pengetræ i Finansministeriet, men kræver at der opkræves skat, som man således har skubbet foran sig til de kommende generationer.

Lidt hovedregning:

# 51 mia. kr. svarer til 5,5 procentpoint ekstra på bundskatten for alle danskere.
# 74 mia. kr. svarer til 8,0 procentpoint ekstra på bundskatten for alle danskere.
# 80 mia. kr. svarer til 8,6 procentpoint ekstra på bundskatten for alle danskere.

Var det det, du troede, du stemte for, da du stemte på Venstre eller Konservative i årene fra 2001 og frem? Eller føler du dig snydt nu?



Velkommen til debatten
  • Når du kommenterer, accepterer du Jyllands-Postens debatregler
Jørgen F., 2000 F | Skrevet: 1. aug 11 kl. 16:45

Det gør jo egentlig ikke noget at sundhed, sikkerhed og undervisning prioriteres højt i DK. Det er velværdsstatens kerneydelser.

Spørgsmålet er her alene om vi får tilstrækkelig værdi for de ekstra penge - eller om det hele er gået til f.eks. forberedelsestid til lærerne.

Ligeledes vidste vi jo også godt at overførslerne ville stige, som 68′erne skulle på pension. Det er dilemmaet i hele tilbagetrækningsreformen.

Det virkelige problem er at de 2 kategorier - kerneydelser og overførsel kun udgør ca. 2/3 af de samlede udgifter. Det store problem er at “generelle off. tjenester” - administration - også stiger voldsomt og udgør ca. 1/3 af det samlede offentlige forbrug.

Det er her hunden ligger begravet. Papirnusseriet har taget fuldstændig overhånd.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 16:51

LA tager fejl: Der ikke brug for en lavere selskabskattesats eller en flad lønskat som i casino-økonomierne i Island, Irland mm.

Derimod er der mere end nogen sinde brug for at fastholde skatteindtægterne fra virksomhederne i Danmark. Danmark taber kun på at sende mere af overskuddet fra fx. nyeligt solgte Unimerco til dets nye japanske ejere, som stadig er dum LA-politik.

De flade lønskatter som i fallerede Island og Baltikum er også stadig dum LA-politik.

Kig mod Sverige og Tyskland, som har skabt holdbar vækst med uændrede selskabsskattesatser i 20 år, som derimod har løftet topskattegrænsen for at aktivere den folkelige arbejdsindsats samt lave momssatser. Kig mod Schweiz, som succesfuldt år efter år kører med lave progressive lønskatter.

LA er pt. kun vejen til det ineffektive elitære kapitalistiske oligarki, som fejlede i Island, Irland, Baltikum, Grækenland mm.

Ser frem til at LA erkender sine store fejl i den økonomiske politik!

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 16:59

Tror du at LA vil lette på de danske brandskatter?

LA vil kun lette de af VK og SR regeringen allerede lettede nu verdenslave skattesatser kun til gavn for de rigeste.

LA er kun dårlig gammel vin på nye flasker.

Hvis du føler dig snydt af VK, bliver du endnu mere af LA!

De Radikale er pt. det beste borgerlige bud på en holdbar vækstpolitik baseret på størt mulig folkelig mobilisering.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Leif Madsen, Holbæk | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:06

Her kan du spare penge og samtidig genafskaffe stavnsbåndet. Folkepensionister og efterlønsmodtagere må ikke bruge deres indtægt som de vil. Helt konkret må de ikke bo fast i et ikke EØS-land. Gør de mister de det meste af deres indtægt. Nogle ekstra kloge har fundet ud af hvor der er bedst for dem at bo i et EØS-land. Ingen af dem står til rådighed for arbejdsmarkedet, så det er kun et forbud for forbudets skyld. Statsmagtens onde forbuds side når den er værst. Sådanne gamle er som bekendt dyre at vedligeholde. Slip dem løs, genindfør den personlige frihed for alle og spar penge. Giv de gamle deres frihed og ansvar for deres egen indtægt tilbage, hvad ellers?

Upassende ? Klag over indlæg

 
rene jensen, 6800 | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:09

Nej det var på ingen måde hvad jeg forventet ved sidste valg. Jeg havde håbet på bare et mindre opgør, med den omklamrende velfærdsstat. Men VK har ikke været i stand til at levere en rygende sk.. for at sige det pænt.

Ja de har da lavet frit sygehus valg, frit skole valg, opgør med fagforeningerne og ekslusiv aftaler. Det var sådan set hvad de har opnået på ca. 10 år…

Det er jo ingen ting. Gudskelov at Løkke endelig er vågnet op og har taget lidt fat på problemerne her i Danmark. Men det som manden gør er jo kun det mindst mulige som han er fået gennemført. Forstå mig da ret, det er dejligt at dagpenge perioden er halveret, efterlønnen er (delvis)afskaffet.

Men det er bare ikke nok. Der er brug for at danskerne får lov at tage ansvar for eget liv og lykke uden denne konstante ” det er samfundets skyld” mentalitet som bliver udvist.

Så godt LA er kommet på banen. Men jeg er bare bange for at i er for sent på den. Danskerne lever desværre stadig med den indstilling at “vi er de bedste”. Utroligt at et folkefærd stadig lever på ideen om at vindmøller er fremtiden som vi skal leve af…

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:45

K laursen, igen er du forkert på den.

Selskabsskatten er stort set ikke sunket, da man blot har udviddet skattebasen.

På samme måde som du forsvarer topskatten der om to år rammer 850.000 danske skatteydere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Egebak, Ballerup | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:55

Er de radikale borgerlige?? Seriøst?? Umiddelbart når jeg kigger ud over det politiske landskab i Danmark er LA da de eneste nogenlunde borgerlige der er tilbage.

K laursen, odense, er der efterhånden nogle artikler tilbage på nettet om Danmark hvor du ikke har været inde med din endeløse, og rimeligt ubegrundede kritik af LA?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Gordon Shumway, Købehavn | Skrevet: 1. aug 11 kl. 18:05

@ Ole Birk Olesen

Vi kunne måske starte med at fjerne rentefradraget, ligningsmæssige fradrag, div erhvervsstøtte ordninger m.m.

At udbetale det samme beløb til alle som modtager overførselsindkomster svarende til kontanthjælpssatsen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 18:20

Gordon Shumway, på samme måde som vi kan fjerne ejendomsværdiskatten og skatten på renteindtægter.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Erichsen, Sydals | Skrevet: 1. aug 11 kl. 18:33

Problemet er ikke alene udgifternes størrelse, men i høj grad hvordan pengene bruges. Når udgifterne til skolerne opleves reduceret er årsagen blandt andet den eksplosive stigning i antallet af børn, der skal have specialundervisning. Det kan ikke passe at op mod 20% af drengene har ADHD lignende problemer. Også på det specialicerede sociale område er udgifterne gået amok. Efterløn til raske og rørige personer, der er i arbejde på det tidspunkt, hvor de tiltræder ordningen er heller ikke rimelig. De har selv kun betalt en mindre del af første åre udbetaling. Det virker heller rimeligt at give førtidspension til indbildte sygdomme som kronisk træthed og fibromyalgi. På det seneste høres råb om hjælp fra 50.000 svært overvægtige, der har fralagt sig ethvert medansvar for deres grovæderi. I Danmark beslaglægger et lille flertal i demokratiets navn en urimelig stor del af indtægten fra et stort mindretal, og når man ser på omfanget af sort arbejde kan man glemme alt om at “vi betaler vor skat med glæde”.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 1. aug 11 kl. 18:58

Nej , regeringen har ikke skåret ned , den har derimod skåret ind til benet så der ikke er mere at skære af .
Uansvarlighed fører til et fattigt og forarmet land på sigt ,med en stadig disillutioneret befolkning der hverkem stoler på Rød eller Blå blok.

Upassende ? Klag over indlæg

 
carsten nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:01

Loekkeregeringen laante 2000, eller var det 200, milliarder, til finansieringen af off. loenninger de naeste mange aar frem. Lars Loekke er off. loennet og skal saaledes ikke selv gaa ned i loen, i denne periode, der sjovt nok ca. varer til, at han skal paa pension.

Hmmmmm…….

Upassende ? Klag over indlæg

 
carsten nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:03

ja, reelt er det jo alle de siddende politkere, der oenskede landet gaeldsat, da ingen gjorde opmaerksom paa observationen herfra gjort. Praktisk taget alle er ogsaa at betragte som vaerende indenfor sidste salgsdato kun ifht. arb.tid foer pensionsalder.

Upassende ? Klag over indlæg

 
bjarke hansen, kbhvn | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:13

“ja, reelt er det jo alle de siddende politkere, der oenskede landet gaeldsat, da ingen gjorde opmaerksom paa observationen herfra gjort. Praktisk taget alle er ogsaa at betragte som vaerende indenfor sidste salgsdato kun ifht. arb.tid foer pensionsalder.”

Er der nogen, som er i stand til at oversætte dette til dansk?

Kodeord: Muddersmål

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:19

Jeg har sgu lidt svært ved, at se at der er skåret ind til benet, når det gælder antal personer ansat til på alle mulige måder, gennem Bureaukratiske stempel kvist foranstaltninger at besværlig gøre almindelig kriminaliserede borgeres (Puha jeg trækker vejret, Av Av Du niver, det er kun fordi du vil lokke mig ned i Punkt1) hverdag, så mon ikke cirkuset i goe gamle cirkus Dannevang kører som det plejer, hellere en stempelkvist i hånden end 10 på taget. Et godt motto.

Upassende ? Klag over indlæg

 
peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:21

Så har Joacim B Olsen ( kandidat for LA i Kbh) lige foreslået en max skatteprocent på 20 , det er da bare dejligt ,så bliver der intet til skoler,sygehuse og alt andet der betales af det offentlige .
Så kan vi og alle sejle i deres egen sø hvis de ikke har råd til at betale for deres børns skolegang eller indlæggelse på sygehusene ,samt spare op til deres egen pension o.s.v.
Så kan samfunder da rigtig blive delt i et A hold og et B hold .
Nemlig et A hold der lever i sus og dus og et B hold der sulter og har elendige forhold i rigtig mange af deres sidste leveår .
Hvis det er liberal politik siger jeg ( og sikkert andre ) velbekomme .

Upassende ? Klag over indlæg

 
laura mening, københavn | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:27

VKO har ført liberal-konservativ-nationalistisk politik. Men de har været så dårlige til deres arbejde, at der er kommet et meget dårligt resultat ud af det.

De offentlige udgifter er stedet for meget, men desværre er de ikke brugt på velfærd eller andre fornuftige ting. De er brugt på en masse kontrol med offentlig ansatte, hovedløs og nytteløs aktivering, kiks med DSB + en masse andre fejlslagne projekter og gambling på forskellig måde.

Samtidig er den samlede produktion i landet ikke steget så meget som i lande, vi sædvanligvis sammenligner os med. Regeringen har været passiv, har disponeret forkert, har sløset tid og penge væk.

Du kan være sikker på, at en kommende S-SF regering vil få langt mere velfærd for kun lidt flere penge, og vil sætte gang i Danmark igen, så indtægterne stiger. Ikke på den måde, som du som super-liberal forestiller dig, det skal gøres. Men på en måde, som de har beskrevet i deres 2020 plan, og som jeg finder langt mere afbalanceret og troværdig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bent Laursen, København | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:31

OBO tager fejl, hvis han tror, at kritik af andre partier er gangbar politik.

Demonstrer hellere præcist og konkret, havde du og dit parti står for. Og helst uden tvetunget tale.

Alt andet er bare tomhed.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:40

Lsura Mening, egentlig tror jeg du har ret de fleste borgerlige vælgere tænker efterhånden det kan jo ikke blive meget værre en det, I øvrigt glæder jeg mig til, at en eventuelt kommende S- SF regering skærer Politiets bevillinger ned til det halve så er vi mange der får en nemmere hverdag,

Av Av du niver, det er kun fordi du vil lokke mig med i Punkt1, hellere en godt uddannet betjent i hånden der ved hvornår borgeren springer klippekort ordningen over en 10 på taget.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels O, Lyby | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:00

Men alligevel har vi overskud på betalingsbalancen og ingen nettoudlandsgæld. Fakta.

Dog mener oppostitionens leder Helle Thorning, at vi har underskud på betalingsbalancen samt udlandsgæld. Imponerende!

Upassende ? Klag over indlæg

 
H. Madsen, Fredensborg | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:01

Det tørre tal taler deres klare sprog - det er utroligt at der stadig er folk som benægter fakta. Men Anders Fogh Rasmussen førte en politik som enhver Socialdemokrat burde være stolt af, og så har han overladt regningen til Lars Løkke (og alle os andre).

I retfærdighedens navn er det dog værd at bemærke at da AFR delte ud af de milde gaver til snart sagt alle i velfærdsdanmark så verden helt anderledes ud.

Det er nemt at være bagklog, men vi var nu også en del som allerede for mange år siden efterlyste en mindre offentlig sektor.

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren vendelboe, nykøbing | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:08

Ja Niels O. kunne vi kobe hele verden for 4 år siden.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:11

H. Madsen, fredensborg tror du du osse på Julemanden ? Dumå have drukket af natpotten, når selv goe gamle Bertel bliver blød i knæene og hellere ansætter en mere end en for lidt, glem det, hellere en stempelkvist i hånden end 10 på taget.

Men det er håbløst at kæmpe imod, man må glæde sig over de små ting, var man født i Angola eller andre steder havde man nok haft andre bekymringer, nu skal man bare kæmpe imod mennesker der tror på at uendelig offentlig vækst løser alle problemer BLå Blok = Rød Blok ” The Fantom of the opera is here ” ayayayayayayayayayaya sing my angel sing for me sing my angel ayyyyeeyye

Upassende ? Klag over indlæg

 
Gordon Shumway, KBH | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:12

@ Christian L, Kbh

Ja væk med ejendomsværdiskatten og skatten på renteindtægter

så kunne vi også fjerne børnechecken og tilskud til daginstitution, Skat af aktiegevinster, gratis uddannelses m.m.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels O, Lyby | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:16

@søren vendelboe: Den dér dør aldrig, hva’?

Se, lyt og lær, hvad Thor Pedersen sagde i 2006 (før finanskrisen):

http://www.youtube.com/watch?v=CpMXEX-M9CQ

Ikke kun på Pittelkows blog kvajer du dig, men også her.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:26

Niels O , Lyby ingen tvivl om at jante Thor sagde de bevingede ord “Vi kan købe hele Verden” alt imens han selv var i tvivl om hvilke af hans 5 landsteder han overnattede, man hva faaan man kan blive i tvivl om så osse om hvilken automat man nu skal hive pengene i,

I øvrigt er det osse ejendoms eksperten Jante Thor, der som formand for folketinget boligudvalg, stået for indkøbet af Tordenskjoldgade 3 til en 1/3 af folketings politikerne og så de kan bo gratis og ikke bekymre sig om trafikale problemer, som vi andre dødelige (der skal bevæge os mere end 300 meter om dagen), men hvis det er Jante Thors prognoser vedrørende boligmarkedets udvikling der ligger til baggrund for næstformand Søren Espersens triumferende melding om, hvilken fantastisk investering disse ejendomme var for folkestyret så ville jeg være en anelse bekymret. Og hvorfor må politikere ikke have en transportid til arbejdet lige som os andre dødelige, måske ville de så lære lidt om hvordan livet er for almindelige mennesker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:31

I øvrigt skriver jeg det ned i kalenderen, jeg sgu ikke at Thor har Trukket “Jante- lovs kortet” i denne uge, det er en sentation, normalt er folk jo bare misundelige på ham, “Phantom of the opera is here” Yaaahhh Yeaeaeeae sing my angel sing form meee yaaahh

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jens Nielsen, København | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:36

@peter simonsen, 8450 hammel | Skrevet: 1. aug 11 kl. 19:21, hvis der ikke bliver råd til de ting du nævner, hvad skal de 20% skattekroner så gå til?

Det er åbenbart svært at forstå, men der er en hel del som har svært ved at fatte at “staten” blivere dyrere og dyrere for hvert år der går, men det vi får for pengene bliver ringere og ringere.
Der er masser af penge at spare på “staten” på både antallet af ansatte og “arbejdsområder” uden at det går ud over kerneområderne som uddannelse og sundhedsvæsen.

Om 20% er realistisk er svært at bedømme, men forklar mig venligst hvorfor andre lande i verden kan gøre det Danmark gør for færre penge? Eksempelivs kræver svenskerne og tyskerne mindre ind i skat end Danmark.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:50

Jeg er både syg og beruset & på stoffer og samtidig på valium og imens jeg gennemgår en kold tyrkier, men det har sine naturlige årsager, jeg er nødt til være lidt “Dopet” for at tro på et fald i de offentlige udgifter.

Og tilsidst vil jeg citere Glistrup efter Jordskredsvalget i 1973, hvor en række journalister spurgte hvilket ministerium ville være leder af efter valget.

Han tyggede lidt på et stykke Marcipanbrød og svarede på klingende Bornholmsk.

“Ministeriet til afvikling af al offentlig virksomhed” (Folk flade af grin), manden blev spugt og svarede ærligt, den slag poltikere mangler der idag, beklager at må sige mennesker der ikke tænker i menings målinger men i mennesker

Upassende ? Klag over indlæg

 
søren vendelboe, nykøbing | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:51

Ja Ja Nils O. du er et genial alle andre er hvad var det du kaldte det fattesvage. Troede eller du var i gang med DIN KAMP SAMMEN MED FØREN.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Skoven, 9850 | Skrevet: 1. aug 11 kl. 20:52

Tallene viser det nu, og historien vil fortælle det engang.
Anders Fogh viser sig at værre den dårligste statsminister, vi har haft siden Anker Jørgensen.
Udgifterne har fået lov at accelerere, som et middel til genvalg. Miljøflippere og andre fra godheds- og formynder- industrien har haft frit spil.
En anden ting er at vi nok ikke har haft et alternativ, hverken før eller nu. Uanset hvor meget jeg prøver, har jeg altså svært ved at se Villy eller en anden af de røde, virkelig rydde op i det økonmiske kaos der hersker i det offentlige.

Derfor tager jeg hatten af for Løkke, det er en lidet misundelsesværdig post han bestrider.

Desværre vinder de røde nok valget, det må man acceptere, men det er alligevel ærgeligt at et i bund og grund godt lille land skal køres helt i sænk.

Upassende ? Klag over indlæg

 
tommy nagel, 5953 Tranekær | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:00

@Ole Birk Olesen

Dit blogindlæg er HELT forkert, og bygger endvidere på forkerte præmisser.

Regeringen HAR skåret ned. Den har skåret ned på service og ydelser for faglærte og ufaglærte. Altså os der er de små i samfundet.
At de alligevel bruger for mange penge skyldes at der ansættes stadig flere professionelle folkeforførere (spindoktore), de mange ansatte i jobcentrene (som ikke ET sekund får den tanke at de er til for at skaffe de arbejdsløse et job!, men udelukkende er en slags offentligt ansatte HÅNERE, hvis fornemste opgave er at vildlede og manipulere os ufaglærte til at træde ved siden af i lovjunglen, så vi kan få karantæne), de mange DJØF’ere i kommunerne der skal beregne og opstille betingelser for privatisering af job (i fald der nu skulle være en enkelt der ønskede at få et privat firma til at løse en opgave - (SLAGT DEN HELLIGE KO), og til skattelettelser for de absolut rigeste.

Og dine forudsætninger er også forkerte. Det er ikke de socialdemokratiske regeringer der bruger flere penge end der er. Det er de borgerlige regeringer.

Men du har ret i at de borgerlige partier har smidt regningen i børneværelset. Øhh, nåh ja, det var jo så ikke dig der sagde det.

Så jo; der er også ført borgerlig politik. Så det klasker.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:14

@ Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:45

Danmark har med VK og SR regeringerne gennem de seneste 20 år allerede halveret selskabskattesatsen: Resulat færre jobs og mindre investeringer. Den samme tendens ses i casino-økonomierne i Island, Irland, Baltikum, Grækenland mm.

Ingen seriøse partier kan foreslå den samme fallerede medicin som VK, SR, Island, Irland allerede har gennemført med store negative resultater. Come on. Det er vælgerbedrag og lige til en rigsretsag for politisk uansvarlighed.

Derimod kører Tyskland og Sverige med flotte vækstrater og med en uændret selskabskattesats gennem 20 år.

LA er det parti som i den økonomiske politik tager mest fejl af samtlige partier på Christianborg!

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:16

Stkkels lille Tommy.
Skåret ned på service for faglært og de ufaglært. Piv Piv
Til Lille utopia Laura.
SF og S vil det hele meget bedre for “kun” lidt flere penge.
Din tiltro til dine røde helte er hjerteskærende.
Meget mere balanceret. Ja det skal jeg love for.
Højere skatter til de højestydende skaffedyr, højere skatter til bankerne, som sender regningen videre til kunderne. Troen at pick the winners, sandsyndligvis med offtilskud, er noget politikere skal tage sig af.

Vi skal IKKE have mere julemands politik, der har været rigelig under VKO, læs kæmpe stigning i udgifter til off. sektor

Der skal skæres ned gennem fastfrysning af samtlige off. og overførselsindk. i 2 år, udfases 50000 off. ansatte over 2 år, skattereform med fokus på topskat.

Til Kim L
Nu vil du så åbenbart “forbyde” udenlandske virksomheders opkøb af danske. Vend dig til det, det bliver meget mere.
Det er kapitalen som bestemmer.
Dit såkaldte velstandsparti vil blot skabe endnu større hul i statskassen. Vi har ikke for forsøg.
Der er brug for besparelser i 100 mia kr. klassen.
Din og til dels også LAs tro på dynamiske effekter deler jeg på ingen måde.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:22

@ Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:45

Mht. til topskatten, så forsvarer jeg ikke at den rammer 850.000, men at den fjernes for de 500.000.
Præcis som i alle i-landene (undtagen fallerede Island), mens LA vil indføre primitiv flad lønskat som i u-landene.

LA er virkeliggørelsen af det primitive kapitalistiske oligarki som K. Marx forudså ville indtræffe, men som ikke er sket endnu fordi intelligente borgere hidtil har kunnet set galskaben i den ekstreme liberalisme alá LA.

Upassende ? Klag over indlæg

 
F1 JensenH, 8000DK | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:26

Regeringen har bl.a. skåret ned på antallet af skoler og biblioteker og skadestuer. Det er 100% sikkert. Den er også i gang med at lukke hospitaler og endnu flere skoler. Det øger risikoen for patienter og giver mere trafik og flere trafikulykker.

Åbningstiderne er blevet ringere mange steder. Et bibliotek jeg kender, lukker tidligere, til stor irritation for mange. Et motorkontor lukker alt for tidligt ugen rundt. Et socialt værested er gået fra at have åbent fra kl. 7 til 23 til at åbne kl. 12 og lukke kl. 15. Et rådhus har også skåret ned. En skadestue er gået fra 7×24x365 til 0×0x0. Retshjælpen i flere byer er lukket ned. Dommerkontorer er lukket, så folk skal køre en masse ekstra kilometer. Politistationer er lukket ned, det giver også en masse ellers unødvendig kørsel.

Der hældes mange penge i det offentlige system, men hvor forsvinder de hen???

Een ting er sikker, når en “borgerlig” (hahahaha) regering og et pladderhumanistisk/feministisk/radikalt folketing fråser og fjoller snesevis og hundredvis af milliarder af kroner væk på udanske og forrykte formål, så går det ud over danskerne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:28

Der blev larmet på perronen, Hans & Mogens sad og røg, der var en dejlig lugt af tjære og en masse larm og støj vi grinede i kupeen så blev jeg bleg for jeg så at Mona sad lige til venstre for mig ?

Og min stemme er i overgang mit hår er forkert og så er jeg genert as pigs, Mona sad og smilede til en fyr der hedder Steen, Jeg ku dufte Monas hår, men pludselig ku jeg osse mærke monas hånd i min, osv, …………… friheden hvor er den henne ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:31

@ per Nielsen, Thorning | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:16

Hvor har jeg skrevet at jeg ville forbyde udenlandske virksomheders køb af danske? Din fantasi løber af med dig :-)

Jeg skrev at det er da tåbeligt at LA vil halvere de nye japanske ejere af Unimerco’s overskudsskat til Danmark! Det er da at skyde sig selv i foden, men ikke noget problem for LA er alle pengene til kapitalisterne og suppekøkkenet til borgerne.

LA er det prinmitive kapitalistiske oligarki.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 21:34

Den er deponeret hos Tommy Nagel tranekær, hvor jeg ikk kan vente på, at folk stiller sig op på barrikaderne og forhindrer træfældninger, hvis noget så ækelt som arbejds pladser skulle nærme sig deres område (især hvis de ikke er offentlige) men pludselig ku jeg osse mærke Monas hånd i min, yaaayyy Phantom of the opera is here yeahh

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:08

hen over sommeren har vi oplevet tusinder af mennesker på flugt : “Og her tænker jeg især på socialdemokratiets vælgere” Nyrop citeret citeret cirkus revyen ca. 1998, men det rammer sgu nok folke stemningen 2011 Marken er Pisse lige majet, Kom med noget nyt … ellers er Marken som den plejer at være i 2011 “Pisse lige majet”

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:14

Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 17:45

Citat: Selskabsskatten er stort set ikke sunket, da man blot har udviddet skattebasen.

Og hermed er Christian L er igen på banen med sin ultraliberale demagogi, idet statens skatteprovenu fra selskabsskatter er faldet støt de seneste år og nu udgør et stort tab på ca. 10 mia. kr. p.a. - et tab for staten som LA vil fordoble.

http://www.dst.dk/pukora/epub/Nyt/2011/NR095.pdf

Samtidig med at danske virksomheder modtager verdens højeste erhvervsstøtte. Fjern dog velfærdsnarkoen fra erhvervene, så folk kan overflyttes fra underskudsgivende jobs til overskudsgivende nye jobs. Start i landbruget og vindmølle industrien.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Skovgaard, 2700 Brønshøj | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:25

Yeah fjern Velfærd narkoen og ryg et par fede, så tror du måske osse på det du skriver, velfærds narkoen ryger den dag, ar vi kan sige, at hen over sommeren har vi oplevet tusinder tusinder af mennesker på flugt, “og her tænker jeg især på Socialdemokratiets vælgere” den dag kommer aldrig, hellere en velfærds Junkie i hånden end ti på taget, yeah Eric clapton guitar Solo with Mark Knofler the best public supported guitar solo in the World.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:50

Til K.Laursen.
Staten støtter IKKE vindmølleindustrien af betydning.
Der ydes pt et tilskud til vindenergi. Det fremgår som PSO på din elregning og pengene går til mange andre ting end vindenergi.
Ca 25000 mennesker arbejder i vindindustrien.
Alene skatteindtægterne herfra dækker så rigelig det såkaldte tilskud. Strøm til industri er specielt meget dyre i DK end andre steder. For private er strøm meget dyr, men det skyldes ikke vind, men andre afgifter

Tilskuddet til landbruget er primær EU tilskud dvs. globalt. Skal der ske ændringer skal det være globalt.

Vi kan sagtens blive enige om, at der bør kigges på erhvervstilskud. Men blot bevidstløs at fjerne alt i lille DK. Det vil blot flytte mange tusinde jobs til ndre lande med diverse tilskud. Er det en løsning ??
Man kan selvfølgelig sige, at med de mia det såkalte velstandsparti regner med igennem moms og afgiftsnedsættelser, så betyder nogle yderligere mia nok ikke alverden.
Skær i velfærdsnarkoen til den almindelige dansker: efterferie, dagpenge, bistand, pensioner, off. lønninger, aktivering etc. Det er stensikre penge lige ned i statskassen. Mere ulighed tak og det hurtigst muligt

Upassende ? Klag over indlæg

 
Mikkel Å, Samsø | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:56

Pengene er vel udmærket brugt til krig, i forhold til LA som kun vil bygge atomreaktore

Upassende ? Klag over indlæg

 
Toffini, Lyngby | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:01

til. Ole Birk Olesen. (1-2)

SÅ SANDT SOM DET ER SAGT, OG HVAD RYKKER DET VED ?.

Svaret er naturligvis - I N T E T -, da det at efter
-rationalisere på årsagernes data, naturligvis ikke
ændre en KÆFT, (kan enhver jo se), så længe debatten
kun formår at lire i de samme termer, altid klinisk
renset for direkte konfrontation & det egentlige :-(

BABY-NEM FORMULA:
De velfærdsvalgtes genvalg, og partivæksten, står og
falder med statens størrelse. DET VED ENHVER SGU DA.

Det interessante er derfor IKKE hvordan Ole kan blive
demokrati-millionær a 1,43 mio. kr. pr.år (inkl pens)
ved at forsøge stjæle Venstre og/eller kons. vælgere.

Det interessante er imidlertid om Ole og LA vennerne,
snart nosser sig sammen, og går i HÅRD konfrontation,
og fx. i en TV-debat, peger på X evighedsvalgte, og
siger: DU VIL KUN LØNNEN, DERFOR SMADRE DU DANMARK..

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Toffini, Lyngby | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:03

til. Ole Birk Olesen. (2-2)

2020 planer, grøn what ever, skatte/afgift forøgelse,
og øvrig issue omkring handlingslammelsen, går ud på
en, og altid samme: = At undgå konfrontation med de
selv samme borgere man dealer med for ny valg-løn :-(

Slutteligt vil jeg sige, at LA nok ikke skal gøre sig
de store tanker om at komme afgørende frem i verden,
da man tydeligt forsøger at tie egne forhold ihjel..

HAllooo, En partiforening som kalder på rationalitet,
effektivitet, moral og mådehold, imens man fortier ca
20 kg. statsrevisor TIME lønninger ihjel, og hvilken
post nemt varetages, skønt man ej kender facit på 2+2

Ministerpensioner, det at SAMTLIGE 179 medl. i tinget
nagler 1,43 mio. kr. i løn (inkl. pensionsværdien),
NUL mødepligt, evighedsferier, fake udvalgsposter mv.

I RYDER LIGE OP INDENBORDS ”FØRST”, er det en aftale.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:09

@ OBO, som repræsentant for Cirkus LA.

- Det kunne være interessant at høre din kommentar til 2 fakta om C. Lib. All.;

1. Det er kommet frem, at partiet har kopieret de Radigales uddannelsespolitik fra ende til anden
direkte ind i LAs partiprogram!

2. En vis “kandidat” og kuglestøder, ved navn Joachim B.Olsen, vil have en indkomstskat for alle på 20% !!!

- Kommentarer udbedes!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Birk Olesen , | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:17

Toffini:

Er det noget a la det her, du mener, at jeg skal gøre:

http://www.youtube.com/watch?v=KmOiwt0gIhw

http://www.break.com/usercontent/2010/11/8/obo-i-folke-1949672 (0:21-0:59 og 4:18-4:50)

?

Upassende ? Klag over indlæg

 
rene jensen, 6800 | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:21

Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:09
Til dit punkt 2.

Hva så om han gerne så 20% skat???

Det er da dejligt at se en der tør sige sin mening… I dag har vi politiker der ikke tør sige noget som helst..

Så det er da dejligt at Joachim B.Olsen klart og tydeligt siger hvad han drømmer om..

Men okay hvis du er tilfreds med nyværende tilstande hvor det hele drejer sig om “bevarelse af landsbyskoler”, ” hvem der kan love udkantsdanmarks mest muligt” osv osv.

Der er jo ingen fremtidstanker tilbage i dansk politik. Det hele drejer sig om symbol lovgivning som kniv og hundelovgivning og symbol betaling med landsbyskoler, skadeklinikker.

Så er det ikke dejligt at se en (fremtids)politiker der klart siger hvad han drømmer om?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Henrik Lundquist, Køge | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:23

K laursen.

Jeg tror du er inde på noget af det helt rigtige mht. dine evner. Måske kunne du optræde i “vild med klovn” eller lign.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:23

K laursen

Dine indlæg er ren sort snak og uden substans.

1) Du skriver at Tyskland og Sverige har haft samme selskabsskattesat i tyve år:

“Derimod kører Tyskland og Sverige med flotte vækstrater og med en uændret selskabskattesats gennem 20 år.”

Nå - det mener du?

Lad os blot se på Tyskland:

“After months of negotiations, the Christian Democrats and Social Democrats - which form the unwieldy coalition currently governing Germany - decided to reduce the average rate from 38.7 percent to about 29 percent beginning on Jan. 1, 2008.”

The New York Times November 2, 2006.

Din henvisning til DST er ikke noget værd. Virksomheders indtjening svinger som bare og derfor også skatten.

Så skriver du at der fortsat skal være 300.000 danskere der skal betale topskat - dog uden nogen som helst begrundelse, selvom vi lever i en verden og økonomi med større og større bevægelighed, og særligt mht. kapital og kvalificeret arbejdskraft.

En fjernelse af topskatten skal følges op at en halvering af selskabsskatten. Dette vil være en god start på en vækstorienteret økonomi, men dog ikke tilstrækkelig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:43

@ rene jensen, 6800

Jamen, hvor er det da dejligt med kuglestøder Olsens forslag,
må jeg foreslå alle årets måneder i DK være som maj
måned?!
- eller
en anden “kandidat” ved navn Thyra Frank vil nok foreslå, at der bliver oprettet et plejehjem “Lotte” i alle danske byer?!
- jamen, hurra hvor det kommer til at gå i lille DK med Cirkus LA som bestemmende parti!!

Upassende ? Klag over indlæg

 
rene jensen, 6800 | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:54

Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:43
Wow, hold da op er det dit svar…

Jeg syntes det er dejligt at der stadig er nogle som ikke er karriere politker som tør sige deres mening om hvordan de ser samfundet. Olsens forslag er da et forslag som må tages ind i samfunds debatten, men hvis du i stedet for vil bruge ord som “cirkus La”. Ja så vil du vel ikke se at der kan gemme sig noget positivt i forslaget..

Forslaget kunne fx mere med til at motiver folk til at arbejde og der ville kunne være med til at trække 900.000 mennesker ud fra offentlig forsørgelse.

Men hvis du absolut vil være negativ overfor forslaget, ja så er det jo op til dig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Thomas Skoven, 9850 | Skrevet: 2. aug 11 kl. 00:23

I de kommune jeg bor i skal man selvfølgelig lukke nogle skoler. Det er sikkert godt nok.

Til gengæld har man så valgt at bruge pengene på nye genbrugspladser, det forekommer rimelig tåbeligt.

Og her gider jeg ikke høre på den gamle sang om at det er forskellige afdelinger med eget budget. I sidste ende er det mine og andres penge

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 2. aug 11 kl. 06:21

Til Toffini.
Der er omk. ved at have et demokrati. Personelig mener jeg alle medlemmer burde have minimum 1 mio i års løn og en ganske normal 4+8 pensionsordning.
Men ikke engang for dette beløb ville jeg sidde der.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ulrik Møller, Odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 08:28

Hold op hvor er der mange snævre og dumme kommentarer, hvor Tommy Nagel, Tranekær og K Laursen, odense tager sgu første præmien.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Bo Kristensen, Roskilde | Skrevet: 2. aug 11 kl. 08:41

Jeg er hverken skuffet eller overrasket. Politikere har som hovedtanke, at belønne dem som støtter dem med befolkningen penge. VKO har haft overmåde svært ved at finde ud af hvad partierne selv skal betale og hvad skatteyderne skal betale. For en sikkerheds skyld har skatteyderne fået lov at betale.
Den eneste fejl som er i Ole Birk Olsens indlæg, er af stigningen i de offentlige udgifter IKKE er gået til øget konkurrenceevne men til at holde humøret oppe hos sine venner som f.eks. Lomborg og Privathospitaler.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Christian Christensen, grindsted | Skrevet: 2. aug 11 kl. 08:43

HVORDAN VIL I GØRE DET.

VI HAR LAVET ET SAMFUND HVOR ALLE HAR RET TIL ALT.
HAR DE IKKE DET SÅ KOMMER NÆSTE FASE MED ARTIKLER OG KLAGER.
HVEM VIL SIGE STOP, EVENTUEL SIGE” SYND DEN BEHANDLING FORLÆNGER KUN DIT LIV 6 MDR OG DET ER IKKE OMKOSTNINGEN VÆRD”
ELLER KIKKE PÅ EN SOM LIGGER PÅ GADEN OG SIGE ” TJA SØNNIKKE HAN MELDTE SIG UD, VILLE IKKE VÆRE MED I A-KASSE OG NU FÅR HAN INTET”
HVORDAN FORBLIR VI KONKURRENCE DYGTIGE NÅR VI IKKE GIDER ARBEJDE OG JA MANGE AF OS GIDER IKKE DA DER ELLER IKKE VAR SÅ MANGE UDLÆNDINGE SOM HAVDE DE TRÆLSE JOB.
DE GIVER SÅ IKKE NOK I LØN KAN VI SIGE, MEN DER ER BARE EN GLOBAL VERDEN SOM ER LIGEGLAD MED DK OVERENSKOMST OG VI GÅR SELV ALLE I BILKA OG KØBER BILLIG INDISK ELLER KINESISK PRODUCERET
AT VI SKAL VÆRE LIGHED SOM VI HAR I DANMARK ER EN GO IDE, MEN JEG MENER AT VI ER FOR MANGE DER TOLKER DET SOM JEG VIL HA.
OG AT VI ALLE SLIDES OP PGA ARBEJDE SÅDAN ER LIVET.
AT NOGLE DØR PGA SYGDOM SÅDAN ER LIVET.
OLE BIRK TROR DU AT DU HVIS DU FÅR KRÆFT OG DET KUN ER LIVSFORLÆNGENDE TØR AT SIGE STOP DET ER IKKE PENGENE VÆRD,TROR DU AT DU SIGER TIL DIT BARN HVIS HAN BLIVER BLIVER EN TABT SJÆL, DET ER DIT PROBLEM DU MÅ HIVE DIG SELV OP FRA GADEN HVIS DU VIL NOGET IGEN.

JEG HÅBER AT JEG EGNANG KAN SE TILBAGE GO SIGE JEG HJALP ANDRE SOM JEG BLEV HJULPET OG JEG TOG DE KONSEKVENSER SOM JEG MENTE ANDRE OGSÅ SKULLE TAGE.
OG LYKKES DET IKKE MÅ JEG FORDREJE MIN VIRKLIGHED OG BILDE MIG IND AT JEG ER GO NOK, HVIS BARE DE ANDRE LIGE……

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Jensen, Odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:22

Christian Christensen:

Egentligt en fin pointe du har, bare synd at ingen gider læse det når du råber det ud med store bogstaver…

Ellers rammer du hovedet på sømmet.

Er helt enig, problemet i danmark er krævementaliteten, og at alle mener at de har RET til alt - det er der af gode grunde ikke råd til (der er råd til det meste, men pr. definition aldrig alt - sådan er mennesket).
Det vi er vidne til lige nu, er samfundet der så småt kollapser i forsøget på at gøre alle velfærdsdanskere 100% tilfredse - i stedet for at fortælle det som det er: I kan få 90% af det i vil have, i andre lande er det 80% og derunder, så vær i glade for det i kan få.

I stedet lever vi lige en halv generations tid på 1. klasse - hvorefter vi ikke bare må sætte tæring efter næring, men også betale en enorm gæld tilbage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:32

@ per Nielsen, Thorning | Skrevet: 1. aug 11 kl. 22:50

Forbrugerne er pålagt at betale verdens højeste el-priser for at støtte vindmølleindustrien. Og hvad koster statens nye vindmølle testcenter i Østerild?
Og når Vestad bliver solgt til udlandet er alle de store vindmøllevirksomheder på udenlandske hænder og LA og VK vil lette selskabskatten endnu mere så disse udlændinge kan hjemflage næsten al overskuddet. Gud-hjælpe-mig.

Stop al velfærdsnarko til erhvervene, som i Danmark er verdens største. Det synes du er synd for kaptalisterne og de ansatte, men du synes ikke det synd at stoppe velfærdsnarkoen til allerede arbejdsløse borgere. Dobbeltmoralsk og dumt. Så burde du jo stemme på rød blok, der vil øge den planøkonomiske erhvervsstøtte til kapitalisterne og deres ansatte - så er det jo i din optik ikke synd længere at modtage velfærdsnarko. Du passer fint ind hos LA, der vil indføre det ulige kapitalistiske oligarki.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:36

@ Henrik Lundquist, Køge | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:23

Længere rækker evnerne ikke hos LA. :-) Selv OBO misbruger sin profession småkriminelt til at fremme sine politiske formål. Journalister burde blive ved deres læst, som er at kritisere politikere og ikke selv spille politiker i et skidt dobbeltspil.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:43

@ rene Jensen, 6800
@ Per Nielsen, Thorning

Jamen hvor vi da klapper i hænderne over kuglestøderen Joachim B.Olsen, med hans forslag på indkomstskat på 20% -
Ingen af Jer kender konsekvenserne, nemlig 100% offentlige brugerbetalinger på ALT,
lægebesøg, hospitalsindlæggelse, skoler, plejehjem, børnepasning, biblioteksbesøg o.s.v. o.s.v.
Summa summarum: Vi har efterfølgende lige meget/lidt på kontoen når måneden er omme!!
PS.
OBO har (selvfølgelig) undladt at kommentere Cirkus LAs kopiering af De Radigales uddannelsespolitik - ditekte ind i Cirkus LAs partiprogram!!
- Et parti der er hamrende useriøst - og heldigvis kun en byrde for Saxo Bank -
Tænk, at de gider ……….

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:49

@ Christian L, Kbh | Skrevet: 1. aug 11 kl. 23:23

Sverige har kørt med uændret selskabsskattesats i 20 år! Vejen udenom ruin til succes.

Irland og kører med en selskabsskattesats som LA vil indføre i Danmark. Kun vejen til ruin.

VK og SR har allerede gennem de seneste 20 år halveret dansk selskabsskattesats: resultat færre jobs, færre investeringer og 10 mia. kr. p.a. i tabt skatteprovenu til staten. Det er LA’s vej til vækst i Danmark at fordoble disse triste resultater?
Gud-hjælpe-mig.

At halvere de nye japanske ejere af danske Unimerco’s overskudskat, skulle det føre til mere vækst i Danmark? Gå hjem og læg jer.

Ligeledes er flad lønskat noget som kun praktiseres i primitive u-lande, mens alle i-lande kører med progressive lønskatter. Skulle det føre mere til vækst i Danmark at indføre primitiv skatteligning i Danmark som LA har gang i? Gå hjem og læg jer.

LA er vejen til det primitive ulige kapitalistiske oligarki, som K. Marx forudså vil indtræffe når kapitalen får al magten, som LA har gang i.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Birk Olesen , | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:02

K laursen:

Blogoplægget til denne diskussion nævner ikke med ét ord selskabsskat. Jeg tror, at vi alle har forstået, at du gerne vil snakke om selskabsskat og LA’s politik på det område, hver eneste gang jeg skriver et nyt blogindlæg, men du må også forstå, at kommentarfunktionen først og fremmest er til for, at man kan kommentere på det emne, som er kastet op til debat.

Du har rige muligheder for at oprette din egen gratis blog forskellige steder, hvor du kan diskutere LA’s politik for selskabsskat fra morgen til aften med alle de mennesker, som du tror, vil diskutere dette emne med dig.

Her på bloggen vil du for fremtiden blive slettet hver eneste gang, du skriver om selskabsskat under et blogindlæg, der ikke handler det mindste om det emne.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Allan Mikkelsen, Århus | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:04

Se her: http://www.180grader.dk/Politik/tak-tv2-i-klippede-min-vision-i-stykker

Det burde være en nyhed…

Far Jensen. Prøv at argumentere for hvorfor det ville være dårlgt med 20% skat på fyn. (for at gentage en gammel kendt sag)

Hvad vil dit argument være? At alle ville flytte til fyn og efterlade resten af Danmark hensunket til elendighed?
Ja det tror jeg i hvert fald.

Og tænk, det kunne være fyn fik flere penge i statskassen med 20% end de gjorde med 45%. Det hedder dynamiske effekter - det ved jeg ikke om du er bekendt med.

Se f.eks. det her indslag om Isle of Man i det irske hav.:
http://www.dr.dk/P4/Bornholm/Nyheder/2011/08/01/092649.htm&regional#.TjcFUWzmZtU.facebook

Folk der støtter Liberal Alliance kan give argumenter og dokumentationer for deres påstande - modsat folk der bare per defination er i mod og bare kommer med åndsvage kommentarer.

Kan du bevise at der bliver 100% brugerbetaling med 20% skat? Nej (fordi det er løgn), men det er ret simpelt at bevise hvordan vi når derned.

Upassende ? Klag over indlæg

 
K laursen, odense | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:09

Jeg mener nu at holde mig til emnet om hvem der tager fejl. LA tager nemlig mest fejl af alle på christiansborg, men forstår godt det er pinligt på denne propaganda blog.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Hansen, Lyngby | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:17

Far Jensen
“Ingen af Jer kender konsekvenserne, nemlig 100% offentlige brugerbetalinger på ALT,
lægebesøg, hospitalsindlæggelse, skoler, plejehjem, børnepasning, biblioteksbesøg o.s.v. o.s.v.”

Det er måske det faktum at vi i DK førhen har haft 0% brugerbetaling på næsten alle ting, at vi nu har et meget større pres på at skrue ned for udgifterne til de essentielle ting.

Af de ting du lister op ser jeg gerne maksimal 100% brugerbetaling på bibliotekerne, en vis brugerbetaling på lægebesøg - ligesom tandlægen, - og gerne brugerbetaling for børnepasning, som vi allerede har det - men jeg undgår helst brugerbetaling for hospitalsindlæggelse. Selv her er en vis brugerbetaling dog på sin plads, som jeg ser det, i forbindelse med visse kosmetiske tiltag o. lign.

Hvad er dine prioriteringer ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
rene jensen, 6800 | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:38

Far Jensen 2, 6101 N | Skrevet: 2. aug 11 kl. 09:43
“Ingen af Jer kender konsekvenserne, nemlig 100% offentlige brugerbetalinger på ALT”..

Hvis vi nu gennemgår den brugerbetaling(velfærdsbesparelser) der allerede findes.
- Brugerbetaling på kunstig befrugtning
- Skåret i børnecheck
- Betaling for ældre mad
- Øget betaling på fx. sterilisation

Derudover over så kan man nu høre de kommuner der vil være “frikommuner” nu vil have lov til at sælge ekstra ydelser til de gamle i hjemmeplejen..

Måske er det fordi de ældre ønsker det, men måske er det også en forsøg på at udvide indtægtssiden fordi man simpelthen ikke kan få pengene til at stemme nu??

Men for at vende tilbage til de små punkter jeg nævner. Så tænk lige over dette. Skatterne er steget og steget, men der bliver stadig indført brugerbetaling og forringelser på forskellige punkter.

Så hvor meget får du ud at din nuværende skattebetaling når brugerbetalingen alligevel er kommet?

Så B. Olsens forslag er da noget man må overveje, for det vil da give danskerne muligheden for at føle de får noget ud af deres arbejde.

P.S du har jo heller ikke gengivet hele hans forslag.. Han siger jo at der skal stadig være penge til den daglige drift af samfundet.

Upassende ? Klag over indlæg

 
T. Sørensen, Kolding | Skrevet: 2. aug 11 kl. 10:59

Vi trænger til en dansk Tea Party bevægelse.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Kennet Fischer, Randers | Skrevet: 2. aug 11 kl. 12:18

Eftersom flertallet er på overførselsindkomst eller ansat i det offentlige har vi nået point-of-no-return. I et demokrati har flertallet ret - også selv om det vil sige, at flertallet konfiskerer mindretallets formuer.

Upassende ? Klag over indlæg

 
carsten nielsen, Bjerringbro | Skrevet: 2. aug 11 kl. 13:12

Kennet Fischer, Randers

Korrekt,

Naar man kan se, at Helle Thornings kvajelser den ene gang efter den anden ikke faar meningsmaalinger til at give udslag, saa frygter man for vort lands skaebne.

Man har kun at haabe folk realiserer den viisdom der stadig hersker foer det er for sent ( for dem! ):

http://www.youtube.com/watch?v=J7GiJuHsXko

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jesper Kristensen, Trige | Skrevet: 2. aug 11 kl. 14:19

Alexander Tytler blev fejlciteret, men jeg frygter alligevel at citatet har noget på sig:

“A democracy is always temporary in nature; it simply cannot exist as a permanent form of government. A democracy will continue to exist up until the time that voters discover that they can vote themselves generous gifts from the public treasury. From that moment on, the majority always votes for the candidates who promise the most benefits from the public treasury, with the result that every democracy will finally collapse due to loose fiscal policy, which is always followed by a dictatorship.”

Verdens demokratiske stater - med de sløje begrænsninger der er lagt på statsmagten og politikernes mulighed for at “købe stemmer” - synes uvægerligt at lede til én og kun én ting og det synes kun at gå i samme retning.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J Hansen, Lyngby | Skrevet: 2. aug 11 kl. 14:51

Jvf carsten nielsen, Bjerringbro

Enig - det er ret forstemmende når man tænker på ens ungers og kommende børnebørns rammer for tilværelsen

Måske det er for meget at håbe på, at vælgerne trods alt besinder sig, når de gamle betonkommunister i form af SFere og de vanetænkende velfærdsjunkier hos socialdemokraterne, som er vokset op på at suge maksimalt på den fælles kasse, kører bussen i havnen.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Pedersen, 7700 | Skrevet: 2. aug 11 kl. 14:55

Jeg tror efterhånden L.A. er kommet der ud hvor ingen med respekt for dem selv, gider at høre mere, om dette pati,s drømmer, og Højreekstremistiske tilbøjerligheder. Sku du ikke ordner dit kloak???i stedet for at lukke det hele ud her.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Rene Jensen, 6800 | Skrevet: 2. aug 11 kl. 15:03

J. Pedersen, 7700 | Skrevet: 2. aug 11 kl. 14:55
Jeg syntes det er en lidt sølle holdning du har til et parti som La . De vil noget andet og har andre ideer end den regerende socialdemokratiske ide. Men er det ikke sjovt at det altid er os der ikke tror på den alt dominerende stat som er galt på den ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Niels B. Larsen, 9230 Svenstrup | Skrevet: 2. aug 11 kl. 15:05

@ J. Pedersen

Sandheden er tilsyneladende ilde hørt…

LA er efterhånden så langt ude at det hedengangne De Uafhængige forekommer venstrefløjsagtigt.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Olesen, Kolding | Skrevet: 2. aug 11 kl. 16:04

Claus Hjort har GENTAGNE gange sagt, at:

“Næste valg skal vindes ved, at føre socialdemokratisk politik”.

TIL ORIENTERING siger Venstre socialisterne også, at:

“Der er ingen stemmer i skattelettelser”.

I GUDER HVOR ER JEG GLAD FOR EU HVOR MAN KAN REJSE HVORHEN MAN VIL !!!

PS: Ang. sidstnævnte skal det bemærkes, at der i Danmark er fraflytningsbeskatning (så er politikerne nemlig sikre på, at de kan flå private før de rejser med formuen).

Danmark: Den socialistiske utopistat.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Uffe Lindum, 8300 Odder | Skrevet: 2. aug 11 kl. 17:05

Bingo!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Dennis Mehlsen, Frederiksberg | Skrevet: 2. aug 11 kl. 17:05

Det kan også tænkes at vi borgere selv er skyld i det?? Hvem beder om mere i løn? flere tilskud? mere “velfærd” (hvad end det så er)?
Måske det faktisk er sådan at den flok politikere der sidder på Christiansborg fra højre til venstre faktisk er mere interesseret i egen personlige holdninger og ikke det bedste for landet?
Jeg beklager hvis jeg nu har trådt nogen over tæerne - men vores system virker ikke! Utopia findes ikke… forstå det eller tag turen ned sammen! Prøv at kigge på 80-20 konceptet, hvem søger for 80% af dette lands omsætning? og hvem står for 80% af dette lands udgifter? noget hænger ikke sammen… Utopia eksistere ikke, og kommer aldrig til det!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Peter Olesen, Kolding | Skrevet: 2. aug 11 kl. 17:16

@J Hansen, Lyngby: “kører bussen i havnen” ???

JA - det gør den hvis politikerne ikke holder op med, at tænke på sig selv !!!

Men hvem tror på det ???

Upassende ? Klag over indlæg

 
tommy nagel, 5953 Tranekær | Skrevet: 2. aug 11 kl. 21:27

@Per Nielsen, Thorning.
Du skriver at S+SF vil beskatte de højstydende skaffedyr mere.
:”De højestydende skaffedyr”. Tror du virkelig selv på det?
Ja, men vi hører det jo også igen og igen. At de højtlønnede ikke gider gøre deres arbejde ordentligt hvis de kun får 2 millioner om året.
Bestyrelser og højstlønnede udgør en uskøn forening der bare er gået i selvsving og bevilger hinanden stadig højere lønninger i takt med at der skæres ned på dem der arbejder igennem!
Hilsen betonsocialisten

S og SF er IKKE mine partier. Jeg er socialist.
De lyver og manipulerer bare ikke så meget. Endnu.

Upassende ? Klag over indlæg

 
per Nielsen, Thorning | Skrevet: 2. aug 11 kl. 21:39

Til Tommy.
Jeg taler ikke om den helt igennem latterlige symbol mio. skat. Var det så bare det.
Nej jeg taler om ikke at ville gøre noget ved topskatten samtidig med at lægge et loft ind over fradragsmuligheder for pensionsindbetalinger.
Det vil ramme lønmodtager fra omkring 530000. Hvilket måske i mange “rødes” øjne kan lyde “rimeligt”.

Principielt har jeg intet imod topskat hvis grænsen var 1 mio og et evt loft på fradrag for indbetalinger på pension på 350000. Så ville det netop kun ramme de allerigeste.
Mennesker som tjener mere end 500000 betaler 26% af skatterne, men udgør kun 7% af skatteyderne. Man kan vel sige, at disse mennesker så rigeligt bidrager til fælleskassen. Selv med et hævet topskatteloft ville disse bidrager langt mere end deres antal udgør.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Jess Christensen, USA | Skrevet: 3. aug 11 kl. 04:02

Vejen til frihed og ansvar ! Du mener vel ” ansvar uden frihed” ikke

Upassende ? Klag over indlæg

 
tommy nagel, 5953 Tranekær | Skrevet: 3. aug 11 kl. 07:52

@Peter Olesen, Kolding
Nåh, ja. Først til Spanien. Ned til det asociale sammenhold. Og når Spanien når ned, så til USA.
Men hvad vil du gøre når USA går ned??
Hilsen betonsocialisten

Upassende ? Klag over indlæg

 
tommy nagel, 5953 Tranekær | Skrevet: 3. aug 11 kl. 09:30

Ja, men Per Nielsen dog.
Skal jeg virkelig forklare hvordan det samfundssystem som i åbenbart bliver ved med at stemme på, fungerer?

Det gør mig virkelig ondt når ellers begavede mennesker (som dig) i den grad har taget kapitalejernes selvforståelse til sig som deres egen.

For forståelsens skyld kunne vi dele samfundet op i tre kategorier:
Kapitalinteresser
Samfundsinteresser
Lønarbejdere

De fleste lønarbejdere er domistikeret af kapitalejernes selvforståelse. De højestlønnede ser bare deres interesse deri, da selvforståelsen som kapitalejernes velvillige protistu… øhh lakajer ikke er så rar at gå rundt med. Men de mest begavede og selvreflekterende føler det jo nok fra tid til anden, men skubber den ubehagelige kendsgerning fra sig, og hygger sig i stedet for med millionerne, og udsigten til senere at leve et liv i vellevned i Spanien sammen med de andre asociale individder. De forstår hinanden!! (undskyld Jan Aage Jeppesen, min næsegruse beundring for hvad du skriver er intakt!)MEN:

Kapitalejernes interesser er ikke samfundsinteresser. Det har givet basis for privatkapitalistiske centrumspartier som socialdemokratiet og SF. Hvis kapitalinteresserne kunne forløbe uhindret har vi Indien. Med en så afsindig indkomstfordeling at selv de mest domistikerede kapitaltilhængere i Danmark krummer tæer. Med en total uhindret forurening som i løbet at få årtier vil ødelægge kloden. Og med en globalisering der vil presse de forureningsbekæmpende til at slække på forureningsbekæmpelsen. Den laveste fællesnævner vinder. Med total frihed til kapitalen dør verden.
Liberalismen i en nøddeskal.
Øhh, er det ikke dem du stemmer på??
Ahh, du er vel mere i retning til noget med USA?

Har du helt mistet din sans for social retfærdighed?
Har du helt opgivet håbet om at kunne styre samfundet demokratiskt?

Der er vist ikke helt struktur på indlægget, jeg har travlt så det kommer uden gennemlæsning lige ud af ærmet; men det skulle vel være forståeligt?
Hilsen betonsocialisten
PS: Og hav en god dag!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Holm, København | Skrevet: 3. aug 11 kl. 10:01

En statistiker kan vise nogle tal og de tolkes så af dig som fanden læser biblen, men du er også liberal.Jeg ved ikke hvor du har gået i skole henne, men hvis ikke en reduktion af dagpenge perioden med 50% fra 4 til kun 2 år er en reduktion, så ved jeg ikke hvad er. Venstre, Cepos og LA vil et USA hvor kapitalen har det frit og hvor ex. sikkerhedsvagter får 5 dollar i timen. Hvis Venstre forsætter sin politik yderligere er jeg bange for, at vi får sociale uroligheder af ubehagelig karakter. I jeres verden er det lønmodtagerne der har flyttet 150.000 arbejdspladser til udlandet, ikke sandt?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Holm, København | Skrevet: 3. aug 11 kl. 10:22

Regeringen V0 + K sikrede de høje indtægter 5 mia. kr i skattereduktioner. Det var og er en af de største politiske svinestreger i dansk politik efter 1945. Det er rigtigt at mange høje indkomster også beskattes hårdt, men de samme indkomstgrupper køber hestetrailere til privaten og trækker omkostningen fra på firmaregningen. Småpenge i nationaløkonomisk forstand, men det er holdningen! IKKE een krone af de skattelettelser er gået til investering i ny teknologi eller forskning, men til import af luksusbiler og andre “helt nødvendige ting”. Arbejdsgiverne /industrirådet/ Cepos råber på mere uddannet arbejdskraft. Problemer er jo at vi er her i landet, men i vil ikke ansætte os. På vegne af alle jobsøgende som er 50+. Vi ønsker ikke medlidenhed, men respekt og så er vi så mærkeligt indrettet at vi gerne vil have et arbejde. Kik i spejlet, det er jeres eget ønske om “effektivitet” der får HR. medarbejderne til at frasortere alle ansøgere over 50. Regeringen, = Finansministeren har “flyttet” ansvaret for arbejdsløshed over på de jobsøgende, reduceret dagpenge perioden, skattefradrag mm og fritager konsekvent arbejdsgiverne for ansvar. venstre har indgået et arrangeret ægteskab med DF. Jeg foreslår at de 2 politiske partier opløses for derefter at blive slået sammen til et nyt parti. Jeg foreslår navnet: Tilbageskridtspartiet og finansministeren er æresmedlem. Denne regerings sygelige blokpolitik er ikke konstruktiv, men kunne lede hen til ubehagelige sociale uroligheder. For et par år siden fik den tidligere statsminister en bøtte maling i hovedet. Det var politisk umodent, ødelagde et jakkesæt og gavnede IKKE den politiske dagsorden. Hvad bliver det næste - jeg spørger bare?

Upassende ? Klag over indlæg

 
tommy nagel, 5953 Tranekær | Skrevet: 3. aug 11 kl. 10:41

@Karsten Holm, København
Du peger på en masse af privatkapitalismens negative sider. VKO siger at vi er nødt til at tilpasse vores økonomi til at kunne konkurrere med Indien for ikke at kapitalhaverne skal flytte og vi skal æde græs.
Og de har en pointe!
Men det har jo også sine fordele!! De er slet ikke imod arbejdere. De mener faktisk mener de at alle burde have sådan en. Eller to, hvis prisen bliver rigtig. Og det arbejder de så på!
Socialdemokraterne og SF tror at de kan have privatkapitalisme med et menneskeligt ansigt. MEN med den øgede globalisering, mener jeg det er en stadig svindende mulighed. Den laveste fællesnævner vinder. Den mest skrupelløse privatkapitalistiske økonomi æder de andre. Og verden går til i forurening og overforbrug, hvis vi ikke bliver reddet af kriser!?

Hilsen betonsocialisten

PS: For ikke at slutte negativt; så kunne vi jo også gå over til planøkonomi der kan styres demokratiskt!
NB: Grin ikke! Der venter os en stor fremtid!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Karsten Holm, København | Skrevet: 3. aug 11 kl. 11:50

Privat initiativ kunne have mange fordele, men uden en eller anden form for “styring” så bliver det jo venstre´s ultraliberalisme der vinder. En tidligere chef sagde engang til mig: “Lønmodtagerne snyder man, I finder jer jo i det”. Han var gammeldags og konservativ, men ærlig. Vi har en regering, der helt uprofessionelt støtter de gamle industrier frem for at satse på uddannelse, forskning med mere. Hvor er støtten til Ole opfinder? De 5 mia. kr i skattelettelser til de rige stiller ingen “krav” til modtagerne, men er kun betaling til det politiske bagland - betalt af lønmodtagere og arbejdsløse. De jobsøgende udsættes derimod for en sygelig kontrol, der kun fører til afmagt og lede ved den dehumanisering der prædikes. Den direkte modvilje imod at arbejde hen over midten er en politisk katastrofe. Partiet S har helt sikkert ført en kedelig politik i mange år, - profilløs, men det nuværende alternativ er en sikker garanti for at Danmark om få år bliver det næste Grækenland. Landets arbejdsminister udtaler om ungdomsarbejdsløshed” Det ser jeg meget alvorlig på” og at studerende arbejder gratis og dermed ødelægger hele arbejdsmarkedsmodellen er ikke noget problem, - tværtimod. Jeg er virkelig imponeret over denne ministers viden, indsigt, forståelse for og analyse af de forandringer der er resultatet af internationaliseringen af arbejdsprocesserne i disse år. I stedet for at udvikle arbejdsmarkedet, lønmodtagernes kvalifikationer, de teknologiske muligheder, ja så har vi en minister der kun kan lire nogle få banale fraser af. Det er også derfor hun er valgt - og så for at sende et politisk signal til de kvindelige vælgere. det var OK at rydde op efter den tidligere regerings værste fejltagelser, men den nuværende menneskelige, politiske og moralske stilstand - eller tilbagegang er en ynk at opleve.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Steen Christensen, Greve | Skrevet: 3. aug 11 kl. 15:39

Det er beskæmmende for landet at se typer som far jensen’s måde at argumentere på. Vi er nærmest sat tilbage til eb’s nationen og deres deltagere’s måde at debatere på. Skal vi ikke prøve at højne niveauet ?

Jeg for en er glad for at B. Olsen’s foreslag. Jeg er ikke enig i at det er 20% som er målet, hvilket B. Olsen heller ikke sætter sig fast på præcist det tal. Det er som han selv fortæller på 180grader.dk et mål at arbejde hen imod om det så nåes eller ej. Jeg finder det forfriskende at vi endelig ser folk som stiller op til folketinget som ikke blot er Cand Polit, men som faktisk kan bidrage med noget politik som stammer fra det virkelige liv udenfor borgen.

I min bog ser det ikke godt ud for Dannevang, vi har i for lang tid solgt ud af arvesølvet stille og roligt, og blevet dvaske, for selvfede og krævende.
Når jeg taler med ældre i 50′erne, hviner de alle sammen op om deres krav på efterlønnen som et selvfølgeligt gode. Så meget for solidariteten med samfundet, så længe de får hvad de har “krav” på så kan vi andre sejle i vores egen sø. Så jeg undres over rigets tilstand mens jeg cykler forbi Greve Stadion på vej til arbejde og kigger på ældre friske mennesker som får deres efterløns liv til at gå med at spille tennis og boules.
Når de som har nydt godt af lån omlægninger og huspris stigninger igennem årene ikke vil give tilbage men blot kræve af staten og os andre at vi skal give dem en ½ million hver, at føjte rundt for, ja så ryger kæden af for undertegnede. Jeg går fuldt ind for at dem som vitterligt er slidt ned og ikke kan mere, de skal kunne trække sig tilbage, og gerne med et håndtryk og et klap på skulderen for deres indsats, men dem som er frejdige de må blive og hjælpe med at betale regningen for dem som ikke kan. De er hele essensen i at være solidarisk og socialt bevidst, og det er det som Danmark burde være verdensmester i. Vi mangler innovation i samfundet og vores tilgang til tingene, vi skylder os selv og vores børn at vi tager vare om samfundet, og sørger for at det kan bestå også i fremtiden.
Så al held og lykke til LA: må de blive store og få indflydelse, så vi som samfund, en gang for alle kan få vendt samfundet til det som vi alle sammen drømmer om: Et rigt samfund med plads til alle, og hvor vi tager vare på dem som yder og hjælper dem som har ydt men ikke kan mere.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Hugo Pedersen, 8250 Egå | Skrevet: 3. aug 11 kl. 16:10

Når jeg læser nogle af indlægene til denne blog, vil jeg gerne spørge, hvad skal vi da gøre alle os der er meget skuffet over VKO’s indsats gennem 10 år og som ikke finder det særligt attraktivt at stemme på det der betegnes som rød blok!! - Jeg har altid stemt på VKO, men jeg beklager at det kan jeg desværre ikke mere - jeg er blevet skuffet ikke blot en gang men mange gange af disse partier. - Rød blok partierne har desværre ikke en politik som jeg tror vil gøre ting bedre efter min mening - tværtimod og enhedslisten og SF’s deltagelse i bloggen kan vel få enhver friheds elskende dansker til at løbe skrigende bort. - Skal jeg virkeligt for første gang i mange år undlade at stemme??!! - eller skal jeg stemme på LA - jeg ved det ikke endnu, men det ser ud til at der for mig kun er disse to alternativer - undlade at stemme eller stemme på LA - ja så langt er man kommet ud i det danske demokrati - sørgeligt!

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Birk Olesen , | Skrevet: 3. aug 11 kl. 16:30

Hugo Pedersen:

Jeg synes ikke, det er “langt ude”, at du nu overvejer at stemme på LA. Du er i gang med de samme overvejelser, som også jeg havde, før jeg meldte mig ind i partiet og blev kandidat.

Jeg har altid - dog ikke ved EU-parlamentsvalg og et enkelt kommunalvalg - stemt på Venstre. Fra jeg fyldte 18 i 1990 til og med valget i 2001. Herefter: Skuffelse. Over bl.a. den overbudspolitik fra 2001 og frem, som er blevet finansieret kernevælgernes penge - som beskrevet i dette blogindlæg. Ved folketingsvalget i 2005 kunne jeg ikke stemme på Venstre og heller ikke Konservative, som trods en smule retorik i ny og næ intet har gjort for at dæmme op for udvidelsen af den offentlige sektor og statens øgede indgriben i borgernes privatsfære. Så stemte ikke. Jeg ville ikke belønne V og K for deres politik med min stemme, og ingen andre partier var et alternativ.

I 2007 kastede jeg mit håb på Ny Alliance. Jeg stemte på partiet, men uden den store begejstring, fordi jeg frygtede, at det politisk kunne udvikle sig i en anden retning, end jeg gerne så det udvikle sig i. Det politiske program dengang strittede i mange forskellige retninger, og det kunne ikke med sikkerhed forudsiges, hvor det ville ende. Men efter en vælgermæssig voldsom nedtur grundet ekstremt dårlig ledelse, rejste partiet sig som en fugl Phønix fra asken og var blevet til netop det borgerlig-liberale reformparti, som jeg havde håbet, det ville blive.

LA kæmper nu helt alene den kamp, for Venstre har ikke viljen til at gøre det, og Konservative har kun viljen, når det synes populært, men aldrig evnerne til det.

Du skal bare vænne dig til, at der nu er et nyt parti, som repræsenterer dig bedst. Det kan være svært, men det er et bedre alternativ end at blive hos de partier, som har forladt dig.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 3. aug 11 kl. 21:53

Det er træls at høre på disse radikale forklædt som en hemmelig Alliance….alle ved jo de er radikale og vender tilbage i folden når flertallet er der og de har fået “stjlålet nok borgerlige stemmer”

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Birk Olesen , | Skrevet: 3. aug 11 kl. 21:57

Kaj Hansen:

Jeg har aldrig været radikal, og bliver det heller ikke.

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Nielsen, Thorning | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:00

Til Kaj.
Endnu mere træls er det at se det såkaldte borgerlige DF fører rød økonomi politik konstant.
For at tækkes den såkaldte lille mand og det voksende grå segment
Ikke mindst leflen overfor det grå segment giver mig kvalme.
DK skal ikke leve af pensionisterne i fremtiden.
Disse må ligesom alle andre på overførselsindkomst være med til at holde for i de nødvendige besprelser i det off. budget.
Så er det sådan set bedøvende ligegyldig hvor meget denne gruppe har arbejdet i deres arbejdsliv. Det er nutidens økonomi, der skal tages hensyn til

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:16

OLe Birk..så prøv at udtal dig som en liberal…eller skal jeg sige en borgerlig liberal.

Du lyder som et ekko fra Hilmar Frelser og Forsoners dage.

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:19

PS..jeh “hoppede” selv på den dengang…var det ikke 28 mandater de fik?

..og hvad kom der ud af det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:40

orker jeg at skrive at jeg er stavet forkert…
..neii, nu er det 27 og tyvende gang vi ser folk prøve på at blive valgt ved at lægge sig op af et stort parti..

..nogen der husker Bjørn Elmquist f.eks?

Upassende ? Klag over indlæg

 
Ole Birk Olesen , | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:41

Kaj Hansen:

Jeg gør ikke andet end at udtale mig som en liberal, sågar også en borgerlig-liberal. Hvad mener du, at jeg har udtalt, som ikke var det?

Upassende ? Klag over indlæg

 
kaj Hansen, Horsens | Skrevet: 3. aug 11 kl. 22:42

er der nogen der gider lave en liste over folk der er “løbet fra pladsen” ?

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Pedersen, 7700 | Skrevet: 4. aug 11 kl. 07:29

Per Nielsen, Thorning @. Jeg kan kan som ældre kun give dig ret, at de politiske partier lefler for vores stemme, i stedet for at bruger midlerne på udanelse og forskning, det er jo her danmarks fremtid ligger, ikke i vi gamle ergoistisker der tror vi har knoklet, men da ikke så meget som man gør i dag…(Har andre ældre ikke børn, børnebørn og evt oldebørn, lige som os der er fantastiske dygtige og arbejdsomme??)

Upassende ? Klag over indlæg

 
Per Nielsen, Thorning | Skrevet: 4. aug 11 kl. 08:31

Til J.Pedersen.
Kan ikke helt finde ud af, om der er ironi i dit svar. Eller du virkelig mener, hvilket er fornuftigt, at der lefles i alt for høj grad for det grå segment ??.
Jeg bestrider på ingen måde den arbejdsindsats det grå segment har ydet. Men det hjælper bare samfundet såre lidt økonomisk idag.
Og det er jo ikke sådan at nogle skal fratages deres grundlkiggende folkepension eller tillæg.
Blot bør den fastfryses et par år til stor gavn for samfundsøkonomien. Ligeledes, som foreslået af Radikale, bør diverse senior rabatordninger gennemgåes. Fordi man er “grå” behøver man jo ikke nødvendigvis at være “fattig”

Upassende ? Klag over indlæg

 
jesper jørgensen, Hvidovre | Skrevet: 5. aug 11 kl. 09:22

Hvis tyskland har en selskabsskat på 30% , og vi har en selskabsskat på 25%, så burde vi have mere gang i væksten end de har… Oveni har nye tal fra OECD bekræftet at Tyskland har højere indirekte skatter end vi har i Danmark, det er kort sagt dyrere, og mere krævende for tyske virksomheder at ansætte folk!

Hvorfor klare de sig bedre end vi gør, hvis de har højere skatter?

Det handler om mere investering i uddannelse, og forskning, plus infrastruktur.

At der kun tales om lave skatter som en mirakelkur mod økonomisk svaghed, så se på Irland, Grækenland, Spanien, og Island, også må selv den mest hardcore liberale indrømme, nå ja måske er det ikke så ligetil at sætte skatten ned, også flyder guldet til landet som en rigdom tsunami.

Hvis der stadig findes nogle individer der tror på den løsning, så kan jeg kun sige I PRAY FOR YOUR ALl - med håbet om i ser klart med tiden, og dropper jeres utopiske drømmeland.

God dag til jer alle.

Upassende ? Klag over indlæg

 
J. Pedersen, 7700 | Skrevet: 5. aug 11 kl. 10:20

Til Per Nielsen, Thorning .. Nej Det er ikke ironi, selv om jeg har arbejdet, langt over de 37 timer ugen, hvor mit liv og arbejde har været et, ja måske slæbt for meget sammen, men det er vort system så viserligt indrettet, at de der har, skal intet have de andre skal have som de der har sparet, til deres alderdom, nå pyt det er jo kun penge. Men Danmarks fremtid er ikke i mig, men i mine efterkommer, de skal have et god udannelse, for de er knaldhammende fligtige og inteligente, de er Danmarks fremtid, skule mine børnebørn blive skilt eller rammes af ulykke skal vort system stadigt sikre deres børn, en god udannelse, vi gamle har da ingen behov kan sagtens sutte på lappen, og glædes over vort gode sundheds system,(Alle de eksra år man har fået.) og det er virkeligt god, i min verden er hverken 100 eller 200 km langt fra noget. (Så burde jeg nok ikke have bosat mig i 7700.)

Upassende ? Klag over indlæg

 

Annonce:





Palle Eghjort skriver
17.05.12 22:15
Liberal Alliance har en slap holdning, når dets folketingsmedlemmer, lønnet af det danske folk, sidder og sover i folktinget og/eller til Læs mere
Jack Jacobsen skriver
16.05.12 13:31
Danskere er (gennemsnitlig) nogen fede, grådige, egoistiske, usunde, møgforkælede pattebørn der hyler og brokker selv om de har et af de rigeste, Læs mere
Kaj Møller skriver
16.05.12 02:12
Kaj Møller · Kolbøttefabrikken Så kører reklame trommerne igen for egoerne. Denne gang er det Saxo bank partiet, der angriber en fra tæppe Læs mere
Poul Pedersen skriver
15.05.12 21:35
Har ikke fået noget svar fra OBO. Forventede det heller ikke. Det der kendetegner en populistisk politiker er, at man afpasser sin politik efter Læs mere
Hvilken frihed::: frihed til at trække frisk luft ned i lungerne. Eller frihed til at købe en Hummer og køre rundt i den i Københavns gader; nu Læs mere


Arkiv
Alle artikler, fotos, grafik og øvrige illustrationer, der er på denne side, stammer fra Jyllands-Posten. Jyllands-Posten har ophavsretten, jf. lov om ophavsret. Læs mere
Jyllands-Posten, Grøndalsvej 3, 8260 Viby J, +45 87 38 38 38. Kontakt: http://jp.dk/kontakt/